Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:37
AMD1800 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:09:
@Aprilson: Ik heb er zelf geen last van in ieder geval, dus ik heb het zelf ook niet denk ik zo :P

Maar goed. Ik heb gisteren twee keer vlak achter elkaar een BSOD gehad omdat mijn beeldschermstuurprogramma niet meer reageerde.

IK had een extern scherm aangesloten waarop ik een film aan het bekijken was en het beeldschermstuurprogramma crashte een aantal keer achter elkaar ( dus weer stuurprogramma starten en dan crashte die weer) en toen zag ik dus t blauwe scherm. Moet ik hier verder nog iets mee doen?

Wat ik ook wel eens heb bij het opstarten van Vista, is dat tijdens het inlog scherm een gedeelte van mijn scherm zwart blijft. Dan is het dus even zwart voor een gedeelte en dan wordt het verder geladen ofzo en dan is t ineens pats weg. Moet ik hier ook nog wat mee doen? En waar zou het eigenlijk aan liggen? Ik gok het op de videokaart die niet alles inlaadt ofzo.
Dit klinkt als een bekend ATI probleem icm 4GB geheugen.
( BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM )

Welke versie van de ATI drivers gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Ritchie op 08-08-2009 11:25 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:24
@Ritchie: Ik heb versie 8.553.2.0 van de Dell site gedownload. Het zou wel hetzelfde probleem kunnen zijn, maar het is wel opvallend dat ik het voornamelijk heb als ik er een extern beeldscherm bij aan heb gesloten.

Soms pakt ie het scherm niet of ziet ie het externe scherm als hoofdscherm terwijl ik dat toch echt niet zo heb ingesteld. Ook uitermate vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje, ik wil graag een draadloos netwerkkaartje met n mogelijkheid, maar ik weet niet precies welke ik moet kiezen...

Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n) [meerprijs € 20,00 of € 1/maand1]

of

Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 20,00 of € 1/maand1]

Qua prijs maakt het niet uit, maar is er uberhaupt verschil tussen deze twee kaartjes? Welke kan ik het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Als ze even duur zijn zou ik voor de 5100 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een speciale reden waarom juist de intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:29:
Nog een speciale reden waarom juist de intel?
Ik heb nog nooit zoveel netwerken gezien als met de 5100 hier in huis. En ik heb toch aardig wat laptops gehad (denk aan 20+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Weet er iemand of dat er al antenne kabels voor een bleutooth en een wwan modem in de laptop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

Ik heb nog nooit zoveel netwerken gezien als met de 5100 hier in huis. En ik heb toch aardig wat laptops gehad (denk aan 20+).
Top! Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

ruudvd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:35:
Weet er iemand of dat er al antenne kabels voor een bleutooth en een wwan modem in de laptop zit?
Bij mijn weten wel.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

AMD1800 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:09:
@Aprilson: Ik heb er zelf geen last van in ieder geval, dus ik heb het zelf ook niet denk ik zo :P

Maar goed. Ik heb gisteren twee keer vlak achter elkaar een BSOD gehad omdat mijn beeldschermstuurprogramma niet meer reageerde.

IK had een extern scherm aangesloten waarop ik een film aan het bekijken was en het beeldschermstuurprogramma crashte een aantal keer achter elkaar ( dus weer stuurprogramma starten en dan crashte die weer) en toen zag ik dus t blauwe scherm. Moet ik hier verder nog iets mee doen?

Wat ik ook wel eens heb bij het opstarten van Vista, is dat tijdens het inlog scherm een gedeelte van mijn scherm zwart blijft. Dan is het dus even zwart voor een gedeelte en dan wordt het verder geladen ofzo en dan is t ineens pats weg. Moet ik hier ook nog wat mee doen? En waar zou het eigenlijk aan liggen? Ik gok het op de videokaart die niet alles inlaadt ofzo.
Dell heeft een self check om alle onderdelen te testen voor zover mogelijk. ga maar is tijdens booten je boot-menu in, kun je daar kiezen.. kijken of er wat uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 23:03
Ik heb inmiddels contact gehad met Dell over het scherm van de Studio. Eerst heb ik samen met de supportdesk de nieuwste drivers voor de ATI gedownload. Geen verschil, daarna ook in safe modus opgestart zodat de driver niet meegestart wordt. Ook geen verschil. Toen op aanraden van de medewerker aan een extern scherm gekoppeld en daar is alles goed. Zijn conclusie: scherm kapot en niet de videokaart. Ik krijg nu een doos om de Studio op te sturen, en ze gaan het scherm vervangen. Ik weet niet of ik een LG scherm heb; hoe controleer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
aprilson schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:29:
Ik weet niet of ik een LG scherm heb; hoe controleer je dat?
Everest.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 08-08-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 23:03
Dank, het is inderdaad een LG weet ik nu. :| Kijken wat er volgende keer inkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Volgens mij is deze niet mogelijk op/in een Dell Studio 1555 toch?
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/03/i/001/2a/f7/9315_1.JPG

Aangezien de 1555 een 34mm express slot heeft kun je hem niet opbergen.
Bovendien weet ik niet hij wel beschikt over een IR poort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55
Rylo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Geen last van

Wil nog melden dat het 1080p WLED scherm van AUO superieur is aan die van LG

Heb ze tot gister naast elkaar mogen gebruiken.
wrcveen schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:26:
[...]

Ik heb ze ook naast elkaar gezien, tjonge jonge WAT een verschil!!! Dat LG scherm wil je dan echt niet hebben.
Interessant, tot nu toe hoorde ik vooral dat het Full HD panel van LG een zeer goed scherm was. Over het AUO scherm heb ik nog niet veel over gehoord. Ben benieuwd welke ik er in zal krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 04:26
Ik zou morgen evt dit systeem bestellen:
Met onlinekorting komt dit op € 838,98. Ik zou het wel telefonisch bestellen en dan nog het HD-scherm erbij nemen. Alles samen zou dit dus 918,98€ kosten. Kan ik nog meer korting krijgen? (mijn werkgever heeft allemaal dell computers, maar als ik online probeer die epp korting te krijgen, kan ik de andere korting van 295€ niet meer krijgen...)

Edit: zie net dat ik er voor dat geld ook al een draadloze muis bijbesteld had van 26€.

KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Black chainlink
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office 2007 Home & Student - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch - Documentation Studio 1545
LCD-SCHERM 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

[ Voor 3% gewijzigd door Drossie op 09-08-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Drossie schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:23:
Ik zou morgen evt dit systeem bestellen:
Met onlinekorting komt dit op € 838,98. Ik zou het wel telefonisch bestellen en dan nog het HD-scherm erbij nemen. Alles samen zou dit dus 918,98€ kosten. Kan ik nog meer korting krijgen? (mijn werkgever heeft allemaal dell computers, maar als ik online probeer die epp korting te krijgen, kan ik de andere korting van 295€ niet meer krijgen
@Drossie: Je vernoemde config (minus de muis) heb ik net online bij Dell bekeken en kan ik bestellen voor €793,98 (dus incl huidige online aktie kortingen). Met epp korting (3% van €699) komt totaal bedrag op €770,16! Ga naturlijk eerst naar epp omgeving ;) . Klik!

Ikzelf: Wil uiterlijk 12-aug bestellen maar twijfel nu nog of ik voor Full HD display zal gaan. Iemand ervaring met gebruik native resolotie hiervan op 15.6"? En maakt P8600 en T4200 veel verschil bij dagelijks gebruik met daarnaast af en toe wat bekijken van HD medio content? Weinig mensen hier die voor de échte art-uitvoeringen gaan. Ook ben ik op zoek gegaan naar mogelijk nog -/-5% aktie.. mis ik die nu geheel op tweakers?

Cheers!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
WizzieJP schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:32:
[...]
Knip
Ook ben ik op zoek gegaan naar mogelijk nog -/-5% aktie.. mis ik die nu geheel op tweakers?
Daar is een apart topic voor: Nivk in "Dell Waardebonnen Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Deze coupon? 5% korting t/m 12 aug: 3N7?WP2JLG?4V8

Ik kreeg nog zakelijke post van Dell met een coupon. 100 euro korting bij aankoop op systemen met Intel chip. Vanaf 899 ex btw. Geprobeerd icm EPP, maar dat ging niet. Toen zonder EPP, maar dat lukte ook niet.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
[...]
En maakt P8600 en T4200 veel verschil bij dagelijks gebruik met daarnaast af en toe wat bekijken van HD medio content?
Maakt geen verschil. Alleen als de CPU voor 100% gestressed wordt is de P8600 sneller. Afspelen van HD content stressed de CPU niet voor 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
[...]

@Drossie: Je vernoemde config (minus de muis) heb ik net online bij Dell bekeken en kan ik bestellen voor €793,98 (dus incl huidige online aktie kortingen). Met epp korting (3% van €699) komt totaal bedrag op €770,16! Ga naturlijk eerst naar epp omgeving ;) . Klik!

Cheers!
Ik heb ondertussen ontdekt dat er soms een verschil in acties en kortingen (en dan zeker epp) is tussen NL en België. En ik woon helaas in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Ik krijg het niet meer voor mekaar om epp korting te krijgen bij de studio 15. Hebben nog meer mensen dit probleem?

nevermind, met IE8 lukt het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ritchie op 09-08-2009 21:52 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Philflow schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:42:
[...]

Maakt geen verschil. Alleen als de CPU voor 100% gestressed wordt is de P8600 sneller. Afspelen van HD content stressed de CPU niet voor 100%.
Ik zie dat men vaker de p8600 naast anderen legt, echter. de P8600 heeft toch meer mhz en cache dan de andere opties? Dat lijkt me verschil genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

SveNRG schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:41:
Deze coupon? 5% korting t/m 12 aug: 3N7?WP2JLG?4V8
Dank! :) Morgen avond maar eens bekijken welke config ik exact ga bestellen. Denk toch wel dat ik deze huidige akties interessant vind. En je kan altijd wel blijven wachten...
geerttttt schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

Ik zie dat men vaker de p8600 naast anderen legt, echter. de P8600 heeft toch meer mhz en cache dan de andere opties? Dat lijkt me verschil genoeg.
En deze discussie volg ik graag nog even ;) ... maakt mijn keuze wellicht weer wat gemakkelijker.

Niemand die nu al ervaring heeft met het Full-HD display als extra optie? Het is en blijft 'maar' een 15.6" qua formaat :? .

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn order geplaatst met 10% EPP en 5% korting, maar telefonisch kon er niet veel meer aan gedaan worden. Wel nog de upgrade genomen naar een Full HD scherm voor beide laptops. De prijs is 85,-- euro per scherm op dit moment (incl. BTW, excl. kortingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
fredkroket schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:50:
Ik heb mijn order geplaatst met 10% EPP en 5% korting, maar telefonisch kon er niet veel meer aan gedaan worden. Wel nog de upgrade genomen naar een Full HD scherm voor beide laptops. De prijs is 85,-- euro per scherm op dit moment (incl. BTW, excl. kortingen).
En hoe heb je dat precies gedaan? Eerst een bestelling gedaan via de website, en er daarna nog even achteraan gebeld voor dat full HD scherm?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 21:43
aprilson schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:05:
Mijn Studio 1555 met WLED scherm (1366*768) die ik op 14 juli heb binnengekregen heeft een constante flikkering. Het lijkt wel een beetje op wat je als je goed kijkt ook bij een TL-buis hebt. Mijn vrouw ziet het ook, zijn er meer mensen die dit hebben? Zoja, is dit normaal bij WLED-schermen of moet ik contact opnemen met Dell?

Een toevoeging erop: als ik een pagina open met vooral veel wit erin (zoals die van Dell) dan zie je het nauwelijks, maar wel duidelijk op bijvoorbeeld het donkergrijze gedeelte van de tweakers pagina hiernaast.
Ik heb hetzelfde scherm maar hier heb ik helemaal geen last van.
Niet van verderaf of dichterbij. Het beeld is gewoon strak zonder enige flikkering of andere rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Weet iemand of het mogelijk is om naderhand een 1080p scherm er in te laten zetten? Ik wist niet van de telefonische mogelijkheid af tot ik hem binnen had, maar ik heb ze naast elkaar gezien (standaard wled scherm en de full HD) en het is echt een wereld van verschil :o mocht iemand een tip hebben, graag!

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Tappone schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:18:
Weet iemand of het mogelijk is om naderhand een 1080p scherm er in te laten zetten? Ik wist niet van de telefonische mogelijkheid af tot ik hem binnen had, maar ik heb ze naast elkaar gezien (standaard wled scherm en de full HD) en het is echt een wereld van verschil :o mocht iemand een tip hebben, graag!
Een collega van mij wilde dit Full HD scherm ook nog achteraf aanschaffen voor zijn Studio 15. Dell gaf zelf aan dat ze deze alleen af-fabriek inbouwen. Toch adviseer ik je Dell alsnog te bellen... je weet maar nooit! ;)
Maar wél interessant.. jij hebt een vergelijk kunnen maken tussen WLED en Full HD? Een wereld van verschil? Ik twijfel namelijk nog.. vanaaf wil ik gaan bestellen.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
geerttttt schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

De P8600 IS een betere CPU. Maar wat de meeste mensen niet weten is dat het verschil ALLEEN tot uiting komt als je applicaties draait die de CPU voor 100% gebruiken.

M.a.w. tijdens 'normaal' gebruik (surfen, muziek, video, meeste games) is de CPU nooit de bottleneck en is er geen verschil. De T4200 is dan net zo snel als de P8600.

Tijdens CPU intensief (zippen, decoden, een berekening) gebruik zal de P8600 zo'n 25% sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:40
Precies. Er zijn wel een paar games die gebruik maken van veel processorkracht (Armed Assault 2, Hearts of Iron en andere number crunchers), maar doorgaans zie je dat het zwaartepunt steeds meer op de GPU is komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ritchie schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:57:
[...]

En hoe heb je dat precies gedaan? Eerst een bestelling gedaan via de website, en er daarna nog even achteraan gebeld voor dat full HD scherm?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Ah ok. Je moet dus niet je hele bestelling online doorgeven dus?
Dat bespaart me heel wat minuten aan de telefoon ;)
Krijg je dan ook direct een aangepaste rekening na je telefoontje? Hoelang is de levertijd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
Tappone schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:18:
Is niet mogelijk.

Volgens Dell zit er een andere aansluiting op het standaard scherm waardoor zomaar vervangen voor het FullHD scherm niet mogelijk is.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-03-2019
Philflow schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:41:
[...]
Tijdens CPU intensief (zippen, decoden, een berekening) gebruik zal de P8600 zo'n 25% sneller zijn.
25% tijdens die activiteiten lijkt mij niet het geld waard, waarom nemen dan zoveel mensen de p8600? Welke heb je zelf?

Een vriend van me heeft een AMD QL-62, die toch nog veel lager staat op benchmarklijsten, Ik heb ermee gewerkten ik had geen last van traagheid.

http://www.notebookcheck.nl/Mobiele-Processors-Benchmarklijst.2876.0.html

Ik denk dat mijn zwaarste activiteiten het onderhouden van mijn itunes bibliotheek, avi naar mpg converteren voor ipod, sporadisch photoshoppen of met winrar/zip en images werken, en gamen (bioshock, fallout 3, assasins creed) zijn. En bij die activiteiten neem ik genoegen met de snelheid van mijn 5 jaar oude desktop met een intel pentium 4 @ 3gHz.

Is die p8600 dan zijn geld waart of ruil ik hem in voor een full hd scherm?

Ik heb ook gelezen dat gamen op zo'n full-hd scherm ook een mindere ervaring is. iemand daar ervaringen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door WishhsiW op 10-08-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik ben van een T7500 (2,2Ghz) naar een T9300 (2,5Ghz) gegaan (zelfde laptop) en ik merkte wel wat verschil: alles is net iets(je) sneller. Maar ik denk dat het gros van de mensen dit verschil niet zal hebben gemerkt. Ik denk dat hetzelfde geldt voor de processors T4200 (2,0Ghz) en P8600 (2,4Ghz). Het gros van de gebruikers zal dit verschil niet merken omdat de T4200 in principe alles al snel doet. Maar de pietepeuterige mensen (zoals ik :P) zullen wel wat merken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Het verschil tussen een T4200 en een T6500 is dan al helemáál verwaarloosbaar? Want het kost wel 'wat' extra. Het zwaarste wat ik met m'n laptop ga doen is waarschijnlijk De Sims 3 spelen. :+ Ga ik het verschil daarin merken? Anders ga ik toch echt voor de T4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
(jarig!)
Ik heb zelf ook de T4200 genomen. Als je echt gaat benchen is er misschien wel iets verschil, maar surfen, af en toe spelletje... Zul je weinig merken. Kun je beter genoeg geheugen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
WishhsiW schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:59:
[...]
25% tijdens die activiteiten lijkt mij niet het geld waard, waarom nemen dan zoveel mensen de p8600? Welke heb je zelf?
Ik heb een Pentium M 1.6 in een 4 jaar oude Asus laptop :) genoeg om mee te surfen. Ik zou echt niet sneller surfen met een snellere CPU. Maar goed ik doe geen dingen als video editing of muziek coderen. Dan zou het wat langzaam worden.

Voor de meeste mensen zal een T4200 zelden de bottleneck zijn, terwijl de 5400rpm hard drive continu de bottleneck is. Als je je geld uitgeeft aan een Intel SSD zal je computer vele malen sneller aanvoelen dan met een snellere CPU (voor de meeste mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Blite schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:38:
Het verschil tussen een T4200 en een T6500 is dan al helemáál verwaarloosbaar?
Beter ga je nu voor T4200. En als je er over 2 jaar achter komt dat ie de bottleneck is bij jouw gebruik, trek je een P8800 van ebay voor 150 euro en stop je die er zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35
OneUp schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

Is niet mogelijk.

Volgens Dell zit er een andere aansluiting op het standaard scherm waardoor zomaar vervangen voor het FullHD scherm niet mogelijk is.
Da's jammer. Bedankt voor je reactie :)

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
Philflow schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:45:
[...]

Ik heb een Pentium M 1.6 in een 4 jaar oude Asus laptop :) genoeg om mee te surfen. Ik zou echt niet sneller surfen met een snellere CPU. Maar goed ik doe geen dingen als video editing of muziek coderen. Dan zou het wat langzaam worden.

Voor de meeste mensen zal een T4200 zelden de bottleneck zijn, terwijl de 5400rpm hard drive continu de bottleneck is. Als je je geld uitgeeft aan een Intel SSD zal je computer vele malen sneller aanvoelen dan met een snellere CPU (voor de meeste mensen).
En hoe zit het met het verschil tussen 3 en 4 GB RAM? Daar hoor ik ook weleens over dat dit geen verschil moet maken. Want Dell biedt de upgrade wel gratis aan...maar dan wel bij een duurder model. Dan zou ik beter voor de goedkopere versie kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
3GB of 4GB ga je ook niet merken bij normaal gebruik. Mensen die grote raw fotos bewerken hebben wel wat aan 4GB.

Alleen is het met de huidige geheugen prijzen weinig lucratief om te besparen.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 10-08-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb dus gisteren die vraagstelling in keuze P8600 of T4200 hier opgeworpen... blij met de reacties trouwens! Kreeg toch meer inzicht in de keuze welke ik dacht te zullen maken: te weten toch gaan voor een T4200.. maar.. nu online de order willen plaatsen en incl kortingen (5%) en epp (3%) zit ik bij verder dezelfde config op prijsvershil van €53 in het voordeel van de T4200. Ga dan toch maar voor een P8600 denk ik... en telefonisch dan nog een Full HD display toevoegen.

(noot: de reeds eerder vernoemde 5% korting kan online niet op T4200 worden toegepast, wél op de P8600 config :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ja precies met alle kortingen kan het vaak interessant zijn om toch gewoon voor P8600/4GB/500GB te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Drossie schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

Ah ok. Je moet dus niet je hele bestelling online doorgeven dus?
Dat bespaart me heel wat minuten aan de telefoon ;)
Krijg je dan ook direct een aangepaste rekening na je telefoontje? Hoelang is de levertijd bij jou?
Levertijd is nog niet bekend.
Heb gisteren laat de order geplaatst, vanmorgen aan laten passen en vanmiddag voor 18:00 krijg ik de nieuwe orderbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
even een vraag over het full hd scherm. Ik ben nu 1280x800 gewend op een 15,4" scherm, en een extern 20" scherm met 1680x1050. Bij deze laatste vind ik alles al klein genoeg, bij een full hd scherm van 15,6" is alles dan nog kleiner? Zitten jullie dan met je neus tegen het scherm of moet ik maar weer eens een nieuwe bril gaan halen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Of je vergroot de letters door d.m.v. de DPI instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
fredkroket schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:50:
[...]

Levertijd is nog niet bekend.
Heb gisteren laat de order geplaatst, vanmorgen aan laten passen en vanmiddag voor 18:00 krijg ik de nieuwe orderbevestiging.
Heb je dan al voorlopig betaald via creditcard? Of wat duid je dan aan bij betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Drossie schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:00:
[...]

Heb je dan al voorlopig betaald via creditcard? Of wat duid je dan aan bij betaling?
Je geeft aan dat je gaat overboeken. Het is nl zo dat je pas de volgende dag een mail krijgt met betaalinstructies. Dan kan je weer kiezen of je gaat overmaken of het iDeal linkje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Bij de mensen die morgen hun laptop zouden ontvangen, staat de status bij UPS bij jullie ook op "factureringsgegevens ontvangen"?

Heb ff ups gebeld, mijn laptop schijnt uit tilburg te komen, geen polen of england dus. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn laptop op 31 juli ontvangen, maar natuurlijk was ik toen weer op vakantie dus moest ik wachten tot gister met uitpakken! :P

Mijn eerste indrukken zijn goed, touchpad wordt inderdaad warm, maar dat was mij allemaal al bekend dus dat maakt me niet zoveel uit
Het beeldscherm flikkerde eerst wat aan de linkerkant, gelukkig is dat nu weggetrokken. Het is trouwens het "standaard" scherm, even gekeken en het is een AUO scherm.

Tot nu toe een tevreden klant dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
@ geerttt

Ja had ik ook! Totdat ik net opnieuw keek :P
om 18.40 is mn pakket ingescant, en hij is nu alweer vertrokken.
Status staat nu op 'In transit - op tijd'.
Even overzichtje:
Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving
BRUSSELS BE 10/08/2009 21:12 AANKOMSTSCAN (update)
EINDHOVEN, BEST NL 10/08/2009 19:00 VERTREKSCAN
10/08/2009 18:40 HERKOMSTSCAN
NL 10/08/2009 11:36 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Logisch dat ie van Eindhoven naar Brussel gaat 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door PieterAelse op 10-08-2009 21:42 . Reden: scan update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:23:
Heb mijn laptop op 31 juli ontvangen, maar natuurlijk was ik toen weer op vakantie dus moest ik wachten tot gister met uitpakken! :P

Mijn eerste indrukken zijn goed, touchpad wordt inderdaad warm, maar dat was mij allemaal al bekend dus dat maakt me niet zoveel uit
Het beeldscherm flikkerde eerst wat aan de linkerkant, gelukkig is dat nu weggetrokken. Het is trouwens het "standaard" scherm, even gekeken en het is een AUO scherm.

Tot nu toe een tevreden klant dus ;)
Heb je 720p of 1080p? Want het 1080p AUO scherm scheen wel rete-goed te zijn :P

[ Voor 78% gewijzigd door Saven op 10-08-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Saven schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:12:
[...]

Ik had ook graag meer gehoord over 1080p ;) , maar gezien Arionell zijn eerdere posts hier denk ik dat het een 720p config betreft. Klik!.

Ik had vanaaf nog telefonisch de Full HD display willen bestellen. Maar.. 17.45u al niet meer te bereiken bij Dell Verkoop :O . Morgen nieuwe poging! Nog favoriete artworks hier bij bezitters van een Studio 15? Ik ga voor Sunburst (heeft wel iets...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Pieterke schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:51:
@ geerttt

Ja had ik ook! Totdat ik net opnieuw keek :P
om 18.40 is mn pakket ingescant, en hij is nu alweer vertrokken.
Status staat nu op 'In transit - op tijd'.
Even overzichtje:
[...]

Logisch dat ie van Eindhoven naar Brussel gaat 8)7
ik heb precies hetzelfde. zelfde lading dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
haha, ja kan best :P
alleen balen dat ik morgen zowat hele dag werken ben. Dus is er niemand thuis om pakketje aan te nemen..
Idem woensdag en donderdag. Mja, worst case haal ik hem daarna zelf wel ergens op =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:12:
[...]

"standaard" scherm, aka 720p :P

Vind goed genoeg hoor, het is in ieder geval al beter dan mijn desktop scherm. Ik was stiekem wel een beetje bang dat ik het bekende samsung scherm zou krijgen, maar ik heb die gelukkig niet!

Hij komt uit China trouwens. Mocht iemand daarin geinteresseerd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:20
Gisteren mijn backlit toetsenbord ingebouwd. Op zich ging allles wel makkelijk, maar je bent toch bang om dat fragile plastic af te breken :(.

Conector voor de stroom van het backlit is aanwezig en alles was gedaan in nog geen 10 minuten.

Ik kan wel zeggen dat het backlit een zekere meerwaarde van de laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

remanus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:24:
Gisteren mijn backlit toetsenbord ingebouwd. Op zich ging allles wel makkelijk, maar je bent toch bang om dat fragile plastic af te breken :(.

Conector voor de stroom van het backlit is aanwezig en alles was gedaan in nog geen 10 minuten.

Ik kan wel zeggen dat het backlit een zekere meerwaarde van de laptop is.
Die meerwaarde kan ik mijzelf goed voorstellen! Ik moet mijn Studio 15 nog gaan bestellen. Maar denk er ook zeker aan om een backlit kb te bestellen. Toevallig foto's beschikbaar :) ?

Verder net al een rechtstreeks telnr gekregen van één van de zeer vriendelijke Dell verkopers. Wilde namelijk meer weten over de kosten Full HD display. Meteen advies gekregen om altijd telefonisch te bestellen. Dit zou sneller en efficiënter zijn met bestellen en bij eventuele vragen.

Cheers mates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
WizzieJP schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:38:
[...]

Die meerwaarde kan ik mijzelf goed voorstellen! Ik moet mijn Studio 15 nog gaan bestellen. Maar denk er ook zeker aan om een backlit kb te bestellen. Toevallig foto's beschikbaar :) ?
Ik heb de handleiding gevolgd op de dell site, en de vostro video elders in dit topic gelinkt. Vond het niet nodig om foto's te maken van het omwisselen om dat het zo vanzelfsprekend was. Zal wel even een foto maken van de backlit aan, komt er nu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uit eindelijke ongeveer het volgende terug gekregen als refund:
  • € ~73,- Windows Vista Home Premium + Win 7 Upgrade
  • € ~8,- Microsoft Works
Niet de gehoopte € ~200,- waarvan ik de waarheid sterk betwijfel OEM sticker licentie waar je retail geld voor terug krijgt?

Maar al met al wel een mooie teruggave, draai nu alweer een maand of wat met volle tevredenheid Windows 7 Ultimate 64-bit RC1, en het verbaasd me telkens weer waar de 4570 toe in staat is, ik ben zeer tevreden met m'n aankoop binnenkort maar een uitgebreidde review schrijven want er is nog wel wat te vertellen over de Dell Studio 1555. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.vantarret.nl/mediafiles/kb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:56:
  • € ~8,- Microsoft Works
Niet de gehoopte € ~200,- waarvan ik de waarheid sterk betwijfel OEM sticker licentie waar je retail geld voor terug krijgt?

Maar al met al wel een mooie teruggave, draai nu alweer een maand of wat met volle tevredenheid Windows 7 Ultimate 64-bit RC1, en het verbaasd me telkens weer waar de 4570 toe in staat is, ik ben zeer tevreden met m'n aankoop binnenkort maar een uitgebreidde review schrijven want er is nog wel wat te vertellen over de Dell Studio 1555. :)
heb je gebeld/gemailed? en waarheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:56:
  • € ~8,- Microsoft Works

Je maakt me nieuwsgierig! Zeker omdat er nogal veel te vertellen is... Kom maar op met die review :)
Enne.. ziet er goed uit! Handig voor "in het donker" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
Wauw, dat ziet er echt supergaaf uit :o :9

Hoeveel was je er in totaal voor kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Blite schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:34:
[...]

Wauw, dat ziet er echt supergaaf uit :o :9

Hoeveel was je er in totaal voor kwijt?
Zie hier de eerder post van Rylo... daar vind je meer info over het backlit kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 21:59
Inmiddels is de 900p (1600x900) scherm beschikbaar voor de inspiron. Ik neem aan dat dit binnekort ook mogelijk is voor studio 15. Ik heb nu een laptop met een resolutie van 1440x900. Als ik voor een 720p scherm zie lever ik te veel in, 1080P scherm vind ik te klein. Dit is mijn inziens een goede tussenweg. Denk dat het rond de 50 euro gaat kosten, omdat een HD scherm 80 extra kost.

Nu maar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier de service manual en techguide iets, 1 van 2'en stond in hoe je het toetsenbord kon verwisselen (heb het net gedaan in 5 minuten, best simpel eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55
Heb m'n Dell Studio 1555 met Full HD schermpje net binnen, heb er gelijk even Windows 7 opgeknalt want ik ga die Vista (+ Works) weigeren.

Het scherm is van het volgende type: AUO10ED (AU Optronics), en het ziet er (in mijn ogen) geweldig goed uit. Ik was altijd al een wat hogere resolutie gewend op laptops, mijn oude Dell Inspiron 8600 had een resolutie van 1680x1050 en dat was een 15,4" laptopje. Zodra je een wat hogere resolutie gewent bent wil je niet meer terug. In volledige HD resolutie een blu-ray kijken is wel nice :D, heb er zeker geen spijt van dat ik het Full HD scherm heb gekozen. Voor sommige kunnen de letters misschien wat te klein zijn, Windows 7 had de DPI na het installeren automatisch op 125% gezet. Heb de DPI zelf weer naar 100% gezet, omdat ik geen problemen heb met wat kleine letters. :)

Dit zijn mijn Windows 7 score's:
Processor: 6.0
Memory: 6.0
Graphics: 4.9
Gaming Graphics: 6.3
Harddisk: 5.5

Volledige specs (Klik!)

De videokaart driver die ik gebruik heb is Catalyst 9.7, deze ondersteund standaard niet de ATI Mobility kaarten maar kan je gemakkelijk "modden" met Mobility Modder

Ik ga nog even met de laptop spelen, kijken of het allemaal beetje stabiel is. En dan het backlit keyboard er inzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Prolution op 11-08-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat vraagjes:

Als ik het goed begrijp kun je na het bestellen op internet er nog achteraan bellen voor een full HD scherm dat 85,- extra kost? En voor mij redelijk belangrijk aangezien ik twijfel tussen deze 2 laptops, is het hetzelfde scherm als de (wled versie) in de XPS 16?

Is het verschil tussen de grafische kaarten van beide laptops groot (heeft iemand een site voor resultaten van beide kaarten ofzo) ?
De studio 15 heeft deze kaart: 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
En de XPS 16 deze: 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card

En merk je veel verschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm bij een harde schijf?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
@Prolution: Wanneer heb je hem besteld? Goede deal voor € 728,00 incl. HD scherm en 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:06:
Is het verschil tussen de grafische kaarten van beide laptops groot (heeft iemand een site voor resultaten van beide kaarten ofzo) ?
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
De 500GB 7200rpm is geen snelheidswonder. Maar de 500GB 5400rpm kan een Seagate zijn die nog trager is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik heb mijne ook vandaag binnen gekregen. Ziet er mooi en solide uit. Gelukkig heeft de webcam ook een statuslampje dat ie aan staat, vind ik toch wel geruststellend zegmaar ;)

Daarnaast heb ik een lime groene cover, beetje feller dan verwacht, maar wel mooi en allesbehalve vingerafdrukgevoelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Prolution schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:52:
Heb m'n Dell Studio 1555 met Full HD schermpje net binnen, heb er gelijk even Windows 7 opgeknalt want ik ga die Vista (+ Works) weigeren...

<knip>

...Ik ga nog even met de laptop spelen, kijken of het allemaal beetje stabiel is. En dan het backlit keyboard er inzetten.
@Prolution: Deze config wil ik morgen ook gaan bestellen. Alleen die super deal van je -/- €200 is mij nog een raadsel hoe je dat voor elkaar hebt gekregen >:). Zit zelf nu met -/-3% en -/-5%.. denk zelf dat ik niet wacht tot de nieuwe akties van donderdag 13-08. En had je er geen voordeel bij om juist wel Vista te behouden? Dan heb je soon toch de optie om Win7 toegezonden te krijgen? :?
Even wat vraagjes:

Als ik het goed begrijp kun je na het bestellen op internet er nog achteraan bellen voor een full HD scherm dat 85,- extra kost? En voor mij redelijk belangrijk aangezien ik twijfel tussen deze 2 laptops, is het hetzelfde scherm als de (wled versie) in de XPS 16?

<knip>

@Nokia5800: Gewoon alles telefonisch bestellen. Heb dat advies net al van Dell gekregen. Zou in alle opzichten sneller en efficiënter zijn.. bij wijzigingen, vragen etc. En ik heb het rechtstreekse telnr van de verkoper. Werkt toch beter in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje meegelezen met dit topic. Ik ben namelijk van plan ook een Dell Studio 15 te kopen. Maar aangezien ik een student ben, heb ik dus niet zo'n heel brede beurs. Ik vroeg me af of jullie me bij wat beslissingen advies kunnen geven.

Dit zijn de specs die ik van plan ben te gaan bestellen:
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
320 GB 5400rpm HDD
1080p HD scherm

1. Zouden jullie wachten tot de volgende reeks aanbiedingen, of de huidige pakken?
2. Ik las een paar keer over een 5% kortingscode. De enige code die ik heb gevonden is een die pas geldt vanaf 899. Klopt dat?
3. Ik heb al op 2 verschillende facturen (zoals die hierboven) gezien dat er 200 euro vanaf gaat. Hoe zit dat?
4. de EPPkorting van 6%, kun je die zonder veel problemen aanvragen? Ik heb namelijk niemand in mijn omgeving die bij de genoemde bedrijven werkt..

Ik weet niet zeker of ik hiervoor in het goede topic zit, mocht het zo zijn dan alvast sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Ik zou voor een 7200rpm schijf gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:03:
<knip>

1. Zouden jullie wachten tot de volgende reeks aanbiedingen, of de huidige pakken?
2. Ik las een paar keer over een 5% kortingscode. De enige code die ik heb gevonden is een die pas geldt vanaf 899. Klopt dat?
3. Ik heb al op 2 verschillende facturen (zoals die hierboven) gezien dat er 200 euro vanaf gaat. Hoe zit dat?
4. de EPPkorting van 6%, kun je die zonder veel problemen aanvragen? Ik heb namelijk niemand in mijn omgeving die bij de genoemde bedrijven werkt..

Ik weet niet zeker of ik hiervoor in het goede topic zit, mocht het zo zijn dan alvast sorry.
@Several Bunnies: Je zit hier best in het goede topic hoor ;)

1. Ik sta ook op het punt om te bestellen. En wacht niet meer tot de volgende aanbieding(en). Mijns inziens kan je blijven wachten... er is altijd wel weer iets in je voor- of nadeel. Dus t/m morgen nog de tijd :) .
2. Er is inderdaad een 5% korting coupon t/m 12 aug: 3N7?WP2JLG?4V8. Je config, althans zo'n P9600, komt toch al boven de €899 uit (Dell gaat van de prijzen zonder korting uit!). Er is ook een Dell Waardebonnen Topic.
3. Zie mij iets eerder post vandaag... wil ik ook wel weten ;) .
4. EPPkorting is volgens mij 3% op deze config. Online krijg je al geen vragen over je mogelijke werkgever en aan de telefoon checken ze hoogstens de naam van de werkgever (Dell heeft bijv overeenkomst Rabobank of Getronics).

Cheers mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw jullie reageren wel snel zeg :p

Thanks voor het advies! Als ik echt 8 of 11% korting kan krijgen, en óók nog de 200 euro die op die facturen staat ga ik zeker voor een 7200rpm HDD ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Philflow en WizzieJP!

Alleen dan nog de vraag of het full HD scherm van de studio 15 hetzelfde is al de (wled versie) in de XPS 16? Iemand die het weet?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Waarschijnlijk wel, kan niet geloven dat ze 2 verschillende soorten hebben voor de XPS en de 15 als die van de XPS ook 15.6" is met WLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:31:
Thanks voor het advies! Als ik echt 8 of 11% korting kan krijgen, en óók nog de 200 euro die op die facturen staat ga ik zeker voor een 7200rpm HDD ja ;)
Ik zou liever niet de 500GB 7200rpm willen hebben. http://techreport.com/articles.x/17010/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik heb net de laptop besteld voor de epp korting vragen ze een emailadres van het bedrijf van de epp korting althans bij mij deden ze dat net gelukkig werkt mijn moeder bij de rabobank dus wist ik haar emailadres dat ze gebruikten voor controle en krijg ik epp korting.

[ Voor 12% gewijzigd door ruudvd op 11-08-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ruudvd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:06:
Ik heb net de laptop besteld voor de epp korting vragen ze een emailadres van het bedrijf van de epp korting althans bij mij deden ze dat net gelukkig werkt mijn moeder bij de rabobank dus wist ik haar emailadres dat ze gebruikten voor controle en krijg ik epp korting.
Ohjee gaan ze ineens controleren.. dat zou niet zo mooi zijn. Maar ik begrijp dat je via de telefoon hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:31:
Wauw jullie reageren wel snel zeg :p

@Several Bunnies: Laat even weten mocht je inmiddels besteld hebben :) . Ik ben nl heel nieuwsgierig naar je uiteindelijke korting(en). Ik bestel in ieder geval uiterlijk morgen de hele config. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet besteld, dat ga ik waarschijnlijk morgen doen. :) Alleen even kijken of ik iemand kan vinden voor de EPP korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Als een telefonische verkoper moeilijk doet over de EPP dan wens je de beste meneer of mevrouw gewoon een prettige dag en bel je nog een keer zodat je iemand anders aan de telefoon krijgt :P.

Bij callcenter is het echt heel erg verschillend hoe iemand is aan de telefoon. Mag eigenlijk niet, maar komt helaas wel voor.
En dat mens wat jij dan net 2 minuten van tevoren aan de lijn hebt gehad gaat heus niet tegen iedereen dan zeggen van 'let op als jaapie belt hij wil epp korting geef hem die niet' ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 12-09 23:43
^^ Wat natuurlijk ook kan, is dat men de instructie heeft gekregen om beter op te letten.
Aantal orders met EPP korting is laatste tijd opvallend hoog denk ik ;)

Anders kan je altijd nog je order aanmaken via internet incl kortingen, en daarna pas bellen voor eventuele wijziging(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Doezel

Ond

Wat vinden jullie hiervan?
  • Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB) 1 S
  • Display : 15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife 1 S
  • Palmrest : Standard 1 S
  • *PREMIUM Money Off SKU 4 S
  • 200 Euro off inc vat 1 S
  • Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera 1 S
  • LCD Back Cover : Midnight Blue Microsatin Finish 1 S
  • Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
  • Resource DVD : Studio 1555 Diagnostics and Drivers 1 S
  • Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel 1 S
  • Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
  • Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 S
  • Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
  • Power Cord : European 1M 1 S
  • Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION 1 S
  • Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1 S
  • Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European 1 S
  • Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo 1 S
  • Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card 1 S
  • Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1 S
  • Operating System : Dutch Windows Vista Home Premium SP1 (64Bit OS) with Recovery DVD 1 S
  • Dutch Microsoft Office 2007 Basic 1 S
  • Dell Support Center 2.0 1 S
  • Dell Dock 1.0 1 S
  • Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1 S
  • Dell Video Chat 1 S
  • Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1 S
  • 1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1 S
  • 3Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays 1 S
  • Studio 1555 Order - Netherlands 1 S
voor €1001,97 incl. BTW

Heb deze nu een week in huis en ben er HEEL tevreden over. WAT een mooi scherm is dat!

Ben ook erg blij met de 9-cell accu. De achterkant van de laptop staat nu een stukje hoger. Typt fijner en geeft waarschijnlijk ook betere koeling.
(en natuurlijk ook de langere levensduur is erg welkom!)

heb wel nog via ebay een backlit toetsenbord besteld voor net geen €30,-

[ Voor 28% gewijzigd door Doezel op 12-08-2009 12:01 . Reden: 9-cells accu beschreven. ]

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
never mind :)

[ Voor 93% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Heb gisteren ook maar telefonisch besteld, wilde toch graag dat full hd scherm.
Now we wait..

Ga overigens ook dat backlit toetsenbord bestellen, ziet er wel gaaf uit hierboven.

[ Voor 31% gewijzigd door Ritchie op 12-08-2009 10:11 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier veel positieve verhalen over het Full HD-scherm. Dat stemt mij gelukkig want deze week komt mijn Studio 15 met full hd binnen. Wel erg jammer dat ze niet 's avonds bezorgen.
Heb zelf online besteld met alle actiekortingen en EPP-korting. Niet meteen betaald maar eerst gebeld en het scherm laten veranderen naar full hd voor inderdaad zo'n 80 euro. De XPS heeft volgens mij wel een iets ander scherm. Om te beginnen is dat 16 inch en niet 15,6 inch. Verder heeft de XPS RGB-led's wat nog wat beter schijnt te zijn. Ik vertrouw echter liever op m'n eigen ogen en als het scherm van de Studio 15 inderdaad zo goed blijkt te zijn dan ruil ik zeker niet om voor een XPS die ook zo zijn nadelen heeft (hoger stroomverbruik, zwaarder, groter).
De studio 15 heeft deze kaart: 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
En de XPS 16 deze: 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
Check eerdere posts. De 4670 is sneller dan de 4570 maar dat merk je alleen bij de wat recentere spellen. Als je dus niet van plan bent serieus te gaan gamen op je laptop dan voldoet de 4570 prima.
Geen idee. De HDD was voor mij van ondergeschikt belang omdat ik binnen jaar toch een SSD inbouw.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Nou die van mij is ook besteld, nu nog het verlichte toetsenbord gaan bestellen(ziet er toch wel erg mooi uit, en heeft zeker een meerwaarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Doezel: Hoe zit dat nou met die 200 euro korting? Als iedereen die krijgt ga ik meteen bestellen!

En waar kan ik de EPP invullen op de website?

Ik ga dat toetsenbord ook zeker bestellen, ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Die 200 euro is geen echte korting die over de epp en kortingsbon nog eens gaat. 't Is zegmaar een soort voucher die net iets meer waard is dat epp en kortingsbon tezamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

@Several Bunnies: En al besteld? Ook nog met je epp 'werkgever' eruit gekomen? :P

Q: Hoe zit dat eigenlijk met het weigeren van Vista (+ Works)? Hoe pak je dat aan? En je Windows 7 voucher vervalt dan?

Verder wil ik hoe dan ook vandaag bestellen. Zie nu alleen voor mij een weer voordeligere optie.. de T6500. Pjoew! 8)7 waarom zoveel verschillende akties bij Dell! ;)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier het formaatverschil tussen de xps en de studio
http://sizeasy.com/page/s...640-1-vs-Dell-Studio-1555
Het verschil tussen de 4570 en 4670 vind ik vrij aanzienlijk (als je wilt gamen)
Het is grofweg dezelfde kaart maar dan 64bit en 128bit.
Als je wilt gamen zou ik voor de xps gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WizzieJP: Nee nog niet, maar wil vandaag wel zeker gaan bestellen!
Die 200 euro is geen echte korting die over de epp en kortingsbon nog eens gaat. 't Is zegmaar een soort voucher die net iets meer waard is dat epp en kortingsbon tezamen.
Waar vind ik die voucher? Google kan niets vinden. Dat scheelt toch een stuk meer dan 3 of 6% EPP en 5% korting.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:19:
@ WizzieJP: Nee nog niet, maar wil vandaag wel zeker gaan bestellen!

[...]

Waar vind ik die voucher? Google kan niets vinden. Dat scheelt toch een stuk meer dan 3 of 6% EPP en 5% korting.. :p
We lezen het denk ik nog wel :) (en het is een T6500 trouwens). Verder denk ik dat die €200 voucher een aktie van enige tijd geleden was. Niet meer actueel. Kan er ook niets van vinden in het Dell waardebonnen topic.

Tip: Bestel gewoon vandaag, dan ontvang je morgen een overzicht in je mail met linkjes naar de betaal mogelijkheden. Zijn de (mogelijk nieuwe) akties morgen toch beter dan annuleer je de order van vandaag ;) .

Iemand trouwens nog een tip voor mij m.b.t. deze vraag over weigeren Vista (+ Works)?

[ Voor 9% gewijzigd door WizzieJP op 12-08-2009 13:52 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.