Im Akoya ist im Gegensatz zum MSI Wind nur ein Steckplatz für einen Ramriegel. Das heißt, will man den Ram von 1GB auf 2GB erhöhen, muß man den 1GB Riegel entfernen und einen 2GB einbauen.
bron
Even vrij vertaald staat hier dus dat de Akoya maar 1 Ram slot in zn algeheel heeft. In dit slot zit de 1 gb ram. Om nu 2 gb te plaatsen, is het dus zaak om de 1 gb te verwijderen en de 2 gb op de plaats van de 1gb te stoppen.
Op de site
www.msi-wind.de en het forum daarvan is overigens erg veel te vinden over de Akoya, hij schijnt erg veel probleempjes te hebben. Als je mij vraagt net iets té veel. Het enige voordeel vind ik wel, de wlan kaart wordt volgens de jongens van
www.msiwind.net wél door Leopard OS X ondersteund, in tegenstelling tot de Realtek Wlan kaart van de Wind. Toch blijf ik lekker wachten op de wind, die naar mijn idee gewoon te veel voordelen heeft tegenover de Akoya;
- MSI Logo
- Bluetooth
- Webcam 1,3 megapixel
- 2 Slots op het moederbord (dus ook n ander bord)
- Originele ondersteuning (Alles van MSI)
- De Akoya heeft voor mij té veel problemen doordat het het allemaal nét niet is.
- De Akoya wordt schijnbaar met een nog grotere netstroom adapter geleverd en tevens staat de hele laptop vol met overbodige software die zich niet lekker laat verwijderen.
Voordelen Akoya:
- Misschien betere voorraden
- 3 Jaar garantie
- Wireless N en OS X ondersteuning.
Nu vind ik bluetooth nogal belangrijk omdat je dan gebruik kunt maken van een bluetooth muis, en tevens is een andere netwerkkaart makkelijker te plaatsen dan dat er bluetooth ingebouwd moet worden.