Je zal zien dat de mensen die gewoon al 'netjes' betaald hebben hem ook eerder krijgen
jup, maar dat is logisch. Iedereen die betaald krijgt voorrang.
Dus je dacht slim te zijn, maar het zal uiteindelijk anders lopen...
ik weet niet bij welke 3 je het hebt besteld.
Maar als je bij HD of quickpot hebt besteld en niet betaald. Dan kom je onderaan het lijstje.
Maar als je bij HD of quickpot hebt besteld en niet betaald. Dan kom je onderaan het lijstje.
[ Voor 35% gewijzigd door DNA_Saint op 04-07-2008 15:09 ]
Huub Huub Barbatruc!
Anoniem: 74652
Ben zelf van plan hem ooit te kopen, heb in afwachting nog een leuke review gevonden:
http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/04/msi-wind-u100/1
http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/04/msi-wind-u100/1
de Advent 4211 is dus identiek aan de wind, maar dan goedkoper?
Is deze dan al uit?
Is deze dan al uit?
Huub Huub Barbatruc!
zover ik kan zien is mousepad en kleur anders?
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb wel nagevraagd en sta gewoon gesorteerd op datum van bestelling. Heb ook aangegeven dat ik pas betaal als ik zeker weet wanneer ze op voorraad zijn. 1tje is dichtbij kan er ook langs rijden en gewoon contant betalen. En als het allemaal te lang duurt mocht ik altijd nog annuleren. Ik ben benieuwd of ze allemaal dezelfde leverdatum hebben, ze geven natuurlijk allemaal aan, dat ze hem als eerste ontvangen. De vraag is ook hoe groot die 1e levering is.DNA_Saint schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:08:
Anoniem: 265033
Dat kunnen ze niet aangeven, je kan hier wel gaan zitten gissen.. maar misschien ook handig de shops dan te mailen met je vragen.
Overigens is hier een topic voor de Wind vragen, maar daar worden geen antwoord gegeven over aantallen of over de aantallen van de leveringen en dit is logisch.
En shops waar je hem al kon pre-ordenen zullen hem heus wel gewoon krijgen om te leveren aan de klanten.
En je staat gesorteerd op datum van bestelling, maar een klant dat niet betaald heeft zal hem niet sneller gaan krijgen (als de verkoper slim is).
Ik vind het echt niet netjes dat je 3 orders uit heb staan.
Overigens is hier een topic voor de Wind vragen, maar daar worden geen antwoord gegeven over aantallen of over de aantallen van de leveringen en dit is logisch.
En shops waar je hem al kon pre-ordenen zullen hem heus wel gewoon krijgen om te leveren aan de klanten.
En je staat gesorteerd op datum van bestelling, maar een klant dat niet betaald heeft zal hem niet sneller gaan krijgen (als de verkoper slim is).
Wat is er niet netjes aan? Ik heb elke shop gemaild met mijn vragen. Of ze het niet erg vinden dat ik nu alvast bestel, maar als het te lang duurt dat ik nog kan annuleren. En ik betaal natuurlijk direct als ze aangeven wanneer ze geleverd worden. Ik heb ook bij 3 shops besteld, omdat ik iemand beloofd heb om er 1 cadeau te geven. Tuurlijk zullen alle shops hem krijgen, maar waarschijnlijk niet allemaal tegelijk of niet genoeg.
Maar jij had er toch geen enkele uitstaan? dus door zijn 3 orders worden jouw kansen toch ook niet verkleind? Bovendien, als hij er maar 1 betaald dan vallen die andere 2 orders vanzelf vrij en worden ze dus aan anderen uitgeleverd.Anoniem: 265033 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:17:
Toch blijf ik mij afvragen wat nou precies met 'minimale aantallen' bedoeld wordt. Als er rond de 50 shops of zo zijn, hoeveel zal elke shop dan gemiddeld krijgen (stuk of 10)? of toch nog meer.
Ik heb mijn pre-order al sinds half mei uitstaan en ook al rond die tijd betaald, dus ik heb goede hoop dat ze mij bij voldoende aantallen eentje zullen sturen.
[ Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 04-07-2008 18:54 ]
Dan mag ik toch zeggen dat het niet netjes is? Is het niet gewoon een kleine moeite om het bij 1 te laten?Cooler_King schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:51:
[...]
Maar jij had er toch geen enkele uitstaan? dus door zijn 3 orders worden jouw kansen toch ook niet verkleind? Bovendien, als hij er maar 1 betaald dan vallen die andere 2 orders vanzelf vrij en worden ze dus aan anderen uitgeleverd.
Op die vraag zal je niet precies antwoord krijgen en suggereren heeft niet veel nut.Toch blijf ik mij afvragen wat nou precies met 'minimale aantallen' bedoeld wordt. Ik schat dat er rond de 50 shops zullen zijn die van de eerste levering krijgen. Praten we dan over 10 Winds per shop bv.? of toch nog meer.
Nu snap ik er even niets van, ze weten er dus van dat jij ook bij andere een order hebt staan?xileS schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:34:
Wat is er niet netjes aan? Ik heb elke shop gemaild met mijn vragen. Of ze het niet erg vinden dat ik nu alvast bestel, maar als het te lang duurt dat ik nog kan annuleren. En ik betaal natuurlijk direct als ze aangeven wanneer ze geleverd worden. Ik heb ook bij 3 shops besteld, omdat ik iemand beloofd heb om er 1 cadeau te geven. Tuurlijk zullen alle shops hem krijgen, maar waarschijnlijk niet allemaal tegelijk of niet genoeg.
Natuurlijk vinden ze het niet erg dat je nu alvast besteld, want dat vind geen enkele shop. Annuleren kan altijd, alleen bij de één gemakkelijker dan bij de ander.
In je eerste bericht zei je dat niet, dat je er één cadeau zou geven (of ik heb iets gemist, dan hierbij alvast mijn excuses..).. maar dan had je het net zo goed bij 2 kunnen laten.
En bij een aantal goede shops worden netjes aangegeven wanneer ongeveer de levering is. En wat zijn alle shops?? Echt niet alle webshops (computer gerelateerd) verkopen MSI.
Ik denk ook dat men beter bij de MSI verkooppunten kan gaan kijken en bij één van deze shops bestellen wil je wat meer zekerheid krijgen (denk ik).
Lijkt mij ook hoor. De eerste gaan naar de mensen die betaald hebben.DNA_Saint schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:08:
De advent 4211 is uit, en ik typ nu vanaf zo'n exemplaar!!
Hij is identiek aan de wind op het toetsenbord (uk english) en de kleuren na. Ik heb bluetooth, 1gb ram en alle toeters en bellen. Hoera!
go Wind!! Veel beter dan die asussen, heb ze vandaag nog vergeleken, maar de wind is de winnaar!
Hij is identiek aan de wind op het toetsenbord (uk english) en de kleuren na. Ik heb bluetooth, 1gb ram en alle toeters en bellen. Hoera!
go Wind!! Veel beter dan die asussen, heb ze vandaag nog vergeleken, maar de wind is de winnaar!
YAAYbas r schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:06:
De advent is uit, en ik typ nu vanaf zo'n exemplaaar!!
Anoniem: 93002
Dus zwart en wit kan momenteel geleverd worden, of alleen wit? (zoiets had ik gelezen in de vorige thread)
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 05-07-2008 04:58 ]
pcworld verzend toch alleen naar de UK? of was je daar toevallig? of is hij ook nog ergens anders te koop??bas r schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:06:
De advent is uit, en ik typ nu vanaf zo'n exemplaaar!!
Ik heb nu een uurtje op de wind gewerkt, en vergeleken met de MSI s260 (met de volgende specs: 1gb ddr1 een pentium m 1,6ghz en een 4200rpm 60GB HD en 915GM intel chipset), en op het gevoel is de wind sneller. Het toetsenbord is net een heel klein beetje kleiner maar werkbaar.
Al met al erg tevreden!
Ik kan het iedereen aanraden om nog even geduld te hebben, want je krijgt er een leuk ding voor terug!
Al met al erg tevreden!
Ik kan het iedereen aanraden om nog even geduld te hebben, want je krijgt er een leuk ding voor terug!
alleen naar de uk ja, ik had 'm daar gereserveerd in een shop, ik ben nl. toevallig dit weekend in London...b.art schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:00:
[...]
pcworld verzend toch alleen naar de UK? of was je daar toevallig? of is hij ook nog ergens anders te koop??
Komt vooral door de harddisk denk ik, voor de rest scheelt het niet veel. Ik neem aan dat er ook een Western Digital 80gb in de Advent zit? Prima drive is dat, vooral i.v.g met een 4200rpm.bas r schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:08:
Ik heb nu een uurtje op de wind gewerkt, en vergeleken met de MSI s260 (met de volgende specs: 1gb ddr1 een pentium m 1,6ghz en een 4200rpm 60GB HD en 915GM intel chipset), en op het gevoel is de wind sneller.
Anoniem: 262748
He bas,, hoe zit het met de ventilator.. Hoor je die nadat je er een tijdje achter hebt gezeten? Of hoor je hem een beetje zoemen alleen, of hoor je hem echt helemaal niet? Ik heb het hier over stille ruimtes, bijvoorbeeld als je in bed licht s'avonds waar geen ander geluid het kan overtreffen.
Bij welke winkel in London heb je 'm gehaald? Bij PCWorld staat hij overal op unavailable...bas r schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:16:
[...]
alleen naar de uk ja, ik had 'm daar gereserveerd in een shop, ik ben nl. toevallig dit weekend in London...
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik heb zelf ook de S2XX-serie en als ik deze foto vergelijk met mijn toetsenbord is het toetsenbord dus ingekort door de rij Del - Home - PgUp - PgDn - End weg te halen?bas r schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:08:
Ik heb nu een uurtje op de wind gewerkt, en vergeleken met de MSI s260 (met de volgende specs: 1gb ddr1 een pentium m 1,6ghz en een 4200rpm 60GB HD en 915GM intel chipset), en op het gevoel is de wind sneller. Het toetsenbord is net een heel klein beetje kleiner maar werkbaar.
Al met al erg tevreden!
Zou je het toetsenbord van de Wind misschien willen opmeten?
Heeft iemand nog nieuws van zijn of haar shop? Hoe weten we nou zeker dat de Winds bij de leveranciers zijn aangekomen en dat ze daadwerkelijk gisteren bij de douane stonden? kan net zo goed weer een verkooppraatje zijn namelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 05-07-2008 14:14 ]
Anoniem: 237759
Neem gewoon de buitenmaat van de Wind en haal er aan beide zijden enkele mm's vanaf, dat kun je toch wel duidelijk afleiden uit de foto'sRave17 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:04:
Zou je het toetsenbord van de Wind misschien willen opmeten?
Uiteraard, maar daar was ik gewoon te lui voorAnoniem: 237759 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:32:
[...]
Neem gewoon de buitenmaat van de Wind en haal er aan beide zijden enkele mm's vanaf, dat kun je toch wel duidelijk afleiden uit de foto's
Maar volgens mij berekening zou het toetsenbord van de Wind dus zeker 3 cm korter zijn, dan die van de MSI S2XX-serie.
Hoe weten we dat de aarde rond is, kan net zogoed een fotosoep zijn...Cooler_King schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:13:
Heeft iemand nog nieuws van zijn of haar shop? Hoe weten we nou zeker dat de Winds bij de leveranciers zijn aangekomen en dat ze daadwerkelijk gisteren bij de douane stonden? kan net zo goed weer een verkooppraatje zijn namelijk
Bas klopt dit ook volgens jouw ervaring?
(ik denk trouwens dat ie het over de fan heeft...)I have owned an advent 4211, they are a nice little machine with a very good screen. The one thing i did not like about it was the noise the CPU made wile i was using it, it tends to get quite loud when under great duress
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 05-07-2008 15:18 ]
Moet haast wel de onboard vga zijn en niet de Atom (deze heeft bijna geen koeling nodig)..
Laat ik hem nou toch besteld hebben, omdat ik voor de volle 100% besloten had de MSI Wind te willen en geen Asus Eee 901.Cooler_King schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:13:
De status staat sowieso in behandeling bij deze shop en ik ben dus benieuwd wat er volgende week of de komende 2 a 3 weken gebeurd. En ik moet zeggen, het voelt voor mij goed dus waarom niet
En waarom ik hem nu toch besteld heb? Omdat ik informatie had gekregen van Gerard van MSI.
Dit staat ook hier in het topic.
Oeps ja, je had gepost dat Moneta had gezegd dat ze deze week kwamen en volgende week geleverd worden.. nu zit ik dus zelf vragen te stellen die al beantwoord zijnAnoniem: 265033 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:02:
[...]
En waarom ik hem nu toch besteld heb? Omdat ik informatie had gekregen van Gerard van MSI.
Dit staat ook hier in het topic.

Ik hoop voor je dat je nog op tijd bent met bestellen om hem komende week al te ontvangen
[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 05-07-2008 23:07 ]
Hey, ja ik hoop het ook en daarom zei ik al van eventueel komende 2 a 3 weken.
We horen het eventueel morgen wel en het geeft mij in ieder geval even rust dat ik er niet meer op zoek moet gaan voor iets anders.
Ik kan wel gaan blijven twijfelen en hopen, maar daar komen we niet ver mee.
Uiteraard als ik de MSI Wind binnen heb zal ik het hier vertellen
.
We horen het eventueel morgen wel en het geeft mij in ieder geval even rust dat ik er niet meer op zoek moet gaan voor iets anders.
Ik kan wel gaan blijven twijfelen en hopen, maar daar komen we niet ver mee.
Uiteraard als ik de MSI Wind binnen heb zal ik het hier vertellen
Geen idee, ik heb 'm nog niet onder 'great endurance' gehad (alleen word + firefox) fan draait niet/ik hoor 'm niet,..Philflow schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:18:
[...]
(ik denk trouwens dat ie het over de fan heeft...)
ik ben ook geinteresseerd in de wind, maar ben nog niet uit of die snel genoeg is voor normaal gebruik.
zegmaar, firefox (met 10tabs, flash?), msn, office 2007, Word met 2 documenten en excel tegelijkertijd bijvoorbeeld
begint het dan laggy te worden of blijft die even snel reageren?
zegmaar, firefox (met 10tabs, flash?), msn, office 2007, Word met 2 documenten en excel tegelijkertijd bijvoorbeeld
[ Voor 12% gewijzigd door El_Hefe op 06-07-2008 03:16 ]
Nou ik ben ook wel benieuwd, want met Firefox 3 en 10 tabs met flash erin kan ik een 1,6Ghz Dothan al op 100% CPU brengen. Op basis daarvan zou ik zeggen dat een Wind zeker traag gaat worden onder die omstandigheden. Zonder Flash is het geen probleem.El_Hefe schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:11:
Ik krijg trouwens veel betere resultaten met Opera.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 06-07-2008 08:17 ]
Ik heb 'm bij pcworld gehaald in de Fulham vestiging in London, blijkbaar zijn ze al op dus...C@SP schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:56:
[...]
Bij welke winkel in London heb je 'm gehaald? Bij PCWorld staat hij overal op unavailable...
/edit: en nog wat antwoorden:
Toetsenbord:
vergeleken met de MSI s270 (~s260) van een vriend van me waar ik nu ben is het toetsenbord iets kleiner: Het tobo van de s270 is twee toetsen breder (pijltje naar onder en rechts heeft ie qua breedte dus meer)
Geluid
Ik hoor de fan niet, en heb net een minuut of tien stress prime gedraaid en de fan ging niet harder. CPU Temp liep op tot 64 graden, (vgl idle tussen 45-50 graden)
Wat ik wel hoor zijn kleine tikjes van de hd, maar dat is niet storend voor mij.
Verder heb ik al met al het gevoel dat dit systeempje een stuk rapper is dan mijn vorige 1,6ghz Dothan met 1gb ram en 60gb 4200 rpm schijf. Het scherm is ook errug mooi.
Over game performance kan ik niks zeggen, die speel ik niet...
[ Voor 60% gewijzigd door bas-r op 06-07-2008 11:22 ]
bronIf you’re really fretting about your warranty though then don’t be too alarmed - since completely unscrewing it and opening it up is the only way to upgrade the memory, MSI requests that; “if a customer wants to upgrade the memory in their Wind that they register it with the MSI Notebook support team and MSI will send them a special warranty sticker to place back on their Wind“. -Richard Swinburne of bit-tech.net
Goed nieuws voor mensen die hun Wind willen voorzien van 2GB Ram..
Dus we moeten een stickertje gaan aanvragen als we willen upgradenRayMotix schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:54:
[...]
bron

Maar wel netjes dat ze het toelaten en nog gewoon zullen supporten.
Wat ik vwb de leverbaarheid een slecht teken vind: op eBay heb ik nog steeds geen MSI Wind gezien die wordt aangeboden, terwijl de Asus EEE 1000H daar al wel te koop is. Weliswaar HongKong, maar toch...
Samsung S23 Ultra 256GB
Ze zijn er wel, weliswaar weinig maar toch: Ebay.com En deze engelse shop beweert ze in voorraad te hebben: https://www.morgancompute...detail.asp?ProductID=4828
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 06-07-2008 17:28 ]
Die gast op ebay levert pas vanaf 21 juli.. en die britse webshop zal wel een fout zijn..
Hij zou morgen toch officieel uitkomen in Engeland en de VS? Ben benieuwd of Moneta nog iets kan loslaten over de verkrijgbaarheid in NL.
Het is inderdaad raar dat hij nog niet in Azië te bestellen is.. en misschien is dat ook wel een slecht voorteken.
Hij zou morgen toch officieel uitkomen in Engeland en de VS? Ben benieuwd of Moneta nog iets kan loslaten over de verkrijgbaarheid in NL.
Het is inderdaad raar dat hij nog niet in Azië te bestellen is.. en misschien is dat ook wel een slecht voorteken.
Denk niet dat het een fout is, is een betrouwbare shop en ze vragen een dikke prijs.Cooler_King schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:03:
en die britse webshop zal wel een fout zijn..
Anoniem: 259871
Zijn er nu al geluksvogels die hun wind in huis hebben? Zo, ja bij welke webshop?
Groeten Mark
Groeten Mark
En heeft iemand um al? 
Edit: almark en ik hebben dezelfde gedachtes

[ Voor 68% gewijzigd door m3nno op 07-07-2008 10:53 ]
Met Ubuntu 8.04 lijkt het iig allemaal al te werken:
http://forums.msiwind.net...-drivers-but-t840-40.html
M.
http://forums.msiwind.net...-drivers-but-t840-40.html
M.
Ik heb een zwarte besteld en die komt pas eind deze maandm3nno schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:52:
En heeft iemand um al?

En de witte komt deze week?... Eerst zien, dan gelovenCooler_King schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:42:
[...]
Ik heb een zwarte besteld en die komt pas eind deze maand
Ik heb een witte besteld, die >zou< dus tussen 4 en 7 juli komen, bijna overbodig te melden dat dit tot nader uitgesteld is
Lol, mijn advent heeft niet eens stickertjes die ik moest mollen.RayMotix schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:54:
[...]
bron
Er zit al een giegje extra ram in en een Atheros netwerkaart.
Straks even ubuntu erop :-)
Bron? ik dacht dat de zwarte de enige was die niet deze week al zou worden geleverd?Anoniem: 259871 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:32:
Ik heb een witte besteld, die >zou< dus tussen 4 en 7 juli komen, bijna overbodig te melden dat dit tot nader uitgesteld is
4launch ik heb op de verkeerde webshop gegokt vorige maand vrees ikCooler_King schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Bron? ik dacht dat de zwarte de enige was die niet deze week al zou worden geleverd?
Anoniem: 200017
Waarom heb je op de verkeerde webshop gegokt? Want die snap ik niet helemaal. Niemand heeft iets.
Hij bedoeld tussen 4 en 7, en aangezien het 7 is, gaat dat niet werken...Anoniem: 200017 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:47:
Waarom heb je op de verkeerde webshop gegokt? Want die snap ik niet helemaal. Niemand heeft iets.
Precies, 2 weken terug wist men me te melden dat het >vermoedelijk< tussen 4 en 7 juli zou worden, maare toen ik daar afgelopen vrijdag zelf op terug kwam zou het toch weer later gaan worden
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 259871 op 07-07-2008 17:03 ]
Klopt.. Maar ik denk dat er bepaalde shops zijn die hem behoorlijk eerder hebben dan andere shops.Anoniem: 200017 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:47:
Dicecomputers.nl : De verwachte leverdatum is 12-08-2008
Dunnet.nl: 01/08/2008
PC Megastore: De verwachtte leverdata staat op dit moment op 12-08-2008
Begin steeds meer te denken dat die eerste levering is zoekgeraakt en toen maar naar Medion is verzonden
[ Voor 6% gewijzigd door m3nno op 07-07-2008 18:10 ]
Dat met die Advent en Medion mini vind ik helemaal zo'n vreemd verhaal, in Engeland en Duitsland zijn of waren ze vorige week al voorradig
Vind het echt een raar verhaal...Anoniem: 259871 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:11:
Dat met die Advent en Medion mini vind ik helemaal zo'n vreemd verhaal, in Engeland en Duitsland zijn of waren ze vorige week al voorradig
Waarom zou MSI eerst duizenden barebones van de wind verzenden naar andere fabrikanten om ze om te bouwen tot een Kloon-Wind...
IKSNAPUTNIET

is er eigenlijk al meer bekend over wanneer de Medion in nederland beschikbaar komt?
ik vind op google niks meer dan vage vermoedens dat Medion enkele weken later in nederland beschikbaar zou zijn...
Vanochtend verchillende webshops gemailt over de levertijd als je nog niet hebt bestelt. Kan nog wel tot september duren voordat ze leverbaar zijn (als je dus nog geen pre-order hebt)
ik denk dat ik de Wind maar voorbij laat waaien, en mijn zinnen zet op een kloon
ik vind op google niks meer dan vage vermoedens dat Medion enkele weken later in nederland beschikbaar zou zijn...
Vanochtend verchillende webshops gemailt over de levertijd als je nog niet hebt bestelt. Kan nog wel tot september duren voordat ze leverbaar zijn (als je dus nog geen pre-order hebt)
ik denk dat ik de Wind maar voorbij laat waaien, en mijn zinnen zet op een kloon
shit....... eind deze maand? Cooler ik vraag me af waar je je dat op basseert. Ook, wanneer heb jij je pre-order geplaatst vraag ik me af?
Dus in welk land zijn die dingen al verkrijgbaar, met qwerty toetsenbord? Verenigd Koninkrijk?
Dus in welk land zijn die dingen al verkrijgbaar, met qwerty toetsenbord? Verenigd Koninkrijk?
Omgerekend 355 euro incl BTW, een stuk goedkoper dan de wind in Nederland. Zijn er nog addertjes onder het gras? De specificaties lijken mij hetzelfde als die van de normale Wind.
Vraag me ook af of dit gewoon al in de schappen staat in het VK (niet webshop), of het niet ook uitverkocht is.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 07-07-2008 19:33 ]
De Advent is een rebadged Msi Wind, pcworld verstuurt alleen maar binnen Engeland, je moet dus of zelf langs gaan of iemand hebben daar waar je 't ding heen kan sturen...
Sinds half mei bij Salland... zwarte pas eind deze maand: zie de beantwoording van vraag 2 door Moneta: [Vragen] MSI WIND NotebookAnoniem: 93002 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:14:
shit....... eind deze maand? Cooler ik vraag me af waar je je dat op basseert. Ook, wanneer heb jij je pre-order geplaatst vraag ik me af?
Op eBay (wereldwijd) is er slechts 1 die de Wind aanbiedt. Dit blijkt echter ook op pre-order-basis te zijn. Die verstuurt op zijn vroegst vanaf 21 juli.....Ted_W schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
Levertijd bij Gistron is inmiddels weer aangepast. Dit wordt een gebed zonder eind...
Dit gaat echt nog wel een maandje duren.
En de Asus 1000H met 6 cells accu is nu al wel direct tye leveren via eBay voor € 510 incl shipping....
toch nog maar eens kijken...
[ Voor 14% gewijzigd door wvexeltweakers op 07-07-2008 20:28 . Reden: spelling ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Ja echt he... in Hong Kong, daar hebben we veel aan.wvexeltweakers schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:23:
[...]
En de Asus 1000H met 6 cells accu is nu al wel direct tye leveren via eBay voor € 510 incl shipping....
toch nog maar eens kijken...
Genoeg mensen die het uit HK laat opsturen, of het nou de eee is, of straks de Wind, wat is het probleem dan?Anoniem: 93002 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:40:
[...]
Ja echt he... in Hong Kong, daar hebben we veel aan.
Advent 4211 is idd een rebranded Wind. Het enige is dus het UK english toetsenbord.Anoniem: 259871 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:32:
De Advent is een rebadged Msi Wind, pcworld verstuurt alleen maar binnen Engeland, je moet dus of zelf langs gaan of iemand hebben daar waar je 't ding heen kan sturen...
Hij is zo precies hetzelfde dat ik er nu een MSI wind bios op heb draaien
Ubuntu draait ook prima!
Lijkt mij dat je garantie problemen krijgt als je hem in HK bestelt. Het zal ook wel een tijdje duren voordat je pakketje aankomt in Nederland.
Weet iemand of de zwarte versie van de Medion in de Duitse schappen staat, en is ie al overal uitverkocht in Duitsland ivm populariteit vs weinig aanbod?
Weet iemand of de zwarte versie van de Medion in de Duitse schappen staat, en is ie al overal uitverkocht in Duitsland ivm populariteit vs weinig aanbod?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93002 op 07-07-2008 20:47 ]
Daar ben ik het zeer met je eens, dat snap ik ook niet. Want die zijn wel vollop verkrijgbaar en er wordt best moeilijk gedaan over de Wind en dan ook nog met de leverdatum.m3nno schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:15:
[...]
Vind het echt een raar verhaal...
Waarom zou MSI eerst duizenden barebones van de wind verzenden naar andere fabrikanten om ze om te bouwen tot een Kloon-Wind...
IKSNAPUTNIET![]()
Wel dat er nu meer duidelijkheid is dan weken terug, maar dan nog.
Het lijkt wel of het gewoon niet mag ofzo

Ons geloof in de MSi Wind wordt op de proef gesteld ! We moeten blijven hopen
Ooit zullen ook wij een MSi Wind bezitten.....
Ik kan er nergens iets over vinden maar waar staat dat 021 en 005 nu eigelijk voor bij de verschillende types?
Misschien dat ik er overheen kijk maar ik kan nergens echt verschillen vinden
Misschien dat ik er overheen kijk maar ik kan nergens echt verschillen vinden

Pre-order
pricewatch: MSI Wind U100-021NL
pricewatch: MSI Wind U100P-005NL
pricewatch: MSI Wind U100W-005NL
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Volgens mij zijn dat de aanduidingen voor de verschillende kleuren wit zwart en rose.
De 021 staat voor zwart en de 005 voor roze en wit. Dit is het enige verschil wat ik weet en wat mij vooral opgevallen is.
U100-021NL Zwart
U100P-005NL Pink. oftewel Roze
U100W-005NL Wit.
U100P-005NL Pink. oftewel Roze
U100W-005NL Wit.
Anoniem: 266832
Of ie nu nog voorradig is weet ik niet, maar ik heb 'm 3 juli 's middags uit Duitsland gehaald. Direct bij de eerste Aldi was het raak, ruim op voorraad (toen nog), zowel de zwarte als de witte.Anoniem: 93002 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:46:
En dat ie echt klein is, moge duidelijk zijn. Op bijgevoegd plaatje staat de Medion Akoya op m'n 17" HP.
http://www.photo2web.nl/61662880/17986_IMG_3787_l.jpg
http://www.photo2web.nl/61662880/17986_IMG_3787_l.jpg
Bah lijkt er op als je snel iets winderigs wilt dat je die medion in Duitsland moet halen
Sorry, ik kon het geduld echt niet opbrengen om nog langer te wachten...en stel, stel dat ie volgende week uitkomt ofzo, dan mag ik m'n duitse apparaatje gewoon terugbrengen. Aldi Duitsland hanteert 4 weken omruil-garantie. Zonder problemen geld terug :-)
omruil garantie klinkt wat anders als geld-terug-als-je-hem-niet-leuk-vind garantieAnoniem: 266832 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:41:
Sorry, ik kon het geduld echt niet opbrengen om nog langer te wachten...en stel, stel dat ie volgende week uitkomt ofzo, dan mag ik m'n duitse apparaatje gewoon terugbrengen. Aldi Duitsland hanteert 4 weken omruil-garantie. Zonder problemen geld terug :-)
trouwens ik denk niet dat ik dat kan verwoorden tegen die gasten, mijn duits zuigt
@broampie: het is ook moeilijk.. maar hou vol!
je krijgt dan wel een duits toetsenbord.... nee, ik wacht totdat hij hier ook in Nederland beschikbaar is, en in de tussentijd kijk ik of ik die advent hier kan krijgen
Dat Duitse toetsenbord maakt niks uit, omdat je gewoon de layout kan veranderen naar wat wij gebruiken. Plus hij heeft wireless N, dat is 5 keer sneller dan het nu nog veel gebruikte 54 mbit wireless G. Dat bluetooth maakt ook niet zo veel uit vind ik, die bluetooth module die er in zit is vrij beperkt, je kan beter een bluetooth USB stick kopen.b.art schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:49:
@broampie: het is ook moeilijk.. maar hou vol!je krijgt dan wel een duits toetsenbord.... nee, ik wacht totdat hij hier ook in Nederland beschikbaar is, en in de tussentijd kijk ik of ik die advent hier kan krijgen
kun je beetje eenvoudig die toetsen verplaatsen? met schroevendraaier en zo?Anoniem: 93002 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:53:
[...]
Dat Duitse toetsenbord maakt niks uit, omdat je gewoon de layout kan veranderen naar wat wij gebruiken. Plus hij heeft wireless N, dat is 5 keer sneller dan het nu nog veel gebruikte 54 mbit wireless G. Dat bluetooth maakt ook niet zo veel uit vind ik, die bluetooth module die er in zit is vrij beperkt, je kan beter een bluetooth USB stick kopen.
dat die leestekens anders zijn maakt mij denk ik nog niet zoveel uit... dan maar wat minder smileys
hehhe. ik ga binnenkort naar HK
Huub Huub Barbatruc!
Err nee ik heb het over softwarematig. Je kan er gewoon een qwerty toetsenbord van maken door het in te stellen in configuratiescherm. Dan is alles zoals de toetsenborden waaraan je gewend bent, inclusief leestekens. Ik geloof zelfs dat als je de computer de eerste keer opstart dat je dan keuze krijgt tussen de verschillende toetsenbord layouts, dat zei iemand in de vorige draad.b.art schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:59:
[...]
kun je beetje eenvoudig die toetsen verplaatsen? met schroevendraaier en zo?
dat die leestekens anders zijn maakt mij denk ik nog niet zoveel uit... dan maar wat minder smileysmaar vooal die Z en Y lijkt mij lastiger...
Als je een N router hebt..en dan nog het is draft.. Mogelijk wordt het nieteens de standaard.Anoniem: 93002 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:53:
[...]
Plus hij heeft wireless N, dat is 5 keer sneller dan het nu nog veel gebruikte 54 mbit wireless G.
Gistron vertelde me vrijdag dat ze bij de douane aangekomen waren, met een beetje geluk zouden we ze eind deze week kunnen verwachten. De eerste lading is waarschijnlijk wel alleen voor leveranciers en winkels, maar ik kan dit niet bevestigen.Ted_W schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
Levertijd bij Gistron is inmiddels weer aangepast. Dit wordt een gebed zonder eind...
De Akoya heeft niet eens de benodigde antenne aan boord, volgens sommige berichten is het niet/nauwelijks/amper sneller dan gewoon wireless gm3nno schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:36:
[...]
Als je een N router hebt..en dan nog het is draft.. Mogelijk wordt het nieteens de standaard.
Maar ik heb er zelf geen dus dat kan ik niet bevestigen helaas
is die WiFi van de Akaya zonder ndiswrapper onder linux aan de praat te krijgen?
kan eigenlijk iemand vertellen of ubuntu mobile goed werkt hierop?
Ik ben een windows gebruiker en wil een keer linux gebruiken.
Zal ik veel problemen ondervinden?
Huub Huub Barbatruc!
En dan nog, stel het is sneller ik geloof niet dat je een internet verbinding hebt van 100 - 500 Mbit.Of je werkt bij AMS-IX ofso..StraightOn.NL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:19:
[...]
De Akoya heeft niet eens de benodigde antenne aan boord, volgens sommige berichten is het niet/nauwelijks/amper sneller dan gewoon wireless g
Geef mij maar G
Is Ubuntu Mobile niet bedoelt voor touchscreen apparaten? Ubuntu Mobile is volgens mij wel speciaal voor de Intel Atom gemaakt, maar misschien is de gewone Ubuntu wel beter voor dit soort apparaten zonder touchscreen!?!?DNA_Saint schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:36:
kan eigenlijk iemand vertellen of ubuntu mobile goed werkt hierop?
[ Voor 11% gewijzigd door borgdaville op 08-07-2008 10:08 ]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
ok, dan stel ik mijn vraag anders.
Krijg ik problemen met ubuntu op de wind?
qua drivers etc..
dat het installeren van internet(WiFi) niet te moeileijk is.
Krijg ik problemen met ubuntu op de wind?
qua drivers etc..
dat het installeren van internet(WiFi) niet te moeileijk is.
Huub Huub Barbatruc!
Anoniem: 38942
Ter informatie:
Ik heb een mail gestuurd naar medionshop.nl, en gevraagd wanneer de Medion Akoya Mini in Nederland te krijgen is.
Hierop kreeg ik het antwoord dat het nog niet bekend is, dus ik vermoed dat het nog een tijdje op zich laat wachten
Ik heb een mail gestuurd naar medionshop.nl, en gevraagd wanneer de Medion Akoya Mini in Nederland te krijgen is.
Hierop kreeg ik het antwoord dat het nog niet bekend is, dus ik vermoed dat het nog een tijdje op zich laat wachten
Zo te zien staat hij nu wel op ebay: http://cgi.ebay.com/MSI-W...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Maarja...is toch een grote gok om het daar te kopen
Gok? 99% Positief heeft die verkoper.. Dus geen hele grote gok lijkt mij.. Behalve dat je hem qua shipping pas over een weekje in huis hebt..Dutchy007 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:47:
Zo te zien staat hij nu wel op ebay: http://cgi.ebay.com/MSI-W...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Sorry, met gok doelde ik op dat hij misschien wel deze week nog beschikbaar is in Nederlandm3nno schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:55:
[...]
Gok? 99% Positief heeft die verkoper.. Dus geen hele grote gok lijkt mij.. Behalve dat je hem qua shipping pas over een weekje in huis hebt..
Als je echt gelooft dat er deze week nog Winds in NL komen, dan behoor je tot een zeer select klein groepje.... maar ja: hoop doet leven...Dutchy007 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:12:
[...]
Sorry, met gok doelde ik op dat hij misschien wel deze week nog beschikbaar is in NederlandDus alle romp-slomp met Ebay kan dan vermeden worden.
Samsung S23 Ultra 256GB
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic