Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rylo: ik gebruik normaal sleeves in een normale tas, ik vind laptop tassen niet echt veilig (valt veel te veel op dat er een laptop in zit :P ). Laptoptassen die er als normale tassen uitzien zijn ook verrekte duur.

Wat me opvalt: in XP moet je de touchpad driver installeren om de eject-toets te kunnen gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
geerttttt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:52:
Nog nieuwe aanbiedingen voor deze week gespot?
De aanbiedingen van deze week kun je op de website van Dell op 3 plaatsen terug vinden. Heb je ze al kunnen vinden? Ik wil best wel even de linkjes posten, laat maar horen.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 16-07-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie anders niet echt andere aanbiedingen in vergelijking met afgelopen week.
Ben ik blind of zijn er gewoon geen andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:01:
Ik zie anders niet echt andere aanbiedingen in vergelijking met afgelopen week.
Ben ik blind of zijn er gewoon geen andere?
De linkse Studio aanbieding lijkt mij nieuw, verder weinig veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm jammer.
Verder heb ik dit gevonden: http://www.hrexchange.nl/...n-geldig-tm-28-juli-2009/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:07:

Wat me opvalt: in XP moet je de touchpad driver installeren om de eject-toets te kunnen gebruiken :?
Bedoel je dat het met de Dell Quickset software niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yippie: inderdaad.. ik had eerst quickset geinstalleerd, en ik kreeg wel mooi te zien van volume en helderheid, maar de eject toets deed niks. toen had ik de touchpaddriver geinstalleerd en werkte het dus wel. vreeemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
kun je ook Intel® Virtualization Technology inschakelen in de bios?
Want ik wil virtualbox gaan gebruiken en dan lijkt met het wel handig dat het ook op de laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is toch dat ene dat hij processor ruimte reserveerd voor virtuele pc's enzo he? dat zat er ook in geloof ik.

En ik heb net Windows 7 geinstalleerd, ging goed, dual boot werkt in 1 keer (na een totale format van hd en repartitionering) en het ziet er netjes uit :) Wireless werkte in 1 keer zonder aparte drivers, eject toets deed het ook (ik neem aan dat de andere toetsen dus ook werken), webcam en microfoon weet ik niet, die gebruik ik toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Rylo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:47:
2 opmerkingen;

- Hoe zit het met t opladen van je accu, moet je deze zoveel mogelijk volledige cycles laten maken, dus leeg-vol leeg-vol, of gewoon zo vaak mogelijk op 100% houden? Ik weet van vroeger.. dat wanneer je een accu constant aan het netstroom hield, de batterij niet lang meeging. Geld dit nog steeds?

- Ik heb een mailtje gestuurd naar de support wat betreft de schermspeling van de bezel en zij bieden mij nu een replacement aan. Ik zoek nog even uit of dit een nieuwe of een refurb betreft maar ik hou jullie op de hoogte. Gewoon doen als het een nieuwe betreft toch?:)

@saven: Klagen en omruilen:)?
@darkunreal: hoeveel fps?:)

ps. zo maar ff bellen voor vista refund!

[offtopic] Wat gebruiken jullie als transportmiddel, zijn Crumpler laptoptassen any good?:) of gebruiken jullie laptopsleeves - lemme know!^^
mn vraag hierboven over de batterij is een beetje ondergesneeuwd ! iemand nog ideeën erover?:)

@saven: een refurb..? ik krijg dus zoals het ernaar uitziet een nieuwe en ik heb echt een niet zo uitgebreide mail gestuurd hoor, dus misschien gewoon nog x probere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rylo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:46:
[...]

mn vraag hierboven over de batterij is een beetje ondergesneeuwd ! iemand nog ideeën erover?:)
Het kicken van een bericht/post/vraag binnen 24uur wordt niet zo op prijs gesteld. Maar om je vraag een beetje te beantwoorden: volgens mij zijn er al vele topics aan het gebruik van een accu besteed. Ik denk dat je het beste kan zoeken binnen GoT of Google naar een antwoord. Daar zul je waarschijnlijk een beter antwoord vinden dan hier. En dan uiteraard hier het antwoord posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er stond op zo'n briefje dat het beste was om de laptop inclu accu eerst 12 uur aan de voeding te hangen :)
dus dat heb ik ook maar gedaan, maar over aan de lader houden weet ik niks

Windows 7 (als dual boot met XP) doet het trouwens prima, tot nu doet alles het zonder de driver cd, heeft microsoft zeker alles op alles gezet om dat gefixed te krijgen, scheen niet geweldig te zijn bij laptops..

Het ziet er allemaal ook beter uit dan verwacht, de taakbalk is niet zo lelijk met vakjes als gedacht en er zit een geweldige slideshow achtergrond in :D Ik zou bijna direct overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17
Weet iemand het email adres om naar te mailen voor de refund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:24:
Weet iemand het email adres om naar te mailen voor de refund?
Gewoon bellen zoals iedereen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Windows 7 (build 1745) eropgezet, alleen bij mij herkende hij de touchpad (scrollfunctie) en de media buttons niet. De drivers heb ik dus alsnog moeten installeren. Als ik mij ook goed weet te herinneren, wanneer je op de accu/batterij icon klikt, dan heb je toch 3 power plan opties? Ik heb na mijn clean install alleen maar twee opties (balanced en power saver).

Het lukt mij ook niet om een adhoc netwerk aan te maken (mijn laptop is via ethernet verbonden. Wi-Fi is bedoeld voor mijn iPod Touch), voor de clean install werkte dit wel.

Tips, advies iemand? :)

Ik heb mijn laptop net een weekje. Nog geen dode pixels tegen gekomen gelukkig. Verder werkt alles gewoon goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hara: nee klopt, scrollfunctie van de touchpad werkt ook bij mij niet maar dat vind ik gewoon niet fijn, dat gebruik ik dus ook nooit ;) Gestures vind ik ook maar vaag, gebruik ik ook dus niet..

ik heb ook maar 2 power opties, balanced en power saver.. is wel raar dat er ook niet eens bij staat dat er iets van mighty bij staat (dat hij gewoon op maximale prestaties zit dus). mediaknoppen doen het allemaal dus op build 7264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen, ik overweeg de aankoop van een studio 15 maar heb nog een vraagje.
Ik ga de computer veel mobiel in huis gebruiken en dus vraag ik me af: Wat is nu het verschil tussen al die netwerk kaarten?

Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [inbegrepen in de prijs]
Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n) [meerprijs € 20,00 of € 1/maand-1]
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino) [meerprijs € 40,00 of € 2/maand-1]
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart [meerprijs € 20,00 of € 1/maand-1]

Ik ben van plan binnen de 20 meter te bljiven(wel met muren tussen)
is de 1397 daarvoor voldoende?

Verder nog een vraagje, ik ga de laptop veel gebruiken om op mijn televisie aan te sluiten, iemand ervaring mee of dit makkelijk werkt? En wat de kwaliteit is?

Ik zou voor de 599€ aanbieding gaan(belgische site, niet de nl)
doen of niet doen? :D

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit een hdmi in dus dat zit wel goed verwacht ik

de intel wifi link 5100 en 5300 is het verschil dat op de eerste 2 antennes zit, de 2de zitten er 3.
de bovenste heeft alleen maar b en g, geen n dus en de 2de heeft alleen n

en tja, wel doen of niet doen, wat zijn de overige specs ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:11:
Ik ben van plan binnen de 20 meter te bljiven(wel met muren tussen)
is de 1397 daarvoor voldoende?
Ja voor internet gebruik. Als je veel data over je netwerk wil pompen neem je beter n.
Ik zou voor de 599€ aanbieding gaan(belgische site, niet de nl)
doen of niet doen? :D
Welke aanbieding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"de intel wifi link 5100 en 5300 is het verschil dat op de eerste 2 antennes zit, de 2de zitten er 3.
de bovenste heeft alleen maar b en g, geen n dus en de 2de heeft alleen n"

En hoe vertaal je dit naar het nederlands? XD
Is de standaard kaart voldoende voor in huis goed ontvangst te hebben?
Ik weet aardig wat van pcs maar laptops en netwerken ben ik écht clueless :P

Specs
T4200(2.0ghz dual)
320gb hd(5400rpm)
512mb HD 4570 (behoorlijk sterke grafische kaart lijkt me)
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
4gb ram
2mp cam en de andere standaard spullen =P

Edit: http://www1.euro.dell.com...hs1&l=nl&s=dhs&ref=homepg

Daar, bijna vanonder vind je de aanbieding

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:20:
Is de standaard kaart voldoende voor in huis goed ontvangst te hebben?
JA.

Ps hier nog 3% extra korting voor je ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 16-07-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5100 = 2 antennes
5300 = 3 antennes

802.11a = sloom
802.11b = minder sloom
802.11g = goed genoeg
802.11n = snel

a wordt bijna niet meer gebruikt, b ook minder, g is de standaard, n wordt al snel de standaard ;)

voor 600 euro is dat een best aardige aanbieding, alleen ik had een 2,4 ghz processor en een 7200 rpm hd voor 694...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:24:
[...]

JA.

Ps hier nog 3% extra korting voor je ;)
Ok prima, thx voor dat al op te klaren voor me :D
Je linkje werkt niet denkik? Prijs is nog steeds 599 euries?
Hoe kom ik aan 3% korting? het is niet veel maar scheelt toch weer 18€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:26:
5100 = 2 antennes
5300 = 3 antennes

802.11a = sloom
802.11b = minder sloom
802.11g = goed genoeg
802.11n = snel

a wordt bijna niet meer gebruikt, b ook minder, g is de standaard, n wordt al snel de standaard ;)

voor 600 euro is dat een best aardige aanbieding, alleen ik had een 2,4 ghz processor en een 7200 rpm hd voor 694...
Ben jij een nl of be? nl is namelijk goedkoper, maar jullie toetsen staan allemaal verkeerd ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook al een kortingsbon er bij gepakt?
en er is ergens hier een korte handleiding hoe je de korting krijgt, paar paginas terug

@drazhar: ik ben nl, moeten jullie maar geen azerty gebruiken 8)7 (en moet ik maar eens leren duidelijkere verhalen te typen :D )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Laatst online: 22-09 18:27
ik heb ook windows 7 geinstalleerd en dit werkt allemaal super.
behalve de geluidsdriver.
ik heb wel gewoon geluid maar de vista x64 driver van dell pakt die niet.
maar zou wel graag het idt progje willen.

weet iemand hoe ik deze krijg???

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:26:
[...]
Je linkje werkt niet denkik? Prijs is nog steeds 599 euries?
http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=beepp1&l=nl&s=dhs

dat moet m zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep hij werkt idd, thx =)
Ik lees net op het forum, in andere topic dat de huidige aanbiedingen niet geweldig zijn, zou ik er goed aan doen te wachten op een betere(die er mss nooit komt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik jou was zou ik inderdaad nog effe wachten, maar het ligt eraan of je de laptop nu perse moet hebben of niet he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:01:
[...]
Ik lees net op het forum, in andere topic dat de huidige aanbiedingen niet geweldig zijn, zou ik er goed aan doen te wachten op een betere(die er mss nooit komt)?
Je weet het nooit met Dell. Maar het is wel zo dat 2 weken geleden en 4 weken geleden de prijzen veel beter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:27:
als ik jou was zou ik inderdaad nog effe wachten, maar het ligt eraan of je de laptop nu perse moet hebben of niet he..
Enige reden? Ik kan wel wachten tot begin september in principe, maar ben bang dat de prijzen net hoger gaan liggen dan? school begint = meer verkoop dus kunnen ze wel ietsje meer vragen denkik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
the squaler1 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:32:

?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@draz: ik zou denken dat er straks juist meer korting komt.. de standaard student die zal niet zo snel naar dell kijken (denk ik) omdat er dan ook aanbiedingen zijn bij de hoge school etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:36:
@draz: ik zou denken dat er straks juist meer korting komt.. de standaard student die zal niet zo snel naar dell kijken (denk ik) omdat er dan ook aanbiedingen zijn bij de hoge school etc
Dat is ook waar ik nog steeds op hoop, dat weerhoud mij ook van kopen... Als ze nou gewoon met 7,5 a 10% kortingscode's komen...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
de reden dat prijzen eind juni stuk beter waren, 't was het einde van Q2 - het verkoopscijfer moest nog beetje opgesmukt worden (maar zal toch slecht zijn, Dell waarschuwde er reeds voor). nu bij begin van Q3 geven ze niet eens 10% korting meer... zal wel veranderen als straks de hel losbreekt

btw, bij de prijzen staat incl. BTW en Recupel en. Transport - maar er worden toch verzendkosten aangerekend?

[ Voor 16% gewijzigd door xenne op 16-07-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
xenne schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:26:
de reden dat prijzen eind juni stuk beter waren, 't was het einde van Q2 - het verkoopscijfer moest nog beetje opgesmukt worden (maar zal toch slecht zijn, Dell waarschuwde er reeds voor). nu bij begin van Q3 geven ze niet eens 10% korting meer... zal wel veranderen als straks de hel losbreekt

btw, bij de prijzen staat incl. BTW en Recupel en. Transport - maar er worden toch verzendkosten aangerekend?
Welke hel bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker niet mogelijk om de "normale" 5% korting te krijgen én de zogenaamde studentenkorting? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
sorry voor de kick eerder, zal het zelf uitzoeken hoe het zit met het opladen van de huidige notebook batterijen.

Nu zag ik dat er mensen, zoals ikzelf, geinteresseerd waren in een backlit keyboard.

dit vond ik op eBay, op moment van posten zijn er nog _2_ beschikbaar > http://cgi.ebay.nl/New-DE...294%3A50#ebayphotohosting

Hopelijk wordt dit niet als reclame gezien, want ik ken die gekke aziaat niet(!), wel goede sale-stats verder:)

Sla je slag !

[ Voor 19% gewijzigd door Rylo op 17-07-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
geerttttt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:59:
[...]
Dat is ook waar ik nog steeds op hoop, dat weerhoud mij ook van kopen... Als ze nou gewoon met 7,5 a 10% kortingscode's komen...
Er was iemand die zei dat er vanaf nu alleen nog maar 5% kortingscodes komen. Tot nu toe lijkt die persoon gelijk te hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:12:
Het is zeker niet mogelijk om de "normale" 5% korting te krijgen én de zogenaamde studentenkorting? :P
Er was iemand die 200 euro korting had geregeld via de telefoon. Terwijl er op dat moment geen goede acties waren had ie toch een goede prijs. (misschien dat iemand het voorbeeld kan quoten). Ook kun je natuurlijk 5% + EPP korting krijgen.
Rylo schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 02:04:
Nu zag ik dat er mensen, zoals ikzelf, geinteresseerd waren in een backlit keyboard.
Sla je slag !
Ik zou wel even opletten:
Q: I have a studio 1555 without the backlit keyboard. Is there a plug in for this new keyboard?
A: sorry, I 'm not sure if it works on your laptop, please contact your laptop seller to verify this, thank you.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Raden jullie het aan om een 7200 rpm harde schijf erbij te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Laatst online: 29-07 14:09
ruudvd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:16:
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ruudvd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:16:
Nee, want het is onmogelijk te weten welke harde schijf Dell monteert. Voorbeeldje: een 5400rpm WD5000BEVT is sneller dan een 7200rpm 320GB Seagate 7200.4.

Beter bestel je de goedkoopste optie van Dell en regel je zelf (eventueel) een upgrade. Dat ben je goedkoper uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Dat kan natuurlijk ook de Harde schijven worden toch steeds goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 05:46:
[...]

Ik zou wel even opletten:
Q: I have a studio 1555 without the backlit keyboard. Is there a plug in for this new keyboard?
A: sorry, I 'm not sure if it works on your laptop, please contact your laptop seller to verify this, thank you.
op de driver cd stond er een driver/utilitie waarmee je de backlit tobo kon sturen als ik me het goed herinner ;) dus dat zou geen probleem moeten zijn.
maar het probleem is dat ik geen zin heb om mijn toetsenborden te slopen / garantie te laten vervallen / 30 dollar uitgeven voor iets wat ik niet ontvang of iets wat mischien niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24
Meer mensen die last hebben van dat als je de laptop sluit hij soms niet goed wil sluiten?
Die 'schanieren' bij de boksen vertrouw ik namelijk niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
't vervolg van de val van de economie... zitten nu in fase van valse hoop

wie geduld heeft, ik zou wachten met aankopen tot het einde van de vakantie of einde Q3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dennis: hier geen problemen :|

dit is best raar, de drivercd zegt dat er een 5100 en een 5300 intel wifilink kaart inzit, is best knap.. maar ik kan geen van beide drivers installeren

ati ccc en driver doet het wel normaal

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit en goede deal of kan ik beter op een andere aanbieding wachten?

Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Microsoft® Office 2007 Home & Student - Nederlands
Value-plan: 2 jaar In Home-garantie, McAfee Antivirus, training voor back-ups en beveiliging van gegevens - Nederlands
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) (Centrino)
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees

Bespaar €50 "incl. btw" op het Value Plan
Vervalt woensdag 29 juli 2009

Profiteer van € 344 inclusief BTW korting op geslecteerde laptops.
Vervalt woensdag 22 juli 2009
+ 5% kortingsbon en 6% epp korting

Totaalprijs: € 940,72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:43:
Is dit en goede deal of kan ik beter op een andere aanbieding wachten?
Totaalprijs: € 940,72
Ik vind het best duur voor wat je krijgt. Ik denk dat je wel beter kunt krijgen voor dat geld. Hier een willekeurig voorbeeld. Ook een Sony FW41E/H is er voor 899,- met 2 jaar garantie.

Je zou de prijs van de Dell. naar beneden kunnen brengen d.m.v. zelf de HDD upgrade uitvoeren en Dell HDD verkopen, zelf een BT mini usb dongle kopen.

Misschien moet je bellen, er was laatst iemand die 200 euro korting had geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo het forum een beetje doorlees zie ik idd veel mensen die met soortgelijke specs rond de 800 uitkomen, maar ik kom niet veel lager dan dit uit. Misschien maar een keer bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:58:
Als ik zo het forum een beetje doorlees zie ik idd veel mensen die met soortgelijke specs rond de 800 uitkomen, maar ik kom niet veel lager dan dit uit. Misschien maar een keer bellen dan.
Ik kom trouwens op 895 uit voor een vergelijkbare config +Bluray, zonder BT, 2 jaar in home garantie.
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/Clipboard011.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1

niemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook even rondgeneusd in de 'nieuwe' aanbiedingen van deze week.... weinig verandering :(

Maar via de catalogus kwam ik op deze, en die vind ik incl. Blu-ray toch wel aardig scherp.

Studio 15, P8600, HD 4570, 500Gb HDD (5400rpm), Blu-ray disc, 2 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag

Prijs per eenheid Incl. BTW € 1.342,00
Profiteer van € 463 inclusief BTW korting op geslecteerde laptops.
- € 463,00
5% korting
- € 43,95

TOTAAL :€ 835,05

Extra kortingen en waardebonnen
Profiteer van 6% EPP Korting bij aanschaf van systemen tussen €700 en €1599 - € 50,10

totaal € 784,95
Totale leveringskosten € 29,00
Totaalprijs € 813,9

dit is met het standaardscherm, zit zelf te denken een Full HD scherm erbij te nemen. Ik neem aan dat bij telefonische bestelling om dit scherm te bestellen de EPP en 5% korting ook hierover gaat...?

zoals gezegd, ik vind deze aardig scherp, maar verwachten jullie dat ook deze configuratie komende tijd nog goedkoper wordt? (zeker weten doe je natuurlijk nooit)

M vr gr !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:04

Nibbz

Postmaster General

uhm.. kalimdor en outland op 60.. northernd vanaf 45 tot 60.. dalaran rond de 15 :p (BG's en instances onder glitches)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

5% korting wel, EPP van 3% niet omdat dat eigenlijk alleen korting is voor aangesloten bedrijven die wat kopen bij Dell. kun je beter via internet kopen dus.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even via de chat geinformeerd naar de backlit toetsenbord, maar die konden ze helaas niet leveren. Ik vroeg ook nog of dit later wel mogelijk werd maar ze zijn niet van plan dit te gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:51:
5% korting wel, EPP van 3% niet omdat dat eigenlijk alleen korting is voor aangesloten bedrijven die wat kopen bij Dell. kun je beter via internet kopen dus.
Er zijn genoeg mensen die bij telefonisch bestellen ook EPP erbij weten te lullen.... mezelf kennende zal dat dan ook wel lukken (ghehe, eigendunk...) maar bedoelde meer of deze kortingen dan ook over het scherm gaan (wat je alleen telefonisch kunt bestellen, dus via internet is geen optie). Maja, maakt ook niet uit... die 6 euro doet t m ook niet natuurlijk (weer n pakkie peuken :) )

edit: enneh, EPP op deze aanbieding is 6%.... wel interessant

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Ik heb ook die EPP er telefonisch bijgeluld, gewoon gezegd dat ik werkzaam ben bij "een bepaald bedrijf".

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OneUp schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:53:
Ik heb ook die EPP er telefonische bijgeluld, gewoon gezegd dat ik werkzaam ben bij "een bepaald bedrijf".
precies! gewoon ff kijken welke bedrijven in het partner program zitten toch en die gewoon eentje als bluf inzetten, ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Gewoon zeggen dat je bij de Rabobank werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:39:
zoals gezegd, ik vind deze aardig scherp, maar verwachten jullie dat ook deze configuratie komende tijd nog goedkoper wordt? (zeker weten doe je natuurlijk nooit)
Iedereen verwacht betere deals. Maar of die echt komen weet niemand. Als je kunt wachten lijkt me dat sowieso slim.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:57:
Gewoon zeggen dat je bij de Rabobank werkt.
haha, beter! thx

ja k weet t, wachten is beter....maar soms wel moeilijk 8)7 me toch maar ff bedwingen denk k

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 14:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor iedereen die op zoek is naar een goedkope Studio: op notebookreview gaan er steeds meer stemmen op dat het verschil in hitte en stroomgebruik tussen P en T CPUs veel kleiner is dan Intel claimt (35 watt vs. 25 watt). Sterker nog, door middel van undervolten zou het verschil helemaal verdwijnen. Helaas heb ik dit zelf niet kunnen testen maar de argumenten klinken overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levert een Full HD scherm ook betere beelden op bij games, of krijg je dan problemen met resolutie instellingen van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
25W en 35W is het maximaal vermogen die ze eruit kunnen trekken. Aangezien de processor meestal idle is, is het verschil te verwaarlozen. Leuke marketing truc van intel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Doet bij jullie het scrollgedeelte van het touchpad het wel in Firefox? Of werkt die ook niet naar behoren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de driver installeer doet ie het overal, ook op het bureaublad.. :|
(bij mij dan )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Ja heb het al opgelost door de driver van de fabrikant zelf te gebruiken en niet die van dell :') beetje slordig maarja.
btw, de voorzijde van de mousepad wordt wel errug heet... of ligt dat aan mij? (niet de mousepad zelf, maar het plastic iets er voor, mousepad zelf wordt overigens ook vrij warm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
dit heb ik ook gemerkt.. wordt erg heet idd:P zo van vgsmij smelt mn schermpi als ik m nu erop dichtklap ;)

driver van de fabrikant zelf, hiermee bedoel je de Synaptics drivers oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Haha oke dan ben ik niet de enige (al gaat het om een xps16, zoveel verschillen ze niet :))
Maar de Synaptics drivers idd jep :)

Alleen mijn eject button (touch) werkt niet... De rest van de touchknoppen wel. Dell belt me daar over een week (:') best lang maar ach, tis niet dringend) over terug.
Hopen dat ze met een oplossing komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Laatst online: 21-09 20:39
Vandaag geld van Vista terug gekregen, was 83 euro.
Totaal laptop was dus 547 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:50:
Levert een Full HD scherm ook betere beelden op bij games, of krijg je dan problemen met resolutie instellingen van het spel?
Ben ik ook wel benieuwd naar, want je zit volgensmij bij Red Alert 3 bijvoorbeeld vast aan standaard resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
karakedi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:19:
25W en 35W is het maximaal vermogen die ze eruit kunnen trekken. Aangezien de processor meestal idle is, is het verschil te verwaarlozen. Leuke marketing truc van intel eigenlijk.
Klopt. Waar ik het over had is het verschil onder load. Dat kan volledig verdwijnen door undervolten zeggen ze, waardoor een P CPU geen enkele meerwaarde meer heeft over een T CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik echt mis op de studio is een HDD-indicator, en ook de caps-lock indicator had er wel van mij op gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 06:12:
[...]

Klopt. Waar ik het over had is het verschil onder load. Dat kan volledig verdwijnen door undervolten zeggen ze, waardoor een P CPU geen enkele meerwaarde meer heeft over een T CPU.
kan je de studio een laptop überhaupt undervolten??

bij de mijne (5 jaar oud :+ )niet, wel overclocken...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bouwe: een capslock indicator zit er ook op, moet je quickset van de cd installeren als het goed is.. of je bedoelt een fysiek ledje? die mis ik nooi eigenlijk, bij laptops plaatsen ze die altijd zo dat ik ze toch niet zie omdat ik er met me hand overheen zit of blind typ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Is de Hitachi trouwens een goede HDD? Of was de Seagate beter die er hiervoor in zat?
Beide 7200rpm 320gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:19:
[...]
kan je de studio een laptop überhaupt undervolten??
Ja zeker.
bij de mijne (5 jaar oud :+ )niet, wel overclocken...
offtopic:
Meeste laptops zijn toch wel te undervolten. Wat voor CPU heb je?
Saven schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:00:
Is de Hitachi trouwens een goede HDD? Of was de Seagate beter die er hiervoor in zat?
Beide 7200rpm 320gb
Hitachi 7K320 klopt de Seagate 7200.3 in real world performance.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 18-07-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Ait :P Waar kan ik dat type nummer vinden? :@ Bij HD tune heb je firmware versie, en het apparaatnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Saven schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:14:
Ait :P Waar kan ik dat type nummer vinden? :@ Bij HD tune heb je firmware versie, en het apparaatnaam.
Het typenummer uit HDtune kun intypen in Google. Maar Hitachi heeft maar 1 320GB 7200rpm schijf dus het is zeker een 7K320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Philflow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:17:
[...]

Het typenummer uit HDtune kun intypen in Google. Maar Hitachi heeft maar 1 320GB 7200rpm schijf dus het is zeker een 7K320.
HTS723232L9A362 heb ik, en Alternate heeft geen schijf met dat type, wel met 360 op het eind, maar daar staat niet bij of het 7K320 is :P

"Hitachi HTE723232L9A300
Bulk, Travelstar 7K320, 24/7"
Dat is een 320gb hdd van hitachi, maar niet degene die ik heb :P

[ Voor 14% gewijzigd door Saven op 18-07-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Saven schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:11:
[...]
HTS723232L9A362 heb ik, en Alternate heeft geen schijf met dat type, wel met 360 op het eind, maar daar staat niet bij of het 7K320 is :P
http://support.euro.dell....storage/P179355/intro.htm
Introduction: Hitachi Travelstar 7K320 (SATA) Hard Disk Drive User's Guide

1e hit op Google.com. Google.nl gebruik ik liever niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 18-07-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
Philflow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:24:
[...]

http://support.euro.dell....storage/P179355/intro.htm
Introduction: Hitachi Travelstar 7K320 (SATA) Hard Disk Drive User's Guide

1e hit op Google.com. Google.nl gebruik ik liever niet :)
Hm Thnx! Ik kon het niet vinden :P
Maar dat betekent dat ik eigenlijk blij mag zijn dat de oude 320gb 7200rpm Seagate schijf kapot was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Saven schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:35:
[...]
Maar dat betekent dat ik eigenlijk blij mag zijn dat de oude 320gb 7200rpm Seagate schijf kapot was? :P
De Hitachi is een tikje sneller, de Seagate een tikje zuiniger. Veel scheelt het niet. Ik zou idd wel liever de Hitachi nemen, heeft ook een wat betere reputatie qua kwaliteit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:09:
[...]

Ja zeker.

[...]

offtopic:
Meeste laptops zijn toch wel te undervolten. Wat voor CPU heb je?
offtopic:
celeron, maar dr zit een sis chipset in... hij clockte van 2.8 naar 3.22 :P zonder voltageverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
offtopic:
ik heb geen ervaring met celerons. lijkt erop dat het wel mogelijk is.succes ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 18-07-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
core voltage staat niet bij cpuz 8)7

hij zit altijd aan netstroom (accu kapot |:( ) dus lekker boeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
mobile celerons kun je helaas niet onderklokken. Ze ondersteunen ook geen EIST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
karakedi schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:47:
mobile celerons kun je helaas niet onderklokken. Ze ondersteunen ook geen EIST.
offtopic:
Dat klopt, maar we we hebben het niet over onderklokken maar undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karakedi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:19:
cijfers?

het word tijd dat iemand het echt stroomverbruik van procs gaat meten..
(klusje voor tweakers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Ik had gelezen dat er ook een hsdpa modem in een studio 15 gaat, heeft een van jullie hier ervaring mee en is dit beter als een usb dongel?
En weten jullie ook de meerprijs van zo`n hsdpa modem in je laptop?
Want ik moet verplicht internettoegang hebben op mijn volgende school en je mag niet op het draadloos netwerk.
Dus raden ze je aan een dongel aan te schaffen maar een hsdpa modem in je laptop is natuurlijk veel handiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
ruudvd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:03:
Ik had gelezen dat er ook een hsdpa modem in een studio 15 gaat, heeft een van jullie hier ervaring mee en is dit beter als een usb dongel?
En weten jullie ook de meerprijs van zo`n hsdpa modem in je laptop?
Want ik moet verplicht internettoegang hebben op mijn volgende school en je mag niet op het draadloos netwerk.
Dus raden ze je aan een dongel aan te schaffen maar een hsdpa modem in je laptop is natuurlijk veel handiger!
Wtf is dat voor gierige shit als je je eigen mobiele internet moet fixen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Dat vind ik ook terwijl ik weet dat ze er een draadloos netwerk hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga straks naar de fontys en daar hebben ze het mooi geregeld, dat je ongeveer overal draadloos internet hebt... vind ik wel echt vreemd dat ze dat niet bij jou doen :S

maar goed, ik heb vanmiddag nog effe wat testjes uitgevoerd met de draadloos internet, en buiten heb ik alsnog een redelijk bereik, en ook heel veraf nog ineternet, maar dat was 0,37 Mb/s down en 0,14 Mb/s up. 2 of 3 meter dichter bij de router was 10 en 12? :? maar goed, met de 0,37 was het nog goed te doen, dus een beetje te vroeg geklaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Daar hebben ze ook een draadloos netwerk het bereik weet ik niet maar daar kom ik nog wel achter als ik op die school zit.
Maar nu weer even back to the point: Ik wilde wat meer weten over het hsdpa modem in de laptop en of dat er een van jullie ervaring mee heeft?
Volgens mij is het zoiets: http://cgi.ebay.nl/DELL-W...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Maar als ik deze er zelf in wil zetten zitten er dan wel al antennes in of heb je die niet nodig?
En vervalt de garantie niet als je er zo`n modem zelf inzet?

[ Voor 44% gewijzigd door ruudvd op 18-07-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop open gemaakt zonder zegels te verbreken, en daar kon je makkelijk zo'n kaartje bijplaatsen, dus als je het doet zonder sporen dan zal de garantie niet vervallen denk ik.. maar als je dan problemen krijgt moet je natuurlijk wel de kaart verwijderen en dan pas terug opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1

nou egt niemand?
en is het mogelijk een bluetooth kaartje in te bouwen zoja hoe en wat kost het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kosten? het bluetooth kaartje neem ik aan, als het zo'n aansluiting heeft als bovenstande hsdpa.

@squaler: gaat je niet lukken, want 7 wordt niet herkent als vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:02:
kosten? het bluetooth kaartje neem ik aan, als het zo'n aansluiting heeft als bovenstande hsdpa.

@squaler: gaat je niet lukken, want 7 wordt niet herkent als vista
ja alleen het kaartje het inbouwen zal me zelf nog wel lukken hoop ik.
Heb er achteraf toch wel spijt van dat ik het niet gelijk heb laten inbouwen door Dell voor 30 euro meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37
@ruudvd: Beetje offtopic maar meen jij nou echt dat je boven je collegegeld en boeken ook nog eens je eigen hsdpa verbinding gaat betalen? Maar waar ga je in vredesnaam heen dan?

met het modem heb ik geen ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door AMD1800 op 18-07-2009 23:44 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.