Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Shivan_20 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
[...]

Nog geen ervaring met deze HD, maar ben wel van plan zoiets binnenkort ook te installeren.
Ben wel benieuwd hoe je daarna je windows erop knalt? Kan je dan gewoon je recovery cd's erin gooien en zet ie alles dat terug naar de toestand zoals ie uit de doos kwam? Of moet je een originele (of geslipstreamde) vista/xp cd/dvd hebben en deze dan met een normale windows install installeren?
Gewoon recovery cd's erin, en draaien maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Shivan_20 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:39:
[...]

Nog geen ervaring met deze HD, maar ben wel van plan zoiets binnenkort ook te installeren.
Ben wel benieuwd hoe je daarna je windows erop knalt? Kan je dan gewoon je recovery cd's erin gooien en zet ie alles dat terug naar de toestand zoals ie uit de doos kwam? Of moet je een originele (of geslipstreamde) vista/xp cd/dvd hebben en deze dan met een normale windows install installeren?
Met bijv Acronis True Image kun je een image maken van je huidige windows installatie en deze terugzetten op een nieuw gemaakte partitie op de nieuwe HD. Dat lukt eigenlijk altijd wel omdat de image niet gekoppeld is aan een bepaalde hardware (is mijn ervaring). Wel kan het belangrijk zijn de originele partitie grootte (oude HD) aan te houden.

Ik ga meteen een verse Vista x64 installatie doen op de nieuwe HD...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-11-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week bij de MM VAIO VGNAR71S.NL3 voor €1.288,-
klik op de afbeelding voor een grotere weergave
Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/th_mmutrecht.jpg

Pricewatch

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yankee71
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11-2008
kan er iemand mij vertellen hoe ik nu juist weeet welke driver ik moet downloaden bij laptopvideo2go.com
voor mijn VGN-FZ31Z, Nvidia 8600M GS?
ik kan er niet zo goed aan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
yankee71 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:13:
kan er iemand mij vertellen hoe ik nu juist weeet welke driver ik moet downloaden bij laptopvideo2go.com
voor mijn VGN-FZ31Z, Nvidia 8600M GS?
ik kan er niet zo goed aan uit
proberen, proberen, proberen....ik heb vele verschillende drivers geprobeerd...en daarna altijd een Windows Experience Index update gedraaid. Zodoende heb je een indicatie vwb graphics (Aero).

Op de volgende pagina heeft iemand een overzicht van drivers en benchmarks, maar wel voor de 8600M GT. Ik weet niet het verschil is met jouw videokaart.

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=19567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yankee71
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11-2008
dafmay schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:36:
[...]

proberen, proberen, proberen....ik heb vele verschillende drivers geprobeerd...en daarna altijd een Windows Experience Index update gedraaid. Zodoende heb je een indicatie vwb graphics (Aero).

Op de volgende pagina heeft iemand een overzicht van drivers en benchmarks, maar wel voor de 8600M GT. Ik weet niet het verschil is met jouw videokaart.

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=19567
merci voor de help ik heb het door te filteren gevonden
en ik heb ondertussen mijn helderheidsknoppen werkend door alles fz3 drivers en ullities te installeren ik had de eerste keer alleen de ullities hier van geinstalleerd daarmee dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist een Hitachi Travelstar 7k320 (SATA2, 320GB, 7200rpm, 16MB cache) besteld. Maar ik zie nu net pas dat het een SATA2 betreft. Zou dit een probleem kunnen opleveren op mijn FZ11E ? Mijn huidige 7k200 (100GB) is dacht ik SATA.

Inmiddels de HD geinstalleerd, geen problemen. Meteen maar een schone Vista x64 Ultimate installatie gedaan. De HD is razendsnel, Windows Performance Index geeft nu een score van 5.7 aan. Met mijn "oude" schijf was dat 5.5. De HD is geruisloos, ik hoor 'm niet..zelfs niet onder full load. Kortom zeer tevreden.

[ Voor 103% gewijzigd door dafmay op 07-11-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:30:
Zojuist een Hitachi Travelstar 7k320 (SATA2, 320GB, 7200rpm, 16MB cache) besteld. Maar ik zie nu net pas dat het een SATA2 betreft. Zou dit een probleem kunnen opleveren op mijn FZ11E ? Mijn huidige 7k200 (100GB) is dacht ik SATA.

Inmiddels de HD geinstalleerd, geen problemen. Meteen maar een schone Vista x64 Ultimate installatie gedaan. De HD is razendsnel, Windows Performance Index geeft nu een score van 5.7 aan. Met mijn "oude" schijf was dat 5.5. De HD is geruisloos, ik hoor 'm niet..zelfs niet onder full load. Kortom zeer tevreden.
een score van 5.5 in een fz11e?
ik heb ook een fz11e maar mijn score is maar 3.7.
Zou dit aan de drivers kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:09:
[...]

een score van 5.5 in een fz11e?
ik heb ook een fz11e maar mijn score is maar 3.7.
Zou dit aan de drivers kunnen liggen?
Neen, dat is puur de harddisk...vergelijk maar eens de specs van jouw schijf met mijn Hitachi. Ik haalde met de standaard Fujitsu HD ook slechts een score van 3.7.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 15-11-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Beste mensen,

Ik probeer op mijn FZ11E de Sigmatel audio zover te krijgen dat ie via hdmi digitale output geeft (DD5.1 / DTS). Ik heb de laatste drivers geinstalleerd adhv tip van Kacperk :

Spdif (DTS en DD) via HDMI

In Sound (Configuratiescherm) zie ik nu "Digital Output Device (HDMI)" staan, echter met status "not plugged in". Ik krijg dus ook geen enkel geluid via mijn versterker (aangesloten via digitale toslink optische kabel).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Hey mensen,

heb hier een vgn fz31z en ik zou graag willen weten hoe je met een knopje het beelscherm kan uitschakelen terwijl de laptop zelf gewoon door blijft functioneren. Is dit mogelijk, heb zelf nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
blubbers schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:40:
Hey mensen,

heb hier een vgn fz31z en ik zou graag willen weten hoe je met een knopje het beelscherm kan uitschakelen terwijl de laptop zelf gewoon door blijft functioneren. Is dit mogelijk, heb zelf nog niks kunnen vinden.
Zie : http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=96467

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 16-11-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik zou graag mijn S1 behouden voor een andere functie. Is er een tweak waarmee je bijv. Ctrl + S1 kan programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
blubbers schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:51:
Ik zou graag mijn S1 behouden voor een andere functie. Is er een tweak waarmee je bijv. Ctrl + S1 kan programmeren?
Shortcut naar MonitorOff op desktop of in snelstart menu plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hier is het konijn weer,

Ik heb nu gemerkt (en ik denk dat het al langer is, sinds de reparatie aan het scherm), dat mijn LCD paneel weer twee onregelmatigheden vertoond, als de de achtergrond helemaal wit is...

De schijf heeft op één moment een tijdje geleden heel even getikt, en wat denkt een tweaker dan (en dus de RMA-dienst) ?

Dat HyperBart zijn glanzende FZ21M (zonder één krasje op de bovenkant) op de grond heeft laten vallen...

Hoe controleert de RMA dienst dit dan, want ik neem 'm natuurlijk mee in een Dell rugzak (heel veilig, echt, er zit massa's mousse en verstevigde randen in), maar ik geloof niet dat het zo fel kan schokken dat mijn laptop er gaar door is. Maar ik kan me voorstellen dat Sony een soort sensor heeft die heel gevoelig staat, waardoor ze zeggen van "oh oh, te veel schokken gehad, die is gevallen" oid.

Dus, ik wou gewoon de mening hier eens horen, want ik heb nog een jaartje garantie en ben van plan 'm dan weer in de zomervakantie op te sturen maar nu al een case aan te laten maken...

EDIT: btw, mag je eigenlijk je schijf zelf vervangen zonder dat de warranty void is ?

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 18-11-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
HyperBart schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:50:
Hier is het konijn weer,

Ik heb nu gemerkt (en ik denk dat het al langer is, sinds de reparatie aan het scherm), dat mijn LCD paneel weer twee onregelmatigheden vertoond, als de de achtergrond helemaal wit is...

De schijf heeft op één moment een tijdje geleden heel even getikt, en wat denkt een tweaker dan (en dus de RMA-dienst) ?

Dat HyperBart zijn glanzende FZ21M (zonder één krasje op de bovenkant) op de grond heeft laten vallen...

Hoe controleert de RMA dienst dit dan, want ik neem 'm natuurlijk mee in een Dell rugzak (heel veilig, echt, er zit massa's mousse en verstevigde randen in), maar ik geloof niet dat het zo fel kan schokken dat mijn laptop er gaar door is. Maar ik kan me voorstellen dat Sony een soort sensor heeft die heel gevoelig staat, waardoor ze zeggen van "oh oh, te veel schokken gehad, die is gevallen" oid.

Dus, ik wou gewoon de mening hier eens horen, want ik heb nog een jaartje garantie en ben van plan 'm dan weer in de zomervakantie op te sturen maar nu al een case aan te laten maken...

EDIT: btw, mag je eigenlijk je schijf zelf vervangen zonder dat de warranty void is ?
Je mag van een laptop de schijf en het ramgeheugen zonder consequenties voor de garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:23:
Beste mensen,

Ik probeer op mijn FZ11E de Sigmatel audio zover te krijgen dat ie via hdmi digitale output geeft (DD5.1 / DTS). Ik heb de laatste drivers geinstalleerd adhv tip van Kacperk :

Spdif (DTS en DD) via HDMI

In Sound (Configuratiescherm) zie ik nu "Digital Output Device (HDMI)" staan, echter met status "not plugged in". Ik krijg dus ook geen enkel geluid via mijn versterker (aangesloten via digitale toslink optische kabel).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt.
*bump* ... niemand een oplossing voor deze issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Hey mensen,

ik krijg ontzettende hoofdpijn van mijn monitor, welke zijn optimale instellingen bij het nvidia control center? Heb alles op standaard staan, alles op 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Hoe bedoel je eigenlijk ? Wat is alles op 50 % hebben staan ?

Je helderheid ? zet die eens wat hoger... of net lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
HyperBart schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:07:
Hoe bedoel je eigenlijk ? Wat is alles op 50 % hebben staan ?

Je helderheid ? zet die eens wat hoger... of net lager
Helderheid, contrast en gamma op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Hey mensen,

was net m'n hardeschijf inhoud eens aan het bekijken, m'n schijfbeheer zegt dat ik al 70gb heb vol zitten en als ik alle maps samen neem (incl. verborgen) dan zie ik maar 25gb. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
blubbers schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:03:
Hey mensen,

was net m'n hardeschijf inhoud eens aan het bekijken, m'n schijfbeheer zegt dat ik al 70gb heb vol zitten en als ik alle maps samen neem (incl. verborgen) dan zie ik maar 25gb. Zie ik iets over het hoofd?
Groeten is niet nodig op GoT, je post is op zich al een groet naar ons toe die we graag ontvangen. :)

Heb je systeembestanden weergeven aangezet ?

Dit zijn wel kleine zoekvraagjes die je even kan vinden door eens google te doorspitten... Eerst even zoeken dus... Verder zijn ze ook niet echt Vaio gerelateerd.

Dit gezegd zijnde: dit zijn mijn kleureninstellingen, nog nooit last gehad met mijn FZ21M van mijn ogen of hoofd (heb ik uberhaupt bijna nooit)

Afbeeldingslocatie: http://lithion.sin.khk.be/Beeldscherm%20FZ21M.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 19-11-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
HyperBart schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:10:
[...]

Groeten is niet nodig op GoT, je post is op zich al een groet naar ons toe die we graag ontvangen. :)

Heb je systeembestanden weergeven aangezet ?

Dit zijn wel kleine zoekvraagjes die je even kan vinden door eens google te doorspitten... Eerst even zoeken dus... Verder zijn ze ook niet echt Vaio gerelateerd.

Dit gezegd zijnde: dit zijn mijn kleureninstellingen, nog nooit last gehad met mijn FZ21M van mijn ogen of hoofd (heb ik uberhaupt bijna nooit)

[afbeelding]
Waar kan ik dat aanzetten? :)

Edit, heb het aangezet, maar er veranderd niks.

[ Voor 3% gewijzigd door blubbers op 19-11-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Gooi die instellingen dan echt eens helemaal om, dan weet je tenminste of je instlelingen doorgevoerd worden en geactiveerd zijn...

Anders heb je iets aan je ogen....

• DaSaN
blubbers schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:13:
[...]

Waar kan ik dat aanzetten? :)

Edit, heb het aangezet, maar er veranderd niks.
Verwijder je systeemherstelpunten eens, dat kan aardig oplopen (had laatst 40 gb aan herstelpunten)

• blubbers
Heb deze verwijderd maar nu is er nog steeds 7gb die ik niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
HyperBart schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:50:
Hier is het konijn weer,

Gelinkt aan deze post moet ik nu ook weer constateren dat enkele pixels verspreid over het hele scherm (ongeveer 5) een regenboog-kleur weergeven, precies alsof er een drupje water ophangt als je zo eens speeksel tegen je scherm laat vliegen bij het praten ofzo, je weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Sinds een tijdje als ik een dvd kijk vanaf de hardeschijf op fullscreen, zie ik in het begin van de film nogal wat strepen in beeld om de paar seconden. Meestal na een minuut of 10 is dit dan wel over maar ik vindt dit vrij storend.
Dit komt ook voor als ik mijn laptop op mijn philips 32 inch tv aansluit doormiddel van een hdmi kabel. Het probleem doet zich voor met verschillende dvdspelers (powerdvd, windvd en de vlc player) dus daar zou het niet aanliggen, zelf dacht ik aan de video kaart die het misschien niet trekt maar weet dat niet zeker. Heb een VGN-FZ 21M hebben hier er meer mensen last van met deze laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk SO-DIMM geheugen zit er in deze laptop? Wil het bestaande 2x1 GB vervangen door 2x2GB.

Er bestaat ddr2 800. Past dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
bij deze werkt het geheugen altijd op 667mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat de chipset snelheid 800mhz is.

Het gaat om de FZ31M

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Dat werkt gewoon hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:41:
Welk SO-DIMM geheugen zit er in deze laptop? Wil het bestaande 2x1 GB vervangen door 2x2GB.

Er bestaat ddr2 800. Past dit?
Het type geheugen dat je moet hebben is PC2-5300. Alleen de FSB draait bij deze chipset op 800MHz, voor het geheugen is het maximum 667MHz. Sneller geheugen kopen heeft alleen zin als je dit ziet als toekomstige investering voor een ander systeem, in je FZ zal het namelijk wel werken maar gewoon op 667MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
kiefty14 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:48:
Sinds een tijdje als ik een dvd kijk vanaf de hardeschijf op fullscreen, zie ik in het begin van de film nogal wat strepen in beeld om de paar seconden. Meestal na een minuut of 10 is dit dan wel over maar ik vindt dit vrij storend.
Dit komt ook voor als ik mijn laptop op mijn philips 32 inch tv aansluit doormiddel van een hdmi kabel. Het probleem doet zich voor met verschillende dvdspelers (powerdvd, windvd en de vlc player) dus daar zou het niet aanliggen, zelf dacht ik aan de video kaart die het misschien niet trekt maar weet dat niet zeker. Heb een VGN-FZ 21M hebben hier er meer mensen last van met deze laptop
Lastig. Heb je de lens van je optische drive al eens schoongemaakt, en beweegt het nog helemaal soepel en vrij in z'n behuizing? Heb je al eens nieuwere video drivers geïnstalleerd? Er zijn wel problemen bekend met de 8400GT, maar of dit daar ook onder kan vallen kan ik zo niet te zeggen. Je zou 's wat benchmark tests kunnen doen om te checken of deze nog goed functioneert, mocht je dit doen houd dan ook de temperatuur van GPU in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik heb vorige week de harde schijf van mijn FZ31Z vervangen door een 320 gb Western Digital Raptor black 7200 rpm schijf. Moet zeggen dat het echt een hele verbetering is. Alles loopt veel beter en soepeler. Je merkt gewoon dat spellen die eerst een beetje stroef liepen nu opeens heel vloeiend gaan.
Enig nadeel is dat mijn laptop niet meer fluisterstil is. Je hoort de schijf, klinkt een beetje als je laptop ventilator draait, maar dan minder hard. Heb er zelf niet echt last van en dankzij die snelheidswinst is het het ook dik waard :D

Op zich begrijp ik nu wel waarom sony 4200 rpm schijven erin heeft gedaan. Maakt het apparaat wel echt onwijs stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:27:
Ik heb vorige week de harde schijf van mijn FZ31Z vervangen door een 320 gb Western Digital Raptor black 7200 rpm schijf. Moet zeggen dat het echt een hele verbetering is. Alles loopt veel beter en soepeler. Je merkt gewoon dat spellen die eerst een beetje stroef liepen nu opeens heel vloeiend gaan.
Enig nadeel is dat mijn laptop niet meer fluisterstil is. Je hoort de schijf, klinkt een beetje als je laptop ventilator draait, maar dan minder hard. Heb er zelf niet echt last van en dankzij die snelheidswinst is het het ook dik waard :D

Op zich begrijp ik nu wel waarom sony 4200 rpm schijven erin heeft gedaan. Maakt het apparaat wel echt onwijs stil.
Grappig. Ik heb gisteren een Seagate Momentus 7200.3 320GB aangeschaft. In diverse testen komen deze en de WD Scorpio Black als snelste uit de test. Ik ben dus voor de Seagate gegaan, al had ik vantevoren gelezen over het klikgeluid. Jij hebt het dus ook met jouw WD. Is inderdaad het enige minpuntje, de snelheid maakt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dafmay schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:39:
[...]

Grappig. Ik heb gisteren een Seagate Momentus 7200.3 320GB aangeschaft. In diverse testen komen deze en de WD Scorpio Black als snelste uit de test. Ik ben dus voor de Seagate gegaan, al had ik vantevoren gelezen over het klikgeluid. Jij hebt het dus ook met jouw WD. Is inderdaad het enige minpuntje, de snelheid maakt alles goed.
Klikgeluid heb ik gelukkig niet. Dat was ook de reden waarom ik voor de WD ben gegaan. Had ook op internet gevonden dat WD een oplossing had voor als er een klikgeluid zou voorkomen, dus daarom maar voor WD gekozen.
Alleen hij is niet zo stil als de standaard schijf maarja Fujitsu staat bekend om zijn onwijs stille schijven en een 7200 rpm kan je natuurlijk niet zo stil als een 4200 schijf houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:52:
[...]

Klikgeluid heb ik gelukkig niet. Dat was ook de reden waarom ik voor de WD ben gegaan. Had ook op internet gevonden dat WD een oplossing had voor als er een klikgeluid zou voorkomen, dus daarom maar voor WD gekozen.
Alleen hij is niet zo stil als de standaard schijf maarja Fujitsu staat bekend om zijn onwijs stille schijven en een 7200 rpm kan je natuurlijk niet zo stil als een 4200 schijf houden :)
Hmm...dat is balen. HD retour brengen is denk ik geen mogelijkheid? (zou ik even moeten navragen bij Informatique)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Is iedereen z'n hdd aan het vervangen ofzo? :D

Ik heb zelf net twee 500Gb WD Scorpio blue's besteld voor een kameraad met een FZ en mezelf. Volgens Tom is deze maar een fractie langzamer dan de 320 Gb 7.200 rpm Scorpio Black. Ben benieuwd of ze ook een beetje stil zijn, laat het volgende week wel even weten als ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:00:
Is iedereen z'n hdd aan het vervangen ofzo? :D

Ik heb zelf net twee 500Gb WD Scorpio blue's besteld voor een kameraad met een FZ en mezelf. Volgens Tom is deze maar een fractie langzamer dan de 320 Gb 7.200 rpm Scorpio Black. Ben benieuwd of ze ook een beetje stil zijn, laat het volgende week wel even weten als ze binnen zijn.
:) Hoor graag hoe stil de WD's van jou zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 29-12-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
Kunnen jullie mij vertellen uit jullie bevindingen of het plaatsen van een 7200 rpm schijf nadelige gevolgen heeft voor de accu duur van de laptop. Ik heb een 21M en ik zit er ook aan te denken om de schijf in mn beestje te gaan vervangen door een sneller exemplaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
LVVK schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:05:
Kunnen jullie mij vertellen uit jullie bevindingen of het plaatsen van een 7200 rpm schijf nadelige gevolgen heeft voor de accu duur van de laptop. Ik heb een 21M en ik zit er ook aan te denken om de schijf in mn beestje te gaan vervangen door een sneller exemplaar. :)
Ik kan je daar helaas niets zinnigs over zeggen aangezien de accu van mijn laptop uberhaupt al abominabel slecht is. Maar ik kan mij herinneren dat in het algemeen 7200rpm hd's de accu weinig extra belasten tov een 5400rpm schijf.

Ps a.s. vrijdag langs Informatique om mijn Seagate Momentus 7200.3 maar weer om te ruilen tegen een WD Scorpio Black. Hopelijk heeft dat type niet de hinderlijke tik/click...

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 29-12-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dafmay schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:02:
[...]

Ik kan je daar helaas niets zinnigs over zeggen aangezien de accu van mijn laptop uberhaupt al abominabel slecht is. Maar ik kan mij herinneren dat in het algemeen 7200rpm hd's de accu weinig extra belasten tov een 5400rpm schijf.

Ps a.s. vrijdag langs Informatique om mijn Seagate Momentus 7200.3 maar weer om te ruilen tegen een WD Scorpio Black. Hopelijk heeft dat type niet de hinderlijke tik/click...
Je kan ook anders effe een nieuwe seagate vragen, garantie :P

About accuduur: Accuduur gaat wel wat achteruit maar valt best mee. Daarnaast gebruik ik altijd de stekker dus kan er niet echt veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:36:
[...]
Je kan ook anders effe een nieuwe seagate vragen, garantie :P
Jazeker. Ik wacht nog een paar dagen af, of misschien het minieme click-geluid went. Het is namelijk geen echt probleem, het is alleen dat ik een volledig stille HD gewend ben. Anders wil ik eerst een WD proberen, maar natuurlijk alleen als dit onder de "afkoelingsperiode" valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
D2FValinor schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:36:
[...]
About accuduur: Accuduur gaat wel wat achteruit maar valt best mee. Daarnaast gebruik ik altijd de stekker dus kan er niet echt veel over zeggen.
Oke dat is goed om te horen. Denk dat ik een dezer dagen maar eens een schijfje bestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dafmay schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:04:
[...]

Jazeker. Ik wacht nog een paar dagen af, of misschien het minieme click-geluid went. Het is namelijk geen echt probleem, het is alleen dat ik een volledig stille HD gewend ben. Anders wil ik eerst een WD proberen, maar natuurlijk alleen als dit onder de "afkoelingsperiode" valt.
Het is maar wat men onder stil verstaat :) Misschien is de Seagate wel stiller.
Ik had mijne bij alternate gehaald en had eigenlijk al de keus gemaakt, maar vroeg toch aan die gast welke ik zou moeten nemen. Hij zei Seagate. Dus ik vroeg welke stiller was en toen zei hij WD. Maarja dat is de mening van die verkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:07:
[...]

Het is maar wat men onder stil verstaat :) Misschien is de Seagate wel stiller.
Ik had mijne bij alternate gehaald en had eigenlijk al de keus gemaakt, maar vroeg toch aan die gast welke ik zou moeten nemen. Hij zei Seagate. Dus ik vroeg welke stiller was en toen zei hij WD. Maarja dat is de mening van die verkoper :P
Het gaat mij puur en alleen om het click/tikgeluid. Verder is de HD prima stil en supersnel. Ik kijk het dus nog een paar dagen aan. Als ik mij dan nog stoor aan dat geluid, dan maak ik een retour ritje richting Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Storm316 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:36:
[...]

Lastig. Heb je de lens van je optische drive al eens schoongemaakt, en beweegt het nog helemaal soepel en vrij in z'n behuizing? Heb je al eens nieuwere video drivers geïnstalleerd? Er zijn wel problemen bekend met de 8400GT, maar of dit daar ook onder kan vallen kan ik zo niet te zeggen. Je zou 's wat benchmark tests kunnen doen om te checken of deze nog goed functioneert, mocht je dit doen houd dan ook de temperatuur van GPU in de gaten.
Ik heb het vermoeden dat het misschien aan het upscalen kan liggen ofzow. Heb momenteel sommige films op een externe hd staan en dan zijn de strepen in beeld veel minder en de laatste tijd zijn ze helemaal weg ( afkloppen ) maar het kan dus ook aan de interne hardeschijf liggen.

Maar zal binnenkort wel is een keer benchmarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vandaag de Seagate HD retour gebracht naar Informatique, omgewisseld voor een WD Scorpio Black 320GB. Nu gelukkig geen hinderlijk tik-geluid meer :Y

Edit : HD is razendsnel en ook nog eens redelijk stil...een aanrader.

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 05-01-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ok mensen :) Ik heb toch maar besloten om voor een AW11M/H te gaan. De 18.4 inch Vaio.

Redenen waarom ik dat gedaan heb zijn eigenlijk als volgt, ik heb altijd op een 17 inch laptop gewerkt, en dan ga je er toch op een 16.4 op achteruit. :)

En ik vind het stom dat ze zo'n 4200 rpm schijf erin doen :)

Nu ben ik toch wel benieuwd, ik las op veel revieuws van de FW serie dat je continu dat lampje hebt knipperen van je HD activiteit. Wij hebben hier 2 van die AW11 m/h 's staan. En die doen het ook :)

Dus waar dat door komt..? :) Hier zit namelijk gewoon een 5400 rpm schijf in.

Heb automatic degrafmentation uit staan in vista, en ook indexering..

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
dafmay schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:26:
Vandaag de Seagate HD retour gebracht naar Informatique, omgewisseld voor een WD Scorpio Black 320GB. Nu gelukkig geen hinderlijk tik-geluid meer :Y

Edit : HD is razendsnel en ook nog eens redelijk stil...een aanrader.
Nou dan heb je net pech gehad met die Seagate. Ik heb zelf een WD Scorpio Black 7200 rpm 320 gb met 16 mb buffer. En die maakt echt de meest vreemde geluiden.

Tis niet constant.. Maar af en toe hoor je opeens een soort Click en af en toe een Beep.

Het kan opzich geen kwaad, alleen soms schrik je je gewoon echt de pleuris en zit je met eern brok ik je keel van.. zou hij stuk zijn? 8)

Maar het is dus normaal bij die scorpio series.

Ik heb er spijt van dat ik iig geen Seagate heb genomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Alcje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:38:
[...]
Nou dan heb je net pech gehad met die Seagate. Ik heb zelf een WD Scorpio Black 7200 rpm 320 gb met 16 mb buffer. En die maakt echt de meest vreemde geluiden.

Tis niet constant.. Maar af en toe hoor je opeens een soort Click en af en toe een Beep.

Het kan opzich geen kwaad, alleen soms schrik je je gewoon echt de pleuris en zit je met eern brok ik je keel van.. zou hij stuk zijn? 8)

Maar het is dus normaal bij die scorpio series.

Ik heb er spijt van dat ik iig geen Seagate heb genomen :X
Toch apart dat gebruikservaringen soms zo uiteenlopen. Mijn WD draait tot nu toe soepeltjes, zonder tikken of beeps. Wel hoor je 'm zoemen, stil is ie niet. Maar verder ben ik tevreden.

Als ik jou was dan zou ik de WD toch eens na laten kijken, die geluiden zijn echt niet goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dafmay schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Toch apart dat gebruikservaringen soms zo uiteenlopen. Mijn WD draait tot nu toe soepeltjes, zonder tikken of beeps. Wel hoor je 'm zoemen, stil is ie niet. Maar verder ben ik tevreden.

Als ik jou was dan zou ik de WD toch eens na laten kijken, die geluiden zijn echt niet goed hoor.
ben blij te horen dat je van dat tick geluid af bent :) Ja dat zoemen hoor je wel als je in een stille kamer zit. Is de seagate stiller?

@Alcje: Ik zou hem ook terugbrengen. Kan niet goed zijn, vooral met de beep.

De WD nam ik omdat ik na 1 week het internet afstruinen tot de conclusie kwam dat de tick kans bij de WD veel kleiner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:06:
[...]

ben blij te horen dat je van dat tick geluid af bent :) Ja dat zoemen hoor je wel als je in een stille kamer zit. Is de seagate stiller?

@Alcje: Ik zou hem ook terugbrengen. Kan niet goed zijn, vooral met de beep.

De WD nam ik omdat ik na 1 week het internet afstruinen tot de conclusie kwam dat de tick kans bij de WD veel kleiner was.
Inmiddels heb ik de HD op Vraag&Aanbod gezet. De HD maakt voor mijn doen toch net teveel geluid. Het is zeker niet erg, maar voor mij net iets te veel. Het is immers een laptop en geen desktop. En mijn oude vertrouwde Hitachi 7k100 is bijna even snel en geruisloos. Voor de liefhebbers....

V&A aangeboden: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 08-01-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
wow, doe je wel heel snel. Is het echt zo hard. Als de seagate echt zoveel stiller is moet ik misschien ook maar overstappen :S Al loop ik dan misschien de kans het clicking geluid te krijgen maarja dan maar garantie gebruiken totdat ze me een goede geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:15:
wow, doe je wel heel snel. Is het echt zo hard. Als de seagate echt zoveel stiller is moet ik misschien ook maar overstappen :S Al loop ik dan misschien de kans het clicking geluid te krijgen maarja dan maar garantie gebruiken totdat ze me een goede geven.....
Nah het valt best wel mee met geluid, maar voor mij persoonlijk net te veel. Ook omdat ik mijn Hitachi gewoon helemaal niet hoor...en dat is voor mij dan toch de benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Het duurde even, maar de WD Scorpio Blue 500Gb zit er in en draait heerlijk stil. Hij is stiller dan de Seagate 160Gb die origineel in m'n FZ zat, en blijft ook erg koel.Tijdens het overzetten van 60Gb aan data kwam 'ie niet boven de 36 graden. Heb 'm verder niet gebenchmarked, dat geloof ik wel.

Kan iemand m'n geheugen misschien even opfrissen hoe ik de recovery partitie verwijder van m'n 'oude' hdd die nu als externe dienst gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Beste mensen,

Ik kan van mijn broertje een Sony Vaio VGN-FZ38M overnemen. Het apparaat is een half jaar oud. Hoe zit het met de accu van dit type. Die van hem is nu al stuk, en krijgt binnenkort onder garantie waarschijnlijk een nieuwe accu, waarna ik hem overneem. (hij gaat over op een macbook)

Verder hoop ik middels dit topic ( en jullie hulp natuurlijk) en de voorgaande delen, de computer wat beter te leren kennen.

m.vr.gr.
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:28:
Het duurde even, maar de WD Scorpio Blue 500Gb zit er in en draait heerlijk stil. Hij is stiller dan de Seagate 160Gb die origineel in m'n FZ zat, en blijft ook erg koel.Tijdens het overzetten van 60Gb aan data kwam 'ie niet boven de 36 graden. Heb 'm verder niet gebenchmarked, dat geloof ik wel.

Kan iemand m'n geheugen misschien even opfrissen hoe ik de recovery partitie verwijder van m'n 'oude' hdd die nu als externe dienst gaat doen?
Klinkt goed de Scorpio Blue 500GB HD. Zoals je kunt lezen heb ik mijn Black versie weer de deur uit gedaan, die maakte toch te veel geluid. Ik ga binnenkort mischien ook maar voor de Blue...

Ik gebruik zelf voor partities maken/aanpassen Acronis Disk Director. Erg handige app, kan zelfs OS partitie resizen binnen windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
dafmay schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:01:
[...]

Klinkt goed de Scorpio Blue 500GB HD. Zoals je kunt lezen heb ik mijn Black versie weer de deur uit gedaan, die maakte toch te veel geluid. Ik ga binnenkort mischien ook maar voor de Blue...

Ik gebruik zelf voor partities maken/aanpassen Acronis Disk Director. Erg handige app, kan zelfs OS partitie resizen binnen windows zelf.
Ik heb zelf geen ervaring met 7.200 rpm schijven in m'n Vaio, maar kan je deze van harte aanbevelen. Het is mijn eerste schijf die ook daadwerkelijk de opgeven snelheden haalt via usb, en volgens Tom scheelt het maar 0,3% qua snelheid met de 320Gb 7.200 variant, onmerkbaar dus. En 't is toch weer een 170Gb extra opslag voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Bedankt voor de tip, maar 't was al klaar. Ik heb Aeseus Partition Manager 3.0 gebruikt. Gratis & supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Jos84 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:30:
Beste mensen,

Ik kan van mijn broertje een Sony Vaio VGN-FZ38M overnemen. Het apparaat is een half jaar oud. Hoe zit het met de accu van dit type. Die van hem is nu al stuk, en krijgt binnenkort onder garantie waarschijnlijk een nieuwe accu, waarna ik hem overneem. (hij gaat over op een macbook)

Verder hoop ik middels dit topic ( en jullie hulp natuurlijk) en de voorgaande delen, de computer wat beter te leren kennen.

m.vr.gr.
Jos
Welkom op het FZ forum. Lees het eerst eens goed door als je vragen hebt, de meeste dingen zijn hier namelijk wel behandeld.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn accu is nu anderhalf jaar oud en nog steeds in nieuw-staat eigenlijk. Mijn FZ staat wel meestal aangesloten op het lichtnet (95% van de tijd), maar de batterij zit er altijd in en laad bijna dagelijks wel wat bij door bv het verplaatsen van m'n notebook.
Als de prijs ook netjes is lijkt het me een goede koop, als ik het goed is heb je ook nog 1,5 jaar garantie op die FZ38M namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Klopt, er zit nog garantie op ( twee jaar in totaal, dus nu idd nog 1.5 jaar )

Ik zal de komende dagen wat werk gaan maken van het doorspitten van de topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zo af en toe lees ik eens mee met jullie topic.
Ik ben nu 1 jaar en 3 maanden in het bezit van een fz21m, erg fijne laptop, maar hij is nu kapot. :'(
Waarschijnlijk het hitte probleem van de 8400 gpu. Ik heb dezelfde symptomen als in deze link.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=268277&page=19
Het komt steeds vaker voor dat er uitval is.

Hier staat veel over het probleem van de slechte gpus.
Gelukkig heb ik 2 jaar garantie op mijn laptop, dus ik verwacht wel dat er wat aan gedaan gaat worden.
Mijn fz21m werd altijd verschrikkelijk heet, een gamer ben ik niet.
Ik wacht af op een reactie van sony.
Misschien is dit een zinnige bijdrage voor het topic.

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:46:
Hallo,

Zo af en toe lees ik eens mee met jullie topic.
Ik ben nu 1 jaar en 3 maanden in het bezit van een fz21m, erg fijne laptop, maar hij is nu kapot. :'(
Waarschijnlijk het hitte probleem van de 8400 gpu. Ik heb dezelfde symptomen als in deze link.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=268277&page=19
Het komt steeds vaker voor dat er uitval is.

Hier staat veel over het probleem van de slechte gpus.
Gelukkig heb ik 2 jaar garantie op mijn laptop, dus ik verwacht wel dat er wat aan gedaan gaat worden.
Mijn fz21m werd altijd verschrikkelijk heet, een gamer ben ik niet.
Ik wacht af op een reactie van sony.
Misschien is dit een zinnige bijdrage voor het topic.

Vincent
Hopen dat je nu wel een goede krijgt en niet 1 die over 1 jaar en 3 maanden weer kapot gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al op zijn Fz windows 7 geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:30:
Heel even, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb 'm gedraaid onder VMware en dat ging (uiteraard) prima. Valt mij op dat Windows 7 erg compact is, zelfs de Ultimate versie neemt slechts een paar Gb's in beslag. Goede vooruitgang lijkt het tov Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dafmay schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:48:
[...]

Ik heb 'm gedraaid onder VMware en dat ging (uiteraard) prima. Valt mij op dat Windows 7 erg compact is, zelfs de Ultimate versie neemt slechts een paar Gb's in beslag. Goede vooruitgang lijkt het tov Vista...
Volle installatie zou toch zo`n 16 gig zijn, begreep ik?!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Michael Knight schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Volle installatie zou toch zo`n 16 gig zijn, begreep ik?!
Ik had 7GB totaal in de map en dat was incl VMware installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Persoonlijk heb ik niet erg veel verstand van computers, maar op de Sony Vaio VGN-FZ38M (4 gb intern geheugen) kan ik toch wel een spel draaien als test drive unlimited? Dat is het enige spel dat er dan ook op zou komen, dat terzijde. Voor de rest zal deze gebruikt worden voor tekstverwerking, en het uiteraard nodige internetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:28:
Ik heb de WD Blue 500GB besteld en ga deze zometeen nog ophalen...ben zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen. Hopelijk goed, want ik ben zolangzamerhand wel klaar met het kopen, testen, en weer terugbrengen van HD's :)

De tests en reviews liegen er in ieder geval niet om...zeer snel en ook nog eens stil. Storm...wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?

Edit : HD opgehaald en geinstalleerd...bevalt zeer goed! Erg snel en ook nog eens redelijk stil...helaas niet zo stil als mijn voorgaande Hitachi 7k100. De WD hoor je continue zachtjes zoemen.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 25-01-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwnn gaat de batterij langer mee ofzo? heb gehoord van wel
En enige problemen met drivers gehad?
normaal zou het normaal moeten werken.

Mijn laptop kan maar nu 1u op accu ipv 2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Zo, wat een activiteit ineens weer hier, maak er maar een super multi quote van :)
dafmay schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:19:
[...]

Ik had 7GB totaal in de map en dat was incl VMware installatie...
Ik weet 't niet precies, maar bij mij was 't in ieder geval <10Gb. 't voelde wel lekker snel aan, en 't was ook vrij snel geïnstalleerd (10 to 15 minuten ofzo). Ik hoop alleen dat ze het originele quick-launch menu wel weer aan de taakbalk toevoegen in de eind versie. Verder moest ik wel een beetje wennen aan de nieuwe look van het systeem vak in de taakbalk, maar dat zal wel snel over zijn als je er echt mee gaat werken.
Jos84 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:09:
Persoonlijk heb ik niet erg veel verstand van computers, maar op de Sony Vaio VGN-FZ38M (4 gb intern geheugen) kan ik toch wel een spel draaien als test drive unlimited? Dat is het enige spel dat er dan ook op zou komen, dat terzijde. Voor de rest zal deze gebruikt worden voor tekstverwerking, en het uiteraard nodige internetwerk.
Ja hoor, geen probleem. Dat spel draait al op een P4 met 6600GT en 1Gb ram. Mijn FZ heeft maar 128Mb video geheugen en kan zelfs nog bv. NFS Undercover of GTA SA op redelijke settings draaien.
dafmay schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:43:
[...]

Ik heb de WD Blue 500GB besteld en ga deze zometeen nog ophalen...ben zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen. Hopelijk goed, want ik ben zolangzamerhand wel klaar met het kopen, testen, en weer terugbrengen van HD's :)

De tests en reviews liegen er in ieder geval niet om...zeer snel en ook nog eens stil. Storm...wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?

Edit : HD opgehaald en geinstalleerd...bevalt zeer goed! Erg snel en ook nog eens erg stil...dit lijkt de perfecte keuze.
Ik ben ook helemaal tevreden over deze grote snelle jongen. Lekker stil, groot, en snel. Niet alleen wat betreft data overzetten, maar Vista voelt ook een stuk sneller (niet dat het zoveel zegt, maar hij noteert een 5.7 in de Vista prestatie index zag ik net).
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:42:
[...]

Gwnn gaat de batterij langer mee ofzo? heb gehoord van wel
En enige problemen met drivers gehad?
normaal zou het normaal moeten werken.

Mijn laptop kan maar nu 1u op accu ipv 2 :(
Over batterij duur kan ik je niks vertellen helaas, niet uitgetest in dat uurtje dat ik het erop had. Ik had wat problemen met het aan de praat krijgen van HDMI en ben toen vrij snel afgehaakt zonder echt verder te zoeken. Ik was vooral benieuwd hoe het eruit zou zien. 't draaide op 't eerste gezicht wel probleemloos, ook met Aero, en ik kon bv wel gelijk draadloos het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:15:
Zo, wat een activiteit ineens weer hier, maak er maar een super multi quote van :)
...
Ik ben ook helemaal tevreden over deze grote snelle jongen. Lekker stil, groot, en snel. Niet alleen wat betreft data overzetten, maar Vista voelt ook een stuk sneller (niet dat het zoveel zegt, maar hij noteert een 5.7 in de Vista prestatie index zag ik net).
Ik heb nu ook een score van 5.7 in Vista Home Premium. Mijn oude Hitachi 7k100 had een score van 5.5. HDtune Pro geeft echter een behoorlijke winst aan read&write snelheden :)

De schijf is prima stil en dat was voor mij toch het grootste vraagteken. Tot nu toe zeer tevreden. En inderdaad wat een ruimte! Van alles overgezet incl backup images, muziek en films...en nu nog steeds 300GB over _/-\o_

Overigens heb ik sinds gisteren de Superfetch functie van Vista uitgezet om eens te testen hoeveel dat nou allemaal scheelt. Het mooie is namelijk dat Vista nu niet meer continue de HD belast door het intern geheugen vol te blijven krijgen. Bijvoorbeeld na het branden van een dvd zag ik dat ge-cached geheugen terug was gelopen naar zo'n 500MB en Vista daarna weer begint met laden van veelgebruikte apps in geheugen. Dat duurt allemaal relatief lang en de HD wordt daardoor continue belast. Geeft extra lawaai en warmte...waardoor mijn coolerfan weer eerder aanslaat. Allemaal onnodig omdat Superfetch, heb ik nu gemerkt, helemaal niet nodig is bij een relatief snelle Core2Duo machine met minimaal 2GB geheugen (ik heb zelf 4GB). Apps openen al enorm snel dus de winst die je behaald met Superfetch is miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
beetje leven in de brouwerij kon nooit kwaad lijkt me ;)

Ik zou de Sony Vaio VGN-FZ38M pas komend weekend in ontvangst nemen. Gaat niet door....

Wordt morgen 8) 8) :*) ME HAPPY! En prima timing want zondagavond heeft mijn andere laptop de geest gegeven.....

[ Voor 17% gewijzigd door Jos84 op 26-01-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb nu een nieuwe HD in mijn FZ21Z gedaan. Nu heb ik een clean install van windows vista er op gedaan.
Nu werkt alles weer vrij goed. Behalve de AV Mode knop, normaal kreeg ik een submenu boven in windows met media features, nu gebeurd er niets als ik er op druk. Wat kun je daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik weet dat er eerder is gediscussieerd (Storm?) over de mogelijkheid om de CPU van onze Vaio te vervangen. Dat zou best wel eens interessant kunnen zijn, bijv mijn huidige T7100 (1.8Ghz) vervangen door de nieuwste E8700 die op 3.5GHz draait :9

Wat denken jullie, zou dit uberhaupt mogelijk zijn? Uiteraard moet het moederbord de nieuwe cpu aankunnen, maar zolang dit een C2D is dan voorzie ik eigenlijk geen issues. Wel misschien op het gebied van stroomverbruik en warmte ontwikkeling. Stroomverbruik is voor mij persoonlijk niet van belang, maar warmte ontwikkeling zeker wel, ivm het (vaker en langer) aanslaan van de coolerfan.

[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 26-01-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
dafmay schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:49:
Ik weet dat er eerder is gediscussieerd (Storm?) over de mogelijkheid om de CPU van onze Vaio te vervangen. Dat zou best wel eens interessant kunnen zijn, bijv mijn huidige T7100 (1.8Ghz) vervangen door de nieuwste E8700 die op 3.5GHz draait :9

Wat denken jullie, zou dit uberhaupt mogelijk zijn? Uiteraard moet het moederbord de nieuwe cpu aankunnen, maar zolang dit een C2D is dan voorzie ik eigenlijk geen issues. Wel misschien op het gebied van stroomverbruik en warmte ontwikkeling. Stroomverbruik is voor mij persoonlijk niet van belang, maar warmte ontwikkeling zeker wel, ivm het (vaker en langer) aanslaan van de coolerfan.
Klopt, ik was dit zelf eerst van plan. Ik wilde zelf graag een P9500 ipv m'n T7100, maar dat zou waarschijnlijk niet gaan werken. Het hoogst dat je er 'veilig' in kunt zetten is een T9300, al schat ik de kans groot dat een T9500 ook geen probleem op zal leveren. Dit zijn wel behoorlijk prijzige jongens trouwens. Het probleem zit 'm in het BIOS. Phoenix wil wel een BIOS upgrade leveren, maar rekent hiervoor een bedrag van ongeveer 150 euro. Ik vond dat zelf een beetje absurd, de upgrade die ik wilde zou daarmee destijds op ongeveer hetzelfde bedrag komen als dat m'n FZ ongeveer waard is namelijk. Ik weet zo niet wat voor FSB en socket die E8700 heeft, maar volgens mij is dit toch wel weer een hele andere CPU. Ik ben bang dat dat niet gaat werken Dafmay.

edit: ik heb hier destijds trouwens ook met Sony contact over gehad, maar die waren op geen enkele manier bereid mee te werken of ondersteuning te leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 27-01-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
apekoek schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:52:
Ik heb nu een nieuwe HD in mijn FZ21Z gedaan. Nu heb ik een clean install van windows vista er op gedaan.
Nu werkt alles weer vrij goed. Behalve de AV Mode knop, normaal kreeg ik een submenu boven in windows met media features, nu gebeurd er niets als ik er op druk. Wat kun je daar aan doen?
Misschien een domme vraag, maar Vaio AV Mode Launcher al geïnstalleerd?
Ik zou iedereen trouwens een clean install afraden. Het is veel eenvoudiger om gewoon een recovery te doen en daarna handmatig de bloathware en app's die je niet gebruikt te verwijderen, en qua eind resultaat is er absoluut geen verschil met een clean install waarna je handmatig de nodige Sony app's installeert om de volledige functionaliteit van je notebook terug te krijgen. Ik heb beide methodes geprobeerd en uitgebreid met elkaar vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Misschien een domme vraag, maar Vaio AV Mode Launcher al geïnstalleerd?
Ik zou iedereen trouwens een clean install afraden. Het is veel eenvoudiger om gewoon een recovery te doen en daarna handmatig de bloathware en app's die je niet gebruikt te verwijderen, en qua eind resultaat is er absoluut geen verschil met een clean install waarna je handmatig de nodige Sony app's installeert om de volledige functionaliteit van je notebook terug te krijgen. Ik heb beide methodes geprobeerd en uitgebreid met elkaar vergeleken.
Ben ik helemaal met je eens. Echter ik vind zelf de Vaio software vrijwel nutteloos. Volumeknoppen op mijn FZ werken ook zonder de Vaio software, en de andere media knoppen gebruik ik niet. Fn knoppen gebruik ik ook niet. Dus voor mij is de keus snel gemaakt :)

Ik heb toevallig net gisteren een clean install van Vista Ultimate 64 gedaan. Met finetunen en herinstallatie software kost mij dit een paar uurtjes, en is altijd weer zeer de moeite waard...heerlijk soepel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Klopt, ik was dit zelf eerst van plan. Ik wilde zelf graag een P9500 ipv m'n T7100, maar dat zou waarschijnlijk niet gaan werken. Het hoogst dat je er 'veilig' in kunt zetten is een T9300, al schat ik de kans groot dat een T9500 ook geen probleem op zal leveren. Dit zijn wel behoorlijk prijzige jongens trouwens. Het probleem zit 'm in het BIOS. Phoenix wil wel een BIOS upgrade leveren, maar rekent hiervoor een bedrag van ongeveer 150 euro. Ik vond dat zelf een beetje absurd, de upgrade die ik wilde zou daarmee destijds op ongeveer hetzelfde bedrag komen als dat m'n FZ ongeveer waard is namelijk. Ik weet zo niet wat voor FSB en socket die E8700 heeft, maar volgens mij is dit toch wel weer een hele andere CPU. Ik ben bang dat dat niet gaat werken Dafmay.

edit: ik heb hier destijds trouwens ook met Sony contact over gehad, maar die waren op geen enkele manier bereid mee te werken of ondersteuning te leveren.
Storm, dank voor de info. Komt toch meer bij kijken dan ik in 1e instantie had gedacht/voorzien. Het lijkt er inderdaad op dat een cpu upgrade er niet echt in zit, tenzij je bereid bent er een aardig bedrag voor neer te tellen...en dat is het weer niet waard.

Ik heb overwogen om mijn laptop te koop te zetten en voor een nieuwe te gaan, een met dual-lamp en/of led scherm. Mijn FZ11E heeft helaas geen van beiden. Hoewel het zeer zeker acceptabel is, vind ik het jammer dat ik bij aanschaf toentertijd geen weet had van de betere schermen. Anders had ik er wel extra voor willen betalen.

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn Vaio. Voor toentertijd eur 999,-- een erg degelijke en complete laptop, en ook nog eens een mooi (dun) ontwerp en redelijk lichtgewicht voor een 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
True, als je geen waarde hecht aan functie toetsen ed. zou je alle Sony rommel achterwege kunnen laten en wel een clean install doen natuurlijk. Dat scheelt wel een hoop, 31 lopende processen in taakbeheer tegen 66 als ik het me goed herinner, een absurd verschil eigenlijk. Maar goed, ik vind het toch wel gemakkelijk om die rommel te kunnen gebruiken zelf.

Eerlijk gezegd wist ik destijds ook niet precies wat ik kocht hoor. Ik zou eerst een 11E kopen toen de serie net op de markt verscheen, maar liep tegen deze 11S aan die ik via een vriend van me die voor Sony werkte voor 1000 euro kon kopen, 150 euro minder dan een 11E op dat moment in de winkel koste. Achteraf erg blij mee want met die 64Mb v-ram in een 'E' had ik het echt niet gered, maar het scherm was gewoon een extra bonus. Een kameraad van me heeft een 31M, en hoewel ik het ook best een mooi schermpje vind is het verschil toch behoorlijk groot met de mijne. Ik wou alleen dat mijn FZ nog wat meer video geheugen had, dan had ie nog wat langer mee gekund. De beperkingen van het grafische gedeelte is tot nu toe steeds weer de reden dat mijn laptops op een gegeven moment vervangen moeten worden. Ik heb ook al een paar keer overwogen om hem weg te doen en wat zwaarders te kopen, maar er moet dan gelijk weer zoveel geld bij als je er echt op vooruit wilt gaan. Ik denk dat ik deze maar gewoon hou en er voor thuis weer een desktopje naast ga bouwen ipv een andere notebook te kopen dit jaar, dat scheelt me toch zo'n kleine 1000 euro met mijn wensen. Dat bedrag steek ik dan liever in een 30 of 32 inch HP scherm. Maar goed, dat zijn maar luxe problemen.

Ik vind het ook nog steeds een hele mooie notebook (al begrijp ik de mensen echt niet die 'm met een wit toetsenbord hebben gekocht). Ik had altijd goeie ervaringen met HP notebooks, en zou eigenlijk één DV model kopen toen ik hoorde dat de FZ reeks binnenkort in NL uit zou komen. Qua specificaties en prijs ontliepen ze elkaar niet veel, maar qua looks absoluut wel in mijn ogen. Het zou er misschien niet toe moeten doen, maar als ik zoveel geld uitgeef aan iets waar ik zo vaak naar (moet) kijken wil ik gewoon ook dat het er zo mooi mogelijk uitziet. Eerlijk gezegd vind ik 'm ook veel mooier dan de nieuwere FW serie, ik ben blij dat ik niet tot 2008 gewacht heb met het kopen van een nieuwe notebook, haha.

Weet je al wat jij zou kopen als je je FZ nu moest vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 06:47:
True, als je geen waarde hecht aan functie toetsen ed. zou je alle Sony rommel achterwege kunnen laten en wel een clean install doen natuurlijk. Dat scheelt wel een hoop, 31 lopende processen in taakbeheer tegen 66 als ik het me goed herinner, een absurd verschil eigenlijk. Maar goed, ik vind het toch wel gemakkelijk om die rommel te kunnen gebruiken zelf.

Eerlijk gezegd wist ik destijds ook niet precies wat ik kocht hoor. Ik zou eerst een 11E kopen toen de serie net op de markt verscheen, maar liep tegen deze 11S aan die ik via een vriend van me die voor Sony werkte voor 1000 euro kon kopen, 150 euro minder dan een 11E op dat moment in de winkel koste. Achteraf erg blij mee want met die 64Mb v-ram in een 'E' had ik het echt niet gered, maar het scherm was gewoon een extra bonus. Een kameraad van me heeft een 31M, en hoewel ik het ook best een mooi schermpje vind is het verschil toch behoorlijk groot met de mijne. Ik wou alleen dat mijn FZ nog wat meer video geheugen had, dan had ie nog wat langer mee gekund. De beperkingen van het grafische gedeelte is tot nu toe steeds weer de reden dat mijn laptops op een gegeven moment vervangen moeten worden. Ik heb ook al een paar keer overwogen om hem weg te doen en wat zwaarders te kopen, maar er moet dan gelijk weer zoveel geld bij als je er echt op vooruit wilt gaan. Ik denk dat ik deze maar gewoon hou en er voor thuis weer een desktopje naast ga bouwen ipv een andere notebook te kopen dit jaar, dat scheelt me toch zo'n kleine 1000 euro met mijn wensen. Dat bedrag steek ik dan liever in een 30 of 32 inch HP scherm. Maar goed, dat zijn maar luxe problemen.
Inderdaad :) Klinkt wel mooi, een 30/32" scherm...
Ik vind het ook nog steeds een hele mooie notebook (al begrijp ik de mensen echt niet die 'm met een wit toetsenbord hebben gekocht). Ik had altijd goeie ervaringen met HP notebooks, en zou eigenlijk één DV model kopen toen ik hoorde dat de FZ reeks binnenkort in NL uit zou komen. Qua specificaties en prijs ontliepen ze elkaar niet veel, maar qua looks absoluut wel in mijn ogen. Het zou er misschien niet toe moeten doen, maar als ik zoveel geld uitgeef aan iets waar ik zo vaak naar (moet) kijken wil ik gewoon ook dat het er zo mooi mogelijk uitziet. Eerlijk gezegd vind ik 'm ook veel mooier dan de nieuwere FW serie, ik ben blij dat ik niet tot 2008 gewacht heb met het kopen van een nieuwe notebook, haha.

Weet je al wat jij zou kopen als je je FZ nu moest vervangen?
Ik dacht zelf aan een Vaio met 13,3" scherm. De VGN-SZ71XN/C is een prachtig ontwerp, koolstofvezel behuizing. En goede specs en prijs is ok.

In de 15" categorie vind ik de VGN-BZ12VN erg mooi. Goede 1440x900 resolutie voor een 15" scherm ipv de standaard 1280x800. jammer van de geintegreerde videokaart, maar ik speel geen spellen dus zal het wel voldoende zijn.

Maar goed, zoals je zegt...ik zou er veel bij moeten leggen en dat is mits ik mijn huidige FZ kan verkopen. Dus ik heb het even op een laag pitje staan.

Ik vind zelf de FW versies ook niet mooi, nog afgezien van het feit dat het een 16:9 scherm verhouding heeft, en dus is schermhoogte te weinig voor normaal pc werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Vandaag mijn fz21m teruggekregen van reparatie. Nieuw moederbord erin en 5 mooie dikke krassen op het deksel.
Stelletje eikels. :(
6 maanden garantie op de reparatie, dus over een jaar en 3 maanden gaat ie weer kapot als ik pech heb, en dan kan ik hem weggooien.
Bij sony weten ze niks van een slechte serie videokaarten in deze laptops, andere merken geven het wel toe.
Maargoed we zien wel.
Ik wil hem gelijk een verse install van vista geven, kan dit met een retail vista cd en mijn normale code?? of moet ik mijn code eerst opslaan van de sony installatie?? In 1 van de deeltjes van het fz topic heb ik hier wel iets over gelezen, maar kan het niet meer vinden.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:41:
Hallo,
Vandaag mijn fz21m teruggekregen van reparatie. Nieuw moederbord erin en 5 mooie dikke krassen op het deksel.
Stelletje eikels. :(
6 maanden garantie op de reparatie, dus over een jaar en 3 maanden gaat ie weer kapot als ik pech heb, en dan kan ik hem weggooien.
Bij sony weten ze niks van een slechte serie videokaarten in deze laptops, andere merken geven het wel toe.
Maargoed we zien wel.
Ik wil hem gelijk een verse install van vista geven, kan dit met een retail vista cd en mijn normale code?? of moet ik mijn code eerst opslaan van de sony installatie?? In 1 van de deeltjes van het fz topic heb ik hier wel iets over gelezen, maar kan het niet meer vinden.
alvast bedankt.
Kijk hier eens: http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dafmay schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:26:
[...]

Ik heb overwogen om mijn laptop te koop te zetten en voor een nieuwe te gaan, een met dual-lamp en/of led scherm. Mijn FZ11E heeft helaas geen van beiden. Hoewel het zeer zeker acceptabel is, vind ik het jammer dat ik bij aanschaf toentertijd geen weet had van de betere schermen. Anders had ik er wel extra voor willen betalen.

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn Vaio. Voor toentertijd eur 999,-- een erg degelijke en complete laptop, en ook nog eens een mooi (dun) ontwerp en redelijk lichtgewicht voor een 15".
Ik heb dik geluk gehad met mijn laptop. Mijne is namelijk een FZ31Z met 15,4 inch scherm. Net nadat ik hem in september had gekocht werd ie uit de handel genomen. Twijfelde eerst nog met de aanschaf, omdat ik me af vroeg waarom ze hem uit de handel namen. Maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat het kwam door de komst van de FW serie. Verschil tussen fz31z en fw21m is niet veel. Eigenlijk alleen een iets zuinigere processor in de FW maar weer een betere videokaart in de FZ. Beide met dual lamp, zelfde schijf, beide met bluray en full hd hdmi. Toen toch maar voor de FZ31Z gegaan omdat het 15 inch was en de FW21M een 16 inch was. Vond dat net te groot. Daarnaast was de videokaart van de FZ beter. Was een Geforce 8600M GS in tegenstelling tot een ATI HD 3470 in de fw . Nu met mijn WD 7200 rpm harde schijf kan ik zelfs crysis vloeiend op medium spelen.

Prijs van beide was gelijk dus dat maakte niet zoveel uit. 1300 euro ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 03-02-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Gisteren via marktplaats een splinternieuwe accu voor 75 euro gekocht :D Kan ik eindelijk wat langer zonder snoer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:23:
Gisteren via marktplaats een splinternieuwe accu voor 75 euro gekocht :D Kan ik eindelijk wat langer zonder snoer werken.
Dat is een redelijke prijs. Mag ik vragen waar je 'm hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
dafmay schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:14:
[...]

Dat is een redelijke prijs. Mag ik vragen waar je 'm hebt aangeschaft?
Heb hem via marktplaats gevonden. Advertentie was al best oud dus dacht eerst dat ie vast verkocht was. Toch effe gemaild en was dus niet zo. Die man had hem als 2e accu bij zijn laptop aangeschaft maar laptop ging snel kapot en hij heeft de reserve accu nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
D2FValinor schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:30:
[...]

Heb hem via marktplaats gevonden. Advertentie was al best oud dus dacht eerst dat ie vast verkocht was. Toch effe gemaild en was dus niet zo. Die man had hem als 2e accu bij zijn laptop aangeschaft maar laptop ging snel kapot en hij heeft de reserve accu nooit gebruikt.
Goh dat is nog eens geluk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Wat is de maximale resolutie output van de FZ21Z? Wil er namelijk een monitor aan hangen met een max resolutie die hoger is als 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 22:57
Ik heb zelf een FZ11E, daar draai ik nu Windows7 op. Draait lekker stabiel, alleen de FN-toetsen doen het niet. En het touchpad track systeem, (dat je in een browser naar onder kan scrollen met het touchpad) werkt niet. Maar dat is tot nu toe geen enkel probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
VaioVip schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:17:
[...]

Ik heb zelf een FZ11E, daar draai ik nu Windows7 op. Draait lekker stabiel, alleen de FN-toetsen doen het niet. En het touchpad track systeem, (dat je in een browser naar onder kan scrollen met het touchpad) werkt niet. Maar dat is tot nu toe geen enkel probleem! :)
Hey leuk een mede FZ11E-er :) Ik heb slechts dmv VMware Windows 7 gedraaid. Hoe is W7 vergeleken met Vista (als jij deze al draaide...32 of 64bit versie?) qua snelheid en opstarten e.d.?

Ik draai Vista Ultimate 64bit op mijn FZ11E en moet zeggen...super vlot systeem. Geen enkel probleem. Wel ge-finetuned mbt het aantal automatisch op te starten services, geen system restore, geen windows defender, search functie uit, geen UAC. Fn toetsen gebruik ik toch niet, dus ook daar geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
dafmay schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:44:
[...]

Goh dat is nog eens geluk hebben :)
Pssssst, kheb nog meer geluk, heb een tweede gefixed bij mijn heropsturing van mijn laptop :p

En op een NS serie Vaio van mijn tante die ik met eigen vista heb geinstalled kanik de helderheid niet fixen :(

Volume werkt wel, maar krijg geen OSD, bij helderheid veranderd er niets... :(

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 10-02-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
dafmay schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:07:
[...]

Hey leuk een mede FZ11E-er :) Ik heb slechts dmv VMware Windows 7 gedraaid. Hoe is W7 vergeleken met Vista (als jij deze al draaide...32 of 64bit versie?) qua snelheid en opstarten e.d.?

Ik draai Vista Ultimate 64bit op mijn FZ11E en moet zeggen...super vlot systeem. Geen enkel probleem. Wel ge-finetuned mbt het aantal automatisch op te starten services, geen system restore, geen windows defender, search functie uit, geen UAC. Fn toetsen gebruik ik toch niet, dus ook daar geen issue.
Ik draai de Windows 7 x64 editie :) Vista draaide ik eerst op 1 GB RAM, ik heb afgelopen week eindelijk er 2 in gedaan, dus eigenlijk kan ik er niet over oordelen :P Ik vind alleen jammer dat ik die trackpad niet kan gebruiken.. Maar das ook het enige..

edit: ik draai trouwens niet onder vmware of iets dergelijks. Gewoon een clean/full install gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door VaioVip op 10-02-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
VaioVip schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:08:
[...]

Ik draai de Windows 7 x64 editie :) Vista draaide ik eerst op 1 GB RAM, ik heb afgelopen week eindelijk er 2 in gedaan, dus eigenlijk kan ik er niet over oordelen :P Ik vind alleen jammer dat ik die trackpad niet kan gebruiken.. Maar das ook het enige..
Ok, inderdaad niet echt goed te vergelijken. Ik draai Vista overigens met 4GB ram. Vandaar ook mijn keus voor 64bit...
edit: ik draai trouwens niet onder vmware of iets dergelijks. Gewoon een clean/full install gedaan.
Ja dat had ik begrepen. Ik was juist benieuwd omdat ik slechts middels VMware de Windows 7 versie had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Heeft iemand al een monitor via HDMI aangesloten? En wat is het maximaal te behalen resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
apekoek schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:30:
Heeft iemand al een monitor via HDMI aangesloten? En wat is het maximaal te behalen resolutie?
Ik heb op mijn FZ11E via HDMI een Samsung T220HD monitor aangesloten. Resolutie 1680x1050 en de beeldkwaliteit is uitmuntend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
apekoek schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:30:
Ik heb mijn FZ11e op een tv aangesloten via hdmi,

Op een LG 37 inch Full HD
Maximale resolutie: 1920*1080
Draait ook op die resolutie, draait prima! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Mweeeeheeeehee 8)

* HyperBart houdt van Vaio

Ik had mijne terug opnieuw opgestuurt, er zat weer een glitch in mijn scherm en en mijn schijf tikte (heel af en toe), de vorige keer miste twee van de rubberen napjes van het scherm een een schroef, en naar mijn zin zaten de knoppen van mijn touchpad wat te wikkelend los...

dus vaio heeft hier heel goed op gereageerd:

Moederbord is vervangen zodat touchpad weer ok 7(8)7 is (ik verschoot, dacht dat dat gewoon touchpad was...), dus eigenlijk is de pc al serieus vernieuwd
Schijf is vervangen
Napjes zijn aangevuld
vijs is bijgedraaid
BIOS en MoBo zijn geflashed met oude serienummer.

GE-WEL-DIG die mensen daar !

alles bij mekaar is dus het enige oude van die pc mijn disc-drive en mijn tobo... *O* *O* *O*
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste