Scheelt het eigenlijk veel in prestaties de 7200rpm schijf?
Zou je het echt merken dat hij sneller opstart?
Zou je het echt merken dat hij sneller opstart?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ligt er maar net aan over welke 7200rpm schijf je het hebt.ruudvd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:03:
Scheelt het eigenlijk veel in prestaties de 7200rpm schijf?
Opstarten maakt niet zo veel verschil, multitasken wel.Zou je het echt merken dat hij sneller opstart?
Life is what happens while you're busy making other plans
Het enigste verschil tussen de 5100 en de 5300 is dat de 5100 2 antennes heeft en de 5300 heeft er 3.ruudvd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:37:
En wat denken jullie is het verstandig om de betere wifi kaart te pakken en bluetooth kaartje erbij te doen?
Is er veel verschil tussen de 5100 en 5300 wifi kaart in bijv prestaties?
een bleutooth stickje is veel goedkoper alleen dat bezet wel weer 1 usb poort.
29 euro verzend/administratie kosten helaas.geerttttt schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:53:
[...]
Ah op die manier, moet je nog geld betalen voor het omruilen e.d.?
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
[ Voor 27% gewijzigd door Yippie op 14-07-2009 16:04 ]
Maar wat doe je als dit nieuwe scherm ook een dode pixel heeft? Blijf je hem dan retourneren net zolang tot je er één krijgt die helemaal goed is?OneUp schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:58:
[...]
29 euro verzend/administratie kosten helaas.
En mijn nieuwe systeem is 100 euro duurder dus ben in totaal 129,- meer kwijt.
omdat ze er goedkope rotzooi in gooienSaven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:14:
Ik vind het best wel een schande dat we tegenwoordig nog maar genoegen moeten nemen met een dode pixel. Te belachelijk voor woorden toch? Eigenlijk mag dat in mijn ogen helemaal niet meer voorkomen, en als het al voorkomt meteen kosteloos vervangen.
Ik bedoel we kunnen fokking mensen naar de maan sturenWaarom kunnen ze geen fatsoenlijke schermpjes maken dan
Hehe ja oke da's waarOlaff3 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:23:
[...]
omdat ze er goedkope rotzooi in gooien
om voor jou een leuk prijsje te maken
Klopt, ik ben eigenlijk maar 49 euro extra kwijt ten opzichte van mijn eerste bestelling.Yippie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:01:
Moet je wel even in ogenschouw nemen dat je een fullhd scherm hebt tov je 1ste bestelling, die je als meerprijs 80 EUR had gekost, dus ben je in feite 129-80=49 meer kwijt. En daarvan is dan ook nog is 29 voor het terugsturen van je 1ste laptop ivm dode pixel.
Tja dat zien we dan wel weer.frumper schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:13:
[...]
Maar wat doe je als dit nieuwe scherm ook een dode pixel heeft? Blijf je hem dan retourneren net zolang tot je er één krijgt die helemaal goed is?
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Dat is heel persoonlijk, en kan alleen jij beantwoorden.vanisher schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:56:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe dell voor m'n vrouw, wat ik apart vind op de dell site is dat je via meerdere wegen dezelfde config kan samenstellen, waarbij de prijs verschillend is.
In hoeverre nemen jullie ook bv 3 jaar garantie en accidental cover damage als extra's?
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling als het scherm ook los komt te zittenRylo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:43:
Heb mn studio 1555 vandaag ontvangen en net ff vluchtig bekeken.
Eerste wat me opviel bij het scherm.. die randen eromheen.. zijn die altijd zo 'buigbaar'? Je kan het gwn een cm van het scherm afbewegen..
Verwijderd
Dit vond ik een ruim 10 maanden geleden ook extreem op een laptop van 2100 euro, namelijk een Dell Studio 1735 (1920x1200, 4GB, 2x320GB 7200RPM, Radeon HD3650, Blu-ray)Rylo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:43:
Heb mn studio 1555 vandaag ontvangen en net ff vluchtig bekeken.
Eerste wat me opviel bij het scherm.. die randen eromheen.. zijn die altijd zo 'buigbaar'? Je kan het gwn een cm van het scherm afbewegen..
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 20:06 ]
Verwijderd
U vraagt, wij leverenRylo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:19:
hmmh ok.. het is dus 'normaal' dat t scherm zoveel mee buigt en er een speling te zien is?
Heb momenteel geen tijd - maar zal komende dagen wat fora en reviews checken om te kijken of het standaard is.
Zat trouwens ook geen afplakfolie over het scherm.. 1 groot stofje is al tussen de bezel en scherm in gevalle en krijg t ni meer weg, woopidoo >_<
En is de keyboard makkelijk te verwijderen? ivm het installeren van de backlit keyboard als die verkrijgbaar wor over enkele maanden ?
[ Voor 6% gewijzigd door Yippie op 14-07-2009 20:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Haha grapjas, volgens mij was de laatste keer dat er op de maan een mens rond liep nog geen levensteken van een portable computerSaven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:14:
Ik bedoel we kunnen fokking mensen naar de maan sturenWaarom kunnen ze geen fatsoenlijke schermpjes maken dan
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 21:20 ]
Ja mee eens. Ook zit er behoorlijke keyboard flex op. De Studio is nou eenmaal het gemiddelde consumenten model. Voor betere bouwkwaliteit bij Dell moet je XPS of Latitude nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:55:
[...]
En vandaag m'n 1555 binnen en jawel hetzelfde "probleem" opzich nooit problemen mee gehad (bij die 1735) maar het is een soort bevestiging dat de kwaliteit van Dell "ok" is i.t.t. HP waarbij ik tot nu toe nog niet zo'n "gammele" indruk kreeg bij een notebook.
Verwijderd
Het standaard LED scherm 1366×768, ik moest trouwens ook heel erg wennen aan het 16:9 en het raster "probleem" ('t was overigens ook alleen verticaal) lijkt nu minder nu hij een tijdje aan heeft gestaan en ik met lamp licht werk ipv. buitenlicht. Het lijkt me vooralsnog een oplossing voor een beroerde inkijkhoek door een klein beetje raster te maken dat 1 kleur schijnt per pixel en die door "lekt" zoals bij m'n Samsung 245B die meer verkleurd/solariseert als ik hem van de zijkant bekijk.
Ik hou hem vandaag helemaal aan de adapter en zal hem vanaf morgen leeg gebruiken, en dan meten hoe lang het duurt van leeg naar vol met een 50% marker.Saven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:14:
Hoe lang duurt het trouwens voordat de laptop helemaal is opgeladen? Ben ik nog nergens tegengekomen namelijk
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 23:36 . Reden: m'n nick was misspelled door Frank-NL 't is een schande ]
Verwijderd
Als je een laptop in een winkel gekocht hebt en thuis gebruikt hebt kun je hem dan zomaar terug brengen met de reden "is toch mijn smaak niet"?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:52:
[...]
Verder is dat ook het voordeel van in de winkel kunnen kopen, even testen en "is toch je smaak niet" omdat je een dode pixel ziet. Iets wat je online zoals met Dell gelijk weer verzendkosten kost.
Bij de meeste fysieke winkels mag dat niet. Online wel. Bij Mycom mag het geloof ik wel, ik heb wel eens een monitor met die reden terug gebracht, deden ze niet moeilijk over.OneUp schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 04:17:
[...]
Als je een laptop in een winkel gekocht hebt en thuis gebruikt hebt kun je hem dan zomaar terug brengen met de reden "is toch mijn smaak niet"?
Scheelt 50% .Op Notebookjournal kun je zien hoe lang de 6 cel mee gaat.ruudvd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:38:
Is het eigenlijk de 70 euro extra waard om een 9cell accu te pakken?
Die is voor de Studio 1535/36/37.Yippie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:42:
[...]
Wie weet trouwens het Dell dp/n # van het backlit toetsenbord, is dat KR766 ?
The birds turned into The Flying Dutchmen!
[ Voor 25% gewijzigd door ruudvd op 15-07-2009 13:50 ]
Verwijderd
Hoe kom je op deze prijs?OneUp schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:12:
Heb mijn nieuwe systeem besteld:
Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB) 1
Display : 15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife 1
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel 1
Hard Drive 320GB SATA (5400rpm) 1
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1
Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1
1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1
Voor €760,01 incl. verzendkosten.
Morgen komen ze mijn oude systeem ophalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 18:17 ]
Als je dit topic leest, kom je er vast wel achterVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:11:
[...]
Hoe kom je op deze configuratie? Ik zie nergens de optie om een Full HD scherm te kiezen.
Daarvoor hebben we de zoekengine. Als steeds dezelfde vraag wordt gesteld (en mensen steeds diezelfde vraag blijven beantwoorden) komt hier 100x hetzelfde te staan. Dat lijkt mij dus niet echt de bedoeling van een [ervaringen] topic.Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:15:
Achja het zijn inmiddels 114 pagina's. Voor het Full HD scherm moet je bellen.
Als die nu pas in België beschikbaar is lopen ze daar wel erg achter zegmatthew_o schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:26:
Wohoo, in België is de ATI Mobility RADEON HD 4570 leverbaar![]()
Of was dit al langer bekend en ben ik enorm langzaam..
matthew_o schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:26:
Of was dit al langer bekend en ben ik enorm langzaam..
Ik heb gistern mijn studio ontvangen met 9cell accu. De laptop is ruim 3uur 15min. meegegaan zonder opladen...ruudvd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:38:
Is het eigenlijk de 70 euro extra waard om een 9cell accu te pakken?
Scheelt dit veel met vergeleken met de 6cell accu want als het veel scheelt in accutijd dan is het voor mij wel handig omdat ik de laptop op school nodig heb.
Het zou dan wel handig zijn als je erbij zegt in welk profiel je Vista had staan, wat je aan het doen was, hoe fel het scherm stond, stond BT aan, etc.theblackhawk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:34:
[...]
Ik heb gistern mijn studio ontvangen met 9cell accu. De laptop is ruim 3uur 15min. meegegaan zonder opladen...
Je kan hem toch zien/voelen/ruiken voordat je hem koopt ?OneUp schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 04:17:
[...]
Als je een laptop in een winkel gekocht hebt en thuis gebruikt hebt kun je hem dan zomaar terug brengen met de reden "is toch mijn smaak niet"?
Ja dat had ik ook wel gezien, maar had niet op die mediaknoppen gelet om eerlijk te zijn.Gutteguttegut schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:46:
[...]
Die is voor de Studio 1535/36/37.
Het keyboard van de 1555 heeft ook de media knoppen op de functie toetsen welke de 1535/36/37 niet hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 15-07-2009 16:07 ]
Waarom verkoop jij je dell studio dan? (ondertitel gezien?)
Oost west, 127.0.0.1 best!
Winst bejaggeerttttt schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:36:
[...]
Waarom verkoop jij je dell studio dan? (ondertitel gezien?)
Verwijderd
Thanks! Dell heeft de servicetagnummer geschikt gemaakt voor de upgrade en toen kon ik wel registreren via de Dell-website.Frijns.Net schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:31:
[...]
Ja, gewoon een mail via de customer support op de site sturen met je service tag erin, en de opmerking dat het via de site niet werkt. Je moet ook je ordernummer invullen en het type laptop, dan krijg je dit antwoord:
Verwijderd
Kan alleen als je gebruik maakt van een agency. Die kunnen het dan doorsturen naar jou. Maar met alle vezendkosten en BTW is het niet zo interessant. Als je Dell outlet deals wil kopen kijk je beter op ebay.nl en ebay.co.uk. Geen extra BTW en minder verzendkosten.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:35:
- Ik werd gewezen op de Dell Outlet shop: http://www.dell.com/us/en...fid=df&s=dfh&cs=22&~ck=bt. Heeft hier iemand ervaring mee? De laptops en systemen worden daar veel goedkoper (en tegen dollarprijzen) aangeboden, het wordt me niet duidelijk of je hier ook als niet-US inwoner kunt bestellen.
Iedere week komen er nieuwe deals. Telkens op donderdag geloof ik, soms ook op vrijdag 48 uurs deals.- Ik las in dit topic dat eind deze week waarschijnlijk weer nieuwe deals komen voor de Dell Studio 15, klopt dit?
Een DVB-T tuner gaat niet werken als kabel tuner. Je zou wel een USB kabel tuner kunnen kopen. Zoiets bijvoorbeeld.Blackadder- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:58:
ik op de ene of andere manier toch tv zou kunnen kijken door gewoon simpel de kabeltelevisie in te pluggen op mijn laptop?
Ik twijfel er niet aan dat jij een mooi scherm hebt, maar dat is een heel ander scherm dan het Dell Studio Full HD scherm. Met een heel ander prijskaartje.Saven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:31:
EN IEDEREEN NEEM HET FULL HD SCHERM!!!!
Dat is echt een heel mooi scherm, en is absoluut niet te klein... mits je geen hele slechte ogen hebt dan
en kan jij je inschrijven om de upgrade naar windows 7 te hebben?Saven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:31:
Vanmiddag Studio XPS 16 thuis geleverdNiet helemaal het juiste topic voor maar goed
Laptop wilde niet opstarten... HDD maakte raar piepend geluid.
Meteen gebeld naar XPS technische helpdesk, wilde dat ik de HDD even loskoppelde. Zogezegd zogedaan, het was de HDD leek het op.
Opgehangen en vrijdag zou er een monteur komen.
Dus ik de HDD maar weer even aansluiten en voor de gein aanzetten. En wat schetst mijn verbazing, hij doet het gewoon
Vista score 5.3 komt door de processorHDD geeft een score van 5,9 = 320gb @ 7200rpm.
(Weet iemand wat een goede 7200rpm disk is en wat niet, dan kanik dat even nakijken)
Maare morgen die monteur even afbellen dan, en hopen dat hij het goed blijft doen. En vista +works even retourneren
Wel relaxed dat er een aparte XPS servicedesk is
De laptopt wordt alleen een beetje erg warm soms
EN IEDEREEN NEEM HET FULL HD SCHERM!!!!
Dat is echt een heel mooi scherm, en is absoluut niet te klein... mits je geen hele slechte ogen hebt dan
Pssst: Frijns.Net in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1"Blackadder- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:49:
[...]
en kan jij je inschrijven om de upgrade naar windows 7 te hebben?
Ondanks het feit dat ik mijn laptop na 26 juni gekocht heb Dell Studio XPS 16, kom ik volgens de site niet in aanmerking voor de windows 7 upgrade, krijg nou de klere!
Ik vind niet direct een mailadres om naar de customer service te mailen terug, zou u mij eventueel eens het emailadres kunnen geven naar waar ik moet mailen? Want ik zit met hetzelfde probleem (Dell Studio XPS 16).Frijns.Net schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:31:
[...]
Ja, gewoon een mail via de customer support op de site sturen met je service tag erin, en de opmerking dat het via de site niet werkt. Je moet ook je ordernummer invullen en het type laptop, dan krijg je dit antwoord:
[...]
Het duurde een kleine week omdat het weekend ertussen zat maar het is zo opgelost.
Klik:Blackadder- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:05:
[...]
Ik vind niet direct een mailadres om naar de customer service te mailen terug, zou u mij eventueel eens het emailadres kunnen geven naar waar ik moet mailen? Want ik zit met hetzelfde probleem (Dell Studio XPS 16).
Hm das waar idd, maar zoveel verschilt rgb led niet met white led toch?Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:39:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat jij een mooi scherm hebt, maar dat is een heel ander scherm dan het Dell Studio Full HD scherm. Met een heel ander prijskaartje.
Nog niet gekeken, en ik weiger de licentieBlackadder- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:49:
[...]
en kan jij je inschrijven om de upgrade naar windows 7 te hebben?
Ondanks het feit dat ik mijn laptop na 26 juni gekocht heb Dell Studio XPS 16, kom ik volgens de site niet in aanmerking voor de windows 7 upgrade, krijg nou de klere!
ok! heb net mail gestuurd, ik hou jullie op de hoogteSaven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:08:
[...]
Hm das waar idd, maar zoveel verschilt rgb led niet met white led toch?
[...]
Nog niet gekeken, en ik weiger de licentie
Maar anders moet je volgensmij even mailen dat het systeem niet klopt. dan zetten ze je er handmatig in
Verwijderd
Dell Quickset installerenVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:58:
Ik heb een vraagje. Waar zijn de F1, F2 en F3 toetsen voor, ik druk ze in maar zie weinig gebeuren. Iemand een idee waar ze toe dienen? Heb ze nu geswitched, vind het fijner werken met FN. Op andere laptops (van mn broer bijv.) zie je als je verlichting van je scherm/geluid verstelt een soort balkje in je scherm komen, waarop je ziet hoever deze staat. (Ik heb een andere vista geinstalld, vanwege refund) Was dit er standaard wel? (hoe krijg ik dit terug?)
Bedankt!
There is no place like 127.0.0.1
Dat RGB LED scherm dat jij hebt wordt algemeen beschouwd als het beste laptop scherm verkrijgbaar. Dat is voor het Dell Studio 1080p scherm niet het geval. Ik heb er nog geen metingen voor gezien overigens. Neemt niet weg dat het 1080p scherm van de Studio zeer goed kan zijn.Saven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:08:
[...]
Hm das waar idd, maar zoveel verschilt rgb led niet met white led toch?
Die dingen worden ook behoorlijk heet wat resulteert in een zeer actieve fan.ruudvd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:33:
Ik kijk net op de dell site en er is een nieuwe processor beschikbaar de t9600 op 2.8ghz 1066 mhz fsb en 6mb l2 cache, alleen deze kost nogal veel.
Mijn Studio 15 met P8600 hoor ik eigelijk niet.ruudvd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:18:
Nu je het over een fan hebt hoeveel geluid maakt de laptop eigenlijk?
Verwijderd
Ik weet dat Dell verzendkosten gaat vragen, maar hoeveel dit is maken ze pas bekend als Windows 7 daadwerkelijk uit is.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:35:
Ik heb 3 vragen:
- Het 'schijnt' zo te zijn dat je voor de upgrade naar Windows 7 bij iedere leverancier administratiekosten van >30 euro betaalt. Is dit ook zo bij Dell?
Nou, je hoort idd niet veel, maar helemaal niets is ook een beetje teveel van het goede. Zeker als je een beetje gaat gamen (en de graka aan de slag moet) hoor je wel wat hoorFrijns.Net schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:26:
[...]
Mijn Studio 15 met P8600 hoor ik eigelijk niet.
Als je een CD/DVD erin hebt dan een beetje maar de fan heb ik nog niet echt gehoord.
Hij maakt zeker niet meer lawaai als mijn Sony Vaio BZ11XN die ook een P8600 heeft.
Je imiteert me mateloos.
Er staat in grote letters "DELL Studio 1555 Series Notebook" en hij heeft 99,8% positieve feedback. Dat zit wel snor.ruudvd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:31:
kan iemand mij bevestigen dat deze accu:
Verwijderd
Oost west, 127.0.0.1 best!
13:37
nope nog niet afgebeld gelukkig. maar ik zie het morgen dan wel als hij de hdd vervangt.frumper schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:14:
die monteur had je zeker al afgebeld?
Ik had mijn laptop in jouw geval in eerste instantie al DOA gemeld en retour afzender gedaan...
[ Voor 9% gewijzigd door Rylo op 16-07-2009 12:51 ]
Als ik bel en omruil krijg ik een refurbished. Daar zit ik niet op te wachten. Beter dat ze met een nieuwe HDD komenRylo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:47:
2 opmerkingen;
- Hoe zit het met t opladen van je accu, moet je deze zoveel mogelijk volledige cycles laten maken, dus leeg-vol leeg-vol, of gewoon zo vaak mogelijk op 100% houden? Ik weet van vroeger.. dat wanneer je een accu constant aan het netstroom hield, de batterij niet lang meeging. Geld dit nog steeds?
- Ik heb een mailtje gestuurd naar de support wat betreft de schermspeling van de bezel en zij bieden mij nu een replacement aan. Ik zoek nog even uit of dit een nieuwe of een refurb betreft maar ik hou jullie op de hoogte. Gewoon doen als het een nieuwe betreft toch?
@saven: Klagen en omruilen:)?
@darkunreal: hoeveel fps?
ps. zo maar ff bellen voor vista refund!
[offtopic] Wat gebruiken jullie als transportmiddel, zijn crumpler laptoptassen any good?of gebruiken jullie laptopsleeves - lemme know!^^
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq