-Copyrighted by CLB-
-Inhoudsopgave review Zepto Mythos by CLB-Via Zeptoshop.nl de nieuwe Zepto Mythos anderhalve week mogen testen, waarvoor mijn dank.
Eerste indrukken
De laptop uitpakken was weer een feestje ansich...
De Zepto Mythos zat verpakt in een doos, waar een omhulsel omheen zat, waar de Mythos op afgebeeld was.
Niet heel erg interessant, maar toch enigzins stylisch en vele malen mooier dan de verpakking van andere laptopjes. Na deze uitgepakt te hebben vind je twee compartimenten in de doos. Eentje waar de laptop zelf inzit en een kartonnen doos, waar de voedingsadapater, de driver-cd en een Engelstalige handleiding inzitten.
Niet erg veel extra accesoires die meegeleverd worden dus de focus van mij lag gelijk op de laptop. En dat is maar goed ook! De laptop is helemaal wit, net zoals de Apple MacBookjes. De vorige witte Zepto's
(6314W / 6324W) waren slechts gedeeltelijk wit, met een zwarte onderkant. De laptop heeft een finish van een soort rubber laagje
(vergelijkbaar met het snoertje van de nieuwe iPod headphones) die overal op de laptop is aangebracht. Het deksel, de binnenkant, het toetsenbord en zelfs de DVD-lade bevatten deze finish. Nog nooit gezien in laptopland en het heeft wel wat, iets chiques. Het heeft een matte afwerking en dus geen goedkoop aandoende plastic finish.
(zoals bijvoorbeeld de buitenkant van de Acer Aspire 5920)
Voor de rest heeft de laptop een strakke afwerking qua vormgeving, heeft een normaal gewicht en is niet echt onwijs dik*
(ik kom hier later op terug bij het kopje 'Mobiliteit') Wat me ook direct opviel is de fingerprintreader, de mousebutton
(het is namelijk 1 grote knop ipv 2 'losse' knoppen) en het ontbreken van de hardwarebuttons en beeldschermhaakjes die wel op de Zepto Znote 6224W / 6324W en / of Zepto Znote 6625WD zaten.
Ga terug naar de inhoudsopgave
Featureset
Zepto staat inmiddels wel bekend als een laptopfabrikant waarbij je zelf je eigen hardware kan kiezen die jij in je laptop wilt hebben, oftewel Built To Order fabrikant. Je kunt hierbij kiezen uit bijvoorbeeld verschillende soorten schermen
(qua resolutie), verschillende processoren, verschillende harde schijven
(qua opslaggrootte / qua RPM) en qua geheugen
(qua grootte en hoeveelheid van de dimms)
Ook zijn er verschillende mogelijkheden qua batterijen, voedingsadapters, turbomodules en wireless-lan kaarten. Zodoende kun je deze Zepto Mythos samenstellen vanaf een prijs van
€939,- tot een prijs van
€2295,- (ex. OS)
De hardware die in het door mij geteste reviewmodel zat bestond uit:
- Intel® Core 2 Duo P9500 2,53 Ghz FSB=1066 MHz
- 4096 MB (2 x 2048 MB) DDR2-800MHz RAM
- 320 GB SATA - 7200 RPM – Sata Hitachi HDD
- 15,4" WSXGA+ 1680x1050 pixels / Ultracrisp / glare-scherm / Bright pixel garantie
- Nvidia Geforce 9600M GT 512MB DDR3
- Intel ProWireless 5300AGN 450MB
en is te koop voor een bedrag van een kleine 1500,-
(ex. OS)
Voor de rest bevat de laptop erg veel ingebouwde features die in de
datasheet te vinden zijn.
Denk hierbij aan: ingebouwde webcam, ingebouwde BlueTooth module, HDMI-out enzovoort...
Poorten en aansluitingen:
Bovenkant:
Zepto-logo: blauw oplichtend als de laptop aanstaat
Top-view:
Webcam / Scherm / Powerbutton / Toetsenbord / Touchpad / Fingerprintreader / Microfoon / Speakers / Touchpadbutton / Ledbar
Webcam en microfoon:
2.0 MegaPixel camera
Scherm:
15,4" WSXGA+ 1680x1050 pixels / Ultracrisp / glare-scherm / Bright pixel garantie
Powerbutton:
Toetsenbord:
UK-Ireland layout toetsenbordje
Touchpad:
Touchpad + muisbutton (wat gewoon functioneert als linker- en rechtermuisknop)
Fingerprintreader:
Speakers:
Ledbar:
Wireless & BlueTooth / Batterij / HDD / Capslock / Numlock / Scrolllock
Onderkant:
Batterij met sluitingingsmechanisme
Paneel waaronder de hardware zit
En met het paneel eraf
CPU / Wireles kaartje / Videokaart / TV-kaartje / Harde schijf / Geheugen
Linkerkant:
Exhaust / HDMI output / 2x USB 2.0 / Hoofdtelefoon & SPDIF / Microfoon / Volumebutton / Cardreader / Express Card
Rechterkant:
Optische drive / Wireless switch / USB 2.0 / Netwerk (ehternet) poort / TV antenne in / stroomadapter
Windows-installatie
Aangezien ik een 'kale' laptop kreeg, moest ik zelf voor m'n OS zorgen. Zelf heb ik 32 bit Vista Home Premium draaien op m'n Zepto Znote 6224W, zodoende heb ik deze ook geinstalleerd op de Zepto Mythos. De installatie verliep snel en vlekkeloos. Alle drivers zijn bijgeleverd op de bijgeleverde driver-cd. De drivers staan genummerd, zodatje precies weet welke volgorde van drivers je moet aanhouden om te installeren. Alles werd gelijk herkend en er stonden geen onbekende apparaten meer in apparaatbeheer.
Hoelang dit me geduurd heeft? Ik gok op 'n half uurtje tot drie kwartier...
Prestaties
En toen werd het tijd om de Zepto Mythos is aan de tand te gaan voelen... Uiteraard eerst alle Windows updates gedraaid
(oa Service Pack 1 geinstalleerd) waarna het tijd was om is verschillende benchmarks te doen, evenals het installeren van verschillende games om te kijken hoe goed deze draaiden.
Processor en geheugen:
De Windows prestatie-index beloofde alvast veel goeds:
Even CPU-Z geinstalleerd wat met de volgende informatie kwam:
Animated gifje!
Ook GPU-Z geinstalleerd:
Animated gifje!
Daarna is SuperPi geinstalleerd en gedraaid:
Ook 3D Mark 06 kwam aan de beurt:
(getest met driver 179.13 op 1280x800 pixels)
Temperatuur van de GPU bij het begin bedroeg 42°C,
hoogste temperatuur was 68°C en aan het eind van de test bedroeg de temperatuur 64°C
Games die ik gebenched heb zijn:
- Assasins Creed
- Call of Duty 4
- Command and Conquer III
- Crysis
- Far Cry 2
- Gears of War
- Unreal Tournament III
Call of Duty 4:
Gemiddelde framerate / seconde
Command and Conquer III:
|
--- AntiAlising 0X --- | --------- | --- AntiAlising 4x --- |
Crysis:
|
--- DX9 Medium Settings --- | --------- | --- DX9 High Settings --- |
|
--- DX10 Medium Settings --- | --------- | --- DX10 High Settings --- |
Far Cry 2:
Gears of War:
Unreal Tournament III:
Leuk natuurlijk al die benchmarks, maar wat vond ik er zelf van...? Wat ik ervan vond? Erg erg erg goed te doen! De 9600M GT 512MB DDR3 heeft veel meer power dan de GO8600M GT 512MB DDR2 in m'n eigen Zepto Znote 6224W dus er zijn meer fps'jes uit te persen op een hogere resolutie in games. De 'oudere' spellen a la Command and Conquer III en Unreal Tournament III speelden fantastisch, maar ook de 'nieuwe' spellen a la Call of Duty 4 of Gears of War, waren geen enkel probleem voor de Zepto Mythos. Crysis speelde zelfs in DX10 mode erg lekker en aangezien ik gewend was in DX9 mode te spelen met 'n lagere framerate op m'n 6224W vond ik 't een erg mooie prestatie. Tevens heb ik ook Assasins Creed getest
(zowel op DX9 als DX10 mode), maar helaas wilde FRAPS
(het programma'tje waar je screenshots mee maakt en de gemiddelde FPS mee meet) niet echt werken icm dat spel dus zodoende kon ik daar ook geen footage van posten in deze review. Het spel speelde ook lekker vlot op de native resolutie van 1680x1050 in zowel DX9 als DX10 mode. De 9600M GT 512MB DDR3 is dus een erg leuk en krachtig monstertje met een leuke bijkomstigheid: de
temperatuur.
Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van de Zepto Mythos is in 1 woord: geweldig.
Mooie strakke en expressieve kleuren, die vanuit alle hoeken te zien blijven.
Het beeld verkleurd ietwat en wordt wat donkerder als je niet recht voor het scherm zit, maar of dat nou echt slecht is? Ik kan me er in ieder geval niet aan ergeren en met 3 personen een filmpje kijken, gaat ook makkelijk. Tevens ken ik geen een ander laptopmerk, waarbij 't beeld niet verkleurd als je er niet recht voor zit...
Oordeel zelf:
M'n eigen Zepto Znote 6224W heeft een mat scherm, dus echt goed vergelijken kan ik niet. Voor de rest vind ik 1680x1050 pixels op een 15,4" schermpje echt perfect, maar dat is natuurlijk erg subjectief. M'n Zepto Znote 6224W heeft een WXGA+
(1440x900) resolutie op een 14,1" schermpje. Ikzelf zou zeker gaan voor een WSXGA+ resolutie icm een 15,4" scherm. De schermhelderheid is in te stellen in 8 stappen
(dit met de FN knop icm de F4 en F5 knop) varierend van erg donker tot erg erg helder
(doet 's avonds gewoon pijn aan mijn ogen. Ik weet dat dit uiteraard weer subjectief is, maar zo ervaar ik het zeker) Ook bevat het scherm de nieuwe UltraCrisp-technologie, waardoor het scherm erg hooggedetailleerd is en een erg natuurlijk en kleurrijk beeld geeft.
Laatste zinnetje is marketinggeblaat, maar scherm is zeker top qua scherpte en kleurechtheid
Bouwkwaliteit en robuustheid
Is goed te noemen! Scherm is te openen met 1 hand, terwijl de laptop dan netjes recht op tafel blijft staan. Scharnieren lopen wat stroef, maar dit getuigd niet van cheape makelij. Laptop voelt robuust en stevig aan en is goed mee te nemen onder de arm
(door het gewicht van zo'n 2,8kg met de 6 cells batterij)
Helemaal in het begin van deze review bij het kopje 'eerste indrukken' meldde ik het al...
Haakjes om het deksel vast te klikken ontbreken op de Zepto Mythos
Erg mooi qua styling vind ik aangezien dit een strak geheel oplevert zonder haakjes en zonder gaatjes waar deze haakjes in kunnen haken. Als je de laptop op z'n kop houd, gaat het scherm zo'n 1 a 1,5 centimeter open wat niet getuigd van een magneetsluiting. Had ik eigenlijk wel verwacht van Zepto, dus hierbij dan ook een klein puntje van kritiek: jammer. Dit heeft geen effect op de werking van het scherm of de laptop zelf, maar een degelijke sluiting ontbreekt en dat had het stylische design helemaal afgemaakt. De aan-uit knop is een stevige button die gewoon goed functioneert. Toetsenbordje tikt lekker weg en geeft lekkere feedback. Voor de rest weinig poespas a la tig knopjes en dergelijke. Opzich erg mooi natuurlijk, maar ik mis eigenlijk wel de P1- , P2-, Internet- en Emailhardwarebutton die te vinden waren op de vorige generatie Zepto's. Hier kon je programma's, applicaties, internetsites of instellingen aan linken en met een druk op de bepaalde knop opende zich dit dan. Zelf had ik deze buttons gelinkt aan het bedienen van Windows Media Player.
Bij de Zepto Mythos heb je dus geen mogelijkheden meer om via een speciale hardwarebutton iets te openen.
Extra hardwarebuttons ontbreken op de Zepto Mythos
Ook is het erg handig dat er 1 paneel op de onderkant van de laptop zit die te openen is
(door het verwijderen van 4 schroeven) waarna je zelf gemakkelijk bij bepaalde hardware kunt komen. Zo kun je gemakkelijk zelf de harde schijf vervangen of bijvoorbeeld een extra geheugenmodule plaatsen*
(*op dit reviewexemplaar bevonden zich geen garantiezegels, zodoende kon ik een kijkje nemen. Of dit bij elke consumenteneditie van de Zepto Mythos ook zo is, kan ik dus niet garanderen, aangezien dit per land / bestelling / order kan verschillen en of je net geluk hebt of niet)
Ergonomie
Toetsenbordje tikt lekker weg en geeft dus een lekkere feedback. Ook zijn de Control en de FN knop
(eindelijk) omgedraaid. Bij de vorige Zepto’s zat de FN knop helemaal linksonder op het toetsenbord en zat de Control daarnaast. Veel mensen vonden dit onhandig
(met gamen) en nu is dit dus veranderd.
De touchpad vond ik in het begin ietwat stroef werken. Ik moest drie keer over het volledige touchpad scrollen wilde ik van de ene kant van m'n beeldscherm naar de andere kant komen. Na het aanpassen van de Synaptics instellingen is er goed met het touchpad te werken. Ook bij m'n Zepto Znote 6224W was dit trouwens zo. Let hier dus even op na het uitpakken van de laptop / Na de Windows-installatie. Ikzelf maak altijd gebruik van een losse muis
(Logitech VX Revolution) dus de touchpad staat eigenlijk ook altijd uit. De knoppen onder de touchpad werken erg lekker. Klik, klik, klik en je bent al ergens in 'n menu'tje. Ziet er ook wel leuk uit, zo'n grote button, met uiteraard gewoon een linker- en een rechtermuisknopfunctie. Ook op de fingerprintreader is niks aan te merken. Via het toetsenbord en de FN-knop, hebben de F1 tot en met de F12 knop ook een functie onder zich:
F1: Slaapstand en / of sluimerstand
F2: BlueTooth aan / uit
F3: Scherm-keuze: Laptop/ extern/ Laptop+ extern
F4: Displayhelderheid omlaag
F5: Displayhelderheid omhoog
F6: Webcam aan / uit
F7: Touchpad aan / uit
F8: Energieschema: Energiebesparing/ gebalanceerd / hoge prestaties
F9: Audiomute aan / uit
F10: Volume omlaag
F11: Volume omhoog
F12: Zepto night led mode*
* De nacht LED mode stelt u in staat om visuale indicators zoals power, batterij, draadloos etc uit te schakelen voor optimale nachtverlichting wanneer u bijvoorbeeld DVD’s, Blu-ray of beeldmateriaal bekijkt. Alleen de harde schijf indicator blijft aan om u te laten zien dat het notebook nog altijd aan staat.
Leuke feature natuurlijk dat nacht LED mode en 't werkt opzich ook nog wel redelijk, aangezien dus ook de powerbuttonled uitgaat. Als je typt zitten je handen toch boven de ledbar en zie je geen lampjes
(omdat die powerbutton dus uitstaat) Zet je 'm 2 meter voor je op 'n tafeltje om een film te kijken, dan irriteert het enige blauwe HDD-ledje alsnog... Tevens is het zo fel, dat het gewoon lijkt alsof de ledjes die ernaast zitten ook branden
(batterij en Capslock) Waarom brandt het HDD-ledje dan nog? Zodat je kan zien dat de laptop aanstaat? Dat zie je toch, omdat het scherm aanstaat? En als 't scherm uitstaat druk je toch even snel op FN + F12 om te kijken of de ledjes weer aangaan en de laptop dus aanstaat? Leuke optie, maar in mijn ogen niet helemaal 100% perfect...
De FN knop kan tevens worden gebruikt icm de knoppen:
Windows-knop: Aan / uit van alle Windows-keys
↑: Play / pauze
↓: Stop
→: Vorige nummer
←: Volgende nummer
Alleen getest met Windows Media Player, aangezien ik daar al m'n content mee afspeel en het werkt echt fantastisch. Zodoende kun je gewoon al je media simpel en snel afspelen, pauzeren of stoppen. Zoals ik al zei
is het dus alleen gemis dat er geen hardwarebuttons meer aanwezig zijn om bijvoorbeeld WMP op te starten.
De mediabuttons die icm de FN-knop te bedienen zijn
Ook zit er aan de linkerkant van de laptop nog een button om de audio mee te regelen qua volume en qua mute aan- en uitzetten. Wat mij betreft een beetje onzin, aangezien dit makkelijk en goed te regelen valt met de FN knop en F9, F10 en F11. Ook valt het geluidsniveau met deze knop niet normaal te reguleren, aangezien je al gauw 15 stappen
(0 tm 100) neemt, wat het geluidsniveau al gauw te zacht of te hard zet. Als je deze button indrukt wordt de audio gemute
(of weer aangezet) wat dan wel weer handig is. Als je 1x de combinatie FN + F10 indrukt wordt het geluidsniveau met 2 stapjes verlaagd, druk je nog een keer dan gaat het weer met 2 stapjes omlaag. Dit is wat mij betreft een betere manier om het geluidsniveau te regelen dan met de extra audioknop.
De extra audio-knop aan de linkerkant
De cardreader zit ook aan de linkerkant van de laptop en werkt gewoon goed, maar een klein nadeeltje is dat hij een geheugenkaartje niet helemaal opslokt. Het kaartje blijft zo'n 5 a 6mm uit de laptop steken. Bij m'n eigen Zepto Znote 6224W zit de gehele geheugenkaart in de laptop, wat ik persoonlijk iets beter vind: makkelijker met transport, is beschermd, kan niet afbreken en je kunt 'm er zodoende gewoon in laten zitten.
Het geheugenkaartje steekt zo'n 5 a 6mm uit de laptop
Warmte- en geluidsproductie
Zijn erg goed te noemen. De warmte-exhaust zit aan de linkerkant van de laptop,
maar dit merk je eigenlijk niet tijdens normaal werk a la 'n Word-documentje typen, surfen via internet of 'n filmpje kijken. Ga je gamen, dan is 't merkbaar dat er 'n warme luchtstroom uit de laptop wordt geblazen. Ik zeg warme lucht, omdat het bij lange na geen hete luchtstroom is. De hoogste temperatuur van de videokaart die ik gezien heb, was tijdens een twee uur durende sessie van Gears of War en bedroeg slecht 70°C.
Als ik dit vergelijk met m'n 6224W die onder load makkelijk de 100 graden aantikt, vind ik dit wel een heel verschil... Dit kan natuurlijk verschillende factoren hebben: Andere behuizing, andere hardware, betere koeling enzovoort enzovoort. Maar een spel spelen onder full load met een maximum temperatuur van 70 graden bevalt me wel heel goed! Soms hoor je de fan draaien, maar dit is ook niet storend en echt onder hele hoge load
(bijvoorbeeld bij zware games of tijdens het draaien van een 3D Mark benchmark) De voedingsadapter wordt ook niet echt warm. In vergelijking met m'n
(zelfde?) Zepto Znote 6224W adapater is deze zelfs een stuk minder warm. Verschillen in voltage en dergelijk heb ik niet kunnen ontdekken, wel is het snoer van deze Zepto Mythos adapater een stuk korter dan van m'n 6224W. Het snoer van de 6224W is 1,60 meter, terwijl het snoer van de Mythos slechts 1,20 meter is. Waarom? Geen idee, maar vind 't persoonlijk wel jammer, want 1,20 meter is echt te kort in my humble opinion. Ook zijn de connectoren, zowel die van het stopcontact als die van de oplader zelf veranderd. Het zijn nu hoek-connectoren, om kabelbreuk te voorkomen en te zien op onderstaande foto:
Boven: snoer en oplader van de Zepto Mythos
Onder: snoer en oplader van de Zepto Znote 6224W
Ook wil ik hier nog even de ingebouwde boxjes bespreken... Zijn erg mooi weggewerkt naast het toetsenbord en er komt een zuiver en helder geluid uit, alleen het volume en de bass.. die zijn wat mij betreft wat minder. Natuurlijk zijn het maar kleine laptopspeakertjes waar je niet teveel van moet verwachten, maar in vergelijking met m'n Zepto Znote 6224W speakertjes vind ik het een magerder en leger geluid wat er uit de boxjes komt.
Geluid via aangesloten oordopjes is wel vol, dus daar is niks op aan te merken.
Mobiliteit
De dimensies van de laptop zijn: 35,5 x 26,2 x 2,7cm.
Goed te noemen dus en volgens mij niet echt heel speciaal in vergelijking met andere 15,4" laptops.
De laptop zelf weegt 2,46kg en de 6 cells batterij weegt 380 gram wat een totaalgewicht maakt van: 2,84kg.
De 9 cells batterij weegt 500 gram en icm de laptop maakt dat een totaalgewicht van 2,96kg.
Dit is ook een goed gemiddeld gewicht van een 15,4" laptop en voor zover ik weet en dus ook niet echt bijzonder.
Accuduur
De Zepto Mythos wordt standaard geleverd met een 6 cells batterij van 4,4Ah
Met de 6 cells batterij kan ik 1:55 uur werken op energiebeheerschema 'Energiebesparing'*
Met de 6 cells batterij kan ik 1:45 uur werken op energiebeheerschema 'Hoge Prestates'*
De twee verschillende batterijen: 6 cells vs 9 cells
En de Zepto Mythos met de 9 cells batterij
De 9 cells batterij is geen 6,6Ah zoals misschien verwacht, maar 7,2Ah en deze is ipv de 6 cells batterij te bestellen bij Zepto voor slechts 31,50 meer. Voordeel hiervan is uiteraard dat je langer kunt werken op 1 batterijlading. Nadelen hiervan is dat de laptop 220 gram zwaarder wordt en hij waarschijnlijk niet meer in 15,4" sleeves zal passen. Een losse prijs van de 9 cells batterij zal €99,- bedragen.
Met de 9 cells batterij kan ik 3:40 uur werken op energiebeheerschema 'Energiebesparing'*
Met de 9 cells batterij kan ik 2:51 uur werken op energiebeheerschema 'Hoge Prestates'*
Batterijtijden vallen mij allesziens mee,
zeker aangezien het UltraCrisp scherm en de GO9600M GT 512MB DDR3 combinatie.
* gechecked via het batterij-icoontje in de taakbalk
Een echte batterijduurtest heb ik in deze korte tijd niet goed kunnen afnemen.
Als ik een benchmark/ game draaide, deed ik dat terwijl de laptop was aangesloten op het netstroom.
Prijs
Zoals ik in het begin al heb gezegd variëren de prijzen erg aangezien Zepto een Built To Order fabrikant is, waarbij je zelf de hardware kan kiezen die jij in jou geconfigureerde laptop wilt hebben. Het instapmodel kost je zo'n €940,- terwijl het ultra high-end model je €2300,- kost
(ex. OS) De behuizing blijft uiteraard hetzelfde en voor het geld wat je aan je Zepto Mythos besteed, krijg je echt een groot plezier en een fantastisch mooi apparaat terug. Een high-end model
(zoals getest in deze review) kost je zo'n 1500,-
(ex. OS)
Misschien wat duurder, maar de geboden kwaliteit compenseert dat gemakkelijk! Ook de standaard 2 jaar garantie vind ik een erg goed gegeven. Meeste fabrikanten geven standaard maar 1 jaartje garantie
(behalve Asus --> 2 jaar) en Zepto doet er nog een jaar bovenop
(batterijgarantie: 6 maanden) wat erg goed is vind ik!
Pro’s & Cons
Dan nog even een korte opsomming van de plus- en de minpunten van de Zepto Mythos:
- [u]Pluspunten:[/u]
- Zeer aparte rubberfinish over de gehele laptop
- Strak design zonder tig knopjes en veel poespas
- Built To Order concept, dus kies de hardware die jij in je laptop wilt hebben
- Compleet afgeleverd: 2.0MP webcam, BlueTooth, HDMI-out, fingerprintreader
- Keuze om er wel of geen OS bij te nemen en zoja welk OS en welke taal (XP / Vista / NL / Eng)
- Goede prestaties qua benchmarks
- 9600M GT 512MB DDR3 videokaart
- Goede prestaties op gamegebied
- Temperaturen komen nooit boven de 70°C
- Airflow is gelijkmatig en alleen onder full load hoor je de fan
- Mooi kwaliteitsscherm
- FN en Control knoppen zitten eindelijk 'goed'
- FN + F-knoppen hebben handige functies onder zich
- [u]Minpunten:[/u]
- Beeldschermsluiting (geen haakjes en ook geen magneetsluiting)
- Bevat geen enkele hardwarebutton meer om een applicatie / internetsite aan te linken
- Zepto nacht LED mode is imho niet logisch
- Extra audiobutton is niet handig en onnodig
- Geheugenkaartje steekt uit de laptop
- Voedingsadaptersnoer is kort, slechts 1,20 meter
- Kwaliteit van de boxjes is middelmatig
Conclusie
Een erg mooie en veelzijdige laptop, die gebaseerd is op de laatste hardware en technieken en waar voor iedereen wel een keuze te maken is tussen prijs en de geboden hardware die men dan krijgt. Prachtig staaltje van kwaliteit en design, waarbij veel mensen even hun hoofd zullen omdraaien om te kijken, wat voor laptop je nou voor je hebt. Wat mij betreft een zeer mooie en goede laptop op alle fronten, met wat kleine minpunten die uiteindelijk bij lange na niet opwegen tegenover de voordelen van deze Zepto Mythos.
Disclaimer
Deze gehele review is gebaseerd op m'n eigen benchmarks, eigen footage en eigen meningen... Heb je vragen over een bepaald aspect van de laptop
(wat ik vergeten ben), heb je een andere mening of nog enkele suggesties? Gooi 't hier in 't topic, want dat is er om hier over de Zepto Mythos
(en de Zepto Nox) te discussieren.
-Copyrighted by CLB-