[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.945 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
is er ook iemand met Vista? (ik had vista, maar krijg niet meer geinstalleerd :S)
Ik had de Akoya (ook) gekocht om films te kunnen kijken in de trein, maar onder XP kom ik niet verder dan de eerste anderhalf uur van een DVD (met powerDVD) voordat de accu leeg is.. :S

iemand met Vista betere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik ben een tijdje weg geweest, hoe zit het met de 6 cell accu's?
Op de site van MAXict zie ik 6 cell staan, maar op een hoop andere 3. Kloppen deze getallen denken jullie?

En hoe zit het met de Medion kopie, daar staat hier en daar wireless-N bij, is dat 1 van de weinige dingen waarin de Medion kopie daadwerkelijk verschilt?

[ Voor 31% gewijzigd door !null op 30-07-2008 22:50 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Mvdbeld schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:43:
Ik kan de nieuwe 1.06 bios niet flashen. Hij geeft aan dat de rom geen info bevat. Iemand al wel succes met deze bios?
Ik heb 1.06 er gewoon opgekregen, volgens de methode met USB-stick als op MSIWind.Net beschreven (zie paar berichten hierboven.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanexel.com/images/BiosGeflashtSmall.jpg

:Y

Ik zie voorlopig nog geen verschillen. Enkel dat ik nu weer de 1024x768 resoluties en 65 Hertz verversingen kan kiezen voor display. Kijken of dat morgen nog zo is zonder 220V...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

abusimbal schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:59:
Ik wou eerst een Wind, maar nu ga ik toch voor de EEE PC 1000H.
Voordeel van de Asus is dat er veel accessoires zijn.
Same here.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
wvexeltweakers schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:26:
[...]

Heb je bij dat gebruik ook de hele tijd je Wireless Lan aangehad?
Want ik merk dat dit nogal een verschil maakt in gebruikstijd.
:9
ja ik heb toen constant wlan aangehad, constant msn aan en 6x Firefox open staan op een pagina die zich zeer regelmatig refreshed. (om toch wat data verkeerd te genereren).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:26
Via de d schijf gaat het flashen ook heel gemakkelijk. ik heb de Duitse flash 1.06 van Medion erop gezet. en werkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
HetWonder schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:56:
[...]

Ik ga medion maar eens mailen zodirect met de vraag of het geluid dat wij horen idd wel het parkeren vd harde schijf is en zoja of het schadelijk is. Ik geloof er simpelweg weinig van dat de machine zichzelf te gronde richt met fabrieksinstellingen.

Voor de geinteresseerden: ik heb op de akoya de nieuwe system control manager van msi geinstalleerd en deze werkt perfect. Het loopt net ff vloeiender en ik vind zelf de icons die verschijnen met de fn-toetsen nu ook mooier & duidelijker. Helaas... de msi feature fn-f10 (processor in eco modus zetten) werkt niet :+
Oh tof, dat SCM ga ik er dan ook maar eens op zetten :) (moet ik dan die andere software eerst er afgooien (kan ff niet op de naam komen) En houd ons idd op de hoogte over het mailen met medion :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Voor 40 euro heb je een 160gb samsung spinpoint.. heb vandaag een aantal tests gelezen en daar komt ie qua geluidsniveau altijd als beste naar voren, dus voor dat beetje geld heb je een veel betere schijf.. ik ga er niet van uit dat er een permanente oplossing komt voor die geweldige WD feature, dus morgen maar een bestelling de deur uit doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Maar als je WD de hele tijd zijn heads gaat parkeren dan is er een grote kans dat de Samsung dat ook doet. Als je dat wil oplossen moet je eens op Notebookreview zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Volgens mij is dat getik het gevolg van een exclusieve feature van WD (paar posts eerder al gezegd):
WD Scorpio delivers best-in-class performance with low power requirements comparable to much slower notebook drives. In addition, you'll get the quietest 2.5-inch drive on the market with real-time data protection technology to help keep your data safe.
Quiet - WD's exclusive WhisperDrive™ technology with SoftSeek™ algorithms make this the quietest 2.5-inch hard drive, regardless of spin speed.
Reliable - WD's ShockGuard™ technology protects the drive mechanics and platter surfaces from shocks. WD's DuraStep Ramp™ locks the heads in a secure position away from the disk to provide another layer of protection when the drive is not in use. Utilizing the most technologically advanced material available, the drive can perform a minimum of 600,000 load/unload cycles without contamination - up to twice the performance of its competitors.
Rugged - WD Scorpio's rigid stainless steel top cover withstands more than 5 pounds of pressure - nearly 1.5 times the industry average - without pinching vital internal components.
Die APM instelling staat zo op de harde schijf en niet in de bios.. wellicht ook dat je met een ander merk wèl Feature Tool kan gebruiken en het zo permanent kan opslaan, maar ik denk dat het getik al wordt verholpen door gewoon naar een ander merk te gaan. Ik zou het wel kunnen testen door mn laptop hdd's te verwisselen, maar misschien heeft iemand anders al een HDD upgrade gedaan en kan hij/zij al bevestigen dat het getik hiermee verdwijnt.

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
inmiddels is het flashen van de 1.06 bios gelukt had een nieuwe bootable usb stick aangemaakt en dat ging in 1x goed. Er zijn geen extra opties te vinden in de nieuwe bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cooler_King schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 00:08:
Volgens mij is dat getik het gevolg van een exclusieve feature van WD (paar posts eerder al gezegd):
Volgens mij niet. Kijk maar eens hier. Volgens mij doen alle merken het onder bepaalde omstandigheden. Er zijn solutions voor maar die ken ik niet goed, ik heb er namelijk zelf geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet er iemand of je kan instellen naar welk niveau het scherm backlight gaat als je gebruik maakt van de accu? Standaard schakelt het systeem naar 50% zodra de netstroom eraf gaat, maar ik heb liever dat hij naar 20% gaat zodra ik hem op de accu zet, dit scheelt op een volle batterij namelijk een minuut of 25 heb ik gemerkt.

Zodra ik meer weet van medion over de hd laat ik het weten

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik zal de WD binnenkort eens in een andere laptop zetten om te kijken of ie dan nog tikt en of Feature Tool dan wèl werkt. En dan ook meteen de andere schijf in de Medion zetten en kijken of de APM parameter dan ook fout staat.

[ Voor 96% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als iemand met een tikkende WD zit zou ik zeggen post eens een berichtje hier op NBR waar je om een oplossing vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Nou zit ik op PriceWatch geheugen uit te zoeken voor mijn wind, nu heb ik de keuze beperkt tot deze lijst.

Welke raden jullie me aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:48:
Nou zit ik op PriceWatch geheugen uit te zoeken voor mijn wind, nu heb ik de keuze beperkt tot deze lijst.

Ik heb zèlf de Corsair VS2GSDSKIT667D2. Corsair heeft betrouwbaar en snel geheugen. Ik was bij Komplett € 26.95 kwijt incl verzending.

Nog een opmerking over het bijgeplaatste geheugen: in Windows en het Bios geeft de Wind gewoon 2GB. Maar CPU-Z zegt op tabblad Memory 2GB en op tabblad SPD op Slot #2 : "Empty".... De gegevens die ik bij Slot #1 krijg zijn de gegevens van het door mij bijgeplaatste geheugen. Zal nog eens zoeken naar een tooltje om te kijken naar de specs van Wind´s eigen geheugen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
wvexeltweakers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 08:37:
[...]

Ik heb zèlf de Corsair VS2GSDSKIT667D2. Corsair heeft betrouwbaar en snel geheugen. Ik was bij Komplett € 26.95 kwijt incl verzending.
Huh :?

Pricewatch als ik kijk naar de bijbehorende foto's op de winkels dan lijkt mij dit toch normaal geheugen ? (grote dimm?)

[ Voor 4% gewijzigd door m3nno op 31-07-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 08:43:
[...]

Huh :?

Pricewatch als ik kijk naar de bijbehorende foto's op de winkels dan lijkt mij dit toch normaal geheugen ? (grote dimm?)
Correctie: moet zijn VS1GSDS667D2/ EU G, zie hier.

Ik had nog een van de productnummers uit het Tweakerslijstje op het kladblok staan, en heb dat per ongeluk geplakt. :z

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:48:
Nou zit ik op PriceWatch geheugen uit te zoeken voor mijn Wind,
Îk heb gisteren deze erbij geplaats, 1024 MB Nanya Elixir DDR2/667 SoDimm (M2N1G64TU8HB0B-3C). Werkt perfect en voor €18 opgehaald bij Paradigit (voorheen Powerline) in Zoetermeer, en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
wvexeltweakers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Correctie: moet zijn VS1GSDS667D2/ EU G, zie hier.

Ik had nog een van de productnummers uit het Tweakerslijstje op het kladblok staan, en heb dat per ongeluk geplakt. :z
Toppie, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:30:
[...]

Îk heb gisteren deze erbij geplaats, 1024 MB Nanya Elixir DDR2/667 SoDimm (M2N1G64TU8HB0B-3C). Werkt perfect en voor €18 opgehaald bij Paradigit (voorheen Powerline) in Zoetermeer, en werkt perfect.
Is waarschijnlijk nog beter.. Paradigit zit om de hoek, verzendkosten zijn bijna 50% van het artikel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Wow, Asus heeft een 1002-serie in de planning volgens deze berichten, waarbij mogelijk de nog uit te komen dualcore Atom wordt toegepast.....
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb de laatste versie van SCM geinstalleerd, maar voor wat betreft de OSD-weergave van de WLAN/BT icoontjes is dat geen vooruitgang. Daarnaast start hij niet automatisch op (simpel aan te passen, maar tòch).
Grappig: de gebruikte icoontjes voor de OSD staan in c:\Program Files\System Control Manager\Image\OSD\, die kun je dus zelf aanpassen (eigen kleurtjes, logo's, etc).

Jammer dat MSI geen begeleidend doc-je erbij doet over de aanpassingen t.o.v. de vorige versie. Dan kun je besluiten om wel of niet te updaten....
:'(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:33:
[...]

Is waarschijnlijk nog beter.. Paradigit zit om de hoek, verzendkosten zijn bijna 50% van het artikel. :)
Ophalen is idd vaak een betere optie bij wat goedkopere producten.
Is dat nanya ook een beetje betrouwbaar??

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
wvexeltweakers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:53:
[...]

Hoe betrouwbaar moet het zijn? Een laptop als deze heeft een gebruikslevensduur van minder dan één jaar.(in mijn geval) Zal waarschijnlijk begin volgend jaar een DualCore Atom Wind kopen :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
HetWonder schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:56:
Voor de geinteresseerden: ik heb op de akoya de nieuwe system control manager van msi geinstalleerd en deze werkt perfect. Het loopt net ff vloeiender en ik vind zelf de icons die verschijnen met de fn-toetsen nu ook mooier & duidelijker. Helaas... de msi feature fn-f10 (processor in eco modus zetten) werkt niet :+
Ik heb m ook geïnstalleerd, maar bij mij geeft ie geen icons weer...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wvexeltweakers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:53:
[...]

Nanya is brandhout.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis opeens ook die incoontjes als ik iets doe met de FN toets. Hoe krijg ik die terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:51:
Ik mis opeens ook die incoontjes als ik iets doe met de FN toets. Hoe krijg ik die terug?
Verwijderen en herinstalleren ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
[...]

Had Paradigit een mailtje gestuurd of ze het betreffende artikel op voorraad hadden. Krijg nu ineens een sms bericht dat het artikel voor mij gereserveerd is.

Erg netjes al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:02:
[...]

Had Paradigit een mailtje gestuurd of ze het betreffende artikel op voorraad hadden. Krijg nu ineens een sms bericht dat het artikel voor mij gereserveerd is.

Erg netjes al zeg ik het zelf :)
Da's idd nog eens meedenken...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Iets anders, een bluetooth muis zonder dongle (aangezien deze bij de wind ingebouwd zit)

Dell heeft een leuk overzichtje van de verschillende muizen op hun site staan.

Over de dell muis hoorde ik slechte verhalen op GOT, heeft iemand goede ervaringen met een bluetooth muis (zonder dongle) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Enkele onzin berichten getrashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:49:
Ik ben een tijdje weg geweest, hoe zit het met de 6 cell accu's?
Op de site van MAXict zie ik 6 cell staan, maar op een hoop andere 3. Kloppen deze getallen denken jullie?

En hoe zit het met de Medion kopie, daar staat hier en daar wireless-N bij, is dat 1 van de weinige dingen waarin de Medion kopie daadwerkelijk verschilt?
Hi , Heb zelf bij een medion akoya mogen aanschouwen dat deze idd Wireless-N heeft.

Het is gelukkig een los pci-e mini kaartje, dus zou je kunt de wfi kaart uit de wind indien nodig vervangen. kaartjes zitten d8 ik rond de 30 a 40 euro voor Wireless-N pci-Emini

Grtz,
Snikh@@s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:54:
[...]

Verwijderen en herinstalleren ? 8)
Ik heb verwijderd en geïnstalleerd. Ik zie alleen de iconen voor geluid harder zachter en uit. Verder niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:22:
[...]

Ik heb verwijderd en geïnstalleerd. Ik zie alleen de iconen voor geluid harder zachter en uit. Verder niets...
Zie je de icoontjes wel in de directory? (C:\Program Files\System Control Manager\Image\OSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:23:
[...]

Zie je de icoontjes wel in de directory? (C:\Program Files\System Control Manager\Image\OSD)
Ja daar zie ik ze wel. Maar het vreemde is: is zie ze nu weer wel. Mocht het weer veranderen dan geef ik een gil.

Wat onhandig is: eerst startte hij dat smc automatisch op, nu moet ik dat handmatig doen. Is dat nog anders te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:30:
[...]

Ja daar zie ik ze wel. Maar het vreemde is: is zie ze nu weer wel. Mocht het weer veranderen dan geef ik een gil.

Wat onhandig is: eerst startte hij dat smc automatisch op, nu moet ik dat handmatig doen. Is dat nog anders te doen?
Snelkoppeling van SMC verplaatsen naar de Startup groep in je startmenu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Hi , Heb zelf bij een medion akoya mogen aanschouwen dat deze idd Wireless-N heeft.

Het is gelukkig een los pci-e mini kaartje, dus zou je kunt de wfi kaart uit de wind indien nodig vervangen. kaartjes zitten d8 ik rond de 30 a 40 euro voor Wireless-N pci-Emini

Grtz,
Snikh@@s
Ja ik had al het idee dat er gewoon mini-pci in zat. Dus gewoon vervangbaar idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SToRM666 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:26:
[...]

Ik heb m ook geïnstalleerd, maar bij mij geeft ie geen icons weer...
Daar had ik ook last van ja.. hij is als het goed is nog niet geinstalleerd dan, hij heeft nu alleen nog maar de medion versie van SCM verwijderd en start daarna de pc op zonder de nieuwe versie te installeren :). Als het goed is zie je nu in Program Files ook geen map meer staan met de naam System Control Manager. Bij mij werkte het goed nadat ik het installatieprogramma voor de tweede keer had gerund. Beetje domme bug ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:59:
MSI Wind word duurder !
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=21090&catid=2

Ik wou eerst een Wind, maar nu ga ik toch voor de EEE PC 1000H.
Voordeel van de Asus is dat er veel accessoires zijn.
En dat geloof je meteen? Overigens is het maar 20 dollar en vele die hem nu bestelt hebben, zullen ook echt niet meer betalen. Daarbij geven ze daar wel erge prijsverhoging bij een 6-cell.

Bovendien zit je met de wisselkoers rond 321 voor een 3-cell, terwijl je er nu rond de 400 voor betaalt. Nou nou wat duur. :?
Ik denk dat je gewoon maar af moet wachten qua de prijzen die hier komen te staan en niet van zo'n artikel.

Ik hoop voor je dat de 1000H wel snel geleverd gaat worden en dan niet zoals de MSI Wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is me nog steeds niet duidelijk, wanneer komen de 6-cell veries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
[...]

Dan heb je het chippie.... Maar geen dunne schroevendraaier.... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Had de Medion vanmiddag eens opengeschroefd.. gewoon 9 schroefjes en dan de kap eraf.. er zit dus inderdaad maar 1 ram slotje in.. om de HDD te verwisselen moet je eerst de wlan kaart eruit halen.. de HDD heeft geen jumper settings. Meer had ik ook niet kunnen doen omdat mn andere laptop geen SATA had :/ Dus heb ik ook niet kunnen controleren of dat getik door de bios wordt ingesteld of door de schijf zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2008 17:59 . Reden: foutje bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Cooler_King schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:29:
Had de Medion vanmiddag eens opengeschroefd.. gewoon 6 schroefjes en dan de kap eraf..
9 schroefjes.
er zit dus inderdaad maar 1 ram slotje in.. om de HDD te verwisselen moet je eerst het geluidskaart eruit halen
Wifi kaartje.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.loveno.be/prod...ch-Pink-XP-Azerty-BE.html
Voor wie nog een msi wind wilt in België
zowel in wit als roze leverbaar (azerty toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:51:
Heb jij ook die nieuwe update van SCM erop gezet v6..........?
Ik heb nu ineens hetzelfde. Nadat ik SCM had afgesloten en weer opgestart waren mijn icoontjes weer terug...

Denk dat ik maar weer naar de oude versie ga, want dit vind ik niet prettig.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Transcend 2GB module in onze medion akoya gezet, type JM667QSU-2G.
Werkt vooralsnog prima, en X geeft keurig 1,99 GB aan. Als het weer wat 'beter' is vista maar een installeren.
Deze dus: http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=101058

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:08:
Heb een Transcend 2GB module in onze medion akoya gezet, type JM667QSU-2G.
Werkt vooralsnog prima, en X geeft keurig 1,99 GB aan. Als het weer wat 'beter' is vista maar een installeren.
Deze dus: http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=101058
je hebt standaard 1gb onboard , en je zet er 2gb bij , dan zou je dus 3gb ram moeten hebben.

Of heeft de medion maar 1 ramslot waar al 1024mb in zit, die je er dus uit moet halen.....

ben hem even kwijt, want de wind heeft 1024mb onboard en 1x leeg sodimm slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:18:
[...]

je hebt standaard 1gb onboard , en je zet er 2gb bij , dan zou je dus 3gb ram moeten hebben.

Of heeft de medion maar 1 ramslot waar al 1024mb in zit, die je er dus uit moet halen.....

ben hem even kwijt, want de wind heeft 1024mb onboard en 1x leeg sodimm slot.
Wind weet ik niet precies, maar de medion heeft 'slechts' 1 slot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:28:
[...]

Wind weet ik niet precies, maar de medion heeft 'slechts' 1 slot....
wind heeft 2 slots waarvan 1 gevuld met een 1gb reepje
akoya mini heeft 1 slot gevuld met 1 gb reepje

beide hebben een totale geheugen capaciteit van 2gb dus 2x1gb of bij de akoya 1x2gb

[ Voor 12% gewijzigd door laminaatplaat op 31-07-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Op ibood staat een externe trekstor 320gb 2,5" HDD voor 77eu, wellicht een interessante aanbieding om dat schijfje eruit te halen en te verwisselen met degene uit de wind? Of is dit niet echt voordelig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ElayZ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:10:
Op ibood staat een externe trekstor 320gb 2,5" HDD voor 77eu, wellicht een interessante aanbieding om dat schijfje eruit te halen en te verwisselen met degene uit de wind? Of is dit niet echt voordelig om te doen?
De goedkoopste 320 GB Hard Disk kost 67,39 E
pricewatch: Samsung Spinpoint M HM320JI

De goedkoopste 400 GB Hard Disk kost 81,87 E
pricewatch: Samsung Spinpoint M6 HM400LI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:48:
[...]

Heb jij ook die nieuwe update van SCM erop gezet v6..........?
Ik heb nu ineens hetzelfde. Nadat ik SCM had afgesloten en weer opgestart waren mijn icoontjes weer terug...

Denk dat ik maar weer naar de oude versie ga, want dit vind ik niet prettig.
maar waar vind ik die oude versie? die wil ik ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
bij computerland heb ik voor 8 euro de MSI bluetooth mini dongle gekocht, is klein genoeg om te laten zitten, de microsoft muis voor 40 euro bij paradigit past qua kleur erg mooi bij de witte laptop, en is echt een heel fijne muis, zit zelfs een opberghoesje bij, microsoft maakt toch wel heel er goede accessoires!

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:31

DRK

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:39:
[...]

Na de update start SCM niet automatisch meer op...als je dat instelt komen de icoontjes weer vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,
Ik volg dit topic al super lang en ik heb ongeveer alles gelezen alleen wilde ik weten waar jullie de MSI wind vandaan hebben gehaald? Ik keek op de pricewatch maar daar staat dat niemand een voorraad heeft of komen ze elke week per 10 binnnen en zijn ze dan direct weer uitverkocht?
Want ik durf hem iig niet te bestelllen als ik er 10 weken op moet wachten:( Ik heb ook topic regels gelezen en ik weet dat het iig niet over levertijden mag gaan maar dit is toch wel een ander soort vraag :X
Alvast bedankt Stefan! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:35:
hallo allemaal,
Ik volg dit topic al super lang en ik heb ongeveer alles gelezen alleen wilde ik weten waar jullie de MSI wind vandaan hebben gehaald? Ik keek op de pricewatch maar daar staat dat niemand een voorraad heeft of komen ze elke week per 10 binnnen en zijn ze dan direct weer uitverkocht?
Want ik durf hem iig niet te bestelllen als ik er 10 weken op moet wachten:( Ik heb ook topic regels gelezen en ik weet dat het iig niet over levertijden mag gaan maar dit is toch wel een ander soort vraag :X
Alvast bedankt Stefan! _/-\o_
Bestel hem bij een aantal webshops onder rembours en kijk wie het eerste levert. Dan kun je de overige annuleren. Dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
25. Q. Is het toegestaan om de notebook te upgraden?
A. Ja dit is toegestaan. Neem wel even contact op met onze Notebook Hotline en zou je notebook kuren vertonen, haal dan eerst je eigen hardware eruit.

MSI meld mij dat de garantie niet zal afhangen van een (onverbroken) zegel maar via het serienummer..Al moet ik eerlijk zijn, ik kan me niet herinneren dat er een serienummer onderop de notebook staat.

Kan iemand anders een serienummer vinden op de Wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
m3nno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:48:
25. Q. Is het toegestaan om de notebook te upgraden?
A. Ja dit is toegestaan. Neem wel even contact op met onze Notebook Hotline en zou je notebook kuren vertonen, haal dan eerst je eigen hardware eruit.

MSI meld mij dat de garantie niet zal afhangen van een (onverbroken) zegel maar via het serienummer..Al moet ik eerlijk zijn, ik kan me niet herinneren dat er een serienummer onderop de notebook staat.

Kan iemand anders een serienummer vinden op de Wind?
Staat onder de battery op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
DjStefan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:11:
[...]

Staat onder de battery op de laptop
Enige plek waar ik niet heb gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net op MSIWind.net dat ze in Australie 6-cell winds hebben geleverd. zie topic:
http://forums.msiwind.net...ll-wind-update-t1735.html :9~

Blijkbaar komen er ook nieuwe kleurtjes (deze is pearl white) en nieuw design. Zouden ze dan ook snel onderweg naar Europa zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is gewoon van hier, is wit, en dat heet volgens mij ook pearl white. Hij glinstert een beetje. Die Australische heeft wel een printje erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:09:
Ik zag net op MSIWind.net dat ze in Australie 6-cell winds hebben geleverd. zie topic:
http://forums.msiwind.net...ll-wind-update-t1735.html :9~

Blijkbaar komen er ook nieuwe kleurtjes (deze is pearl white) en nieuw design. Zouden ze dan ook snel onderweg naar Europa zijn ??
Deze liefdeslaptop (design althans) was allang bekend dat deze er ook kwam. Stond vanaf het begin al aangegeven op de site van MSI.

Dus de 6cell komt eraan.. De boot doet er denk ik 2 maanden over.. Dus eind oktober hebben we de 6cell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
m3nno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:35:
[...]

De goedkoopste 320 GB Hard Disk kost 67,39 E
pricewatch: Samsung Spinpoint M HM320JI

De goedkoopste 400 GB Hard Disk kost 81,87 E
pricewatch: Samsung Spinpoint M6 HM400LI
Ja true, maar dan heb je wel voor een tientje meer een 2,5" behuizing waar je dan evt een ander schijfje (of de 80gb uit de wind) in kunt stoppen... zo dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ElayZ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:10:
[...]

Ja true, maar dan heb je wel voor een tientje meer een 2,5" behuizing waar je dan evt een ander schijfje, of de 80gb uit de wind in kunt stoppen...
En voor 5 euro meer heb je gewoon 80GB extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
ik vind het printje persoonlijk niet mooi.. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :)
die 6-cell is wel beter, dan kun je tenminste een dvdtje kijken..

Ik heb de Akoya (3cell dus), met een bleutooth headset met dongle, 20% brightness, wifi uit..
- in XP kwam ik met PowerDVD niet verder dan 1u 27m
- in Vista kom ik niet verder dan 1u 19m (max cpu op 50% ingesteld)

dus wanneer er third parties 6-cell accus komen, koop ik me er wel eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
m3nno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

En voor 5 euro meer heb je gewoon 80GB extra :)
Ok, je hebt gelijk, i admit :)

Die 6 cell met dat printje is echt UGLY sorry dat ik t zeg hoor maar echt vreselijk zonde gewoon.

Weet iemand of een aldi of een andere winkel/webshop ergens nog wat heeft liggen of zijn ook de diverse wind clones al overal uitverkocht?

(gezien de modbreak: dit mag ik toch wel vragen? ik ben 2,5 wk op vakantie geweest namelijk en toen ik weg ging zaten we op pagina 14 ofzo met dit topic... excuus anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:25:
[...]

Ok, je hebt gelijk, i admit :)

Die 6 cell met dat printje is echt UGLY sorry dat ik t zeg hoor maar echt vreselijk zonde gewoon.

Weet iemand of een aldi of een andere winkel/webshop ergens nog wat heeft liggen of zijn ook de diverse wind clones al overal uitverkocht?

(gezien de modbreak: dit mag ik toch wel vragen? ik ben 2,5 wk op vakantie geweest namelijk en toen ik weg ging zaten we op pagina 14 ofzo met dit topic... excuus anders)
Volgens mij was er al iemand geweest die met een beetje aceton het logo van MSI er af had gehaald mogelijk haal je dit design ook zo weg. Denk trouwens dat ie ook wel in gewoon wit of zwart beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:05
Met alle features uit de Wind die de vorige miste. Heeft iedereen voor niets een bluetooth dongel gekocht voor de Akoya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ziet iedereen op de foto's van die 6-cell wind trouwens dat de accu dan een eind uitsteekt (ik vermoed dat hij 1cm dikker is). Dit had ik toch niet verwacht, das weer een minpuntje alhoewel ik die 6cell echt nodig heb om lekker te kunnen werken.

Ben er dus niet zo blij mee... :(

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:23:
Volgens mij was er al iemand geweest die met een beetje aceton het logo van MSI er af had gehaald
Yo! :w

In slechts 1 haal is het weg!

Hmmm... weer platter, deze nieuwe E1211? Ach, je kan net zo goed dan nóóit een laptop/desktop/mobieltje/pda kopen ...
Zie trouwens niet meer op de foto de VGA en SD-sloten, speakers naar boven, schermpje weer 0,2" groter, dus laptop ook wat groter?

[ Voor 15% gewijzigd door barchettanl op 01-08-2008 16:09 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
HetWonder schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:00:
Ziet iedereen op de foto's van die 6-cell wind trouwens dat de accu dan een eind uitsteekt (ik vermoed dat hij 1cm dikker is). Dit had ik toch niet verwacht, das weer een minpuntje alhoewel ik die 6cell echt nodig heb om lekker te kunnen werken.

Ben er dus niet zo blij mee... :(
Uit ervaring kan ik vertellen dat m'n Dell M1530 met 9 cells accu ook een bobbel van onderen heeft, en dat dat best fijn is: ergonomisch en technisch: hij kan nu veel beter ventileren! (tenzij je op je bed of op je kussen zit te laptoppen...)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barchettanl schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:17:
[...]

Uit ervaring kan ik vertellen dat m'n Dell M1530 met 9 cells accu ook een bobbel van onderen heeft, en dat dat best fijn is: ergonomisch en technisch: hij kan nu veel beter ventileren! (tenzij je op je bed of op je kussen zit te laptoppen...)
Als je het topic leest, schrijft de 6-cell bezitter ook dat de laptop beter gebalanceerd is. De 3 cell zou je nog wel eens te makkelijk om tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Zijn de Medion Akoya E1210/E1211 wel echt MSI Winds met een Medion-sticker zoals wordt beweerd? Ik lees dat de Medion één geheugenslot heeft en de MSI twee, dus moet er toch sprake zijn van een ander moederbord? Ook krijgt de E1211 features die de Wind niet heeft, zoals Wireless N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Krizna schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:08:
Zijn de Medion Akoya E1210/E1211 wel echt MSI Winds met een Medion-sticker zoals wordt beweerd? Ik lees dat de Medion één geheugenslot heeft en de MSI twee, dus moet er toch sprake zijn van een ander moederbord? Ook krijgt de E1211 features die de Wind niet heeft, zoals Wireless N.
De MSI heeft op het moederbord 1 geheugenmodule gesoldeerd die niet in de akoya zit (deze kan je dus ook niet verwijderen) naast de geheugensleuf. Verder is het moederbord echter hetzelfde; wireless N komt namelijk van een los insteekkaartje dat niet op het moederbord zelf zit. Voor de exacte details zul je bij de echte techneuten moeten zijn, maar bij mijn weten is de basis vh systeem hetzelfde.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Goed nieuws! als ik de straat hier uitloop dan ben ik bij de gamma dus zodra het zover is lig ik op de stoep! :) Is de medion er ook in het wit of alleen zwart zoals op dat plaatje staat?

Dat de 6 cell accu dikker is was te verwachten natuurlijk dat is inderdaad bij andere laptops (bijv de DELL's idd) ook en ik vind het niet storend opzich.
Hij staat stabieler en iets schuin naar voren, wat ik lekker vind typen. (Ik heb ook altijd de pootjes van mn toetsenbord uitgeklapt) Ik ben er dus wel blij mee maar blijft een kwestie van ieder zn voorkeur.

BTW is het niet eens tijd voor een deel 3? Of is iemand daar mee bezig?

Misschien een idee om het dan niet alleen het MSI Wind ervaringen topic te noemen maar ook voor de andere varianten van deze laptopjes en deze ook in de TS te plaatsen met pics en specs. Kun je snel de verschillen naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:39:
[...]

(ging over SCM Utility)
Die had MSI niet meer op de site staan, maar ik had hem zelf wèl.

Maar...ik zag net dat er weer een nieuwe SCM op de site staat, en nu versie 2.0108.0718.003.11.
Is echt geen touw aan vast te knopen aan die nummers bij MSI:
1. v2.0108.0623.003.09 van 8 juli 2008
2. v6.0108.0321.001.11 van 29 juli 2008
3. v2.0108.0718.003.11 van 1 augustus 2008.

Ik zou bijna gaan denken dat die versie van 29 juli helemaal niet voor de Wind was, is immers zeer onlogisch. En: hij gaf de nodige problemen.
Nu de nieuwe maar proberen dus.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benieuwd hoe die nieuwe is.... laat je het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:13:
als ik hem ermee opgestart krijg wel....LOL

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
ElayZ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:23:
Dat de 6 cell accu dikker is was te verwachten natuurlijk dat is inderdaad bij andere laptops (bijv de DELL's idd) ook en ik vind het niet storend opzich.
De 3 Cell die er nu in zit is verdacht licht, denk dat ze helaas maar 3 van de 6 plaatsen gebruikt hebben voor de accu's :(

Zit er zeer aan te denken om via de medion shop de 6 cell te bestellen voor €99, maar bij de shop staat levertijd meer dan 14 dagen... Wacht maar even dat die echt leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:13:
Ziet er weer goed uit in de nieuwe versie. Als ik nu rechtsklik op icoontje van SCM krijg ik de keuzes zelfs in het Nederlands...
En weer Autostart, en 2 icoontjes naast elkaar bij FN+F11 (toggle WLan en BT).

En ik denk dat die vorige versie die met 6... begon idd niet voor de Wind bedoeld was. Bij deze laatste versie zit namelijk een release-note met history en daarin komt 'ie helemaal niet voor.
...sambal bij....? 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe SCM moest ik wel weer 2x installeren, de eerste keer haalt hij alleen de oude weg...maar de icoontjes zijn weer terug, we gaan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:02:
Die nieuwe SCM moest ik wel weer 2x installeren, de eerste keer haalt hij alleen de oude weg...maar de icoontjes zijn weer terug, we gaan vooruit.
Ik las op MSI.Wind.Net dat Wind-gebruikers met de 6-cell-accu tussen de 4,5 en 6 uur halen.
Ik kom zelf niet veel verder dan 2 uur (ECO en WLan aan)....

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vind het wel goed wat Medion doet. Ik heb zelfs nog nagevraagd bij de webshop of ze nu echt wat weten wanneer de MSI Wind geleverd wordt en ze kunnen mij (durven dus niet meer) helemaal geen antwoord meer erop geven.

Overigens heeft de Akoya mini van nu ook al Wireless N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:23:
[...]

Volgens mij was er al iemand geweest die met een beetje aceton het logo van MSI er af had gehaald mogelijk haal je dit design ook zo weg. Denk trouwens dat ie ook wel in gewoon wit of zwart beschikbaar zal zijn.
Lijkt mij als je een laptop koopt met een printje dat je daarvoor juist kiest, en het dan dus niet zal weghalen. Persoonlijk vind ik die hartjes print wel leuk, toch weer niet zo'n standaard laptop.

Wel zal die moeilijker 2de hands te verkopen zijn. (net zoals een roze dell laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
m3nno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:01:
[...]

Lijkt mij als je een laptop koopt met een printje dat je daarvoor juist kiest, en het dan dus niet zal weghalen. Persoonlijk vind ik die hartjes print wel leuk, toch weer niet zo'n standaard laptop.

Wel zal die moeilijker 2de hands te verkopen zijn. (net zoals een roze dell laptop)
Mwoa ligt er denk ik aan, mijn vriendin kan namelijk niet wachten tot de roze wind leverbaar is.
Eindelijk een licht en klein laptopje die ze makkelijk mee kan nemen gewoon in dr handtas oid naar school/werk. En zo zijn er denk ik nog veel meer dames. Het enige probleem daarbij is dat ze iemand moeten hebben die ze erop wijst want in de winkel zie je ze niet liggen. (roze laptops that is, winds zie je sowieso niet natuurlijk) En hier op tweakers zal het gemiddelde aantal vrouwelijke bezoekers vermoedelijk op 1 hand te tellen zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 02-08-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij loveno is de roze wel al te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
HetWonder schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:51:
[...]

Daar had ik ook last van ja.. hij is als het goed is nog niet geinstalleerd dan, hij heeft nu alleen nog maar de medion versie van SCM verwijderd en start daarna de pc op zonder de nieuwe versie te installeren :). Als het goed is zie je nu in Program Files ook geen map meer staan met de naam System Control Manager. Bij mij werkte het goed nadat ik het installatieprogramma voor de tweede keer had gerund. Beetje domme bug ;)
Nu werkt het wel, thanks :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort de Akoya te halen, maar ik maak me wel zorgen om het getik van de harde schijf. NHC zou dit verhelpen, maar dan laat je de harde schijf harder draaien? Dit verkort toch ook de levensduur?

Op de website van NHC staat dat je Microsoft's .NET Framework Version 2.0 moet hebben. Staat dit standaard op de netbook of moet ik dit nog installeren? Er staat ook nog bij: "I'm not responsible for any damage caused by NHC! Use at your own risk!". Deze zin maakt me wel bang dat er iets kan mislopen. Is NHC gegarandeerd veilig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 03:11:
Ik ben van plan binnenkort de Akoya te halen, maar ik maak me wel zorgen om het getik van de harde schijf. NHC zou dit verhelpen, maar dan laat je de harde schijf harder draaien? Dit verkort toch ook de levensduur?

Op de website van NHC staat dat je Microsoft's .NET Framework Version 2.0 moet hebben. Staat dit standaard op de netbook of moet ik dit nog installeren? Er staat ook nog bij: "I'm not responsible for any damage caused by NHC! Use at your own risk!". Deze zin maakt me wel bang dat er iets kan mislopen. Is NHC gegarandeerd veilig of niet?
Nou als NHC je harddisk kapot maakt zullen ze je die niet gaan vergoeden.

Maar ik heb geen last van getik o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
m3nno schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:55:
[...]

Nou als NHC je harddisk kapot maakt zullen ze je die niet gaan vergoeden.

Maar ik heb geen last van getik o.i.d. :)
haha, nee dat schept vertrouwen 8)7
een schepje vertrouwen bovenop: als je niks doet, dan gaat misschien je schijf sowieso kapot :)
wvexeltweakers schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:06:
[...]

Ik las op MSI.Wind.Net dat Wind-gebruikers met de 6-cell-accu tussen de 4,5 en 6 uur halen.
Ik kom zelf niet veel verder dan 2 uur (ECO en WLan aan)....
heb jij een 6-cell dan?? of power2go? normaal gebruik kom ik met 3cell ook aan de +/- 2 uur..
ik vind het echt bagger dat een dvdtje maar +/- anderhalf uur kunt afspelen voordat accu leeg is.. :(
vandaag eens proberen of een divx beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:01:
[...]

Ja natuurlijk alleen probleem is dat ie natuurlijk ngog erg schaars is dus dat mensen er gewoon maar 1 kopen ongeacht kleur of design. Ik zelf zou deze of een witte of een zwarte ook kopen, als ie maar leverbaar zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
b.art schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:15:
[...]

haha, nee dat schept vertrouwen 8)7
een schepje vertrouwen bovenop: als je niks doet, dan gaat misschien je schijf sowieso kapot :)
Lijkt me sterk. Misschien na een x aantal jaren. Maar zeker niet snel. Zo wel heb je garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

b.art schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:15:
[...]

heb jij een 6-cell dan?? of power2go? normaal gebruik kom ik met 3cell ook aan de +/- 2 uur..
ik vind het echt bagger dat een dvdtje maar +/- anderhalf uur kunt afspelen voordat accu leeg is.. :(
vandaag eens proberen of een divx beter gaat :)
Nee, ik heb ook een 3-cell helaas. En daarom ga ik zolang een Power2Go gebruiken, en wacht tot er een omruilaktie komt voor een 6-cell.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

In verschillende fora heb ik al wat berichten gelezen over Wind's/ Akoya's/ Advent's met een ventilator die wat meer geluid produceren dan wenselijk zou zijn. Op MSI.Wind.Net kwam Desertfox met een mogelijke oplossing. Hij had dit euvel ook, en kwam erachter dat de ventilator ook wordt vastgezet door 2 schroeven van de achterplaat van het netbook (aan de linkerzijde bij de ventilatoropeningen).
Toen hij die wat vaster had gezet, was hij van het extra geluid af.

Misschien een idee voor als je dit ook hebt.
8)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
m3nno schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:58:
[...]

Lijkt me sterk. Misschien na een x aantal jaren. Maar zeker niet snel. Zo wel heb je garantie :)
ligt inderdaad wel aan hoeveel je de laptop gebruikt.. stel je gebruikt hem 3 uur per dag, en tikt 2 keer per minuut, dan zou de schijf theoretisch 4,5 jaar meegaan..
(600.000 cycles/ 2 tikken per minuut = 300.000 minuten power on time = 5000 uur / 3 uur per dag = 1667 dagen =~ 4,5 jaar)
als je hem 8 uur gebruikt per dag dan gaat de schijf "slechts" ~1,7 jaar mee, dus binnen de garantie :)
gebruik je hem als server, en staat de 24/7 aan, dan zal naar verwachting de schijf al naar een half jaar de geest geven...

daarbij komt dat Western Digital geen hardeschijf zal maken die snel zal moeten worden vervangen... Michelin levert toch ook geen banden aan Ford die na een jaar versleten zijn :+

en de hardeschijf is niet het meest dure onderdeel van de laptop, en is redelijk eenvoudig te vervangen...
wvexeltweakers schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:22:
[...]

Nee, ik heb ook een 3-cell helaas. En daarom ga ik zolang een Power2Go gebruiken, en wacht tot er een omruilaktie komt voor een 6-cell.
zat ik ook aan te denken, maar ik wacht wel tot er goedkope accu's verkrijgbaar zijn op Ebay..
keb een Akoya, dus waarschijnlijk zal er voor mij geen omruilactie komen...

voordeel van zo'n power2go is wel dat terwijl je die aan het opladen bent (binnen bij stopcontact) je wel buiten kunt laptopen.. en je laptop dus ook buiten kunt opladen.. dus je hoeft nooit naar binnen richting stopcontact.. *O*
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic