[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Het is inderdaad een leuk filmpje, vooral als hij de doos niet in 1x open krijgt.

De tas zit er niet in op het filmpje, best jammer.. er wordt gezegd dat deze er wel bij zit.
Ik hoop van wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 18:56
Een kleine reclamepost, ik heb heir op Tweakers een advertentie gezet voor iedereen die de MSI Wind als Akoya morgen in huis wil hebben. Alle voorwaarden en het hoe-en-wat staat er in beschreven:

V&A aangeboden: Medion Akoya Mini / MSI Wind clone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Leuke actie maar ik heb toch het idee dat je het qwertz toestenbord onderschat.

Vooral rond de Enter toest zit een verzameling onhandige toetsen. Wikipedia: Image:KB Germany.svg

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 02-07-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Laatst online: 05-06 07:01

4play

-Nintendo- fan

ik tik nu ook via een qwertz tobotje op mijn Armada M700 en het is niet echt heel handig hij staat gewoon in qwerty maar de ö en de ä staan wel op de knopjes waar de ; en de " onder zitten enzo.
Ik vind het niet heel handig het is dat deze laptop zo cheap was anders had ik het niet gedaan. ook de speciale tekens boven de 1234567890 toetsen zijn heel anders en die weet ik niet uit mijn hoofd dus maar voor gewoon tekst maakt het niet echt veel uit de rest is wel even lastig :)

wel naar is inderdaad die rare grote enter knop en het knopje naast de Y (z) waar < en > onderzitten maar bij US indeling dus \ en | die ben je dus kwijt :) ik heb me een keer rotgezocht naar de \ omdat ik niet wist dat daar ook nog een toetsje zat :).

Het gata wel dus maar het is niet handig bij speciale tekens...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93002

Philflow schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:18:
[...]

Leuke actie maar ik heb toch het idee dat je het qwertz toestenbord onderschat.

Vooral rond de Enter toest zit een verzameling onhandige toetsen. Wikipedia: Image:KB Germany.svg
Ik denk dat je gelijk hebt... even wachten en een goed toetsenbord krijgen lijkt het mij meer waard, dan de hele levensduur van dat ding met een duits toetsenbord te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Ik heb er inderdaad nooit mee gewerkt (QWERTZ) maar volgens mij zijn de verschillen echt maar klein hoor.

QWERTZ
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3143/2625646570_6a7d80310c.jpg

QWERTY
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2298/2488187028_718ced31a7.jpg?v=0

De layout is hetzelfde alleen de Enter is groter, de linker shift is kleiner en er zit een extra toets op de middenste letterrij en een minder op de bovenste. De , en . toetsen zijn dezelfde maat.

Bij instellen op QWERTY werken de O: en A: etc gewoon als normale ; en '. De \ zit waarschijnlijk linksonder naast de shift of zit als kleiner toetsje naast de Enter. Ik kan denk ik blind genoeg typen om die paar extra letters te kunnen vinden en dan gaat het voornamelijk om de leestekens en niet om de blokhaken en accolades.

Wat ik waarschijnlijk het meest irritant vind is dat er een Fn toets zit op de plek waar ik een CTRL verwacht :). Anyway, ik ga het morgen hopelijk zien en als het helemaal ruk is; de Aldi neemt hem zo weer terug zonder te morren.

[edit] QUERTY?! Even mijn keyboard layout checken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
@jelly, Fossil1995 had die link al gepost....Fossil1985 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:19 :*)

persoonlijk vind ik dit soort unboxing niet zo interesant... weinig vernieuwends.. weet wel hoe de Wind eruit ziet, en betreft de packege contents: je hebt er weinig aan, je weet niet welke versie + waar hij hem heeft gekocht, misschien zat de doos wel in een andere doos met de tas..

ik geloof eerder de webshop :)

betreft duits toetsenbord, leestekens zijn voor mietjes 7(8)7
code kloppen doe ik op mn desktop :)
ik zou in XP gewoon op Duits zetten,
let maar op, het word heel hip om een Y te tzpen in plaats van een Z -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 14:37
Ik denk dat het typen voor de meesten niet zo'n probleem zal zijn.. echter als je de laptop weer wilt verkopen dan gaat dit stukken moeilijker dan wanneer je gewoon een QWERTY toetsenbord hebt..

Overigens kan mijn leverancier naar eigen zeggen 09-07 de Wind leveren... tot nu toe is hij altijd erg nauwkeurig geweest met zijn voorspellingen! Voor mij dus toch mooi een wind!

[ Voor 32% gewijzigd door RayMotix op 02-07-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
Ik heb er inderdaad nooit mee gewerkt (QUERTZ) maar volgens mij zijn de verschillen echt maar klein hoor.

QUERTZ
[afbeelding]

QUERTY
[afbeelding]

De layout is hetzelfde alleen de Enter is groter, de linker shift is kleiner en er zit een extra toets op de middenste letterrij en een minder op de bovenste. De , en . toetsen zijn dezelfde maat.

Bij instellen op QUERTY werken de O: en A: etc gewoon als normale ; en '. De \ zit waarschijnlijk linksonder naast de shift of zit als kleiner toetsje naast de Enter. Ik kan denk ik blind genoeg typen om die paar extra letters te kunnen vinden en dan gaat het voornamelijk om de leestekens en niet om de blokhaken en accolades.

Wat ik waarschijnlijk het meest irritant vind is dat er een Fn toets zit op de plek waar ik een CTRL verwacht :). Anyway, ik ga het morgen hopelijk zien en als het helemaal ruk is; de Aldi neemt hem zo weer terug zonder te morren.
qUerty? 8)7

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik zie ook geen verschillen...

Of toch? 25, snel geteld, en dan heb ik nog niet aangegeven waar 'strg' ipv 'ctrl' staat.. Nein danke, kein qwertz fur mich.

[ Voor 6% gewijzigd door bas-r op 02-07-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
een duits toetsenbord is, tenzij je overal duitse toetsenborden gebruikt heel irritant... al die leestekens zitten ergens anders,

en je mist het apestaartje nog ; )

[ Voor 13% gewijzigd door El_Hefe op 02-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Als je kijkt naar welke letter er gedrukt staat op het toetsje wel ja, maar je kan toch wel blind typen? Stel je keyboard in op QWERTY en hij reageert precies zoals je gewend bent. Mooi is anders, maar je wilt een Akoya of je wilt nog minstens een maand wachten en dan is de vakantie voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
dan is de vakantie voorbij
Ik ben loonslaaf. Dus ik heb altijd vakantie. Of nooit, hoe je het ook wilt zien.

[ Voor 32% gewijzigd door bas-r op 02-07-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Betekent dit http://www.flickr.com/photos/22046787@N03/2626017800/ dat in de Medion wel degelijk de wat snellere chipset 945 (in plaats van de aangekondigde 950) zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Hampelman schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:52:
Betekent dit http://www.flickr.com/photos/22046787@N03/2626017800/ dat in de Medion wel degelijk de wat snellere chipset 945 (in plaats van de aangekondigde 950) zit?
Nee, denk ik niet. Op de Duitse Aldi-site staat nog steeds: "GRAFIK POWER
Intel® Graphics Media Accelerator 950"..

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
wvexeltweakers schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:03:
[...]

Nee, denk ik niet. Op de Duitse Aldi-site staat nog steeds: "GRAFIK POWER
Intel® Graphics Media Accelerator 950"..
Of toch wel... dit is namelijk een screen van het scherm van een Medion...dus ga er maar van uit van wel... de foto's zijn afkomstig van een duitse forumer namens Spacer, hij heeft al een Medion via connecties kunnen krijgen (vanuit de Aldi). En ik denk niet dat ze een paar verschillende modellen hebben. Dus wel degelijk de 945 ipv de 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Waarom gaan jullie niet voor de HP2133? die is wel leverbaar in 10 dagen, zodat je niet zo lang hoeft te wachten. De HP heeft ook nog een express card slot. Ik heb deze besteld. Het topic over de HP is ook minder populair dan de Wind. Die HP is ook veel mooier en heeft een beter toetsenbord.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259871

De hp schijnt nogal heet te worden en is nogal sloom als je de testjes mag geloven, daarnaast

HP Z U I G T grote tijden...

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Dothan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:22:
Waarom gaan jullie niet voor de HP2133?
Duurder, trager, Vista, kleiner beeldscherm, Via.....
Wind voor mij.

Cons

* VIA processor just doesn't perform well
* Windows Vista might be too much for the VIA processor and graphics
* Strange location for touchpad buttons
* Screen is too reflective due to second glossy protective layer
* Aluminum and plastic casing gets a little too hot
* Price is a little too much for what you get

[ Voor 48% gewijzigd door bas-r op 02-07-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
De HP heeft volgens mij ook een kleiner toetsenbord en is veel kariger uitgerust. Als je dat apparaat een beetje leuk wilt maken wordt hij een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
1280 pixels op 8.9"... weet niet.. lijkt mij veels te klein :) + hogere prijs...
maar je hebt wel gelijk dat die mooier is :)
ik zie 2 processors staan, dus een dual core?? ik dacht dat de N270 single core was, en de dual core pas eind dit jaar uit kwam??
hij is single core, maar met 2-Threads support volgens de datasheet(pdf) van Intel (pagina 6)

[ Voor 14% gewijzigd door b.art op 02-07-2008 17:41 . Reden: heb het uitgevogeld :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
De N270 heeft hyperthreading vandaar 2 CPUs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Intel heeft geen chipsets met 950 in de naam.
Wikipedia: List of Intel chipsets
Wat ze wel hebben zijn GMA 950 grafische cores, die onderdeel zijn van de 945 chipsets (en GMA 900 cores, die onderdeel zijn van 915 chipsets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dothan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:22:
Waarom gaan jullie niet voor de HP2133? die is wel leverbaar in 10 dagen, zodat je niet zo lang hoeft te wachten. De HP heeft ook nog een express card slot. Ik heb deze besteld. Het topic over de HP is ook minder populair dan de Wind. Die HP is ook veel mooier en heeft een beter toetsenbord.
Waarom ik niet voor de HP zou gaan? HP heeft mij al enkele keren teveel belazerd:
- 2 x scanners waarvoor alleen drivers voor een nieuw OS GEKOCHT konden worden, of domweg niet eens ondersteund (koop maar een nieuwe mijnheer);
- zeer slechte bijgeleverde software, waarvoor ook nog eens geen updates kwamen;
- een HP pda, niks als ellende met dat k*tding. Enkele kennissen hebben een veel goedkopere MIO en die werkt stukken beter.

Voor mij is HP: Helemaal Passé

Nou ja, ieder zijn ding, toch? 8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
JEEEE Ik heb m binnen ;). Ruim 12 uur voor de officiele uitgifte in de Aldi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:22:
JEEEE Ik heb m binnen ;). Ruim 12 uur voor de officiele uitgifte in de Aldi :*)
wooow congratz :*) kan je binnenkort gpu-z draaien om te kijken of de clock speed op 400mhz draait? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Sure, ik wilde er eigenlijk zsm Ubuntu op zetten maar als mensen nog dingen getest willen zien dan doe ik dat nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Even voor de duidelijkheid: je hebt dus een Medion van de Duitse Aldi?

In Nederland is het nog altijd doodstil :z Of de boot met de eerste leveringen dan toch via Afrika is gegaan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
nice man :D vast erg blij ermee? Schrijf maar eens gauw een gebruikersreview als je wil...ik (en ik denk wel meer mensen hier) zijn erg benieuwd naar een eerste retail-versie review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Juist, een zwarte. Wel mooi dat ie niet helemaal zwart is zoals de Wind. Het deel rond het toetsenbord is grijs en heeft dus minder neiging tot 'vingervlekken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
foto's! wij willen foto's!
en misschien filmpje van start up tijd?

[ Voor 44% gewijzigd door DNA_Saint op 02-07-2008 21:06 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
dan toch nog eindelijks een beetje een [Ervaringen] MSI Wind topic :)

hoe ben je eraan gekomen? stieken ingebroken bij de Aldi? of hadden ze hem vandaag al in de schappen liggen? (denk dat laatste?)
Cooler_King schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:59:

In Nederland is het nog altijd doodstil :z Of de boot met de eerste leveringen dan toch via Afrika is gegaan? :X
had jij die kapitein nog gesmst dat het suez-kanaal klaar voor gebruik is?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
b.art schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:11:
had jij die kapitein nog gesmst dat het suez-kanaal klaar voor gebruik is?? :)
Nee ik had van Quickspot via via gehoord dat ze er heel spoedig een paar met de duikboot geleverd krijgen, maar die duikboot ligt nu vast op de bodem van het kanaal.

Maar even serieus.. als ie in US en UK op 7 juli uitkomt dan hoop ik dat het hier ook niet lang meer duurt :? eerst zei MSI zelf eind juni.. en nu is het dus alweer begin juli.

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 02-07-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Hij lag nog zeker niet in de schappen maar ik heb een zielig verhaal opgehangen bij de filiaalmanager ;). Dit typ ik trouwens op de Akoya, Medion vraagt in het begin meteen of je een USA keyboard wilt, dus niks geen gelul met wazige toetsen, de plaatjes kloppen dan niet maar je kan er prima mee typen (of moet ik zeggen tzpen ;)).

Overigens kan ik melden dat de wireless N aansluiting een Ralink RT2860 chipset is. Dat kan je online nog nergens achterhalen (wordt dus nog lastig met linux denk ik).

GPU-Z geeft het volgende (weet ff niet waar ik mijn screendump moet achterlaten):
Mobile Intel 945 Express chipset family
GPU i945GME revision A3
...yadie...
GPU Clock 400 MHz. (dus toch)
Default clock 400 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:20:
(weet ff niet waar ik mijn screendump moet achterlaten):
Je kan de printscreen toets zeker niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Jajajajaja. 'Druck S-Abf' heet die toets hier. Dat is haast nog duidelijker dan print screen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Contagion op 02-07-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
De opstarttijden vanaf de aan-knop indrukken met default Medion installatie:

0-10 sec. Logo (er staat alleen Intel, verder geen fancy plaatje of zo)
10-14 sec. Bootlaoader
14-28 sec. Windows XP met blauwe opstartbalk in beeld
28-35 sec. Leeg scherm, eindigt met WIndows startup liedje en desktop verschijnt en is bruikbaar
35-50 sec. Geen disk activiteit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:20:
Overigens kan ik melden dat de wireless N aansluiting een Ralink RT2860 chipset is. Dat kan je online nog nergens achterhalen (wordt dus nog lastig met linux denk ik).
Eindelijk ervaringen in het ervaringen topic!!! :9~ Wat betreft je wifi chippie: hier is een leuk topic en er zijn GPL drivers voor, dus dat moet goedkomen. /edit, hier dus.

Heel veel plezier ermee!

Ik neem aan dat Quickspot nog een eeuw op zich laat wachten, dus mijn ervaringen zullen nog een eeuw op zich laten wachten :z

[ Voor 6% gewijzigd door bas-r op 02-07-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:22:
De opstarttijden vanaf de aan-knop indrukken met default Medion installatie:
Als je dat op een exacte manier wil timen: Boottimer.exe:
http://www.4shared.com/file/49420375/9c14043b/BootTimer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Kortom wij wachten nu op een 133mhz Wind terwijl de Medion op 400mhz geclockt is !?

@Contagion hoe zit het met de warmte? en maakt de koeler veel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cooler_King schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:38:
Kortom wij wachten nu op een 133mhz Wind terwijl de Medion op 400mhz geclockt is !?

Hadden ze hem beter TegenWind kunnen noemen.... :P

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:16:
[...]

Nee ik had van Quickspot via via gehoord dat ze er heel spoedig een paar met de duikboot geleverd krijgen, maar die duikboot ligt nu vast op de bodem van het kanaal.

Maar even serieus.. als ie in US en UK op 7 juli uitkomt dan hoop ik dat het hier ook niet lang meer duurt :? eerst zei MSI zelf eind juni.. en nu is het dus alweer begin juli.
Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt. Het lange wachten bederft bij mij een beetje de pret. Als ik er straks één heb zit ik waarschijnlijk weer op school en dan heb ik hele andere prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Het begint mij inderdaad ook te lang te duren.

Ben na de mail van Dunnet hedenochtend aanbeland op een punt dat ik zeg, steek die Wind maar in je.. naja laat ik het netjes houden :) Dunnet vertelde mij nu dat hun leverancier eind juli zegt als leverdatum.

Ik internet lekker verder op mijn nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Ik vind dat hij nog best warm wordt, vooral rechtsonder waar juist niet de fan zit. De fan kan je echt niet horen draaien en is dus extreem stil. Ik begreep dat dat bij de EEE wel een probleem was.

Ik ben nu aan het kijken of ik Ubuntu 8.04 64bit op het ding kan installeren. Tot nu toe gaat dat ook goed, alleen de wireless netwerkkaart wordt dus niet standaard herkend. Ik heb een Intel PRO/Wireless 3945ABG in bestelling staan en ik denk dat als ik die Ralink niet aan de gang krijg, ik die er in zet (en meteen maar een gigje erbij). De vaste netwerkaansluiting doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DNA_Saint schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:06:
foto's! wij willen foto's!
en misschien filmpje van start up tijd?
Die werd gelinkt in een vorige draad

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 03-07-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Goed bezig Contagion, ook mooi dat die GMA dus gewoon op 400MHz draait. MAAR: hoe lang kan je op accu? :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Cooler_King schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:38:

Dit is een hele goede... Op verschillende plekken kom ik namelijk tegen dat de Wind 133 draait, en weer ergens anders zegt men gewoon 400 incl. screenshots (al ben ik een screenshot van 133 nog niet tegen gekomen). Dit zou natuurlijk een verschil kunnen uitmaken tussen de keuze voor medion of msi... al denk ik niet dat msi zo dom is om op 133 te draaien terwijl de medion gewoon lekker op 400 kan draaien...

Weet iemand toevallig meer? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RayMotix schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:03:
[...]

Dit is een hele goede... Op verschillende plekken kom ik namelijk tegen dat de Wind 133 draait, en weer ergens anders zegt men gewoon 400 incl. screenshots (al ben ik een screenshot van 133 nog niet tegen gekomen). Dit zou natuurlijk een verschil kunnen uitmaken tussen de keuze voor medion of msi... al denk ik niet dat msi zo dom is om op 133 te draaien terwijl de medion gewoon lekker op 400 kan draaien...

Weet iemand toevallig meer? O-)
Denken jullie dat het veel uit kan maken, tijdens het spelen van semi-oude games zoals counter-strike source, of gta vice city ofzo? Ook, als ze hem ondergeclockt hebben, kunnen wij dan niet gewoon hem weer softwarematig overclocken? (ik heb geen ervaring met het overclocken van grafische processor)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 03-07-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
afkomstig van deze site

Updated again - I've gotten a nice guy (pohu on HardwareZone) to take a screenshot of GPU-Z running on the Wind. FYI, Singapore has 20 pink Winds already .

So I guess it's confirmed that it's 945GME. 400Mhz also, but with all the talk about downclocking I'm confused over what speed we're talking about.

Afbeeldingslocatie: http://i236.photobucket.com/albums/ff265/doodypsp/MSI%20Wind/GPU-Z.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door RayMotix op 03-07-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Omdat het niet bij de vorige post erbij paste:
not to throw a spanner in the works but i read in a review somewere that GPU-Z reports the wrong chipset at the moment. Msi themselves say it GMS not GME.
Intel have probably made the GMS Support 667Mhz DDR for the wind. See the posts here: http://forums.msiwind.net...gse-and-945-gms-t370.html

+ i dont think it was ever downclocked, there was just confustion because the atom runs a 133Mhz bus.
Ik denk dus dat we er gewoon vanuit moeten gaan dat de wind ook op 400mhz draait..

Alleen, hoe zit het nu met dat bluetooth? Op de ene site lees ik dat het bij de Wind ook nog niet zeker is dat je altijd bluetooth hebt en op de ander weer van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:12
Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:27:
Ik vind dat hij nog best warm wordt, vooral rechtsonder waar juist niet de fan zit. De fan kan je echt niet horen draaien en is dus extreem stil. Ik begreep dat dat bij de EEE wel een probleem was.

Ik ben nu aan het kijken of ik Ubuntu 8.04 64bit op het ding kan installeren. Tot nu toe gaat dat ook goed, alleen de wireless netwerkkaart wordt dus niet standaard herkend. Ik heb een Intel PRO/Wireless 3945ABG in bestelling staan en ik denk dat als ik die Ralink niet aan de gang krijg, ik die er in zet (en meteen maar een gigje erbij). De vaste netwerkaansluiting doet het wel goed.
Er zijn linux drivers te vinden voor de Ralink RT2680 dus het zou theoretisch moeten lukken om dat netwerkkaartje zonder ndiswrapper aan de praat te krijgen, bij deze een linkje naar de laatste versie:
http://www.ralinktech.com...inux_STA_v1.6.1.0.tar.bz2

Weet alleen niet in hoeverre dat allemaal gaat werken onder 64bit, gezien het feit dat het voor de wind toch weinig uit zal maken of je de 32 bit of 64 bit versie van ubuntu gebruikt, is het misschien handig om de 32bit variant ook even een kans te geven.

O en congrats aan de mensen die 'em inmiddels hebben weten te bemachtigen in Duitsland! Have fun en deel je ervaringen zou ik zeggen. Ik kan niet wachten tot er een qwerty variant beschikbaar komt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

En ja hoor: net de eerste Medion Akoya gesignaleerd op eBay....voor € 479 excl verzending...
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
nog even een paar vraagjes voor de duidelijkheid (in iedergeval voor mij) aan de gelukkige medion akoya bezitters....

zit er nu (zoals ik eenigzings verwacht) een led backlit scherm op?

en zit er nu ook een turbo/ booster feature op?(fn+f10 geloof ik) en op welke snelheid draait ie dan??

En nog een algemene gedachte (speculatie)over de accu's ..

Een paar dagen geleden werd er in dit topic iets gepost over de specs van losse 6 cell medion accu en dat deze 100 euro gaat kosten.. Mij viel toen op dat daar stond dat deze een rating van 5200mha zou heben. Wat ik mij herinner van een eerdere post over de MSI specs. zou de 6 cel van MSI een 4400mha spec hebben. (ik heb heb helaas even geen bronnen bij de hand)

Zou dit de hoge prijs misschien kunnen verklaren en zou de medion accu dus ook een langer accu gebruik dan de MSI accu mogelijk maken? (de specs van de asus eee 1000 met een 6cel van 5800 mha en een vermeende accu duur van 7 uur doen mij dit enigzins hopen.....)

Een laatste logische vraag zou dan zijn zou de de medion 6 cel accu uitwisslebaar zijn met de gewoone msi wind accu?

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik had MSI Nederland maar even een e-mail gestuurd met de vraag wanneer de MSI toch uitkomt in Nederland.
Kreeg vanmorgen een e-mail terug, met dat de MSI Wind in december 2008 definitief op de Nederlandse markt is.
Wilde ik bijna een pre-order gaan plaatsen, omdat ik zoiets heb van ik wil er nu voor gaan en heb ik hem nog op tijd binnen. Krijg ik dit weer.

Nee een Akoya wil ik niet, een Advent ook niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Winona, Bedankt voor het posten, zou je die email kunnen inkopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
December? 8)7 het wordt echt met de dag gekker.. tegen die tijd zijn er al genoeg betere alternatieven

MSI maakt er echt een zooitje van :( hopelijk komt Dell dan gauw met die E-serie

[ Voor 39% gewijzigd door Cooler_King op 03-07-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wil ik wel hoor, maar wat bedoel je precies met inkopiëren? Kan het stukje van MSI wel even plakken ;). En welke tags kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Bij deze http://takeitnow.nl kan je ze al bestellen.

Maar in december 2008 is het definitief in nederland op de markt.

Met vriendelijke groet / Kind regards

Ceyhan,

MSI notebook support team

MSI Computer Europe B.V.
Science Park Eindhoven 5706
5692 ER SON The Netherlands.
Btw, het schijnt normaal te zijn dat je als bedrijf geen aanhef gebruikt merk ik op. Dus dit heb ik niet expres weggelaten ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Ik ben het een beetje zat met MSI en Quickspot....
Ik pik morgen een advent op.

[ Voor 15% gewijzigd door bas-r op 03-07-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

huh... kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:30:
December? 8)7 het wordt echt met de dag gekker.. tegen die tijd zijn er al genoeg betere alternatieven

MSI maakt er echt een zooitje van :( hopelijk komt Dell dan gauw met die E-serie
Daarom joh en ik vroeg ze wanneer het uit kwam in Nederland he. Niet wanneer ze vollop verkrijgbaar zijn (dat vind ik nogal een verschil) en ik vroeg ze ook waar ik eventueel mijn bestelling kon doen, mocht ik toch een pre-order willen doen.

Zodoende dus dat antwoord, maar denk toch dat over dat december dat ze daarmee bedoelen dat hij dan vollop verkrijgbaar is.. kan niet anders.

Ja ik ben er ook niet blij mee en weet nog steeds niet wat ik moet. Want de Asus 901 enzo die is nog steeds niet in Amerika uit en daar hoort men al helemaal weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Yep, je kunt 'm collecten @ store. (check pcworld.co.uk)
Ik kom toevallig morgen vlak langs een vestiging van ze en heb nu een een bestelnummer.
Maar goed, dan heb ik weer een UK toetsenbord... Beter dan Duits, maar ook niet alles.
Maar ik heb gewoon een laptop nodig, heb mijn ouwe te vroeg van de hand gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Waar MSI die informatie weer vandaan heeft...
Haha. Ik geloof er inmiddels helemaal niets meer van.
Zou me niets verbazen als ie helemaal niet meer komt.
De uitstap naar Medion is namelijk niet te verklaren.

Zou mij niets verbazen als MSI met de opvolger bezig is. En dat de via wat andere merken de productie van de Wind van de hand doen. Maar goed. Wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Hubert01 ik heb geen idee, waar ze de informatie vandaan hebben. Ik heb nu terug gemaild of dit ook geld voor de pre-orders, want wat mij vooral opvalt ook is dat de webshops niets vanaf weten over december.

En zelfs ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik wil niet een order plaatsen en dan nog 2 maanden of zelfs tot december aan het lijntje gehouden worden.
En in de UK zijn ze al te koop de MSI Winds (niet overal) en vele hebben hem al in bezit gekregen of al besteld.
Dit lees ik dan weer op het forum van MSI Wind.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Naja die mail die je hebt gequote is niet van Retail Manager (Gerard Moneta) maar van een waarschijnlijk onwetende medewerker van het support team.. ik vind het dan ook erg raar dat ie een link meestuurt naar één specifieke webshop (takeitnow.nl) terwijl hij ook op tientallen andere plaatsen te bestellen is? Kortom we moeten toch maar niet te veel waarde hechten aan die mail.

Als je een betrouwbaarder antwoord wil moet je maar eens proberen op gerard.moneta AT msi PUNT eu

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 03-07-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, je mag toch wel verwachten dat er degelijke personen werken bij zo'n bedrijf of zie ik dat weer verkeerd? Ja hij gaf mij één shop idd, terwijl er meerdere zijn (hij had ook een ander antwoord kunnen geven).. en ik weet zelf ook dat er meerder zijn.

Enkel ik ga niet zo maar een pre-order plaatsen, maar ik heb ook nog nooit met zoveel vragen en twijfels gezeten als de laatste paar weken.
Ik bedoel wat als hij toch eind deze maand in Nederland komt? (eerste leveringen).

Wat ik overigens ook lees is dat men in het buitenland (net als hier) ook achter de Advent aan gaan. Ik las zelfs dat een webshop erg verbaast is hoe snel het gaat dat de Advent verkocht wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 03-07-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 265033 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:32:
Ik bedoel wat als hij toch eind deze maand in Nederland komt? (eerste leveringen)
Gewoon afwachten en niets voor bestellen. De webshops vinden het natuurlijk prima dat jij vast 400 euro overmaakt, dan hebben ze de order vast binnen en ga jij niks anders kopen. En ondertussen wordt je met slappe verhalen aan het lijntje gehouden. Nu is het door de fabriekbrand, dan komt het door Intel, de volgende keer komt het door een brug die open stond.

Ik zeg dus hou die 400 euro lekker op zak, en wacht af wat de markt doet. Acer One zit er aan te komen, Dell E serie komt in augustus, en er komt nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom, ik zit ook van ja ben blij dat ik het nog niet gedaan heb. Maar aan de andere kant? En ja de rest vind ik eigenlijk niets. Niet echt mijn ding.
Het gaat dus of de Wind (wat toch wel op plekje 1 komt) of Asus 901/1000. Daar had ik mijn peilen op gericht en ja omdat er al een aantal mensen in de wereld hun Wind hebben bemachtigd had ik zoiets van woow dit gaat de goede kant op.

Van Asus Eee 901 hoor je namelijk al helemaal niets en kan je niet eens pre-ordenen.

En wat ik ook jammer vind is dat de Akoya en Advent allebei eerder uit zijn gekomen dan de Wind.
Maarja we gaan maar afwachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

Ook ik heb de Akoya Mini, de witte versie, top ding! zeer zeer zeer mooi,
thanks 2 contagion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Hoe zit het nu heeft die Akoya / Medion nu een duits TB dus met die ringel S enzo of is het de standard qwerty als die wij kennen?

Nevermind. Domme ik moet eens wachten tot de plaatjes zijn geladen op de vorige pagina :P

[ Voor 27% gewijzigd door Hakker op 03-07-2008 17:03 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Hakker schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:01:
Hoe zit het nu heeft die Akoya / Medion nu een duits TB dus met die ringel S enzo of is het de standard qwerty als die wij kennen?

Nevermind. Domme ik moet eens wachten tot de plaatjes zijn geladen op de vorige pagina :P
Die heeft een QWERTZ ipv QWERTY toetsenbord

Edit: tegelijk geantwoord loll 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RayMotix op 03-07-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266832

Vanmiddag om 13:00 uur vanuit Emmen richting Duitsland vertrokken. Half uurtje naar Meppen. Bij de eerste Aldi aldaar (er zitten 3) direct bingo. Ruim de Medion op voorraad, zowel zwart als wit. Uiteindelijk met de zwarte vertrokken en tik nu dit berichtje vanaf de Medion. Superdingetje, zeer hoge aaibaarheidsfactor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top broampie veel succes ermee en ik heb toch ook goed nieuws.

Ik had het advies opgevolgd om Gerard van MSI te mailen en dat heb ik gedaan. Hij wilde graag het oude mailtje zien en vertelde mij dat de informatie niet klopte. De eerste leveringen komen bij hun deze week binnen en dan vanaf volgende week moeten de shops het hebben.
Dit zijn echter wel minimale aantallen.

Dit klinkt uiteraard al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Toppie _/-\o_ nu kunnen we allemaal blij zijn, niet alleen de mensen die een Medion gescoord hebben

Maare deze week betekent dus morgen nog!?

[ Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 03-07-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Beste,

Sinds kort ben ook ik deze topic aan het lezen en ook uitgebreid Deel 1 doorgelezen.
Apart om dan je eigen emails tegen te komen.

Om heel eerlijk te zijn verbaasd het mij enorm dat er zoveel verwarring is over de MSI WIND.
Ik zie nu dat er een aantal mensen bij MSI zelf wat verkeerde informatie uitgeven. Uiteraard excuus hiervoor en ik zal ervoor zorgen dat dit gecorrigeerd word. Daarnaast worden er ook heel veel verkeerde conclusies getrokken.

Ik wil graag alle vragen beantwoorden daarom stel ik het volgende voor;
Jullie kunnen vrijdag en zaterdag alle vragen stellen over de MSI WIND (Niet de medion Akoya mini) en ik zal ze op zondag beantwoorden (Mits je vraag geen onderzoek vraagt waarvoor ik op kantoor moet zijn)

Tot zondag,

Gerard Moneta
Retail Manager MSI Benelux

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38942

Ah, dat klinkt goed, ik zal maar een begin maken, Gerard!

1. Doet de super-performance setting het nu wel of niet bij de WINDs die geleverd gaan worden in Nederland?
2. Wanneer is de MSI WIND in het zwart te verkrijgen, en waarom is deze uberhaupt later ter launch geplaatst? Ik ben hier nog steeds verbaasd (en een beetje teleurgesteld) over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
Mooi initiatief! Alleen denk ik dat een apart topic voor de vragen zodat het niet doorelkaar gaat met nieuws in dit topic.

* GENETX heeft een pushmessage de deur uit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Beste Gerard,

alvast bedankt voor je bijdragen d:)b

Ik kan zelf maar 3 vragen bedenken en ik denk ook dat dit ongeveer de enige vragen zijn waarbij we niet kunnen uitwijken naar een Medion Akoya eigenaar:

- Is de videokaart teruggeschroefd naar 133mhz of betrof dit een misverstand en is deze (net als de Medion) op 400mhz geklokt?
- Wanneer zal de 6-cells accu beschikbaar zijn en voor welke adviesprijs, indien dit al bekend is?
- Wat mogen we verstaan onder ''minimale aantallen" en hoe zeker is het dat de levering nu wel komt (en hoe is de verdeling van de aantallen qua kleur?)?

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 03-07-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Gerard werd natuurlijk gek van alle mailtjes 8)7

wanneer en voor hoeveel de 6 cell beschikbaar is zou ik ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb net met Moneta gesproken. Hij zou even een apart topic openen voor de vragen. Mijn advies is om ze even te bewaren en zo als dat topic open is te stellen. Ik zal tzt even een boodschap als TW neerzetten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eh... ik zou wel willen weten wanneer de Wind beschikbaar is :) maar dan ECHT beschikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 03-07-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dat is natuurlijk een mooi initiatief en ben daarom ook blij dat ik hem een e-mail heb gestuurd en dat dit er zelfs ook uit voortgekomen is.

Zelf heb ik niet echt specifieke vragen over de Wind zelf, maar meer om de levering. Wel zal ik met veel interesse het topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259871

Zo gaat dat, iedereen die 'm bij de juiste webshop gepre-ordered heeft krijgt 'm dus komende dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier is het vragen topic: [Vragen] MSI WIND Notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jup, vragen kunnen (en moeten) daar. Anders gaat alles door elkaar lopen. Op deze manier is het makkelijk en overzichtelijk. De belangrijkste antwoorden zouden mogelijk later in dit topic kunnen worden opgenomen.

-> [Vragen] MSI WIND Notebook

offtopic:
hoop dat je vraag beantwoord is Terw_Dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik lees zojuist op msi-wind.de dat er nogal wat onenigheid en wisselde gegevens zijn omtrent het geheugen....

De een zegt dat beide slots bezet zijn door 2 bankjes van 512MB, de ander zeg dat er uberhaupt maar 1 slot is en daar zit 1 GB in...en weer een ander zegt dat er 2 slots zijn waar maar 1 van bezet is en wel met een 1 GB plakje...

Ik heb er ook wat Everest rapporten bij gezien, en wat opengeschoefde foto's maar voor zover ik het kan beoordelen is er nog geen eenduidig antwoord te vinden daar...

Weet hier iemand hoe dat zit?

Het blijkt overigens ook dat N-draft helemaal niet fatsoenlijk werkt omdat hij de juiste bijhoorde antenne (internet) niet heeft waardoor de snelheden echt maar nauwelijk hoger liggen dan met gewoon 802.11 G

Nog meer opmerkelijk nieuws / verschillen tussen Wind en Akoya ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ok, ik zal de meest interessante antwoorden op frontpage zetten,

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier nog een duidelijk filmpje waarin de grootte en het toetsenbord van de Wind rechtstreeks worden vergeleken met de EEE 901 en de Aspire One d:)b :

http://blip.tv/file/1040311

[ Voor 24% gewijzigd door Cooler_King op 04-07-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263150

Misschien deze vraag plaatsen in het MSI-vragen topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118707

Net email van electronicagigant (www.electronicagigant.nl): de winds staan bij de douane en kunnen elk moment geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 263150 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:39:
[...]

Misschien deze vraag plaatsen in het MSI-vragen topic? :)
Ik wil graag alle vragen beantwoorden daarom stel ik het volgende voor;
Jullie kunnen vrijdag en zaterdag alle vragen stellen over de MSI WIND (Niet de medion Akoya mini) en ik zal ze op zondag beantwoorden (Mits je vraag geen onderzoek vraagt waarvoor ik op kantoor moet zijn)

Tot zondag,

Gerard Moneta
Retail Manager MSI Benelux
Daarom leek mij dat niet zo handig :P Als je naar de verschillen gaat vragen tussen de Wind en de Akoya dan vraag je dus naar dingen over de Akoya waar ze bij MSI misschien ook niet het fijne vanaf weten, of dit simpelweg niet kunnen/willen doen omdat het geen eigen product is (wat natuurlijk volstrekt begrijpelijk is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, begrijp het - je gaf alleen in je eerdere post niet erg expliciet aan dat het ging om het geheugen in de Akoya ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Anoniem: 118707 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:18:
Net email van electronicagigant (www.electronicagigant.nl): de winds staan bij de douane en kunnen elk moment geleverd worden.
Je bedoelt dus dat de leveranciers hem vandaag of morgen zullen krijgen? Dan zullen de meeste shops hem begin volgende week kunnen leveren?

Nu maar hopen dat ik bij een goede shop heb besteld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
StraightOn.NL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:34:
[...]

[...]

Daarom leek mij dat niet zo handig :P Als je naar de verschillen gaat vragen tussen de Wind en de Akoya dan vraag je dus naar dingen over de Akoya waar ze bij MSI misschien ook niet het fijne vanaf weten, of dit simpelweg niet kunnen/willen doen omdat het geen eigen product is (wat natuurlijk volstrekt begrijpelijk is :))
En dus stel je de vraag: Hoeveel geheugensloten heeft de MSI WIND. ;) Dan kom je in ieder geval een stapje verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
GENETX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:27:
[...]

En dus stel je de vraag: Hoeveel geheugensloten heeft de MSI WIND. ;) Dan kom je in ieder geval een stapje verder ;)
Ja foutje...ik bedoelde dus hoe het zat met de Akoya...kleine typo :P

maar ik zal dus even her-formuleren:

Hoe zit het met de geheugenslots en bankjes in de Akoya...klopt het dat er 2x 512mb geheugen inzit? waarvan er maar 1 verwisselbaar is waardoor het maximale geheugen op 1,5GB ligt?
(of kunnen er ook modules in van 2GB maar ondersteund de Akoya dit dan ook?)

Of zit er gewoon 1 bankje van 1GB in en is er nog een slot vrij waardoor men door 1GB erbij te zetten 2GB in totaal kan krijgen?

Of zit er in de Akoya slechts 1 slot dat reeds bezet is door het 1GB bankje welke niet verwisselbaar is?

deze laatste mogelijkheid lijkt mij eigenlijk uitgesloten gezien de Wind gewoon over 1GB 'onboard' beschikt, waarnaast nog 1 bankje vrij is...maar er word over gespeculeerd op het msi-wind.de forum dus vandaar dat ik ook deze optie toch openhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

Voor de mensen waarbij de medion/wind zijn beeld flikkert, en of uitvalt dus zwart beeld krijgt.

Dit is te verhelpen door de Bios te updaten naar versie 1.05, deze is te vinden op de website van medion.de en op de MSI wind website.

Vraag: Wie weet hoe ik XP kan installeren via een USB stick en dan NTFS? Ergens een goede tutorial aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie het topic van de EEEpc (startpost) voor een link naar de handleidingen voor installatie XP via USB.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 263150 op 04-07-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cooler_King schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:17:
[...]

Je bedoelt dus dat de leveranciers hem vandaag of morgen zullen krijgen? Dan zullen de meeste shops hem begin volgende week kunnen leveren?

Nu maar hopen dat ik bij een goede shop heb besteld O-)
Daarom heb ik het bij 3 shops besteld :P, helaas niet allemaal even vroeg. Je kan altijd nog annuleren lijkt me. Ik heb verder ook nog niks betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265292

xileS schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:53:
[...]
Daarom heb ik het bij 3 shops besteld :P, helaas niet allemaal even vroeg. Je kan altijd nog annuleren lijkt me. Ik heb verder ook nog niks betaald.
das ook niet erg netjes. :/

ben wel benieuwd hoe de ervaringen van mensen zijn als ze de Wind in handen hebben. ik heb nog geen idee welke kleine laptop ik wil kopen, maar de Wind staat in ieder geval ook op het lijstje :)
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic