Ik heb wat topics door zitten bladeren en zit nu bij hardware.info te kijken (even de populaire producten aan het bekijken) en ik wou wat vragen zodra ik met de antwoorden en commentaar daarvan/daarover iets beter kan kijken naar welke kaart ik kan gaan kopen.
Maar indien je direct wat wilt zeggen, aanraden etc be my guest.
Mijn huidige pc informatie;
Processor:
Intel® Viiv™ technology -Intel® Pentium® D 940 Dual Core(3.20GHz,800MHz,2x2MB
Geheugen:
2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024)
Grafische Kaart:
256MB nVidia GeForce 6800
Operating System:
Windows® XP Media Center Edition
Doel kaart; Puur gamen. Verdere zaken die ik er mee doe heb ik geen kaart voor nodig dus de kaart kan 100% gamegericht zijn.
Budget; €300-€400 met indien het het echt waard zou zijn nog ietsje hoger.
Wensen van de kaart; Ik zoek echt een kaart voor het gamen en een kaart die het langste mee kan eigelijk.
De beste kaart/performence hoeft het niet direct te zijn maar wel 1 kaart die ik in deze pc nog een tijd kan gebruiken en wanneer ik een nieuwe koop deze kaart weer zou kunnen overzetten om nog een tijdje te gebruiken.
Nou zal bovenstaande eigelijk bijna altijd wel overeenkomen.
Nu het punt van de topic;
Vragen;
- Met oog op een kaart die lange tijd mee gaat is een een 512MB kaart dan nog een goede keuze?
- Mijn pc is niet de allernieuwste maar op zich nog steeds redelijk naar mijn ogen.
Is een videokaart upgrade alleen genoeg om zo lang mogelijk nog mee te gaan?
Hoeveel GB ram erbij zou aan te raden zijn of is 2GB genoeg?
Als ik een nieuwe videokaart koop maakt meer ram dan nog wat uit?
- Ik had gehoord dat er nog nieuwe kaarten binnenkort uitkwamen van... Nvid?
Wanneer komen die en waar kan ik daar informatie van lezen en is het waard om die te bekijken/kopen?
- Maakt een iets oudere (mijn) pc uit bij het gebruiken van de volledige functionaliteit van een nieuwe 3D kaart?
- Op dit moment kijk ik bijna alleen maar naar Nvid en Radion. Nog suggestie voor merken?
- Ik gebruik XP en zal iig niet binnen korte termijn overstappen op Vista. Ik neem aan dat dit niet tot keuze van een andere 3D kaart zal lijden maar maakt dit nog uit tot gebruik making van direct x, compatibiliteit of andere functies?
- Nou las ik net ook wat over een nieuwe voeding kopen. Hoe weet ik of dit nodig is?
Ik had nog wat maar verder geen flauw idee wat ik nog wou vragen.
Hopelijk heb ik de topic voldoende "bewoord" zodat het een op zichzelf staande topic is.
Naar een ieder die mij wat verder kan informeren aan de hand van de gestelde vragen wil ik mijn dank uitdrukken.
Maar indien je direct wat wilt zeggen, aanraden etc be my guest.
Mijn huidige pc informatie;
Processor:
Intel® Viiv™ technology -Intel® Pentium® D 940 Dual Core(3.20GHz,800MHz,2x2MB
Geheugen:
2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024)
Grafische Kaart:
256MB nVidia GeForce 6800
Operating System:
Windows® XP Media Center Edition
Doel kaart; Puur gamen. Verdere zaken die ik er mee doe heb ik geen kaart voor nodig dus de kaart kan 100% gamegericht zijn.
Budget; €300-€400 met indien het het echt waard zou zijn nog ietsje hoger.
Wensen van de kaart; Ik zoek echt een kaart voor het gamen en een kaart die het langste mee kan eigelijk.
De beste kaart/performence hoeft het niet direct te zijn maar wel 1 kaart die ik in deze pc nog een tijd kan gebruiken en wanneer ik een nieuwe koop deze kaart weer zou kunnen overzetten om nog een tijdje te gebruiken.
Nou zal bovenstaande eigelijk bijna altijd wel overeenkomen.
Nu het punt van de topic;
Vragen;
- Met oog op een kaart die lange tijd mee gaat is een een 512MB kaart dan nog een goede keuze?
- Mijn pc is niet de allernieuwste maar op zich nog steeds redelijk naar mijn ogen.
Is een videokaart upgrade alleen genoeg om zo lang mogelijk nog mee te gaan?
Hoeveel GB ram erbij zou aan te raden zijn of is 2GB genoeg?
Als ik een nieuwe videokaart koop maakt meer ram dan nog wat uit?
- Ik had gehoord dat er nog nieuwe kaarten binnenkort uitkwamen van... Nvid?
Wanneer komen die en waar kan ik daar informatie van lezen en is het waard om die te bekijken/kopen?
- Maakt een iets oudere (mijn) pc uit bij het gebruiken van de volledige functionaliteit van een nieuwe 3D kaart?
- Op dit moment kijk ik bijna alleen maar naar Nvid en Radion. Nog suggestie voor merken?
- Ik gebruik XP en zal iig niet binnen korte termijn overstappen op Vista. Ik neem aan dat dit niet tot keuze van een andere 3D kaart zal lijden maar maakt dit nog uit tot gebruik making van direct x, compatibiliteit of andere functies?
- Nou las ik net ook wat over een nieuwe voeding kopen. Hoe weet ik of dit nodig is?
Ik had nog wat maar verder geen flauw idee wat ik nog wou vragen.
Hopelijk heb ik de topic voldoende "bewoord" zodat het een op zichzelf staande topic is.
Naar een ieder die mij wat verder kan informeren aan de hand van de gestelde vragen wil ik mijn dank uitdrukken.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc