Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 15:34
Matched: vaio
Pfft...clean install kunnen uitvoeren op de SSD, en na installatie van diverse apps en drivers, loopt de SSD tot nog toe weer soepeltjes. Lijkt erop alsof de schijf ernstig in de war was, kortstondig. Maar een image terugzetten was er ook niet bij, en dat is natuurlijk wel erg onhandig!

Nou goed, voorlopig even aankijken met de SSD. Gelukkig niets mis met mijn Vaio! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54

Eagle Creek

Breathing security

Matched: sony
Op dit moment heb ik mijn laptop niet regelmatig nodig dus wilde ik er eens een schone installatie opzetten. Het liefste wilde ik Windows 7 maar omdat een upgrade niet mogelijk (en niet het meest optimaal) is heb ik besloten hem in de tussentijd even 'leeg' te laten.

Inmiddels draait er Windows 7 op met alleen maar Vista-drivers (van de Sony site) en alles werkt als een zonnetje. Hij is (tot nu toe) sneller dan Vista en er is geen enkele driver of Sony-tool die problemen gaf. Ook alle knoppen werken (behalve S1 en AV Mode, maar dat deden ze bij mij in Vista ook niet).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Matched: fz
Is er ook een 64 bit driver pack (gewoon alles in 1 zipje) voor Windows 7 voor op mijn FZ21Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:55
Storm316 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:10:
@ Verdicampo: Voor zover mij bekend ging het probleem met een aantal Nvidia chips niet zozeer om te warm wordende chips. Wat ik ervan begreep was er een inferieur materiaal gebruikt bij de productie van een aantal chips waardoor sommige vroegtijdig overlijden. Dit heeft verder geen effect op de warmte productie.
80 graden vind ik erg warm, al hoor ik dat soort temperaturen wel vaker van FZ gebruikers en kan de chip deze temperatuur makkelijk hebben. De mijne is voorzover ik weet nog nooit boven de 71 graden geweest. Heb je je heatsinks al eens schoongemaakt? Ik doe het zelf 1 tot 2X per jaar en merk iedere keer weer dat het ook echt nodig is.
Had de heatsinks inderdaad nog nooit schoongemaakt, durfde m'n FZ eigenlijk niet open te schroeven (ook niet echt zin/tijd voor om dat rustig te doen). Maar vanochtend wel! Ik denk dat ik daarbij jou beschrijving op notebookreview gebruikt heb btw.

Er zat niet zoveel stof in als te zien op de foto's daar, maar toch is de max temp (van de GPU) volgens speedfan nu 69 ipv 86 graden bij dezelfde bezigheid, dus toch best een verschil!

Heb de FZ eind 2008 gekocht, dus meer dan 1,5 jaar geleden.

Weet iemand trouwens een tooltje waarmee je kan zien wat je harddisk allemaal aan het doen is? Zonder duidelijk draaiend programma's is ie vaak continu bezig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:04
Verdicampo schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:54:
[...]

Had de heatsinks inderdaad nog nooit schoongemaakt, durfde m'n FZ eigenlijk niet open te schroeven (ook niet echt zin/tijd voor om dat rustig te doen). Maar vanochtend wel! Ik denk dat ik daarbij jou beschrijving op notebookreview gebruikt heb btw.

Er zat niet zoveel stof in als te zien op de foto's daar, maar toch is de max temp (van de GPU) volgens speedfan nu 69 ipv 86 graden bij dezelfde bezigheid, dus toch best een verschil!

Weet iemand trouwens een tooltje waarmee je kan zien wat je harddisk allemaal aan het doen is? Zonder duidelijk draaiend programma's is ie vaak continu bezig :?
Dat is vaak Vista zelf die wat aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verdicampo schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:54:
[...]

Ik wil dat toch ook eens gaan doen, mijn FZ11E (aug 2007) openschroeven en stog cleanen. Welke handleiding heb jij hiervoor gebruikt? (edit : al gevonden) En was het een beetje te doen, zonder al te moeilijk weer in elkaar schroeven (schroefjes over? ;)).

Overigens is het ook raadzaam om zo af en toe op het warmte-afvoer rooster/uitlaat aan de zijkant de stofzuiger te plaatsen...bij voorkeur met smal mondstuk (extra zuigkracht). Ik heb gemerkt dat dit de warmte-ontwikkeling behoorlijk beinvloed. Ik vermoed dat er op deze manier toch behoorlijk wat stof van binnen de behuizing wordt weggezogen, alsmede natuurlijk de opening aan de zijkant stofvrij maakt voor een vrije doorgang. Scheelde bij mij vaak toch al snel een 5-7 graden. En ook heeft dit tot positief resultaat dat de fan minder vaak en lang aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:51:
[...]

Ik wil dat toch ook eens gaan doen, mijn FZ11E (aug 2007) openschroeven en stog cleanen. Welke handleiding heb jij hiervoor gebruikt? (edit : al gevonden) En was het een beetje te doen, zonder al te moeilijk weer in elkaar schroeven (schroefjes over? ;)).
Ja het viel me heel erg mee, geen schroefje over ;)

Voor de compleetheid toch nog even de handleiding: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2883271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Verdicampo schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:01:
[...]

Ja het viel me heel erg mee, geen schroefje over ;)

Voor de compleetheid toch nog even de handleiding: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2883271
Dank voor de link. Was inderdaad die ik had gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Matched: vaio, fz
Link staat ook gewoon in de TS hoor jongens ;)

Overigens wil ik iedereen wel aan raden z'n Vaio uit te zetten voordat je de stofzuiger in de buurt van de lucht sleuven brengt om te voorkomen dat je fan-motor doorbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de guide gebruikt om mijn vaio schoongemaakt en alles verliep perfect. Heeft ongeveer 20 minuutjes geduurd. Ik had mijn vaio (nu toch al bijna 2 jaar oud) nog nooit uitgekuist, en ik vondt dat het stof in de fan redelijk meeviel. Ik meet mijn temps met speedfan en alles is nu ongeveer 5 graden koeler en de fan blaast veel minder hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
Matched: sony, vaio
Ik ben gisteravond bezig geweest om mijn windvd 8 de normaal gesproken via windows media center mijn blueray schijfjes afspeelt aan de praat te krijgen maar op één of andere manier wil dit niet lukken.
Via de update site van Sony zie ik windvd 8 niet staan.
Het programma werkte altijd perfect met blue ray schijfjes.

Ik vermoed dat ik hem heb verwijderd want hij kan windvd.exe niet vinden.

Wel heb ik nu windvd9 draaien maar die is niet geintergreerd in windows media center, is dit ook mogelijk?

Of weet iemand een manier om die windvd 8 voor vaio los te downloaden?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Laatst online: 08-09 20:04
Hey mensen, heb hier itunes geinstalleerd maar als deze geminimaliseerd is kan ik met m'n volgende, vorige en afspelen/pauzeren knop boven m'n toetsenbord niets meer doen. Hoe kan ik dat instellen?

Heb een fz31Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wellicht een linkje met x64 (Windows 7) driver voor de VGN-FZ21Z?
De links in dit topic werken niet meer, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:36:
Ik heb de guide gebruikt om mijn vaio schoongemaakt en alles verliep perfect. Heeft ongeveer 20 minuutjes geduurd. Ik had mijn vaio (nu toch al bijna 2 jaar oud) nog nooit uitgekuist, en ik vondt dat het stof in de fan redelijk meeviel. Ik meet mijn temps met speedfan en alles is nu ongeveer 5 graden koeler en de fan blaast veel minder hard.
Ik heb mijn vaio ook maar eens zo goed en zo kwaad mogelijk schoongemaakt, met de stofzuigermethode:
Laptop uit, stofzuiger op de fan en zuigen maar.
Temps liepen nl echt uit de hand, bij volledige belasting kon je er een ei op bakken (~80 C) maar heeft dan ook in stoffige omgevingen gestaan en zo'n anderhalf jaar lang is het mijn main-pc geweest. Nu is de tempratuur 10 C gezakt, maar nog veel warmer dan in't begin, dus ik denk dat ik mij maar eens ga wagen aan het openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-08 23:24
Heb mijn laptop voor reparatie naar Sony gestuurd. Linkermuisknop werkte niet goed meer.
Had hem dus naar Mediamarkt gebracht omdat ik hem daar gekocht had. Zou max 5 weken duren......
Na 1 week wordt ik gebeld, ik blij van "WOW, dat is snel" Zegt die gast doodleuk: Kan je je adapter komen brengen, je accu is leeg. Dus ik zeg van "ja, die had ik meegebracht, maar omdat hij naar sony gestuurd zou worden, hadden jullie hem niet nodig"
Zegt ie oh, moest ie naar sony gestuurd worden, dan stuur ik hem nu op..........

Waarschijnlijk worden het nu 6 weken, aangezien Mediamarkt nou niet echt bekend staat om zijn snelle service..... wat dus nu overduidelijk bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
hallo allemaal.

ik heb mijn fz31z ne keer geformateerd en ik heb windows 7 pro er eens opgezet en alle vista drivers er opgezet.
Nu zie ik bij apparaatbeheer nog 2 onbekende apparaten namelijk:

Mass Storage Controller
Locattion PCI bus 9, device 3, function 2

en

Other devices

weet iemand wat dit kan zijn?
en mijn S1 en AV mode werkt ook niet en hetzelfde voor de brightness :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mass storage device is naar mijn weten je memorystick ding. Wat ik zelf heb gedaan is alle drivers downloaden en in 1 map zetten en dan in apparaatbeheer selecteren "search for updated drivers" en dan die complete drivermap geselecteerd. Alle hardware draait nu als een zonnetje.

Voor de hardware knoppen moet je niet de drivers maar de utitilty's hebben. Sony Event Service als ik het goed heb onthouden en nog wat andere. Dat pakketje is maar 30 mb, dus ik heb ze gewoon allemaal geinstalleerd en nu werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammy
shadownetwork schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:18:
Mass storage device is naar mijn weten je memorystick ding. Wat ik zelf heb gedaan is alle drivers downloaden en in 1 map zetten en dan in apparaatbeheer selecteren "search for updated drivers" en dan die complete drivermap geselecteerd. Alle hardware draait nu als een zonnetje.

Voor de hardware knoppen moet je niet de drivers maar de utitilty's hebben. Sony Event Service als ik het goed heb onthouden en nog wat andere. Dat pakketje is maar 30 mb, dus ik heb ze gewoon allemaal geinstalleerd en nu werkt het allemaal.
dat moet ik straks eens proberen.

voor mijn hardware knoppen heb ik al die services geinstalleerd behalve de batery checker dus zou normaal moeten werken. maar ik weet dat ik bij de xp versie destijds ook lang heb zitten zoeken. moet nog eens verder zoeken. moet ook volgens een bepaalde volgorde geinstalleerd worden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Vaio VGN-Z31Z. Nadat ik een 'clean install' te hebben gedaan, werken mijn fn + f5 en fn + f6 knoppen niet meer. Het OS is Vista Business 32-bit.

Het waarschijnlijke antwoord dat jullie me gaan geven is "gebruik de recovery cd's of installeer de drivers die je op e Vaio site vind". Dit heb ik al geprobeerd en nog steeds werken de knoppen niet.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:08:
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Vaio VGN-Z31Z. Nadat ik een 'clean install' te hebben gedaan, werken mijn fn + f5 en fn + f6 knoppen niet meer. Het OS is Vista Business 32-bit.

Het waarschijnlijke antwoord dat jullie me gaan geven is "gebruik de recovery cd's of installeer de drivers die je op e Vaio site vind". Dit heb ik al geprobeerd en nog steeds werken de knoppen niet.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Groeten
Heb je de originele drivers al geinstalleerd? Haha geintje :) Maar blijft toch wel erg vreemd dat het daarna nog steeds niet functioneert. Heb je ook de betreffende Vaio software mee geinstalleerd? Ik heb deze software zelf niet meer draaien op m'n Vaio dus weet zo snel de namen er niet van, maar het gaat om de software waarmee je de instellingen van de knoppen kunt beheren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week begint de backlight van mijn vaio vgn fz19VN storingen te vertonen.
Het beeld wordt donker maar de tekst is nog beetje leesbaar. De helderheid regelen helpt niet.
Enkel het scherm veranderen van stand dan wordt het weer helder maar dit na een aantal keer
helder en donker afwisselen. Ik vermoed een kabelbreuk in het scharnier. Heeft er iemand dit al ondervonden?
OP garantie kan ik helaas geen beroep meer doen

alvast bedankt
kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:32:
[...]

Heb je de originele drivers al geinstalleerd? Haha geintje :) Maar blijft toch wel erg vreemd dat het daarna nog steeds niet functioneert. Heb je ook de betreffende Vaio software mee geinstalleerd? Ik heb deze software zelf niet meer draaien op m'n Vaio dus weet zo snel de namen er niet van, maar het gaat om de software waarmee je de instellingen van de knoppen kunt beheren...
Ja heb de originele drivers en utilities van de sony site afgehaald en deze geïnstalleerd. Misschien dat deze op een bepaalde volgorde moeten geïnstalleerd worden. Maar allesinds ze werken niet zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-08 23:24
jammy schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:56:
hallo allemaal.

ik heb mijn fz31z ne keer geformateerd en ik heb windows 7 pro er eens opgezet en alle vista drivers er opgezet.
Nu zie ik bij apparaatbeheer nog 2 onbekende apparaten namelijk:

Mass Storage Controller
Locattion PCI bus 9, device 3, function 2

en

Other devices

weet iemand wat dit kan zijn?
en mijn S1 en AV mode werkt ook niet en hetzelfde voor de brightness :?
Ik herken het probleem. Had ik ook toen ik Windows 7 erop zette. Ik zelf kreeg het niet opgelost en had ook geen zin om heel veel tijd eraan te besteden dus toen heb ik maar Windows Vista er weer opgezet met de recovery cds. Vervolgens heb ik alle drivers gebackupped met het programma drivermax en daarna weer windows 7 geinstalleerd en de gebackupde drivers erop gezet. Veel werk maar ipv 1 week met drivers klooien had ik na 1 dag wel alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Merkwaardig dat bij jullie het installeren van W7 zoveel issues met zich meebrengt. Ik heb W7 op mijn FZ11E geinstalleerd zonder enig probleem, alle hardware werd automatisch herkend en de juiste drivers geinstalleerd. Met Mass Controller als uitzondering, maar daar heb ik dan weer een driver voor gevonden. W7 draait bij mij nu al dik een half jaar, en zelfs icm een SSD harde schijf zonder issues. Een super-combi trouwens...razendsnel!

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 07-10-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammy
Geen matches
D2FValinor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Ik herken het probleem. Had ik ook toen ik Windows 7 erop zette. Ik zelf kreeg het niet opgelost en had ook geen zin om heel veel tijd eraan te besteden dus toen heb ik maar Windows Vista er weer opgezet met de recovery cds. Vervolgens heb ik alle drivers gebackupped met het programma drivermax en daarna weer windows 7 geinstalleerd en de gebackupde drivers erop gezet. Veel werk maar ipv 1 week met drivers klooien had ik na 1 dag wel alles geregeld.
De Mass Storage Controller driver heb ik gevonden door shadownetwork zijn manier knoppen werken nog steeds niet ik heb er ook nie echt meer bij bezig.
maar volgens mijn ligt het aan een volgorde van installatie voor deze functie knoppen. ik het bij xp ook zo moeten doen naar 1000 keer andere drivers en manier van installeren toch gelukt. Ik vind het alleen wel onhandig omdat je de volgore niet kunt weten maar als ik het vind laat ik het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

De Mass Storage Controller driver heb ik gevonden door shadownetwork zijn manier knoppen werken nog steeds niet ik heb er ook nie echt meer bij bezig.
maar volgens mijn ligt het aan een volgorde van installatie voor deze functie knoppen. ik het bij xp ook zo moeten doen naar 1000 keer andere drivers en manier van installeren toch gelukt. Ik vind het alleen wel onhandig omdat je de volgore niet kunt weten maar als ik het vind laat ik het jullie weten.
Ik had ook veel problemen tijdens het installeren met de drivers. Na een tijdje gegoogled te hebben heb ik toch bruikbare info gevonden over hoe je deze drivers moet installeren.

DRIVERS
1.chipset
2. nu maakt de volgorde niet meer uit.

UTILS

1) SFEP driver (via Device Manager)
2) Sony Utils DLL
3) Sony Shared Library
4) Setting Utility Series
5) VAIO Event Service
6) VAIO Control Panel
7) VAIO: AV Mode Launcher Utility

Probeer het zo eens.

Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met de fn + F5 & F6 knoppen kunnen eens hun videokaart driver van http://www.laptopvideo2go.com/drivers
Deze mensen maken aangepaste drivers, als je deze download vergeet dan ook niet het .INF file'tje te downloaden anders heb je kans dat ze nog steeds niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Matched: sony, fz
Ik heb een probleem met mijn BD/DVD drive op mijn FZ21M

Hij leest bepaalde cd's niet, bijv een cd van blackberry user tools wilt hij maar niet lezen terwijl hij de recovery cd's wel leest. En het is allemaal verschillend, want ik heb heel veel cd's getest en er is ook niks mis met de cd's zelf bijv krassen ofso.

Ik heb er nu Windows 7 opstaan,dit moest ik zelfs met een external odd doen, maar dit probleem kwam ook al voor toen ik er xp en vista op had staan
Ik heb Sony gebeld, en zij zeiden dat ik naar het register moest en dat er dan in een bepaalde map iets van een bestand moest staan die filter of filters heette, maar in die map stond er niks van filter of filters.
Ze verwezen me door naar Microsoft Fix it, maar ook deze deed het niet bij mij

Heeft iemand enige ervaring met dit probleem? Of weet iemand hoe ik dit moet oplossen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NYG schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:11:
Ik heb een probleem met mijn BD/DVD drive op mijn FZ21M

Hij leest bepaalde cd's niet, bijv een cd van blackberry user tools wilt hij maar niet lezen terwijl hij de recovery cd's wel leest. En het is allemaal verschillend, want ik heb heel veel cd's getest en er is ook niks mis met de cd's zelf bijv krassen ofso.

Ik heb er nu Windows 7 opstaan,dit moest ik zelfs met een external odd doen, maar dit probleem kwam ook al voor toen ik er xp en vista op had staan
Ik heb Sony gebeld, en zij zeiden dat ik naar het register moest en dat er dan in een bepaalde map iets van een bestand moest staan die filter of filters heette, maar in die map stond er niks van filter of filters.
Ze verwezen me door naar Microsoft Fix it, maar ook deze deed het niet bij mij

Heeft iemand enige ervaring met dit probleem? Of weet iemand hoe ik dit moet oplossen

Alvast bedankt
Heb je al eens geprobeerd de drivers van je DVD-ROM te reinstallen? Of zoek eens een update voor de firmware van je DVD-ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ja ik heb geprobeerd de driver/firmware te updaten, die wat op de site van sony zelf staat maar die geeft ook een foutmelding. Er ontbreekt een of ander dll bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn vaio fz11s. Hij hangt soms vast en ik kan dan helemaal niks meer, behalve de aan/uit-knop inhouden en hem uitschakelen. Ook komt het vaker voor dat ik bezig ben met bijv. iets te typen in word 2007 en krijg dan opeens een geheel blauw scherm waarin staat dat er iets mis is met mijn MEM (mermory dus). Heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar werkt nog steeds niet. Het ligt niet aan mijn memory want eigenschappen van deze computer geeft nog steeds aan dat ik de std 2 gig erin heb.

Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Door dit alles ben ik van plan om mijn fz weg te doen en een sr te kopen, hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:47:
Ik heb een probleem met mijn vaio fz11s. Hij hangt soms vast en ik kan dan helemaal niks meer, behalve de aan/uit-knop inhouden en hem uitschakelen. Ook komt het vaker voor dat ik bezig ben met bijv. iets te typen in word 2007 en krijg dan opeens een geheel blauw scherm waarin staat dat er iets mis is met mijn MEM (mermory dus). Heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar werkt nog steeds niet. Het ligt niet aan mijn memory want eigenschappen van deze computer geeft nog steeds aan dat ik de std 2 gig erin heb.

Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Door dit alles ben ik van plan om mijn fz weg te doen en een sr te kopen, hoe denken jullie hierover?
Klinkt wel als een typisch memory probleem, ik heb zoiets gehad met mijn desktop pc. Daar lag het aan de timing (mijn moederbord gaf problemen bij 1066 mhz, dus moest deze op 800). Ik ga er even niet vanuit dat jij dit verandert hebt, dus ik denk dat (misschien een van twee) memory modules de geest heeft gegeven. Je zou kunnen proberen er één uit te halen, en dan de ander, en kijken of deze dan stabieler draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammy
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Ik had ook veel problemen tijdens het installeren met de drivers. Na een tijdje gegoogled te hebben heb ik toch bruikbare info gevonden over hoe je deze drivers moet installeren.
.....
Alvast bedankt voor de reply

ik heb ander utilities als de jouwe en ik heb ze als volgt geinstalleerd

DRIVERS
1.chipset
2. dan de rest zoals jij al zij

UTILS

1) AppMon Utility 2.3
2)Sony Shared Library 4.1
3)Sony Video Shared Library 3.3
4)VAIO Control Center 2.1
5)VAIO Event Service 3.3
VAIO Power Management 2.3

dan heb ik ook nog de Battery Checker 2.3 maar als ik deze installeer dan krijg ik telkens een fout dat de batterij nie bij de laptop hoort of dergelijks.

en deze manier werkt dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
shadownetwork schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:57:
[...]

Klinkt wel als een typisch memory probleem, ik heb zoiets gehad met mijn desktop pc. Daar lag het aan de timing (mijn moederbord gaf problemen bij 1066 mhz, dus moest deze op 800). Ik ga er even niet vanuit dat jij dit verandert hebt, dus ik denk dat (misschien een van twee) memory modules de geest heeft gegeven. Je zou kunnen proberen er één uit te halen, en dan de ander, en kijken of deze dan stabieler draait.
Nee dit heb ik inderdaad niet gedaan. Ik heb het al eens geprobeerd maar toen liep de software voor geen meter. Windows starte toen heel slecht op, (vista home premium), omdat ik toen maar 1 gig erin had, t.o.v. de normale 2 gig.

Zijn er nog andere dingen waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Geen matches
Als na een herinstall het probleem terug zou je haast het geheugen als oorzaak kunnen. Desniettemin kun je dit bijv. via Memtest86 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammy
heren

ik heb eindelijk de knoppen aan de praat gekregen

het had inderdaad te maken met het "unknow device"

ik heb namelijk de driver gevonden

hier voor de mensen die hem ook willen
http://download.windowsup...9b23a6bf61f9c34248ff0.cab

ik heb hem gewoon geinstalleerd en gereboot en het was inorde je moet de utilities geinstalleerd hebben natuurlijk.

maar ik snap dus niet dat deze niet tussen de drivers staat op de sony site :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Alvast bedankt voor de reply

ik heb ander utilities als de jouwe en ik heb ze als volgt geinstalleerd

DRIVERS
1.chipset
2. dan de rest zoals jij al zij

UTILS

1) AppMon Utility 2.3
2)Sony Shared Library 4.1
3)Sony Video Shared Library 3.3
4)VAIO Control Center 2.1
5)VAIO Event Service 3.3
VAIO Power Management 2.3

dan heb ik ook nog de Battery Checker 2.3 maar als ik deze installeer dan krijg ik telkens een fout dat de batterij nie bij de laptop hoort of dergelijks.

en deze manier werkt dus niet :)
Jammy

De Battery Checker geeft vaak problemen. Ik heb daarmee ook al een aantal keer problemen gehad. Dus bij een reïnstal installeer ik deze driver niet.

Als de volgorde niet werkt, zou ik zelf nog even proberen te googlen op het type van jou Vaio. Meer kan ik nu niet doen.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DaMarcus schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:52:
Als na een herinstall het probleem terug zou je haast het geheugen als oorzaak kunnen. Desniettemin kun je dit bijv. via Memtest86 testen.
het is inderdaad een memory fout, had vandaag weer het blauwe scherm. ook mijn accu vandaag eens getest en hij gaat maar 30 min - 45 minuten mee, en dat met een accu die volgens zeggen 99% vol is ;).. dit is toch niet normaal he?

Volgend jaar maar eens kijken of ik iets kan verhalen op mijn reisverzekering, waaronder mijn laptop ook gedekt zal zijn :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:40:
[...]

het is inderdaad een memory fout, had vandaag weer het blauwe scherm. ook mijn accu vandaag eens getest en hij gaat maar 30 min - 45 minuten mee, en dat met een accu die volgens zeggen 99% vol is ;).. dit is toch niet normaal he?

Volgend jaar maar eens kijken of ik iets kan verhalen op mijn reisverzekering, waaronder mijn laptop ook gedekt zal zijn :P..
heeft nog iemand het dat de accu maar 15 minuten meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een korte tijd geleden een Vaio FZ21M gekocht. Meteen Vista eraf gegooid en XP SP3 geïnstalleerd.
Alles werkt behalve mijn koptelefoon-uitgang. Als ik een hoofdtelefoon aansluit hoor ik geluid zowel door mijn laptop-luidsprekers als door mijn hoofdtelefoon.. heel vreemd.

Op andere pagina's al gelezen dat meerdere mensen problemen hebben met hun headphone-jack bij dit model.
Iemand een oplossing?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

Jep, maar mijn laptop heeft het dan ook zwaar gehad. Met W7 max batterij besparing haal ik trouwens 50 min. Maar op hoge prestaties zit ik ook rond de 20 min. Ik denk dat ik mijn accu in't begin wat mishandeld heb, en wijt het dan ook aan mijzelf, maar als meer mensen er last van hebben?
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:47:
Hallo iedereen,

Ik heb een korte tijd geleden een Vaio FZ21M gekocht. Meteen Vista eraf gegooid en XP SP3 geïnstalleerd.
Alles werkt behalve mijn koptelefoon-uitgang. Als ik een hoofdtelefoon aansluit hoor ik geluid zowel door mijn laptop-luidsprekers als door mijn hoofdtelefoon.. heel vreemd.

Op andere pagina's al gelezen dat meerdere mensen problemen hebben met hun headphone-jack bij dit model.
Iemand een oplossing?

Bedankt :)
Ik heb zelf de FZ21M met vista (en nu W7), en daar geen problemen, ik ben even kwijt hoe het bij xp zit, maar met vista kun je afspeelapparaat aangeven (laptopspeakers/headphones). Heb je de Realtek drivers al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
shadownetwork schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:15:
[...]
Jep, maar mijn laptop heeft het dan ook zwaar gehad. Met W7 max batterij besparing haal ik trouwens 50 min. Maar op hoge prestaties zit ik ook rond de 20 min. Ik denk dat ik mijn accu in't begin wat mishandeld heb, en wijt het dan ook aan mijzelf, maar als meer mensen er last van hebben?
Mijn accu heeft het al vanaf het begin. Ik heb echter de accu van begin af aan altijd aan de lader hangen en werk vrijwel nooit alleen op de accu. Mijn accu gaat ook maar 15-20 minuten mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadownetwork schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:15:
[...]

[...]

Ik heb zelf de FZ21M met vista (en nu W7), en daar geen problemen, ik ben even kwijt hoe het bij xp zit, maar met vista kun je afspeelapparaat aangeven (laptopspeakers/headphones). Heb je de Realtek drivers al geinstalleerd?
Geen idee.. kan je me zeggen welke Realtek driver ik precies nodig heb? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:07:
[...]

Geen idee.. kan je me zeggen welke Realtek driver ik precies nodig heb? Dank!
Was in de war met mijn computer, je hebt SigmaTel drivers nodig. Dit vond ik in mijn discription:

Audio Driver (SigmaTel) 5.0Q073QR - 6.10.5511.0 Logo

In het begin ging mijn accu trouwens 1.5 uur mee tijdens gamen en 2-2.5 uur op zware energiebesparing. Dus ik denk dat die van mij gewoon wat mishandeld is, vind ze alleen net wat te duur om ze te vervangen, weegt voor mij niet op tegen de voordelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyleo op 21-10-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

maak daar maar 10min van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ze mogen bij Sony zo te horen wel eens wat meer aandacht besteden aan hun accu's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:11:
Ze mogen bij Sony zo te horen wel eens wat meer aandacht besteden aan hun accu's!
Het vreemde is dat praktisch ieder bedrijf sony accu's gebruikt volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik vraag mij af of iedereen hier met een slechte accu toevallig een Vaio type FZ heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de vaio fz11s. Voor mij wegen de voordelen van een nieuwe accu ook niet op tegen de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:59:
ik heb de vaio fz11s. Voor mij wegen de voordelen van een nieuwe accu ook niet op tegen de prijs.
Inderdaad, accu's zijn razend duur. En ik ga niet gokken op een niet-originele accu...daar is m'n FZ mij te waardevol voor. Jammer maar helaas - verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bedankt shadownetwork :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik had ook een accu die nog maar 10 minuten mee ging, heb via eBay een nieuwe gekocht. Wel een originele Sony BPL8 (7800mAh), 120 euro inclusief verzendkosten/douane. China is soms zo gek nog niet. ;)

Goed zoeken op eBay. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
PD2JK schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:04:
Ik had ook een accu die nog maar 10 minuten mee ging, heb via eBay een nieuwe gekocht. Wel een originele Sony BPL8 (7800mAh), 120 euro inclusief verzendkosten/douane. China is soms zo gek nog niet. ;)

Goed zoeken op eBay. :)
Dank voor de tip, echter ik blijf eur 120,-- een hoop geld vinden voor "slechts" een accu. Gelukkig heb ikzelf geen accu nodig met lang uithoudingsvermogen, aangezien mijn laptop altijd aan het netsnoer hangt. De prijs is mij daarom relatief te hoog voor een beetje extra gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Geen matches
dafmay schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:44:
...aangezien mijn laptop altijd aan het netsnoer hangt.
Ongetwijfeld is dit de reden waarom mijn accu en jouw accu zo snel leeg zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Unixor schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Ongetwijfeld is dit de reden waarom mijn accu en jouw accu zo snel leeg zijn 8)7
..zou het??? :? Kan het mij nauwelijks voorstellen, het zijn toch Li-Ion accu's dacht ik. Die hebben geen enkele last van "geheugen-verlies"...maw je kunt zo veel en vaak opladen als je wilt zonder dat de kwaliteit of levensduur ervan achteruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
shadownetwork schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:24:
[...]

Was in de war met mijn computer, je hebt SigmaTel drivers nodig. Dit vond ik in mijn discription:

Audio Driver (SigmaTel) 5.0Q073QR - 6.10.5511.0 Logo

In het begin ging mijn accu trouwens 1.5 uur mee tijdens gamen en 2-2.5 uur op zware energiebesparing. Dus ik denk dat die van mij gewoon wat mishandeld is, vind ze alleen net wat te duur om ze te vervangen, weegt voor mij niet op tegen de voordelen.
ik krijg: "this is not the correct audio driver for this system. the setup will now exit..." :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens beter? De dubbele lamp (scherm) van sommige FZ-modellen of een led scherm in bijv. de SR-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 12:46
een vraagje aan de mensen die windows 7 hebben draaien.

ik heb het gisteren op mijn laptop gezet (legaal nog wel :P via school)
en ik probeer netjes zoals mensen eerder hebben beschreven de drivers te installeren.
maar de drivers die ik via de vaio club heb gedownload (vista) zeggen dat mijn systeem niet aan de minimum systeem eisen voldoet :S

iemand een idee wat het is. En mijn computer start wel gewoon normaal op en zo alleen werkt een hoop nog niet. Maar waar heb ik de chipset drivers eigenlijk voor nodig?
ik heb een vaio fz21m

(misschien wel handig om te vermelden... ik heb wel al via laptopvideo2go (ofzoiets) drivers van mijn video kaart geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door tieske1988 op 24-10-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Ik heb de drivers en utilities gedownload die op de eerste pagina staan van dit topic en alles geinstalleerd wat problemen gaf via apparaatbeheer, de rest gelaten wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
dafmay schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:55:
[...]

..zou het??? :? Kan het mij nauwelijks voorstellen, het zijn toch Li-Ion accu's dacht ik.
Ik ook niet. Ik gebruik mijn laptop nu veel meer thuis dan vroeger (ivm incapabele oude pc) en heb hem ook altijd aan het netsnoer hangen. Laatst even geprobeerd zonder; 1h45 min uitgehouden, op Vaio Optimized en scherm beetje gedimd, normaal gebruik. Heb 'm rond kerst 2007 gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Verdicampo op 25-10-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
Geen matches
ik heb nog een klein probleempje, ik heb inmiddels de drivers geinstalleerd. ik moest ze eerst uitpakken want rechtstreeks vanuit het zip programma wilde niet werken. maar nu heb ik het probleem dat mijn cardreader niet gevonden wordt. en bovenaan de pagina geeft iemand een link om die knoppen aan de praat te krijgen van je scherm lichter of donkerder maar dat werkt niet. er zit geen exe of zo in.

ik hoop iig dat iemand me kan helpen met de cardreader want al ik de driver aan klik dan denk mijn laptop even en dan stopt hij en gebeurt er niks :( ik wil niet terug naar vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Nog zo'n 20 min hier.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:31:
Wat is trouwens beter? De dubbele lamp (scherm) van sommige FZ-modellen of een led scherm in bijv. de SR-modellen.
Definieer 'beter' svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel, merk je qua helderheid en bleeding veel verschil tussen het fz11s (als voorbeeld) dubbele lamp scherm en het sr51MF/S (als voorbeeld) led-scherm. Ik twijfel er namelijk regelmatig aan om de overstap van 15 inch naar 13 inch te maken en dan tussen de voorheengenoemde modellen, de overstap maken. Maar ik twijfel (nog altijd) heel erg eraan of mij het led-scherm van de sr-serie gaat tegenvallen of niet, en dat ik dan misschien spijt krijg omdat bekend is dat de dubbele lamp van sony vrij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
Als ik de gegeven link gebruik kan ik niks instaleren, ik zie geen bestand wat ik uit kan voeren. is er iets mis met de bestanden of kan ik iets niet zien.
jammy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:12:
heren

ik heb eindelijk de knoppen aan de praat gekregen

het had inderdaad te maken met het "unknow device"

ik heb namelijk de driver gevonden

hier voor de mensen die hem ook willen
http://download.windowsup...9b23a6bf61f9c34248ff0.cab

ik heb hem gewoon geinstalleerd en gereboot en het was inorde je moet de utilities geinstalleerd hebben natuurlijk.

maar ik snap dus niet dat deze niet tussen de drivers staat op de sony site :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:36:
[...]

Ik bedoel, merk je qua helderheid en bleeding veel verschil tussen het fz11s (als voorbeeld) dubbele lamp scherm en het sr51MF/S (als voorbeeld) led-scherm. Ik twijfel er namelijk regelmatig aan om de overstap van 15 inch naar 13 inch te maken en dan tussen de voorheengenoemde modellen, de overstap maken. Maar ik twijfel (nog altijd) heel erg eraan of mij het led-scherm van de sr-serie gaat tegenvallen of niet, en dat ik dan misschien spijt krijg omdat bekend is dat de dubbele lamp van sony vrij goed is.
Als je een beetje googled kom je echt heel veel artikelen over dit onderwerp tegen. De belangrijkste voordelen van LED backlight is dat het helderder is (en daardoor het beeld vaak ook scherper lijkt) en meer egaal verspreid, minder energie neemt, en minder ruimte inneemt. Over backlight bleeding durf ik niks te zeggen, dat zal per model verschillen en hangt vooral af van de afwerking van het scherm. Iets wat doorgaans bij Sony wel goed zit. Persoonlijk vind ik traditionele ccfl backlight iets mooiere warmere kleuren geven, maar dat is vooral ook een kwestie van smaak. Ga ze gewoon beide 's in het echt bekijken joh.
thijsbloks schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:26:
Als ik de gegeven link gebruik kan ik niks instaleren, ik zie geen bestand wat ik uit kan voeren. is er iets mis met de bestanden of kan ik iets niet zien.
[...]
Zo te horen moet je je nog maar een beetje in het gebruik van je OS verdiepen. Als je nu weer eens een bestand tegen komt dat je niet kent, google dan gewoon de extensie, na een beetje zoeken kom je dan vanzelf tegen wat te doen. Ook kun je op deze manier ieder handeling die je probeert uit te voeren opzoeken, zoals bv 'drivers windows installeren' oid.

Voor nu: pak het gedownloade bestand uit als je dat nog niet gedaan hebt. ga naar apparaat beheer, klik rechts op het apparaat waarvoor de driver bedoeld is. kies dan 'update drivers', en browse naar de map waarin je de drivers net hebt uitgepakt. selecteer, enter, voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Iemand trouwens enig idee waar de Sony firmware update die net met Windows updates mee kwam precies voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 16:21
Matched: sony, vaio, fz
ik heb windows 7 ook een paar dagen op mijn sony vaio fz21z geinstalleerd, heb verder nog niks gedaan met de vaio drivers. wat ik wel heb gedaan is de drivers van de videokaart via sony gedownload en die werkten zonder problemen met windows 7.

ik ga nog verder om ook viao control center op te zetten maar ik vind het lastig om door het doolhof van de sony website heen te komen... to be continued.

echter wat mij op het moment opvalt is dat de accu niet opgeladen word in windows 7 en als ik mijn muis cursor boven de batterij indicator in windows hou dan staat er ook "batterij 5%, accu word niet opgeladen, stroom via net" (iets in de trend).

heeft dit ook weer te maken met stuurprogramma's die ik nodig zou hebben van sony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 05:19:
Iemand trouwens enig idee waar de Sony firmware update die net met Windows updates mee kwam precies voor is?
Hmmm...zal thuis eens een blik werpen wat dat voor een update is.

Edit : geen idee wat de update betreft, ik kon het niet opmaken uit de extra info.

Ps Long time no see Storm :)

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 27-10-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Geen matches
dafmay schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:54:
[...]

Edit : geen idee wat de update betreft, ik kon het niet opmaken uit de extra info.

ik heb de update ook gehad, kon ook niet opmaken wat het nou was, maar ik merkte dat mijn batterij indicator na een reboot opeens weer normaal was (voorheen had ik er de melding staan dat de accu niet werd geladen.)

kan het niet 100% bevestigen gezien ik daarvoor ook al de update had gedownload welk in deze topic werd vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb dus een FZ21M en heb er Windows 7 (64 bit) opgezet.
is gewoon gelukt alleen nu zoek ik nvidia video drivers hiervoor. die van de sony vaio site werken niet (alleen 32 bit), ergens anders normale nvidia drivers gedownload 64 bit voor 8400m GT GPU werken ook niet!

waar kan ik een goed pakket vinden met drivers voor mijn vaio fz21m voor windows 7 64 bit?
help? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 21:26
Binnenkort wil ik Windows 7 (32bit) ook eens op mijn laptop (FZ21e) proberen. Alle drivers en utilities heb ik al gedownload van de Sony website gedownload maar in de utilities zip kan ik niet alle utilities vinden die bv. Bensonn gebruikt (pagina 18 van dit topic, 1e post). O.a. de 'Sony Utils DLL', 'Setting Utility Series' en 'VAIO: AV Mode Launcher Utility' zijn bij mij niet aanwezig in de zip file. (Files komen beide vanaf de Sony site)

Vandaar dus een aantal vragen.
Vraag 1: Zijn deze utilities nodig of lukt het ook zonder?
Vraag 2: Werken de drivers voor de videokaart vanaf de Sony site voor een 8400m GT? (32 bit, dus niet het probleem als w0utje hierboven waarschijnlijk)
Vraag 3: Werken alle FN functies, de hardware volume toets, cardreader en webcam?
Vraag 4: Werkt de batterijstatus correct? (Er schijnen wat problemen te zijn met de Battery Checker Utility)
Vraag 5: Stel dat de installatie niet vlekkeloos verloopt, is het dan hersteldvd's erin mikken en vista terug zetten?

Mijn doel is om in principe een Windows 7 dusdanig geinstalleerd te krijgen zoals ik Vista had toen ik hem uit de doos trok en voor het eerst aanzette (alleen dan zonder programma's als PowerDVD e.d.). Oftewel, alles compleet en werkend (S1 en AV gebruikt ik niet, dus die vind ik niet echt belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
dafmay schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:54:
[...]

Drukke tijd achter de rug, nou ja, achter de rug... ;) Ik check dit forum nog wel regelmatig hoor, maar het was een tijd nogal rustig hier. Ik dacht doordat het kwam doordat de FZ inmiddels al weer wat ouder word, maar leuk om te zien dat ie nog volop gebruikt word.

Denk wel dat het voor mij begin volgend jaar tijd gaat worden om naar een opvolger te gaan zoeken, de T7100 en 8400GT beginnen het na bijna 3 jaar toch wat zwaarder te krijgen geloof ik. Gister even gespeeld met de nieuwe 27" imac, erg leuk apparaat hoor. Dat kon 'm wel eens gaan worden, icm een netbook voor onderweg.
M'n enige minpunten zijn dat er maar 1 hdd/ssd in de imac past, en dat je dan weer met een grafische chip zit die op het moederbord gebakken zit. Maar goed, nog tijd genoeg om daar over te dubben.

Het werd mij ook niet echt duidelijk waar die update nou voor is, maar naar het lezen fan Fuqua's post en het tijdstip van release vermoed ik dat het gaat om een officiële firmware release voor W7. Zijn er nog Vista gebruikers hier, en hebben jullie deze update ook ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Shivan_20 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:29:
Binnenkort wil ik Windows 7 (32bit) ook eens op mijn laptop (FZ21e) proberen. Alle drivers en utilities heb ik al gedownload van de Sony website gedownload maar in de utilities zip kan ik niet alle utilities vinden die bv. Bensonn gebruikt (pagina 18 van dit topic, 1e post). O.a. de 'Sony Utils DLL', 'Setting Utility Series' en 'VAIO: AV Mode Launcher Utility' zijn bij mij niet aanwezig in de zip file. (Files komen beide vanaf de Sony site)

Vandaar dus een aantal vragen.
Vraag 1: Zijn deze utilities nodig of lukt het ook zonder?
Vraag 2: Werken de drivers voor de videokaart vanaf de Sony site voor een 8400m GT? (32 bit, dus niet het probleem als w0utje hierboven waarschijnlijk)
Vraag 3: Werken alle FN functies, de hardware volume toets, cardreader en webcam?
Vraag 4: Werkt de batterijstatus correct? (Er schijnen wat problemen te zijn met de Battery Checker Utility)
Vraag 5: Stel dat de installatie niet vlekkeloos verloopt, is het dan hersteldvd's erin mikken en vista terug zetten?

Mijn doel is om in principe een Windows 7 dusdanig geinstalleerd te krijgen zoals ik Vista had toen ik hem uit de doos trok en voor het eerst aanzette (alleen dan zonder programma's als PowerDVD e.d.). Oftewel, alles compleet en werkend (S1 en AV gebruikt ik niet, dus die vind ik niet echt belangrijk)
Ik heb de allereerste RC versie van W7 nu al maanden probleemloos draaien hier, en echt alles werkt net als onder Vista.

1. Ik heb zelf geïnstalleerd: Vaio AV mode launcher, Vaio camera capture utility, Vaio hardware diagnostics tool, Vaio power management, en Vaio update 3. Daarvan zijn de camera utility, de hardware diagnostics, en de update waarschijnlijk niet echt nodig. Vond ze toendertijd gewoon wel handig om te hebben.

2. Ja, al lopen deze vaak wel wat achter. Als ze voldoen voor jou; lekker laten zo. Zoniet dan kun je altijd de nieuwste/best geteste versie van laptopvideotogo grabben.

3. Ja.

4. Ja.

5. Kan natuurlijk altijd (ik heb zelf gewoon de herstel partitie laten staan, just in case), maar mijn ervaring is dat dit echt niet nodig is. Bijna alles werkte gelijk na installatie en het dowloaden van de beschikbare windows updates, daarna was het slechts een kwestie van 1 of 2 onbekende apparaten (kaartlezer en webcam in mijn geval, als ik het me goed herinner) identificeren en installeren, en de gewenste Sony app's erop gooien.

Ik begrijp trouwens niet waarom men steeds moeite doet om de benodigde drivers en utility's te downloaden via Sony, ze staan namelijk ook allemaal op je herstel schijven. Ik heb ze ooit 1x op een externe drive gegooid, en die gebruik ik gewoon bij iedere installatie. Daarna is het slechts een kwestie van updaten naar de nieuwste versies en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
@storm316

ik heb wel de videodrivers van sony website gebruikt daar de videodriver van windows 7 niet helemaal lekker liep (wat ik voornamelik alleen merkte toen ik smallville in hd keek. kwamen van die stippen op het video gedeelte, na installatie van sony gpu drivers was dit voorbij en liep smallville hd gewoon weer normaal in plaats van dat schokkerige).

voor de rest heb ik weinig ik de drivers geinstalleer voor de mass-storage devices (welk met een uitroepteken staan in apparaatbeheer) en een nog onbekend apparaat welk ik ook heb kunnen oplossen met de link (weet zo even niet meer van wie) die te vinden is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 06:55:
[...]
Drukke tijd achter de rug, nou ja, achter de rug... ;) Ik check dit forum nog wel regelmatig hoor, maar het was een tijd nogal rustig hier. Ik dacht doordat het kwam doordat de FZ inmiddels al weer wat ouder word, maar leuk om te zien dat ie nog volop gebruikt word.
Same here. Check regelmatig het forum, maar weinig te melden.
Denk wel dat het voor mij begin volgend jaar tijd gaat worden om naar een opvolger te gaan zoeken, de T7100 en 8400GT beginnen het na bijna 3 jaar toch wat zwaarder te krijgen geloof ik. Gister even gespeeld met de nieuwe 27" imac, erg leuk apparaat hoor. Dat kon 'm wel eens gaan worden, icm een netbook voor onderweg.
M'n enige minpunten zijn dat er maar 1 hdd/ssd in de imac past, en dat je dan weer met een grafische chip zit die op het moederbord gebakken zit. Maar goed, nog tijd genoeg om daar over te dubben.
Ook ik ben al een tijdje likkenbaardend aan het kijken naar een eventuele nieuwe laptop. Ik vind de nieuwe MacBook Pro toch wel zo enorm mooi! Wel erg prijzig, maar ik zou dan voor de 13" gaan a eur 1.100,--. Aan de andere kant vind ik een 15" scherm eigenlijk wel ideaal voor thuiswerk...dan zou de MBP afvallen...dd 15" is gewoonweg te duur als upgrade. Dan maar een andere Vaio...wellicht de BZ serie. Ik zou alleen een upgrade doen vanwege het scherm...de FZ11E heeft zoals je weet geen superhelder scherm zoals de S-serie met double-lamps scherm...en dat vind ik een gemis. Tja een 27" Imac is ook geweldig mooi!!!

Verder loopt mijn FZ als een trein met slechts een 1.8Ghz C2D maar wel met 4GB RAM. De SSD is de allergrootste winst...ongelofelijk wat een snelheidswinst. Voor de snelheid hoef ik dus ook geen upgrade te doen. Een SSD icm Win7 x64 is een geweldig combi (goh ik val wel weer in herhaling ;))
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
fuqua schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:58:
@storm316

ik heb wel de videodrivers van sony website gebruikt daar de videodriver van windows 7 niet helemaal lekker liep (wat ik voornamelik alleen merkte toen ik smallville in hd keek. kwamen van die stippen op het video gedeelte, na installatie van sony gpu drivers was dit voorbij en liep smallville hd gewoon weer normaal in plaats van dat schokkerige).

voor de rest heb ik weinig ik de drivers geinstalleer voor de mass-storage devices (welk met een uitroepteken staan in apparaatbeheer) en een nog onbekend apparaat welk ik ook heb kunnen oplossen met de link (weet zo even niet meer van wie) die te vinden is in dit topic.
Even over de videodrivers...ik heb dezelfde Nvidia in mijn FZ11E en gebruik de standaard via Windows 7 update verkregen drivers. Het is een originele driver x64 geweest, met daarna nog een update voor de driver. Ik zal later thuis eens kijken welke versienummers het zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Geen matches
Iemand die de kaartlezer + FN + volumeknop drivers heeft voor win 7 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:30:
[...]

Even over de videodrivers...ik heb dezelfde Nvidia in mijn FZ11E en gebruik de standaard via Windows 7 update verkregen drivers. Het is een originele driver x64 geweest, met daarna nog een update voor de driver. Ik zal later thuis eens kijken welke versienummers het zijn...
Ik heb videodrivers van laptopvideo en die bevallen mij erg goed. Veel meer in te stellen (bijvoorbeeld of niet je strepen langs de zijkant wil bij niet-breedbeeld games of datie'm gaat verbreden) qua fps weet ik niet of je er op vooruit gaat, sony drivers niet getest maar de laatste keer dat ik keek waren de sony drivers erg oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
shadownetwork schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:49:
[...]

Ik heb videodrivers van laptopvideo en die bevallen mij erg goed. Veel meer in te stellen (bijvoorbeeld of niet je strepen langs de zijkant wil bij niet-breedbeeld games of datie'm gaat verbreden) qua fps weet ik niet of je er op vooruit gaat, sony drivers niet getest maar de laatste keer dat ik keek waren de sony drivers erg oud ;)
De drivers die ik via Windows Update heb binnengehaald zijn supernieuw en werken uitstekend met mijn Nvidia 8400M GT kaart. Ik heb zeer veel Laptopvideotogo video drivers geprobeerd over de afgelopen 2 jaar, maar het wisselt enorm. Met sommige drivers bijv. na de laptop in slaap-modus te hebben gezet, komt ie er vervolgens niet meer uit. Dat soort irritante en vreemde dingen kom je dan ook tegen...

Enfin...ik zal thuis eens kijken welke versie x64 drivers ik heb draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
ik heb ook laptopvideo drivers nu maar ze geven problemen wanneer ik een blu ray af wil spelen. best wel vervelend aangezien ik dit vaak gebruik. Ook de standaart drivers van sony krijgen het niet voor elkaar om met windvd of powerdvd een blu ray af te spelen. windvd doet het wel alleen zonder beeld -.-

heeft iemand anders ms hetzelfde probleem en ms zelfs een oplossing?

ik heb al aardig wat gezocht op internet, en ik ben er zelfs bang voor dat mijn videokaart kapot zou kunnen zijn. ik hoop het niet want ik heb volgens mij geen garantie meer -.-

[ Voor 19% gewijzigd door tieske1988 op 30-10-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een tijdje te kijken voor een laptop en mijn oog is nu toch definitief op een Vaio gevallen.

Maar nu moet ik kiezen tussen 2 modellen waarbij het prijsverschil zo'n 200 euro is.
Ik ga de laptop gebruiken voor op school. ( Autocad ) , af en toe een spelletje of een film.

2 modellen waar ik uit ga kiezen:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/246444;246821

Wat raden jullie mij aan? Is de betere processor in de FW echt een voordeel en scherm veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:50:
Ik zit nu al een tijdje te kijken voor een laptop en mijn oog is nu toch definitief op een Vaio gevallen.

Maar nu moet ik kiezen tussen 2 modellen waarbij het prijsverschil zo'n 200 euro is.
Ik ga de laptop gebruiken voor op school. ( Autocad ) , af en toe een spelletje of een film.

Wat raden jullie mij aan? Is de betere processor in de FW echt een voordeel en scherm veel beter?
Verkeerde topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Storm316 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 06:55:
[...]

...

Denk wel dat het voor mij begin volgend jaar tijd gaat worden om naar een opvolger te gaan zoeken,...
Helemaal mee eens, ben benieuwd wat de opvolger van de FW gaat worden. Anyways.. wat ik vergeten ben te posten is dat me FZ kapoet was :O Ja echt, scherm kon nog maar 4 bit kleuren weergeven en laagste resolutie. Ging er dus vanuit dat de 8400GT toost was. Sony gebelt, dag daarna kwamen ze me schatje ophalen. Las op de pakbon dat hij naar de UK verzonden moest worden. 4 werkdagen later (zat een weekend tussen) kreeg ik em terug met schoonmaak doekje voor het scherm erbij. Moederbord was vervangen en Windows reinstall uitgevoerd. Gelijk oude hdd verwijdert en me SSD weer terug gedaan xD. Werkt nu weer prima.

Hulde aan Sony service. Dit was wel binnen de garantie periode van 2 jaar, of je em hierna nog steeds zo snel terug hebt is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:50:

als je autocad gaat gebruiken op je laptop dan is een groter scherm altijd een plus punt !
je zegt het te gebruiken voor school dus ik ga er even gemaks halve van uit dat je niet al
te grote bestanden creeert/gebruikt in autocad. (want dan ga je richting monster pc heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Unixor schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:46:
[...]

Helemaal mee eens, ben benieuwd wat de opvolger van de FW gaat worden. Anyways.. wat ik vergeten ben te posten is dat me FZ kapoet was :O Ja echt, scherm kon nog maar 4 bit kleuren weergeven en laagste resolutie. Ging er dus vanuit dat de 8400GT toost was. Sony gebelt, dag daarna kwamen ze me schatje ophalen. Las op de pakbon dat hij naar de UK verzonden moest worden. 4 werkdagen later (zat een weekend tussen) kreeg ik em terug met schoonmaak doekje voor het scherm erbij. Moederbord was vervangen en Windows reinstall uitgevoerd. Gelijk oude hdd verwijdert en me SSD weer terug gedaan xD. Werkt nu weer prima.

Hulde aan Sony service. Dit was wel binnen de garantie periode van 2 jaar, of je em hierna nog steeds zo snel terug hebt is nog maar de vraag.
exact hetzelfde gehad met mijn fz21z, beeld begon na een poosje meer en meer particals te vertonen en uiteindelijk crashte windows voortdurend na 20 min gebruik. (oververhitting) ook zei kwamen deze ophalen, weekend zat er tussen en had em in no time terug, met een schoonmaak doekje van sony vaio :).

ook bij mij hadden ze de gehele moederbord vervangen.

even terzijde, kan iemand mij uitleggen waarom je windows x64 zou moeten preferen boven x86 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica