Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:16
Matched: vaio
Tja, die verkoper bij de MM is duidelijk fan van Apple. Even de argumenten op een rijtje:

-Macbook blijft sneller
Hier heb ik zelf helaas niet echt ervaring mee, maar op windows systemen heb ik (bij goed onderhoud) ook geen last van het vertragen van de hardware. Dus gezien de toch al snellere hardware lijkt de Vaio mij betre
-werkgeheugen
Dit argument slaat werkelijk nergens op. Het aandeel van je besturingssysteem op het totaal is sowiezo al klein (ongeveer 300 mb), en het verschil tussen 8 en 4 gig zal je zeker gaan merken.
-afstemmen
De specs van de Vaio zijn ook prima op elkaar afgestemd, dus daar zit ook niet echt een probleem.

Bij Apple betaal je gewoon voor een stuk naam en design. Het zijn zeker erg fijne systemen om mee te werken, maar met een windows systeem is nu eenmaal meer mogelijk (games etc) omdat hiervoor gewoon meer wordt ontwikkeld.

Voor mij zou het iig het prijsverschil niet rechtvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:21
Matched: sony, fz
Mn oog is ook gevallen op deze: http://www.sony.nl/product/vn-aw-series/vgn-aw41mf-h

In ieder geval zwart en ook een 1tb schijf en 2 audio uitgangen, wat leuk meegenomen is. Aangezien ik hem nooit onderweg gebruik of met de fiets/ov hoef te vervoeren denk ik dat 18,4'' geen probleem moet zijn, alhoewel het voor mij eigenlijk wel overkill is aangezien ik er geen fotos/video's mee ga bewerk of op ga gamen/films kijken. Maar een mooi groot scherm is nooit erg natuurlijk.

Hopen dat ze deze nog hebben bij de MM en hij met de actie een beetje betaalbaar is (rond de 1000 ofzo).

Heeft iemand ervaring met deze? (of een andere AW serie/18,4'') Is het nog een beetje mogleijk om met zo'n bakbeest op de bank even te internetten? (hij zal 90% van de tijd op een bureau staan, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Nooit MM verkopers geloven. Ik wou daar ooit een tv kopen, en ik wou een bravia, die verkoper raadde mij een tv die 100 euro duurder was, maar dan bruin, want dat was bijzonder omdat alle andere tv's zwart waren. Die zwarte tv (die ik wou) had ook nog eens betere specs. Ik ben toen weggelopen en heb't via internet besteld.
Zelf zou ik nooit een apple kopen, ik krijg al rillingen over mijn rug als ik dat merk hoor, ik houd van de vrijheid om met mijn apparatuur te doen wat ik wil en aan te passen wat ik wil. Wil jij gewoon internetten en euh, tja, internetten, dan is zo'n Mac misschien hartstikke mooi als je bereid bent zoveel geld neer te leggen voor een appeltje en een beperkte vrijheid.
jap85 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:50:
Mn oog is ook gevallen op deze: http://www.sony.nl/product/vn-aw-series/vgn-aw41mf-h

In ieder geval zwart en ook een 1tb schijf en 2 audio uitgangen, wat leuk meegenomen is. Aangezien ik hem nooit onderweg gebruik of met de fiets/ov hoef te vervoeren denk ik dat 18,4'' geen probleem moet zijn, alhoewel het voor mij eigenlijk wel overkill is aangezien ik er geen fotos/video's mee ga bewerk of op ga gamen/films kijken. Maar een mooi groot scherm is nooit erg natuurlijk.

Hopen dat ze deze nog hebben bij de MM en hij met de actie een beetje betaalbaar is (rond de 1000 ofzo).

Heeft iemand ervaring met deze? (of een andere AW serie/18,4'') Is het nog een beetje mogleijk om met zo'n bakbeest op de bank even te internetten? (hij zal 90% van de tijd op een bureau staan, maar toch).
Whaha, 2 harde schijven, te vet 8)7 Eentje ssd maken en dan is die snel :P Tja, echt portabel is dat niet meer, meer een desktopvervanger. Als je daarmee op de bank wilt gaan internetten hoef je in ieder geval de knieen niet meer tegen elkaar te houden :P (Moet ik met mijn fz en lompe benen wel)

[ Voor 42% gewijzigd door Cyleo op 04-11-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Matched: fz
shadownetwork schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:25:

[...]

Whaha, 2 harde schijven, te vet 8)7 Eentje ssd maken en dan is die snel :P Tja, echt portabel is dat niet meer, meer een desktopvervanger. Als je daarmee op de bank wilt gaan internetten hoef je in ieder geval de knieen niet meer tegen elkaar te houden :P (Moet ik met mijn fz en lompe benen wel)
Ja idd 2 schijven, wel ideaal heb ik geen losse externe meer nodig om toch al mn muziek er op kwijt te kunnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 14:51
Anoniem: 300382 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:27:
Hey ik heb een FZ21M (met 4GB RAM) en wil graag upgraden naar Windows 7 x64 (64bit).

Iemand ervaring hiermee?
Met name met het oog op de drivers, waar hebben jullie die gevonden en welke zijn belangrijk?

Welke utilities zijn vereist? (en waar vind ik die, gewoon de 32bit Vista?)

Ik heb deze guide gevonden maar weet niet in hoeverre de Amerikaanse FZ overeenkomt met mijn Nederlandse (Europese).

Thanks!
Ik zou toch echt eerst dit topic eens rustig doorlezen (ipv meteen je vraag neer te kwakken), met name de posts van afgelopen week ongeveer. Dit onderwerp is al uitvoerig aan bod gekomen!

Ik heb een FZ11E met 4GB RAM en ik draai Win7 x64 reeds een half jaar zonder enig (!) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jap85 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:40:
[...]

Ja idd 2 schijven, wel ideaal heb ik geen losse externe meer nodig om toch al mn muziek er op kwijt te kunnen :).
Yep, maar zoals gezegd...een SSD is bijna een must vanwege de enorme (!!!) snelheidswinst...zeker op een laptop aan te raden vanwege de over het algemeen genomen lagere specs (tbv energiezuinigere machine). Ik wil niet meer terug na 3/4 jaar met een SSD in m'n FZ11E. Vliegensvlug systeem...opstarten Win7 binnen 10 seconden...opstarten apps werkelijk binnen no-time...milliseconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04 17:26
dafmay schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:36:
[...]

Yep, maar zoals gezegd...een SSD is bijna een must vanwege de enorme (!!!) snelheidswinst...zeker op een laptop aan te raden vanwege de over het algemeen genomen lagere specs (tbv energiezuinigere machine). Ik wil niet meer terug na 3/4 jaar met een SSD in m'n FZ11E. Vliegensvlug systeem...opstarten Win7 binnen 10 seconden...opstarten apps werkelijk binnen no-time...milliseconden.
wooow boot je serieus in 10 sec?! Mijn FZ31M met 2gb, Vista en Vertex 60gb doet er ongv. 45 seconden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Unixor schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:28:
[...]

wooow boot je serieus in 10 sec?! Mijn FZ31M met 2gb, Vista en Vertex 60gb doet er ongv. 45 seconden over
Yep, laat het max 15 seconden zijn. Maar inderdaad lightning-fast, de combi SSD / Win 7. De OCZ Vertex...een van mijn beste aankopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
jap85 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:50:

is dan een all in one van sony of HP dan niks voor jou ? google eens op hp touchsmart iq600 (sony moet je zelf maar zoeken want die zijn hier in europa toch niet te verkrijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Matched: sony
fuqua schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:25:
[...]

is dan een all in one van sony of HP dan niks voor jou ? google eens op hp touchsmart iq600 (sony moet je zelf maar zoeken want die zijn hier in europa toch niet te verkrijgen.)
Nee ik wil evengoed wel een laptop, omdat ik soms wel eens ergens anders woon wil ik hem wel makkelijk mee kunnen nemen, daarnaast vind ik het ook wel eens lekker om op de bank een beetje te internetten.

Ga zaterdag wel even kijken hoe groot die AW nou echt is, als dat echt te groot is neem ik waarschijnlijk een NW21 (FW serie zou ook goed zijn, maar ik vind zilver minder mooi/past niet bij mn andere spullen).

Maar thanks voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300382

dafmay schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:33:
[...]

Ik zou toch echt eerst dit topic eens rustig doorlezen (ipv meteen je vraag neer te kwakken), met name de posts van afgelopen week ongeveer. Dit onderwerp is al uitvoerig aan bod gekomen!

Ik heb een FZ11E met 4GB RAM en ik draai Win7 x64 reeds een half jaar zonder enig (!) probleem.
Ik heb de pagina's van de laatste maand ook gelezen, maar het was mij nog niet helemaal duidelijk, vandaar. Ik heb uiteindelijk Win7 op een nieuwe partitie geïnstalleerd om te testen en de guide die ik hierboven gepost heb gebruikt.
Enige verschil is de webcam (ik heb een VCC8, guide is voor een VCC4), echter de originele driver voor de 21M is ook geschikt voor Win7 x64 (extract maar eens met Universal Extractor). Alles doet tot nog toe wat het moet doen, de optional drivers/utils in de guide heb ik (nog) niet geïnstalleerd.

Batterij loopt wel redelijk rap terug, iemand al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25
Geen matches
thijsbloks schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:26:
Als ik de gegeven link gebruik kan ik niks instaleren, ik zie geen bestand wat ik uit kan voeren. is er iets mis met de bestanden of kan ik iets niet zien.

[...]
Same here. Ik denk dat jammy wel een unknown device over had in de Device Manager. Weet iemand inmiddels hoe je de Fn knoppen dan aan praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

Geen matches
Verdicampo schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:09:
[...]

Same here. Ik denk dat jammy wel een unknown device over had in de Device Manager. Weet iemand inmiddels hoe je de Fn knoppen dan aan praat krijgt?
weet iemand hoe je dat wegkrijgt van 'consider replacing your battery'? Want ik krijg dit maar niet weg in windows 7, heb verschillende dingen al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325887

Matched: vaio, fz
Beste forum leden ik heb mijn vaio VGN-FZ21E geupgrade van Vista naar windows7 ultimate. Alleen nu merk ik dat deze laptop tijdens gebruik veel warmer word en de koelfan veel meer geluid maakt, tevens is de accu in no time leeggetrokken wie herkent dit en heeft dit getackled. bij mijn weten heb ik alle drivers weer geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 14:04
Matched: sony, vaio, fz
Mijn FZ21e onlangs voorzien van Windows 7. Vrijwel alles werkte meteen de eerste keer. Heb het unknown device kunnen installeren door te verwijzen naar een map waar ALLE drivers in stonden (zie Sony website). Verder heb ik de FN knoppen e.d. aan de praat gekregen door ook verschillende Utilities van de Sony website te installeren. Welke weet ik niet meer precies (volgens mij heb ik alleen de Battery utility overgeslagen).

Vaio werkt momenteel met Windows 7 net zo als Vista qua driversupport, buttons, battery time enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325887

Shivan_20 schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:45:
Mijn FZ21e onlangs voorzien van Windows 7. Vrijwel alles werkte meteen de eerste keer. Heb het unknown device kunnen installeren door te verwijzen naar een map waar ALLE drivers in stonden (zie Sony website). Verder heb ik de FN knoppen e.d. aan de praat gekregen door ook verschillende Utilities van de Sony website te installeren. Welke weet ik niet meer precies (volgens mij heb ik alleen de Battery utility overgeslagen).

Vaio werkt momenteel met Windows 7 net zo als Vista qua driversupport, buttons, battery time enz.
Hoi Shivan.

heb jij niet het idee dat de laptop warmer word?. Hij word bij mij significant warmer, zou dit aan aan de videokaart en de grafische weergave van windows7 kunnen liggen. Ik heb het idee dat er grafisch iets niet klopt ik kan nml niet de lichtsterkte van mijn scherm instellen met de blauwe knoppen.Welke driver is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Anoniem: 325887 schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:14:
[...]

Hoi Shivan.

heb jij niet het idee dat de laptop warmer word?. Hij word bij mij significant warmer, zou dit aan aan de videokaart en de grafische weergave van windows7 kunnen liggen. Ik heb het idee dat er grafisch iets niet klopt ik kan nml niet de lichtsterkte van mijn scherm instellen met de blauwe knoppen.Welke driver is dit?
Dat is geen driver....dat is een utility (Vaio Event Service). Laptop wordt niet warmer volgens mij...maar heb dan ook niet de originele nVidia drivers draaien (wel drivers specifiek voor de Vaio, maar een nieuwere versie: 167.60)(ondertussen wel al een oude versie, maar alles werkt er prima mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Geen matches
nice! :o laptop laten vallen.. viel uit me rugtas, door mijn haast om de trein te halen was ik vergeten me tas dicht tre ritsen :( kijk nu net even in de trein en de schade is redelijk beperkt gebleven. Rechter boven hoek is wat verbogen(bij de drive en accu aansluiten) maar niet zover dat het niet meeer bruikbaar is. Alhoewel.. de drive kan niet meer open xD check straks nog even op school met een paperclip. Foto's volgen

(edit)

De optische drive is overleden.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/6982/image001ikn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/1656/image002ms.th.jpg

Hoe die deuk daar komt weet ik ook niet =P beeldscherm is niks mis mee.. de rest ook niet overigens. Nu heb ik op me fans na helemaal geen bewegende delen meer :+

[ Voor 38% gewijzigd door Unixor op 10-11-2009 08:55 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Mm, als ik dat verhaal zo lees is het een best klap geweest, en houd de laptop zich best netjes :P Weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb mijn optische drive al een paar jaar niet gebruikt, maar wel vervelend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Geen matches
Hij vindt wel een cd-rom(:s) drive in apparaat beheer maar daar houd het wel bij op. Het rare is dat de drive helemaal in orde lijkt te zijn. Steekt alleen iets uit maar echt een fractie meer dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Unixor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:01:
Hij vindt wel een cd-rom(:s) drive in apparaat beheer maar daar houd het wel bij op. Het rare is dat de drive helemaal in orde lijkt te zijn. Steekt alleen iets uit maar echt een fractie meer dan eerst.
Dat is wel balen zeg! je kan mijn FZ11s overkopen haha! Maar gelukkig is het wel nog een "beperkte" schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand wat de hoogste score is bij windows experience index? want ik scoor laag op de 2 grafische punten, namelijk 4.1 en 4.2, maar ik heb wel de std driver van sony fz11s site geinstalleerd. Iemand nog een idee hoe ik dit omhoog kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik mijn windows experience index kan verhogen? hij staat nu op 4.2 maar heb alle drivers van sony site al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Anoniem: 321635 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:05:
[...]

Dat is wel balen zeg! je kan mijn FZ11s overkopen haha! Maar gelukkig is het wel nog een "beperkte" schade.
haha bedankt maar me 31M draait nog prima en het is net wat Shadownetwork zei, je gebruikt je optische drive toch bijna nergens meer voor. Alleen balen dat ik nu geen dvdtjes meer kan branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 321635 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:30:
Weet iemand hoe ik mijn windows experience index kan verhogen? hij staat nu op 4.2 maar heb alle drivers van sony site al geinstalleerd.
Dan kan je'm niet verder verhogen, score wordt bepaald door de laagste score. Als dat je GPU is, dan kun je deze niet verhogen omdat je'm niet kan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Geen matches
shadownetwork schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:04:
[...]

Dan kan je'm niet verder verhogen, score wordt bepaald door de laagste score. Als dat je GPU is, dan kun je deze niet verhogen omdat je'm niet kan vervangen :)
Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Indien je 3D business & gaming subscore de laagste is kan je mbv een driverupdate het indexgetal wel omhoog krijgen. Ik ben bijvoorbeeld van een 4.2 (Forceware 167.60) naar een 5.3 (Forceware 186.82) gegaan.

GPU klokt na deze driverupdate trouwens ook veel eerder en veel beter terug, laptop blijft daardoor koeler en accu gaat langer mee (al weet ik niet precies hoeveel langer, dat heb ik nog niet gemeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Shivan_20 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:19:
[...]

Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Indien je 3D business & gaming subscore de laagste is kan je mbv een driverupdate het indexgetal wel omhoog krijgen. Ik ben bijvoorbeeld van een 4.2 (Forceware 167.60) naar een 5.3 (Forceware 186.82) gegaan.

GPU klokt na deze driverupdate trouwens ook veel eerder en veel beter terug, laptop blijft daardoor koeler en accu gaat langer mee (al weet ik niet precies hoeveel langer, dat heb ik nog niet gemeten).
het zijn de graphics en de gaming graphics die een 4.2 en 4.3 scoren, de rest heeft een 4.8.

Waar kan ik dan nog een betere driver downloaden? want als ik naar de nvidia site ga en daar de driver voor de 8 serie download, dan zegt hij dat hij geen hardware herkent wat de driver ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Anoniem: 321635 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:35:
[...]

het zijn de graphics en de gaming graphics die een 4.2 en 4.3 scoren, de rest heeft een 4.8.

Waar kan ik dan nog een betere driver downloaden? want als ik naar de nvidia site ga en daar de driver voor de 8 serie download, dan zegt hij dat hij geen hardware herkent wat de driver ondersteunt.
Laptopvideo2go is je vriend. Je kan daar de drivers downloaden en een aangepaste file die je in de uitgepakte drivermap moet zetten (wijst zich vanzelf).
De driver die ik heb gebruikt is een driver die sowieso de 8400M GT ondersteunt, er zijn inderdaad nieuwere drivers te vinden, maar deze hadden geen native ondersteuning voor de chip in mijn Vaio, dus om op zeker te spelen heb ik een iets oudere versie geinstalleerd.

Shivan_20 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:28:
[...]

Laptopvideo2go is je vriend. Je kan daar de drivers downloaden en een aangepaste file die je in de uitgepakte drivermap moet zetten (wijst zich vanzelf).
De driver die ik heb gebruikt is een driver die sowieso de 8400M GT ondersteunt, er zijn inderdaad nieuwere drivers te vinden, maar deze hadden geen native ondersteuning voor de chip in mijn Vaio, dus om op zeker te spelen heb ik een iets oudere versie geinstalleerd.
Ik gebruik laptopvideo2go driver 186.82 icm Win7 x64: werkt perfect (bluray nog niet getest alleen).
FZ21M (= 8400M GT) geeft 5,3 grafisch en 5,6 grafische weergave voor spellen. Weet niet of dit van invloed is, maar icm 4GB RAM (welke een 5,1 geeft). Zwakste schakel is de harde schijf met 4,9.

Anoniem: 300382 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik laptopvideo2go driver 186.82 icm Win7 x64: werkt perfect (bluray nog niet getest alleen).
FZ21M (= 8400M GT) geeft 5,3 grafisch en 5,6 grafische weergave voor spellen. Weet niet of dit van invloed is, maar icm 4GB RAM (welke een 5,1 geeft). Zwakste schakel is de harde schijf met 4,9.
Ik heb die driver ook geinstalleerd maar mijn graphics cijfer gaat er niet van omhoog wel mijn gaming graphics cijfer. heel raar dus..

Geen matches
Anoniem: 321635 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:30:
[...]

Ik heb die driver ook geinstalleerd maar mijn graphics cijfer gaat er niet van omhoog wel mijn gaming graphics cijfer. heel raar dus..
Tja.. Ik heb ook wel eens gehad dat het cijfer lager was toen er meerdere processen (zoals browser etc) aan het draaien waren. Zou het dus ook niet te nauw nemen, het blijft maar een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Damnit zeg... heb ik al vier keer eerder problemen gehad met m'n FZ21E. Net gebeld dat ie weer terug is en dat de accu volgens Sony kapot is. Reparatie kosten zouden 400,- zijn "maar de accu is ook voor 185,- online te bestellen". Accu deed het niet meer nadat Sony m'n fan en hdd gerepareerd heeft. Nieuwe accu kopen voor 185,- en dan over twee weken met een kapotte laptop zitten (dat ding vertrouw ik voor geen meter meer) of lekker op netstroom blijven zitten en dus 0,niks aan een laptop hebben? Garantie is morgen dacht ik afgelopen dus als ie nu weer kapot gaat heb ik pech. Man... kan die honden bij Sony wel villen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
djpdjpnl schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:19:
Damnit zeg... heb ik al vier keer eerder problemen gehad met m'n FZ21E. Net gebeld dat ie weer terug is en dat de accu volgens Sony kapot is. Reparatie kosten zouden 400,- zijn "maar de accu is ook voor 185,- online te bestellen". Accu deed het niet meer nadat Sony m'n fan en hdd gerepareerd heeft. Nieuwe accu kopen voor 185,- en dan over twee weken met een kapotte laptop zitten (dat ding vertrouw ik voor geen meter meer) of lekker op netstroom blijven zitten en dus 0,niks aan een laptop hebben? Garantie is morgen dacht ik afgelopen dus als ie nu weer kapot gaat heb ik pech. Man... kan die honden bij Sony wel villen!!!!!
Sjeez...dat klinkt allemaal wel heel erg slecht! :( Loopt deze garantie direkt via Sony of loopt het via het bedrijf waar je de laptop hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:28:
[...]

Sjeez...dat klinkt allemaal wel heel erg slecht! :( Loopt deze garantie direkt via Sony of loopt het via het bedrijf waar je de laptop hebt aangeschaft?
Drie keer via Sony (dat is exclusief een drie- of viertal andere problemen als bijv. defecte recovery discs toesturen en mij de schuld proberen toe te schuiven :')) en omdat ik het nu wel zat was heb ik Paradigit in Eindhoven aangesproken omdat ik 'm daar gekocht heb. Die konden echter niets doen omdat zij geen historie hadden over mijn laptop. :N Als iemand nog een laptop zonder accu zoekt of gewoon mijn onderdelen wil (moet je 'm wel helemaal kopen natuurlijk ;)) dan laat maar weten, ik ben klaar met Sony. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heb sinds kort een vreemd probleem, zodra ik mijn laptop in de hibernation zet (windows 7 (niet de winkelversie overigens, de RC versie van een paar maand geleden)) kan ik de helderheid van het scherm niet meer aanpassen. Hebben meer mensen dit probleem? En bij wie werkt de wireless switch utility goed? Bij mij bugged deze af en toe.
Best vreemd, ging eerst allemaal wel goed, misschien een update ofzo binnen gehaald die wat roet in het eten heeft gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Laatst online: 16:02
Heb momenteel win7 64 bit draaien met de drivers van het linkje paar pagina's terug. Alles doet het perfect alleen als ik een film op mijn LCD tv wil afspelen over HDMI geeft hij geen geluid mee ook al kan ik bij geluid gewoon 'digitale audio (hdmi)' selecteren en als standaard apparaat instellen, er komt geen geluid uit.
Weet iemand hier een oplossing voor, dat het wel werkt ? Want bij vista 32 bit werkte het wel goed.

Heb een VGN-FZ21M

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
Dit is hoe ik windows7 heb geinstalleerd:
drivers backuppen op een usbstick met drivermax
windows 7 installeren
drivermax installeren en drivers terugzetten.
Vaio site bezoeken en webcamdriver installeren
Vaio site ook de software voor FN knoppen enzo installeren
Klaar is kees, geen rare vraagtekens in Device manager enzo. Alles werkt top.

Je kan zelfs achteraf al je drivers updaten met drivermax, zoekt ie automatisch de nieuwste voor je. Enige jammere vna drivermax is, is dat je maar 2 nieuwe drivers per dag kan installeren.

• Valinor
shadownetwork schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:55:
Heb sinds kort een vreemd probleem, zodra ik mijn laptop in de hibernation zet (windows 7 (niet de winkelversie overigens, de RC versie van een paar maand geleden)) kan ik de helderheid van het scherm niet meer aanpassen. Hebben meer mensen dit probleem? En bij wie werkt de wireless switch utility goed? Bij mij bugged deze af en toe.
Best vreemd, ging eerst allemaal wel goed, misschien een update ofzo binnen gehaald die wat roet in het eten heeft gegooid.
Dat probleem met de helderheid heb ik al heel lang, had ik ook in Vista. Soms kan het wel, dan weer niet.
Heb ermee leren leven. Daarnaast start windows 7 bij mij supersnel op dus vind ene herstart niet eens erg meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Valinor op 26-11-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het probleem met de helderheid heb ik ook.

Je kan het voorkomen door de laptop niet dicht te klappen maar met de Fn toets en Zz (ofzo) en dan even wachten en dan dicht klappen....

Daarnaa werkt de helderheid wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Hebben meer mensen hier last van een slechte beeldscherm aansluiting/connector? Ik heb vaak bij bewegen van het scherm, dat het beeld uit gaat (zwart scherm). Bij heen en weer bewegen van beeldscherm, zie je dat beeld aan en uit gaat of soms blijft "knipperen".

Ik vermoed dat het met een verbinding te maken heeft...en vroeg mij af of het zelf makkelijk op te lossen is...zonder de laptop op te moeten sturen. Ik val sowieso al buiten garantietermijn vermoed ik na 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
dafmay schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:23:
Hebben meer mensen hier last van een slechte beeldscherm aansluiting/connector? Ik heb vaak bij bewegen van het scherm, dat het beeld uit gaat (zwart scherm). Bij heen en weer bewegen van beeldscherm, zie je dat beeld aan en uit gaat of soms blijft "knipperen".

Ik vermoed dat het met een verbinding te maken heeft...en vroeg mij af of het zelf makkelijk op te lossen is...zonder de laptop op te moeten sturen. Ik val sowieso al buiten garantietermijn vermoed ik na 2 jaar?
Nee, helemaal niet. Wel gezien bij andere merken, maar niet bij deze. Als het echt bij het heen en weer bewegen is, dan zal het idd wel de connector zijn, en dan moet de laptop sowieso worden opengeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

dafmay schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:23:

Ik heb precies hetzelfde! Vaak ook bij alle soorten helderheid minder dan maximaal, dan flikkert het scherm steeds van licht naar donker etc - heel irritant.

Heb nog niet de lef gehad of moeite genomen om een oplossing te zoeken - heb te weinig tijd en ben er teveel afhankelijk van...

Hier een VGN-FZ190

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
djpdjpnl schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:19:
accu is echt niet zo duur. Ik had mijne 1 jaar geleden voor 80 euro via marktplaats gekocht (nieuw in verpakking) en kwam ze nieuw voor iets van 120 euro tegen op andere sites.
Ook heb ik geluk gehad met Sony. Mijn vaio was voor reparatie naar sony gestuurd en mijn 1e accu was verrot dus die heb ik er toen ingedaan. Blijkt dus dat sony gratis mijn accu heeft vervangen :)

• dafmay
Twee Dee schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:57:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Vaak ook bij alle soorten helderheid minder dan maximaal, dan flikkert het scherm steeds van licht naar donker etc - heel irritant.

Heb nog niet de lef gehad of moeite genomen om een oplossing te zoeken - heb te weinig tijd en ben er teveel afhankelijk van...

Hier een VGN-FZ190
Same here...ben te afhankelijk van mijn lappie om deze uit elkaar te gaan schroeven. Heb het al een aantal keer overwogen, ook voor het verwijderen van eventueel opgehoopt stof. Hopelijk wordt de issue met het scherm niet erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
dafmay schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:02:
[...]

Same here...ben te afhankelijk van mijn lappie om deze uit elkaar te gaan schroeven. Heb het al een aantal keer overwogen, ook voor het verwijderen van eventueel opgehoopt stof. Hopelijk wordt de issue met het scherm niet erger...
Ik heb net vandaag mijn laptop opengedraaid met deze link. De tempraturen van de GPU liepen op tot 79 graden (bij gamen), nu een nette 60! Heel erg veel verschil. Had overigens geen problemen met het scherm. En je kan nu ook niet meer grillen met de uitlaat van de fan, zaten wat dikke stofnesten tussen de fan en de heatsinks.
Ik zit er nu aan te denken om een namaak accu uit honkong te laten overkomen (60 dollar). Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe het zit met bijkomende kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
shadownetwork schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:59:
[...]

Ik heb net vandaag mijn laptop opengedraaid met deze link. De tempraturen van de GPU liepen op tot 79 graden (bij gamen), nu een nette 60! Heel erg veel verschil. Had overigens geen problemen met het scherm. En je kan nu ook niet meer grillen met de uitlaat van de fan, zaten wat dikke stofnesten tussen de fan en de heatsinks.
Ik zit er nu aan te denken om een namaak accu uit honkong te laten overkomen (60 dollar). Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe het zit met bijkomende kosten?
Dank voor de reminder. Storm had de link al meerdere keren doorgegeven, maar ik heb het nog nooit aangedurft om m'n FZ open te schroeven. Net de hele handleiding rustig doorgelezen en de afbeeldingen bekeken om alles rustig door te laten dringen en om een goed idee te krijgen van de "haalbaarheid" (lees : het absoluut voorkomen van problemen!). En ik heb er nu een gerust gevoel bij.

Ik vraag mij af of en hoe eventueel mijn beeldscherm issues (aan/uit knipperen op bepaalde punten bij openen) aan te pakken zijn...wellicht heb jij of Storm ideeen hierover? Misschien is het slechts een kwestie van de bedrading die lichtjes wordt afgeknepen op bepaalde punten...? Dat zie ik hopelijk vanzelf wanneer de laptop open is. Ga er waarschijnlijk meteen vanavond mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Als je de laptop openmaakt zie je rond de schanierpunten de draden naar het scherm lopen. (met een of andere mantel eromheen van iets stofachtigs o.i.d.) Hier zou ik even naar kijken en even kijken of de contactpuntjes goed vast zitten. Het is in ieder geval goed te doen. Waar ik zelf even vastzat waren de drie schroeven die je op het laatst moet losdraaien bij de schanieren. Deze zitten dus echt bij de schanieren onder je mediaknoppen e.d. Je hoeft hiervan alleen de linker en rechter los te draaien, niet de middelste. Dan is de plaat er makkelijk af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
shadownetwork schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:41:
Als je de laptop openmaakt zie je rond de schanierpunten de draden naar het scherm lopen. (met een of andere mantel eromheen van iets stofachtigs o.i.d.) Hier zou ik even naar kijken en even kijken of de contactpuntjes goed vast zitten. Het is in ieder geval goed te doen. Waar ik zelf even vastzat waren de drie schroeven die je op het laatst moet losdraaien bij de schanieren. Deze zitten dus echt bij de schanieren onder je mediaknoppen e.d. Je hoeft hiervan alleen de linker en rechter los te draaien, niet de middelste. Dan is de plaat er makkelijk af te halen.
Ok dank voor de info. Heb het openschroeven nog even uitgesteld tot dit weekend...ben benieuwd of ik het beeldscherm probleempje krijg opgelost...zou fantastisch zijn (ook omdat ik wellicht de FZ in de verkoop wil gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik dacht voordat ik m'n FZ ga openschroeven, eerst maar eens wat temps meten. Dit zijn de gemeten waardes (HW monitor) :

Hardware monitor ACPI
Temperature 0 43°C (109°F) [0xC5A] (TZ00)
Temperature 1 43°C (109°F) [0xC5A] (TZ01)

Hardware monitor Intel Mobile Core 2 Duo T7100
Temperature 0 39°C (102°F) [0x3D] (Core #0)
Temperature 1 43°C (109°F) [0x39] (Core #1)

Hardware monitor NVIDIA GeForce 8400M GT
Temperature 0 58°C (136°F) (GPU Core)

Ziet er eigenlijk zo slecht nog niet uit, dacht ik zelf. Denk dat ik mijn FZ toch nog maar even dicht laat totdat het echt noodzaak wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Mijn Vaio heeft het de laatste tijd heel zwaar te verduren :( Ik ook :(
1 maand na aanschaf, loop met dat ding onder me arm, zijn er krassen op de kap gekomen door mijn horloge :(
4 maanden: Zitten 2 hele kleine gaatjes/deukjes in mijn scherm :(
7 maanden: Accu sterft, gaat nog maar 15 min mee.
8 maanden: Laptop laten vallen, stukje eraf gebroken, harde schijf dood en zwarte gedeelte deels vervormd
10 maanden: Waarschijnlijk door de vervorming en gebruik is mijn linkermuisknop heel zwak geworden en werkt slecht nu.
12 maanden: zijkant knalt tegen tafel aan, klein deukje
15 maanden: Ik loop met een zware tas op me rug en glij achterover op mijn rug. Laptop zit in beschermhoes maar door boeken enzo is ie vervormd en staat ie nog nog maar op 3 poten. :(

What's next :P Ik heb medelijden met dat ding XD

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 07-01-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArTheMan
  • Laatst online: 14-07-2020
Hallo,

Ik heb een VAIO FZ21M en wil Vista upgraden naar Windows 7 ultimate. Nu heb ik de Windows 7 upgrade advisor gebruikt en die zegt dat er geen driver is voor mijn videokaart NVIDIA Geforce 8400m GT. Nu wordt er op dit forum wel gezegd dat laptopvideo2go je vriend is maar welke driver versie kan je dan het beste downloaden? Ik heb onlangs via Vaio updater 5 een nieuwe driver moeten installeren voor de kaart.

Tweede vraag is of de volumeknop, play/pauze en memorystick lezer gewoon werken. Sommige mensen melden problemen met S1 en AVMode, die gebruik ik vrijwel nooit maar die andere dus wel. Of moet ik dan via Club Vaio dat driver en utility pakket downloaden en installeren? Graag hoor ik wat anderen gedaan hebben omdat ik niet heel bekend ben met die dingen aan te passen...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De volumeknoppen op mijn FZ38M werken probleemloos zonder aparte drivers. Die S1 en AVMode knoppen niet, gebruik ze ook niet en geen idee wat ze doen. :P

Ik meen zelfs dat ik ook geen aparte driver heb gebruikt voor de videokaart (ook 8400m GT), dus geen driver van laptopvideo2go maar de driver die Windows al had, of de automatisch gedownloade van Windows Update.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArTheMan
  • Laatst online: 14-07-2020
PD2JK schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:22:
De volumeknoppen op mijn FZ38M werken probleemloos zonder aparte drivers. Die S1 en AVMode knoppen niet, gebruik ze ook niet en geen idee wat ze doen. :P

Ik meen zelfs dat ik ook geen aparte driver heb gebruikt voor de videokaart (ook 8400m GT), dus geen driver van laptopvideo2go maar de driver die Windows al had, of de automatisch gedownloade van Windows Update.
Ok top bedankt voor je reactie. Ik heb ook alle updates voor zover ik weet geinstalleerd dus dat moet dan geen probleem zijn. Wel raar dat die windows 7 upgrade advisor aangeeft dat die driver niet goed is en er uiteindelijk wel mee kan samenwerken. Eerder is op het forum ook al gezegd dat het toch vreemd is dat als je pc 2,5 oud is dat Sony dan geen goede drivers ter beschikking stelt voor een nieuw besturingsysteem. Alleen voor de nieuwere VAIO's bieden ze ondersteuning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist mijn TV (een Philips CRT) met een S-VHS (S-video) kabel verbonden met mijn FZ21M. Met de standaard driver herkent de laptop mijn TV als "gewone" tv en kan ik het S-Video signaal aanpassen aan B/PAL, de juiste resolutie, etc.

Echter, update ik de driver (zowel dmv de officiële driver update via Vaio Update als een driver van laptopvideo2go) dan wordt mijn tv als zijnde een HDTV herkent 8)7 (en dus niet een 'standaard' TV) en kan ik het video out signaal niet meer aanpassen in S-video (enkel HD signalen). Met als gevolg dat het beeld bij 480i (via de S-video kabel) zwart wit is.. :/

Iemand een oplossing hiervoor? De nieuwere drivers hadden bij bij namelijk een betere performance dan de standaard meegeleverde driver.

Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 16:41

Graveheart

Say what?

Sinds 26-12-07 heb ik een FZ21M.
Perfect ding, heel tevreden mee.

Tot een goede week geleden.
Het scherm gaat af en toe op zwart. Alsof er geen stroom op staat.
Er is geen touw aan vast te knopen wanneer dit gebeurd.
Kan zijn tijdens het opstarten, tijden browsen of tijdens gamen.

De tijdsduur is van een half uur, tot een halve seconde. Ook hier zit geen regelmaat in.

Gister even met Sony gebeld, en ik kreeg te horen dat ik geen garantie had.
Wist ik al, was ook geen probleem. Nu vertelde de dame aan de lijn dat het waarschijnlijk een probleem met de GPU was.
Kennelijk heeft Nvidia een set slechte GPU's gemaakt en zijn deze in een serie Vaio's terrecht gekomen.
Ok, mooi. Dat zou garantie betekenen.

Maar, nu zit ik met het volgende.
Als het niet de GPU is, maar iets anders, ben ik €170,- armer ivm verzending & onderzoekskosten.

Als ik een hoop klachten via Google zie, hebben veel mensen hierbij last van een 'bewegend' scherm, of zelfs strepen hierdoor. (artifacts?)

De persoon van de reparatie dienst die ik aan de lijn had, wist me te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de grafische kaart ligt.
Toch heb ik het idee dat ze zich met die €170,- gewoon indekken, en zodra m'n laptop daar aankomt, er iets anders geconstateerd word.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Caulder schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:10:
Sinds 26-12-07 heb ik een FZ21M.
Perfect ding, heel tevreden mee.

Tot een goede week geleden.
Het scherm gaat af en toe op zwart. Alsof er geen stroom op staat.
Er is geen touw aan vast te knopen wanneer dit gebeurd.
Kan zijn tijdens het opstarten, tijden browsen of tijdens gamen.

De tijdsduur is van een half uur, tot een halve seconde. Ook hier zit geen regelmaat in.

Gister even met Sony gebeld, en ik kreeg te horen dat ik geen garantie had.
Wist ik al, was ook geen probleem. Nu vertelde de dame aan de lijn dat het waarschijnlijk een probleem met de GPU was.
Kennelijk heeft Nvidia een set slechte GPU's gemaakt en zijn deze in een serie Vaio's terrecht gekomen.
Ok, mooi. Dat zou garantie betekenen.

Maar, nu zit ik met het volgende.
Als het niet de GPU is, maar iets anders, ben ik €170,- armer ivm verzending & onderzoekskosten.

Als ik een hoop klachten via Google zie, hebben veel mensen hierbij last van een 'bewegend' scherm, of zelfs strepen hierdoor. (artifacts?)

De persoon van de reparatie dienst die ik aan de lijn had, wist me te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de grafische kaart ligt.
Toch heb ik het idee dat ze zich met die €170,- gewoon indekken, en zodra m'n laptop daar aankomt, er iets anders geconstateerd word.

Wat denken jullie?
Ik weet het niet, maar heb zelf dat het beeldscherm soms uit gaat...of eigenlijk lijkt het alsof de video output niet "aankomt"...beeld wordt zwart. Ik vermoed zelf dat het contact tussen toetsenbord-gedeelte van de laptop en het beeldscherm niet goed meer is. Ik merk dan ook dat op bepaalde punten bij het openen van de klep, het beeld uit valt. Misschien is er bij jou iets soortgelijks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Geen matches
dafmay schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Ik weet het niet, maar heb zelf dat het beeldscherm soms uit gaat...of eigenlijk lijkt het alsof de video output niet "aankomt"...beeld wordt zwart. Ik vermoed zelf dat het contact tussen toetsenbord-gedeelte van de laptop en het beeldscherm niet goed meer is. Ik merk dan ook dat op bepaalde punten bij het openen van de klep, het beeld uit valt. Misschien is er bij jou iets soortgelijks aan de hand?
Blijft bij jou de backlight nog wel werken? Of valt deze ook helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Caulder schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Blijft bij jou de backlight nog wel werken? Of valt deze ook helemaal uit?
Wat bedoel je precies met backlight? Mijn scherm wordt in ieder geval geheel zwart, en pas nadat ik een beetje jengel aan het scherm...dan komt het beeld terug. Maw op bepaalde punten het scherm geopend geeft zwart beeld...scherm iets kantelen geeft weer beeld. Dat kan bijna niet anders dan dat het contact niet goed is...bij mij in ieder geval. Maar wellicht is er toch zoiets ook bij jou aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

dafmay schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:24:
[...]

Wat bedoel je precies met backlight? Mijn scherm wordt in ieder geval geheel zwart, en pas nadat ik een beetje jengel aan het scherm...dan komt het beeld terug. Maw op bepaalde punten het scherm geopend geeft zwart beeld...scherm iets kantelen geeft weer beeld. Dat kan bijna niet anders dan dat het contact niet goed is...bij mij in ieder geval. Maar wellicht is er toch zoiets ook bij jou aan de hand?
Backlight, is de verlichting op het scherm. Als de laptop aanstaat, is deze niet echt diepzwart, maar vaal zwart, zegmaar.
Ziet je scherm eruit alsof de laptop echt helemaal uitstaat?

Zo te horen hebben we hetzelfde euvel.
Denk dat ik de pickup van Sony maar annuleer en mezelf de €170,- bespaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Caulder schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Backlight, is de verlichting op het scherm. Als de laptop aanstaat, is deze niet echt diepzwart, maar vaal zwart, zegmaar.
Ziet je scherm eruit alsof de laptop echt helemaal uitstaat?
Oei dat vind ik moeilijk om aan te geven...ook omdat ik de laptop nu even niet bij de hand heb. Ik zal vanavond eens kijken...maar uit m'n hoofd zeg ik dat het lijkt alsof inderdaad het scherm helemaal geen signaal krijgt, en dus ook volledig zwart is. edit : scherm heeft dan geen backlight...echt volledig zwart.
Zo te horen hebben we hetzelfde euvel.
Denk dat ik de pickup van Sony maar annuleer en mezelf de €170,- bespaar.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 26-01-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(zie mijn eerdere bericht) Iemand een goed werkende videodriver voor S-video naar CRT TV? Ik zit nu nog op de standaarddriver (niet eens de driverupdate via Vaio Update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Geen matches
dafmay schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:35:
[...]

Oei dat vind ik moeilijk om aan te geven...ook omdat ik de laptop nu even niet bij de hand heb. Ik zal vanavond eens kijken...maar uit m'n hoofd zeg ik dat het lijkt alsof inderdaad het scherm helemaal geen signaal krijgt, en dus ook volledig zwart is. edit : scherm heeft dan geen backlight...echt volledig zwart.

[...]
Bedankt voor je reply.
Gezien de klachten die ik vind over de GPU van Nvidia, heb ik maar besloten de aangeboden reparatie te laten schieten.
(Striping, artifacts, maar geen compleet zwarte schermen.)

Misschien m'n laptop maar eens optrekken en kijken waar het euvel zit.
Eventueel schermpje via Ebay en die zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Caulder schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:28:
[...]
Bedankt voor je reply.
Gezien de klachten die ik vind over de GPU van Nvidia, heb ik maar besloten de aangeboden reparatie te laten schieten.
(Striping, artifacts, maar geen compleet zwarte schermen.)

Misschien m'n laptop maar eens optrekken en kijken waar het euvel zit.
Eventueel schermpje via Ebay en die zelf vervangen.
Laat nog eens weten wat Sony uiteindelijk heeft geconstateerd, welke oplossing, en tegen welke kosten. Misschien kan ik daaruit weer eea afleiden mbt mijn eigen laptop, en of dat de moeite waard is om te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

dafmay schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:26:
[...]

Laat nog eens weten wat Sony uiteindelijk heeft geconstateerd, welke oplossing, en tegen welke kosten. Misschien kan ik daaruit weer eea afleiden mbt mijn eigen laptop, en of dat de moeite waard is om te laten repareren.
Ik heb afgezien van de pick-up.
Gezien mijn probleem niet bepaald overeenkomt met de meldingen die ik via Google tegenkom.
Ik vond €170,- onderzoeks kosten + shipping niet echt een gokje waard.

Ik ga er maar vanuit dat er ergens in de kabel iets niet lekker zit.
Al heb ik er de laatste paar dagen totaal geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Caulder schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:56:
[...]
Ik heb afgezien van de pick-up.
Gezien mijn probleem niet bepaald overeenkomt met de meldingen die ik via Google tegenkom.
Ik vond €170,- onderzoeks kosten + shipping niet echt een gokje waard.

Ik ga er maar vanuit dat er ergens in de kabel iets niet lekker zit.
Al heb ik er de laatste paar dagen totaal geen last meer van.
Ah ok. Jammer...jij was een mooi proefkonijn voor mij :P Maar serieus...ik kijk het met mijn laptop ook nog aan, hopelijk wordt het niet erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriculus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 20:16
Ik heb sinds 3 jaar de vaio fz21m en ben er altijd heel tevreden mee geweest tot ik sinds een 2tal maanden geleden problemen kreeg.

Telkens als ik rond de 10 min afk was liep hij vast (ik kon nog een paar dingen doen maar na 10 sec blijft vista hangen en deed niets meer), dit probleem deed zichzelf niet voor als er een spel of film full screen stond.
ik heb dagen lang gezocht en geprobeerd maar kreeg dit niet opgelost. tot ik er vorige week genoeg van kreeg om telkens warcraft 3 aan te laten staan als ik iets aan het downloade was ofzo :)
dacht ik hey ik zet er windows 7 op.

ik installeer windows 7 (laat de backup harde schijf intact) en alles werkt fijn, tot ik een spel wil spelen. eerst dacht ik fout met directx maar toen zag ik dat windows 7 mijn grafische kaart aanzag voor een "standard vga Graphics adapter" dus ik op internet zoeken naar de juiste drivers (en die via deze topic gevonde ;) dank je ;)) maar na het installeren en opnieuw opstarten, start windows nog op, maar enkel tot na "starting windows" hierna krijg ik zwart scherm.
dit een aantal keer met oudere en nieuwere drivers geprobeerd te hebben dacht ik laat ook maar, terug vista met fabrieksinstellinge erop.

toen kwam het de eerste keer voor:
- bij het opstarten door het bios logo groene strepen...
- bij het stukje "do you want to start from dvd of cd" overal witte "-"jes

totaal geen idee hoe dit plots kwam maar ok

na de installatie van vista start hij voor de eerste keer op en hangt hij weer, ik kom niet eens tot windows.

nu heb ik maar windows 7 er terug op gezet maar kan dus geen enkel spel spelen...

ik weet niet of iemand dit al ooit gehad heeft maar ik weet niet wat ik moet doen...

als iemand raad weet alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Moeilijk te zeggen waar het precies aan ligt. Ik zou zelf echt een complete schone installatie van Win7 doen. Maw vanuit de Windows 7 installatie disk eerst een format uitvoeren alvorens de installatie te starten. Ik durf te wedden dat je daarna geen enkele issue meer zult hebben...dwz software-matig. Indien je daarna wederom zulke issues hebt, dan vermoed ik toch iets hardware-matig (videokaart, moederbord)...maar het is nog te vroeg om deze conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriculus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 20:16
Geen matches
Bedankt voor je reactie

Ik heb elke keer de partitie geformatteerd en dan pas win 7 geinstaleerd. zelfde probleem. dus dat kan het niet zijn, weet echt niet wat ik doen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
Patriculus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:16:
Bedankt voor je reactie

Ik heb elke keer de partitie geformatteerd en dan pas win 7 geinstaleerd. zelfde probleem. dus dat kan het niet zijn, weet echt niet wat ik doen kan.
Ah ok. Ja ik denk dan toch snel aan een hardware probleem...wellicht de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
dafmay schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:59:
Ik dacht voordat ik m'n FZ ga openschroeven, eerst maar eens wat temps meten. Dit zijn de gemeten waardes (HW monitor) :

Hardware monitor ACPI
Temperature 0 43°C (109°F) \[0xC5A] (TZ00)
Temperature 1 43°C (109°F) \[0xC5A] (TZ01)

Hardware monitor Intel Mobile Core 2 Duo T7100
Temperature 0 39°C (102°F) \[0x3D] (Core #0)
Temperature 1 43°C (109°F) \[0x39] (Core #1)

Hardware monitor NVIDIA GeForce 8400M GT
Temperature 0 58°C (136°F) (GPU Core)

Ziet er eigenlijk zo slecht nog niet uit, dacht ik zelf. Denk dat ik mijn FZ toch nog maar even dicht laat totdat het echt noodzaak wordt...
Hallo Dafmay. Erg late reactie, maar die temps zijn op zich niet slecht hoor. Alleen je ACPI temps zijn wat hoog, maar dat zou ook kunnen komen doordat je een keer gereboot hebt. Volgens mij meet ie deze temps alleen bij het opstarten namelijk, daarna niet weer. Hier staan die temps doorgaans op 27°C na het 'koud' opstarten.

Wat je beeldscherm problemen betreft kan ik je helaas niet verder helpen. Behalve het controleren van de punten die Shadow al noemt kun je zelf niet veel doen ben ik bang. Tenzij je nog een andere FZ hebt om één en ander mee te testen misschien. Maar zoals je zelf ook al zegt kan het ook goed je GPU zijn, al klinkt het wel als een simpel slechte connector/kabelbreuk/switch probleem eerlijk gezegd.

Als je voortaan nog 's vragen hebt moet je me gewoon pm'en hoor. Ik kom wel regelmatig op Tweakers, maar check dit forum niet zo vaak meer merk ik.

Nieuwe F11 serie al gezien trouwens? Ik wilde binnenkort een i7 of Phenom II pc gaan bouwen en een netbook of tablet erbij nemen voor onderweg, maar na het zien van het i7 model en de best wel nette prijs zit ik toch weer te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Geen matches
ps: je kunt nog wel even testen of het wel of niet aan je GPU ligt door een extern scherm aan te sluiten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:16:
[...]
Hallo Dafmay. Erg late reactie, maar die temps zijn op zich niet slecht hoor. Alleen je ACPI temps zijn wat hoog, maar dat zou ook kunnen komen doordat je een keer gereboot hebt. Volgens mij meet ie deze temps alleen bij het opstarten namelijk, daarna niet weer. Hier staan die temps doorgaans op 27°C na het 'koud' opstarten.

Wat je beeldscherm problemen betreft kan ik je helaas niet verder helpen. Behalve het controleren van de punten die Shadow al noemt kun je zelf niet veel doen ben ik bang. Tenzij je nog een andere FZ hebt om één en ander mee te testen misschien. Maar zoals je zelf ook al zegt kan het ook goed je GPU zijn, al klinkt het wel als een simpel slechte connector/kabelbreuk/switch probleem eerlijk gezegd.

Als je voortaan nog 's vragen hebt moet je me gewoon pm'en hoor. Ik kom wel regelmatig op Tweakers, maar check dit forum niet zo vaak meer merk ik.

Nieuwe F11 serie al gezien trouwens? Ik wilde binnenkort een i7 of Phenom II pc gaan bouwen en een netbook of tablet erbij nemen voor onderweg, maar na het zien van het i7 model en de best wel nette prijs zit ik toch weer te twijfelen...
Hey Storm...long time no see :) Ja ik check het forum toch nog wel regelmatig, ook al is het hier niet echt super-actief. Maar al was het alleen maar om het topic levend te houden...

Tja het beeldscherm van mijn Vaio is jammer, maar gelukkig prima mee te werken vooralsnog. Het moet haast wel de aansluiting zijn, het beeldscherm doet het namelijk verder prima...geen issues. Laatst wel contact opgenomen met Vaio support...helaas heb ik geen garantie meer, maar dat wist ik eigenlijk al. Repareren mogelijk tegen kosten...weet nog niet hoeveel het zou gaan kosten. Als het erger wordt dan overweeg ik het...

Eergisteren een nieuw SSD aangeschaft...een OCZ Vertex Turbo, wederom de 30GB variant. Ik merktte toch een behoorlijk prestatieverlies met m'n oude...Atto benchmarks toonden dat aan. Ik heb er ook wel erg veel mee gedaan...bijv dl-en van films via nieuwsserver...en ja dan wordt er toch heel erg veel geschreven naar de HD. Maar goed...maar de Turbo versie aangeschaft na de uitstekende reviews te hebben gelezen. En ja hoor...lightning-fast ! _/-\o_ Ik haal lees snelheden van 245 Mb/s en schrijven doet ie met 150 Mb/s. Meteen een schone Win7 x64 installatie gedaan en mijn Vaio is nu weer vliegensvlug...het blijft toch een heerlijke laptop!

Ik heb laatst gekeken naar een opvolger, maar vind eigenlijk niets dat een beetje redelijk betaalbaar is (< eur 800,--) en estethisch verantwoord :) Het zou zonde zijn om teveel geld uit te geven omdat mijn FZ nog helemaal goed is eigenlijk. Ik mis alleen het mooie scherpe heldere dubbele lamp scherm dat in jouw FZ11S zit. Alleen daarvoor, en misschien voor een nieuwe Core i3/i5/i7 zou het de moeite waard zijn. Maar ook dan, doe ik eigenlijk te weinig met mijn laptop dat zo'n snelle cpu nodig heeft. Goh wat zijn alle 17" laptops (muv de Macbook) toch superlelijk! Eigenlijk maken alleen Sony (slechts sommige types) en Apple echt mooie laptops...maar dat was eignlijk al bekend.

Die nieuwe F11 serie is weer prachtig...een beest van een machine ook met een i7 en 6GB! Ga jij er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Mijn FZ voldoet op zich ook nog prima hoor. Heb zelf behalve een accu duur van rond de 20 minuten helemaal geen problemen met mijn exemplaar, en ook nooit gehad. Maar ik merk wel dat ik me steeds vaker erger aan de lage resolutie en CPU/GPU snelheid. Ik denk achteraf dat als ik gewacht had op 'één van de latere modellen met een 8600gt, of zelfs een 8400gt met meer dan de 128mb dan ik nu heb ik, ik er nog wel een jaartje mee zou kunnen. Maar hij is straks 3 jaar oud en ik heb ook gewoon wel weer zin in wat nieuws. Ik ga in ieder geval geen F11 model kopen, maar wacht even af wat Sony allemaal in de F21 gaat stoppen over een paar maanden. De GPU in het huidige model is namelijk net op 't randje voor me, en ik wil deze keer wel iets kopen waarbij ik nog wat over heb qua power met het oog op de toekomst. Ik zou dan waarschijnlijk wel gaan voor de goedkoopste configuratie. Ram voeg ik zelf wel toe, de HDD gaat toch vervangen worden door een SSD, en 't optische station sloop ik er ook gelijk uit om plaats te laten maken voor m'n 500Gb wd Scorpio. Ik heb een budget voor ogen van ongeveer 1500 euro, dus ik heb nog wat speelruimte. Maar 't kan goed zijn dat ik toch een pc neem en nog 'iets' erbij hoor. Misschien dat de 2de generatie ipad (met flash en een usb poort svp) oid ook wel goed bij m'n wensen past, en ik verwacht dat er nog wel een aantal leuke speeltjes bij gaan komen in dat segment de komende maanden. Ik heb in ieder geval nog tot Juli, dan heb ik iemand namelijk mijn FZ belooft.

Hoort dat bij SSD's trouwens, zo'n korte levensduur? Ik wil er namelijk zeker 1 hebben, of 't nou een notebook of een pc gaat worden. In mijn geval gaat ie wel voornamelijk als OS schijf dienen hoor. Ik heb veel opslag nodig, dus er komt ook sowieso een conventionele HDD bij.

Ik ben bang dat Sony zeker 200+ Euro gaat rekenen voor het vervangen van het scherm. Voor dat bedrag moet je toch ook wel ergens een los scherm of overleden FZ kunnen vinden? Misschien zelfs wel 1 met dual lamp. Is de Vaio BZ of FW serie niets voor je anders? De goedkopere modellen vallen nog net binnen je budget dacht ik, of ga je er dan te weinig op vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:02:

Hoort dat bij SSD's trouwens, zo'n korte levensduur? Ik wil er namelijk zeker 1 hebben, of 't nou een notebook of een pc gaat worden. In mijn geval gaat ie wel voornamelijk als OS schijf dienen hoor. Ik heb veel opslag nodig, dus er komt ook sowieso een conventionele HDD bij.
Een SSD heeft een beprekte levensduur, anders dan een standaard HDD. Maar bij "normaal' gebruik gaat een SSD makkelijk jaren mee. Mijn oude SSD heeft het gewoonweg erg zwaar gehad, aangezien ik bijna iedere dag wel aan het dl-en ben geweest. De nieuwe SSD zal alleen worden gebruikt als OS...uiteraard incl alle tweaks zodat zo min mogelijk wordt geschreven op de schijf.
Ik ben bang dat Sony zeker 200+ Euro gaat rekenen voor het vervangen van het scherm. Voor dat bedrag moet je toch ook wel ergens een los scherm of overleden FZ kunnen vinden? Misschien zelfs wel 1 met dual lamp. Is de Vaio BZ of FW serie niets voor je anders? De goedkopere modellen vallen nog net binnen je budget dacht ik, of ga je er dan te weinig op vooruit?
Ja zo'n bedrag had ik wel in gedachten, dus wacht ik zeker nog even totdat het probleem erger wordt (hopelijk niet!). De BZ heb ik inderdaad overwogen, maar lees daar wat vervelende verhalen over mbt geluid van ventilator. Dat is wel het laatste dat ik wil....een luidruchtige laptop. Dus nee, voorlopig nog even verder met m'n oude vertrouwde FZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Ik heb vandaag mijn namaakaccu binnen gekregen :) Ik zal mijn bevinden later posten, maar ik zit nu al ruim over de 20 min heen (mijn oude accuduur nu) en heb nu 11% verbruikt volgens Windows 7, maar hij's dan ook nog niet helemaal gecalibreerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubergaga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02-2021
ik heb nu ook windows 7 draaien op mijn fz21m maar ik kan nergens een driver vinden voor mijn mass storage device. heeft iemand een linkje naar de juiste driver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12-2024
Geen matches
Als je backlight het niet doet, sluit er dan een extern scherm op aan.
Vaak kan je het ook wel zien als je heel goed kijkt of het aan de backlight ligt, dan zie je toch nog iets van contouren.

@shadownetwork

Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ok. Even een korte review naar één cyclus van de accu.

Allereerst de bestelling: Ik had de accu voor 78 dollar incl verzendkosten besteld op ebay, dit kwam neer op zo'n 48 euro als ik het goed heb. Al snel naar mijn bestelling werd ik gebeld door een vriendelijke chinese (vrijdagochtend om 8 uur, geen studentenvriendelijke tijd, maar wel uitstekende service), haar nederigheid bezorgde mij wat plaatsvervangende schaamte, maar dat terzijde. Anyhow, volgens haar werkte de accu niet onder Windows 7 (mijn OS), en ze vroeg of ik de bestelling door wou laten gaan, uiteraard wou ik dit.

Ongeveer 2 weken later bezorgt de TNT mij het pakketje met daarin de accu, gefactureerd voor $25,- (zodat je geen importheffing hoeft te betalen vermoed ik). Bij de accu zat een cd die moest worden geinstalleerd, voor de zekerheid draaide ik deze als admin in Windows Vista compatibiliteit mode. Dit programmaatje bleek je BIOS te flashen zodat deze de accu niet afwijst. Het programma deed zijn werk, en de laptop pikte mijn accu op (ik heb't niet geprobeerd zonder dit programmaatje). Waarom ze zeiden dat't niet onder W7 werkte is mij een raadsel, ik heb wel de RC versie die in maart afloopt, maar daar zal't verschil niet zitten. Misschien dat ze uitgaan van een VAIO install van windows 7, terwijl ik een clean install gebruikte, of zijn er problemen met andere laptops (de accu is voor meerdere typen geschikten, ik heb de fz21m)

Na de accu volledig te hebben opgeladen en 2 uur te laten rusten besloot ik hem voor het eerst leeg te trekken, hd film aangezet, scherm op max en laten blazen maar. Ik ben toen zelf tv gaan kijken, en was vergeten dat mijn laptop nog stond te blazen :P Dus hoe lang die't heeft volgehouden houd je nog tegoed.

Vandaag de laptop meegenomen naar college, daar de stekker eruit getrokken en een eerste praktijktest, stroomstand op stroom besparen, helderheid op 70%, "normaal" gebruik (surfen, en hier en daar een keer een rekenprogramma (matlab/maple) laten draaien terwijl er files over het netwerk werden gekopieerd. Af en toe even weglopen en't scherm dichtklapen) Hiermee hield mijn accu het zo'n 2.15 uur vol! De laptop hangt nu weer lekker aan't stroomnet te lurken, en ik zal daarna verdere tijden posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
@dafmay:
Als je het probleem kan localiseren zou je eventueel onderdelen via Ebay kunnen bestellen. Ebay.com heeft echt veel FZ onderdelen.

Weet iemand hoe je geluid via hdmi aan de praat kan krijgen. Als ik nu met mijn tv verbind krijg ik wel beeld maar geluid uit mijn laptop boxen. Drivers geinstalleerd zelfs die van vista geprobeerd.
Bij geluidsinstellingen staat ie wel aangegeven maar er staat not plugged in. Onder vista doet ie het wel dus het is zeker wel goed ingeplugd. Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?

[ Voor 60% gewijzigd door Valinor op 12-02-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
ubergaga schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:25:
ik heb nu ook windows 7 draaien op mijn fz21m maar ik kan nergens een driver vinden voor mijn mass storage device. heeft iemand een linkje naar de juiste driver ?
Ik zal kijken of ik mijne kan opslaan. Storage driver probleem had ik ook en had me kapotgezocht en niks werkends gevonden. (misschien ben ik slecht in zoeken :P)
Uiteindelijk vista recovery gedaan, drivers gebackupped en dan weer windows 7 erop en de missende drivers uit me backup gebruikt :P

Edit: heb 2 drivers gebackupped weet niet welke je vraagteken is. Raad je aan om rechtermuisknop en dan driver installeren door de hele map te scannen, dan vind hij hem vanzelf wel.
Hoop dat het de juiste is.
http://www.megaupload.com/?d=AI5BI9ER

[ Voor 18% gewijzigd door Valinor op 12-02-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
D2FValinor schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:40:
[...]

Ik zal kijken of ik mijne kan opslaan. Storage driver probleem had ik ook en had me kapotgezocht en niks werkends gevonden. (misschien ben ik slecht in zoeken :P)
Uiteindelijk vista recovery gedaan, drivers gebackupped en dan weer windows 7 erop en de missende drivers uit me backup gebruikt :P

Edit: heb 2 drivers gebackupped weet niet welke je vraagteken is. Raad je aan om rechtermuisknop en dan driver installeren door de hele map te scannen, dan vind hij hem vanzelf wel.
Hoop dat het de juiste is.
http://www.megaupload.com/?d=AI5BI9ER
Als dat 'm niet is...ik heb toevallig afgelopen weekend een werkende x64 driver gevonden. Geef maar een gil, dan upload ik 'm dit weekend voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:37:
@dafmay:
Als je het probleem kan localiseren zou je eventueel onderdelen via Ebay kunnen bestellen. Ebay.com heeft echt veel FZ onderdelen.
Thanks voor de tip! Localiseren is voor mij echter een k*tklus, waar ik eigenlijk geen zin in heb omdat het nu eenmaal erg lastig is te constateren waar het precies aan ligt. Wellicht is het gehele scherm vervangen een optie. Tot nog toe, wanneer ik het scherm met beleid open en op een bepaalde langzame manier, dan lijkt het probleem minder vaak en erg voor te komen. Ik kijk het dus nog eventjes aan...
Weet iemand hoe je geluid via hdmi aan de praat kan krijgen. Als ik nu met mijn tv verbind krijg ik wel beeld maar geluid uit mijn laptop boxen. Drivers geinstalleerd zelfs die van vista geprobeerd.
Bij geluidsinstellingen staat ie wel aangegeven maar er staat not plugged in. Onder vista doet ie het wel dus het is zeker wel goed ingeplugd. Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?
Hmm...zo uit het hoofd, was dat niet bepaalde spdif software of een driver die je daarvoor moest installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 12-02-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubergaga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02-2021
Ok ik heb alle windows 7- 64bit drivers voor de FZ21M gevonden behalve de webcam driver dus ik ga daar nog even achteraan. Mocht iemand deze zoeken ze staan op
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=429745
ook de functie (Fn) knoppen werken nu dus dat is erg fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 06:54
Ik heb een FZ21M en krijg het niet voor elkaar om in Windows 7 Ultimate 32 bit de video driver aan de praat te krijgen. Ik heb verschillende versies geprobeerd, ook met gemodde inf files. De installaties gaan OK, maar zodra ik de laptop opnieuw opstart krijg ik eerst de Windows 7 loader te zien, maar dan gaat het scherm op zwart en blijft het zwart. Als ik vervolgens een harde reboot doe, kan ik alleen een system restore doen om weer fatsoenlijk in Windows te komen. De driver is vervolgens nog steeds niet geinstalleerd.

In de windows device manager staat Standard VGA Graphics Driver, dus dacht ik dat windows de videokaart niet goed detecteert. Met Unkown Device Identifier krijg ik wel degelijk "Chip: Nvidia G86 (GeForce 8400M GT)" te zien.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is een FZ21M uit december 2007 met nieuw 4GB geheugen ongeveer nog waard? Batterij is niet 100% meer, loopt snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Link Daar meer dan 70% onder gaan zitten denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
shadownetwork schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:00:
Link Daar meer dan 70% onder gaan zitten denk ik ;)
Is dit een type (FZ18) met dual-lamp scherm, of het goedkopere type? Ben wel benieuwd aangezien ik een "eenvoudige" FZ11E heb...met standaard scherm. Overigens een geweldige laptop, slechts het scherm kan beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Anoniem: 300382 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:53:
Wat is een FZ21M uit december 2007 met nieuw 4GB geheugen ongeveer nog waard? Batterij is niet 100% meer, loopt snel leeg.
Ik verkoop mijn FZ11S van Juni 2007 voor 300 euro binnenkort, met zo'n zelfde batterij. Geen idee of dat een goede prijs is of niet hoor, maar ik vind het wel netjes zelf. Meer dan 350 kun je denk ik niet vragen, maar het is ook maar net wat iemand er voor over heeft natuurlijk.
dafmay schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:57:
[...]

Is dit een type (FZ18) met dual-lamp scherm, of het goedkopere type? Ben wel benieuwd aangezien ik een "eenvoudige" FZ11E heb...met standaard scherm. Overigens een geweldige laptop, slechts het scherm kan beter imo.
Moeilijk te zien, volgens mij deugen die specs niet helemaal. Die 38M moet minstens 256mb GDR3 aan boord hebben toch? Ik zou ff mailen als ik jou was, als er geen eco-bright op de doos staat moet het goed zijn dacht ik. Leuke prijsjes trouwens, dan te bedenken dat ik ooit bijna 4000 gulden voor een P3 notebook heb betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:54:
[...]

Ik verkoop mijn FZ11S van Juni 2007 voor 300 euro binnenkort, met zo'n zelfde batterij. Geen idee of dat een goede prijs is of niet hoor, maar ik vind het wel netjes zelf. Meer dan 350 kun je denk ik niet vragen, maar het is ook maar net wat iemand er voor over heeft natuurlijk.

[...]

Moeilijk te zien, volgens mij deugen die specs niet helemaal. Die 38M moet minstens 256mb GDR3 aan boord hebben toch? Ik zou ff mailen als ik jou was, als er geen eco-bright op de doos staat moet het goed zijn dacht ik. Leuke prijsjes trouwens, dan te bedenken dat ik ooit bijna 4000 gulden voor een P3 notebook heb betaald...
Prijzen zijn zeker aardig. Icm jouw andere reactie hierboven geeft mij dat een aardig idee wat mij FZ heel eventueel nog zou moeten opbrengen. Meer dan eur 250-300 zal het zeker niet worden. Misschien ergens eind van dit jaar nog eens over nadenken...tot die tijd rustig verder met m'n FZ. Ik kom wel steeds weer in de verleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Als ie nog helemaal gaaf is zou ik ook niet onder de 300 gaan hoor, Vaio's verkoop je doorgaans vrij makkelijk is mijn ervaring. Ik heb 2 jaar geleden nog een 3 jaar oude Vaio p4 verkocht voor 400 piek, die was toen binnen een dag weg via de pricewatch. 't is dat ie naar een vriendin van me gaat, anders zou ik gewoon 350 vragen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
BroWnStaR schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:08:
Ik heb een FZ21M en krijg het niet voor elkaar om in Windows 7 Ultimate 32 bit de video driver aan de praat te krijgen. Ik heb verschillende versies geprobeerd, ook met gemodde inf files. De installaties gaan OK, maar zodra ik de laptop opnieuw opstart krijg ik eerst de Windows 7 loader te zien, maar dan gaat het scherm op zwart en blijft het zwart. Als ik vervolgens een harde reboot doe, kan ik alleen een system restore doen om weer fatsoenlijk in Windows te komen. De driver is vervolgens nog steeds niet geinstalleerd.

In de windows device manager staat Standard VGA Graphics Driver, dus dacht ik dat windows de videokaart niet goed detecteert. Met Unkown Device Identifier krijg ik wel degelijk "Chip: Nvidia G86 (GeForce 8400M GT)" te zien.

Iemand hier een oplossing voor?
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben ondertussen verder wezen zoeken, maar heb nog steeds geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Geen matches
BroWnStaR schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben ondertussen verder wezen zoeken, maar heb nog steeds geen oplossing gevonden.
Hier is mijn driver.
In device manager scherm klik op update driver, dan niet automatisch maar zelf selecteren en dan moet je de map selecteren die ik hier heb geupload. Als het goed is installeert ie dan automatisch de driver.

http://www.mediafire.com/?1yt3lluemgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
Geen matches
D2FValinor schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:35:
[...]

Hier is mijn driver.
In device manager scherm klik op update driver, dan niet automatisch maar zelf selecteren en dan moet je de map selecteren die ik hier heb geupload. Als het goed is installeert ie dan automatisch de driver.

http://www.mediafire.com/?1yt3lluemgz
Bedankt, maar ik heb de driver geprobeerd en blijf het probleem houden. Bij het rebooten verschijnt het Windows opstartscherm, maar daarna wordt het beeld zwart. Harde reset heeft een blauw scherm als gevolg. Als ik in safe mode opstart staat onder apparaatbeheer wel netjes 8400 GT in plaats van de Standaard VGA driver. Een nieuwe herstart geeft ook weer een blauw scherm. Heb nu weer de standaard driver geinstalleerd en hij start weer goed op. Maar helaas nog geen NVIDIA driver...

Nog meer mensen suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236408

Geen matches
Weet iemand of je die cmos batterij kan vervangen?
Het lijkt wel op een dubbele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256468

shadownetwork schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:45:
Ok. Even een korte review naar één cyclus van de accu.

Allereerst de bestelling: Ik had de accu voor 78 dollar incl verzendkosten besteld op ebay, dit kwam neer op zo'n 48 euro als ik het goed heb. Al snel naar mijn bestelling werd ik gebeld door een vriendelijke chinese (vrijdagochtend om 8 uur, geen studentenvriendelijke tijd, maar wel uitstekende service), haar nederigheid bezorgde mij wat plaatsvervangende schaamte, maar dat terzijde. Anyhow, volgens haar werkte de accu niet onder Windows 7 (mijn OS), en ze vroeg of ik de bestelling door wou laten gaan, uiteraard wou ik dit.

Ongeveer 2 weken later bezorgt de TNT mij het pakketje met daarin de accu, gefactureerd voor $25,- (zodat je geen importheffing hoeft te betalen vermoed ik). Bij de accu zat een cd die moest worden geinstalleerd, voor de zekerheid draaide ik deze als admin in Windows Vista compatibiliteit mode. Dit programmaatje bleek je BIOS te flashen zodat deze de accu niet afwijst. Het programma deed zijn werk, en de laptop pikte mijn accu op (ik heb't niet geprobeerd zonder dit programmaatje). Waarom ze zeiden dat't niet onder W7 werkte is mij een raadsel, ik heb wel de RC versie die in maart afloopt, maar daar zal't verschil niet zitten. Misschien dat ze uitgaan van een VAIO install van windows 7, terwijl ik een clean install gebruikte, of zijn er problemen met andere laptops (de accu is voor meerdere typen geschikten, ik heb de fz21m)

Na de accu volledig te hebben opgeladen en 2 uur te laten rusten besloot ik hem voor het eerst leeg te trekken, hd film aangezet, scherm op max en laten blazen maar. Ik ben toen zelf tv gaan kijken, en was vergeten dat mijn laptop nog stond te blazen :P Dus hoe lang die't heeft volgehouden houd je nog tegoed.

Vandaag de laptop meegenomen naar college, daar de stekker eruit getrokken en een eerste praktijktest, stroomstand op stroom besparen, helderheid op 70%, "normaal" gebruik (surfen, en hier en daar een keer een rekenprogramma (matlab/maple) laten draaien terwijl er files over het netwerk werden gekopieerd. Af en toe even weglopen en't scherm dichtklapen) Hiermee hield mijn accu het zo'n 2.15 uur vol! De laptop hangt nu weer lekker aan't stroomnet te lurken, en ik zal daarna verdere tijden posten.
Heb je een linkje waar je deze batterij gekocht heb, ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe batterij voor men fz11e, mijn laptop geeft sinds een paar maanden aan dat er gewoon geen batterij meer inzit, dus die is volledig dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geen matches
Mijn accu was van discounteveryday ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256468

Geen matches
shadownetwork schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:18:
thx, ga er één van de dagen eentje van bestellen, eindelijk terug mobiel zonder draad :D

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 256468 op 17-05-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360094

Ik heb sinds februari 2008 een fz21m. Nooit problemen mee gehad totdat ongeveer 2 maanden geleden mijn scherm af en toe rare stipjes/vegen/strepen begon te vertonen. Er kwamen vooral veel groene korrels in beeld maar door het scherm anders te kantelen kon dit meestal (tijdelijk) verholpen worden. Inmiddels is de situatie verergerd en is het beeld continu anders dan hoort. Zie hieronder. Er is qua tekst niet zoveel aan de hand maar zodra er kleuren in het spel komen (foto's en filmpjes) is er eigenlijk niet normaal met de laptop meer te werken. Sony wist alleen te vertellen dat het probleem bij hen niet bekend is. Als ik de laptop via hdmi aan mijn tv link heb ik wel normaal beeld op mijn tv. Betekent dit dat er iets mis is met het scherm, of de verbinding tussen laptop en scherm? Wat nu te doen? Zie hieronder voor foto's van probleem. Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/4126/img0380ip.jpgAfbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/3183/img0381e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geen matches
shadownetwork schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:18:
Sh*t blijkbaar is deze shop niet meer op Ebay...heb gezocht maar geen shop met deze naam :( Ik ga eens verder zoeken, maar mocht jij misschien aanvullende info hebben dan hoor ik het graag. Ik wil niet zomaar ergens een niet-originele accu vandaan halen, je weet het immers maar nooit. Dan heeft mijn voorkeur een accu die reeds iemand heeft besteld en uitgetest...jij dus :) Anyway...thanks.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste