Het lijstje is nog niet af en wordt eens in de week bijgewerkt geloof ik. Wat mij opvalt is dat GTA:SA wel zonder haperingen te spelen is. Dat had ik dus echt niet verwacht.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:33:
[...]
Sauerbraten??
![]()
Alle gekheid op een stokje: handig lijstje. Ik mis C&C3 maar die zal het wel niet doen. Althans niet rückelfrei
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met de Aldi (nog), maar ooit kocht ik een laptop bij Lidl en werd er een hele papierwinkel geregeld, je hoefde niet eens door de kassa: de chef stond bij een stapel dozen en regelde garantie, bonnen, papierzooi en alles zelf. Alsof je een auto kocht. Maar daarna moest je alsnog in de rij winkelwagens aansluiten om nog even af te rekenen bij de kassa.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:06:
Bij de Lidl staat het erop. Aldi moet dat ook kunnen doen.
Duitse grondigheid.
Volgens mij zag ik ergens een filmpje waar Trackmania Nations Forever behoorlijk vloeiend ging volgens mij. Maar als ik goed had begrepen, als de "overclock" functie er komt loopt hij dan toch 1,9ghz? Lijkt me dat het een groot aantal happeringen kan opvangen of zelfs 1080p aankan dan.Lau26 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:00:
Gvd, ik wilde juist Guildwars en Trackmania Nations Forever erop gaan spelen. Maar dat zal niet zonder haperingen gaan dus
je bedoelt dit filmpje?Don3k schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:53:
[...]
Volgens mij zag ik ergens een filmpje waar Trackmania Nations Forever behoorlijk vloeiend ging volgens mij. Maar als ik goed had begrepen, als de "overclock" functie er komt loopt hij dan toch 1,9ghz? Lijkt me dat het een groot aantal happeringen kan opvangen of zelfs 1080p aankan dan.
ziet er idd soepel uit ja (met een 15f camera
Verwijderd
Ooit heb ik een keer een computer bij de Aldi gekocht en moest voor mijn werk (ivm pc privé project)een BTW bon hebben...dus hebben ze bij Aldi een handgeschreven bonnetje voor mij gemaakt. Dus je kan gewoon bij Aldi naar een BTW bon vragen!

Verwijderd
Dank je wel, mocht er namelijk iemand om vragen.. kunnen we de persoon altijd naar jouw verhaal doorsturenbas r schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:
[...]
Ok, op verzoek, bij deze de vertaling:
Dual boot guide voor Win XP en Ubuntu op je Wind.
Vind het goed uitgelegd en begrijp het ook. Helaas komt het voor mij te laat
Oeh en deze meid heeft zelfs het foldertje binnen gekregen van de Aldi met de Medion erop. Valt me nog mee dat ik hem hier heb gekregen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 23:56 ]
Witte MSI Winds uit Belgie met QWERTY toetsenborden...geen idee of ze naar Nederland vervoeren, dus bel even van tevoren: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=105550
Wel 459 euro dus vrij prijzig.
*edit* Leveren alleen in Belgie.
Wel 459 euro dus vrij prijzig.
*edit* Leveren alleen in Belgie.
[ Voor 22% gewijzigd door Heppie1983 op 20-07-2008 00:33 ]
Verwijderd
ik ga mij eentje halen bij tones, ik wil gerust nog eentje meebrengen voor iemand ?
ik zie daar niks staan dat die bluetooth heeft op de site
hopelijk gewoon een foutje
zou dat een import zijn? want in belgie is er geen qwerty
ik zie daar niks staan dat die bluetooth heeft op de site
zou dat een import zijn? want in belgie is er geen qwerty
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 00:58 ]
Ik heb me rot gezocht om bluetooth te gebruiken maar ik kan alleen vinden dat het via USB kan.m3nno schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:50:
Hmm.. Dat werkt best prettig...
Grand Theft Auto:SA via bluetooth met je PS3 controller op de wind
http://news.filefront.com...a-ps3-controller-on-a-pc/
Heb je misschien een linkje? Heb nu toch een Sixaxis over dus dat zou perfect werken
Zou mooi zijn om een Sixaxis voor emulators en games te kunnen gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door FireFly3k op 20-07-2008 07:48 ]
Vergeet alleen niet om een duurzame kopie van de kassabon te maken, want die van de Aldi vervagen!!!Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
Aldi doet trouwens gewoon aan btw hoor. Staat op de bon.

...ik hoop dat dat niet opgaat voor het scherm van de Medion....
[ Voor 10% gewijzigd door wvexeltweakers op 20-07-2008 10:03 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Voor iedereen die Ubuntu/Linux op de Wind wil draaien is het belangrijk om te weten dat de Wind wel gevoelig is voor deze powermanagement bug. Zorg dus dat je dat fixt om te voorkomen dat je schijf snel overlijd!bas r schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:
[...]
Ok, op verzoek, bij deze de vertaling:
Dual boot guide voor Win XP en Ubuntu op je Wind.
[...]
Ik heb de Wind nu even maar ik denk niet dat ik hem voor mezelf ga kopen omdat hij standaard zo'n slechte linux ondersteuning heeft vanuit MSI (als in: Geen). Je moet kloten om WPA aan de gang te krijgen, die harddisk bug, etc. Laat maar dan.The problem occurs when APM ( power management ) is constantly parking and unparking your HDD due to aggressive power management and is a hardware firmware flaw present in certain brands & models of drives. If the problem exists for you it will increase your HDD cycle count rapidly and as for my drive it is rated for 600,000 cycles for its lifetime and I would have hit that in 8 months of constant use so please read and tell your friends using any OS to check it out on their laptops as well. I am just trying to save someone having their device bricked by this. I don't get any pay or even glory for my time to warn you so I am doing this out of the goodness of my heart to save you grief down the road. Someone else ( Kestol ) mentioned below asked the question about this abnormality and at first I thought he was wrong ( Sorry Kestol ) then I found that my laptop suffered from it so I made this thread to WARN YOU to test yours as well.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb net de video gezien van de unboxing van de Akoya Medion... Zou die baksteen van een powersupply ook te vervangen zijn door een kleinere unit?
Helaas niet..FireFly3k schreef op zondag 20 juli 2008 @ 07:46:
[...]
Ik heb me rot gezocht om bluetooth te gebruiken maar ik kan alleen vinden dat het via USB kan.
http://news.filefront.com...a-ps3-controller-on-a-pc/
Heb je misschien een linkje? Heb nu toch een Sixaxis over dus dat zou perfect werken.
Zou mooi zijn om een Sixaxis voor emulators en games te kunnen gebruiken.
Zoek eens op de bekende zoekmachine, en gebruik de tag ppjoy .. Dat programma heb ik geinstaleerd.. maar verder laat mijn geheugen me ff in de steek (zaterdagavond):P
Verwijderd
Ik lees net op digg dat de nieuwe Asus Eeepc's goedkoper zullen gaan worden:
http://digg.com/hardware/...H_80G_gets_100_price_drop
Dzt ziet er ook zeker erg interessant uit, zeker ook omdat de accutijd bijna het dubbbele is (van een Akoya met een 3 cells accu)
Maakt de keuze weer moeilijker, want wanneer zal deze asus in NL geleverd gaan worden. ;-)
http://digg.com/hardware/...H_80G_gets_100_price_drop
Dzt ziet er ook zeker erg interessant uit, zeker ook omdat de accutijd bijna het dubbbele is (van een Akoya met een 3 cells accu)
Maakt de keuze weer moeilijker, want wanneer zal deze asus in NL geleverd gaan worden. ;-)
Verwijderd
Geduld is niet een van de beste eigenschappen van een doorsnee tweaker.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:31:
Ik gok dat de meesten hier woensdag zo'n medion inslaan, en daar zit ik eerlijk gezegd wel een beetje op te wachten, want dan kan de discussie hier echt beginnen
*edit* geen van de hier aangedragen oplossingen helpt me van dat mini-stoplichtje (altijd-aan groene subpixel) af, helaas. Maar ik vind het apparaatje veel te lief om het terug te sturen dus ik doe het ermee.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 11:42 ]
hmmm das wel jammer man, normaal werkt pixel masseren aardig goed bij een dode sub-pixel.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Ik weet 't. Dikke kans datik ook in de rij ga staan. Maar vooralsnog twijfel ik een beetje. Ik heb zelf namelijk erg goede ervaringen met normale Asus laptops.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:40:
Geduld is niet een van de beste eigenschappen van een doorsnee tweaker.
Verwijderd
Als ik alles goed gelezen en begrepen heb, is het toetsenbord van de eee nogal krap en valt er lastig mee te werken. Zeker voor mij met m'n kolenschoppen waar ik tienvingerig blind mee tik... Het msi toetsenbord vind ik daarentegen erg lekker werken.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:59:
[...]
Ik weet 't. Dikke kans datik ook in de rij ga staan. Maar vooralsnog twijfel ik een beetje. Ik heb zelf namelijk erg goede ervaringen met normale Asus laptops.
Verwijderd
Ik masseer nu elke keer als ik het apparaat opstart met m'n duimnagel. Je weet maar nooit, misschien springt 'ie ooit nog eens op rood mijn groene stoplichtjeMichaelg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:49:
hmmm das wel jammer man, normaal werkt pixel masseren aardig goed bij een dode sub-pixel.
Dit filmpje is de eerste trackmania nations en niet forever. Forever loopt voor geen meter kan ik jullie vertellen.b.art schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:29:
[...]
je bedoelt dit filmpje?
ziet er idd soepel uit ja (met een 15f camera)
Verwijderd
Zie op youtube veel filmpjes over de msi wind (en klonen) waarbij het scherm er nogal gammel (wiebelig) eruitziet, is dit d.m.v. een schroefje strakker (stijver) te zetten?
Verwijderd
ik heb nergens last van, behalve misschien het eerder aangegeven euvel(tje) dat de balans van het ding doorslaat als je het scherm teveel naar achteren zet.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:21:
Zie op youtube veel filmpjes over de msi wind (en klonen) waarbij het scherm er nogal gammel (wiebelig) eruitziet, is dit d.m.v. een schroefje strakker (stijver) te zetten?
Ik heb zelf een Asus 17" inch notebook en daarvan is het scherm erg "stevig", misschien wel wat tè stevig. Moet namelijk de onderkant goed vasthouden wil ik de notebook openklappen. Van de Wind loopt het een stuk soepeler, maar ik kan niet zeggen dat het wiebelig is. Is wellicht ook iets persoonlijks, wat de een wiebelig vindt, zal de ander normaal vinden.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:21:
Inmiddels wat tests gedaan met de accu, maar vind het nog tegenvallen. In Full Load haal ik 1 uur en 28 minuten, in Idle kom ik aan 2 uur en 2 minuten, en in Readtest 2 uur en 14 minuten. Merk wel verbetering, want in Read Test had 'ie al een betere score dan in Idle. Metingen met Battery Eater Pro.
Als die 6-cells voor een redelijke prijs te koop is, schaf ik die wel aan, want dit is niet helemaal wat ik me ervan had voorgesteld.
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
normaal heb ik mijne wind dinsdag ook
zal ook ne keer fotos maken van de unboxing
ga me er gelijk ook een bluetooth muisje bijkopen (logitech v470)
zal ook ne keer fotos maken van de unboxing
ga me er gelijk ook een bluetooth muisje bijkopen (logitech v470)
Verwijderd
De Medion Akoya Mini is nu ook bij Mediamarkt te koop. 1 klein puntje...het is alleen bij de spaanse Mediamarkt.
Medion Akoya Mini Advertentie
Bedankt voor die site, want daar staat de 'grijze' nog vanuit een ander hoekje..Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:02:
De Medion Akoya Mini is nu ook bij Mediamarkt te koop. 1 klein puntje...het is alleen bij de spaanse Mediamarkt.
* Cooler_King twijfelt ondertussen verder over het wel/niet halen van de Medion
[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 20-07-2008 15:07 ]
Verwijderd
Ik zou de medion gewoon kopen als ge de wind nie dadelijk kunt vastkrijgen, dat is gewoon dezelfde laptop zonder bluetooth, uiterlijk en specs zijn identiek, zelfs het geschrift van msi en medion is er hetzelfde opgeschreven, ik zou er niet over twijfelen
Verwijderd
Ik denk dat het voor mij woensdag ook een Medion Akoya Mini wordt, tenzij die Asus 1000h voor woensdag op de markt is..... Blueutooth is wel op te vangen met een mini BT usb dongle voor mijn Hama BT muisje. Woensdag gaan we dus misschien allemaal verder in het Medion Akoya Mini Topic
Verwijderd
Stel dat ik die Medion Akoya mini notebook E1210 wel bij Aldi ga kopen ga ik eerst vragen of ik mijn geld terug kan krijgen als ie mij niet bevalt...want als het scherm te wiebelig (zie you tube link) is gaat ie terug. Tevens is de batterij die bij de Akoya E1210 word geleverd na zo'n 2 uur leeg! Dat vind ik erg snel...dus zou ik er een extra batterij bij moeten kopen voor zo'n 100 euro. Hebben ze een energie zuinige Atom processor erin gezet, is je batterij nog snel leeg!
Jammer dat er niet een stevige batterij in is gezet. Plus punt vind ik de 3 jaar garantie die Aldi op de Akoya E 1210 geeft.
Het heeft voor mij geen zin om te wachten op een Asus PC 1000(H), ze kunnen toch niet leveren!
Mooie machines van Asus maar je moet er veel te lang op wachten, jammer
Het heeft voor mij geen zin om te wachten op een Asus PC 1000(H), ze kunnen toch niet leveren!
Mooie machines van Asus maar je moet er veel te lang op wachten, jammer

Verwijderd
dat scherm is even "wiebelig" als de wind als ge de reviews bekijkt
en ik vind dat daar ewa speling op moet zitten, heb dat ook met mijn toshiba laptop
en ik vind dat daar ewa speling op moet zitten, heb dat ook met mijn toshiba laptop
ik twijfel ook nog steeds over de Medion...
groot min punt is de accu, 2 uur is niet lang...
6-cell accu van Medion zal dus rond de 100 euro liggen.. best prijzig vind ik...
als ik nou zeker wist dat MSI NIET met een accu-omruil-actie zou komen, dan zou ik zeker voor de Medion gaan
maar we tasten nog steeds in het duister of dat je bij MSI later voor een klein bedrag je 3-cell accu kunt omruilen voor een 6-cell accu...en OF die wel in augustus/september leverbaar is...
zou voor de Wind/Medion niet net zo als voor de Eeepc, op Ebay een goedkope accu te scoren zijn over een half jaar ofzo? voor Eeepc heb je voor €50 wel een leuke accu..
edit: hier is een 2200mah - 3-cell ??- accu voor Medion Akoya, ongeveer €53,- incl verzenden.. kwestie van tijd voordat prijs daalt en ook 6-cells komen lijkt mij..
* had ik maar een glazenbol
*
*b.art twijfelt ook over het kopen van de Medion, of toch ff wachten op 6-cell Wind?
6-cell accu van Medion zal dus rond de 100 euro liggen.. best prijzig vind ik...
als ik nou zeker wist dat MSI NIET met een accu-omruil-actie zou komen, dan zou ik zeker voor de Medion gaan
maar we tasten nog steeds in het duister of dat je bij MSI later voor een klein bedrag je 3-cell accu kunt omruilen voor een 6-cell accu...en OF die wel in augustus/september leverbaar is...
zou voor de Wind/Medion niet net zo als voor de Eeepc, op Ebay een goedkope accu te scoren zijn over een half jaar ofzo? voor Eeepc heb je voor €50 wel een leuke accu..
edit: hier is een 2200mah - 3-cell ??- accu voor Medion Akoya, ongeveer €53,- incl verzenden.. kwestie van tijd voordat prijs daalt en ook 6-cells komen lijkt mij..
* had ik maar een glazenbol
*b.art twijfelt ook over het kopen van de Medion, of toch ff wachten op 6-cell Wind?
[ Voor 19% gewijzigd door b.art op 20-07-2008 16:05 ]
Verwijderd
En nog een testje van de Medion Akoya Mini
http://www.discountfan.de/gratis/download/pdf/test-medion-akoya-mini-e1210.pdf
http://www.discountfan.de/gratis/download/pdf/test-medion-akoya-mini-e1210.pdf
Verwijderd
Hier is de link voor de 5200mah batterij voor Medion Akoya E1210:
https://www.medionshop.de...t_sub=Akoya_mini_Zubehoer
Levertijd: 20 dagen.
https://www.medionshop.de...t_sub=Akoya_mini_Zubehoer
Levertijd: 20 dagen.
Even een vraagje: zit in de Medion nou dezelfde 3-cells accu als de MSI (exact dezelfde types bedoel ik) en is er een verschil tussen de accuduur tussen beiden (out-of-the-box bedoel ik dan)?
Want amper 2 uur is toch niet wat ik eerder hoorde... en die potentiële omruilactie van MSI is een stuk aantrekkelijker dan de volle mep betalen
Want amper 2 uur is toch niet wat ik eerder hoorde... en die potentiële omruilactie van MSI is een stuk aantrekkelijker dan de volle mep betalen

[ Voor 44% gewijzigd door Cooler_King op 20-07-2008 16:32 ]
Verwijderd
In onderstaande test geven ze 3,14 stunden op voor een batterij van 2200mah.
http://www.chip.de/artike...10-Notebook_32144172.html
Op You Tube gaf iemand in een filmpje 2 uur op voor een batterij...zal wel schelen wat je er mee doet filmpje kijken of een tekst typen zal verschillen in stroom afname...
De batterij die bij de medion word geleverd is 3 cellig.
Op You Tube gaf iemand in een filmpje 2 uur op voor een batterij...zal wel schelen wat je er mee doet filmpje kijken of een tekst typen zal verschillen in stroom afname...

De batterij die bij de medion word geleverd is 3 cellig.
Vind ik knap, want ik kom echt (nog) niet verder dan 2:14 uur met een simpele read-test (daarbij stond de WiFi nog uit ook). Heb hem pas 2 x helemaal leeggetrokken en weer volledig geladen. Misschien komt er nog wat meer uit na nog een paar cycli, maar zie daar geen uur winst uitkomen.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:41:
In onderstaande test geven ze 3,14 stunden op voor een batterij van 2200mah.![]()
Ik hoop dus ook echt op een omruilactie van MSI, want vind dit veel te kort.
[ Voor 6% gewijzigd door wvexeltweakers op 20-07-2008 17:36 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Mijn ongevraagde advies: die batterijen moet je niet op wachten, die verslijten bovendien toch na een tijdje zodanig dat ze nog maar een uur meegaan. Koop lekker de eerste de beste Medion en geniet ervan, als het maar half zo lekker gaat als met de Wind waar ik dit mee tik, is het je geld dubbel en dwars waard...* had ik maar een glazenbol*
Bovendien kan je hem altijd nog verkopen na een tijdje en dan weer een andere netbook halen (misschien een evt. opvolger van de MSI).. en die accu's zijn denk ik idd ook bij 3rd parties te krijgen na verloop van tijd.
http://www.chip.de/news/M...lternativen_32153843.html
Ben benieuwd hoe dat woensdag gaat lopen...Das für 400 Euro erhältliche Medion-Notebook akoya mini E1210 war in den Aldi-Filialen in wenigen Minuten vergriffen.
Sie brauchen allerdings jetzt kein völlig überteuertes eBay-Angebot von bis zu 600 Euro annehmen. Es gibt nämlich einige Alternativen.
dat is denk ik ook wel een beetje mijn gedachten gang.. gezien de populariteit van de Wind (en Medion-kloon dus) denk ik inderdaad dat het een kwestie van tijd is voordat ebay vol staat met 3rd-parties accu's..Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:15:
Mijn ongevraagde advies: die batterijen moet je niet op wachten, die verslijten bovendien toch na een tijdje zodanig dat ze nog maar een uur meegaan. Koop lekker de eerste de beste Medion en geniet ervan, als het maar half zo lekker gaat als met de Wind waar ik dit mee tik, is het je geld dubbel en dwars waard...
als je gewoon niet te laat naar Aldi gaat, moet het volgens mij wel te doen zijn om een Akoya te bemachtigen..
Verwijderd
Hij hangt al 24 uur aan netstroom. Azureus is aan het downloaden. Trek net stekker eruit en accu geeft aan dat ie nog 1.55 uur accu heeft bij 99% vol. Dus niet echt heftig. Het is jammer dat je de adapter niet rechtreeks in het stopcontact kunt steken zoals bij je mobiele telefoon. Het netscnoer maakt hem namelijk onhandig groot....
Is het niet zo dat de Wind/Akoya-mini alleen op netstroom werkt als de batterijen er in zitten? Ik haal uit m'n 17" Fuijtsu-Siemens altijd de batterijen als die op het net hangt omdat anders de batterij bij 99% telkens op-geladen en weer ontladen wordt tot 99%. Dit gebeurd dan zeer frequent, waardoor de meegeleverde zowiezo al snel zal slijten en je deze enkel wil gaan gebruiken om hem aan het net te hangen. De 5200mha kan je dan gebruiken als losse spare die je alleen gebruikt als je mobiel bent.
Verwijderd
telkens die batterij vervangen is toch ook geen plezier he, en voordeel is als de stroom uitvalt, dat hij nog blijft doorwerken op batterij
Verwijderd
Ik vind een accu wel belangrijk alleen als ik weet dat ik over een maand ofzo een accu met een grotere capaciteit kan kopen dan vind ik dat wel okee en dan heb ik dus 2 accu's en bij elkaar kan je zeker een uurtje of 5 a 6 uur met je laptop werken afhankelijk wat je er allemaal mee gaat doen natuurlijk.
Wat ik wel belangrijk vind is het uitbreiden van het geheugen, is er nou al duidelijkheid over of je de Medion Akoya Mini kan voorzien van 2gb intern geheugen ofdat dat niet kan omdat je dan over de 2gb heen gaat die de msi/medion ondersteund?
Ik weet niet meer of dat al aan de orde is geweest, ik heb wel gezocht in het forum
maar kan hierover helemaal niks vinden!

Wat ik wel belangrijk vind is het uitbreiden van het geheugen, is er nou al duidelijkheid over of je de Medion Akoya Mini kan voorzien van 2gb intern geheugen ofdat dat niet kan omdat je dan over de 2gb heen gaat die de msi/medion ondersteund?
Ik weet niet meer of dat al aan de orde is geweest, ik heb wel gezocht in het forum

http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=35&t=343Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:51:
Zoals ik het lees is er in de medion akoya maar 1 ram module beschikbaar (de wind heeft 2 modules) dus als je 2 gb geheugen zou willen dan moet je een 2gb module aanschaffen en de 1gb module die er al inzit ermee vervangen.
[ Voor 25% gewijzigd door Heppie1983 op 20-07-2008 20:19 ]
Verwijderd
Zou 2gb ipv 1 gb nou werkelijk zoveel schelen in snelheid met dat 1,6 ghz processortje?Wat ik wel belangrijk vind is het uitbreiden van het geheugen,
Verwijderd
Maar is die module dan 1gb of is dat een 512mb module zodat er 1 module van 512mb op het moederbord vast zit en als je dan een 2gb module erin doet ipv die 512mb dat je dan over de 2gb heen gaat die msi ondersteund, dat is wat ik wil weten!Heppie1983 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:14:
[...]
http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=35&t=343
Zoals ik het lees is er in de medion akoya maar 1 ram module beschikbaar (de wind heeft 2 modules) dus als je 2 gb geheugen zou willen dan moet je een 2gb module aanschaffen en de 1gb module die er al inzit ermee vervangen.
Oh en het intern geheugen heeft niks met de kloksnelheid van je pcu te maken en om bijvoorbeeld Vista te draaien is het geen onnodige luxe 2gb intern geheugen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 20:57 ]
De MSI Wind heeft 2 sloten waarvan er 1 is afgedekt (hier zit de huidige 1gb in), er is dus nog 1 slot open waar je 1GB in kan prikken.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Maar mijn vraag is hoe dat zit bij de Medion Akoya Mini?Michaelg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:02:
De MSI Wind heeft 2 sloten waarvan er 1 is afgedekt (hier zit de huidige 1gb in), er is dus nog 1 slot open waar je 1GB in kan prikken.
Jezus, als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan niet. Dit is al zo vaak langsgekomen in talloze topics:Heppie1983 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:14:
[...]
http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=35&t=343
De Wind/Advent 4211/Medion Akoya Bla hebben 1GB vastgesoldeerd en 1 vrij slot waar nog maximaal 1GB geheugen bijpast.
En nee, dat maakt geen ruk uit qua performance.
Ik hoop ut ook, medion verkoopt de 6cell accu voor 99euro.. vind dat een beetje prijzig... maar als msi nou zegt van 50 euro de 6cell, omruilactie gaat het niet worden. kost teveel.. Gewoon serienummer doorgeven en 50 euro overmaken en dan de 6cell..b.art schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:56:
ik twijfel ook nog steeds over de Medion...
* had ik maar een glazenbol*
En zo zou ik het doen als ik MSi was
* m3nno heeft gesproken
Verwijderd
Ik hoop niet dat ik je kwaad heb gemaakt bas r ik kon het alleen niet terug vinden in het forum maar toch erg goed van jou dat je het wel weet waar je het over hebt en dat je zo rustig blijft erbijbas r schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:53:
[...]
Jezus, als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan niet. Dit is al zo vaak langsgekomen in talloze topics:
De Wind/Advent 4211/Medion Akoya Bla hebben 1GB vastgesoldeerd en 1 vrij slot waar nog maximaal 1GB geheugen bijpast.

Beste Bas,bas r schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:53:
[...]
Jezus, als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan niet. Dit is al zo vaak langsgekomen in talloze topics:
Ten eerste verwacht ik bij deze je excuses voor je taal. Ten tweede zou ik je vragen om de link die ik heb gepost door te lezen. Dan lees je duidelijk (inclusief plaatjes) dat de medion akoya (waar we het over hebben) GEEN vrij slot heeft en dat de 1gb die er al inzit vervangen moet worden voor een 2gb module wil je 2gn hebben:
Lijkt mij dat de daadwerkelijke bezitters van een Akoya het beter weten dan jij.Beim Akoya ist nur ein Steckplatz vorhanden, beim Wind sind 2 Steckplätze wobei in einem der 1gb Ramriegel verlötet ist.
Verwijderd
Trouwens als je een 1gb kaart module in wilt stoppen in de Wind, zit er een zegel die je breekt als je je Wind openmaakt? Hieruit kunnen ze zien dan dat de Wind open is gemaakt als je ooit de WInd voor reparatie opstuurt...hoop van niet dat t erop zit.
Vanwege die reden (de onzekerheid over de 6 cells accu en de prijsverlaging die hopelijk ook naar Nederland toekomt, ga ik eigenlijk niet meer voor de MSI Wind). De 100 euro voor die extra accu vind ik zelf namelijk ook iets te veel van het goeie. Ik neem ook aan dat je 3 cells accu dan terug moet aangezien het een omruil is.m3nno schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:01:
[...]
Ik hoop ut ook, medion verkoopt de 6cell accu voor 99euro.. vind dat een beetje prijzig... maar als msi nou zegt van 50 euro de 6cell, omruilactie gaat het niet worden. kost teveel.. Gewoon serienummer doorgeven en 50 euro overmaken en dan de 6cell..
En zo zou ik het doen als ik MSi was
* m3nno heeft gesproken
check het [Vragen] MSI WIND Notebook topic, daar staan een hoop antwoorden op vragen, gegeven door een iemand van MSI zelf... ook die van upgraden..Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:40:
Trouwens als je een 1gb kaart module in wilt stoppen in de Wind, zit er een zegel die je breekt als je je Wind openmaakt? Hieruit kunnen ze zien dan dat de Wind open is gemaakt als je ooit de WInd voor reparatie opstuurt...hoop van niet dat t erop zit.
in het [Vragen] MSI Wind topic zei Monumenta (o.i.d.455451n schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:22:
[...]
Vanwege die reden (de onzekerheid over de 6 cells accu en de prijsverlaging die hopelijk ook naar Nederland toekomt, ga ik eigenlijk niet meer voor de MSI Wind). De 100 euro voor die extra accu vind ik zelf namelijk ook iets te veel van het goeie. Ik neem ook aan dat je 3 cells accu dan terug moet aangezien het een omruil is.
maar hij zei ook dat zwarte wind eind deze maand beschikbaar zou zijn......... ik zie amper witte....15. Q. Word er een actie op touw gezet om de klanten met 3 cell met korting te upgraden naar 6 cell?
A. Hier was ik toevallig al een paar weken over aan het discussieren. Ik heb ze nu eindelijk kunnen overtuigen dat we een upgrade programma moeten hebben en daar word nu over nagedacht. Ik verwacht dus van wel.
volgens mij zijn 3rd-parties accu's sneller leverbaar dan het upgrade-programma van Wind

[ Voor 47% gewijzigd door b.art op 20-07-2008 23:32 ]
Verwijderd
Ja er zit een wit stickertje op de onderkant van de Wind, bovenop een schroefgat. Dat kun je er wel voorzichtig vanaf proberen te weken en weer terugplakken als je bang bent voor verlies van garantie. Ik vind het trouwens een klunzig stickertje, net als de andere (windows etc) stickers die aan de onderkant zitten. Die windows sticker is bij mij al beschadigd (gescheurd) door niets anders te doen dan het ding neerzetten. Ik voorspel dat het witte warrant void stickertje hetzelfde lot zal ondergaan, want dat is nog minder stevig.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:40:

Ik hoor telkens andere berichten, wat is nu juist?
De Medion Akoya Mini heeft maar 1 geheugenslot, en ook nix aan de achterkant van het moederbord? de enige optie is dus de 1gb eruit en 2gb ervoor in de plaats?
Als dit zo is, dan vind ik dit toch een flink nadeel van de Medion, bovenop de mindere webcam en kleur.
De Medion Akoya Mini heeft maar 1 geheugenslot, en ook nix aan de achterkant van het moederbord? de enige optie is dus de 1gb eruit en 2gb ervoor in de plaats?
Als dit zo is, dan vind ik dit toch een flink nadeel van de Medion, bovenop de mindere webcam en kleur.
2gb sodimm kost in de pricewatch ~30euro zo'n isue lijkt me die ene bank in de Akoya dus niet. Is meer of je de garantie breekt (enige plus punt Akoya: 3jr versus 1jr van de MSI) als je upgrade naar de 2gb. Uiteindelijk zal (korter of langer) wachten op de MSI voordeliger zijn omdat tegen die tijd er een upgrade actie zal zijn voor de 6cell akku, de prijs van de MSI nog zal dalen en je met 1gb kan upgraden in de MSI door het extra slot.
Verwijderd
Is er nog uitzicht op zwarte winds deze week? Anders ga ik maar een Akoya aanschaffen ivm vakantie.... Ik zit met een probleempje echter: ik heb vooruitbetaald voor de Wind, vraag me dus af of ik mijn geld nog terug kan krijgen....
Dat van het vragen topic heb ik ook gelezen. Maar zoals er staat er wordt overnagedacht. dat is voor mij nog steeds een onzekerheid en de prijs is ook nog niet bekend(nog een onzekerheid). Maar ik snap best dat er anderen zijn die de MSI Wind willen.
Je bent aardig beinvloed door de Apple marketing. Ik gebruik zowel XP als OS X als Vista, maar ook in OS X krijg ik weleens een vastloper, een systeem dat bevriest en wachttijden. Ook krijg ik in OS X systeem updates waarbij het gehele systeem gereboot moet worden. Qua het vele klikken en toestemming geven in Vista ben ik het met je eens, maar dat kun je makkelijk uit zetten.RayMotix schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:35:
[...]
Geen wachttijden, blue screens, errors, 1245 x klikken voordat je iets geconfigureerd hebt en 5x toestemming geven meer.
Neemt trouwens niet weg dat OS X fijner en intuitiever werkt dan Windows en zonder virussen. Alleen jammer van de enigzins wazige letters door het anti aliasing.
Mijn windowsXP Sticker is al gedeeltelijk vergaan. Netzoals met mijn oude DELL notebook.. *memory lane*Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:53:
[...]
Ja er zit een wit stickertje op de onderkant van de Wind, bovenop een schroefgat. Dat kun je er wel voorzichtig vanaf proberen te weken en weer terugplakken als je bang bent voor verlies van garantie. Ik vind het trouwens een klunzig stickertje, net als de andere (windows etc) stickers die aan de onderkant zitten. Die windows sticker is bij mij al beschadigd (gescheurd) door niets anders te doen dan het ding neerzetten. Ik voorspel dat het witte warrant void stickertje hetzelfde lot zal ondergaan, want dat is nog minder stevig.
Alleen netzoals de Akoya heeft de Wind ook niet het benodigde aantal antennes om volledige Draft-N ondersteuning te bieden. (3)RayMotix schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:35:
[...]
[...] Alleen er zijn geen Wifi drivers voor de wifi kaart van de Wind (de Akoya heeft een andere Wifi kaart die wél ondersteund wordt). Ik moet dus binnenkort maar eens een andere wifi kaart op de kop tikken, misschien een Dell 1500 met wireless N. Zodra die erin zit, doet de Akoya echt onder aan de Wind want dan heeft mn Wind; Wireless N & Bluetooth
.
en hoe leesbaar is het scherm buiten als de zon schijnt?krotwijk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:42:
De helderheid van het scherm is prima overdag om er in de tent tv mee te kijken terwijl de zon schijnt.
Jeeeeeejjjj.......net eindelijk melding teruggehad dat mijn Wind vandaag verzonden wordt.
Morgen/woensdag in huis.
Morgen/woensdag in huis.
En hoe doe je dat met je battery-power in de tent?krotwijk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:42:
Inmiddels 3 dagen OSX erop staan en ook eye tv versie 3 draait vlekkeloos met een pinnacle dvb-t stick.
De helderheid van het scherm is prima overdag om er in de tent tv mee te kijken terwijl de zon schijnt.
Geluid is ook hard genoeg bij flinke regenval op het tentdoek om het commentaar van de tour nog te volgen.
YAAAYYejtje schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:13:
Jeeeeeejjjj.......net eindelijk melding teruggehad dat mijn Wind vandaag verzonden wordt.
Morgen/woensdag in huis.

Bij wie besteld en welke versie? Ben nogal benieuwd wanneer de eerste zwarte uitgeleverd worden aangezien ik er zelf ook 1 heb besteld bij Informatique. Iemand trouwens World of Warcraft al geprobeerd te spelen?ejtje schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:13:
Morgen/woensdag in huis.
Edit/ Typo
StarCraft II: Serial
Bijna niet leesbaar! De acer aspire one van mijn vrouw doet het in de zon een stuk beter.Philflow schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:11:
[...]
en hoe leesbaar is het scherm buiten als de zon schijnt?
Gewoon aan de 220 hier.m3nno schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:13:
[...]
En hoe doe je dat met je battery-power in de tent?
Hebben een 6 ampere aansluiting, ruim genoeg voor onze aspire one, msi wind en vaio tx5 (deze doet het dik 9 uur met grote accu en heeft een ulv centrino op 1.3 GHz, 11 inch scherm met led backlight, ingebouwde dvd burner en kost op marktplaats regelmatig ook maar 450 euro) en de ijskast om deze van prik te voorzien.
[ Voor 7% gewijzigd door krotwijk op 21-07-2008 10:41 ]
Thanks! Dat is heel goed om te weten!krotwijk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:36:
[...]
Bijna niet leesbaar! De acer aspire one van mijn vrouw doet het in de zon een stuk beter.
[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 21-07-2008 10:59 ]
Opgelost:m3nno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:37:
Nou hopelijk weet iemand dit;
Ik probeer mijn mobiel via bluetooth te installeren als modem, maaaaar ik krijg steeds de foutmelding: Automatic modem installation failed, please setup later.
HELLUUPP...
Ik gebruik gewoon de bluetooth die standaard bij de wind zit...
Telephony service was ge-disabled.
Ik had vorig jaar al een 1gb stickje gehaald voor een nieuwe laptop, maar nu die Medion een 2gb nodig heeft heb ik de oplossing gevonden: in de oude laptop zit 2x 256, dus kan ik daar gewoon 2x 1gb inzetten
als we de komende dagen dus nix meer horen van de MSI ga ik fijn naar de Aldi.
ik zit nu in de auto met mobiel internet.
werkt echt perfect.
Wat ik nu eigenlijk mis is een laptop houder voor in de auto. En misschien een accu oplader
bestaat dit?
kan ik in de toekomst misschien zelfs van de wind een soort auto entertainment computer maken.
werkt echt perfect.
Wat ik nu eigenlijk mis is een laptop houder voor in de auto. En misschien een accu oplader
bestaat dit?
kan ik in de toekomst misschien zelfs van de wind een soort auto entertainment computer maken.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Voor zo'n test moet je momenteel het land uitPhilflow schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:11:
[...]
en hoe leesbaar is het scherm buiten als de zon schijnt?
Verwijderd
Ik heb geen houder, maar wel een Carpoint stroom omvormer 300 watt. Werkt goed.DNA_Saint schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:36:
werkt echt perfect.
bestaat dit?
Voor inbouwmogelijkheden kun je naar het carputer forum. De lieden daar rijden in hun eigen computer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 12:23 ]
Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik gewoon de Aldi laptop ga halen 
Ik gebruik m toch enkel voor internet, msn en muziek en voor zulke dingen is 1gig geheugen meer dan genoeg. Mijn huidige Medion van 3 jaar oud heeft zelfs maar 512mb en dat heeft me nog nooit in de weg gezeten. Bluetooth gebruik ik eigenlijk ook maar zelden, dus ik ga dan zo'n mini bluetooth adapter kopen voor als ik dan toch eens BT nodig heb.
Het aanschaffen van een 6cell accu vind ik ook nutteloos aangezien die 100 euro kost. Dan verkoop ik liever over een half jaar de Medion voor 300 a 325 (gokje). Dan zal ik ongeveer 100euro moeten opleggen, maar dan heb ik wel een nieuwe MSi met een 6cell accu
In plaats van te wachten op een MSi met een 6cell heb ik dan wel al een half jaar met een netbook kunnen werken.
De garantie van Medion is trouwens ook erg goed.
Ik gebruik m toch enkel voor internet, msn en muziek en voor zulke dingen is 1gig geheugen meer dan genoeg. Mijn huidige Medion van 3 jaar oud heeft zelfs maar 512mb en dat heeft me nog nooit in de weg gezeten. Bluetooth gebruik ik eigenlijk ook maar zelden, dus ik ga dan zo'n mini bluetooth adapter kopen voor als ik dan toch eens BT nodig heb.
Het aanschaffen van een 6cell accu vind ik ook nutteloos aangezien die 100 euro kost. Dan verkoop ik liever over een half jaar de Medion voor 300 a 325 (gokje). Dan zal ik ongeveer 100euro moeten opleggen, maar dan heb ik wel een nieuwe MSi met een 6cell accu
De garantie van Medion is trouwens ook erg goed.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 21-07-2008 12:47 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
BT heb ik nog niet werkend gekregen met de ingebouwde software, althans niet om mijn Tytn II als modem in te stellen (wat via usb wel vlekkeloos werkt), dus als je het mij vraagt hoef je de MSI voor BT niet te nemen.SToRM666 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:44:Bluetooth gebruik ik eigenlijk ook maar zelden, dus ik ga dan zo'n mini bluetooth adapter kopen voor als ik dan toch eens BT nodig heb.

Ik denk hetzelfde.. heb mn zwarte MSI pre-order inmiddels geannuleerd en ik ga ook bij de Aldi kijken.. denk dat met de Medion gewoon goed te werken is.. en als er iets beters te krijgen is, dan kan ik de Medion altijd nog verkopen. De MSI is ook maar 3-cells en die omruilactie is alleen nog een gedachte en nog niets concreets, dus om daar nu nog een maand of langer op te gaan wachten heeft ook geen zin. MSI heeft haar zaakjes gewoon niet goed op orde en ik na ruim 2 maanden te hebben gewacht op de zwarte Wind vind ik het nu wel welletjes. Over een paar maanden zullen de prijzen toch zakken, zullen er meer netbooks verkrijgbaar zijn en zullen de meesten ook wel standaard met 6-cells zijn uitgerust. En voor de Medion zullen ook nog wel goedkopere accu's verschijnen (bijvoorbeeld op die reclame link boven de reply box
).

[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 21-07-2008 12:57 ]
Ik had hier in het begin ook problemen mee, maar het werkt nu vlekkeloos. Zonder extra software, de BT software die er standaard op stond was voldoende.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:50:
[...]
BT heb ik nog niet werkend gekregen met de ingebouwde software, althans niet om mijn Tytn II als modem in te stellen (wat via usb wel vlekkeloos werkt), dus als je het mij vraagt hoef je de MSI voor BT niet te nemen.
*BOEM*DNA_Saint schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:36:
werkt echt perfect.
bestaat dit?
Ja sorry, ik zat even op tweakers te surfen. En tegelijkertijd was ik aan het skypen
Helemaal mee eens. Ik schat de kans op een omruilactie op minder dan 1%.Cooler_King schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:52:
De MSI is ook maar 3-cells en die omruilactie is alleen nog een gedachte en nog niets concreets, dus om daar nu nog een maand of langer op te gaan wachten heeft ook geen zin.
Ik schat de kans op omruil/goedkope 6cell voor early adopters redelijk hoog.Philflow schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:15:
[...]
Helemaal mee eens. Ik schat de kans op een omruilactie op minder dan 1%.
De tijd zal het leren, de 3cell is leuk, maar dan moet je toch wel de adapter bij je hebben, laat die nou net niet in het leuke MSi tasje passen..
De reden dat er in UK een omruilactie is geweest voor Asus is dat er verkeerde voorlichting is geweest over de capaciteit van de accu. In het geval van MSI wist iedereen dat het om een 3 cel ging. Geen reden dus voor een omruilactie mi.m3nno schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:18:
[...]
Ik schat de kans op omruil/goedkope 6cell voor early adopters redelijk hoog.
Verwijderd
Wat, heb jij geen chauffeur dan??m3nno schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:01:
[...]
*BOEM*
Ja sorry, ik zat even op tweakers te surfen. En tegelijkertijd was ik aan het skypen
Verwijderd
Laten ze nou eerst maar eens met die computers komen en dan de spare batteries. Zeg ik niet vanuit mijn point of view, want ik heb er al een (die zometeen erg snel weer aan het infuus moet)Philflow schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:22:
[...]
De reden dat er in UK een omruilactie is geweest voor Asus is dat er verkeerde voorlichting is geweest over de capaciteit van de accu. In het geval van MSI wist iedereen dat het om een 3 cel ging. Geen reden dus voor een omruilactie mi.

http://www.eeepcnews.de/2...me-beim-lufter/#more-1045
Het schijnt dat sommige Duitse gebruikers wat problemen hebben met de koeler van de Medion. Na verloop van tijd maakt deze namelijk een tikgeluid. Eén van de gebruikers heeft inmiddels Medion om een nieuwe koeler gevraagd. Even afwachten dus hoe de supportdienst met dit mankementje zal omgaan. Misschien hebben de Nederlandse modellen hier ook helemaal geen last van. De tijd zal het leren.
Het schijnt dat sommige Duitse gebruikers wat problemen hebben met de koeler van de Medion. Na verloop van tijd maakt deze namelijk een tikgeluid. Eén van de gebruikers heeft inmiddels Medion om een nieuwe koeler gevraagd. Even afwachten dus hoe de supportdienst met dit mankementje zal omgaan. Misschien hebben de Nederlandse modellen hier ook helemaal geen last van. De tijd zal het leren.
Het is geen tas he.. niet vergissen. Het is gewoon een sleeve. Net zoals je bijv bij de macbooks hebt.m3nno schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:18:
[...]
Ik schat de kans op omruil/goedkope 6cell voor early adopters redelijk hoog.
De tijd zal het leren, de 3cell is leuk, maar dan moet je toch wel de adapter bij je hebben, laat die nou net niet in het leuke MSi tasje passen..
Ik doe de Wind gewoon in de sleeve, en daarna in een normale schoudertas zodat ie wat veiliger in de tas zit.
You got a point thereMichaelg schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:27:
[...]
Het is geen tas he.. niet vergissen. Het is gewoon een sleeve. Net zoals je bijv bij de macbooks hebt.
Ik doe de Wind gewoon in de sleeve, en daarna in een normale schoudertas zodat ie wat veiliger in de tas zit.
Het zou alleen leukleukleuk zijn als alles in een klein tasje past.. Zodat ik juist die schoudertas thuis kan laten.
Gevonden: Amazon.com
[ Voor 3% gewijzigd door m3nno op 21-07-2008 13:35 ]
volgens mij gaat het overmorgen nog druk worden bij de Aldi
heeft iemand ook de tijd gemeten hoe lang het duurt voordat een accu weer opgeladen is??
heeft iemand ook de tijd gemeten hoe lang het duurt voordat een accu weer opgeladen is??
Bij Windows Updates komt het systeem ook steeds aanzetten met het rebooten van de hele PC. Net zoals bij windows kan ik bij OS X gewoon op 'nee, doe dit later' klikken. Een vastloper heb ik tot noch toe niet gehad onder OS X, ik denk dat dit ook wel een beetje afhankelijk ervan is wat voor een software dat je gebruikt. Er is veen 3th party software beschikbaar en deze kunnen voor problemen zorgen.Philflow schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:07:
[...]
Je bent aardig beinvloed door de Apple marketing. Ik gebruik zowel XP als OS X als Vista, maar ook in OS X krijg ik weleens een vastloper, een systeem dat bevriest en wachttijden. Ook krijg ik in OS X systeem updates waarbij het gehele systeem gereboot moet worden.
Als ik wireless onder OS X ook draaiende krijg dan start ik de XP van de Wind alleen nog maar in noodgevallen op, bijvoorbeeld als ik een programma moet draaien dat niet onder OS X draait.
*Algemeen*
Toch blijf ik erbij dat iedereen die nog geen ervaring heeft met OS X het gewoon eens moet proberen. Je hebt gewoon een recovery cd incl. driver cd bij de Wind gekregen dus er kan niet veel fout gaan. Maak even met Partition Magic een aparte bootable partitie aan en installeer OS X op deze partitie (volgens de handleiding). Zodra het loopt, knutsel er een beetje mee en je zult toch wel versteld staan van hoe gemakkelijk het allemaal gaat.
Overigens, omdat de wireless niet werkt zorgt de first boot van OS X voor een klein probleempje. Je moet dan een installatie wizzard doorlopen maar omdat ie de wlan kaart niet kan vinden wordt deze telkens afgebroken en weer opnieuw opgestart. Dit is vrij simpel op te lossen door tijdens het opstarten op F8 te drukken. Je kunt dan tussen je 3 partities kiezen ( Partitie 1 (XP), Partitie 2 (Recovery D partitie), en OS X partitie). Ga met de pijltjes naar de OS X partitie en doe verder even niets. Je ziet onder je een | knipperen waar je iets kunt invoeren. hier vul je in (incl. """" ): "Graphics Mode"="640x480x16" en dan op Enter. Onder deze resolutie kan de wizzard niet gestart worden en start OS X gewoon op. Geef de admin account even snel een wachtwoord en je zult nooit meer last hebben van de wizzard. In de tutorial die ik in mijn vorige posts al eens aangewezen had vind je een installatiebestand die je dmv de KEXThelper kunt installeren waardoor je de gewenste resolutie van 1024x600 krijgt. Mochten er nog vragen zijn dan zie ik het wel komen
Maakt niet uit, toch haal je iets meer snelheid dan met de gewone b/g.. ookal heb je maar 2 antennes!m3nno schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:23:
[...]
Alleen netzoals de Akoya heeft de Wind ook niet het benodigde aantal antennes om volledige Draft-N ondersteuning te bieden. (3)
Bij OS X wordt dit aangegeven, ik heb er nog niet op gelet maar kan eens voor je kijken.b.art schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:35:
volgens mij gaat het overmorgen nog druk worden bij de Aldi![]()
[ Voor 96% gewijzigd door RayMotix op 21-07-2008 14:07 ]
Ik vrees het ook ja...Ik zeg wel de Medion te willen, maar de vraag is nog maar of ik m te pakken ga krijgenb.art schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:35:
volgens mij gaat het overmorgen nog druk worden bij de Aldi
PSN id: NL_SToRM
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic