inmiddels zit mijn 160GB HDD alweer bijna vol
had ik toch niet verwacht. zit te denken om de HDD te vervangen. nou heb ik een hdd met schockprotection, weet iemand of dit in de hdd is ingebouwt of een aparte printplaat oid?
Ingebouwd.
Sensor in de HDD die doorgeeft als er een vrijval plaats vind, vervolgens trekt de HDD de schrijfkoppen terug.
Sensor in de HDD die doorgeeft als er een vrijval plaats vind, vervolgens trekt de HDD de schrijfkoppen terug.
Zitten er geen garantiezegels op je laptop dan...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anoniem: 253129
Ik heb smerige vlekken op mijn Mythos gekregen. Met name handafdrukken.
Ik krijg deze maar niet weg. Tot nu toe heb ik diverse reinigingsmiddelen gebruikt, maar geen van deze hielpen.
Heeft iemand hier ook last van gehad? (zie fotos)

Ik krijg deze maar niet weg. Tot nu toe heb ik diverse reinigingsmiddelen gebruikt, maar geen van deze hielpen.
Heeft iemand hier ook last van gehad? (zie fotos)

jammer van je topcase.
je lichaam bevat zuren en vetten wat het zo smerig maakt.misschien iets beter handen wassen
je lichaam bevat zuren en vetten wat het zo smerig maakt.misschien iets beter handen wassen

...
Luchtjes, zweet, zuren.. Beinvloed inderdaad heel snel de case. Maar dit gebeurt niet van de een op andere dag.. Waarom werk je dan door op de laptop? Ik zou 't echt eeuwig zonde vinden, al is 't maar voor de doorverkoop. Op NBR zijn er verschillende topics over, echte goede schoonmaakoplossingen zijn er nog niet gemeld. Ik was altijd mn handen voordat ik ga laptoppen, doe mn horloge af en let erop dat ik niet zweet..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, in het begin merk je er niks van. Het wordt vanzelf erger zonder je het in de gaten hebt. Ja, als het eenmaal merkbaar is, heb je inderdaad spijt..
Elke keer je handen wassen en opletten dat je niet zweet, is lastig. Je laat toch ook niet iedereen die even achter je laptop wilt, je handen eerst wassen. Zulke vlekken voorkomen is bijna onmogelijk, maar inderdaad.. je kan het wel beperken. Maar persoonlijk vind ik dat Zepto hier eigenlijk rekening mee had moeten houden. Volgende keer toch maar een zwarte case =P.
Elke keer je handen wassen en opletten dat je niet zweet, is lastig. Je laat toch ook niet iedereen die even achter je laptop wilt, je handen eerst wassen. Zulke vlekken voorkomen is bijna onmogelijk, maar inderdaad.. je kan het wel beperken. Maar persoonlijk vind ik dat Zepto hier eigenlijk rekening mee had moeten houden. Volgende keer toch maar een zwarte case =P.
Ik moet zeggen dat ik toch wat gemengde gevoelens heb over mijn Zepto...
Ik heb nog al eens dat de laptop statisch is van binnen, dus dan kan ik m'n keyboard niet gebruiken. Natuurlijk is dit op te lossen door de batterij er even uit te halen en met de contactjes contact maken, zodat ze worden ontladen. Nog wel ok dus.
Wat ik minder vind, is dat mijn linkerschanier éénmaal is gebroken, waardoor het paneel dat boven het keyboard bewoog en vervormde door het simpel te openen. Dit kwam omdat ik van de fiets ben gevallen. De val was helemaal niet hard, maar ik heb zo het idee dat het niet de sterkste scharnieren zijn.
Ik heb het dus laten maken, maar nu heb ik alweer dat het paneel omhoog komt. Het lijkt er op het eerste gezicht niet op dat het weer dat scharnier is, maar ik zie wel een hoekje dat naar boven komt en het paneel omhoog duwt...
Nou ben ik niet een persoon dat graag er een probleem van maakt, maar ik kan nu wéér de laptop niet openen zonder dat het paneel straks vervormt of breekt... Heeft iemand dit anders ook toevallig? En is dit op te lossen _zonder_ dat ik weer naar 's Hertogenbosch moet, of een tijd lang moet wachten voordat hij gerepareerd is?
Tot nu toe is mijn dure koop erg duurkoop geweest, wat ik toch erg betreur. Misschien dat ik voor een netbook dit ding inruil, want telkens als ik 'em nodig heb heeft hij de neiging niet te werken.
Ik heb nog al eens dat de laptop statisch is van binnen, dus dan kan ik m'n keyboard niet gebruiken. Natuurlijk is dit op te lossen door de batterij er even uit te halen en met de contactjes contact maken, zodat ze worden ontladen. Nog wel ok dus.
Wat ik minder vind, is dat mijn linkerschanier éénmaal is gebroken, waardoor het paneel dat boven het keyboard bewoog en vervormde door het simpel te openen. Dit kwam omdat ik van de fiets ben gevallen. De val was helemaal niet hard, maar ik heb zo het idee dat het niet de sterkste scharnieren zijn.
Ik heb het dus laten maken, maar nu heb ik alweer dat het paneel omhoog komt. Het lijkt er op het eerste gezicht niet op dat het weer dat scharnier is, maar ik zie wel een hoekje dat naar boven komt en het paneel omhoog duwt...
Nou ben ik niet een persoon dat graag er een probleem van maakt, maar ik kan nu wéér de laptop niet openen zonder dat het paneel straks vervormt of breekt... Heeft iemand dit anders ook toevallig? En is dit op te lossen _zonder_ dat ik weer naar 's Hertogenbosch moet, of een tijd lang moet wachten voordat hij gerepareerd is?
Tot nu toe is mijn dure koop erg duurkoop geweest, wat ik toch erg betreur. Misschien dat ik voor een netbook dit ding inruil, want telkens als ik 'em nodig heb heeft hij de neiging niet te werken.
Heb ik al gedaan. Maar hun reactie was hetzelfde als die van jullie.Peran schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:47:
Ik zou even bij ze aan de bel trekken..
Verbaasd. Niet veel mensen met dit probleem tegengekomen volgens hun. Daarom wisten ze ook niet wat de oplossing was.
Anoniem: 279127
daarom ben ik toen voor de zwarte gegaan...
de mijne is overigens vorige week op de post naar denemarken gegaan.. hij maakte al het intern geheugen stuk wat je erin stopte
de mijne is overigens vorige week op de post naar denemarken gegaan.. hij maakte al het intern geheugen stuk wat je erin stopte
Iemand interesse in 'n Nox A15: P9600 / 250GB HDD/ 4GB RAM / GO9650.. voor zo'n 1500,-
Kan door 'n garantiekwestie een Nox A15 aanschaffen, maar zou 'm zelf niet gebruiken...
Kan door 'n garantiekwestie een Nox A15 aanschaffen, maar zou 'm zelf niet gebruiken...
[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 13-03-2009 17:11 ]
..is dat niet een beetje duur?
Zijn de prijzen omhoog gegaan?
Zijn de prijzen omhoog gegaan?
[ Voor 39% gewijzigd door Peran op 16-03-2009 11:44 . Reden: denk fout ]
Dat is niet zo duur hoor, maar aanbod heb ik al afgeslagen, laat m'n 6224W repareren en krijg wat extra upgrades!
Wat denk je zelf

Damn.., jammer voor je.. beter die laptop genomen dan.. verkopen.. EN DAN nog 1500 euries aan upgrades
Haha neehoor, laptop kreeg ik toch niet verkocht! En ik heb liever een goede 6224W dan twee halve gare.
Ik heb een vraagje over de Nox. Ik had een anderhalf jaar oude Zepto en toen die de geest gaf binnen de garantie, stuurde Zepto me ter vervanging een Nox. Heel leuk en zo, die nieuwe videokaart
, maar een Nox heeft geen VGA aansluiting en mijn mooie CRT monitor doet alleen VGA en component, en ik geef vaak presentaties en bij de meeste beamers ligt dan een VGA kabel. Nogal onhandig dus dat een Nox alleen een HDMI heeft.
Dus mijn vraag: hoe sluit ik mijn monitor en die beamers aan? Ik heb net op aanraden van de lokale computerboer een HDMI>>DVI stekker gekocht en een DVI>>VGA stekker en dat op elkaar aangesloten (30 euro, grumbelgrumbel), maar Windows XP herkent mijn monitor niet. In de Nvidia lijst van aangesloten monitoren staat alleen de laptop monitor en ik kan dus nergens naar switchen. Dus: wat nu te doen?
Overigens, voor wie een Zepto overweegt: ze hebben echt flutservice. Ik heb:
-meerdere dagen moeten wachten voor ik contact kreeg met hun online klantenservice chatbox ('nog drie wachtenden voor u', zes uur lang)
-anderhalve maand zonder laptop gezeten in afwachting van deze vervangende Nox
-nu 2gb ipv de 4gb RAM van mijn oude laptop, terwijl ze beloofden dat ik minstens hetzelfde zou krijgen
-evenzo van 200gb 7200rpm HD naar een 160gb 5400rpm
-mijn Zepto laptophoes niet teruggestuurd gekregen, dus die heb ik nu geen meer
Dus mijn vraag: hoe sluit ik mijn monitor en die beamers aan? Ik heb net op aanraden van de lokale computerboer een HDMI>>DVI stekker gekocht en een DVI>>VGA stekker en dat op elkaar aangesloten (30 euro, grumbelgrumbel), maar Windows XP herkent mijn monitor niet. In de Nvidia lijst van aangesloten monitoren staat alleen de laptop monitor en ik kan dus nergens naar switchen. Dus: wat nu te doen?
Overigens, voor wie een Zepto overweegt: ze hebben echt flutservice. Ik heb:
-meerdere dagen moeten wachten voor ik contact kreeg met hun online klantenservice chatbox ('nog drie wachtenden voor u', zes uur lang)
-nu 2gb ipv de 4gb RAM van mijn oude laptop, terwijl ze beloofden dat ik minstens hetzelfde zou krijgen
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Een HDMI-->DVI en DVI--> VGA omzetter gaat niet werken, want de HDMI poort geeft alleen een digitaal signaal af, terwijl VGA analoog is.
je moet eerder hier na kijken:
http://www.hdfury.nl/inde...on=com_frontpage&Itemid=1
en anders kan je nog even in dit topic kijken
het is wel een dure grap
je moet eerder hier na kijken:
http://www.hdfury.nl/inde...on=com_frontpage&Itemid=1
en anders kan je nog even in dit topic kijken
het is wel een dure grap
Dat zai ik ook al tegen die gast die me die stekkers verkocht, maar volgens hem kon het wel.
[ Voor 177% gewijzigd door Oogst op 21-03-2009 22:38 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Er bestaan meerdere vormen van DVI.
DVI-A formaat wordt gebruikt om een DVI signaal te transporten naar een analoge ontvanger. Ondanks dat enige kwaliteit verloren gaat van de digitale naar analoge conversie is het toch een betere kwaliteit dan standaard VGA.
DVI-I formaat is een geïntegreerde kabel die zowel een digitaal naar digitaal signaal als een analoog naar analoog signaal doorstuurt. Het werkt echter niet met een digitaal naar analoog signaal of een analoog naar digitaal signaal.
Zoals elk ander formaat zijn DVI digitaal en analoog formaten niet uitwisselbaar. Dit betekent dat een DVI-D kabel niet werkt met een analoog systeem of andersom.
DVI-A formaat wordt gebruikt om een DVI signaal te transporten naar een analoge ontvanger. Ondanks dat enige kwaliteit verloren gaat van de digitale naar analoge conversie is het toch een betere kwaliteit dan standaard VGA.
DVI-I formaat is een geïntegreerde kabel die zowel een digitaal naar digitaal signaal als een analoog naar analoog signaal doorstuurt. Het werkt echter niet met een digitaal naar analoog signaal of een analoog naar digitaal signaal.
Zoals elk ander formaat zijn DVI digitaal en analoog formaten niet uitwisselbaar. Dit betekent dat een DVI-D kabel niet werkt met een analoog systeem of andersom.
Bedankt voor de toelichting!
Ik lees net in die andere topic precies hoe het zit, met dat DVI>>VGA werkt omdat DVI ook analoog bevat, maar dat HDMI>>DVI>>VGA niet werkt, omdat HDMI alleen digitaal bevat en die DVI daarna dus ook.
Mijn CRT heeft ook een component ingang, denk ik. Vijf tulp ingangen, boven de eerste drie staat R, G en B, maar de monitor heeft geen ingebouwde boxen, dus ik weet niet wat die laatste twee dan zouden zijn. Daarboven staat H/H+V en V. Anyway: is dat dus een component-poort in die monitor? En is er wel een betaalbare manier om van HDMI naar component te gaan? Gezien de prijs van die HDFury koop ik dan liever een nieuwe monitor...
Edit: Deze vraag is eigenlijk videodingen in het algemeen en niet Nox specifiek, dus ik heb er deze topic over geopend.
Mijn CRT heeft ook een component ingang, denk ik. Vijf tulp ingangen, boven de eerste drie staat R, G en B, maar de monitor heeft geen ingebouwde boxen, dus ik weet niet wat die laatste twee dan zouden zijn. Daarboven staat H/H+V en V. Anyway: is dat dus een component-poort in die monitor? En is er wel een betaalbare manier om van HDMI naar component te gaan? Gezien de prijs van die HDFury koop ik dan liever een nieuwe monitor...
Edit: Deze vraag is eigenlijk videodingen in het algemeen en niet Nox specifiek, dus ik heb er deze topic over geopend.
[ Voor 17% gewijzigd door Oogst op 22-03-2009 19:51 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat is idd flutservice, daar ga je toch niet mee akkoord?Overigens, voor wie een Zepto overweegt: ze hebben echt flutservice. Ik heb:
Waar ondertussen dus nog bij is gekomen dat ik waarschijnlijk mijn externe monitor alleen kan aansluiten met een apparaat van 130 euro en dus een nieuwe monitor ga kopen. Nice! Ahum. 
Ik ga maandag opnieuw proberen contact met ze te krijgen, om te kijken wat er beter aan kan. RAM, HD en laptophoes kunnen ze in elk geval sowieso los opsturen, dus daar ga ik op zijn minst voor. De monitor zullen ze wel niks aan willen doen, vrees ik.

Ik ga maandag opnieuw proberen contact met ze te krijgen, om te kijken wat er beter aan kan. RAM, HD en laptophoes kunnen ze in elk geval sowieso los opsturen, dus daar ga ik op zijn minst voor. De monitor zullen ze wel niks aan willen doen, vrees ik.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik heb van het weekend voor de gein Passmark PerformanceTest 7.0 gedownload om mijn Nox even te benchen.
Hieronder staan mijn scores:
De resultaten zijn gewoon voor iedereen oproepbaar in het programma om zijn systeem te vergelijken met die van mij. Download daarvoor de baseline Zepto Nox A15
Hieronder staan mijn scores:
CPU Mark @ P9500 | 2339 |
2D Graphics Mark @ 9650M GT | 541.8 |
3D Graphics Mark @ 9650M GT | 468.6 |
Memory Mark @ PC2-6400 800 MHz | 830.2 |
Disk Mark @ Seagate 7200.3 | 540.6 |
PassMark Rating | 1137 |
De resultaten zijn gewoon voor iedereen oproepbaar in het programma om zijn systeem te vergelijken met die van mij. Download daarvoor de baseline Zepto Nox A15
Zepto heeft me net gemaild dat het een vergissing van hun was en me ter compensatie aangeboden dat ik of mijn laptop terug kan sturen en dan fixen ze het, of ik krijg 200 euro. Terugsturen ga ik niet doen, want dat duurt veel te lang. Is 200 euro redelijk hiervoor, of zou ik hier meer voor kunnen vragen? Wat ik dus te weinig terug heb gekregen:
-2gb RAM ipv 4gb RAM
-5400rpm 160gb HD ipv 7200rpm 200gb HD
-sleeve niet teruggekregen
-geen VGA poort, dus mijn externe monitor kan ik niet meer aansluiten
Wat denken jullie, is die 200 euro redelijk?
-2gb RAM ipv 4gb RAM
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 223028
hey,
Ik heb sinds kort ook een Nox A15 gekregen dankzij een RMA van mijn 6625WD.
Ben er wel tevreden mee, maar wat is die fan irritant!!!!!!! Eens in de 3 minuten begint dat ding full speed te draaien gedurende 30 seconden.
Combineer dit met de normaal bijna geruisloze toestand en het contrast is om je haren bij uit te trekken!
Ik heb de nieuwste bios al draaien en heb de fan start temperatuur naar 75 graden verhoogt, zonder effect helaas.
Ook de Livechat kon me geen evrdere oplossingen aanbieden.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/opgelost hebben?
Alle hulp is welkom!
EDIT;
Zou een externe notebook standaard/koeler een oplossing kunnen bieden?
Er van uitgaande dat de interne temperatuur dus boven de 75 graden komt.
Ik heb sinds kort ook een Nox A15 gekregen dankzij een RMA van mijn 6625WD.
Ben er wel tevreden mee, maar wat is die fan irritant!!!!!!! Eens in de 3 minuten begint dat ding full speed te draaien gedurende 30 seconden.
Combineer dit met de normaal bijna geruisloze toestand en het contrast is om je haren bij uit te trekken!
Ik heb de nieuwste bios al draaien en heb de fan start temperatuur naar 75 graden verhoogt, zonder effect helaas.
Ook de Livechat kon me geen evrdere oplossingen aanbieden.
Alle hulp is welkom!
EDIT;
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 223028 op 27-03-2009 11:13 ]
Ik was wat monitoren aan het vergelijken en zat me nu af te vragen: wat voor scherm heeft een Nox eigenlijk? Ik weet 15,4" en 1680x1050, maar wat zijn de horizontale en verticale inkijkhoek, wat is de contrast-ratio, wat de reactiesnelheid en wat is de maximale helderheid? En ik neem aan dat het een TN scherm is? Weet iemand toevallig wat de precieze specificaties van het scherm van de Nox zijn?
Ik heb ook via een RMA een Nox gekregen en die van mij maakt inderdaad ook die herrie om de zoveel tijd. Ik zat me al vertwijfeld af te vragen oftie kapot is. Ik heb mijn laptop doorgaans verhoogd staan op een paar pilaartjes, waardoor die aan alle kanten lucht krijgt en het gebeurt toch, dus een laptopstandaard lijkt niet de fix te zijn. Denk ik.Anoniem: 223028 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:45:
...
...
EDIT;
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hier hetzelfde, ik heb mijn Nox ook op pootjes gezet, om hem zo misschien stiller te krijgen, maar helaas. Wat wel werkte was door in de bios de "fan activation control
" (ik heb even geen idee hoe het ook al weer heet) op 65 graden te zetten ipv de standaard 55 graden. Hier was ik niet tevreden mee, doordat hierdoor alles 10 graden warmer werd en zo mijn hardeschijf altijd rond de 53 graden zat en die houdt ik liever zo koel mogelijk
Ik heb Windows7 64x geïnstalleerd (Vista geupgrade), de hele boel draait veel sneller en blijft veel koeler?!
ook de juiste drivers voor de fingerprint reader geïnstalleerd, Windows 7 heeft hier 'native' support voor.., werkt als een trein.
[note: om na de installatie je vingerprint reader te configureren (C:\Program Files\WIN7TS\TrueSuiteApplication.exe)]
Ik heb ook de indruk (! ) dat Left 4 Dead een stuk beter draait!
Je kan Windows 7 gewoon downloaden via het torrent netwerk en dan een key aan vragen met je live ID, de licentie die je dan krijgt is een jaar geldig dacht ik.
ook de juiste drivers voor de fingerprint reader geïnstalleerd, Windows 7 heeft hier 'native' support voor.., werkt als een trein.
[note: om na de installatie je vingerprint reader te configureren (C:\Program Files\WIN7TS\TrueSuiteApplication.exe)]
Ik heb ook de indruk (! ) dat Left 4 Dead een stuk beter draait!
Je kan Windows 7 gewoon downloaden via het torrent netwerk en dan een key aan vragen met je live ID, de licentie die je dan krijgt is een jaar geldig dacht ik.
Op dit moment zie ik dat me Nox toch steeds meer bol gaat staan, dan voornamelijk het gedeelte links boven het toetsenbord.
Loopt een beetje uit de hand zo lijkt me, binnekort maar even met Zepto contact opnemen.
Tevens loop ik nog steeds met een ander toetsenbord rond terwijl ze me gewoon een qwerty NL versie hadden beloofd. Over gemailed, een maand geleden. Niks op terug gehad.
Loopt een beetje uit de hand zo lijkt me, binnekort maar even met Zepto contact opnemen.
Tevens loop ik nog steeds met een ander toetsenbord rond terwijl ze me gewoon een qwerty NL versie hadden beloofd. Over gemailed, een maand geleden. Niks op terug gehad.
bol staan? hoe bedoel je precies? staat ie niet meer metz'n pootjes op de grond?....
Ik denk dat hij 't over z'n toetsenbord heeft
En je kan gerust nog een keer mailen natuurlijk...
En je kan gerust nog een keer mailen natuurlijk...
Ik bedoel de behuizing zelf, die begint op te bollen, ik denk dat het door de videokaart komt.
Morgen probeer ik even een foto ervan te nemen.
Morgen probeer ik even een foto ervan te nemen.
@CLB
Je reageerde op het artikkel over de nieuwe MSI 14,1" 'gaming' notebook.., vind je kwa kwaliteit een MSI vergelijkbaar met een Zepto? De behuizing is erg sterk maar de ruberachtige cooting is niet praktisch (wel stijlvol)
Windows 7 draait als een zonnetje hier maar van tijd tot tijd een BSOD..
Je reageerde op het artikkel over de nieuwe MSI 14,1" 'gaming' notebook.., vind je kwa kwaliteit een MSI vergelijkbaar met een Zepto? De behuizing is erg sterk maar de ruberachtige cooting is niet praktisch (wel stijlvol)
Windows 7 draait als een zonnetje hier maar van tijd tot tijd een BSOD..
MSI's vind ik ansich leuk en goed te doen... Helaas heeft MSI al tig x reviewexemplaren beloofd en heb ik die tot nog toe nooit ontvangen
Zepto gebruikt vaak ARC (Aluminium Reinforced Chassis) daarom is de bouwkwaliteit van deze laptops zeer goed te noemen. Uit ervaringen met m'n eigen laptops vind ik dat daar bijna niks op aan te merken is. Bij sommige Zepto's was de beeldschermcover enigzins in te drukken, wat natuurlijk niet echt aan te raden is. Bij andere laptops is dit ook zo en je kan er moeilijk een aluminium plaat indoen aangezien dat de portabiliteit, grootte en gewicht laat verslonzen. Een MSI vs Zepto vergelijking ligt aan welke modellen je wilt vergelijken en aangezien MSI mij niks levert kan die vergelijking door mij niet worden gemaakt.

Op de site van zepto.nl kan je bij de notebook-wizard de M9800 selecteren maar vervolgens vind hij geen notebooks daarmee? Heeft zepto wel notebooks met M9800GTX/GTS ?
I don't hate you, I nothing you
nog niet zo lang geleden kon je op zeptoshop.nl nog de Hydra bestellen, maar ik zie dat die nu verdwenen is. En in deze monster laptop zit een 9800M GTX 1 GB.
Dat was de Zepto Hydra, die inmiddels verwijderd is van de site
Beest van een laptop
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeZepto Hydra introduction
Beest van een laptop
Zoals ik al eerder had aangeven, werd ik knettergek van die fan in mijn Nox. Dat ding sloeg tijdens een beetje surfen en tekstverwerken om de iedere minuut voor een paar seconden aan om de temperatuur van 55 graden terug naar 50 graden te brengen, lekker nuttig. Ik heb de laatste bios op mijn Nox staan en het fan gedrag verbeterde voor geen meter. Op 65 graden instellen was ook geen optie, want dan steeg mijn Nox om de 3 minuten op, omdat hij de temperatuur zo snel mogelijk weer onder die 50 graden probeerde te krijgen.
Ik heb nu een Zalman NC2000, een prachtige zwarte, notebook cooler gekocht en ik ben daar zo blij mee, eindelijk geen fan meer die aanslaat. Mijn Nox blijft nu lekker cool, zo'n 40 graden maximaal. En stil, super stil.

Ik word steeds blijer en blijer van mijn Nox, het blijft een brute machine, die nu ook nog eens super stil is.
Ik heb nu een Zalman NC2000, een prachtige zwarte, notebook cooler gekocht en ik ben daar zo blij mee, eindelijk geen fan meer die aanslaat. Mijn Nox blijft nu lekker cool, zo'n 40 graden maximaal. En stil, super stil.

Ik word steeds blijer en blijer van mijn Nox, het blijft een brute machine, die nu ook nog eens super stil is.
Die 200 euro is best redelijk.Oogst schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:55:
Zepto heeft me net gemaild dat het een vergissing van hun was en me ter compensatie aangeboden dat ik of mijn laptop terug kan sturen en dan fixen ze het, of ik krijg 200 euro. Terugsturen ga ik niet doen, want dat duurt veel te lang. Is 200 euro redelijk hiervoor, of zou ik hier meer voor kunnen vragen? Wat ik dus te weinig terug heb gekregen:
-2gb RAM ipv 4gb RAM
sodimm DDR2 2GB ram: 29,90 euro
Western Digital Scorpio Black 2.5" 320GB (16MB/7200 RPM/SATA 300) 89.90 euro
Willekeurig sleevje: +- 30 euro.
Heb je nog wat over voor een nieuw scherm.
Die VGA poort is wel jammer idd. Eventueel kijken naar een nieuwe laptop en je huidige verkopen?
Zitten klagen over een laptop die beter is en die HDMI heeft en geen 'oude' VGA gaat er bij mij niet in

Nvidia heeft weer een nieuwe Notebookdriver uitgebracht, dus ik heb deze weer even aan een test onderworpen. Hieronder staat de bijgewerkte tabel. De tabel is gemaakt met een Geforce 9650M GT en een resolutie van 1280x800.
De laatste driver is weer een stukje sneller geworden. Op dit moment is het verschil met de originele Zepto driver opgelopen tot 8%.
Driver | Core | Shader | Memory | 3dMarks '06 | Slaapstand |
174.90a | 550 | 1350 | 800 | 5833 | ja |
179.28 | 550 | 1350 | 800 | 6171 | ja |
179.28 | 650 | 1500 | 900 | 6864 | ja |
179.48 | 550 | 1350 | 800 | 6172 | ja |
179.48 | 650 | 1500 | 900 | 6862 | ja |
185.81 | 550 | 1350 | 800 | 6282 | ja |
185.81 | 650 | 1500 | 900 | 6965 | ja |
De laatste driver is weer een stukje sneller geworden. Op dit moment is het verschil met de originele Zepto driver opgelopen tot 8%.
[ Voor 3% gewijzigd door Lt-Crash op 05-05-2009 14:01 ]
Anoniem: 134408
kan ik anders wel begrijpen, zit in de dezelfde shit nu, de projectors in de school hebben namelijk enkel een analoge ingang. Daar sta ik dan schoon met men laptop, gelukkig weet ik het op voorhand.CLB schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:43:
Zitten klagen over een laptop die beter is en die HDMI heeft en geen 'oude' VGA gaat er bij mij niet in
Beste Tweakers,
Misschien hebben jullie een post van mij een tijdje geleden gelezen over Windows 7 en de Nox.
Tijdens de installatie Windows 7 RC kreeg ik een boot error. Nu kan ik er niks meer mee.
Na dat W7 de nodige bestanden had over gekopieert moest het systeem herstarten, na het Zepto Nox BIOS scherm kreeg ik een BIOS error.
Na wat onderzoek denk ik dat het aan de hardware of de bios ligt en niet aan de hardeschijf.
Ik heb na de boot error de installatie opnieuw gestart door te booten van de DVD. Ik kreeg een BSOD direct na dat W7 de nodige bestanden wil gaan kopiëren naar de hardeschijf. Dit geld ook voor nog een poging en voor een originele Vista DVD.
Het ligt (denk ik) niet aan de hardeschijf omdat ik deze al eens vervangen heb en dan is er geen verandering in de BSOD's en de boot errors
.
Het lukt me ook met moeite om de Nox te laten boten van een DVD, ik heb er nu een CD inzitten met de nieuwe BIOS versie (in de hoop dat na een BIOS update bepaalde 'foute' instellingen worden herschreven). Ik krijg de nog niet zover dat hij probeert te booten van de CD, ik zie het schermpje niet waarin in het Engels staat dat hij aanhet controleren is of er op DVD/CD geboot kan worden.
De BSOD code: 0x0000001E (0XFFFFFFFFC0000005, 0XFFFFFFFFFFBA221C, 0X0000000000000000, 0X00000000FF800000)
Google: http://translate.google.n...GLS_nlNL323NL323%26sa%3DG
Lees vooral de comment.
Richard (? van Zepto Shop) is op vakantie tot ergens half mei
.
Kan iemand mij verder helpen?
Misschien hebben jullie een post van mij een tijdje geleden gelezen over Windows 7 en de Nox.
Tijdens de installatie Windows 7 RC kreeg ik een boot error. Nu kan ik er niks meer mee.
Na dat W7 de nodige bestanden had over gekopieert moest het systeem herstarten, na het Zepto Nox BIOS scherm kreeg ik een BIOS error.
Na wat onderzoek denk ik dat het aan de hardware of de bios ligt en niet aan de hardeschijf.
Ik heb na de boot error de installatie opnieuw gestart door te booten van de DVD. Ik kreeg een BSOD direct na dat W7 de nodige bestanden wil gaan kopiëren naar de hardeschijf. Dit geld ook voor nog een poging en voor een originele Vista DVD.
Het ligt (denk ik) niet aan de hardeschijf omdat ik deze al eens vervangen heb en dan is er geen verandering in de BSOD's en de boot errors
Het lukt me ook met moeite om de Nox te laten boten van een DVD, ik heb er nu een CD inzitten met de nieuwe BIOS versie (in de hoop dat na een BIOS update bepaalde 'foute' instellingen worden herschreven). Ik krijg de nog niet zover dat hij probeert te booten van de CD, ik zie het schermpje niet waarin in het Engels staat dat hij aanhet controleren is of er op DVD/CD geboot kan worden.
De BSOD code: 0x0000001E (0XFFFFFFFFC0000005, 0XFFFFFFFFFFBA221C, 0X0000000000000000, 0X00000000FF800000)
Lees vooral de comment.
Richard (? van Zepto Shop) is op vakantie tot ergens half mei
Zepto levert gloednieuwe modellen uit met soortgelijke hardware, die dan de nieuwste standaard qua beeldoverdacht bevat, namelijk HDMI en dan is 't nog niet goed, omdat school oude meuk heeft staan...Anoniem: 134408 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:11:
kan ik anders wel begrijpen, zit in de dezelfde shit nu, de projectors in de school hebben namelijk enkel een analoge ingang. Daar sta ik dan schoon met men laptop, gelukkig weet ik het op voorhand.

Dan mag je mijn Zepto Znote 6224W met VGA-aansluiting wel hebben, wil ik je Nox / Mythos wel

oh maar dat zei ik niet he. Feit is dat niet alles onmiddelijk de nieuwe standaard heeft, niet iedereen (of organisaties) zijn kapitaalkrachtig genoeg om altijd alles te updaten en ja, compabiliteit met oudere standaarden is nu eenmaal wel handig vind ikCLB schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:34:
[...]
Zepto levert gloednieuwe modellen uit met soortgelijke hardware, die dan de nieuwste standaard qua beeldoverdacht bevat, namelijk HDMI en dan is 't nog niet goed, omdat school oude meuk heeft staan...![]()
Dan mag je mijn Zepto Znote 6224W met VGA-aansluiting wel hebben, wil ik je Nox / Mythos wel![]()
Tsjaa dat vind ik ook, maar laptops met zowel VGA & HDMI zijn erg zeldzaam...Anoniem: 134408 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:41:
compabiliteit met oudere standaarden is nu eenmaal wel handig vind ik
Anoniem: 103281
Ik heb windows 7 geprobeerd op mijn vaste pc, maar dit was geen topper en dit kwam door mijn videokaart. Daarna kon ik dus ook helemaal niets meer ook niet meer booten van de dvd. Ik ehb toen de ubuntu live cd gedownload en zo in een linux omgeving de harde schijf leeg gehaald. En daarna opnieuw windows vista er op gezet en toen werkte alles. Dit is mogelijk geen oplossing om windows 7 erop te krijgen, maar misschien wel je comp weer draaiend te krijgen.Peran schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:27:toon volledige bericht
Beste Tweakers,
Het ligt (denk ik) niet aan de hardeschijf omdat ik deze al eens vervangen heb en dan is er geen verandering in de BSOD's en de boot errors.
Lees vooral de comment.
Richard (? van Zepto Shop) is op vakantie tot ergens half mei.
succes ermee,
thanx voor je replay.. how ever..
Het lukt me niet meer op wat voor media dan ook te booten..
Ik heb intussen wat w7 versie versleten en het ging altijd goed.
Zou iets met EFI te maken kunnen hebben?
Het lukt me niet meer op wat voor media dan ook te booten..
Ik heb intussen wat w7 versie versleten en het ging altijd goed.
Zou iets met EFI te maken kunnen hebben?
HDD van de NOX A14 van 'n vriend van me was weer kapot, dus weer vervangen, dus maar even wat picca's:
En nog wat NOX A14 vs Zepto Znote 6224W picca's:
En nog wat NOX A14 vs Zepto Znote 6224W picca's:
Even een vraagje, hebben al meer mensen hier een Nox met 4 GB turbo memory icm met Vista x64. Het is namelijk zo dat iedere keer wanneer ik de turbo memory driver probeer te installeren, mijn laptop niet meer wil opstarten. Richard zei dat het een driver probleem is, maar ik kan mij niet voorstellen dat Intel en MS x64 achterwege laten, want op x86 machines werkt het volgens Richard wel vlekkeloos.
Ik zal een kleine omschrijving van het probleem geven, misschien weet hier iemand wat het probleem is.
Mijn bios staat ingesteld op AHCI. Ik heb een verse Vista business x64 installatie gedaan en na de chipset drivers meteen de Turbo memory drivers geïnstalleerd. De turbo memory drivers bestaan uit een sata driver, de Intel storage drivers, en een turbo memory driver. Wanneer na de installatie van de drivers mijn laptop opnieuw moet opstarten, blijft het ledje van de hardeschijf constant branden en krijg ik het laadscherm van Vista te zien. Maar dat is ook alles. Na een tijdje geeft vista blijkbaar een time-out en wordt de laptop opnieuw opgestart. Deze loop blijft eindeloos doorgaan, behalve wanneer ik kies voor opstarten met laatst werkende configuratie. Voor de herstart heb ik eens naar mijn apparaatbeheer gekeken en daar stond dat de Turbo memory module correct was geïnstalleerd, maar het Intel Dashboard zijn van niet.
Ik heb het ook al eens geprobeerd door de sata drivers te slipstreamen in mijn Vista, maar dan heb ik hetzelfde probleem en dat is, dat na de Vista installatie mijn laptop ook niet meer wilt opstarten.
Wie o Wie kan mij helpen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het een driver probleem is, want zowel Intel als MS zetten in op x64. De turbo memory drivers die ik heb geprobeerd zijn 1.7.0.1029 1.8.0.1018 en 1.9.0.1006 (23-04-2009)
Ik zal een kleine omschrijving van het probleem geven, misschien weet hier iemand wat het probleem is.
Mijn bios staat ingesteld op AHCI. Ik heb een verse Vista business x64 installatie gedaan en na de chipset drivers meteen de Turbo memory drivers geïnstalleerd. De turbo memory drivers bestaan uit een sata driver, de Intel storage drivers, en een turbo memory driver. Wanneer na de installatie van de drivers mijn laptop opnieuw moet opstarten, blijft het ledje van de hardeschijf constant branden en krijg ik het laadscherm van Vista te zien. Maar dat is ook alles. Na een tijdje geeft vista blijkbaar een time-out en wordt de laptop opnieuw opgestart. Deze loop blijft eindeloos doorgaan, behalve wanneer ik kies voor opstarten met laatst werkende configuratie. Voor de herstart heb ik eens naar mijn apparaatbeheer gekeken en daar stond dat de Turbo memory module correct was geïnstalleerd, maar het Intel Dashboard zijn van niet.
Ik heb het ook al eens geprobeerd door de sata drivers te slipstreamen in mijn Vista, maar dan heb ik hetzelfde probleem en dat is, dat na de Vista installatie mijn laptop ook niet meer wilt opstarten.
Wie o Wie kan mij helpen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het een driver probleem is, want zowel Intel als MS zetten in op x64. De turbo memory drivers die ik heb geprobeerd zijn 1.7.0.1029 1.8.0.1018 en 1.9.0.1006 (23-04-2009)
Heeft iemand nog een hitte probleem met zen zepto A15?
Doet soms raar nu het warmer weer is (slaagt uit enzo)
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 134408 op 25-05-2009 13:17 ]
Hier geen warmte problemen. Zonder mijn laptopcooler blijft hij netjes tussen de 50 en 55 graden, het ingestelde thermal point van de fan. Met mijn laptopcooler wordt hij maximaal 40 graden en hoor ik de fan ook nooit aanslaan.Anoniem: 134408 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:10:
Heeft iemand nog een hitte probleem met zen zepto A15?
Het is erg stil rondom Zepto... Er komt een netbook aan van 8,9"...
Moet niet de standaard hardware bevatten, welke dan wel, geen idee Zepto DK is erg traag wat dat betreft..
Ook doen er geruchten de ronde over een nieuwe 11,1" Zepto en een 13,3" model.. Ben benieuwd!
Tevens is er een nieuwe Zepto te verkrijgen in de Scandinavische landen: 15,6" / chiclet toetsenbord..
Helaas niet met US-keyboards te verkrijgen, dus ook niet verkrijgbaar in de rest van Europa aka. beetje lomp!
Moet niet de standaard hardware bevatten, welke dan wel, geen idee Zepto DK is erg traag wat dat betreft..
Ook doen er geruchten de ronde over een nieuwe 11,1" Zepto en een 13,3" model.. Ben benieuwd!
Tevens is er een nieuwe Zepto te verkrijgen in de Scandinavische landen: 15,6" / chiclet toetsenbord..
Helaas niet met US-keyboards te verkrijgen, dus ook niet verkrijgbaar in de rest van Europa aka. beetje lomp!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar (als hij ook "goedkopere" configuraties beschikbaar komen...). Heb ooit Zepto eens gemaild of er een tablet van hun zou komen en een 13". Daar hebben ze jammer genoeg nooit op gereageerd. Nu de Nox A12 niet meer op Zeptoshop.nl staat en ook niet bij Zepto.com ben ik ook stiekem nog gaan denken voor een 13". Ben erg benieuwd.CLB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:31:
[...] Ook doen er geruchten de ronde over een nieuwe [...] een 13,3" model.. Ben benieuwd!
Wel vreemd ja, hopelijk dat andere versies snel zullen volgen.Tevens is er een nieuwe Zepto te verkrijgen in de Scandinavische landen: 15,6" / chiclet toetsenbord..
Zepto Nox A12 is outdated en helaas niet meer te verkrijgen.. Heb 1,5 maand gevraagd of ik er nog eentje kon kopen, maar helaas dus niet meer... 8,9" netbook zou 'snelle hardware' moeten hebben.. En Zepto kennende zullen ze zich met hun 11,1" en 13,3" laptops exclusief willen opstellen naar de klanten dus we will seeRegeneration schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:01:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar (als hij ook "goedkopere" configuraties beschikbaar komen...). Heb ooit Zepto eens gemaild of er een tablet van hun zou komen en een 13". Daar hebben ze jammer genoeg nooit op gereageerd. Nu de Nox A12 niet meer op Zeptoshop.nl staat en ook niet bij Zepto.com ben ik ook stiekem nog gaan denken voor een 13". Ben erg benieuwd.
Ze willen zich nu eerst focussen op de markt daarzo, voordat ze verder naar Europa komen..Wel vreemd ja, hopelijk dat andere versies snel zullen volgen.
Tevens staan er nieuwe Noxes / Mythossen op 't programma, maar daar mag ik me nog niet over uitlaten
Laat mij eens raden de Nox / Mythos A9, A11 en A13?CLB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:13:
[...]
Ze willen zich nu eerst focussen op de markt daarzo, voordat ze verder naar Europa komen..
Tevens staan er nieuwe Noxes / Mythossen op 't programma, maar daar mag ik me nog niet over uitlaten
Haha nee
net effe wat temperatuur monitors gedownload (oa rivatuner, speedfan). Beide geven een temperatuur van ongeveer 75 graden voor alles (hdd 65°C), enkel beide cores bevinden zich rond de 25 graden. Dit bij gewoon surfen. Dit is toch verdacht hoog? (ookal draait die waarschijnlijk reeds 7maand zo)Lt-Crash schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:04:
[...]
Hier geen warmte problemen. Zonder mijn laptopcooler blijft hij netjes tussen de 50 en 55 graden, het ingestelde thermal point van de fan. Met mijn laptopcooler wordt hij maximaal 40 graden en hoor ik de fan ook nooit aanslaan.
Verder is de service van zeptoshop ook niet het van het, stuur hen een mail dat de garantiesticker losgekomen is (heeft nooit volledig aangelijmd geweest, een hoek ervan zat los van bij de levering, maar aangezien ik in belgie woon nam ik dat voor lief en dacht dat dit geen probleem ging zijn). Sturen ze mij een respons dat die sticker onmogelijk zelf kan loskomen en tussen de regels te lezen was dat ik kon fluiten naar mijn garantie (ookal heb ik extra jaar genomen dus 2 jaar totaal). Mijn mail is ook verstuurd vooraleer ik in de mot kreeg dat mijn laptop nogal warm draait.
Zo'n garantiesticker is voor hen natuurlijk erg moeilijk te checken.. Zij weten nou niet of je aan je hardware hebt lopen kloten. En 'n nieuwe opsturen zou ik niet doen als winkel zijnde. Prop jij er nu nieuw geheugen en 'n nieuwe HDD in, werkt er 1,5 jaar op zonder stickers. Laptop gaat kapot, je gooit de oude hardware er weer ik, sticker erop en klaar ben je.. Niemand kan dan checken wat jij allemaal gedaan hebt... Stickers op de onderkant kunnen daarentegen best los raken door de warmte denk ik. Bij 'n vriend van me is zn Windows Vista sticker weggebrand, was trouwens niet bij 'n Zepto! EDIT: Er zit standaard al 2 jaar garantie op 'n Zepto..
[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 26-05-2009 08:43 ]
maja is vooral spijtig zo'n dingen, aangezien ik nog niet echt problemen heb. Maar nu kan het zijn de de grafische kaart zich niet terugschakelt naar 2d mode. Rivatuner bv geeft altijd de normale 3d clocks, ookal surf ik enkel. Is er een probleem met de driver? Kan ik dit op een of andere manier enablen ofzo?
probeer je preformance setting bij power options eens op balanced of power saver te zetten, bij balanced zou hij dynamies moeten clocken en bij powersaver gewoon compleet terug clocken, als hij op high preformance staat dan klokt hij inderdaad niet terug
Dat is net het probleem, rivatuner toont net dat hij op de 3D clocks blijft draaien (bv op dit moment: GPU: 67°C, HD : 61, proc: 60°C), wat ik dus abnormaal hoog vind!GN!T!ON schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:22:
probeer je preformance setting bij power options eens op balanced of power saver te zetten, bij balanced zou hij dynamies moeten clocken en bij powersaver gewoon compleet terug clocken, als hij op high preformance staat dan klokt hij inderdaad niet terug
You said:
Can you say anything about the 8,9" Zepto netbook or the 11,1" / 13,3" laptops? Qua hardware / releasedates and so on?
International 1:
I get no information about it.. So I can not say anything I'm affraid..
You said:
hmm you have to say that they have to hurry then! Everybody is waiting for the looks / hardware / specs / prices!! Have a nice day!
International 1:
I think it will be on the website within a month or so
EDIT: Perongeluk hieronder geplaatst ipv dit bericht ge-edit
Can you say anything about the 8,9" Zepto netbook or the 11,1" / 13,3" laptops? Qua hardware / releasedates and so on?
International 1:
I get no information about it.. So I can not say anything I'm affraid..
You said:
hmm you have to say that they have to hurry then! Everybody is waiting for the looks / hardware / specs / prices!! Have a nice day!
International 1:
I think it will be on the website within a month or so
EDIT: Perongeluk hieronder geplaatst ipv dit bericht ge-edit
[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 04-06-2009 20:06 ]
UPDATE WAT BETREFFENDE DE ZEPTO MYTHOS:
Zepto heeft besloten om de witte mat rubberen behuizing van de Zepto Mythos te gaan vervangen voor een parelwit hoogglans exemplaar. Dit, omdat enkele laptops geel gaan uitslaan na enkele maanden gebruik.
Nieuwe Mythossen gaan dus ook uitgeleverd worden met deze parelwitte behuizing, zodat men dat weet.
Voor de huidige Mythos gebruikers is er ook een oplossing, waarvoor men contact kan opnemen met de Zeptoshop.
Zelf vind ik het best geniaal en gek dat ze dit doen, aangezien een gehele nieuwe behuizing laten ontwikkelen voor slechts enkele 'geel uitslaande' laptops best een verdomd goede service is in mijn opinie.
Glans is normaal een no go bij mij maar, deze is wel zeer strak, geil en mooi afgewerkt zeg

Inclusief batterij / optische drive / expresscard slot met dezelfde finish! Nice job Zepto als je 't mij vraagt!!
Zepto heeft besloten om de witte mat rubberen behuizing van de Zepto Mythos te gaan vervangen voor een parelwit hoogglans exemplaar. Dit, omdat enkele laptops geel gaan uitslaan na enkele maanden gebruik.
Nieuwe Mythossen gaan dus ook uitgeleverd worden met deze parelwitte behuizing, zodat men dat weet.
Voor de huidige Mythos gebruikers is er ook een oplossing, waarvoor men contact kan opnemen met de Zeptoshop.
Zelf vind ik het best geniaal en gek dat ze dit doen, aangezien een gehele nieuwe behuizing laten ontwikkelen voor slechts enkele 'geel uitslaande' laptops best een verdomd goede service is in mijn opinie.
Glans is normaal een no go bij mij maar, deze is wel zeer strak, geil en mooi afgewerkt zeg

Inclusief batterij / optische drive / expresscard slot met dezelfde finish! Nice job Zepto als je 't mij vraagt!!
Ik moet zeggen: Ziet er gelakt gelikt uit 
Volgende keer mag je ook gewoon je post editten CLB
en de volgende keer ook op maat graag

Edit: @ hieronder, ja dat EIS ik
ooh, even geduld, volgens mij hapt iemand

Stel, je vat het nog steeds serieus op, laat maar mooi. Who cares
. Zeer mooi allemaal
Volgende keer mag je ook gewoon je post editten CLB
Edit: @ hieronder, ja dat EIS ik
ooh, even geduld, volgens mij hapt iemand
Stel, je vat het nog steeds serieus op, laat maar mooi. Who cares
[ Voor 51% gewijzigd door GENETX op 04-06-2009 20:25 ]
Ja uh, alles voor de aandacht natuurlijkGENETX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:16:
Volgende keer mag je ook gewoon je post editten CLBen de volgende keer ook op maat graag
![]()
Aangezien dat normaal gewoon getolereerd werd, nu opeens 640x

EDIT: Haha jou serieus nemen na vandaag haha nott
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 04-06-2009 20:29 ]
dat was ook mijn rede om geen witte met soft-touch te kopen.. omdat die vuil ging worden.....
kan ik m'n nox ook om laten bouwen naar een witte glanzende??
.....
kan ik m'n nox ook om laten bouwen naar een witte glanzende??
Zijn er maar enkele van de honderden die er verkocht zijn en ook nog is duidelijk door de koper zelf in zo'n staat gebracht wat mij betreft. Luchtjes, make-up, horloges... Anders hadden alle Mythossen dat wel gehad. En je Nox ombouwen kan misschien ook wel ja...
Even een korte vraag jongens.
Heb zins het gebruik van Windows 7 verschillende builds last dat als ik een USB apparaat aansluit dat de laptop compleet freezed, een hard reset zorgt dan voor een oplossing.
Suggesties waar dit aan kan liggen, heb de USB controller al een keer opnieuw laten herkennen maar dit verhielp het probleem ook niet.
Heb zins het gebruik van Windows 7 verschillende builds last dat als ik een USB apparaat aansluit dat de laptop compleet freezed, een hard reset zorgt dan voor een oplossing.
Suggesties waar dit aan kan liggen, heb de USB controller al een keer opnieuw laten herkennen maar dit verhielp het probleem ook niet.
Heb geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem. (gedeelde smart enzo...)Releases schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:24:
Zal dit een moederbord probleem zijn of een chipset software foutje?
die 15.6incher die atm alleen in het noorden te krijgen is lijkt eng eng veel op de 760 serie van xxodd

Uhm so what?
Nou, dat de mensen die hem mooi vinden en niet in scandinavië wonen dus ook zo'n laptop kunnen kopenCLB schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:47:
Uhm so what?
Ding heeft ugly ass kleuren, zilver met 'n wit toetsenbord

Gisteren de laatste bios, versie 4638, van de zepto website gedownload. in de changelog stond dat ze weer de fan control hadden verbeterd.
En wat blijkt, het is nog echt zo. Heb ik een mooie laptopcooler om mijn Nox tot zwijgen te brengen, is hij nu stiller dan ooit van zichzelf. De fan draait nu op een lager toerental, dus bij gewoon gebruik hoor je hem nooit. Het lijkt wel of ze er nog een fanspeed setting bij geprogrammeerd hebben. In ieder geval een aanrader voor iedereen die zich irriteerde aan het geluid van de fan.
Voorlopig stop ik met het proberen om mijn turbo memory werkend te krijgen op mijn Nox. Zelf met een x86 installatie had ik een instabiel systeem dat op hoop van zege wilde opstarten of uit de slaapstand wilde komen. Ik kijk over een jaar nog wel eens of er nieuwe/werkende drivers zijn.
edit:
Nog even wat gpu test met mijn nieuwe installatie. De overzichtslijst ziet er als volgt uit
Laatste Nvidia driver is iets langzamer dan zijn voorganger. 185.81 blijft de snelste driver voor de 9650M GT
En wat blijkt, het is nog echt zo. Heb ik een mooie laptopcooler om mijn Nox tot zwijgen te brengen, is hij nu stiller dan ooit van zichzelf. De fan draait nu op een lager toerental, dus bij gewoon gebruik hoor je hem nooit. Het lijkt wel of ze er nog een fanspeed setting bij geprogrammeerd hebben. In ieder geval een aanrader voor iedereen die zich irriteerde aan het geluid van de fan.
Voorlopig stop ik met het proberen om mijn turbo memory werkend te krijgen op mijn Nox. Zelf met een x86 installatie had ik een instabiel systeem dat op hoop van zege wilde opstarten of uit de slaapstand wilde komen. Ik kijk over een jaar nog wel eens of er nieuwe/werkende drivers zijn.
edit:
Nog even wat gpu test met mijn nieuwe installatie. De overzichtslijst ziet er als volgt uit
Driver | Core | Shader | Memory | 3dMarks '06 | Vantage | Slaapstand |
174.90a | 550 | 1350 | 800 | 5833 | - | ja |
179.28 | 550 | 1350 | 800 | 6171 | - | ja |
179.28 | 650 | 1500 | 900 | 6864 | - | ja |
179.48 | 550 | 1350 | 800 | 6172 | - | ja |
179.48 | 650 | 1500 | 900 | 6862 | - | ja |
185.81 | 550 | 1350 | 800 | 6282 | - | ja |
185.81 | 650 | 1500 | 900 | 6965 | - | ja |
186.03 | 550 | 1350 | 800 | 6251 | P2090 | ja |
186.03 | 650 | 1500 | 900 | 6891 | P2390 | ja |
Laatste Nvidia driver is iets langzamer dan zijn voorganger. 185.81 blijft de snelste driver voor de 9650M GT
[ Voor 47% gewijzigd door Lt-Crash op 01-07-2009 10:01 ]
Aay klinkt goed, vriend van me met z'n A14 liep ook te klagen over een onconstante fanflow!
Ik ben net naar Zepto Shop gefiets om daar te kijken naar mijn Nox die niet meer wil booten, er is een RMA aangevraagd.
Mij bios is waarschijnlijk naar de filestijnen. Zie eerdere posts van mij.
/update
Mij bios is waarschijnlijk naar de filestijnen. Zie eerdere posts van mij.
/update
al iets kunnen vinden?Releases schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:24:
heb dit probleem ook vaak gehad met vista en win7, ik heb op een gegeven moment maar gewoon een herinstall gedaan 2x, werd er echt gek van.
Nog steeds geen oplossing gevonden tot nu toe.
Anoniem: 310212
Hallo allemaal
Sins een week in het bezit van een Nox a14 en heb een paar vraagjes
-Zelfs running idlle loopt de fan onregelmatig helpt die update bios werkelijk ?
-WD harddisk krijgen te weinig stroom via usb poorten en blijven "tikken"; Freecom HD geen probleem ; iemand ervaring?
-Normale opstarttijd Vista Home Premium vanaf indrukken knop tot "werkbaar" bureaublad ; vorige laptops gingen aanzienlijk sneller wat opstarten betr.
Heb trouwens de A14 , Vista Home Premium , Intel T9600 @2.8 , GT9650, 320GB S.P.
Verder tot nog toe zeer tevreden ; en snelle order via Zeptoshop ; 3 dagen na bestelling afgehaald
Sins een week in het bezit van een Nox a14 en heb een paar vraagjes
-Zelfs running idlle loopt de fan onregelmatig helpt die update bios werkelijk ?
-WD harddisk krijgen te weinig stroom via usb poorten en blijven "tikken"; Freecom HD geen probleem ; iemand ervaring?
-Normale opstarttijd Vista Home Premium vanaf indrukken knop tot "werkbaar" bureaublad ; vorige laptops gingen aanzienlijk sneller wat opstarten betr.
Heb trouwens de A14 , Vista Home Premium , Intel T9600 @2.8 , GT9650, 320GB S.P.
Verder tot nog toe zeer tevreden ; en snelle order via Zeptoshop ; 3 dagen na bestelling afgehaald
De nieuwe bios moet inderdaad 'n stuk beter zijn. Hadden ze er trouwens best op mogen zetten. HDD's verschillen nogal. Zo heeft de een genoeg aan 1 USB-poortje, heeft de ander er 2 nodig en weer 'n ander een externe stroombron. En Vista is de eerste week tot 2 weken nog wat langzaam, dit komt door de indexatie. Een ander programma voor Omnipass ken ik niet.
ok bedankt
krijg ik niet bij een bios update een heel ander scherm ; en langer zwart voordat vista opstart /
ik herinner me dit van mn vorige laptop
over die usb ; ik blijf het vreemd vinden ; op alle laptops waarop ik de wd hdd draai zijn er geen problemen het is alleen bij de nox blijkbaar
krijg ik niet bij een bios update een heel ander scherm ; en langer zwart voordat vista opstart /
over die usb ; ik blijf het vreemd vinden ; op alle laptops waarop ik de wd hdd draai zijn er geen problemen het is alleen bij de nox blijkbaar
Ik gebruik hier een WD My Passport Essential met mijn Nox A15, maar deze werkt gewoon op alle usb poorten.Anoniem: 310212 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:57:
ok bedankt
Na een bios update krijg je geen ander scherm en het duurt ook niet langer voordat Vista opstart. Het enige waar je op moet letten is dat je in de bios PXE uitzet. Dit stond bij mij in ieder geval na de bios update aan.
Ook kan het zo zijn dat je bluetooth het niet meer doet en dit is op te lossen door de batterij uit je laptop te halen terwijl deze uitstaat en dan de aanknop indrukken. Batterij weer terug, AC er weer in en tada bluetooth werkt weer.
[ Voor 24% gewijzigd door Lt-Crash op 15-07-2009 20:23 ]
om te kijken welke bios versie je hebt staat eerder in dit topic omschreven. Ongeveer hier
edit:
en even snel nog een vraagje noxa14. Welke versie van vista x64 gebruik je en werkt jouw turbo memory naar behoren. Mijn Nox A15 icm met vista business x64 en turbo memory wil namelijk niet meer opstarten zodra in de drivers van de TM module installeer
edit:
en even snel nog een vraagje noxa14. Welke versie van vista x64 gebruik je en werkt jouw turbo memory naar behoren. Mijn Nox A15 icm met vista business x64 en turbo memory wil namelijk niet meer opstarten zodra in de drivers van de TM module installeer
[ Voor 44% gewijzigd door Lt-Crash op 15-07-2009 22:23 ]
eigenlijk heb ik turbo mem nog niet gebruikt ; zal eens kijken of het werkt
vista home prem
los van dit alles vind ik het wel grappig dat Zepto adverteerd met de soort behuizing welke vuil en stof moet tegengaan maar ik heb nog nooit een laptop gezien die zo snel smerig wordt (vingerafdrukken etc.)
vista home prem
los van dit alles vind ik het wel grappig dat Zepto adverteerd met de soort behuizing welke vuil en stof moet tegengaan maar ik heb nog nooit een laptop gezien die zo snel smerig wordt (vingerafdrukken etc.)
Is dit normaal ; boven het toetsenbord zit een kleine bobbel in de behuizing ; van F8 totF12 toets
niet extreem maar je ziet het wel zeker als je bv een lineaal er horizontaal overheen legt
niet extreem maar je ziet het wel zeker als je bv een lineaal er horizontaal overheen legt
Bekend probleem van oude builds van W7, had het zelf ook. Installeer de RC (build 7100).Releases schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:24:
Ik heb dit probleem ook met de RC (build 7100).Peran schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:08:
[...]
Bekend probleem van oude builds van W7, had het zelf ook. Installeer de RC (build 7100).
Anoniem: 103281
Voor de mensen die problemen hebben met externe harde schijven die niet juist werken!
Ik had zelf een Freecom die wel werkte en een Freecom die niet werkte. Ik heb toen een mail gestuurd naar Freecom NL en daar werd mij verteld dat ik een split usb kabel kon krijgen. Hiermee ging ik akkoord en had ik binnen 2 dagen zo een kabel in huis. Hiermee kan ik alle apparaten aansluiten en dit kosten mij niets.
Zeer nette service!
Ik had zelf een Freecom die wel werkte en een Freecom die niet werkte. Ik heb toen een mail gestuurd naar Freecom NL en daar werd mij verteld dat ik een split usb kabel kon krijgen. Hiermee ging ik akkoord en had ik binnen 2 dagen zo een kabel in huis. Hiermee kan ik alle apparaten aansluiten en dit kosten mij niets.
Zeer nette service!
ik kom vandaag terug van vakantie en ik zie dat er nou een dock is voor de A14 en A15 serie
!
ben erg benieuwd naar deze, en ook wat voor connector er gebruikt word om de 2 apparaten aan elkaar te koppelen, usb lijkt me toch niet snel genoeg om hdmi e.d. te transporten, ik heb i.i.g. een mailtje naar zeptoschop gestuurd met vraag naar levertijd e.d.!

klik voor groter plaatje
meer infoz:
hoewel ik helemaal rechts wel iets zie dat op poewer lijkt, hopen dames en heren, hopen
hier te vinden op de site
ben erg benieuwd naar deze, en ook wat voor connector er gebruikt word om de 2 apparaten aan elkaar te koppelen, usb lijkt me toch niet snel genoeg om hdmi e.d. te transporten, ik heb i.i.g. een mailtje naar zeptoschop gestuurd met vraag naar levertijd e.d.!

klik voor groter plaatje
meer infoz:
wat ik wel mis is een power connector in het het lijstjeDocking station voor de G14 en G15 serie
Aansluitingen :
VGA, HDMI, 6 x USB 2.0, 2 x e-SATA, LAN, analoog en digital sound output

hoewel ik helemaal rechts wel iets zie dat op poewer lijkt, hopen dames en heren, hopen
hier te vinden op de site
[ Voor 13% gewijzigd door !GN!T!ON op 25-07-2009 09:22 ]