[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43
Iemand enig idee hoe je kan zien of de CPU terugschaalt als hij niet/weinig gebruikt wordt?
Of moet je daar maar gewoon vanuit gaan?

edit: de Webcam is van Bison
Misschien deze: ftp://ftp.zepto.dk/Notebo...BisonCam_6.32.0.02_XP.zip

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 24-07-2008 08:55 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:14:
Ik heb een clean install van windows gedaan vanaf de bijgeleverde CD op de medion akoya vanwege alle voor geïnstalleerde rotzooi, helaas staan er geen drivers voor de webcam op de bijgeleverde driver CD. Weet iemand wat voor een type webcam het is? dan hoef ik geen restore van de oorspronkelijke inrichting te doen om het zelf te achterhalen en kan ik drivers gaan zoeken.
Ik zit te grutten voor je in apparaatbeheer maar kan daar geen naam ofzo vinden. Microsoft Windows Component Publisher is alles wat ik erover kan vinden. Plus een zooitje namen van dll bestanden. De stuurprogrammaversie die ik hier op m'n Wind heb (en ik dacht dat de cam van de Medion afweek, dus vaar hier niet blind op) is 5.1.2600.5512.

Hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghe ghe . nu ook LG op de markt binnenkort:

" MSI has been pretty successful with the Wind, wouldn't you say? Yeah, so would LG. Reportedly, LG is hoping to solicit MSI's services in order to craft its own X110 netbook. The mini laptop will purportedly boast an 8.9-inch panel, 120GB hard drive, 2GB of RAM and Windows XP runnin' the show. Interestingly, the price is expected to hover between $625 and $790 as it focuses on "design and material quality" rather than low cost. Anxious to see how that move plays out, aren't you "

link: http://www.engadget.com/2...y-build-lgs-x110-netbook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe dvd/cd writer idee ? :
gevonden op: http://forums.msiwind.net...-drive-msi-wind-t552.html

Equipment needed:
1. Computer with optical drive. or just the optical drive
2. USB 2.0 To IDE (less than £5 online $9.80)

Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/08/i/000/fb/2f/4876_2.JPG

Workflow:
1. Remove the side case and swap the power and data cables from the optical drive to the adapter
(you can remove the optical drive if needed)
2. insert USB into Wind and install what you like
3. have tea and cake

uitleg van de adapter :
http://www.dansdata.com/usbadapt.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:32

Tuxie

En WeL nU!

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:08:
ghe ghe . nu ook LG op de markt binnenkort:

" MSI has been pretty successful with the Wind, wouldn't you say? Yeah, so would LG. Reportedly, LG is hoping to solicit MSI's services in order to craft its own X110 netbook. The mini laptop will purportedly boast an 8.9-inch panel, 120GB hard drive, 2GB of RAM and Windows XP runnin' the show. Interestingly, the price is expected to hover between $625 and $790 as it focuses on "design and material quality" rather than low cost. Anxious to see how that move plays out, aren't you "

link: http://www.engadget.com/2...y-build-lgs-x110-netbook/
Bijna alle nieuwe netbooks die uitkomen zijn 8,9'. Echter daar zijn bijna alle toetsenborden te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Nou dat dacht ik niet. heb ik een paar centjes ge-investeerd in een mooie netbook, dan ga ik toch niet met allerlei losse hardware en kabels zitten prullen?? Daar hoort een slimline extern brandertje bij natuurlijk.
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Heel mooi tasje voor de Wind/ Akoya vind je hier.
I love the dollar $$$$
}:O

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:12:

Equipment needed:

[afbeelding]

Workflow:
1. Remove the side case and swap the power and data cables from the optical drive to the adapter
3. have tea and cake

uitleg van de adapter :
Je kunt ook een behuizing kopen met IDE naar USB ingebouwd (op meerdere plaatsen te krijgen):

http://www.paradigit.nl/info.php?group=10&art=10018389

-Pee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:11:
Is er bij degene die de bios hebben geupdate geen black screen meer opgetreden?
Ik heb gisteren voor de bios update 2 keer een black screen gekregen en sinds ik de update heb gedaan heb ik er nog geeneen gehad :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik nog deze maand aan een wind of akoya mini kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:12:

Equipment needed:

[afbeelding]

Workflow:
3. have tea and cake

uitleg van de adapter :
Je kan ook voor een simplere oplossing gaan;

Externe (goedkope) cd / dvd speler / writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach kijkeens , geweldig kleine dingetjes,

ik ben gister naar bcc geweest voor externe writer, enorme kasten voor 60 euri, dat ding was nog zwaarder dan de mini en even groot, zelfs dikker. sla je de plank dan mee mis.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik begin me een beetje te vervelen in XP, dus denk dat ik maar eens ubuntu met netbook remix ga proberen.. heeft iemand netbook remix al geprobeerd?

Vind het jammer dat die speciale packages niet voor andere distro's beschikbaar zijn :'( anders had ik liever Arch Linux gehad dan ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:48:
Ik begin me een beetje te vervelen in XP, dus denk dat ik maar eens ubuntu met netbook remix ga proberen..
Hihi

Het werkt gewoon te goed, geef nou maar toe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:50:
[...]

Hihi

Het werkt gewoon te goed, geef nou maar toe >:)
Ja, het enige nadeel is dat ik die gamma niet kan instellen in XP en in linux gaat dat wel gewoon :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Op dit moment komen er twee vervelende geluidjes uit mijn akoya :(

1) telkens als mijn HDD in powersaving gaat hoor ik een vervelende klik.

2) de koeler in m'n laptop loopt heel ligt aan, wat een brommetje ten gevolge heeft. Geef ik mijn Akoya dan een tik (in de buurt waar die giga stikker over het wlan zit) dan is ie gewoon stil. Alleen komt de brom opgegeven moment weer terug.

De powersaving is denk ik een geval van nieuwe drivers voor de harddisk? Dus ik hoop dat die ooit nog komen.

Mijn koeler probleempje vind echter een stuk vervelender aangezien dit een bouw fout is en uit ervaring weet ik dat het bij aanlopende koelers vaak van kwaad tot erger gaat.

Daarom zit ik er aan te denken om misschien (nu al!!) gebruik te maken van de garantie, maar dan ben ik m'n apparaatje kwijt :( En ik weet niet of ze bij Medion een dergelijke klacht serieus nemen. Ook zou ik hem terug naar de aldi kunnen brengen en mijn geld terug vragen.

Ik kan natuurlijk ook zelf de laptop open schroeven om eerst even naar de koeler te kijken, maar ik neem aan dat ik dan een stikker verbreek ergens zodat mijn garantie vervalt, daar zit ik ook niet op te wachten.

Misschien heeft iemand anders nog tips voor wat ik het best kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door laminaatplaat op 24-07-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdens het surfen op de accu af en toe een heeel licht klikje ( alsof er een telefoontikker aan het lopen is maar dan zachter )
het is niet storend

de koeling loopt goed, na een paar uur rommelen in de mini ging de koeling even op hogere toeren, dan hoor je m heel zachtjes op de achtergrond. nog steeds muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Na alle goede ervaringen ben ik ook over de brug... maar natuurlijk te laat :'(

Weet iemand toevallig waar er nog een witte MSI te krijgen is, of wordt het echt tot kerst wachten? De online shops lijken allemaal uitverkocht...

[ Voor 11% gewijzigd door EMP op 24-07-2008 11:55 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:23:
De Aldi in Roosendaal (Boulevard) heeft minimaal nog een Akoya (wit) (24-07/11:30 uur) achter de glazen vitrinekast. Desgevraagd antwoordde de kassa medewerker dat hij dacht dat er in het magazijn nog twee stonden. Daarover ben ik, gezien de berichtgeving alhier, zeer verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:23:
Empie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:54:
Na alle goede ervaringen ben ik ook over de brug... maar natuurlijk te laat :'(

Weet iemand toevallig waar er nog een witte MSI te krijgen is, of wordt het echt tot kerst wachten? De online shops lijken allemaal uitverkocht...
Ik heb hier een witte Medion voor je nog in de aanbieding, gisteren gehaald. Ik had het idee om deze als vervanger van mijn andere laptop te gebruiken, maar is voor mij net iets te klein. Als je wilt mag je hem overnemen voor de originele prijs 399. Anders gaat ie terug naar de Aldi. Pixelperfect volgens mij, getest met DeadPixelTester.

Ook andere mensen mogen reageren als ze een witte willen hebben / kopen ;)

Laat maar weten...

[ Voor 26% gewijzigd door anthonycd op 24-07-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
matthijst schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:49:
Iemand enig idee hoe je kan zien of de CPU terugschaalt als hij niet/weinig gebruikt wordt?
Of moet je daar maar gewoon vanuit gaan?

edit: de Webcam is van Bison
Misschien deze: ftp://ftp.zepto.dk/Notebo...BisonCam_6.32.0.02_XP.zip
je kan cpu Z gebruiken en dan kan je zien dat de cpu constant schakkelt tussen 1600 en 800 mhz.
mits je bij power management voor de setting portale/laptop gekozen hebt.
als je voor maximum perfomce kiest dan draait de cpu constant op 1600mhz en als je voor maximum battery kiest dan draait de cpu op 800mhz..

het is allemaal wel een beetje omslachtig vind ik, vroeger op mijn centrino zat er gewoon een intel speedstep manager en kon je met een klik de sneheid wijzigen nu moet je moeielijk doen.. iemand hier een handig tooltje voor????

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonycd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:16:
[...]

Laat maar weten...
Als je enigzins in de buurt van utrecht woont, kom ik m ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Leerdam... in de driehoek A2/A27/A15. 26 km van utrecht af als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonycd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:29:
Leerdam... in de driehoek A2/A27/A15. 26 km van utrecht af als het goed is...
Verkocht!,

Kan ik je pm-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Yup, blij dat iemand hem hier van me overneemt ipv dat ie terug gaat naar de aldi en niet meer verkocht kan worden...

[ Voor 95% gewijzigd door anthonycd op 24-07-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nou ook nog wist hoe ik een pm moet sturen! (sorry, dit is wel erg dom en off topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:42:
Als ik nou ook nog wist hoe ik een pm moet sturen! (sorry, dit is wel erg dom en off topic).
Bovenin de balk > gathering.tweakers staat kopje MyReact > Direct Messages > http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'jeroen0801'

Check wel even je preferences > http://gathering.tweakers.net/forum/preferences zodat je DM's kunt ontvangen...

Privacy
Toon onlinestatus? Ja - Aanwezigheid is zichtbaar voor andere gebruikers
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

[ Voor 5% gewijzigd door anthonycd op 24-07-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:32:
ach kijkeens , geweldig kleine dingetjes,

ik ben gister naar bcc geweest voor externe writer, enorme kasten voor 60 euri, dat ding was nog zwaarder dan de mini en even groot, zelfs dikker. sla je de plank dan mee mis.
Waarom? Neem je een externe DVD-brander (of speler of cd-speler) mee dan? Ik heb er één onderlaatst gekocht bij Mycom voor 50 euro.
Hij is mooi, werkt erg goed en ben dus te vreden.

Een slimline is uiteraard mooier, maar ik wil daar niet het dubbele of zelfs nog meer voor neerleggen, om hem daarna weer in de kast te leggen, omdat ik hem toch niet veel zal gebruiken en zeker niet zal meenemen.

Het is dus een persoonlijke keuze en je hoeft daar helemaal niet de plank mee mis te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ winona, als je het zo stelt , klopt

ik wil m alleen meenemen, en zo'n kast meesjouwen als je een kleine mini hebt . sla je als koper de plank mis

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
m3nno schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:22:
[...]

je bedoeld 2 of 3 jaar.. :) En dat is 3jaar aangezien dat een beetje de standaard is van Medion
Tuxie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:30:
Op elke elektronisch apparaat dat binnen de EU verkocht wordt zit 2 jaar garantie, ook al zeggen bedrijven eventueel van niet (zeg niet dat dat hier gebeurd is overigens). Dit is bij wet geregeld.
Jullie hebben het allebei mis, de wettelijke garantie termijn is 1 jaar. Die 2 jaar is een europese richtlijn en die is niet bindend voor de landen binnen de EU.

http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

lees dat maar even.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:34:
[...]

Verkocht!,

Kan ik je pm-en?
Nog meer mensen die dringend van de Akoya afwillen? Ik ben zeker geinteresseerd (voor om en nabij de originele verkoopprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:55:
@ winona, als je het zo stelt , klopt

ik wil m alleen meenemen, en zo'n kast meesjouwen als je een kleine mini hebt . sla je als koper de plank mis
Daar heb jij dan weer gelijk in.. het meenemen heeft niet heel veel zin dan is een slimline 10x beter. Wel moet ik zeggen dat qua zwaarte wel meevalt, een externe harde schijf is nog zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik probeer linux via een usb stickje te installeren op de Medion, maar dit wil niet lukken.. als ik in het boot menu de usb stuck selecteer dan krijg ik altijd een zwart scherm te zien met GRUB in witte text.. ik had ook een ubuntu net install image geprobeerd te maken met deze: http://unetbootin.sourceforge.net/ maar als ik die opstart krijg ik ook GRUB te zien alleen, alleen vult het hele scherm zich hier dan mee.. ik heb geen externe dvd drives, wel nog wat externe harde schijven. Heeft iemand suggesties? :'(

Mn stick is maar 512 mb dus denk dat ik dus alleen een ftp/net install image kan gebruiken en geen volledige.

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 24-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje;

Is de 2e partitie waarop de recovery cd's etc staan van de medion te verwijderen? Het liefst werk ik met een HD opgesplitst in 2 partities (20/60) 20 windows en 60 overig.

Is die 2e huidige partitie echt noodzakelijk? Ik neem aan dat een installatie van de bijgeleverde xp home cd toch voldoende moet zijn? Even een usb cd/dvd lenen en klaar...

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laminaatplaat schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:09:
Op dit moment komen er twee vervelende geluidjes uit mijn akoya :(

2) de koeler in m'n laptop loopt heel ligt aan, wat een brommetje ten gevolge heeft. Geef ik mijn Akoya dan een tik (in de buurt waar die giga stikker over het wlan zit) dan is ie gewoon stil. Alleen komt de brom opgegeven moment weer terug.

Mijn koeler probleempje vind echter een stuk vervelender aangezien dit een bouw fout is en uit ervaring weet ik dat het bij aanlopende koelers vaak van kwaad tot erger gaat.

Daarom zit ik er aan te denken om misschien (nu al!!) gebruik te maken van de garantie, maar dan ben ik m'n apparaatje kwijt :( En ik weet niet of ze bij Medion een dergelijke klacht serieus nemen. Ook zou ik hem terug naar de aldi kunnen brengen en mijn geld terug vragen.

Ik kan natuurlijk ook zelf de laptop open schroeven om eerst even naar de koeler te kijken, maar ik neem aan dat ik dan een stikker verbreek ergens zodat mijn garantie vervalt, daar zit ik ook niet op te wachten.

Misschien heeft iemand anders nog tips voor wat ik het best kan doen.
ik heb een tip gelezen op een forum :

i noticed that the fan makes sound as "tic tic tic tic"
i removed it and apply WD40 on the rotor, plus tape-pads where it screws for less vibrations...
the silence returns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:06:
Een vraagje;

Is de 2e partitie waarop de recovery cd's etc staan van de medion te verwijderen? Het liefst werk ik met een HD opgesplitst in 2 partities (20/60) 20 windows en 60 overig.

Is die 2e huidige partitie echt noodzakelijk? Ik neem aan dat een installatie van de bijgeleverde xp home cd toch voldoende moet zijn? Even een usb cd/dvd lenen en klaar...

Klopt dit?
zat ik ook aan te denken, vond het een rare config.
met partition manager kan je aantal gig op elke schijf veranderen, van de een naar de ander
wat die recovery op je harde schijhf betreft , wil die eigenlijk ook kwijt, onnodig en je hebt de cd toch idd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:08:
[...]

ik heb een tip gelezen op een forum :

i noticed that the fan makes sound as "tic tic tic tic"
i removed it and apply WD40 on the rotor, plus tape-pads where it screws for less vibrations...
the silence returns
WD40 is toch écht een wondermiddel :P thnx voor de tip :P

(moet ik nog uitkijken voor garantie stickers bij de Akoya mini?)

[ Voor 7% gewijzigd door laminaatplaat op 24-07-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/636/minicomrs1.jpg

Aldi Vlaardingen en Schiedam uitverkocht.....

Gelukkig kan ik nog surfen op mijn eigen minipc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:59:
[...]

[...]

Jullie hebben het allebei mis, de wettelijke garantie termijn is 1 jaar. Die 2 jaar is een europese richtlijn en die is niet bindend voor de landen binnen de EU.

http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

lees dat maar even.....
Met andere woorden, in Europa zijn de landen verplicht om minimaal 2 jaar garantie te (laten) hanteren, doch mogen ze nieuwe regels stellen die de termijn verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laminaatplaat schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:32:
[...]
(moet ik nog uitkijken voor garantie stickers bij de Akoya mini?)
oehh daar durf ik geen uitspraak over te doen, geen idee
wordt niet over gesproken bij deze tip

ps: laminaatplaat=trespa..... geestig

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff paar games gedaan. Starcraft + addon werken vloeiend, Halo online ook, Star wars jedi knight 2 multiplayer 50 fps als je met niemand om je heen zit en 20/30 fps als je saberfight, met veel mensen bij elkaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
Het volgende probleem met mijn Wind doet zich voor:

Ik had een externe webcam geinstaleerd, een logitech.
Nadat ik deze eruit haalde werkte mijn interne cam niet meer.

Ik heb de logitech drivers gedeinstaleerd, hij werkte nog steeds niet.

De device manager had één unknow device, na veel proberen heb ik die geuninstalled, nu is die weg, maar me webcam werkt niet, er wordt geen nieuwe hardware gedetecteerd.

Bisoncam drivers bieden ook geen oplossing....

EDIT: Oplossing Fn+F6

Jaaaa ik ben blond! Ik weet het! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door m3nno op 24-07-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik heb e.e.a. alweer verprutst (en dan al na 1 dag).

‣ Op de driver-cd bij de Medion staan de diverse windows-drivers (duh!). Maar hoe de AHCI te installeren? Zit geen setup bij. Of is dat eigenlijk niet nodig? Of had ik tijdens het installeren van Windows al die driver moeten selecteren op één of andere manier?
‣ Hoe de functionaliteit van de Recovery partitie weer te herstellen? Die had ook de geest gegeven. Nog voor de lol geprobeerd op die partitie nóg een XP weg te zetten, maar F3 bij het booten werkt niet.

Desalniettemin een leuk stuk speelgoed :D

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonycd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:16:
[...]

[...]

Ik heb hier een witte Medion voor je nog in de aanbieding, gisteren gehaald. Ik had het idee om deze als vervanger van mijn andere laptop te gebruiken, maar is voor mij net iets te klein. Als je wilt mag je hem overnemen voor de originele prijs 399. Anders gaat ie terug naar de Aldi. Pixelperfect volgens mij, getest met DeadPixelTester.

Laat maar weten...
Graag! Stuur mij even een mailtje naar stuff at preeker dot com, dan kunnen we de overdracht regelen.
wsmaal schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:03:
[...]

De Aldi in Roosendaal (Boulevard) heeft minimaal nog een Akoya (wit) (24-07/11:30 uur) achter de glazen vitrinekast. Desgevraagd antwoordde de kassa medewerker dat hij dacht dat er in het magazijn nog twee stonden. Daarover ben ik, gezien de berichtgeving alhier, zeer verbaasd.
Bedankt voor deze informatie, maar Roosendaal is een beetje te ver weg. Heb je trouwens enig idee of die uit de levering van woensdag kwam, of uit een nieuwere levering?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Inmiddels al 56 mensen met een pixelperfecte Medion volgens de poll.. niet nix!

Ben nu Ubuntu op de Medion aan het installeren via xp (Wubi) en daarna op eigen partitie zetten.. paar dingen die me opvallen tot nu toe:

- tikgeluiden van de harde schijf blijven
- wireless werkt niet
- bij rebooten hangt ie vast op een zwart scherm

Dadelijk ook eens netbook remix met die speciale intel pakketten installeren, dus misschien gaat het dan al beter met dat rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens eigenlijk op zoek naar een zwarte akoya mini, maar omdat ze moeilijker te krijgen vallen neem ik wel genoegen met een witte, voor nu. Maar als iemand een zwarte aan mij wil verkopen voor 450 euro, kan hij of zij mij ook mailen.

Mijn e-mail kun je vinden in mijn vorige post.

Barchettani, heb je al die laptops uit je sig? wat moet je met zo veel laptops vraag ik mij af......

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:
En drie Winden met een kapot pixeltje :( Foei MSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Graag! Stuur mij even een mailtje naar stuff at preeker dot com, dan kunnen we de overdracht regelen.

[...]

Bedankt voor deze informatie, maar Roosendaal is een beetje te ver weg. Heb je trouwens enig idee of die uit de levering van woensdag kwam, of uit een nieuwere levering?
Gisteren, woensdag 23-07...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:53:
[...]

En drie Winden met een kapot pixeltje :( Foei MSI!
Daarover heb ik in het (veel langere) Eee draadje nog niets gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht er nog iemand zijn die ook een zwarte Akoya wil of kan missen?

Je ontvangt 75 euro extra mits je hem wilt bezorgen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik heb vandaag bij de aldi een medion mini gekocht.
Ze zijn niet nog niet geheel uitverkocht. Bij filialen in de wat kleinere plaatsen maak je nog een kans. Wij leveren aan de aldi en heb het gecheckt. Een chauffeur bij ons heeft er een voor me gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm dat word het anders een strooptocht langs kleine aldi winkeltjes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:41:

Ben nu Ubuntu op de Medion aan het installeren via xp (Wubi) en daarna op eigen partitie zetten.. paar dingen die me opvallen tot nu toe:

- tikgeluiden van de harde schijf blijven
[...]
Op de MSI is dat tikken de harde schijf die steeds geparkeerd wordt. In ieder geval heeft het met dit probleem te maken: Room42 in "[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2"
Dat kun je dus maar beter wel oplossen, want dat is niet goed voor je schijf!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat ook al gelezen en wil het ook graag oplossen, maar waar staat een normale geen-ervaren-linux-gebruiker uitleg om het op te lossen?
Want het is wel leuk zo'n link, maar het is een gigantische lap tekst en ik ben de Engelste taal wel machtig, maar niet iedereen.

En ik kom zoiets ook alleen maar daar tegen en niet eens op de NL forum van Ubuntu. En wat voor harde schijf zit er in de MSI Wind/Medion Akoya? Versnelt het zoeken dan ook weer.

Want van het merk MSI zie er zelf niet tussen staan, dus moet iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
In de laatste post in dat topic wordt gelinkt naar een duidelijkere post... vind het wel lame dat je dan zo'n speciaal scriptje moet laden elke keer :/ dat ze de kernel anders maar gewoon updaten.

Maar ja, eerst ook eens testen of dat probleem er ook wel echt is.. want als XP dezelfde geluiden maakt dan zou dat betekenen dat deze ook dat 'probleem' heeft?

Die ventilator draait hier trouwens toch vrij vaak.. is dat bij andere mensen ook het geval?

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 24-07-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:33

AceRimmer

What a guy...

Hier onder Mac OS X ook getik van de hdd.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt het me toch dat het niet echt aan Ubuntu ligt.
Het is ook overigens dat ik dit voor het eerst hoor, want zelfs op het msiwind forum waar je ubuntu kan downloaden waar uitgelegd wordt hoe je het erop moet zetten staat er zoiets niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

Oplossing voor Mac OS X & tikkende harddisk:

Heb hdapm gedownload vanaf http://mckinlay.net.nz/hdapm/
Via commandline: ./hdapm disk0 max

Heb sindsdien geen tik meer gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top AceRimmer dat je de oplossing voor Mac OS X hebt gevonden.

En zelfs die site en jouw extra uitleg is zelfs eenvoudig en duidelijk.

offtopic:
Dit is dus wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Hier de oplossing voor de hdd tik.

http://forums.msiwind.net...icking-noise-t863-20.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:01
Ik had last van een 0x0000007B error tijdens mijn XP installatie. Mocht iemand anders hier ook last van hebben, de oplossing is zet AHCI uit in de BIOS. :)
Ben blij dat het eindelijk verholpen is en ik kan beginnen met de installatie.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Top!.. weer een zorg minder..

Blijft deze instelling trouwens ook permanent?

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 24-07-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
FireFly3k schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:04:
Ik had last van een 0x0000007B error tijdens mijn XP installatie. Mocht iemand anders hier ook last van hebben, de oplossing is zet AHCI uit in de BIOS. :)
Ben blij dat het eindelijk verholpen is en ik kan beginnen met de installatie.
Dat staat zelfs hier in:
Advanced Host Controller Interface

Als je de driver niet in de WinXP CD hebt geslipstreamd, krijg je een ...7B stop error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Heb ook maar een Akoya gekocht gisteren. Kon gewoon niet wachten op de Wind :P
Ik wilde graag een witte Akoya, maar de persoon achter de kassa had alleen de zwarte versie. Heb die maar genomen en hij bevalt me ook wel.

Echt een mooi apparaat voor het geld!

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik zit hier heerlijk het forum te bekijken op mijn Akoya onder Unbuntu 8.04.1 :) Werkt allemaal perfect. Wireless ontvangst is zeer goed, heb 100%. Dat heb ik met andere laptops en devices nog niet gehaald. Misschien morgen maar eens 2GB so-dimmetje erin stoppen al is dat niet heel erg nodig.

HDD getik heb ik niet nog niet kunnen opmerken, maar ik heb hier ook radio enzo aanstaan. Onder Linux schakelt de CPU netjes terug naar 800MHz, het apparaat blijft relaxed koel. Veel beter als mijn 1st gen MacBook.

[ Voor 27% gewijzigd door lintweaker op 24-07-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik heb de wireless in ubuntu nog niet aan de gang.. heb het standaard realtek 8101E kaartje erin zitten.. kan iemand mij zeggen hoe ik dit aan de gang krijg?

Na een hoop gekloot heb ik hem nu mooi in dual boot staan.. alleen netbook remix nog even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal.

Ik heb van een hele goede bron. Dat as donderdag 31 juli er weer Windjes worden geleverd. Witte en Zwarte. het kan 1 a 2 dagen later worden, maar niet later. En er word meer geleverd dan de vorige keer.

Over de garantietermijn zijn vele discussies. In nederland valt de laptop onder 2 jaar garantie. Hier kan je van hoog naar laag springen, maar Msi moet voldoen aan de europese en nederlandse wetgeving. Er is zelf een coulantie regeling, indien je produkt na de garantietermijn defect gaat, bestaat nog de mogelijkheid dat je een onderdeel vergoed krijg of dat ze hem gratis monteren. Daardoor heeft asus met de eee pc de kleinere accu geleverd. Dus niks te maken met levering, maar gewoon om te voldoen aan de europese garantie in NL.

En kan er niet een aparte topic gestart worden voor de Medion. Ik weet dat het een kloon is, maar toch niet alles is het zelfde en het blijft nog steeds een Medion :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:39:
Hoi allemaal.

Ik heb van een hele goede bron. Dat as donderdag 31 juli er weer Windjes worden geleverd. Witte en Zwarte. het kan 1 a 2 dagen later worden, maar niet later. En er word meer geleverd dan de vorige keer.
Dat zou mooi zijn! Ik ben nu 4 aldi filialen afgeweest, allen uitverkocht... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:29:
Ik heb de wireless in ubuntu nog niet aan de gang.. heb het standaard realtek 8101E kaartje erin zitten.. kan iemand mij zeggen hoe ik dit aan de gang krijg?
@Cooler_King, zie punt 3

Ik zit hier ook met mijn Akoya met Ubuntu. Voor de mensen die Ubuntu willen proberen, of er problemen mee hebben, wat tips:

1. je moet de nieuwste versie van Ubuntu proberen, dus niet 8.04 maar 8.04.1

2. Hiervan kun je een bootable USB stick maken, heel eenvoudig met Unetbootin:
http://unetbootin.sourceforge.net/

3. De wireless kaart is net iets anders dan de kaart die in de MSI Wind zit. Je moet zelf de drivers compileren. Je kunt ze hier downloaden:
http://www.ralinktech.com...inux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
Er zit een README_STA file bij met uitleg.

4. de webcam heb ik zelf nog niet werkend, maar het is wel mogelijk zoals hier in update2 staat uitgelegd.
http://www.linux-community.de/story?storyid=25997

success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:29:

Na een hoop gekloot heb ik hem nu mooi in dual boot staan.. alleen netbook remix nog even installeren.
ok, het is wel wat werk maar de moeite waard:

1. Juiste packages voor development installeren
sudo apt-get install build-essential

2. Download driver van ralink site:
wget http://www.ralinktech.com...inux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
2. Uitpakken
tar jxvf 2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
3. Config aanpassen voor gebruik met NetworkManager
cd 2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0
met editor file os/linux/config.mk aanpassen:
HAS_WPA_SUPPLICANT=y en HAS_NATIVE_WAP_SUPPLICANT=y
4. Compileren en installeren
sudo make
sudo make install
5. Reboot
sudo reboot

Als het goed is moet hij daarna via NetworkManager bruikbaar zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door lintweaker op 24-07-2008 21:14 . Reden: Net te laat :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lintweaker

Ik was zelf alles op een rijtje aan het zetten voor een volgende post, maar ik had het niet duidelijker kunnen doen. ;-)
dankjewel

en dit is idd wel belangrijk:
als je de networkmanager van Gnome gebruikt (en ik zie geen reden dat niet te doen als je toch Gnome draait.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:22:
@lintweaker

Ik was zelf alles op een rijtje aan het zetten voor een volgende post, maar ik had het niet duidelijker kunnen doen. ;-)
dankjewel

en dit is idd wel belangrijk:
als je de networkmanager van Gnome gebruikt (en ik zie geen reden dat niet te doen als je toch Gnome draait.)
Geen probleem :) Jij bedankt voor de link voor fixen van de videocamera. Hij wordt nu beter herkend, ff kijken of skype er mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:28:
[...]
Geen probleem :) Jij bedankt voor de link voor fixen van de videocamera. Hij wordt nu beter herkend, ff kijken of skype er mee wil werken.
Ik heb zelf nog niet geprobeerd die videocamera aan de praat te krijgen. Valt t mee? Ik zal er toch eens naar gaan kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

Heeft iemand misschien een mirror van de OS X driver voor de Ralink WLAN ?
Deze http://www.ralinktech.com...UI-1.4.8.0_2007_11_26.dmg heeft er niet veel zin in qua downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Grote klasse. Heb het aangepast en word nu niet meer getikt...
:+

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:41:
[...]

Ik heb zelf nog niet geprobeerd die videocamera aan de praat te krijgen. Valt t mee? Ik zal er toch eens naar gaan kijken ;-)
Skype werkt, tenminste hij laat netjes camera beeld zien. Nog geen echte videocall gemaakt. Moet al die tweaks maar even op een rij zetten, bij een volgende installatie kan ik dat nooit allemaal meer vinden. Maar hopen dat alles dan weer standaard in de distributie/kernel zit.

Prima apparaatje zo die akoya :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AceRimmer schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:47:
Deze http://www.ralinktech.com...UI-1.4.8.0_2007_11_26.dmg heeft er niet veel zin in qua downloaden...
hier misschien:
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Macintosh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
AceRimmer schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:47:
Hmm, nee. Niet vooruit te branden. Iedereen met een Wind/akoya is natuurlijk aan het downloaden ;) Ik hou het nog maar even op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:50:e
Skype werkt, tenminste hij laat netjes camera beeld zien. Nog geen echte videocall gemaakt. Moet al die tweaks maar even op een rij zetten, bij een volgende installatie kan ik dat nooit allemaal meer vinden. Maar hopen dat alles dan weer standaard in de distributie/kernel zit.

Prima apparaatje zo die akoya :P
Ja he, fijn apparaatje. En gaat erg soepel met Ubuntu.

Als je die tweaks toch op een rijtje zet, post je ze dan weer ff.. ;-)

Hmm, mijn enige probleem is nog om een HSDPA usb modem werkend te krijgen onder Ubuntu.. ;-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

Helaas, de links daar verwijzen weer naar Taiwan.
En het is druk in Taiwan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:14:
Wireless ontvangst is zeer goed, heb 100%. Dat heb ik met andere laptops en devices nog niet gehaald.
Dat valt mij ook op. Ik heb met een andere laptop op dezelfde plaats minder ontvangst.
da's een dikke plus voor de Akoya is dat bij de MSI Wind ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
De wireless werkt inmiddels _/-\o_ dank aan allebei

Netbook Remix is alleen nog geen succes.. ik kan de pakketten wel installeren van launchpad, en dan maximus bij sessions toevoegen, maar als ie dan opstart ziet het allemaal heel rommelig uit, als ik ergens op klik komt de achtergrond opeens in stukken tevoorschijn enz.. misschien dat een van jullie het eens kan proberen? :>

Wat ook raar is: ume-config-netbook is verwijderd als pakket en kan dus niet meer geinstalleerd worden?, terwijl dit juist de speciale optimalisaties voor de Atom waren volgens mij.

Ook het booten gaat traag: het duurt langer dan een minuut om ubuntu op te starten.. misschien dat bepaalde dingen niet helemaal goed staan :? of zou die ume-config-netbook dan zo'n groot verschil uitmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:03:
[...]

Dat valt mij ook op. Ik heb met een andere laptop op dezelfde plaats minder ontvangst.
da's een dikke plus voor de Akoya is dat bij de MSI Wind ook zo?
absoluut! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:13:
De wireless werkt inmiddels _/-\o_ dank aan allebei

Netbook Remix is alleen nog geen succes.. ik kan de pakketten wel installeren van launchpad, en dan maximus bij sessions toevoegen, maar als ie dan opstart ziet het allemaal heel rommelig uit, als ik ergens op klik komt de achtergrond opeens in stukken tevoorschijn enz.. misschien dat een van jullie het eens kan proberen? :>

Wat ook raar is: ume-config-netbook is verwijderd als pakket en kan dus niet meer geinstalleerd worden?, terwijl dit juist de speciale optimalisaties voor de Atom waren volgens mij.

Ook het booten gaat traag: het duurt langer dan een minuut om ubuntu op te starten.. misschien dat bepaalde dingen niet helemaal goed staan :? of zou die ume-config-netbook dan zo'n groot verschil uitmaken..
Ik heb vluchtig gekeken naar dat Netbook Remix, maar ik geef de voorkeur aan Ubuntu zelf. opstarten duurt bij mij ook ff. Het lijkt erop dat ie in het begin ff blijft hangen. ik heb nog niet uitgezocht wat dat is. mocht ik iets vinden zal ik het hier posten.

Heb je al een keer opnieuw opgestart, en is je achtergrond dan nog in stukken? Kan me niet voorstellen dat dat aan het de ume-config-netbook package ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AC77
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
heeft iemand al een netwerk locatie toegevoegd?

bij staan de volgende netwerk locaties er al in (zitten denk ik op de akoya image ingebakken)

\\debug on devsquad-mac
\\documnetos c on jeanette
\\download on latop Sarah

is dit ook bij andere het geval?

AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:20:
[...]

Heb je al een keer opnieuw opgestart, en is je achtergrond dan nog in stukken? Kan me niet voorstellen dat dat aan het de ume-config-netbook package ligt.
Ja, opnieuw opstarten maakte geen verschil... maar dan laat ik die voorlopig ook even eraf tot het wat verder gevorderd is.

Nog één vraag: hoe krijg ik de fonts mooier in Firefox.. heb de restricted package al geïnstalleerd, maar het lijkt er nog niet op dat Firefox MS fonts gebruikt voor pagina's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:14:
[...]

[...]

Zoals je wellicht hebt kunnen lezen, ben ik er waarschijnlijk al uit met jeroen0801. Ik ga morgen voor je kijken of ze nog hebben hier. Zoja, moet ik er dan 1 meenemen... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb mijn webcam niet werkend onder ubuntu.

Ik heb de driver uit de svn repository (svn checkout svn://svn.berlios.de/linux-uvc/linux-uvc/trunk) geinstalleerd zoals hier beschreven onder update 2 (http://www.linux-community.de/story?storyid=25997)

de module staat op de juiste plaats:
~$ ls /lib/modules/2.6.24-19-generic/ubuntu/media/usbvideo
uvcvideo.ko

en wordt in de kernel geladen:
~$ lsmod | grep uvcvideo
uvcvideo 59272 0
compat_ioctl32 2304 1 uvcvideo
videodev 29440 1 uvcvideo
v4l1_compat 15492 2 uvcvideo,videodev
v4l2_common 18304 2 uvcvideo,videodev
usbcore 146028 6 uvcvideo,usb_storage,libusual,ehci_hcd,uhci_hcd

edit:

ook dmesg geeft niets raars:

~$ dmesg | grep -i video
[ 30.901780] Boot video device is 0000:00:02.0
[ 62.709356] input: Video Bus as /devices/LNXSYSTM:00/device:00/PNP0A08:00/LNXVIDEO:00/input/input7
[ 62.741410] ACPI: Video Device [IGD] (multi-head: yes rom: no post: no)
[ 69.016619] Linux video capture interface: v2.00
[ 69.098730] usbcore: registered new interface driver uvcvideo
[ 69.098747] USB Video Class driver (SVN r238)

Iemand nog tips..?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
wvexeltweakers schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:49:
[...]

Grote klasse. Heb het aangepast en word nu niet meer getikt...
:+
Mooi, mijn Akoya mini is nog weer een stukje rustiger. Ik hoop wel dat Medion, MSI of western digital met een wat elegantere oplossing komt ;)

Edit

Dane-Elec SoDimm PC2-5300 1024 MB 200 pin <<--Dit is toch het juiste soort ram dat ik in mijn Akoya moet proppen? (dan ga ik dat morgen ff halen en gaat mijn medion dus open :9~ )

[ Voor 22% gewijzigd door laminaatplaat op 25-07-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Als je uitbreiding van je intern wilt, dan zou je 2 GB moeten halen volgens mij. Als het goed is zou er maar 1 slot in de Medion zitten, en daar zit nu al 1 GB in? Iemand schreef dit woensdag volgens mij... ffe checken dus voordat je het koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
anthonycd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:37:
Als je uitbreiding van je intern wilt, dan zou je 2 GB moeten halen volgens mij. Als het goed is zou er maar 1 slot in de Medion zitten, en daar zit nu al 1 GB in? Iemand schreef dit woensdag volgens mij... ffe checken dus voordat je het koopt ;)
Er zit inderdaad maar 1 module in , zie de Discountfan review PDF pagina 18.
Maximaal dus 2GB als je de huidige 1 GB eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:13:
[...]

2. Uitpakken
tar jxvf 2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0.tar.bz2
3. Config aanpassen voor gebruik met NetworkManager
cd 2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0
4. Compileren en installeren
sudo make
sudo make install
5. Reboot
sudo reboot

Als het goed is moet hij daarna via NetworkManager bruikbaar zijn.
Hallo ben helaas nog een absolute nieuweling bij Ubuntu, maar wil het wel onder de knie krijgen.
Het lukt me nu nog niet om het te installeren.

Ik heb bij stap 2 uitgepakt en de uitgepakte versie staat nu op mijn bureaublad.

Bij stap 3 heb ik de regels in het bestand os/linux/config.mk gewijzigd met het programma gedit:

Ik heb daarna op opslaan gedrukt.

Nu stap 4:
Terminalvenster geopend en: sudo make ingetoetst.

Dit resulteert in de volgende lijn:

make: *** Geen doelen opgegeven en geen makefile gevonden. Gestopt.

Wat doe ik fout? Wil iemand het mij alsjeblieft uitleggen?

gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik heb ook nog een probleem met de wireless in Ubuntu.. als ik opnieuw opstart lukt het hem niet om automatisch te verbinden... als ik dan bij network manager kijk dan staat de password type altijd weer op WPA Personal ipv WPA 2 Personal.. ook moet ik altijd het wachtwoord opnieuw invoeren voordat ie verbinding maakt.. kan ik dit ergens verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cooler king
Heb jij bij stap 3 2x "n" in "y" verandert of heb jij meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele makkelijke manier om WLAN op je Aldi laptop te krijgen.

Medion Akoya E1210
Ubuntu 8-04.1
Wubi Dual Boot

Het resultaat van de volgende manier is dat Ubuntu na een keer reboten gelijk draadloos netwerk heeft.

Open een terminal venster (Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminal venster)
Kopier en plak het volgende:
sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist-ralink
Druk op enter

Er opent een scherm en kopier daar het volgende in:
blacklist rt2860sta
Druk op het icoon opslaan en sluit het scherm af.

Open weer het terminal venster (Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminal venster) of je had hem nog open staan. Kopieer en plak het volgende:
sudo apt-get install ndisgtk
druk op enter

Open een firefox venster en download het volgende bestand:
http://filehost.tv/f/5498/WINXP2k.tar.gz.html

Vervolgens open onder Systeem, Beheer het Windows Draadloosnetwerk Aansturingssoftware.
Er opent een grafisch scherm waarop je op de + kan drukken om nieuwe stuurprogramma's te installeren. Open hierbij het .inf bestand. Staat onder drivers. (die heb je net gedownload)

Vervolgens moet je, je huidige network manager verwijderen door weer een terminal venster te openen. En kopieer en plak de volgende tekst:
sudo apt-get remove --purge network-manager network-manager-gnome
Druk wederom op enter

Vervolgens installeer je de nieuwe network manager door het volgende in een terminal venster te kopieren en te plakken:
wget http://switch.dl.sourcefo...icd/wicd_1.5.0rc5_all.deb && sudo dpkg -i wicd_1.5.0rc5_all.deb
Druk wederom op enter

Sluit nu Ubuntu af en start opnieuw op. Als het goed is moet hij het nu doen!!! (Ben nu verbonden op een onbeveiligd wlan netwerk.)

Laat even weten of het gelukt is.

(Bron Onze Oosterbruren: http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=17&t=565)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:23:
Dit resulteert in de volgende lijn:

make: *** Geen doelen opgegeven en geen makefile gevonden. Gestopt.

Wat doe ik fout? Wil iemand het mij alsjeblieft uitleggen?
Hoi Stefan,

Je moet in de folder gaan staan waar je gedownloade bestanden staan en waar de Makefile staat.
dus als je het geddownload hebt naar de Desktop, dan open je de terminal en type je:

code:
1
cd ~/Desktop/2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0

(als je een anderstalige variant bijv Nederlands gebruikt kan het zijn dat de Desktop vertaald is, dus bijv in een Nederlandse Ubuntu kan het zijn dat je dit moet intypen:

code:
1
cd ~/Bureaublad/2008_0708_RT2860_Linux_STA_v1.7.0.0

en dan zou het daar moeten lukken om een make && make install te doen
Success

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 04:15:
Een hele makkelijke manier om WLAN op je Aldi laptop te krijgen.

Medion Akoya E1210
Ubuntu 8-04.1
Wubi Dual Boot

Het resultaat van de volgende manier is dat Ubuntu na een keer reboten gelijk draadloos netwerk heeft.

Open een terminal venster (Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminal venster)
Kopier en plak het volgende:
sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist-ralink
Druk op enter

Er opent een scherm en kopier daar het volgende in:
blacklist rt2860sta
Druk op het icoon opslaan en sluit het scherm af.

Open weer het terminal venster (Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminal venster) of je had hem nog open staan. Kopieer en plak het volgende:
sudo apt-get install ndisgtk
druk op enter

Open een firefox venster en download het volgende bestand:
http://filehost.tv/f/5498/WINXP2k.tar.gz.html

Vervolgens open onder Systeem, Beheer het Windows Draadloosnetwerk Aansturingssoftware.
Er opent een grafisch scherm waarop je op de + kan drukken om nieuwe stuurprogramma's te installeren. Open hierbij het .inf bestand. Staat onder drivers. (die heb je net gedownload)

Vervolgens moet je, je huidige network manager verwijderen door weer een terminal venster te openen. En kopieer en plak de volgende tekst:
sudo apt-get remove --purge network-manager network-manager-gnome
Druk wederom op enter

Vervolgens installeer je de nieuwe network manager door het volgende in een terminal venster te kopieren en te plakken:
wget http://switch.dl.sourcefo...icd/wicd_1.5.0rc5_all.deb && sudo dpkg -i wicd_1.5.0rc5_all.deb
Druk wederom op enter

Sluit nu Ubuntu af en start opnieuw op. Als het goed is moet hij het nu doen!!! (Ben nu verbonden op een onbeveiligd wlan netwerk.)

Laat even weten of het gelukt is.

(Bron Onze Oosterbruren: http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=17&t=565)
Het werkt maar het is niet mijn favoriete oplossing. Je laat de windows drivers werken onder Linux door Ndiswrapper te grebruiken. Kan handig zijn als er echt helemaal geen driver is, maar in dit geval is er gewoon een (goede) linux driver. Want als je het eenmaal werkend hebt dan werkt het super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:36:
Ik heb ook nog een probleem met de wireless in Ubuntu.. als ik opnieuw opstart lukt het hem niet om automatisch te verbinden... als ik dan bij network manager kijk dan staat de password type altijd weer op WPA Personal ipv WPA 2 Personal.. ook moet ik altijd het wachtwoord opnieuw invoeren voordat ie verbinding maakt.. kan ik dit ergens verhelpen?
Het wacht woord moet wel opgeslagen worden in de Gnome keyring.
In het menu met applicaties ga je naar:
Accessories > Passwords and Encryption Keys
en kies je de tab: Passwords
daar zou dan een Passphrase for wireless network ... moeten staan.

Anders kun je evt je keyring verwijderen en opnieuw aanmaken. Maar als er al heel veel wachtwoorden in je keyring manager staan is dat ook niet iets wat je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belumcukur schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:46:
Ik moet zeggen dat ik het hele idee om een ander besturingssysteem te installeren op de Wind dan XP Home wat er al op staat, vrijwel onmiddellijk heb laten varen toen ik zag hoe het hierop werkte. Zoals Moneta al in een heel ander verband opmerkte: if it ain't broken, don't fix it.
Dat is altijd het eerste wat ik doe als ik een nieuwe computer koop, Ubuntu erop zetten.
Als je het eenmaal gewend bent wil je nooit meer terug naar windows. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
barchettanl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:50:
[...]

Zit er de Nederlandse taal in? (ik kan bijna in het Engels dromen, maar ben misschien toch een beetje patriot). Volgens mij waren iATKOS v4 en Kalyway 10.5.2 ook enkel Engels. :|
je kunt tijdens installatie kiezen voor de nederlandse taal.. maar volgens mij is de rest in engels..

*ff kijken*

nee, alleen installatie is in NL, rest heb ik in Engels, maar nu heb ik tijdens installatie ook gezegd dat ik in VS woon...dus misschien als je Nederland selecteerd, dat die dan ook Nederlandse taal doet..
Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic