[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
b.art schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:59:
[...]
nee, alleen installatie is in NL, rest heb ik in Engels
Bij de installatie kan je kiezen welke talen je wilt meenemen. Bij Kalyway zijn alle talen behalve Frans, Duits, Spaans en Japans eruit gesloopt :'(
Niemand met een versie waar het wil in zit, of is het naderhand toe te voegen?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.art schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:59:
je kunt tijdens installatie kiezen voor de nederlandse taal.. maar volgens mij is de rest in engels..
Je kunt een aantal Nederlandse taal packages installeren, maar welke dat precies zijn weet ik niet. Dan is alles in het Nederlands. Zelf vind ik Engels fijner.

Je kunt dus altijd nog een andere taal installeren.

Btw, misschien moeten we een aparte thread maken voor Ubuntu op de Akoya..?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:13:
[...]

Btw, misschien moeten we een aparte thread maken voor Ubuntu op de Akoya..?
Noem het dan de Akoya MINI, want Akoya is de naam van bijna alle laptops van Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Atom 330-dualcore wordt op 21 september geïntroduceerd'

Dat lijkt me voor 43 dollar een betere upgrade dan 2gb bijprikken.

Is het moeilijk om zo'n dingetje in je moederbord te zetten? Heb er wel ervaring mee met desktops maar nog nooit een netbook opengeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
lijkt me erg moeilijk, de CPU zit gesoldeerd op het moederbord... dus succes daarmee :P

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
er is een work around gevonden voor het ontbreken van de turbo feature..
het is wel een beetje houtje toutje.

ze clocken de fsb iets op en dan komnen ze tot +/-1750 mhz. Wat toch 60 3dmarks extra oplevert..

http://forums.msiwind.net...ing-solution-t1579.html..

========================================================================
iets anders
op de front page staat dat over een maand de dual core atom (330) uitkomt zou je die er nog in kunnen modden?

@Moneta :
wist je dit al van die 330 ?
had je dat ons niet even kunnen zeggen...
ik wed dat over iets meer dan een maand er een wind second edtion versie uit komt met een atom 330, een tubrbo feature knop en een 6cell accu.....

ooh het tragische lot van de early adopters.... :'(

[ Voor 22% gewijzigd door AC77 op 25-07-2008 09:36 ]

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik moet dat programma HDDscan dus elke keer gaan draaien om er voor te zorgen dat het "advance power management" uit blijft staan. Om dus dat hdd tikken weg te houden. Of staat er bij mij een instelling verkeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door laminaatplaat op 25-07-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54
AC77 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:30:

ooh het tragische lot van de early adopters.... :'(
Het tragische lot van early adopters is dat zij eerder met nieuwe speeltjes kunnen spelen. Niets tragisch aan! Tegen de tijd dat er een nieuwe wind uitkomt ben ik alweer uitgekeken op deze, dus wil ik weer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
nieuw spul zal altijd blijven komen. wat vandaag nieuw is, is morgen gewoon, en overmorgen verouderd.. that's the way it goes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laminaatplaat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:35:
Ik moet dat programma HDDscan dus elke keer gaan draaien om er voor te zorgen dat het "advance power management" uit blijft staan. Om dus dat hdd tikken weg te houden. Of staat er bij mij een instelling verkeerd?
Ik heb na al die vragen over dat HD-geklik werkelijk een half uur met m'n oor tegen de onderkant van m'n Wind gezeten (mijn vrouw: hee, waar is je hoofd ineens 8)7 ) maar helemaal niks gehoord. Is het een Akoya-probleem of hebben Windbezitters dit ook?

*edit* ja, hij stond aan! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:18:
[...]

Ik heb na al die vragen over dat HD-geklik werkelijk een half uur met m'n oor tegen de onderkant van m'n Wind gezeten (mijn vrouw: hee, waar is je hoofd ineens 8)7 ) maar helemaal niks gehoord. Is het een Akoya-probleem of hebben Windbezitters dit ook?

*edit* ja, hij stond aan! O-)
Ik had hier met mijn Wind ook last van. Het tooltje gebruikt om advance power management uit te zetten en daarna was ie heerlijk stil.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36
Henk007 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:26:
Als ik het topic goed gelezen heb, speelt dit tikprobleem (advanced power management bug) alleen een rol met Linux of OSX, niet onder Win XP.
Beter lezen ;)
Ook in XP

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aero doet het wel. Misschien de laatste driver installeren:
http://downloadcenter.int...rating%20Systems&lang=deu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:47:
hmm, ik heb mijn webcam niet werkend onder ubuntu.

Ik heb de driver uit de svn repository (svn checkout svn://svn.berlios.de/linux-uvc/linux-uvc/trunk) geinstalleerd zoals hier beschreven onder update 2 (http://www.linux-community.de/story?storyid=25997)

de module staat op de juiste plaats:
~$ ls /lib/modules/2.6.24-19-generic/ubuntu/media/usbvideo
uvcvideo.ko

en wordt in de kernel geladen:
~$ lsmod | grep uvcvideo
uvcvideo 59272 0
compat_ioctl32 2304 1 uvcvideo
videodev 29440 1 uvcvideo
v4l1_compat 15492 2 uvcvideo,videodev
v4l2_common 18304 2 uvcvideo,videodev
usbcore 146028 6 uvcvideo,usb_storage,libusual,ehci_hcd,uhci_hcd

edit:
ook dmesg geeft niets raars:

~$ dmesg | grep -i video
[ 30.901780] Boot video device is 0000:00:02.0
[ 62.709356] input: Video Bus as /devices/LNXSYSTM:00/device:00/PNP0A08:00/LNXVIDEO:00/input/input7
[ 62.741410] ACPI: Video Device [IGD] (multi-head: yes rom: no post: no)
[ 69.016619] Linux video capture interface: v2.00
[ 69.098730] usbcore: registered new interface driver uvcvideo
[ 69.098747] USB Video Class driver (SVN r238)

Iemand nog tips..?
[ 62.709356] input: Video Bus as /devices/LNXSYSTM:00/device:00/PNP0A08:00/LNXVIDEO:00/input/input7
Dit is niet de webcam, waarschijnlijk iets van de normale VGA adapter met button voor externe VGA.
Dit zou 'm moeten zijn:
[ 35.909625] Linux video capture interface: v2.00
[ 36.036368] uvcvideo: Found UVC 1.00 device BisonCam, NB Pro (5986:0141)
[ 36.063223] input: BisonCam, NB Pro as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.7/usb5/5-5/5-5:1.0/input/input9
[ 36.081349] usbcore: registered new interface driver uvcvideo
[ 36.081362] USB Video Class driver (SVN r238)

Kun je hem ook zien met lsusb? Als ie aanstaat staat ie er netjes tussen. Anders ff Fn+F6 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe klinkt dat getik dan precies? Mijn schijf is - als ik er met mijn oor tegenaan lig - uiteraard wel wat aan het zoemen enzo, maar een klopgeest heb ik nog niet ontwaard. Ik wil toch wel graag weten of dat probleem bij mij überhaupt bestaat.

Doet het zich ook voor als het apparaat aan het stopcontact hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:00:
[...]

Maar hoe klinkt dat getik dan precies? Mijn schijf is - als ik er met mijn oor tegenaan lig - uiteraard wel wat aan het zoemen enzo, maar een klopgeest heb ik nog niet ontwaard. Ik wil toch wel graag weten of dat probleem bij mij überhaupt bestaat.

Ja gewoon als een schrijf tik. Heb je ook met je pc maar dan hoor je het beter. Als je een programma opent ofzo gaat hij van die (denk)geluidjes maken en gaat het lampje knipperen van hij is aan het denken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Ja gewoon als een schrijf tik. Heb je ook met je pc maar dan hoor je het beter. Als je een programma opent ofzo gaat hij van die (denk)geluidjes maken en gaat het lampje knipperen van hij is aan het denken :p
Dat ratelende geluid is niet erg, dat is normaal. Wat de schijf echter doet is de "naald" in een positie zetten waar die zou moeten staan als de schijf niet gebruikt wordt (dit doet iedere schijf), maar bij deze doet ie het veels te vaak. De schijf denkt dan dat ie energie zuinig moet zijn, terwijl het een beetje TE veel van het goede is om hem iedere 20 a 30 sec te locken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
het is een beetje een metaal achtige tik.. niet als een tik van een hardeschijf die aan het overlijden is (seek errors) maar meer als een metaal achtig plaatje wat klikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:57:
Dit is niet de webcam, waarschijnlijk iets van de normale VGA adapter met button voor externe VGA.

Kun je hem ook zien met lsusb? Als ie aanstaat staat ie er netjes tussen. Anders ff Fn+F6 proberen.
Dankjewel lintweaker,
Ik vond het al raar dat ik m er niet tussen zag staan bij de lsusb output, maar als ik Fn+F6 doe komt ie er tussen te staan en werkt t onder Ekiga iig.
Ik wist niet dat ik m zo aan moest zetten. Op mijn andere laptop werkt de cam gewoon als ik ekiga of skype opstart. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:00:
[...]

Een heel zacht tikje, elke zoveel minuten.
Heb zelf NHC geinstalleerd en daar bij harddisk op 254-Maximum Performance gezet, dan ben je dr ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
thnx btw voor link, heb driver gesinstalleerd, wilde opnieuw opstarten, maar nu is die 54 updates aan het installeren.. 8)7 weet dus nog niet of het heeft gewerkt, maar denk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ter info: Notebook Hardware Control, volgende versie zal Atom CPU's ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 10:23
Eergisteren samen met mijn vriendin gezellig haar Akoya uitgepakt.Ik hoef hier niet meer te zeggen dat het een leuk en vlot ding is.
Echter mocht mijn vriendin kiezen tussen dit netbook of wat anders en ze heeft het andere gekozen.

De mijne gaat nu dus weer terug, of iemand hier moet hem over willen nemen.
Het is een witte heeft inmiddels twee keer kort aangestaan :P en ik woon tussen Utrecht en Arnhem. Mail me maar als je hem over wil nemen.

Inmiddels heeft zich al een liefhebbert gemeld. (Eigenlijk drie :P)

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 25-07-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er verlengsnoertjes te koop voor de adapterplug? Als ik die kabel verleng namelijk dan kan ik de netsnoer geheel afknippen en net na de adapter een stekker eraan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:57:
Zijn er verlengsnoertjes te koop voor de adapterplug? Als ik die kabel verleng namelijk dan kan ik de netsnoer geheel afknippen en net na de adapter een stekker eraan zetten.
Briljant idee, dat wil ik ook wel eens weten. Even kijken op www.allekabels.nl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
je zou (als je een soldeerbout hebt) de dunne kabel naar de laptop kunnen doorknippen, en een ander snoertje er tussen zetten
netjes solderem mooi krimpkouse er omheen.. en tada :)
kunt het natuurlijk ook met kroonsteentjes doen, maar das minder mooit

[ Voor 4% gewijzigd door b.art op 25-07-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik ben toch eens op zoek naar een wat permanentere oplossing voor die HDD APM zooi... als je hem uit zet en dan weer aan maakt ie weer vrolijk 80 load cycles op een kwartier |:( Ik wil toch graag nog wat langer plezier hebben van die schijf (maar ik weet nu wel al zeker dat ik een SSD schijf erin ga zetten zodra die betaalbaar zijn). en dan ook zonder die irritante tikken.. ook al wordt de Medion dan warmer en draait de fan continu (wat ik nu merk)..

Is het wellicht mogelijk speciale software te booten en die APM instelling op de schijf te flashen? of ligt het misschien aan een jumper? Hier is iig de site van WD met de harde schijf: http://support.wdc.com/pr...modelno=WD800BEVS&x=9&y=6

Misschien dat die Data Lifeguard software dus iets kan uithalen? En is het ook mogelijk nieuwe firmware te flashen, als dit iets zou uitmaken?

Hitachi schijfjes kan je wel flashen voor zover ik weet.. misschien loont het zich dus om een andere 80gb schijf te halen (ben zowieso nooit fan geweest van WD schijven..)

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 25-07-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cooler_King schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:33:
Ik ben toch eens op zoek naar een wat permanentere oplossing voor die HDD APM zooi... als je hem uit zet en dan weer aan maakt ie weer vrolijk 80 load cycles op een kwartier |:(
Met NHC blijft hij ingesteld staan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Misschien in Windows (omdat het programma toch elke keer boot).. maar ik heb een oplossing nodig die globaal werkt (dus ook onder Ubuntu) zonder elke keer een scriptje of proggie te hoeven starten.. 80gb schijfjes kosten maar rond de 30 euro, dus als het niet lukt met de WD ga ik fijn eens voor een andere kijken.. (en ik neem aan dat andere schijven ook niet zo absurd staan ingesteld, dus dan ben je eigenlijk al klaar als je hem erin zet)

[ Voor 26% gewijzigd door Cooler_King op 25-07-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Laatst online: 15-08 14:59
Zo, 2 giegjes erin...net even gecontroleerd hoe vaak de hdd zijn kop parkeert. Wow dat loopt snel op!

Linuxers kunnen het checken met smartctl -A /dev/sda |grep Load_C

Powermanagement staat standaard op waarde 128 (check met hdparm -I /dev/sda|grep Adv). Na het veranderen met hdparm -B 254 /dev/sda wordt het een stuk rustiger. Of het nu echt nodig is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:50:
Zo, 2 giegjes erin...net even gecontroleerd hoe vaak de hdd zijn kop parkeert. Wow dat loopt snel op!
Wat kost dat ongeveer?
(en btw, nog bedankt voor je hulp, mijn webcam doet t... ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powermanagement staat standaard op waarde 128 (check met hdparm -I /dev/sda|grep Adv). Na het veranderen met hdparm -B 254 /dev/sda wordt het een stuk rustiger. Of het nu echt nodig is weet ik niet.
Hoe kan een XP'er dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:20:
[...]

Hoe kan een XP'er dat checken?
Notebook Hardware Control.
Staat standaard op 128. Wijzigen in 254 en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Notebook Hardware Control.
Staat standaard op 128. Wijzigen in 254 en klaar.
Heb ik gedaan, maar moet je NHC dan altijd aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
En dat zou dus de levensduur van de HD moeten verlengen?

StarCraft II: Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
My-life schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:41:
Eergisteren samen met mijn vriendin gezellig haar Akoya uitgepakt.Ik hoef hier niet meer te zeggen dat het een leuk en vlot ding is.
Echter mocht mijn vriendin kiezen tussen dit netbook of wat anders en ze heeft het andere gekozen.

De mijne gaat nu dus weer terug, of iemand hier moet hem over willen nemen.
Het is een witte heeft inmiddels twee keer kort aangestaan :P en ik woon tussen Utrecht en Arnhem. Mail me maar als je hem over wil nemen.

Inmiddels heeft zich al een liefhebbert gemeld. (Eigenlijk drie :P)
offtopic:
Domino komt hem morgen ophalen. Ik ga er vanuit dat hij hem niet verhandeld.

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 25-07-2008 16:08 . Reden: Naam vervangen door nick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:30:
Heb ik gedaan, maar moet je NHC dan altijd aan hebben?
Denk t...
Niet geprobeerd eigenlijk, omdat ik NHC sowieso gebruik: vind het wel handig, zon timertje onder in beeld met hoeveel battery-tijd je nog hebt. En hoe "snel" je CPU draait (nu standaard op 1600, maar komende update van NHC klopt die waarde wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: Laat me raden wat dat andere is.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
offtopic:
Raad maar een end weg ;) .
Tippie: Het heeft twee wielen en er staat Batavus op <insert smile on bike</>.

kHad deze reactie eigenlijk al wel wat sneller verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ben nu eindelijk een bootable usb stick aan het maken met die WD tools (kijken dus of men permanent die tikken kan laten verdwijnen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Hier ook een tevreden gebruiker, heb de witte zonder dooie pixels en gebruik hem vooral in samenwerking met een HSPDA mobiele verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
matthijst schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Denk t...
Niet geprobeerd eigenlijk, omdat ik NHC sowieso gebruik: vind het wel handig, zon timertje onder in beeld met hoeveel battery-tijd je nog hebt. En hoe "snel" je CPU draait (nu standaard op 1600, maar komende update van NHC klopt die waarde wel)...
Gisteren NHC gebruikt en de waardes aangepast, daarna programma afgesloten en heb het tikken niet meer gehoord. Zal vanavond even uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
macmouse schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:09:
Hier ook een tevreden gebruiker, heb de witte zonder dooie pixels en gebruik hem vooral in samenwerking met een HSPDA mobiele verbinding..
Ja kun je mij eens uitleggen wat dat nou is, naja ik weet wat het is 3.6mbit down.. maar op bepaalde plekken.. kun je die snelheid normaal ook halen? of heb je daar een speciaal abo voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
My-life schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:38:
[...]
offtopic:
Richard komt hem morgen ophalen. Ik weet niet of hij hier bekent is. Ik ga er vanuit dat hij hem niet verhandeld.
Ik beloof plechtig dat ie voor privé gebruik is en niet voor de handel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Domino schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Tis wel een 32bit's bak hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
Koop ik er later toch nog een. Twee keer 32 is ook 64 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Domino schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:30:
Koop ik er later toch nog een. Twee keer 32 is ook 64 :+
En dan Windows64 installeren, YAAY :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kom ik er even aan hoor :P want ik wil ook Linux gebruiken en zal voor mij straks dan de eerste keer worden.

Maar als ik het goed begrijp dan hoe hoger het getal staat, hoe beter het is voor je harde schijf? En als hij hiermee rustiger wordt is dat natuurlijk wel heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:34:
[...]

Maar als ik het goed begrijp dan hoe hoger het getal staat, hoe beter het is voor je harde schijf? En als hij hiermee rustiger wordt is dat natuurlijk wel heel fijn.
Dit zorgt ervoor dat ie continu op maximaal vermogen staat.. daardoor wordt ie ook warmer, staat koeler vaker aan, maar leeft ie uiteindelijk toch langer omdat ie geen Load Cycles doet (anders zou ie er onnodig een paar duizend per dag doen.. en zo'n schijf gaat maar 600.000 cycles mee.. zeer ernstige bug dus als je het mij vraagt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Domino schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Dan is het goed :) . (Just 2 be sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
[quote]Cooler_King schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:41:
[...]

Dit zorgt ervoor dat ie continu op maximaal vermogen staat.. daardoor wordt ie ook warmer, staat koeler vaker aan, maar leeft ie uiteindelijk toch langer omdat ie geen Load Cycles doet (anders zou ie er onnodig een paar duizend per dag doen.. en zo'n schijf gaat maar 600.000 cycles mee.. zeer ernstige bug dus als je het mij vraagt)..
[/quote

dit heeft neem ik aan ook effect op de accu duur?
moet je hem op max 254 zette of kan je ook 192 kiezen?? om het tikken te voorkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door AC77 op 25-07-2008 16:37 ]

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dat lijkt mij wel, maar hoeveel Watt verbruikt een HDD? Dat valt volgens mij wel mee en daarbij komt nog dat het maken van Load Cycles ook een klein beetje stroom zal kosten.
Misschien dat de ideale waarde ergens tussen de 128 en de 254 ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:41:
[...]

Ja dat is inderdaad zeer ernstig, maar dank je voor de uitleg het is mij nu duidelijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Die Western Digital programma's (Data Lifeguard) heb je nix aan.. kent iemand misschien een tool die APM instellingen kan flashen? :/ Of doet de Medion dit zelf instellen en niet de HDD?

[ Voor 16% gewijzigd door Cooler_King op 25-07-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Heb verlopig maar even dat NHC er op gezet, mijn Akoya mini is rustig, óók na reboot :P

Ik heb vandaag maar eens de laptop open geschroefd, zag er allemaal redelijk netjes uit. Heb ff de koeler los gemaakt, maar wat zit er nou eigenlijk onder dat gaas onder de koeler. Ook vraag ik me af hoe je nou precies het geheugen moet vervangen, kan je dat houdertje naar boven klappen ofzo? anders kan je toch nooit het geheugen eruit krijgen zonder die 2 transistors te onthoofden die er vlak voor staan? Een paar fototjes of een linkje naar een forum waar het duidelijk staat uitgelegd zou fijn zijn :)

Is er een mogelijkheid om een interne bluetooth adapter te kopen die bij het moederbord hoort(aangezien de wind wel bt heeft) of zal ik toch echt voor een usb variant moeten gaan?

Is het trouwens normaal dat NHC geen HDD temp. weergeeft?

[ Voor 3% gewijzigd door laminaatplaat op 25-07-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laminaatplaat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:46:

Ook vraag ik me af hoe je nou precies het geheugen moet vervangen, kan je dat houdertje naar boven klappen ofzo?

Is het trouwens normaal dat NHC geen HDD temp. weergeeft?
- Daar staat ergens een filmpje over op internet, even zoeken want ik weet niet meer waar ik het vond. Gold wel alleen voor de Wind, maar de Akoya zal niet teveel afwijken, vermoed ik

EDIT hier is ie http://www.laptopmag.com/...-wind-ram.aspx?mode=video

- Bij mij geeft NHC dat wel aan. 43 graden celsius. Bij 55 graden grijpt NHC in en bi 75 graden zet 'ie hem uit.

Ben wel benieuwd hoe jij voor elkaar krijgt dat ie na een reboot niet weer in oude fouten vervalt.

En of iedereen hier last van heeft. Ik heb maar voor de zekerheid dat NHC geïnstalleerd en de waarde van de HD op 254 gezet, maar ik heb nog nooit ook maar de geringste klik gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonycd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Zoals je wellicht hebt kunnen lezen, ben ik er waarschijnlijk al uit met jeroen0801. Ik ga morgen voor je kijken of ze nog hebben hier. Zoja, moet ik er dan 1 meenemen... iemand?
Als je dat wil doen, graag. Mijn voorkeur gaat uit naar de zwarte versie. Ik verwacht niet veel echter...... omdat ik al bij heel veel aldi's geweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laminaatplaat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:46:
Ook vraag ik me af hoe je nou precies het geheugen moet vervangen, kan je dat houdertje naar boven klappen ofzo?
Er zit links en rechts van de geheugen module een klipje die je voorzichtig een beetje naar buiten moet duwen en dan wipt de module vanzelf omhoog, waarna je hem makkelijk kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Weer een stapje dichterbij naar de ultime Apple MacBook Nano:

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/1091/macbooknano1570rn4.jpg

Zo'n beetje aceton doet wonderen!

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/7168/macbooknano2570pm3.jpg

Maandag een Apple logo laseren en of erop plakken of als mal gebruiken en erop spuiten ...

8)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha mijn zwarte wind met 6 cell is onderweg ik heb het tracking nummer al gekregen zal hier zetten hoelang hij meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Msi Wind Forum staat een beschrijving hoe je software kan installeren vanaf een andere computer MET cdrom die in hetzelfde netwerk zit. Hier is de link, en kijk bij cbagger01, what's in a name :>
Maar dit werkt perfect, zo al aardig wat programmaatjes geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden, dit is hoe ik de webcam aan de praat heb gekregen onder Ubuntu:

code:
1
2
3
sudo apt-get install build-essential linux-headers-`uname -r`
sudo apt-get install subversion
svn checkout svn://svn.berlios.de/linux-uvc/linux-uvc/trunk

en dan moet je in de Makefile deze regel
INSTALL_MOD_DIR := usb/media
veranderen in
INSTALL_MOD_DIR := ubuntu/media/usbvideo

code:
1
2
make
sudo make install

dan probeer je
code:
1
modprobe uvcvideo

en als daar geen fouten uit komen kun je in het bestand /etc/modules de videocam module zetten, zodat deze automatisch geladen wordt bij het opstarten.
dus deze regel eronder bij zetten in /etc/modules
uvcvideo

dan je computer ff opnieuw opstarten.
en met fn+f6 de webcam aanzetten.

en kijken of deze het doet in Skype op in Ekiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Iemand enig idee waarom bij mij niet de temp. vd hdd wordt gelezen? ik heb de laatste medion firmware & draai winxp. Draadje los ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
YES! vandaag nog een witte Akoya kunnen kopen bij de Aldi in Gorichem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoonBoy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:12:
YES! vandaag nog een witte Akoya kunnen kopen bij de Aldi in Gorichem!
Iemand die er nog een voor mij kan bemachtigen? ;(

Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankzij anthonycd nu ook aan het klooien op mijn akoya. Super, nogmaals dank.
_/-\o_
Wat is de handigste manier voor een clean install voor xp? (geen interesse in wordperfect e.d.) Met de bijgeleverde cd via een externe cd speler? Zou dat ook kunnen op de manier die hierboven staat: de cd writer van een andere laptop in het netwerk gebruiken? Of is dat vragen om moeilijkheden?

De ventilator is trouwens bij mij duidelijk hoorbaar, en loopt continu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:35:

De ventilator is trouwens bij mij duidelijk hoorbaar, en loopt continu.
Ik denk dat iedereen dit heeft (de ventilator is wel hoorbaar maar irriteert niet, soms gaat ie nog een stand hoger)... zal wel door het warme weer komen of zo.. of zet anders de 1.06 bios erop, deze vermindert het probleem al een hoop..

edit: Er is net een update verschenen op de Duitse site: http://www.eeepcnews.de/2...-lufter-update/#more-1045

Blijkbaar werkt het erg goed als je de koeler doet invetten :) binnenkort ga ik dat dus maar eens proberen..

[ Voor 38% gewijzigd door Cooler_King op 25-07-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
barchettanl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

Maandag een Apple logo laseren en of erop plakken of als mal gebruiken en erop spuiten ...

8)
Geinig :+ bij me iPhone zaten stickers met een Apple logo, misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oh oh wat een zaligheid ( srry maar ik moet het even schrijven )
na uren besteed te hebben mijn router te configureren zit ik nu dan eindelijk in mijn tuintje met mijn mini wireless te internetten.

jarenlang wil ik dit al

het voelt alsof ik op de top van everest sta en om me heen kijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30480244,noline]jeroen0801 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:35[/messageWat is de handigste manier voor een clean install voor xp? (geen interesse in wordperfect e.d.) Met de bijgeleverde cd via een externe cd speler? Zou dat ook kunnen op de manier die hierboven staat: de cd writer van een andere laptop in het netwerk gebruiken? Of is dat vragen om moeilijkheden?
Ik heb er het MS Office XP pakket er op gezet vanuit een andere (draadloze) Laptop dvd-writer _/-\o_
Ging echt makkellijk hoor. Ik weet niet of je er een (clean) XP install kan doen, maar waarom eigenlijk niet ???

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ziet er goed uit :)
Maar ik ga toch maar bij XP blijven denk ik.

[ Voor 54% gewijzigd door SToRM666 op 25-07-2008 20:31 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Off-topic:

Die USB stick komt me maar al te bekend voor.. stond daar ook een logo op die je eraf hebt gehaald? :P

Op de mijne zat trouwens een beveiliging (geheime partitie) waardoor ie read-only was en ik hem niet als bootdisk kon gebruiken, maar met UMPTOOL (http://www.e-huashun.com/html/Drivers.htm, derde link van boven) heb ik die zooi eraf kunnen halen.

edit: ok, ziet er wel hetzelfde uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 25-07-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Ik heb er het MS Office XP pakket er op gezet vanuit een andere (draadloze) Laptop dvd-writer _/-\o_
Ging echt makkellijk hoor. Ik weet niet of je er een (clean) XP install kan doen, maar waarom eigenlijk niet ???
...omdat 'ie tijdens een clean install meerdere keren opnieuw opstart misschien....

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Zou er misschien iemand een goede product review hier voor willen schrijven? Ik ben namelijk nog niet echt een goede review tegengekomen over gebruik in de praktijk. Welke programma's je allemaal kan draaien enzo (die goed werken dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
GrooV schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:59:
Zou er misschien iemand een goede product review hier voor willen schrijven? Ik ben namelijk nog niet echt een goede review tegengekomen over gebruik in de praktijk. Welke programma's je allemaal kan draaien enzo (die goed werken dan)
Dat is wel een goede. Zou ik ook graag willen weten. Aangezien ik mijn duo core 1,6 in wil ruilen of verkopen en dan een wind/medion kopen en die als mijn daily te gebruiken. offtopic: of als iemand hier wilt ruilen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:54:
[...]
...omdat 'ie tijdens een clean install meerdere keren opnieuw opstart misschien....
Tijdens de MS Streets & Trips installatie was mijn Wind accu op 8) en ging dus uit. Adapter erin en de installatie ging gewoon weer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Ik heb maar het "tik-issue" maar eens aangemeld bij MSI voor ondersteuning. Kijken wat zij erover kwijt willen, en of ze wellicht een permanentere oplossing hebben.
Zal hun reactie hier posten.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
barchettanl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:38:

Laat dit geen sporen achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:59:
wat die software betreft, er is hier toch niet lang geleden een omvangrijke lijst spellen gepubliceerd die er volgens Duitse Medion-gebruikers allemaal op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ben ook in het bezit van de akoya en hij bevalt prima. Soms is het wat lastig om de '' punt'' te vinden en de pijltjes zijn ook wat krap, maar een prima laptopje voor school. Heb niet echt last van een tikkende hdd. Af en toe hoor ik wel een tik, maar dat is echt maar heel zelde. Heb trouwens wel gelijk de bios geupdate naar 1.6, misschien dat dat ook wat uitmaakt??

Zit er trouwens een LED backlight in het scherm? Ik geloof dat de msi wind dat wel heeft, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoonBoy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Laat dit geen sporen achter?
Volgens mij zag ik de Intel sticker nog gewoon zitten ;) Voor de rest: mooi dingetje deze Macbook Nano. Ik zou er meteen octrooi op aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:20:
[...]

wat die software betreft, er is hier toch niet lang geleden een omvangrijke lijst spellen gepubliceerd die er volgens Duitse Medion-gebruikers allemaal op draaien?
Spellen interesseren me niet, ik bedoel meer op programma's zoals:

Photoshop
Visual studio
Office 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:57:
[...]

Photoshop
Visual studio
Office 2007
Ik hoef ze ook niet, maar je kunt er wel uit afleiden wat het apparaat ongeveer aankan.

Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat Dragon NaturallySpeaking 9 Preferred er niet op draait. Office 2007 wel, dat staat er ook al op (testversie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
GrooV schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:57:
[...]

Photoshop
Visual studio
Office 2007
ik kan je alleen vertellen dat ik me echt verbaasde over de snelheid van office 2007. Alles start echt heerlijk snel op. Verder staat in het topic ook iemand die die fotosoep heeft gedraaid. Die was ook erg positief over de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Huh, je hebt je tekst geëdit 8)7 ;)

Heb wel een klein beetje ervaring met tweaken, van m'n Inspiron. Ben (was) zo blij dat ik niet meer durfde te upgraden naar 10.5 omdat het ein-de-lijk werkte :)

Ook een ideetje: http://cgi.ebay.nl/Laptop...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 10% gewijzigd door barchettanl op 25-07-2008 23:32 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelg schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:48:
[...]

ik kan je alleen vertellen dat ik me echt verbaasde over de snelheid van office 2007. Alles start echt heerlijk snel op. Verder staat in het topic ook iemand die die fotosoep heeft gedraaid. Die was ook erg positief over de snelheden.
Ja dat was ik.. photoshop cs3 "PORTABLE" laadt iets langer (rond de minuut, maarja op een goede pc start hij ook niet supersnel) maar daarna doet alles het gewoon. Foto!'s openen snel, brushes zonder gestotter, selecties maken zonder gestotter allemaal zeer vloeiend. Web page maker V3 start in 2 seconden, Jedit en wampserver. Office 2007 in 10 seconden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21

AceRimmer

What a guy...

ik krijg wifi niet aan de praat, ik zie bij preferences > network alleen ethernet en bluetooth..
ik heb driver (PCI/mPCI/CB (RT2860)) gedownload en geinstalleerd van Ralink, gereboot, en dat een paar keer herhaald, maar heeft geen effect...
...
iemand nog ideeen?? om resolutie en wlan aan de praat te krijgen? :)
WLAN is mij eerst ook niet gelukt, tot ik ineens een andere driver kon downloaden.
Weet niet meer waar ik die vandaan heb, maar hij staat nu hier.
Hierin zit een driver voor 10.5.
Helaas moet je wel eens met Fn-F11 wlan uit en weer aan zetten voordat het werkt, maar dan werkt het ook.

Wat de resolutie problemen betreft, geen idee...

edit: webserver vindt .dmg niet leuk, is nu .zip

[ Voor 4% gewijzigd door AceRimmer op 25-07-2008 23:48 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:09:
[...]

Nee, zover ik weet niet. Ook de MSI Wind wordt niet altijd met bluetooth geleverd, alleen bij XP.
En als de Akoya ook een andersoortig geheugen heeft, is het gewoon de Linux-variant van de Wind. maar dan met XP erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

edit: al gefixed

[ Voor 93% gewijzigd door icecoolsniper op 26-07-2008 00:19 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Mooie aanbieding. Zwarte msi wind met 6-cell (volgens advertentie) voor 380 euro + 30 euro verzendkosten. En dan nog hopen dat de douane het pakketje niet onderschept ;)

http://cgi.ebay.nl/New-Wi...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Die 6-cells is toch nog niet beschikbaar? zal wel allemaal niet kloppen wat op ebay staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Cooler_King schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:30:
Die 6-cells is toch nog niet beschikbaar? zal wel allemaal niet kloppen wat op ebay staat.
Ja het lijkt me ook erg verdacht, maar volgens mij zijn de 6-cells slecht verkrijgbaar en dus niet volledig van de markt. Maarja meestal is het bij ebay en andere veilingsites zo "if it's too good to be true, it probably is" ;)

*edit* Er staat dit in de advertentie:
Battery
Technology
6-cell Lithium ion
Installed Qty
1
En zelfs als het een 3-cell is dan is 410 euro best een mooie prijs, mits de douane het niet onderschept en je extra moet betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door Heppie1983 op 26-07-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:20:
[...]

http://wiki.msiwind.net/index.php/Windows_Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook al paar spellen getest.. Need for speed hot pursuit 2 draait vloeiend, Need for speed underground op low settings gaat ook zeer goed. En vice City ook zonder problemen. De fan gaat wel ff op maximum lopen na 5 minuten spelen, en na een kwartiertje is de onderkant goed warm. Leuk als je er verslaafd aan bent, maar ik hou het liever op starcraft ofzo die niet zoveel vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Zou je dit mischien kunnen uitproberen/testen? Want ben wel benieuwd tot in hoeverre dit werkt :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik hoor niemand praten over de ECO functie. De functie om langer op je accu te kunnen werken. (Als je deze functie aanzet wordt de blauwe powerled groen.)

Ik heb nogal wat vragen over deze functie.
- zit deze functie niet op het Aldi model (omdat niemand er over praat?)
- hoelang kun je in full brightness doen met een acculading en hoelang als het scherm helemaal gedimd is? (wat geeft Windows aan als je niets doet, bedoel ik dan...) (geef ook even aan welke accu dat je hebt, een 3 of 6 cells accu)
- heft er iemand ervaringen met de 6 cells?
- hoe activeer je trouwens de ECO functie?
- heeft al iemand getest met BPM Studio? Werkt dit eventueel met een scaled resolutie van 1024x768? (zie http://www.youtube.com/watch?v=bPNEInVRe_0 , klik op (more info) om de driver te downloaden)
- heeft iemand überhaupt iets getest met scaled resoluties, zoals 1024x786 en 1280x1024 ? (zie nogmaals http://www.youtube.com/watch?v=bPNEInVRe_0 )
- is het beeld nog leesbaar op 1024x768?
- hoe zit het met de geluidskwaliteit als je de Wind aansluit op een versterker? brom? ruis? goed/slecht?
- Weet iemand of/wanneer er een rode Wind uitkomt?

Jullie zien dat ik nogal met wat vragen zit.
voornamelijk qua accu tijd en geluids kwaliteit.

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen.
Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Heppie1983 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:35:
[...]

Ja het lijkt me ook erg verdacht, maar volgens mij zijn de 6-cells slecht verkrijgbaar en dus niet volledig van de markt. Maarja meestal is het bij ebay en andere veilingsites zo "if it's too good to be true, it probably is" ;)

*edit* Er staat dit in de advertentie:

[...]

En zelfs als het een 3-cell is dan is 410 euro best een mooie prijs, mits de douane het niet onderschept en je extra moet betalen.
6-cell schijnt idd al verkrijgbaar te zijn, bron: http://www.liliputing.com...attery-now-available.html
te koop @ http://www.mwave.com/mwave/viewspec_v2.asp?scriteria=BA25374
Hij is te koop voor $570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wt1nsw schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 03:36:
Ik hoor niemand praten over de ECO functie. De functie om langer op je accu te kunnen werken. (Als je deze functie aanzet wordt de blauwe powerled groen.)
Die functie begrijp ik ook niet helemaal. Leuk dat dat ledje groen wordt en het scherm wat minder fel, maar ik weet niet of er onder de motorkap nog meer gebeurt. Zoals de fan, harddisk, cpu... Volgens NHC gebeurt er in ieder geval niet veel op dat vlak. Volgens mij kun je ook zelf het scherm wat minder 'bright' maken en dan ben je er ook. :?

edit: het is me wel opgevallen dat de aangegeven accuduur bij volledig opgeladen batterij een kwartiertje meer aangeeft als je de eco-knop gebruikt. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt, heb ik niet getest.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

AceRimmer schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:43:
[...]

WLAN is mij eerst ook niet gelukt, tot ik ineens een andere driver kon downloaden.
Weet niet meer waar ik die vandaan heb, maar hij staat nu hier.
Hierin zit een driver voor 10.5.
Helaas moet je wel eens met Fn-F11 wlan uit en weer aan zetten voordat het werkt, maar dan werkt het ook.
Voor de Wind staan er nu ook weer nieuwere WLAN-drivers op de MSI-downloadpagina.
Dit is v5.9066.0709.2008 van 21 juli 2008.
_/-\o_

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Heppie1983 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:24:
Mooie aanbieding. Zwarte msi wind met 6-cell (volgens advertentie) voor 380 euro + 30 euro verzendkosten. En dan nog hopen dat de douane het pakketje niet onderschept ;)

http://cgi.ebay.nl/New-Wi...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Waarom zou jij geen BTW moeten betalen?
:(

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic