[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:
  • 200.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

m3nno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:01:
Heb de vga ingangsdeur op mijn tv gevonden.. alleen 720p pakt hij niet goed, bsplayer crasht dan constant. Verder werkt internet via mijn Nokia wel prima. Traag, maar dat is T-Mobile nou eenmaal.

Als je rechtermuisklik op de desktop traag is kun je het zo sneller maken:
http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-003927.htm
Kben redelijk onder de indruk nog hoor van het internetten, vind het relatief soepel gaan met mn standaard web n walk abbo :)
(zit nu in de trein :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

itsgreen schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:09:
[...]

Kben redelijk onder de indruk nog hoor van het internetten, vind het relatief soepel gaan met mn standaard web n walk abbo :)
Foei Foei...let maar op je gebruik, niet dat ik het niet ga doen maartoch. Zou wel beetje oppassen met het aantal mb'tjes. Volgens mij hebben ze Fair Use Policy net als Hi.nl Eindeloos Online.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

m3nno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:01:
Heb de vga ingangsdeur op mijn tv gevonden.. alleen 720p pakt hij niet goed, bsplayer crasht dan constant.
Probeer eens VLC player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
bij t-mobile volgens mij niet :p
ik had laatst wel een rekening van 6000 euro voor 3,7gb data :p

maar dat was foutje in administratie, ze hadden onbeperkt internet niet ingevoerd.
maar ik heb nog gevraagd en ze zeiden dat er geen datalimiet was.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

DNA_Saint schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:29:
bij t-mobile volgens mij niet :p
ik had laatst wel een rekening van 6000 euro voor 3,7gb data :p

maar dat was foutje in administratie, ze hadden onbeperkt internet niet ingevoerd.
maar ik heb nog gevraagd en ze zeiden dat er geen datalimiet was.
Klopt, snelheid wordt alleen terug gebracht als je over 250mb gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb een vraagje aan de mensen die zowel een kloon als een wind bezitten. Er werd hier eerder gemeld dat de gewichtsverdeling niet optimaal is wanneer je je wind op je schoot gebruikt omdat het scherm het zwaarste is. Nu vroeg ik me af of er een verschil in gewichtsverdeling tussen de kloon en de wind is? In theorie lijkt het me (correct me if I'm wrong) dat een vga camera iets minder zwaar is dan een 1.3 mp camera en dat het totale gewicht van het scherm dus iets minder zal zijn waardoor er een iets betere balans is bij de medion? En misschien dat het iets grotere wifi blokje van de medion van invloed is? Ik weet dat het gaat om minimale verschillen, maar het zou toch interessant zijn om het te weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Heppie1983 op 18-07-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
itsgreen schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:09:
[...]

hehe kheb nu van mijn nokia een wlan accesspoint gemaakt.. dus hoef alleen maar via wifi te connecten naar me telefoon en k ben online.. :) Handig.. :)

Met kabel of bluetooth werkte het niet zoals ik wou.. (not at all dus)

En de rekening van T-Mobile wordt door T-Mobile zelf betaald, dus ik hoef me niet druk te maken over MBtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_30/OFF01.SHTML

Trouwens al iemand gelukt een film van 720P af te spelen op een lcd tv?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppie1983 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:14:
Ik heb een vraagje aan de mensen die zowel een kloon als een wind bezitten. Er werd hier eerder gemeld dat de gewichtsverdeling niet optimaal is wanneer je je wind op je schoot gebruikt omdat het scherm het zwaarste is. Nu vroeg ik me af of er een verschil in gewichtsverdeling tussen de kloon en de wind is? In theorie lijkt het me (correct me if I'm wrong) dat een vga camera iets minder zwaar is dan een 1.3 mp camera en dat het totale gewicht van het scherm dus iets minder zal zijn waardoor er een iets betere balans is bij de medion? En misschien dat het iets grotere wifi blokje van de medion van invloed is? Ik weet dat het gaat om minimale verschillen, maar het zou toch interessant zijn om het te weten.
Balans is er genoeg hoor, met mijn wind. Ja als je het scherm overdreven naar achter klapt zal het mss iets minder zijn (bij mij blijft hij dan nog steeds staan btw). Maar hier hoef je je wat mij betreft niet zorgen over te maken, iig geen probleem voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Nou hopelijk weet iemand dit;

Ik probeer mijn mobiel via bluetooth te installeren als modem, maaaaar ik krijg steeds de foutmelding: Automatic modem installation failed, please setup later.

HELLUUPP... :+

Ik gebruik gewoon de bluetooth die standaard bij de wind zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:37:
Nou hopelijk weet iemand dit;

Ik probeer mijn mobiel via bluetooth te installeren als modem, maaaaar ik krijg steeds de foutmelding: Automatic modem installation failed, please setup later.

HELLUUPP... :+

Ik gebruik gewoon de bluetooth die standaard bij de wind zit...
Dit zou ik ook wel eens willen weten, ik kom er ook niet uit.

Overigens, eerder vroeg je hoe de webcam is in te stellen, als je domweg op Deze computer klikt zie je 'm staan. Dubbelklik erop en je ziet jezelf naar jezelf grijnzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
b.art schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:53:
hmzz.. das wel jammer vind ik.. mja, misschien zijn er op internet wel andere adapters te vinden..
thx voor de info ! :)
Als ik de afmetingen van de adapter vergelijk met die van de adapter van mijn huidige Medion, dan komt dat bijna perfect overeen. Het zal waarschijnlijk dezelfde adapter zijn dus. Op zich geen enorm groot of lelijk ding hoor.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:07:
[...]

Als ik de afmetingen van de adapter vergelijk met die van de adapter van mijn huidige Medion, dan komt dat bijna perfect overeen. Het zal waarschijnlijk dezelfde adapter zijn dus. Op zich geen enorm groot of lelijk ding hoor.
Da's correct maar die van de Wind is dan wel erg klein, vind ik. De adapter van mijn ouwe laptop is een kachel die zwaarder en groter is dan een doorsnee 2,5'' harddisk van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Als ik dit filmpje van de Wind zie met daarachter de adapter, dan vind ik het grootte verschil nieteens zoveel. En daarbij heeft de plug van de Medion adapter een knik, waardoor je de kabel er mooier achter kunt leggen. Bij de MSi steekt ie er vrij ver uit vind ik...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:52:
[...]

Dit zou ik ook wel eens willen weten, ik kom er ook niet uit.

Overigens, eerder vroeg je hoe de webcam is in te stellen, als je domweg op Deze computer klikt zie je 'm staan. Dubbelklik erop en je ziet jezelf naar jezelf grijnzen ;)
Klopt, maar toen liep myn windhoos vast.. Nu werkt hij wel goed, reinstall van de drivers :)

Nu nog het bluetooth modem.. Via wifi met me mobiel werkt wel, maar dat is niet optimaal naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
nou, ik kan je zeggen dat ik verbaasd was over de afmetingen van de adapter. Had hem stukken groter verwacht.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik wacht met smart op een goede ubuntu of andere linux distro dat volledig werkt met de wind...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen welke WIFI adapter er in de Medion zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vind het eigenlijk jammer dat er nog zoveel problemen zijn met de MSI Wind.

Ok natuurlijk kan een apparaat niet 123 perfect werken, maar ik lees voor bijna allemaal hetzelfde probleem.

@ DNA_Saint heb je met ubuntu ook een update uitgevoerd?
Of doe je het nog steeds viritueel? Want ik ben het even kwijt of je al echt ubuntu erop hebt gezet.

Ik weet wel als je bijvoorbeeld VMWare gebruikt op een laptop en daar draadloos mee wil internetten dat dat dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik gebruik ubuntu virtueel.
pas als alles werkt ga ik het goed erop zetten...

bluetooth en wireless werken dus niet.

lan werkt wel.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:53:
Hmm vind het eigenlijk jammer dat er nog zoveel problemen zijn met de MSI Wind.

Ok natuurlijk kan een apparaat niet 123 perfect werken, maar ik lees voor bijna allemaal hetzelfde probleem.
Welke problemen heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Laatst online: 27-08 18:30
Wireless is normaal gesproken toch maar een kaartje die je zo kan omwisselen (even paar schroefjes, klepje eraf halen, kaartje eruit en nieuw kaartje erin?).. voor een paar tientjes kan je dus een kaartje halen die wel al in linux wordt ondersteund? of heb ik het nu mis.

[ Voor 59% gewijzigd door Cooler_King op 18-07-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wordt het niet eens tijd voor Deel 3? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door DaMarcus op 18-07-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
SToRM666 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:12:
Als ik dit filmpje van de Wind zie met daarachter de adapter, dan vind ik het grootte verschil nieteens zoveel. En daarbij heeft de plug van de Medion adapter een knik, waardoor je de kabel er mooier achter kunt leggen. Bij de MSi steekt ie er vrij ver uit vind ik...
de adapter van de medion zou net zo groot moeten zijn al die van mijn huidige laptop uit de gulden-tijdperk... die "knik" lijkt me wel handig ja..
kan me herinneren dat ik bij de Eeepc 900 een mini adaptertje had.. mja, kan ook verbeelding in belevingswereld zijn :)

op de vraag aan Alternate waarom iemand die na mij besteld had wel Wind heeft ontvangen, en ik niet, kreeg ik het antwoord:
Wij hebben een beperkt aantal op voorraad gekregen, waardoor wij niet aan ieders wens konden voldoen.
dus dan werk je de lijst maar in willekeurige volgorde af ofzo?? 8)7
nja, nog maar 5 nachtjes slapen, en dan heb ik een Medion onder mn kussen.. niet zo kewl als de Wind, mja, moet het er maar mee doen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate zakt bij mij een beetje door het ijs. Klaag ik over die kapotte pixel, krijg ik het antwoord dat ik me tot de fabrikant moet wenden. Hallooo zakken hooi daar. Leer het Burgerlijk Wetboek even snel uit je hoofd. Winkelier is degene die aansprakelijk is, niet de fabrikant. Tjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
DaMarcus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:30:
Wordt het niet eens tijd voor Deel 3? O-)
ik heb eigenlijk totaal geen tijd meer om een mooie TS te maken en het bi te houden.

dus als iemand het kan overnemen van mij?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Wooi 128 3DMarks in de 2006 versie. Dit heb ik onder vista getest want onder XP draait 3Dmark niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mvdbeld schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:13:
Wooi 128 3DMarks in de 2006 versie. Dit heb ik onder vista getest want onder XP draait 3Dmark niet.
Dat doe je netjes, hier halen ze maar 112. Heb je 2GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:11:
ik gebruik ubuntu virtueel.
pas als alles werkt ga ik het goed erop zetten...

bluetooth en wireless werken dus niet.

lan werkt wel.
Vandaar, dan verklaart je probleem. Als je even simpel hollands gezegd de internetstekker erin steekt dan moet je wel gewoon via VMWare internet krijgen. Maar dat zei je al, via LAN wel.

Ik heb misschien iets gevonden, voor eventuele toekomstige Ubuntu gebruikers.

Wiki MSI Wind Ubuntu 8.04

@ Mvdbeld, jammer dat je zo reageert. Er zijn degelijk wel wat problemen als je namelijk het topic door leest. Daar heb ik het over.

Het vreemde probleem waar men achter is gekomen dat wifi en bluetooth onder dezelfde knop zit (Fn+F11).

Het lijkt mij toch dat ik zoiets wel op mag merken, dank je wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Philflow schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:29:
[...]

Dat doe je netjes, hier halen ze maar 112. Heb je 2GB?
Nee heb gewoon 1GB heb wel een verse vista basic install met laatste intel drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mvdbeld schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:32:
[...]
Nee heb gewoon 1GB heb wel een verse vista basic install met laatste intel drivers....
Ok en hoe voelt het aan? gaat het redelijk snel? t.o.v. XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hoe installeren jullie windows xp of vista?

via een usb cd-drive?

maar wat als je dat niet hebt?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:57:
hoe installeren jullie windows xp of vista?

via een usb cd-drive?

maar wat als je dat niet hebt?
Als je een USB geheugenstick hebt dan kan je de iso file daarop zetten en vandaaruit booten.

Helaas is het mijzelf niet echt gelukt met Linux, het werd me een beetje te veel alles in het Engels inlezen en er niet wijzer van worden.
Dus heb toen wel een externe dvd-speler(tevens ook brander) voor gekocht (als je er rond de 50 euro voor over hebt kan ik het je wel aanraden).

Ik weet wel dat je minimum het beste een 1GB stick kan hebben.
In het deel 4 topic van de Asus Eee pc staat van iemand het heel erg netjes en goed uitgelegd, helaas is dat wel voor XP en kon daar niet echt veel mee.

Misschien dat het hier op het forum staat of dat iemand het weet en het uit wil leggen of ja google gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ik heb dus net ubuntu geinstalleerd.
dat werkt nu wel.

maar in linux kan ik geen partities van windows accessen en vice versa...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32

Tuxie

En WeL nU!

Ik denk dat ik eruit ben :+ Ga woensdag gewoon lekker de witte medion halen en OS-X erop gooien. Bluetooth gebruik ik toch niet voor mijn phone (USB kabel, anders is de phone ook zo leeg met i-net) en 640x480 resolutie is zat voor postzegelformaat video-chat (en waarschijnlijk gebruik ik dat ook niet eens).

Nu maar eens slapen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DNA_Saint daar durf ik je even niet mee te helpen. Want heb je nu een dualboot of niet?

Wat ik net opmerkte in de pricewatch is dat de zwarte MSI Wind bij Electronica Gigant met ongeveer 5 euro is verhoogd. Maar als ik de link aanklik kom ik op de site van Electronica Gigant en staat daar 0,00 euro.

http://www.electronicagigant.nl/nl/product/412893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:54:
Alternate zakt bij mij een beetje door het ijs. Klaag ik over die kapotte pixel, krijg ik het antwoord dat ik me tot de fabrikant moet wenden. Hallooo zakken hooi daar. Leer het Burgerlijk Wetboek even snel uit je hoofd. Winkelier is degene die aansprakelijk is, niet de fabrikant. Tjongejonge.
Lekker belachelijk, wat is hun omruil policy? Want dan moet je dat gwn doen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die toch ne wind willen hebben, moeten eens kijken op expansys, daar is hij op voorraad plus ze leveren naar België en Nederland, kost daar wel 525 euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:28:
mensen die toch ne wind willen hebben, moeten eens kijken op expansys, daar is hij op voorraad plus ze leveren naar België en Nederland, kost daar wel 525 euro :o
Is al twee keer eerder voorbij gekomen in dit topic. Is de UK versie, dus niet de versie waar we allemaal op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt toch nie veel uit als het de UK versie is? is ook gewoon qwerty toetsenbord , garantie loopt gewoon via hun , lijkt me toch niet veel verschil dan eentje te kopen in een nederlandse online shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:54:
Vette pech met een kapotte pixel denk ik.
Kijk maar naar de voorwaarden: http://support.msi.eu/trouble/note.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:38:
maakt toch nie veel uit als het de UK versie is? is ook gewoon qwerty toetsenbord , garantie loopt gewoon via hun , lijkt me toch niet veel verschil dan eentje te kopen in een nederlandse online shop
Het is zomaar een gewoon QWERTY toetsenbord. Het is een UK toetsenbord en het verschil zit hem vooral in de interpunctie die erop staat wat verschilt met US.

Ik wacht nog wel een paar weken :), want dan houd ik sowieso 112 euro in mijn zak.

@ Hubert01 De voorwaarden zijn standaard, maar netjes opgesteld. Je moet je ook wenden tot de winkel en je wat harder opstellen. Als een product bij jou aankomt en je hebt gelijk een dode pixel? Dan mogen ze er echt wel even bij nadenken en de klant toekomen. Als klant moet je er dan wel gelijk actie van maken en niet blijven wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar 1 dode pixel.... volgens mij valt dat toch nergens onder de standaardgarrantie, en moet je als je dat wil gewoon vooraf daar tegen verzekeren. En het BW helpt daar echt niet tegen. Zou dat wel zo zijn dan zouden de prijzen voor lcd schermen denk ik erg rap stijgen.....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wybo schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 07:28:
Maar 1 dode pixel.... volgens mij valt dat toch nergens onder de standaardgarrantie, en moet je als je dat wil gewoon vooraf daar tegen verzekeren. En het BW helpt daar echt niet tegen. Zou dat wel zo zijn dan zouden de prijzen voor lcd schermen denk ik erg rap stijgen.....
Het is een irritant groen puntje dat altijd aan is. Het is gelukkig wel op rechts, dus in een normaal windows venster valt hij meestal weg tegen de schuifbalk. Maar als je een spelletje speelt is het wel ergerlijk aan het worden. Om de een of andere reden blijf ik er maar naar kijken.

Nou heb ik ook tegen Alternate gezegd, de wet kopen op afstand geeft mij de mogelijkheid om het ding binnen zeven werkdagen terug te sturen en de koop te annuleren. Nou zeggen zij weer dat dat niet mogelijk is omdat ik de software al heb geactiveeerd. Tja, op dit soort momenten ben ik toch blij dat ik lid ben van die ouwe trouwe consumentenbond. Overmorgen maar even met hun juristen bellen.

Stomme pixel. Heb ik weer. Een maandagochtendexemplaar.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 06:40:
[...]
Vette pech met een kapotte pixel denk ik.
Kijk maar naar de voorwaarden: http://support.msi.eu/trouble/note.pdf
Maar je hebt wel 7 dagen retour recht als je online hebt gekocht.

Edit: Ah je had het al ontdekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 19-07-2008 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:32:
[...]
@ Mvdbeld, jammer dat je zo reageert. Er zijn degelijk wel wat problemen als je namelijk het topic door leest. Daar heb ik het over.

Het vreemde probleem waar men achter is gekomen dat wifi en bluetooth onder dezelfde knop zit (Fn+F11).

Het lijkt mij toch dat ik zoiets wel op mag merken, dank je wel :).
Het probleem was dat je niet aangaf wat het probleem is. Dus was ik benieuwd en verbaasd ik heb nl. geen enkele problemen ondervonden met mijn wind met XP. Natuurlijk loop ik tegen zaken aan met andere OS'en maar dat mag je de wind en msi niet kwalijk nemen.

Om toch ook even te reageren op de wifi/bluetooth switch, zolang je in 1x door schakelt tussen de verschillende keuzes is het ook niet zo dat je wifi verbinding weg valt athans ik heb dit niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@belumcukur, ik denk helaas dat je geen poot hebt om op te staan in dit geval. Ik denk dat zowel Alternate als MSI zich aan de volgende ISO-norm (Klasse II) houden en dat is op vrijwillige basis: Wikipedia: ISO 13406-2

Jij hebt dus 1 pixel van type 2 (of wellicht type 3?), terwijl je minimaal 3 type 2 pixels (of 6 type 3) zou moeten hebben om in de garantie te vallen. Ik denk ook dat alternate een punt heeft m.b.t. het activeren van de software. Wellicht dat dat de Consumentenbond je dus ook zal zeggen dat je geen beroep meer kan doen op de wet kopen op afstand, omdat de nieuwstaat van het product mogelijk is vervlogen bij het activeren van de software. Achteraf gezien had je dus beter eerst het scherm kunnen inspecteren zonder de boel te gaan installeren. Ik denk dat de enige opties die nu resteren zijn:

- Nieuw scherm erin laten zetten door MSI of evt. een los scherm kopen op ebay binnenkort en deze zelf installeren. Hierbij zal je uiteraard wel zelf voor de kosten moeten opdraaien.
- Je huidige exemplaar verkopen en een kloon halen / wachten op nieuwe leveringen, en dan evt. hopen op geluk (geen pixeldefecten) of anders een shop kiezen die pixelgarantie biedt (dit is vrij duur).
- Zelf nog meer defecten aanbrengen op het scherm.. weet alleen niet hoe dit zou kunnen en het is uiteraard erg riskant 8)7.. met een passer moet je zowieso niet proberen, want daar komen ze zo achter.

Pixeldefecten zijn altijd een probleem bij dit soort schermen en ik maak mij ook zorgen dat ik daar dadelijk geen slachtoffer van zal zijn.. het is dan ook raar dat jij tot nu toe de enige bent die hierover klaagt. Ik heb ook geen pixelgarantie deze keer omdat de shop dit niet aanbood.. zij werken ook met die ISO-norm. Tip aan de andere mensen dus: eerste keer dat ie aanstaat scherm inspecteren, als er beschadigingen zijn terugsturen (tenzij je kan leven met die defecten).

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 19-07-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben benieuwd of die software activatie een wettige grond is om retourrecht uit te sluiten. Ik heb zo mijn twijfels, vooral als het product verder in nieuwstaat is. De consumentenbond zal het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de zwarte bestellen in US. Kost 380 EUR + verzending 100 USD (70 EUR?) = 450 EUR.
Vergeet ik nog iets van kosten? Het wordt verzonden als geschenk dus invoerkosten zijn er niet denk ik. Met het US toetsenbord kan ik leven en hij steekt er een EU apter bij. Goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:11:
Ik ben benieuwd of die software activatie een wettige grond is om retourrecht uit te sluiten. Ik heb zo mijn twijfels, vooral als het product verder in nieuwstaat is. De consumentenbond zal het wel weten.
Tja. Maandag zal ik 't even vragen aan de consumentenbond, daarna zal ik het antwoord hier even posten, dan weten we dat ook weer. Overigens zou ik toch de boel moeten kunnen resetten zoals ik 'm kreeg met behulp van de recovery-dvd? Maar Alternate stelt zich bijzonder halsstarrig op dus daar hoef ik niets van te verwachten. Het is inderdaad raadzaam om het scherm goed te inspecteren voor je de software activeert! :( :(

Los van die *&%$#@ pixel (je kunt ook zeggen: waar maak je je druk over) blijft het een heerlijk apparaatje. De accu is wel erg snel leeg, iets minder dan twee uur werken is echt het maximum, ik zal - als ze eenmaal te koop zijn - snel een 6-cell gaan kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:57:
Ik ga de zwarte bestellen in US. Kost 380 EUR + verzending 100 USD (70 EUR?) = 450 EUR.
Vergeet ik nog iets van kosten? Het wordt verzonden als geschenk dus invoerkosten zijn er niet denk ik. Met het US toetsenbord kan ik leven en hij steekt er een EU apter bij. Goede koop?
Ik moet over een week toevallig een paar dagen naar New York, eens even kijken wat daar te koop ligt. Ben er nog nooit geweest, iemand een tip voor een computer store (in Manhattan) waar ik het best kan rondneuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn ervaring met importeren uit de VS: hele dikke kans dat je invoerrechten en btw gaat betalen. (nav ASUS EEE PC uit de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
@belumcukur Terugsturen die handel! 7 dagen niet goed geld terug.. niks software blabla dat staat niet in de wet.

Als het je dusdanig irriteert, gewoon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Waar ga je bestellen? Ik heb namelijk ook interesse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cvheereveld schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Mijn ervaring met importeren uit de VS: hele dikke kans dat je invoerrechten en btw gaat betalen. (nav ASUS EEE PC uit de VS)
De Telegraaf meldde anders vorige week dat maar tien procent van de mensen door de douane wordt gecontroleerd. Behalve als de pakketjes meer dan 700 dollar of euro waard zijn. Dus 't zou de gok wellicht waard zijn om iets te laten opsturen, of zelf mee te nemen.

Moest jij wel invoerrechten en btw betalen voor die EEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welk bedrag invoerrechten gaat het dan? En het wordt verstuurd al geschenk hé..
Cybex ik zal je een pm sture.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wybo schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 07:28:
Nee 1 dode pixel niet, maar wat MSI erover zegt is wel standaard wat je vaak bij andere bedrijven ook tegen komt.

offtopic:
Wordt het lezen nou echt steeds moeilijker hier in dit topic?

@Mvdbeld, het is in zijn algemeen, dat je verbaast bent ok (omdat jij het niet hebt).. nou nu snap ik jou ook, maar je kwam op mij nogal vreemd over zo uit het niets. Dan heb ik gelijk van moet ik alles gaan uitleggen hier?

Problemen op zijn tijd met andere OS is logisch, omdat het nog niet daarop gebaseerd is.

@M3nno je hebt gelijk over de garantie. Alternate wil er wel heel graag zo makkelijk vanaf komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 08:01:
[...]

Stomme pixel. Heb ik weer. Een maandagochtendexemplaar.

:(
Laat het een troost voor je zijn, je bent niet de enige. Bij mij brand ook continue een groene. Het voordeel is wel dat deze weg valt in de taakbalk, dus ik maak me er niet al te druk om.

Maar even iets anders, er zit een SD slot in, weet iemand of SDHC kaarten ook gelezen kunnen worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet niet en kom ik enkel alleen dit tegen wat gelezen kan worden.

SD MMC MS MSpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
voor de andere mensjes hier die hun wind (of andere NB) willen testen op dead pixels: http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
m3nno schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:04:
voor de andere mensjes hier die hun wind (of andere NB) willen testen op dead pixels: http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1
Hier nog wat manieren om die pixel weg te krijgen (wel voorzichtig zijn he): http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Trouwens: aangezien het MSI scherm zo klein is zal je de limieten wel kunnen verlagen (delen door iets).

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 19-07-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Hier nog wat manieren om die pixel weg te krijgen (wel voorzichtig zijn he): http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
Dat gaan we eens proberen, thanx! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:17:
[...]

De Telegraaf meldde anders vorige week dat maar tien procent van de mensen door de douane wordt gecontroleerd. Behalve als de pakketjes meer dan 700 dollar of euro waard zijn. Dus 't zou de gok wellicht waard zijn om iets te laten opsturen, of zelf mee te nemen.

Moest jij wel invoerrechten en btw betalen voor die EEE?
Bij dit soort bedragen gaat het om zon 20 euro invoerrechten en dan nog 19%. Voor de EEE kwam ik op net geen 90 euro.

De EEE was ook als gift verstuurd, maar ik mocht mooi aftikken :). Wat wel een idee is overigens, zorg dat het onder een lagere waarde verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:04:
Zover ik weet niet en kom ik enkel alleen dit tegen wat gelezen kan worden.
SD MMC MS MSpro
Dat had ik ook gelezen, maar ik hoop er dan op dat ze bij de vermelding SD ook direct bedoelen dat het SDHC compatible is.

Misschien dat iemand het even wil testen of dat Moneta dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
cvheereveld schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:56:
De EEE was ook als gift verstuurd, maar ik mocht mooi aftikken :). Wat wel een idee is overigens, zorg dat het onder een lagere waarde verstuurd wordt.
Voor pakketjes met een waarde onder de 22 euro hoef je geen invoerrechten, inclaringskosten of btw te betalen.. maar denk niet dat de douane erin trapt dat laptop 22 euro kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
m3nno schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:04:
Eén van de mensen die een reply achterlieten bij het programma van hierboven gaf ook een link naar deze link: http://killdeadpixel.com/ om een pixel weer tot leven te brengen. Geen idee of het ook daadwerkelijk zo werkt aangezien ik geen verstand heb van die techniek, maar toch het proberen waard lijkt me.

*edit* Ik hoop dat we eindelijk in de loop van vandaag mogen vernemen dat er een boot onderweg is naar NL toe met een boel zwarte winds......

[ Voor 10% gewijzigd door Heppie1983 op 19-07-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Is er al iemand die hier iets meer over weet?

Heb dit ondertussen geprobeerd met 3 verschillende telefoons (nokia, SE) dus daar ligt het niet aan.
8)7

[ Voor 19% gewijzigd door m3nno op 19-07-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heppie1983 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:22:
[...]

*edit* Ik hoop dat we eindelijk in de loop van vandaag mogen vernemen dat er een boot onderweg is naar NL toe met een boel zwarte winds......
Wat is vandaag dan? Volgens mij kan het nog wel een paar weken duren voordat we überhaupt iets zullen horen.

Heb die killdeadpixel.com trouwens eens op een laptop openstaan (bedankt voor de link).. weet alleen niet zeker of die een dode pixel of een defecte subpixel heeft of wat dan ook.. het is iig een klein zwart plekje (geen puntjem meer een vlekje) in het midden.. valt verder eigenlijk niet echt op.. heb vroeger al eens geprobeerd af te vegen (als het geen pixeldefect was), erop te drukken enz.. de laptop is al een paar jaar oud en die plek zit er al vrij lang, dus of het iets zal uithalen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, welke Nederlandse webshop heeft nu de beste trackrecord kwa levering van de MSi Wind hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
belumcukur, als het niet lukt met die link dan probeer deze eens:

http://nl.youtube.com/watch?v=0UsKs2Vh_gg

met dit programma: http://www.dataproductservices.com/dpt

eromheen bewegen dus en niet op de pixel zelf.

Op mijn oude heb ik zo te zien 2 dode, dus nix meer aan te doen.. maar op zich valt het niet echt op en hij wordt toch alleen nog voor internetten enz gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 19-07-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
Cooler_King schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:48:
[...]

Wat is vandaag dan? Volgens mij kan het nog wel een paar weken duren voordat we überhaupt iets zullen horen.
Vandaag is het begin van volgende week :+ en ik vind dat we nu wel redelijk in de buurt komen van "eind juli" wat de oorspronkelijke prognose was voor het binnenkrijgen van de zwarte Winds. Ik heb al voor mezelf besloten dat als ik voor dinsdag niets hoor over de zwarte msi Winds dat ik dan voor een zwarte medion ga. Vandaar mijn hoop dat we enigszins een teken van leven kunnen verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppie1983 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:58:
[...]

Vandaag is het begin van volgende week :+ en ik vind dat we nu wel redelijk in de buurt komen van "eind juli" wat de oorspronkelijke prognose was voor het binnenkrijgen van de zwarte Winds. Ik heb al voor mezelf besloten dat als ik voor dinsdag niets hoor over de zwarte msi Winds dat ik dan voor een zwarte medion ga. Vandaar mijn hoop dat we enigszins een teken van leven kunnen verwachten ;)
Volgens mij roepen al die webshops maar wat mbt levertijden en beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ah zo bedoel je.. ik twijfel zelf nog altijd.. vooral nu die accu van de Medion zoveel groter blijkt te zijn.. en helemaal zwart zonder dat zilver is toch nog altijd het mooiste.. maar ik ben ook bang dat ik er misschien spijt van krijg als ik de Medion laat liggen.. dadelijk moeten we nog tot eind Augustus of zelfs September wachten (vooralsnog is er niemand die ons anders wil doen geloven) en dan is het voor mij echt te laat.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Volgens mij roepen al die webshops maar wat mbt levertijden en beschikbaarheid
Dat zowieso.. Salland had paar dagen geleden de zwarte nog op 10-20 gezet en inmiddels staat ie nog terug op langer dan 20.. Geen enkele shop heeft hem op juli staan volgens mij. Voor de rest is Murphy's law hier gewoon van toepassing: if anything can go wrong, it will. |:( Kortom ik verwacht niet dat de zwarte wèl op tijd zal worden geleverd.

[ Voor 38% gewijzigd door Cooler_King op 19-07-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:32:
[...]

Ik heb misschien iets gevonden, voor eventuele toekomstige Ubuntu gebruikers.

Wiki MSI Wind Ubuntu 8.04
En de makkelijkste optie is dan weer gejat van mijn blog, zonder referentie.
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
DNA_Saint schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:12:
ik heb dus net ubuntu geinstalleerd.
dat werkt nu wel.

maar in linux kan ik geen partities van windows accessen en vice versa...
Die moet je dan eerst mounten he..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:22
Ik heb een rondje "bel webshops" gedaan... niemand kon precies zeggen wanneer, het kwam (nog steeds) neer op "eind juli".
De enige webshop die wel een datum durfde te geven was http://www.pclcomputers.nl/
Die gaf a.s. vrijdag (25 jul) op als leverdatum, maarja daar ga ik niet veel waarde aan hechten :)

M.a.w. MSI heeft zijn zaakjes niet goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Het valt me nog mee dat ze niet augustus zeggen of september.. eind juli was namelijk toch al bekend? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 19-07-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32

Tuxie

En WeL nU!

Gewoon met zijn allen naar de Aldi woensdag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb juist de zwarte besteld in US als alles goed gaat heb ik em als eerste binnen 3 dagen al heheheh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Tuxie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:41:
Gewoon met zijn allen naar de Aldi woensdag _/-\o_
goed punt! d:)b
geen ge-ouwehoer met shops beweren ze op voorraad te hebben, en naar iedereen een Wind stuurt behalve jou.. bij Aldi weet je tenminste waar je aan toe bent.. (tenzij je in de middag komt..)
hoop alleen dat Aldi een BTW-bon kan geven
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:51:
heb juist de zwarte besteld in US als alles goed gaat heb ik em als eerste binnen 3 dagen al heheheh >:)
hoeveel koste het in totaal als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:51:
Ben benieuwd, lijkt me alleen lastig met die stroom convertor.. en als je pixeldefecten hebt kan je hem moeilijk terugsturen naar de VS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Cooler_King schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:53:
[...]

Ben benieuwd, lijkt me alleen lastig met die stroom convertor.. en als je pixeldefecten hebt kan je hem moeilijk terugsturen naar de VS? :?
heeft die adapter btw niet gewoon een standaard euro-stekker ingang? dan kun je je 230 kabel vervangen door iedere willekeurige met een nederlandse stekker..

google naar eurostekker
en dan 4e resultaat

[ Voor 12% gewijzigd door b.art op 19-07-2008 17:26 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets minder dan 450 eur. Hopelijk geen invoerkosten.. zulle wel zien.
Bij defecten gwn terugsture binne 2 weke ofzo en krijg een nieuwe. Garantie van msi zit er ook bij.
De laatste kabel is gewoon anders (degene in die baksteen gaat) en die word erbij gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
als je geen invoerrechten hoeft te betalen, en ze hebben hem daar op voorraad, dan is het nog te overzien..
als je hem bij Alternate had besteld was je ook 440 kwijt geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.art schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:19:
[...]

Voor pakketjes met een waarde onder de 22 euro hoef je geen invoerrechten, inclaringskosten of btw te betalen.. maar denk niet dat de douane erin trapt dat laptop 22 euro kost :)
Dit klopt niet, voorheen was het 75 euro en het is zelfs 150 euro geworden (let op, over de 150 euro zegt de douane niets te weten hierover, maar dit klopt wel heeft zelfs in de krant gestaan). Ik vraag me af waar je 22 euro vandaan haalt.
Dat is zo'n laag bedrag dan kan je nauwelijks wat kopen.
bas r schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:44:
[...]

En de makkelijkste optie is dan weer gejat van mijn blog, zonder referentie.
klik
Tja vertaling in het Nederlands is het wel prettig. Ik heb dat precies hetzelfde geprobeerd met USB's en op een gegeven moment ermee opgehouden. Bas, het is voor jou dan een makkelijke manier, maar echt lang niet voor iedereen.

Helaas is XP op de usb-stick te krijgen is nog gemakkelijker. En zelfs gewoon een operating system op je usb-stick zetten is zelfs gemakkelijker.

Voor een niet Linux gebruiker is het dan niet helemaal makkelijk. En voor vele die het misschien willen uitproberen en ook de Engelste taal niet helemaal machtig zijn (waar ik niet zo'n zeer moeite mee heb, maar dan nog lukt het niet) + geen externe cd-speler hebben zou een eventuele NL uitleg voor in dit topic (of de Deel 3 topic) wel erg fijn zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

b.art schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:28:
als je hem bij Alternate had besteld was je ook 440 kwijt geweest :)
Alleen hebben ze hem daar niet op voorraad en kan het nog maanden duren ...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:08:
[...]
De accu is wel erg snel leeg, iets minder dan twee uur werken is echt het maximum,
Volgens Notebookreview kun je met Vista betere scores bereiken, 2.5 uur.
___
Wellicht dat dit interessant is: Wind voor 350 euro:
http://www.currys.co.uk/m...-0-1114341-1&esvid=104173
Ik weet niet of ze verzenden naar Nederland, maar omdat het UK is heb je iig geen invoerrechten.

[ Voor 68% gewijzigd door Philflow op 19-07-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:33:
[...]

Dit klopt niet, voorheen was het 75 euro en het is zelfs 150 euro geworden (let op, over de 150 euro zegt de douane niets te weten hierover, maar dit klopt wel heeft zelfs in de krant gestaan). Ik vraag me af waar je 22 euro vandaan haalt.
Dat is zo'n laag bedrag dan kan je nauwelijks wat kopen.
dat heb ik hier vandaan
als degene in VS het als particulier verstuurd, dan is het max €45,-
vraag ik me af, waar heb jij jou bedragen vandaan?? :)
Philflow schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:37:
Wellicht dat dit interessant is: Wind voor 350 euro:
http://www.currys.co.uk/m...-0-1114341-1&esvid=104173
Ik weet niet of ze verzenden naar Nederland, maar omdat het UK is heb je iig geen invoerrechten.
versturen niet naar Nederland..
hier hebben ze hem ook, maar sturen ook niet naar Nederland
wat ik wel raar vind is dat bij release date 21-7 staat, terwijl hij toch al een tijdje op voorraad was bij pcworld, volgens mij is er zelfs een tweaker die een advent heeft...

[offtopic]
bedrijven zijn in overtreding in de VS als ze het als gift versturen, of als particulier.. dus daarom doet ook niet ieder bedrijf dit...
wat ik vaak doe, is het naar een kennis in de VS laten sturen, en die stuurt het weer door, maar dit mag officieel ook niet... mja, in het leven moet je mini-risico's durven nemen O-)

[ Voor 28% gewijzigd door b.art op 19-07-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vermoed dat Winona het heeft over bedragen die van toepassing zijn wanneer je zelf naar de VS gaat, en dan terug komt naar Nederland. Niet over verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
hier heeft de douane het idd over €175,- maar dat is als je als reiziger mee neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:56:
Ik vermoed dat Winona het heeft over bedragen die van toepassing zijn wanneer je zelf naar de VS gaat, en dan terug komt naar Nederland. Niet over verzending.
Ja klopt, het leek mij namelijk ook niet zo'n groot verschil maken.
Schijnbaar dus wel. Sorry, mijn fout :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldi doet trouwens gewoon aan btw hoor. Staat op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Ja klopt, het leek mij namelijk ook niet zo'n groot verschil maken.
Schijnbaar dus wel. Sorry, mijn fout :$
het is je vergeven :*)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
Aldi doet trouwens gewoon aan btw hoor. Staat op de bon.
niet bij de aldi waar wij onze boodschappen doen... niet standaard igg..
maar msischien wel als je er om vraagt....... hoop ik........... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rozenrood.nl/got/kassabon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Lidl staat het erop. Aldi moet dat ook kunnen doen.

Jammer dat je je boodschappen geblurd hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:06:
Jammer dat je je boodschappen geblurd hebt :-)
ja dat was toch wel erg interessant geweest. Stond zeker Durex extra small op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn pc gebruik ik Quickcam van Logitech. Ideaal programma om cam mee op te nemen, af te spelen en te mailen. Als ik het installeer op mijn Wind, dan ziet hij de cam niet. Vraagt alleen maar om een usb cam. Iemand daar een slimme oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:33:
Tja vertaling in het Nederlands is het wel prettig.
Ok, op verzoek, bij deze de vertaling:

Dual boot guide voor Win XP en Ubuntu op je Wind.

Je hebt nodig:
USB stick, tenminste ~750mb ruimte (een 1gb-stick is een veilige keuze)

Windows of Ubuntu geinstalleerd op een pc.

Zorg ervoor dat je dat je van tevoren je HD van je Wind als volgt partitioneert in Windows bv. met Acronis Disk Director, in Linux bv. met Gparted [in blokhaken erachter het mountpoint wat je aan ubuntu opgeeft tijdens het installeren]
~15GB ntfs voor Win XP (gewoon de partitie van Windows resizen) [/media/winxp]
~15GB ext3 voor ubuntu [/]
~1GB linux swap [deze hoef je geen mountpoint mee te geven]
~REST GB ntfs voor data [/media/data]

Waarschijnlijk zit voor de windows partitie nog een recovery partitie, als fat32.

installatie op de usb stick

Klik hier, en download de installer bestemd voor je OS waarmee je Ubuntu op de USB stick wilt installeren.
Voor Windows is het een executable die je start door erop te dubbelklikken.
Voor linux moet je 'm even uitvorbaar maken door in je terminal naar de map de cd'en waar je 'm hebt gedownload, en dit commando uit te voeren:
code:
1
 chmod +x unetbootin-linux-241

opstarten van het programma door dit commando:
code:
1
 ./unetbootin-linux-241

Het programma is nu opgestart en nu kun je je distributie van keuze selecteren. Ik kan alleen de werking met Ubuntu en Fedora garanderen. Bij fedora worden een hoop dingen van de Wind niet ondersteund dus is niet aan te raden.
Zie hier hoe het programma'tje precies werkt.

installatie op de Wind
Nu je wind ervan opstarten en nu kun je Ubuntu installeren door wanneer de desktop is geladen op "Install" te klikken. Kijk hierboven onder het kopje 'Je hebt nodig' voor een suggestie voor mountpoints.

na installatie
Na het installeren van Ubuntu moet je opstarten in Ubuntu en je fstab aanpassen, zodat Ubuntu in het vervolg alle USB media goed mount.

Open /etc/fstab met dit commando in je terminal

code:
1
 sudo gedit /etc/fstab

Zoek de volgende regel, (waarschijnlijk de laatste):

/dev/sdXX /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0

en plaats een # aan het begin:

#/dev/sdXX /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0 0

of verwijder de regel.

Sla het bestand op (ctrl+s), en klaar is Kees!

Je hebt nu een dualboot Wind met werkende ubuntu en werkende Win XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:19:
Op mijn pc gebruik ik Quickcam van Logitech. Ideaal programma om cam mee op te nemen, af te spelen en te mailen. Als ik het installeer op mijn Wind, dan ziet hij de cam niet. Vraagt alleen maar om een usb cam. Iemand daar een slimme oplossing voor?
grote kans dat je met dat programma alleen logitec camera's kunt gebruiken..
oplossing: probeer een ander programma.. denk niet dat het mogelijk is om dat programma on de tuin te leiden..
Philflow schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:12:
[...]

ja dat was toch wel erg interessant geweest. Stond zeker Durex extra small op :P
ik wist niet dat ze die bij de Aldi verkochten, maar jij blijkbaar wel dus? >:)

[ Voor 49% gewijzigd door b.art op 19-07-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
Interessant lijstje van het Duitse Wind/Akoya forum over welke games er te spelen vallen op de Wind/Akoya:
Folgende Spiele laufen ruckelfrei:

Age Of Empires 2
Airline Tycoon Deluxe
Americas Army online
ANKH
Anno 1602
Anstoss 3
Arcanum: Von Dampfmaschinen und Magie
Baldur's Gate 1 und 2 plus Addons
Baphomets Fluch - Der schlafende Drache
Beyond Divinity
BF 1942 (mal flüssig, mal nicht)
Blitzkrieg Anthology (Patch installieren: http://www.blitzkrieg-portal.co.uk/defa ... ategory=19)
Call of Duty
Call of Duty - United Offensive
Civilization 4 Beyond the Sword (Config-Datei (_Civ4Config.ini) anpassen: FullScreen = 0 (vorher: FullScreen = 1) und ScreenHeight = 600 (vorher ScreenHeight = 0)
Command & Conquer Gold
Counter-Strike 1.6
Dark Project: Der Meisterdieb
Dark Project 2: The Metal Age
D-Day läuft (TnL bei 3D Analyze einschalten)
Der Tempel des elementaren Bösen
Desperados - Dead or Alive
Deus Ex
Diablo 1
Diablo2
Die Gilde Gold Edition
Fallout 2
Far Cry
FIFA 08
Final Fantasy VII (Info: Für die Tastenkonfiguration wird eine externe Tastatur benötigt, da sonst kein Nummernblock zur Verfügung steht)
FreeCiv
Gish
Gothic 2 - Infos: http://forum.worldofplayers.de/forum/sh ... ?p=1044064
GTA III
GTA San Andreas
Half-Life 1
Heroes 5 (inkl. Addon Hammers of Fate und neuestem Patch)
Hurrican
Icewind Dale 1 und 2
Lionheart
Luxor 2
Luxor 3
Max Payne 1
Need for Speed Hot Pursuit
NFS Underground 2 (Demo)
No one lives forever
OpenTTD
Pax Galaxia
Planescape: Torment
PokerTH (unten etwas abgeschnitten, ist aber problemlos spielbar)
Port Royale 2
PuzzleQuest
Quake 3
Redneck Rampage
Resident Evil 2
Return to castle wolfenstein
Revolt
Rise of Nations
Rollercoaster Tycoon 2
Rollercoaster Tycoon 3
Sam & Max Season 1 - 6
Sauerbraten
ScummVm
Serious Sam SE
Seven Kingdoms
Silent hunter 2
Sim City 4 deluxe
Simpsons Hit and Run
Star Wars: Republic Comando
Starcraft
Stranded 2
Teeworlds
The Elder Scrolls III - Morrowind
Thief: Deadly Shadows (niedrige Details)
Tony Hawks Pro Skater 2
TrackMania Nations ESWC
Tropico
Unreal Tournament
Unreal Tournament 2004
Unreal Turnament 99
Vice City
VisualBoyAdvance
Warcraft 3
Warcraft II
Warhammer 40k Dark Crusade
Warhammer Dark Omen Hinweise unter WinXP
Warsow
WaterBugs
Wolfenstein - Enemy Territory
World of Qin: Siegel der Verdammnis
Worms Worldparty

Folgende spiele laufen, aber es ruckelt:
Trackmania Nations forever
Guild Wars
Half Life 2
Pro Evolution Soccer 2008
Singles 2

Laufen bisher nicht:
Cabalonline
Counter Stike Source
Der Herr der Ringe: Die Rückkehr des Königs (VGA mit T&L wird benötigt)
Die Gilde 2
Die Siedler - Aufstieg eines Königreiches
FIFA Manager 08 lässt sich nicht starten.
Geheimakte Tunguska
Hearts of Iron 2 (Doomsday)
Medal of Honor: Allied Assault (Kein Start, bricht beim Laden der Grafikengine ab)
Metal Gear Solid 1 (VGA nicht unterstützt, deswegen nur Softwaremodus)
Never Winter Nights 2
Race 07
Resident Evil 1 startet nicht (Windows Fehlermeldung)
Resident Evil 3 Reagiert nach dem Intro nicht mehr
Silent hunter 3
Sins of a Solar Empire
Star Wars: Knights of the Old Republic II (Kein Start, bricht beim Laden der Grafikengine ab)
Starship Troopers
Tron 2.0 (Meldung: VGA mit T&L wird benötigt)

Außerdem funktionieren:
Super Nintendo Emulator zsnes
XBOX 360 - Controller(USB)
PS2 - Controller
PS3 - Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppie1983 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:17:
Interessant lijstje van het Duitse Wind/Akoya forum over welke games er te spelen vallen op de Wind/Akoya:

[...]
Sauerbraten??

_O-
Alle gekheid op een stokje: handig lijstje. Ik mis C&C3 maar die zal het wel niet doen. Althans niet rückelfrei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Gvd, ik wilde juist Guildwars en Trackmania Nations Forever erop gaan spelen. Maar dat zal niet zonder haperingen gaan dus |:(

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic