[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

DNA_Saint schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:11:
hhm..toen ik belde hoopte de verkoper dat de vrachtwagen om 3 uur kwam...
ben benieuwd.
Ik duim voor je en voor de mensen die dus ook al besteld hebben en waarbij gezegd is dat deze met ongeveer 2 werkdagen binnen zou komen.
Zou wel leuk zijn, dan kunnen de ervaringen op tafel komen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 11:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
kan ook altijd een acer one kopen en die binnen 2 weken terug brnegen>:)

[ Voor 4% gewijzigd door DNA_Saint op 11-07-2008 14:28 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
nja, ik heb hem onder rembours bestelt, ik geen laptop hun geen geld :)

ik vind het wel fout dat ik nergens de status van mijn bestelling kan zien..
vaak staat daar dan ook iets van een levertijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Ook besteld. Ik kon nog kiezen tussen zwart of wit ook. Ben benieuwd, hij zou maandag of dinsdag worden bezorgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:55
inmiddels weer een levertijd van 3-5 werkdagen! bij Alternate
gisteren bij bcc gelukkig de acer aspire one gehaald. werkt heerlijk en gewoon op voorraad

[ Voor 53% gewijzigd door krotwijk op 11-07-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Anoniem: 167272 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:51:
Ook besteld. Ik kon nog kiezen tussen zwart of wit ook.
Euh.. de zwarte komt pas eind deze maand :X of mis ik nu iets?

En als alternate vandaag een paar witte krijgt kan dat alleen maar betekenen dat de rest van de shops ook spoedig zullen volgen.. 30 euro extra uitgeven om hem een dag eerder te hebben lijkt me dus ook wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King je hebt het niet mis hoor, de zwarte komt idd later.

Als je ziet hoe de prijs in ene binnen een dag is gedaald bij Alternate? Scheelt het al een stuk, maarja vind de verzendkosten ook erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
overdreven? 9,50 is toch niet veel?

en denk je dat de prijs nog meer gaat dalen? denk van niet. misschien 20 euro.
maar ja, ik heb het nu eerder.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Cooler_King schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:02:
[...]

En als alternate vandaag een paar witte krijgt kan dat alleen maar betekenen dat de rest van de shops ook spoedig zullen volgen.. 30 euro extra uitgeven om hem een dag eerder te hebben lijkt me dus ook wat raar.
ik had vorige week contact gehad met verschillende webshops, en allemaal zeiden ze dat de levertijd voor een niet-pre-order half/eind augustus zou zijn..dan zou ik hem met geluk vlak voor mn vakantie krijgen...
en eigenlijk is het €40,- duurder, goedkoopste in de pricewatch is €390,- ;) maar ik heb het er wel voor over..

edit: hmzz.. alternate mailde mij (had order om 12.18 geplaatst) dat ze waarschijnlijk maandag binnen komen.. klopt niet helemaal met de vrachtwagen om 3 uur
of heeft het het plaatsen van en bestelling via de shop vetraging t.o.v telefonisch waardoor ik weer net achter het net vis? 8)7 nja, maandag is ook nog ok :) -als het echt maandag is-
DNA_Saint schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:45:
ik heb net gebeld.
ook 1tje besteld. Ze krijgen het vandaag binnen.
hopelijk om 3 uur.

Er waren 5 orders van de 12.
Ze krijgen alleen de witte binnen.

Dus ik zou snel zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door b.art op 11-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:31:
[...]

-als het echt maandag is-

[...]
Lees ik dit goed? alternate beweerde eerst dat ze op voorraad waren en dat de vrachtwagen om 3 uur kwam, maar nu wordt het dus toch maandag (op zn vroegst) voor iedereen!?

Laat iedereen nu nog zn order staan bij alternate? Dit lijkt achteraf gezien toch weer op een ouderwets verkooptrucje. Even op groen zetten, dan orders binnen laten komen en vervolgens weer een week vertraging eroverheen gooien 8)7

En het zou natuurlijk nog triester zijn als mensen hun pre-order hebben geannuleerd hiervoor en nu 'de boot missen' :X

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 11-07-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
too bad:
Geachte Heer Man,

Dat klopt helaas niet.

Wij verwachten de witte maandag binnen te krijgen, maar die zijn al over besteld.

En de roze en zwarte verwachten wij deze maand nog binnen te krijgen, alleen kunnen wij helaas geen datum zeggen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker

Business to Consumer

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 14-07-2008 09:58 . Reden: NAW gegevens verwijderd. ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:31:
[...]
edit: hmzz.. alternate mailde mij (had order om 12.18 geplaatst) dat ze waarschijnlijk maandag binnen komen.. klopt niet helemaal met de vrachtwagen om 3 uur[...]
Ja hij zou om 3 uur komen maar de brug stond open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Philflow schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:09:
[...]

Ja hij zou om 3 uur komen maar de brug stond open.
Is dit een grap of zeiden ze dat zelf? 7(8)7

Ja het is echt erg.. heb hem al bijna 2 maanden op pre-order staan nu.. volgens mij is er op tweakers nog nooit zo uitgebreid verslag gedaan van correspondentie met shops, de fabrikant, enz... kunnen het dan ook beter het levertijden topic noemen ipv ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:16:
[...]
Is dit een grap of zeiden ze dat zelf? 7(8)7
Ja was een grapje, kon het niet laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DNA_Saint schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:24:
overdreven? 9,50 is toch niet veel?

en denk je dat de prijs nog meer gaat dalen? denk van niet. misschien 20 euro.
maar ja, ik heb het nu eerder.
Sorry, nu ik weer even goed kijk klopt het 9,50 dat andere was rembours :o foutje van mijn kant.
Maar dat ik dus vorige week keek kostte de MSI Wind rond de 450 euro en dan nog verzendkosten, was me iets te duur (vandaar dat ik dacht dat de verzendkosten bij dit bedrijf ook duur waren).

Ik kan alleen nu niet de prijsverloop zien, soms doet hij het en soms niet valt mij op.

Een bedrijf die hem zelfs voor rond de 500 euro (staat in de pricewatch) aanbied en ik wacht eigenlijk al 2 weken op antwoord op mijn vragen :) nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 19:44

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Anoniem: 265033 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:38:
[...]

Een bedrijf die hem zelfs voor rond de 500 euro (staat in de pricewatch) aanbied en ik wacht eigenlijk al 2 weken op antwoord op mijn vragen :) nog niet gekregen.
@Winona:
...die zijn vanwege die hoge marges op vakantie zeker..... 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:02:
[...]

Ik bestelde voor twaalf uur, toen kreeg ik de keus tussen witte of zwarte.

Ben inmiddels na de berichten op dit forum wel benieuwd of ik m'n windje maandag al in mijn armen kan sluiten zoals ze hadden beloofd. Nou ja, dinsdag kon ook nog, zeiden ze. Vooruit dan maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:47:
[...]

@Winona:
...die zijn vanwege die hoge marges op vakantie zeker..... 8)7
Nou dat is niet mijn probleem :') van mij mogen ze O-) (heb nog nooit geld gespandeerd aan die winkel.. ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Anoniem: 167272 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:12:
[...]

Ik bestelde voor twaalf uur, toen kreeg ik de keus tussen witte of zwarte.

Ben inmiddels na de berichten op dit forum wel benieuwd of ik m'n windje maandag al in mijn armen kan sluiten zoals ze hadden beloofd. Nou ja, dinsdag kon ook nog, zeiden ze. Vooruit dan maar. ;)
voor de zwarte en rose zal je nog tot einde van maand moeten wachten hoor.
dat weet ik 100% zeker.
alle shops zeggen dat al. Dus dan zal het echt niet eerder komen...

witte komt eerst.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toch wel opmerkelijk, terwijl we al maanden wachten op de MSI, is Acer ineens leverbaar en ook nog flink goedkoper. Niet dat ik nu gelijk een Acer will hebben, maar knap van Acer hoe ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmja, je hoort eigenlijk niets ook niet wanneer die uit komt en dan in ene is hij er. Misschien wel beter, want je zit je dan niet gek te maken :P.
Maar ik heb hem nog niet zien liggen in de winkel (de BCC dus), niet dat ik hem wil hebben. Geef mij de Wind maar O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
nja, ze hadden verwacht om 3 uur.. toen ze later mijn mail beantwoorden wisten ze misschien dat de truck nog niet kwam... -lekke band? :)-
maar dan klopt het nog steeds, want de levertijd was binnen 2 werkdagen :)

de enige reden om een acer te kiezen voor mij, zou de 6-cell accu zijn, maar ook bij acer is de prijs van de 6-cell niet zeker... ik hoop gewoon dat msi met een goede omruil actie komt :)
een 8.9" scherm is echt te klein, je tuurt je de apelazerus om te kunnen lezen, weet ik uit ervaring..
nee, een wind is toch beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93002

is er al wat meer bekend over de levertijd van de zwarte wind, behalve eind juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Anoniem: 93002 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:57:
is er al wat meer bekend over de levertijd van de zwarte wind, behalve eind juli?
ja, eind juli, omstreeks 25:00 uur

het echte antwoord is dus nee O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 11-07-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

b.art schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:46:
een 8.9" scherm is echt te klein, je tuurt je de apelazerus om te kunnen lezen, weet ik uit ervaring..
ja, ook mijn ervaring. ik heb zelf nog liever 12". misschien de Dell E.

Edit: Grappige, kritische review van de wind: http://www.notebookjournal.de/tests/597/3

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 11-07-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik volg dit topic al geruime tijd omdat ik zelf ook een Wind in de bestelling heb en daarnaast kijk ik dagelijks op het MSIwind. net forum. Wat me opvalt is dat er hier gezegd wordt dat de zwarte versie pas eind juli uitkomt terwijl er op het msiwind.net forum mensen uit amerika en engeland wel de zwarte versie ontvangen.

Daarnaast werd door Moneta gezegd dat het verwijderen van de sticker geen probleem is mits je he bij MSI meldt, terwijl er op het MSI forum wordt gemeld dat dit wel degelijk effect heeft op je garantie en dat er geen stickers worden verzonden (bron: http://forums.msiwind.net...void-your-wind-t1112.html). *edit* Het blijkt dat de garantie wel vervalt bij Amerikaanse bezitters volgens mensen binnen MSI, maar niet voor Engelse bezitters. Heel apart en blijkbaar is er dus onenigheid binnen MSI hierover.

En ik wou naast de advent en de medion nog een kloon melden: de ahtec versie (http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm) die al in de winkels schijnt te liggen in Barendrecht volgens dit forum bericht: http://forums.msiwind.net...he-netherlands-t1168.html.

[ Voor 11% gewijzigd door Heppie1983 op 12-07-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Garantiebepalingen kunnen per land verschillen en hoeven dus niet wereldwijd hetzelfde te zijn, dus zo gek is dat niet voor wat betreft het verwijderen van die sticker.

En ook de verkrijgbaarheid van de kleuren kunnen per regio/land verschillen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat MSI dit laat afhangen van de vraag per land/regio en op basis daarvan gaat bepalen welke kleuren ze als eerste gaan leveren. Het lijkt mij ook dat de hardware onderdelen schaars zijn en niet de zwarte of witte verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:55
Ahtec heeft ook geen voorraad meer, pas 21-7 weer op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 08:12
Heppie1983 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:09:
En ik wou naast de advent en de medion nog een kloon melden: de ahtec versie (http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm) die al in de winkels schijnt te liggen in Barendrecht volgens dit forum bericht: http://forums.msiwind.net...he-netherlands-t1168.html.
Het lijkt erop dat de Ahtec 533MHz geheugen heeft en de Wind heeft volgens wikipedia 667MHz. http://servicios.ahtec.org/man_middle_shop_modelo_lug.php
Zou dit in performance echt veel schelen? Als de Ahtec eerder te leveren is dan ga ik denk ik voor die.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
Zes zwarte Winds op Ebay voor elk 600 dollar (volgens Ebay is dat omgerekend 380 euro)......

[ Voor 4% gewijzigd door Heppie1983 op 12-07-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Net nog gebeld naar Alternate.
Ze wisten me te vertellen dat ze inderdaad op maandag geleverd worden.
Volgens het systeem zouden er 12 witte Winds aangeleverd worden, reeds zijn er 15 besteld.

Dus het heeft weinig zin om nog een order te plaatsen, vis ik weer achter het net :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
FireFly3k schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:46:
[...]

Het lijkt erop dat de Ahtec 533MHz geheugen heeft en de Wind heeft volgens wikipedia 667MHz. http://servicios.ahtec.org/man_middle_shop_modelo_lug.php
Zou dit in performance echt veel schelen? Als de Ahtec eerder te leveren is dan ga ik denk ik voor die.
Nee absoluut niet, de Atom draait op een quadpumped busspeed van 133 (dus 532MHz FSB)

Dus alles wat een hogere snelheid aan geheugen heeft kan toch niet over de FSB gecommuniceerd worden en heeft daarom geen nut...het is gewoon verloren bandbreedte...

Je zou wel nog kunnen kijken naar geheugen met zo laag mogelijke latenties, maar ook dat heeft vrij weinig effect (nouja echt nihil dus) op zo'n laag performance ding als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PROximity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:18:
Net nog gebeld naar Alternate.
Ze wisten me te vertellen dat ze inderdaad op maandag geleverd worden.
Klopt... Dit mailtje kreeg ik.

Geachte Heer/Mevrouw,

Helaas hebben wij de MSI Wind notebooks niet op de door onze leverancier aangegeven
datum mogen ontvangen. Deze verwachtte leverdatum is op dit moment opgeschoven naar
14 juli.

Nou maar hopen dat de lekke band van die vrachtwagen tijdig is geplakt, de brug weer dicht is en ik bij die eerste twaalf zit, anders wordt het weer wachten... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan word het voor de witte toch half juli i.p.v begin en misschien ook wel eind (we gaan al aardig richting eind juli aan ;)).

Maar schiet lekker op dan bij Alternate, eerst ongeveer 15 man lekker maken dat hij er gisteren zou zijn en dan wordt het toch weer maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga nu definitief gewoon wachten op de medionversie. Ik neem tenminste aan dat dat bericht wat hier ergens staat dat die binnen enkele weken bij de Aldi ligt gewoon klopt.Die heeft tenminste gewoon die 6cels accu al (al kwam ik ook ergens een review tegen van de medion in duitsland waar gesproken werd over een 2200 accu wat dus gewoon de 3cels zou zijn.... maar goed, de meesten hebben het gewoon over 6 cels en 4 tot 5 uur gebruikstijd)
Het enige wat er minder aan is is het ontbreken van bluetooth toch?

Al blijf ik het vreemd vinden dat MSi blijkbaar zaken als medion en advent beter bevoorraad dan zichzelf...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Ahtec die leverbaar is kost 399 met Lynux. Is volledig gelijke versie volgens hen. Zit Spaanse toetsenborden op. Nederlandse komen pas over drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dan is die Ahtec toch gewoon duurder dan het origineel? Wat is (afgezien van de leverbaarheid) dan de meerwaarde van die bak ten opzichte van de MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Wybo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:33:
Dan is die Ahtec toch gewoon duurder dan het origineel? Wat is (afgezien van de leverbaarheid) dan de meerwaarde van die bak ten opzichte van de MSI?
Nou zoveel duurder is hij niet in de pricewatch staat ie voor 380 ... maar gewone retailwinkels gaan hem aanbieden voor 450 ofzo, dus dat valt wel mee (afgezien van het niet hebben van een windows licentie natuurlijk!)

Voordeel van Athec is wel (tenminste bij de meeste modellen) dat je uit verschillende opties kunt kiezen (bijvoorbeeld grotere HDD, meer geheugen of grotere accu) Dan zit je zelf niet met onderdelen die je over hebt als je zelf gaat upgraden :)

Ik vraag me overigens wel af wat voor accu meegeleverd gaat worden voor die €399...ik kan het nergens vinden...

edit: @hierboven...ik betwijfel ook ten zeerste of de Medion geleverd gaat worden met een 6-cell...het is toch meer dan waarschijnlijk dat deze gewoon met een 3-cell 2200mAh geleverd gaat worden.

[ Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 12-07-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wybo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:26:
Ik ga nu definitief gewoon wachten op de medionversie. Ik neem tenminste aan dat dat bericht wat hier ergens staat dat die binnen enkele weken bij de Aldi ligt gewoon klopt.
Was dat niet de Gamma geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

Anoniem: 167272 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Was dat niet de Gamma geworden?
Deze week nog een 8mp camera van medion bij de gamma.. Volgens mij wordt het ook eerder de gamma dan de aldi die hem moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
5 juli werd de medion 8mp camera ook aangeboden bij de aldi.... dus waarom eerder gamma dan aldi?

Maakt mij verder niet zo uit, maar ik lees op het net verder overal dat hij ook bij de aldi in nederland komt : http://www.supermarktpc.n...task=view&id=238&Itemid=2 nieuws: Atom-minilaptop van Medion komt naar Nederlandse Aldi etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Wat garantie betreft: volgens de MSI-site "Depending on territory. 1 year warranty, and extend 2nd year warranty is optional and available now."

Ben blij dat ik bij Alternate tenminste wel 2 jaar garantie krijg, blijft per slot van rekening wel een nieuw produkt. Misschien zit hierin ook wel een stukje van de meerprijs t.o.v. de goedkopere webshops. :>

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook niet helemaal waar, ik zie wel bij meerdere shops die de MSI Wind goedkoper leveren (wit 390 en zwart 400) en ook 2 jaar garantie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Anoniem: 265033 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:09:
Dat is ook niet helemaal waar, ik zie wel bij meerdere shops die de MSI Wind goedkoper leveren (wit 390 en zwart 400) en ook 2 jaar garantie aanbieden.
Kan wel een stukje van de meerprijs zijn. Daarin spelen meerdere zaken dan garantie alleen.

Ik heb nog contact gehad met Alternate over het nog niet kunnen leveren, ondanks toezeggingen. Uit het antwoord maak ik op dat het probleem toch echt bij MSI zit. Zij beloven om aan de (door hen geselecteerde) shops te leveren, en komen dit vervolgens niet na. Ik vind dat een kwalijke zaak.

Immers: dhr. Moneta van MSI heeft in het speciale topic waar er vragen konden worden gesteld over de Wind op 7 juli het volgende antwoord gegeven:
5. Q. Wanneer worden de eerste leveringen verwacht? (...)
A. Zoals eerder gezegd komen de eerste leveringen deze week. (...) "

Dat is dus niet bewaarheid. Met de huidige logistieke systemen moet het toch mogelijk zijn om dit vrij nauwkeurig aan te geven. Als er bijvoorbeeld een boot uit Taiwan onderweg is waarin die Wind's zitten en die doet er nog 4 weken over om in Rotterdam te komen, hoef je geen Einstein te heten om te snappen dat die er de komende week niet zullen zijn. |:(

We zullen zien... :w

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wvexeltweakers schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:40:
[...]
Uit het antwoord maak ik op dat het probleem toch echt bij MSI zit. Zij beloven om aan de (door hen geselecteerde) shops te leveren, en komen dit vervolgens niet na. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Weet je zeker dat zijn hun leveringen krijgen van MSI Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kweet niet hoor maar ik begin het echt sad te vinden.. en dan voornamelijk msi. Asus heeft nog niets beloofd over de 901 (in Nederland) dus die neem ik niets kwalijk. De acer aspire one met atom is uit het niets opeens te verkrijgen in BBC nederland en ruim op voorraad. En de omliggende landen hebben ook allemaal kloontjes met atom terwijl msi ruim voordat we van deze producten afwisten het al had over de wind en dat deze er binnenkort zou zijn. En nog steeds beloofd msi dingen die niet komen. De afgelopen 2 maanden heb ik elke week gelezen: hij komt deze week aan, verwachte leverdatum deze week blablabla.... sprakeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267761

Hallo tweakers,

Ik heb een Ahtec besteld en volgens de man die ik aan de telefoon had wordt de Ahtec netbook eind volgende week geleverd.
Hij wordt met een 3cell accu en bluetooth geleverd en ik heb hem voor 25 euro extra laten upgraden met 1gb intern geheugen en voor 55 euro extra heb ik er een dvd-r slimdrive bij gekocht en dat alles dus voor 479euro, ik moet er wel zelf XP op zetten maar dat is geen probleem voor mij.
Ik heb jullie een beetje gevolgd de laatste tijd en ik moet zeggen dat er behoorlijk wat info is verzameld de laatste tijd.
Ik hou jullie op de hoogte over de Ahtec Netbook levering en over hoe hij wordt geleverd en gaat werken.

Oja ik ben het wel eens met 80sbaby dat het erg lang duurt voordat de MSI WIND eindelijk eens bij de Nederlandse consument aankomt maar dat zie ik wel met meerdere producten gebeuren omdat Nederland helemaal niet belangrijk is voor een bedrijf als MSI, APPLE en ook ASUS heeft er een handje naar gehad om de Nederlandse consument heel erg lang te laten wachten op de Eee laptop.

Grtz biosbuddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:44:
[...]

Weet je zeker dat zijn hun leveringen krijgen van MSI Nederland?
Alternate staat tussen de verkooppunten van MSI NL dus ja lijkt mij wel.

Het zal toch niet zo zijn dat Alternate daar tussen staat en het via een omweg wat MSI niet weet ze laat komen?

En @wvexeltweakers een heel klein stukje. Ze zijn niet voor niets zo'n 20 euro gezakt. Kijk je koopt iets in, je geeft bepaalde garantie of niet, maar dit kost niet weet ik hoeveel.
Daarbij kiest de winkel dan ook zijn marges van hoeveel winst hij/zij erop wilt maken of niet.

Alternate op 9 juli: tussen de 447,50 en 450 euro (vind ik een hoop geld).
10 juli: 429,- euro op het moment dat beloofd werd dat ze eraan zouden komen.

Daarom koos ik vorige week dus al voor een andere verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 265033 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:26:
[...]
Alternate staat tussen de verkooppunten van MSI NL dus ja lijkt mij wel.
Volgens mij zit het anders. Volgens mij is MSI NL geen importeur die fysiek de dozen binnen krijgt. Dat gaat via andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mij is iets heel anders vertelt hoor door MSI :) het komt eerst bij hun binnen en dan gaat het door naar de rest.

Kijk laat ik het vooral ook zo zeggen, dat de rest (denk dan aan kijkshop ofzo) hem pas veel en veel later krijgt (rond kerst?) lijkt me dan ook veel logischer.
Anders moet je als bedrijf niet je verkooppunten op de site zetten.

Vele bedrijven wachten dus ook af op informatie die af moet komen van MSI.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 13-07-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 265033 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:58:
Nou mij is iets heel anders vertelt hoor door MSI :) het komt eerst bij hun binnen en dan gaat het door naar de rest.
MSI kan natuurlijk van alles vertellen, maar volgens mij gaan de dozen dus niet via hun. Misschien kan iemand die in de computerhandel werkt hier eens over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja prima, je wilt me dus niet geloven. Iemand uit de computerhandel kan dus ook van alles vertellen.

Dan heeft de heer Moneta (en waarom ik zeg MSI en niet door de heer Moneta als eerst.. zodat niet hij gelijk alles over zich heen krijgt! maarja om je toch nog duidelijk te maken moet het helaas dus wel) ook niet de waarheid vertelt via mail en ook niet hier? Men kan niet altijd alles weten, maar als dit tegen mij gezegd is en ik dit ook hoor van de webshops waarmee ik mail.
Lijkt het mij wel genoeg zeggen, maar blijkbaar dus niet voor iedereen.

Heb je ooit wel de verkooppuntenlink bezocht? En wil je het echt allemaal precies weten, mail de mensen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 265033 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:27:
Tja prima, je wilt me dus niet geloven.
Ik geloof jou wel, maar ik geloof niet alles wat MSI zegt. Gek he hoe zou dat nou komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:28:
[...]

Ik geloof jou wel, maar ik geloof niet alles wat MSI zegt. Gek he hoe zou dat nou komen ;)
Ok, maar je kwam vooral over alsof je mij niet geloofde. En ok dat snap ik ook wel dat je dan weer niet alles gelooft wat MSI zegt. Toch vind ik vele dingen namelijk wel logisch in elkaar vallen. Zodoende ook telkens mijn reacties erop.

En ja dat van de levertijden die telkens niet kloppen vind ik ook niet fijn. Je zou bijna een compensatie moeten eisen :X. Whahaha ik krijg zelfs het gevoel dat we best genaaid worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
6cell gaat dus pas in september komen.

vandaag voor een vriend laptop via dell besteld. Daar kon je kiezen uit een 6cell. Maar pas leverbaar in september, maar wel voor 10% korting op totale prijs.
of kosteloos upgraden naar 9 cell, die ze gelijk hadden.

goed geregeld door Dell dus.
En 6 cell komt dus pas echt in september.

Gelukkig was ik nummer 5 bij alternate :)
En als het goed is komt vrachtwagen dan om 3 uur binnen. *hoop ik*

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
DNA_Saint schreef op zondag 13 juli 2008 @ 02:23:
En als het goed is komt vrachtwagen dan om 3 uur binnen.
Mits de vrachtwagen niet natuurlijk nog een extra rondje bij de Douane maakt, of een week extra voor een open brug staat :)
/Sarcasme off

Meh, ik hoop dat i.i.g. dat ik hem voor mijn vakantie heb... (ja ik kan niet op vakantie zonder een computer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Salland staat ook op de MSI partners site, maar zij krijgen niet direct geleverd van MSI of van een MSI distributeur (zij hebben 3 andere leveranciers). Quickspot beweerde laatst dat zij wel direct van een MSI distributeur geleverd krijgen, maar zij lijken tot nu toe nog het meeste in het duister te tasten. Kortom, ik denk dat dat lijstje gewoon een achterhaald lijstje is van shops die MSI producten verkopen, en het zegt nix over een evt. betere leverbaarheid van de Wind bij bepaalde shops. We zien nu zelf dat een grote shop als alternate er maar 12 geleverd krijg, dus ik zie de komende maand somber in.

Als je kijkt hoeveel clones er al verkrijgbaar zijn dan heb ik idd ook het idee dat MSI maar wat aan het aankloten is. Als Dell over een paar weken zijn E laptop op de site heeft staan die er minstens zo goed uitziet als de Wind dan denk ik toch dat ik daar maar voor ga. Ben het wachten onderhand ook beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:22:
Salland staat ook op de MSI partners site, maar zij krijgen niet direct geleverd van MSI of van een MSI distributeur (zij hebben 3 andere leveranciers).
Dat bedoel ik. Het feit dat ze in een lijstje staan van MSI leveranciers betekent niet dat alle doosjes eerst fysiek langs MSI Nederland gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou zo'n lijst ook niet moeten bestaan er zijn veel meer zaken die MSI producten verkopen en niet in die lijst staan. Er hoort logica te zijn (wat vaak ver te zoeken is hier in Nederland met bedrijven).

Waarom zeggen de mensen bij MSI NL dan dat ze eerst bij hun komen en dan naar de leveranciers gaan? Dat klopt dan toch ook voor geen meter.
Er klopt helemaal NIETS meer van dit alles... het geloof in iets druipt behoorlijk af.

Sorry, ben het een beetje zat. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, er zijn toch ook geen iPhone kloons die eerst uitkomen of weet ik veel voor rare dingen.

Tja ik kan zeggen Acer heeft het nog 100x beter gedaan. Niets zeggen en dan spontaan in de winkel liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 13-07-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
MSI komt hier niet spontaan mee aanzetten.. Moneta wilde ons alleen een gunst doen omdat wij maar blijven doorzeuren over wanneer dat ding nou eindelijk verkrijgbaar is.. MSI NL kan ook alleen maar doorgeven wat ze van de hoofdvestigingen hoort en doen wat van hen gevraagd wordt. Ik denk dat het probleem (logistiek/verkoop/productie) dus niet aan het einde van de chain ligt maar eerder terug.

Uiteindelijk maken ze het alleen voor zichzelf moeilijker.. over een paar weken is de Dell E ook verkrijgbaar en zullen de Acer One en nieuwe Atom EEE's ook gewoon verkrijgbaar zijn.. De mensen die per se een Wind willen zullen dan ook wel uitwijken naar een van de kloontjes en dan blijven er voor MSI wellicht weinig potentiële kopers over.

[ Voor 34% gewijzigd door Cooler_King op 13-07-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 20:02
@ Cooler_King

Uit het rijtje met de Dell E, Acer One en de Atom EEE's blijft de Wind toch nog een van de aantrekkelijkste in prijs/kwaliteit verhouding. Dell.. tsja.. tis en blijft een Dell.. Acer heeft een crystal bright reflecterend scherm, en de EEE 1000h is een stuk duurder. En tevens heeft de Wind een 10 Inch scherm.. Of zit ik nu helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Cooler_King schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:02:

Uiteindelijk maken ze het alleen voor zichzelf moeilijker.. over een paar weken is de Dell E ook verkrijgbaar en zullen de Acer One en nieuwe Atom EEE's ook gewoon verkrijgbaar zijn.. De mensen die per se een Wind willen zullen dan ook wel uitwijken naar een van de kloontjes en dan blijven er voor MSI wellicht weinig potentiële kopers over.
Ben ik het volledig mee eens. Nu het zolang duurt met de Wind NB, ben ik ook van plan dan nog maar een maand of twee maanden extra te wachten op bijvoorbeeld de DELL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RayMotix schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:11:
Acer heeft een crystal bright reflecterend scherm
Toegegeven een Crystal bright scherm kan irritant zijn buiten, maar als de backlight fel genoeg is valt dat nauwelijks op. Volgens iemand in de Acer thread is het scherm ook bij zonlicht goed zichtbaar.

Volgens de review op Notebookjournal.de valt het scherm van de Wind best wel tegen qua brightness.

Dus wie nou echt het beste scherm heeft is wat mij betreft onbeslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hoe zit het eigenlijk met dode/defecte pixels op zo'n kleine schermpjes? Hoe groot is de kans en wat is er aan te doen?

De meeste shops en de fabrikant zelf hanteren geloof ik deze ISO-norm: Wikipedia: ISO 13406-2

Bij een paar shops kan je pixelgarantie bijkopen, maar dit is over het algemeen erg duur en daar kan je net zo goed een 6-cells accu voor erbij kopen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI komt hier niet spontaan mee aanzetten..
Nee, anders was dit er dus ook niet. Daarmee doet Acer het dan wel iets beter.

Wij zijn niet de enige hier, Spanje, Canada, Amerika en weet ik hoeveel andere mensen nog die het niet meer vertrouwen.
En net als hier, spontaan hoop krijgen bij bepaalde shops en daar gaan bestellen (wat misschien uit kan lopen op een tegenvaller) en annuleren bij andere shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
Ik dacht laat ik even googlen naar magazijn voorraden van de MSI Wind. Kom ik een winkel tegen die stelt ze ruim op voorraad te hebben (de witte versie dan). http://www.dimension.nl/p...18&groupid=67&prodid=3959 . Bijna te mooi om waar te zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh, dat is inderdaad apart. Whahaha ze hebben hun FAQ lijst niet eens op orde :/.

Dit is lachwekkend, ik weet niet of iemand deze winkel kent?

http://www.funprice.nl/a/...method=gotoVoorraadAction

Zwart en wit in bestelling duurt 4 werkdagen voor ze deze op voorraad hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 265033 op 13-07-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heppie1983 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:30:
Ik dacht laat ik even googlen naar magazijn voorraden van de MSI Wind. Kom ik een winkel tegen die stelt ze ruim op voorraad te hebben (de witte versie dan). http://www.dimension.nl/p...18&groupid=67&prodid=3959 . Bijna te mooi om waar te zijn lijkt me.
Wow dat is wel opmerkelijk. Als het waar is is dat de eerste winkel die ze op voorraad heeft. Wel 449.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb als voorpret alvast de 1GB geheugenuitbreiding en een externe CD/DVD-brander voor de Wind besteld. Kan ik daar alvast mee spelen :*)
Maar ik hoop deze week toch eens echt te kunnen Windsurfen...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
wvexeltweakers schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:13:
Ik heb als voorpret alvast de 1GB geheugenuitbreiding en een externe CD/DVD-brander voor de Wind besteld. Kan ik daar alvast mee spelen :*)
Met het geld wat ik momenteel heb kan ik als voorpret een leeg cdtje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
wvexeltweakers schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:13:
Wat valt er te spelen met een 1GB geheugenuitbreiding?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

alexbl69 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:03:
[...]

Wat valt er te spelen met een 1GB geheugenuitbreiding?
Ken je Mikado?
:/

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Wat heeft dit nou met een geheugenchipje te maken?

Afbeeldingslocatie: http://www.docpresent.de/artikel/mann/mikado.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, Mikado heeft volgens mij niet veel met geheugen van een pc te maken.

In ieder geval zijn er maar een paar webshops die aangeven dat de wind binnen een week komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik begreep hem wel hoor, en ik vond hem best grappig ;)

2GB met XP / Intel Atom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:25:
[...]

Ik begreep hem wel hoor, en ik vond hem best grappig ;)

2GB met een Intel Atom :X
Volgens benchmarks die ik heb gezien is het wel degelijk handig voor wanneer je Vista draait.
Met 1GB waren de prestaties onder xp een stuk hoger dan Vista, maar met 2GB was Vista zelfs een klein stukje sneller dan XP (ook met 2GB). Als je voorkeur geeft aan vista is het dus helemaal niet zo gek, en geheugen kost toch geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Helemaal mee eens Vista is een geheugenvreter.

Edit: liever nog 3GB met Vista.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 13-07-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik zit nog te twijfelen of ik toch maar voor de witte ga.. wellicht minder vingerafdrukken en voor de rest maakt het eigenlijk niet zo veel uit.. misschien kan ik bij Salland nog van kleur wisselen of zo :/

Als de witte komende week niet wordt uitgeleverd zou dat echt het toppunt zijn, na al die berichten weer :X

[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 14-07-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:00:
Ik zit nog te twijfelen of ik toch maar voor de witte ga..
Ik heb vorige week iemand gezien met een 2 jaar oude witte MSI en vanmiddag een vriend van me met een witte macbook... ik ga niet meer voor wit. Je krijgt namelijk vieze plekken en verkleuringen, vooral als je je laptop mee naar buiten neemt.

PS. ik wil zelf eerst eens de Dell E 12" zien voordat ik weer een kleintje bestel. Ik weet uit ervaring dat 11" al heel klein is, vandaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 14-07-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Philflow schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:07:
[...]

Ik heb vorige week iemand gezien met een 2 jaar oude witte MSI en vanmiddag een vriend van me met een witte macbook... ik ga niet meer voor wit. Je krijgt namelijk vieze plekken en verkleuringen, vooral als je je laptop mee naar buiten neemt.
Dan heb je me bij deze van mn idee afgeholpen.. door al die vertragingen gaat men ook naar wanhopige oplossingen zoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Heppie1983 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:30:
dimension is een zeer goede computerzaak in rotterdam.

koop daar altijd mijn computer spul.
site is dan ook gemaakt door het bedrijf waar ik stage liep.

meestal is hun voorraad inidicator erg correct, want het zit gekoppeld aan hun kas-systeem.

dus geen idee, waarom het op groen staat...
morgen (vandaag) ff bellen. Maar sowieso ga ik daar niet kopen.
veels te duur

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 14-07-2008 02:23 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cooler_King schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:11:
[...]

Dan heb je me bij deze van mn idee afgeholpen.. door al die vertragingen gaat men ook naar wanhopige oplossingen zoeken >:)
Hmm dat ken ik, hier nog iemand. Gelukkig dat ik niet voor wit heb gekozen, al vind ik die wel mooi.
Ik heb nu een laptop met zwart/zilver en op dat zilver zie je allemaal krassen die niet meer weggaan en op het zwarte zie je nauwelijks iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Anoniem: 265033 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 02:49:
[...]

Hmm dat ken ik, hier nog iemand. Gelukkig dat ik niet voor wit heb gekozen, al vind ik die wel mooi.
Ik heb nu een laptop met zwart/zilver en op dat zilver zie je allemaal krassen die niet meer weggaan en op het zwarte zie je nauwelijks iets.
...waarschijnlijk omdat de vingerafdrukken in de weg zitten ;-)

Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik besloten heb gewoon een 12" laptop aan te gaan schaffen (centrino 2 ftw). Zoals Phil al zei: 11" is al heel erg klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Anoniem: 265033 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 02:49:
[...]

Hangt ook van het 'type' zwart af denk ik. Op matzwart zul je krassen inderdaad niet zo gauw merken, maar op glanzend zwart zeker wel. En aangezien het wel vaak om glanzend zwart gaat bij deze subnotebooks...

Iemand al in het gelukkige bezit van zijn/haar Wind of iig daar bericht over gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door Ted_W op 14-07-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hopelijk vandaag :)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 10:41

pino85

Im just a Bird in the Sky

Misschien een domme vraag maar wat zijn nu de verschillen tussen:

MSI Wind U100-021NL
MSI Wind U100P-005NL
MSI Wind U100W-005NL

Ik kon er zo snel geen wijs uit
Dit zijn toch wel 3 versies neem ik aan of gewoon ander benamingen?

[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 14-07-2008 11:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
kleuren waarschijnlijk...
black
Pink
White

[ Voor 28% gewijzigd door DNA_Saint op 14-07-2008 11:32 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah okeey.. dus kwa specificaties 100% exact dezelfde dank u voor de opheldering!
Komen er nog wel verschillende types op de markt dat u weet?

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 14-07-2008 11:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
@ Pino: achter "U100" staat een letter. De P voor pink, de W voor White en de andere is zwart. Ze zijn qua specificaties hetzelfde en dit zijn tot nu toe de enige types die van de MSI Wind op de markt verschijnen. Al zal er vast wel weer een opvolger van de MSI Wind komen maar dat zal dan na december zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Ted_W schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:27:
Hangt ook van het 'type' zwart af denk ik. Op matzwart zul je krassen inderdaad niet zo gauw merken, maar op glanzend zwart zeker wel. En aangezien het wel vaak om glanzend zwart gaat bij deze subnotebooks...

Iemand al in het gelukkige bezit van zijn/haar Wind of iig daar bericht over gehad?
ligt idd ook aan het materiaal, mijn oude laptop van 6 jaar oud heeft geen krasje.. (mist alleen een paar toetsen, en backlight zit losse verbinding in) maar verder geen krasje :)

nadeel van wit is vaak dat het er vaak beetje Toys "R" Us/Bart Smit uit ziet.. de Advent 4211 en Medion Akoya zien met het zwart/zilver er wel duurder uit.. op plaatjes igg :)
je zou ze naast elkaar moeten kunnen zien, vast kunnen pakken, voelen, ruiken, proeven
introduceren..
als je "regelmatig" met een vochtig doekje eroverheen gaat, zou het dan niet mee vallen?
iedere verkochte kloon is een wind minder.. als MSI het was gelukt om eind juni/begin juli hem op de markt te hebben, dan hadden ze denk ik veel meer kunnen verkopen..
nu zijn er toch denk ik veel mensen die een maandje extra wachten kijken wat Asus, HP, en Dell gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Heppie1983 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:37:
@ Pino: achter "U100" staat een letter. De P voor pink, de W voor White en de andere is zwart. Ze zijn qua specificaties hetzelfde en dit zijn tot nu toe de enige types die van de MSI Wind op de markt verschijnen. Al zal er vast wel weer een opvolger van de MSI Wind komen maar dat zal dan na december zijn denk ik.
Ook u bedankt voor de verduidelijking!
Ik twijfel nu echt zo erg of ik toch een EEE PC pak aangezien die nu overal 2e hands in de verkoop gaan of dat ik wacht op een MSI Wind die betere specs heeft maar wel 150 euro duurder is

Moeilijk moeilijk

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
oja, het is vandaag maandag, de komst van Wind bij Alternate *O*
zal mij benieuwen :z
vanmiddag ff mailtje sturen met de vraag of ze binnen zijn gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
[...]

Hoe lang doe je normaal gesproken met een laptop?
Ikzelf koop binnen een jaar toch een nieuwere. En als ze maar 400 euro zijn/blijven lijkt me dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik heb Quickspot net gebeld. Ze waren verrast dat Alternate ze al hadden.
maar nu kreeg ik toch dit in mijn mail:
Geachte QuickSpot klant,
wij zijn verheugd u te informeren dat de eerste MSI zending vandaag binnenkomen en alle pre-paid orders met de WITTE VERSIES, vanaf morgen zullen worden verwerkt om toe te sturen op volgorde. Een kleine 12 stuks worden ontvangen en zullen op volgorde van de ontvangen betalingen verdeelt gaan worden.

Iedere order welke gereed staat wordt netjes in desbetreffende accounts vermeld vanuit ons magazijn ter kennisgeving, welke ter bevestiging van verzending middels het unieke track&trace nummer alsnog even later gemaild.

Zit u bij de eerste 12 dan ontvangt u ook deze bevestiging en worden de daarop volgende orders op later tijdstip verwerkt. Naar vermoedens worden de aankomende week ook MSI's geleverd in de overige kleuren welke daarna wederom gevolgd worden op later tijdstip (nog niet bekend) door wederom de witte versies.

Namens QuickSpot danken wij u hartelijk voor dat uw order geplaatst is welke wij met veel genoegen zullen verwerken voor u. Heel veel plezier met uw aankoop en iedere recensie is welkom op de QuickSpot website te plaatsen bij uw artikel.

Met vriendelijke groet,

QuickSpot
Sales department
Net ook Dimension gebeld.
Ze hadden er 2 en die zijn ook verkocht...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wuahah dat gaat lekker,, 2 + 12 + 12 = 26
Nog 664613549 te gaan :)
Ik had verwacht elk bedrijf tenminste een pallet ofzo zou krijgen.. Zo duurt het ook lang,, 12 leveren en dan over paar weken weer 12 en dan in september/oktober de hele handel mss.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 262748 op 14-07-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Dimension had gehoord dat Nederland er 400 krijg bij de eerste levering...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Er waren dus minder dan 12 pre-orders voor de witte bij Quickspot? 8)7 ik zou wel eens willen weten hoeveel er dat een maand geleden waren vóór al die vertragingen (waarschijnlijk het driedubbele).

Maar dus toch goed nieuws.. zullen we over een paar dagen de eerste echte Wind bezitters hebben op tweakers en kunnen de echte ervaringen beginnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52

DRK

4launch bericht dat ze een nog onbekende levertijd hebben...die verwachten dus niks binnen te krijgen vandaag...

De MSI Wind heeft bij ons vooralsnog een onbekende levertijd helaas.
ik durf momenteel dan ook niet te zeggen wanneer wij een volgende levering kunnen verwachten vanuit de leverancier.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Net quickspot gebeld.
2 dingetjes.

Volgens hun krijgt Alternate demo modellen om in de showroom te zetten en een PAAR exemplaren om te verkopen.
tja,...

maar...
kreeg ook " inside information", dat quickspot momenteel samenwerkt met een bekende merk om een msi kloon uit te brengen. Daar kan de gebruiker zelf specs samenstellen, zoals hdd. standaard is er de 80 gb.
het is geen advent, dell of acer. Had nog gevraagd :p
maar een andere bekend merk.

hopelijk krijgen ze deze zomer de deal rond.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:23
Cooler_King schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:42:
.. zullen we over een paar dagen de eerste echte Wind bezitters hebben op tweakers en kunnen de echte ervaringen beginnen _/-\o_
Mijn Advent is ook een echte Wind, en de ervaringen zijn goed.

Jammer dat dit nog steeds geen ervaringen topic is, maar een levertijden topic..
Voor ervaringen moet je op msiwind.net zijn..
Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic