Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

remanus schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:07:
[...]

Ik heb er gisteren een besteld.

Maar hoop toch ook op de aansluiting, van de dell site: NOTE: If you have the backlit keyboard (optional), there would be an additional cable that needs to be disconnected.
Oh, ik snap nu pas wat je bedoelt, voor het backlit gedeelte (stroom voor de ledjes die het verlichten) zit er dus WEL een aparte kabel die heel dun is die je daarvoor moet aansluiten ;)
Edit: voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/5458/img1153qcx.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door geerttttt op 02-08-2009 14:20 . Reden: foto ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
In het Engels, maar spreekt voor zich:
Just put the cable in the slot and close that little tab to secure it. Do the same for the power cable, which should go in a slot pretty close to the keyboard data cable.
bron: post 908

hier is nog een video how to van een Dell Vostro, maar zelfde principe.

[ Voor 22% gewijzigd door Yippie op 02-08-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Vandaag online deze besteld via de site. Maar nu las ik in dit topic net pas dat er dus wél een full HD scherm in kan als je Dell belt. :( Zou ik alsnog kunnen bellen om de order aan te laten passen, of moet ik dan annuleren? Ik wil best wat bijbetalen voor 1920x12001080.

Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Purple met satijnachtige afwerklaag
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Totaal incl btw en verzenden: €710,-

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:28
Bel ze morgen op :)
En anders laat je het annuleren en bestel je opnieuw met scherm :P

Het wordt wel 1920x1080, geen 1200 ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Saven op 02-08-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

SveNRG schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:17:
Vandaag online deze besteld via de site. Maar nu las ik in dit topic net pas dat er dus wél een full HD scherm in kan als je Dell belt. :( Zou ik alsnog kunnen bellen om de order aan te laten passen, of moet ik dan annuleren? Ik wil best wat bijbetalen voor 1920x12001080.

Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Totaal incl btw en verzenden: €710,-
Heb je ook een kleurencover? Anders kan het goedkoper namelijk.
Oh wacht, je hebt ook 320gb hdd.

Ik heb dezelfde config, maar dan met 500gb hdd en kleurencover voor 719,19 incl verzending. die heb ik vrijdag besteld, dus zou je nu alsnog moeten kunnen bestellen voor dat geld. Vergeet niet de 5% kortingsbon + 3% epp korting te gebruiken om daarop uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Studio 15 echt alleen maar de resolutie 1366x768 voor het beeldscherm? Dat is toch belachelijk weinig? Vroeger kon je nog 1440x900 kiezen. Erg jammer want 768 pixels vertikaal is wel bar weinig bij browsen, foto's bewerken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 02:25:
Heeft de Studio 15 echt alleen maar de resolutie 1366x768 voor het beeldscherm? Dat is toch belachelijk weinig? Vroeger kon je nog 1440x900 kiezen. Erg jammer want 768 pixels vertikaal is wel bar weinig bij browsen, foto's bewerken e.d.
Je kan een ander scherm bestellen, een full-hd scherm(1920*1080), moet je alleen even bellen daarover, genoeg informatie in dit topic te vinden btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

geerttttt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:56:
[...]

Ik heb dezelfde config, maar dan met 500gb hdd en kleurencover voor 719,19 incl verzending. die heb ik vrijdag besteld, dus zou je nu alsnog moeten kunnen bestellen voor dat geld. Vergeet niet de 5% kortingsbon + 3% epp korting te gebruiken om daarop uit te komen.
Ik heb inderdaad een kleurtje genomen. Die aanbieding van gratis kleur en upgrade naar 500GB kwam voor mij minder goedkoop uit de bus dan een ander met gratis verzending. Dell website is echt een raadsel wat dat betreft. EPP korting heb ik ook geprobeerd net, bedankt voor de tip!

Net even gebeld, order annuleren en nieuwe aangemaakt. Ik krijg nu de 500 GB en full HD erbij voor totaalbedrag van € 816,-

[ Voor 12% gewijzigd door SveNRG op 03-08-2009 11:47 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-03-2019
Hallo

Ik sta op het punt om ook een studio 15 te kopen, ik heb enkel nog wat praktische vragen.

1) Wanneer het scherm opengeklapt is, hindert de onderkant van het scherm de luchtdoorgang van de achterste fan/ luchtgaatjes niet?

2) Vinden jullie het een groot probleem dat er geen enkel statusledje is? Voor activiteit, hdd of wifi? Moet je dit dan allemaal software gewijs regelen?

3) Is er een office mode ingebouwd, om naar een stillere modus over te schakelen bij office werk, en werkt dit? Hoe zit het met warmte tijdens gamen, ik denk dan aan een 2 uurtjes COD4, fallout 3 of bioshock (of gelijk niveau) op minimal/ medium settings?

4) Heeft er iemand een kensington slot? ik denk erover om er ook 1 te kopen, alleen het feit dat ze geopend kunnen worden met een stukje wc papier houdt me tegen. Kent iemand iets soortgelijks of alternatieven om je laptop vast te leggen?

5) Zit er op de studio ook zo'n optie om de laptop in te pluggen op het elektriciteitsnet tijdens het gebruik maar niet op te laden, om zo de batterij te sparen?

Dankuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
1. Wel een beetje. Hoe verder je hem open doet, hoe meer het scherm er voor zit. Maar de lucht kan er wel weg hoor.

2. Ik heb er niet echt problemen mee. Ik ben het wel gewend, omdat er op het toetsenbord dat ik gebruik ook geen status led zit en mijn pc onder mn bureau stond. Softwaregewijs kun je wel een soort van iets krijgen zodat je weet wanneer je je wifi aan hebt. Dat is de quickset. Als je dan op het knopje van draadloos klikt, dan zie je een soort van pop-up dat je hem aanzet of uitzetten. Controleren kun je het dus niet.

3. Geen office mode volgens mij, maar als je in office werkt wordt de laptop niet zo warm, dus dan maakt ie ook niet zo veel lawaai. Tijdens het gamen draait de fan bij mij op volle toeren (GTA IV) Hoe warm de laptop wordt qua temperatuur weet ik niet. Ook raak ik mijn laptop niet aan als ik aan het gamen ben, omdat ik een extern tobo gebruik :)

4. Nee, geen ervaring mee en heb ik ook niet.

5. Ja. je drukt dan op het batterij knopje op de laptop en dan kun je hem disablen met een paar klikken met de muis. gebruik ik zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
geerttttt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:56:
[...]

Heb je dan 1 of 2 jaar garantie? Hoe pas je de EPP korting ook alweer toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell.nl/epp

en over dat slot, niet bij dell kopen, dell is duur
neem die kingston usb stick van 8 gig, bij bol.com is die 14.99, bij dell 29.99! precies dezelfde stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:54:
dell.nl/epp

en over dat slot, niet bij dell kopen, dell is duur
neem die kingston usb stick van 8 gig, bij bol.com is die 14.99, bij dell 29.99! precies dezelfde stick!
Een kensington lock of een Kingston USB-stick zijn wel 2 compleet verschillende dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar ik zou eerst de prijzen checken voordat je bestelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
@ AMD1800: bedankt voor de info

Het gaat wel degelijk over een kensington slot, waardoor je de notebook kunt vastleggen.

Ik heb wel een replica gevonden van kensington: http://www.secumate.nl/product/mini-secumate/slot-voor-notebook.htm

lijkt mij goedkoper.

Ik dacht voor mij zo de laptop te configureren, hij zal gebruikt worden voor office, films en games.

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
LCD-SCHERM 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

-> een intel wifi 5300 kaartje: omdat ik overal wireless kan surfen leek me dat wel de moeite.

-> over de garantie ben ik er nog niet uit. Ik ben student, de laptop zal gemiddeld meer dan 2 uur per dag opstaan, hij meegenomen worden naar school en op de trein. De kans op een defect lijkt mij heel groot te zijn. Die garantie zal dus zeker van pas komen.

-> Ik denk dat ik ook nog ga wachten op een 24 uur actie ofzo: -50€ actie, -5% code, - 6% EPP, daarmee kom ik op een mooi prijsje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
WishhsiW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:40:
-> een intel wifi 5300 kaartje: omdat ik overal wireless kan surfen leek me dat wel de moeite.
en dat kan niet met een 5100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 03:35:
Je kan een ander scherm bestellen, een full-hd scherm(1920*1080), moet je alleen even bellen daarover, genoeg informatie in dit topic te vinden btw.
Vreemd dat ze dat niet meer op de site aanbieden. Je kunt als bezoeker niet ruiken dat verdwenen opties wel telefonisch te bestellen zijn. Is er overigens geen 1440x900 scherm meer? Full hd lijkt me wel weer wat klein op een 15 inch. Of is dat toch best te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Agentsmith: je kan de resolutie van het HD scherm dan toch op de gewenste reso zetten.
Zonder dat HD scherm, kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:20:
@Agentsmith: je kan de resolutie van het HD scherm dan toch op de gewenste reso zetten.
Zonder dat HD scherm, kan het niet.
Een lcd gebruik je natuurlijk alleen in native resolutie anders ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
Philflow schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:43:
[...]

en dat kan niet met een 5100?
bwaja, natuurlijk wel, maar omdat die 5300 een extra antennetje had dacht ik dat hij beter zou zijn qua connectiviteit en stabieler bij verdere afstanden van het wireless station, tijdens surfen of gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:49:
[...]

Een lcd gebruik je natuurlijk alleen in native resolutie anders ziet het er niet uit.
Tuurlijk dat is zo, maar de nadruk lag op het woordje "kan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
WishhsiW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:15:
[...]
bwaja, natuurlijk wel, maar omdat die 5300 een extra antennetje had dacht ik dat hij beter zou zijn qua connectiviteit en stabieler bij verdere afstanden van het wireless station, tijdens surfen of gamen.
't is maar waar je je geld aan uit wil geven natuurlijk maar ik heb nog nooit zoveel draadloze netwerken in mijn woonkamer gezien als met de 5100 in de Studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:00
Zou iemand een foto kunnen maken van zo'n 9-cell accu die uitsteekt? staat je laptop dan serieus schuin op tafel? Anders zou dat behoorlijk verneukt zijn en hadden ze dit er wel bij mogen zeggen voordat ik deze optie gekozen had.
edit: Heb ook die Intel 5300 kaart genomen. Ik ga verhuizen naar een herenhuis in Nijmegen, waar de router op de begane grond hangt, terwijl ik bovenin zit, dus het leek me verstandig om de 5300 te nemen en hopen dat ik een goed bereik kan halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Dekar op 03-08-2009 20:05 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik snap eigenlijk niet waarom de norm 1366x768 is , je zit dat op bijna alle 16:9 laptops van 15" en ook op alle HD-Ready tv's. Dit terwijl een HD ready (720p) film 1280x720 pixels is. Ik vind het juist wel praktisch dat hij dan native (en dus het scherpst) eruit ziet, full hd scherm is mij net wat te veel van het goede vrees ik.

Niet dat wat meer pixels niet van pas komen, maar bij films was native 720p wel handig geweest opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

WishhsiW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:24:
Hallo

Ik sta op het punt om ook een studio 15 te kopen, ik heb enkel nog wat praktische vragen.

1) Wanneer het scherm opengeklapt is, hindert de onderkant van het scherm de luchtdoorgang van de achterste fan/ luchtgaatjes niet?
Mijne is nog in bestelling, maar dit lijkt me geen probleem, men gaat er wel vanuit dat je hem gebruikt met scherm open nietwaar? ;)
2) Vinden jullie het een groot probleem dat er geen enkel statusledje is? Voor activiteit, hdd of wifi? Moet je dit dan allemaal software gewijs regelen?
Sinds het nieuwe model er is is de media-knoppen touchbalk helaas weggehaald uit het ontwerp :(
Geen ledjes dus meer nee.
3) Is er een office mode ingebouwd, om naar een stillere modus over te schakelen bij office werk, en werkt dit? Hoe zit het met warmte tijdens gamen, ik denk dan aan een 2 uurtjes COD4, fallout 3 of bioshock (of gelijk niveau) op minimal/ medium settings?
CPU en grafische kaart werken op dezelfde fan, hij wordt dus een heeel stuk minder warm als je niet aan het gamen bent en dus blaast hij ook veel minder hard op dat moment. Warmte tijdens gamen vangt hij dus op door harder te blazen (niet dat je dat door hebt als je mensen neermaait in een spel).
4) Heeft er iemand een kensington slot? ik denk erover om er ook 1 te kopen, alleen het feit dat ze geopend kunnen worden met een stukje wc papier houdt me tegen. Kent iemand iets soortgelijks of alternatieven om je laptop vast te leggen?
Volgensmij werken die sloten sowieso meer afschrikkend dan dat ze echt je laptop beschermen. Als je een beetje een fatsoenlijke kniptang (of iets lompere variant) meeneemt kun je die kabel volgensmij redelijk gemakkelijk doorknippen. De wc papier 'truc' is mij niet bekend trouwens.
5) Zit er op de studio ook zo'n optie om de laptop in te pluggen op het elektriciteitsnet tijdens het gebruik maar niet op te laden, om zo de batterij te sparen?
Bedankt voor diegene boven mij met die reactie hierop, erg handig om te weten. Bij mijn huidige dell is de batterij verrot doordat ik hem erg vaak puur op lichtnet gebruik. De adapter die dell meelevert is niet echt betrouwbaar genoeg om je accu eruit te halen (de adapter wil er nog wel eens uit vallen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet ernaar uit dat ik morgen de Studio 15 bestel in de volgende configuratie:
  • gratis midnight blue cover
  • Core2Duo P8600
  • 1 jaar standaard garantie
  • Intel wifi 5300
  • bluetooth module
Dankzij de € 344 actiekorting, 3% EPP-korting en de 5% couponkorting kom ik dan afgerond op € 770 inclusief verzendkosten. Telefonisch upgrade ik het scherm nog naar full hd. Klopt het dat dat ongeveer 60 euro kost? Ik hoop dat ze inmiddels de net wat betere resolutie 1600x900 kunnen leveren maar anders is full hd ook prima. Heb goeie ogen dus die kleinere letters zijn geen probleem. :)

Jammer trouwens dat ze geen oranje meer hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
@ philflow: mss,Als het toch niet zoveel uitmaakt ga ik er nog eens over nadenken. Die 20 euros kan ik immers ook voor een betere muis gebruiken of in het spaarplan voor de volgende laptop deponeren.

@ geertttt:
geerttttt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:59:
[...]

Mijne is nog in bestelling, maar dit lijkt me geen probleem, men gaat er wel vanuit dat je hem gebruikt met scherm open nietwaar? ;)
Ik denk dat de combinatie van de fan vanachter en het openen van het scherm met de volledige scharnieren (van die xps scharnieren) geen al te goede combinatie was. Volgens mij zit er wel wat speling op,zodat de lucht toch nog weg kan.

En hier is de kensington-slot-openen-met-een-rol-wc-papier-truc

Om maar te zwijgen over de trek-hem-er-gewoon-uit-truc

[ Voor 6% gewijzigd door WishhsiW op 03-08-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
geerttttt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:59:
[...]

Knip

Bedankt voor diegene boven mij met die reactie hierop, erg handig om te weten. Bij mijn huidige dell is de batterij verrot doordat ik hem erg vaak puur op lichtnet gebruik. De adapter die dell meelevert is niet echt betrouwbaar genoeg om je accu eruit te halen (de adapter wil er nog wel eens uit vallen). ;)
Wat bedoel je met de adapter wil er wel eens uit vallen ?
Stekker zit in de rechterzijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
Kan er iemand bevestigen dat de basic cover voor de studio 15, de black chainlink, er echt zo uitziet: foto

Als dit het geval is, vind ik het zeker een pluspunt. Ik dacht dat het gewoon glossy zwart zou zijn. Zijn de chains ook zo zichtbaar wanneer het licht erop valt?

En hoe zit het met vingerafdrukken?

[ Voor 5% gewijzigd door WishhsiW op 03-08-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
De standaard zwarte cover ziet er in ieder geval anders uit. Dat soort chains heb ik niet. Deze foto van google komt wel overeen. Hij is matzwart, blinkt niet, maar je kan vette vingers enzo wel nog een beetje zien. Niet zo erg als een glanzende verzie natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/1/1184/001184370.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Dat is Jet Black cover. Volgens mij is die vervangen door de Chainlink Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
WishhsiW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:51:
Kan er iemand bevestigen dat de basic cover voor de studio 15, de black chainlink, er echt zo uitziet: foto

Als dit het geval is, vind ik het zeker een pluspunt. Ik dacht dat het gewoon glossy zwart zou zijn. Zijn de chains ook zo zichtbaar wanneer het licht erop valt?

Ja zo ziet die eruit, vingerafdrukken geen idee, maar denk dat het wel meevalt, omdat het niet echt glossy lijkt. Hier nog een closeup

@JeroenBvd

Dat is de "jet black matte finish" die bij de vorige aanbieding standaard was.
Huidige aanbiedingen is incl cover, waar je de matte niet eens kan selecteren icm een minderprijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 03-08-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
Die matte afwerking is ook niet mis.

@ Jeroenbvd: Kan het mss zijn dat je studio al een maand oud is? Toen ik rond begin Juli de dell studio begon te volgen stond er nog standaard een "Jet Black Matte Finish " op als ik me goed herriner. Die is in de loop der tijd verandert,zonder dat ik erop gelet heb. Toen ik vandaag nog eens over het lijstje ging, viel de black chainlink me pas op.

edit: gepost tijdens Yippie poste

[ Voor 4% gewijzigd door WishhsiW op 03-08-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:21:
Het ziet ernaar uit dat ik morgen de Studio 15 bestel in de volgende configuratie:
  • gratis midnight blue cover
  • Core2Duo P8600
  • 1 jaar standaard garantie
  • Intel wifi 5300
  • bluetooth module
Dankzij de € 344 actiekorting, 3% EPP-korting en de 5% couponkorting kom ik dan afgerond op € 770 inclusief verzendkosten. Telefonisch upgrade ik het scherm nog naar full hd. Klopt het dat dat ongeveer 60 euro kost? Ik hoop dat ze inmiddels de net wat betere resolutie 1600x900 kunnen leveren maar anders is full hd ook prima. Heb goeie ogen dus die kleinere letters zijn geen probleem. :)

Jammer trouwens dat ze geen oranje meer hebben!
Dell medewerker vertelde me wel dat midnight blue wel redelijk donker was qua kleur.... just a heads up.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

WishhsiW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:30:
@ philflow: mss,Als het toch niet zoveel uitmaakt ga ik er nog eens over nadenken. Die 20 euros kan ik immers ook voor een betere muis gebruiken of in het spaarplan voor de volgende laptop deponeren.

@ geertttt:

[...]

Ik denk dat de combinatie van de fan vanachter en het openen van het scherm met de volledige scharnieren (van die xps scharnieren) geen al te goede combinatie was. Volgens mij zit er wel wat speling op,zodat de lucht toch nog weg kan.

En hier is de kensington-slot-openen-met-een-rol-wc-papier-truc
Bij dat filmpje staat;
This lock is very old. The new versions of Kensingtions locks need a Double-sided key to open the lock. Also the cable is very strong and you need a bolt cropper to cut through it.
Om maar te zwijgen over de trek-hem-er-gewoon-uit-truc
Bij mijn weten zijn veel van die locks tegenwoordig van binnen uit ook nog wel metaaltechnisch deels vastgemaakt aan de binnenkant van de behuizing o.i.d. Je kijkt nu naar een laptop van weet ik hoe oud waar dit waarsch. makkelijker mee gaat.

Als je een fatsoenlijk kensington lock koopt verklein je iig de kans op diefstal. Mensen gaan niet zomaar aan andermans laptop trekken, en die kartontruc werkt lijkt mij ook niet op de recente kensington locks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

WishhsiW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:51:

daaaamnn, dat was mij ook nog niet opgevallen. Dat is een best wel gave cover. kutzooi. is die ook 39 euro normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
geerttttt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:54:
[...]

Dell medewerker vertelde me wel dat midnight blue wel redelijk donker was qua kleur.... just a heads up.. ;)
De meeste standaard kleuren voor alle modellen kan je hier vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Yippie op 03-08-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Yippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:46:
[...]

Wat bedoel je met de adapter wil er wel eens uit vallen ?
Stekker zit in de rechterzijkant
Ja, een keer iets er aan trekken (of dat hij iets achterhaakt als je je laptop wat verschuift bijv.) en hij is al los ;) bij de inspiron 1501 die ik nu heb iig zit hij erg losjes, en bij andere types heb ik dat ook vaak gezien. Deze lijkt ongeveer dezelfde aansluiting te hebben en dus hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Hm, das wel balen dat ik dat niet wist (en dat dell dat totaal niet communiceert bij het bestellen), Had anders wel serieus getwijfeld of ik dan wel een kleurencover had genomen... nou ja. te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:54:
[...]

Ja ach, bij gebrek aan beter... Paars hoef ik niet, roze is helemaal niks, dat groen vind ik gewoon niet mooi. Oranje vind ik juist wel stoer dus ik hoop écht dat die kleur nog beschikbaar is.

Ik twijfel trouwens nog steeds over full hd op een 15 inch. 1366x768 vind ik gewoon veel te weinig, met name vertikaal, dus met full hd staat of valt de hele aankoop. Hoe zit het met de niet-goed-geld-teruggarantie? Kost het mij dan slechts de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
^ ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan RMA'en voor 30 euro (oid)

schandalig dat ze daar geld voor vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
Dat chainlink design was mij trouwens ook pas opgevallen wanneer ik op zoek was naar wat info voor het full hd scherm, en daar zag ik een close up van de cover. Redelijk fout van dell om geen betere foto te plaatsen op hun site, de klant denkt natuurlijk dat zo'n matte afwerklaag of design cover veel mooier is dan zo'n glossy zwarte cover, en het brengt weer geld in het laatje van dell.

Zelf zou ik ook een midnight blue matte finish gekocht hebben, als ik niet wist dat de chainlink er zo uitzag. Nu denk ik dat ik de 40 euro uitspaar en de gewone chainlink koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:28:
[...]

Ja ach, bij gebrek aan beter... Paars hoef ik niet, roze is helemaal niks, dat groen vind ik gewoon niet mooi. Oranje vind ik juist wel stoer dus ik hoop écht dat die kleur nog beschikbaar is.

Ik twijfel trouwens nog steeds over full hd op een 15 inch. 1366x768 vind ik gewoon veel te weinig, met name vertikaal, dus met full hd staat of valt de hele aankoop. Hoe zit het met de niet-goed-geld-teruggarantie? Kost het mij dan slechts de verzendkosten?
Ik had eigenlijk een witte cover gewilt met metallic of zwart dell logo. Kun je wel bestellen voor de Inspiron, maar helaas niet voor de studio.

Gaat wel sneller vies worden, dat wel. maar ziet er wel gaaf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 00:36
ik was afgelopen week in de mediamarkt, en ik vond die kensingtonsloten best goed vastzitten op de macbooks die daar ook stonden. Zij hadden een comby (oid) lock, een met een cijfercombinatie. Die schijnt ook beter te zijn. Helaas ook duurder.

@ dekar1 (blz 129): over de 9cellbatterij

Bij de xps 1530 steekt die aan de onderkant uit. Maar ik vind het juist wel praktisch. Daardoor heb je als je de laptop op schoot hebt de batterijpuntjes net voor de knieen op je bovenbenen rusten, en de voorkant van de laptop zit bij de liezen. Dit is absoluut niet hinderlijk, je benen worden niet zo warm want de onderkant steekt er niet of nouwelijks tegenaan. Ook typen op een tafel gaat prima. MIsschien eventjes wennen, maar prima te doen! Je zet een ToBo toch ook schuin omhoog?

Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn als bij die xps, maar ik gok dat het ongeveer wel hetzeflde is. Het lijkt me dus heel sterk dat ze de batterij in dit model ineens aan de achterkant doen uitsteken! Maar je kunt uiteraard altijd even bellen..

[ Voor 61% gewijzigd door HBSVDK op 04-08-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de 9-cell batterij-en.
Eind vorig jaar heb ik een aantal E6400's aangeschaft waarvan 4 met een 9-cell batterij. De eerste paar weken kon je tot 8 uur werken met zo'n batterij. Na een half jaar was er nog 2,5/3,5 uur van over. Waarbij gezegd moet worden dat de mensen met zo'n batterij veel werken volgens het princiepe; batterij vol, leeg werken, opladen, leeg werken. Dit zou voor dit type batterij goed zijn.
De normale 6-cell batterij-en gaan veel minder hard achteruit (in het geval van de E6400's).

Tevens vind ik 34,90 euro echt veel te veel voor de Bluetooth module, via de zakelijke ingang kost module 11,54 euro (incl. BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe is mijn ervaring dat de accu bijna 3 en een half uur mee gaat, wat ik toch best netjes vind. (ben gewend aan 2 tot 2,5 uur max).
Volgens dat ding heb ik nog 2 uur en 58 minuten met 88% accu.
of 3 uur en 6 minuten met 87% :P

Over het gebruik ben ik echt super tevreden, het toetsenbord typt geweldig ook al zit er een extra balk aan de rechterkant met home page up etc. Touchpad werkt ook lekker. Start snel op en de snelheid zit ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

fredkroket schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:19:
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de 9-cell batterij-en.
Eind vorig jaar heb ik een aantal E6400's aangeschaft waarvan 4 met een 9-cell batterij. De eerste paar weken kon je tot 8 uur werken met zo'n batterij. Na een half jaar was er nog 2,5/3,5 uur van over. Waarbij gezegd moet worden dat de mensen met zo'n batterij veel werken volgens het princiepe; batterij vol, leeg werken, opladen, leeg werken. Dit zou voor dit type batterij goed zijn.
De normale 6-cell batterij-en gaan veel minder hard achteruit (in het geval van de E6400's).

Tevens vind ik 34,90 euro echt veel te veel voor de Bluetooth module, via de zakelijke ingang kost module 11,54 euro (incl. BTW).
Mwa, volgensmij kan die batterij gewoon een x aantal keer opgeladen worden voordat hij richting vervanging moet. Of je hem dan helemaal leeg laat lopen of half maakt weinig tot niks uit dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Zijn ook wel los te bestellen, en voor iets van 10 euro heb je zo'n bluetooth module die 2mm uitsteekt uit je usb poort. Lijkt me opzich ook prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld! :) Toch maar de 3 jaar onsite garantie erbij genomen en telefonisch het scherm geüpgraded naar full hd. Nu maar hopen dat full hd op een 15,6 inch niet wat teveel van het goede is.

Als kleur heb ik voor donkerblauw gekozen. Ik ontdek echter net pas dat ik ook gratis black chain link had kunnen bestellen. Is dat mat of glossy? Heb liever mat, kan ik dan beter bij het donkerblauw blijven?
Ja ach, op een prijs van 950 euro is dat weer zo weinig dat ik 'm toch maar besteld heb. Koop ik er straks een bluetooth muisje bij wat dan weer een ontvanger scheelt en een vrije usb-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 00:36
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:30:

Als kleur heb ik voor donkerblauw gekozen. Ik ontdek echter net pas dat ik ook gratis black chain link had kunnen bestellen. Is dat mat of glossy? Heb liever mat, kan ik dan beter bij het donkerblauw blijven?

[...]
Als je nog niet betaald hebt, of als de prijs hetzelfde is kun je dat nog wel aan laten passen bij de order. Moet je weer even bellen naar het persoon die je heeft geholpen en dan is het zo te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Die chainlink achterkant is zwart glossy met een patroon. Als je mat wilt (scheelt wel in hoe lang het er 'nieuw' uit ziet, dan zou ik zo'n satijncover houden (zoals die blauwe idd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je belt na het online bestellen dan krijg je een ideal link via mail. Kun je dus net zo snel betalen als met een creditcard, met hetzelfde voordeel t.a.v. de levertermijn. :)
geerttttt schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:00:
Die chainlink achterkant is zwart glossy met een patroon. Als je mat wilt (scheelt wel in hoe lang het er 'nieuw' uit ziet, dan zou ik zo'n satijncover houden (zoals die blauwe idd).
Ik houd het maar bij blauw. Glossy vind ik niks. Thanx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Blauw is semy glossy. Satijn ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 04-08-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Lekker irritant, mijn bestelstatus was net fase 3 (productie), en is daarna teruggegaan naar fase 2 (preproductie).. grr.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Ik heb gisteravond besteld en hij staat nu al in Productie.
Hopen dat hij niet terug gaat ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:28
geerttttt schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:34:
Lekker irritant, mijn bestelstatus was net fase 3 (productie), en is daarna teruggegaan naar fase 2 (preproductie).. grr.. :P
Had ik ook last van mij mijn eerdere bestelling van een XPS 16.
Beetje krom, je zou denken dat ze zoals de statussen zeggen, eerst onderdelen verzamelen en dan pas produceren.
maarja :P

met een beetje geluk loopt het maar 1 dag vertraging oid op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Saven schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:15:
[...]

Had ik ook last van mij mijn eerdere bestelling van een XPS 16.
Beetje krom, je zou denken dat ze zoals de statussen zeggen, eerst onderdelen verzamelen en dan pas produceren.
maarja :P

met een beetje geluk loopt het maar 1 dag vertraging oid op
Hij is al (na 18 uur nog) weer naar fase 3 gegaan gelukkig. Hoe lang duurde dat bij jullie? productie/verzendingfase e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de garantie iets terugbreng, van 3 jaar on site naar 1 jaar on site, dan heb ik voor zo'n 50 euro minder een Dell XPS 15,6 inch ipv de Studio 15. Grootste verschillen:
  • 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
  • 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
  • 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
  • Black Leather back cover : 15.6" (inch) Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display
Doen of niet doen?? Zowel grafische kaart als harde schijf zijn in ieder geval wel een stuk sneller.

Morgenochtend maar snel naar Dell bellen dan om de bestelling te wijzigen? Of gewoon nu bestellen, niet betalen en morgen bellen dat de nieuwe bestelling de huidge vervangt?? Van de huidige is m'n ideal-betaling nog niet verwerkt door Dell dus moet kunnen. En je hebt natuurlijk sowieso je wettelijke 7 dagen bedenktijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:59:
Als ik de garantie iets terugbreng, van 3 jaar on site naar 1 jaar on site, dan heb ik voor zo'n 50 euro minder een Dell XPS 15,6 inch ipv de Studio 15. Grootste verschillen:
  • 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
  • 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
  • 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
  • Black Leather back cover : 15.6" (inch) Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display
Doen of niet doen?? Zowel grafische kaart als harde schijf zijn in ieder geval wel een stuk sneller.

Morgenochtend maar snel naar Dell bellen dan om de bestelling te wijzigen? Of gewoon nu bestellen, niet betalen en morgen bellen dat de nieuwe bestelling de huidge vervangt?? Van de huidige is m'n ideal-betaling nog niet verwerkt door Dell dus moet kunnen. En je hebt natuurlijk sowieso je wettelijke 7 dagen bedenktijd. :)
Ligt er aan wat je zelf wilt he. Deels andere specs en ander uiterlijk, of meer garantie. Het is maar net waar je voorkeur en prio bij ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de specs van de XPS 1640 dusdanig dat ik er zeker over nadenk om de bestelling te wijzigen. Met name de snellere graka en RAM lijken mij de moeite waard. 1 jaar garantie is wellicht wat kort. Ik zit straks echter langere tijd in het buitenland (Azië) en dan heb ik sowieso minder aan lange on site garantie.

Het uiterlijk van de XPS is lekker strak en dat is wat mij betreft prima. Zakelijk en toch niet saai. :)

*edit*

Hmm, als ik het XPS-topic mag geloven dan is de uitvoering met 15,6 inch scherm dezelfde als de 16 inch behuizing. Groter dus dan de Studio 15. Bovendien heeft de XPS meer last van hitte en een kortere accuduur. Dan maar iets minder snel geheugen en een iets tragere graka (4570 ipv 4670). Ik game toch niet veel en vind de mobiliteit van een laptop toch wel het belangrijkste. Bovendien zet ik er over een jaartje of zo een SSD in dus die snellere HDD boeit ook niet echt. Ik laat het dus maar zo. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Wat wel zo was is dat het 1080p scherm in de xps toch (veel) beter was dan die van de studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 02:08:
Wat wel zo was is dat het 1080p scherm in de xps toch (veel) beter was dan die van de studio?
Yep maar dan wel de 16 inch variant, met RGBLED ipv WLED. 15,6 inch is alleen als WLED verkrijgbaar en is hetzelfde als in de Studio 15. Dan toch maar gewoon de Studio. :)

Irritant als je niet kan slapen maar wel om 8 uur de deur alweer uit moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:21:
Vind de specs van de XPS 1640 dusdanig dat ik er zeker over nadenk om de bestelling te wijzigen. Met name de snellere graka en RAM lijken mij de moeite waard. 1 jaar garantie is wellicht wat kort. Ik zit straks echter langere tijd in het buitenland (Azië) en dan heb ik sowieso minder aan lange on site garantie.

Het uiterlijk van de XPS is lekker strak en dat is wat mij betreft prima. Zakelijk en toch niet saai. :)

*edit*

Hmm, als ik het XPS-topic mag geloven dan is de uitvoering met 15,6 inch scherm dezelfde als de 16 inch behuizing. Groter dus dan de Studio 15. Bovendien heeft de XPS meer last van hitte en een kortere accuduur. Dan maar iets minder snel geheugen en een iets tragere graka (4570 ipv 4670). Ik game toch niet veel en vind de mobiliteit van een laptop toch wel het belangrijkste. Bovendien zet ik er over een jaartje of zo een SSD in dus die snellere HDD boeit ook niet echt. Ik laat het dus maar zo. :)
de 3dmark score van de HD4670 is 2x zoveel als die van de 4570

bovendien is de 4670 zuiniger dan de voorganger, helaas zijn hier nog geen reviews over, maar met wat rek haal je de 3 uur denk ik wel

edit:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/radeon4670launch_090908213604/17339.png
*O*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Volgensmij is je benchmark niet de score van de 'mobility' radeon die in de XPS zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Precies, je kan beter de benchmarks van Notebookcheck gebruiken.

De 4570: http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.17607.0.html
De 4670: http://www.notebookcheck....deon-HD-4670.17600.0.html

Het scheelt best veel nog, de 4670 haalt vaak 50-75% meer 3dmark-punten en is gewoon wel een stuk sneller, maar gebruikt ook wat meer stroom voor zover ik weet. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt, voor wie af en toe een spelletje speelt zal de 4570 handiger zijn, wie meer doet gamen kan beter voor de 4670 gaan, ten koste van oa wat mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens notebookcheck is de mobile variant slechter dan de desktop 4670, maar sneller dan de desktop 4650

spuit 11

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor wie de Studio 15 overweegt aan te schaffen is het wellicht ook interessant deze Toshiba in de gaten te houden: pricewatch: Toshiba Satellite L500-128

T6500/4GB/4570/320GB. Vanaf € 598
Vrijwel (exact?) dezelfde hardware in een ander jasje. En direct uit voorraad leverbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:41
Inmiddels heb ik het backlit keyboard wat ik besteld had op eBay binnen, hierbij een paar pics.
Zelf heb ik mijn Studio 1555 nog niet binnen, die verwacht ik in de loop van de maand :P

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a798ca110ed5/4a798ca071da3-BacklitKeyboard_voorkant.thumb.jpg
Het is een US toetsenbord, er ontbreek dus een Euro teken. Wat voor mij geen enkel probleem is. Met de F6 knop kan je de backlight regelen. Voor de rest lijkt me het identiek met het standaard geleverde toetsenbord, maar dat zou iemand die een Studio 1555 heeft moeten bevestigen.

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a798ce5ab222/4a798ce4dcf05-BacklitKeyboard_Achterkant.thumb.jpg
Aan de achterkant bevinden zich de connectoren, Een grote connector voor de werking van het toetsenbord. En de andere kleine connector voor de stroom van de backlights.

Heb overigens geen last gehad van douane en dergelijke, de mijne was via DHL gestuurd want ik moest wat langer wachten omdat hij door z'n voorraad heen was. Hij (of de douane?) had er een waarde van $10 aangehangen ;)

Ik ben in iedergeval erg tevreden er over zeker omdat het keyboard er gloed nieuw uit zag, moet natuurlijk even afwachten totdat ik hem kan gebruiken en testen.
Als er behoefte aan is zal ik zodra mijn Studio 1555 binnen is nog wat pics posten over de installatie ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft een slechtere proc, geen esata, en een intel graka (foutje?)

bovendien heeft de studio 15 een 500 gb hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Prolution schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:08:
Het is een US toetsenbord, er ontbreek dus een Euro teken. Wat voor mij geen enkel probleem is. Met de F6 knop kan je de backlight regelen. Voor de rest lijkt me het identiek met het standaard geleverde toetsenbord, maar dat zou iemand die een Studio 1555 heeft moeten bevestigen.
Klopt, en dat de Fn-toets en F1 t/m F12 wit is ipv blauw, maar daar ligt ook niemand wakker van lijkt me :P

Foto's van installatie zou ik iig zeer op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:08:
hij heeft een slechtere proc, geen esata, en een intel graka (foutje?)

bovendien heeft de studio 15 een 500 gb hdd
Studio 15 is verkrijgbaar met T4200 en 250GB HDD.

Ook de Toshiba heeft een ATI 4570, zegt men.

Edit: Dell aanbieding van 599,- heeft T4200 en 320GB.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Vraagje over de adapter, ik vind iets heel vreemd.

De accu is 11,1V
De adapter is 19,5V 3,34A

Nu heb ik nog een oude adapter van Dell liggen die ook op 19,5V 3,34A werkt maar zover ik weet is het überhaupt niet ok om deze twee op elkaar aan te sluiten?

Ben beetje bang dat er ergens een foutje staat en ik straks de boel opblaas of dat er toch een voltage regulator tussen zit? Zo ja, in de nieuwe adapter of in de accu?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Prolution schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:08:
Inmiddels heb ik het backlit keyboard wat ik besteld had op eBay binnen, hierbij een paar pics.
...
Dat ziet er zéér goed uit ja!
Nu ben ik ook wel geinteresseerd in backlit keyboard kopen en in te bouwen. (laptop pas besteld)
Mag ik vragen naar de ebay link? Kijken of de verkoper nog meer toetsenborden heeft.
En zou natuurlijk ook wel mooi zijn als je het inbouwen en werking even vastlegt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishhsiW
Ik ben ook zeer geintresseerd in zo'n blacklight toetsenbordje, graag meer foto's. Zijn zo'n toetsenbordjes ook apart verkrijgbaar in azerty (België :) )?. Ik heb niet echt een probleem met qwerty, maar een qwerty tobo inbouwen op een azerty tobo kan mss wel voor prob's zorgen.

Of is het mogelijk om vanuit België in Nederland een studio te bestellen? Is de garantie dan niet alleen geldig in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De verkoper @ eBay heeft de backlit keyboards weer op voorraad Klik!

Overigens kan je (zoals al eerder in dit topic vermeld staat) genoeg info vinden over het demonteren, en het uiteindelijk terug plaatsen van je toetsenbord. Zoals op de Dell support site Klik!
Maar ik zal ook nog wel wat pic's er van posten, zodra me Studio 1555 binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Thx voor de links!
Denk dat de stroomkabel voor de verlichting wel aanwezig is op een standaard dell toch?
Wacht in ieder geval in spanning af op de foto's en m'n eigen laptop :P daarna ook toetsenbordje bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
JeroenBvd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:54:
Precies, je kan beter de benchmarks van Notebookcheck gebruiken.

De 4570: http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.17607.0.html
De 4670: http://www.notebookcheck....deon-HD-4670.17600.0.html

Het scheelt best veel nog, de 4670 haalt vaak 50-75% meer 3dmark-punten en is gewoon wel een stuk sneller, maar gebruikt ook wat meer stroom voor zover ik weet. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt, voor wie af en toe een spelletje speelt zal de 4570 handiger zijn, wie meer doet gamen kan beter voor de 4670 gaan, ten koste van oa wat mobiliteit.
Ik kan notebookcheck al een tijdje niet bereiken? Iemand meer problemen mee? Hoe verhoudt de T6500 zich tot de P8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p8600: 2.4GHZ, 3MB
t6500: 2.1GHZ, geen virtualisatie, 2MB

dus ongeveer 15% sneller, meer cache doet weinig

probeer anders met een proxy: proxify.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
WishhsiW schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:55:
Ik ben ook zeer geintresseerd in zo'n blacklight toetsenbordje, graag meer foto's. Zijn zo'n toetsenbordjes ook apart verkrijgbaar in azerty (België :) )?. Ik heb niet echt een probleem met qwerty, maar een qwerty tobo inbouwen op een azerty tobo kan mss wel voor prob's zorgen.

Of is het mogelijk om vanuit België in Nederland een studio te bestellen? Is de garantie dan niet alleen geldig in Nederland?
Op dit moment ben ik nog geen AZERTY toetsenbordjes tegen gekomen, je zou het aan Dell België kunnen vragen. Het moet normaal gesproken geen probleem zijn om het toetsenbord om te wisselen naar een QWERTY alleen even goed instellen in Windows.

Het is misschien ook wel mogelijk om de toetsen fysiek (van die backlit QWERTY toetsenbord) op een andere plek te zetten, en hem dan wel weer instellen op AZERTY natuurlijk ;)
Daar heb ik geen ervaring mee, bij een oude Dell Inspiron 8600 die ik nog heb zijn de toetsen gemakkelijk er af te halen.
EDIT: Zat net ff te kijken naar een AZERTY keyboard layout, en niet alleen een paar letters staan anders maar er zitten ook andere tekens op. Dus denk niet echt dat dat een oplossing is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Prolution op 05-08-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W0w, 30 dollar, das tegenwoordig niet te veel d:)b
Heb net al een PayPal account geopend, nu nog effe wachten op de precieze handleidinkje voor het verwisselen van de toetsenborden en dan ga ik mijzelf ook een backlit kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het backlit keyboard is er maar in vier versies (talen).
Belgie AZERTY zit daar niet tussen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

jeej, mn laptop ligt bij ups voor verzending :)
Helaas is het nu donderdag, denk niet dat ze op zaterdag bezorgen, dus dat zal wel maandag worden neem ik aan voordat hij er is.

Nu nog een backlit tobo bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Mijne is ook verzonden zag ik vanmiddag. Inmiddels net een mailtje gekregen met als verwachte leverdatum Dinsdag 11 Aug. Hopen dat ze natuurlijk komen als ik thuis ben :P
En daarna gelijk kijken voor een backlit tobo en teruggaven van vista!yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Pieterke schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:25:
Mijne is ook verzonden zag ik vanmiddag. Inmiddels net een mailtje gekregen met als verwachte leverdatum Dinsdag 11 Aug. Hopen dat ze natuurlijk komen als ik thuis ben :P
En daarna gelijk kijken voor een backlit tobo en teruggaven van vista!yeah
Idem dito hier ja.
Opzich raar, hij komt uit ierland dacht ik. vrijdag kan hij van ierland naar nederland. dan maandag van nederland naar mijn huis lijkt me... nou ja, het zal wel dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De meeste Dell's worden tegenwoordig in Polen gemaakt, op de pakbon staat overigens wel het adres van Dell in Ierland omdat daar hun hoofdkantoor nog is ofzo. Mijn Studio 1555 heeft overigens ook 11 Aug. als verwachte leverdatum, dus waarschijnlijk bij dezelfde zending ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

hebben jullie ook dat als je op de ups tracking link klikken dat hij aangeeft dat hij de order niet kan vinden. En dat je hem pas ziet als je de einddatum aanpast naar iets verder in de toekomst?

Bij mij staat hij op : "Factureringsinformatie werd verzonden aan UPS. Bekijk deze site later opnieuw voor een bijgewerkte status van zending of neem voor meer details contact op met de verzender. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ja Geerttt, zie: Yippie in "Dell levertijden topic" uit het levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de mensen die zitten te hannessen met "illegale" EPP-partners:

Ik heb gisteren gebeld en het bedrijf waar ik beheerder ben deelnemer van dit programma gemaakt. Kostte maar liefst 10 minuten. Er werd niet eens gevraagd naar de status van zakelijke klant (zijn we wel, eigen premier page) en ook aangegeven dat we over slechts 200 medewerkers beschikken.

Dus neem even die moeite en zorg dat al je collega's gewoon "legaal" een mooie Dell machine met EPP-korting kunnen kopen

Nee ik werk niet bij Dell. Daarnaast zijn sommige dingen een kleine moeite en worden zo niet www.onbewustasociaal.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik heb van meerdere mensen binnen Dell begrepen dat ze EPP gewoon als reguliere korting zien onder de noemer dat 'het voor partners van dell' zou zijn. Ze zien het zelf gewoon als een altijd geldige kortingscoupon waar sommige consumenten weet van hebben en andere niet.

Al heb je wel gelijk dat het een kleine moeite is om het op de nette manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foute post. Excuses!

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 23:03
Mijn Studio 1555 met WLED scherm (1366*768) die ik op 14 juli heb binnengekregen heeft een constante flikkering. Het lijkt wel een beetje op wat je als je goed kijkt ook bij een TL-buis hebt. Mijn vrouw ziet het ook, zijn er meer mensen die dit hebben? Zoja, is dit normaal bij WLED-schermen of moet ik contact opnemen met Dell?

Een toevoeging erop: als ik een pagina open met vooral veel wit erin (zoals die van Dell) dan zie je het nauwelijks, maar wel duidelijk op bijvoorbeeld het donkergrijze gedeelte van de tweakers pagina hiernaast.

[ Voor 24% gewijzigd door aprilson op 07-08-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblackhawk
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 15:56
aprilson schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:05:
Mijn Studio 1555 met WLED scherm (1366*768) die ik op 14 juli heb binnengekregen heeft een constante flikkering. Het lijkt wel een beetje op wat je als je goed kijkt ook bij een TL-buis hebt. Mijn vrouw ziet het ook, zijn er meer mensen die dit hebben? Zoja, is dit normaal bij WLED-schermen of moet ik contact opnemen met Dell?

Een toevoeging erop: als ik een pagina open met vooral veel wit erin (zoals die van Dell) dan zie je het nauwelijks, maar wel duidelijk op bijvoorbeeld het donkergrijze gedeelte van de tweakers pagina hiernaast.
Ik heb dat ook, maar ik zie het alleen als ik ongeveer 2m> van het scherm af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

backlit toetsenbord is ook besteld bij deze.
Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt voordat hij bij je thuis is? En iemand hem al ingebouwd in zijn normale laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
aprilson schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:05:

Geen last van

Wil nog melden dat het 1080p WLED scherm van AUO superieur is aan die van LG

Heb ze tot gister naast elkaar mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toch maar bij de Studio gelaten. De XPS heeft inderdaad betere specs maar is ook weer niet schokkend beter. De Studio draait daarentegen substantieel langer op een volle accu en dat gaf, samen met de kleinere behuizing, de doorslag.

M'n bestelling staat alweer een paar dagen in "fase 3, in productie." Met een beetje geluk heb ik de laptop volgende week al in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... gaat dus nog 4 - 6 werkdagen duren voordat er geld op paypal staat, dus dan moet ik maar effe wachten op me backlit tobo.

@aprilson: geen enkel last van gehad. misschien ander merk scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 19-09 15:50
Rylo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Geen last van

Heb ze tot gister naast elkaar mogen gebruiken.
Ik heb ze ook naast elkaar gezien, tjonge jonge WAT een verschil!!! Dat LG scherm wil je dan echt niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Rylo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:28:
[...]
wrcveen schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:26:
[...]
Ik heb ze ook naast elkaar gezien, tjonge jonge WAT een verschil!!!
Contrast? Zwart? Brightness? Kijkhoek? Gamut? m.a.w. verklaar u nader :)

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 08-08-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@Aprilson: Ik heb er zelf geen last van in ieder geval, dus ik heb het zelf ook niet denk ik zo :P

Maar goed. Ik heb gisteren twee keer vlak achter elkaar een BSOD gehad omdat mijn beeldschermstuurprogramma niet meer reageerde.

IK had een extern scherm aangesloten waarop ik een film aan het bekijken was en het beeldschermstuurprogramma crashte een aantal keer achter elkaar ( dus weer stuurprogramma starten en dan crashte die weer) en toen zag ik dus t blauwe scherm. Moet ik hier verder nog iets mee doen?

Wat ik ook wel eens heb bij het opstarten van Vista, is dat tijdens het inlog scherm een gedeelte van mijn scherm zwart blijft. Dan is het dus even zwart voor een gedeelte en dan wordt het verder geladen ofzo en dan is t ineens pats weg. Moet ik hier ook nog wat mee doen? En waar zou het eigenlijk aan liggen? Ik gok het op de videokaart die niet alles inlaadt ofzo.
Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.