• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Hoeveel MB betreft het? Anders kan je dit via bijvoorbeeld uploaden naar megaupload.com, deze hebben ook nog een behoorlijke downloadsnelheid :)

Anoniem: 310212

heb je ook de driver voor de fingerreader en welke software gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

Zelf ook geintreseerd in die drivers. Net zoals bij whipplash1990, werkt het OSD amper (enkel het geluid, power option en sleep werken).

Dus moest er iemand deze uploaden, gelieve te laten weten (en eeuwige dank :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:52
Lt-Crash schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:38:
Ik heb hier alle Windows 7 drivers wel voor je. Als je een manier weet om dit ergens op internet neer te zetten doe ik het gelijk voor je. Ik kan er wel een torrent van maken, maar ik weet niet hoe slim dat is.
Waar heb je de drivers vandaan gehaald?

Misschien is het idd mogelijk ze ergens te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles werkt inmiddels met windows 7 alleen krijg ik met geen mogelijkheid de fingerreader aan de praat ; de driver werkt wel maar heb geen software ; wie heeft er een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-06 20:17
Daar zijn ze dan

http://www.filefactory.com/f/62850ac61434630a/

Let op!!: Het zijn allemaal x64 drivers voor Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi ; heb er een paar afgehaald ; bedankt
alleen de fingerprint werkt nog steeds niet
wie heeft er een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
whiplash1990 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:26:
[...]

Waar heb je de drivers vandaan gehaald?

Misschien is het idd mogelijk ze ergens te uploaden.
Ik heb de Zepto-ftp vlak voordat ze failliet gingen leeg getrokken, omdat ik op Windows 7 overging.
Anoniem: 310212 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:59:
mooi ; heb er een paar afgehaald ; bedankt
alleen de fingerprint werkt nog steeds niet
wie heeft er een oplossing voor
Werken de Omnipass drivers van Vista ook niet voor je. Degene die je op de driver-dvd meekreeg.

Ik heb ondertussen alle drivers erop gezet. Alleen mis ik nog een bestand. Ik weet niet hoe nuttig het is, maar als iemand voor mij de iso heeft met de laatste BIOS zou ik die graag willen, zodat ik hem ook in het rijtje kan zetten.
De drivers die niet Zepto specifiek zijn zal ik in de toekomst blijven updaten, zodat er niet gezocht hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 15:21
Nieuwe server met 'alle' Zepto drivers beschikbaar

2 oud-werknemers (Rene Schønbeck en Thomas Gaustad) van Zepto Denemarken hebben, voor zover mogelijk, alle Zepto notebook drivers bij elkaar gezet op een nieuwe FTP server.
Zoals een van hen poste op Notebookreview.com;

"The FTP contains all the drivers that where available when Zepto was in business, plus new Windows 7 drivers for some of the former discontinued models and some of the just released models where Windows 7 support was planned, right before Zepto went out of business. It features an ISO directory with a collection of some of the driver CD/DVD's released within the last 2-3 years. It also features a new directory structure which was planned for a January restructuring of the download site.

PS we are sorry for the bad directory overview but its the best free HTTP overlay enabled FTP server we could find at such short notice. There are no plans to make any major changes now or in the future on this site and it should be seen as "final"."

De server; http://zepto.contigio.com/

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws ; alleen werken de links nog niet maar dat zal nog wel komen , kunnen we in ieder geval weer vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downloaden is inmiddels gelukt maar op 1 of andere manier krijg ik de fingerreader niet aan de praat
ook omnipass kan hem niet vinden
volgens apparaatbeheer werkt de sensor goed
wie heeft er nog suggesties , anders maar zonder fingerscan (bij vista x64 werkte hij wel goed) misschien heeft het ook met de biometrische applicatie van windows 7 temaken ; deze herkend geen fingerreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Lt-Crash schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:05:
Daar zijn ze dan

http://www.filefactory.com/f/62850ac61434630a/

Let op!!: Het zijn allemaal x64 drivers voor Windows 7
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na veel zoeken ben ik er achter dat er veel problemen zijn met de authentec fingerreader (die dus ook in de nox zit ) en windows 7
schijnt te komen door de ingebouwde biometrie applicatie van windows zelf
inmiddels alle drivers al geprobeerd maar ik kom niet verder dan een veld van Truesuite waar gevraagd wordt om je vingers te scannen ; vervolgens kan je blijven scannen maar er wordt niets geregistreerd
volgens apparaatbeheer is de reader gewoon aangesloten
de (oude)meegeleverde omnipass software werkt niet bij windows 7 , en je zou ook zonder software , dus alleen met de ingebouwde windows 7 appl. moeten kunnen maar dit lukt nog niet

wie heeft de reader wel werkend ; widows 7 64bit / en welke driver en eventueel software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
ik heb het nooit werkend gehad met een nieuwere versie van omnipass (v6 d8 ik, zepto leverde v5 mee)

maar het was nooit stabiel, net als de bluetooth en de usb, dat is bij mij ook niet goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!GN!T!ON schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:12:
ik heb het nooit werkend gehad met een nieuwere versie van omnipass (v6 d8 ik, zepto leverde v5 mee)

maar het was nooit stabiel, net als de bluetooth en de usb, dat is bij mij ook niet goed geweest.
Was dit met windows 7 ? want bij windows vista heeft het altijd heel goed gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
was inderdaad windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik krijg hier ook met geen mogelijkheid die fingerprint reader aan de praat. De Fingerprintdriver die ik op internet had gezet was inderdaad alleen de driver en de Fingerprintdriver van de Zepto-FTP is de driver met software. De TrueSuite van Authentec werkt hier ook niet. Omnipass heb ik niet geprobeerd, want het is voor mij geen must. Ik typ mij wachtwoorden wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee een must is het ook niet ; maar in vista werkte de reader perfect en was er aan gewend geraakt vandaar dat ik me afvroeg of iemand hem met 7 gebruikt maar dat blijkt dus niet mogelijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ; voor die gene die Windows 7 64 bit willen inloggen met de sensor dan kan dat en het werkt bij opstarten , vergrendelen , slaapstand etc. ; uiteraard kun je altijd nog met je gewone pasword inloggen ;
Ga naar Asus.com / selecteer Nederland , Support ; downloads ; vul in 1 ; notebook ; 2 ; Drivers 3 ; Fingerscan. Nu vraagt ie OS ; 64 bit ok ; 5 files found en kies daaruit voor versie ; V2.0.04 (dit is de versie voor de AES1610 welke in de nox zit)
Na download installeren en via config.scherm naar biometrische apparaten gaan ; daar op vingersscannen gaan en voila
Nu nog uitzoeken of je er ook je online passwords etc mee kan ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik heb even een vraag over het schoonmaken van een Nox.

Ik maak die van mij altijd schoon met een microvezel doekje en wat water, maar ik zie nu dat ik niet alles weg krijg. Ik zie geen vlekken ofzo, maar als ik schoonmaak zie ik dat niet de hele laptop vochtig wordt. Dit komt waarschijnlijk door het zweet van mijn handen. Dus zijn er naast water nog veilige schoonmaakmiddelen. Ik heb namelijk geen zin in een wit uitgeslagen laptop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
mochten er nog mensen zijn die replacement parts nodig zijn, dan kan je een mailtje sturen naar zepto USA.

Ik heb daar een compleet koel systeem voor een nox a14 kunnen kopen voor 40 euro ex shipping (moet nog even kijken hoeveel dat kosten gaat)

www.zeptousa.com
support@zeptousa.com

[ Voor 3% gewijzigd door !GN!T!ON op 27-12-2009 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lt-Crash schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:48:
Ik heb even een vraag over het schoonmaken van een Nox.

Ik maak die van mij altijd schoon met een microvezel doekje en wat water, maar ik zie nu dat ik niet alles weg krijg. Ik zie geen vlekken ofzo, maar als ik schoonmaak zie ik dat niet de hele laptop vochtig wordt. Dit komt waarschijnlijk door het zweet van mijn handen. Dus zijn er naast water nog veilige schoonmaakmiddelen. Ik heb namelijk geen zin in een wit uitgeslagen laptop :o
ik gebruik gewoon glassex , werkt prima en ontvet waar de vingerafdrukken zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:59
Hallo allen.
Ik ben de eigenaar van een Nox a15 maar heb wat duppeltjes frisdrank op mijn toetsenbord laten vallen. Nu plakt de spatie toets -_-.
Ik wil dit schoonmaken maar weet niet precies hoe. Kan ik de toetsen losklikken? of moet de laptop opengemaakt worden?

Gr, Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elegy123 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:26:
Hallo allen.
Ik ben de eigenaar van een Nox a15 maar heb wat duppeltjes frisdrank op mijn toetsenbord laten vallen. Nu plakt de spatie toets -_-.
Ik wil dit schoonmaken maar weet niet precies hoe. Kan ik de toetsen losklikken? of moet de laptop opengemaakt worden?

Gr, Robbert
Dit antwoord is nergens voor nodig

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 11-01-2010 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry ik las ; loslikken ipv klikken vandaar het antwoord
Om het toetsenbord los te halen moet volgens mij de laptop opengeschroefd worden anders breken de lipjes van het toetsenbord af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279127

Iemand toevallig nog een accu voor een NOX A15 liggen? 6/9-cels maakt niet uit, wit of zwart ook niet. Als hij maar goed is. (max half jaar oud ofzo dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
Anoniem: 310212 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:09:
Sorry ik las ; loslikken ipv klikken vandaar het antwoord
Om het toetsenbord los te halen moet volgens mij de laptop opengeschroefd worden anders breken de lipjes van het toetsenbord af
geen probleem :)
Ik heb, met beleid, de toets losgeklikt met behulp van een platte schroevendraaier. Hij ging er goed van af en heb het goed kunnen schoonmaken. er brak echter wel iets af waardoor de spatie toets een klein beetje heen en weer schuift als ik hem indruk.

Missie geslaagd dus.

toch bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Even een update over de fingerprint sensor. Hij werkt perfect als je via Windows update de drivers van Authentec installeert. Geweldig. Het werkt echt tien keer beter dan in Vista.

En dan even een vraagje over iets anders. Ik heb onder mij Nox zo'n prachtige Zeptoshop garantiezegel zitten. Nu was ik best bereid om langs Zeptoshop te gaan als ik wat wilde upgraden in mijn Nox, maar dat kan nu niet meer.
Wat gebeurd er mijn mijn garantie (als ik die nog heb via één van de vennoten) als ik die sticker er onder vandaan haal. En als ik nog garantie heb met die sticker pulk in hem er niet graag af, want het is nog 2.5 garantie dat erop zit.
Zit ik nu vast aan de zelfde hardware tot de garantie is afgelopen, want ik kan niet langs Zeptoshop gaan om en bijvoorbeeld een andere harde schijf in te laten zetten.

Voor de rest nog geen bijzonderheden met mijn Nox van bijna 1.5 jaar

even afkloppen hoor :+

edit:

inderdaad Authentec helemaal gelijk.

En ja ik kan alleen inloggen in Windows, voor de rest nog niets

[ Voor 6% gewijzigd door Lt-Crash op 28-01-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die garantiesticker heeft volgens mij geen functie meer ; aangezien de zeptoshop niet meer bestaat
upgraden is uiteraard geen probleem alleen niet meer via de zeptoshop

wat die fingerprint sensor betreft ; gebruik je ook fingerprint software of de ingebouwde van windows 7 voor het aanmelden
ik ben er nog naar opzoek ; nu gebruik ik alleen de sensor voor het aanmelden op windows maar voorheen met vista beheerde ik ook al mn online passwords
Ik neem aan dat je met Auzentec Authentec bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil graag een solid state in mn nox zetten maar als ik op het net zoek zijn er veel verschillende(qua aansluitingen) wie weet welke er in kunnen (merk / aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Anoniem: 310212 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:51:
ik wil graag een solid state in mn nox zetten maar als ik op het net zoek zijn er veel verschillende(qua aansluitingen) wie weet welke er in kunnen (merk / aansluiting)
hier hetzelfde, ik wil ook rond de zomer een ssd in mijn Nox plaatsen, maar die moet ik eerst weten wat ik met die vervelende sticker aan de onderkant moet. Ik heb, zoals eerder gezegd, nog bijna 3 jaar "garantie" op mijn Nox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou die garantie bestaat niet meer vrees ik ; en de ssd drive is plug and play ik moet alleen weten welke er in kan en waar je die kan kopen
daarbij komt dat de garantiesticker van de zeptoshop was en niet van zepto zelf ; de zeptoshop bestaat niet meer , de eigenaar van de zeptoshop was De Greef , van de Greef notebooks / nextgen notebooks maar die zal je niet verder kunnen / mogen helpen want de zeptoshop bestaat niet meer en alles zal via de curator moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kira12
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08-2022
Mijn Hardeschijf heeft het begeven. Mijn Mythos A15 is net meer dan een jaar oud en bij zeptoshop.nl gehaald.
Ik neem aan dat ik gewoon een nieuwe moet kopen ofniet? of kan ik nog garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik zou toch maar eens uitzoeken hoe het zit met de garantie. Volgens mij is Zeptoshop nooit failliet gegaan, het bestaan ervan was gewoon nutteloos geworden. Ik zoek alleen een persoon die mij dit eens haarfijn kan uitleggen, want ik snap er nog helemaal niets van.

En ik zou sowieso zelf niet gelijk een nieuwe hardeschijf kopen. Als Zeptoshop je dan geen garantie kan geven, dan alsnog de fabrikant van de hardeschijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog updates omtrent het hele garantie gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garantie is nergens te claimen... Denemarken is opgeschort, de franchise in Nederland ook.
Alle laptops, onderdelen, hardware wat op voorraad was in NL is ingenomen, dus die kunnen niks voor je doen.

Het is dus hopen dat je Noxje / Mythos 2 jaar mee gaat =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeetje!!!!! Hoe zit het met verzekering? Als hij kapot gaat, kun je dan wel een bepaald bedrag terug verwachten? Geen idee hoe dat soort dingen in z'n werk gaan. Ik heb de mijne namelijk wel extra verzekerd bij een 3e partij, via zeptoshop toen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 279127 op 11-03-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keine Ahnung, via 3e partij is denk wel een goede uitkomst!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, heb maar even een mailtje gedaan naar mijn verzekering, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103281

Voor degene waarbij de harde schijf overleden is!

Ik heb een enkele weken geleden contact gehad met Seagate. Ik heb daarvoor wel even de garantiezegel gebroken en de nummers bij elkaar gezocht. Toen kreeg ik van Seagate te horen dat ik nog ruim 2 jaar garantie heb op de harde schijf. Dus ik ga hem vandaag ff opsturen. Als het goed is kost het 11 euro ofzo om hem naar canada te sturen. Maar daarvoor krijg je wel een nieuwe hd.

Ik weet dat INTEL alleen garantie geeft via de fabrikant van de laptop, maar misschien geldt dit voor meerdere onderdelen van de laptop.

Je kan trouwens op de site van seagate checken of je nog garantie heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:09
Anoniem: 279127 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:17:
Jeetje!!!!! Hoe zit het met verzekering? Als hij kapot gaat, kun je dan wel een bepaald bedrag terug verwachten? Geen idee hoe dat soort dingen in z'n werk gaan. Ik heb de mijne namelijk wel extra verzekerd bij een 3e partij, via zeptoshop toen.
Bestaat Zeptoshop nog dan? volgens mij waren die al voor Zepto zelf falliet, of opgedoekt... dus die 3e partij bestaat niet meer.... weg garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zeptoshop (de greef) waar ik hem heb gekocht bestaat nog gewoon, en ik ben verzekerd bij een maatschappij, dus ik denk dat ik wel safe zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Dan heb ik slecht nieuws voor je, met de ondergang van Zeptoshop, wat geen onderdeel is/was van de Greef, is je garantie ook verloren gegaan.
Ik heb het nagevraagd bij mijn rechtsbijstandverzekering, dus helaas pindakaas zullen we maar zeggen. Gewoon heel voorzichtig met je Zepto omgaan.

Ik heb mijn Zepto nu anderhalf jaar en nog geen bijzonderheden. (snel even afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167921

Als je nog een Fan ofzo zoekt moet je snel zijn. Zepto USA heeft er nog een aantal liggen die hun verkopen.
http://www.dennedusa.com/zepto-parts.html

Heb zojuist maar een Fan gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Anoniem: 167921 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:00:
Als je nog een Fan ofzo zoekt moet je snel zijn. Zepto USA heeft er nog een aantal liggen die hun verkopen.
http://www.dennedusa.com/zepto-parts.html

Heb zojuist maar een Fan gekocht.
Heb er ook een (zwaar, zwaar zwaaaar overpricede) fan gekocht.

Alleen communicatie is weer om te janken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb goede contacten met DenneD van mn Zepto-tijd, zal is kijken wat ik kan betekenen..
Fans, kapjes, toetsenborden ofzo? Nog meer vraag naar onderdelen? Ik mail ze gelijk even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 12:09

c0burn

Feed your head

CLB schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:36:
Ik heb goede contacten met DenneD van mn Zepto-tijd, zal is kijken wat ik kan betekenen..
Fans, kapjes, toetsenborden ofzo? Nog meer vraag naar onderdelen? Ik mail ze gelijk even!
Ik zou graag een nieuwe fan kopen, alleen de heatsink heb ik niet nodig.
Zou je kunnen vragen of ze ze ook los verkopen?

[ Voor 56% gewijzigd door c0burn op 18-05-2010 15:25 . Reden: Quote add ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een hele bunch Zepto stuff binnengekregen!

9 cells batterij zwart 6 cells batterij zwart
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/4t95r9.jpg

9 cells batterij wit:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vwvbkw.jpg

15,4" scherm: 1680x1050, scharnieren, kabels, inverterboard, webcam, bezels:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/19tls6.jpg

Complete en gloednieuwe G15: Behuizing, schroevenset, oplader, GPU, fan, toetsenbord...
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/51a5mp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2urrrtk.jpg
Kwestie van in elkaar draaien en je hebt een complete en gloednieuwe Zepto Nox G15...

Barebone Zepto Mythos A15:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/14xm1zl.jpg

High Definition LCD Cable voor 1280x800 schermen:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5x0sqp.jpg

High Definition LCD Cable voor 1680x1050 schermen:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/alhr1d.jpg

15,4" Schermbezels en scharniercovers zwart / wit:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/16rmgm.jpg

14,1" Scharnierkapjes zwart:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/25u65xs.jpg

Dockingstation G15's:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/xpda0z.jpg

15,4" fans:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/o5x6bk.jpg

15,4" fans inclusief heatsinks:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/k36uk2.jpg

nVidia GT M130 512MB GDDR3: http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_130m_us.html
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2prwosm.jpg

Intel Core Duo LF80537 CPU: 1,73GHz
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/x4j7dc.jpg

Hagelnieuwe Zepto Notus A12:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5lx9ps.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1r3k3p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2uiiyae.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/eq1s83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/24v7l9g.jpg

15,4" Optical bezels:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/11khyyh.jpg

15,4" schroevensetjes inclusief HDD en optical mount:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1r9rnc.jpg

14,1" / 15,4" toetsenbord zwart QWERTY:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/65mz68.jpg

14,1" / 15,4" toetsenbord zwart AZERTY:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2vm7hut.jpg

14,1" / 15,4" toetsenbord wit QWERTY:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/iqby82.jpg

Bij interesse even een DM'tje / emailtje... Zoek je wat andere Zepto-stuff, let me know, ik probeer 't te fixen!

[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 20-05-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187718

Indien je de volgende onderdelen hebt, hoeveel kosten deze;

- Docking Station Nox A15 (zwart)
- 9 Cell Batterij (zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb beide nog, alleen op een Nox A15 kun je geen dockingstation aansluiten, alleen op de G15..
Anders moet je even aan de onderkant van je laptop kijken of er 'n dockingsupport-sleuf zit voor 'n dockingstation!
CLB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:33:
Bij interesse even een DM'tje / emailtje...
Zo blijft dit topic schoon, want dit is geen V&A.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103281

Misschien een hele domme vraag maar hoe stuur ik je een berichtje? heb net zitten zoeken bij je profiel en alles, maar kon nergens iets vinden om je een PM te sturen. Ik heb namelijk wel een paar vraagjes over de onderdelen die je aanbiedt.

Ciao,
Aim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij moet DM even aanzetten!

Dat doe je door te doen: Forum - myReact - Voorkeuren - Direct Messages (en dan vinkje aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TypeScript_Poet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Kan iemand de windows 7 x64 drivers voor de nox/mythos nog eens uploaden? Mijn mythos is vandaag in de soep gelopen en ik moest en reinstall doen. Alle beschikbare links zijn dood op dit moment :/

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door TypeScript_Poet op 09-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Het was weer even zoeken, maar ik heb de downloads ook voor je klaar staan als je op deze link klikt. Hier staat ook de laatste bios en manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Daar ben ik weer eens. Het is lang geleden, maar de fan in mijn Nox begint het langzaam aan te begeven. Gelukkig heb ik nog een nieuwe :P , maar ik heb het niet voor elkaar gekregen om mijn Nox open te krijgen. Al mijn schroevendraaier(tje)s waren te groot. Weet iemand misschien welke schroevendraaier (type/maat) ik nodig heb om mijn machine open te krijgen.
Het ziet er uit als een Philips/Frearson schroef. De aanname dat PH voor Philips staat, past zelfs mijn PH 0 schroevendraaier er niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ik heb wederom ik denk een hitte probleempje met mijn noxA15, met T9400 en m9600gt, tijdens het gamen crashed hij ik denk dat mijn videokaart te warm wordt. Ben nu even prime aan het testen of het niet de cpu is maar deze wordt core 0, 67 graden core 1, 72 graden. Ik weet niet of speedfan de temperatuur goed uitleest deze lopen namelijk niet echt op.

De GPU wordt bij een potje cod4 zeker 85C, en misschien nog wel hoger daarom denk ik dat hij daardoor crashed, loopt gewoon vast. En moet de aan en uit knop inhouden om hem uit te schakelen, voorheen ging de laptop automatisch uit als hij crashte dit had ik ooit bij tijdens het spelen van command & conquer zero hour.

Ik denk zelf dat het dus aan de temperatuur van de GPU ligt, ik heb de fan al een keer schoongeblazen dit helpt niet. Weet iemand wat hier aan de te doen is, nieuwe fan? of koelpasta vervangen?

@hierboven ik zal even kijken wat voor schroevendraaier ik gebruik. zie je PM maat PH000 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

in mijn ervaring:

als de PC herstart is de GPU of CPU te heet
als de PC crasht staat het RAM of CORE te hoog geclockt

test eens met prime95+rthdribl, en hou dan de temps in de gaten.

aangezien de boel aan 1 koelblok vastzit zijn de temps een stuk hoger als je zowel de cpu als de gpu tegelijk strest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ik ben nu even aan het testen met Prime & Real time HDR? core 0, 65C core 1,67C en de GPU tot nu toe maximaal 87C.

Wat je zegt ben ik wel met je eens normaal moet hij herstarten als hij te warm wordt idd. Dit heb ik voorheen wel eens gehad tijdens command&conquer bij Cod4 nog nooit. Maar kan hitte echt geen vastloper veroorzaken?

Core is niet overclocked oid als je dat bedoelt, ram weet ik niet kan morgen of vannacht even memtest draaien en kijken of daar iets uitkomt.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whiplash1990 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:04:
Wat je zegt ben ik wel met je eens normaal moet hij herstarten als hij te warm wordt idd. Dit heb ik voorheen wel eens gehad tijdens command&conquer bij Cod4 nog nooit. Maar kan hitte echt geen vastloper veroorzaken?
als hij te warm word grijpt het bios in, ik zie niet wat windows daarmee te maken heeft.

en als het RAM kaduuk is krijg je een BSOD, en dan nog is het vaag dat het enkel bij gamen voorkomt.

ik denk niet dat het aan de GPU ligt (tenzij ie stuk is), die van mij (HD 4570) word makkelijk 100° en valt bij 120° pas uit volgens de documentatie, een CPU kan overigens een stuk slechter tegen hoge temperaturen.
echter vind ik 70° niet echt een hoge temp, dat haalt de desktop versie ook, pas bij 80° word het gevaarlijk vermoed ik.

het verschil zit hem in het feit dat een GPU gemaakt is om fouten te maken: dat valt namelijk niet op. bij de CPU is dat een ander verhaal, 1 fout = crash.

• dewil1990
Ik heb het idee dat ik soms bij het opstarten van windows een soort artefacts krijg, windows logo tript hem een beetje heb ik nu 2x gehad, staan gekke lijnen om het logo heen, en kleuren zien er wazig uit. Maar dit heb ik tijdens gamen of gewoon in windows nog nooit gehad.

dat is het bekende nvidia 8xxx probleem, wellicht handig om uit te zoeken of jouw laptop daar ook last van heeft?
aangezien de zepto een mxm kaart heeft kan je die 'gewoon' vervangen door een andere als zepto geen garantie meer geeft. Ik geloof dat dat het geval was..

• Lt-Crash
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:09:
dat is het bekende nvidia 8xxx probleem, wellicht handig om uit te zoeken of jouw laptop daar ook last van heeft?
aangezien de zepto een mxm kaart heeft kan je die 'gewoon' vervangen door een andere als zepto geen garantie meer geeft. Ik geloof dat dat het geval was..
Alleen heeft whiplash geen 8xxx serie van Nvidia, maar een 9600M GT.

En voor Whiplash. Dat zijn inderdaad wel hoge temps voor je Nox. Als ik hier aan het gamen ben, komen de temperaturen niet boven de 75 graden. Alleen met Orthos wil de CPU wel 85 graden worden. En dit is dan ook één van de redenen waarom die laptop van mij open moet, even schoonmaken en misschien een nieuwe fan erin. Om een nog lagere temperatuur te krijgen, zit ik eraan te denken om mijn Nox te undervolten. Heb eindelijk een programma gevonden dat ook met halve multipliers kan werken, dus mijn P9500 normaal kan aansturen.
En Whiplash,als je videokaart aan het sterven is, misschien heeft CLB nog een GT130M liggen :)

edit:
een GT130M = 9650M GT. En die is zelfs nog een stukje sneller dan je huidige 9600M GT. Kijk maar in dit topic, ik heb genoeg benchmarks neergezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Lt-Crash op 02-09-2010 13:29 ]

• dewil1990
Inderdaad heb ik een 9600 en geen 8xxx kaart, hoe zijn de prestaties van een gt130m in vergelijking met mijn gt9600m? (zal zelf ook even benchmarks zoeken). En ik weet niet of hij aan het sterven is, zon kaartje zal behoorlijk wat kosten, en complete nieuwe koeler dus niet alleen de fan is ook niet echt goedkoop denk ik.

gt130m = gt9600M maar dan op kleiner procede? ze zijn op Ebay wel te vinden rond de 150 dollar. Maar om nou meteen mijn gpu te vervangen.

Edit: in rust is mijn GPU continu tussen de 67C-74C, tijdens wat office en surfen. CPU 28C.

[ Voor 25% gewijzigd door dewil1990 op 03-09-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Zo ik heb mijn Nox open gehad. De juiste maat schroevendraaier is PH.00 . Er zat blijkbaar iets in de fan, want hij ratelt niet meer, joepie :9 . Wel even gelijk alles schoongeblazen. De temps zijn nu icm met een (CPU) undervolt:

idle CPU : 46C
idle GPU : 48C
Load CPU: 68C
Load GPU: 70C

Ik ben weer helemaal blij met mijn (stille) Nox.
Dus Whiplash, ik denk dat je misschien ook de heatsink kan schoonblazen, want de idle temperatuur van die graka van je is inderdaad wel erg hoog. Nu weet ik dat de 9600M GT op een groter procedé is gebakken en je CPU ook niet zo zuinig is al de mijne, maar jouw idle temperaturen zijn bijna mijn load temperaturen. En natuurlijk is je CPU geen 28C, het enige programma dat mijn CPU temp kan uitlezen is Everest, de rest van de programma's zitten altijd zo rond de 20-30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Everest geeft aan dat mijn cpu 79 graden is dat lijkt me ook niet te kloppen, tijdens enkel wat surfen en office werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Even een foto, ik heb hem een keer opengemaakt, wat is die tape rechtsboven? daar zit namelijk wel wat stof onder maar daar kan ik niet bij? Kan die tape eraf, zit een soort van gelijmd. Als ik erin blaas komt er geen stof oid uit. Misschien moet ik de fan er een keer afhalen? Maar dan moet die tape of wat het is er dus ook af.

Nadat hij open is geweest geeft speedfan een veel hogere cpu temp aan. GPU wordt met real time hdr + prime 95 een maximale temperatuur aan van 90graden, en de cpu maximaal 52. Ik laat hem nog even draaien. Daarna zet ik memtest wel aan kijken wat dat geeft.

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/g/12092010061.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stuk

http://imgur.com/?noFlash is trouwens een betere image upload service... imageshack is zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Anoniem: 303530 schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:08:
stuk

http://imgur.com/?noFlash is trouwens een betere image upload service... imageshack is zo traag.
wat stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het plaatje, bij mij doet ie het niet.
via "view image" wel..

http://img691.imageshack.us/img691/6915/12092010061.jpg

Tape zit er meestal om iets bij elkaar te houden O-) ik denk dat je hem er zo af kan trekken en kan vervangen door een nieuwe.
waarschijnlijk dient de tape om de heatsink naast de fan te houden als ik de constructie zo bekijk.

en die pad in het midden, dat is waarschijnlijk een soort van isolator voor de trillingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Dat stukje tape hoort daar te zitten, dat hebben ze allemaal. Je kan het gewoon weghalen en daarna je fan eruit schroeven. Vervolgens maak je de boel schoon met een bus lucht (bijvoorbeeld :dit of dit) Alles weer terugzetten, nieuw stukje tape, of hetzelfde stukje en tada, de temperaturen zijn weer eens "normaal".

Waar dat stukje "tape" wat op de heatspreader zit voor is, geen idee. Ik heb het in ieder geval niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Lt-Crash op 12-09-2010 20:09 ]

• dewil1990
Ik heb hem schoon gemaakt en dat scheelt inderdaad een hele hoop, even dat kapje van de fan afgeschroeft (wat een kleine k*t schroefjes) en toen schoon geblazen. GPU is nu idle 50 graden ipv 67-70. En LOAD ronde 70C.
Dat stukje tape heb ik weer terug geplakt maar waar het goed voor is weet ik nog steeds niet :P.

Maar nog steeds onverklaarbare crashes -.-' het enige wat crashed is cod 4, binnenkort een reinstall doen maar die moet nog een paar weken op zich wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door dewil1990 op 16-09-2010 17:09 ]

• dewil1990
Ik heb bij het opstarten vaak rode vlekken op mijn scherm, opnieuw opstarten keer de accu eruit helpt soms, en ik drukte straks straks op de rand onder het scherm toen ging het direct weg kan toeval zijn. Zou er iets met de kabel zijn? of met het scherm?

De laptop is nu 2 jaar oud en geeft steeds meer problemen :/

Hitte problemen zijn verholpen na het schoonmaken van de fan, crashes die ik had tijdens cod4 mw1 inclusief met windows 7 bleken een driver probleem. Vlekken in het scherm die soms voorkomen bij het opstarten liggen 99% zeker aan de kabel tussen videokaart en beeldscherm van de laptop, op een extern scherm komt het namelijk niet voor.

Even kijken hoe die kabel zit misschien zit hij wel gewoon los, maar ik denk dat ik dan de scherm bezel eraf moet halen, en ik ben benieuwd hoe ik die eraf kan halen.

[ Voor 44% gewijzigd door dewil1990 op 11-10-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Geen idee wat het zou kunnen zijn. Je zou in ieder geval bij CLB wel een nieuwe kabel kunnen halen om je scherm mee aan te sturen, omdat je zegt dat het verdwijnt wanneer je onder je scherm drukt.

Ik heb er net een SSD (OCZ Vertex 2) ingebouwd en man wat een snelheid en een stilte. Ik had hiervoor al een redelijk snelle hardeschijf, namelijk de seagate Momentus 7200.3 , maar dit is toch echt de overtreffende trap.
De resultaten in mijn Zepto zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ptxjww.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah dat is horny =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand soms nog een ventilator op reserve liggen? (of waar ik die kan vinden?). Denk dat mijne aan het sterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds een paar dagen doet mn touchpad niets meer , ook een aantal FN functies zijn ermee opgehouden.
Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Anoniem: 134408 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:54:
Iemand soms nog een ventilator op reserve liggen? (of waar ik die kan vinden?). Denk dat mijne aan het sterven is.
Beetje laat van mij, maar als het goed is kan je nog steeds fans+heatsinks in Amerika kopen bij dennedusa. Ze zijn wel duur, maar ja, soms moet je wel :(
Anoniem: 310212 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:31:
Sinds een paar dagen doet mn touchpad niets meer , ook een aantal FN functies zijn ermee opgehouden.
Iemand enig idee ?
Geen idee, misschien kan je het zepto OSD programmaatje opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lt-Crash schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:19:
[...]

Beetje laat van mij, maar als het goed is kan je nog steeds fans+heatsinks in Amerika kopen bij dennedusa. Ze zijn wel duur, maar ja, soms moet je wel :(

[...]

Geen idee, misschien kan je het zepto OSD programmaatje opnieuw installeren
Niet te laat, gelukkig kijk ik nog af en toe in het topic (alle, hopelijk verkopen ze er nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zepto OSD ?? wat is dit precies ?Vrees dat het hardware matig is.............wat een miskoop is dit geweest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On Screen Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
ik ben van plan het toetsenbord van mijn Nox A15 te vervangen maar heb geen idee hoe of wat.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het toetsenbord van een Nox A15 vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas is afgelopen week mijn nox A14 volledig overleden. Het begon allemaal een jaar geleden met een defecte videokaart , vervolgens stopte de fingerprint reader ermee , daarna functioneerde de trackpad niet meer , toen de melding dat de batterij niet meer bleek op te laden (dit had de Zepto wel juist !) dus doorgaan met enkel netspanning en vervolgens deden een aantal toetsen het niet meer en sinds vorige week was de hele Zepto Nox niet meer aan te krijgen !! 100% dood. Aangezien ik na anderhalf jaar nog alleen maar ellende heb gehad met deze laptop heb ik de HD eruit gehaald en de rest regelrecht in de prullenbak gegooid, 1700,-weg..........Hoop dat ik Zepto snel kan vergeten

Sinds een week een Macbookpro..............wat een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elegy123 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:45:
ik ben van plan het toetsenbord van mijn Nox A15 te vervangen maar heb geen idee hoe of wat.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het toetsenbord van een Nox A15 vervang?
Keyboard gekocht en werkt :)
Anoniem: 310212 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:01:
Aangezien ik na anderhalf jaar nog alleen maar ellende heb gehad met deze laptop heb ik de HD eruit gehaald en de rest regelrecht in de prullenbak gegooid, 1700,- weg..........Hoop dat ik Zepto snel kan vergeten

Sinds een week een Macbookpro..............wat een verademing
In de prullenbak, je bent niet goed, had 'm aan mij gegeven man of verkocht voor een leuk prijsje..
En ga je nu een nickchange aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

In de prullenbak, je bent niet goed, had 'm aan mij gegeven man of verkocht voor een leuk prijsje..
En ga je nu een nickchange aanvragen?
[/quote]

Dus wel......de laptop bleek na openen ook nagenoeg "weggesmolten" van binnen , hier was niemand mee geholpen , dus zo snel mogelijk vergeten dit merk . alleen de HD en de nieuwe Nvidia eruitgehaald want deze zijn nog bruikbaar

Oh ja ; cd rom / dvd player deed het ook niet meer......

Denk dat er iets met moederbord was en er ergens kortsluiting is ontstaan.....helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De binnenkant ja, ik had 'm nog graag gehad als showmodel =) Haha: nieuwe naam d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas ,Nox a 14 is weg ,dus ook geen showmodel
Ik hoop dat jullie langer plezier zullen hebben van de Zepto , die van mij was duidelijk een "maandagmorgen model"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-12-2024
Anoniem: 310212 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:28:
Helaas ,Nox a 14 is weg ,dus ook geen showmodel
Ik hoop dat jullie langer plezier zullen hebben van de Zepto , die van mij was duidelijk een "maandagmorgen model"
Hoe zit het met garantie dan?? na 1.5 jaar heb je nog gewoon garantie. aangezien jou laptop 1700e koste.
in nederland zelfs 3 jaar. zo kreeg ik van dell ook gewoon een nieuwe vid kaart na 2.5 jaar (ja ik had maar 1 jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Zepto is ongeveer 15 maanden geleden failliet gegaan en degene die ze in Nederland aan de man bracht heeft gewoon al zijn bedrijfjes die ermee te maken hadden opgeheven, om onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen.

Verder nog geen bijzonderheden met mijn Zepto, na 26 maanden geen vuiltje aan de lucht te zien [klopt snel af]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 30-05 12:08

psyy138

blackbulls.nl

ik weet niet als hier nog iemand op reageert maar dat zal leuk zijn :P
..
ik heb een Zepto G15 met 9600M GT
mijn videokaart word laatste tijd beetje warm ,, zit idle al op 70-80,, zo even vraagje hoe je deze het beste kan uitblazen of schoomaken en waar precies ,, thanks.

is het ook mogelijk om dualboot te doen met hackintosh?? iemand ooit geprobeerd

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb direct een Nox a15 met wat gebreken in de aanbieding...

de nox loopt erg traag laatste tijd, gok dat ook de videokaart is overleden...
zijn wellicht nog een hoop delen goed , waaronder high-res-scherm, touchpad/behuizing, geheugen, hdd, etc. etc.

iemand interesse over een week of 2?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste