ligt inderdaad wel aan hoeveel je de laptop gebruikt.. stel je gebruikt hem 3 uur per dag, en tikt 2 keer per minuut, dan zou de schijf theoretisch 4,5 jaar meegaan..
(600.000 cycles/ 2 tikken per minuut = 300.000 minuten power on time = 5000 uur / 3 uur per dag = 1667 dagen =~ 4,5 jaar)
als je hem 8 uur gebruikt per dag dan gaat de schijf "slechts" ~1,7 jaar mee, dus binnen de garantie

gebruik je hem als server, en staat de 24/7 aan, dan zal naar verwachting de schijf al naar een half jaar de geest geven...
daarbij komt dat Western Digital geen hardeschijf zal maken die snel zal moeten worden vervangen... Michelin levert toch ook geen banden aan Ford die na een jaar versleten zijn
en de hardeschijf is niet het meest dure onderdeel van de laptop, en is redelijk eenvoudig te vervangen...
zat ik ook aan te denken, maar ik wacht wel tot er goedkope accu's verkrijgbaar zijn op Ebay..
keb een Akoya, dus waarschijnlijk zal er voor mij geen omruilactie komen...
voordeel van zo'n power2go is wel dat terwijl je die aan het opladen bent (binnen bij stopcontact) je wel buiten kunt laptopen.. en je laptop dus ook buiten kunt opladen.. dus je hoeft nooit naar binnen richting stopcontact..