[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dutchy007 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:47:
Zo te zien staat hij nu wel op ebay: http://cgi.ebay.com/MSI-W...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Maarja...is toch een grote gok om het daar te kopen :)
Zou je wel op 810 515 euro komen te staan en zo'n 3 weken wachten op je pakketje.

Edit: waren dollars

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 08-07-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:29
Philflow schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:36:
[...]

Zou je wel op 810 515 euro komen te staan en zo'n 3 weken wachten op je pakketje.

Edit: waren dollars
Prijs van de Wind is $589.99, daar komen nog $90 verzendkosten bij, dat is zo'n ~$680. Volgens het GWK is 680 dollar zo'n 399 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259871

Als je pech hebt komt daar dan nog 19% btw over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dutchy007 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:11:
[...]
Prijs van de Wind is $589.99, daar komen nog $90 verzendkosten bij, dat is zo'n ~$680. Volgens het GWK is 680 dollar zo'n 399 euro :)
680 dollar is 432 euro http://www.wisselkoers.nl/rabo/koers_converter.asp
+ 20% (BTW en inklaring)
518 Euro :)

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 08-07-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
edit: lama overbodig :)

btw is wel 19% en er komt eerst nog 3,5% invoerrechten overheen :)

[ Voor 68% gewijzigd door StraightOn.NL op 08-07-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
StraightOn.NL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:33:
edit: lama overbodig :)

offtopic:
Je kan ut toch als GIFT ofso doen.. dat lukt weles _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door m3nno op 08-07-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93002

"We do not ship overseas"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

m3nno schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:06:
[...]
offtopic:
Je kan ut toch als GIFT ofso doen.. dat lukt weles _/-\o_
Is jou dat gelukt met een laptop? De douane scant de dozen tegenwoordig en laptops worden eruit gevist. ik kan het je vertellen uit ervaring.
StraightOn.NL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:33:
Dat klopt volgens mij niet. Computers hebben geen invoerrechten. Wel BTW.
Daarnaast komen er inklaringskosten bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 08-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Philflow schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:16:
[...]

Is jou dat gelukt met een laptop? De douane scant de dozen tegenwoordig en laptops worden eruit gevist. ik kan het je vertellen uit ervaring.

[...]

Dat klopt volgens mij niet. Computers hebben geen invoerrechten. Wel BTW.
Daarnaast komen er inklaringskosten bij.
Op computers zit inderdaad 0% invoerrechten, maar wel 19% omzetbelasting.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Hier nog een leverancier, de 6-cell wordt 15 juli verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:55

XanderDrake

Build the future!

Wel humor, allerlei discussies over import kosten, Internationale BTW en dollar koersen...

Het EEE topic all over again :+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 11-07 11:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Sicarius schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:52:
Hier nog een leverancier, de 6-cell wordt 15 juli verscheept.
lol, vraag ik me echt af hoe ze dat gaan doen...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DNA_Saint schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:33:
[...]
lol, vraag ik me echt af hoe ze dat gaan doen...
Flink bluffen.

Zo te zien is de Acer One al leverbaar:
http://www.cyberport.de/i...SVGA_g_Linux.html?APID=14

[ Voor 57% gewijzigd door Philflow op 08-07-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Toch is die wel mooi, alleen jammer dat het acer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:21
DNA_Saint schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:36:
kan eigenlijk iemand vertellen of ubuntu mobile goed werkt hierop?
Ik ben een windows gebruiker en wil een keer linux gebruiken.

Zal ik veel problemen ondervinden? :D
Ik heb de netwerkkaart vervangen door een Atheros, omdat ik wil dat hardware out of the box werkt, en ubuntu draait/is geinstalleerd zonder problemen.
Ubuntu mobile remix gebruikt dezelfde kernel, dus zal ook gewoon werken.

Voor de standaard wifi kaart zul je zelf drivers moeten compileren, dus elke keer als je een nieuwe kernel laadt. En die kan je nog wel eens regelmatig binnentrekken.

Wat betreft n-draft snelheden, bij de mijne (advent) zaten er ook maar twee antennes op, maar het realtek wifikaartje heeft ook maar twee antenne aansluitingen. Ik heb niet eens getest hoe snel ie dan was, hoewel ik wel een n-draft wireless router heb...

Ik vind het echt een prima apparaatje, ik hoop dattie snel in de winkels ligt hier, zodat iedereen er snel van kan genieten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Als je bij de webshops kijkt die de verwachte leverdata weer gebben verschoven, kun je ervan uitgaan dat het zeker nog wel een weekje of 7 gaat duren. Ach...wordt een leuk kerstkado. :'(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 20:02
Vandaag via via nog een order kunnen plaatsen bij de hoofd importeur van MSI in Nederland. Verwachte leverdatum: 18 juli

Ook daar kwam men met het verhaal van de douane..

[ Voor 18% gewijzigd door RayMotix op 08-07-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Laatst online: 04-07 14:27
RayMotix schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:51:
Vandaag via via nog een order kunnen plaatsen bij de hoofd importeur van MSI in Nederland. Verwachte leverdatum: 18 juli

Ook daar kwam men met het verhaal van de douane..
Over welke douane hebben we het dan in godsnaam? als die dingen afgelopen vrijdag al bij de Nederlandse douane stonden dan had het toch nooit langer dan een paar dagen hoeven te duren? (m.a.w. dan zouden er vandaag al mensen zijn met een Wind en niet pas na 18 juli).

Als de roze/witte pas op 18 juli leverbaar is dan is het verschil met de zwarte nog niet zo groot (slechts een paar weken.. stelt na al die vertragingen eigenlijk niet veel voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
En ook nog even dit, de Acer One is inmiddels ook gespot bij een Duitse webshop voor 329 euro...en is in alle drie de kleuren al op voorraad.

Het gaat dan wel om de 512mb linux versie met 8gb ssd...de rest is nog niet op voorraad

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=8&

http://www.cyberport.de/i...8-9zollwsvga-g-linux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 21:51

C@SP

Biertje ??

Zit nu toch wel te twijfelen om de Acer te bestellen.. Jammer dattie geen bluetooth heeft..

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 20:02
Over welke douane hebben we het dan in godsnaam?
Die waar de producten doorheen moeten voordat ze bij het MSI distributiecentrum in Nederland terecht komen. Zodra ze daar gearriveerd zijn, worden ze doorgestuurd naar de leveranciers, shops etc... en die moeten ze vervolgens weer doorsturen naar de klanten.
Aangezien men ook nog iets anders te doen heeft dan alleen mensen te voorzien met de MSI Wind... zal hier wat tijd overheen gaan.
C@SP schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:39:
Zit nu toch wel te twijfelen om de Acer te bestellen.. Jammer dattie geen bluetooth heeft..
En zo'n verschrikkelijk glanzend scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
RayMotix schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:49:
[...]

zal hier wat tijd overheen gaan.
In dit geval dus op zijn minst 2 weken.. als dit bij de zwarte net zo lang duurt hebben we die pas half augustus ipv eind juli (als ie eind juli uberhaupt al komt.. heb nog niet 1 review gezien waarin de zwarte te zien is). Het ziet er dus droevig uit voor de zwarte Wind bestellers. Uitwijken naar een ander merk of naar een kloon zie ik zelf echter niet zitten (de zwarte Wind vind ik gewoon het mooiste van allemaal, qua uiterlijk en specs).

[ Voor 22% gewijzigd door Cooler_King op 08-07-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
bas r schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:45:
[...]
Voor de standaard wifi kaart zul je zelf drivers moeten compileren, dus elke keer als je een nieuwe kernel laadt. En die kan je nog wel eens regelmatig binnentrekken.
iemand die vaak met linux werkt weet hoe dit moet? Ken wel iemand die linux fan is.
want zou zelf dus totaal niet weten waar ik moet beginnen met compileren etc etc..

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

RayMotix schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Die waar de producten doorheen moeten voordat ze bij het MSI distributiecentrum in Nederland terecht komen. Zodra ze daar gearriveerd zijn, worden ze doorgestuurd naar de leveranciers, shops etc... en die moeten ze vervolgens weer doorsturen naar de klanten.
Aangezien men ook nog iets anders te doen heeft dan alleen mensen te voorzien met de MSI Wind... zal hier wat tijd overheen gaan.
Dit zou deze week zijn! Is mij vertelt (tja welke kleuren? I don't know).
Verder hoe het werkt klopt inderdaad, maar kom op hey.. de douane heeft meer werk te doen? Het is als het binnenkomt nakijken (of gaan ze alles stukje bij beetje nakijken.. omdat er misschien coke tussen zit?) en dan doorsturen.
En in het weekend werken is ook geen drama hoor en doorwerken al helemaal niet ipv koffieleuten.

Voor ieder pakketje wat er binnenkomt geldt dit en niet alleen voor de Wind.
Het blijkt gewoon dat ze nog niet eens bij de douane liggen en we worden alsmaar aan het lijntje gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215632

Weet iemand me eigenlijk iets meer te vertellen over de (multimediale) prestaties van het systeem?

Ik wil eigenlijk heel specifiek weten of de MSI Wind geschikt is voor gebruik met Serato Scratch Live. (Software die samen met een externe usb 2.0 device een timecode signaal van vinyl - platen dus - omzet naar een audio signaal door als het ware virtueel 'een mp3tje op een control vinyl te zetten'.)

Ik zal mijn vraag toelichten:
Serato zegt dat de benodigde specs om Scratch Live software te kunnen draaien een 1.5 Ghz CPU (en wat voor een zeggen ze dan weer niet) en 1 gb RAM is.

Een MSI Wind zit een Atom CPU van 1,6 Ghz.
Volgens enkele benchmark sites op internet komt de Atom qua prestaties ergens tussen een 1,13 Ghz Pentium 3 en 900 Mhz Celeron M uit. (bron: http://laptoping.com/intel-atom-benchmark.html)

Dan zou ik zeggen, forget it met de Wind (of welke andere subnotebook) in combinatie met Serato.

Anderzijds zag ik hier in het forum ook (in het topic waar dhr. Moneta van MSI vragen heeft beantwoord) dat de MSI Wind ook HD filmpjes op 720p kan afspelen zonder problemen.
Dan lijkt mij maximaal twee mp3tjes/wavjes tegelijk afspelen en over een usb uitgang gooien ook geen probleem?

En ik heb ook nog een filmpje gevonden waarin een EEEpc met veel slechtere specs ook DJ software draait (welliswaar geen Serato maar iets van Mixvibes o.i.d.). (bron: http://www.eeepcnews.de/2008/05/09/vom-dj-zum-deeejay/)

Dus nu is de vraag: wel of niet een MSI Wind voor in de platentas erbij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 215632 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:06:
Weet iemand me eigenlijk iets meer te vertellen over de (multimediale) prestaties van het systeem?
is.

Volgens enkele benchmark sites op internet komt de Atom qua prestaties ergens tussen een 1,13 Ghz Pentium 3 en 900 Mhz Celeron M uit. (bron: http://laptoping.com/intel-atom-benchmark.html)
deze benchmark heeft de silverthorne getest, in de Wind zit de Diamondville.. maar ik weet niet of er een snelheidsverschil zit in deze 2....

maar als die eeepc 700 het kan, dan kan de wind dat ook wel lijk mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215632

Bart, ik zal eens zoeken of ik iets kan vinden aan snelheidsverschil.

(edit: Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors gevond, maar daar word _ik_ niet heel veel wijzer van)

Die eeePC 700 draait niet dezelfde software als ik zou draaien.
De MIXVIBES software heeft veel mindere specs nodig (ik geloof iets van een P3-700) dan Serato Scratch Live (die ik gebruik nu op een ouwe gare P4 2,23 ghz notebook die bijna toasted is).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 215632 op 09-07-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Asus gaat in de 904 een celeron processor stoppen waarschijnlijk vanwege leveringsproblemen met de Atom...moeten we ook nog meer serieuze problemen voor de Wind leveringen gaan verwachten *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
kwartaal cijfers van intel zullen wel met 300% stijgen :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Laatst online: 11-07 14:48
Potverdorie wat is die levertijd van de Wind balen zeg, dacht ik toch nog even deze week een laptopje te halen! Eerst was ik van plan de EEE pc 900 te halen maar de MSI Wind spreekt me eigenlijk veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Wat ik me afvraag: past in die hoes die je erbij krijgt ook het snoer en adaptor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Anoniem: 200017 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:53:
Wat ik me afvraag: past in die hoes die je erbij krijgt ook het snoer en adaptor?
Ik zet mn geld in op 'nee' :)

Het is denk ik alleen een sleeve om je notebook te beschermen als je hem in je tas gooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Anoniem: 200017 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:53:
http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/04/msi-wind-u100/1
mmediate reactions are mixed. The leather-feel wallet isn't quite as nice as the neoprene wallet you get with the Asus EeePC 901, however it is padded for extra protection and comes with an internal net to hold all your USB sticks and gizmos in.

MSI Wind U100 MSI Wind U100 - Unboxing MSI Wind U100 MSI Wind U100 - Unboxing

The Wind's wallet is also bigger and bulkier than you might like. With just the Wind inside it the wallet swells to 290x220x50mm (HxWxD). That size sure isn't going to leave your tote-bag busting at the seams, but if you plan to carry a portable mouse, MP3 player and so on with you as well then you might want to be just a tiny bit wary.

The good news though is that the faux leather finish on the Wind's wallet, plus the zip and extra padding, mean that it'll be a lot safer than it would be in a thin neoprene envelope. While it might be a more snug fit inside your bag, at least it will be better protected.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DNA_Saint schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:50:
[...]

iemand die vaak met linux werkt weet hoe dit moet? Ken wel iemand die linux fan is.
want zou zelf dus totaal niet weten waar ik moet beginnen met compileren etc etc..
De realtek wifi drivers zijn al bij ubuntu's launchpad aangeleverd binnenkort worden die dus ook standaard meegeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
DNA_Saint schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:50:
[...]

Tuurlijk kom je er wel achter hoe het werkt, maar het is gewoon lastig om voor je draadloze netwerkkaart elke keer bij een nieuwe kernel nieuwe drivers te compileren, zeker als je daar even voor het internet op moet.. Maar goed, je kunt ook gewoon bij je ouwe kernel blijven.. het kan allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Anoniem: 259871 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:52:
[...]

De realtek wifi drivers zijn al bij ubuntu's launchpad aangeleverd binnenkort worden die dus ook standaard meegeleverd...
Drivers moeten in de kernel zitten, niet op launchpad staan. De kernel is de linux kernel, die iedereen gebruikt, niet een specifieke voor ubuntu. Tenzij ubuntu een gepatchte gaat gebruiken, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

/edit, ja ik had de edit knop moeten gebruiken, ik weet hoe ie werkt, zoals je ziet ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 09-07-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 215632 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:06:
ja maar ho is ff :) dat is alleen de Super PI benchmark.
Hier uitgebreide benchmarks: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321&p=7

Een Atom 1,6Ghz presteert als een 1,0Ghz Pentium M Dothan.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 09-07-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 19:44

Tuxie

En WeL nU!

bas r schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:40:
[...]

Drivers moeten in de kernel zitten, niet op launchpad staan. De kernel is de linux kernel, die iedereen gebruikt, niet een specifieke voor ubuntu. Tenzij ubuntu een gepatchte gaat gebruiken, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

/edit, ja ik had de edit knop moeten gebruiken, ik weet hoe ie werkt, zoals je ziet ;-)
Fout :+ Open(Source) drivers moeten in de kernel zitten, niet de drivers die proprietary firmware bevatten of die alleen in binair formaat komen. Linus Torvalds is hier namelijk fel op tegen, terwijl distributiebakkers deze weer gaan lopen toevoegen. Dit is een van de punten waar een distributie zich onderscheidt van de ander: de een wil zo gebruikersvriendelijk mogelijk zijn, terwijl de ander meer een moralistische insteek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Zo te zien komt hij mondjesmaat beschikbaar in de US en Canada... ben benieuwd wanneer hij hier (eindelijk) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Bij Gistron staat levertijd: 1 dag.
Levering morgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ted_W schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:39:
Bij Gistron staat levertijd: 1 dag.
Levering morgen? :P
De witte staat nu op 4 dagen..... Er wordt een ragfijn spel met ons gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93980

Umh, bij mij staat die witte op 4 dagen en de roze en zwarte op 8.

Hoe dan ook, als de levering nog een paar keer wordt uitgesteld ga ik de bestelling cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Philflow schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:53:
[...]

ja maar ho is ff :) dat is alleen de Super PI benchmark.
Hier uitgebreide benchmarks: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321&p=7

Een Atom 1,6Ghz presteert als een 1,0Ghz Pentium M Dothan.
hm is dat niet heel langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

El_Hefe schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:18:
[...]
hm is dat niet heel langzaam?
Ligt eraan wat je er mee doet en waar je het mee vergelijkt. Het is snel genoeg voor een browser, Word, 720p filmpje afspelen en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Anoniem: 93980 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:57:
Umh, bij mij staat die witte op 4 dagen en de roze en zwarte op 8.

Hoe dan ook, als de levering nog een paar keer wordt uitgesteld ga ik de bestelling cancellen.
Die zwarte klopt zowieso niet, die komt pas eind deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

en de witte komt over 4 dagen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ bron: een amerikaans artikel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 10-07-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164237

hatsjoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pieterste2 waarom moet je daarmee het topic vervuilen? Philflow heeft wel gelijk.

Er komt in ieder geval wel schot in de zaak, dus dat is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

nouja niks mis mee om het te posten, al is het wel belangrijk om te vermelden dat het artikel gaat over de amerikaanse markt. vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

720P word perfect afgespeeld, zelfs MKV bestanden!
Mits je de codecs op de juiste manier installeerd,
Als mensen nog benieuwd zijn naar sommige dingen kunnen ze dat vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd hier toch ook al ergens beweerd dat er een partij bij de nederlandse douane lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 259871 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:14:
Er werd hier toch ook al ergens beweerd dat er een partij bij de nederlandse douane lag?
Ja klopt. Maar de brug stond open, en toen had de vrachtwagen een lekke band :P

MSI Wind first look: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=270966
Zeeer positief verhaal. 2,5 uur uit de 3 cell accu.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 10-07-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Anoniem: 259871 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:14:
Ik heb vernomen van iemand die het weten kan, dat ze er nu toch echt aankomen. En wel eerst de witte. O-)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vernomen van iemand die het weten kan, dat ze er nu toch echt aankomen. En wel eerst de witte. O-)
Dat zou wel een keer tijd worden, al sta ik er echter sceptisch tegenover inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ja, maar NU is een relatief begrip.

maar ja, heb toch al betaald en heb het alleen op vakantie en tijdens vergaderingen nodig.
Die heb ik voorlopig ff niet :p

[ Voor 64% gewijzigd door DNA_Saint op 10-07-2008 17:12 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Philflow schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:22:
[...]

Ja klopt. Maar de brug stond open, en toen had de vrachtwagen een lekke band :P
Ik heb uit zeer betrouwbare bron (zelfde bron als gistron en natuurlijk ook quickspot) vernomen dat de eerste levering een privé levering betreft voor de sint. Deze zal dus pas begin december worden uitgeleverd.

De Medion is overigens nog altijd volop verkrijgbaar bij de Duitse Aldi.. alleen zo jammer van dat toetsenbord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ben wel beetje bang dat wanneer ik de Wind heb, de acer en dell uitkomen en die dan nog beter blijken te zijn...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:45:
nouja niks mis mee om het te posten, al is het wel belangrijk om te vermelden dat het artikel gaat over de amerikaanse markt. vandaar.
Daar reageerde ik niet op.. ik reageerde op het laatste bericht van hem (hatsjoe) dat is zwaar overbodig en nutteloos om te posten. Dat is gewoon iets plaatsen om een post extra te krijgen.
Daarom zei ik dus ook dat het van jou wel goed was om dat erbij te zetten. Ik denk alleen dat je het laatste bericht van hem niet hebt gezien? En daardoor mijn bericht verkeerd hebt geïnterpreteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:12:
[...]

Ik heb uit zeer betrouwbare bron (zelfde bron als gistron en natuurlijk ook quickspot) vernomen dat de eerste levering een privé levering betreft voor de sint. Deze zal dus pas begin december worden uitgeleverd.
Dat had ik ook gehoord van de eerste persoon van MSI toen ik in het algemeen mijn vraag e-mailde (die zei dat ze in december leverbaar zouden zijn). Beetje vreemd dat je je daaraan houdt, terwijl Gerard van MSI hier al eerder op reageerde en dit ontkrachtte en zelfs ook tegenover mij in een mail.

Vele webshops weten eigenlijk nog niets of weinig en zouden dit ook door moeten geven, i.p.v heel vreemde informatie geven of als ze iets vermoeden dat vertellen.

Verder viel het mij op dat vele webshops al hun leveringen hebben staan op half augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik had dat inderdaad verkeerd begrepen. Nu begrijp ik het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263150

Anoniem: 265033 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:10:
[...]

Dat had ik ook gehoord van de eerste persoon van MSI toen ik in het algemeen mijn vraag e-mailde (die zei dat ze in december leverbaar zouden zijn). Beetje vreemd dat je je daaraan houdt, terwijl Gerard van MSI hier al eerder op reageerde en dit ontkrachtte en zelfs ook tegenover mij in een mail.
Hehe, als ik zijn reactie lees, denk ik alleen maar: sarcasme ;) En dat ie van het slechtste uitgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Anoniem: 263150 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:25:
[...]

Hehe, als ik zijn reactie lees, denk ik alleen maar: sarcasme ;) En dat ie van het slechtste uitgaat :)
Ja sorry, was een kromme variant op het duikboot verhaal van een paar weken (!?) terug.. ik neem ook aan dat ie volgende maand ergens komt. En anders wordt het de Dell E (ook volgende maand leverbaar aldus eeepcnews.de)

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 10-07-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:31:
[...]
(ook volgende maand leverbaar aldus eeepcnews.de)
Leuke site trouwens, je kunt hier stemmen op welke je het liefst zou hebben:
http://www.eeepcnews.de/netbooks/dell-e/ (en je kunt dus zien welke het populairst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:26:
[...]

Ik had dat inderdaad verkeerd begrepen. Nu begrijp ik het. ;)
Maakt niet uit ;), you know it now.

Ik vind het echt jammer dat het allemaal zo moet gaan met apparatuur. Klinkt misschien vreemd, maar zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Normaal als iets net uit was dan pas kocht ik het.
Alleen ja een UMPC vond ik wel handig en ik denk ook wel dat iedereen zo denkt, helaas bijna geen enkel bedrijf kan zichzelf waar maken hiermee.
Tja Asus, die heeft zich ook nu maar voor een deel waargemaakt, maar toch.

Ja ik begin best sceptisch te worden over dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Anoniem: 265033 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:11:
[...]

Ik vind het echt jammer dat het allemaal zo moet gaan met apparatuur. Klinkt misschien vreemd, maar zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Normaal als iets net uit was dan pas kocht ik het.
Doet me denken aan de rij mensen die voor de deur van de winkel naast mijn werk stonden vanochtend. Iedereen wil de Iphone... (notme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

m3nno schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:44:
[...]

Doet me denken aan de rij mensen die voor de deur van de winkel naast mijn werk stonden vanochtend. Iedereen wil de Iphone... (notme)
YES! Als de koerier zijn best doet heb ik morgen mijn Nederlandse MSI Wind (wit)!
En: gisteren pas besteld. 8)
Laat 't maar regenen dit weekend. :9~

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:10:
[...]

YES! Als de koerier zijn best doet heb ik morgen mijn Nederlandse MSI Wind (wit)!
Wie, wat, waar, hoe?
Via Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Ja, waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Dutchy007 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:22:
[...]

Wie, wat, waar, hoe?
Via Ebay?
Lijkt mij geen Ebay als hij gisteren heeft besteld en het al morgen verwacht, dat zou wel erg snel zijn (er van uit gaande dat het uit het buitenland afkomstig is). Moet bijna wel een NL (web)shop zijn, maar dat moet ik nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
ik zou de shop pas geloven dat ze er eentje hebben opgestuurd als ik een track&trace nummer zou krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
[...]

volgens mij kan dat helemaal niet. Misschien zegt de webshop dat.
Al die webshops die al maanden een orderlijst hebben, gaan echt niet zomaar uitleveren aan iemand die gisteren besteld heeft.

Dus óf hij is de winnaar van de staatsloterij en heeft ie gewoon 10.000 euro neergelegd.
óf hij geeft verkeerde informatie óf hij is genept :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Of hij heeft bij een webshop besteld die niet voorkomt in de pricewatch, maar wel hoger in de pikorde zit bij MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Ja, bakstenen wegen ook ongeveer 1.2kg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hij heeft het wel over de witte.. heeft de rest niet allemaal een zwarte besteld? kortom, hoe kunnen wij dan weten of de witte nu leverbaar is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:45:
Hij heeft het wel over de witte.. heeft de rest niet allemaal een zwarte besteld? kortom, hoe kunnen wij dan weten of de witte nu leverbaar is? ;)
Nope, een witte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gevonden: http://www.dicecomputers....c=productdetail&aid=41266
Voorraad: 2 Voorraad indicatie leverancier

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 11-07-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
nu nog 1, heb er net eentje besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Nou,

ik zie er ook gewoon nog twee staan.

Dus het zal nogal meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Dit item stond er vorige week ook al op, error op de site denk ik :)
(zie http://www.dicecomputers....c=productdetail&aid=43594)

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchy007 op 11-07-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Philflow schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:14:
[...]

Ja, waar heb je die besteld?
Niet via eBay, maar gewoon bij een shop die in Tweakers Pricewatch staat.

Ik weet dat een van de geneugten is van het aanschaffen van een moeilijk verkrijgbaar produkt, dat je er zelf ook wat voor hebt gedaan. Dit plezier wil ik niemand ontnemen, en ik ga de naam dan ook niet direct noemen van die webshop. Wel heb ik de volgende 2 aanwijzingen: deze shop staat bij de witte Wind's in Pricewatch, en geeft op zijn site als voorraadindicatie "Niet op voorraad, leverbaar binnen 2 werkdagen".

Zij krijgen er vandaag 12 (witte) binnen, waarvan er gisteren pas 1 was besteld (voor mij), nu dus tenminste 2 verkocht van de 12.

Suc6.
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:09:
ik zou de shop pas geloven dat ze er eentje hebben opgestuurd als ik een track&trace nummer zou krijgen :)
Ben het hier wel mee eens, maar heb toch een gevoel dat mijn bestelling morgen of maandag aankomt. Als ik een Track-and-trace heb ontvangen zal ik het melden. O-)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:14:
[...]
nu nog 1, heb er net eentje besteld 8)
echt?
wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:22:
[...]
Zij krijgen er vandaag 12 (witte) binnen, waarvan er gisteren pas 1 was besteld (voor mij), nu dus tenminste 2 verkocht van de 12.
Computerpirates krijgt morgen binnen, volgens de site. maar dat is m dus niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 11-07-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
jups.. alleen gekozen voor vooruitbetaling, en bestelling word pas in behandeling genomen als betaling is ontvangen...blablabla.. dus tegen de tijd dat geld over is, is hij toch niet meer op voorraad..

wel raar btw als je kijkt naar artikelnummer: NOT MSI 02K
denk dat het inderdaad een foutje is op de shop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:22:
[...]

Niet via eBay, maar gewoon bij een shop die in Tweakers Pricewatch staat.

Ik weet dat een van de geneugten is van het aanschaffen van een moeilijk verkrijgbaar produkt, dat je er zelf ook wat voor hebt gedaan. Dit plezier wil ik niemand ontnemen, en ik ga de naam dan ook niet direct noemen van die webshop. Wel heb ik de volgende 2 aanwijzingen: deze shop staat bij de witte Wind's in Pricewatch, en geeft op zijn site als voorraadindicatie "Niet op voorraad, leverbaar binnen 2 werkdagen".

Suc6.
:9
3e hint: de prijs volgens Pricewatch is hoger dan de prijs op de site van de webshop....
:P

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ b.art, beter dan even bestellen bij de mystery winkel van wvexeltweakers

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 11-07-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

Die winkel is dus alternate.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Goh, wat ben jij bijdehand
:z

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
nja... daar zijn ze nu dus ook uitverkocht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dat van alternate zal dan wel kloppen, want hun voorraad indicatie klopt over het algemeen wel.. wel typisch dat deze shop de MSI distributeurs en partners voor lijkt te zijn? Misschien kan ik mn zwarte dus beter annuleren en bij alternate bestellen? :z

Komt wel bij dat ie 30 euro duurder is dan de andere shops.. daar kan je ook al een halve 6-cells voor kopen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cooler_King op 11-07-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:57:
nja... daar zijn ze nu dus ook uitverkocht.. :)
Voorradindicatie is nog steeds hetzelfde hoor.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:07:
[...]

Voorradindicatie is nog steeds hetzelfde hoor.
Niet op voorraad, leverbaar binnen 2 werkdagen
jij zei dat ze er 12 kregen waarvan 2 verkocht waren.. ik gok zo dat de resterende 10 nu ook verkocht zijn... :)
of zal het system zo geavanceerd zijn dat die ziet dat alle Winds die nog geleverd moeten worden verkocht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:11:
[...]

[...]

jij zei dat ze er 12 kregen waarvan 2 verkocht waren.. ik gok zo dat de resterende 10 nu ook verkocht zijn... :)
of zal het system zo geavanceerd zijn dat die ziet dat alle Winds die nog geleverd moeten worden verkocht zijn?
Ik heb goede ervaringen met de voorraadindicatie bij Alternate. Dit KAN best wel eens realtime gekoppeld zijn, maar dat weet ik niet zeker. Bij een verkooporganisatie die zo internationaal werkt, lijkt me dat wel voor de hand liggend. Anders bel je ze toch even, dan weet je het.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik heb net gebeld.
ook 1tje besteld. Ze krijgen het vandaag binnen.
hopelijk om 3 uur.

Er waren 5 orders van de 12.
Ze krijgen alleen de witte binnen.

Dus ik zou snel zijn :)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m3nno schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:44:
[...]

Nou voor mij dus ook niet, laat dat duidelijk zijn :). Vaak is zoiets net een maandje echt op de markt dat ik er pas interesse voor begin te krijgen.
Was ook zoiets met de Wind, enkel tja hij is nog steeds niet te koop (dat maakt het verhaal gelijk anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Anoniem: 265033 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:45:
[...]

Nou voor mij dus ook niet, laat dat duidelijk zijn :). Vaak is zoiets net een maandje echt op de markt dat ik er pas interesse voor begin te krijgen.
Was ook zoiets met de Wind, enkel tja hij is nog steeds niet te koop (dat maakt het verhaal gelijk anders).
Die iPhone voor mij dus ook niet. Ziet er zeer gelikt uit, maar daar is het meeste ook wel mee gezegd. Dat vind ik persoonlijk zo jammer van die Apple-spullen: je betaalt erg veel geld voor met name design, want echt prestaties en degelijk spul maken ze helaas niet. Wat ik wel vernieuwend vind is dat je met je vingers allerlei opdrachten kunt doorgeven (gestures). Maar ja, ieder zijn ding.
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah die werd mij ook door MSI aangeraden, maar vond hem even te duur! Ja zelfs op de site zelf vond ik hem te duur, als ik hem voor rond de 415 kan kopen (incl verzendkosten).

Voordeel ook van alternate.nl is dat hun namelijk ook in het verkooppuntenlijstje staan van MSI NL.

Edit: Ik heb de webshop maar even een e-mail gestuurd met de vraag wanneer hun ze kunnen leveren. Er werd mij begin van de week vertelt dat ze hoopte eind deze week meer te weten.

Ben benieuwd.

Edit 2: Ik kreeg net een mail terug en hun weten nog eigenlijk niets. Op hun site staat de Wind ook nog in pre-order.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 11-07-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hhm..toen ik belde hoopte de verkoper dat de vrachtwagen om 3 uur kwam...
ben benieuwd.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:51:
Wat ik wel vernieuwend vind is dat je met je vingers allerlei opdrachten kunt doorgeven (gestures). Maar ja, ieder zijn ding.
8)7
dat kan ook met de eeepc900, echt ideaal 8) scrollen, rechtsklikken, zoomen, etc...
jammer dat de wind dat niet heeft... :|

ik heb ook eentje bij alternate bestelt, weet ik igg "zeker" dat ik hem voor mijn vakante krijg d:)b
Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic