Ik wou dat je optimisme aanstekelijk wasmagiel schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:24:
[...]
Hoop dat ik hem binnen 14 dagen kan bestellen & binnen heb, dan kan hij mee op vakantie
Verwijderd
Hier twee CPU-Z screenshots over het geheugen van mijn Medion Akoya E1210. Ik weet niet hoe nauwkeurig dit programmaatje is, maar deze geeft toch aan dat slot twee vrij is.
http://www.photo2web.nl/61662880/52078_geheugen_e1210_l.jpg
http://www.photo2web.nl/61662880/52078_geheugen_e1210_l.jpg
Tja het blijft toch apart...foto's van de binnenkant geven ook niet echt uitsluitsel, maar ik ga er (vooralsnog) van uit dat dat 2e slot, waarvan hij hier aangeeft dat het leeg is, het slot betreft waar bij de Wind het geheugen onboard gesoldeerd zit, wat dus bij de Akoya niet het geval is.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:15:
Hier twee CPU-Z screenshots over het geheugen van mijn Medion Akoya E1210. Ik weet niet hoe nauwkeurig dit programmaatje is, maar deze geeft toch aan dat slot twee vrij is.
vanaf deze post is daar veel over gesproken (voor degene die dat over het hoofd hebben gezien)
[ Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 15-07-2008 12:36 ]
Is de Medion dus wel tot 2gb te upgraden dmv 1 extra 1gb reepje, maar zit deze aan de andere kant van het mobo, waardoor dit een stuk moeilijker is dan bij de Wind?
ruim voorradig bij informatique zijn groothandel!!! in het wit
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=123152
Veel plezier met bestellen
Veel plezier met bestellen
De Akoya kan in ieder geval naar 2GB geupgrade worden, of dit nu gaat dmv de 1gb te verwijderen en de 2gb te plaatsen of door nog een extra 1 gb te plaatsen aan de achterkant van het bord, dat is nog onduidelijk. Maar 2GB is in ieder geval wel gewoon mogelijk.Cooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:43:
Is de Medion dus wel tot 2gb te upgraden dmv 1 extra 1gb reepje, maar zit deze aan de andere kant van het mobo, waardoor dit een stuk moeilijker is dan bij de Wind?
Als je in de pricewatch kijkt zul je zien dat er een shop is die ze op voorraad heeft (groen vrachtwagentje
). Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat er nog 16 daadwerkelijk op voorraad waren die ze direct konden verzenden. Ik dus meteen een order geplaatst en betaald, nu maar afwachten.
Ik zou wel even bellen alvorens te bestellen, want ze zeiden ook dat het hard gaat met de Windjes
Ik zou wel even bellen alvorens te bestellen, want ze zeiden ook dat het hard gaat met de Windjes
edit: dubbel is reeds beantwoordCooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:43:
[ Voor 43% gewijzigd door StraightOn.NL op 15-07-2008 12:55 ]
Denk dat je beter voor een alternate kan gaanVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:54:
iemand al wat gehoord van Alternate?
Vrachtwagen staat voor een open brugVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:54:
Ik heb direct het zelfde gedaan... Maar dan wel onder rembours... Niet kunnen leveren, geen geld. Mochten ze morgen of overmorgen niet leveren, annuleer ik de bestelling gewoon.PROximity schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:53:
Als je in de pricewatch kijkt zul je zien dat er een shop is die ze op voorraad heeft (groen vrachtwagentje). Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat er nog 16 daadwerkelijk op voorraad waren die ze direct konden verzenden. Ik dus meteen een order geplaatst en betaald, nu maar afwachten.
Bergschenhoekkrotwijk schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:49:
ruim voorradig bij informatique zijn groothandel!!! in het wit
geen voorraad
Berkel en Rodenrijs
geen voorraad
Onze leverancier
geen voorraad
Ohw toen ik net keek, vlak nadat er gepost werd over informatique, stond er wel nog dat er ruime voorraad was bij de leverancier.Philflow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:23:
[...]
Bergschenhoek
geen voorraad
Berkel en Rodenrijs
geen voorraad
Onze leverancier
geen voorraad
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Net gebeld, en zijn inderdaad besteld, na mijn bericht al 8 besteld bij ze door anderen!Philflow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:23:
[...]
Bergschenhoek
geen voorraad
Berkel en Rodenrijs
geen voorraad
Onze leverancier
geen voorraad
Dus vandaar dat de voorraad weg zal zijn
Heeft je Wind bios versie 1.4 of is hij al geflashed naar 1.5?
Jazeker, heb de mijne er net opgehaald (wit). Wat een mooi apparaat.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:54:
Samsung S23 Ultra 256GB
Ik heb hem net ook binnen, (wit) wat is ie enorm mooi, klein en super stil. Verdere info volgt snel.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Update voor site die hem nog heeft.
Dunnet nederland 399,- euro
http://www.dunnet.nl/Prod...spx?en=NS00620569&src=TWK
Ook Alternate??Michaelg schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:41:
Ik heb hem net ook binnen, (wit) wat is ie enorm mooi, klein en super stil. Verdere info volgt snel.
Samsung S23 Ultra 256GB
nee Gistron. Kon hem gister middag al ophalen. Maar door gigantische file op de A12 (waar ik natuurlijk in stond) was ik niet op tijd bij Gistron. Vandaag heeft een college poging 2 gedaan, en met succes.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Voor iemand die hem lekker goedkoop wil, Salland heeft de witte nu voor €381 staan 
Zijn Winona en ik nu de enigen die nog op de zwarte wachten?
[ Voor 28% gewijzigd door Cooler_King op 15-07-2008 14:04 ]
You wishCooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:03:
Voor iemand die hem lekker goedkoop wil, Salland heeft de witte nu voor €381 staan
Ik ook....
Ik wacht ook op de zwarte!Cooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:03:
Salland heeft trouwens wel meer dan 20 dagen levertijd volgens de site ...
Verwijderd
Alle shops die hem nu niet kunnen leveren gaan stunten met de prijs in de hoop om toch nog wat orders te kunnen pikken. Tenminste daar lijkt het behoorlijk op.
Ze gaan hun gang maar, ik wacht op de zwarte
even een sexy nieuwe post maken met de Wind.
Het typt echt prima en het beeldscherm verbaasd mij echt. (in positieve zin). Het typt lekker weg, en dat voor mijn toch dikke vingers is dat echt heel goed te doen.
Vinger afdrukken zijn niet te zien op de witte cover, en de sleave die je erbij krijgt ziet er ook prima uit en zit goed om de Wind heen.
Het typt echt prima en het beeldscherm verbaasd mij echt. (in positieve zin). Het typt lekker weg, en dat voor mijn toch dikke vingers is dat echt heel goed te doen.
Vinger afdrukken zijn niet te zien op de witte cover, en de sleave die je erbij krijgt ziet er ook prima uit en zit goed om de Wind heen.
foto`tjes
?
Michaelg, heb je bios versie 1.4 of 1.5?
Ik zit met zwetende handen te wachten op mijn zwarteCooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:03:
Bij mij staat er 1.05 op van 26 juni 2008.....Heppie1983 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:21:
Michaelg, heb je bios versie 1.4 of 1.5?
En booten duurt 39 secs.
[ Voor 6% gewijzigd door wvexeltweakers op 15-07-2008 14:29 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Mooi, dan hebben ze deze lading dus al geflashed naar de nieuwe bios toe waardoor de problemen met de wifi verbinding verholpen zijn. Doen ze goedwvexeltweakers schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:27:
[...]
Bij mij staat er 1.05 op van 26 juni 2008.....
En booten duurt 39 secs.
GRRR kreeg bericht van alternate dat de wind niet op voorraad was.. maar dat ze hem zouden opsturen zodra die weer op voorraad was...
terwijl ik zeker weet dat ik toch bij de eerste 12 zat...
iemand al wel de Wind gekregen van alternate, of een mailtje dat ze hem hebben opgestuurd?
iemand al wel de Wind gekregen van alternate, of een mailtje dat ze hem hebben opgestuurd?
wat een gaaf ding!
tasje ziet er gewoon goed uit.
foto's en ervaring volgen.
eerst eens even genieten ervan
*Deze post is van DNA_Saint*
Zit bij iemand anders thuis
tasje ziet er gewoon goed uit.
foto's en ervaring volgen.
eerst eens even genieten ervan
*Deze post is van DNA_Saint*
Zit bij iemand anders thuis
[ Voor 22% gewijzigd door The_Sukkel op 15-07-2008 14:36 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
even snel foto's

Voor de nieuwe eigenaars: soms heb je de hardware-adressen (MAC-adress) nodig van je draadloze netwerkkaart en je bedrade netwerkkaart om je router in te stellen, of voor toegang tot internet te krijgen.
Dat vind je op de Wind onder XP als volgt:
- Start > Uitvoeren > command > OK
- ipconfig /all en dan ENTER-toets
Nu zie je onder Ethernet adapter draadloze netwerkverbinding achter fysiek adres het MAC-adress staan (voor je Wireless LAN dus). Onder Ethernetadapter LAN zie je achter fysiek adres het MAC-adress staan voor je bedrade netwerk.
Het DOS venster sluit je weer met exit en dan ENTER-toets.
Tip: schrijf die MAC-adressen op, hoef je dit niet meer te doen.
Nu zie je onder Ethernet adapter draadloze netwerkverbinding achter fysiek adres het MAC-adress staan (voor je Wireless LAN dus). Onder Ethernetadapter LAN zie je achter fysiek adres het MAC-adress staan voor je bedrade netwerk.
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Ja, ik kreeg net een mailtje met een tracktrace nummer dat echter niet bestaat volgens tracktrace.nl. Nou ja, maar weer even afwachten dus. Ben het inmiddels gewendb.art schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:35:
GRRR kreeg bericht van alternate dat de wind niet op voorraad was.. maar dat ze hem zouden opsturen zodra die weer op voorraad was...

Ja, heb hem vanmorgen opgehaald. Ik had donderdag 10 juli rond 13:30 uur besteld.b.art schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:35:
Samsung S23 Ultra 256GB
Dit is algemene informatie, waarom post je dat in dit topic? Een beetje tweaker weet dat wel en anders zoekt ie t op!wvexeltweakers schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:37:
Voor de nieuwe eigenaars: soms heb je de hardware-adressen (MAC-adress) nodig van je draadloze netwerkkaart en je bedrade netwerkkaart om je router in te stellen, of voor toegang tot internet te krijgen.
Heb ik vaak ook, duurt even voor die nummers op hun site staan. Kwestie van een paar uurtjes afwachten.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:38:
Ja, ik kreeg net een mailtje met een tracktrace nummer dat echter niet bestaat volgens tracktrace.nl. Nou ja, maar weer even afwachten dus. Ben het inmiddels gewend
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Nee, ik heb gehoord van 4Launch omdat de witte daar 388 kost nu i.p.v 404 dat ze deze gewoon goedkoper in konden kopen. Dus zodoende ook goedkoper kunnen plaatsen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:09:
Alle shops die hem nu niet kunnen leveren gaan stunten met de prijs in de hoop om toch nog wat orders te kunnen pikken. Tenminste daar lijkt het behoorlijk op.
Het lijkt mij dus ook het meest logische, want ik heb dan bij hun een zwarte besteld, maar weet niet hoe het zit daar met de witte.
Ze zeggen steeds niets te weten (dus krijg nu best spijt), wel over de roze
@Cooler_King whahaha zo zie je maar dat er dan nog meer zijn
Meestal zijn de tracktrace nummers pas 's avonds bekend op tracktrace.nl dus dat kan wel kloppen denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:38:
[...]
Ja, ik kreeg net een mailtje met een tracktrace nummer dat echter niet bestaat volgens tracktrace.nl. Nou ja, maar weer even afwachten dus. Ben het inmiddels gewend
De wind lijkt me toch ook wel een erg mooi dingetje! Helaas ga ik a.s. zondag op vakantie dus hij komt (op de mazzelaars die hem al hebben na dan) net te laat voor mij... Misschien na de vakantie dan maar
Gemberthee: water met een smaakje.
Edit: dubbel ivm wazige verbinding hier.
[ Voor 94% gewijzigd door Railgunner op 15-07-2008 15:35 ]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Net gebeld....helemaal op. Al van de website verwijderd.krotwijk schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:43:
Update voor site die hem nog heeft.
Verwijderd
Waarom post je het dubbel?RAILGUNNER schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:57:
[...]
Dit is algemene informatie, waarom post je dat in dit topic? Een beetje tweaker weet dat wel en anders zoekt ie t op!
En ja bij Dunnet zie je inderdaad niets staan.
Zo algemeen is dit niet hoor. En geldt dat niet voor veel informatie die je hier vindt? Is allemaal te vinden als je ernaar zoekt. Ik denk gewoon dat je niet teveel voor jezelf moet spreken.RAILGUNNER schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:57:
[...]
Dit is algemene informatie, waarom post je dat in dit topic? Een beetje tweaker weet dat wel en anders zoekt ie t op!
[ Voor 5% gewijzigd door wvexeltweakers op 15-07-2008 15:28 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Nou hier nog wat meer algemeen nieuws 
Montevina is vandaag officieel door intel geintroduceerd...ziet er interessant uit allemaal...maar nu komt mijn vraag
wanneer zouden de atom chipsetjes op 45nm gebakken worden...zodat we noggg wat langer op een 6-cell accu kunnen spelen
Ik denk dat dit pas wat voor voor 2009 toch?
Montevina is vandaag officieel door intel geintroduceerd...ziet er interessant uit allemaal...maar nu komt mijn vraag
wanneer zouden de atom chipsetjes op 45nm gebakken worden...zodat we noggg wat langer op een 6-cell accu kunnen spelen
Als er nou iemand om die info gevraagd had, oké. Maar om nou zomaar ergens midden in een ervaringen topic info een functie van een OS te bespreken, gaat mij wat ver. Ik volg dit topic om info over de Wind te verkrijgen, niet om iets te lezen wat een 1e hit op google ook al kan opleveren (Mac adres Windows XP -> http://www.google.nl/sear...dows+xp&btnG=Zoeken&meta=).wvexeltweakers schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:27:
Zo algemeen is dit niet hoor. En geldt dat niet voor veel informatie die je hier vindt? Is allemaal te vinden als je ernaar zoekt. Ik denk gewoon dat je niet teveel voor jezelf moet spreken.
Maar goed, nu weer on-topic
Verwijderd
Ok ik had de shop maar even gemaild, want ik vertrouwde het niet.
Ze zeggen dat hun leveranciers pas rond half augustus gaan leveren (waarbij de witte en zwarte geleverd worden). Ze hebben een wachtrij, waarbij ik 8e staat (toch wel netjes, ook al bestelde ik redelijk laat). Helaas kunnen ze niet zien hoe groot de batch is die ze ontvangen, maar dan denk ik weer al dat er 10 a 12 zijn dan zit ik er bij.
Maar ik mag wel de bestelling annuleren als ik dat wil.
Dus nou na veel mailen krijg ik eindelijk dit antwoord (de rest wat ik kreeg was te erg.. telkens maar.. we weten het niet antwoord).
Wat moet ik nu? Ik wil de zwarte, maar als hun al niet eens de witte verkopen en vele andere webshops nu wel. Dan zit er toch iets niet helemaal jofel daar.
Damn, dit is best balen kan ik jullie zeggen.
Ze zeggen dat hun leveranciers pas rond half augustus gaan leveren (waarbij de witte en zwarte geleverd worden). Ze hebben een wachtrij, waarbij ik 8e staat (toch wel netjes, ook al bestelde ik redelijk laat). Helaas kunnen ze niet zien hoe groot de batch is die ze ontvangen, maar dan denk ik weer al dat er 10 a 12 zijn dan zit ik er bij.
Maar ik mag wel de bestelling annuleren als ik dat wil.
Dus nou na veel mailen krijg ik eindelijk dit antwoord (de rest wat ik kreeg was te erg.. telkens maar.. we weten het niet antwoord).
Wat moet ik nu? Ik wil de zwarte, maar als hun al niet eens de witte verkopen en vele andere webshops nu wel. Dan zit er toch iets niet helemaal jofel daar.
Dunnet georderd, vervolgens eigk niets gehoord behalve order bevestiging. Dame aan de foon zij wel dat de status moet worden geupdate en dat ze niet zeker wist of ik em zou krijgen...
Naja ff afwachten dus, anders cancel ik em weer als ik em ergens anders sneller kan krijgen...
Naja ff afwachten dus, anders cancel ik em weer als ik em ergens anders sneller kan krijgen...
offtopic:
Om als laatste nog iets toe te voegen: Het gaat ook nergens over. Deze vlieger gaat alleen op als mensen hun wireless netwerk zo geconfigureerd hebben dat ze alleen toegestane macadressen toelaten. Of iets met een provider die maar 1 mac adres toestaat op de verbinding. Maar ik geloof ook dat die niet meer zo te werk gaan, of inmiddels zelf al routers bij hun verbinding leveren waardoor dit probleem ook vervalt.
Om als laatste nog iets toe te voegen: Het gaat ook nergens over. Deze vlieger gaat alleen op als mensen hun wireless netwerk zo geconfigureerd hebben dat ze alleen toegestane macadressen toelaten. Of iets met een provider die maar 1 mac adres toestaat op de verbinding. Maar ik geloof ook dat die niet meer zo te werk gaan, of inmiddels zelf al routers bij hun verbinding leveren waardoor dit probleem ook vervalt.
Verwijderd
Hmja daar denk ik dus ook aan. Cancelen en dan bij een ander bestellen als die de zwarte wel binnen krijgt. Ik bedoel, we kunnen ook nog voor de Aldi gaan liggen om een kloon te bemachtigen (niet dat ik het wil, het is een optieitsgreen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:47:
Dunnet georderd, vervolgens eigk niets gehoord behalve order bevestiging. Dame aan de foon zij wel dat de status moet worden geupdate en dat ze niet zeker wist of ik em zou krijgen...
Nou heren, laat de ervaringen maar binnenstromen
Verwijderd
Nou ja, vele anderen... De webshops die de witte WINDs aanboden, zijn nu alweer leeg. En kunnen, als ik het goed heb begrepen, weer makkelijk 2 a 3 weken wachten voor er weer zo'n kleine levering komt. Ik denk dat zwart nog erg lang op zich zal laten wachten in Nederland. 2 opties op 'korte' termijn zijn er mogelijk:Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:47:
1. De Aldi Medion Akoya Mini
2. Ebay een zwarte uit een land waar ze wel gelijk met de zwarte zijn uitgekomen
Ebay vind ik eigenlijk geen optie, zal je net zien dat jouw unit een productiefoutje heeft zit je met je garantie uit taiwanVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:11:
[...]
Nou ja, vele anderen... De webshops die de witte WINDs aanboden, zijn nu alweer leeg. En kunnen, als ik het goed heb begrepen, weer makkelijk 2 a 3 weken wachten voor er weer zo'n kleine levering komt. Ik denk dat zwart nog erg lang op zich zal laten wachten in Nederland. 2 opties op 'korte' termijn zijn er mogelijk:
2. Ebay een zwarte uit een land waar ze wel gelijk met de zwarte zijn uitgekomen
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar echte gebruikerservaringen van de Medion versus de Wind straks. Moet daar dan een nieuwe topic voor worden opgestart?
Voor de Wind-ervaringen mag dat volgens mij ook wel. Hernoemen we deze in 'Wind Leveringsproblemen'.
Voor de Wind-ervaringen mag dat volgens mij ook wel. Hernoemen we deze in 'Wind Leveringsproblemen'.
same here.itsgreen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:47:
Iemand anders toevallig wel al iets meer gehoord? De dame aan de telefoon vertelde mij dat ik vandaag nog iets te horen zou krijgen. Het is inmiddels 17:50 uur en heb nogsteeds geen e-mail.
[ Voor 19% gewijzigd door RayMotix op 15-07-2008 17:50 ]
Echt té grappig gewoon.. ik mailen naar dunnet want ze stonden op voorraad, krijg een mail terug:ejtje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:00:
[...]
Net gebeld....helemaal op. Al van de website verwijderd.
Gister en vandaag hebben ze bij ons de web-site gestaan. U had de bestelling kunnen plaatsen, op moment zijn ze namelijk alweer uitverkocht.
U moet zelf onze site in de gaten houden.
Dus ik bellen, zo van ik heb hem op 17 JUNI besteld hoooor.. zij zo van, ooh ooh.. uhmm nou dan heb ik hem nog wel op voorraad, dan zal die morgen verzonden worden.
Zuchtttt...
Ik zit in hetzelfde schuitje als Winona: een shop die erg lui is met antwoord geven (laatste mail is zelfs niet beantwoord) en totaal geen vooruitzichten (behalve dus september).. heb nog maar eens een mail gestuurd over een wachtrij en wanneer ze hem verwachten.. als het antwoord alweer uitblijft ga ik volgende week misschien toch maar richting de Aldi voor de 'zwarte' Medion.
Die dingen zijn toch vrijwel identiek?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:21:
Ik ben wel benieuwd naar echte gebruikerservaringen van de Medion versus de Wind straks. Moet daar dan een nieuwe topic voor worden opgestart?
Verschillen zijn geloof ik de webcam, geheugenslotjes(?), handleiding, garantie.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 15-07-2008 16:32 ]
Verwijderd
Dat lezen we steeds ja, maar het zou leuk zijn om dat ook van eigenaren te horen straks.Philflow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:32:
[...]
Die dingen zijn toch vrijwel identiek?
Verschillen zijn geloof ik de webcam, geheugenslotjes(?), handleiding, garantie.
hm net mijn eerste 720p filmpie gekeken. De Wind speelde het filmpje vlekkeloos af
. 1080p trok die echter totaal niet. Mja met een resolutie van 1024 bij 600 schiet het natuurlijk ook niet op om full hd films af te spelen.
verder even wat apps geïnstalleerd en dat verliep allemaal lekker vlot. Tot nu toe nog geen dingen gehad waarvan ik dacht... hmm doe het is wat vlotter.
verder even wat apps geïnstalleerd en dat verliep allemaal lekker vlot. Tot nu toe nog geen dingen gehad waarvan ik dacht... hmm doe het is wat vlotter.
Verwijderd
Zou ik er Dragon NaturallySpeaking 9 op kunnen zetten? Dat vergt 1gb geheugen. Zit ik alleen nog met het geluid; een gewoon headsetje zal voor opnemen en dicteren wel niet volstaan. Moet ik dus een dure usb-variant met ingebouwde geluidskaart kopen. Wel weer meer sjouwen, maar ja. Had ik m'n polsen maar niet aan gruzelementen moeten tikken.Michaelg schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:52:

Verwijderd
Dat klopt, die zijn nu uitverkocht enkel deze webshop heeft ze nooit binnen gehad. Alles staat nog op pre-order. Maar er zijn meer webshops die de witte aanboden, maar deze nooit binnen hebben gekregen (waaronder dus 4Launch).Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:11:
[...]
Nou ja, vele anderen... De webshops die de witte WINDs aanboden, zijn nu alweer leeg. En kunnen, als ik het goed heb begrepen, weer makkelijk 2 a 3 weken wachten voor er weer zo'n kleine levering komt. Ik denk dat zwart nog erg lang op zich zal laten wachten in Nederland. 2 opties op 'korte' termijn zijn er mogelijk:
Je vergeert de Athec nog
Verwijderd
O ja en dan is hij wel op voorraad? Erg vreemd, ik hoop voor je dat hij dus nog wel bij je aankomt.m3nno schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:30:
[...]
Echt té grappig gewoon.. ik mailen naar dunnet want ze stonden op voorraad, krijg een mail terug:
Gister en vandaag hebben ze bij ons de web-site gestaan. U had de bestelling kunnen plaatsen, op moment zijn ze namelijk alweer uitverkocht.
U moet zelf onze site in de gaten houden.
Dus ik bellen, zo van ik heb hem op 17 JUNI besteld hoooor.. zij zo van, ooh ooh.. uhmm nou dan heb ik hem nog wel op voorraad, dan zal die morgen verzonden worden.
Zuchtttt...
@Cooler_King nee dat meen je niet, nou ik krijg echt binnen 5 minuten antwoord terug dus dat voordeel heb ik gelukkig wel.
Alleen ik vroeg iets over de witte MSI. Stond er in de mail bij onderwerp over Witte MSI bestelling en bestellingsnr, ik terug gemaild van dat kan niet! En klopt bij hun in het systeem staat gewoon netjes dat het de zwarte is.
Schrok me dood en dacht van o nee gaan ze daar ook al fouten in maken?
Maar we denken wel heel erg hetzelfde, want ja als ik dan een zwarte medion kan halen op 23 juli waarom niet?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 17:49 ]
Mijn besluit staat vast: Over 7 dagen sta ik voor die deur om een zwarte Medion te scoren.. als dat lukt zal ik de pre-order voor de zwarte MSI gewoon cancellen, maar tot die tijd laat ik die nog even staan
Die opberghoes van de MSI is idd iets te groot.. kleuren van de MSI zijn wel mooier (helemaal zwart) maja, eigenlijk was de kleur bij mn vorige laptop ook geen criterium. Zolang het geheugen gewoon naar 2gb is te upgraden en de specs, temperatuur enz (behalve bluetooth, maar die heb ik toch niet nodig) hetzelfde zijn is alles goed.
Het risico is me idd te groot geworden.. dadelijk stuurt MSI half Augustus een handjevol zwarte naar de douane en zit ik er misschien niet bij. Dan is het voor een kloon ook al te laat
.
Die opberghoes van de MSI is idd iets te groot.. kleuren van de MSI zijn wel mooier (helemaal zwart) maja, eigenlijk was de kleur bij mn vorige laptop ook geen criterium. Zolang het geheugen gewoon naar 2gb is te upgraden en de specs, temperatuur enz (behalve bluetooth, maar die heb ik toch niet nodig) hetzelfde zijn is alles goed.
Het risico is me idd te groot geworden.. dadelijk stuurt MSI half Augustus een handjevol zwarte naar de douane en zit ik er misschien niet bij. Dan is het voor een kloon ook al te laat

[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 15-07-2008 18:27 ]
Verwijderd
Ja daar heb je gelijk in Cooler_King en ik zit dus ook al van misschien de kloon, dan heb ik in ieder geval wat nog met de vakantie.
Ik denk er hetzelfde over. MSI kleur is iets mooier, bluetooth intern is ook een voordeel maar wie weet wanneer ze een keer uitkomen. Het is voor de rest dezelfde laptop.Cooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:24:
Mijn besluit staat vast: Over 7 dagen sta ik voor die deur om een zwarte Medion te scoren.. als dat lukt zal ik de pre-order voor de zwarte MSI gewoon cancellen, maar tot die tijd laat ik die nog even staan![]()
Het risico is me idd te groot geworden.. dadelijk stuurt MSI half Augustus een handjevol zwarte naar de douane en zit ik er misschien niet bij. Dan is het voor een kloon ook al te laat.
Is het eigenlijk druk bij de Aldi als er zoiets is, iemand ervaring mee? Niet dat ik er 10min na openingstijd sta en de hele winkel is al leeggeroofd.
De zwarte medion, is dat die met de pianolak donkere grijze stukken voor het toetsenbord?Cooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:24:
Mijn besluit staat vast: Over 7 dagen sta ik voor die deur om een zwarte Medion te scoren.. als dat lukt zal ik de pre-order voor de zwarte MSI gewoon cancellen, maar tot die tijd laat ik die nog even staan
Ik denk wel dat je het beste al voor de deur kan staan voordat deze wordt geopend. Ik weet niet of er echt een stormloop zal zijn. 400 euro is toch niet nix. Het is ook nog maar de vraag of alle 3 de kleuren allemaal die dag leverbaar zijn. Als dat het geval is dan zal de kans om er een te kunnen bemachtigen wel reëel zijn denk ik.
Ik heb het al vaker meegemaakt dat dat echt gebeurt...dat mensen ruim een half uur voordat de winkel open gaat al in de rij staan en alles pakken wat er te pakken valt bij zo'n aanbieding.FireFly3k schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:33:
[...]
Ik denk er hetzelfde over. MSI kleur is iets mooier, bluetooth intern is ook een voordeel maar wie weet wanneer ze een keer uitkomen. Het is voor de rest dezelfde laptop.
Is het eigenlijk druk bij de Aldi als er zoiets is, iemand ervaring mee? Niet dat ik er 10min na openingstijd sta en de hele winkel is al leeggeroofd.
Echter de laatste tijd gaat het langgggg niet meer zo hard met die computer/elektronica aanbiedingen bij de aldi. Maarja kijk eens hoeveel mensen er alleen al in dit topic er graag een willen hebben...ik verwacht toch wel enige drukte bij de Aldi's in mijn buurt...maar ik ga er niet voor in de rij liggen ofzo
Het is vooral bij de goedkope aanbiedingen dat de rij zo groot is.. @StraightOn.NL, ga jij nu ook voor de Medion? Ik ga niet naar die van Sittard dus dat komt wel goed
Hier nog een plaatje van de zwarte. Lelijk is anders
:

En ik neem aan dat bij de Medion ook de MSI Wind firmware kan worden gebruikt?
Hier nog een plaatje van de zwarte. Lelijk is anders

[ Voor 22% gewijzigd door Cooler_King op 15-07-2008 19:06 ]
Is dat de zwarte medion ja? lijkt wel grijs. Zijn er nog meer plaatjes bechikbaar?Cooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:00:
Hier nog een plaatje van de zwarte. Lelijk is anders:
Ik zal zelf ook zoeken.
ik dacht dat de Medion er zo uitzag:

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 15-07-2008 19:11 ]
Oeps ja, dat zal wel grijs zijn dan
maja, als ze alle 3 de kleuren hebben, kan ik altijd nog kiezen tussen die 2. Denk dat die glans in jouw plaatje ook wat overdreven is.. in normale omstandigheden zal dat niet zo erg reflecteren lijkt me.

[ Voor 34% gewijzigd door Cooler_King op 15-07-2008 19:13 ]
Nou er is toch een zwarte zo te zien: (wel lelijk zo'n 6 cel)

[ Voor 112% gewijzigd door Philflow op 15-07-2008 19:17 ]
Hier nog wat eerste ervaringen:
- toetsenbord typt echt geweldig, super gewoon. Waar ik wèl aan moet wennen is de toetsen van de punt, de komma, en de cursors. Die zijn namelijk allemaal wel een stuk kleiner;
- scherm is ook erg goed (nog niet mee buiten gezeten, morgen als het droog is misschien);
- scherm zou voor mij ook niet kleiner mogen. Begrijp nu de reacties op de Asus 7 (en wellicht 8,9 inch);
- hij is superstil en erg aaibaar;
- ik vind hem tot nu ook behoorlijk rap. Heb net een backup gemaakt van zoals hij door mij is ingesteld, en dat ging op max. compressie sneller dan ik dacht. Ook het overzetten van bestanden via USB-stick.
Tot slot: hij is netjes in 2 partities verdeeld, waarbij op C: alles is geinstalleerd en nog 30GB vrij. Schijf D is helemaal leeg en heeft 31,5GB ruimte.
(ikke laat naar bed...)
- toetsenbord typt echt geweldig, super gewoon. Waar ik wèl aan moet wennen is de toetsen van de punt, de komma, en de cursors. Die zijn namelijk allemaal wel een stuk kleiner;
- scherm is ook erg goed (nog niet mee buiten gezeten, morgen als het droog is misschien);
- scherm zou voor mij ook niet kleiner mogen. Begrijp nu de reacties op de Asus 7 (en wellicht 8,9 inch);
- hij is superstil en erg aaibaar;
- ik vind hem tot nu ook behoorlijk rap. Heb net een backup gemaakt van zoals hij door mij is ingesteld, en dat ging op max. compressie sneller dan ik dacht. Ook het overzetten van bestanden via USB-stick.
Tot slot: hij is netjes in 2 partities verdeeld, waarbij op C: alles is geinstalleerd en nog 30GB vrij. Schijf D is helemaal leeg en heeft 31,5GB ruimte.
(ikke laat naar bed...)

[ Voor 8% gewijzigd door wvexeltweakers op 15-07-2008 19:19 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Hier zijn nog andere foto's van de grijze zwarte (misschien vind ik deze nog wel iets mooier).. heeft iemand er nog van de zwarte grijze?: http://www.msi-wind.de/20...e1210-unboxing-fotoserie/
edit: en hier nog een video van de zwarte, toch wel erg licht die voorkant: http://video.aol.com/vide...e1210-unboxing/1510051020
edit: en hier nog een video van de zwarte, toch wel erg licht die voorkant: http://video.aol.com/vide...e1210-unboxing/1510051020
[ Voor 58% gewijzigd door Cooler_King op 15-07-2008 19:28 ]
Ik ben zelf op vakantie en het is dus nog maar de vraag of iemand voor me in de rij wil gaan staanCooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:00:
Het is vooral bij de goedkope aanbiedingen dat de rij zo groot is.. @StraightOn.NL, ga jij nu ook voor de Medion? Ik ga niet naar die van Sittard dus dat komt wel goed![]()
Hier nog een plaatje van de zwarte. Lelijk is anders:
[afbeelding]
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik toch wacht..ik heb hem pas vanaf september nodig (als de studie weer begint) en interne bluetooth vind ik toch wel bijzonder fijn. Ik gok / hoop erop dat de Winds dan gewoon beschikbaar zijn en misschien zelfs iets in prijs zijn gedaald...En stel er is tegen die tijd ook de 6-cell accu versie beschikbaar dan is dat helemaal mooi meegenomen!
Als ik hem nu haal ligt hij toch maar 3 weken stof te happen...daarna is het natuurlijk nog wel een leuk speeltje tot september, maar ik heb hem vooral nodig in plaats om mee te spelen
en tja...ik vind die zwarte msi toch mooier dan de zwarte akoya denk ik...Ik vind maar vrij weinig, niet gephotoshopte showcase foto's van de akoya...heeft niemand een foto gewoon met een bak koffie ernaast op het bureau ofzo
Ja ik ben even in de war.. volgens mij zijn het allemaal zwarte versies die we gepost hebben? In deze video zegt die vent ook dat het de zwarte is, maar de voorkant is dus gewoon grijs en glanst niet echt?
: http://video.aol.com/vide...e1210-unboxing/1510051020

Verwijderd
Hmja de zwarte MSI is inderdaad mooier.
Maar weet iemand hier of de Medion Akoya ook echt bij alle Aldi winkels geleverd worden? Niet dat ik straks misschien bij de Aldi in mijn buurt sta en ze verkopen hem niet en moet ik een stuk verder ervoor rijden.
Maar weet iemand hier of de Medion Akoya ook echt bij alle Aldi winkels geleverd worden? Niet dat ik straks misschien bij de Aldi in mijn buurt sta en ze verkopen hem niet en moet ik een stuk verder ervoor rijden.
Maar waar is die grijze nou? Die heb ik nog nergens kunnen zien.
Die bestaat volgens mij niet.Cooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:13:
Maar waar is die grijze nou? Die heb ik nog nergens kunnen zien.
Of je moet dit grijs noemen:

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 15-07-2008 20:34 ]
Hmm, die Aldi versie begint wel een optie te worden. Ik ben zeer benieuwd hoeveel ze er gaan krijgen.
Verwijderd
Iemand enig idee of de witte Akoya netals de EEEpc een parelmoer glans heeft?
Op de foto's is dit niet duidelijk te zien.
Op de foto's is dit niet duidelijk te zien.
Verwijderd
Bij de aanbieding staat denk ik niet voor niks:
· verkrijgbaar in wit en zwart
Wel leuke processor volgens de Aldi:
· 1.6 GHz Intel® Atomô Processor
· verkrijgbaar in wit en zwart
Wel leuke processor volgens de Aldi:
· 1.6 GHz Intel® Atomô Processor
Vaag, maar in Duitsland hadden ze wel een grijze? althans, dat meen ik toch te hebben gelezen ergens.
Verwijderd
Ja een grappige fout, maargoed.. wit zegt niet veel. Op de foto's van de MSI en Medion Akoya vind ik de witte niet zo'n kleur wit hebben als de Asus Eee pc (de parelmoer dus).
Dus zal het waarschijnlijk niet zo zijn.
De foto's met de zwarte akoya zijn een beetje vreemd, want veelal zie je ze met een beetje bruinachtige gloed en de foto die ik net plaatste is toch meer grijs te zien. Er wordt ook gezegd dat hij geleverd wordt in wit en titaniumgrijs, dus zal het zwart met titaniumgrijs zijn denk ik.
Ik denk toch dat het ligt aan hoe de foto is gemaakt.
De witte Medion met Ubuntu:
De foto's met de zwarte akoya zijn een beetje vreemd, want veelal zie je ze met een beetje bruinachtige gloed en de foto die ik net plaatste is toch meer grijs te zien. Er wordt ook gezegd dat hij geleverd wordt in wit en titaniumgrijs, dus zal het zwart met titaniumgrijs zijn denk ik.
Nee ook niet. http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/OFFER_27/OFF001.SHTMLCooler_King schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:48:
Vaag, maar in Duitsland hadden ze wel een grijze? althans, dat meen ik toch te hebben gelezen ergens.
Erhältlich in den Farben:
schwarz und weiß
Staat ook wat meer informatie op die pagina. Maar die kunnen we wel dromen natuurlijk.
Dat filmpje vind ik echt geweldig ^^ Dat compiz er goed op zou draaien had ik wel verwacht, draai het zelf ook op dezelfde chipset op m`n HP nc6320.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:50:
Ja een grappige fout, maargoed.. wit zegt niet veel. Op de foto's van de MSI en Medion Akoya vind ik de witte niet zo'n kleur wit hebben als de Asus Eee pc (de parelmoer dus).
[video]
Zou Aero het doen
Dit is de Advent 4211, die is zilver.
http://bp2.blogger.com/_L...M/s1600-h/advent+wind.jpg
De Medion is alleen wit en zwart (met nog wat rond het keyboard...).
De Ahtec is ook alleen in het wit leverbaar.
http://bp2.blogger.com/_L...M/s1600-h/advent+wind.jpg
De Medion is alleen wit en zwart (met nog wat rond het keyboard...).
De Ahtec is ook alleen in het wit leverbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door FireFly3k op 15-07-2008 21:00 ]
das de witteVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:54:
Dit lijkt mij dan de grijze:
Verwijderd
Inderdaad dat IS de witte Medion Akoya
(zie ik daar toch een beetje op de bovenkant wat parelmoer? of is het ook weer belichting?), maar de zwarte is met titaniumgrijs.
Op sommige filmpjes en foto's zie je toch echt een soort grijs, ipv ja bruin?
Wat ik al zei ik denk toch bepaalde soort belichting is met foto maken.
Op sommige filmpjes en foto's zie je toch echt een soort grijs, ipv ja bruin?
Wat ik al zei ik denk toch bepaalde soort belichting is met foto maken.
klopt bovenkant is soort van glossy.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:05:
zie ik daar toch een beetje op de bovenkant wat parelmoer.
Ik ben nog aan het kijken wat ik zal doen. Het probleem is dat ik voornamelijk Backtrak 3 wil draaien. De wifi lijkt nog niet helemaal supported te zijn in Kismet, in tegenstelling tot de EEE. De storage van de Wind vind ik echter een groot pluspunt en geniet dus zeker de voorkeur.
Waarschijnlijk houd ik de komende tijd maar even de berichten in de gaten over Backtrack en zodra het goed werkt gaat mijn bestelling de deur uit
Heb hem nu nog niet gelijk nodig.
Waarschijnlijk houd ik de komende tijd maar even de berichten in de gaten over Backtrack en zodra het goed werkt gaat mijn bestelling de deur uit
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Verwijderd
Ah toch XD, maarja de rest is dus niet zo. Niet dat het mij erg veel uitmaakt. Ik zie het denk ik in de winkel wel
Hoe zit het met de mensen die de Medion Akoya uit Duitsland hebben gehaald, hoe vinden hun het apparaat werken?
Ik zit nu het Duitse MSI Wind forum ook door te lezen voor meer info.
offtopic:
Het wordt voor mij tijd zo'n apparaat in huis te hebben
Het wordt voor mij tijd zo'n apparaat in huis te hebben
En misschien dat we qua foto's hier nog wat aan hebben? Het is de Medion Akoya:
Medion op Hardware.info
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:45 ]
Wat ik nergens kan vinden is wat voor accu er in zit, iemand enig idee? Ik twijfel tussen deze en de eee 901 die in elk geval wel met een goede accu geleverd word.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Heeft iemand toevallig een idee welke resolutie maximaal wordt ondersteund door de VGA-out?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic