[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.947 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:54:
[...]

Waarom zou jij geen BTW moeten betalen?
:(
Omdat de douane niet alle pakketjes kan checken die er binnenkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:58:
[...]

Omdat de douane niet alle pakketjes kan checken die er binnenkomen 8)7
maar die verassing kan soms maanden later komen, is me nu al zo vaak overkomen, en toch altijd weer met de duurdere artikelen, maakt niet uit overigens of het nu uit Duitsland, China, of USA komt....Erg vervelend.

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu aankoop van mijn akoya mini meteen Archlinux met testing/unstable geinstalleerd. De wifi driver kon ik niet compilen omdat er in 2.6.26 wat structs zijn veranderd (maar was makkelijk aan te passen door een regel in de src aan te passen). Nu heb ik alleen nog een beetje problemen met de videokaart icm compiz fusioni git.

Zodra ik compiz opstart krijg ik corrupte beeldlijnen boven aan het beeld. Als ik compiz daarna herstart verdwijnen de corrupte lijnen. Bij gebruik van de desktop cube zakt de framerate naar 25fps. Met glxgears haal ik rond de 722fps. Is dit acceptabel? Ik maak gebruik van de xf86-driver-intel.

Voor de rest ben ik uitermate tevreden met de akoya ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djamilo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:42:
[...]

maar die verassing kan soms maanden later komen, is me nu al zo vaak overkomen, en toch altijd weer met de duurdere artikelen, maakt niet uit overigens of het nu uit Duitsland, China, of USA komt....Erg vervelend.
Da's inderdaad hinderlijk als er maanden later ineens een factuur verschijnt.
Beter direct erbij en klaar is kees. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:07
Modbreak:Dit topic gaat over de MSI WIND en niet over de Medion Akoya.

Ik heb de topicstarter een DM gestuurd en we gaan kijken of we de 2 netbooks gaan opslitsen in 2 topics, of een algemeen topic maken voor beide. Tot nader order gaat dit topic op slot.

Het is niet de bedoeling da iemand anders als de topicstarter een nieuw deel aanmaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik stel dit topic nog even open tot de nieuwe TS er is

De nieuwe TS duurt iets langer als verwacht. Tot die tijd kunnen jullie hier nog even kletsen over zowel de MSI WIND als de Medion Akoya.

Echter zitten we hier op GoT en verwachten we niveau! Dus:

Modbreak:Inhoudelijke discussies over de laptops

Wat we niet willen is gelul over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Ik zal dit topic vanaf nu streng modereren. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is! Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Mocht het echt te moeilijk blijken dan gooi ik dit topic zo weer voor een dag op slot. Doe jezelf en anderen dus een plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/7341/macbooknano3570ve3.jpg
Yep, de Apple MacBook Nano! ;)

@matthijst
Ja, met aceton anoniem gemaakt en met een lasersnijmachine een malletje gemaakt en gespoten met zilververf.

[ Voor 93% gewijzigd door barchettanl op 28-07-2008 12:48 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:11
Hoe gedaan?
Erop gespoten?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik de nieuwste WLAN drivers heb geinstalleerd op mijn MSI wind, raak ik regelmatig tijdens het surfen de verbinding kwijt met mijn Linksys Router. Met mijn Acer 8103 heb ik hier geen last van. Hebben hier nog meer Windjes last van??

Edit/

XP versie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Een tip voor linux users: gebruik dit voor wireless: http://wicd.sourceforge.net/

Ubuntu wilde mn wireless instellingen niet opslaan eerst (schijnt een bug te zijn in network-manager), maar Wicd even geïnstalleerd en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
waarom zou je een apple erop zetten?
Dan belazer jezelf toch een beetje?

Ik ben trots op MSI.

trouwens, heb hele leuke reacties gehad al.
Had hem mee in de media markt om te vergelijken met Acer.
Vele mensen kwamen naar mij toe :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb ook mijn witte Wind binnen, en ik ben zeer verrast van de prestaties. Werkt zeer gemakkelijk met goede rekenkracht, World of Warcraft werkt goed voor grinden/questen/vissen/chatten, en de accuduur valt me ook niet tegen. Wel jammer dat er toch allemaal ongevraagde software bij wordt gegooid (trial van Office, virusscanner trial...Bah!).
Maar al met al een superding!

Nu heb ik wel een vraagje, zal het veel uitmaken als ik er nog 1 GB werkgeheugen bij zet qua prestaties?

StarCraft II: Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik run photoshop smooth.
Ik heb mijn wind wel beetje gefucked.

Heb linux verkeerd geinstalleerd. Ik zie daar niet de XP schijven en vice versa.
dat wordt dus formatten...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Laatst online: 07-08 20:33
Ik heb zojuist geprobeerd een geslipstreamde versie van XP (gemaakt met nLite) op mijn Wind (Akoya) te zetten. Ik heb hiervoor de recovery-CD gebruikt die bij de Akoya zat. Tijdens de installatie krijg ik te zien dat er bestanden ontbreken, waaronder:

iaahci.cat

De installatie kan hierdoor niet voltooid worden. Heeft iemand een idee hoe ik de zaak aan de praat kan krijgen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:01
tiesum schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:52:
Ik heb zojuist geprobeerd een geslipstreamde versie van XP (gemaakt met nLite) op mijn Wind (Akoya) te zetten. Ik heb hiervoor de recovery-CD gebruikt die bij de Akoya zat. Tijdens de installatie krijg ik te zien dat er bestanden ontbreken, waaronder:

iaahci.cat

De installatie kan hierdoor niet voltooid worden. Heeft iemand een idee hoe ik de zaak aan de praat kan krijgen?

Thanks!
Hij heeft de drivers voor de AHCI niet. Je zou deze kunnen slipstreamen in de XP CD. Wat ik heb gedaan is AHCI in de BIOS gedisabled, Windows installeren, de driver in Windows geinstalleerd en daarna in de BIOS weer aangezet.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:48:
Ondanks dat ik de nieuwste WLAN drivers heb geinstalleerd op mijn MSI wind, raak ik regelmatig tijdens het surfen de verbinding kwijt met mijn Linksys Router. Met mijn Acer 8103 heb ik hier geen last van. Hebben hier nog meer Windjes last van??

Edit/

XP versie
Nee, hij (Wind/XP) doet het bij mij prima met mijn Belkin Vision router. Zelfs betere ontvangst dan met mijn Asus! Helemaal top dus.
? Had je dat ook met de iets oudere drivers??
:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Heeft iemand eventueel al de mogelijkheid gehad om een 5800 mHa accu van de Akoya / Medionshop te testen op een Wind? Ben best benieuwd of die gewoon uitwisselbaar zijn. Kost wel € 99 maar ja...

Ik heb de doorvoersnelheden van de (Wind/XP) harddisk eens gemeten: en dat viel zeker niet tegen! Bij transfers vanaf 128 kb schrijft de Wind minimaal 125 MB/s en leest dan 63 MB/s, en dat is best rap! Ter vergelijking: mijn WD Raptor 150 haalt dan 85 MB/s schrijven en 115 MB/s lezen.
:9

[ Voor 43% gewijzigd door wvexeltweakers op 28-07-2008 15:43 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
wvexeltweakers schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:39:
Heeft iemand eventueel al de mogelijkheid gehad om een 5800 mHa accu van de Akoya / Medionshop te testen op een Wind? Ben best benieuwd of die gewoon uitwisselbaar zijn. Kost wel € 99 maar ja...

Ik heb de doorvoersnelheden van de (Wind/XP) harddisk eens gemeten: en dat viel zeker niet tegen! Bij transfers vanaf 128 kb schrijft de Wind minimaal 125 MB/s en leest dan 63 MB/s, en dat is best rap! Ter vergelijking: mijn WD Raptor 150 haalt dan 85 MB/s schrijven en 115 MB/s lezen.
Uit je sig denk ik waar te nemen dat jij 2 GB in je Wind hebt gezet. Hoe groot is het verschil en is het makkelijk erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Lollial schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Uit je sig denk ik waar te nemen dat jij 2 GB in je Wind hebt gezet. Hoe groot is het verschil en is het makkelijk erbij te zetten?
Hoe groot het verschil is kan ik je niet zeggen, omdat ik die extra 1GB er al na 2 dagen had ingezet. Is ook meer bedoeld voor als ik er straks Vista op wil gaan zetten, of met grote bestanden aan de slag wil zoals in Photoshop etc.

Het erbij zetten was niet lastig. Ik had al wel ervaring met desktops aanpassen, maar dit was de eerste keer dat ik een notebook(je) opende. Op internet zijn verschillende handleidingen over hoe je dat bij de Wind (of Akoya) kunt doen, bijv. hier.
Let wel op: bij de Akoya is het volgens mij niet helemaal hetzelfde!

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emil5213
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 13:14
Aangezien er reeds geinstalleerde Ubuntu's zijn op de Medion Akoya... Bij mij blijft ie hangen op busybox and initramfs en is dus niet te installeren! (versie 8.04) Googelen bracht geen oplossing voor mij :?
Info over hacken/installeren van Mac OS X is NIET toegestaan!

Akoya heeft maar 1 geheugenplek itt Wind

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 12-09 11:55
FireFly3k schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:32:
[...]

Hij heeft de drivers voor de AHCI niet. Je zou deze kunnen slipstreamen in de XP CD. Wat ik heb gedaan is AHCI in de BIOS gedisabled, Windows installeren, de driver in Windows geinstalleerd en daarna in de BIOS weer aangezet.
Ik heb met nlite de drivers erin ge-streamed, ook omdat ik een engelstalige XP op mijn Medion wou hebben (een van de andere verschillen tussen MSI en de Medion, medion levert alleen een nederlandse windows, De OEM key werkt wel voor de engelse versie). Ik heb van de intel site de drivers voor de ICH7M type "F6"gedownload(de drivers van de CD gaven wat problemen) en vervolgens gezorgd dat ik de installatie voor de ICH7M AHCI geselecteerd bij het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Is er iemand hier die er Visual Studio 2008 op heeft geprobeerd? Ben namelijk benieuwd of de laptop nog een beetje valt te gebruiken met ontwikkel omgevingen zoals eerder genoemde en Eclipse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Emil5213 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:41:
Aangezien er reeds geinstalleerde Ubuntu's zijn op de Medion Akoya... Bij mij blijft ie hangen op busybox and initramfs en is dus niet te installeren! (versie 8.04) Googelen bracht geen oplossing voor mij :?
[mbr]Info over hacken/installeren van Mac OS X is NIET toegestaan![/mbr]

Akoya heeft maar 1 geheugenplek itt Wind
Je hebt minimaal ubuntu versie 8.04.1 nodig. Hierin zitten net wat fixes die nodig zijn om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

*knip*

Ik ben er tevreden over, heb er een eigen gebakken nLite versie van de meegeleverde OEM op gezet en het draait allemaal retesnel en als een zonnetje. *knip*

Om ervaringen te delen kun je als kersverse eigenaar een review schrijven.

[ Voor 143% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 20:17 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Modbreak:Nog iets, Als je je MSI WIND of Medion Akoya binnen hebt is het echt niet nodig dat te melden. Mocht je je ervaringen kwijt willen dan kun je een review plaatsen. Opmerkingen zoals "oh wat is de adapter groot" zijn totaal niet boeiend, dat weten we wel.

Graag dus inhoudelijke discussies zoals nieuwe accesoires, installeren van Linux distro x en problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GENETX schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:21:
[modbreak]Nog iets, Als je je MSI WIND of Medion Akoya binnen hebt is het echt niet nodig dat te melden. Mocht je je ervaringen kwijt willen dan kun je een review plaatsen. Opmerkingen zoals "oh wat is de adapter groot" zijn totaal niet boeiend, dat weten we wel.

Graag dus inhoudelijke discussies zoals nieuwe accesoires, installeren van Linux distro x en problemen![/modbreak]
dan loop ik tegen het probleem aan dat ik de adapter te groot vindt
wie weet hiervoor een oplossing?
:>

sorry hoor maar dit is een ervaringen uitwissel topic dus ik geloof niet dat ik iets heel belachelijks plaats. En nee ik ga geen complete review plaatsen over het apparaat het lijkt me alleszins redelijk als ik vraag aan andere mensen: wat vinden jullie er nu globaal van na een weekje rotzooien? Positieve/negatieve punten? Het is tenslotte een ervaringen uitwissel topic.

bovendien kan de heer Mod hier eerst weleens aan zijn taalgebruik gaan denken in de waarschuwingen ("wat we niet willen hebben is gelul over...") die hij boven topics schrijft in plaats van zulke kinderachtige mods uit te voeren. Doe dat lekker zelf.

[ Voor 2% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 20:02 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Punt is dat het spam is. Het zijn ervaringen die al duizenden keren op het internet staan. We zijn hier op GoT en er wordt gewoon wat niveau verwacht. Tweakers.net heeft niet voor niks een review systeem.

Ervaringen mogen best gedeeld worden, maar het gaat dan over ervaringen met accesoires en andere dingen zoals RMA of non standaard OS-en en dergelijke. Commentaar over de gebreken van de netbook is helemaal niet nodig, en zoals gemeld, daarvoor kun je een review schrijven.

Ik neem aan dat ik duidelijk ben!

Edit:
Het algemeen beleid:
Niet toegestaan:
...
Reacties die op een andere manier niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.
Exact wat je doet, iets toevoegen wat al 100 keer eerder in dit topic is gepost. Het voegt op het laatst niets meer toe. De eerste Akoya's zijn verkocht en de ervaringen daarover zijn al gedeeld. Als iemand basic info/plaatsjes over de netbook wil dan zoekt diegene wel een review.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Ik heb sinds gisteren windows vista op me medion gezet.
Het werkt goed, maar toch niet zo snel als xp.
Wat me opviel is dat ik nu niet meer 720p vloeiend kan afspelen :(
Zou dit komen doordat ik maar 1gig erin heb zitten? Zou dit met 2gig wel weer vloeiend gaan.
Wat mij wel verbaasde is dat het shared video geheugen van 64mb naar 250mb shared is gegaan :)
Dit zou je best kunnen merken bij bepaalde spellen. Bij wow zat het video geheugen al helemaal vol.
Misschien dat het met 250mb stuk beter loopt, mits je genoeg geheugen hebt :P
Maja misschien is vista wel gewoon stuk zwaarder voor de processor en heeft het geen nut om extra gig erbij te plaatsen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je zou Vista kunnen afslanken door veel spul uit te zetten. Kijk eens in msconfig en zet daar Superfetch uit. Verder kun je zaken zoals de sidebar en indexed search uitzetten. Als je hier en daar wat tweaked moet je laptopje al wat vlotter gaan.

In princiepe draaide Vista wel goed op 1GB op mijn oude laptopje. Maar die had ook al een dualcore. Ik denk toch ook wel dat de Atom wat kracht tekort komt met Vista en ik denk dat je dat sterk merkt met een HD filmpje. Die 250MB is overigens je normale 64MB plus wat shared (apperture volgens mij). Je krijgt niet meer als in XP, alleen gaat Vista er iets anders mee om. Het kan misschien iets schelen, maar voor zover ik weet is het een andere manier van weergeven tussen XP en Vista.

Overigens merkte ik wel het verschil toen ik 2GB in de laptop gooide. Met de huidige prijzen kun je het altijd proberen :+

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Nee, hij (Wind/XP) doet het bij mij prima met mijn Belkin Vision router. Zelfs betere ontvangst dan met mijn Asus! Helemaal top dus.
? Had je dat ook met de iets oudere drivers??
Die oudere drivers heb ik al na 1 dag vervangen, en tijdens dit plaatsen ben ik weer mijn netwerkverbinding kwijt :(

Denk dat ik die oudere maar weer eens ga proberen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
sjaak88 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:38:
Ik heb sinds gisteren windows vista op me medion gezet.
Het werkt goed, maar toch niet zo snel als xp.
Wat me opviel is dat ik nu niet meer 720p vloeiend kan afspelen :(
Zou dit komen doordat ik maar 1gig erin heb zitten? Zou dit met 2gig wel weer vloeiend gaan.
Wat mij wel verbaasde is dat het shared video geheugen van 64mb naar 250mb shared is gegaan :)
Dit zou je best kunnen merken bij bepaalde spellen. Bij wow zat het video geheugen al helemaal vol.
Misschien dat het met 250mb stuk beter loopt, mits je genoeg geheugen hebt :P
Maja misschien is vista wel gewoon stuk zwaarder voor de processor en heeft het geen nut om extra gig erbij te plaatsen? Iemand hier ervaring mee?
viel mij idd ook al op ja dat 720p niet meer lekker liep, en een gewoon PAL DVD loopt ook niet echt 100% lekker.. (niet lip-sync)
en het opstarten duurt 43s... :S maar is wel sneller dan MAC OS X...

dus ik denk dat ik XP er ook nog maar eens bij op zet, dan heb ik een triple boot :)
kijken welk OS mij het beste bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Dankjewel GENETX voor de hulpzame info =)

Ik heb al het 1 en ander getweakt in vista, en de codecs.
Nu draait ook vista 720p goed, dus laat je niet afschrikken ;)
Woensdag haal ik een 2gig reepje, dan laat ik wel weten of het grote prestatie verbetering geeft of niet. Helaas is er maar 1 slot beschikbaar bij de medion.
Toch wel raar dat Cpu z aangeeft dat hij toch echt 2 sloten heeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

GENETX schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:04:
Je zou Vista kunnen afslanken door veel spul uit te zetten. Kijk eens in msconfig en zet daar Superfetch uit. Verder kun je zaken zoals de sidebar en indexed search uitzetten. Als je hier en daar wat tweaked moet je laptopje al wat vlotter gaan.
Op Notebookreview.com beschrijven ze hoe ze Vista basic geinstalleerd hebben en dat het sneller werkte dan XP. Ook in benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik wil voor mijn Akoya mini een kleine muis aanschaffen die een beetje past bij de grote van de laptop. Er zijn drie keuzes: 1)muis met draad, 2)muis met radio communicatie 3)muis met bluetooth communicatie. Erg belangrijk vind ik dat ik zo batterij zuinig mogelijk ben aan de kant van de laptop. Hierdoor valt denk ik de draad versie af omdat die al zijn stroom van de laptop accu haalt(bij andere twee via batterij in de muis) Dan blijft er dus nog twee mogelijkheden over. Een "normale" draadloze muis met zo'n klein usb ontvangertje of een klein usb bluetooth zender/ontvagertje kopen icm een bluetooth muis. Ik heb echter nergens informatie kunnen vinden over wat nou het zuinigst is en zou het toch graag willen weten, ookal zal het denk ik om minuten gaan, maar toch. Helaas kan ik zelf de test niet doen want ik heb thuis slechts muizen met draad :P

Iemand een idee of een link naar een test?

(misschien optie 4: een bluetooth zender/ontvanger direct aan het moederbord koppelen aangezien de MSI wind dit wel intern heeft, geen idee of je dat kan kopen. Zou een usb bluetooth meer of minder stroom verbruiken dan een bluetooth direct aan het moederbord?)

[ Voor 8% gewijzigd door laminaatplaat op 28-07-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 13:39
@Genetx

a.u.b. taalgebruik in waarschuwing aanpassen

oké, bedankt voor het aanpassen

[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Dave op 29-07-2008 10:00 ]

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
sjaak88 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:57:
Dankjewel GENETX voor de hulpzame info =)

Ik heb al het 1 en ander getweakt in vista, en de codecs.
Nu draait ook vista 720p goed, dus laat je niet afschrikken ;)
Woensdag haal ik een 2gig reepje, dan laat ik wel weten of het grote prestatie verbetering geeft of niet. Helaas is er maar 1 slot beschikbaar bij de medion.
Toch wel raar dat Cpu z aangeeft dat hij toch echt 2 sloten heeft :S
Het kan zijn dat de chipset dat aangeeft, maar de pinnen niet zijn verbonden hiervoor.

@ Mr. Dave, fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik heb in mediamarkt een auto adapter gekocht.
9 aansluitingen! Wel helaas van Thurst.
35 euro en werkt zeer goed!

Nu nog een Wind houder voor in de auto. En ik ben helemaal bij :)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

laminaatplaat schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:34:
Ik wil voor mijn Akoya mini een kleine muis aanschaffen die een beetje past bij de grote van de laptop. Er zijn drie keuzes: 1)muis met draad, 2)muis met radio communicatie 3)muis met bluetooth communicatie. Erg belangrijk vind ik dat ik zo batterij zuinig mogelijk ben aan de kant van de laptop. Hierdoor valt denk ik de draad versie af omdat die al zijn stroom van de laptop accu haalt(bij andere twee via batterij in de muis) Dan blijft er dus nog twee mogelijkheden over. Een "normale" draadloze muis met zo'n klein usb ontvangertje of een klein usb bluetooth zender/ontvagertje kopen icm een bluetooth muis. Ik heb echter nergens informatie kunnen vinden over wat nou het zuinigst is en zou het toch graag willen weten, ookal zal het denk ik om minuten gaan, maar toch. Helaas kan ik zelf de test niet doen want ik heb thuis slechts muizen met draad :P

Iemand een idee of een link naar een test?

(misschien optie 4: een bluetooth zender/ontvanger direct aan het moederbord koppelen aangezien de MSI wind dit wel intern heeft, geen idee of je dat kan kopen. Zou een usb bluetooth meer of minder stroom verbruiken dan een bluetooth direct aan het moederbord?)
Ik gebruik zelf de Logitech VX Nano met de Wind. Is een zeer gebruiksvriendelijk muisje met een zeer klein USB zender/ontvangertje. Ik heb geen test gezien omtrent het gebruik dat die uit het netbook genereert, maar ik merk in elk geval geen grote verschillen in gebruikstijd. Wat ik er prettig aan vind, is dat je het scrollwiel in kunt stellen op "vliegwiel"stand, en normale stand met weerstand.
;)

[ Voor 0% gewijzigd door wvexeltweakers op 29-07-2008 08:21 . Reden: Taalfoutje ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
wvexeltweakers schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:20:
[...]

Ik gebruik zelf de Logitech VX Nano met de Wind. Is een zeer gebruiksvriendelijk muisje met een zeer klein USB zender/ontvangertje. Ik heb geen test gezien omtrent het gebruik dat die uit het netbook genereert, maar ik merk in elk geval geen grote verschillen in gebruikstijd. Wat ik er prettig aan vind, is dat je het scrollwiel in kunt stellen op "vliegwiel"stand, en normale stand met weerstand.
;)
Ik heb thuis ook de Logitech VX Nano en hij is zeer precies, energiezuinig en gaat zeer lang mee op 1 batterij omdat je hem aan en uit kan zetten. Maar het absolute toppunt van deze muis is de ontvanger. Superklein en je kan hem opbergen in de muis om makkelijk mee te nemen. Zeker in combinatie met de al zo draagbare Wind een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:32
Hier nog iemand met de Logitech VX nano. Gisteren aangeschaft bij de MM. Samen met een mooie 13" tas en de Philips power2go. Moet zeggen dat de mogelijkheden van de Power2go echt gigantisch zijn. Telefoon, mp3-speler en laptop kunnen dmv dit apparaat worden opgeladen. Zal later even de werkelijke prestaties van de Philips geven zodat mensen een goed beeld hierbij hebben.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Inmiddels bericht de Duitse msi-wind.de site (http://www.msi-wind.de/20...ell-wind-u100-kostet-599/) dat de 6-cells versie van de Wind maar liefst 100 dollar duurder zal uitvallen dan de 3-cells. In Europa zou dit wel eens 100 euro kunnen worden. Het kan dus zijn dat MSI Nederland zich met eerdere toezeggingen tot een omruilactie in de vingers zal snijden? :/

Mocht het wel doorgaan dan is hier iig veel voordeel mee te behalen voor Wind gebruikers.

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Bij de Medion zat een foldertje met accessoires. De 6-cells accu wordt daarin voor alle landen aangeboden voor €99, echter in Engeland zou hij £59 moeten gaan kosten: dat is nog geen €75!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Michaelg schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:07:
Hier nog iemand met de Logitech VX nano. Gisteren aangeschaft bij de MM. Samen met een mooie 13" tas en de Philips power2go. Moet zeggen dat de mogelijkheden van de Power2go echt gigantisch zijn. Telefoon, mp3-speler en laptop kunnen dmv dit apparaat worden opgeladen. Zal later even de werkelijke prestaties van de Philips geven zodat mensen een goed beeld hierbij hebben.
Over die Power2Go (7640 = de zwaarste versie) heb ik juist contact gehad met de Philips Technische Service. Die antwoordde "dat dit niet gaat werken, omdat de Wind meer stroom vraagt, dan dat de power2Go kan leveren"(.....). Terwijl Paradigit op een vraag als antwoord gaf "dat je er met de Wind 60 tot 90 minuten mee zou kunnen werken"(...).

Ik mag aannemen dat Philips wel weet wat hun eigen producten kunnen, maar het zal ook niet de eerste keer zijn dat ze ernaast zitten.
Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw ervaringen met die Power2Go.
ik vind echter dat al zou je er 90 minuten mee kunnen werken, dat het een te dure en omslachtige oplossing is (om voor de Wind alleen te gebruiken, dan).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Volgens de specificaties kan de Power2Go het volgende leveren:
Power output

•Voltage: 5.6 V DC, max. 350 mA, 16-19 V DC, max. 2000 mA

Dus maximaal een kleine 40W.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
wvexeltweakers schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:03:
[...]

Over die Power2Go (7640 = de zwaarste versie) heb ik juist contact gehad met de Philips Technische Service. Die antwoordde "dat dit niet gaat werken, omdat de Wind meer stroom vraagt, dan dat de power2Go kan leveren"(.....). Terwijl Paradigit op een vraag als antwoord gaf "dat je er met de Wind 60 tot 90 minuten mee zou kunnen werken"(...).

Ik mag aannemen dat Philips wel weet wat hun eigen producten kunnen, maar het zal ook niet de eerste keer zijn dat ze ernaast zitten.
Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw ervaringen met die Power2Go.
ik vind echter dat al zou je er 90 minuten mee kunnen werken, dat het een te dure en omslachtige oplossing is (om voor de Wind alleen te gebruiken, dan).
ik heb ook contact met philips opgenomen over de capaciteit van dat ding, (want ergens staat dat dit 8000mh is)maar al zou de wind niet te veel power trekken. Dan nog zou volgens de philips mensen de zwaarste power2go op 19v maar een capaciteit van 1000mha hebben. Daar heb je dus bar weining aan denk ik. ergens las ik dat dit(1000mha) ongeveer gelijk staat aan een half uurtje.

ik heb onderstussen de medion accu besteld,maar ben wel benieuwd naar ervaring in de praktijk met die power2go...

[ Voor 3% gewijzigd door AC77 op 29-07-2008 11:07 ]

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik heb gisteren op mijn werk de philips al even kunnen testen, (de power2go was 3/4de opgeladen). En toen heb ik ong anderhalf uur op de philips accu kunnen draaien, en daarna was de accu van de wind weer op 80% (dus nog eens 1:45). intotaal dus 3:15 op 3/4de van de capaciteit. Ik denk dat wanneer ik de power2go volledig opgeladen had, zeker de 4 uur had kunnen halen. Morgen avond ga ik dit uitvoerig testen.

Ik was gisteren vrij tevreden over de 3:15 die ik extra behaalde. Plus alle extra opties die het apparaat te bieden heeft is het naar mijn mening een prima product. (Intotaal zou ik dus met de Wind accu + power2go 5:15 kunnen werken, wanneer de accu volledig opgeladen zou zijn haal ik denk ik de 6 uur intotaal. En dat vind ik best netjes)

De power2go weegt bijna niks, en is ook nog eens erg compact.

Woensdag avond ga ik proberen een uitgebreide review te schrijven voor de mensen die er nog over twijfelen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben eens gaan googlen naar de mogelijkheid om op de akoya de bios van de msi wind te zetten maar kan daar helemaal niks over vinden. Het lijkt me wel de moeite aangezien je daarmee het hd-parkeren probleem kan oplossen in het bios. Daarnaast: zal het mogelijk zijn dat de eco functie van de wind (via fn-F10) dan wel werkt?

Zijn er mensen die dit al geprobeerd hebben en me hier meer over kunnen melden? Het verbaast me eigenlijk dat ik er zo weinig over kan vinden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dit lijkt me vrij riskant.. de Medion is namelijk geen 100% kloon zoals de Advent?

Maar goed, het lijkt me ook interessant.

[ Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Michaelg schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:23:
Ik heb gisteren op mijn werk de philips al even kunnen testen, (de power2go was 3/4de opgeladen). En toen heb ik ong anderhalf uur op de philips accu kunnen draaien, en daarna was de accu van de wind weer op 80% (dus nog eens 1:45). intotaal dus 3:15 op 3/4de van de capaciteit. Ik denk dat wanneer ik de power2go volledig opgeladen had, zeker de 4 uur had kunnen halen. Morgen avond ga ik dit uitvoerig testen.

Ik was gisteren vrij tevreden over de 3:15 die ik extra behaalde. Plus alle extra opties die het apparaat te bieden heeft is het naar mijn mening een prima product. (Intotaal zou ik dus met de Wind accu + power2go 5:15 kunnen werken, wanneer de accu volledig opgeladen zou zijn haal ik denk ik de 6 uur intotaal. En dat vind ik best netjes)

De power2go weegt bijna niks, en is ook nog eens erg compact.

Woensdag avond ga ik proberen een uitgebreide review te schrijven voor de mensen die er nog over twijfelen.
Zo zie je maar dat ze bij Philips kennelijk zelf niet weten wat hun producten (zouden) kunnen.
Ik heb echter wel wat kanttekeningen bij jouw ervaringen:

- hoe groot is het risico dat je jouw Wind beschadigt met de Power2Go? In de handleiding van de Power2Go staat namelijk: "Dit oplaadbare energiepakket geeft direct energie aan (...) en 16 V-19 V gelijkstroom (notebooks).". Volgens de handleiding van de Wind maakt die echter gebruik van wisselstroom. Ik ben geen electronica-man, maar dat is dus niet hetzelfde. Wellicht dat iemand uit kan leggen of dit kwaad kan voor de Wind?

- toen je begon met je test was de Wind toen al helemaal leeg, of gedeeltelijk geladen?

En uiteraard zie ik je test met belangstelling tegemoet.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
De adapter krijgt wisselstroom uit het stopcontact (wandcontactdoos door voor de mierenn...), maar het lijkt me dat de adapter dit omzet naar gelijkspanning van het benodigde voltage zoals dat bij veel apparatuur werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Mijn eerste posting omdat ik zag dat iemand ook een INITRAMFS probleem heeft tijdens installatie Ubuntu 8.04.1 op zijn Medion Akoya.

Ik heb uiteindelijk Ubunut 8.04.1 kunnen installeren op mijn Akoya middels een andere USB stick.
Ik heb eerst een 2G usb stick gebruikt en daarop via verschillende manieren de Ubuntu Live CD op gezet aan de hand van gedownloade ISO file. Deze live install op de 2Gbyte USB stick starten in alle gevallen gewoon op, maar na het eerste Ubuntu logo, gaf telkens een een INITRAMFS probleem!
Ook diverse zaken tijdens boot string aangepast ACPI=off, vga=normal, etc.., maar dat mocht allemaal niet baten.

Na veel uren/dagen kloten toch maar een andere USB stick geprobeerd (1 Gbyte geval) en dezelfde stappen doorlopen om Live CD op USB stick te installeren. Nu geen enkel probleem tijdens de installatie en dus met succes Ubuntu op de Akoya geinstalleerd.

Raar maar waar, maar in mijn geval lag het toch duidelijk aan de USB stick waardoor ik niet in staat was om Ubuntu op Akoya te installeren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

JD_1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier nog een thread over een bios mod voor de MSI/Medion/Advent.. http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=2487 (hopelijk nix illegaals).. misschien is het dus toch gewoon mogelijk om ze uit te wisselen.. maar ik denk wel dat windows dan opnieuw geactiveerd moet worden.

edit: lees net ergens dat mensen die de nieuwe 1.06 MSI bios op de Advent installeren een zwart scherm krijgen.. op Medion proberen zal dus al helemaal geen goed idee zijn lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
op frontpage quickspot:
http://quickspot.nl/

MSI kloon.
Net gebeld. Alle specificaties zijn hetzelfde, alleen zit er geen MSI logo op.
Volgens quickspot is het van Toshiba.
Direct leverbaar!

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Wel maar in 1 kleur zo te zien.. en als je xp erbij wil ben je €500 kwijt.. upgraden kan met MSI/Medion ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
DNA_Saint schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:29:
op frontpage quickspot:
http://quickspot.nl/

MSI kloon.
Net gebeld. Alle specificaties zijn hetzelfde, alleen zit er geen MSI logo op.
Volgens quickspot is het van Toshiba.
Direct leverbaar!
op de site kan ik hem niet vinden/bestellen, slechte site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Resolutie zoals 1024 x 768 is niet altijd te kiezen.....

Ik had hierover al het een en ander gelezen op MSIWind.Net en daar werd door sommigen beweerd dat dit te maken zou hebben met een (deel)partij Wind's die een slecht/ minder scherm zouden hebben dan andere.

Dus uiteraard ging ik uitproberen of ik die resolutie wèl kon selecteren. En daarbij is het volgende op te merken:
- Wind loopt op de accu: na resolutie 1024x600 (32bit) 60 Hertz komt als eerstvolgende 1152x864 256 kleuren, 60 Hertz. De resolutie 1024x768 is niet te vinden in het volglijstje. Ook resoluties met 65 Hertz komen er niet in voor;
- Wind loopt op stroom, en ik heb mijn externe CD-Rom (LG-E50N) en desktopstand met wireless tobo (Logitech Alto) via USB aangesloten: idem als hiervoor;
- Wind loopt op stroom, niets via USB aangesloten: dan kan ik ineens voor de resolutie 1024x768 kiezen, net als voor een hoop resoluties met 65 Hertz verversing;

Wel vreemd. Iemand enig idee waarom dat dit zo is?
8)7

Noot: als je dit wilt proberen, moet je wel eerst bij Eigenschappen> Instellingen> Geavanceerd> Beeldscherm het vinkje weghalen bij Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
thefxr schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:42:
[...]

op de site kan ik hem niet vinden/bestellen, slechte site
je moet waarschijnlijk ff bellen om te bestellen.
maar plaatje staat op frontpage:
Afbeeldingslocatie: http://www.quickspot.nl/graphics/10-notebook.jpg

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon de Ahtec Netbook die ook al vaker voorbij gekomen is hier. Die is helemaal gelijk aan de Wind. Op XP na. Leverbaar bij Ahtec Nederland in Barendrecht. (athec.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
haha 8)7 en Quickspot wil zn klanten laten geloven dat dit hun eigen "exclusieve" laptop is? wat een dom bedrijf is dat toch.

[ Voor 15% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik 1GB of 2GB moet halen voor msi u100 usa versie?

Soms hoor ik dat je 1GB moet vervangen met een 2GB reepje. Maar sommige zeggen dat er een 1GB chip in zit en je alleen nog 1GB erbij moet plaatsten.

Weet iemand hoe het echt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hier zijn wel gasten die een Medion BIOS op de MSI hebben geflashed:
http://forums.mydigitalli...62c94c1a737&t=2487&page=2

Dus andersom zou ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:31:
Weet iemand of ik 1GB of 2GB moet halen voor msi u100 usa versie?

Soms hoor ik dat je 1GB moet vervangen met een 2GB reepje. Maar sommige zeggen dat er een 1GB chip in zit en je alleen nog 1GB erbij moet plaatsten.

Weet iemand hoe het echt zit?
In mijn (Nederlandse) Wind zat 1 reep van 1GB en was het andere slot vrij. Misschien het beste eerst even openschroeven, zie hier.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
matthijst schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:35:
Hier zijn wel gasten die een Medion BIOS op de MSI hebben geflashed:
http://forums.mydigitalli...62c94c1a737&t=2487&page=2

Dus andersom zou ook moeten kunnen.
Wie durft het aan? O-) Als er een makkelijke manier was om een foute flash ongedaan te maken dan zou ik dit wel doen.. maar goed, Medion heeft dus gewoon een hoop functionaliteit uit de bios gehaald en hierdoor zijn dingen als APM niet mogelijk? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cooler_King schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:45:
Wie durft het aan? O-) Als er een makkelijke manier was om een foute flash ongedaan te maken dan zou ik dit wel doen.. maar goed, Medion heeft dus gewoon een hoop functionaliteit uit de bios gehaald en hierdoor zijn dingen als APM niet mogelijk? ;(
Ik vraag me ook af of je het zo nodig hebt. Dat parkeren van de hd zal echt niet zo schadelijk zijn als sommigen op fora beweren, het lijkt me sterk dat de engineers van medion zo dom zijn dat ze functionaliteit om de harde schijf goed te laten werken uit het bios gaan slopen. Misschien moet iemand eens een mailtje wagen naar medion met de vraag hoeveel kwaad dat parkeren volgens hun kan. Ze geven niet voor niets 3 jaar garantie op het ding...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Het is een feit dat de levensduur van de drive er gigantisch mee wordt verkort, garantie of niet. En ik vind het gewoon irritante geluidjes telkens.. Voor de rest heb je er ook nix aan. De Medion heeft bepaalde menu's disabled in de bios terwijl het geen kwaad kan om deze erin te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Kom ik leuk thuis met 2gig adata 667mhz geheugen voor me laptopje.
Mooi goed erin gedaan, en wat denk, doet die het niet :S :(
Het oude geheugen erin en hoppa hij doet het wel.
Waarom pakt die het adata geheugen niet? =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

sjaak88 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:57:
Mooi goed erin gedaan, en wat denk, doet die het niet :S :(
Het oude geheugen erin en hoppa hij doet het wel.
Welk laptopje? MSI Wind? Medion Akoya Mini, of de Advent?

Zit namelijk nogal verschil in... Bij de MSI Wind kan er zowiezo maar 1GB bijgeprikt worden, totaal dus 2 GB.
Bij de Medion moet het 1GB reepje eruit, en kan die vervangen worden door een 2GB reepje, alleen is het wel aan te raden om geheugen te nemen dat evensnel is als het reepje wat erin zat...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Het is de medion versie.
En ja het ene reepje is eruit, maar het moet dus persee 533mhz geheugen zijn?
Sinds wanneer is dat zo :P
Klokt die toch gewoon omlaag naar 533mhz of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:05:
Dit is gewoon de Ahtec Netbook die ook al vaker voorbij gekomen is hier. Die is helemaal gelijk aan de Wind. Op XP na. Leverbaar bij Ahtec Nederland in Barendrecht. (athec.nl)
ahtec :-) Functioneel gelijk aan MSI? M.a.w. je kan dus bios en drivers van MSI Wind gebruiken? Deze ftp site ben ik niet erg van onder de indruk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:54:
Het is de medion versie.
En ja het ene reepje is eruit, maar het moet dus persee 533mhz geheugen zijn?
Sinds wanneer is dat zo :P
Klokt die toch gewoon omlaag naar 533mhz of niet?
Vreemd idd want de 1GB is van Hyundai Electronics, PC2-5300 (=667). Deze kan volgns cpu-z 200, 266 of 333MHz.
Ik heb transcend besteld, meld wel of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emil5213
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 13:14
sjaak88 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:57:
Geheugen is vaak problematisch. Houd je aan de specificaties, dan heb je meestal... geen probleem. Buiten de specificaties wordt het nog moeilijker helaas.
[...]

Als de update mislukt... dan ben je je laptop kwijt! Jammer maar dan doet ie niks meer. Vind het zonde van mijn 400 euri, win ook nooit bij de staatsloterij.
JD_1971 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:02:
Mijn eerste posting omdat ik zag dat iemand ook een INITRAMFS probleem heeft tijdens installatie Ubuntu 8.04.1 op zijn Medion Akoya.

Ik heb uiteindelijk Ubunut 8.04.1 kunnen installeren op mijn Akoya middels een andere USB stick.

Raar maar waar, maar in mijn geval lag het toch duidelijk aan de USB stick waardoor ik niet in staat was om Ubuntu op Akoya te installeren.

JD_1971
Mijn poging betrof 8.04 en werkte dus niet. Inderdaad zoals aanbevolen werd 8.04.1 doet het :9~ . Bedankt voor de tip. Geen probleem met initramfs meer! Dualboot met win XP vanuit de hd0 in de MBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Mijn Ubuntu (wubi) avontuurtje is snel gestopt op mijn Akoya mini. Bij het opstarten zag ik steeds allemaal codes ipv van alleen dat balkje en daar tussen stonden ook foutmeldingen. Dit maakte het opstarten erg sloom. Bij een reboot bleef na allles uit te hebben gezet toch de laptop aan, scherm uit enzo maar hoorde de koeler gewoon nog + lampje van webcam en wifi aan. Dit zijn 'kleine' dingetjes maar het ergste was dat de power saving bug weer terug was en die kreeg ik er niet uit met de uitleg zoals het op het ubuntu forum staat. Kortom ik wacht wel op een update waar als dit soort bugs er netjes uit gehaald zijn. Of een nog meer stap bij stap uitleg voor bij de akoya :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:05:
En hij heeft 1 geheugenslot ipv 2 toch.
Tevens is hij (zo te zien) ook niet zo wit als de MSI Wind.
Ik vind hem meer grijs, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
wvexeltweakers schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:54:
[...]

- toen je begon met je test was de Wind toen al helemaal leeg, of gedeeltelijk geladen?
Toen ik de wind aanzette was de accu van de wind nog op 98%, deze heeft toen 2:15 op de accu gedraaid en daarna heb ik de power2go erop aangesloten (de power2go was 3/4 opgeladen), hierna heeft de wind ong anderhalf uur aan de power2go gehangen en toen was deze leeg. Ik was best verbaasd toen die zo snel leeg was, maar wat bleek. Hij had ook netjes mijn Wind accu opgeladen(naar 80%).

Even samenvattend: (plusminus)
Wind 98% accu = 2:15
Philips 75% accu = 1:30
Philips 0% - Wind 80% = 1:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Michaelg schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:36:
Op zich wel mooi! Welk type heb je?
En hoe groot is zon Power2Go accu (afmetingen) en wat weegt ie?
Is ie niet zo groot en zwaar dat het hele voordeel van een kleine laptop weg is?

Dan kan je volgens mij net zo goed een 6-cell accu voor 100 euro kopen, gaat dan als het meezit 4 uur mee + 2 uur op de normale accu. Maar wel veel compacter dan die Power2Go, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
matthijst schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Op zich wel mooi! Welk type heb je?
En hoe groot is zon Power2Go accu (afmetingen) en wat weegt ie?
Is ie niet zo groot en zwaar dat het hele voordeel van een kleine laptop weg is?

Dan kan je volgens mij net zo goed een 6-cell accu voor 100 euro kopen, gaat dan als het meezit 4 uur mee + 2 uur op de normale accu. Maar wel veel compacter dan die Power2Go, of valt dat mee?
Model name; SCE7640
Afmetingen: 120 x 81 x 25 mm (h x b x d) en weegt 282 gram.

Ik zat ook te denken om een 6cells accu te kopen voor die 100 euro, maar wat ik een voordeel vind van de Philips, is dat je echt werkelijk alles erop aan kan sluiten. Voorbeeld.. je zit in de trein en je tel is bijna leeg... Niks zo frustrerend als een tel die leeg is. Je hangt hem aan je Philips en hij laadt hem voor je op :). Ideaal in mijn ogen.

Ruimte zat in me tas voor dat ding, en weegt (nauwelijks) niks.

Ik zou hem vanavond verder testen alleen dat gaat niet lukken, en het weekend naar Nature one dus dat wordt pas Dinsdag dat ik er meer over kan gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe Bios voor de "originele" MSI Wind U100 uit:
Bios N011_106
Ook is er een nieuwe System Control Manager uit voor XP:
SCMSetup_xp_u100_nb

Nog niet geprobeerd, zit op m'n werk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:47:
Ook is er een nieuwe System Control Manager uit voor XP:
Wat een vreemd versienummer.... vorige was v2.0108.0623.003.09 en de nieuwe v6.0108.0321.001.11
Asian Logic???

}:O

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:42:
Wat een vreemd versienummer.... vorige was v2.0108.0623.003.09 en de nieuwe v6.0108.0321.001.11
Asian Logic???
}:O
Solly 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor mij als leek... dat SCM ding heb ik netjes gedownload en geinstalleerd. De vraag is wel waarom?

Overigens: downloaden en installeren verwijdert de oude en zet de nieuwe in de plaats?

Vraag twee: hoe en waarom zou ik die bios aanpassen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 16:20 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:38:
even voor mij als leek... dat SCM ding heb ik netjes gedownload en geinstalleerd. De vraag is wel waarom?

Een: de System Control Manager beheert een aantal taken, zoals de aansturing van je functietoetsen (zodat de webcam aan/uitgaat als je FN+F6indrukt), de meldingen die je daarvan op je scherm krijgt (OSD: plaatjes dat je webcam aan of juist uit is gezet), en wellicht ook een stuk van het beheer van de snelheid processor en besparing van de accu.

Twee: in een update worden vaak fouten uit vorige versies hersteld, dan wel functionaliteit toegevoegd. Als je geen hinderlijke problemen ondervindt, hoef je de BIOS niet te updaten. (if it ain't broken, don't fix it...thanx Moneta).

Ik kijk met de BIOS nog even de kat uit de boom en wacht af of er geen fouten over verschijnen.
>:)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze link van quickspot:
http://www.quickspot.nl/netbook-no11-p-26957.html

Kan je gewoon zelf je HD grootte erin laten zetten evenals het geheugen.
Je garantie behoud je dus gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
[...]

Iemand moet de eerste zijn dus heb ik mijn Medion Akoya geflashed met de MSI Wind 1.06 bios. Helaas zie ik geen verschillen in de bios. Nu wel bij het opstarten een MSI logo i.p.v. het INTEL logo. Maar helaas is de bios identiek aan de Medion bios. Dus dan worden de settings zoals APM niet weergegeven. Als ik nog wat moet uitproberen of testen etc. dan hoor ik het graag.

• Flashen is op eigen risico en stel mij ook niet aansprakelijk voor de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:07:
Op deze link van quickspot:
http://www.quickspot.nl/netbook-no11-p-26957.html

Kan je gewoon zelf je HD grootte erin laten zetten evenals het geheugen.
Je garantie behoud je dus gewoon!
Je kan daar ook kiezen voor 'standaard RAM' of '1024 MB RAM'. Ik neem dan aan dat ze 1024 MB RAM extra bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 1 GB (€18 8) ) erbij gezet, dicht geschroefd en ja hoor 1,99 GB bij systeemeigenschappen. Ook nog even de SCM geupdate. Bios update moet ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
b.gelder schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:23:
[...]

Iemand moet de eerste zijn dus heb ik mijn Medion Akoya geflashed met de MSI Wind 1.06 bios. Helaas zie ik geen verschillen in de bios. Nu wel bij het opstarten een MSI logo i.p.v. het INTEL logo. Maar helaas is de bios identiek aan de Medion bios. Dus dan worden de settings zoals APM niet weergegeven. Als ik nog wat moet uitproberen of testen etc. dan hoor ik het graag.

• Flashen is op eigen risico en stel mij ook niet aansprakelijk voor de gevolgen.
Wow, leipo! >:)

Hmm, wel raar dan.. ik had verwacht dat deze menu's zichtbaar zouden worden door het flashen.. weet je zeker dat alle bios schermen exact hetzelfde zijn? Anders even wat foto-tjes maken aub? 8)

Misschien was diegene die toen zei dat het WEL mogelijk was in de bios dus maar wat aan het gissen? toch wel jammer hoor. Dan is de enige oplossing dus softwarematig / andere HDD?

edit: hier nog een ander topic: http://forums.msiwind.net...riving-nuts-t1603-20.html
WD Scorpio delivers best-in-class performance with low power requirements comparable to much slower notebook drives. In addition, you'll get the quietest 2.5-inch drive on the market with real-time data protection technology to help keep your data safe.
Quiet - WD's exclusive WhisperDrive™ technology with SoftSeek™ algorithms make this the quietest 2.5-inch hard drive, regardless of spin speed.
Reliable - WD's ShockGuard™ technology protects the drive mechanics and platter surfaces from shocks. WD's DuraStep Ramp™ locks the heads in a secure position away from the disk to provide another layer of protection when the drive is not in use. Utilizing the most technologically advanced material available, the drive can perform a minimum of 600,000 load/unload cycles without contamination - up to twice the performance of its competitors.
Rugged - WD Scorpio's rigid stainless steel top cover withstands more than 5 pounds of pressure - nearly 1.5 times the industry average - without pinching vital internal components.
Ik ga dus toch maar eens voor een conventioneel schijfje kijken :/

[ Voor 50% gewijzigd door Cooler_King op 30-07-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:10:
[...]

Je kan daar ook kiezen voor 'standaard RAM' of '1024 MB RAM'. Ik neem dan aan dat ze 1024 MB RAM extra bedoelen?
Ja ik denk het ook.
Maar ligt het aan mij of is dit een andere kleur als de MSI Wind witte editie?
Ik vind hem wat grijs-achtiger.

Is hij verder echt EXACT hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:38:

Zou dit nog ff beantwoorden: als je op deze pagina kijkt, kun je onder How to / Upgrades op "All the files required, plus instructions" klikken, en dan krijg je een hele set inclusief een Word-documentje met uitleg, en tools om een USB-stick bootable te maken.
Let op: in die set zit bios 1.05, en daarvoor in de plaats moet je uiteraard je nieuwe versie 1.06 gebruiken.
d:)b

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:10:
[...]

Dat denk ik niet.... Bij de specs staat:
Memory DDR2 RAM 533Mhz (1 slot, up to 2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik kan de nieuwe 1.06 bios niet flashen. Hij geeft aan dat de rom geen info bevat. Iemand al wel succes met deze bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Als je het geluid van de Wind wat "dunnetjes" of blikkerig vindt, zou je het volgende kunnen proberen:
in het Realtek Geluidseffect Tab, de Equalizer aanzetten (middelste knop in grote cirkel, rechts) en selecteer dan Laag in de volglijst onder de grote cirkel. Is persoonlijk, maar ik vond het gelijk een stuk beter klinken.
Houd wel in gedachte dat iedere "verbetering" een stukje extra stroomgebruik zou kunnen kosten.

Thanx to Joshbb in MSIWindNet.
_/-\o_

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Mvdbeld schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:43:
Ik kan de nieuwe 1.06 bios niet flashen. Hij geeft aan dat de rom geen info bevat. Iemand al wel succes met deze bios?
Heb je een Wind, en welke manier heb je gebruikt (CD/ USB/ Anders)?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
wvexeltweakers schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:56:
[...]

Heb je een Wind, en welke manier heb je gebruikt (CD/ USB/ Anders)?
Ik heb een bootable usbstick gebruikt. Dus ben benieuwd of er andere zijn bij wie het wel gelukt is en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Cooler_King schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Wow, leipo! >:)

Hmm, wel raar dan.. ik had verwacht dat deze menu's zichtbaar zouden worden door het flashen.. weet je zeker dat alle bios schermen exact hetzelfde zijn? Anders even wat foto-tjes maken aub? 8)

Misschien was diegene die toen zei dat het WEL mogelijk was in de bios dus maar wat aan het gissen? toch wel jammer hoor. Dan is de enige oplossing dus softwarematig / andere HDD?

edit: hier nog een ander topic: http://forums.msiwind.net...riving-nuts-t1603-20.html

[...]

Ik ga dus toch maar eens voor een conventioneel schijfje kijken :/
Beetje risco nemen in je leven he :) (Eerst ook uitgezocht hoe of wat!)

http://www.megaupload.com/?d=1AI1MOVQ

Ik heb wat foto's er van gemaakt. Misschien niet allemaal erg duidelijk ,omdat het nog best lastig is om foto's er van te maken.

Nu kan je met je eigen ogen zien dat er geen verschil is. Tenzij ik iets over het hoofd zie.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Michaelg schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Toen ik de wind aanzette was de accu van de wind nog op 98%, deze heeft toen 2:15 op de accu gedraaid en daarna heb ik de power2go erop aangesloten (de power2go was 3/4 opgeladen), hierna heeft de wind ong anderhalf uur aan de power2go gehangen en toen was deze leeg. Ik was best verbaasd toen die zo snel leeg was, maar wat bleek. Hij had ook netjes mijn Wind accu opgeladen(naar 80%).

Heb je bij dat gebruik ook de hele tijd je Wireless Lan aangehad?
Want ik merk dat dit nogal een verschil maakt in gebruikstijd.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heb inmiddels op aanraden van iemand Feature Tool van Hitachi (http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm) geboot om te kijken of ik hiermee de apm kan wijzigen.. dit gaat helaas niet.. wel kan men hiermee de acoustic management permanent? wijzigen, maar de default value van 128 lijkt mij voldoende. Ik blijf dus nog even verder zoeken naar een tool die de apm permanent kan wijzigen.. wordt vervolgd.

ps. Als het niet lukt, heeft iemand dan een goed alternatief voor de WD schijf die erin zit? Ik heb op plaatsen gelezen dat de Samsung Spinpoint het goed doet qua geluidsniveau/warmte, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
MSI Wind word duurder !
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=21090&catid=2

Ik wou eerst een Wind, maar nu ga ik toch voor de EEE PC 1000H.
Voordeel van de Asus is dat er veel accessoires zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Dit lijkt er meer op mensen: http://wdc.custhelp.com/c...p_created=1138984716&p_si

WD Scorpio 2.5" hard drive optimization utility.. even uitproberen dus..

edit: werkt niet 8)7 misschien is er nog een aparte versie voor nieuwere schijven?

[ Voor 17% gewijzigd door Cooler_King op 30-07-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cooler_King schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:26:
Dit lijkt er meer op mensen: http://wdc.custhelp.com/c...p_created=1138984716&p_si

WD Scorpio 2.5" hard drive optimization utility.. even uitproberen dus..

edit: werkt niet 8)7 misschien is er nog een aparte versie voor nieuwere schijven?
Ik ga medion maar eens mailen zodirect met de vraag of het geluid dat wij horen idd wel het parkeren vd harde schijf is en zoja of het schadelijk is. Ik geloof er simpelweg weinig van dat de machine zichzelf te gronde richt met fabrieksinstellingen.

Voor de geinteresseerden: ik heb op de akoya de nieuwe system control manager van msi geinstalleerd en deze werkt perfect. Het loopt net ff vloeiender en ik vind zelf de icons die verschijnen met de fn-toetsen nu ook mooier & duidelijker. Helaas... de msi feature fn-f10 (processor in eco modus zetten) werkt niet :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb vandaag het geheugen van mijn Akoya mini vervangen voor een reepje van 2 GB (Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533)... eerst zwart scherm... :+ Had geheugen niet ver genoeg erin gedrukt... (klikte wel). Dus let op! Was wel weer ff lastig dichtklikken... binnenkort ook maar eens grotere harde schijf kopen... :*)
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic