Anoniem: 167921

Ik zal er straks eentje schieten van de onderkant. Er zit bij mij geen zegel op, maar het valt me wel op dat er hele kleine stickertjes met Zepto erop in zitten. vraag me af waar die voor zijn.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 09:35
_fool schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:45:
en: 3dmarks/fps's? :9~ Dit is de enige benchmark die ik elders heb kunnen vinden so far
euh??? 2282 punten in de cpu-score???
mijn Pentium D van twee en een half jaar oud haalt 1800 punten.

de totale score van 4826 vind ik ook aan de lage kant voor de Nox.

ter vgl.

mijn pc van 2.5 jaar: Pentium D950, GeForce 7950gx2: 7000 punten. en dat is flink verouderd!

of sla ik de plank helemaal mis door een laptop met een oude desktop te vergelijken?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

hoe haal jij dat met een pentium D ? mijn Core 2 duo E6600 is vele malen sneller dan zon pentium d en haalt 2300 punten in 3dMark06.

• Hilly249
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb nu vanaf 14:00 met mijn NOX zitten spelen. Ik ben er zeer tevreden over.
Vooral het verlichte Zepto logo aan de achterzijde vind ik erg mooi.

De laptop werkt goed onder Vista HP 64bit. Ik krijg alleen de fingerprint reader niet goed aan de praat..

Toch 1 min puntje, het geluid vind ik niet zo goed; de bassen ontbreken beetje(misschien dat ik dat later nog beter kan instellen)

In het BIOS is er een optie voor soort Turbo-stand (nog niet uitgeprobeerd)

Tot slot een screenshot van GPU-Z
Afbeeldingslocatie: http://i508.photobucket.com/albums/s329/Hilly249/gpu.gif

• Molybdenum
Nutral schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:16:
hoe haal jij dat met een pentium D ? mijn Core 2 duo E6600 is vele malen sneller dan zon pentium d en haalt 2300 punten in 3dMark06.
tja, dat dacht ik ook dat de core2 veel sneller is.
ik heb zojuist 3dmark2006 nog even gerund (tegenwoordig een hd4850 ipv een 7950gx2).
klik

/off-topic

Anoniem: 252687

Heb ik het fout als ik zeg dat de behuizing een beetje eruit ziet als die van Thinkpad laptops? Is die ook zo stevig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Hoe zit het met de batterij duur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 20:05
Mijn accu dingetje geeft aan 1 1/2 uur op energie besparing modus (ben wel wat draadloos naar binnen aan het slepen.

En als ik het naar max performance breng is het al een uurtje (al gebruik ik verder nog niks, dus dat zal wel aardig wat lager uitvallen als je zn kracht ook daadwerkelijk gaat gebruiken.

heb de nox zelf met een
c2d P8600
4gb ram
en 200gig schijf erin.
reso: 1680*1050, wat toch erg fijn werkt.

Dit is mn eerste laptop en bevalt tot dusver erg erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Hmm dat is wel niet zo veel, hebje de 6cell of 9cell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

het komt ook weleens voor dat de voorspelde batterij duur helemaal niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was van plan precies dezelfde configuratie te nemen als jou Looner, wat is bijvoorbeeld jou vista score? Heb je misschien zelfs nogxp draaien of een 64 bits versie ergens van voor de 4 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271221

Ben wel benieuwd naar deze laptop
Weet iemand een goede review?
Zou hij goed zijn om te gebruiken voor school?
Hij moet er niet voor speciaal gemaakt zijn anders koos ik wel iets compleet anders
Zou iemand kunnen testen of na een beetje aanpassen de batterij 3u mee gaat? (9cell liefst)
De warmte is niet erg :p das extra verwarming op men kamer in de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
heb de 6 cel en gebruik vista ultimate 64bit.

basisscore: 5,3

berekeningen p/s: 5,3
geheugenbewerkingen p/s: 5,9
prestaties aero: 5,9
prestaties zakelijke en spellen in 3d: 5,5
overdracht snelheid van schijfgegevens: 5,4

hoe het verder met xp loopt weet ik niet, ook niet echt veel zin m er een dual boot of iets dergelijks van te maken :P.

Laptopje is verder heel erg fijn afgewerkt, en heb nog niet een mankement kunnen vinden eigenlijk, alleen zoals gezegd het geluid uit de boxjes klinkt wat blikkerig. Maar wat wil je met de ruimte die je in een laptop hebt. Geluid ouput naar koptelefoon (icemat siberia in mijn geval) is echt goddelijk _/-\o_ . (heb op de desktop x-fi x-treme music)

<edit 2> heb nog een plaat kunnen vinden van hoe het eruit ziet in de laptop:
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b272/Zoidman85/Div/IMG_3516s.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Looner op 19-08-2008 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ram geheugen en de hardeschijf onder een verwijderbare plaat is wel erg makkelijk met een upgrade.
Bij sommige laptops loop je altijd zo te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:51
Ik ben net naar de showroom in 's hertogenbosch geweest, hier de nox bekeken. En meteen besteld.

Mijn lijstje,
processor: T9400 2.53 ghz 6mb cache
160gb hdd 7200rpm 16mb
en een hoog resolutie scherm

6cell accu omdat de 9cell nog niet leverbaar was. Dat vond ik wel jammer. Verder heb ik een andere wireless lan adapter de INTEL PRO Wireless 4965AGN i.p.v. ZEPTO Zpro-N.

De volgende zending kwam of eind deze week of in het midden van de volgende week, hoop dan die van mij er dan ook bij zit want er waren nog vele wachtende voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
net beetje lopen spelen met apparaatbeheer, door de geforce uit te zetten rek ik de accu duur al op naar ~ 2 uur. De rest heeft eigenlijk geen invloed op accuduur lijkt het. Heb nog geprobeert om 1 core uit te zetten maar volgens mij kan dat niet, als iemand anders nog tips heeft dan hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Het contrast omlaag zetten van het scherm dat scheelt ook al veel in de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Zou graag es zien hoe hij presteerd met een 9cell accu, heeft iemand die reeds? Rond wanneer ging ze leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog geen idee wanneer die 9 cell accu's binnekomen, misschien zepto even een belletje geven, er werken behulpzame mensen bij zeptoshop die mij ook geholpen hebben met mijn bestelling en vele vragen.
Als het goed is zit ik bij zeptoshop nog binnen de aankomende levering dus zal hem waarschijnlijk over een week in huis hebben, indien ik dan alles werkend geinstalleerd heb maak ik waarschijnlijk wel even een review.

Specs:
Mythos ( Dus de zwarte)
1680 * 1050
P8600 2.4 Ghz
200 GB Harddisk 7200 Toeren (Foto / Video / 16Mb cache) * De heavy duty versie lijkt me iets te veel van het goeie, het nut daarvan is ook alleen voor 24/7 draaiende.
4096 Mb (2 x 2048 Mb) DDR2-800

En ook de intel pro ivm de zepto-n
De intel zou namelijk beter bereik moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:26
Net gezien op de zepto.com website dat je hem nu ook kan bestellen met een Geforce 9650M GT voor 52€ extra.

http://nl.zepto.com/Shop/...ionid=749&notebookid=1079

Blijkbaar is dit een 9600M GT die gebakken is op het 55nm procédé met een iets hogere clocksnelheid (550 / 1325 MHz versus 500 / 1250 MHz 9600M GT).

[ Voor 29% gewijzigd door dukesbury op 20-08-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar lig ik niet zo warm van, ik clock hem dan wel een beetje over om die snelheden te halen.

• osorkon!
Spijtig dat er nog steeds geen volledige review beschikbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257436

Geachte Zepto klanten,

Zoals u gemerkt hebt de laatste tijd heeft Zepto problemen om de Nox en Mythos voldoende en tijdig te leveren, het probleem zit in de grote vraag naar deze modellen en de productiecapaciteit, het is letterlijk en figuurlijk niet aan te slepen. Zepto doet er alles aan om zoveel mogelijk uit te leveren, komende week wordt er weer een aantal naar ons uitgeleverd zodat wij weer een aantal mensen hun bestelde produkten kunnen uitleveren op volgorde van bestelling. Onze excuses voor de vertraging maar wij stellen alles in het werk om iedereen zo spoedig mogelijk te leveren.

Directie Zeptoshop onderdeel van NextGenMobiles.

Distributeur Zepto Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
Anoniem: 257436 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:16:
Geachte Zepto klanten,

Zoals u gemerkt hebt de laatste tijd heeft Zepto problemen om de Nox en Mythos voldoende en tijdig te leveren, het probleem zit in de grote vraag naar deze modellen en de productiecapaciteit, het is letterlijk en figuurlijk niet aan te slepen. Zepto doet er alles aan om zoveel mogelijk uit te leveren, komende week wordt er weer een aantal naar ons uitgeleverd zodat wij weer een aantal mensen hun bestelde produkten kunnen uitleveren op volgorde van bestelling. Onze excuses voor de vertraging maar wij stellen alles in het werk om iedereen zo spoedig mogelijk te leveren.

Is dit een thread over de Zeptoshop.nl of over de Zepto Nox?

Bovenstaande mail zou beter naar de klantendatabase van Zeptoshop gestuurd worden dan op dit forum geplaatst te worden... Dat er vertragingen zijn, mag gemeld worden... maar dan liefst zonder de reclame...of doe ik nu onredelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
  • Laatst online: 18-04 02:25
Je hebt wel gelijk.
Maar beter hier dan helemaal niet.

Ik begrijp ook niet waarom ze de vooruitgang niet op zeptoshop.nl vermelden...

Ik vind een maand, 3 weken wachten wel veel, onprofessioneel...

Edit:
Niet dan? Ervaringen op dit vlak?

[ Voor 10% gewijzigd door Peran op 23-08-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In iedergeval netjes dat ze het even hier melden want wij weten ook wel dat zij dit topic ook wel in de gaten houden.

Ik bel maandag wel even hoever ik op de lijst sta, ik had gehoopt hem nog te ontvangen voordat ik naar school zou moeten, 2 september, maar dat gaat denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er tot dusverren nog wat gebeurd omtrent de leveringstatus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Weet iemand wanneer de nieuwe 14.1 modellen ongeveer komen? Vanwege het vele reizen van school naar huis lijkt me 14.1 meer geschikt dan 15.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269157

Ben vandaag mijn nox gaan halen, eerste indruk is dat het een zeer verzorgd laptopje is. Mooi afgewerkt, ziet er strak uit.

Deze avond besloot ik dus om eens crysis te instaleren om te zien tot hoever de laptop het kon trekken. Ik zette de gfx op very high en starte het spel. Tijdens het laten krijg ik opeens een zwart scherm en hij doet nix meer. Ik reboot de laptop hij start windows opnieuw op (na het uitvoeren van enkele updates) en sluit dan opeens af. Nu is het probleem dat ik hem niet meer in gang krijg. Als ik op de "aan" knop duw gebeurt er niks meer. Zelfs geen lichtje dat brand of het scherm dat aanspringt, nix. Als ik de batterij in de adapter steek brand er nog steeds geen lichtje (waar normaal het charge lampje zou moeten aanschieten). Ik heb de battery pack er eens uitgehaald en eens in geblazen en terug opnieuw geprobeert om de laptop te booten, maar er gebeurt nog steeds niks.

Iemand die dit al eens heeft voorgehad of mij info kan geven wat ik kan doen?

Anoniem: 266796

Hmm lijkt me dat je adapter het begeven heeft..

Inderdaad, hij HAD het even begeven denk ik. Het probleem heeft zich na een nachtrust opgelost en de laptop werkt weer prima.

Had hier in verband ook een mail naar zeptoshop gestuurd en de volgende dag kreeg ik telefoon, super service.

Heb hem nu 2 dagen en ben er echt heel tevreden van, ik zal morgen ook nog eens enkele foto's posten.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
zeker doen...

moest je tijd (en zin) hebben, mag je gerust eens enkele benchmarks doen en posten :-)

Ik overweeg heel hard de Zepto Nox aan te schaffen, maar speel graag af en toe een spelletje (Total War, Lotro, C&C, ...). Wil graag weten of ie sommige games wat deftig kan draaien (zonder alles op high te zetten natuurlijk, want het is en blijft een laptop).

Hoe is het keyboard trouwens? Tikt het leuk, maakt het niet teveel lawaai? En de warmteproductie? Kan je hem na een uurtje intensief werken nog op je "schoot" houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Niemand die de Mythos (witte) heeft? Zou daar ook graag wat fotos van zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
ik heb zojuist even een check gedaan op system requirements lab voor crysis, aangezien ik lotro en total war er niet tussen kon vinden. Alles stond op pass, ik ga morgen bij een vriend langs die crysis nog in de kast heeft liggen naar eigen zeggene dus zullen we eens zien hoe hij dat draait. (Zelf speel ik X3-reunion op de laptop, en dit draait hij zonder problemen op 1680x1050 met alles op high)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nog steeds te wachten op me nox, zodra ik hem binnen heb en vista ultimate 64 bits draaiende heb, ga ik hem voor jullie benchen en komen er resultaten hier in dit topic met de spellen cod 4 en crysis eventueel nog andere spellen op request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Kan iemand me vertellen hoe de kleurweergave van het scherm is (hoge en/of lage resolutie). Ik wil als ik de Nox aanschaf er bv. ook foto's op bewerken. Nu ben ik niet meer helemaal up-to-date met laptops en de twee die wij nu nog in huis hebben, hebben allebei een te blauw scherm (9300K ofzo, wat zgn. goed is voor office toepassingen, zoals toen werd gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87960

Hey, ik hou dit topic al een lange tijd in de gaten aangezien ik (ruim 5 weken geleden) overstag ben gegaan voor een Nox.
Maar ik hoor verschillende (slechte) berichten over de leveringstijden en ik wilde hem voor school gaan gebruiken.
Aangezien morgen(!) het schoolseizoen weer begint zit ik er sterk over te denken om mijn bestelling te annuleren, want dit duurt wel absurd lang.
Het enige probleem is dat ik er natuurlijk wel een mooi stukje hardware voor terug wil, en aangezien ik na lang zoeken dus op 2 ("goede") BTO merken kwam en er nu 1 afvalt vraag ik me toch nog af of er misschien meerdere zijn die wel snel kunnen leveren (ken nu, dell niet meegerekend, Zepto/BTO)

Dit zijn de specs waaraan het beestje moet voldoen:

P8400
3GB ram
Geforce 9500m GT (512)
15"
7200 rpm hd

Eventueel mag het ook een AAA merk ding zijn, als deze specs er ongeveer maar in zitten (wil iig niet inleveren op de videokaart, want het is tevens ook een desktop replacement) Mijn budget ligt op max 1100 euro.

Thnx in advance =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 87960 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:37:
Dit zijn de specs waaraan het beestje moet voldoen: (knip)
Acer 5930 met 9600GT 512mb GDDR3 RAM is verkrijgbaar vanaf 800. Kwaliteit van Acer was vroeger slecht maar ik hoor dat het met de Gemstone sterk verbeterd is. Volgens deze review zit het wel snor.
7200rpm drive moet je er dan zelf even inzetten. De Hitachi 7K320 is 117,- bij Frieslandcomputers.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 31-08-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Anoniem: 87960 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:37:
Hey, ik hou dit topic al een lange tijd in de gaten aangezien ik (ruim 5 weken geleden) overstag ben gegaan voor een Nox.
Maar ik hoor verschillende (slechte) berichten over de leveringstijden en ik wilde hem voor school gaan gebruiken.
Aangezien morgen(!) het schoolseizoen weer begint zit ik er sterk over te denken om mijn bestelling te annuleren, want dit duurt wel absurd lang.
Het enige probleem is dat ik er natuurlijk wel een mooi stukje hardware voor terug wil, en aangezien ik na lang zoeken dus op 2 ("goede") BTO merken kwam en er nu 1 afvalt vraag ik me toch nog af of er misschien meerdere zijn die wel snel kunnen leveren (ken nu, dell niet meegerekend, Zepto/BTO)

Dit zijn de specs waaraan het beestje moet voldoen:

P8400
3GB ram
Geforce 9500m GT (512)
15"
7200 rpm hd

Eventueel mag het ook een AAA merk ding zijn, als deze specs er ongeveer maar in zitten (wil iig niet inleveren op de videokaart, want het is tevens ook een desktop replacement) Mijn budget ligt op max 1100 euro.

Thnx in advance =]
toon volledige bericht
De alternate 15C27+ is gewoon de bto notebook 15C27+ met:

9600M GT
P8400
2gb geheugen ( je zou er zelf voor 15 euro een 1gb stick erbij kunnen zetten, een slot vrij)
1680x1050
200gb 7200rpm
http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate
Ik wilde eerst ook voor de nox gaan maar met deze alternate krijg je betere specs voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Laatst online: 03-06 08:33

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik denk dat de kracht van de Nox ligt in het combineren van een snelle videokaart (9650M GT) en een lage resolutie (1280x800). Dat geeft je voor weinig geld (< 1100,- euro) een zeer interessante game-laptop met mooie frames per seconde in de native resolutie.

Zodra je kiest voor de 1680x1050 resolutie (bijvoorbeeld omdat je er ook office werk op wil doen), worden er ineens een boel andere modellen/fabrikanten ook interessant. BTO is daar 1 van. Maar die gamen niet zo hard als Zepto :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87960

Nutral schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:42:
[...]

De alternate 15C27+ is gewoon de bto notebook 15C27+ met:

9600M GT
P8400
2gb geheugen ( je zou er zelf voor 15 euro een 1gb stick erbij kunnen zetten, een slot vrij)
1680x1050
200gb 7200rpm
http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate
Ik wilde eerst ook voor de nox gaan maar met deze alternate krijg je betere specs voor een lagere prijs.
Hey thnx!

Maar dat is idd gewoon een BTO, dus dan bestel ik hem liever daar dan bij Alternate (slechte ervaringen mee), maar ik wil natuurlijk ook een laptop die er een beetje nice uitziet, en de BTO's vind ik nogal standaard overkomen.
Er zijn toch vast nog wel meer merken?

-cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een topic over de nieuwe Zepto Nox en Mythos, praat over de BTO en Acer maar in hun eigen topic over.

Ontopic:
Levertijd is alsnog rot, al 2 weken geleden besteld en nog niks gebeurd, beetje jammer aangezien ik morgen me eerste les heb maarja, je kan niet alles hebben.
Het is een nieuwe lijn dus is het altijd lastig om direct iedereen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:31
Anoniem: 257436 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:16:
Geachte Zepto klanten,

Zoals u gemerkt hebt...
Fijn om te zien dat de NextGen Zeptoshop de klanten netjes informeert.
Kunnen jullie reageren op deze post in het Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - topic?

In die post staat dat alle klanten met een oudere generatie Zepto laptop geen service meer krijgen via jullie maar dat service alleen nog geleverd wordt door Zepto Denemarken via Zepto UK.
Ik neem aan/hoop, dat poster chriroz het of verkeerd verwoord heeft of verkeerd heeft verstaan.
Ik neem aan dat de tekst op pagina 1 van deze thread nog gewoon klopt;

N4All, de voormalige distributeur voor Zepto is per 7 februari 2008 niet langer aansprakelijk voor de service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van reeds gemaakte service- en garantieafspraken kunnen zich gewoon wenden tot ZeptoShop onderdeel van NextGenMobiles, de nieuwe distributeur voor Zepto in de Benelux. ! (link).

Kunnen jullie dat ajb nog even bevestigen?
Thx en greetz.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187718

Hoi,

Ik heb zojuist een emailtje ontvangen dat mijn laptop (Zepto Nox A15) vandaag op de post wordt gedaan. Ik zit er ook al een tijdje op te wachten maar nu is het eindelijk zover!! Ik krijg hem helaas wel met een Engels toetsenbord omdat de Nederlandse toetsenborden 'out of stock' zijn. Maar ik kan hem wel binnen 2 weken ruilen voor een normaal Nederlands toetsenbord. Dit was ook de reden (volgens mij) van de erge vertragingen (dat er niet genoeg nederlandse toetsenborden leverbaar zijn). Volgens mij zullen de orders nu ook een stuk sneller verwerkt worden, en kunnen de mensen eerder aan hun laptop geholpen worden nu dat ze dit logistiek probleem opgelost hebben.

Ik heb hem zelf besteld via zeptoshop.nl en ik ben heel erg tevreden over hun klantvriendelijkheid. Deze webwinkel test de laptops grondig voordat ze deze daadwerkelijk opsturen naar de klanten. Zelf werd ik bijvoorbeeld vorige week gebeld omdat de technische dienst merkte dat de standaard draadloze internet kaart van Zepto zwaar onderpresteerde in vergelijking met die van Intel, en zij mij dus aanbeveelden over te stappen naar het iets wat duurdere Intel kaartje. Ik kan deze webwinkel dan ook zeker aanbevelen voor alle lezers die nog een Zepto laptop willen bestellen in de toekomst.

Wanneer ik hem deze week ontvang, wil ik wel een aantal vragen voor jullie beantwoorden. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer mensen hun Nox ontvangen, zij opeens niet meer reageren op deze forum zodat de rest van ons die nog zitten te wachten steeds meer gefrustreerd raken met onze onbeantwoorde vragen.

Mijn configuratie:
15.4" (1680 x 1050)
T9400
4GB
120G-7200-16Mb
6 cell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Het lijkt mij dat achter http://nl.zepto.com en http://www.zeptoshop.nl dezelfde webwinkel steekt (ze hebben in ieder geval dezelfde contact-gegevens). Het verbaast me daarom dat bij zeptoshop.nl de 9650m GT niet te selecteren is, en dat bij nl.zepto.com de Intel wireless chipset niet te selecteren is. Lastig, want ik wil ze allebei :) Is het al iemand gelukt om een Nox te bestellen met deze 2 opties? Zo ja: bij welke webstore?

Edit: zeptoshop beantwoordt deze vraag als volgt (respons binnen 10 minuten):
Beste [_fool],

Dit is wel mogelijk alleen is het zo dat we nog niet weten wanneer de 9650GT
daadwerkelijk leverbaar is vanuit Denemarken. Als je de Nox wilt hebben
plaats dan je order via onze webshop www.zeptoshop.nl en stuur ons na de
orderbevestiging die je per mail direct krijgt de opmerking dat je de Nox
wilt hebben met de 9650GT wij passen de order dan aan en je betaalt het
verschil zoals dat het geval is op nl.zepto.com, indien je nog vragen hebt
kun je ons ook bellen op 073-6312867

Met vriendelijke Groet

Zepto Shop
Het is dus mogelijk om de 9650M GT en Intel Wireless Pro te combineren.

[ Voor 45% gewijzigd door _fool op 02-09-2008 12:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
Nou, de speakertjes van de laptop hebben de moed opgegeven... komt alleen nog een ratelend geluidje uit en verder niets ;( . Hoofdtelefoon aansluiting werkt prima en die gebruik ik dan ook alleen maar aangesloten op mn surround setje maar toch. Gebeld met zepto en te horen gekregen dat ik een mailtje naar ze moet sturen met een beschrijving van de storing.

Ben benieuwd ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Euhm.., ben ik hier de enige student? Of hebben jullie allemaal een monster 'bij'baan/lening? :p
(Peran kijkt jaloers naar de genoemde configuraties)

Ontopic:
Ik heb nu aan maand gewacht op de Nox en vrijdag een mail gekregen ( _/-\o_ ) dat hij in Den Bosch wacht. Ik zal kijken of ik dan wat meer info kan los peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook student maar heb gewoon 3 maanden hard voor me centen gewerkt. Dan kan je er wat leuks van kopen, om nou de hele zomervakantie te lopen hangen is ook niks.

BTW, morgen word mijn Nox A15 afgeleverd door TNT _/-\o_ Kreeg zonnet een belletje, buiten werktijd zelfs, prima service!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 252687 op 02-09-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:10:
Kan iemand me vertellen hoe de kleurweergave van het scherm is (hoge en/of lage resolutie). Ik wil als ik de Nox aanschaf er bv. ook foto's op bewerken. Nu ben ik niet meer helemaal up-to-date met laptops en de twee die wij nu nog in huis hebben, hebben allebei een te blauw scherm (9300K ofzo, wat zgn. goed is voor office toepassingen, zoals toen werd gezegd).
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem zonnet binnegehad, ik ga zomenteen vista instaleren, ik laat het nog weten.
Eerste indruk, FANTASTIES! gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Top, Caspah, dat je nog iets van je laat horen. Veel mensen "verdwijnen" zodra er nieuw speelgoed is :)

Ben benieuwd naar je bevindingen. Welke specs heb je precies? Nog steeds deze?
1680 * 1050
P8600 2.4 Ghz
200 GB Harddisk 7200 Toeren (Foto / Video / 16Mb cache) * De heavy duty versie lijkt me iets te veel van het goeie, het nut daarvan is ook alleen voor 24/7 draaiende.
4096 Mb (2 x 2048 Mb) DDR2-800

[ Voor 44% gewijzigd door _fool op 03-09-2008 13:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja precies die specs, heb alleen wel een andere netwerk kaart erin laten zetten door zepto.
Heb op dit moment een Engels toetsenbord, om ze nederlands niet konden leveren, binnekort kan ik me laptop opsturen of ze sturen mij het nieuwe toetsenbord, kan dat er zelf makkelijk inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben trouwens zonnet op een probleem gestuit.
Bij deze laptop is het mogelijk dat soms het toetsenbord ineens niet meer werkt en het touchpad ook niet.
Volgens Richard van Zeptoshop.nl moet dit komen door statische elektriciteit en is dit te verholpen door even de batterij van de laptop eruit te halen.

Probleem kan dus voorkomen als je hem niet geaard heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

En dat treedt ineens op? Terwijl je aan het werk bent? Dat lijkt me behoorlijk lastig als je documenten open hebt staan.

En de uitleg over statische electriciteit, hoe is die precies? Ik kan me er weinig bij voorstellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
ik hem mijn nox net opgehaald en ga hem nu installeren. Erg mooi dingetje, zal nog wat benchmarks of iets dergelijks posten als hij is geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Ik heb mijn Nox nu bijnaar 24 uur.
Erg netjes afgewerkt, de laatste keer dat ik deze soliditeit voelde was toen ik een oud IBM vast had.

Ook de service van Zeptoshop.nl is top!
Het scherm is ook prachtig.

Het enige probleem dat ik nu (ook) heb is dat het geluid dat uit de speakers komt niet om aan te horen is. Ik neem aan dat ik iets fout doe, maar wat dan? ideeen tips and trics?

Als er nog vragen zijn ivm de Nox, schiet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De drivers van het geluid even goed instaleren kan helpen!

Trouwens, de jongens van zeptoshop willen graag feedback over hun product, dus stuur hun ook even een mailtje van jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Ze vertelde mij dat ze verzopen in de mail.
Maar dat is zeker geen slecht idee. Even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
'goed' installeren.. ik zal ze eens herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze verzuipen inderdaad in de mail nu, maar als je als onderwerp geeft: feedback dan weten ze ook wel dat het niet over iets belangrijks gaat wat alla minuut beantwoord moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Geen effect.
Als ik de speakers test dan klinkt de rechter (wel) oke en de linker slecht.

even voor de duidelijkheid,
verder is hij top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Paar uurtjes op gewerkt. Ik moest even wennen aan de hoge resolutie op een klein scherm maar dit went erg snel. De boksen vind ik opzich niet eens zo heel slecht het kan natuurlijk beter maar dit heb je altijd met laptop boxen. Volgens mij is het niet veel slechter dan die van mijn zus haar toshiba laptop daar het geluid van. Eventjes crysis gespeeld. Volgens mij dx 10 (weet iemand hoe je het op dx9 moet zetten?). op de resolutie van 1024 x 768 met alles op medium ging het vloeiend. Verder nog niet veel geprobeerd oh jah windows vista geeft een overal score van 5.3 volgens mij. Ik moet wel erg wennen aan windows vista die ik er op het gezet omdat ik van windows xp af kom. (eerlijk gezegd vind ik vista tot nu toe nog een beetje k*t omdat ik niet alles weet wat ik van xp wel wist :P )

Morgen moet hij meteen mee naar school heeeeeeel voorzichtig doen met mijn lappie haha :P.

Straks eventjes de stekker eruit gehaald om de accu te testen er stond toen ik hem op energy spaarstand zetten dat de accu ongeveer 2 uur en 17 minuten mee ging. Een dingetje toen ik hem weer aan het lichtnet hing stond de accu op 97% en hij ging niet opladen toen hij weer aan het lichtnet hing? weet iemand hoe ik dit wel kan doen?

De specs zijn trouwens
T9400 (35watt)
4gb ram 2x2048mb
160gb 7200rpm 16mb cache hdd
1680x1050 resolutie
en intel netwerk kaart

Het enige minpuntje tot hiertoe vind ik de netwerkkaart Zepto Zpro2 N-Standaard, ik krijg in games zoals wow/TF2/COD4 frequente lag spikes van 2-5s om de 1-2 min. Heb al een paar keer gegoogled maar ik vind de oplossing niet. Iemand die hier iets meer over weet?

Router: (Cable) Linksys WRT160N

Noot: Mijn broer en zijn laptop hebben hier geen last van, heeft wel een andere laptop/netwerkkaart.

Die Standaard N kaart had al wat probleempjes, melde de zeptoshop.
Dus was het ook aanteraden om die intel n wifi kaart te nemen.
Werkt bij mij TOP!

Krijg alleen TF2 niet aan de praat, gewoon geinstalleerd, opstarten en dan krijg je dat hoofd met die draaiknop te zien en gaat daarna terug naar bureaublad..
Enig idee?

heb ik ook gehad komt door de resolutie denk ik, normaal gewoon laten laden en nergens aankomen tot het filmpje met het hoofd in weg is

btw gaan die probleempjes met die netwerkkaart ooit opgelost geraken? Want anders is het een beetje stom dat ik die erin laat zitten...

Misschien met nieuwe drivers ofzo, dno....

Het zou best eens met nieuwe drivers kunnen verholpen worden, maar dat durf ik niet zo te zeggen.

De game schiet er ook uit zonder wat te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

En je hebt niet een config file van een andere computer gekopieerd naar je Nox? Daar kunnen instellingen instaan die niet overeenkomen met de hardware in de Nox, en dan kan hij er uit klappen.

Overigens eergisteren zelf mn Nox besteld. Speciaal voor lan-parties met TF2, dus ik hoop dat je probleem opgelost wordt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan TF2 spelen, geen enkel probleem, maar ik had ook hetzelfde probleem als caspah. Maar blijkbaar is dat vanzelf opgelost.

Wat ik had was, ik laad via steam het spel en het spel verscheen in een venster rechtsonder in het scherm (het introfilmpje met die man zijn hoofd in van valve of whatever), maar na x aantal keer proberen lukte het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb jij geluk denk ik, bij mij werkt het nog steeds niet goed.
Anders games werken bijvoorbeeld wel.
Heb zonnet een codec pack geinstalleerd, wellicht komt het daardoor want misschien kan die een filmpje in de intro niet laden waardoor die crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Google laat zien dat de TF2 crash-on-startup een vaker voorkomend probleem is. Mogelijke oplossingen die ik ff snel vond:

- AIM6.5 verwijderen (als je die geinstalleerd hebt: hier staat hoe je het probleem oplost)
- extra launch optie meegeven aan je tf2 snelkoppeling.Bijvoorbeeld: -window, en/of -novid. (klikken op de properties, en achter .../Steam.exe -applaunch 440 de optie toevoegen)
- en uiteindelijk: Steam reinstall

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok he top, dat ga ik vanmiddag is proberen, harstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Nog een tip van een student die slim dacht te zijn aan toekomstige Nox kopers:

Koop geen Vista 64 bit met een systeem met minder als 4 GB geheugen..

Ik dacht slim te zijn en om de kosten te drukken een bijna de goedkoopste configuratie te nemen en die dan gaandeweg te upgraden. Nu heb ik dus 2 GB RAM en 80 GB 5400rpm HD.. + Vista 64bit.

Geen goed idee.. Tot nu toe CnC3 en GTA SA geprobeerd.. starten beiden niet op..

terug naar Den Bosch en upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste 2 opties hebben niet geholpen, dan maar weer even steam opnieuw instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Peran schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:01:
Terug naar Den Bosch? Is het niet makkelijker om er zelf 2GB bij te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steam opnieuw geinstalleerd en nog steeds niks, wat blijft er nu over om te proberen?
Nou heb nog even nagekeken wat voor drivers voor de videokaart meegeleverd waren maar die waren zo erg out of date, dus even nieuwere geinstalleerd, alles werkt nu als een trein, inclusief TF2.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 252687 op 06-09-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
Peran schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:01:
Nog een tip van een student die slim dacht te zijn aan toekomstige Nox kopers:

Koop geen Vista 64 bit met een systeem met minder als 4 GB geheugen..

Ik dacht slim te zijn en om de kosten te drukken een bijna de goedkoopste configuratie te nemen en die dan gaandeweg te upgraden. Nu heb ik dus 2 GB RAM en 80 GB 5400rpm HD.. + Vista 64bit.

Geen goed idee.. Tot nu toe CnC3 en GTA SA geprobeerd.. starten beiden niet op..

Ik heb vista 64 met 4gig intern maar kon mn spellen eerst ook niet starten. Je moet de drivers die meegeleverd zijn niet gebruiken, ik heb zelf de nieuwste van http://www.laptopvideo2go.com/ gebruikt en kan nu wel degelijk spellen spelen. (X3-reunion / en eventjes crysis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, heb je inderdaad gelijk in Looner, nu werkt alles perfect hier, krijg alleen de vingerprint reader niet aan de gang, maar dat is niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
die krijg ik ook niet fatsoenlijk aan de praat en als het al werkt blijft het bij 1x. Is inderdaad niet boeiend ik hou het lekker bij mn wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Philflow schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:33:
[...]

Terug naar Den Bosch? Is het niet makkelijker om er zelf 2GB bij te prikken?
Ik dacht dat de meneer de achter Zepto Shop zei dat de garantie dan vervalt. Ik ga er vandaag achteraan. Het liefst zou ik het ook zelf doen.

Al heb ik wat problemen ( vermoedelijk mijn eigen schuld) waar ik graag heb dat hij even naar kijkt. Mijn rechter speaker functioneert niet naar behoren denk ik en het lukt me niet om CnC 3 of GTA SA aan de praat te krijgen.

Ik zit in Eindhoven op kamers, kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat u kunt doen is,
Even de geluids driver opnieuw instaleren en de nieuwe videokaart drivers halen bij http://www.laptopvideo2go.com/
Werkte voor mij in iedergeval.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 252687 op 08-09-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
Zijn dus aardig wat meer mensen met problemen met de speakers. Is dit bij jullie ook verdwenen als je het via de hoofdtelefoon uitgang afspeelt? Dan heb ik namelijk nergens last van alleen bij gebruik van de speakers van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag mercenaries 2 gaan kopen omdat het precies wel een vet spel is, maar ik krijg het niet opgestart. Als ik het spel laad krijg ik een wit scherm en sluit windows het spel af.

Driver probs? Zoja, help wat kan ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
Looner schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:29:
[...]

Ik heb vista 64 met 4gig intern maar kon mn spellen eerst ook niet starten. Je moet de drivers die meegeleverd zijn niet gebruiken, ik heb zelf de nieuwste van http://www.laptopvideo2go.com/ gebruikt en kan nu wel degelijk spellen spelen. (X3-reunion / en eventjes crysis)
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik de 177.92 installeer (via die have disk methode) duurt het héél lang en zegt hij na verloop van tijd dat hij wel de driver heeft gevonden maar dat er tijdens de install iets is misgelopen. Iets van een time-in of out toestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu de 177.98 geinstalleerd zonder problemen maar ik krijg nog altijd hetzelfde probleem, het begint stilaan vervelend te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkte de wat oudere versie prima, dus die is denk ik ook aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Caspah, precies welke drivers voor geluid en video gebruik je nu?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53
Kan iemand mij iets meer vertellen over de accuduur van de Zepto Nox (6-cells) bij normaal gebruik (internet, office, muziekje)? In de topic hoor ik tijden van 2 uur, 2,25 uur terwijl in de openingspost en specs op officiële site 3,8 uur word geclaimd. Is die 3,8 uur wel te halen of is dit een marketingtruc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Broer heeft juist mercenaries 2 op zijn pc geinstalleerd en die kan het spelen zonder probelemen. Ik vrees dat het driver related zal zijn en ik dus zal moeten wachten op nieuwe drivers van zepto zelf, of een patch van mercenaries uit... jeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op het moment gebruik ik de 177.92 drivers van laptopvideo2go.com voor de videokaart, en voor het geluid gebruik ik die van de driver cd van zepto.
Allebei 64 bits vista drivers.
Werkt top nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
greatchampion schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:21:
Kan iemand mij iets meer vertellen over de accuduur van de Zepto Nox (6-cells) bij normaal gebruik (internet, office, muziekje)? In de topic hoor ik tijden van 2 uur, 2,25 uur terwijl in de openingspost en specs op officiële site 3,8 uur word geclaimd. Is die 3,8 uur wel te halen of is dit een marketingtruc?
Dat zal wel met de allerkleinste config zijn die je kunt krijgen met de nox. Ik zit momenteel ongeveer op max 1.40 u. als ik een beetje aan het surfen ben en office. Die 3 uur haal ik echt niet.

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Wat heel veel scheelt in batterijgebruik is als je de integrated graphics gebruikt in plaats van de 9600M GT. De meegeleverde videodrivers zouden je de mogelijkheid moeten geven om te kiezen (zie oa deze link, je moet er misschien wel voor rebooten). Waar je die keuze precies kan maken weet ik niet, want ik heb mn Nox nog niet binnen :)

En Caspah: tnx voor die driver versies

specs

• Looner
toen ik de integrated gebruikte kreeg ik er ook maar een half uurtje bij wat niet echt veel is.

No problem fool,
Draaid nu alles wel goed? Bij mij werkt nu alles vlekkeloos!

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Nu draait er nog niets, want ik heb m nog niet binnen (zal nog wel ff duren). Maar zodra hij binnenkomt weet ik wat ik er op moet zetten aan drivers, hoef ik niet meer allerlei combinaties te proberen. Ik wil er half oktober mee naar een lanparty, en dan moet alles werken. Dus ik ben "alvast mn huiswerk aan het doen" zeg maar :)

Hilarisch trouwens dat bij de automatisch gegenereerde advertenties hieronder (bij mij althans) een advertentie van BTOnotebooks staat: de webshop die niet langer Zepto-dealer in Nederland mocht zijn

[ Voor 24% gewijzigd door _fool op 10-09-2008 14:24 ]

specs

Oke, slim plan, maak alvast een lijstje met wat je wil gaan instaleren en verzamel al alle setups en dergelijk, dan kan je direct aan de slag als je hem binnen heb.

Ik heb trouwens nog een engels toetsenbord in me zepto omdat de nederlandse toetsenbord heel slecht leverbaar waren, binnekort krijg ik dus die NL versie opgestuurd om erin te zetten.

Voor support kunnen jullie ook bij mij terecht, kan jullie er genoeg mee helpen denk ik zo.

• dewil1990
Ik heb een vraag die niet perse over dit topic gaat maar toch, ik heb dus ook de zepto nox, ik gebruik hem op school alleen de beamers bij mij op de fontys kan ik alleen aansluiten via een vga kabel en de nox heeft alleen een hdmi aansluiting, zijn er hdmi naar vga adapters? hdmi naar dvi is er wel maar hdmi naar vga heb ik nog nooit gezien?

Verder draait mijn nox goed, nog een vraag die wel betrekking heeft op dit topic weet iemand wanneer de goede toetsenborden binnen komen?

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik heb eens gekeken, maar als ik deze wiki er op nasla hoop ik niet dat Zepto echt de Dutch keyboard layout gebruikt. Die komt me namelijk vreselijk onbekend voor :)

Waarschijnlijk is de NL gewoon een standaard US-international plankje

[ Voor 15% gewijzigd door _fool op 10-09-2008 21:02 ]

specs

Heb even voor je gekeken wiplash, en vond een adapter die daadwerkelijk HDMI kan omvormen in VGA.
Link http://www.modsupplier.co...-adapter-cable-p-202.html

Is niet een goedkope oplossing eerlijk gezegt.
De NL toetsenborden moeten nog binnenkomen, zij kunnen ook nog niet echt zeggen wanneer want ze hebben problemen met de leverancier die geen voorraad heeft op het moment.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste