Precies hier voor wil hem ook halen. Nu nog wit of zwart en ik ben er uitmatthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:38:
Ook maar 's een poging wagen. Gisteren toevallig de advertentie gezien, nog ff een bende reviews gelezen en die zijn eigenlijk allemaal erg postief (op accuduur na, maar 2 uur vind ik lang zat).
Lijkt me een ideale laptop voor op vakantie: 80GB om foto's op te slaan en je kan er vast wel een beetje op Photoshoppen om foto's voor een weblog te fabriceren...
Verder beetje internetten, office en evt. navigeren.
IddVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:52:
[...]
Precies hier voor wil hem ook halen. Nu nog wit of zwart en ik ben er uitDAn ga ik zo maar.....
Zwart of wit, lastig, lastig...
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Tja lastig......
Ps.
leuke avatar. Ik ga binnen 2 weken naar the USA en dan is deze Mini natuurlijk ideaaaaaaaal.
/offtopicVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:59:
Tja lastig......
Ps.
leuke avatar. Ik ga binnen 2 weken naar the USA en dan is deze Mini natuurlijk ideaaaaaaaal.
Cool, waarheen? Zelf nog 4 weken wachten voor 3 weekjes Florida...
Verwijderd
/offtopicmatthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:00:
[...]
/offtopic
Cool, waarheen? Zelf nog 4 weken wachten voor 3 weekjes Florida...
Noordoosten zie onze Amerika homepage voor het precieze werk.
/ontopic
Ik ga maar eens kijken of er nog een is.
Verwijderd
Almere? Heb ik twintig jaar gewoond en nooit een Aldi gezien... Maar ik ben er ook alweer vijf jaar weg. Gut, wat gaat die stad ineens vooruit sinds ik m'n hielen heb gelichtFireFly3k schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:10:
Succes allemaal! Ik ga zo in Almere kijken of het lukt![]()
Ik kijk later wel voor extra geheugen en zo'n klein bluetooth stickje.
wees blij dat ze geen rode of roze hebben, was de keuze nog moeilijker 
aan de measstraat in enschede waren ze gelijk uitverkocht, ik heb er 1
ze hadden 2 witte en 2 zwarte...
In Rijswijk hoef je niet te kijken, daar hadden ze alleen 4 witte exemplaren (die uiteraard alle 4 direct waren verkocht)

WooHoo 1 Akoya entered the building. In de eerste minuut zijn er hier 4 in een rij verkocht. Voor de rest was er nog geen mens te zien op straat/bij de aldi. De apparaatjes stonden onder de kassa dus heb niet kunnen zien wat de voorraad was.
(3x wit 1x zwart)
(3x wit 1x zwart)
[ Voor 3% gewijzigd door TeXiCiTy op 23-07-2008 08:48 ]
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Heb er 2
maar ja een is voor iemand anders 
In Nuenen gingen er meteen 7 over de toonbank en ze hadden er nog liggen, maar de manager wilde niet zeggen hoeveel
In Nuenen gingen er meteen 7 over de toonbank en ze hadden er nog liggen, maar de manager wilde niet zeggen hoeveel
Het is FRIET!
Zo net terug en ik heb een zwarte kunnen bemachtigen gelukkig. Ik heb expres een aldi filiaal in de buurt gekozen waar ik dacht de meeste kans te hebben. Het was een klein dorpje met weinig werkgelegenheid waar vooral veel forensen wonen voor het grote dorp wat er vlak naast ligt (en geen aldi filiaal heeft). Ik was er 20 minuten voor openingstijd en ik was er als tweede. In die 20 minuten zijn er nog 4 mensen bijgekomen, maar het waren allemaal oudere mensen (40+) waarvan ik dacht dat die gewoon hun dagelijkse boodschappen kwamen doen. Het was ook niet echt de doelgroep die ik voor ogen had. Blijkbaar had ik het goed mis want 3 van hen gingen ook voor de akoya waardoor er meteen 4 verkocht werden (2 witte en 2 zwarte) van de 6 exemplaren (4 witte en 2 zwarte) die ze binnen hebben gekregen.
Ze lagen trouwens achter bij de kassa's en niet in de schappen ergens.
Ze lagen trouwens achter bij de kassa's en niet in de schappen ergens.
Nou dat was een tevergeefse poging. Filiaal Utrecht Amsterdamsestraatweg had 4 exemplaren
Veel plezier voor diegenen die hem wel te pakken hebben kunnen krijgen.
Wauw, een collega heeft er toch een voor me kunnen scoren! Het was de laatste, er was zodoende keuze meer in kleur, het is een zwarte geworden
Yes!

Wauw, een collega heeft er toch een voor me kunnen scoren! Het was de laatste, er was zodoende keuze meer in kleur, het is een zwarte geworden
[ Voor 33% gewijzigd door lintweaker op 23-07-2008 10:13 . Reden: toch eentje gevonden! ]
Verwijderd
ik heb zojuist de medion gekocht in vlaardingen westwijk. ik was nummer 2. ik schat dat er hooguit 10 op voorraad stonden. er stonden wel 25 man te wachten. ik denk nooit dat iedereen met een laptop naar huis is gegaan. op mijn werk straks even installeren.
de zwarte ging trouwens het snelst. de eerste 5 waren allen zwart
de zwarte ging trouwens het snelst. de eerste 5 waren allen zwart
Inderdaad, Ik was 10min voor opening er als eerste. In de tussentijd nog 3 grijze mannetjes bijgekomen die blijkbaar ook stonden te springen om de netboot. Als ik vanavond terug kom van mijn werk verwacht ik wel 5 pagina's erbij getikt met ervaringen
Zitten in de box flink wat goodies zoals op youtube gezien is. De Witte Akoya heeft ook een Wit tasje erbij. Netjes!
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Hier in nijmegen waren er op de wolfkuilseweg 4, waarvan ik er 2 heb bemachtigd
Keek die gozer die als 4e in de rij stond toch best zuur...Veel plezier allemaal!
Verwijderd
Zo!
Inmiddels live vanaf de medion. Het was kantje boord, was nummer 4 in de rij en er waren er maar 6 bij het filiaal in Nuth! Maaaar ik heb een mooie zwarte kunnen bemachtigen.
Inmiddels live vanaf de medion. Het was kantje boord, was nummer 4 in de rij en er waren er maar 6 bij het filiaal in Nuth! Maaaar ik heb een mooie zwarte kunnen bemachtigen.
Ik heb een witteVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:12:
[...]
/offtopic
Noordoosten zie onze Amerika homepage voor het precieze werk.
/ontopic
Ik ga maar eens kijken of er nog een is.
Stond in de auto te wachten, opeens 4-5 gasten voor de deur
Gelukkig gingen die sukkels allemaal in de winkel lopen zoeken. Zelf meteen naar de kassa, afrekenen: klaar.
Weet niet hoeveel ze er hadden, maar ze had ze bij de kassa staan, dus gok een stuk of 4.
@Acer, laatste offtopic: vorig jaar geweest, http://mthalen-eastcoast.blogspot.com/ misschien heb je dr wat aan.
Verwijderd
En ja hoor ben net terug en heb er ook 1tje kunnen bemachtigen. Ze hadden hier 2 witte en 2 zwarte. Heb de witte nu. En oo wat is het een mooi ding 
Ik was btw de enige die interesse had in dat ding want ik heb ook nog eens rustig kunnen kijken welke ik de mooiste vond. Was allemaal geen probleem.
Ik was btw de enige die interesse had in dat ding want ik heb ook nog eens rustig kunnen kijken welke ik de mooiste vond. Was allemaal geen probleem.
Verwijderd
in vlaardingen stonden zo ook achter de kassa
de dame achter de kassa wilde niet zeggen hoeveel ze er had. de man voor mij wist te vertellendat er gisteren werd gezegt dat er 10 stonden. ik ga zo de ahtec maar even afbestellen.
En niet kunnen slapen daardoor waardoor ik nu echt gaar benVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:59:
Hoe krijg je een tweaker tijdig uit z'n bed?
Vraag het de Aldi....
Gelukkig ook een kunnen bemachtigen
. Gelukkig niet voor niets 30 min te vroeg, want toen ik naar buiten liep bleken toch meer mensen de Akoya Mini te willen hebben.
Maak de doos net open en natuurlijk nieuwsgierig over wat voor batterij er bijgeleverd zit. Blijkt het helaas de 2200mA te zijn
. En ik dacht nog wel dat ze met 5200mA hadden geadverteerd
Maak de doos net open en natuurlijk nieuwsgierig over wat voor batterij er bijgeleverd zit. Blijkt het helaas de 2200mA te zijn
Verwijderd
Ok, gebruikers, help!
Als ik mijn Wind verbind via BT met mijn Dell en dan files probeer te verzenden, dan krijg ik wel verbinding en ook files verzenden van Dell naar wind gaat perfect, maar als ik van Wind naar Dell wil dan vindt de Wind de Dell niet. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen....
Als ik mijn Wind verbind via BT met mijn Dell en dan files probeer te verzenden, dan krijg ik wel verbinding en ook files verzenden van Dell naar wind gaat perfect, maar als ik van Wind naar Dell wil dan vindt de Wind de Dell niet. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen....
Aan de Deurningerstraat hadden ze er ook 4, 1 witte, 3 zwarte. Ik was er als eerste dus ik heb de witte meegenomen. Ze waren binnen twee minuten uitverkochtb.art schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:41:
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
Ja, hier vanaf de akoya! Bij ons (tilburg) waren er maar 4 en raad 's wie de vierde was 
Echt 'n geinig ding en snel ook!
Echt 'n geinig ding en snel ook!
ha.. ik heb een witte...
achter mij in de rij ook veel grijze mannetjes..! maar ik was tweede, nu is alles weg..
hij is echt cute!
ik ga misschien morgen of vrijdag naar paradigit om te kijken voor zo'n philips power2go ding...
achter mij in de rij ook veel grijze mannetjes..! maar ik was tweede, nu is alles weg..
hij is echt cute!
ik ga misschien morgen of vrijdag naar paradigit om te kijken voor zo'n philips power2go ding...
AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;
Ook net een witte gehaald.
Was de enige. Een kerel voor me haalde 3 usb sticks
Ook mooi...
Maar het begint lekker... het ding valt na Intel logo / press F3/F11 etc direct uit ?!?!
Na een paar keer proberen start ie nu wel op. Alleen heb ik de power knop nu heel kort ingedrukt, in plaats van iets langer... Zou dat het geweest zijn ?
Was de enige. Een kerel voor me haalde 3 usb sticks
Maar het begint lekker... het ding valt na Intel logo / press F3/F11 etc direct uit ?!?!
Na een paar keer proberen start ie nu wel op. Alleen heb ik de power knop nu heel kort ingedrukt, in plaats van iets langer... Zou dat het geweest zijn ?
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Verwijderd
Zou ik laten zitten, je hebt meer aan een 6 cells accu als die op de markt komen. Echt.AC77 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:14:
ha.. ik heb een witte...
hij is echt cute!
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:19:
Ja dat hoort blijkbaar dat heb ik ook. Gewoon kort indrukken dus....
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Ik heb ook een witte
Ze hadden in totaal maar 4 netbooks binnen gekregen, 2 witte en 2 zwarte.
Echt een ontzettend mooi ding. Ik dacht daarnet even dat ik een dooie pixel had, maar dat bleek gelukkig maar een vuiltje op het scherm te zijn
Het enige waar ik aan moet wennen is het kleine klikbalkje onder het touchpad. Ik heb nog regelmatig dat ik per ongeluk het touchpad raak. Maar voor de rest vind ik het echt een fantastisch ding. Het scherm bevalt ook erg goed.
Echt een ontzettend mooi ding. Ik dacht daarnet even dat ik een dooie pixel had, maar dat bleek gelukkig maar een vuiltje op het scherm te zijn
Het enige waar ik aan moet wennen is het kleine klikbalkje onder het touchpad. Ik heb nog regelmatig dat ik per ongeluk het touchpad raak. Maar voor de rest vind ik het echt een fantastisch ding. Het scherm bevalt ook erg goed.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
vreemd dat er in vlaardingen meer stonden dan de hier veel genoemde 2 om 2? personeel misschien wat achterover gedrukt?
Uhm.....niet zo slim? Er is al zoveel discussie geweest over de accu's en je kon overal al teruglezen dat het voorlopig de 3-cel accu zou zijn. Als je dat gemist hebt ben je met je a*rs aan het lezen geweest.Chooman schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:03:
Gelukkig ook een kunnen bemachtigen. Gelukkig niet voor niets 30 min te vroeg, want toen ik naar buiten liep bleken toch meer mensen de Akoya Mini te willen hebben.
Maak de doos net open en natuurlijk nieuwsgierig over wat voor batterij er bijgeleverd zit. Blijkt het helaas de 2200mA te zijn. En ik dacht nog wel dat ze met 5200mA hadden geadverteerd
En ook hier een witte
Erg mooi apparaatje. Ik twijfelde tot het laatste moment tussen wit en zwart, toch maar voor wit gegaan dus. Een chique zijdeglans kleurtje
Kwam precies om half 9 bij de Aldi aan. Deuren waren al open, en terwijl ik naar de deur liep kwam er net iemand naar buiten met 2 netbooks. Metaan doorgelopen naar de kassa, en er stonden er nog minimaal 5. Na mij nog 4.
Snelheid valt me 100% mee. Mooi apparaatje
Kwam precies om half 9 bij de Aldi aan. Deuren waren al open, en terwijl ik naar de deur liep kwam er net iemand naar buiten met 2 netbooks. Metaan doorgelopen naar de kassa, en er stonden er nog minimaal 5. Na mij nog 4.
Snelheid valt me 100% mee. Mooi apparaatje
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Verwijderd
offtopic/matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:58:
[...]
@Acer, laatste offtopic: vorig jaar geweest, http://mthalen-eastcoast.blogspot.com/ misschien heb je dr wat aan.
Matthijst
Klein wereldje, ik had je site al heel als favorietje staan, ook Boston stond in de plannen, maar toch besloten om Boston te laten varen.
Hier ook iemand met de zwarte
En geen dooie pixels voor zover ik kan zien.. Was in Echt gegaan, daar waren 2 mensen voor me en nog een stuk of 3 achter me. Ze hadden rond de 5 zwarte en maar 2 witte.
Eerste indrukken: supermooi ding.. grijze kleur staat prima, ben blij dat ik niet op de zwarte MSI heb gewacht.. nog even alle overbodige software eraf gooien nu en wireless instellen.
De voeding valt me overigens ook mee.. hijs ongeveer even groot als de voeding van mn andere laptop.. voorlopig dus nog geen reden om een andere te zoeken.
Eerste indrukken: supermooi ding.. grijze kleur staat prima, ben blij dat ik niet op de zwarte MSI heb gewacht.. nog even alle overbodige software eraf gooien nu en wireless instellen.
De voeding valt me overigens ook mee.. hijs ongeveer even groot als de voeding van mn andere laptop.. voorlopig dus nog geen reden om een andere te zoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door Cooler_King op 23-07-2008 09:29 ]
nog een vraag je.. heeft iemand op zijn akoya de eco power functie gevonden?
of zit die er ook niet meer op?? (net zoals de turbo functie)
of zit die er ook niet meer op?? (net zoals de turbo functie)
Ik heb nu na 1 week eerst eens die lelijke stickers eraf gehaald, viel nog niet eens mee. het is nog eenvoudiger om het programma Windhoos te verwijderen, dan de Windhoos stickert,.Tip: gebruik een heel klein beetje wasbenzine, dan kun je de gebruikte "contactlijm" er netjes afkrijgen.
Heb nu een maagdelijk witte Wind.
Heb nu een maagdelijk witte Wind.
Samsung S23 Ultra 256GB
Als niet-ingewijden dit lezen, denken ze wellicht dat er een smerig verhaaltje staat...Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:05:
.... maar als ik van Wind naar Dell wil dan vindt de Wind de Dell niet. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen....
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
jippie, heb er ook een. Er zijn idd verschillende aantallen per Aldi filiaal geleverd.
Nu ff Ubuntu erop zette. ;-)
Maar hij is MOOOOOI...!
Nu ff Ubuntu erop zette. ;-)
Maar hij is MOOOOOI...!
Voor degenen met een Aldi-netbook: gefeliciteerd met jullie aanwinst! Voor degenen die net te laat waren: erg jammer voor jullie. Maar bedenk het volgende: nu worden er veel pre-orders voor de Wind afgezegd, en dat geeft weer wat zicht op een echte Wind. Hou de webshops in de gaten, dus.
Samsung S23 Ultra 256GB
- Kan je er nu gewoon MSI bios op gooien? En wat is het voordeel van de nw. bios?
- Las dat MSI ook 1024x768 kon instellen, op Medion heb ik dat niet gezien, kan soms misschien wel handig zijn, al wordt het beeld iets samengeknepen
- Wordt het tijd voor een "eigen" Medion topic, op kan/mag het hier gewoon verder?
- Las dat MSI ook 1024x768 kon instellen, op Medion heb ik dat niet gezien, kan soms misschien wel handig zijn, al wordt het beeld iets samengeknepen
- Wordt het tijd voor een "eigen" Medion topic, op kan/mag het hier gewoon verder?
Ik zat ook al te zoeken naar info over de BIOS update...
Nou het was nog redelijk druk in Leidschendam, ze hadden er ~6 maar ik was gelukkig de eerste. Op mijn zwarte netbookje zitten zo te zien geen dooie pixels. Wel komt er zo nu en dan een soort metalige "tik" uit m'n Akoya maar ik denk dat dat de hardeschijf is (hopelijk niks ergs dus). Ik ga wel alle rotzooi eraf gooien om een wat schonere install te krijgen, wordt nu al gek van het gezeur van "bullguard" maar zie de humor van een aldi snelkoppeling eigenlijk wel
. Misschien zelfs een mooie linux distro maar dat zie ik later wel.
tips voor ligte virusscanner (betaald ook goed) en evt andere handige dingen voor deze laptop.
ohja verlopig doet mn wireless het niet maar dat ligt denk ik aan mijn router.
tips voor ligte virusscanner (betaald ook goed) en evt andere handige dingen voor deze laptop.
ohja verlopig doet mn wireless het niet maar dat ligt denk ik aan mijn router.
Verwijderd
Goodmorning, ik ga nu naar de Aldi hier in Almere...ben een beetje aan de late kant maar we zullen zien luitjes!
Verwijderd
Joehoee heb een witte, ik was 3e voor de deur een half uur voor opening en na een kwartier allemaal bejaarden achter me, zeker 10, deze kwamen voor de helft alleen voor de usb stikjes.
Ik was de 2e die een medion kocht en ze hadden in het filiaal in schiebroek ongeveer 5 witte en 5 zwarte bij de kassa ( mischien meer achter in magazijn, maar dat betwijfel ik )
Ik ga dit nooit meer doen zo voor de deur staan , wat schaamde ik me rot zeg, best suf.
ben wel heel blij met mijn mini, je moet er wat voor over hebben en vergeet deze ochtend hopelijk snel.
helemaal geen tikjes, dooie pixels, soepel en snel.
wat is ie schattig zeg zo'n klein pjutertje
Ik was de 2e die een medion kocht en ze hadden in het filiaal in schiebroek ongeveer 5 witte en 5 zwarte bij de kassa ( mischien meer achter in magazijn, maar dat betwijfel ik )
Ik ga dit nooit meer doen zo voor de deur staan , wat schaamde ik me rot zeg, best suf.
ben wel heel blij met mijn mini, je moet er wat voor over hebben en vergeet deze ochtend hopelijk snel.
helemaal geen tikjes, dooie pixels, soepel en snel.
wat is ie schattig zeg zo'n klein pjutertje
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 09:55 ]
Hier over de BIOS:
http://www.discountfan.de...akoya-mini-e1210-3056.php
Nu niet thuis, dus kan niet kijken welke versie er nu standaard in zit.
Deze update verhelpt het uitschakelen-als-je-de-aanknop te lang inhoudt probnleem, wat hierboven genoemd is
http://www.discountfan.de...akoya-mini-e1210-3056.php
Nu niet thuis, dus kan niet kijken welke versie er nu standaard in zit.
Deze update verhelpt het uitschakelen-als-je-de-aanknop te lang inhoudt probnleem, wat hierboven genoemd is
Verwijderd
Nou waarschijnlijk krijg je tijdens het surfen screen flickers zo nu en dan. Dat flikkert het scherm heel eventjes. En tot nu toe heb ik in battery mode al 2 keer een black out gehad van het scherm. Alles draaide nog, ik kon zelfs de brightness instellen nog steeds maar het scherm was gewoon zwart geworden, dus moest ik hem resetten. Dit zijn issues die bios 1.05 verhelpt. Denk dat ik deze week ook even de nieuwe bios erop ga zetten dan maar.matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:48:
- Kan je er nu gewoon MSI bios op gooien? En wat is het voordeel van de nw. bios?
Hier heb je een simpele guide om de bios te updaten: http://forums.msiwind.net/post12380.html#p12380
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 09:59 ]
Verwijderd
Ik gebruikte in het Windows tijdperk altijd Nod32 van Eset (niet gratis), goed en licht.laminaatplaat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:52:
maar Ubuntu (of n andere linux versie) is nog een vele lichtere en betere bescherming tegen virussen. ;-)
Vanaf hoe laat stond jij daar? Ik heb de andere witteb.art schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:41:
Die opa die achter mij stond was de hele tijd aan het bellen met volgens mij zijn kleinzoon ofzo, die in een ander Enschedees filliaal stond. Waren bezig om de hele boel op te kopen geloof ik
Als je zoekt op http://www1.medion.de/sit...port/treiber_~u~_updates/
met code 96910 (zou m moeten zijn, dacht ik), dan krijg je een aantal updates, ook een BIOS 1.06
met code 96910 (zou m moeten zijn, dacht ik), dan krijg je een aantal updates, ook een BIOS 1.06
Verwijderd
A dirty mind is a joy foreverwvexeltweakers schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:42:
[...]
Als niet-ingewijden dit lezen, denken ze wellicht dat er een smerig verhaaltje staat...
A dirty Wind also
Verwijderd
Net uitgepakt op mijn werk. Straks in de pauze even proberen. Vind het design in ieder geval zeer stijlvol. De combi mat grijs en mat zwart vind ik een hele mooie. Eigenlijk nog mooier dan de plaatjes van de wind 
Een blije Ternero
Laat de vakantie maar komen
Deels heb ik hem ook gekocht om tijdens mijn vakantie mijn foto's direct op de hd te kunnen zetten. Scheelt weer geheugen kaarten. Op raw is het al gauw 16mb per foto bij mij
Dan zit een 8gb al snel vol
Nu kan ik vrolijk blijven doorschieten
Een blije Ternero
Dat zwarte scherm had ik net ook. Zometeen maar eens de update proberen dus.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:56:
Nou waarschijnlijk krijg je tijdens het surfen screen flickers zo nu en dan. Dat flikkert het scherm heel eventjes. En tot nu toe heb ik in battery mode al 2 keer een black out gehad van het scherm. Alles draaide nog, ik kon zelfs de brightness instellen nog steeds maar het scherm was gewoon zwart geworden, dus moest ik hem resetten. Dit zijn issues die bios 1.05 verhelpt. Denk dat ik deze week ook even de nieuwe bios erop ga zetten dan maar.
Hier heb je een simpele guide om de bios te updaten: http://forums.msiwind.net/post12380.html#p12380
kHeb er ook een gehaald
. Hij is voor m'n vriendin (cadeau) en ik laat hem dicht zitten. Ben wel erg benieuwt!
Bij 'ons' zitten twee Aldi finialen. Ik ben naar de kleine gegaan. De winkel was al open (8:35 oongeveer denk ik) Er stonden er nog minimaal 4 bij de kassa en ik zag er verder niemand mee lopen, het was erg rustig. Ik heb om een BTW bon gevraagt in de hoop een wat degelijkere bon te ontvangen (weet ook niet hoe, maar kon het proberen), maar dat was niet het geval. Even een kopie maken dus.
Grappig om te zien dat er hier nu al behoorlijke bugs aan het licht komen waarvoor ook al een BIOS update is.
Bij 'ons' zitten twee Aldi finialen. Ik ben naar de kleine gegaan. De winkel was al open (8:35 oongeveer denk ik) Er stonden er nog minimaal 4 bij de kassa en ik zag er verder niemand mee lopen, het was erg rustig. Ik heb om een BTW bon gevraagt in de hoop een wat degelijkere bon te ontvangen (weet ook niet hoe, maar kon het proberen), maar dat was niet het geval. Even een kopie maken dus.
Grappig om te zien dat er hier nu al behoorlijke bugs aan het licht komen waarvoor ook al een BIOS update is.
Gigantisch uitgebreide review (40 pagina's):
http://www.discountfan.de...dion-akoya-mini-e1210.pdf
Die is al een aantal keer voorbij gekomen hoormatthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:20:
Gigantisch uitgebreide review (40 pagina's):
Ladies and gentlemen, "We got him"
Bij de Aldi in Kaatsheuvel
Bij de Aldi in Kaatsheuvel
Zou iemand wat plaatjes kunnen schieten van de witte Akoya? Ik ben namelijk benieuwd hoe die eruit ziet, heb alleen low-res filmpjes er van gezien en geen scherpe foto's.
Misschien dat ik dan nog een poging ga wagen er 1 te halen
. Ben aan het twijfelen om nu een Akoya te kopen of te wachten op de Wind.
Misschien dat ik dan nog een poging ga wagen er 1 te halen
Verwijderd
Huh? Wat? is die biosflash alleen voor de Medion of ook voor de Wind bedoeld?My-life schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:14:

Ik heb bios versie 105, van 26-6-2008. Da's toch gewoon de laatste?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 10:39 . Reden: ff bios bekeken voor de zekerheid ]
is iemand al opgevalen dat er geen full size enter key op zit en dat deze wel op de Wind zou moeten zitten???
of zit ie daar ook niet op?
--happy with my new toy--
Verwijderd
De Wind heeft een mooie grote entertoets. Ik heb begrepen dat US versies een kleinere toets hebben, misschien heeft Medion die layout overgenomen?AC77 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:33:
is iemand al opgevalen dat er geen full size enter key op zit en dat deze wel op de Wind zou moeten zitten???
Moneta heeft inmiddels bevestigd dat er een upgrade-actie van MSI gaat komen! (zie ander topic)
Zo, nu post ik vanaf de Medion. Toetsenbord wordt even wennen denk ik, en touchpad zal ik misschien nog iets tweaken.
Boottijd is 25 seconden (misschien nog iets sneller na defragmenteren)
En ik kan bevestigen dat er standaard de 1.04 bios opstaat, dus dat wordt nog even updaten.
@AC77, nu je het zegt.. in de reviews van de Wind zat er idd een full sized enter key op.. misschien dat hier dan nog extra toetsen op zitten?
En ik kan bevestigen dat er standaard de 1.04 bios opstaat, dus dat wordt nog even updaten.
@AC77, nu je het zegt.. in de reviews van de Wind zat er idd een full sized enter key op.. misschien dat hier dan nog extra toetsen op zitten?
Ik was er om 8.15 en toen stonden er al zo'n 30 mensen te wachten. Bij de kassa wist ze van niks maar uiteindelijk wisten ze toch zeker wel 10 laptops tevoorschijn te halen, 5 witte en 5 zwarte.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:52:
Goodmorning, ik ga nu naar de Aldi hier in Almere...ben een beetje aan de late kant maar we zullen zien luitjes!
Ik was een van de gelukkigen met een zwarte laptop. Je bent dus helaas te laat erbij...
Hij is erg mooi en doet het ook goed. Zit nu op m'n werk dus kan er ff weinig mee. Straks ff leeggooien en opnieuw installeren
stond er iets wat over 8, had mn koffie op, nieuws gelezen, dus dacht, kan beter daar voor de deur wachten dan thuisTuxie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:57:
[...]
Vanaf hoe laat stond jij daar? Ik heb de andere witte
Die opa die achter mij stond was de hele tijd aan het bellen met volgens mij zijn kleinzoon ofzo, die in een ander Enschedees filliaal stond. Waren bezig om de hele boel op te kopen geloof ik
die opa was idd de boel aan het opkopen
wel sneu van die gast op marktplaats dat hij 50 euro winst per laptop probeert te maken...
ben nog bezig met image te maken van de harde schijf, want er zit geen recovery cd bij... (niet dat ik heb gevonden igg
[ Voor 7% gewijzigd door b.art op 23-07-2008 10:42 ]
Verwijderd
Ik moet nog ff wennen aan het toetsenbord, mijn vingertjes ietsie te dik denk ik, maar wat doet ie t fijn.
Ubuntu draaiend (op wireless na, dat komt zo) maar wat draait dat lekker!
Ubuntu draaiend (op wireless na, dat komt zo) maar wat draait dat lekker!
Heb nu nog even geen tijd maar binnenkort ga ik er meteen Mac OS-X op knallen...
Zonder tweaks? dat is wel erg snel.Cooler_King schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:40:
Heb hem ook, Herenstraat Rijswijk, tik dit berichtje nu hierop.. Zou eerst mijn vriendin sturen vanwege werk, maar zat sinds 1 uur vannacht aan de dunne, dus hele nacht wakker met krampjes..
Moest dus toch ff de deur uit om medicijntjes te halen, dus was met buikkrampjes voor de Aldi aan het wachten.
Was de derde, had de eerste witte (totaal 4 volgens mij, en 2 mannetjes voor me hadden de zwarte)
Al die andere mensen achter ons zwaar sjaggo, maar de bedrijfsleider daar heeft nog wat kunnen regelen bij een grotere Aldi in Delft, die hield er dan een paar apart voor de mensen die te laat waren. In de Megastores ging de Aldi een half uur later open, en toen ik daar bij de drogist klaar was waren ook alle Akoya's pleite (daar waren er 6)
Ben er erg blij mee, geen dode pixels enzo, superstil, en zeer vlot.
Zat niet veel troep op, maar heb het meeste toch gedeinstalleerd (Wordperfect suite, bullguard, google desktop incl toolbar)
Ik vond het trouwens wel cool dat veel tweaks al van te voren toegepast zijn, zoals extensies laten zien bij bestanden, statusbalk onderin, dat zijn nou net de dingen die ik meteen aanzet)
Volgende week lekker vakantie, dus dan herpartitioneren, en er een dualboot Hackintosh/XP masjientje van maken.
Moest dus toch ff de deur uit om medicijntjes te halen, dus was met buikkrampjes voor de Aldi aan het wachten.
Was de derde, had de eerste witte (totaal 4 volgens mij, en 2 mannetjes voor me hadden de zwarte)
Al die andere mensen achter ons zwaar sjaggo, maar de bedrijfsleider daar heeft nog wat kunnen regelen bij een grotere Aldi in Delft, die hield er dan een paar apart voor de mensen die te laat waren. In de Megastores ging de Aldi een half uur later open, en toen ik daar bij de drogist klaar was waren ook alle Akoya's pleite (daar waren er 6)
Ben er erg blij mee, geen dode pixels enzo, superstil, en zeer vlot.
Zat niet veel troep op, maar heb het meeste toch gedeinstalleerd (Wordperfect suite, bullguard, google desktop incl toolbar)
Ik vond het trouwens wel cool dat veel tweaks al van te voren toegepast zijn, zoals extensies laten zien bij bestanden, statusbalk onderin, dat zijn nou net de dingen die ik meteen aanzet)
Volgende week lekker vakantie, dus dan herpartitioneren, en er een dualboot Hackintosh/XP masjientje van maken.
meh.
Ik heb even getwijfeld over het Aldi filliaal en ik dacht bij deze ook de beste kans te hebben. die bij de Deurningerstraat is voor mij dichterbij, maar ook te dicht bij de UTb.art schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:41:
[...]
die opa was idd de boel aan het opkopenwat ik opving was dat in ander filiaal ze al waren uitverkocht, daarom kocht hij er ook 2.. denk ik zo..
Verwijderd
Is dat de bios van de medion of van de wind die je er nu op hebt? Mathijst had net een link gegeven van bios 1.06 van medion zelf bovenaan deze pagina. Volgens mij is dat de allernieuwste, 22 juli als ik me goed herinner.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:32:
[...]
Huh? Wat? is die biosflash alleen voor de Medion of ook voor de Wind bedoeld?
Ik heb bios versie 105, van 26-6-2008. Da's toch gewoon de laatste?
*recovery cd gevonden
*
jahoor, op de dag dat "iedereen" een Medion koopt in het kader van MSI-upgrade programma komt er toch niet.. komt er dit nieuws:
jahoor, op de dag dat "iedereen" een Medion koopt in het kader van MSI-upgrade programma komt er toch niet.. komt er dit nieuws:
15. Q. Word er een actie op touw gezet om de klanten met 3 cell met korting te upgraden naar 6 cell?
A. Ik kan bevestigen dat ik akkoord heb om dit op te zetten. Details zullen later bekend worden gemaakt.

En hier de Wind: http://gizmodo.com/assets...modo/2008/07/IMG_5946.JPG
Het lijkt erop dat slechts bepaalde modellen van de Wind dus een grotere Enter key hebben.. de Europese modellen hebben als het goed is allemaal een kleinere en daarboven de toets met de backslash.
Verwijderd
Ik heb een Wind met 1.05, en ik denk dat die Medion update echt voor de Medion is bedoeld. Maar zeker weten doe ik dat niet natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:51:
[...]
Is dat de bios van de medion of van de wind die je er nu op hebt? Mathijst had net een link gegeven van bios 1.06 van medion zelf bovenaan deze pagina. Volgens mij is dat de allernieuwste, 22 juli als ik me goed herinner.
-Om klikkende HD te verhelpen: in APM de HD op Max Performance zetten.
-Bios update verhelpt ook problemen met knipperend display als de accu gebruikt wordt.
-Bios update verhelpt ook problemen met knipperend display als de accu gebruikt wordt.
Gewoon de medion halen, bevalt hij niet breng je em terugLIMIT-AR schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:31:
Zou iemand wat plaatjes kunnen schieten van de witte Akoya? Ik ben namelijk benieuwd hoe die eruit ziet, heb alleen low-res filmpjes er van gezien en geen scherpe foto's.
Misschien dat ik dan nog een poging ga wagen er 1 te halen. Ben aan het twijfelen om nu een Akoya te kopen of te wachten op de Wind.
Bij mij zit er wel een groen Windows boekje met een recovery disc bij...Zat bij mij onderaan in de witte doos.b.art schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:41:
ben nog bezig met image te maken van de harde schijf, want er zit geen recovery cd bij... (niet dat ik heb gevonden igg)
Staat bij jou de 1.06 versie er al op dan?matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:57:
[ Voor 31% gewijzigd door SToRM666 op 23-07-2008 11:02 ]
Verwijderd
Ik ben een it-nono , kan iemand me uitleggen wat dat precies inhoud "bios updaten" is dat ingewikkeld / gevaarlijk als het mis gaat / blijven bestanden op je schijf intact etc etc ,
Nope, zit op werk, ding ligt thuis. Beetje vaag of het nu 1.05, of 1.06 is:SToRM666 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:59:
Staat bij jou de 1.06 versie er al op dan?
Wel ff die executable utgevoerd, en hij extract naar een folder die 105 heet.
Firmwarebestand heet wel EN011IM7.106
Uit de readme:
BIOS Update: Flashing Instuctions Medion E1210 Netbook
======================================================
1. Restart the system and press F3 to enter the System Recovery Menu.
Press D to choose "D. MS-DOS".
2. Type "CD 105" and press Enter to change to the BIOS-Folder. Type "flash" and press Enter to start the BIOS Update.
3. After updating the BIOS succesfully please turn off the system and unplug AC adapter and battery.
4. Wait for 30 seconds and plug in battery or AC adapter to power on the system.
5. Press Del to enter the BIOS Setup Menu.
6. Press F9 to load default values, then press F10 to save settings and to exit the BIOS menue.
Thuis meteen maar ff doen.
Ik ga dit nu even doen, kijken wat er nu op staat en wat ik straks heb...matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:03:
[...]
Nope, zit op werk, ding ligt thuis. Beetje vaag of het nu 1.05, of 1.06 is:
Wel ff die executable utgevoerd, en hij extract naar een folder die 105 heet.
Firmwarebestand heet wel EN011IM7.106
Uit de readme:
BIOS Update: Flashing Instuctions Medion E1210 Netbook
======================================================
1. Restart the system and press F3 to enter the System Recovery Menu.
Press D to choose "D. MS-DOS".
2. Type "CD 105" and press Enter to change to the BIOS-Folder. Type "flash" and press Enter to start the BIOS Update.
3. After updating the BIOS succesfully please turn off the system and unplug AC adapter and battery.
4. Wait for 30 seconds and plug in battery or AC adapter to power on the system.
5. Press Del to enter the BIOS Setup Menu.
6. Press F9 to load default values, then press F10 to save settings and to exit the BIOS menue.
Thuis meteen maar ff doen.
Gelukt
Nog geen spannende veranderingen gezien, maar misschien komt dat nog..
[ Voor 7% gewijzigd door RKD op 23-07-2008 11:18 ]
Verwijderd
De bios is het eerste programma wat gaat werken als je je laptop aanzet. De bios zorgt ervoor dat het besturingssysteem opstart zoals het moet en dat alles het goed doet. Dus als je problemen hebt met bijvoorbeeld een zwart scherm, kan een nieuwere bios dit wellicht verhelpen omdat ze dan het probleem gefixt hebben.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:00:
Ik ben een it-nono , kan iemand me uitleggen wat dat precies inhoud "bios updaten" is dat ingewikkeld / gevaarlijk als het mis gaat / blijven bestanden op je schijf intact etc etc ,
Ingewikkeld zal het niet zijn als je een goede guide stap voor stap volgt. Als je de bios gaat updaten houd er dan rekening mee dat je batterij niet uitvalt, dus het beste om hem aan netstroom te hangen. Als het foutgaat, weet ik neit precies wat de gevolgen zijn en of je alles kan terugvoeren naar de oude staat.
De bios werkt appart van je harde schijf dus als je deze update, blijven al je geinstalleerde bestanden gewoon goed werken.
Ben sinds vanochtend ook trotse eigenaar van de Medion Akoya Mini. Het was relatief erg rustig, maar alsnog was de laptop binnen een kwartiertje weg (had zelf de 1na laatste).
Eerste indrukken zijn ontzettend goed. Het valt me vooral op hoe snel het kleine beestje is. Had hem een stuk trager verwacht. Eigenlijk nog geen echte minpunten gevonden. Enigste nadeel vind ik de 3cell batterij, maar dat wist ik van te voren. Ik las hierboven iets over een eventueel upgrade programma voor de mensen die naar een 6cell willen!??? Lijkt me een goed idee iig. Ik had graag al een 6cell er meteen bij gehad. In het bijgeleverde boekje staat dat je er voor €99,- eentje bij kan kopen, maar als er een speciale upgrade-actie komt is dat natuurlijk veel interessanter.
Waar kan ik trouwens een eventuele BIOS update vinden? Van de medion website wordt ik niet heel veel wijzer...
Eerste indrukken zijn ontzettend goed. Het valt me vooral op hoe snel het kleine beestje is. Had hem een stuk trager verwacht. Eigenlijk nog geen echte minpunten gevonden. Enigste nadeel vind ik de 3cell batterij, maar dat wist ik van te voren. Ik las hierboven iets over een eventueel upgrade programma voor de mensen die naar een 6cell willen!??? Lijkt me een goed idee iig. Ik had graag al een 6cell er meteen bij gehad. In het bijgeleverde boekje staat dat je er voor €99,- eentje bij kan kopen, maar als er een speciale upgrade-actie komt is dat natuurlijk veel interessanter.
Waar kan ik trouwens een eventuele BIOS update vinden? Van de medion website wordt ik niet heel veel wijzer...
Het upgrade programma is voor de MSi en niet voor de Medion.
De bios update is op 1 van de vorige pagina's te vinden.
De bios update is op 1 van de vorige pagina's te vinden.
[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 23-07-2008 11:17 ]
Verwijderd
@ 80's baby: thnx ! snap het alweer wat meer, ik wacht wel even op een goede simpel geschreven guide.
anyone ? is mischien fijn voor it-nono's als ik een simpele stapvoorstap handleiding
anyone ? is mischien fijn voor it-nono's als ik een simpele stapvoorstap handleiding
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 11:21 ]
Bios, zoeken op: 96910
http://www1.medion.de/sit...port/treiber_~u~_updates/
http://www1.medion.de/sit...port/treiber_~u~_updates/
Als je de update download van de medion site http://www.medion.com/nl/...as_en_updates/updates.htmVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:19:
@ 80's baby: thnx ! snap het alweer wat meer, ik wacht wel even op een goede simpel geschreven guide
En die uitpakt krijg je er een hele duidelijke guide bij, echt heel erg eenvoudig.
Verwijderd
@ RKD ahhh ok , thnx,
ik heb idd nog niet de guide gelezen, ging er al een btje van uit dat óf in het duits was óf geschreven voor compuwizzards
ik heb idd nog niet de guide gelezen, ging er al een btje van uit dat óf in het duits was óf geschreven voor compuwizzards
Bedankt! Ik ga eens kijken!
Vreemd dat op de Nederlandse site van Medion alleen maar bios 1.05 te vinden is.RKD schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:21:
[...]
Als je de update download van de medion site http://www.medion.com/nl/...as_en_updates/updates.htm

Kan overigens de Duitse bios ook gewoon gebruikt worden voor een in Nederland gekochte Medion?
Ik heb ook de bios geupdate, maar heb nog nergens iets zien staan van APM (neem aan dat je de bios bedoelt?).. ach ja, eigenlijk maakt het ook niet uit. Kan iemand misschien nog even een polletje maken zodat we inzicht krijgen in het aantal geslaagde/mislukte pogingen tot de aanschaf van een Medion?matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:57:
De 1.06 staat gewoon op die medion.com site (er staat bij 1.05 maar dat klopt niet!)
[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 23-07-2008 11:28 ]
Zo, het is gelukt, we hebben eentje (een witte) weten te scoren. Het filiaal waar ik om kwart over 8 stond was erg rustig, ik was de enige die een netbook kwam. En maar goed ook, want ze hadden er maar twee (een zwarte en een witte) gekregen... ik heb uiteindelijk een witte genomen.
Ik heb 'm zojuist even opengehaald om te kijken of er een vrij memory slot is (zoals bij de Wind).
Dit is helaas niet het geval! Betekent dus dat -als je wilt upgraden naar 2 gb- een 2 gb module moet kopen.
Ik heb 'm zojuist even opengehaald om te kijken of er een vrij memory slot is (zoals bij de Wind).
Dit is helaas niet het geval! Betekent dus dat -als je wilt upgraden naar 2 gb- een 2 gb module moet kopen.
Nog niet zelf gecheckt, maar gok dat het onder configuratiescherm -> energiebeheer -> tabblad geavanceerd oid. is.Cooler_King schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:27:
Ik heb ook de bios geupdate, maar heb nog nergens iets zien staan van APM (neem aan dat je de bios bedoelt?)...
Hier ook een witte gescoord, stond 1 kebabhapster voor me (iesch da eeen schwartu) nee, niet als er een witte afbeelding op staat
Hier hadden ze voor kleine aldi toch nog veel als ik het zo hoor , 4 zwart + 3 wit.
Concept van Netbook bevalt me wel. Tikken is ffe wennen, maar goed. Opstarttijd is een verademing t.o.v. mijn 5920G met 2ghz dual core en 2 gig vista met robson module...
Zit alleen nog te twijfelen of ik niet over een tijdje / als ie leverbaar is, een MSI te halen. BT en de batterij actie spreken me daarbij aan. BT heb ik nu ook en het is gewoon handig, maar dat is dan ook alleen af en toe / sporadisch.
Voordeel van de Medion is dat ik hem nu heb en de standaard 3 jaar garantie. Nadeel zoals gezegd geen upgrade actie voor de accu, geen BT en de upgrade naar 2GB is duurder (1x2Gb ipv 1x1GB).
Keuzes... keuzes...
Concept van Netbook bevalt me wel. Tikken is ffe wennen, maar goed. Opstarttijd is een verademing t.o.v. mijn 5920G met 2ghz dual core en 2 gig vista met robson module...
Zit alleen nog te twijfelen of ik niet over een tijdje / als ie leverbaar is, een MSI te halen. BT en de batterij actie spreken me daarbij aan. BT heb ik nu ook en het is gewoon handig, maar dat is dan ook alleen af en toe / sporadisch.
Voordeel van de Medion is dat ik hem nu heb en de standaard 3 jaar garantie. Nadeel zoals gezegd geen upgrade actie voor de accu, geen BT en de upgrade naar 2GB is duurder (1x2Gb ipv 1x1GB).
Keuzes... keuzes...
[ Voor 3% gewijzigd door anthonycd op 23-07-2008 11:42 ]
ThanksRKD schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:21:
[...]
Als je de update download van de medion site http://www.medion.com/nl/...as_en_updates/updates.htm
En die uitpakt krijg je er een hele duidelijke guide bij, echt heel erg eenvoudig.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic