CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Bedoelen ze niet dat je thuis internet moet hebben? Zodat je thuis informatie over de lessen kan opvragen.the squaler1 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:30:
[...]
het klinkt misschien raar maar ik zit op het MBO bij roc tilburg en daar mogen wij met de laptop ook geen gebruikt maken van het draadloos netwerk en moet we ook zelf zorgen voor het internet dmv van een dongel of HSDPA of een ander netwerk uit de buurt op pakken maar 9 van de 10 keer beveiligd dus schiet niet op.
Ik zelf kan me eigen geen HSDPA veroorloven met de boeken etc.
Als je toch die HSDPA module van Dell wilt: het is inderdaad fijner om een interne module te hebben, maar houd er rekening mee dat deze wel stukken hoger is dan een dongel (=25 euro) en een HSDPA abonnement meer dan 20-25 euro per maand kost (en nee, je kan niet je GSM internet hiervoor gebruiken).
[ Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 19-07-2009 01:09 ]
(dat het van Vodafone of KPN niet mag is natuurlijk een ander verhaal)
There is no place like 127.0.0.1
silmaril8 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:47:
[...]
een HSDPA abonnement meer dan 20-25 euro per maand kost (en nee, je kan niet je GSM internet hiervoor gebruiken).
kan niet of mag niet?
Verwijderd
als je hsdpa op je mobiel hebt en een mogelijkheid om dat door te geven aan je pc via usb moet het toch kunnen volgens mij? zo werken die modems/dongels ook maar dan heeft het geen scherm, toetsenbord, camera etc als in een normale mobiel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 09:41 ]
Kan niet omdat de IT afdeling bij de GSM providers niet gek zijn
Zo`n modem inbouwen gaat dus wel alleen hoe zit het dan met de antennes?
En zou dit ook goed werken met windows 7?
Ik heb zo'n hsdpa modem ingebouwd besteld. Ik weet niet meer hoeveel het kost, ergens tussen de 100-120 euro. De meegeleverde Dell software heb ik er af gegooid en gebruik die van Vodafone onder Windows 7. Werkt prima. Je hoort af en toe alleen heel zachtjes dat typerende GSM storing geluid, maar alleen als je verbinding hebt..Onder apparaten en printers staat 7x dit modem vermeld als onbekend, met allerlei verschillende functies. Zelf een GPS staat er bij, deze is mij alleen nog niet gelukt om te gebruiken.ruudvd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:03:
Ik had gelezen dat er ook een hsdpa modem in een studio 15 gaat, heeft een van jullie hier ervaring mee en is dit beter als een usb dongel?
En weten jullie ook de meerprijs van zo`n hsdpa modem in je laptop?
Want ik moet verplicht internettoegang hebben op mijn volgende school en je mag niet op het draadloos netwerk.
Dus raden ze je aan een dongel aan te schaffen maar een hsdpa modem in je laptop is natuurlijk veel handiger!
En met de dell driver herkende het dan wel alle 7 onbekende apparaten?
Dat heet Tethering en als je het topic hier op GoT over tethering leest, weet je dat de providers ook dit kunnen zien en dus weten of jij je GSM internet abonnement voor je laptop gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:40:
offtopic:
als je hsdpa op je mobiel hebt en een mogelijkheid om dat door te geven aan je pc via usb moet het toch kunnen volgens mij? zo werken die modems/dongels ook maar dan heeft het geen scherm, toetsenbord, camera etc als in een normale mobiel
Je kan dus niet je GSM internet sim only kaartje erin doen he? Je moet echt een speciale Mobiel Internet (voor laptops/pcs) simkaart hebben. Zo'n simkaartje van Mobiel Internet kost wel 10 euro per maand minstens en de snelheid is echt om te huilen. Check hier maar eens. 384kbps is dus 45Kb/s wat je maximaal haalt. Ook zit je nog eens met FOP's (als je teveel data hebt, krijg je een waarschuwing).ruudvd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:35:
Dus dan kun je gewoon een sim only kaartje van mobiel internet erin doen?
Lees dit maar eens: [Vaag] Hoe kan VF weten dat ik mijn foon als modem gebruik?
[ Voor 44% gewijzigd door silmaril8 op 19-07-2009 11:10 ]
Win7 herkende zelfs dat het een Dell 5530 modem is. Staat alleen ingedeeld bij onbekende apparaten. Sim only kaartje kan er idd in. Ik heb die van Vodafone, kost 5 euro. Dan vanaf 0,125 per MB prepaid internetten. Op volle HSDPA snelheid.ruudvd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:35:
Dus dan kun je gewoon een sim only kaartje van mobiel internet erin doen?
[ Voor 8% gewijzigd door wrcveen op 19-07-2009 11:12 ]
Maar volgens mij is dat geen hsdpa.
Werkt dat modem dan ook met umts?
http://www.vodafone.nl/pr...top/Wat_kost_het/prepaid/ruudvd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:22:
Ik had dit abbo al gevonden: http://shop.telfort.nl/mo...t-onbeperkt-sim-only.html
Maar volgens mij is dat geen hsdpa.
Werkt dat modem dan ook met umts?
is HSDPA, modem werkt ook met de oudere standaard UMTS
Verwijderd
Ik mag graag weten of de HDD nog flink bezig is, maar door het ontbreken van een indicator daarvoor zie je dat niet. Jammer.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:44:
@bouwe: een capslock indicator zit er ook op, moet je quickset van de cd installeren als het goed is.. of je bedoelt een fysiek ledje? die mis ik nooi eigenlijk, bij laptops plaatsen ze die altijd zo dat ik ze toch niet zie omdat ik er met me hand overheen zit of blind typ
Verwijderd
@karine: voor muziekcd's gebruik ik gewoon wmp, dvd's kopieren dvdshrink, iso's branden active@ iso burner, voor de rest brand ik niks eigenlijk
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 14:14 ]
Alcohol heb ik al voor iso.
Misschien nero lite, heb cdburnerxp geinstalleerd maar deze wordt niet ondersteund.
Maar voor het gemak zou ik voor €7,50 euro Nero Essentials nemen:
http://cgi.ebay.nl/NERO-8...rms=%7C293%3A1%7C294%3A30
Waarom wil iedereen van Vista af (refund door weigeren licentie)? Is Vista (64bit) dan echt zo slecht en welk besturingsprogramma gebruiken jullie dan?
Hoeveel extra kost het Full HD scherm dat alleen telefonisch te bestellen is en is het echt de moeite?
Ik kom met de Studio 15 (N0053512) en alleen aanpassing naar processor P8600 en 5%-kortingsbon uit op 740,55 incl. verzendkosten. Doen? Of denk je dat er telefonisch nog meer uit te halen is?
Off topic:
Gebruiken jullie ipv Microsoft Office pakketten Open Office?
Het Full HD scherm kost 80 eur.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 19-07-2009 17:47 ]
Vista is een prima OSFronky schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:42:
Paar vraagjes:
Waarom wil iedereen van Vista af (refund door weigeren licentie)? Is Vista (64bit) dan echt zo slecht en welk besturingsprogramma gebruiken jullie dan?
Hoeveel extra kost het Full HD scherm dat alleen telefonisch te bestellen is en is het echt de moeite?
Ik kom met de Studio 15 (N0053512) en alleen aanpassing naar processor P8600 en 5%-kortingsbon uit op 740,55 incl. verzendkosten. Doen? Of denk je dat er telefonisch nog meer uit te halen is?
Off topic:
Gebruiken jullie ipv Microsoft Office pakketten Open Office?
Het full-hd scherm is trouwens ook veel betere kwaliteit. De normale schermen hebben nogal vaak last van dode pixels las ik.
Thnx. En Win 7 RC had je al dus begrijp ik dan. Ik heb zelf geen (legale) versie van welk pakket dan ook. Dus dan kan ik net zo goed het Vista SP1 houden. Niet?Philflow schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:47:
@ Fronky, ik heb het geretourneerd voor het geld. Ik heb er nu Win 7 RC opstaan. Vista SP1 is een prima OS imo. Niks mis mee.
Het Full HD scherm kost 80 eur.
Verwijderd
Ik ga binnenkort (over een kleine maand) als ik weer terug ben van vakantie de Dell laptop van 399,- aanschaffen. Drie maal, voor mij en mijn 2 zusjes elk 1. Dit omdat het de enigste echte laptop is voor die prijs (respectabele processor en werkgeheugen). Nu lees ik hier allerlei tips om goedkoper de laptop te krijgen. Graag zou ik een korte uitleg krijgen met wat ik allemaal kan doen omdat ik er vrij weinig van snap en er geen knoop aan vast kan binden. Vista weg doen is geen optie omdat Windows 7 er dan ook gratis bij zit (correct me if i'm wrong). Ook de vraag: wanneer is het beste moment om de laptop te kopen, dus na mijn vakantie gelijk of is even wachten tot het eind van het kwartaal slimmer?
Groeten en alvast bedankt!
Win 7 RC kun je gratis downloaden. Google is your friendFronky schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:16:
[...]
En Win 7 RC had je al dus begrijp ik dan. Ik heb zelf geen (legale) versie van welk pakket dan ook. Dus dan kan ik net zo goed het Vista SP1 houden. Niet?
over windows 7 is het zo dat als deze officeel gelanceerd wordt je een gratis update kunt aanvragen bij dell. maar tegen eventuele verzendendkosten.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:47:
Hallo.
Ik ga binnenkort (over een kleine maand) als ik weer terug ben van vakantie de Dell laptop van 399,- aanschaffen. Drie maal, voor mij en mijn 2 zusjes elk 1. Dit omdat het de enigste echte laptop is voor die prijs (respectabele processor en werkgeheugen). Nu lees ik hier allerlei tips om goedkoper de laptop te krijgen. Graag zou ik een korte uitleg krijgen met wat ik allemaal kan doen omdat ik er vrij weinig van snap en er geen knoop aan vast kan binden. Vista weg doen is geen optie omdat Windows 7 er dan ook gratis bij zit (correct me if i'm wrong). Ook de vraag: wanneer is het beste moment om de laptop te kopen, dus na mijn vakantie gelijk of is even wachten tot het eind van het kwartaal slimmer?
Groeten en alvast bedankt!
Om goedkoper te krijgen is met name door vista en works te weigeren waardoor je €90 goedkoper uit bent
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Ah, vandaar. Dan zal ik Vista ook maar gaan weigeren en Win 7 RC gaan gebruikene n zodra Windows 7 in oktober beschikbaar is het gratis upgraden.Philflow schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:48:
[...]
Win 7 RC kun je gratis downloaden. Google is your friend
Het weigeren van Vista (en Works) moet je telefonisch regelen voordat je de laptop voor de eerste keer aan zet waarschijnlijk? Anders heb je Vista al gebruikt. Klopt dit?
Bedankt in elk geval, zoals je merkt heb ik er weinig verstand van.
Als je Vista weigert heb je (volgens mij) geen recht op een gratis Win 7 upgrade...Fronky schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Ah, vandaar. Dan zal ik Vista ook maar gaan weigeren en Win 7 RC gaan gebruikene n zodra Windows 7 in oktober beschikbaar is het gratis upgraden.
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 19-07-2009 20:46 ]
Als je weigert heb je natuurlijk geen recht op gratis upgrade.Philflow schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:45:
[...]
Als je Vista weigert heb je (volgens mij) geen recht op een gratis Win 7 upgrade...
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Je mag de vista gerust starten en gebruiken, zij geven dit aan Microsoft door en die blokeren dan de licentie en dat kan wel enkele weken duren.
Dus intussen kan je vista blijven gebruiken.
IK heb ook Windows 7 draaien en dat loopt super.
Even over het geluid van de laptop dit vind ik in tegenstelling tot de Inspirion 1525 en andere laptops op de studio 1555 toch vele malen beter. Dit komt denk ik door mede er een subwoofer inzit.
Ik ben er wel over te spreken. maar over het algemeen hang ik hem aan mijn Home Cinema of een koptelefoon.
Ik ben van win 7 terug gegaan naar vista wegens geen drivers van het geluid dus had ***** geluid
[ Voor 11% gewijzigd door the squaler1 op 19-07-2009 20:59 ]
Moet je dan de laptop open maken of kan het van buitenaf?
Verwijderd
Ben het met je eens. Heb een aantal slechte reviews gelezen over het geluid, maar het is echt 10x beter dan mijn vorige Inspioron 6400.the squaler1 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:59:
Even over het geluid van de laptop dit vind ik in tegenstelling tot de Inspirion 1525 en andere laptops op de studio 1555 toch vele malen beter. Dit komt denk ik door mede er een subwoofer inzit.
Ik ben er wel over te spreken. maar over het algemeen hang ik hem aan mijn Home Cinema of een koptelefoon.
Bij mij (wel een studio 1535, dus de 'oude') zit er een gat achter de batterijruudvd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:59:
En waar moet je dan ergens je sim kaartje in doen bij een hsdpa modem?
There is no place like 127.0.0.1
Er zit een sleuf die bedoelt lijkt voor een simkaart.ruudvd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:45:
En weet iemand anders misschien hoe het zit bij het nieuwe model, zit daar ook een gat achter de batterij?
Klik (1555)ruudvd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:59:
En waar moet je dan ergens je sim kaartje in doen bij een hsdpa modem?

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb toch prima geluid onder windows 7 ??the squaler1 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:59:
Ik ben van win 7 terug gegaan naar vista wegens geen drivers van het geluid dus had ***** geluid
HSDPA modem is waarschijnlijk goedkoper op ebay.ruudvd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:29:
Had de prijzen nagevraagd met de dell chat hsdpa modem ongeveer 130 euro en het full hd scherm tussen de 80 en 120 euro
bijv deze: http://cgi.ebay.nl/DELL-W...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Zou deze werken met de studio 15?
Maar ik zie wel antenne aansluitingen maar die zitten er niet bij volgens mij.
[ Voor 61% gewijzigd door ruudvd op 20-07-2009 14:24 ]
Deze zou moeten werken in de Studio 15 (1535/36/37-1555). Als je de onderkant open maakt zie je als het goed is of je de antenne kabeltjes ook hebt (volgens mij hebben alle systemen deze).ruudvd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:45:
ja dat weet ik alleen hoe zit het dan met antennes en het erin zetten lukt mij wel alleen werkt het dan ook in nl?
bijv deze: http://cgi.ebay.nl/DELL-W...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Zou deze werken met de studio 15?
Maar ik zie wel antenne aansluitingen maar die zitten er niet bij volgens mij.
Voor de 1555 verwijs ik je weer naar: klik.
Voor de 1535/36/37 naar: klik.
[ Voor 6% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-07-2009 14:49 ]
http://forum.notebookrevi...hread.php?t=394650&page=6Hey, I just wanted to let everyone know that we've updated our review after getting our Studio 15 back from Dell's service center. It turned out we had a faulty subwoofer in our review unit and once that problem was corrected it made a HUGE difference in terms of the audio quality from this notebook.
Bottom line, the only way this notebook has bad speakers is if there is something wrong with your particular system. If the speakers and subwoofer are working properly then you should be very impressed with the sound coming from this laptop.
Verwijderd
Het geluid vind ik ook beter dan de gemiddelde laptop...the squaler1 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:59:
Welke build heb je precies gebruikt? Ik had 7264 32 bit en 7600 64 bit en bij beiden deed het geluid het prima
Is deze ook daadwerkelijk binnen 1 werkdag?
en moet je dan de onderdelen zelf betalen of valt dit onder de in home garantie?
Dat zou me een lekkere garantie zijn als je de onderdelen zelf moest betalenruudvd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:44:
en moet je dan de onderdelen zelf betalen of valt dit onder de in home garantie?
Op de website van Dell staat het volgende: klik.ruudvd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:44:
Heeft er iemand ervaring met de in home garantie?
Is deze ook daadwerkelijk binnen 1 werkdag?
At Home Evenings & Saturdays-service
Na telefonische vaststelling van het probleem sturen wij, als dat nodig is, een door Dell opgeleide technicus naar uw locatie, binnen twee tot vijf dagen na uw oproep om uw systeem zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen.
Heeft iemand er ervaring met het HD scherm in games? Ziet het er ook een beetje leuk uit? (op die resolutie zullen het dan natuurlijk geen crysis, maar wat oudere spelletjes worden, maar toch leuk voor in de treinStudio 1555 Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB)
Productomschrijving Aantal Totaalprijs
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag 1 €696,64
Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB) 1
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Engels 1
Geen softwaretoepassing 1
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag 1
15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife 1
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] 1
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf 1
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software 1
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) 1
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart 1
Geen Bluetooth-upgrade 1
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera 1
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) 1
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees 1
Dutch - Documentation Studio 1545 1
N0753512 1
1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1
Studio 1555 Order - Netherlands 1
Geen draagtas 1
Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) 1
Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo 1
Palmsteun standaard 1
Datasafe Local 2.0 Basic 1
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels 1
Wisselstroomadapter van 90 W 1
Geen Accidental Damage-support 1
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) 1
Subtotaal: €696,64
Transportkosten: €24,37
Totaal netto: €721,01
BTW (%): €136,99
Totaal: €858,01
En cod 4 zul je wel goed kunnen spelen met de laptop?
Jaruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:30:
als je een nieuwe besteld krijg je toch type 1555?
Geen idee...En cod 4 zul je wel goed kunnen spelen met de laptop?
Toch geen dell 1555 in de lijst staan van compatibility.
Zou dit dan toch erin kunnen?
Verwijderd
Laats een vriend van me overgehad met een Studio17 P8600, 3650 (vergelijkbaar met 4570)ruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:30:
en daar liep Cod4 prima op Medium. Evenals Crysis, Mirror's Edge, HAWX etc.
Prima videokaartje dus
Verwijderd
Profiteer van € 344 inclusief BTW korting op geslecteerde laptops.
Vervalt woensdag 22 juli 2009
Is het verstandig om nog van deze korting te profiteren, of valt er snel weer een vergelijkbare actie te verwachten. Ik twijfel omdat deze actie al een tijdje loopt en toch aanzienlijk scheelt op de prijs van een studio 1555. Nu kan je een aardig systeem samenstellen zonder dat je boven de 1000 uitkomt, maar als die korting wegvalt dan betaal je voor een standaard 1555 meer dan 1000 euro en dat zou ik er niet voor over hebben.
De enige die dat weet is Dell.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:04:
Is het verstandig om nog van deze korting te profiteren, of valt er snel weer een vergelijkbare actie te verwachten.
Verwijderd
Zoals ik al zei: de enige die dat weet is Dell. Niemand hier weet wanneer er kortingen komen of hoe hoog deze zijn. Voor hetzelfde geldt dat Dell juist de prijzen omhoog gooit vanwege het nieuwe schooljaar. Maar het kan ook dat de laptops nog goedkoper worden..... dus nogmaals: het is niet te voorspellen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:29:
Verwacht je dat die nieuwe snel komen? Als ze pasin september komen vind ik het niet het wachten waard. En die kortingen van 3xx is er al een aantal weken maar de datum is altijd 22 juli geweest, dus het is niet elke week weer een aparte actie.
En hetzelfde geldt voor de Graka's en/of nieuwe chipsets/processoren. Als iets in de USA uit is, kan het soms maanden duren voordat die nieuwe onderdelen hier te bestellen is. Of maar een paar weken. Of helemaal niet.
Dus de enige die het weet is Dell, maar die zullen dat niet aan de telefoon zeggen.
[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 21-07-2009 22:43 ]
Ja.ruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:46:
Ik zie hier op ebay: http://cgi.ebay.nl/DELL-W...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Toch geen dell 1555 in de lijst staan van compatibility.
Zou dit dan toch erin kunnen?
De 1555 is gewoon nog te nieuw om in die lijst te staan maar het past zonder problemen.
Ja, maar volgensmij krijg je standaard die garantie? Althans ik heb een Studio XPS 16, maar monteur kwam 2 dagen later gewoon netjes hdd in mijn laptop vervangen.ruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:40:
Ok maar heeft er al iemand ervaring met die garantie?
(kon niet 1 dag later omdat het al 4 uur was geweest)
Ik zeg doenPaprika schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:52:
[...]
Heeft iemand er ervaring met het HD scherm in games? Ziet het er ook een beetje leuk uit? (op die resolutie zullen het dan natuurlijk geen crysis, maar wat oudere spelletjes worden, maar toch leuk voor in de trein)
Op mijn XPS 16 laptop is het goed te doen op full-hd reso met alles op het hoogst, op anti aliasing na. dat heb je toch niet nodig met zo'n resolutieruudvd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:30:
als je een nieuwe besteld krijg je toch type 1555?
Bij mij zit er dan wel een HD 3670 in, welke iets beter is dan in de Studio 15 zit
[ Voor 57% gewijzigd door Saven op 22-07-2009 00:23 ]
Hoop voor jou dat het een 4670 is, de Studio 1555 heeft een 4570Saven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:17:
...
Op mijn XPS 16 laptop is het goed te doen op full-hd reso met alles op het hoogst, op anti aliasing na. dat heb je toch niet nodig met zo'n resolutie
Bij mij zit er dan wel een HD 3670 in, welke iets beter is dan in de Studio 15 zit
Nee die zijn niet in NL te krijgen voorlopig. De 3670 is volgens benchmarks iets beter dan de 4570Yippie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:45:
[...]
Hoop voor jou dat het een 4670 is, de Studio 1555 heeft een 4570
Dan kun je lang wachten. Volgens mij komen er namelijk geen nieuwe GPUs. In de VS heeft de Dell Studio 15 ook gewoon HD 4570.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:18:
ik zou wachten op de nieuwe serie graka's
Dell geeft zulke kortingen iedere week. Een zgn. sigaar uit eigen doos. Maar het werkt goed want iedere week zien we hier een berichtje in de trant van 'Moet ik snel profiteren van deze geweldige korting? want hij duurt nog maar even'.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:04:
Is het verstandig om nog van deze korting te profiteren, of valt er snel weer een vergelijkbare actie te verwachten.
en voor de graka heb ik niet veel nodig, ik speel af en toe cod 4 en soms bf2 verder moet ik er mee gaan tekenen in 3D met solidworks en inventor.
En kun je het touchpad ook uitschakelen?
Omdat ik dat niet handig vind als je aan het typen bent en ik werk toch altijd met een muis.
[ Voor 25% gewijzigd door ruudvd op 22-07-2009 13:16 ]
ben ik best wel tevreden.
cod word at war kan ik met een reso van 1024×600 goed spelen. details staan ingesteld op auto. maar zien er verder prima uit.
soms als ze met smoke of flametrowers gaan ouwehoeren daalt de fps onder de 20 maar vaak zit deze boven de 30.
in wow met 1366×768 en highest detail graphics heb ik vaak een fps van 60(lijkt wel beperkt) met minimaal 30.
assassins creed kan ik met 1366.768 en 3/4 detail lvl ook prima spelen.
ik ben dus zeer tevreden over de hd 4570
de T4200 die er in zit weet het ook nog allemaal te bolwerken
Helemaal kostenloos inderdaadruudvd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:00:
en was de hdd vervangen helemaal kosteloos?
en voor de graka heb ik niet veel nodig, ik speel af en toe cod 4 en soms bf2 verder moet ik er mee gaan tekenen in 3D met solidworks en inventor.
En kun je het touchpad ook uitschakelen?
Omdat ik dat niet handig vind als je aan het typen bent en ik werk toch altijd met een muis.
Heb mijn vorige laptop geretourneerd en direct een nieuwe besteld. Heb dit telefonisch afgehandeld omdat ik een Full HD scherm wilde. Ik heb vrijdag 10 juli de bestelling telefonisch geplaatst. Daarna belde ze maandag 13 juni alweer om het een en ander te bespreken omdat er kennelijk iets fout was gegaan. Ze wilde iniedergeval de betaling van mijn nieuwe laptop verrekenen met mijn oude geretourneerde laptop (had hier al een slecht gevoel over).
Dus ik het extra te betalen bedrag overgemaakt en maar weer afwachten. Intussen een week verder maandag 20 juli krijg ik ineens m'n geld van de geretourneerde laptop op mijn rekening, en is het dus niet verrekend met mijn nieuwe laptop. Weer bellen, blabla, uiteindelijk het gehele bedrag overgemaakt. Nu weer ruim 2 dagen verder en nog steeds geen mail met een bevestiging van de betaling.
Het is dus al bijna 2 weken geleden dat ik mijn bestelling heb geplaatst en de betaling is nog niet eens in behandeling genomen

17 juni heb ik mijn eerste laptop besteld, deze na ontevredenheid terug gestuurd en een nieuwe besteld. Ik denk dat ik blij moet zijn als ik die nieuwe de eerste week van augustus ontvang. Dan maar hopen dat die goed is en uiteindelijk dus anderhalf maand bezig geweest met bestellen

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Toch een leuke feature voor een niet al te dure laptop.
Ow, en hoe kom ik er aan? Ebay, zoeken op Studio 1555 en zo nu en dan zit er een tobo bij!
Zou je misschien ook wat foto`s kunnen posten?
[ Voor 71% gewijzigd door ruudvd op 22-07-2009 16:18 ]
Waarschijnlijk vergelijkbaar met de huidige acties..ruudvd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:46:
Morgen komen er weer nieuwe acties.
Ik hoop dat er een mooie actie tussen zit!
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Oh, hij is besteld.Saven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:17:
Ik zeg doenAl is het al alleen maar omdat de kwaliteit van dat scherm meer dan dubbel zo goed is
Misschien dat iemand met een Studio 15 (en HD4570) 1 of ander oud(er) spel op de laptop heeft en zijn/haar bevindingen zou kunnen posten? (1920x1080 of anders de standaard resolutie).
ja.Jackxl schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:37:
over de graka in de studio 1555 (de hd 4570)
ben ik best wel tevreden.
cod word at war kan ik met een reso van 1024×600 goed spelen. details staan ingesteld op auto. maar zien er verder prima uit.
soms als ze met smoke of flametrowers gaan ouwehoeren daalt de fps onder de 20 maar vaak zit deze boven de 30.
in wow met 1366×768 en highest detail graphics heb ik vaak een fps van 60(lijkt wel beperkt) met minimaal 30.
assassins creed kan ik met 1366.768 en 3/4 detail lvl ook prima spelen.
ik ben dus zeer tevreden over de hd 4570
de T4200 die er in zit weet het ook nog allemaal te bolwerken
prachtkaart
Verwijderd
GTA SA doet het geweldig, maar dat was ook wel te verwachten, alles stond op zijn hoogste behalve anti-aliasing. GTA IV nog niet kunnen testen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 00:39 ]
Dat wisselt om de week inderdaad.ruudvd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:35:
Slim van dell gratis verzendkosten alleen dan hebben ze wel de 30 euro verzendkosten bij de verkoopprijs opgeteld dus het is eigenlijk niet gratis.
Zoals eerder vermeld, Dell is meester op het gebied van sigaar uit eigen doos.
inderdaad, dus geen verandering in aanbod tot 29 juli (ook de 5% korting is tot dan geldig) - tenzij ze nog met een interessante weekendaanbieding zouden komenruudvd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:35:
Slim van dell gratis verzendkosten alleen dan hebben ze wel de 30 euro verzendkosten bij de verkoopprijs opgeteld dus het is eigenlijk niet gratis.
Om even terug te komen op een eerdere vraag kun je het touchpad uitschakelen?
En kun je er een 2e monitor op aansluiten via hdmi zodat je op 2 schermen kunt werken.
Omdat ik een toetsenbord plaatje zag met een soort switch knopje voor het scherm?
[ Voor 5% gewijzigd door ruudvd op 23-07-2009 10:50 ]
Je kan een beeldscherm aansluiten zodat je op 2 schermen kan werken, maar ik weet NIET of dit via HDMI ook werkt. Ik heb het namelijk gewoon via de VGA poort gedaan
[ Voor 111% gewijzigd door Tukk op 23-07-2009 17:47 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Hoe kan je je bericht meer dan 100% wijzigen, hij is dan toch helemaal gewijzigd als je 100% hebt, hoe kan je dan nog meer wijzigen als hij al compleet gewijzigd is? Waarom ik dit vraag? De poster boven mij heeft dit er staan: Tukk wijzigde dit bericht 23-07-2009 17:47 (111%)
en volgens mij was dat een hd ready resolutie.
Maar volgens mij is dat een kwestie van wennen en dat vooral met de full hd resolutie.
Nu zit ik nog te kijken op een 17 inch acer schermpje met de resolutie van 1280 x 960.
Dus veel slechter zal het niet worden.
En voor thuis wil ik er een 2e scherm bijkopen.
OfftopicEdwardvGelder schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:42:
offtopic:
Hoe kan je je bericht meer dan 100% wijzigen, hij is dan toch helemaal gewijzigd als je 100% hebt, hoe kan je dan nog meer wijzigen als hij al compleet gewijzigd is? Waarom ik dit vraag? De poster boven mij heeft dit er staan: Tukk wijzigde dit bericht 23-07-2009 17:47 (111%)
Tekst tikken, posten, dan 2x zoveel tekst er bij tikken dmv edit en postnen? Dan zit je al op 100% toch ?
Op die manier kan je volgens mij oneindig doorgaan.
Verwijderd
Wat mij trouwens ook opvalt, dat mijn internet enooooorm langzaam wordt als ik de drivers van de touchpad installeer, dat het bijna ondoenelijk is om gewoon te internetten. De driver heb ik eraf gegooid en na 1 keer een volledige reboot was alles normaal en volle snelheid. Vind dit erg vreemd
Verwijderd
Hoeveel voordeliger lijken de"back to school acties jullie"? Want ik vind 2.0dual core, 4gb ram, 320gb hd, hd 4570 van 512mb geen slechte deal voor 599€(waar je mss nog wel wat afkrijgt)(mijn budget dat ik wil geven is max 599(geen 600))
Gooi er de 5% bon overheen en de 3% EPP en stuur windows terug en je hebt een leuke aanbieding.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:17:
Sinds vandaag nieuwe 'promoties' eigenlijk zelfde als ervoor maar gratis levering nu..
Hoeveel voordeliger lijken de"back to school acties jullie"? Want ik vind 2.0dual core, 4gb ram, 320gb hd, hd 4570 van 512mb geen slechte deal voor 599€(waar je mss nog wel wat afkrijgt)(mijn budget dat ik wil geven is max 599(geen 600))
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 19:19 ]
De systeem prijs vóór kortingen moet boven de 899 zijn.Saven schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:10:
De 5% bon werkt alleen vanaf 899 euro of hoger toch?
Dit topic is gesloten.