Zo net m'n derde zwarte scherm gehad.. 1 keer tijdens youtube filmpje, 1 keer tijdens programma uninstalleren en nu tijdens een download. Nog meer mensen die dit hebben, op storm666 na dan. Ik hoop echt dat de nieuwe bios dit verhelpt.
Op marktplaats staan van die mini USB-Bluetooth dongles voor 10 eur (incl. verzenden).
@80sbaby: daar schijnt die Biosupdate idd voor te zijn (op Duits forum meerdere gebruikers gelezen waarbij dit de oplossing was).
@80sbaby: daar schijnt die Biosupdate idd voor te zijn (op Duits forum meerdere gebruikers gelezen waarbij dit de oplossing was).
[ Voor 43% gewijzigd door matthijst op 23-07-2008 11:53 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met het werkend krijgen van Wireless op de Akoya van de Aldi? Ik lees hier (http://wiki.msiwind.net/index.php/Ubuntu_8.04_Hardy_Heron) hoe ik het werkend zou meten krijgen op de MSI Wind, maar in de Medion Akoya zit toch een kaart die net iets anders is?
bedankt
bedankt
Jammer dat alles op een grote partitie gekwakt is. Moet ik eerst weer partitionmagicen voordat er een leuke dualboot van te maken is. Plaatje met adapter 65W ongeveer:
[ Voor 4% gewijzigd door TeXiCiTy op 23-07-2008 11:57 ]
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Verwijderd
Eh.... Functietoets F11 een paar keer indrukken misschien?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:55:
Heeft er iemand ervaring met het werkend krijgen van Wireless op de Akoya van de Aldi? Ik lees hier (http://wiki.msiwind.net/index.php/Ubuntu_8.04_Hardy_Heron) hoe ik het werkend zou meten krijgen op de MSI Wind, maar in de Medion Akoya zit toch een kaart die net iets anders is?
bedankt

Wireless ging bij mij er zonder enige moeite op. Had nog wel wat gekloot met m'n AccesPoint, maar hier had de Akoya niets mee te maken. T was gewoon een kwestie van verbinden met mijn netwerk via XP, sleutel invoeren en klaar is kees. Heb daarbij nog wel even ingesteld dat hij automatisch met mijn thuisnetwerk gaat verbinden. Fluitje van een cent.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:55:
bedankt
Verwijderd
Da's juist handig, om je paperclips te bewarenb.art schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:55:
wow, wat is de akoya magntisch links en rechts onder het toetsenbord!!
geen pinpas op leggen dus
Verwijderd
Sorry, was er in mijn post vergeten bij te zetten dat ik Ubuntu draai, dat maakt t net iets minder makkelijk... ;-)
Probeer het anders op de manier zoals die omschreven staat op de pagina van jou link? Voor zover ik weet is de MSI Wind volledig identiek aan de Akoya?!Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:02:
Sorry, was er in mijn post vergeten bij te zetten dat ik Ubuntu draai, dat maakt t net iets minder makkelijk... ;-)
Verwijderd
is idd ook wat ik van plan ben. Maar de 2 zijn niet helemaal identiek. Zo heeft de Akoya geen Bluetooth en een net iets snellere wireless kaart als ik het goed heb.
Hier in Dronten heeft me vader voor me net 1 witte gekocht en er is nog 1 witte op voorraad.
Alleen is ie voor me vrouwtje en die wil een zwarte
, dus als de witte niet bevalt dan gaat ie morgen weer terug....
Alleen is ie voor me vrouwtje en die wil een zwarte
Volgens mij hebben ze ooit bij Mythbusters en Smash Lab aangetoond dat je een ontzettend krachtige magneet nodig hebt om een pinpas te clearen.. zal wel meevallenb.art schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:55:
wow, wat is de akoya magntisch links en rechts onder het toetsenbord!!
geen pinpas op leggen dus
<reclame> Voor de mensen die toch bluetooth willen op hun medion
Sorry

That's the way the cookie crumbles.
Ubunti, wifi:
http://www.linux-community.de/story?storyid=25997
Hardware-Unterstützung
Das WLAN-Modul kommt von Ralink, der aktuelle Kernel bringt noch keinen Treiber mit. Es funktioniert mit dem Kernelmodul rt2860sta. Den passenden Treiber gibt es auf der Ralink-Homepage [1].
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html
Hardware-Unterstützung
Das WLAN-Modul kommt von Ralink, der aktuelle Kernel bringt noch keinen Treiber mit. Es funktioniert mit dem Kernelmodul rt2860sta. Den passenden Treiber gibt es auf der Ralink-Homepage [1].
Nog even een polletje (kan geen kwaad lijkt me):
Poll: Missie geslaagd vandaag?
• Ja! zonder pixeldefecten
• Ja! met pixeldefecten
• Nee, ik moet nog naar de Aldi
• Ik haal een andere / heb er al 1

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Missie geslaagd vandaag?
• Ja! zonder pixeldefecten
• Ja! met pixeldefecten
• Nee, ik moet nog naar de Aldi
• Ik haal een andere / heb er al 1
Ook een poll maken? Klik hier
Verwijderd
Ook ik ben in het bezit van een witte medion. 7exemplaren waren er in Haarlem zuid beschikbaar. Werkt prima in de tuin in de zon met umts van t-mob. Alleen heeft wit als nadeel dat als je te lang op het toetsenbord kijkt je sneeuwblind wordt en je ogen weer op het scherm moeten instellen. Luxe probleem
Scherm wel leesbaar buiten.
Medion heeft nog een waarschuwing op hun site gezet: als je te lang de aan-knop indrukt, dan start hij op maar sluit ook meteen weer af. Kort indrukken dus. Wil je daar vanaf, dan moet je de bios upgraden: http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/
Een extra accu zal ik nog bestellen, maar medion heeft geen mogelijkheid Nederland te kiezen bij het bestellen. Dan maar via familie in Duitsland.
groeten
Medion heeft nog een waarschuwing op hun site gezet: als je te lang de aan-knop indrukt, dan start hij op maar sluit ook meteen weer af. Kort indrukken dus. Wil je daar vanaf, dan moet je de bios upgraden: http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/
Een extra accu zal ik nog bestellen, maar medion heeft geen mogelijkheid Nederland te kiezen bij het bestellen. Dan maar via familie in Duitsland.
groeten
Verwijderd
Wauw Moneta, ik dacht dat je je niet uitliet over de Medion... Maar je maakt het in je tweede alinea snel weer goedMoneta schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:09:
[...]
Volgens mij hebben ze ooit bij Mythbusters en Smash Lab aangetoond dat je een ontzettend krachtige magneet nodig hebt om een pinpas te clearen.. zal wel meevallen
<reclame> Voor de mensen die toch bluetooth willen op hun medionkoop dan igg iets van MSI: http://paradigit.nl/info.php?art=10018334 </reclame>
Sorry
Nou je toch meeleest, heb ik als Wind-bezitter iets aan die bios 1.06 van Medion?
En daar zijn ze al... Marktplaats.nl
En er zijn nog wel een paar uiterlijke verschillen tussen de MSi en de Medion.
Onderandere de ingraving (om het maar een naam te geven) die vanaf de rechter pijltjes toets via de touchpad knopjes naar de FN knop loopt.
Het icoontje op de F10 is bij medion afwezig.
Het woordje MIC staat bij medion niet aangegeven als dusdanig maar met een icoontje.
En het MSi logo boven het toetsenbord vind ik persoonlijk een stuk mooier dan het grote medion logo.
Onderandere de ingraving (om het maar een naam te geven) die vanaf de rechter pijltjes toets via de touchpad knopjes naar de FN knop loopt.
Het icoontje op de F10 is bij medion afwezig.
Het woordje MIC staat bij medion niet aangegeven als dusdanig maar met een icoontje.
En het MSi logo boven het toetsenbord vind ik persoonlijk een stuk mooier dan het grote medion logo.
haha ik laat me ook niet uit over Medion
meld alleen iets over de magneet maar die zit ook in de WIND 
Over die bios, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Volgens mij zijn ze precies hetzelfde alleen dus je zal er vrij weinig aan hebben behalve dat je dan het MSI logo tijdens booten kwijt bent. Nou goed, Bios flashen is redelijk gevaarlijk, kans dat het kapot gaat is altijd aanwezig dus ik heb de motto, if it aint broken, dont fix it.
Over die bios, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Volgens mij zijn ze precies hetzelfde alleen dus je zal er vrij weinig aan hebben behalve dat je dan het MSI logo tijdens booten kwijt bent. Nou goed, Bios flashen is redelijk gevaarlijk, kans dat het kapot gaat is altijd aanwezig dus ik heb de motto, if it aint broken, dont fix it.
Verwijderd
Nou ik heb hem ook geflasht.. Verliep heel makkelijk met de instructies van medion.nl.. Nu maar hopen dat die zwarte schermen wegblijven, anders was ik ook niet overgegaan tot een bios update. Maarja if it is broke, fix it 
Btw: Halo multiplayer loopt zeer soepel.
Btw: Halo multiplayer loopt zeer soepel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 12:27 ]
Degenen met de Medion laptop moeten trouwens niet vergeten het bonnetje te kopieëren, want die dingen vervagen vrij snel...
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Bedankt, ga ik ff proberen.matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:10:
Ubunti, wifi:
Hardware-Unterstützung
Bedankt voor de tip. Zo te horen iemand die er een ervaring mee gehad heeft?!SToRM666 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:35:
Degenen met de Medion laptop moeten trouwens niet vergeten het bonnetje te kopieëren, want die dingen vervagen vrij snel...
Mensen die nog een kleine BT adapter zoeken, ga even langs computerland of paradigit. Een msi BT past wel mooi bij een Wind kloon
[ Voor 38% gewijzigd door karakedi op 23-07-2008 12:52 ]
Nee ik had gelukkig wel al een kopietje gemaakt toen ik mijn bonnetje nodig had, maar de originele was zo goed als onleesbaarExPlanE schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:42:
Bedankt voor de tip. Zo te horen iemand die er een ervaring mee gehad heeft?!
[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 23-07-2008 12:57 ]
PSN id: NL_SToRM
Bijna 20 mensen met een Medion en niet één met pixeldefecten.. dat vind ik toch wel verrassend... bij de EEE's ligt dit percentage volgens mij toch hoger.. en enkele van de Wind bezitters hadden hier ook last van.
En zoals voorspeld, ze wil geen witte maar een zwarte MSI (ze heeft em nog niet eens gezien) dus morgen weer terug nar de aldi.FaLLenOnes schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:07:
Hier in Dronten heeft me vader voor me net 1 witte gekocht en er is nog 1 witte op voorraad.
Alleen is ie voor me vrouwtje en die wil een zwarte, dus als de witte niet bevalt dan gaat ie morgen weer terug....
vanavond maar even kijken of het niet iets voor mezelf is.
Misschien dat een mede tweaker em wil hebben voor de aankoop prijs strx
Verwijderd
Net even geinstalleerd. Ik ben zeer zeer tevreden met het laptopje
Design vind ik echt heel mooi. Zeker opengeklapt vind ik het grijs met zwart erg luxe staan. Geen enkele dode pixel !! Voor de eerste keer voor mij
Eindelijk een keer geluk.
Verwijderd
Zojuist ook Delft en Zoetermeer bezochtVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:20:
Sh@t Rijswijk en Den Haag Megastores hadden er beide maar 4![]()
![]()
Dus hier (nog) geen Mini
Ps.
Dan maar hopen op een Witte MSI volgende week toch Mr. Moneta
Verwijderd
Het is een OEM/brand labeled, geen kloon.karakedi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:48:
Mensen die nog een kleine BT adapter zoeken, ga even langs computerland of paradigit. Een msi BT past wel mooi bij een Wind kloon

Verwijderd
Helaas ook ik viste achter het net...20 stuks en die waren als snel op in Almere..
Nu was ik ook aan de late kant
Iemand nog een zwarte Akoya die hij kwijt wil?
Verwijderd
Dronten !!!!!!!!Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:09:
@ Acer8103 ... mischien moet je Fallenones lief aankijken
Verwijderd
Ow, ik las het verkeerd...ik wil de witte wel overnemen!
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 13:17 ]
Verwijderd
ooowwhh ik ga me er niet in mengen, dacht mischien zijn er nog meer mensen die voor de zekerheid er 2 gekocht hebben en nu een mede-tweaker kunnen helpen
Verwijderd
ja in Dronten.... Lees even wat naar bovenVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:08:
Helaas ook ik viste achter het net...20 stuks en die waren als snel op in Almere..
Verwijderd
Wellicht raar, maar ik merkte ook niks van een pixeldefect de eerste keer dat ik 'm aanzette. (De Wind, that is.)Cooler_King schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:57:
Bijna 20 mensen met een Medion en niet één met pixeldefecten.. dat vind ik toch wel verrassend... bij de EEE's ligt dit percentage volgens mij toch hoger.. en enkele van de Wind bezitters hadden hier ook last van.
Dat groenschijnende subpixeltje ontdekte ik pas anderhalve dag later, toen de screensaver aan ging. Met een zwarte achtergrond.
Dus echt ff goed checken allemaal zou ik adviseren.
Heb zelf al met dead pixel tester gekeken.. nix te zien.. en ik hoop ook niet dat na verloop van tijd nog iets verschijnt
Trouwens, heeft iemand met een Medion al iets gevonden om de harde schijf niet meer te laten tikken? De Medion bios heeft dus geen APM tab in de bios.

Trouwens, heeft iemand met een Medion al iets gevonden om de harde schijf niet meer te laten tikken? De Medion bios heeft dus geen APM tab in de bios.
Verwijderd
Ik moet zeggen, de Wind heeft daar in ieder geval totaal geen last van. Nog nooit zo''n stil apparaat gehad.Cooler_King schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:24:
Heb zelf al met dead pixel tester gekeken.. nix te zien.. en ik hoop ook niet dat na verloop van tijd nog iets verschijnt![]()
Verwijderd
Mensen die in de omgeving Eindhoven of Den Bosch wonen en nog een Akoya willen. Hier in Boxtel bij de Aldi in Oosterhof hebben ze nog 2 exemplaren een witte en een zwarte. Tenminste 10 minuten geleden lagen ze er nog...
Yes, zwarte Medion heb ik net opgehaald en direct maar even de BIOS update uitgevoerd. Erg relaxed klein apparaatje. En nu kan het feest beginnen
Vreselijk irritant zulke mensen. Ze proberen geld te verdienen zonder er al te veel moeite voor te doen of risico voor te lopen en het ergste is nog dat er andere mensen mee gedupeert worden. Of omdat ze met lege handen weer uit de winkel komen of omdat ze meer voor exact hetzelfde product, zonder ook maar enige toegevoegde service/waarde, betalen.
Om mijn frustratie kwijt te raken heb ik deze beste man maar even een mailtje gestuurd (kweet dat het niets helpt, maar misschien voelt hij zich iets minder vrolijk):
Waarom doe je dit? Kun je niet op een normale manier geld verdienen?
Andere mensen hebben nu mis gegrepen bij de Aldi.
Misselijke maffia praktijken vind ik dit. Niets met eerlijke handel te maken.
Ik hoop dat je er niet beter van word.
Verwijderd
Ik vroeg aan mijn webshop waar ik de MSI heb besteld op hoeveelste ik nu sta voor mijn bestelling. Er werd mij vorige week.. 2 weken terug vertelt dat ik 4e stond en ik nu wel wil weten hoe het zit.
Ik kreeg dit als antwoord en ik noem het een antwoord van het jaar.
Belachelijk! Nu schijn ik 5e te staan voor de zwarte! Echt volgens mij weten ze niet eens meer wat ze doen daar.
OMG, het wordt nog gekker:
.
.
Overigens voor de mensen die een Medion Akoya hebben bemachtigd, gefeliciteerd! Voor de mensen waarbij het niet gelukt is een *knuffel* het komt wel goed.
Ik kreeg dit als antwoord en ik noem het een antwoord van het jaar.
Belachelijk! Nu schijn ik 5e te staan voor de zwarte! Echt volgens mij weten ze niet eens meer wat ze doen daar.
OMG, het wordt nog gekker:
Ik geloof er niet veel meer vanU staat inderdaad 4e excuses voor de vergissing.
Dus heb nog maar een e-mail verstuurt, want ik wil dat nu wel graag wetenDe fabrikant MSI heeft aangegeven medio september een levering te verwachten. Dit aangezien MSI dan met een nieuw lijn van de MSI wind gaat uikomen.
Vanaf dan zullen de huidige MSI’s levervaar zijn.
Overigens voor de mensen die een Medion Akoya hebben bemachtigd, gefeliciteerd! Voor de mensen waarbij het niet gelukt is een *knuffel* het komt wel goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 14:00 ]
Verwijderd
@my-life: misselijke praktijken inderdaad, parasieten zijn het...
Groot inkopen voor een lagere prijs en dan voor de winkelprijs verkopen is tot daar aan toe, maar dit...
Edit:
@Winona: thanks... ik zit nog steeds te twijfelen of ik het toch maar wel had moeten doen..
Groot inkopen voor een lagere prijs en dan voor de winkelprijs verkopen is tot daar aan toe, maar dit...
Edit:
@Winona: thanks... ik zit nog steeds te twijfelen of ik het toch maar wel had moeten doen..
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 13:44 ]
Verwijderd
Ik vind de accuduur toch wel een beetje tegenvallen met 2 uurtjes. Ik ga zeker de 6-cell accu halen zodra die beschikbaar komt in Nederland. Wie weet hoelang die 6-cell accu de Akoya mini van stroom kan voorzien?
Verwijderd
Ik kan inmiddels bevestigen dat deze driver onder Ubuntu goed werkt met de Akoya.matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:10:
;-)
In Dronten ( iets onder lelystad Almere buiten - dronten = 25 min rijden ) bij de aldi had er rond 12:00 nog 1 witte staan en als ik besluit om vanaaf die witte van mij niet te houden , heb ik er nog 1 voor je.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:54:
Nog iemand tips om een Akoya te scoren in de omgeving van Almere?
Verwijderd
Idd ben ik ook van plan, langzaam je mini upgraden, zoek ook al naar alternatieven voor externe dvd writerIk vind de accuduur toch wel een beetje tegenvallen met 2 uurtjes. Ik ga zeker de 6-cell accu halen zodra die beschikbaar komt in Nederland. Wie weet hoelang die 6-cell accu de Akoya mini van stroom kan voorzien?
Ik geloof dat ie dan 5 uur kan halen, ligt ook aan hoeveel mh (ofziets)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 14:02 ]
Verwijderd
K ik hoor het wel want aangezien je de directe tel.nrs niet meer hebt van de vestigingen zou het zo kunnen zijn dat ik voor niets naar Dronten rijd.FaLLenOnes schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:59:
[...]
In Dronten ( iets onder lelystad Almere buiten - dronten = 25 min rijden ) bij de aldi had er rond 12:00 nog 1 witte staan en als ik besluit om vanaaf die witte van mij niet te houden , heb ik er nog 1 voor je.
Verwijderd
Winona, volgens mij zijn die september-Wind's een nieuwe versie die een inch kleiner is. Meldde tweakers onlangs tenminste.
Verwijderd
Da's 50 km en onderweg kom je in lelystad drie andere aldi's tegenVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:02:
[...]
K ik hoor het wel want aangezien je de directe tel.nrs niet meer hebt van de vestigingen zou het zo kunnen zijn dat ik voor niets naar Dronten rijd.
de kans is erg groot dat het iemand is die dit draadje ook leest!My-life schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:37:
[...]
Vreselijk irritant zulke mensen. Ze proberen geld te verdienen zonder er al te veel moeite voor te doen of risico voor te lopen en het ergste is nog dat er andere mensen mee gedupeert worden. Of omdat ze met lege handen weer uit de winkel komen of omdat ze meer voor exact hetzelfde product, zonder ook maar enige toegevoegde service/waarde, betalen.
Om mijn frustratie kwijt te raken heb ik deze beste man maar even een mailtje gestuurd (kweet dat het niets helpt, maar misschien voelt hij zich iets minder vrolijk):
[...]
Verwijderd
Ik heb de bios update voor de Akoya mini net gedownload maar kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de update moet uitvoeren. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Mocht iemand nog tips hebben voor een aldi met voorraad in de buurt van Utrecht dan graag! (De BIlt en Den Dolder zijn uitverkocht)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 14:34 ]
Executable runnen, hij extract dan naar een folder "105".Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:30:
Ik heb de bios update voor de Akoya mini net gedownload maar kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de update moet uitvoeren. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan?
Alvast bedankt!
Restarten, F3 indrukken, komt dan in zon menuutje met allemaal talen.
Daar op "D" drukken, hij gaat dan naar MS-Dos.
Tik in dos in: cd 105
tik dan in: flash
en hij gaat zn ding doen....
Dan ff de stroom eraf, accu eraf, voor 30 seconden.
Accu er weer op, aanzetten, "Del" indrukken om in het BIOS te komen.
F9 indrukken --> Load defaults.
F10 indrukken --> Save --> Exit....
Klaar.
Verwijderd
Office 2007 doet het ook perfect. Word laadt in niet meer dan 2 seconden..
Photoshop CS3 laadt in rond de 30 sec. Eenmaal geladen werkt alles daar ook perfect. Snelle reactie als je tools switcht, selecties maken gaat moeiteloos, nieuwe layers ook zonder gehaper alles doet het netjes. Wow niet verwacht, ik vind hem redelijk snel nog
Photoshop CS3 laadt in rond de 30 sec. Eenmaal geladen werkt alles daar ook perfect. Snelle reactie als je tools switcht, selecties maken gaat moeiteloos, nieuwe layers ook zonder gehaper alles doet het netjes. Wow niet verwacht, ik vind hem redelijk snel nog
Voor een Tweaker die vroeg hoe WoW loopt, heb het net geprobeerd;
In drukke gebieden 7-10 fps (Shattrath), en zo'n 15-ish in minder drukke gebieden. Tsja het is dan ook geen gamelaptop, voor te chatten in WoW is het wel perfect
In drukke gebieden 7-10 fps (Shattrath), en zo'n 15-ish in minder drukke gebieden. Tsja het is dan ook geen gamelaptop, voor te chatten in WoW is het wel perfect

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchy007 op 23-07-2008 14:44 ]
Verwijderd
Die heb ik niet besteld! Dus hoor ik die niet te krijgen, simpel punt! Vergeet ook niet in september zou de 6-cell op de markt komen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:05:
Winona, volgens mij zijn die september-Wind's een nieuwe versie die een inch kleiner is. Meldde tweakers onlangs tenminste.
Ze kunnen nu niet de 10" bestellingen te niet doen en de mensen een 9" geven. Krijg je zo'n lelijk apparaat (denk aan de Asus 701).
Dus dat klopt al niet
Volgens mij heeft Moneta iets geroepen over Q4. September voor de 6-cel is dan wel erg optimistisch.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Die heb ik niet besteld! Dus hoor ik die niet te krijgen, simpel punt! Vergeet ook niet in september zou de 6-cell op de markt komen.
Ze kunnen nu niet de 10" bestellingen te niet doen en de mensen een 9" geven. Krijg je zo'n lelijk apparaat (denk aan de Asus 701).
Dus dat klopt al niet. En weet dat tweakers dit meldde, maar dat staat los van mijn bestelling he.
Verwijderd
Ach, heb ze alweer een mail gestuurd of ze nog duidelijker willen zijn.ejtje schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:50:
[...]
Volgens mij heeft Moneta iets geroepen over Q4. September voor de 6-cel is dan wel erg optimistisch.
Die webshop beginnen in ene vaag te praten, iets wat ik niet eens wil weten.
Ze weten dat ik voor de huidige MSI ga, of er nou 3-cell in zit maakt niet uit.. maar krijg zulke rare antwoorden.
Alles over MSI is te optimistisch en overigens is het vaak genoeg gezegd, want als je een 6-cell los kan leveren, kan je hem ook samen met het apparaat leveren vind ik.
En heel simpel, krijg ik toch de verkeerde gaat hij regelrecht terug

Verwijderd
Ja natuurlijk, maar aan de andere kant, ze beloofden wel meer... Anders had jij nu allang achter zo'n zwart apparaat gezeten met een dikke batterij erin.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Die heb ik niet besteld! Dus hoor ik die niet te krijgen, simpel punt! Vergeet ook niet in september zou de 6-cell op de markt komen.
Inderdaad kunnen ze natuurlijk niet product b leveren als je product a hebt besteld. Da's duidelijk. Het is wel merkwaardig dat er dan twee Wind's gelijktijdig in de winkels lijken te verschijnen. Een peuter en een kleuter
Verwijderd
Ben je gek! We kwamen er toch net achter dat je die vet kunt verkopen op Marktplaats?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:55:
[...]
En heel simpel, krijg ik toch de verkeerde gaat hij regelrecht terug![]()
.
Dank u voor dit heldere uitlegje!matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:36:
[...]
Executable runnen, hij extract dan naar een folder "105".
Restarten, F3 indrukken, komt dan in zon menuutje met allemaal talen.
Daar op "D" drukken, hij gaat dan naar MS-Dos.
Tik in dos in: cd 105
tik dan in: flash
en hij gaat zn ding doen....
Dan ff de stroom eraf, accu eraf, voor 30 seconden.
Accu er weer op, aanzetten, "Del" indrukken om in het BIOS te komen.
F9 indrukken --> Load defaults.
F10 indrukken --> Save --> Exit....
Klaar.
Verwijderd
Hahahahaha, ja idd
een peuter en een kleuter.
Natuurlijk beloofden ze wel meer, maar dat is het verleden... nu vraag ik ook opheldering bij de shop, want die lult nu heel vreemd.
Eerst wisten ze niets, dan ging het fout qua levering met de witte winds. En vraag mij zelfs af of de witte nog steeds geleverd worden.
Dan krijg ik te horen dat ik 8e ben en nu 4e, dan was ik 5e en maakte ze fout en ben ik toch weer 4e. En met informatie die ik overal wel op internet kan vinden.
En echt ze moeten bij mij niet op de proppen komen met een 9" scherm in een 10" behuizing, want dat is lelijk en het niet waard.
@Belumcukur
Whahaha ja dat kan ook nog, nee ik ben niet zo triest
dan gaat hij gewoon terug.. want de shop moet mij gewoon het product leveren waarvoor ik besteld heb.
En die persoon op Marktplaats valt hopelijk door de mand! Zal wel niet, want er zijn altijd typische mensen die er in trappen.
Natuurlijk beloofden ze wel meer, maar dat is het verleden... nu vraag ik ook opheldering bij de shop, want die lult nu heel vreemd.
Eerst wisten ze niets, dan ging het fout qua levering met de witte winds. En vraag mij zelfs af of de witte nog steeds geleverd worden.
Dan krijg ik te horen dat ik 8e ben en nu 4e, dan was ik 5e en maakte ze fout en ben ik toch weer 4e. En met informatie die ik overal wel op internet kan vinden.
En echt ze moeten bij mij niet op de proppen komen met een 9" scherm in een 10" behuizing, want dat is lelijk en het niet waard.
@Belumcukur
Whahaha ja dat kan ook nog, nee ik ben niet zo triest
En die persoon op Marktplaats valt hopelijk door de mand! Zal wel niet, want er zijn altijd typische mensen die er in trappen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 15:03 ]
Perfect dus om te grinden! Raiden doe ik wel thuis, grinden overduidelijk op school.Dutchy007 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:44:
Voor een Tweaker die vroeg hoe WoW loopt, heb het net geprobeerd;
[afbeelding]
StarCraft II: Serial
Waar kan ik die APM nou vinden, iemand? wil nou wel van die tik af als het kan
Verwijderd
Filiaal Wormerveer 14.20 uur, geen Medion Akoya E 1210 meer verkrijgbaar, evenals Purmerend Wagenweg 14.40 uur, alle Akoya's uitverkocht. Helaas...maar er komt nog zo veel moois of mooiers in de toekomst...ik maak mij geen zorgen!

technonose schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:19:
[...]
de kans is erg groot dat het iemand is die dit draadje ook leest!
offtopic:
Als dat zo is dan is het feit dat hij niet reageert al een bevestiging dat hijzelf ook wel weet dat hij niet goed bezig is.
Als dat zo is dan is het feit dat hij niet reageert al een bevestiging dat hijzelf ook wel weet dat hij niet goed bezig is.
Hier schijnen ze t te laten zien?Cooler_King schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:04:
Waar kan ik die APM nou vinden, iemand? wil nou wel van die tik af als het kan
Vanaf 2:15: http://de.youtube.com/watch?v=L-YiEVrgrCE&fmt=18
Verwijderd
gewoon wachten tot hij zich verspreekt:
"zeg dat flashen van die bios, kan dat ook sneller , ik moet namelijk 10 tegelijk upgraden"
dan heb je m !
"zeg dat flashen van die bios, kan dat ook sneller , ik moet namelijk 10 tegelijk upgraden"
dan heb je m !
Hmmm, toch maar ff proberen dat NHC...
http://www.pbus-167.com/
http://www.pbus-167.com/
meh.
Verwijderd
Bedankt! Ik kan wel verklappen dat het een witte is......Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:27:
Good luck Acer8103

Te vroeg gejuichd jongens: dit is wat je wil hebben, http://www.gdium.com/
Ik pleur die advent van me meteen weer op marktplaats.
Aldi heeft toch weer krap ingekocht.
Er zijn 405 filialen in Nederland.
Als ik zo de reacties van de mensen lees, dan hadden de meeste filialen er zo'n 4 tot hooguit een stuk of 10 liggen.
Dan heeft Aldi er ongeveer tussen de 1620 en 4050 verkocht in een ochtend.
Er zijn 405 filialen in Nederland.
Als ik zo de reacties van de mensen lees, dan hadden de meeste filialen er zo'n 4 tot hooguit een stuk of 10 liggen.
Dan heeft Aldi er ongeveer tussen de 1620 en 4050 verkocht in een ochtend.
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Hier ook een blije eigenaar van een akoya, een witte 
Ik ben echt zeer te spreken over het dingetje, zeer snel en mooi.
Maar ben ik de enige die het scherm beetje raar vind?
Het lijkt net alsof er nog een lage overheen zit ofso, niet helemaal straks is.
Maja voor de rest een top ding! =)
Verwijderd
Lijkt mij een mindere keuze, vooral door de kleine ssd.bas r schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:33:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 15:44 ]
Verwijderd
Welnee. Dit lijkt nog het meest op een Acer One met z'n 8gb, linux en 900 mhz- non-Intel processortje. Alleen is het scherm wat groter. Nou, ik houd m'n Windje lekker vast, als je het niet erg vind.bas r schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:33:
Verwijderd
opslag vind ik toch iets te weinig, ik gebruik de mini vooral ook om op vakantie filmpjes te kijken en fotos te uploaden. minimaal 80 gig heb je dan wel nodig , mischien later duw ik er zelfs een grotere hd in.
Gdium:
" Extensible storage capacity: 8 to 16GB Flash on the G-Key, up to 32GB using a SDHC card or another USB extension."
Gdium:
" Extensible storage capacity: 8 to 16GB Flash on the G-Key, up to 32GB using a SDHC card or another USB extension."
Beetje wel ja, alsof er zon doorzichtige plastic overhead-sheet overheen zit ofzo.sjaak88 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:42:
Hier ook een blije eigenaar van een akoya, een witte
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 23-07-2008 15:47 ]
JupVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:04:
[...]
Zojuist ook Delft en Zoetermeer bezocht![]()
![]()
![]()
Dan weet je het wel.
Ps.
Dan maar hopen op een Witte MSI volgende week toch Mr. Moneta
Verwijderd
blijven jullie de foam bescherming voor het scherm gebruiken ?, vind het geen mooi matje dat er zo raar tussen ligt.
Of is het echt raadzaam dit elke keer ertussen te leggen
Of is het echt raadzaam dit elke keer ertussen te leggen
Verwijderd
gvd ik ben zowat heel noord holland af gegaan voor die akoya, zonder resultaat. weet iemand wanneer die dingen weer geleverd worden?
Verwijderd
Mocht er toevallig nog een tweede staan.... jij succes in ieder geval...Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Bedankt! Ik kan wel verklappen dat het een witte is......
Verwijderd
Ja dat heeft elke computer. Overal kun je usb-stokkies en sd-kaartjes in douwen en dan huup huup barbatruuk de opslag is vergroot. Zo ken ik er nog wel een paar.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:44:
opslag vind ik toch iets te weinig, ik gebruik de mini vooral ook om op vakantie filmpjes te kijken en fotos te uploaden. minimaal 80 gig heb je dan wel nodig , mischien later duw ik er zelfs een grotere hd in.
Gdium:
Extra probleem met die Gdium is dan ook nog dat je die ene speciale usb key nodig hebt om het ding aan te krijgen.
Dus da's ook nog een stokkie dat je absoluut niet kwijt moet raken.
Ik wacht wel op een Wind. O nee, die heb ik al
Ik kan daar maar één reactie op geven:My-life schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:37:
[...]
[...]
Verwijderd
Weet iemand wanneer de volgende lading geleverd wordt? Anders wordt het de komende week iedere dag om 8.30 bij Aldi.....
Wat maakt het uit als hij deze topic leest.. Like we would give a shit! Fuck him!My-life schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:14:
[...]
offtopic:
Oke.. m3nno, rustig aan, tel tot 10...
*haalt adem*
in iedergeval doed dat wanneer hij hier leest in iedergeval weet dat het non-tweakers is en hij niet thuis hoort hier. Sterker nog, het feit dat iedereen er hier 1 wilde kopen heeft hem er vast toe aangezet het te doen.
[ Voor 30% gewijzigd door Tomas_ op 23-07-2008 16:02 ]
Zijn er al mensen die vandaag direct van de akoya het geheugen hebben uitgebreid?
Net ff Ubuntu 8.04.1 van de live CD geboot, werkt perfect.
Net ff Ubuntu 8.04.1 van de live CD geboot, werkt perfect.
Verwijderd
Ik ben vanochtend heel vroeg mijn bed uit gegaan om een Medion Akoya Mini te scoren een witte wel te verstaan nou laminaatplaat was als eerste gaan staan bij de deur en ik als tweede, ze hadden niet echt veel mini's binnen gekregen ik schat een stuk of 8 en er was een rij van ongeveer 25 mensen.
Ik heb hem natuurlijk de witte, ik heb de bios geflashed en ik heb een slimline dvdwriter erbij gekocht van LG een witte uiteraard en het werkt allemaal als een zonnetje, ik ga nog wel een keer als ik er tijd voor heb een andere harde schijf in zetten 1 van 250GB of misschien zelfs wel 320GB want dan heb je helemaal een mooi portable masjientjuh.
Ik ben er helemaal blij mee! en ik heb nu een oude Dell Latitude c400 PIII 1000mhz met 120GB en 640MB intern geheugen in de aanbieding haha.
Hij werkt een stuk sneller dan de c400 en hij is lichter en kleiner en je hebt een mooier beeld als je een film afspeelt etc.
Kortom het is een heel erg fijn dingetje waar ik erg veel plezier van ga hebben.
het geheugen ga ik voorlopig nog niet uitbreiden want aan 1gb heb ik voldoende en oja ik ben nu live op de Medion Akoya Mini aan het typen, dowloaden haha
Ik heb hem natuurlijk de witte, ik heb de bios geflashed en ik heb een slimline dvdwriter erbij gekocht van LG een witte uiteraard en het werkt allemaal als een zonnetje, ik ga nog wel een keer als ik er tijd voor heb een andere harde schijf in zetten 1 van 250GB of misschien zelfs wel 320GB want dan heb je helemaal een mooi portable masjientjuh.
Ik ben er helemaal blij mee! en ik heb nu een oude Dell Latitude c400 PIII 1000mhz met 120GB en 640MB intern geheugen in de aanbieding haha.
Hij werkt een stuk sneller dan de c400 en hij is lichter en kleiner en je hebt een mooier beeld als je een film afspeelt etc.
Kortom het is een heel erg fijn dingetje waar ik erg veel plezier van ga hebben.
het geheugen ga ik voorlopig nog niet uitbreiden want aan 1gb heb ik voldoende en oja ik ben nu live op de Medion Akoya Mini aan het typen, dowloaden haha
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 16:13 ]
Damn het is trouwens wel storm gelopen met die Medion's.. Volgens mij had ALDI dit ook niet verwacht. Gezien de kleine voorraad die ze hebben gekregen.
Gemiddeld genomen 6 per vestiging, klinkt een beetje in mijn oren als de eerste batch MSi's die werdt aangeleverd. Denk ook niet dat ALDI snel een nieuwe levering zal krijgen.
Daarbij ik denk niet dat er een 9" MSi Wind gaat komen. Gezien de zeer populaire 10" ... Mensen rijden gewoon het halve land door om er één te vinden. En dan moeten ze ook nog 400 euri betalen
Maargoed.. Nu heb ik al een goede week die Wind in huis, misschien moet ik ook maar eens gaan kijken welke BIOS ik erin heb
@Winona: Het wordt nou tijd dat jij je Wind krijgt! Begin het zo zielig te vinden ... *hugg*
@Mr. Dave: Je was me voor met je rekensommetje
@sjaak88: volgens mij ben je een glossy scherm gewend?
@belumcukur: Die Gdium, wat is daar nou zo bijzonder aan? Vind het echt niet een vergelijking met de Wind
(punt)
Gemiddeld genomen 6 per vestiging, klinkt een beetje in mijn oren als de eerste batch MSi's die werdt aangeleverd. Denk ook niet dat ALDI snel een nieuwe levering zal krijgen.

Daarbij ik denk niet dat er een 9" MSi Wind gaat komen. Gezien de zeer populaire 10" ... Mensen rijden gewoon het halve land door om er één te vinden. En dan moeten ze ook nog 400 euri betalen
Maargoed.. Nu heb ik al een goede week die Wind in huis, misschien moet ik ook maar eens gaan kijken welke BIOS ik erin heb
@Winona: Het wordt nou tijd dat jij je Wind krijgt! Begin het zo zielig te vinden ... *hugg*
@Mr. Dave: Je was me voor met je rekensommetje
@sjaak88: volgens mij ben je een glossy scherm gewend?
@belumcukur: Die Gdium, wat is daar nou zo bijzonder aan? Vind het echt niet een vergelijking met de Wind
(punt)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic