[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.andy-man.nl/msiheader.gif
Welkom in het 2 deel van de MSI Wind topic.

MSI Wind is de tegenhanger voor de Asus EEE pc. Op papier ziet het er erg goed uit en is vind ik zelf zelfs beter dan de Asus.

De release is voor nu nog onbekend.
Dit topic is voor degene die ervaringen ermee wilt delen, laatste nieuws ervan wilt lezen of gewoon lekker erover willen praten.

Vorige delen
MSI Wind

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://kleinelaptops.nl/images/msi-wind-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kleinelaptops.nl/images/msi-wind-03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kleinelaptops.nl/images/msi-wind-04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kleinelaptops.nl/images/msi-wind-05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kleinelaptops.nl/images/msi-wind-06.jpg
bron: http://www.kleinelaptops.nl

Er zullen 2 versies uitkomen. 1 met SUSE Linux en 1 met WinXP

ComponentMSI Wind with SUSE LinuxMSI Wind with Windows XP
Operating SystemNovel SUSEWindows XP Home Edition
Display10 in (25.4 cm) 1024×600 TFT LCD with LED backlight
GraphicsIntegrated Intel UMA graphics
Storage80 GB Hard Drive
Processor1.6GHz Intel Atom
Memory512 MB1 GB
Camera1.3 megapixel
Wireless_LAN802.11a/b/g
BluetoothNoYes
Pricing????
Dimensions10.23 × 7.08 × 0.748 inch
Weight2.6 lbs2.8 lbs
Battery3-cell (2.5 hours) 1e levering 3-cell (2,5 hours), 6-cell (5.5 hours)

Bronnen
GoT MSI Vragen
[Vragen] MSI WIND Notebook

MSI
http://global.msi.com.tw/...func=newsdesc&news_no=602
http://blog.laptopmag.com...otebook-to-hit-us-in-june (interview MSI’s Director of US Sales Andy Tung)
http://www.msi-wind.de/
www.msiwind.net

Foto's
http://chinese.engadget.c...ni-laptop-official-photo/
http://www.tweaktown.com/...ok_photos_here/index.html
Anoniem: 133398 in "MSI Wind"

Afmetingen vergelijking (A4, EEE, MSI):
http://www.sizeasy.com/pa...A4-vs-MSI-Wind-vs-EEE-900

Pre-order
pricewatch: MSI Wind U100-021NL
pricewatch: MSI Wind U100P-005NL
pricewatch: MSI Wind U100W-005NL

Credits
Topic made by DNA_Saint
thnx to: abusimbal, Bkill3r, Rick Meijer, Morpheus_at_work, Fossil1985

Mochten er nog fouten in zitten of heb je een mooie link of bron, post deze dan.
En ik zet het in de post.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
En daar is nummertje 2!

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263172

Uhm.. Als bron lijkt me www.msiwind.net toch ook niet verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
@DNA_Saint, heb je zin om nog even te reageren op het quickspot gebeuren? Misschien weten ze iets dat wij nog niet weten en hebben ze jou nog een mail gestuurd hierover?

Verder is de eerste openingspost gewoon overgenomen, incl alle verouderde informatie? O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Inmiddels is de levertijd bij Giston op 9 dagen gezet, bij Shops.nl op 10 augustus, bij Salland langer dan 20 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Asus voorziet nieuwe Eee PC's van groter toetsenbord

Lijkt me wel leuk, vooral voor de mensen die de kleine tobo's wat minder aangenaam typen vonden :)
including me :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 30-06-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Cooler_King schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:17:
@DNA_Saint, heb je zin om nog even te reageren op het quickspot gebeuren? Misschien weten ze iets dat wij nog niet weten en hebben ze jou nog een mail gestuurd hierover?

Verder is de eerste openingspost gewoon overgenomen, incl alle verouderde informatie? O-)
Veel meer informatie is er niet echt...informatie is dan ook niet verouderd.

ik zal quickspot vandaag even bellen...
I'll keep you updated.

[ Voor 7% gewijzigd door DNA_Saint op 30-06-2008 10:57 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Contagion schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:01:
De Akoya staat nu ook op de Aldi Nord site: http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/OFFER_27/OFF001.SHTML

Zoveel verschil zit er overigens niet tussen de toetsenborden, ik denk dat ik zelf wel kan leven met een keyboard waar een Z staat maar een Y typt. En verder zit er 1 extra toets op de middelste regel en is de enter groter. Zijn er echt geen mensen hier op Tweakers die zoiets hebben van; ruk maar met die NL versie waar ik lang op moet wachten, ik ga wel naar de Aldi in Duitsland? :)

Overigens, ik woon in Enschede en ben zelf van plan om woensdagavond en donderdagmorgen bij de Aldi langs te gaan om nog voor mijn vakantie een Wind compatible te scoren. Eventueel wil ik tegen een kleine meerprijs wel meerdere Aldi's bezoeken om er een te kopen voor Tweakers die wat minder dicht bij de Duitse grens wonen?
Als je in windows het toetsenbord gewoon op VS zet, heb je het volgens mij niet eens in de gaten.. anders gewoon ff met type-exx en viltstift zelf juiste letters opzetten :)
zal me meer zorgen maken over de leestekens.... wikipedia

Aldi nord heeft ze igg wel in mooiere kleuren: Erhältlich in den Farben: schwarz und weiß 8)

Dus heel enschede en hengelo gaat naar die kleine Aldi in Gronau?? :o daar is dus in no-time de gehele voorraad verkocht.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Paradigit heeft de levertijd op eind augustus gezet. Ik heb de MSI Wind voorlopig maar even uit mijn hoofd gezet en eind augustus nog maar eens kijken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38942

Tsja, shops.nl heeft mij gemailed dat de verwachte leverdatum 4-8-2008 is. Geen idee waar dit op slaat, aangezien de WIND slechts een week vertraagd zou zijn..

Even wachten dus wat er de komende tijd gaat gebeuren. Wel erg teleurstellend, zo verschrikkelijk veel uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
b.art schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:13:
[...]

Als je in windows het toetsenbord gewoon op VS zet, heb je het volgens mij niet eens in de gaten.. anders gewoon ff met type-exx en viltstift zelf juiste letters opzetten :)
zal me meer zorgen maken over de leestekens.... wikipedia

Aldi nord heeft ze igg wel in mooiere kleuren: Erhältlich in den Farben: schwarz und weiß 8)

Dus heel enschede en hengelo gaat naar die kleine Aldi in Gronau?? :o daar is dus in no-time de gehele voorraad verkocht.... :|
Aaargg dit is toch gewoon verschrikkelijk
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/3267/533005868e70ae36c73bzu1.jpg
(Al zal het appeltje niet op de Wind zitten :9~

*Nog een keer Aaarrggg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:10

DjVe

Hatsaflats!

ik zou er niet mee kunnen leven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:58
Ik heb even naar Quickspot gemaild over hoe het nou zit met het weghalen van de Wind, en of deze nu uberhaupt niet leverbaar is.

Dit was hun antwoord:
Geachte heer of mevrouw *****,

Absoluut niet, QuickSpot heeft even een onhold moeten plaatsen daar er
meer bestellingen binnenkomen uit het buitenland dan kan worden geleverd
door MSI op kort termijn. (dit zal vandaag worden aangepast op de
website)
De reeds geplaatste orders worden netjes verwerkt op volgorde en naar
laatste berichtgevingen van MSI, ontvangen wij een deze dagen de eerste
zending binnen (iedere week een gedeelte voorlopig). Het blijkt een
technische probleem te zijn voor MSI, daar de processor welke nodig is
voor de WIND U100 zeer slecht leverbaar is waardoor de productie (ter
uitlevering in september) gestaagd zal verlopen en zeker een vertraging
zal geven in aanvang van die productielijn.

Wenst u nog een exemplaar wellicht dan kan deze vermoedelijk niet
meegenomen worden met uw reeds gedane bestelling daar alles wordt
verwerkt op volgorde van ontvangst van deze vooruitbetalingen. Zodra uw
order verwerkt kan worden mits u de betaling heeft voldaan, ontvangt u
netjes op voorhand een berichtgeving ter informatie welke gevolgd wordt
door het unieke track&trace numme wat hierbij gegenereert wordt door TNT
/ GLS ter levering.

Vertrouwende u in deze voldoende te hebben geinformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

QuickSpot
Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
DNA_Saint schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:56:
Veel meer informatie is er niet echt...informatie is dan ook niet verouderd.
En dit dan, derde zin uit de OP:
Het is dan ook wachten tot de levering eind mei/begin juni.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ben benieuwd wie hem deze week dan allemaal krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
De Verwachte leverdatum bij Dunnet is op mijn orderpagina veranderd van 30/06 naar Nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Ik heb het al vaker over de Akoya gehad maar ik twijfel nog steeds aan het scherm...zou het hetzelfde zijn als op de Wind zit...ook een backlit LCD? Dit word namelijk nergens vernoemd...terwijl je het bij de Wind wel regelmatig tegenkomt...en ik zou me ook kunnen voorstellen dat een gewoon lcd scherm goedkoper is dan een led-backlit lcd (al is het alleen maar omdat de vraag hiernaar aan het groeien is.

Daarom valt de Akoya misschien ook wat goedkoper uit (met 3 jaar garantie) dan de Wind?

En waar zou dat verschil in gewicht toch in zitten..hij is ruim 200 gram zwaarder? Gewoon anders gewogen misschien? met accu/ zonder accu of toebehoren ?

[ Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 30-06-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
StraightOn.NL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:11:
Ik heb het al vaker over de Akoya gehad maar ik twijfel nog steeds aan het scherm...zou het hetzelfde zijn als op de Wind zit...ook een backlit LCD? Dit word namelijk nergens vernoemd...terwijl je het bij de Wind wel regelmatig tegenkomt...en ik zou me ook kunnen voorstellen dat een gewoon lcd scherm goedkoper is dan een led-backlit lcd (al is het alleen maar omdat de vraag hiernaar aan het groeien is.

Daarom valt de Akoya misschien ook wat goedkoper uit (met 3 jaar garantie) dan de Wind?
Denk je nou echt dat ze verschillende productieprocessen hebben?
Ik denk dat het precies hetzelfde laptopje is, maar dat Medion heeft besloten dat ze niet het bluetooth kaartje/adaptertje erin hoeven te hebben, en blijkbaar een ander netwerkkaartje, hoewel ik denk dat dat gewoon een slordigheidje op de site is./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

bas r schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:41:
Ik heb even naar Quickspot gemaild over hoe het nou zit met het weghalen van de Wind, en of deze nu uberhaupt niet leverbaar is.

Dit was hun antwoord:

[...]
Tja dan denk ik van, "zet dit op je site"! Dan weet men genoeg en scheelt je ook weer e-mails beantwoorden.

Verlopig geen MSI Wind dus (als ik dan ook moet denken aan winkels), want alles gaat naar de klant dat al besteld heeft.
Maar ook zoiets, eerst de accu wat al van 6 naar 3 cell is gegaan. Nu de processor. Wat komt er zometeen? Morgen zou de Wind al in UK verkrijgbaar zijn?

http://netbookmag.com/200...-release-date-is-upon-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
bas r schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:12:
[...]

Denk je nou echt dat ze verschillende productieprocessen hebben?
Ik denk dat het precies hetzelfde laptopje is, maar dat Medion heeft besloten dat ze niet het bluetooth kaartje/adaptertje erin hoeven te hebben, en blijkbaar een ander netwerkkaartje, hoewel ik denk dat dat gewoon een slordigheidje op de site is./
Nee dat denk ik niet...want dat zou niet zo logisch zijn ivm kosten en schaalvergroting...zoals ik al vaker heb gezegd...maar ik vind het vreemd het verschil tussen 2 dat er op papier is nergens ontkracht of bevestigd word...

Het lijkt mij gewoon dat ze er een ander Wifi-kaartje hebben ingezet enzo ... maar zolang het niet bewezen is...blijft het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StraightOn.NL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:11:
Ik heb het al vaker over de Akoya gehad maar ik twijfel nog steeds aan het scherm...zou het hetzelfde zijn als op de Wind zit...ook een backlit LCD?
Nou het is in ieder geval een backlit scherm, maar of het nou CFFL of LED backlit is dat is de vraag ;)

Maar goed volgens de Chip is het gewoon een LED backlit scherm, net als bij de Wind. En dat lijkt me ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Anoniem: 265033 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:23:
[...]
Maar ook zoiets, eerst de accu wat al van 6 naar 3 cell is gegaan. Nu de processor. Wat komt er zometeen? Morgen zou de Wind al in UK verkrijgbaar zijn?
Wat bedoel je precies? Er zijn alleen leveringsproblemen met de processor, er staat niet dat er een technisch probleem is met de processor zelf oid. Er zal ook geen andere slechtere proc inkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Als Asus zodadelijk de 1000(H) gaat leveren dan ga ik toch serieus overwegen op die aan te schaffen. Dit is allemaal maar uitstellen en uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Dutchy007 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:52:
Als Asus zodadelijk de 1000(H) gaat leveren dan ga ik toch serieus overwegen op die aan te schaffen. Dit is allemaal maar uitstellen en uitstellen.
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 18:56
B.art: Volgens mij krijg je gewoon ipv de o-umlaut an a:umlaut een ; en een '. Ook al staat dat niet op je toetsenbord, maar als je idd VS instelt krijg je het wel. Ik heb liever mijn Wind voor ik 3 weken op vakantie ga dan daarna als ik hem minder hard 'nodig' heb. Als het echt crap is breng ik hem vrijdag wel weer naar de Aldi terug. Ik ben sowieso van plan om er Ubuntu op te installeren, dus dan kun je volgens mij elke toets remappen :).

Maar het wordt dan inderdaad druk in de Aldi in Gronau met al die UT-studenten die daarheen komen :( (ik heb de link naar Aldi Nord gepost, dus ik heb eerste keus :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
offtopic:
Nou iedereen een Aldi laptop halen! huphup! 8) Des te meer Wind's er voor ons zijn :9~

En een nieuwe Wind clone: Klik! _/-\o_ Maar 322 euro :o

[ Voor 49% gewijzigd door m3nno op 30-06-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 13:59
m3nno schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:33:
offtopic:
Nou iedereen een Aldi laptop halen! huphup! 8) Des te meer Wind's er voor ons zijn :9~~

Precies dezelfde specs? Ik mis daar namelijk het LED-backlight scherm, zou lullig zijn als ze er een goedkoper scherm in hebben gepropt :P. Als het allemaal hetzelfde, met alle accesoires straks compatible etc, is maar dan met een ander logootje is dat natuurlijk een zeer interessante ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
JeroenBvd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:11:
[...]

Precies dezelfde specs? Ik mis daar namelijk het LED-backlight scherm, zou lullig zijn als ze er een goedkoper scherm in hebben gepropt :P. Als het allemaal hetzelfde, met alle accesoires straks compatible etc, is maar dan met een ander logootje is dat natuurlijk een zeer interessante ontwikkeling.
Dat zullen we pas weten als die daadwerkelijk in handen van iemand is geweest :)
Hij heeft iig wel blauwe tand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
met bleutooth *O*
betere prijs *O*
maar wel minder mooi dan de wind -O-

is denk ik een beter alternatief dan de Akoya van Medion..
ff kijken wat de prijs gaat doen, en of/wanneer die beschikbaar komt in Nederland en voor hoeveel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kan de topicstarter of iemand anders de TS niet even een designupdate geven aangezien het MSI WIND topic nogal wat bekijks trekt :)

Vind al die clone's ook wel kicken, maar ga waarschijnlijk toch voor de orginele Wind. Wacht nog wel even tot na de vakantie want dan is me vriendin jarig, krijgt ze deze wellicht cadeau. Hoop dat ie dan ook wat goedkoper te verkrijgen is, aangezien de concurrentie moordend is en je ook al goedkopere laptops ziet nu maar die zijn 15'4.

Graag reviews als iemand hem heeft, en uiteraard hier even melden a.u.b. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 30-06-2008 16:23 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:50

Tuxie

En WeL nU!

Tsja, ik twijfel nu ook over de Aldi Gronau :D Helaas zit er zo'n crappy WiFi kaart op, geen atheros toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
m3nno schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Dat zullen we pas weten als die daadwerkelijk in handen van iemand is geweest :)
Ik zal komend weekend even langsgaan bij pcworld, ik zit dan in london. Maar ik neem aan dattie er dan nog niet is, of al is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
bas r schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:21:
[...]

Ik zal komend weekend even langsgaan bij pcworld, ik zit dan in london. Maar ik neem aan dattie er dan nog niet is, of al is uitverkocht.
Hij wordt alleen online verkocht stond erbij....

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
m3nno schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:59:
[...]

8)7
Not to collect@store staat er idd bij, ik dacht dat dat misschien sloeg op het feit dattie nog niet op voorraad was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

m3nno schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:59:
[...]
En ook daar is ie niet op voorraad volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bas r schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:43:
[...]

Wat bedoel je precies? Er zijn alleen leveringsproblemen met de processor, er staat niet dat er een technisch probleem is met de processor zelf oid. Er zal ook geen andere slechtere proc inkomen..
Dat bedoel ik niet. Het kan toch niet geleverd worden met 6 cell (omdat de fabriek is afgefikt), dus wordt het nu met 3 cell.
Nu ook leveringsproblemen met de processor, is dus al het 2e probleem bij de Wind waardoor er alleen maar uitstel van kan komen.

Ik heb ook nergens gelezen dat er een slechtere processor in zal komen en dat geloof ik ook niet. Maar het kan heel erg lang gaan duren voor hij gewoon normaal verkrijgbaar is (eerst worden de pre-orders afgewerkt namelijk, wat ook logisch is).

Dan over een paar maanden (reken maar eind van het jaar) kan hij pas geleverd worden met een standaard 6-cell voor de MSI Wind met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:57
Ik vind het wel balen dat uitstel. Ik wil graag per september een Wind hebben voor mijn studie (vind hem beter t.o.v. de asus 901 en concurrenten), maar ik wil wel minimaal een 6-cell want 2,5 uur is echt te weinig. Spijtig dat ik die misschien niet eens kan krijgen voor september, dan wordt het idd. wel uitwijken naar een alternatief merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
@Winona :
Finally, Intel was originally planning to mass produce its dual-core Atom 330 processor in July, however, due to shortages of the single-core Atom 230, the company has postponed the launch to at least September this year, will release further planning in August, the sources said.
voorlopig dus ook nog geen dual core in de wind (of andere umpc)... link
als je geen UMPC nodig hebt, kun je denk ik sowieso beter nog ff wachten..

@Silvos : als je bereid bent om flink wat flappen op tafel te leggen, dan heb je keuze zat op Ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B.art maar ik hoef geen dual core in mijn UMPC. Ik wil er gewoon één om makkelijk mee te nemen en te gebruiken (het is beter te tillen dan een 15,4" laptop). En ik zou dus een UMPC het afgelopen maand cadeau gekregen hebben, maar omdat de Wind nog steeds niet uit is moet ik ook telkens mededelen dat het nog even niet doorgaat.
Zodoende ook mijn optie nog voor de Asus Eee 901.

Wat ik al eerder heb gezegd, ging (gaat) mij er vooral om dat er telkens dingen komen waarbij er uitstel komt van uitgave. Maar ik ga zien of er volgende week echt geleverd gaat worden in Amerika en Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Silvos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:49:
Ik vind het wel balen dat uitstel. Ik wil graag per september een Wind hebben voor mijn studie (vind hem beter t.o.v. de asus 901 en concurrenten), maar ik wil wel minimaal een 6-cell want 2,5 uur is echt te weinig. Spijtig dat ik die misschien niet eens kan krijgen voor september, dan wordt het idd. wel uitwijken naar een alternatief merk
Ik heb hem ook in september nodig om dezelfde reden.. de 6-cells waren idd vanaf september los verkrijgbaar zeiden ze toen.. misschien is ie dan al in augustus in azië via ebay te bestellen of zo. Een Wind incl. 6-cells kom je denk ik nog langer op aan het wachten.

ps. Quickspot heeft de Wind nu ook op Augustus staan net als de meeste andere shops.. ik hoop toch wel dat die eerste levering deze maand nog komt (heb voor de zekerheid nog eens een mailtje naar salland gestuurd, nog even wachten op het antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=1&

6-cell accu voor de Akoya kost €99 bij mediononlineshop.de ! ! ! !

auw auw auw...dit is echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Meer foto's van de Akoya
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4868da9235192_text
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4868da98003fb_text
http://www.notebookjournal.de/news/964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dat is nogal duur, maargoed je kunt je 3-cells verkopen voor een leuk bedragje dan heb je iets of wat korting. Vind het wel jammer maarja dat heb je vaak met nieuwe apparaten, als je even wacht zal de 6-cells er wel standaard inzitten want dan is de prijs iets gedaald en kan er dus weer iets beters in.

Die externe cd/dvd-speler is niet zo boeiend, die kun je ook wel goedkoper krijgen denk ik. Verder maakt tegenwoordig toch iedereen gebruik van usb-sticks / bluetooth / downloaden. Vind geen dvd-speler geen gemis, teminste niet op zo'n apparaat wel op een normale laptop. Brandt toch aardig wat dvd'tjes weg in de maand.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
StraightOn.NL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:03:
http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=1&

6-cell accu voor de Akoya kost €99 bij mediononlineshop.de ! ! ! !

auw auw auw...dit is echt veel
Dus om redelijk gemakkelijk te kunnen werken heb je nodig een
Wind a 400 euro
Accu a 100 euro
DVD a 70 euro

Hmm.. 570 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

Contagion schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:26:
B.art: Volgens mij krijg je gewoon ipv de o-umlaut an a:umlaut een ; en een '. Ook al staat dat niet op je toetsenbord, maar als je idd VS instelt krijg je het wel. Ik heb liever mijn Wind voor ik 3 weken op vakantie ga dan daarna als ik hem minder hard 'nodig' heb. Als het echt crap is breng ik hem vrijdag wel weer naar de Aldi terug. Ik ben sowieso van plan om er Ubuntu op te installeren, dus dan kun je volgens mij elke toets remappen :).

Maar het wordt dan inderdaad druk in de Aldi in Gronau met al die UT-studenten die daarheen komen :( (ik heb de link naar Aldi Nord gepost, dus ik heb eerste keus :+)
ik heb een mail gestuurd naar je email volgens je tweakers profiel
Ga je naard aldi noord of zuid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
NeoMe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:26:
Dat is nogal duur, maargoed je kunt je 3-cells verkopen voor een leuk bedragje dan heb je iets of wat korting. Vind het wel jammer maarja dat heb je vaak met nieuwe apparaten, als je even wacht zal de 6-cells er wel standaard inzitten want dan is de prijs iets gedaald en kan er dus weer iets beters in.

Die externe cd/dvd-speler is niet zo boeiend, die kun je ook wel goedkoper krijgen denk ik. Verder maakt tegenwoordig toch iedereen gebruik van usb-sticks / bluetooth / downloaden. Vind geen dvd-speler geen gemis, teminste niet op zo'n apparaat wel op een normale laptop. Brandt toch aardig wat dvd'tjes weg in de maand.
Het enige gemis vind ik het gemakkelijk installeren van een kale xp. En ja dat kan wel via USB, maargoed.. dat is toch wel weer wat werk als je dat nog nooit hebt gedaan.

Probeerde vandaag toevallig een usb boot xp ding te maken, kwam tot vrij ver, totdat mijn pc zei je hebt administrator rights nodig.. (werkpc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21
Een interessante link voor de topicstart (ook al gepost in deel 1)
http://gizmodo.com/502049...also-thinks-its-a-mac-pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:42:
[...]

Ik heb hem ook in september nodig om dezelfde reden.. de 6-cells waren idd vanaf september los verkrijgbaar zeiden ze toen.. misschien is ie dan al in augustus in azië via ebay te bestellen of zo. Een Wind incl. 6-cells kom je denk ik nog langer op aan het wachten.

ps. Quickspot heeft de Wind nu ook op Augustus staan net als de meeste andere shops.. ik hoop toch wel dat die eerste levering deze maand nog komt (heb voor de zekerheid nog eens een mailtje naar salland gestuurd, nog even wachten op het antwoord).
:( Best jammer.. door jouw berichtje ging ik even kijken en zag het staan. 7 augustus zelfs. Ik weet niet of ik wel zo lang kan gaan wachten.
Ik hoop dat je gauw antwoord krijgt, want het zou anders ook lullig zijn dat je niets krijgt nadat je een gelange tijd een pre-order hebt staan.

Mensen in het oosten (Azië) die hebben hem wel in het bezit, tenminste sommige dan. Dat las ik op het MSI Wind forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Met een IDE to USB (of andersom)-kabeltje zou het toch moeten lukken om een oude dvd-brander aan de Wind te koppelen. Scheelt toch weer een hoop knaken, de dvd-brander zou ik toch alleen gebruiken voor backup en windows installeren ofzo :)

Kost zo'n $5 incl verzenden: http://cgi.ebay.com/USB-2...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

m3nno schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:33:
offtopic:
Nou iedereen een Aldi laptop halen! huphup! 8) Des te meer Wind's er voor ons zijn :9~~

Dat is een mooie. Zilver met zwart, Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Anoniem: 87302 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:36:
[...]

Dat is een mooie. Zilver met zwart, Apple :)
Ja, precies, want niemand was er nog eerder op gekomen om de kleuren zilver en zwart te combineren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Vind het tegenwoordig wel leuk dat je uit verschillende kleuren kunt kiezen, nu nog een eigen design erop via de fabrikant en het is helemaal top. Je eigen unieke laptop, uiteraard niet door te verkopen met de onzin erop waar alleen jij van houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
JeroenBvd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:44:
Met een IDE to USB (of andersom)-kabeltje zou het toch moeten lukken om een oude dvd-brander aan de Wind te koppelen. Scheelt toch weer een hoop knaken, de dvd-brander zou ik toch alleen gebruiken voor backup en windows installeren ofzo :)

Kost zo'n $5 incl verzenden: http://cgi.ebay.com/USB-2...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Geef je 'm ook even wat voeding met een molexje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
JeroenBvd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Ja, precies, want niemand was er nog eerder op gekomen om de kleuren zilver en zwart te combineren |:(
Nu moet MSI alleen nog de DELL methode overnemen. Zelf je kleurtje kiezen, zelf je eventuele upgrades kiezen ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
^ alsof de levertijden nog niet lang genoeg zijn 8)7 nee, ik plak er wel een mooie Hema sticker op 8)

zijn er hier veel mensen die naar de Aldi in Gronau gaan? (dan kan ik een beetje inschatten of ik donderdag vrij moet nemen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
b.art schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:33:
^ alsof de levertijden nog niet lang genoeg zijn 8)7 nee, ik plak er wel een mooie Hema sticker op 8)

zijn er hier veel mensen die naar de Aldi in Gronau gaan? (dan kan ik een beetje inschatten of ik donderdag vrij moet nemen :))
Wow... is dat echt een sticker met erop Geen Afbeelding.. Das natuurlijk wel UBERHIP!

Ennuhmm.. ik denk dat de mensen die hier zitten maar een klein gedeelte is van de mensen die de Aldi gaan bezoeken.. We hebben ook nog onze oosterburen die er ongetwijfeld ook één willen bemachtigen. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93002

Wanneer hebben jullie pre-orders geplaatst? Vraag me af of ik kans heb dat ding nog in juli te krijgen :P

Ik: 24 juni

zwarte versie

en ik was de eerste bij die winkel.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 30-06-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
RellioN: Ik wil bij de Aldi ook wel een Akoya voor je meenemen, dan heb je vrijdag al een Wind-achtige in huis, net als Younes en ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verkopen ze ook zwarte dan? ik denk het niet.... ik heb liever een normaal toetsenbord en bluetooth. ik neem aan dat de okaya ook maar 3 cell batterij heeft? Ik ga toch pas begin augustus op vakantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 30-06-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Houden jullie er ook rekening mee dat er van dat vreselijk duits op de toetsenborden geschreven staat? Ik mijn aandacht was ook geprikkeld, gelukkig zal ik een post hierboven
met oa deze foto in de link:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4868da95638b1_text
Daar kan ik dus echt niet mee leven :p

Ik vind 'em wel mooi, die aldi medion variant. Het is namelijk 100% exact dezelfde als de msi wind, behalve de kleur. En dat felwitte staat wel goed! (beter dan het wat eentonigere grijs die eerder in de aldi folder werd getoond.)

Dus eigenlijk is er nauwelijks een reden om de Wind boven deze clones te verkiezen, als de levertijd niet veranderd wordt. En daarnaast heeft aldi ook nog een erg goede niet tevreden geld terug garantie en normaalgezien een erg goede productgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat Duits is wel een klein beetje jammer (zo ook de QWERTZ ipv QWERTY), maar leuk alternatief is wat in dit topic op pagina 2 staat: Klik hier

Helaas wil de link naar de 2e kloon laptop nu niet werken. Zodoende dat ik het maar even zo doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

JeroenBvd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Precies ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264345

Ik zag de Wind in de winkel te koop staan.... wel in Vietnam voor 400 euro (zwart en wit). Heb al de 1000 eee pc dus helaas. Electronica is hier niet voordelig maar de rest wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Anoniem: 264345 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:43:
Ik zag de Wind in de winkel te koop staan.... wel in Vietnam voor 400 euro (zwart en wit). Heb al de 1000 eee pc dus helaas. Electronica is hier niet voordelig maar de rest wel!!
Ja... Vietnam is net buiten me dagelijks trein rit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263172

Je raadt nooit waar ik nu toevallig zit 8)

Ik zal van de week eens even kijken... Ben toch wel benieuwd hoe dat ding er in het echt uitziet.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 263172 op 01-07-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 14:37
is het overigens niet zo dat de Nederlandse Aldi's de aanbiedingen 2 weken later krijgen dan onze oosterburen??? Is het dan niet verstandig om 2 weken te wachten op de Medion en dan wel een QWERTY toetsenbord te hebben? Ik kan me overigens voorstellen dat zo een bluetooth achteraf ingebouwd kan worden of zit ik daar mis?

http://www.hofer.at/at/ht...ebote_donnerstag_0307.htm oostenrijk
Daar issie ook al deze week te krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door RayMotix op 01-07-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 18:33
Over dat de 6 cell accu van de Medion variant 99 euro kost:

Er staat nergens op die site een 3 cell accu, terwijl je dat wel verwacht voor mensen die een backup willen hebben. Er staat ook een net-adapter daar terwijl je die er bij krijgt lijkt me, dus ze verkopen ook vervangonderdelen. Het in de shop staan van die accu sluit dus nog niet uit dat hij gewoon met een 6 cell accu geleverd gaat worden. Maargoed dat merken we binnenkort wel als men hem in Duitsland gaat kopen :-)

Laat maar, lees net hierzo http://www.notebookjournal.de/news/964 dat het een 2200 mah accu is, had ik even gemist

[ Voor 14% gewijzigd door Pozo op 01-07-2008 13:46 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
[img]Owja... dit zou het beeldscherm moeten zijn dat in de Medion zit:
http://www.datamodul.com/...0.2_1024x600_LVDS_LED.pdf

Het zou volgens Spacer (op een duits forum ) gaan om een 32-bit TFT LED scherm, eigenlijk volledig naar onze verwachtingen. Echter.. de webcam van de Medion is een VGA 0,3 mp webcam.. dit vind ik persoonlijk toch wel een domper. Niet dat ik de webcam veel gebruik, maar wat kost het nou extra om er gewoon een 1.3 mp in te zetten. Het schijnt echter zo te zijn dat ook de Wind met 2 verschillende webcams geleverd gaat worden. De 1.3 mp webcam zou net als de bluetooth een optie zijn. Waarbij de laatste (bluetooth) dus volgens mij in eerste instantie niet standaard in de Wind erbij zit. De Medion heeft verder ook geen bluetooth ondersteuning. Tevens is de medion, net als de msi, voorzien van een 3-cells accu die ongeveer 2,5 uur mee gaat. Het enige echter verschil dat ik heb kunnen lezen mbt de MSI is dat de medion geen atheros wlan kaart heeft maar daarvoor wel een N ondersteuning. Verder geeft Medion 3 jaar garantie.

Foto's gemaakt door deze spacer:
http://www.myalbum.com/Album=IVH647C8

[ Voor 80% gewijzigd door RayMotix op 01-07-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259871

De MSI Wind heeft volgens mij ook geen atheros wifi 't ding heeft een realtek, kijk maar bij de drivers op de msi wind webzijde...

Groeten
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
dus het ziet er naar uit dat de medion dus exact hetzelfde is als de Wind, op de vormgeving na.
Was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
welke vormgeving? Dat ding ziet precies het zelfde uit hoor... staat alleen een andere naam op! Ga er maar van uit dat de Medion identiek is aan de Wind... behalve dan de garantietermijn...

Zodra Aldi nederland ze levert weet ik in ieder geval wel al wat ik doen...

[ Voor 17% gewijzigd door RayMotix op 01-07-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn toch wel wet kleine verschillen. Geen blue tooth wel b/g/n Wifi... Ik heb bijzonder slechte ervaring met medion notebooks, garantie termijn en hun peperdure helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Bluetooth schijnt bij de Wind ook alleen een optie te zijn (dit is pas te bewijzen op het moment dat we hier in Nederland een officieel verkregen Wind mogen bewonderen)... ik vermoed dat dit achteraf ook wel bij de Medion in te bouwen is aangezien medion zelfs bluetooth drivers mee levert... en tsja... over ervaringen valt altijd te twisten... op andere fora lees ik dat men zeer tevreden is over Medion, zowel de klantenservice als de garantie en reparatie afhandeling. Men schijnt zeer coulant te zijn... Het kan zijn dat je toevallig een slechte ervaring hebt opgedaan... maar om daar nu alle Medion apparatuur op te beoordeling vind ik een beetje voorbarig.

[ Voor 28% gewijzigd door RayMotix op 01-07-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is uitermate subjectief allemaal maare zoals het bij Medion ging toen vond ik beneden alle peil, een slechte aanbeveling houdt 7 klanten weg en 1 goede aanbeveling levert maar 3 klanten op las ik laatst ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Met Medion ben ik zeer tevreden.
In April een pc gekocht. Echt alles zat daarop. Van scart aansluitingen tot HDMI, van tv-tuners tot surround sound. En dat voor een zeer goede prijs.

Dus verwacht dan ook een mooie aanbieding van medion.
jammer dat er geen bluetooth opzit, maar ja. Dat gebruik ik toch bijna nooit.
ZOu niet weten waarvoor ik zou gebruiken...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Bijv voor een draadloze muis (zonder dat je er een adapter in moet pluggen die weer uitsteekt en af kan breken enzo ;)). Of om je mobiel ermee te synchronisen, maar vooral voor een muis lijkt het me wel handig. Werkt toch net wat prettiger dan zo'n touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ja, maar daar heb je die mini-usb dongles voor tegenwoordig.
en voor synchroniseren van mobiel doe ik wel met usb kabel.
Die neem ik toch altijd mee.

Mobiel aansluiten met onbeperkt internet...en voila. Overal internet :D

*edit*
oh shit, kan natuurlijk ook via bluetooth internetten! :D
maar dat is weer trager?

[ Voor 17% gewijzigd door DNA_Saint op 01-07-2008 16:40 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DNA_Saint schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:24:
Met Medion ben ik zeer tevreden.
In April een pc gekocht. Echt alles zat daarop. Van scart aansluitingen tot HDMI, van tv-tuners tot surround sound. En dat voor een zeer goede prijs.

Dus verwacht dan ook een mooie aanbieding van medion.
jammer dat er geen bluetooth opzit, maar ja. Dat gebruik ik toch bijna nooit.
ZOu niet weten waarvoor ik zou gebruiken...
Je zou het kunnen gebruiken voor bestandsoverdracht, draadloze muis en toetsenbord (vooral die laatste 2 omdat je dan geen extra extensies nodig heb)

edit: sorry zag niet dat er nog een pagina was waarop het antwoord al was gegeven...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 01-07-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Het zou me niets verwonderen als je gewoon een bluetoothchip kunt kopen en deze vervolgens in de laptop plaatsen... zit intern, je merkt er niets van, en je hebt toch je bluetooth als je het na een tijdje toch erg mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
DNA_Saint schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:39:
ja, maar daar heb je die mini-usb dongles voor tegenwoordig.
en voor synchroniseren van mobiel doe ik wel met usb kabel.
Die neem ik toch altijd mee.

Mobiel aansluiten met onbeperkt internet...en voila. Overal internet :D

*edit*
oh shit, kan natuurlijk ook via bluetooth internetten! :D
maar dat is weer trager?
Tja je hebt ook externe toetsenborden en geluidskaarten. Met andere woorden dat is dus het hele idee van 'bluetooth er in', je hoeft niet al die dingen mee te slepen omdat ze al ingebouwd zitten wat net dat beetje extra gebruiksgemak geeft. Ik heb ook zo'n dongle maar die steekt een flink end uit buiten mn kast, dus dat gaat niet werken als ik hem aan de Wind (of kloon daarvan) hang omdat hij er dan steeds in en uit moet.

Bluetooth is niet zo heel snel overigens, officieel 1 tot 2 Mbit/s maar in de praktijk is dat lager (althans in mijn ervaring). Snel genoeg voor internet weer wel dan.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Ook die mini-dongles steken nog iets uit (een cm ofzo, genoeg om ergens achter te blijven haken of af te breken als je ze ermee in je tas stopt). Als er geen bluetooth op zit is dat natuurlijk geen ramp, maar wel jammer vind ik.

Via bluetooth internetten heeft volgens mij bandbreedte-beperkingen, wellicht leuk voor GPRS ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja inderdaad leuk voor GPRS en dat soort zaken, dan kun je draadloos via je smartphone of mobiel internet abbo'tje internetten tegen slome snelheden. Kan ook via usb maarja das weer met draadje.

Persoonlijk vindt ik bluetooth geen gemis, heb overal de kabels nog van en gaat meestal ook prima. Gebruik het eigenlijk nooit, maar kan me voorstellen dat er genoeg tweakers zijn die het wel een gemis vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Euhm: VX Nano

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/497/jpg/4810.1.0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/497/jpg/5230.1.0.jpg

Geen bluetooth nodig dus. Dongle steekt net een paar milimeter uit.
Nano-ontvanger aansluiten en vergeten: De ontvanger, nauwelijks groter dan een munt, is zo klein dat wanneer hij eenmaal op uw laptop is aangesloten, u hem helemaal kunt vergeten.
Liever dit dan bluetooth. En zelfs voor internet via gsm liever gewoon een kabeltje dan bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:33:

Voordeeltje van bluetooth is dat je er meer dan alleen je muis aan kan hangen.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:33:
Euhm: VX Nano

[afbeelding]
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://spicygadget.com/wp-content/uploads/2007/09/vx-nano-plugged.jpg
Genoeg om ergens achter te blijven haken en daarmee je dongle of usb-poort te beschadigen. Wat betekent dat je het er dus altijd uit moet halen als je m in je tas stopt, geef mij dan maar bluetooth ingebouwd als het ff kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dan inderdaad ook liever ingebouwde bluetooth. Waardoor je dus ook alweer sneller kiest voor de Wind met XP ipv Linux, omdat het op de XP wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Anoniem: 265033 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:02:
Ik heb dan inderdaad ook liever ingebouwde bluetooth. Waardoor je dus ook alweer sneller kiest voor de Wind met XP ipv Linux, omdat het op de XP wel zit.
Bluetooth is optional staat er bij de XP versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat het anders: Kleine laptops

En zo ken ik er nog meer, waardoor sowieso de Linux geen bluetooth heeft.
En dat het dan nog bij XP optioneel is? Tja moeten we eigenlijk nog maar zien, want zo wordt het niet op vele andere ook verkoopsites verteld.

Want als dat zo is? Dan moeten er 3 soorten in de winkel komen:
1. Linux (die al vele beperkingen kent, denk ook aan 512 MB geheugen) en geen bluetooth.
2. XP + bluetooth
3. XP zonder bluetooth

Maar zo ken ik ze nergens vinden, vaak als je dus kiest voor XP dan zit er dus standaard bluetooth op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Zou het kunnen dat er een ander mini-pci kaartje in zit waar en WLAN en BT op zit? Ik weet niet of die er zijn, vast wel. Ik ben zelf van plan om als ik Wireless onder Linux niet aan de praat krijg met de Akoya, een Intel mini-pci WLAN kaartje te kopen en die er even in te schroeven.

Ah ik zie m al: Combo Mini PCI Card: Wireless-G + Bluetooth, Type IIIB. Van MSI zelf dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 20:19
Al dat geklets over bluetooth: dit is veel interessanter om je mee bezig te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 265033 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:26:
Hier staat het anders: Kleine laptops

En zo ken ik er nog meer, waardoor sowieso de Linux geen bluetooth heeft.
En dat het dan nog bij XP optioneel is? Tja moeten we eigenlijk nog maar zien, want zo wordt het niet op vele andere ook verkoopsites verteld.

Want als dat zo is? Dan moeten er 3 soorten in de winkel komen:
1. Linux (die al vele beperkingen kent, denk ook aan 512 MB geheugen) en geen bluetooth.
2. XP + bluetooth
3. XP zonder bluetooth

Maar zo ken ik ze nergens vinden, vaak als je dus kiest voor XP dan zit er dus standaard bluetooth op.
Ik ga ervan uit dat ze met bluetooth optional bedoelen dat hij wél in de XP versie zit, maar niet in de linux versie (hoewel linux niet een vernoemd staat bij OS) maar ook omdat er gesproken word over 512/1024mb ram en 3/6 cell accu...

zo zie ik het dus...overal word de xp versie vermeld met bluetooth en daar ga ik dan ook van uit...maar wellicht kunnen grote inkopers hier invloed op hebben (wat natuurlijk altijd kan)

stel (en ik zeg STEL) mediamarkt europa besteld 25.000 Wind's voor al haar filialen in europa...en om de prijs te drukken en te kunnen stunten met deze prijs in hun folders willen ze Wind's zonder bluetooth en met 0,3 mp webcam...dan lijkt mij dat ze dit wel kunnen regelen.

Maar goed, ik denk dat het "optional" vooral betrekking heeft op het verschil tussen linux en xp versies.

en @hierboven...

kijk hoe k*t en lelijk zo'n qwertz toetsenbord is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StraightOn.NL schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:40:
[...]

Ik ga ervan uit dat ze met bluetooth optional bedoelen dat hij wél in de XP versie zit, maar niet in de linux versie (hoewel linux niet een vernoemd staat bij OS) maar ook omdat er gesproken word over 512/1024mb ram en 3/6 cell accu...
Daar zat ik later ook nog aan te denken, dat ze het zo bedoelen. Bovenin in de specs staat namelijk
• 802.11b / g Wireless Lan with Bluetooth

Ze praten daar overigens alleen maar over de XP en bij System Memory staat ook:
512MB/1GB (DDR2 667), Max: 2GB

Wat dus 512 MB voor Linux geldt en 1GB voor XP.

Bron: MSI

@Rave17

Nee dat is niet echt interessant genoeg. Waarom wordt hier geen nieuw topic over geopend voor de Medion als er toch mensen zijn die zich daar graag mee bezig houden?
De klonen van de MSI Wind, want de Medion Akoya is niet de enige ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 01-07-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Rave17 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:38:
Al dat geklets over bluetooth: dit is veel interessanter om je mee bezig te houden :+
Je kunt veel beter DIT lezen als je dan toch eenmaal bezig bent. Even door scrollen en dan staan onderaan heeeeeeeel veel comments die erg interessant zijn, zowel voor de wind als de medion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
RayMotix schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:36:
[...]

Je kunt veel beter DIT lezen als je dan toch eenmaal bezig bent. Even door scrollen en dan staan onderaan heeeeeeeel veel comments die erg interessant zijn, zowel voor de wind als de medion..
Nog specifieke die je bedoelt? Het zijn er enkele honderden dus wat veel om allemaal door te lezen.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Pozo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:16:
[...]

Nog specifieke die je bedoelt? Het zijn er enkele honderden dus wat veel om allemaal door te lezen.
Het is eigelijk hetzelfde wat hier besproken word, alleen door onze oosterburen. Niet echt heel bijzonder veel nieuws.

Edit: Wat wel *erg* leuk kan zijn voor de geintereseerde, is dit ZIP bestandje met foto's van de Medion.

http://rapidshare.com/files/126115830/akoya_mini.zip 3,2 MB

[ Voor 26% gewijzigd door m3nno op 01-07-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Ik heb hier veel meer informatie over de Medion kunnen krijgen... en aangezien de medion bijna identiek is aan de MSI ook over de MSI.. vooral de posts van Spacer zijn erg interessant, hij/zij heeft namelijk al een Medion in zijn/haar bezit.

Overigens.. kan iemand dit bevestigen?
Nederland is alvast eerst aan de beurt. Hier verschijnt de minilaptop in augustus bij zelfbouwketen Gamma voor 399 euro, wat meteen ook de prijs in België wordt.
bron

[ Voor 36% gewijzigd door RayMotix op 01-07-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
RayMotix schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:31:
Ik heb hier veel meer informatie over de Medion kunnen krijgen... en aangezien de medion bijna identiek is aan de MSI ook over de MSI.. vooral de posts van Spacer zijn erg interessant, hij/zij heeft namelijk al een Medion in zijn/haar bezit.

Overigens.. kan iemand dit bevestigen?

[...]

bron
Het lijkt mij een logische stap van Medion. Augustus lijkt mij ook prima haalbaar. Denk alleen niet dat we hoeven te wachten op de 6 cell accu daarvoor. Die zal dan via de NL MedionShop apart worden verkocht, net zoals in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
ik zou er niet teveel waarde aan hechten, bericht stamt uit de oertijd: 25 april 2008 :z
denk dat er in de tussentijd veel is veranderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218227

Unboxing the MSI

Youtube Filmpje klikklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hahaha, grappig filmpje.
Maar doos is anders dan op andere foto's.
En er zit geen tas bij?

Huub Huub Barbatruc!

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic