Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn computerbeeldscherm. Ik kan niet met dit soort schermen werken omdat ik dan acute problemen met mijn gezichtsvermogen krijg. Ik heb al lang zitten denken aan een beamer omdat ik dan 'indirect' gebruik van van de pc maak. Dit is nogal onpraktisch in het gebruik maar ik weet dan ook geen zinvol alternatief. Wie heeft er een prima idee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan wat voor acute problemen moeten we denken...

Komt dit eerder door het dicht op het scherm zitten, heb je het zowel bij een lcd scherm als bij een crt scherm.
Hoe zit het met tv kijken?

Naast normale brillen, leesbrillen en veiligheids brillen, die dus elk hun specifieke kenmerken hebben, zijn er ook beeldschermbrillen. Is dat geen oplossing...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Je gaat de acute problemen moeten beschrijven anders is het tasten in de duisternis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !,
Ik heb er geen last van bij de tv. Wel bij crt en lcd, ook bij laptop.
Te dicht op het scherm, nee, als ik zoverweg zit dat ik de tekst nog net kan lezen ervaar ik de straling ook. Brillen zou kunnen, er zijn inderdaad computerbrillen, maar die zorgen er alleen maar voor dat de letters groter worden.
De problemen zijn zo vervelend dat ik er moeite mee heb om het hier op te schrijven. Neem het maar letterlijk problemen met het gezichtsvermogen, desorientatie.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je er al eens aan gedacht dat ook de omgeving van invloed kan zijn? Is de ruimte waar je zit goed verlicht? En heb het licht ook al eens op meerdere manier gepositioneerd ten opzichte van je monitor. Zelf vind ik het ook niet prettig als ik geen licht heb en de monitoren het enige zijn dat licht geeft. Een paar spotjes die mijn bureau verlichten helpen daarbij heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beeldbuis TV is hetzelfde als een beeldbuis monitor (zit alleen wat extra elektronica in)

Een lcd TV is hetzelfde als een lcd monitor....

Heb je last van ditzelfde probleem als je op dezelfde afstand van een tv gaat zitten als normaal van je pc monitor?

Zo niet, dan zou je eens moeten kijken of het helpt om de "refresh-rate" aan te passen.

Wat Terw_Dan zegt doet me aan nog iets anders denken...

Heb je misschien de helderheid/contrast te hoog staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:31:
Hallo !,
Ik heb er geen last van bij de tv. Wel bij crt en lcd, ook bij laptop.
Te dicht op het scherm, nee, als ik zoverweg zit dat ik de tekst nog net kan lezen ervaar ik de straling ook. Brillen zou kunnen, er zijn inderdaad computerbrillen, maar die zorgen er alleen maar voor dat de letters groter worden.
De problemen zijn zo vervelend dat ik er moeite mee heb om het hier op te schrijven. Neem het maar letterlijk problemen met het gezichtsvermogen, desorientatie.
Een oude tv is ook een CRT scherm!!

Schreewen helpt niet zie je ;)

Wat is je probleem? Normaal zit je rond de 30 tot 70 cm af van je scherm.
Zijn de letters te klein?
Zijn de letters wazig?

Graag wat meer info over je "probleem"

Wat bedoel je met straling? een monitor/beeldscherm is niet radioactief.
Wat eventeul wel zou kunnen zijn is dat je scherm niet goed afgesteld is. kijk eens in de handleiding naar welke refresh rate deze zou moeten hebben en welke native resolutie deze heeft
controleer deze met je eigen instellingen

[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 03-07-2008 21:46 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Wat jullie schrijven is me allemaal duidelijk, en had ik de revue al laten passeren. Het is een beetje een ingewikkeld verhaal. Het komt er op neer dat de stralingsnormen niet voldoen en dat ik dat waarneem. Direkt pijn aan de ogen, en andere klachten. Helderheid en contrast ok, verlichting ruimte oke. Ja als ik zo dicht bij de tv zou gaan zitten zou ik er ongetwijfeld ook last van hebben.
(Ik zoek dus eigenlijk een projector waarvan ik zeker weet dat ik er met de pc mee kan werken.) :)
Nee een scherm is niet radioaktief maar straling die dit niet is, kan helaas ook schadelijk zijn, hangt van de golflengte af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Maar een Crt straalt wel röntgen. Op dit moment zie ik het probleem ook niet. En een TV is hetzelfde als een monitor. Wat ^^ al gezegd is.

Eehm ik ken iemand die een soort scherm voor zijn monitor heeft hangen omdat hij anders ook last heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Twazerty op 03-07-2008 21:53 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb wat ontspiegeld glas voor mij beelscherm gezet maar dat hielp niet.
De klachten worden gewoon iets anders.
Niet iedereen is even gevoelig voor dit soort straling. Maar fabrikanten weigeren er ook over te praten. Lees de bijsluiter van Samsung bijvoorbeeld maar eens. Die zeggen gewoon dat je wat vermoeide ogen kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Is grote monitor, lage resolutie, grote afstand geen optie?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:52:
Dank voor de reacties. Wat jullie schrijven is me allemaal duidelijk, en had ik de revue al laten passeren. Het is een beetje een ingewikkeld verhaal. Het komt er op neer dat de stralingsnormen niet voldoen en dat ik dat waarneem. Direkt pijn aan de ogen, en andere klachten. Helderheid en contrast ok, verlichting ruimte oke. Ja als ik zo dicht bij de tv zou gaan zitten zou ik er ongetwijfeld ook last van hebben.
(Ik zoek dus eigenlijk een projector waarvan ik zeker weet dat ik er met de pc mee kan werken.) :)
Nee een scherm is niet radioaktief maar straling die dit niet is, kan helaas ook schadelijk zijn, hangt van de golflengte af.
Dan moet je ook overgevoelig zijn voor zonlicht aangezien deze een veel breder spectrum electromagnetische straling geeft die vele malen intenser is dan een CCFL in een LCD, wat een soortgelijke techniek is als TL-buizen waar je dan ook last van zou moeten hebben.

Ik zou je aanraden om eens naar een opticien te gaan, pijnlijke ogen van een computerscherm door moeite met focussen (oftewel bijziendheid) lijkt me vele malen aannemelijker dan een overgevoeligheid voor een soort mysterieuze straling.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ben je trouwens al eens naar een opticien geweest. Ik kan me namelijk voorstellen dat technische oplossingen een mogelijkheid zijn, maar wellicht dat er ook vanaf de andere kant wat oplossingen aan te dragen zijn. Misschien heb je wel overgevoelige ogen en kan daar wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je hebt er geen last van bij de tv ? ( CRT / LCD ).
Ook niet als je op zelde afstand er voor zit ?
Het zijn de zelfde technieken dus dan zou die de zelfde klachten moeten veroorzaken.

Je hebt van die aparte voorzet schermen die de stralling blokken, zag je vooral bij CRT schermen.
Helpt dat misschien ?

De straling die van een LCD/TFT afkomt is volgens mij te verwaarlozen vergeleken met een CRT.
Bij een CRT worden er aktief ionen op een laag afgeschoten. Waarbij een LCD alleen maar licht doorlaat.

[ Voor 24% gewijzigd door geforce5_guy op 03-07-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zoiets?

http://selector.3m.com/se...343,344,345,346,347&P=110

3e hit in google met zoekwoorden: straling lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen nogmaals jullie opmerkingen en ideeen te beantwoorden, nogmaals dank, ik ben er blij mee.
Op de eerste plaats zal ik nog even weergeven wat de klachten zoal zijn. Dit had ik al eerder op een andere site geschreven, omdat ik niet zo 123 wist waar ik het moest plaatsen.
Ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.

Even een paar algemene opmerkingen over beeld- en beeldschermkwaliteit.
Bijj álle !!! notebooks ontbreekt een TCO stralingsnorm. De te ontwikkelen norm voor notebooks is de TCO05 norm.

Zolang deze norm door verkoopkanalen tot standaard wordt verheven is het ontbreken ervan geen 'gemis'. Echter omdat je het effect van straling pas kunt 'zien' als het te laat is, kan het ontbreken van een TCO stralingsnorm niet vergeleken worden met de aanslag op het gezichtsvermogen van computerbeeldschermstraling.

Je kunt dus met je ogen niet scherp meer zien en je krijgt cylindrische afwijkingen.
Doordat je hersenen verkeerd gesynchroniseerd worden verlies je de contrôle over jezelf en wordt je depressief. Je verliest het contact met je sociale omgeving en bent in zekere zin verslaafd omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Tijdelijk niet meer met je computer werken geeft ontwenningsverschijnselen.

Laatst zei iemand tegen me dat ze zich niet kon voorstelllen hoe dat je last van straling kunt hebben.
Nou het is alsof er met een vergrootglas met meerdere/verschillende brandpunten aan je ogen wordt gewerkt.
Enkele symptonen zijn desorientatie, hoofdpijn, (over)gespannen gedrag, pijn aan je ogen, slechter kunnen zien met je ogen, vermoeidheid, en ja je wordt depressief.

Er worden bij opticiens speciale briilen verkocht voor computergebruik. Nou ja ze zijn niet zo speciaal dat ze de straling kunnen wegnemen.
Verder is er natuurlijk nog zoiets als de garantie op een computer of beeldscherm. Die varieert tot ongeveer z'on vijf jaar. Maar wat heb je aan die garantie als die niet datgene dekt waarover het hier gaat. In zijn functionaliteit voldoen computerbeeldschermen dus niet aan wat je allereerst van z'on produkt mag verwachten.

Het is zo dat als je je beeldscherm onverhoopt zou moeten terugbrengen voor een defect of reparatie dat je er van uit kunt gaan dat men alle zeilen bijzet om je klacht te verhelpen.
Wat het krijgen van vermoeide ogen betreft kan men echter niet verder gaan dan met bestaande hulpmiddelen te bepalen of meetwaarden binnen bepaalde apparaat-'toleranties' vallen. Dat is dan ook de enige vorm van rapportage die je terug kunt verwachten.
De eerste generatie LCD's, bijvoorbeeld, hadden altijd een overmaat aan helderheid. Ook bij de laagst instelbare waarde. Dit is ook straling. De soort en hoeveelheid straling is bij ieder beeldscherm anders. Daarom voldoet de TCO norm (nog) niet. Er bestaat niet zoiets als een stralingsvrij beeldscherm.
De invloed van straling beperkt zich niet. Nogmaals. De invloed van straling beperkt zich (juist) niet tot alleen het gezichtsvermogen.

Het probleem bij computer-beeldscherm-straling is dat je niet in de gaten hebt
dat deze direct schadelijk is. In de bijsluiter die je bij de aankoop van een beeldscherm krijgt, staat soms bijvoorbeeld, dat je vermoeide ogen kunt krijgen. Dat is een andere manier van zeggen dat het
gebruik acute schade oplevert.
Platte LCD schermen zijn ook per defenitie niet beter dan CRT schermen.
Een andere contrastwaarde, een andere zwartweergave of een andere kijkhoek, betekent
dat een gedeeelte niet in de gewenste kleur wordt omgezet.
En in die situatie maakt het dan ook niet uit of je een scherm analoog of digitaal aanstuurt.
De TCO norm is bovendien geen garantie omdat het een norm in ontwikkeling is.
Vraag maar eens aan je leverancier of hij in twee woorden ondubbelzinnig kan uitleggen wat die norm betekent in dit verband.
Helaas is er op dit moment geen alternatief voor het computerbeeldscherm. De normale
werkafstand om tekst te kunnen lezen helpt alleen nadelig.
Leveranciers en importeurs zullen in deze situatie elke verantwoordelijkheid direct afwijzen.
Daar bestaat geen twijfel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:02:
Is grote monitor, lage resolutie, grote afstand geen optie?
LIjkt me een prima idee maar niet zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:31:

Even een paar algemene opmerkingen over beeld- en beeldschermkwaliteit.
Bijj álle !!! notebooks ontbreekt een TCO stralingsnorm. De te ontwikkelen norm voor notebooks is de TCO05 norm.

... lang vaag verhaal ...
Over wat voor soort straling heb je het nu eigenlijk?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:02
Is een OLED scherm geen oplossing? Volgens mij heeft Sony er een commercieel verkrijgbaar, wel vrij klein (11" dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johnny:
[...]

Dan moet je ook overgevoelig zijn voor zonlicht aangezien deze een veel breder spectrum electromagnetische straling geeft die vele malen intenser is dan een CCFL in een LCD, wat een soortgelijke techniek is als TL-buizen waar je dan ook last van zou moeten hebben.

Ik zou je aanraden om eens naar een opticien te gaan, pijnlijke ogen van een computerscherm door moeite met focussen (oftewel bijziendheid) lijkt me vele malen aannemelijker dan een overgevoeligheid voor een soort mysterieuze straling.
Het klopt dat ik zomers in het begin rekening houd met de toegenomen helderheid. Vroeger had ik daar migraine van.
Begrijp ik uit jouw woorden dat het spectrum en golflengten van LCD's, TL buizen en daglicht hetzelfde, vergelijkbaar is.

Het laaste deel van je commentaar klopt niet.
Op de eerste plaats ben ik niet de enige die dit soort ernstige klachten heeft.
Op de tweede plaats is het zo dat omdat de oorzaak niet zichtbaar is je niet kunt aannemen dat de straling misterieus zou zijn.
Op de derde plaats staat ---ondubbelzinnig--- vast dat mijn gezichtsvermogen beschadigd is en wordt door gebruik van computerbeeldschermen. Dit kan ik niet alleen aantonen, ook is elke medewerking van mijn leveranciers geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef:
[...]
Over wat voor soort straling heb je het nu eigenlijk?
Waarvoor dient de TCO norm ?
De straling omschrijven, uehm dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the___butcher schreef:
Is een OLED scherm geen oplossing? Volgens mij heeft Sony er een commercieel verkrijgbaar, wel vrij klein (11" dacht ik).
Ga ik serieus naar kijken, maar ik geloof dat die nog onbetaalbaar zijn. Dank je.
Om nou precies te zeggen wat het verschil is weet ik ook nog niet.

Die voorzetschermpjes daarvan dacht ik altijd dat die alleen hielpen om invallende reflectie te verminderen, maar ik zal er nog eens goed naar kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

De TCO norm dient voor vele zaken maar straling?

Van wiki:

TCO'05
TCO'05 only defines notebook and desktop computers, which are successors of TCO'99 for computers.

Ergonomics
(desktop) More stringent requirements that the graphic card in the computer shall produce an image on a computer display which is flicker-free with good brightness and good contrast.
(desktop) At least one USB connection should be located on the front side.
(notebook) More stringent visual ergonomic requirements for the display resulting in higher image quality.
(notebook) Requires possibility to either separate display from keyboard or to connect an external display and keyboard.
(notebook) Requirements on the keyboard are introduced.

Emissions
Stricter noise level requirement.

Energy
Stricter energy consumption requirement.

Ecology
Require testing environmental characteristics of the flame-retardants used in the product.
Require information on where the computer can be turned in for recycling.
(notebook) Require facilitating recycling of mercury lamps.

Ik begrijp hieruit dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt maar dat je ogen minder worden, ik stel ook voor dat je eens langs de opticien gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:48:
De TCO norm dient voor vele zaken maar straling?
Van wiki:
Ik begrijp hieruit dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt maar dat je ogen minder worden, ik stel ook voor dat je eens langs de opticien gaat.
Bron Wiki. Ik heb betere bronnen. Dat ik je niet kan overtuigen ligt aan mezelf, maar ik weet echt wel wat er aan de hand is. Wat denk je dat een opticien kan doen, kan die dit verhaal helder kan verklaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Al langs een oogarts geweest hiervoor? Of mogelijk contact op nemen met ergonomique of dergelijke?

Als TV op afstand geen problemen geeft, gebruik de hulpprogrmma van Windows (vergrootglas) en zo kan je alsnog op afstand werken.

Verder is ontspiegeld glas niet hetzelfde soort scherm wat je tegen straling voor je monitor kan hangen. Dat glas is er eerder om bij ruglichtinval te kunnen blijven zien, deels om het scherm minder 'meekijk' gevoelig te maken. Je kan de versie tegen straling herkennen met een extra aansluiting, weet zo 123 niet waarom je die moest aansluiten.

Dan als laatste, zover ik weet is de TCO norm een samenstelling van meerdere stralingen/metingen van een beeldbuis. Zou wel handiger zijn om te weten voor welke je dan 'allergisch' bent.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 09:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:53:
[...]

Bron Wiki. Ik heb betere bronnen. Dat ik je niet kan overtuigen ligt aan mezelf, maar ik weet echt wel wat er aan de hand is. Wat denk je dat een opticien kan doen, kan die dit verhaal helder kan verklaren ?
Ik denk dat in jouw geval een aluminium hoedje het beste helpt. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt dus met je ogen niet scherp meer zien en je krijgt cylindrische afwijkingen.
Doordat je hersenen verkeerd gesynchroniseerd worden verlies je de contrôle over jezelf en wordt je depressief. Je verliest het contact met je sociale omgeving en bent in zekere zin verslaafd omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Tijdelijk niet meer met je computer werken geeft ontwenningsverschijnselen.
Als dat echt het geval is dan zal dat denk ik niet enkel liggen een je monitor. Dat je blijkbaar overgevoelig bent voor straling kan natuurlijk, maar bovenstaand verhaal klinkt wel heel extreem.
Ga hier dus mee naar een opticien of arts en als er psychische klachten bijzitten zijn daar ook mensen voor waar je bij kunt aankloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 04-07-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb een 21" CRT met Fellowes Glare Filter er voor (kostte ooit 400 gulden). Houdt 95-98% van de "schadelijke" straling tegen, en geeft vooral een zeer rustig beeld. Ik kan het je aanraden, in combinatie met hoge refreshrate natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Leuk verhaal inderdaad, maar misschien dat het toch verstandig is om toch eens naar een echte arts/oogarts te gaan.

jou symptomen :
desoriëntatie, hoofdpijn, (over)gespannen gedrag, pijn aan je ogen, slechter kunnen zien met je ogen, vermoeidheid, depressief.

wel, als ik moe ben, ga ik ook slechter zien, en merk dat idd als eerste bij een monitor.
als ik moe ben, krijg ik ook hoofdpijn, en van hoofdpijn vertoon ik idd overspannen gedrag, wat misschien ook depressief over kan komen. als ik moe ben, en daardoor slechter zie, gebeurt het ook wel dat ik pijn heb aan mijn ogen. en vermoeidheid kan ook desoriëntatie veroorzaken.

Dit ligt allemaal echt niet aan straling, toch allemaal dezelfde symptomen.
Ik vind het een beetje makkelijk om het scherm maar de schuld te geven.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Het spectrum van een backlight zoals in je TFT, heeft een groot aantal pieken in het visible spectrum 380 t/m 750nm. url: Wikipedia: Fluorescent lamp. Aangezien iedereen een andere gevoeligheid (overdrachts functie) heeft voor bepaald licht frequenties kan ik wel begrijpen dat iemand last krijgt van een TFT. url: Wikipedia: Cone cell

Aangezien een backlight werkt met het versnellen van elektronen die tegen gas molleculen botsen en dan ultraviolete straling opleveren die weer door een fluoriserende stof in zichtbaar licht word omgezet, kan je inderdaad stellen dat dit net als bij crt een zeker mate van straling in niet zichtbare spectra veroorzaakt.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e6/Fluorescent_lighting_spectrum_peaks_labelled.gif/800px-Fluorescent_lighting_spectrum_peaks_labelled.gif

[ Voor 30% gewijzigd door djexplo op 04-07-2008 10:41 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

wellicht een stomme suggestie, maar is een goede zonnebril niet iets?

Bijvoorbeeld een polorised bril of zo zou mischien al effect kunnen hebben.

Verder begrijp ik je verhaal nog niet helemaal....

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

[...]
[...]
say what :? Je hersenen worden verkeerd gesynchroniseerd? Waar heb je dat precies vandaan als ik vragen mag? Dan ga ik namelijk toch eens aan mijn neurologieprofessor vragen waarom hij me dat nooit verteld heeft... ;)

Verder ben ik geen oogarts (wie weet in de toekomst...) maar ik kan me herinneren dat een cylindrische afwijking over het algemeen een afwijking is aan de vorm van je hoornvlies, waardoor je onscherp gaat zien. (heb zelf rechts een kleine cylindrische afwijking) Maar de vraag is: waarom denk je precies dat de straling uit een beeldscherm je hoornvlies zodanig (en permanent) kan vervormen dat je daar een cylindrische oogafwijking van krijgt :?

volgens mij moet je eens contact opnemen met Mastermind...

edit: ohja, als je er echt van overtuigd bent dat je problemen door je scherm komen kan je natuurlijk gewoon een beamer aanschaffen. Zorg dan dat hij een beetje gangbare resolutie heeft, minimaal 1024x768 zou ik zeggen. Zet een mooi projectiescherm neer of een witte muur en projecteer het daarop. Daar komt zeer zeker geen straling vanaf. behalve de weerkaatsing van het licht natuurlijk ;) En je kunt er ook nog eens lekker ver vanaf gaan zitten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wokkels op 04-07-2008 10:31 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen nogmaals bedankt voor al jullie reacties.
Je moet echt van me aannemen dat ik die klachten niet uit mijn mouw schut.
De reden waarom ik dit geschreven heb is om van jullie te horen wat voor mogelijke alternatieven jullie kunnen bedenken.
Het is natuurlijk lastig voor mij om precies aan te geven om wat voor soort straling het gaat. Als de helderheid te hoog staat ingesteld heb ik er last van, maar als die goed staat ook.
Vanzelfsprekend heb ik reeds een medische check gehad.
Aan degenen die nog twijfelen zou ik volgende willen vragen : Toen ik een paar gelden een Samsung monitor kocht zat daar een bijsluiter bij. Ik bedoel niet de technische handleiding, maar een apart briefje. Ik dacht toen niet dat ik dat briefje nog nodig zou hebben en heb het weggegooid.
Misschien heeft iemand van jullie onlangs nog een Samsung monitor gekocht. Op dat briefje staat dat het gebruik van beeldschermen problemen met de ogen kan veroorzaken. Als een van jullie die bijsluiter nog heeft kan die misschien die tekst hier alstublieft neerzetten. Het gaat me natuurlijk niet om hier eventjes dit merk in een kwaad daglicht te zetten, maar ik had gewoon van hen een monitor gekocht.
Tot slot nog twee dingen, ik moet al de reacties nog even op een rijtje zetten om te kijken wat handig voor me zou zijn.
Op de tweede plaats --in het kort !! en terzijde !!!--- nog een aanvulling voor degenen die het interessant vinden : Ik weet niet of jullie op de tv laatst dat programma gezien hebben waarin aandacht werd geschonken aan jongelui die verslaafd zijn aan het gebruik van de computer, bijvoorbeeld aan spelletjes.
Zoals ik al geschreven heb beinvloed straling je gedrag zodanig dat je steeds naar dit apparaat terug moet gaan. Dit is mijns insziens een belangrijkere oorzaak dan dat jongelui niet in staat zouden zijn om hun eigen weg te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, als ik mijn standaard medicijnen haal en daarvan de bijsluiter lees kan ik tot aan de dood als 'aandoeningen' krijgen. Dat is meer een juridische disclaimer om zodoende alles wat er 'kan' gebeuren te vermelden. Dat neigt enorm richting paranoide.

Je draaft met name je laatste stuk wel heel erg door, verslaving door straling? :/ Het lijkt alsof je de 'jongelui' (jij bent neem ik aan dan generatie eerder) waarschuwd voor 'brainwash' gebeuren door een monitor, een apparaat wat al bijna 20 jaar op de markt is. Een TV zelfs vele malen langer dat dit.

Het enige wat ik nu lees is alles in kwaad dachtlicht zetten, even snel vertellen dat je wel medische check hebt gehad, maar hiervan geen resultaten vermeld. Begin met een goede stralings filter (zie diverse posts) en kijk vanaf daar verder. Je kan natuurlijk ook gewoon overgevoelig zijn voor bepaalde delen van het lichtspectrum, ipv straling.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 11:10 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste SinergyX,
Ik heb duidelijk geschreven dat ik een probleem heb, en daar graag jullie mening over hoorde.
Dat lijkt me wat anders dan iemand of iets in een kwaad daglicht stellen.
Waarom zouden jouw argumenten zwaarder wegen dan de mijne ?
Dank je voor je bijdragen. Ik herhaal nog maar eens dat ik niet de eninge ben die dit probleem heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Graag gedaan :) Sluit ik me aan bij ResuCigam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Een hoornvlies/refractie afwijking kan niet ontstaan door straling, of te lang achter de computer te zitten. Over het algemeen mag worden aangenomen (met enkele zeer weinig voorkomende uitzonderingen) dat de refractie afwijking over je gehele leven het zelfde blijft.

Het kan zijn dat kleinere afwijkingen pas op latere leeftijd worden opgemerkt, dat heeft met het verslappen van de oogspieren te maken die als je jong bent meer aanpassingen kunnen maken. Als je naar een oogarts gaat en je bent nog jong doen ze vaak een paar druppeltjes spierverslapper in je oog waardoor de afwijking beter opgemerkt kan worden.

Ik maak meestal lange dagen achter de computer, heb eigenlijk nergens last van. Vraag me ook af of je er ook echt last van kan hebben omdat zoals gezegd een CCFL veel minder intense straling dan de zon af geeft.

Edit\ Als je nog een paar goede bronnen hebt die het tegendeel van Wikipedia bewijzen dan zou ik die graag lezen Forumgebruiker.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:27:
[...]
Dat denk ik niet, dat is zo.
Als dat echt zo is dan zou ik daar graag een bron van zien, ik kan mij het bijna niet voorstellen. Ik kan niet bewijzen dat het niet zo is maar ik zou toch graag iets zien van jou kant uit omdat jij het zo zeker weet.

[ Voor 23% gewijzigd door Maks op 04-07-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wokkels schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:29:[...]

Maar de vraag is: waarom denk je precies dat de straling uit een beeldscherm je hoornvlies zodanig (en permanent) kan vervormen dat je daar een cylindrische oogafwijking van krijgt :?
Wellicht dat de soort stralling in deze situatie ondergeschikt is aan de niet waarneembare, meetbare instabiliteit van een computer.
Nogmaals ik probeer mijn kant van het verhaal te beschrijven en als ik hier iets van kan opsteken om het op te lossen, dan ja graag.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik denk dat niemand hier zal ontkennen dat je een probleem hebt, en niemand die roept dat je je aanstelt, of klachten uit je mouw schudt. Als jij klachten ervaart, dan is dat zo.

Echter, als je op een technisch forum als Tweakers een 'probleem met je monitor' aankaart, dan mag je een technische reactie verwachten. En op basis van technische argumenten is er nogal wat twijfel mogelijk over de werkelijk oorzaak van je problemen.

Onbekende 'straling', die niet bij naam te noemen is, is niet echt technisch. Het is in detail bekend hoe LCD monitoren werken, en wat voor soort straling daaruit komt. Voornamelijk licht, en dan eigenlijk alleen in het zichtbare spectrum. En UV komt er niet uit, er zit teveel glas tussen. Als dat trouwens de oorzaak van je klachten zou zijn (UV straling uit de backlight van de LCD), dan zou je helemaal gek worden onder een gewone TL balk.

En ook voor de andere golflengten van het licht - in het zichtbare spectrum dus - kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem oplevert. De kleur dus; als dat wel zo is, zou je in het zonlicht buiten - waar ook alle golflengtes ruimschoots aanwezig zijn - dezelfde klachten moeten krijgen.

Conclusie moet dus -op technische gronden - bijna wel zijn dat er een andere oorzaak is. Een oogafwijking, problemen met juist focusseren op de korte afstand van een monitor, etc. Zeker als je op een wat grote afstand (TV kijken) in duidelijk minder (geen) problemen hebt. En dus is een bezoek aan een goede opticien de enige aangewezen weg.

NB: De 'oplossing' met een beamer : als je niet weet wat de oorzaak van je probleem is, is het gokken in het wild of dit het probleem oplost.... Ter info: uit een beamer komt ook 'gewoon' licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:22:
Beste SinergyX,
Ik heb duidelijk geschreven dat ik een probleem heb, en daar graag jullie mening over hoorde.
Dat lijkt me wat anders dan iemand of iets in een kwaad daglicht stellen.
Waarom zouden jouw argumenten zwaarder wegen dan de mijne ?
Dank je voor je bijdragen. Ik herhaal nog maar eens dat ik niet de eninge ben die dit probleem heeft.
Ik vraag me af:

- Hoe oud ben je?
- Wanneer en vooral hoe ben je er achter gekomen dat je dit hebt?
- Wat voor werk doe je (werk je veel met computers)?

Het rare is als ik zoek op internet naar de symtonen/ziekte die jij aangeeft ik alleen maar terecht kom op (sorry, maar ik heb er geen andere omschrijving voor) "Alu hoedjes" sites.

De enkele wetenschappelijke site die info heeft rept met geen woord over verslaving en depressies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]
Van wat ik er zo van gehoord en gelezen heb is dat het juist niet zo is.
Maar goed, ik krijg eerlijk gezegd wel het idee dat het eerder iets psychisch is dan iets lichamelijks, zeker als je er verslavingsgevoelen bijkrijgt. En psychische zaken kunnen zich ook lichamelijk uiten natuurlijk.
Het neigt een beetje naar het 'alu hoedjes' idee zoals hier ook al genoemd is, al denk ik dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn en er vele andere dingen aan de hand kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 04-07-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Maksvr,
Voor info zie de TCO organisatie.
Hoe kan je overtuigen ? Je moet mijn ogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Tweakers zijn gewend op technisch niveau te communiceren, als je ergens mee komt wat geen "common knowledge" is verwachten wij een bronvermelding.

Net als dat jij stelt dat een monitor cylindrische oogafwijkingen veroorzaakt, heb je daar een url of literatuur verwijzing van?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Misschien moet je je computer uitschakelen en eens met een arts gaan praten. Een huisarts weet je vast door te sturen naar oogartsen die precies weten wat voor jou het beste is.

Achter de computer zitten is in ieder geval niet goed voor je. Als je gelijk hebt is het fysiek niet goed voor je en als anderen in dit topic gelijk hebben is het mentaal niet goed voor je. Kortom: niet achter de computer zitten.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:36:
Tweakers zijn gewend op technisch niveau te communiceren, als je ergens mee komt wat geen "common knowledge" is verwachten wij een bronvermelding.
Ik heb de klachten alleen als ik met een computer werk, en daarna natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:34:
@Maksvr,
Daar zal ik nu naar gaan kijken :)

Oja en mocht je dat niet door hebben, iedereen probeert je hier te helpen. Het is alleen zo dat de meeste tweakers hier een beta-achtergrond hebben en dat, zoals BartS12 al zei, "ongedefinieerde straling die klachten veroorzaakt" een hoop vragen op roept.

Edit\ Het maakt niet uit of je ir. of wat dan ook bent het gaat hier om een antwoord op je vraag toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Maks op 04-07-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:34:
@Maksvr,
Nogmaals ik kan zo goed als niks vinden. Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat wil je precies met dit topic? Je slaat elke suggestie zo ongeveer af en blijft stug doorpraten over allerlei zaken die er hoogstwaarschijnlijk helemaal niets mee te maken hebben. Als je het zelf allemaal zo goed weet en allerlei super-bronnen hebt die precies weten hoe het zit, raadpleeg die dan in plaats van dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 28-08 18:14
Terw_Dan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:34:
[...]

Van wat ik er zo van gehoord en gelezen heb is dat het juist niet zo is.
Maar goed, ik krijg eerlijk gezegd wel het idee dat het eerder iets psychisch is dan iets lichamelijks, zeker als je er verslavingsgevoelen bijkrijgt. En psychische zaken kunnen zich ook lichamelijk uiten natuurlijk.
Nu zijn er wel meer aandoeningen die jarenlang als psychisch werden beschouwd, totdat een slimmerik een brainwave kreeg en er toch een 'technische' oorzaak bleek te zijn. (Voorzover dat bij psychische aandoendingen niet zo is.)

Wat ik me afvraag is of deze aandoening geen naam heeft (meer mensen hebben er last van) en of er bij die mensen geen ervaring is met het werken met PC's/beeldschermen. Het lijkt me dat je daar zinvollere informatie krijgt dan op een forum waar het probleem nogal technisch wordt benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:37:
[...]

Wil je mijn ingenieurstitel zien ?
Dat vraagt hij niet.... Hij vraag naar een bron vermelding, iets wat ik ook duidelijk nog niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen ik wordt een beetje overvallen door de goed bedoelde reacties.
Moet even zoeken naar de link van de TCO org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:32:
[...]

Ik vraag me af:

- Hoe oud ben je?
- Wanneer en vooral hoe ben je er achter gekomen dat je dit hebt?
- Wat voor werk doe je (werk je veel met computers)?

Het rare is als ik zoek op internet naar de symtonen/ziekte die jij aangeeft ik alleen maar terecht kom op (sorry, maar ik heb er geen andere omschrijving voor) "Alu hoedjes" sites.

De enkele wetenschappelijke site die info heeft rept met geen woord over verslaving en depressies.
Ik denk laat ik mezelf nog weer even quoten. Om voor ons een helder beeld (sorry voor de woordspeling) te krijgen is het belangrijk om concrete info te krijgen.
Nitroglycerine schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:44:
Dan kan ik mijn master titel er ook wel tegenaan gooien.....

Op basis van anderhalve pagina zou je al moeten constateren dat het verstandig is om contact op te nemen met je huisarts, om een verwijzing te vragen naar een oogarts, en niet te gaan zoeken in allerhande oplossingen of andere projectiemiddelen.
Wacht het advies van de oogarts af voordat je geld in allerlei dure oplossingen gaat stoppen.
Ik vraag me af of de TS al een diagnose heeft gekregen van een huisarts of specialist?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:56

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dan kan ik mijn master titel er ook wel tegenaan gooien.....

Op basis van anderhalve pagina zou je al moeten constateren dat het verstandig is om contact op te nemen met je huisarts, om een verwijzing te vragen naar een oogarts, en niet te gaan zoeken in allerhande oplossingen of andere projectiemiddelen.
Wacht het advies van de oogarts af voordat je geld in allerlei dure oplossingen gaat stoppen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------> tco.se
Dank voor jullie prima reacties, ik negeer niemand en lees jullie bijdragen zorgvuldig.
Sorry als ik niet 123 een ''bron'' kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fijn, een zweedse site, daar kunnen we wat mee. Verder, bronnen bedenken? Dat is niet de bedoeling natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:48:
Dank voor jullie prima reacties, ik negeer niemand en lees jullie bijdragen zorgvuldig.
http://www.tco.se/Templates/Page2____2319.aspx
Gezien het Zweeds van de meeste tweakers niet echt goed is denk ik, de Engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TCO (The Swedish Confederation for Professional Employees) comprises 16 affiliated trade unions. The 1.2 million members of these unions are professional and qualified employees who share a major responsibility for important functions in society, although in a wide variety of occupations. They work in all parts of the labour market, for example in the schools, healthcare, trade, the media, the police, industry, IT and telecom. Over 60 percent of the members are women. Approximately half of the members work in the private sector and half in the public sector.
refereren naar http://www.tcodevelopment.com/, waar ik enkel dit kan vinden wat precies het TCO label inhoud. Maar kan verder niets vinden over gevaren, aandoeningen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:48:
tco.se is volgens mij niet de goede link:

eu.tco.se - din kompass och ditt verktyg i EU-djungeln
På eu.tco.se kan du bevaka, följa och fördjupa i, ur ett fackligt tjänstemannaperspektiv, viktiga betänkanden, direktiv, resolutioner och processer i de olika EU-institutionerna.

Kortom dit is een zweedse site over TCO (The Swedish Confederation for Professional Employees) .

offtopic:
Heerlijk om te zien dat iedereen gelijk dezelfde conclusie trok ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 11:57 . Reden: Ik moet leren sneller te typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

[...]
Dat trek ik dus juist in twijfel en voor de discussie heeft het dan niet zo heel veel (lees: geen) zin om er een welles-nietus spelletje van te maken door zulke reacties. Als het zo is, dan moet er een bron van te vinden zijn en tot nu toe heb ik in de medische literatuur (en op PubMed, een bekende en zeer omvangrijke database van medische artikelen) nog geen bewijs gevonden voor deze stelling. Maak jezelf geloofwaardig door dit te bewijzen a.u.b met gedegen bronvermelding. Ik ben bang dat ik je anders niet meer serieus kan nemen.
Wellicht dat de soort stralling in deze situatie ondergeschikt is aan de niet waarneembare, meetbare instabiliteit van een computer.
[..]
Verder snap ik niet wat dit ermee te maken heeft en wat ik me bij een "niet waarneembare, meetbare instabiliteit van een computer" moet voorstellen. Verklaar je nader.

Overigens geloof ik absoluut dat je klachten hebt, maar denk ik ook dat je het in een andere richting moet gaan zoeken. Ga naar een oogarts en leg alles uit. Kijk wat die van je stralingsidee vindt.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Je zegt problemen te hebben met je ogen door straling afkomstig van beeldschermen. Daarom wil je advies over een vervanger van het beeldscherm waarbij je dit probleem niet hebt. Je kan echter niet vertellen wat voor soort straling het om gaat, of waarom je uberhaupt denkt dat het door straling komt. Ook kan je geen bronnen geven die aantonen dat deze zgn. straling hersen- en oogproblemen zou veroorzaken terwijl je dat wel claimt. Je noemt de TCO organisatie als bron, maar die lijken zich helemaal niet bezig te houden met straling bij het keuren van displays (link).
Een advies anders dan naar de dokter te gaan om je ogen eens te laten checken zal je hier dus waarschijnlijk niet krijgen. Een advies voor een beeldschermvervanger kan niet gegeven worden als niet bekend is wat de problemen bij je huidige beeldscherm veroorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door JasperE op 04-07-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Zeer lastig probleem.
En ook moeilijk omdat maar een klein deel van de beeldschermgebruikers dit heeft lijkt mij.
Op de eerste plaats sterkt ermee.

Ik zelf heb een HTPC op mijn 32 inch lcd tv.
Ik kijk veel tv op een aftandje van 3,5 meter.
Is het geen opslossing om een 40 inch lcdtv of groter te kopen en je pc eraan te hangen?
Je zet de resolutie laag en je gaat er 4 meter ofzo vanaf zitten.
Dat moet prima werken lijkt mij.

Anders is oled ook wel een optie maar dan moet je aan volgend jaar denken voordat die schermen komen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jasper
Het TCO houd zich wel zeker bezig met dit onderwerp.
Waarom het door straling komt. Ik heb er alleen last van als ik met computers werk, en daarna.
Ik wil niets claimen zonder bronnen maar ik ben overvallen door de kracht van de forum en probeer antwoorden voor jullie op een rijtje te zetten.

Mert instabiliteit van een computer bedoel ik, uehm, het niet constant zijn of binnen een veilige marge liggen van voltages, waardoor het niet zichtbare deel van het spectrum dat problemen zou kunnen veroorzaken, een groter aandeel krijgt.

Wat is een HT PC ?
Aan een tv scherm heb ik ook gedacht, moet dan minimaal een dvi aansluiting hebben, en een reactietijd van 1 of 2 (mili ?) seconden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe kun je last hebben van voltages? Dat zit toch allemaal binnenin het kastje en monitor? dat daar 600V of meer op staat kun je toch niet 'zien' lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Terw dan
Nee dat is juist het gaat om het constant produceren van dezelfde straling door de grafische kaart.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 23:56

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:14:
[...]
Nee dat is juist het gaat om het constant produceren van dezelfde straling door de grafische kaart.
De grafische kaart produceert straling? Hmmmm, die kaart produceert enkel electrische stroom met bitjes voor de monitor.

Straks produceert je toetsenbord OOK nog straling, en niet te vergeten de laser (of IR module) die in je muis zit.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erm.. sinds wanneer produceerd een grafische kaart straling?

/edit, zie hierboven ^^ :P

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet overdrijven aub.
Vertel me niet hoe een pc werkt. Vertel me wel wat je waarneemt als enkele componenten van een grafische kaart niet functioneren, maar je nog wel beeld hebt.
Stroom met bitjes ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Een HTPC is een pc die je gebruikt als video-recorder en waarmee je films/muziek afspeelt.
Een mix tussen een HDD-recorder en een pc dus.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt lieve forumschrijvers, ik stop ermee voor vandaag. Reacties zie ik graag nog dat spreekt vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossign voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2247438/2/istockphoto_2247438_tin_foil_hat.jpg

Straling van een graka... normaal gesproken komt dat nieteens door je PC case heen naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01

ThunderNet

Flits!

Ik zou zeggen, meten is weten! En dat moet jou als ingenieur toch aanspreken. Oftewel, ga eens lekker alles meten qua straling, voltages en andere karakeristieken. En doe dat nog eens over in het lab. :)
Zelfde met je ogen, laten meten en onderzoeken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Misschien heb je last van "Eye Strain"? link en link

Dat geeft precies de symptonen die je hebt geloof ik.

Misschien is het beste als je een tijd niet achter een computer werkt, of anders elke 15 min een break neemt ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Basekid op 04-07-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:14:
@Terw dan
Een grafische kaart zal vast wel iets van straling afgeven (dat doet namelijk ALLES op deze aardkloot), maar dat wil niet zeggen dat deze dat ook zelf produceert. Maar daarom zit een gemiddelde pc ok in een metalen kast, daarmaa wordt alles afgeschermd en heb je er geen last van (je kijkt immers niet naar je videokaart, maar naar de monitor).

Ben verstandig en ga gewoon naar de huisarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 22:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Naast het feit dat dit eigenlijk het verkeerde subforum is is het een uiterst vage discussie.

LCD schermen zenden vrijwel geen straling uit, ongeacht welke aan welke normen ze voldoen. Ik kan me derhalve ook niet voorstellen dat staling iets me je probleem te maken heeft.

Ik zou zeggen: ga eens naar de huisarts en maak gewoon een afspraak in het ziekenhuis voor een degelijk onderzoek. Het lijkt me namelijk niet dat je dat al gedaan hebt.

Zomaar even wat random quotes:
In de bijsluiter die je bij de aankoop van een beeldscherm krijgt, staat soms bijvoorbeeld, dat je vermoeide ogen kunt krijgen. Dat is een andere manier van zeggen dat het gebruik acute schade oplevert.
Je leest wat je wil lezen. Dat het lang kijken naar een beeldscherm vermoeide ogen oplevert weten we al lang. Zelfde geldt voor het lezen van een boek.
Doordat je hersenen verkeerd gesynchroniseerd worden verlies je de contrôle over jezelf en wordt je depressief.
Bron?
De eerste generatie LCD's, bijvoorbeeld, hadden altijd een overmaat aan helderheid. Ook bij de laagst instelbare waarde. Dit is ook straling.
Ja, licht is straling, maar niet schadelijk, en de rest die eruit komt is zeker niet te vergelijken met een CRT scherm.
Daarom voldoet de TCO norm (nog) niet.
Correctie: je denkt dat het voor jou niet voldoet.
Op de derde plaats staat ---ondubbelzinnig--- vast dat mijn gezichtsvermogen beschadigd is en wordt door gebruik van computerbeeldschermen.
Hoe is dat vastgesteld?

Kortom: je doet vanallerhande vage uitspraken, zonder enige vorm van onderbouwing of bronvermelding. Daar kom je helaas niet erg ver me als je serieus genomen wil worden.

Ik heb zelf dramatisch slechte ogen, en al die jaren dat ik al uren per dag achter een CRT of LCD zit hebben daar weinig aan verslechterd. In ieder geval geldt dat voor mij...

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 04-07-2008 14:09 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:34
Troll-rating 10/10, ik RAGEde.

Wat. Den. Achterwerk. Echt.

Een persoon met uiterst vage klachten die iedereens advies stráál negeert (ook dat van toch gerespecteerde personen als Terw_Dan). Dat verliest voor mij de geloofwaardigheid enigszins.

Ik heb maar twee adviezen:
1) Oogarts/huisarts/opticien
2) Alu-hoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

ALs je nou es alle opties naast elkaar zet die je hebt geprobeerd en de resultaten.

100Hz technology bv, of 24p, Plasma?

Misschien dat een Plasma scherm voor jou een oplossing is.

Projectie TV? Er zijn aardig wat alternatieven.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
HTPC is een HomeTheater-PC

Daarnaast is het kwarts dat je aandoeningen van de straling van een PC afkomt.

Van elk electrice apperaat komt straling af. een meterkast is grootset stralings bron van het huis.
Daarnaast verslaafd raken aan een PC. ja dat kan.. Me neef is WoW verslaaft zit ruim 4 tot 8 uur perdag achter WoW (is ziekelijk gewoon :+)

Ontwennings verschijnselen?? Ik zit zelf ruim 6 uur per dag achter een computer. Ik ben een ITer dus je kan niets anders verwachten. Heb 2 beeldschermen voor me..

Wat ik je wel kan vertellen is dat de gebruikte technieken, over al om je heen worden gebruikt,
Lampen, Beeldschermen om je heen telefoons, scanners, pff. te veel om op te noemen..

[edit]
Hmm eerder op verzenden drukken en niet eerst uitgebreid lunchen,

[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 04-07-2008 13:46 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26
Loop een mediamarkt in, kijk daar op de computer afdeling van welke schermen je geen last hebt. Zorgen alle schermen voor klachten kijk dan op de flatscreen TV afdeling en kijk of dat gaat werken (zoals je eerder aangaf kan dat goed gaan). Mocht dat ook niet werken dan kun je daar nog een projector halen. In een middag ben je klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 04-07-2008 14:17 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_:
[...]
Een grafische kaart zal vast wel iets van straling afgeven (dat doet namelijk ALLES op deze aardkloot), maar dat wil niet zeggen dat deze dat ook zelf produceert. Maar daarom zit een gemiddelde pc ok in een metalen kast, daarmaa wordt alles afgeschermd en heb je er geen last van (je kijkt immers niet naar je videokaart, maar naar de monitor).
Dat begrijp ik wel, het gaat om de constante werking en de marges waarbinnen een kaart werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Dat begrijp ik wel, het gaat om de constante werking en de marges waarbinnen een kaart werkt.
Meet dat dan eens op? Zonder gegevens kun je sowieso geen zinnige uitspraken doen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En nogmaals! Deze conclusie heb je zelf getrokken of is dit iets waar je een bron vermelding voor hebt?

Wat hebben de doctoren en specialisten tegen je gezegd?

Je komt namelijk steeds met voorbeelden/beweringen/observaties, maar je geeft niet aan waar je die info vandaan hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:50:
Misschien heb je last van "Eye Strain"? link en link
Dat geeft precies de symptonen die je hebt geloof ik.
Misschien is het beste als je een tijd niet achter een computer werkt, of anders elke 15 min een break neemt ofzo?
Hallo,
Ja heel goed gevonden, complimenten !!! Dat komt inderdaad aardig in de buurt. Maar er staat zoveel op die site, en het meeste gaat niet in op 1 van de, in mijn geval, belangrijkste oorzaken, namelijk de pc. Dat is dan ook niet het werkveld van deze arts.
Men kan van mij niet verwachten dat ik weet welk onderdeel van het spectrum schade veroorzaakt. Vast staat wel dat het niet een kwestie is van om de 15 minuten stoppen. Ik heb er direct last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Welke constante werking? Hoe heeft deze invloed op je? welke marges bedoel je? en hoe heeft dit effect op je ogen?

Je blijft hierin heel vaag, de reden dat veel mensen je een alu hoedje aan willen raden. Probeer eens concreet aan te geven over welke straling je het hebt en hoe dat deze invloed kunnen hebben. Iedere reactie roept meer vragen op als dat je beantwoord, dus dat helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:44:
[...]
Hallo,
Ja heel goed gevonden, complimenten !!! Dat komt inderdaad aardig in de buurt. Maar er staat zoveel op die site, en het meeste gaat niet in op 1 van de, in mijn geval, belangrijkste oorzaken, namelijk de pc. Dat is dan ook niet het werkveld van deze arts.
Men kan van mij niet verwachten dat ik weet welk onderdeel van het spectrum schade veroorzaakt. Vast staat wel dat het niet een kwestie is van om de 15 minuten stoppen. Ik heb er direct last van.
Herstel, je weet niet of de straling je klachten veroorzaakt, dat heb je gemakshalve zelf besloten. Het last hebben van straling van een monitor, zou niet voor kunnen komen bij alleen het kijken naar een monitor. Andere, al dan niet natuurlijke, lichtbronnen werken binnen of over datzelfde spectrum, en je zou dus logischerwijs van veel meer apparaten/bronnen last moeten hebben. Aangezien dat niet het geval is, moet je bij jezelf toch eens te rade gaan of het niet gewoon allemaal tussen de oren zit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samtax:
[...]
En nogmaals! Deze conclusie heb je zelf getrokken of is dit iets waar je een bron vermelding voor hebt?
Wat hebben de doctoren en specialisten tegen je gezegd?
Je komt namelijk steeds met voorbeelden/beweringen/observaties, maar je geeft niet aan waar je die info vandaan hebt.
Hhhmmm, Je kunt ook wel eens wat aannemen als iemand iets schrijft. Waarom lees ik toch telkens twijfel in de reacties ? De info die ik geef is van mij afkomstig, vind je mij geen betrouwbare bron ?
Voor mijn arts was dit ook nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FirePuma142 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:47:
[...]
Herstel, je weet niet of de straling je klachten veroorzaakt, dat heb je gemakshalve zelf besloten. Het last hebben van straling van een monitor, zou niet voor kunnen komen bij alleen het kijken naar een monitor. Andere, al dan niet natuurlijke, lichtbronnen werken binnen of over datzelfde spectrum, en je zou dus logischerwijs van veel meer apparaten/bronnen last moeten hebben. Aangezien dat niet het geval is, moet je bij jezelf toch eens te rade gaan of het niet gewoon allemaal tussen de oren zit.
Ik begrijp dat jij voortaan computers zonder TCO normen wilt hebben ? Wat bij mij tussen de oren zit schrijf ik je nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Vandaar dat iedereen zo bezig is. Een specialist kan je misschien veel meer vertellen dan wat jij op internet hebt gevonden en proefondervindelijk. Misschien is het wel heel algemeen bekend. Je arts weet ook niet alles. EN is het op te lossen via een operatie, medicijnen, therapie, hulpmiddelen. Maar aanmodderen en experimenteren kan je ook je zicht kosten. Neem daarom die adviezen serieus. En voel je niet beledigd. Zo zijn ze niet bedoeld. Maar als jij geen arts/specialist bent ben je een leek. En neem je onnodige risico's door het zo via een forum, hoe goed ook, op te lossen, danwel de klachten te verminderen.

Denk voor je eigen gezondheid lange termijn aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:49:
[...]
Hhhmmm, Je kunt ook wel eens wat aannemen als iemand iets schrijft. Waarom lees ik toch telkens twijfel in de reacties ? De info die ik geef is van mij afkomstig, vind je mij geen betrouwbare bron ?
Voor mijn arts was dit ook nieuw.
Nee, je kunt niet zomaar iets van iemand aannemen. "Assumption is the mother of all f*ckups" zegt je misschien wel wat.
Dat die informatie afkomstig is is natuurlijk leuk, maar jij bent geen betrouwbare bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik denkt dat je toch echt bij een LC-20 matrixprinter uitkomt...

zonder dollen: wat zijn er nog voor alternatieven? duurdere modellen? beamer? TV? Een heel klein TFTje? kijk eens bij slecht/bijzienden-oplossingen?

offtopic:
verder: "the alu-hoedje is strong in this one, young padawan"

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Welke constante werking? Hoe heeft deze invloed op je? welke marges bedoel je? en hoe heeft dit effect op je ogen?
Je blijft hierin heel vaag, de reden dat veel mensen je een alu hoedje aan willen raden. Probeer eens concreet aan te geven over welke straling je het hebt en hoe dat deze invloed kunnen hebben. Iedere reactie roept meer vragen op als dat je beantwoord, dus dat helpt niet echt.
Je kunt je niet voorstellen dat computervoltages binnen bepaalde grenzen,toleranties werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:54:
[...]
maar jij bent geen betrouwbare bron.
Dat spijt me dan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Na met verbazing dit topic gelezen te hebben als "domme boer" zijnde, lijkt het me het beste om het op te lossen met de oorzaak-gevolg regel.

Je haalt de oorzaak weg, en het gevolg zal uitblijven...

Met andere woorden, als een pc zo gevaarlijk voor je is, d'r uit met dat ding... Dan zul je enorm opknappen denk ik.

En als je je zo'n zorgen maakt om je gezondheid, waarom sla je dan alle adviezen in de wind om er eens goed naar te laten kijken? En dan heb ik het niet alleen over een oogarts/huisarts/opticiën, maar ook over bijv een arbo arts, laat de optimale werkpositie voor de pc eens uitpluizen...

Nog een goeie tip voor op een forum, doe eens wat aan je eigenwijsheid, uitspraken als "dat denk ik niet, dat is zo" zijn nou niet echt motiverende uitspraken voor mensen om je te helpen...

en mocht het dan "zo zijn", zet het dan kracht bij d.m.v. een bron.

Want ik heb altijd gelijk :P bron

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Je kunt je niet voorstellen dat computervoltages binnen bepaalde grenzen,toleranties werken ?
Dat kan ik me heel goed voorstellen, sterker nog, dat heb ik vaker dan eens gemeten met een multimeter. Wat volstrekt onduidelijk is is wat dat met je ogen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makkie ;) schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:53:
Vandaar dat iedereen zo bezig is. Een specialist kan je misschien veel meer vertellen dan wat jij op internet hebt gevonden en proefondervindelijk. Misschien is het wel heel algemeen bekend. Je arts weet ook niet alles. EN is het op te lossen via een operatie, medicijnen, therapie, hulpmiddelen. Maar aanmodderen en experimenteren kan je ook je zicht kosten. Neem daarom die adviezen serieus. En voel je niet beledigd. Zo zijn ze niet bedoeld. Maar als jij geen arts/specialist bent ben je een leek. En neem je onnodige risico's door het zo via een forum, hoe goed ook, op te lossen, danwel de klachten te verminderen.

Denk voor je eigen gezondheid lange termijn aub? :)
Ja bedankt voor je advies, het is nog even aftasten wat het handigste, beste is. Oke ik voel me niet beledigd, maar het is niet altijd eenvoudig het onder woorden te brengen, dat ligt ook aan dit soort medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:57:
[...]

Dat kan ik me heel goed voorstellen, sterker nog, dat heb ik vaker dan eens gemeten met een multimeter. Wat volstrekt onduidelijk is is wat dat met je ogen te maken heeft.
Nou dan is het toch zo dat de uittredende straling ook telkens van ''spectrum'' wijzigt, en er meer bij zit uit het niet zichtbare deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Zo moeilijk is dit toch niet? Los van de vraag of een computermonitor schadelijke straling uitzendt, vage effevten veroorzaakt, en of er blauwe mannetjes in wonen, heeft TS last bij het gebruik van zijn monitor. Zowat 99% (meer?) van de mensen heeft geen last bij normaal gebruik.
Dus er is wat mis! B)
Ofwel met TS, ofwel met de hardware. Aan de hardware ligt het niet, aangezien TS zelf aangeeft dit met meerdere monitoren/computers te hebben, dus ligt het aan de TS. :)

Troubleshooten van mensen is niet iets waar tweakers voor gekend zijn, dat is de taak van dokters. Dus het enige advies: naar de dokter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

hehehe, ja, dat is een bekend fenomeen. Vandaar de smiley's :p Die helpen al een beetje met het verduidelijken van woorden en gevoelens. Maar als je goed oplet, ook al zeiken mensen hier soms enorm, het feit dat ze reageren uberhaupt geeft al aan dat ze eigenlijk willen helpen. Beetje tough love wordt je echt niet slechter van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:02:
Zo moeilijk is dit toch niet? Los van de vraag of een computermonitor schadelijke straling uitzendt, vage effevten veroorzaakt, en of er blauwe mannetjes in wonen, heeft TS last bij het gebruik van zijn monitor. Zowat 99% (meer?) van de mensen heeft geen last bij normaal gebruik.
Dus er is wat mis! B)
Ofwel met TS, ofwel met de hardware. Aan de hardware ligt het niet, aangezien TS zelf aangeeft dit met meerdere monitoren/computers te hebben, dus ligt het aan de TS. :)

Troubleshooten van mensen is niet iets waar tweakers voor gekend zijn, dat is de taak van dokters. Dus het enige advies: naar de dokter :)
Ik ben het bijna helemaal met je eens.
Je moet de kwalijke straling ook kunnen herkennen wil je hem kunnen erkennen.

Ik ''sla de adviezen inderdaad in de wind'' voor zover deze niet voldoen aan de regel die hier boven staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makkie ;) schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:02:
hehehe, ja, dat is een bekend fenomeen. Vandaar de smiley's :p Die helpen al een beetje met het verduidelijken van woorden en gevoelens. Maar als je goed oplet, ook al zeiken mensen hier soms enorm, het feit dat ze reageren uberhaupt geeft al aan dat ze eigenlijk willen helpen. Beetje tough love wordt je echt niet slechter van ;)
Ja ik snap het haat liefde verhouding......das een goeie tough love !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat maakt verder niet uit hoor. Het is alleen zo dat een eigenschap van een betrouwbare bron is dat de feiten controleerbaar zijn en dat zijn ze in dit geval dus niet. Dus daarin is het moeilijk te zeggen zonder onderbouwing of iets klopt of niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:01:
[...]
Nou dan is het toch zo dat de uittredende straling ook telkens van ''spectrum'' wijzigt, en er meer bij zit uit het niet zichtbare deel.
Waar doel je nou op? Je videokaart zit IN je pc waarbij evt straling wordt afgeschermd door je computerkast. Dus ook al fluctueren de voltages wat, je merkt er geen klap van, tenzij je misschien de draadjes van je voeding daadwerkelijk vastpakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:08:
[...]
Ik ben het bijna helemaal met je eens.
Je moet de kwalijke straling ook kunnen herkennen wil je hem kunnen erkennen.
Dan is het misschien handig om te zeggen over welke straling dat je het nu hebt, want dat weten we eigenlijk nog steeds niet echt.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.