Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet al waar die vandaan komt (CIS) maar de problemen die ik heb, heb ik nog geen antw op maar heeft iemand dit ook dan? Problemen met zoeken en profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:19:
Vanmiddag heb ik de 5800 binnen gekregen
en net route 66 v7 geïnstalleerd. (had ik nog liggen)
het geval nu is, is dat route66 fullscreen wordt weergegeven.
Ik kan niet op een knop drukken of op het scherm tikken om verder te navigeren.
(krijgt wel snel een gps-fix)
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of weet iemand hier al een oplossing voor?
route 66 werkt niet op de 5800. Alleen Garmin xt mobile werkt met behulp van 'virtual key' om alle knoppen te kunnen gebruiken. Je bent even bezig, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op http://sanderstruck.blogs...00-v200012-changelog.html hou ik een lijst met veranderingen bij, die ik zelf gevonden en bijeengesprokkeld heb.

Op http://sanderstruck.blogs...okia-5800-annoyances.html een lijst met dingen die ik vervelend vind of nog niet helemaal lekker werken vind. Niet twijfelen om wat toe te voegen in de commentaar, dan neem ik het in de lijst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:36:
Hallo,

Ik ben een beetje nieuw met het internetten op je mobiel. Ik heb net de nokia 5800 binnen gekregen en heb daarbij geen (!) internet abbo afgesloten. Echter op mijn mobiel staat er linksboven wel zo'n balkje met het signaal van het 3g netwerk, moet ik dit (zoja, hoe?) nog uitzetten om onverwachtse kosten te vermijden?

Verder kan ik de sensitiviteit van het scherm instellen?

Zijn er nog tips voor de eerste keer opladen (om te zorgen dat de accu later langer mee gaat) ?

Heeft iemand nog advies om zuinig met het scherm om te gaan, bijvoorbeeld door middel van een screenprotector?

Alvast bedankt!
als er 3g staat verbruik je nog niks, pas als er een soort "=" onder komt te staan ben je verbonden met het internet en kunnen er kosten ontstaan. Als je niet van plan bent om internet te gebruiken is het (om batterij te besparen) de moeite om hem alleen op het gsm netwerk te zetten (de extra snelheid van 3g gebruik je zonder internet namelijk niet) op mijn n95 is het menu-> instrumenten->instellingen->telefoon->netwerk->netwerkmodus en dan gsm selecteren. zal ook wel zoiets zijn op de n5800.

wat het opladen van de batterij betreft, 1ste keer gewoon helemaal goed opladen en daarna gewoon zo vaak mogelijk, indien je bij de opladen bent (bureau oid) hem er gewoon aanleggen, schijnt het beste te zijn voor de prestaties van je batterij.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb een tijdje terug zitten kloojen met spraakopdrachten. En als ik nu de groene knop linksonder inhoud krijg ik een spraakopdracht. Dus kan ik tegen de telefoon praten. Maar ik meende dat een hiervoor de groene knop oproepinfo gaf. Kan iemand dit bevestigen en hoe krijg ik dit weer terug als dat zo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 00:33
Nooit mee geklooid maar speciaal voor jou even getest. :+ Groene knop kort is Gesprekkenlijst, groene knop lang is Opdracht/naam inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

bluppfisk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:35:
[..]
Op http://sanderstruck.blogs...okia-5800-annoyances.html een lijst met dingen die ik vervelend vind of nog niet helemaal lekker werken vind. Niet twijfelen om wat toe te voegen in de commentaar, dan neem ik het in de lijst op.
* The accelerometer is way too sensitive, which leads to significant delays. For instance, when the Berlin subway gathers speed, my phone will sometimes think it's being held upright and change its view. Apparently this has been fixed in a new firmware update, which sadly isn't available to me yet. Fixed in v20.0.012
Lol 8). Ben benieuwd hoe die reageert bij gebruik in een sportwagen die snel accelereert :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
mirror screen guard voor de 5800

http://dailymobile.se/200...with-mirror-screen-guard/

iemand al zoiets gebruikt?

ik vraag me af of dit niet ontzettend vingerafdrukgevoelig is

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepster schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:30:
mirror screen guard voor de 5800

http://dailymobile.se/200...with-mirror-screen-guard/

iemand al zoiets gebruikt?

ik vraag me af of dit niet ontzettend vingerafdrukgevoelig is
Het is inderdaad vingerafdrukgevoelig, maar blijft tenminste je touch scherm veilig tegen krassen. Ziet er trouwens wel ergggg gaaf uit!!! Waar kan je dat spul kopen:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 12:09
Wie is het al wel gelukt om te updatten met een grijs import model?
De mijne, afkomstig van 2Call, V 11.0.008.red.01 wil maar niet updaten,
niet OTA, maar ook niet als ik hem aansluit op m'n pc middels USB. :?
Hij geeft elke keer aan dat er geen updates beschikbaar zijn.
Iemand enig idee? Of doe ik iets verkeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 18:00
Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van een Nokia 5800.
De mijne komt bij GSMWEB vandaan en is een Duitse versie (prod. code: 0578313).

Bij mij lukte het upgraden naar de nieuwste firmware ook niet, continu de melding dat er geen nieuwe firmware beschikbaar was. Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en de productode gewijzigd naar de Benelux code (prod.code: 0570026). Hierna kon ik wel upgraden en heb dus nu de laatste versie erin zitten.

Tijdens mijn zoektocht hoe de product code te wijzigen kwam ik wel iets anders interessants tegen, namelijk hoe je ervoor kunt zorgen dat de mediaspeler een map (met bijvoorbeeld je ringtones) niet indexeert en afspeelt:

Quote van het DailyMobile forum:
Tired of having your ringtones listed and played together with your music? Here's how you can hide the tones from the Music Player. This is applicable for Symbian phones only (N82, N95, etc.).

WARNING: The advise below involves changing folder attributes and using tools that might easily harm the file system of your phone! If unsure that you can handle the steps, better leave the ringtones be.
Note: Following the advise below will also hide the folder/files from the build-in File Manager.

To prevent a file or folder with ringtones from being listed in the MP3 player:
1. Get yourself a file manager that allows you to change file/folder attributes. Y-Browser will do the job - http://www.drjukka.com
2. Create a separate folder and place in it all the ringtones and melodies you want to hide from the player. I recommend using the memory card - this will help you repair the file system in case something goes wrong.
3. Open the file manager from Step 1 (not the build-in File Manager) and navigate to the folder from Step 2.
4. Change the attributes of the folder to 'System'. For Y-Browser highlight the folder and choose Options -> Attributes then set 'System' to 'Yes' and press Save.
5. Exit the file manager and refresh the library of the Music Player. Now the folder/files are not shown in the Music Player/File Manager but are still listed on music file selection dialogs (like 'Ringing tone' option in Contacts).

You can also hide single files by setting their attributes to 'System'. I do not recommend this, though.
Please, have in mind that reverting the folder to non-system might not be possible (N82 + Y-Browser 0.88, for example). If this happens you need to move the files to another folder and then delete and recreate the folder. If you have set up the folder/files on the memory card, use a card reader or 'Mass storage' mode to connect to the computer and reset the attributes from there.
Getest en dit werkt dus echt super! Enige nadeel is dat de map als een systeem-map gezien wordt, en dus niet meer via de PC Suite Phone Browser zichtbaar is. Je kunt wel via Y-Browser bij de map, of via een cardreader.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
FitNiX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:26:
Wie is het al wel gelukt om te updatten met een grijs import model?
De mijne, afkomstig van 2Call, V 11.0.008.red.01 wil maar niet updaten,
niet OTA, maar ook niet als ik hem aansluit op m'n pc middels USB. :?
Hij geeft elke keer aan dat er geen updates beschikbaar zijn.
Iemand enig idee? Of doe ik iets verkeerd :/
Ik heb een rood import model :+ met dezelfde oorsprong en versienummer als de jouwe en ook geen update. Ik wacht maar af tot de update beschikbaar komt. Geen idee hoe 'k de productcode aan moet passen namelijk, want daar heb ik nog niet naar gegoogled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de firmware 20 upgrade blijft m'n voicemalbox nummer er niet meer in staan, iemand ook dit pobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke map moet je (via de pc) gedownloade themes zetten?

En heeft iemand een goede site met alle (veel) apps/games voor deze mobiel_

Kan ik hem gewoon in mijn zak doen (waar verder niks inzit) zonder dat ik dan krasssen krijg? Dat hoesje dat erbij zit is namelijk vrij vervelend.

Iedere keer dat er een nieuw nummer komt (via mij of via shuffle) moet ik eerst weer op de volume knop drukken voordat er geluid komt... Dit lijkt me niet de bedoeling, hoe moet het wél?

Voor de camere moet je dit toestel trouwens niet kopen verder bevalt hij me tot nu toe heel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:59:

Bij mij lukte het upgraden naar de nieuwste firmware ook niet, continu de melding dat er geen nieuwe firmware beschikbaar was. Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en de productode gewijzigd naar de Benelux code (prod.code: 0570026). Hierna kon ik wel upgraden en heb dus nu de laatste versie erin zitten.
Ik zil ook graag die stoute schoenen aantrekken, ;)
Wil je mij vertellen waar ik ze kan vinden? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Camera is idd kut. Dat met de volume zou ik maar eens nakijken, dat is niet normaal. Firmware update nog eens doen of een soft of hard reset doen zou ik denken.

Apps zijn er nog niet veel, maar zoek eens naar Nokia Beta Labs, daar heb je al wat, en verder gewoon googlen.

Themes installeer je ook met de Nokia Application Installer.

Als je geen sleutels oid in je zak zitten hebt, dan kun je 'm gewoon in je zak laten glijden. Ik heb gewoon een lege broekzak. Ik doe dat al jaren en mijn vorige gsm heeft nog geen enkele kras, ik denk dat dit nu ook niet het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 18:27

Tijdens mijn zoektocht hoe de product code te wijzigen kwam ik wel iets anders interessants tegen, namelijk hoe je ervoor kunt zorgen dat de mediaspeler een map (met bijvoorbeeld je ringtones) niet indexeert en afspeelt:

[...]

Getest en dit werkt dus echt super! Enige nadeel is dat de map als een systeem-map gezien wordt, en dus niet meer via de PC Suite Phone Browser zichtbaar is. Je kunt wel via Y-Browser bij de map, of via een cardreader.
Met welke tool heb je die product code verandert, url? Een tijd geleden had ik nemesis geprobeerd, maar kreeg het niet werkend.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:12:
[...]

Ik zil ook graag die stoute schoenen aantrekken, ;)
Wil je mij vertellen waar ik ze kan vinden? Thx!
cycloon_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:16:
[...]

Met welke tool heb je die product code verandert, url? Een tijd geleden had ik nemesis geprobeerd, maar kreeg het niet werkend.
Ik wil de link wel hier neerzetten, maar heb niet zoveel zin in een waarschuwing van een modje.
Bij deze dus de vraag aan de modjes of dat toegestaan is.. ? ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:28:
[...]

[...]

Ik wil de link wel hier neerzetten, maar heb niet zoveel zin in een waarschuwing van een modje.
mail me anders even aub :+ (reeds gedaan, mailadres verwijderd ;) )

En Jawel het me me gelukt! eindelijk ook de Nederlandse taal, een updates! Thx @ Dalass!! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 17:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:48:
[...]
Het is inderdaad vingerafdrukgevoelig, maar blijft tenminste je touch scherm veilig tegen krassen. Ziet er trouwens wel ergggg gaaf uit!!! Waar kan je dat spul kopen:?
http://cgi.ebay.com.sg/2-...ewItemQQitemZ270313421573

hier is het te koop, ben benieuwd hoe ernstig dit het zicht op het beeldscherm verminderd ... we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
bluppfisk schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:15:

Apps zijn er nog niet veel, maar zoek eens naar Nokia Beta Labs, daar heb je al wat, en verder gewoon googlen.
http://www.nu.nl/internet/1914240/nokia-lanceert-eigen-app-store.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
You got mail. Ik zou nu wel ff je email adres uit je post halen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 19:16
Valt die Plectrum in polsriem (CP-306) te bevestigen aan je mobiel? Vind het ding er super slick uitzien, dan weet ik zeker dat ik voor de rode versie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:41:
Valt die Plectrum in polsriem (CP-306) te bevestigen aan je mobiel? Vind het ding er super slick uitzien, dan weet ik zeker dat ik voor de rode versie ga.
Ja! twee opties, of aan de mobiel zelf, of aan het bijgeleverde hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:27:
na de firmware 20 upgrade blijft m'n voicemalbox nummer er niet meer in staan, iemand ook dit pobleem?
Is helaas een bekend probleem. Nieuwe feature van de nieuwe firmware dus ;)

Het verschil tussen 2G en 3G is absurd. Ik heb hem nu al 2½ dag op 1 lading en nog 4 streepjes over(op 2G dus). Heb vooral via WLAN geïnternet en ongeveer 4 uur muziek geluisterd. Ik heb wel achtergrondverlichting op minimum gezet en 5 seconden verlichting. Voor binnengebruik is dat voldoende. Buiten is het eigenlijk net te weinig, maar op zich te doen op een bewolkte dag als vandaag.

[ Voor 24% gewijzigd door REDFISH op 11-02-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

Changes/improvements made from MCU SW version 11.0.009 to version 20.0.012:

New features:
- Higher clock configuration
- Faster data download from Internet, faster UI response.
- New camcorder features: 2nd camera support, burst mode, geo-tagging
- Independent Application Delivery (IAD)
- Independent SW updates enabled
- Mail for Exchange 2.7.37 & Settings Wizard 5 & TARM
- Improved e-mail experience
- Mobile Search v4.5
- Better search experience, In-device search added.
- Mobile Dictionary - built-in dictionary functionality with voice playback of words utilizing (high end) text-to-speech technology.
- Thai & Hebrew HWR and VKB
- Expanding the Nokia 5800 XpressMusic market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Heeft iemand Nokia's internetradio al draaien? Is officieel volgens mij nog niet beschikbaar, maar zag het op mobile-review wel in het menu van een N97 staan. Ik neem dan even aan dat het icoon wijst naar Nokia's internetradio en niet naar een progje van een andere producent...

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n97/scr/scr078.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC vindt mijn Nokia 5800 niet meer... Ik doe precies hetzelfde als eerst, usb kabel in telefoon en PC , maar ik krijg geen oproep meer op mijn pc (wel op de nokia) en ik kan hem niet meer vinden bij Deze Computer (op de pc) ...

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:52
Filmpjes fullscreen op de Nokia 5800 draaien in ieder geval goed:

http://www.youtube.com/watch?v=RyhJNAKqiQY

Nu DIVX en XVID nog.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 11-02-2009 15:25 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Zolang er nog geen Coreplayer o.i.d. voor S60 v5 is zal het een kwestie van converteren blijven, vrees ik. Op 't forum van Coreplayer staat 'don't hold your breath for now', want ze hebben geen v5 toestel om mee te testen. Daarom wordt er ook nog niet ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

ik heb inmiddels de navigatie getest en ondanks dat ik een license voor dl, oostenrijk heb deed ie het gewoon, maar dat kan komen doordat ik vlak bij de duitse grens woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
REDFISH schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:48:
ik heb inmiddels de navigatie getest en ondanks dat ik een license voor dl, oostenrijk heb deed ie het gewoon, maar dat kan komen doordat ik vlak bij de duitse grens woon.
En het resultaat wat nauwkeurigheid, snelheid, kwaliteit van GPS ontvangst etc. betreft? Heb je 't in de auto getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Niet in auto getest, maar de GPS is heel nauwkeurig, en vooral heel snel sinds update 20.0.012. Wel even AGPS aan hebben om je fix snel te krijgen, maar dan draait het als een tierelier. Nokia Maps is wel een schijt app, wat zoveelmogelijk de dichtsbijzijnde straat volgt (het gaat ervan uit dat je je niet op het spoor bevindt, wat wel het geval is als je bvb de trein neemt).

Ik heb binnenshuis meestal 8 gps-satellieten, op het werk slechts 2 (maar dat is dan ook een flink geïsoleerd gebouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
WoeiWoei schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:26:
[...]

Ik heb deze telefoon sinds gisteren en heb nog geen krassen , maar aangezien ik de bijgeleverde hoes veel te onhandig vindt heb ik al gezocht naar een screenprotector en heb deze gevonden welke zonder verzendkosten geleverd wordt :

http://www.pdashop.nl/pro...kia-5800-xpressmusic.html
Heb je deze protector nu in gebruik? Zo ja, tevreden? Ik heb eentje van Clarivue geprobeerd, maar dat beviel me niet goed. Het bedekt net niet het gehele scherm, rondom 'n dikke mm vrij schat ik. Daarnaast vond ik het nogal stug aanvoelen en was het nog vingerafdruk gevoeliger dan het scherm zelf. 'k Heb het weggegooid... :/ Vandaar mijn interesse in praktijkervaring met de Brando. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ik ben gister nog ff langs geweest bij de GSM shop in Den Haag. Dit keer op de leyweg. De toestellen die zij hebben van de nokia 5800 zijn uit Engeland afkomstig.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

bluppfisk schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:31:
[...]
Nokia Maps is wel een schijt app
De kracht van Nokia Maps zit hem in voetgangers navigatie, dat is het vertrekpunt geweest bij deze applicatie. Andere pakketten hebben zich gericht op auto navigatie dus het is niet gek dat als je het vergelijkt met andere dat je ervaart dat andere pakketten beter zijn. Maar het idee van Nokia is dat je het apparaat gaat gebruiken als je uit de auto bent en je je autonavigatie in de auto laat. En als voetganger is de behoefte en het gebruik ook veel anders dan dat als je in de auto zit.

Veel mensen weten ook niet dat het gebruik van de digitale kaarten volledig gratis is. De applicatie is gratis, het kaartmateriaal is gratis, de updates zijn gratis en je kunt routes plannen. Ik gebruik het zelf best wel vaak als ik in een onbekende stad ben en op zoek ben naar bijvoorbeeld een geldautomaat of restaurant. Je ziet dan op de kaart waar je bent en je route wordt als een gemarkeerde lijn weergegeven. Al lopende volg je de lijn en als je de gemarkeerde lijn verlaat, loop je verkeerd. Je gaat pas betalen als je gesproken aanwijzigen wilt en een automatische herberekening als je verkeerd rijdt. Bij de meeste Nokia kun je het gratis voor een aantal dagen testen en degenen die het wat vinden (voornamelijk de mensen die nog geen TomTom-achtig systeem hebben en er maar weinig behoefte aan hebben) kopen voor ongeveer 60 euro een licentie. Je betaalt gewoon met creditcard of als je die niet hebt kun je bij BelCompany een licentiecode kopen.

Nokia Maps wint best vaak vergelijkende testen als er ook stukjes gewandeld moet worden, bijvoorbeeld nog bij Vara's Kassa.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 11-02-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Hakkie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:04:
[...]

Heb je deze protector nu in gebruik? Zo ja, tevreden? Ik heb eentje van Clarivue geprobeerd, maar dat beviel me niet goed. Het bedekt net niet het gehele scherm, rondom 'n dikke mm vrij schat ik. Daarnaast vond ik het nogal stug aanvoelen en was het nog vingerafdruk gevoeliger dan het scherm zelf. 'k Heb het weggegooid... :/ Vandaar mijn interesse in praktijkervaring met de Brando. Iemand?
Heb net de Brando screenprotector erop zitten dus nog niet een goed oordeel maar tot zover werkt het goed maar bedekt ook net niet het hele scherm dus dat probleem blijf je houden.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 18:00
DaLass schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:28:
[...]

[...]

Heb je hier al een antwoord op gekregen? Ik zou ook graag mijn productcode willen veranderen zodat ik kan updaten.

Heb trouwens even mijn profiel aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 14:46

[...]

Hoe heb je precies gezocht, en anders welke programma's gebruik je om de code te veranderen, wil 'm'n code ook z.s.m. veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik denk erover om een Nokia 5800 te kopen, ik zoek een mooie touch screen phone, maar wil niet dat ik net als in windows me zorgen moet maken over het schoonhouden omdat hij anders traag wordt e.d. Dat lees ik heel vaak over WiMo telefoons samen met dat ze eigenlijk nooit helemaal vloeiend lopen. Volgensmij is Symbian meer een echt stabiel os dat iets minder fancy is maar wel betrouwbaarder, klopt dat? Aan de andere kant lees ik veel dat het symbian os nog niet helemaal perfect is voor een touchscreen, merk je dat ook echt?

Ik zit dus te twijfelen tussen deze 5800 en een WiMo zoals de Omnia of de SE Xperia bijvoorbeeld, kunnen jullie mij overtuigen van Symbian, of hadden jullie eigenlijk liever WiMo gehad? Ik ben me er wel van bewust dat de leuke effectjes zoals bij HTC maar voor een korte tijd leuk zijn, en dat je daarna liever iets degelijkers wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:53:
[...]

De kracht van Nokia Maps zit hem in voetgangers navigatie, dat is het vertrekpunt geweest bij deze applicatie. Andere pakketten hebben zich gericht op auto navigatie dus het is niet gek dat als je het vergelijkt met andere dat je ervaart dat andere pakketten beter zijn. Maar het idee van Nokia is dat je het apparaat gaat gebruiken als je uit de auto bent en je je autonavigatie in de auto laat. En als voetganger is de behoefte en het gebruik ook veel anders dan dat als je in de auto zit.

Veel mensen weten ook niet dat het gebruik van de digitale kaarten volledig gratis is. De applicatie is gratis, het kaartmateriaal is gratis, de updates zijn gratis en je kunt routes plannen. Ik gebruik het zelf best wel vaak als ik in een onbekende stad ben en op zoek ben naar bijvoorbeeld een geldautomaat of restaurant. Je ziet dan op de kaart waar je bent en je route wordt als een gemarkeerde lijn weergegeven. Al lopende volg je de lijn en als je de gemarkeerde lijn verlaat, loop je verkeerd. Je gaat pas betalen als je gesproken aanwijzigen wilt en een automatische herberekening als je verkeerd rijdt. Bij de meeste Nokia kun je het gratis voor een aantal dagen testen en degenen die het wat vinden (voornamelijk de mensen die nog geen TomTom-achtig systeem hebben en er maar weinig behoefte aan hebben) kopen voor ongeveer 60 euro een licentie. Je betaalt gewoon met creditcard of als je die niet hebt kun je bij BelCompany een licentiecode kopen.

Nokia Maps wint best vaak vergelijkende testen als er ook stukjes gewandeld moet worden, bijvoorbeeld nog bij Vara's Kassa.
Dit is een mooie uitleg _/-\o_ kheb gegoogled en vond altijd rond de pot draaiende uitleg ofzo over de Nokia Maps... Maar wat is er bij deze gsm dan er zo storend aan als navigatie in de auto? Mercikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
robertwebbe schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:04:
Changes/improvements made from MCU SW version 11.0.009 to version 20.0.012:

New features:
- Higher clock configuration
- Faster data download from Internet, faster UI response.
- New camcorder features: 2nd camera support, burst mode, geo-tagging
- Independent Application Delivery (IAD)
- Independent SW updates enabled
- Mail for Exchange 2.7.37 & Settings Wizard 5 & TARM
- Improved e-mail experience
- Mobile Search v4.5
- Better search experience, In-device search added.
- Mobile Dictionary - built-in dictionary functionality with voice playback of words utilizing (high end) text-to-speech technology.
- Thai & Hebrew HWR and VKB
- Expanding the Nokia 5800 XpressMusic market
Heeft iemand al een hapklare oplossing voor het probleem van de gewijzigde blokkeringscode na update? Herinstallatie via NSU lukt helaas niet ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:19:
Ik denk erover om een Nokia 5800 te kopen, ik zoek een mooie touch screen phone, maar wil niet dat ik net als in windows me zorgen moet maken over het schoonhouden omdat hij anders traag wordt e.d. Dat lees ik heel vaak over WiMo telefoons samen met dat ze eigenlijk nooit helemaal vloeiend lopen. Volgensmij is Symbian meer een echt stabiel os dat iets minder fancy is maar wel betrouwbaarder, klopt dat? Aan de andere kant lees ik veel dat het symbian os nog niet helemaal perfect is voor een touchscreen, merk je dat ook echt?

Ik zit dus te twijfelen tussen deze 5800 en een WiMo zoals de Omnia of de SE Xperia bijvoorbeeld, kunnen jullie mij overtuigen van Symbian, of hadden jullie eigenlijk liever WiMo gehad? Ik ben me er wel van bewust dat de leuke effectjes zoals bij HTC maar voor een korte tijd leuk zijn, en dat je daarna liever iets degelijkers wil.
wie kan je overtuigen, tienduizenden pagina's zijn er vol geschreven over symbian en winmo. Het lijkt mij dat je zelf een voorkeur aan moet geven waar je voor gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@NokNok12: Zou je misschien een foto willen maken van hoe die brando screenprotector op het scherm zit?
Ik heb meestal liever een goede screenprotector op een touchscreen zitten, maar als ie niet goed aansluit staat dat niet echt mooi.

[ Voor 41% gewijzigd door JaccoW op 11-02-2009 23:50 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

• Aubergine
Op de youtube filmpjes lijkt het alsof je heel hard moet drukken, klopt dit?

En is er geen alternatief voor een blauw of rood randje?

• DaLass
®Otto schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:19:
[...]

Heb je hier al een antwoord op gekregen? Ik zou ook graag mijn productcode willen veranderen zodat ik kan updaten.

Heb trouwens even mijn profiel aangepast ;)
Nope, dus als er morgen nog geen reactie staat knal ik de link er op en zie ik wel wat ermee gebeurt.

offtopic:
You got mail.. ;)

Mijn advertenties op V&A

• DaLass
Fikkie007 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:46:
[...]

Hoe heb je precies gezocht, en anders welke programma's gebruik je om de code te veranderen, wil 'm'n code ook z.s.m. veranderen
Tip: Het ringtone verhaal heb ik van dezelfde site gehaald. ;)

Mijn advertenties op V&A

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gisteren m'n 5800 red gekregen (via webshop).

Ben tot nu toe erg tevreden, blij dat ik m'n N95 vervangen heb. Grootste minpunt van N95 was de bediening via dat #&*-toetsenbord, de touchscreen bediening van de 5800 is een hele grote verbetering.

Het is ook een duits toestel, dus heb ook geen software update kunnen doen, maar wacht wel af, die zal ook binnenkort wel beschikbaar komen.

Heb zonder te configureren geprobeerd te schrijven via textherkenning, dat werkt prima. Na configuratie werkte hij net zo goed als vroeguhr op de palm. Vanmorgen in de auto zelfs sms zitten schrijven met m'n duip ipv. stylus... _/-\o_

Voor de rest doet het toestel het net zo goed als de N95, al heb ik wel het idee dat ie iets soepeler reageert.

Oh ja, waarom heeft nokia niet gewoon een mini-usb aansluiting gebruikt, maar een platte USB achtige aansluiting, weer een kabel erbij :(

• Fikkie007
DaLass schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:57:
[...]

Tip: Het ringtone verhaal heb ik van dezelfde site gehaald. ;)
Ha dan moet het goed komen. Thanks

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Aubergine schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 01:02:
Op de youtube filmpjes lijkt het alsof je heel hard moet drukken, klopt dit?
Vinger op beeldscherm leggen is voldoende....noem dat niet echt drukken.
En is er geen alternatief voor een blauw of rood randje?
Zwart maar nog niet in NL verkrijgbaar.

grahamofthewheels.com

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
F_demon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:49:
@NokNok12: Zou je misschien een foto willen maken van hoe die brando screenprotector op het scherm zit?
Ik heb meestal liever een goede screenprotector op een touchscreen zitten, maar als ie niet goed aansluit staat dat niet echt mooi.
Zal vanavond even een foto maken, ga ervan uit dat je de foto dan ook wil zien ;)

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Oops, verkeerde topic.

[ Voor 84% gewijzigd door robertwebbe op 12-02-2009 14:43 ]

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Joost79 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:22:

Oh ja, waarom heeft nokia niet gewoon een mini-usb aansluiting gebruikt, maar een platte USB achtige aansluiting, weer een kabel erbij :(
dat is als ik me niet vergis de nieuwe standaard voor mobiele telefoons "micro usb", zit ook al op de n82 en n81 (en waarschijnlijk nog wel meer)
dus zie het als een "investering" nu een extra kabel, in de toekomst een paar kabels minder ;)

• REDFISH

REDFISH

Weet iemand waar ik die nieuwe functionaliteit kan vinden? Of kan downloaden? Ik heb de versie voor nokiatablet gedownload maar die werkt niet.

• FitNiX
Nou, het is deze jongen uiteindelijk ook gelukt de productcode aan te passen :*)
Heb me gisteren avond en vanacht leip lopen zoeken, maar er staat idd een goeie tut online.
Kreeg bij de eerste keer updaten wel een dikke error, maar toen ik hem de 2e keer aanslingerde, is het wel gewoon goed gegaan.

Ik heb wel nog steeds 1 issue met de kalender:
soms als ik in de maand view zit, en ik tap bijvoorbeeld de vrijdag aan, dan wordt deze wel goed ge-highlite, maar ondertussen wordt de inhoud van de zaterdag getoond. Wie heeft dit ook gehad? Ik krijg het helaas niet iedere keer gereproduceerd, maar het gebeurt behoorlijk vaak :(
Het is dus nu ook al een paar keer voorgekomen dat ik een nieuwe afspraak dus bij de verkeerde dag inplan :(

Ow ja, en het navigeren doet het met deze versie eindelijk wel goed _/-\o_

• ®Otto
Het is mij ook gelukt de laaste firmware erop te krijgen, met dank aan DaLass _/-\o_

Hij is inderdaad (nog) sneller geworden, ook het browsen gaat beter. Ben benieuwd of de accuduur er op vooruit is gegaan, even afwachten. Ook had ik trouwens een klein probleempje met de tijd, moest 'm best vaak weer gelijk zetten omdat hij achter liep, ben benieuwd of dit is ook is verholpen.

edit: Mijn probleempje met de tijd is verholpen, ik kan 'm nu op automatische tijdaanpassing zetten, dat kon eerder niet.

Vind het overigens wel jammer dat er niet meer downloads beschikbaar zijn gekomen, zit eigenlijk te wachten op internetradio, die werkte altijd goed op mijn oude N81.

[ Voor 27% gewijzigd door ®Otto op 12-02-2009 19:10 ]

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 11:53
Heeft iemand een idee, hoe deze gsm praktisch in de auto bruikbaar gaat zijn.
Want ik zie dar de CR-99 compatibel is met de 5800, maar ik denk dat je dan geen voeding aangesloten hebt aan je gsm. Is er een carkit die bv de voedingspinnen bovenaan heeft? Want als je nu een houder hebt, en gsm staat dus recht, en je sluit bv één of andere autolader aan, dan is dat van de connector recht omhoog, en dan met een kabeltje naar beneden naar de 12V connectie in je wagen. Dat moet toch wringen? Is er bv geen L vormige connector die mss beter werkt? Of zijn er nog andere oplossingen, want dat zit me toch lekker dwars...

Verwijderd

Iemand een idee wanneer WinLive beschikbaar is voor de 5800?

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:18:
Iemand een idee wanneer WinLive beschikbaar is voor de 5800?
Is er volgens mij al? (5800 staat tussen compatible devices)
http://europe.nokia.com/A4491268

Verwijderd

Binnenkort komt Nokia met hun eigen App Store. Dan kunnen we vast snel programmas vinden (gratis of tegen betaling) voor deze nokia.

Verwijderd

Hij staat idd wel bij de compatible lijst, maar is nog niet te vinden in de download folder.
Is deze app niet gewoon ergens te downloaden zodat je hem zelf kunt installeren?

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 18:27
Kan iemand mij de url/link voor die tool sturen waarmee ik de productcode van mijn 5800 kan veranderen. Heb me al helemaal de blubber er naar gezocht maar helaas niets gevonden.

ontzettend bedankt!

Thx voor de mail!

[ Voor 9% gewijzigd door cycloon_ op 13-02-2009 08:56 ]

http://specs.tweak.to/9714

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:36:
Hij staat idd wel bij de compatible lijst, maar is nog niet te vinden in de download folder.
Is deze app niet gewoon ergens te downloaden zodat je hem zelf kunt installeren?
Hij staat op deze site tussen de gratis applicaties (heb het toestel nog niet, dus kan nog niet kijken of het werkt):
http://my.s60blog.com/viewtopic.php?f=60&t=570

Die Nokia sportstracker ziet er heel interessant uit. Denk dat ik die zeker zal gaan gebruiken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Walkman op 12-02-2009 22:23 ]

• Hakkie
Ik las ook op 'de nog niet genoemde site' dat Nokia kan zien dat er met de productcode is gerommeld, zelfs als deze na een update weer wordt teruggezet. Weet iemand of dat inderdaad het geval is? Daarnaast zou aanspraak op garantie vervallen. Ook al is het niet bevestigd, een waarschuwing lijkt me wel op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dat is inderdaad het geval. Onderstaand een voorbeeld van een N82 waar je kunt zien (rode cijfers) dat de productcode is aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HjBkJwlZOyAqyrdGbyvb1DcK/full.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 13-02-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Interessant. Is zeker niet zelf op te vragen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Ik ben voor de release van het toestel op diverse websites UPnP tegengekomen als feature van de 5800XM. Op de Nokia website staat er echter niets over vermeldt.

Iemand enig idee hoe het zit met UPnP en de 5800XM? Streamen vanaf mn telefoon naar een UPnP mediaspeler lijkt me wel cool.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:11:
Dat is inderdaad het geval. Onderstaand een voorbeeld van een N82 waar je kunt zien (rode cijfers) dat de productcode is aangepast.

[afbeelding]
Hm, lijkt me dus niet zo handig om dit te doen dan, dan wacht ik wel even met updaten (tenzij het niet even, maar heel lang is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
robertwebbe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:11:

[afbeelding]
Robbert, Ik begrijp dus dat er bij elke (NSU) update een verbinding met het internet gemaakt wordt waarin de wijziging van de FW wordt bijgehouden? Of wordt dit in het toestel zelf bewaard?

@ Hakkie: thnx voor de waarschuwing, ook al is het voor mij te laat :P

Ik vind het overigens wel stom als ze er bij een NSC een probleem van zouden maken. Daarentegen moet ik wel zeggen dat ik volgens mij nog nooit naar een NSC ben geweest, en ik heb al heeeeel lang Nokia telefoons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Hakkie: nee, dit is niet zelf op te vragen, is een backoffice systeem.

@FitNiX: Wordt via NSU en FOTA doorgestuurd naar Nokia, komt niet uit je toestel.

Ik zie het er trouwens nog wel van komen dat het zelf wijzigen van je productcode over niet al te lange tijd geen zin meer heeft gezien deze ontwikkeling. Deze informatie zal dan uit de database van Nokia komen aan de hand van je IMEI.

[ Voor 42% gewijzigd door robertwebbe op 13-02-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
Maar goed, is het nu handig om je productcode wel, of niet te verander? Zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Handig is iets anders dan verstandig... Wil je per se NU over de nieuwste firmware beschikken terwijl er nog geen 'officiële' update voor jouw productcode is, dan zul je jouw productcode moeten wijzigen. Of je bereid bent het risico te lopen dat aanspraak op garantie vervalt kun je alleen zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
robertwebbe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:01:
[...]Ik zie het er trouwens nog wel van komen dat het zelf wijzigen van je productcode over niet al te lange tijd geen zin meer heeft gezien deze ontwikkeling. Deze informatie zal dan uit de database van Nokia komen aan de hand van je IMEI.
Op weer 'een website' zag ik een downloadlink naar een executable. Met deze exe zou de firmware update zonder NSU/FOTA uitgevoerd kunnen worden. Ik vertrouwde het niet, maar is dit überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

[ Voor 93% gewijzigd door DaannO op 13-02-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Heb inmiddels de GPS nog eens getest in de auto. Ging wederom prima. Binnen 30 seconden een fix en bij gewoon in de hand houden (ik reed niet) 7-8 satellieten, en hield de telefoon onder de voorruit dan werd het soms 10. Ontvangst zit wel goed. Op de terugweg wat sneeuw en regen toen was ie wat minder, maar verder ook geen probleem. Onder viaducten is hij ook wat minder maar dat is te verwachten.

Navigatie gaat ook goed, is mooi overzichtelijk, alleen de nederlandse stem vind ik wat irritant soms. Kan niet zeggen dat dat nu echt mooi ABN is. Jammer dat je niet zoals op TomToms Beatrix kunt instellen of Hitler of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:12:
Heb inmiddels de GPS nog eens getest in de auto. Ging wederom prima. Binnen 30 seconden een fix en bij gewoon in de hand houden (ik reed niet) 7-8 satellieten, en hield de telefoon onder de voorruit dan werd het soms 10. Ontvangst zit wel goed. Op de terugweg wat sneeuw en regen toen was ie wat minder, maar verder ook geen probleem. Onder viaducten is hij ook wat minder maar dat is te verwachten.

Navigatie gaat ook goed, is mooi overzichtelijk, alleen de nederlandse stem vind ik wat irritant soms. Kan niet zeggen dat dat nu echt mooi ABN is. Jammer dat je niet zoals op TomToms Beatrix kunt instellen of Hitler of iets dergelijks.
En welk navigatiesysteem gebruik je dan? Gewoon Nokia Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En neen.

[ Voor 93% gewijzigd door DaannO op 13-02-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
REDFISH schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:12:

Alsof je bij TomTom Beatrix of Hitler kunt kiezen. Wat een onzin vergelijking.
Standaard heb je ook zo'n very irritantie stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja klopt, standaard wel, maar je kunt ze vervangen :)

Gewoon nokia maps gebruikt ja. Werkt best prettig op zich. Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat je niet makkelijk even de rest van de telefoon kunt gebruiken. Druk je op de rode knop waarmee je normaal terug komt op home screen, is de applicatie ook weg. En heel jammer dat er geen landscape support voor de maps is. Ik heb wel veel minder gestreepte LCD schermen. Het gebeurt nog wel es, maar niet zo vaak meer.

En ik blijf toch nog een beetje kloten met de sterkte van de vibratie. Vind hem toch gewoon te zacht. Mis teveel telefoontjes omdat ik het niet voel. Of er wordt op een knop gedrukt als hij in mijn zak zit, het gebeurt ook meestal als ik op de fiets zit of wandel dat ik gesprekken mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Zijn er hier ook mensen met een spraakspeaker probleem?

Ik heb het wel gehad bij de mijne (binnen 1 week al).
Spraak valt weg, volume wisselt en soms al helemaal geen geluid bij aanvang van een gesprek.
Als je op het frontje wat "masseert" dan werkt hij soms wel weer eventje`s.

Nokia zegt daarop (in een service bullitin): "Exchange earpiece every time when customer complains about poor incoming audio quality."

Er zijn dus 5800`s in de omloop met een foute spraakspeaker.
Die kan een Nokia servicepoint vervangen en je bent weer klaar.

Ik heb er geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
lars-saxo schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:45:
Zijn er hier ook mensen met een spraakspeaker probleem?

Ik heb het wel gehad bij de mijne (binnen 1 week al).
Spraak valt weg, volume wisselt en soms al helemaal geen geluid bij aanvang van een gesprek.
Als je op het frontje wat "masseert" dan werkt hij soms wel weer eventje`s.

Nokia zegt daarop (in een service bullitin): "Exchange earpiece every time when customer complains about poor incoming audio quality."

Er zijn dus 5800`s in de omloop met een foute spraakspeaker.
Die kan een Nokia servicepoint vervangen en je bent weer klaar.

Ik heb er geen problemen meer mee gehad.
Daar is al eerder over gepost in het topic. Geloof een fix die jezelf kunt uitvoeren of naar servicepoint gaan.

Weer een proggie gevonden wat ik zocht. Mobbler, voor het scrobblen van je tracks die je luistert of om te luisteren naar last.fm radio (die van jou oa.). Kan ik eindelijk mijn mp3 speler opdoeken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 14-02-2009 10:10 . Reden: mobbler ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Graham schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 01:40:
[...]
Daar is al eerder over gepost in het topic. Geloof een fix die jezelf kunt uitvoeren of naar servicepoint gaan.
Geen fix die je zelf kunt doen, maar gewoon een nieuwe spraakspeaker monteren.
En dat kan idd in een servicepoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
lars-saxo schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:52:
[...]

Geen fix die je zelf kunt doen, maar gewoon een nieuwe spraakspeaker monteren.
En dat kan idd in een servicepoint.
Oh ik had begrepen dat het een kwestie was van twee pinnen bij buigen en dat de speaker zelf niet het probleem was maar het contactpunt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Dat had ik ook begrepen, heb er zelfs een filmpje van gezien. Maar op de nokia support forums stond dat je dan wel je garantie kwijt bent, dus misschien toch wel zo handig effe naar een service punt te gaan.

Ik had laatst ook een gesprek waar ik niks hoorde. Maar die persoon dacht dat het aan zijn telefoon lag. Even in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover na om me zo'n toestel aan te schaffen. Heb gehoord dat ze 26feb zouden beschikbaar zijn in de winkels.
Heb jullie reviews hier wat zitten lezen en heb toch nog paar bedenkingen.

Wanneer men in huis draadloos internet heeft en verbinding maakt met de Gsm, zijn er dan extra communicatiekosten? (hoe dat allemaal in zn werk gaat weet ik niet...)
Anderzijds lees ik dat er speciale abonnementen op de markt zouden zijn voor smartphones. Wat is aan te raden, waar moet ik op letten enz...

Ik lees overal over het qwerty klavier maar is er ook mogelijkheid tot een azerty klavier te gebruiken? (mss wanneer ze officieel in de winkels liggen in België?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:48:
Ik denk erover na om me zo'n toestel aan te schaffen. Heb gehoord dat ze 26feb zouden beschikbaar zijn in de winkels.
Heb jullie reviews hier wat zitten lezen en heb toch nog paar bedenkingen.

Wanneer men in huis draadloos internet heeft en verbinding maakt met de Gsm, zijn er dan extra communicatiekosten? (hoe dat allemaal in zn werk gaat weet ik niet...)
Anderzijds lees ik dat er speciale abonnementen op de markt zouden zijn voor smartphones. Wat is aan te raden, waar moet ik op letten enz...

Ik lees overal over het qwerty klavier maar is er ook mogelijkheid tot een azerty klavier te gebruiken? (mss wanneer ze officieel in de winkels liggen in België?).
De telefoon maakt gebruik van wifi die niets anders is dan de wifi op je laptop. Deze maakt dus gebruik van je internetverbinding die je thuis hebt.
Wat betreft de speciale internet abonnementen. Daar betaal je geld voor om overal in het lang bereikbaar te zijn. De wifi van thuis is alleen beperkt tot je eigen huis. Waar je extra voor betaalt is bestemd voor een bereik in heel Nederland of Belgie. Hangt af waar je woont.

Wat betreft dat Azerty. Goeie vraag. Ik zou het niet weten :)

Alleen als je me advies wil, ik zou hem voor 26 februari bestellen om hoge kosten te vermijden. De prijzen die ik zie voor 26 februari kunnen tot wel 2 x zo hoog zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Je laatste zin klopt niet volgens mij? Moet je hem nou wel of niet voor 26 feb bestellen?

[ Voor 181% gewijzigd door Aubergine op 14-02-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg over wifi, was net wat ik moest weten ;-)

Ik had ook het gedacht dat het na 26feb juist goedkoper zou zijn, aangezien ze nu officieel niet in het land zijn en dus iets exclusiefs kunnen aanbieden (dus duurder?)

Voor de belgen onder ons, iemand ervaringen met providers of weet wat het interessantste abonnement zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het dus wel doen voor 26 feb. Maar wat ik dus voorlopig heb gezien, zijn dat telecomwinkels prijzen en die zijn sowieso altijd stukken duurder dan webshops. Dus ik zou het niet weten. Als je per se via telecomwinkel wil bestellen (fysieke winkel), dan zal je altijd duurder uit zijn.

Ik ben benieuwd wat gsmweb gaat doen als de telefoon officieel in NL gelanceerd word. Zou kunnen dat ze goedkoper worden doordat ze een grotere voorraad kunnen opbouwen. Of juist duurder omdat dan veel meer mensen in Nederland bekend raken met deze telefoon.

lastiig dus om een voorspelling te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
*weg*

[ Voor 105% gewijzigd door pven op 15-02-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Aubergine schreef op zondag 15 februari 2009 @ 02:26:
[...]
GSMweb is echt de meest onoverzichtelijke site |:(

-edit-
http://www.gsmweb.nl/forms/tf026.htm

Telfort 1 jarig 24,95 p/m gratis 5800 :o Dats minder dan 300 euro!
Ik denk dat dit onderwerp (en eventuele reacties) beter past in het abonnementen topic van de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Bestaat er een applicatie die toelaat om content in je telefoon te zoeken? Een lokale google eigenlijk die ook in je berichtjes kan zoeken enz? Heb net al mijn oude berichtjes van mijn N80 overgezet naar de Nokia 5800 (prachtig telefoontje trouwens!) en mits dit nogal veel zijn (ben een bewaarder!) zou ik daar graag mooi in kunnen zoeken.

edit: Ow, bij diepere zoektocht zie ik dat in die nieuwe firmware een in-device search toegevoegd is.. Nu wil ik mijn garantie niet kwijt en durf dus de productcode niet te wijzigen.. Ik vrees dat alleen wachten soelaas zal brengen?

edit2: Een pluim voor de applicatie gegevens overdracht trouwens. Ik die alles via outlook wou doen en dus een windows machine zocht om dit te doen... Het lukt dus ook heel heel goed met die applicatie! Netjes

[ Voor 40% gewijzigd door nick_vh op 15-02-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik ben nu allerhande applicaties aan het uittesten. Toch blijf je zitten met de nieuwigheid van symbian 9.5. Ook java programma's werken wel meestal, maar java detecteert een touch screen, en dan krijg je zo'n domme virtuele d pad in beeld en de resolutie gaat ook heel vaak niet goed. Spelletjes zijn sowieso uit den boze, muv sudoku of vergelijkbaar.

Ben ook nog wat gaan experimenteren met de camera en het stelt toch wat teleur. Ik hecht niet veel waarde aan camera op een telefoon, maar waarom zit er dan een auto focus op als het ding zo'n waardeloze kwaliteit produceert. Maakt niet uit welke resolutie je kiest, je krijgt gewoon meer bagger. Moet hem nog een keertje testen op een echt zonnige dag, maar dagen zoals vandaag waar de zon niet heel hard schijnt zijn ook niet genoeg licht om een mooie foto te maken.

Via USB overzetten is ook tergend. Ben nu 175 MB aan het overzetten en al 20 minuten aan het wachten. En helaas komt dat kaartje ook niet zo simpel uit de telefoon en om de een of andere reden werkte de SDHC kaart niet in mijn microSD adapter.

[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 15-02-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
REDFISH schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:50:
Ik ben nu allerhande applicaties aan het uittesten. Toch blijf je zitten met de nieuwigheid van symbian 9.5. Ook java programma's werken wel meestal, maar java detecteert een touch screen, en dan krijg je zo'n domme virtuele d pad in beeld en de resolutie gaat ook heel vaak niet goed. Spelletjes zijn sowieso uit den boze, muv sudoku of vergelijkbaar.
Die nieuwigheid gaat er ook vanzelf wel af, en ik denk dat tegen de tijd dat de N97 uit komt met touch screen, de meeste apps wel geschikt zijn.
Ben ook nog wat gaan experimenteren met de camera en het stelt toch wat teleur. Ik hecht niet veel waarde aan camera op een telefoon, maar waarom zit er dan een auto focus op als het ding zo'n waardeloze kwaliteit produceert. Maakt niet uit welke resolutie je kiest, je krijgt gewoon meer bagger. Moet hem nog een keertje testen op een echt zonnige dag, maar dagen zoals vandaag waar de zon niet heel hard schijnt zijn ook niet genoeg licht om een mooie foto te maken.
Nieuwe firmware zou een speciale stand moeten hebben voor foto's bij weinig licht, weet niet of je die al hebt?
Via USB overzetten is ook tergend. Ben nu 175 MB aan het overzetten en al 20 minuten aan het wachten. En helaas komt dat kaartje ook niet zo simpel uit de telefoon en om de een of andere reden werkte de SDHC kaart niet in mijn microSD adapter.
Dat is wel apart, draai je toevallig Vista zonder sp1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
REDFISH schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:50:
Via kabel overpompen is traag idd maar het is ook maar USB 1.0 he. Dus dat te verwachten. Kaartje gaat er bij mij makkelijk uit. Eerst via de aan/uitknop aangeven dat je hem eruit wilt halen (1 maal indrukken en dan Remove... kiezen) dan met je nagel of eventueel met je sylus het memorykaartje indrukken en dan springt hij naar voren zodat je hem eruit kunt nemen.

Heb zelf zoals eerder gepost zo'n usb naar micro SDHC converter van sandisk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via usb overpompen gaat hier nochtans vlotjes :s

wat zijn zo de coolste leukste apps die jullie erop al draaien? (behalve googlemaps/opera)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:32:
via usb overpompen gaat hier nochtans vlotjes :s

wat zijn zo de coolste leukste apps die jullie erop al draaien? (behalve googlemaps/opera)?
Er is een applicatie waamee je kan tekenen.. dat lijkt me wel gaaf.. Er is ook een live messenger client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, ik heb hem net vanuit de UK aangekregen maar ik heb hem pas woensdag daart ie thuis ligt.
Nu wat ik me afvroeg was het feit van de productcode waar de laatste paar pag's toch wat over gesproken is.

Ik zou deze namelijk laten veranderen naar een BENELUX code, voor t9 etc maar nu meen ik hier te lezen
dat zoiets ten koste van de garantie is? Ik ga er dan vanuit dat dit enkel geldt wanneer je dit zelf doet en dus
niet geldt wanneer een NSP dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
@spardatje, je kan kiezen ofwel wachten en hopen dat de firmware update universeel wordt (wat ik wel denk dat zal gebeuren eenmaal de 5800 in de benelux beschikbaar is)
of je kan idd die productcode veranderen maar op eigen risico. Kan je geen uitsluitend antwoord geven ivm de service centers

@shrimp o vis : die tekenapp? Hoe noemt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:04:
[...]

Er is een applicatie waamee je kan tekenen.. dat lijkt me wel gaaf.. Er is ook een live messenger client.
Ik heb het zelf nog niet getest, maar hier vind je een mobile paint applicatie (nr. 4).
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic