[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.935 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelg schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:57:
[...]

welke rommel doel je precies op? want ik vond juistem dat de wind nauwelijks tot geen troep software meeleverd.
- De pre-install van win home staat er in meerdere talen op
- De 60 dagen Office heb ik niet nodig, maar de install bestanden staan er wel op
- Evenals een gratis virusscanner
- Volgens mij ook cd/dvd brandsoftware (lijkt mij een beetje overbodig)
- Een vrij grote suite van Cyberlink (Ik gebruik alleen maar Powerdvd)
enz. Ook al installeer je ze niet, de install bestanden staan er wel op.

Ook kwam ik een partitie tegen van 4 gb waarop waarschijnlijk de Windows install bestanden staan.

Al met al bleef er maar zo'n 60 gb vrij over op twee partities. Na een schone install en alleen het installeren van software die ik ook echt ga gebruiken heb ik nu 70gb vrij, en op één partitie. Lijkt mij veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hubert01 en xileS

Dat zeiden ze tegen mij ook dat dat niet kan.
Ik ben dus benieuwd naar reactie van DjStefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:26:
[...]

- De pre-install van win home staat er in meerdere talen op
- De 60 dagen Office heb ik niet nodig, maar de install bestanden staan er wel op
- Evenals een gratis virusscanner
- Volgens mij ook cd/dvd brandsoftware (lijkt mij een beetje overbodig)
- Een vrij grote suite van Cyberlink (Ik gebruik alleen maar Powerdvd)
enz. Ook al installeer je ze niet, de install bestanden staan er wel op.

Ook kwam ik een partitie tegen van 4 gb waarop waarschijnlijk de Windows install bestanden staan.

Al met al bleef er maar zo'n 60 gb vrij over op twee partities. Na een schone install en alleen het installeren van software die ik ook echt ga gebruiken heb ik nu 70gb vrij, en op één partitie. Lijkt mij veel handiger.
Dat is geen rommel, dat is meer standaard wat geleverd wordt bij een laptop. De één wil het wel en de ander niet. Rommel noem ik die standaard overtollige software die je erop krijgt bij een Acer laptop.

De installs kan je altijd verwijderen zonder alles opnieuw te installeren, maargoed het is maar net wat je wilt.

En welke gratis virusscanner is het? (vaak is het Norton, maar dan is het meer een Security pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Die persoon was ik! Dat was bij Informatique. Ik sta op de 6e plek maarja lekker boeie als je iemand voor je hebt die er 22 wilt hebben pff (gierig). Ik heb hem nu via een ander shop en daar sta ik als 2e op. En deze shop heeft al de witte versie geleverd aan klanten, dus neem aan dat het wel goed zit met hun leveranciers..want ik wil namelijk the black version.
Zou ik mogen weten waar je hem dan nu hebt besteld? (DM het me anders eff) :)
Ik ga namelijk ook voor de black version, aangezien wit 'uit' is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Lau26 op 16-07-2008 18:53 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:35:
@hubert01 en xileS

Dat zeiden ze tegen mij ook dat dat niet kan.
Ik ben dus benieuwd naar reactie van DjStefan.
Ik ga zo een foto voor je maken van de wind + bon incl pinbon ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dus je hebt hem echt al opgehaald, ik ben benieuwd, vooral hoe straks 4launch hierop gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, als ze al 3x hebben gezegd dat het niet klopt en het klopt toch wel. Dan vind ik dat wel heel erg vreemd. Tegen mij hebben ze ook gezegd dat mensen die al een pre-order hadden staan vanaf mei deze als eerst krijgen.

Heel erg vreemd. En DjStefan dat mag je doen hoor, ben wel benieuwd ;) en ben erg blij voor jou natuurlijk, maar ik en menig ander blijven dit wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
ff m'n naam + adres weggehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/nyh5rs.jpg

Sorry voor de kwaliteit foto, gemaakt met iphone in donkere ruimte.
Sorry voor de mensen die me voor waren, ik kreeg een mailtje dat ik hem kon afhalen...

[ Voor 50% gewijzigd door Stefan53xx op 16-07-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Launch is dus een onbetrouwbare leverancier. Ik heb tot twee keer toe gehoord dat het onmogelijk is.
Deze leverancier heeft het bij mij altijd netjes gedaan. Maar hier gaan ze volledig uit de bocht. Dat ze fouten maken, prima, maar gaan liegen is natuurlijk nooit slim. Wat is vanaf nu waarheid bij 4Launch?

Gaan ze het boetekleed aantrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Oei 4Launch maakt geen goede beurt.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 16-07-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Misschien een speciale levering alleen voor afhalers? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik heb ze al een e-mail gestuurd van eerst zeggen dat het niet kan, maar de persoon heeft hem wel.

En hubert01 je bent niet de enige die gehoord heeft hoor dat het onmogelijk is. Zelfs ik kreeg dat te horen. Ik ken 4Launch niet, het is mijn eerste keer dat ik bestelde en ik belde ze zelfs en hij keek daarbij ook in de computer van hoe en wat en vertelde dus dat er 1 a 2 per keer komen en deze naar de mensen gaan die bijvoorbeeld al begin mei besteld hadden.
Ze schijnen van hun leverancier in ieder geval niet aantallen van 10 per keer te krijgen.

Dat met de zwarte stond ik gisteren op 8 en nu op 4, maar ja of dat nog steeds klopt?

Het doet ze niet goed, ik heb ze gekozen, omdat ze goed aangschreven staan hier in de pricewatch en een redelijke prijs vragen voor de Wind.
Op het moment dat ik de Wind bestelde (4-07), moest je bij Alternate 449 euro neerleggen zeg maar.

Goed niet helemaal goed gekeken, hij staat nog op betaald (keek naar verzendswijze).

Maar hij staat wel bij de leverancier als backorder sinds gisteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
Ik moet zeggen, stond er zelf ook van te kijken hoor.
Dit hele fora hou ik al een aantal dagen in de gaten. Wilde mezelf zelfs nog op een andere site in de pre-order queue laten zetten. Kreeg ik ineens dat mailtje. Ongelofelijk. Ik zei nog tegen die gast, zijn ze dan toch leverbaar? Kreeg er niet echt een antwoord op. Volgens mij had die betreffende medewerker niet eens het idee dat deze zo slecht leverbaar waren.

Soms moet je een beetje geluk hebben denk ik.
Wat betreft de notebook
Hij typt, wat ik niet had verwacht, erg lekker weg, De toetsen zijn klein, maar niet TE klein,. De webcam werkt zelfs in het donker nog erg goed. Hij trekt de belichting een flink stuk omhoog zonder echt te haperen. verder is de laptop erg stil en Oh zo licht, heerlijk !

Nou ik ga hem maar eens ff snel inrichten, post m'n bevindingen straks nog wel even !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik geloof niet dat het eerder opgevallen is, maar deze review beschrijft betere prestaties met Vista dan met XP. Meer videogeheugen, en ook betere game prestaties!
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=273311

Gaat er iemand Vista installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:12

DRK

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:33:
Inderdaad, ik heb ze al een e-mail gestuurd van eerst zeggen dat het niet kan, maar de persoon heeft hem wel.

En hubert01 je bent niet de enige die gehoord heeft hoor dat het onmogelijk is. Zelfs ik kreeg dat te horen. Ik ken 4Launch niet, het is mijn eerste keer dat ik bestelde en ik belde ze zelfs en hij keek daarbij ook in de computer van hoe en wat en vertelde dus dat er 1 a 2 per keer komen en deze naar de mensen gaan die bijvoorbeeld al begin mei besteld hadden.
Ze schijnen van hun leverancier in ieder geval niet aantallen van 10 per keer te krijgen.

Dat met de zwarte stond ik gisteren op 8 en nu op 4, maar ja of dat nog steeds klopt?

Het doet ze niet goed, ik heb ze gekozen, omdat ze goed aangschreven staan hier in de pricewatch en een redelijke prijs vragen voor de Wind.
Op het moment dat ik de Wind bestelde (4-07), moest je bij Alternate 449 euro neerleggen zeg maar.

Omg, ik kijk bij mijn bestelstatus van 4Launch en daar staat: verzenden (15 juli was status verandert).

Ok, dat is ook erg vreemd dan is mijn bestelling dan toch naar de leverancier. Bij verzonden krijg ik pas de track&trace nummer.
Laten we het hopen.
Same here, 14 juli nog bericht over onbekende levertijd. Maken zeker geen goeie beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:35:
Ik geloof niet dat het eerder opgevallen is, maar deze review beschrijft betere prestaties met Vista dan met XP. Meer videogeheugen, en ook betere game prestaties!

Nee, slechte ervaringen met Vista (zit standaard op mijn laptop). Ik gebruik XP en Vista voor school en mijn Wind wordt een Ubuntu notebook. Ik wil mij ook meer richten op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRK schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:38:
[...]

Same here, 14 juli nog bericht over onbekende levertijd. Maken zeker geen goeie beurt.
Ik kreeg te horen dat ze juist geen levertijd geven, omdat ze daar in het verleden met pre-orders al problemen hebben gehad.

Zie het maar als je zegt 20 juli de witte MSI Wind binnen te krijgen en dan komen er maar 10 binnen, omdat de leverancier niet meer kan leveren en je krijgt 40 bestellingen binnen.
Veel mensen die je dan teleur moet stellen.

Daar komt het op neer, eigenlijk ook niet fijn, omdat wij als klant juist meer zekerheid willen hebben.
Wel zag ik dat mijn bestelling nu als backorder bij de leverancier ligt. En mensen echt waar, ik ben dus zeer benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.
Ik hoop nog in de vakantie ;).

Nogmaals blijf ik het een vreemde gang van zaken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 11:47
Dubbelpost :)

[ Voor 94% gewijzigd door cc12 op 16-07-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:53:
Vanaf 23 Juli te koop bij de Aldi in Nederland:

[afbeelding]

[afbeelding]
dat was hier al 2 dagen bekend..

edit: wie gaan er eigenlijk nog steeds voor de Medion?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Philflow schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:35:

Vista...Het lijkt mij dat niemand dat serieus gaat gebruiken op deze NB. Misschien for de fun, maar echt werken ermee, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn witte Wind inmiddels ook binnen.

Het eerste wat mij eigenlijk opviel was dat het apparaat topzwaar is. Als ik 'm op mijn schoot hou zijn mijn handen voornamelijk bezig met het tegenhouden van de laptop. Op een bureau is dit minder storend.

Ik ben iig blij. Ik ga binnenkort wel proberen FreeBSD erop te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
offtopic:
Nieuwe Vaio laptop persfoto (inzoomen op het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste wat mij eigenlijk opviel was dat het apparaat topzwaar is.
1,2kg zwaar? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hij heeft het over de gewichtsverdeling die niet optimaal is. zoals hier beschreven:
Als Nachteil stellen die Tester lediglich fest: Bei vollem Aufklappen des Deckels hebt selbiger fast die Vorderseite des Notebooks hoch. Der Grund: Der Bereich unter der Handballenauflage ist sehr leicht, der Schwerpunkt des Chassis liegt beim Akku.
http://www.notebookjournal.de/tests/597/1/top5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij lazert om als je het scherm wat naar achteren zet. Had ik ook al opgemerkt. Dat is dus een beetje lastig als je het ding echt op je schoot legt, in een trein ofzo. Want dan heb je die grotere kijkhoek wel nodig. Het scherm is gewoon het zwaarste onderdeel van het hele ding.

Overigens heb ik net die probeerversie van office eraf geflikkerd. Scheelt weer.

Voor de rest steun ik de opmerkingen die al gemaakt zijn: heerlijk klein, licht, en de wifi verbinding werkt vlekkeloos, en als ik mijn MDA Vario 3 eraan hang met usb dan heeft 'ie zelfs met mijn flatfree verbindinkje nog een zeer acceptabele internetverbinding. Ik ben blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:59:
[...]

Ik twijfel nog tussen de zwarte Medion en de zwarte MSI, maar denk toch dat ik komende woensdag een zwarte Medion ga halen (het wachten duurt me te lang en ik wil geen witte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:29:
[...]

Voor de rest steun ik de opmerkingen die al gemaakt zijn: heerlijk klein, licht, en de wifi verbinding werkt vlekkeloos, en als ik mijn MDA Vario 3 eraan hang met usb dan heeft 'ie zelfs met mijn flatfree verbindinkje nog een zeer acceptabele internetverbinding. Ik ben blij! :D
Als ik die flatfree nou ook kon gebruiken icm deze wind en een iPhone zou ik ook erg blij zijn, ware het niet dat dat niet werkt met een iphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:39:
[...]

Dat is geen rommel, dat is meer standaard wat geleverd wordt bij een laptop. De één wil het wel en de ander niet. Rommel noem ik die standaard overtollige software die je erop krijgt bij een Acer laptop.

De installs kan je altijd verwijderen zonder alles opnieuw te installeren, maargoed het is maar net wat je wilt.

En welke gratis virusscanner is het? (vaak is het Norton, maar dan is het meer een Security pakket).
Norton Internet Security....heb de installmap maar gelijk verwijderd. Norton is een veeeeel te zware AV voor de Wind. Geef zelf de voorkeur aan NOD32 van Eset.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Ik ga zeer waarschijnlijk voor een witte Medion laptop. Wel jammer dat er geen Bluetooth inzit, maar ik heb al gezien dat daar tegenwoordig zeer kleine USB-apparaatjes voor te krijgen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 16-07-2008 20:38 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat brandprogrammaatje bedoeld om een recoverydinges te branden. Het heet ook MSI Burnrecovery.

maar dat kun je dus alleen gebruiken als je er een externe dvdbrander aan hangt. ga ik zo wel even doen, eerst nog even spelen :Y

Vreemd, ik ben dat hele Norton nog niet tegengekomen. Blij toe.

edit: oh ja, Ulead brandprogje staat er dus ook nog op. Ik vind het goed hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
gaat iemand ubuntu erop zetten?

ik wil namelijk wel doen, maar ik heb nog nooit met linux gewerkt...
dus ik wacht even af..

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb vandaag met de Wind in het zonlicht zitten werken, en ik moet zeggen dat ook dat goed gaat. Kon alles goed lezen en zien. Echt wel een mooi schermpje, dus.

Heb vandaag ook de Logitech Alto notebook-stand met draadloos tobo geinstalleerd, en dat is een prima combi met de Wind. Als je de Wind ook vaak op een vaste plek hebt staan, kan ik je die aanraden. Het mooie is dat het scherm dan gelijk op een wat betere hoogte staat. Voordeel: heb je gelijk 3 extra USB-poorten (noot: van de Wind gebruik je er wel 1 voor de Alto zèlf).

En dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/windaltoklein.jpg

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooie is dat het scherm dan gelijk op een wat betere hoogte staat.
maar dan zit je wel nogal ver weg voor zo'n klein scherm, zie je de lettertjes dan nog wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:34:
[...]

Norton Internet Security....heb de installmap maar gelijk verwijderd. Norton is een veeeeel te zware AV voor de Wind. Geef zelf de voorkeur aan NOD32 van Eset.
Dacht het al.. ook zo standaard. En inderdaad gelijk eraf gooien ;).
Ik ga zelf met Linux werken, moet dan even kijken voor een goede antivirusscanner.. zodat als ik bestanden overzet naar mijn windowssystemen niet gelijk een virus ofzo krijg.

Maar goed moet me daar nog even verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:49:
[...]

maar dan zit je wel nogal ver weg voor zo'n klein scherm, zie je de lettertjes dan nog wel? :?
Geen probleem hoor, kan het zonder leesbril af. En als ik de TV-gids lees heb ik wèl een leesbril nodig.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verroest, er is hier een pixel stuk. Zie ik nu de screensaver ineens aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:39:

dus ik wacht even af..
Jup ik, ik heb Ubuntu en vele andere Linux distributies via VMWare een beetje uitgeprobeerd.
Denk dan aan: openSUSE, Mandriva, maar ook Kubuntu.

En ja ik ben het meest enthousiast over Ubuntu en ik ben ook niet echt een expert hoor met Linux. Het wordt voor mij dus ook veel inlezen en uitzoeken.
Maar ga de Wind toch alleen maar voor internetten en msnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:39:

dus ik wacht even af..
Bij mij komt er wel ubuntu op, >>>als<<< ik 't ding ooit krijg dan... De installer is echt zeer gebruikers vriendelijk en je kunt er alvast mee spelen als je de live cd haalt, ten overvloede misschien je boot er een compleet werkend systeem mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:58:
hhmmmzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Onderschat dit niet.. is toch een behoorlijk risico.. elk schermpje kan gebreken vertonen.. daarom vroeg ik mij al af of je bij de aldi gewoon het scherm mag nakijken voordat je hem meeneemt >:) zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:22:
[...]

Onderschat dit niet.. is toch een behoorlijk risico.. elk schermpje kan gebreken vertonen.. daarom vroeg ik mij al af of je bij de aldi gewoon het scherm mag nakijken voordat je hem meeneemt >:) zal wel niet.
Wat is het risico, dat er meer pixels aan gaan? Zal toch niet?

het is er eentje, midden rechts op het scherm. Baal er wel een beetje van. maar om 'm daarom nou terug te sturen is ook zo wat.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:58:
Da's balen...ik had de mijne ook gelijk nagekeken, maar hier gelukkig nx.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
op dit moment ubuntu windows test versie aan het installeren...
straks meer...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:24:
[...]

Hij heeft het over de gewichtsverdeling die niet optimaal is. zoals hier beschreven:
Als Nachteil stellen die Tester lediglich fest: Bei vollem Aufklappen des Deckels hebt selbiger fast die Vorderseite des Notebooks hoch. Der Grund: Der Bereich unter der Handballenauflage ist sehr leicht, der Schwerpunkt des Chassis liegt beim Akku.
http://www.notebookjournal.de/tests/597/1/top5
Hallo allemaal,
Ik heb alle berichten tot nu toe met belangstelling gevolgd aangezien ik ook z.s.m. een (zwarte) Wind wil aanschaffen. Een van DE redenen is echter de lange batterijduur (bij 6 cells batterij). Gokt iedereen er hier op dat de 6 cells batterij achteraf nog aan te schaffen is of heb ik iets gemist?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, in hoeverre denken jullie trouwens dat Java en MySQL er op te draaien zijn? Zal toch wel moeten lukken, zeker met 1 Gb extra?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Hmm die review waarin ze windows vista testen is best interessant. Van 2 uur en 6 minuten batery life naar 2 uur 45. Das echt huge verschil. Misschien dat ik het straks ook maar eens een try geef.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Hallo allemaal,
Ik heb alle berichten tot nu toe met belangstelling gevolgd aangezien ik ook z.s.m. een (zwarte) Wind wil aanschaffen. Een van DE redenen is echter de lange batterijduur (bij 6 cells batterij). Gokt iedereen er hier op dat de 6 cells batterij achteraf nog aan te schaffen is of heb ik iets gemist?
8)7
Die IS achteraf gewoon aan te schaffen. En als je het echt de 6-cell wil meteen met aankoop van de Wind, kan men wel tot kerst gaan wachten ben ik bang.

We mogen blij zijn dat ze gewoon ook al is het mondjesmaat geleverd worden.

4. Q. De 6 cell accu, wanneer is deze beschikbaar? en voor welke prijs? en wat zijn de specificaties?
A. De 6 cell accu zou rond midden Q4 beschikbaar zijn. Voor welke prijs is nog niet bekend. Ook de specificaties daarvan zijn nog niet bekend. Ik heb mijn productmanager gevraagd of ze dit kan dubbel checken dus hier komt nog een update over.

8. Q. Wanneer word de MSI WIND standaard geleverd met de 6 cell batt? En de prijs van het complete systeem?
A. Zelfde antwoord eigenlijk als Vraag 4. Zogauw de 6 cell los verkrijgbaar is ziet MSI er ook een mogelijkheid in om deze standaard bij te leveren. Ik verwacht echter dat MSI het houd op een 3 cell en dat je met het upgrade programma kan upgraden naar een 6 cell. Prijs dus niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Michaelg schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:15:
Hmm die review waarin ze windows vista testen is best interessant. Van 2 uur en 6 minuten batery life naar 2 uur 45. Das echt huge verschil. Misschien dat ik het straks ook maar eens een try geef.
Ja ik vind dat toch maar vreemd hoor...het is niet zo dat de hardware opeens zuiniger is geworden in idle of onder full-load, dus daar kan het niet aan liggen.

Het zou wel kunnen liggen aan de recources die het besturingsprogramma gebruikt voor bepaalde taken. We weten dat linux veel 'efficiënter' omgaat met recources en ook minder nodig heeft...maar dat is bij Vista bepaald niet het geval...

Het zou dan volgens mij ook de eerste laptop zijn waarbij Vista langer op de accu meegaat dan onder XP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Cooler_King schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:22:
[...]

Je hebt een 7 dagen niet blij geld terug wet, dus tja.. het zou toch geen probleem moeten zijn als het je irriteert. :+

Edit: Kreeg net deze meel: Uw bestelling bij www.dunnet.nl met referentie (blablabla) is ter verzending aangeboden aan onze vervoerder. U ontvangt de bestelling binnen ca. 2 a 3 werkdagen.

[ Voor 17% gewijzigd door m3nno op 16-07-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Voor de mensen die houden van benchmarks, hier een erg leuke van de OCZ SSD schijf:

http://www.tomshardware.c...sd-hard-drive,1968-8.html

ben benieuwd of dit bijvoorbeeld helpt om de bat. duur wat omhoog te schroeven.

edit: zie nu pas dat dit de duurdere variant is..

[ Voor 10% gewijzigd door Michaelg op 16-07-2008 23:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
DNA_Saint schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:53:
op dit moment ubuntu windows test versie aan het installeren...
straks meer...
dus jij hebt je Wind? die je vrijdagmiddag bij Alternate had besteld?
dan lijkt Alternate verdacht veel op 4Launch... tegen mij is verteld dat ze geen Wind op voorraad hadden...
stelletje oplichters }:|
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:57:
BTW, in hoeverre denken jullie trouwens dat Java en MySQL er op te draaien zijn? Zal toch wel moeten lukken, zeker met 1 Gb extra?
MySQL draaide zelfs soepel met PHP op mijn oude server, Pentium 133mhz 64mb met Windows Server 2003 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je de Msi Wind gaat ontvangen M3nno alleen ik kan helemaal niks over de msi wind vinden op www.dunnet.nl en dat vind ik wel een beetje vreemd aangezien jij hem gaat ontvangen en jij hem zeer waarschijnlijk via de site besteld hebt.

En het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de Msi Wind langer met een accu kan doen als er Viesta op de de Wind staat geinstalleerd maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. 8)7

Ik blijf nog steeds bij mijn bestelling van de Ahtec die als voordeel heeft dat Ahtec zelf het intern geheugen gaat upgraden voor mij en uiteraard blauwtand (voordeel ten op zichte van de Medion) en dat ik zelf kan bepalen wat voor een Os ik erop ga zetten ik denk dat ik voor de XP "media center edition" ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

m3nno schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:05:
[...]

Je hebt een 7 dagen niet blij geld terug wet, dus tja.. het zou toch geen probleem moeten zijn als het je irriteert. :+
Geldt dit niet alleen bij kopen op afstand, en dus niet als je in de winkel koopt?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
wvexeltweakers schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:36:
[...]

Geldt dit niet alleen bij kopen op afstand, en dus niet als je in de winkel koopt?
Als je iets in de winkel koop dan gelden er regels van de winkel. Maar dan nog zijn er weinig winkels die een product niet terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een werkende blauwtandmodemverbinding op gang? Het lukt mij niet (ingrediënten: T-mobile, MDA Vario 3/HTC Tytn 2, en de Wind natuurlijk). Met kabeltje gaat het wel goed maar da's niet zo praktisch als hij moet opladen. :O

(En wat die kapotte pixel betreft: die stoort me niet echt want die zit aan de rand van het scherm, maar is zoiets besmettelijk? Kan ik er meer krijgen? Zomaar geheel vanzelf, net als waterpokken?) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:36:
Leuk dat je de Msi Wind gaat ontvangen M3nno alleen ik kan helemaal niks over de msi wind vinden op www.dunnet.nl en dat vind ik wel een beetje vreemd aangezien jij hem gaat ontvangen en jij hem zeer waarschijnlijk via de site besteld hebt.

En het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de Msi Wind langer met een accu kan doen als er Viesta op de de Wind staat geinstalleerd maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. 8)7

Ik blijf nog steeds bij mijn bestelling van de Ahtec die als voordeel heeft dat Ahtec zelf het intern geheugen gaat upgraden voor mij en uiteraard blauwtand (voordeel ten op zichte van de Medion) en dat ik zelf kan bepalen wat voor een Os ik erop ga zetten ik denk dat ik voor de XP "media center edition" ga.
Ik heb hem besteld in juni. Hij is inderdaad van de site afgehaald. Waarschijnlijk hebben ze voldoende pre-orders tot oktober ofso :)

En het lijkt mij ook sterk dat Vista de accuduur verlengd...

Verder wou ik even kwijt, dat XP MediaCenter hetzelfde is als XP Home of XP Prof.... Zie de toegevoegde waarde niet om speciaal voor het mediacenter programmatje XPMCE te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:41:
Heeft iemand al een werkende blauwtandmodemverbinding op gang? Het lukt mij niet (ingrediënten: T-mobile, MDA Vario 3/HTC Tytn 2, en de Wind natuurlijk). Met kabeltje gaat het wel goed maar da's niet zo praktisch als hij moet opladen. :O

(En wat die kapotte pixel betreft: die stoort me niet echt want die zit aan de rand van het scherm, maar is zoiets besmettelijk? Kan ik er meer krijgen? Zomaar geheel vanzelf, net als waterpokken?) :?
K hoop het niet, want dan zou die geopereerd moeten worden.. en das zielig voor zo'n jonge Wind..

Zo schattig, zo klein.. zo lief.. Aaahh! Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Ik heb hem besteld in juni. Hij is inderdaad van de site afgehaald. Waarschijnlijk hebben ze voldoende pre-orders tot oktober ofso :)

En het lijkt mij ook sterk dat Vista de accuduur verlengd...

Verder wou ik even kwijt, dat XP MediaCenter hetzelfde is als XP Home of XP Prof.... Zie de toegevoegde waarde niet om speciaal voor het mediacenter programmatje XPMCE te kiezen.
Ik zie wel een meerwaarde in XPMCE omdat ik hier een usb tuner heb liggen en zodoende kan ik hem als een HD recorder gebruiken en films afspelen vanuit mijn luie stoel, maar het is maar wat je(persoonlijk) met de Wind wil doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Waarom zou de laptop niet langer mee gaan met vista? ik heb dit al in meerdere topics gelezen en zelf ondervonden met een normale laptop.

Ik geloof zelfs dat er een nieuwsbericht over is geweest, ubuntu kwam er nog slechter af dan XP en vista bleek het zuinigste om te springen met een acculading.

Ik vind het dan ook vreemd dat iedereen in dit topic gelijk conclusies trekt zonder eigen ervaring.

BTW ik kan morgen spelen met de WIND dan komt deze namelijk binnen bij mij op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Mvdbeld schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:53:
Waarom zou de laptop niet langer mee gaan met vista? ik heb dit al in meerdere topics gelezen en zelf ondervonden met een normale laptop.
Laat ik het dan anders zeggen, heb je liever een laptop die traag as hell is en 20 min langer meegaat dan een snelle laptop die 20min eerder leeg is.. ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:51:
[...]

Ik zie wel een meerwaarde in XPMCE omdat ik hier een usb tuner heb liggen en zodoende kan ik hem als een HD recorder gebruiken en films afspelen vanuit mijn luie stoel, maar het is maar wat je(persoonlijk) met de Wind wil doen natuurlijk.
Dat is inderdaad persoonlijk, vanuit mijn luie stoel zou ik gewoon de tv aanzetten (107cm) ipv die 21 cm(?) van de Wind... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
m3nno schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:55:
[...]

Laat ik het dan anders zeggen, heb je liever een laptop die traag as hell is en 20 min langer meegaat dan een snelle laptop die 20min eerder leeg is.. ? :)
Ik had het nergens over het verschil in snelheid tussen xp, vista en ubuntu? Dat is een andere discussie en die hoeven we niet aan te gaan in dit WIND ervaringen topic.

Ik gaf alleen aan dat het heel goed mogelijk is dat vista langer mee gaat op een accu dan xp zoals uit die test naar voren kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Mvdbeld schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:01:
[...]

Ik had het nergens over het verschil in snelheid tussen xp, vista en ubuntu? Dat is een andere discussie en die hoeven we niet aan te gaan in dit WIND ervaringen topic.

Ik gaf alleen aan dat het heel goed mogelijk is dat vista langer mee gaat op een accu dan xp zoals uit die test naar voren kwam.
Nou ik ben van mening dat het verschil in snelheid tussen XP, Vista, MacOS e.d. iets is wat absoluut thuishoort in deze topic. :)

En misschien zal de battery langer meegaan, maar dat is objectief bekeken, want uiteindelijk zit je met een trager systeem.

Programma's duren langer om op te starten dus uiteindelijk heb je niks aan een langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
-offtopic-
... kinderziektes.... :)
-//offtopic-

Vista rules :) heeft alleen wat tweaking nodig om soepel te laten lopen, dingen zoals supefetch en searchindexer zijn irri, maar ik geloof dat dan performance van vista op Wind bestwel meevalt, heb wel ergens een screendump gezien van Windows Experience Index...
kan me ook best voorstellen dat een geavanceerder OS geavanceerder met batterij omgaat... 2.45 vind ik netjes.. zou je net (niet) 2 films kunnen kijken :)

iemand btw al gekeken hoelang het opladen duur van een lege accu?? ook niet geheel onbelangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:01:
Dat klopt, maar wat hij duidelijk wilde maken is dat je gedurende die langere tijd nog steeds slechts dezelfde hoeveelheid taken kunt uitvoeren als wanneer je XP zou draaien, omdat je tijdens Vista heel wat meer zal moeten zitten wachten ;)

Ik heb nu toch definitief m'n Wind order uitgesteld en ik wacht af wat Dell gaat doen met de Dell E Slim (12.1")..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik kreeg om 22.30 nog een e-mail van een medewerker van 4Launch dat er vandaag toch witte MSI's zijn binnen gekomen vandaag en deze ook weer zijn uitverkocht.
De volgende batch verwachten ze rond half augustus binnen te krijgen.

Dit is een reactie op mijn e-mail die ik nog had gestuurd, waarom ze eerst zeggen dat het niet kan terwijl ik degelijk iemand ken die er wel één heeft gekregen en vandaag had opgehaald.
Ik ken hem niet ;), ken hem alleen hier van het forum.. maargoed die uitleg hoeven hun niet te hebben.

Dit is toch vaag! Ik geloof 3 mensen die er naar hadden gevraagd vanmiddag en dat was allemaal niet waar en ze hadden ze nog niet.
Nu in ene wel en weer dat er een batch volgende maand komt.. hehum.. mijn order ligt al bij de leverancier...

Ze zijn in mijn ogen zeer vaag bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:10:
[...]

Ik heb nu toch definitief m'n Wind order uitgesteld en ik wacht af wat Dell gaat doen met de Dell E Slim (12.1")..
Er zijn toch wel betere alternatieven voor 12" laptops?
De medion komt ook volgende week.. Is dat geen idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter

bij mij werkt het wel.

internet delen starten op mobiel, bluetooth op wind aanzetten.
daarna via winxp bluetooth manager connectie maken met mobiel.
en klaar :)

ubuntu is geïnstalleerd, maar internet werkt niet.
zou ook niet weten hoe ik dit kan fixen...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al op de ubuntu site gekeken en daar op het forum? Misschien dat er iets is waarvan je zegt.. dat zou het kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpinox
  • Laatst online: 22-04-2021
[...]

Of ik weet iets niet, of ze hebben dit veranderd op de site. Kheb net ff gechecked en er staat vanaf 27 juli.
En ik ga trouwens nog voor de medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals maar weer de link: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_30/OFF01.SHTML

Er staat toch zeer duidelijk: 23 juli en geen 27 en zo staat het al dagen op de site, al is de link via een omweg te vinden.

Is het een folder waarin staat de 27e? Overigens krijg ik hier af en toe Aldi folders, maar nog steeds geen medion gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpinox
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:58:

Er staat toch zeer duidelijk: 23 juli en geen 27 en zo staat het al dagen op de site, al is de link via een omweg te vinden.

Is het een folder waarin staat de 27e? Overigens krijg ik hier af en toe Aldi folders, maar nog steeds geen medion gezien.
Khad het hier gezien: http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/nl/flash.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno

Er staat toch echt met koeieletters bovenaan: ALDI actueel vanaf 23 juli 2008
Wel grappig dat op die flash site 27 juli staat.. :P lol Uitstel! :P

[ Voor 6% gewijzigd door m3nno op 17-07-2008 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpinox
m3nno schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 02:07:
[...]

:'( Nou, zo grappig vind ik het niet. Khad hem namelijk net ff de week ervoor nodig voor een tripje. De flash komt trouwens van de officiele medion.nl site vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
xpinox schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 02:14:
[...]

:'( Nou, zo grappig vind ik het niet. Khad hem namelijk net ff de week ervoor nodig voor een tripje. De flash komt trouwens van de officiele medion.nl site vandaan.
Ach na zoveel vertraging kan ik er eigenlijk alleen nog maar om lachen. (Diep van binnen huil ik, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
m3nno schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 02:07:
[...]

Is denk ik een typ fout, als je die reclamefilmpje op die flashsite afspeelt, zegt die man op het laatst: vanaf 23 juli bij uw aldi filiaal. Dus dat is 2 tegen 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
xileS schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 03:55:
[...]

Is denk ik een typ fout, als je die reclamefilmpje op die flashsite afspeelt, zegt die man op het laatst: vanaf 23 juli bij uw aldi filiaal. Dus dat is 2 tegen 1 :P
En daarbij de 27ste is een zondag...

*blub*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:25:
Ok, ik kreeg om 22.30 nog een e-mail van een medewerker van 4Launch dat er vandaag toch witte MSI's zijn binnen gekomen vandaag en deze ook weer zijn uitverkocht.
De volgende batch verwachten ze rond half augustus binnen te krijgen.

Dit is een reactie op mijn e-mail die ik nog had gestuurd, waarom ze eerst zeggen dat het niet kan terwijl ik degelijk iemand ken die er wel één heeft gekregen en vandaag had opgehaald.
Ik ken hem niet ;), ken hem alleen hier van het forum.. maargoed die uitleg hoeven hun niet te hebben.

Dit is toch vaag! Ik geloof 3 mensen die er naar hadden gevraagd vanmiddag en dat was allemaal niet waar en ze hadden ze nog niet.
Nu in ene wel en weer dat er een batch volgende maand komt.. hehum.. mijn order ligt al bij de leverancier...

Ze zijn in mijn ogen zeer vaag bezig.
Inderdaad lulverhalen...
Niet eens mans genoeg om gewoon te zeggen dat ze fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 07:07:
[...]

Inderdaad lulverhalen...
same as alternate...

als ik mij niet vergis had iemand hier folder ingescand.. ff zoeken..
gevonden
hier staat dus ook de 23e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

m3nno schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:09:
[...]
En misschien zal de battery langer meegaan, maar dat is objectief bekeken, want uiteindelijk zit je met een trager systeem.

Programma's duren langer om op te starten dus uiteindelijk heb je niks aan een langere accuduur.
Dat is allemaal mooie theorie, ik zou zelf ook denken dat Vista trager is dan XP op de Wind.
Maar volgens iedere benchmark die ze hier doen loopt Vista sneller:
After going about my usual routine of disabling User Access Control, Scheduled Defrag, Windows Update, and System Restore the Wind was as fast, if not faster, than when running XP. The interface just felt smoother, applications like 3DMark06 which crashed in Windows XP now worked perfectly in Windows Vista, and the integrated graphics now had access to 250MB of shared memory instead of just 50MB inside XP.
Notebook/OS wPrime score
MSI Wind (Windows Vista) 117.501 seconds
MSI Wind (Windows XP) 124.656 seconds
(Lager is beter!!!)

Notebook/OS 3DMark Score
MSI Wind (Windows Vista) 663 3DMarks
MSI Wind (Windows XP) 589 3DMarks
(Hoger is beter)

Accuduur XP: 2 uur en 4 minuten
Accuduur Vista: 2uur en 30 minuten

Als ik hier een Wind had staan zou ik het op z'n minst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

b.art schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 07:25:
[...]

Inderdaad lulverhalen...

same as alternate...
In mijn geval heeft Alternate mij zeer goed voorgelicht en hebben ze zich tot het uiterste ingespannen om ervoor te zorgen dat ik mijn order snel kreeg. (ook de positieve ervaringen mogen worden gemeld).
_/-\o_

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:56:
[...]

Dat is inderdaad persoonlijk, vanuit mijn luie stoel zou ik gewoon de tv aanzetten (107cm) ipv die 21 cm(?) van de Wind... :)
Je kan de wind ook gewoon aan je teevee hangen M3nno middels een vga aansluiting hoor dat is helemaal geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Philflow schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 07:30:
[...]

Dat is allemaal mooie theorie, ik zou zelf ook denken dat Vista trager is dan XP op de Wind.
Maar volgens iedere benchmark die ze hier doen loopt Vista sneller:

[...]

Notebook/OS wPrime score
MSI Wind (Windows Vista) 117.501 seconds
MSI Wind (Windows XP) 124.656 seconds
(Lager is beter!!!)

Notebook/OS 3DMark Score
MSI Wind (Windows Vista) 663 3DMarks
MSI Wind (Windows XP) 589 3DMarks
(Hoger is beter)

Accuduur XP: 2 uur en 4 minuten
Accuduur Vista: 2uur en 30 minuten

Als ik hier een Wind had staan zou ik het op z'n minst testen.
En de 2de review met vista was trager.. (staat ook in deze topic na die notebookreview link..)

Maar myn wind komt straks .. maardannog kheb geen ext. cd ding.. kan het dan nog niet testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
m3nno schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 06:19:
[...]

En daarbij de 27ste is een zondag...

*blub*
whaha 7(8)7

Kvind em toch gewoon netjes uitzien op die site hoor met dat grijs, dus ik ben al ongeveer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:50:
[...]

Je kan de wind ook gewoon je teevee hangen middels een vga aansluiting hoor dat is helemaal geen probleem!
Dus als ik het helemaal goed begrijp wil je de wind met tv tuner aan je tv hangen om zo tv te kijken / op te nemen ? :)

* m3nno vind het erg leuk gevonden, en vind het grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:56
Als ik de zwarte Wind niet voor 23 juli heb, dan is het einde verhaal MSI. Erg jammer dat MSI zo de boot misloopt. Maar ik heb hem toch echt nodig voor de 25ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neig ook sterk naar de witte Aldi variant,
is hij verder helemaal identiek aan de MSI WIND buiten bluetooth om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister een aldi- folder gekregen en er staat duidelijk in vanaf 23 juli...Dus 27 is gwn onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:36:
En 0,3MP webcam ipv 1,3 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:36:
De camera blijkt 0.3MP te zijn in plaats van 1.3MP, maar ik heb daar nog geen technische ondersteuning voor gezien. Wel benieuwd naar, want ik wilde hem op zich wel gaan gebruiken.

Die bluetooth is niet zo boeiend, voor een 10tje heb je een practisch onzichtbare dongle. En 3 jaar garantie is wel fijn ;)

MSI is op dit moment erg aan het sukkelen met leveringen en beloftes, terwijl Medion/Aldi gewoon z'n mond dicht hield, en het pas aankondigd als de echte leveringsdatum er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En België? Iemand meer nieuws over de verkoop in België? Lopen wij weer achter ja :( !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:08:
[...]

Heb gister een aldi- folder gekregen en er staat duidelijk in vanaf 23 juli...Dus 27 is gwn onzin.
In die flash-versie van Medion staat nu ook 23july en geen 27 ;)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaashoofd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:12:
[...]

En 0,3MP webcam ipv 1,3 toch?
nou lijkt me niet toch,
is wel ERG weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Laatst online: 04-09 12:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:
En België? Iemand meer nieuws over de verkoop in België? Lopen wij weer achter ja :( !!!
Tjah, we wonen dan ook in een apenland hé, volgens de verschillende bronnen(invoerders) wordt het voor ons wachten tot in september voor een atom toestel ( msi wind, acer aspire one, eeepc901).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:45:
[...]

nou lijkt me niet toch,
is wel ERG weinig
is gewoon 640*480..... is een vrij normale goedkope variant die nog steeds verkocht wordt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

m3nno schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:50:
[...]
En de 2de review met vista was trager.. (staat ook in deze topic na die notebookreview link..)
Was een andere Vista versie. Vistalite die dus blijkbaar niet zo goed is als Vista SP1 met de drivers die NBR heeft geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:
Tones heeft de witte MSI Wind sinds gisteren binnen. Momenteel nog 7 stuks verkrijgbaar.

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=105550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:56
manitou schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:12:
[...]

Tones heeft de witte MSI Wind sinds gisteren binnen. Momenteel nog 7 stuks verkrijgbaar.

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=105550
Let op: Qwerty toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En 60 euro duurder. dan bestel je toch gewoon in Nederland? (als dat zou kunnen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:18:
[...]

Let op: Qwerty toetsenbord :)
idd, dan kan ik net zo goed volgende week de grens over steken en in Nederland zorgen voor meer tekorten aan Medion toestellen :p
Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic