Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Hier gaan we niet uitkomen.... Zolang er maar gegoocheld blijft worden met 'straling', komen we nergens. Eerst is het licht, dan zijn het weer de voltages, dat schiet natuurlijk niet op.

Straling heb je inderdaad in allerlei soorten, maar er zijn er maar 2 die uberhaupt voorkomen in je LCD monitor : licht en electromagnetische straling (en ja, die zijn natuurlijk ook nog gewoon hetzelfde, afgezien van de golflengte).

Licht is al besproken: er komt geen UV uit je monitor, en zichtbaar licht komt ook uit de zon. Buiten heb je geen last, en van TL balken ook niet. Ergo, de 'straling' die je problemen zou veroorzaken is geen 'licht'.

Blijft over: electromagnetische straling. Het is uitermate onduidelijk waarom juist je ogen daar last van zouden hebben; die zijn immers eigenlijk alleen gevoelig voor licht (inc near-UV), maar goed. Als we dan kijken naar de hoeveelheid EM-straling die er uit een LCD monitor komt, dan is dat heel beperkt. Ooit gekeken wat een stofzuiger of boormachine voor hoeveelheid EM-straling naar buiten gooit? En of spanningen in een monitor nou fluctueren of niet; de hoeveelheid EM-straling die er naar buiten de motinor lekt, verandert echt niet opeens dramatisch. het was vrijwel niks, en blijft vrijwel niks.

Overigens - heb je ook last als je met je ogen dicht naar de monitor kijkt? Dat moet wel als het EM-straling is, want die gaat sowieso door je oogleden heen. Als je oogleden voor voldoende afscherming zorgen, dan *MOET* het echt om zichtbaar licht gaan!

Samengevat: je klachten zal niemand ontkennen, maar alle technische/wetenschappelijke analyses van het probleem, van alle tweakers hier, wijzen in 1 richting, en dat is niet je monitor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:16:
[...]
Ja ik snap het haat liefde verhouding......das een goeie tough love !!
ik wil me referen aan de faq van opstartproblemen voor pc's. Als hij niet opstart, sloop je stuk voor stuk alles eruit, tot hij opstart.

Ik zou dit in dit geval ook gewoon doen! Je bestelt bijvoorbeeld op internet een beamer, (maakt gebruik van de 8 dagen terug dinges), en zo ga je verder werken. Als de beamer niet werkt, koop je een plasma van 5 meter 60, als dat niet werkt een lcd van 5meter 60, en als dat niet werkt, koop je oled van 11".

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

4 pagina's gooi je teveel termen, teveel 'vage' definities continue door elkaar.

We gaan topic even samenvatten:

Simpel gezegt:
-je hebt aantal symptomen/aandoeningen etc.
-het komt (volgens jou, aangezien je net zegt dat voor dokter het nieuw is), door de/een PC.
-Weggemeende, veelal werkende, advies lijk je schijnbaar niets mee te doen.
-Vragen, diverse keren herhaald, lijk je geen antwoord op te geven.
-Zover velen kunnen zien, lijkt jou 'bron' nergens terug te vinden (buiten jou waarnemingen).

Heel simpel, het probleem is PC => Eruit, weg, foetsie, huis uit. Internet nodig? Jammer.
Minimaal 2 weken HELEMAAL geen PC, kijken of al je problemen weggaan.
Zo ja -> neem een straling-scherm en test nu met PC, korte tijden per dag.
Vervolg -> verhoog gebruik per dag
Tijdens -> onderzoek oogarts, huisarts, whoever.

Je kan nu hoog en laag gaan springen, 25 komende antwoorden en advies compleet negeren.. Sorry, maar jou probleem.

En dan nog:
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:52:
Ik begrijp dat jij voortaan computers zonder TCO normen wilt hebben ?
Eerst zeg je dat, zelfs als bedrijven volgens de TCO normen werken, ze schijnbaar nog de 'boel lopen te nemen' en er flink buiten zitten. Daarna komen we bij een website, welke TOTAAL geen extra info bied over jou 'aandoening'. Dan, als je wat verder leest, is TCO wel iets meer (en ook minder) dan 'een stralings eis' (zou bijna een KEMA keurmerk zijn).

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 15:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit wel eens een virtual reality 3D bril geprobeerd ?

En helaas, er zijn meer mensen die last hebben van hun ogen binnen een bepaald kleurenspectrum. Wat ik me alleen afvraag in hoeverre er is geprobeerd met andere kleurinstellingen te werken ? Dit geeft vaak geen mooi beeld maar kan voor jou des te beter werken. En als laatste wat ik erover wil zeggen, het accepteren van een "handicap", wat het feitelijk is zorgt er veelal voor dat je je zinnen ergens anders op zet. Niet iedere "handicap" kent een oplossing maar er is 1 ding wat men wel kan, een keuze maken, leren er mee te leven en naar alternatieve zoeken of botweg achter de geraniums gaan zitten en over je "handicap" blijven piekeren :)

Daarmee wil ik aangeven, ik heb zelf een lichamelijke handicap en ken de ups en downs. Mijn ervaring en omgang ermee leert dat 95% van de gehandicapten in het algemeen kijken wat ze niet meer kunnen, inplaats van te kijken wat ze nog wel kunnen of concreet naar andere leefwijze's op zoek zijn, de vele alternatieven. Zal ik zeggen dat het makkelijk is ? Nee, abosluut niet, maar er zijn altijd alternatieven inplaats van de rest van je leven te kijken wat je niet meer kunt.

Ga er mee aan de slag, er is ook een leven zonder computer mogelijk zowel in de privesfeer als met het werk. Ik ken veel jongens die gaan "zitten" wachten totdat er een medicijn of oplossing komt, maar wie zegt dat dat er komt binnen je huidige leven ? Reden om te stoppen met te "leven" ? Iedereen gaat daar anders mee om en alleen de persoon in kwestie kan bepalen hoe er mee om te gaan maar als standpunt houd ik wel voor ogen, het leven gaat ondertussen verder en je ligt eerder in je kist dan je denkt, jah, zo kort is het leven feitelijk maar, te kort om bij de pakken te gaan zitten :)

En een technische oplossing is er niet voor alles en iedereen, het kan nog wel decennia's lang duren voordat alles te behandelen valt maar tegen die tijd zijn we er misschien niet meer.

Verder heeft het onderzoeken zoals TS doet weinig zin, ook al wil hij het beestje een naampje geven. De kans dat zijn oog/hersen verwerking ondervangen kan worden acht ik miniem aangezien het grote publiek gebruikers er geen last van heeft. Het enige wat gemeten kan worden is de verwerking van beelden bij een neurochirurg en als het al gemeten kan worden, dat je dus een afwijkend patroon hebt dan de doorsnee mens, dan is nog maar de vraag of er iets aan gedaan kan worden doormiddel van een ingreep of met medicatie en uit ervaring weet ik dat anti epileptyca's een paardenmiddel zijn. Helpt wel bij de oorzaak maar de bijwerkingen :X

Succes in ieder geval met een advies, je hebt keuze's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Don't feed the trolls.
Ik heb mijn twijfels of dit topic ooit nog zinnig opgelost gaat worden. De TS slaat elk advies in de wind en weigert details vrij te geven over zijn mysterieuze theorieen. Zijn verhaaltjes kloppen van geen kant (straling van een grafische kaart? Kom op zeg, dan zou je ook last krijgen van apparatuur zonder beeldscherm). Kom met een zinnig, onderbouwde post ("grafische kaarten maken je een verslaafde, omdat ik dat denk" is toch echt een drogreden..) of anders is het dit topic een verloren zaak.
Het lijkt fok.nl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:31:
Je kunt dus met je ogen niet scherp meer zien en je krijgt cylindrische afwijkingen.
Doordat je hersenen verkeerd gesynchroniseerd worden verlies je de contrôle over jezelf en wordt je depressief. Je verliest het contact met je sociale omgeving en bent in zekere zin verslaafd omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Tijdelijk niet meer met je computer werken geeft ontwenningsverschijnselen.
Sorry, maar hier heb ik toch even om moeten lachen. Dit is wat mij betreft de reinste onzin, tenzij je met een overtuigende bron dit kunt bewijzien.
Laatst zei iemand tegen me dat ze zich niet kon voorstelllen hoe dat je last van straling kunt hebben.
Nou het is alsof er met een vergrootglas met meerdere/verschillende brandpunten aan je ogen wordt gewerkt.
Enkele symptonen zijn desorientatie, hoofdpijn, (over)gespannen gedrag, pijn aan je ogen, slechter kunnen zien met je ogen, vermoeidheid, en ja je wordt depressief.
Volgens mij is dit mogelijk als je te dicht bij je monitor zit en er te ingespannen naar kijkt.
Er worden bij opticiens speciale briilen verkocht voor computergebruik. Nou ja ze zijn niet zo speciaal dat ze de straling kunnen wegnemen.
Verder is er natuurlijk nog zoiets als de garantie op een computer of beeldscherm. Die varieert tot ongeveer z'on vijf jaar. Maar wat heb je aan die garantie als die niet datgene dekt waarover het hier gaat. In zijn functionaliteit voldoen computerbeeldschermen dus niet aan wat je allereerst van z'on produkt mag verwachten.
Waarom niet ? De monitor geeft dus toch beeld door ? Dat is volgens mij toch het allereerste vereiste van een monitor ?
Het is zo dat als je je beeldscherm onverhoopt zou moeten terugbrengen voor een defect of reparatie dat je er van uit kunt gaan dat men alle zeilen bijzet om je klacht te verhelpen.
Als je klacht gegrond is wel ja. Lees anders de algemene voorwaarden van de leverancier van monitor om te kijken wat een gegronde klacht is.
De eerste generatie LCD's, bijvoorbeeld, hadden altijd een overmaat aan helderheid. Ook bij de laagst instelbare waarde. Dit is ook straling. De soort en hoeveelheid straling is bij ieder beeldscherm anders. Daarom voldoet de TCO norm (nog) niet. Er bestaat niet zoiets als een stralingsvrij beeldscherm.
De invloed van straling beperkt zich niet. Nogmaals. De invloed van straling beperkt zich (juist) niet tot alleen het gezichtsvermogen.
Dit is wat mij betreft hetzelfde als dat je van bellen met een GSM kanker zou kunnen krijgen. Waar is de bron van je verhaal ?
Het probleem bij computer-beeldscherm-straling is dat je niet in de gaten hebt
dat deze direct schadelijk is. In de bijsluiter die je bij de aankoop van een beeldscherm krijgt, staat soms bijvoorbeeld, dat je vermoeide ogen kunt krijgen. Dat is een andere manier van zeggen dat het gebruik acute schade oplevert.
Je kunt inderdaad vermoeide ogen krijgen van het kijken naar een beeldscherm, maar om nou te zeggen dat je er direct schade van krijgt, is wat mij betreft onzinnig.

Kijk, ik wil je best geloven, maar dan mag je mij wel overtuigen met een officiële bron ( en niet jezelf, want zo'n verhaal kan ik ook verzinnen ) waarin duidelijk bovenstaand verhaal wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is je monitorkabel niet gesmeed onder effen maanlicht. Ik zou dat toch maar even doen hoor :?

Maar goed. Als je van dit alles afwilt kijk dan een naar de technische details van een wat duurdere CRT of TFT/LCD. De meeste die je in huis hebt staan hebben wel een certificaat maar dat zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:48
Offtopic: Het valt me op dat je ondanks je probleem toch best vaak achter je pc zit (gezien je vele directe replys)

Maar om maar even on-topic te gaan: Je bent hier gekomen met de vraag om advies over een vervanger voor je huidige beeldscherm, omdat het beeldscherm volgens jou de oorzaak/veroorzaker is van jou probleem. Maar halverwege dit topic komt ineens de grafische kaart ter sprake die straling zou veroorzaken door verschillende voltages en spannings-/licht spectrum etc. en dit zou meedragen of nu juist weer de oorzaak zijn van het probleem. (is me niet duidelijk)
Wat heeft een grafische kaart nu te maken met je probleem, het was immers het beeldscherm dat voor problemen zorgde en niet de grafische kaart?? Probeer eens duidelijk te zijn en niet allerlei dingen door elkaar te halen, want op die manier wordt het alleen maar onduidelijker wat nu de veroorzaker van het probleem is. Verder ben ik het eens met de andere mensen op dit forum, dat je weinig tot geen bronnen noemt (ja je bent je eigen bron, maar zo kan iedereen wel dingen roepen, dus als je een verhaal hebt, probeer het dan te onderbouwen met argumenten uit ''echte'' onderzoeken van gerespecteerde organisaties/mensen). Je geeft vreemde citaten en doet uitspraken die nogal wat vragen met zich meebrengen. Ook blijft je stug volhouden dat het probleem aan de pc ligt (terwijl het toch eerst het beeldscherm was?? :? )
Het is volgens mij dus helemaal niet duidelijk wat nu de oorzaak van het probleem is. Dus zonder de oorzaak van het probleem te kennen wil jij een oplossing vinden? Het lijkt me dat je eerst moet kijken wat nu de oorzaak is (jij zegt: Straling'' , ik zeg: ''Okay, maar hoe weet je dit? en waarvandaan komt die straling dan?'' het antwoord op de eerste vraag heb ik in dit hele topic nog niet kunnen vinden, tenminste geen antwoord waar betrouwbare bronnen bij geleverd zijn. Op de 2e vraag heb je eigenlijk geen duidelijk antwoord, zoals ik hierboven in deze post al eerder heb gezegd, weit jij je probleem aan: straling van het beeldscherm OF de voltages en het spectrum van de pc) en weer ontbreken er bronnen en argumenten.

Ik zou zeggen, voordat je een nieuw beeldscherm of een alternatief koopt, zoek eerst even naar de oorzaak van het probleem en zoek in zo'n geval ook het probleem bij jezelf het kan lichamelijk of geestelijk ook iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Terw_Dan:
[...]
Waar doel je nou op? Je videokaart zit IN je pc waarbij evt straling wordt afgeschermd door je computerkast. Dus ook al fluctueren de voltages wat, je merkt er geen klap van, tenzij je misschien de draadjes van je voeding daadwerkelijk vastpakt.

Ik wilde gewoon zeggen dat als de videokaart fluctueert, de aansturing van de monitor dat dus ook doet.

Je moet de kwalijke straling ook kunnen herkennen wil je hem kunnen erkennen.
Danis het misschien handig om te zeggen over welke straling dat je het nu hebt, want dat weten we eigenlijk nog steeds niet echt.

Dat kan ik moeilijk onder woorden brengen, de straling een naam geven.
Ik bedoel gewoon straling die een scherm emiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lees jij uberhaubt de reacties van anderen wel? :/

Nog even ter herhaling dan, over de 'straling':
Straling heb je inderdaad in allerlei soorten, maar er zijn er maar 2 die uberhaupt voorkomen in je LCD monitor : licht en electromagnetische straling (en ja, die zijn natuurlijk ook nog gewoon hetzelfde, afgezien van de golflengte).

Licht is al besproken: er komt geen UV uit je monitor, en zichtbaar licht komt ook uit de zon. Buiten heb je geen last, en van TL balken ook niet. Ergo, de 'straling' die je problemen zou veroorzaken is geen 'licht'.

Blijft over: electromagnetische straling. Het is uitermate onduidelijk waarom juist je ogen daar last van zouden hebben; die zijn immers eigenlijk alleen gevoelig voor licht (inc near-UV), maar goed. Als we dan kijken naar de hoeveelheid EM-straling die er uit een LCD monitor komt, dan is dat heel beperkt. Ooit gekeken wat een stofzuiger of boormachine voor hoeveelheid EM-straling naar buiten gooit? En of spanningen in een monitor nou fluctueren of niet; de hoeveelheid EM-straling die er naar buiten de motinor lekt, verandert echt niet opeens dramatisch. het was vrijwel niks, en blijft vrijwel niks.

[ Voor 91% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 17:09 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
Deze hele discussie doet me nu denken aan het geloof. Er zijn mensen die geloven dat er een of meerdere goden zijn of iets anders, en er zijn mensen die dit niet geloven.

In dit geval: Jij gelooft (want bewijs heb je nog steeds niet kunnen leveren) dat het probleem te maken heeft met straling, welke straling kun je niet zeggen, misschien is het zelfs wel een straling die maar weinigen kunnen voelen. Er zijn ook mensen die niet geloven dat het aan het scherm of aan een bepaald soort straling ligt.

Zolang een partij, in dit geval jij, stug blijft volhouden dat het toch echt aan een bepaald soort straling ligt en zolang je niet eens wilt nadenken over andere mogelijke oorzaken, ben ik van mening dat deze hele discussie een beetje zinloos gaat worden.(of eigenlijk al is)

Edit: En zoals SinergyX ook al terecht zich afvraagt: Lees jij alle berichten wel? In het hele topic ben ik toch al 10 vragen tegen gekomen die je nog niet hebt beantwoord en die toch vrij relevant zijn wil je de oorzaak van je probleem vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Martensupport op 04-07-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nextware:
[...]
Volgens mij is dit mogelijk als je te dicht bij je monitor zit en er te ingespannen naar kijkt.
Nee de afstand tot de monitor maakt niet uit.

Bron. Ik heb in het verleden twee monitoren van een merk gekocht dat met name in Duitsland jarenlang de lijstaanvoerder was als het ging om schermen met een kwalificatie zeer goed.
Toen ik daar dus problemen mee kreeg en geen enkele ondersteuning van de distributeur, las ik toevallig dat Computer Idee een vergelijkingstest had gedaan. Uit deze test kwam ook duidelijk naar voren dat er iets niet in orde was met 1 scherm. Ik heb hierop contact gezocht met Computer Idee.
Computer Idee correspondeert niet rechtsstreeks over dit soort zaken, behalve de faq's, maar in de artikelen van hun volgende uitgaves bleek me dat mijn ervaringen niet onopgemerkt waren gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Marten,
Ik denk wel over andere oorzaken na, maar dat duurt maar heel kort.

Ik heb alleen maar problemen als ik met de computer werk, of heb gewerkt, anders niet, nooit.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Mijn advies (en dit is alleen maar behulpzaam bedoeld): Neem contact op met de GeestelijkeGezondheidsZorg (GGZ) instelling bij jou in de buurt. Ik denk dat het belangerijk is dat je eens met iemand gaat praten over hoe dit jou leven beïnvloed en dat kan beter persoonlijk dan over een forum.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Forumgebruiker heeft volgens mijn geen idee waar hij het over heeft en de rest van de tweakers wel.

Zoek maar eens op de term PEBKAU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Bron
...verhaal over "een scherm", "een test", "iets niet in orde" .....
Dit is dus geen bron, en daarnaast ook op geen enkele andere manier bruikbaar. Een bron is een artikel /website o.i.d. waarin met naam en toenaam wordt vermeld dat een monitor van het merk X in vergelijk met monitoren A,B,C en D een veel grotere hoeveelheid UV straling (bijvoorbeeld) uitzendt. En dan eigenlijk ook nog aangevuld met informatie over de meetmethode en meet apparatuur. Alleen dan kunnen wij er iets mee.

Zolang er geen antwoord komt op
1) De soort straling die je verdenkt
2) Een *echte* bron die dat soort straling in verband brengt met je klachten

is voor mij de discussie over. Sorry, we proberen je te helpen, maar dit schiet niet op.

PS:
Nee de afstand tot de monitor maakt niet uit.
Ook niet als ie in de andere kamer staat?
En dan dit nog...
Ik denk dat we hier de werkelijke reden van het probleem gevonden hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
Bron. Ik heb in het verleden twee monitoren van een merk gekocht dat met name in Duitsland jarenlang de lijstaanvoerder was als het ging om schermen met een kwalificatie zeer goed.
Toen ik daar dus problemen mee kreeg en geen enkele ondersteuning van de distributeur, las ik toevallig dat Computer Idee een vergelijkingstest had gedaan. Uit deze test kwam ook duidelijk naar voren dat er iets niet in orde was met 1 scherm. Ik heb hierop contact gezocht met Computer Idee.
Computer Idee correspondeert niet rechtsstreeks over dit soort zaken, behalve de faq's, maar in de artikelen van hun volgende uitgaves bleek me dat mijn ervaringen niet onopgemerkt waren gebleven.
Het eerste deel van je ''bron'' is geen bron maar een argument en wel een empirisch argument (dus van jou eigen ervaringen) gekoppeld aan een vergelijking (jouw ervaringen met een scherm vergeleken met een test van Computer Idee) Uit deze vergelijking, trek jij, nadat je gecorrespondeerd hebt met computer idee de conclusie dat jouw ervaringen niet onopgemerkt bleven bij dit blad.
In mijn ogen is dit niet een bron maar gewoon een loos argument zonder enige waarde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:08:
Je moet de kwalijke straling ook kunnen herkennen wil je hem kunnen erkennen.

Ik ''sla de adviezen inderdaad in de wind'' voor zover deze niet voldoen aan de regel die hier boven staat.
Prima zo... Als je graag zo door gaat, gaat er een mooi hangslot op dit topic.

Je kunt je nu wel mooi aan je verhaal vastklampen, maar daar los jij niets mee op, en wij kunnen er ook niets mee.

Je kun nog heel veel verhalen rondbazuinen over straling, maar tot nu toe heb je er nog niets concreet kunnen aanbieden dat je verhaal geloofwaardig maakt.

Dat wil niet zeggen dat je geen klachten hebt, of ze niet kan hebben, dat wil enkel zeggen dat je krampachtig aan een idee vasthoudt, zonder dat je daadwerkelijk weet of dat wel de oorzaak is.

Daarom is ook het enige zinvolle advies dat we kunnen geven dat je het gewoon moet laten onderzoeken, zeker als het probleem zo serieus is als je zelf aangeeft.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:18:
@Marten,

Ik heb alleen maar problemen als ik met de computer werk, of heb gewerkt, anders niet, nooit.
Ik ben alleen wagenziek als ik in een auto rij, dus het ligt aan de auto. :/
Net zo'n type redenering 8)7 Het slaat nergens op.

Ik zou inderdaad zoals nu al meerdere malen genoemd is eens op zoek gaan naar professionele hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:15:
Ik heb in het verleden twee monitoren van een merk gekocht dat met name in Duitsland jarenlang de lijstaanvoerder was als het ging om schermen met een kwalificatie zeer goed.
Waar heb je het nou in 's hemelsnaam over? Met één van de monitors die je ooit gekocht hebt was volgens Computer Idee iets niet in orde. Wat is "iets"? Wat was er niet in orde? Gebruik niet van die vage taal, maar vertel gewoon wat er aan de hand was, geef desnoods een linkje naar het nummer van de Computer Idee waarin deze monitor werd getest.

Ik geloof niet dat er in de Computer Idee iets stond als:
Met deze monitor is grondig iets mis. Wanneer je hem namelijk gebruikt krijg je dermate hoge doses straling binnen dat je het contact met je sociale omgeving verliest en in zekere zin verslaafd wordt omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Tijdelijk niet meer met dit beeldscherm werken geeft ontwenningsverschijnselen. De straling is overigens met geen enkel apparaat meetbaar, maar moet vooral gevoeld worden tussen de oren.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 04-07-2008 17:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt het jammer dat een moderator zich in de discussie mengt met de woorden die twijfel zaaien over de oprechtheid waarmee ik dit onderwerp aan de orde stel.
Dat het serieus is, is gelukkig wel duidelijk.
Ik herhaal nog maar eens dat ik alleen problemen heb als ik met een computer werk.
Er komt niet iets anders een scherm dan straling. Welk spectrum of golflengte dat ook mag zijn.

De resultaten van de test stonden in Computer Idee 05/04 blz.28

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]DenTeD123 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Ik weet niet of iemand uitlachen jouw beste eigenschap is.
Jullie hebben me gevraagd om duidelijk te maken wat er aan de hand is, en dat doe ik.
Mocht er iemand zijn mening nu of later willen herzien dat verneem ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:45:
[quote]DenTeD123 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Ik weet niet of iemand uitlachen jouw beste eigenschap is.
Jullie hebben me gevraagd om duidelijk te maken wat er aan de hand is, en dat doe ik.
Mocht er iemand zijn mening nu of later willen herzien dat verneem ik dat graag.
Forumgebruiker, ik lach niemand uit. Het stukje is meesterlijk geschreven, dat zul je toe moeten geven. Maar goed, back-on-topic. Kerel, je hebt een probleem. Dit is niet beledigend bedoel, dat kan ik je verzekeren. Wil je mijn persoonlijke mening? Zoek hulp voor dit probleem. Loop een brillenzaak in, een dokter, of iets in die richting. Op deze site kunnen we je allemaal tips geven, maar dan vanuit een subjectief en technisch oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om misverstanden te voorkomen vind ik de manier van communiceren nogal vervelend.
Je kunt het beste een medium ten goede benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alleen met een PC zeg je.. jou symtomen, mijn analyse. Mag ik even:

Je houding is erg van belang achter een PC, je lichaam moet wel voldoende rust in een stoel moeten hebben. Zit je gebogen of gespannen, kost dit je energy. Zit je met je hoofd teveel gespannen gebogen kan je irritatie in je nek krijgen, wat kan optrekken richting lichte hoofdpijn/desorientatie.
Daarbij zal verbruik van energy resulteren in moeheid, wat weer als gevolg slecht zicht of soortgelijk heeft. Daarbij is om de X-tijd even strekken of even wat anders doen natuurlijk erg aan te raden, continue in dezelfde houding zitten is niet goed voor een mens. Alle delen van je lichaam moeten voldoende bloedtoevoer hebben (bedenk vliegen op lange afstanden)

Daaropvolgend, drinken. Voldoende vloeistof, dat heeft je lichaam nodig. Te weinig, wat je ook weet van te veel alcohol en de bekende 'kater' zal je vloeistof niveau in je lichaam laten dalen, met de bekende hoofdpijn, lichte desorientatie en moeheid tot gevolg hebben. Achter een PC, zeker als hobby, vliegen de uren voorbij zonder even te letten op je lichaam.

Daarbij, iemand die 'te' geconcentreerd naar iets kijkt, zal onbewust minder met zijn ogen knipperen. Vooral in een 'stoffige' of droge kamer heeft dit als snel 'droge ogen' als gevolg, met daarop volgend dus lichte pijn in je ogen plus verminderd zicht.

Heel veel mensen denken namelijk dat ze 'goed zitten', ze 'drinken voldoende' en houden alles in de gaten. Helaas, veelal zitten ze er naast en zijn ze juist verkeerd bezig.

Een oog kan overgevoelig zijn tot 'hoge hoeveelheden' licht. Kijk voor de gein eens in de zon, je kent het wel. Nu kan, met name dus met witte achtergronden, de monitor 'te fel' staan dat je ogen overgevoelig raken door het licht, wederom hoofdpijn, pijn in de ogen etc als gevolg. Belangrijk is ook, namelijk bij 'normale' ogen, omgevingslicht. Zorg voor voldoende licht om je heen, zodat je ogen in rust naar het scherm zullen kijken (ga maar eens van donkere kamer de volle zonlicht in).

Een ieder weet, kwaaltjes bepalen je 'mood'. Met hoofdpijn ben je al snel geirriteerd, zal dat je direct omgeving op dat moment beinvloeden. Daarbij heeft een computer, natuurlijk afhankelijk van wat je er doet, een hoge vorm van verslaving. Al is het maar t.net checken, gamen of wat dan ook, het heeft een verslavende werking.

Ik heb denk nu wel de volle lading van je problemen/symptomen te pakken, correct me if i'm wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BooS schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:51:
Heel deze topic komt over als een of andere flauwe (1 april) grap. Ik vraag me werkelijk af, gezien de reacties van de TS, of dit werkelijk serieus is.
Ja dit is serieus. Als je niet begrijpt wat er aan de hand is, hoef je de mening van een ander niet direkt in twijfel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:52:
[...]
Ja dit is serieus. Als je niet begrijpt wat er aan de hand is, hoef je de mening van een ander niet direkt in twijfel te trekken.
Ik zit dit zo door te lezen, maar het klinkt niet bepaald serieus. Er worden tal van reacties geplaats, maar je reageerd er niet op je hebt het telkens maar weer over stralingen en beeldschermen. Ga naar een dokter en bespreek het met hem/haar, zodat de dokter jou weer kan doorverwijzen naar iets anders.. Waar ze jou probleem kunnen behandelen. Je zit hier totaal verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:52:
[...]
Ik twijfel wel aan je oprechtheid, gezien het feit dat je gedurende deze topic regelmatig met andere "feiten" komt.
Ik denk dat de reactie van SinergyX je een duw in de goede richting duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SinergyX,
Nee je betrekt er teveel bij, daar gaat het niet om, houding of eten, nee dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:56:
[...]

Ik twijfel wel aan je oprechtheid, gezien het feit dat je gedurende deze topic regelmatig met andere "feiten" komt.
Ik denk dat de reactie van SinergyX je een duw in de goede richting duwt.
Niet meedoen als je het een grap vind aub. Dat vraag ik je toch netjes, niet ?

Ik stop ermee, ik vind de negatieve reacties de overhand krijgen.
Daar mag wel op gemodereerd worden aub. Dat noemen ze op de man spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Forumgebruiker, laten we het zo stellen, Je hebt een lichamelijk probleem, en zoekt de oorzaak bij externe factoren. Dit is goed mogelijk, maar schijnbaar ben je zo'n bijzonder geval dat je de enige bent met het probleem. Je zoekt naar oorzaken die er niet zijn. De pc is tegenwoordig zo normaal in een huishouden/werkplek, dat er genoeg potentiële medepatienten zouden moeten zijn. Bij gebrek daaraan lijkt het mij dat het de oorzaak niet is. Er zijn veel meer apparaten die een veel groter spectrum aan je zogenaamde straling veroorzaken.

Zoek eerst je probleem eens uit via de medische wereld, en kom dan eens met de resultaten, dan kan dit forum je concreet helpen.

Dit forum bestaat uit mensen, niet uit ghostbusters......

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als jij dan eerst de twee bronnen checkt aub die ik heb genoemd.

Ik zou het op prijs stellen als de moderator nog even iets recht wil zetten aub.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:01:
Als je het artikel van Computer Idee zou kunnen inscannen, graag _/-\o_ Het archief loopt maar tot week 14 van 2004 dacht ik. En de 2e bron, zou je daar een weblink van kunnen geven? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit gewoon tussen je oren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:57:
[...]
Niet meedoen als je het een grap vind aub. Dat vraag ik je toch netjes, niet ?

Ik stop ermee, ik vind de negatieve reacties de overhand krijgen.
Daar mag wel op gemodereerd worden aub. Dat noemen ze op de man spelen.
Even voor de goede orde, jij denkt dat ik dat hele stuk type omdat het 1 grote grap is?

Pop your dream bubble, dan had ik wel met een :') volstaan.

Iemand zei ooit tegen me: If you think it is, it will be.
Als ik maar lang genoeg blijf zeggen dat mijn rookverslaving door (pak em beet) mijn zwarte schoenen komt, ga je het uiteindelijk geloven, ondanks wat mensen je ook vertellen.

Je kan vrolijk zeggen dat ik er teveel bij haal, maar zo werkt het nu eenmaal. Niets in de wereld is afhankelijk of gevolg van 1 enkel ding, alles heeft factoren welke tot een totaal komt. Ik zet je hele verhaal om in iets wat voor 99% van de mensen hier volstrekt normaal en begrijpend is.

Het doodleuk afwimpelen 'dit is niet zo' getuige enkel van jou hardnekkigheid, en hoeveel en wat wij hier ook jou vertellen, het zal jou een zorg zijn. Samen met het simpele feit je bijna GEEN ENKEL antwoord heb gegeven op de bergen verhalen.. buiten de '2 bronnen'. En dat is voor mij eerder een teken dat het ergens tussen je oren zit, dan dat het komt door 'een apparaat'.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:01:

Ik zou het op prijs stellen als de moderator nog even iets recht wil zetten aub.
En als jij nou eens als uitgangspunt jouw overgevoeligheid voor de "straling"neemt, i.p.v. spoken te zoeken in beeldschermen.....

En ehh, ik ga geen bronnen checken die mij geen duidelijkheid geven over die straling die schijnbaar alleen jou beinvloed. En voor iemand die flink last heeft van zijn beeldscherm zit je nu al wel behoorlijk lang achter je scherm te koekeloeren. Je hebt dus nu hoofdpijn en bent depressief. Kijk en daar zijn medicijnen tegen. Voor de verslaving is er de verslavingszorg, en voor de rest heb je mensen in witte jassen.....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52

franssie

Save the albatross

vergeet de straling even een minuutje of 30 en probeer je bewust te worden van je gedrag - niet dat dat alles verklaart; maar het kan.
Als je tv kijkt bewegen je ogen meestal meer. Misschien eens kijken of je er ook last van hebt als je gamed (waarbij je je ogen meestal meer draait) of een film kijkt op je PC scherm.
Knipper je wel vaak met je ogen (bijna niemand weet hoe vaak ie dat doet overigens, je hersenen schakelen even uit als de oogjes dicht zijn) maar misschien is je zit-houding verkeerd, heeft je scherm een rare reflectie of misschien zijn je ogen gewoon te droog?

//edit ik heb niet het hele topic gelezen dus indien al geopperd, m'excuse.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-07-2008 18:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:58:
[quote]Terw_Dan:
[...]
Waar doel je nou op? Je videokaart zit IN je pc waarbij evt straling wordt afgeschermd door je computerkast. Dus ook al fluctueren de voltages wat, je merkt er geen klap van, tenzij je misschien de draadjes van je voeding daadwerkelijk vastpakt.

Ik wilde gewoon zeggen dat als de videokaart fluctueert, de aansturing van de monitor dat dus ook doet.
Een videokaart stuurt bitjes naar de monitor, ook een "90% bitje" wordt gewoon als 0 of 1 herkent door je monitor dus met je videokaart kan het niets te maken hebben imho. Je monitor maakt van deze bitjes dan weer een waarde voor het weer te geven licht en laat zodoende meer of minder van het licht van de ccfl backlight door naar jouw ogen en in de kleuren die nodig zijn. Ja, een beeldscherm fluctueerd dus constant en dat is nou net precies de bedoeling. Buiten de aansturing is er dan nog de backlight die licht maakt. Deze zal over het algemeen met een constant voltage licht maken en hier zullen maar minimale schommelingen in zitten, gaat het voltage iets omlaag of omhoog dan zal er imho hoogstens wat meer of minder licht gemaakt worden maar niet ineens 'ander' licht... (Ik ga hier overigens uit van een digitaal aangestuurde monitor)

Dan wat betreft de algemene teneur in dit topic: Ik heb zelf net als de meesten hier met verbazing zitten lezen. Dat je een probleem hebt staat buiten kijf en dat mensen je niet serieus nemen is hun probleem, niet het jouwe, en daar zou ik me dus ook niets van aantrekken. De oorzaak van jouw probleem is mij echter volstrekt onduidelijk en ik wil me dan ook graag aansluiten bij alle mensen die dat al voor mij genoemd hebben: Bezoek alsjeblieft een arts en leg hem het hele probleem duidelijk en gestructureerd uit. (En dat is dus niet zoals je je probleem hier uitlegt, want hier schiet je van hot naar her, maak je redenaties niet af, etc.)

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:56:
@SinergyX,
Nee je betrekt er teveel bij, daar gaat het niet om, houding of eten, nee dat is het niet.
Hoe weet je dit echt zo zeker? :|

Zoals al 100x vermeld, de PC is een ingeburgerd product, ben jij dan toevallig "de uitzondering op de regel", waarbij je last hebt van al die "straling".
Om je ff wakker te schudden, licht is OOK straling!

Je noemt allerlei interessante theorieën, zonder een échte bron te vermelden. Hoogstens heb jij ergens een artikel gelezen, waar je met een bijzondere creativiteit allerlei conclusies uithaalt.
Ik geef je credit voor je fantasie, maar verder is je verhaal echt een lachertje! :P

Alle andere mogelijkheden wimpel je af, of negeer je zelfs (huisarts, psycholoog, GGZ, oogarts).. Hoezo zou het niet aan je houding kunnen liggen.

Neem jij jezelf uberhaupt wel serieus? Ik heb echt moeite om mn lach in te houden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Neem jij jezelf uberhaupt wel serieus? Ik heb echt moeite om mn lach in te houden!!
Blijft moeite doen, anders denk hij meteen dat je hem uitlacht, zoals ik..... voor mij is mensen uitlachen namelijk een gewoonte volgens meneer de Forumgebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26
Is het probleem bij zowel platte als beeldbuis monitors?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Anonimous,
Wat neem je volgens jouw waar als je met een defecte videokaart of moederbord werkt terwijl je toch beeld hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DenTeD123:
[...]
Op deze site kunnen we je allemaal tips geven, maar dan vanuit een subjectief en technisch oogpunt.
En ik geef mijn mening gebaseerd op praktische ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:35:
Hoe dan ook, serieus kunnen we hem niet nemen.
Dit kan dan ook nergens meer op uit draaien!

TS, als jij het beter denkt te weten dan iedereen op GoT, waarom post je hier dan? :|
Ik kan me niet herinneren dat ik heb geschreven dat ik iets beter wist.
Als jij persoonlijk van mening bent dat ik hier niet zou mogen posten moet je dat wel even motiveren.
Je hoeft mij niet serieus te nemen, maar wel het onderwerp waar ik over schrijf, je mag me wel respecteren. Laat je dat ook nog even weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:03:
Is het probleem bij zowel platte als beeldbuis monitors?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DenTeD123 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:04:
[...]
hehehe, waanideeen, of ik heb paddo's geslikt :p
Dat lijkt me geen serieus antwoord op een serieuze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DenTeD123 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:10:
[...]

heb jij mijn tips trouwens gelezen? over die beamer enzo? Vroeg me af of je al een beamer besteld had? O-)
Ik lees alle reacties serieus. Ik heb geen enkele reden om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:06:
[...]

Als jij persoonlijk van mening bent dat ik hier niet zou mogen posten moet je dat wel even motiveren.
Je luisterd niet naar advies, probeert geen beamers uit of stralingsfilters.
Je reageert niet op mensen die zeggen dat straling onmogelijk is doordat er eigenlijk enkel licht vrijkomt, je blijft het maar over een mysterieuze straling hebben die enkel jij opmerkt en de rest van de wereld niet.
Je komt niet met bewijzen, je blijft uitspraken doen die gewoon nergens op gebaseerd zijn en geen bron hebben.

Voor mij reden genoeg om hier niet te mogen posten. Jij verwacht dat iedereen jou serieus neemt en jou respecteerd maar zelf ga je nergens serieus op in omdat jij nou eenmaal een gevoel hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:25:
Knipper je wel vaak met je ogen (bijna niemand weet hoe vaak ie dat doet overigens, je hersenen schakelen even uit als de oogjes dicht zijn)
Dat lijkt me toch niet zo heel gezond :+.

Wat je bedoelt, denk ik, is dat het 'zicht'-gebied in de hersenen tijdens het knipperen wordt uitgeschakeld. Een klein, doch redelijk ingrijpend verschil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:12:
[...]
Voor mij reden genoeg om hier niet te mogen posten. Jij verwacht dat iedereen jou serieus neemt en jou respecteerd maar zelf ga je nergens serieus op in omdat jij nou eenmaal een gevoel hebt.
Ik heb alle berichten met belangstelling gelezen en erken de voorstellen of adviezen.
Jou bericht doet mij de das om. Wie ben jij om te bepalen of hier op dit forum een vraag mag stellen.
Je hoeft het niet met me eens te zijn. Je stelt me teleur in je uiterst negatieve reactie. Ik noem dat misbruik maken van een forum waarin iedereen wat mag schrijven met respect voor de mening van een ander. Als jij meent me niet te moeten respecteren vraag ik jouw om maar op te hoepelen.

Lieve mensen, bedankt voor jullie adviezen ik stop ermee.
De persoonlijk en prima adviezen daargelaten, ben ik erg geschrokken van het sentiment dat door sommigen wordt uitgestraald.
Niet eerder ben ik op een forum in z'on situatie verzeild geraakt. Ik herken in sommige gevallen geen enkel respect voor een medeforumgebruiker.
Het sentiment wordt naar mijn idee veroorzaakt doordat forumleden volkomen anoniem hun ongezouten mening geven. Dat geeft niet maar wees wel een echte grote jongen en zeg wie je bent.
Ik voel me door een aantal leden 'aangevallen' en die blijven maar gewoon doorgaan.
Ik vind dit zeer jammer als ik lees hoe anderen gewoon een serieuze reactie geven.
Het lijkt erop alsof enkelen vinden dat je een forum moet gebruiken om anderen te benadelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 17:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:01:
@Anonimous,
Wat neem je volgens jouw waar als je met een defecte videokaart of moederbord werkt terwijl je toch beeld hebt ?
Toevallig van de week nog 1tje terug gestuurd, (Rare fratsen in beeld - GF7900GT kapot ?) dus voornamelijk veel rode en groene puntjes. kapotte moederborden geven over het algemeen normaal of geen beeld :)
Wat het iig niet gaat doen als het stuk is in een 100W zendmast met mysterieuze straling veranderen :)

wat verwacht jij te zien dan :?
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:31:
Je kunt dus met je ogen niet scherp meer zien en je krijgt cylindrische afwijkingen.
Doordat je hersenen verkeerd gesynchroniseerd worden verlies je de contrôle over jezelf en wordt je depressief. Je verliest het contact met je sociale omgeving en bent in zekere zin verslaafd omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Tijdelijk niet meer met je computer werken geeft ontwenningsverschijnselen.
lol om cylindrische oog-afwijkingen te krijgen heb je echt geen computerschermen nodig.
* heuveltje is er mee geboren, en met mij miljoenen anderen.
Gelukkig hebben ze daar al omstreeks 100 jaar een oplossing voor gevonden, De BRIL
Maar ook als ik die niet opheb, zal ik gelukkig niet meteen de controle verliezen door ongesynchroniseerde hersens :) waar heb je dat in hemelsnaam vandaan :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kunt toch gewoon je tv op je computer aansluiten? Waarom lees ik dat nergens?

Een hoop videokaarten hebben gewoon een tv-out of een s-video aansluiting, koop een kabeltje, steek hem in de tv waar je geen last van hebt, en je bent klaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:32
Afbeeldingslocatie: http://www.waxingamerica.com/images/helmet.jpg

?

Nee even serieus. TS, je zou eens kunnen kijken of je de problemen ook bij epaper apparaten krijgt.
En als ik heel eerlijk vind ik dit alles op een vorm van autisme lijken, je manier van doen en denken lijken dit behoorlijk te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:40:
Ik vindt het jammer dat een moderator zich in de discussie mengt met de woorden die twijfel zaaien over de oprechtheid waarmee ik dit onderwerp aan de orde stel.
Dat het serieus is, is gelukkig wel duidelijk.
Ik herhaal nog maar eens dat ik alleen problemen heb als ik met een computer werk.
Er komt niet iets anders een scherm dan straling. Welk spectrum of golflengte dat ook mag zijn.

De resultaten van de test stonden in Computer Idee 05/04 blz.28
Ik persoonlijk vind het jammer dat je verder weinig reageert op het geen wat je word aangedragen maar ogenschijnlijk wil je je daar verder niet over uitlaten. Een goed "gesprek" kan ik het verder niet meer noemenn geen probleem verder, maar het zal op deze manier noot bijdragen tot een "mogelijke" oplossing".

Er zijn veel ziekte's/aandoeningen die met licht te maken hebben of daardoor zelfs worden veroorzaakt, dus ook in jouw geval neem ik je zeker serieus maar de feedback die je geeft geeft me nu niet de indruk dat je echt serieus bent. Dat ook weer kan zijn oorzaken hebben, het niet begrepen worden door en van anderen maar een oplossing zoeken op hardware nivo lijkt me voor alsnog niet aan de orde en zal je eerder gebaat zijn door jete laten onderzoeken door een specialist. Uit ervaring weet ik dat je niet de eerste bent die last heeft van computerscherm gebruik maar het heeft weinig met straling te maken, eerder zul je last kunnen hebben van een bepaalde lichtintensiteit.

En als je alles heb geprobeerd en niets helpt of brengt een oplossing dan blijft er maar 1 ding over, er mee leren leven of je nu wil of niet, maar ik heb sterk het gevoel dat niet alle mogelijkheden, medisch, heb geprobeerd.

Niet om lullig te doen maar van mij mag hier een slotje op, temeer omdat TS niet echt openstaat voor anderen aangedragen richtingen waar hij mogelijk meer profijt van zal hebben dan hij hier ooit zal krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:01:
@Anonimous,
Je neemt dan een ongecontroleerde doorlating van het backlight licht waar. En er zal dus zeker niet ineens rare straling ontstaan zoals Heuveltje hier boven mij ook al zegt.

Wat betreft dingen mogen posten op dit forum: Ik ben zelf uiteraard geen moderator dus het kan zijn dat wat ik zeg verkeerd is maar er wordt hier op het forum streng op toegezien dat topics in goede banen blijven lopen. Als topics ontsporen doordat er rare dingen geroepen worden, de TS te weinig aandacht in zijn/haar topicstart stopt en zo nog heel veel andere mogelijke redenen, dan gaat een topic gewoon dicht. Dat is mede de reden dat het niveau van de posts en topics hier hoog is. Zelf zou ik het dan ook niet heel vreemd vinden als er inderdaad een slotje op dit topic komt. De reden hiervoor zou imho kunnen zijn dat jij om advies vraagt maar vervolgens veel adviezen vrij snel in de wind slaat of ze niet eens overweegt. Vervolgens kom je met allerhande beweringen over vage straling zonder dit op welke manier dan ook te staven met bronnen waardoor de discussie dus eigenlijk zinloos aan het worden is (als deze dat niet al is).

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:36:
[...]

Nee want je tv zal gewoon dezelfde straling hebben en zal je ook langzaam veranderen tot kasplantje.
Hij vertelde geen last te hebben van zijn TV (eerste pagina). Dus als je simpel denkt, sluit je je pc op je TV aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 18:52

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:39:
<snip>
Niet om lullig te doen maar van mij mag hier een slotje op, temeer omdat TS niet echt openstaat voor anderen aangedragen richtingen waar hij mogelijk meer profijt van zal hebben dan hij hier ooit zal krijgen :)
Eensch - al vindt ik het toverstaf gehalte wel aandoenlijk. Maar dit lijkt me in elk geval meer iets voor HK (waar TS geen toegang tot zal hebben helaas).
Dus gelukkig ben ik geen mod.

@forumgebruiker mocht je dit nog lezen (geniale usernaam overigens); laat je niet kisten - sta vast maar ook open. succes

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 04-07-2008 21:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch eens reageren op deze grap(pige) topic dat 8 pagina's heeft gevuld,
en dit zegt genoeg vind ik:
The American Academy of Ophthalmology (1992) has stated that:

"Based on available scientific evidence, the American Academy of Ophthalmology considers video display terminals (VDTs) to be safe for normal use and to present no hazard to the eye."
bron:
http://www.pc.ibm.com/ww/healthycomputing/vdt14c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Vol ongeloof dit hele topic gelezen en normaal reageer ik niet op dit soort vragen/problemen etc. aangezien bijna alle mogelijk alternatieven/suggesties/oplossingen meestal (en in dit geval zeker) (goed) onderbouwd zijn langsgekomen.

Je schrijft meerdere malen dat je het internetmedium niet erg geschikt vind voor dit en ik ben het volledig met je eens! Na al je antwoorden gelezen te hebben laat je op mij een zeer aparte en enigzins afwijkende (en dat is niet slecht, enkel afwijkend van de 'gemiddelde Nederlander') indruk achter.

De manier waarop je schrijft, soms arogant, onlogisch, onvolgbaar etc. (in iedergeval voor mij). zorgt ervoor dat ik het volledig met je eens ben want in persoon of via de telefoon (om maar twee andere mediums te noemen) zou een hoop een stuk duidelijker kunnen maken. Ik bedoel dit niet negatief of wat dan ook en ik kan er natuurlijk volledig naast zitten (nogmaals het blijft een beperkt medium in dat opzicht) maar sommige stukken die je hebt geschreven komen bij mij bekend voor als symptomen bij bepaalde psychiatrische stoornissen.

Ik zeg er eerlijk bij mijn kennis wat betreft psychiatrie is zeer beperkt en heb er slechts een korte duur (10 weken) kennis meegemaakt als verpleegkunde-student (mijn diagnostische kennis op dit gebied is dan ook erg beperkt) maar toch herken ik verdacht veel symptomen uit DSM-IV en patiënten die ik toen heb ontmoet. Het gaat mij nu te ver om dit exact uit te zoeken (wat eigenlijk uiteraard wat betreft het onderbouwen wel zou horen) maar ik neem met name het volgende voorbeeld;

Ik vind het zo typisch/vreemd dat je schrijft dat je wel degelijk iets hebt ingestuurd er vervolgens niks van hoort maar dat het toch een (groot) 'effect' heeft gehad, je neemt zo een ongelovelijk vrije interpretatie aan dat het verre van realisitisch is (voor mij). Helaas geen tijd om je bronvermelding te onderzoeken (het is hier, in China, half vier uur 's nachts...) maar dit was voor mij de 'druppel' die mijn eigen gedachten definitief die kant op stuurden.

Nogmaals ik kan er volledig naast zitten, maar ik sluit me dus bij iedereen aan om op zijn minst een huisarts te bezoeken! Verwacht niet meteen een wonderoplossing, maar gun zo iemand de tijd om je te onderzoeken, collega's te consulteren en ook het een en ander te proberen. Jij bent al vrij lang bezig om er voor jezelf achter te komen, verwacht dan niet van iemand anders dat hij het meteen maar helemaal moet begrijpen omdat hij 'hoog' is opgeleid. Maar loop ook niet weg als hij je verhaal niet zomaar voor waar wilt aannemen, als je het namelijk echt zeker wilt weten zul je alles moeten uitsluiten.

Nou het is een langere reactie geworden dan ik dacht, hopelijk voegt het iets toe (voor jou) maar ik vrees van niet gezien je voorgaande reacties...

Edit\ Ik lees nu jou edit, jammer dat ik die niet wat eerder heb gelezen. :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:06:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik heb geschreven dat ik iets beter wist.
Je hoeft mij niet serieus te nemen, maar wel het onderwerp waar ik over schrijf, je mag me wel respecteren. Laat je dat ook nog even weten ?
Nee, ik neem je niet serieus, sorry.. :+
Je blijft maar blaten over die straling van je, maar als iemand begint over voldoende drinken of bijvoorbeeld je houding achter de pc, wijs je dat direct af als onzin.

En tuurlijk mag je hier wel posten, maar lees dan ook eens de posts van anderen, zonder in je eigen wereldje te blijven hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic lijkt inderdaad wat ontspoort te zijn, ik ben even een dagje aan te werk geweest en meteen van 2 pagina's naar 8...

Ik wil dan toch weer een beetje ontopic gerelateerd verder gaan.

Ik heb nl. ook problemen met licht (niet perse beeldscherm), mede daarom ben ik ook begonnen met reageren.

Mijn situatie:
Man, leeftijd rond 30, bril dragend voorgemak sferische dioptri en cylinder samen iets van -9 aan het ene oog en het andere iets van -8.

Het probleem werd vooral duidelijk door het eerste ambilight type van Philips. De versie obv ccfl. Die dingen kleuren voor mij altijd rood groen blauw, ook de weerkaatsingen op bijv de muur achter de tv. Vervolgens bleek ik dit zelfde fenomeen in een theater en bij presentaties te hebben waar ze dlp beamers gebruikten. Van die zaken wordt ik "knetter gek" en kan er dan ook niet naar kijken. Met knteer gek bedoel ik niet dat ik opgenomen zou moeten worden of zo maar ik kan men gewoon niet concentreren (ook niet als ik het alleen maar in een van mijn oog hoeken zie omdat ik weggedraaid van de tv bij me broer zit. Op den duur krijg ik er hoofdpijn van.
Bij de nieuwe versie van Amblight, dus die met LEDs, heb ik het nog steeds. Om die reden is bij mij zelfs de Aurea terug de deur uit gegaan. Bij dit type is de wisseling zo snel dat ik hem minder duidelijk zie, maar mijn ogen / hersenen registreren het nog wel, na ongeveer 15 minuten begint een licht hoofd pijn die na 1 a 2 uur niet meer dragelijk is en verder kijken / werken wordt moeilijk (duidelijk Eye strainment in het extreem).

Ook bij LED's die uitsluitend wit licht geven heb ik dit fenomeen, nu las ik an de week ergens dat ze het in amerika gelukt is om leds te maken die direct uitsluitend wit licht geven, de meeste huidige witte leds zijn stikem toch rgb (het alternatief is een led met fosfor coating maar die verliezen ontzettend veel vermogen).
Ik ben voorlopig dus GEEN voorstander van LED backlight bij lcd schermen.

Ook "buiten" kom ik diverse soorten verlichting tegen waar ik dergelijke fenomenen bij zie. Bijv. de reclame zuil van Van Ganzewinkel bij de randweg van Eindhoven.
Video walls, zoals ze bij diverse stadions gebruikt worden en ook op diverse beurzen.
En sommige autokoplampen

Omdat ik na terug brengen van mijn Aurea nog opzoek ben naar wel een goede opvolger van mijn huidige 32" CRT ben ik ook naar Plasma's gaan kijken.
Bij de huidige lijn van Pioneer zag ik echter bij witte beeld fragmenten (bijv ondertitels) continu groene flitsen over het hele vlak dat net dus wit was.
Overigens heb ik ook bij diverse andere schermen vaak de indruk dat witte beeld elementen vaak omringd zijn door een rgb rand, dit zie ik wel maar lijkt me niet te hinderen in het kijken / werken, ziet alleen niet zo mooi uit.
Andere merken plasma heb ik nog niet op mijn gemak kunnen bekijken en daar kan ik dus niet van zeggen of ik het ook zie.

Mijn opticiën, een echt goed door gewinterde goed opgeleid persoon, heeft het niet eerder gehoord maar kan het wel linken met mijn sterkte. Bij dergelijke sterktes zou men inderdaad voor dit soort zaken gevoeliger zijn. Ik heb nog niet de moeite genomen om een oogarts hier over te spreken, ben ik ooit wel van plan.

Ik kan er opzich mee leven door de juiste zaken uit te zoeken en niet naar de storende vormen te kijken, zoals geen Aurea tv nemen en als ik mijn broer bezoek om bijv een film te kijken het Ambilight uit te laten zetten (sorry voor hem).
Toch ben ik benieuwd of er meerdere zijn dit het zo extreem ervaren.

Persoonlijk zou ik ook wel eens bij iemand naar een film willen kijken via een goede dlp beamer als een optoma HS 80 of via een professionelere van bijv. Runco. Puur om te zien of ik er bij die modellen ook nog last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:37:
Ik heb nl. ook problemen met licht (niet perse beeldscherm), mede daarom ben ik ook begonnen met reageren.
Kijk, zulke posts zie ik dan wel graag.

Je hebt 'deels' je oorzaak (-9 en -8.. au), maar je gaat er realitisch mee om en zoekt direct naar de mogelijke oorzaken maar ook de mogelijke oplossingen :)

Mag de TS jou post nog eens 4x goed lezen :)

Verder, de wat 'betere' audio/videozaken heb nog wel eens van de demo/showdagen, mogelijk dat je daar eens een DLP beamer kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
SinergyX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:53:
[...]

Kijk, zulke posts zie ik dan wel graag.

Je hebt 'deels' je oorzaak (-9 en -8.. au), maar je gaat er realitisch mee om en zoekt direct naar de mogelijke oorzaken maar ook de mogelijke oplossingen :)

Mag de TS jou post nog eens 4x goed lezen :)

Verder, de wat 'betere' audio/videozaken heb nog wel eens van de demo/showdagen, mogelijk dat je daar eens een DLP beamer kan testen?
Of je haalt de omruilen binnen 8 dagen truuk uit. Vantevoren ff informeren en dan hoppa, thuis testen

/ offtopic SinergyX: I remember the name :) M. Shinoda :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Kijk, dit is nu een voorbeeld van juist handelen bij problemen d:)b .
en voor de TS zit er naar mijn mening niks anders op dan contact zoeken met die mannen met die witte jassen, en raad eens, ze hebben er ook 1 voor jou, met de rits aan de achterkant.... :P
Vragen op een forum betekend openstaan voor de mening en ideeen van een ander. Aangezien TS niks anders doet dan nutteloos alle kanten op blaten en ,zoals hij zelf zegt, een groot deel in de wind slaat.
Nogmaals, zoek hulp aan de medische kant, niet hier. Als je eenmaal weet wat het is, dan kunnen we er wat mee. Alles bij elkaar begint het meer hier op te lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vervolgens bleek ik dit zelfde fenomeen in een theater en bij presentaties te hebben waar ze dlp beamers gebruikten. Van die zaken wordt ik "knetter gek" en kan er dan ook niet naar kijken. Met knteer gek bedoel ik niet dat ik opgenomen zou moeten worden of zo maar ik kan men gewoon niet concentreren (ook niet als ik het alleen maar in een van mijn oog hoeken zie omdat ik weggedraaid van de tv bij me broer zit.
Dit is zo herkenbaar, op een of andere manier zie ik bij beamers (volgens mij niet uitsluitend DLP) een soort van prisma effect als m'n ogen maar iets bewegen. En moe dat je er van wordt... ik ga de rest van dit topic maar eens lezen, dit klinkt als een kwaaltje wat nooit bekend wordt als niet eerst iemand er over begint.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Skinkie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:51:
[...]

Dit is zo herkenbaar, op een of andere manier zie ik bij beamers (volgens mij niet uitsluitend DLP) een soort van prisma effect als m'n ogen maar iets bewegen. En moe dat je er van wordt... ik ga de rest van dit topic maar eens lezen, dit klinkt als een kwaaltje wat nooit bekend wordt als niet eerst iemand er over begint.
Ik zie het ook bij bepaalde beamers, maar het heeft niks te maken met vreemde straling. Je kan het effect zelfs zichtbaar maken door voor de beamer te gaan staan en iets snel naar voren en naar achter te bewegen in de lichtstraal, bijvoorbeeld door met je hand te wapperen. Je ziet dan het rode, groene en blauwe kanaal gescheiden van elkaar op je hand schijnen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een kenmerk van DLP beamers (zeker de goedkopere ;) )...dat zien wel meer mensen, en is helemaal geen ramp ;). Voorkom snelle bewegingen met je oog (ondertitels lezen bijvoorbeeld), en je zal merken dat dit 'prisma effect' minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Johnny schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:16:
[...]

Ik zie het ook bij bepaalde beamers, maar het heeft niks te maken met vreemde straling. Je kan het effect zelfs zichtbaar maken door voor de beamer te gaan staan en iets snel naar voren en naar achter te bewegen in de lichtstraal, bijvoorbeeld door met je hand te wapperen. Je ziet dan het rode, groene en blauwe kanaal gescheiden van elkaar op je hand schijnen.
Daar heb je gelijk in, maar dit topic gaat buiten de vreemde straling ook over technisch gerealiseerde media overgangen. En dat door ieder mens een verschillende 'werkelijkheid' wordt waargenomen mag duidelijk zijn.

Overigens om de TS op een ander punt bij te vallen. En waar ik net al veel enorm 'domme' dingen over heb gelezen is een videokaart met een willekeurige CRCT, dit is een radiozender die per definitie niet wordt gefilterd en dus buiten een bepaalde basis frequentie ook alle harmonische frequenties uitzend. Voor de geïnteresseerde tweakers onder ons, projecten als AM radio of DVB met QAM16(!) modulatie zou als er wel een filter opzat niet kunnen bestaan. (onzin natuurlijk AM radio valt ook in dit spectrum :))

Je kunt er vanuit gaan dat zonder shielding die straling alles doordringt, en vele spionage toepassingen zijn er op gebaseerd (beeldscherm afluisteren via de monitor kabel is een voorbeeld).

Nu zijn er veel maatregelen te nemen om straling te verminderen, gezien je reacties ben je al een keer naar een arts geweest, je zou kunnen proberen of elektronisch papier ook de zelfde effecten op je heeft.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet de moeite genomen om een oogarts hier over te spreken, ben ik ooit wel van plan.
Dat begrijp ik dus niet helemaal van mensen, een probleem ervaren maar er niets mee doen. Overigens zijn er tijdens het CRT tijdperk meer mensen geweest die last hadden van schermen en in veel gevallen bleek het te gaan om hersentumoren :

http://www.tomaatnet.nl/~...igeaspectenoncologie.html
Bij tumoren in de temporale kwab: aggressiviteit, gezichtsveldstoornissen (hemianop­ sie) en bij links-temporale tumoren sensorische afasie
Het wil niet zeggen dat iedereen er last van heeft maar ik heb 1 duidelijke regel aangemeten in het leven, het meest onlogische is vaak logisch te verklaren, bij twijfel geen risico en een dokter raadplegen. Simpele tests door een huisarts kunnen vaak het onzichtbare al zichtbaar maken en doorverwijzen naar een specialist kan erger voorkomen dan wel niet verklaren en behandelen.

Mensen gaan steeds slechter met hun gezondheid om en de druk om steeds meer mensen van voedsel te voorzien word in de industrie steeds meer geregeld en gemanipuleerd. Het gebruik van hormonen en anti biotica in de vleesindustrie neemt schrikbaarwekkend toe en het aantal gevallen van epilepsie groeit de pan uit. Onverklaarbaar ? In mijn ogen niet maar de zuinigheid van de mens kan ons op den duur erg duur komen te staan, aangezien we niet bereid zijn om meer te betalen voor een "gezond" stukje vlees.

Maar goed, kan er eindeloos over door gaan, een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en gezondheid. Dat mensen al niet eens meer de moeite nemen om wat simpele tests te ondergaan wat in veel gevallen erger kan voorkomen, in het ergste geval de dood kan mij, niet meer erg boeien puur omdat men zelf te laconiek omgaat met normale/abnormale gevallen. Andere fora's kunnen deze mensen beter voorzien van informatie, mits ze zelf bereid zijn om het abnormale proberen te verklaren ;) En voor de duidelijkheid, de groei van tumoren verschilt veelal en meestal komt het pas met zware symptomen naar buiten als het te laat is, mede omdat de hersenen niet zijn voorzien van zenuwen waardoor het kleine veranderingen niet gergistreerd worden. Bij langzame groei worden bepaalde symptomen normaal voor de persoon in kwestie zelf alsmede zijn directe omgeving. Pas naderhand kan men de vingers leggen op veranderd gedrag.

Veelal als men de foto's bekijkt van een overleden patient/naaste zie je vreemde verschillen in het gelaat, omdat het eentraag veranderings patroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:58:
Dat is dus je reinste onzin. Het fluctueren van het voltage heeft geen invloed op het beeld dat daadwerkelijk naar je monitor wordt gestuurd. Als er al dingen fluctureren dan moet dat aan je monitor liggen.
Zoiets heet licht, iets wat al vaker gezegd is in dit topic.

Verder, het is natuurlijk niet vreemd dat mensen je niet meer geloven. Het topic duurt nu al bijna 200 pagina's en nog steeds is het enige dat jij gezegd hebt een boel extreem vaag gepraat over straling die je niet kan benoemen en het feit dat je monitor je psychisch de afgrond in werkt.

Je probleem ligt helemaal niet bij de computer volgens mij, maar veel dieper. Ik krijg het idee dat je op een bepaalde manier aandacht wil hebben en je eigenlijk helemaal niet uit bent om het probleem op te lossen. Dat mensen je dan niet serieus nemen en je uitspraken in twijfel trekken is niet meer dan logisch, want ze raken kant noch wal. Daarnaast negeer je structureel vragen en goed bedoelde adviezen, waarmee je aan lijkt te geven het zelf niet allemaal echt op te willen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:47:
[...]

Dat begrijp ik dus niet helemaal van mensen, een probleem ervaren maar er niets mee doen.
...
Simpele tests door een huisarts kunnen vaak het onzichtbare al zichtbaar maken en doorverwijzen naar een specialist kan erger voorkomen dan wel niet verklaren en behandelen.

Mensen gaan steeds slechter met hun gezondheid om.
Dat ik er nog niet mee bij een oogarts ben geweest wil niet zeggen dat ik er niets mee gedaan heb. Zowel bij mijn huisarts als bij mijn opticiën (die behoorlijk ver doorgestudeerd heeft) heb ik het wel al, meermaals, aangekaart. En voorals nog komen zij toch uit op de oog afwijking die ik heb in combinatie met de gevoeligheid voor verschillende soorten / kleuren licht.

Dat ik slecht om met mijn gezondheid omga klopt dan miscchien wel een beetje, ik loop niet zo snel naar mijn huisarts met een kwaaltje. Ik denk altijd, hij / zij heeft het al druk genoeg met ergere zaken, slechte gedachte natuurlijk maar zo zit ik dan weer in elkaar.

Ik heb mede de moeite nog niet genomen om naar een oogarts te gaan omdat ik alleen met nieuwe media die ervaar.
Toen Philips begon met het Ambilight zag ik het dus voor het eerst. Toen kwam het gebruik van beamers en video walls meer op en zag ik het ook daar. Door de huidige sterke ontwikkeling van Led verlichting kom ik daar dus meer en meer mee in aanraking en blijkt dit dus ook onprettig voor mij te zijn. Met de oude vertrouwde gloeilamp, spaarlamp en halogeen verlichting ervaar ik geen problemen. Met sommige tl verlichting wel, maar eigenlijk alleen als ik naar de buis zelf kijk, het indirecte licht daarvan heb ik (nog) niet als storend ervaren.

In verband met mijn sterkte in mijn bril dien ik binnenkort toch weer eens een afspraak met de oog arts te maken, doe ik meestal eens in de 5 jaar ongeveer. Dan gaat het er normaal om of alles met mijn ogen nog in orde is, en niet zo zeer om de sterkte meting, daar zijn oogatsen eigenlijk niet meer voor, dan zal ik het zeker bij hem / haar eens aan kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:34
Forumgebruiker,

Je zegt dat je er geen last van hebt als je gewoon tv kijkt. Heb je er wel last van als je tv (of een film) op je computer kijkt?

Ik kan me voorstellen dat het te maken heeft met een bepaalde vorm van concentratie die je achter je computer wel hebt, maar voor de tv niet. Dit, in combinatie met wat voor straling dan ook, veroorzaakt misschien je klachten.

Ik zou je aanraden om je computer eens op een beamer aan te sluiten, en die op de muur te projecteren. De muur zal als een filter werken en (bijna) alleen het zichtbare gedeelte uit het electro-magnetische spectrum reflecteren. Bovendien zit je verder van de muur af, en zal alle overige electromagnitische straling waarschijnlijk significant in intensiteit zijn afgenomen voordat het je bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:36

pythagorasABC

A²+B²=C²

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:46:
[...]

Hij vertelde geen last te hebben van zijn TV (eerste pagina). Dus als je simpel denkt, sluit je je pc op je TV aan.
en niemand kwam hier eerder op?
dit lijkt me zeker het proberen waard forumgebruiker!

en even over dit:
Het sentiment wordt naar mijn idee veroorzaakt doordat forumleden volkomen anoniem hun ongezouten mening geven. Dat geeft niet maar wees wel een echte grote jongen en zeg wie je bent.
bedoel je de gebruikersnaam "anonimoes" ? want volgens mij is dat gewoon een gebruikersnaam en niet een gebruiker onder een "schuilnaam".

Ik hoop dat je dit nog leest en de "tv-tip" uitprobeerd, ik denk dat de kans groot is dat het hierdoor wordt opgelost.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:40:
Je leest wat je wil lezen, net als je bij iedereen die kritiek heeft wil lezen dat ze geen respect voor je zouden hebben. Met die instelling, en het simpelweg weigeren van het beantwoorden van de talloze zinvolle vragen die jou gesteld zijn leiden eigenlijk alleen maar tot een simpele conclusie: een hangslot.

Ga gewoon naar de huisarts, en als die niets weet, laat je doorverwijzen naar een specialist. Punt uit!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.