Naast het feit dat dit eigenlijk het verkeerde subforum is is het een uiterst vage discussie.
LCD schermen zenden vrijwel geen straling uit, ongeacht welke aan welke normen ze voldoen. Ik kan me derhalve ook niet voorstellen dat staling iets me je probleem te maken heeft.
Ik zou zeggen: ga eens naar de huisarts en maak gewoon een afspraak in het ziekenhuis voor een degelijk onderzoek. Het lijkt me namelijk niet dat je dat al gedaan hebt.
Zomaar even wat random quotes:
In de bijsluiter die je bij de aankoop van een beeldscherm krijgt, staat soms bijvoorbeeld, dat je vermoeide ogen kunt krijgen. Dat is een andere manier van zeggen dat het gebruik acute schade oplevert.
Je leest wat je wil lezen. Dat het lang kijken naar een beeldscherm vermoeide ogen oplevert weten we al lang. Zelfde geldt voor het lezen van een boek.
Doordat je hersenen verkeerd gesynchroniseerd worden verlies je de contrôle over jezelf en wordt je depressief.
Bron?
De eerste generatie LCD's, bijvoorbeeld, hadden altijd een overmaat aan helderheid. Ook bij de laagst instelbare waarde. Dit is ook straling.
Ja, licht is straling, maar niet schadelijk, en de rest die eruit komt is zeker niet te vergelijken met een CRT scherm.
Daarom voldoet de TCO norm (nog) niet.
Correctie: je denkt dat het voor jou niet voldoet.
Op de derde plaats staat ---ondubbelzinnig--- vast dat mijn gezichtsvermogen beschadigd is en wordt door gebruik van computerbeeldschermen.
Hoe is dat vastgesteld?
Kortom: je doet vanallerhande vage uitspraken, zonder enige vorm van onderbouwing of bronvermelding. Daar kom je helaas niet erg ver me als je serieus genomen wil worden.
Ik heb zelf dramatisch slechte ogen, en al die jaren dat ik al uren per dag achter een CRT of LCD zit hebben daar weinig aan verslechterd. In ieder geval geldt dat voor mij...
[
Voor 4% gewijzigd door
voodooless op 04-07-2008 14:09
]