Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zit eigenlijk een programmaatje te zoeken waarmee je notities kunt krabbelen en opslaan, kan dat daarmee?

Ikzelf gebruik slick voor msn (icq etc kan ook), vind het echt ideaal. EN voor de rest ben ik helaas nog niet veel goede programma's tegen gekomen die de moeite waard waren en goed functioneerden. Ik heb gisteren geprobeerd internet radio van nokia aan de praat te krijgen. Heb zowat elke versie die ik kon vinden voor elke telefoon geprobeerd (N82, N85, E65 en E51), maar ze werkten allemaal niet. Vind ik heel jammer want ik zoek nog een leuke programmaatje waarmee ik streams kan luisteren zonder dat het mijn hele telefoon hijackt (oftewel Real player).

De nieuwe prince of persia voor 5800 XM werkt verrassend goed met de stylus. Als dat de toekomst van gamen is, dan zie ik het weer rooskleurig in. Ik heb alleen gek genoeg geen geluid.

Het kan ook aan de vele lange bestandsnamen hebben gelegen en vele mappen die ik overzette. Misschien toch een beperking van het bestandssysteem? Mp3s gaan normaal wel redelijk vlot met de software, dit was drag en drop via vista. Ik heb trouwens wel SP1.

Ik had gisteren ook de eerste vastloper. Telefoon reageerde nergens meer op, ook niet de aan/uit knop. Dus batterij eruit. Vond het best wel even eng, want was wat van het kaartje aan het lezen, gek genoeg speelde de mp3 gewoon door, maar gelukkig bleef zowel de datum/tijd als het kaartje intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123barracuda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb er niet veel over gelezen hier, maar kan iemand mij vertellen hoe ik wel inkomende gesprekken kan zien. Hij ligt al een uur in het midden van de kamer, niemand erbij voor de nabijheidssensor, maar als ik mijn nokia belt, gaat het scherm op zwart... ;(

Ik kan totaal niet zien wie er belt.

iemand dit opgelost / instelling, ik heb volgens mij alles al geprobeerd, maar krijg niets zichtbaar.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat als je de 5800 op z'n kop legt, hij dan automatisch op stil gaat? Best een vrij geniale optie. En als ik de post boven mij lees, kan het best zijn dat de accellerometer dat veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre kun je 5800 'uit elkaar slopen'? Qua frontjes en dergelijke. Dit is ergens wel handig als er bijvoorbeeld stof tussen het frontje en het beeldscherm zit (erg veel last van gehad met mijn Nokia 3250 de laatste paar maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:43:
Klopt het dat als je de 5800 op z'n kop legt, hij dan automatisch op stil gaat? Best een vrij geniale optie. En als ik de post boven mij lees, kan het best zijn dat de accellerometer dat veroorzaakt?
Nee, dat doet een sensor op de voorkant van het toestel. Maar het klopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123barracuda
  • Laatst online: 21-01-2024
123barracuda schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:51:
Ik heb er niet veel over gelezen hier, maar kan iemand mij vertellen hoe ik wel inkomende gesprekken kan zien. Hij ligt al een uur in het midden van de kamer, niemand erbij voor de nabijheidssensor, maar als ik mijn nokia belt, gaat het scherm op zwart... ;(

Ik kan totaal niet zien wie er belt.

iemand dit opgelost / instelling, ik heb volgens mij alles al geprobeerd, maar krijg niets zichtbaar.

Ben benieuwd.
Nou ben er na lang zoeken achter, wat blijkt nu, ik heb er zo'n beschermfolie overheen gedaan voor het touchscreen, zodat hij niet zo beschadigd, en wat blijkt, ze zijn er vergeten een gaatje in te maken voor de sensor }) dus hij ziet constant dat er iets voor de lens zit.....

Dus bij deze opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:19:
[...]

Nee, dat doet een sensor op de voorkant van het toestel. Maar het klopt ja.
Nee, want het afdekken van de sensor is niet voldoende (anders zou een alarm in je broekzak onmiddellijk op stil gaan, of zou het alarm na een keer omdraaien onmiddellijk weer uit gaan). Je moet weldegelijk de omdraaibeweging maken, anders gaat het niet op stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppfisk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:38:
[...]

Nee, want het afdekken van de sensor is niet voldoende (anders zou een alarm in je broekzak onmiddellijk op stil gaan, of zou het alarm na een keer omdraaien onmiddellijk weer uit gaan). Je moet weldegelijk de omdraaibeweging maken, anders gaat het niet op stil.
Ik ging ervanuit dat de beweging al duidelijk was, maar dat klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 11:39
REDFISH schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:52:
Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat je niet makkelijk even de rest van de telefoon kunt gebruiken. Druk je op de rode knop waarmee je normaal terug komt op home screen, is de applicatie ook weg.
Je kan vanuit applicaties de 'menu' knop ingedrukt houden en vervolgens op de 'home'. Dan kom je weer in het home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
RaZZle1 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:51:
[...]

Je kan vanuit applicaties de 'menu' knop ingedrukt houden en vervolgens op de 'home'. Dan kom je weer in het home screen.
De task manager die dan opfloept, kun je ook gebruiken om applicaties te sluiten. Gewoon even het icoontje ingedrukt houden en dan komt een contextmenu: exit of open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Heeft er al iemand ervaring met een carkit samen met deze gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het wekker alarm gaat en ik draai hem om gaat hij in de snooze functie.

Echt ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Termike schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:04:
Ja, maar geen beste tot nu toe.
Ik heb een Parrot CK3000 Evolution carkit, maar die kreeg ik niet gekoppeld.
Bleek dat er een nieuwe firmware uit was voor de carkit die connectie-problemen met Symbian S60 v3.2 op zou lossen.

Dus op hoop van zegen de carkit naar de importeur gestuurd voor een firmware upgrade. Deze verwacht ik deze week terug, zodat ik eindelijk weer handsfree kan bellen via mn carkit.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

voor de genen die op fring aan het wachten zijn: er is inmiddels een beta versie voor de 5800. Werkt voor zover ik merk goed. 1 keer gecrasht tot nu toe. Wat wel vervelend is: adres boek staat oop achternaam voornaam terwijl mijn contactlist op voornaam achternaam staat, dus dan zoekt het wat moeilijker. Verder was mijn gewone contacten lijst even in het engels, heb de fout niet meer kunnen reproduceren.

In de tussentijd wacht ik nog op een firmware update op men rode duitse versie: ik ben nog niet zo bekend met symbian ed. maar is het normaal dat er zoveel tijd in het uitbrengen voor dezelfde versie firmware maar dan voor een toestel voor een andere regio oid. zit?

[ Voor 23% gewijzigd door TrJ op 17-02-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Termike schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:04:
ja met een parrot ck3200 maar is nog niet ideaal heb wel verbinding kan bellen en gebeld worden alleen kan niet mijn telefoonnummers kopieren naar de parrot. Koppeling lukte ook pas na een keer of 30 proberen.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Als je het een carkit wilt noemen: op mijn Pioneer DEH-P75BT (Bluetooth CD RDS Tuner) werkt het prima. Na het koppelen kon ik probleemloos m'n contacten overzenden. Ook het automatisch verbinden gaat goed. Gesprekken zijn ook in orde, al heeft de gesprekspartner wel af en toe last van een echo. Maar dat ligt aan de autoradio, want andere mobieltjes (Nokia N82/7390, Samsung SGH-600, SE W810i) hebben hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakie_be
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 11:16
NokNok12 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:53:
[...]

ja met een parrot ck3200 maar is nog niet ideaal heb wel verbinding kan bellen en gebeld worden alleen kan niet mijn telefoonnummers kopieren naar de parrot. Koppeling lukte ook pas na een keer of 30 proberen.
Je kan hier eens kijken http://europe.nokia.com/A4143881
Deze applicatie stuurt de contactpersonen door wanneer een bluetooth verbinding gemaakt wordt met car-kit
Heb dit al gebruikt op een E90 communicator om contact gegevens door te sturen naar een garmin zume 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Kan iemand mij uitleggen waarom de firmwares verschillend zijn tussen de in mijn geval de duitse en nederlandse versie en daardoor voor de duitse versie de firrmware later komt.

Ik ken eigenlijk alleen deze methode van firmware bij branded nokia's.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bedankt voor de 'tip' maar met realplayer werkt het gewoon niet. Ik vind dit een domme beperking van rp. Ik moet wel zeggen dat ik de gevoeligheid van het scherm nu echt super vind. Typen gaat echt heerlijk en ik haal echt behoorlijke snelheid. Ik hoef geen fysiek toestsenbord. Ik hoop wel dat Nokia net zoals op de nieuwe omnia van samsung de extra optie voor het homescreen overneemt met meer shortcuts. Ik vraag me ook af in hoeverre die nieuwe toestellen het gaan doen met accuduur met hun 600 mhz cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook men nokia 5800 binnen gekregen. En in mijn ogen is het gewoon een fantastisch toestel.
Maar toch zijn er mij 2 dingen nog niet echt geluk :

Is het mogelijk het onscreen toetsenbord in azerty te zetten ipv qwerty?

En tijdens het overzetten van men contactpersonen van men oude gsm is er ook wel iets mis gegaan.
Als ik ze probeer over te sturen via bluetooth lukt dit wel aardig en komt er een bericht binnen. Maar als ik dit probeer te openen krijg ik :Algemeen: geheugen vol. Sluit enkele toep en probeer opnieuw. Maar het gekke is dat ik helemaal geen toep open heb staan. Het gaat btw over ongeveer 70 contacten
Hopelijk weten jullie raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:55:
Ik heb vandaag ook men nokia 5800 binnen gekregen. En in mijn ogen is het gewoon een fantastisch toestel.
Maar toch zijn er mij 2 dingen nog niet echt geluk :

Is het mogelijk het onscreen toetsenbord in azerty te zetten ipv qwerty?
Geen idee eigenlijk. Misschien eens rond zoeken op google mits je dat nog niet had gedaan.
En tijdens het overzetten van men contactpersonen van men oude gsm is er ook wel iets mis gegaan.
Als ik ze probeer over te sturen via bluetooth lukt dit wel aardig en komt er een bericht binnen. Maar als ik dit probeer te openen krijg ik :Algemeen: geheugen vol. Sluit enkele toep en probeer opnieuw. Maar het gekke is dat ik helemaal geen toep open heb staan. Het gaat btw over ongeveer 70 contacten
Hopelijk weten jullie raad
Vreemd dat je dat krijgt bij 70 contacten. Misschien moet je eens kijken wat je default saving memory is. Dit kan je namelijk instellen. Telefoonboek > Options > Settings > Default saving memory > (kijk eens waar dat op staat). Mogelijk dat je simcard gebruikt wordt en daarop nog veel smsjes staan (leeg die eens, is eerder overgepost hoe).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt voor het antwoord
Maar men contacten heb ik al kunnen syncen via men pc.
enkel om men toetsenbord om te zetten naar azerty kan ik nergens vinden.

Ik heb de Duitse versie van de nokia is het dan normaal dat er nog geen firmwareupdates zijn?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:48
Voor diegene die hem al hebben.

Is het mogelijk om in de (interne browser en Opera Mini) browser een HTTP proxy in te stellen voor gebruik op een WLAN?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:48:
In hoeverre kun je 5800 'uit elkaar slopen'? Qua frontjes en dergelijke. Dit is ergens wel handig als er bijvoorbeeld stof tussen het frontje en het beeldscherm zit (erg veel last van gehad met mijn Nokia 3250 de laatste paar maanden).
Nog steeds benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:08:

Is het mogelijk om in de (interne browser en Opera Mini) browser een HTTP proxy in te stellen voor gebruik op een WLAN?
Dit zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten. Ik heb het nl nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Op de normale manier kan je alleen je batterij-klep en je batterij los maken. Of de voorkant ook kan weet ik niet, in ieder geval niet op een normale manier. Misschien als je met schroevendraaiers gaat kloten wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Ansenyi schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:08:

In de ingebouwde browser kan ik een dergelijke instelling niet vinden. Het is wel mogelijk om per WLAN verbinding een proxy in te stellen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Fikkie007 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:06:
[...]

Op de normale manier kan je alleen je batterij-klep en je batterij los maken. Of de voorkant ook kan weet ik niet, in ieder geval niet op een normale manier. Misschien als je met schroevendraaiers gaat kloten wel!
Als je dat filmpje van die speakerpinnetjes even kijkt zie je hoe het moet en dat de voorkant ook los kan. Het lijkt me dus niet onmogelijk dat er ooit iets van andere frontjes te verkrijgen zijn via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie mischien hoeveel 5800 zal kosten bij Media Markt ? Een vriend krijgt 20% korting , en ik denk dat ik hem van MM koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:28:
weten jullie mischien hoeveel 5800 zal kosten bij Media Markt ? Een vriend krijgt 20% korting , en ik denk dat ik hem van MM koop.
Ik zou ze even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het nieuws dan delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
DaLass schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:48:
[...]

Ja, maar geen beste tot nu toe.
Ik heb een Parrot CK3000 Evolution carkit, maar die kreeg ik niet gekoppeld.
Bleek dat er een nieuwe firmware uit was voor de carkit die connectie-problemen met Symbian S60 v3.2 op zou lossen.

Dus op hoop van zegen de carkit naar de importeur gestuurd voor een firmware upgrade. Deze verwacht ik deze week terug, zodat ik eindelijk weer handsfree kan bellen via mn carkit.
Ja maar stel nu dat je je gsm wilt hangen tegen het autoraam,
voor gps gebruik. gps is toch wel redelijk batterij intensief en de oplaadaansluiting is bovenaan...
Ik zie dan enkel de mogelijkheid van een soort houder die de gsm oplaadaansluiting bovenaan heeft...
Of zijn er andere oplossingen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de opera mini browser beter als de ingboude browser? Qua snelheid dan. Ik heb het toestel nog maar 2 dagen maar ik ben er helemaal kapot van, echg een prachtig toestel. Het enige nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb is dat ik men firmware niet kan updaten omdat ik ee duitse productcde heb =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:20:
is de opera mini browser beter als de ingboude browser? Qua snelheid dan. Ik heb het toestel nog maar 2 dagen maar ik ben er helemaal kapot van, echg een prachtig toestel. Het enige nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb is dat ik men firmware niet kan updaten omdat ik ee duitse productcde heb =\
Ik heb de Opera browser vandaag geprobeerd, die is sneller en veel fijner imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
Zoals ik zelf in eerdere posts heb weergegeven had ik dus last van het 'speakerprobleem' oftewel de contactpuntjes die verbogen dienden te worden. Door een tip hier (met link naar how-to) heb ook ik het gloednieuwe toestel gedemonteerd (frontkap eraf), de contactpuntjes verbogen en weer netjes teruggezet.
Heel goed te doen met het meegeleverde plectrum, echter moet je wel geduld hebben.

Wellicht ook een handig weetje is dat ik de Brodit autohouder van mijn allereerste smartphone, jawel de Nokia 7610, gebruik voor de 5800. Er zit slechts een heel klein beetje speling, maar is een prima oplossing.
Ik had eerder Brodit zelf aangeschreven en hun reactie was dat houders voor de 5800 pas na de lancering van de telefoon in NL (volgende week?) op de markt zouden komen.

• REDFISH

REDFISH

Stridone schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:00:
[...]

Ik heb de Opera browser vandaag geprobeerd, die is sneller en veel fijner imo.
Ja ik vind opera ook wat beter, maar bemerk toch dat ik alsnog vaak gebruik maak van de standaard browser.

Ik heb nog een mooie tut voor het converteren van videofiles. Werkt perfect. Als je een 720p video hebt en je zet hem om met deze opties, dan ziet dat er echt heel lekker uit op dat schermpje.

http://nokia5800.net/foru...-xvid-videos-to-your-5800

Jammer alleen dat dat free video 2 ipod geen ondertitels en multicore encoding ondersteunt, maar ach. Tis gratis.

Weet iemand of het mogelijk is met symbian toegang te krijgen tot je windows netwerkshares? Zou wel handig zijn, dan hoefde ik de zooi niet altijd over te zetten maar kon ik misschien streamen van mijn server. Het scherm heeft wel iets meer last van ghosting dan mijn Acer 5ms. Ik schat dat het tussen de 8 en 10ms ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 19-02-2009 00:25 ]

• Walkman
  • Niet online
REDFISH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:09:
[...]

Ja ik vind opera ook wat beter, maar bemerk toch dat ik alsnog vaak gebruik maak van de standaard browser.

Ik heb nog een mooie tut voor het converteren van videofiles. Werkt perfect. Als je een 720p video hebt en je zet hem om met deze opties, dan ziet dat er echt heel lekker uit op dat schermpje.

Jammer alleen dat dat free video 2 ipod geen ondertitels en multicore encoding ondersteunt, maar ach. Tis gratis.

Weet iemand of het mogelijk is met symbian toegang te krijgen tot je windows netwerkshares? Zou wel handig zijn, dan hoefde ik de zooi niet altijd over te zetten maar kon ik misschien streamen van mijn server. Het scherm heeft wel iets meer last van ghosting dan mijn Acer 5ms. Ik schat dat het tussen de 8 en 10ms ligt.
Heb m'n 5800 nog niet maar heb het programma een paar dagen geleden ook geïnstalleerd en even wat HD youtube filmpjes omgezet ermee. Op m'n beelscherm ziet het er al perfect uit, dus op de 5800 moet het er ook goed uit zien.

Wel jammer van dat ghosting....

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
Termike schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:11:
[...]

Ja maar stel nu dat je je gsm wilt hangen tegen het autoraam,
voor gps gebruik. gps is toch wel redelijk batterij intensief en de oplaadaansluiting is bovenaan...
Ik zie dan enkel de mogelijkheid van een soort houder die de gsm oplaadaansluiting bovenaan heeft...
Of zijn er andere oplossingen mogelijk?
Dat is waar ik ook mee zit. Deze telefoon lijkt mij de ideale opvolger van mijn N95 die toch na anderhalf jaar aan vervangen toe is.

Echter heb ik een carkit en een autohouder gezien ik de navigatie veel gebruik. Maar voor deze telefoon is er nog niets, zeker niet omdat het laadpunt aan de bovenkant is.

Iemand hier al een oplossing voor? behalve elke keer een los pielletje ergens erin drukken?

//EDIT:

met een beetje zoekwerk kom je zelf een heel eind. Brodit heeft sinds kort een actieve houder voor de 5800! niet helemaal wat ik zoek denk ik, maar veel beter zou het niet worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/971288.jpg

http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=971288

dus toch maar deze telefoon aanschaffen denk ik!

[ Voor 17% gewijzigd door Jarnoootje op 19-02-2009 08:26 . Reden: GEVONDEN! ]

• Hakkie
Ik weet niet met welk pakket jij op de N95 navigeert, maar bedenk wel dat op dit moment nog maar amper software voor S60 v5 verkrijgbaar is...

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
Hakkie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:29:
Ik weet niet met welk pakket jij op de N95 navigeert, maar bedenk wel dat op dit moment nog maar amper software voor S60 v5 verkrijgbaar is...
in het topic staat hier ergens eerder gemeldt dat Garmin Mobile XT werkt met een toevoeging, laat ik die nou net al jaren gebruiken (A) dus dat gaat wel werken :)

Verwijderd

Is er ook iemand die nog meer navigatiesoftware heeft getest? Garmin zou moeten werken (zoals hierboven staat). Iemand Mcguider of Route 66 geprobeerd?

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:28:
Is er ook iemand die nog meer navigatiesoftware heeft getest? Garmin zou moeten werken (zoals hierboven staat). Iemand Mcguider of Route 66 geprobeerd?
Mcguider getest en dat werkt niet

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
REDFISH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:09:
[...]

Bij mij liep de audio niet synchroon. Lag dat dan aan het filmpje ofzo?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat kan gebeuren. Check eens of je de fps van het videobestand tijdens het coderen wel gelijk houdt. Als je dit veranderd kan de audio namelijk out of sync raken.

Verwijderd

Stridone schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:51:
[...]

Bij mij liep de audio niet synchroon. Lag dat dan aan het filmpje ofzo?
Ik heb net een aflevering van Stargate Atlantis met Free video to iPod converter geconverteerd. Ik had deze nog liggen: stargate.atlantis.s05e16.720p.hdtv.x264-ctu.mkv. Het gaat hier dus om een 720p versie @ 23.976fps met Dolby AC3 geluid.

Het encoden ging ongeveer in realtime, dus evensnel als wanneer ik 'm gewoon zou afspelen. Het geluid loopt 'aardig' synchroon, maar niet zo goed als bij het originele bestand. Het is niet hinderlijk, maar wel merkbaar.

Ik heb ook nog Stargate.The.Ark.Of.Truth.2008.720p.BluRay.x264-CiNEFiLE geprobeerd. Deze heeft DTS geluid, en daar kan Free video to iPod converter niet mee overweg. Er zat wel wat 'geluid' in het geconverteerde bestand, maar het is helemaal vervormd en totaal niet synchroon.

Gebruikte instellingen:
<Profile>
<Name>Nokia 5800XM High Quality (MP4, 23.976fps, 640x360 @ 1800kbps; AAC - 192KBit)</Name>
<Description />
<Comment />
<VideoType />
<FrameWidth>640</FrameWidth>
<FrameHeight>360</FrameHeight>
<FrameRate>23.976</FrameRate>
<VideoBitrate>1800000</VideoBitrate>
<AudioFormat>192000</AudioFormat>
<AudioChannels>2</AudioChannels>
<AudioFrequency>44000</AudioFrequency>
</Profile>
Ik krijg morgen mijn Nokia 5800 dus dan kan ik pas proberen of de geconverteerde filmpjes daar ook soepel op lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 17:16 ]

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik snap niet waarom iedereen zo ontzettend blij is met dit toestel. Er is nog bijna geen software compatible. Geen WLM, geen NOS applicatie, geen uitzendinggemist applicatie. Allemaal dingen die ik veel gebruik en een belangrijke reden waarom ik internet gebruik via mijn mobiel.
En dan begin ik nog niet eens over een navigatie systeem (buiten nokia maps).

Ik zit te denken om hem in te ruilen voor een n85 of innov8.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mrpink83 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:41:
Ik snap niet waarom iedereen zo ontzettend blij is met dit toestel. Er is nog bijna geen software compatible. Geen WLM, geen NOS applicatie, geen uitzendinggemist applicatie. Allemaal dingen die ik veel gebruik en een belangrijke reden waarom ik internet gebruik via mijn mobiel.
En dan begin ik nog niet eens over een navigatie systeem (buiten nokia maps).

Ik zit te denken om hem in te ruilen voor een n85 of innov8.
Tsja, dat komt allemaal vanzelf, de nieuwe Samsung Omnia HD gaat ook op dezelfde symbian versie draaien, de n97 ook. Reken maar dat er tegen die tijd een hoop software compatible is.

• mrpink83
En de n97 is nog niet eens uit......

• REDFISH

REDFISH

Ik las vandaag op nu.nl dat de N97 wel skype out of the box erbij krijgt. Ik vraag me af of die ook los te downloaden wordt, want ik meende dat in het artikel stond dat dit niet het geval was.

Bij mij haperde het filmpje in het begin ook wel even, maar toen liep het vloeiend. Is lastig te bepalen waar het aan ligt. Converteren van 720p ging bij mij wel sneller dan realtime, dus ik weet niet welke processor jij gebruikt hebt. 45minuten duurde ongeveer 15 minuten + 3 minuten overzetten naar de telefoon.

Weet iemand een programma waarmee ik het telefoongeheugen kan opschonen? Dit is mij ook nog niet duidelijk. De telefoon heeft 81MB intern geheugen, 128MB SDRAM geheugen, maar wat is het geheugen dat gebruikt wordt om programma's in te draaien. Ik zou het leuk vinden te zien welke processen wat gebruikt en eventueel te kunnen opschonen. Mijn telefoongeheugen was eerst namelijk 70MB vrij en inmiddels is dat nog maar 56MB ondanks dat ik alles op het geheugenkaartje installeer. Ik vraag me dus af of dit de performance gaat beïnvloeden als ik meerdere dingen tegelijk doe, zoals muziek luisteren en browsen.

Ik heb inmiddels de radio ook een paar dagen getest. Ben op zich wel tevreden over hoe het werkt inclusief remote. Ik heb alleen af en toe 'last' van wegvallend geluid, dan is het even een seconde ofzo stil, maar volgens mij komt dat doordat de ontvangst niet ideaal is, en hij dan liever helemaal geen geluid doorgeeft dan ruis. Positief is wel dat het nauwelijks batterij kost. Heb inmiddels 4 uur radio gespeeld en nog niet 1 streepje minder.

De kritiek over weinig software ben ik het helemaal mee eens. Het is een smartphone en dan wil je juist eigen software erop zetten. Maar als je dit niet bevalt dan kun je toch rustig een half jaartje wachten ;). Het is een geldig kritiekpunt, maar dit weet je als je de telefoon koopt, dus niet helemaal terecht.
Mondjesmaat begint nu het een en ander geschikt gemaakt te worden voor touch. Het lijkt erop dat dit voor de ontwikkelaars niet zoveel moeite is. Maar veel freeware vind je nog niet, en ook weinig j2me programma's die goed werken. Ze geven allemaal een te klein scherm weer omdat de resoultie niet ondersteund wordt. Ik zoek ook nog een leuk freeware schaakprogramma, maar heb nog niks kunnen vinden waar je niet voor hoefde betalen. Ik vind betalen voor software geen probleem, maar soms vind ik de prijzen toch net iets teveel van het goede. Een 10 dollar prima, maar geen 15 of 20 euro die ik voor sommige dingen gezien heb.

Misschien zelf die SDK maar es downloaden en wat gaan maken.

2 andere dingetjes die ik een beetje jammer vind, is dat het scherm toch wel vrij snel vettig wordt. Ja ik weet dat vingers vet afgeven, maar echt goed schoonmaken lukt niet op de manier die nokia zelf beschrijft: met droge doek.

En het tweede, door het opstaand randje om het beeldscherm blijft daar juist veel stof tussen zitten. Was beter geweest als de voorkant geheel vlak was geweest.

Ik ben ook dat Ovi gebeuren es aan het uitproberen, maar de password change pagina werkt niet en ik ben mijn paswoord vergeten. Lekker handig.

[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 19-02-2009 18:48 ]

Verwijderd

REDFISH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:34:
Bij mij haperde het filmpje in het begin ook wel even, maar toen liep het vloeiend. Is lastig te bepalen waar het aan ligt. Converteren van 720p ging bij mij wel sneller dan realtime, dus ik weet niet welke processor jij gebruikt hebt. 45minuten duurde ongeveer 15 minuten + 3 minuten overzetten naar de telefoon.
Heb een Core2Duo 1.8Ghz (Merom). Maar idd geen multicore support bij video2ipod converter, dus tja...

Verwijderd

Even een vraagje voor ik hier Nokia Maps installeer. De mappen die hierbij worden gegeven, beperken deze
zich enkel tot het gebied van waar je gsm afkomstig is of bevatten deze
ook bijv de Beneluxmappen of vallen deze te downloaden?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

je kan ze van heel de wereld gratis downloaden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ok, thanks! Dan gaan we er even werk van maken.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Heb dat ding hier nu even liggen voor m'n werk maar met sommige dingen merk je wel dat het een oudere interface is aangepast voor een touchscreen. Verder werkt ie wel lekker en vooral het formaat valt me reuze mee. Hij is net zo groot als m'n N78 en die is niet echt groot. De E71 die ik ook heb is bijvoorbeeld hoger en flink breder.

Mis trouwens wel het guitar hero erop? Ze hadden het erover dat het erop zou staan maar ik kan het nergens terug vinden.

Verwijderd

Dit spel kun je hier gratis downloaden

http://www.technosamrat.c...press-music-mobile-games/

groet

• Hakkie
REDFISH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:34: [...] Ik heb inmiddels de radio ook een paar dagen getest. Ben op zich wel tevreden over hoe het werkt inclusief remote. Ik heb alleen af en toe 'last' van wegvallend geluid, dan is het even een seconde ofzo stil, [...]
Komt het niet doordat je 'Alternatieve frequenties' hebt ingeschakeld? Ik heb gemerkt dat ie dan bij slecht ontvangst de band doorzoekt naar een gelijknamige zender.

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Jarnoootje schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:35:
[...]

in het topic staat hier ergens eerder gemeldt dat Garmin Mobile XT werkt met een toevoeging, laat ik die nou net al jaren gebruiken (A) dus dat gaat wel werken :)
Wat voor een toevoeging.. Virtual key. Uiterst onbruikbaar (getest). Ik was tevreden over tomtom op mijn N80 maar vrees dat die niet meer zal uitkomen. Ondertussen ook al gemaild naar Garmin maar die weten nog niet wanneer het zou uitkomen.
Qua GPS software is het nog onduidelijkheid troef :/

Verwijderd

Na wat te prullen met de telefoon zelf heb ik hem proberen aan te sluiten op de PC...
Nu heb ik dus nokia PC suite 7.1 gedownload maar hij lijkt de telefoon niet te vinden :s Ie staat nochtans in
PC Suite mode...

Ik gebruik Vista 64bit maar die zou ondersteund moeten zijn... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Laatst online: 05-09 13:16

2 andere dingetjes die ik een beetje jammer vind, is dat het scherm toch wel vrij snel vettig wordt. Ja ik weet dat vingers vet afgeven, maar echt goed schoonmaken lukt niet op de manier die nokia zelf beschrijft: met droge doek.

En het tweede, door het opstaand randje om het beeldscherm blijft daar juist veel stof tussen zitten. Was beter geweest als de voorkant geheel vlak was geweest.
Dat je stof onder het randje blijft zitten is me ook opgevallen. Hoe maak jij je telefoon schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem eindelijk ook en hij bevalt me prima! Alleen de behuizing lijkt rechtsboven aand e zijkant een beetje open (er schijnt licht doorheen) Is dit normaal of heb ik te maken met een defect? Zo ja, waar kan ik dit simpel en snel repareren (heb geen zin om weer terug te sturen naar nokia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoni
  • Laatst online: 09-08 09:15
Wat een onhandig ding is die agenda. Ik heb geen mogelijkheid gevonden om hem landscape fullscreen te maken. Als ik in de "maand" view klik op een datum van de vorige maand (lichtgrijs), ga je naar de vorige maand maar wel naar een andere dag... Het zou ook wel handig zijn als je in de "maand" mode één voor één door de dagen kon gaan zonder elke keer een miniscuul cijfertje te hoeven aanklikken.

Heeft er nog iemand tips of een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand enig idee wanneer de laatste firmware update uitkomt hier in belgie?
Want momenteel kan ik niet updaten omdat ik de duitse versie heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
@jeronimoni: Tja, smaken verschillen. Ik zie het probleem niet. Als ik op 'een grijze datum' druk gaat ie gewoon een maand terug of verder en laat rechts de items van de juiste (de aangeklikte) dag zien. Om door de dagen te bladeren druk ik 2x op het weergaveicoon in het menu aan de rechterkant en je zit in dagweergave van diezelfde dag. Vervolgens kun je per dag vooruit/achteruit door bovenin links/rechts van de dag te drukken. Werkt prima. Maar er zal vast nog wel een fancy agenda op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoni
  • Laatst online: 09-08 09:15
Het springen van maand naar maand (via de lichtgrijze data) gaat bij mijn lang niet altijd goed, soms komt de kalender op de verkeerde dag uit. Het nadeel van springen van dag naar dag in de "dag weergave", is dat je een overzicht meer hebt waar je zit in de maand. Misschien ben ik teveel gewend geraakt aan mijn oude Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn de thema's van de startpagina ook aan te passen, nu heb je de keuze uit 3. Standaard (leeg scherm), Contacten (4 contactpersonen) en snelkoppelingen (snelkoppelingen + agenda/taak overzicht).

Is er een mogenlijkheid een mix te maken om contacten met je agenda/taken overzicht te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat opgezocht en dit blijkt dus een algemeen voorkomend probleem. De naad van de behuizing is rechtsboven net iets teveel open waardoor er licht naar buiten schijnt.

Ik heb ook meteen het automatisch kantelen uitgeschakeld. Het menu in gekantelde modus gebruiken is niet echt een pretje. Kantelen gebruik ik voorlopig alleen voor het bekijken van filmpjes (trouwens prachtige kwaliteit filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum leden, welke kleur vinden jullie beter uitzien ? rood is wat vrouwelijk maar wel nice, en blauw ziet er leuk fries eruit ? Welke hebben jullie gekocht (5800 eigenaars) ? Of vandaag of maandag ga ik ook 5800 bestellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Wat een stomme vraag. Is toch persoonlijk, en moet je voor jezelf bepalen ipv ons komen vragen.
Hakkie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:03:
[...]
Komt het niet doordat je 'Alternatieve frequenties' hebt ingeschakeld? Ik heb gemerkt dat ie dan bij slecht ontvangst de band doorzoekt naar een gelijknamige zender.
Heb het inmiddels uitgezet. Gaat nu inderdaad goed.
Fikkie007 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:39:
[...]

Dat je stof onder het randje blijft zitten is me ook opgevallen. Hoe maak jij je telefoon schoon?
Tot nog toe niet. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Ik heb me vandaag echt enorm aan het ding zitten ergeren. Kreeg een telefoontje. Groene knop gedrukt. Hard/zacht geluid probleem, wat een zeik. Wanhopig op de ++++ knop drukken, maar geen soelaas. Proberen het ding op speaker te krijgen, scherm in strepen, dus lock unlock, toen had ik schijnbaar op een ander knop gedrukt dus zat ik in een verkeerd menu. Icoontje bovenaan geklikt en eindelijk op speaker.

Daarna nieuw telefoontje. Helemaal geen beeld, naja groene knop maar weer, opgenomen. Wederom het hard zacht probleem. Gvd wat is dat toch. Wederom lock unlock, en overgestapt op speaker.

Telefoneren was nog nooit zo onhandig. Mijn oude nokia had dit hele probleem sowieso al niet en als ik naar speaker zou moeten om wat voor reden dan ook dan drukt ik op een knop.
Dat er een kleinigheidje niet helemaal goed werkt ok, maar als datgene waarvoor je een TELEFOON koopt ook niet werkt begint het me te irriteren. Het lijkt er echt op dat Nokia deze telefoon maar gerusht heeft om ook een touch model te hebben. Of misschien hebben ze gedacht dat mensen er met al die mogelijkheden toch niet mee gaan bellen! Ik hoop van harte dat het allemaal nog quirks van Symbian 9.5 zijn.

Ik vermoed ook dat er nog een revisie uitkomt van het toestel, want het lijkt me dat er sprake is van een paar productiefouten die er nog in zitten. Maar uiteraard zijn de huidige bezitters dan sowieso de pineut, die krijgen vast geen nieuw toestel dat wèl functioneert.

De agenda mocht van mij ook wel wat groter. Ikzelf vind de week en dagweergave helemaal niet handig. Je zit altijd te scrollen. En de pijltjes voor de dagen vooruit en achteruit zijn wat mij betreft ook te klein. Grijze data prikken gaat dan wel weer goed.

Een ander stommigheidje vind ik de searchbalk in landscape mode in de mp3 speler. Die is dan juist korter vergeleken met de balk in standaard mode. Zoeken is dan niet echt handig. Beter was dus geweest om die onder het plaatje van de cd te zetten en niet ernaast.

En echt nauwkeurig kan zoeken in realplayer bij het kijken van films ook niet, ook al is die balk net zo lang als het scherm. Een virtueel knopje voor +5 seconden of +1 minuut zou wel gewaardeerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 20-02-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:33:
Wat een stomme vraag. Is toch persoonlijk, en moet je voor jezelf bepalen ipv ons komen vragen.

[...]

Heb het inmiddels uitgezet. Gaat nu inderdaad goed.

[...]

Tot nog toe niet. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Ik heb me vandaag echt enorm aan het ding zitten ergeren. Kreeg een telefoontje. Groene knop gedrukt. Hard/zacht geluid probleem, wat een zeik. Wanhopig op de ++++ knop drukken, maar geen soelaas. Proberen het ding op speaker te krijgen, scherm in strepen, dus lock unlock, toen had ik schijnbaar op een ander knop gedrukt dus zat ik in een verkeerd menu. Icoontje bovenaan geklikt en eindelijk op speaker.

Daarna nieuw telefoontje. Helemaal geen beeld, naja groene knop maar weer, opgenomen. Wederom het hard zacht probleem. Gvd wat is dat toch. Wederom lock unlock, en overgestapt op speaker.

Telefoneren was nog nooit zo onhandig. Mijn oude nokia had dit hele probleem sowieso al niet en als ik naar speaker zou moeten om wat voor reden dan ook dan drukt ik op een knop.
Dat er een kleinigheidje niet helemaal goed werkt ok, maar als datgene waarvoor je een TELEFOON koopt ook niet werkt begint het me te irriteren. Het lijkt er echt op dat Nokia deze telefoon maar gerusht heeft om ook een touch model te hebben. Of misschien hebben ze gedacht dat mensen er met al die mogelijkheden toch niet mee gaan bellen! Ik hoop van harte dat het allemaal nog quirks van Symbian 9.5 zijn.

Ik vermoed ook dat er nog een revisie uitkomt van het toestel, want het lijkt me dat er sprake is van een paar productiefouten die er nog in zitten. Maar uiteraard zijn de huidige bezitters dan sowieso de pineut, die krijgen vast geen nieuw toestel dat wèl functioneert.

De agenda mocht van mij ook wel wat groter. Ikzelf vind de week en dagweergave helemaal niet handig. Je zit altijd te scrollen. En de pijltjes voor de dagen vooruit en achteruit zijn wat mij betreft ook te klein. Grijze data prikken gaat dan wel weer goed.

Een ander stommigheidje vind ik de searchbalk in landscape mode in de mp3 speler. Die is dan juist korter vergeleken met de balk in standaard mode. Zoeken is dan niet echt handig. Beter was dus geweest om die onder het plaatje van de cd te zetten en niet ernaast.

En echt nauwkeurig kan zoeken in realplayer bij het kijken van films ook niet, ook al is die balk net zo lang als het scherm. Een virtueel knopje voor +5 seconden of +1 minuut zou wel gewaardeerd worden.
Dus jij basseert jouw conclusie dat NOkia deze telefoon te snel heeft gelanceerd op een aantal schoonheidsfoutjes? Of persoonlijke smaak?

Zou iedereen willen kijken bij hun eigen 5800 rechtsboven of ze daar een spleetje hebben waar ligt uitkomt. Zijkant van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:23:
Beste forum leden, welke kleur vinden jullie beter uitzien ? rood is wat vrouwelijk maar wel nice, en blauw ziet er leuk fries eruit ? Welke hebben jullie gekocht (5800 eigenaars) ? Of vandaag of maandag ga ik ook 5800 bestellen :) .
Rood vrouwelijk? Yeah right :')!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja dat dacht ik ook al. Ik heb dat spleetje ook. Ik baseer mijn verhaal op gebruikservaringen. Als een paar mensen binnen een paar dagen met in totaal zo'n 20 uur gebruik te maken van hun telefoon al allerhande problemen tegenkomen, dan vind ik het niet onterecht dat ik mij afvraag hoe Nokia haar telefoons test. Dus dan kan ik maar tot 1 conclusie komen. Ik vind ook niet dat er sprake is van schoonheidsfoutjes. Daarvoor zijn de problemen te aanzienlijk. Maar daar kunnen andere mensen en schijnbaar Nokia zelf ook anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83

De kritiek over weinig software ben ik het helemaal mee eens. Het is een smartphone en dan wil je juist eigen software erop zetten. Maar als je dit niet bevalt dan kun je toch rustig een half jaartje wachten ;). Het is een geldig kritiekpunt, maar dit weet je als je de telefoon koopt, dus niet helemaal terecht.
Een geldig kritiekpunt maar niet helemaal terecht. Ik wist wel dat de 5800 nog niet uit was toen ik hem bestelde, maar dacht dat er wel wat meer vaart achter zou zitten dan nu. Een half jaar wachten..? Dan kan ik weer een andere uitzoeken!
Nou ja, ik vraag me dan af hoe andere mensen hun mail controleren. Via het ingebouwde mail systeem lukt het wel (hotmail), maar handig en snel is anders.
Een telefoon moet vooral functioneel zijn en voor filmpjes te kijken koop ik hem niet. Ik heb het idee dat het merendeel hier hem daar wel voor gekocht heeft (of omdat het een supergave te gekke touchscreen is, of omdat hij zo mooi rood is, zo vrouwelijk... :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Welke settings gebruik jij dan voor hotmail, die hebben toch al jaren geleden IMAP afgeschaft? of had je die settings al eerder gepost? Ik kom tot mijn eigen verbazing namelijk niet verder dan het inlogscherm op de mobile.live.com pagina. Inloggen gaat prima, ik zie het overzicht van de live diensten, maar klik ik op email of iets anders dan moet ik weer inloggen en schiet ik niks op.

Opera mini is trouwens een factor 10 sneller dan de ingebouwde browser, maar bij pagina's met veel plaatjes wil Opera nogal eens crashen bij mij, vooral het klikken op vorige gaat vaak fout.

Mijn oude telefoon hing me de keel uit, en ik wilde als tweaker sowieso een smartphone en eigenlijk geen ander merk dan nokia omdat ik deze gewend ben, ook vanwege symbian, en de uitvoering van Symbian op samsung telefoons vond ik persoonlijk nooit zo lekker werken. Verder heb ik nogal de neiging om telefoons te laten vallen, dus dan liever eentje van 300 euro kapot dan eentje van 500. En de hoge resolutie scoorde bij mij hoge pluspunten, want voor browsen (waar ik de telefoon toch het meest voor gebruik), is dat een zeer groot pluspunt. Liever in het zwart had ik hem gehad, maar als ik moest kiezen tussen rood en blauw voor blauw gekozen omdat ik rood geen mooie kleur vind(en te vrouwelijk natuurlijk ;)).

[ Voor 42% gewijzigd door REDFISH op 20-02-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Nope, hotmail heeft sinds kort pop3 ondersteuning. pop3.live.com> inkomend en smtp.live.com> uitgaand. De poorten worden als het goed is vanzelf correct ingesteld, heb de nummers even niet bij de hand.

Ik kom van een n95 en was erg tevreden. Wilde weleens wat anders proberen, maar niet teveel ingeven (behalve camera dan). Zat (zit) ook te kijken naar een n85, maar vond ik toen te weinig vernieuwend. N96 is m.i. een drama en niet het geld waard.

NB Zal opera eens proberen, thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door mrpink83 op 20-02-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
REDFISH schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:55:
Welke settings gebruik jij dan voor hotmail, die hebben toch al jaren geleden IMAP afgeschaft?
Hotmail ondersteunt sinds kort weer POP3.

Instellingen:
[list]
• POP-server: pop3.live.com
• SMTP: smtp.live.com
• Zet wel de beveiligde verbinding aan (poort: 995).

Zie ook: DC: Hotmail ondersteunt nu ook POP3.

Edit: net te laat :P

[ Voor 21% gewijzigd door Cadezo op 20-02-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:57:
[...]
Dus jij basseert jouw conclusie dat NOkia deze telefoon te snel heeft gelanceerd op een aantal schoonheidsfoutjes? Of persoonlijke smaak?

Zou iedereen willen kijken bij hun eigen 5800 rechtsboven of ze daar een spleetje hebben waar ligt uitkomt. Zijkant van de telefoon?
Ja, bij mij komt er ook ligt uit. sluit niet helemaal aan.
Was me nog niet opgevallen.

Verder harstikke tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
@Cadezo, jij gebruikt het dus blijkbaar ook? Het lukt mij namelijk niet om mails te versturen. Wat zijn jou instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Je zult als je mail wilt versturen de smtp van je provider moeten gebruik dus bijv. smtp.vodafone.nl. Hetzelfde effect treedt op als je het thuis vanuit je outlook wilt doen, dan moet je ook niet smtp.live.com invullen maar smtp.jouwprovider.nl. DIe van vodafone vind je bijvoorbeeld op: http://www.vodafone.nl/pr...len/Algemene_instellingen

Ik heb helaas een onbruikbare telefoon. Geluid valt constant weg bij het bellen. Ik snap niet waarom dit nu ineens gebeurt. Of het door wat druk komt die je op de telefoon uitoefent als die in de broekzak zit enzo?

Ben er niet happy mee, misschien volgende week maar even langs service point. Maar wat een gedoe weer.

Edit: ik probeer mijn pophotmail nu in te stellen. Ik heb daartoe mijn oude mail account verwijderd en wil nu een nieuwe maken. Ik kom dan in de wizard terecht en vul mijn email in en wachtwoord en klik op ok. Er staat dan bookmark toegevoegd aan webbrowser. Ik klik dan die bookmark en dan opent hij weer dat windows live scherm, en als ik op mail klik staat er: nu niet beschikbaar. Ok kan gebeuren, maar dat is ook niet het probleem. Ik wil gewoon via de software zelf een lijstje krijgen in de telefoon en niet via een webpagina. Kan iemand hulp bieden hoe ik handmatig een nieuwe account toevoeg? Als ik een niet hotmail account toevoeg gaat het wel gewoon goed, maar met hotmail zelf 'snapt' de telefoon dat dit niet met pop3 kon, maar nu kan het dus wel dus is het niet bruikbaar. Onhandig. Ook mijn orange email box is ingevuld en zou te editen moeten zijn maar onder berichten vind ik deze niet terug.

[ Voor 48% gewijzigd door REDFISH op 20-02-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen spleetje in m'n telefoon, wel naast me ;-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
redfish: Thanks, wist ik dus niet. Werkt nu!

Dan zal ik jou ook even helpen!

Vul je mail adres verkeerd in, dus: redfish@homail.com, dan werkt het wel. Zal even de site erbij zoeken als het niet lukt.

NB Uiteraard wel weer veranderen als het instellen gelukt is.

[ Voor 13% gewijzigd door mrpink83 op 21-02-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou misschien kunnen we genoeg mensen verzamelen en dan gezamenlijk een actie beginnen om deze defecte productiefout recht te zetten?

Trouwens als je een telefoon binnen een week terugstuurt, heb je dan recht op vervanging of moet je gwn wachten tot het gerepareerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier, en ik had een aantal vraagjes...

Ik wil graag een Nokia 5800 Xpressmusic kopen,.

Ik denk dat dat de geschikste telefoon voor mij is. Ik ben slechtziend en ik vind het heel erg prattig als de achtergrond van de menu's zwart is en dan witte letters bijvoorbeeld. Bij deze nokia is dat 1 van de mogelijkheden. Ik zocht eerst ook bij samsung maar daar kan je dat helaas niet instellen dus die viel af.

Nou las ik hier wel een aantal minpuntjes maar is dat ook erg als je alleen maar de volgende dingen gebruikt?
- smsen [ben lchtelijk verslaafd]
- Bellen [is dat hard/zacht probleem bekend bij nokia en zo ja, kan dat verbeterd zijn voor de 26e?]
- internetten voor bloggen en mailen
- muziek luisteren
[Edit:] - Kan je mapjes maken en daar smsjes van 1 persoon in zetten? Zodat je contactpersonen gewoon een eigen sms map hebben zeg maar? Het is voor mij niet nodig dat de smsjes gelijk naar die map verplaatst worden als ze binnenkomen, ik wil ze best zlef overzetten.

Eigenlijk is de navigatie ook heel handig voor mij, heeft iemand van jullie daar al mee gewerkt? Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar!

Ik ga donderdag naar de winkel om hem eerst uit te proberen want ik wil wel dat ik het allemaal goed kan zien want anders heb ik er nog niet zo veel aan..

Alvast bedankt!

PS, zit er een gaatje in voor een telefoonhangertje?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Misschien kun je beter een telefoon met fysiek toetsenbord nemen. Invoeren gaat best aardig, maar ik moet er niet aan denken om te bloggen op de 5800XM en A4tjes te typen.

Het probleem is uiteraard NIET voor de 26e opgelost. Ik zou ook nog wachten met deze telefoon kopen totdat er ofwel een terugroepactie is, of iets op hun site te vinden is dat je naar een care point kunt voor dit probleem(laatste kan natuurlijk nu al). Op de site van nokia zelf (muv de forums) is nog niks te vinden over problemen met hun telefoons.

Zit inderdaad een gaatje op. Naar de winkel gaan uitproberen is het beste natuurlijk.

Ik was vandaag bij wat vrienden thuis, en ik moet toch zeggen dat de Iphone een lagere instapdrempel heeft. Vriend van me heeft er eentje, en dat werkt volgens mij toch allemaal wat intuitiever, want mensen die nog nooit met touch telefoons hadden gewerkt konden er allemaal sneller mee overweg dan met mijn 5800XM. Maakt verder niks uit, het gaat niet om de gewone mens hier, maar om tweakers. Ook is het capacitive scherm misschien toch iets handiger. Het scherm van de 5800 vergt toch wat aanpassing en alsnog geklooi na veelvuldig gebruik.

[ Voor 37% gewijzigd door REDFISH op 21-02-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:30:
Misschien kun je beter een telefoon met fysiek toetsenbord nemen. Invoeren gaat best aardig, maar ik moet er niet aan denken om te bloggen op de 5800XM en A4tjes te typen.

Het probleem is uiteraard NIET voor de 26e opgelost. Ik zou ook nog wachten met deze telefoon kopen totdat er ofwel een terugroepactie is, of iets op hun site te vinden is dat je naar een care point kunt voor dit probleem(laatste kan natuurlijk nu al). Op de site van nokia zelf (muv de forums) is nog niks te vinden over problemen met hun telefoons.

Zit inderdaad een gaatje op. Naar de winkel gaan uitproberen is het beste natuurlijk.

Ik was vandaag bij wat vrienden thuis, en ik moet toch zeggen dat de Iphone een lagere instapdrempel heeft. Vriend van me heeft er eentje, en dat werkt volgens mij toch allemaal wat intuitiever, want mensen die nog nooit met touch telefoons hadden gewerkt konden er allemaal sneller mee overweg dan met mijn 5800XM. Maakt verder niks uit, het gaat niet om de gewone mens hier, maar om tweakers. Ook is het capacitive scherm misschien toch iets handiger. Het scherm van de 5800 vergt toch wat aanpassing en alsnog geklooi na veelvuldig gebruik.
allemaal subjectief

les gouts et les couleurs hé :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:30:

Ik ben niet van plan om hele a4tjes vol te kalken in mailtjes of met blogs hoor, gewoon korte dingetjes lijkt me wel leuk om te doen.

Ik denk dat ik gewoon nog maar even geduld moet hebben en dan sta ik op donderdag om 9:30 gelijk voor de deur bij de media markt. >:)

Na het spelen horen jullie sowieso wat ik van de telefoon vond!
Ik ga gewoon alle dingne uittesten die ik wil gebruiken [behalve de navi en het echt bellen dan].
Dus ik hoop dat ik een uitgebreide review kan schrijven na mijn bezoek!

And thnx voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes converteren met Internet Tablet Video Converter werkt bij mij trouwens ook erg goed. ^O^

http://betalabs.nokia.com...et-tablet-video-converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb inmiddels de cover eraf gehaald om de speakerpinnetjes te verbuigen. Dit is gelukkig goed gegaan. Eerste keer bleef het scherm na invoeren pincode wit, dus hartslag ging al tekeer, maar gelukkig werkte de telefoon daarna en bellen is ook weer luid en duidelijk. Zo duidelijk is het vanaf het begin eigenlijk niet geweest.

http://www.symbian-freak....=0&postorder=asc&start=30

Enig nadeel is dat er nu kleine stofjes tussen het scherm en de cover zitten die je ziet(maar bij normaal gebruik vallen die niet zo op, alleen als het scherm wit is bij opstarten), misschien nog een keertje open maken en dan alles weg proberen blazen. Ik was een beetje stom geweest. Heb namelijk het scherm zelf wel schoongemaakt, maar vergeten met de binnenkant van de cover hetzelfde te doen.

Dus voor mensen die zich afvragen of je makkelijk alles open krijgt om stof te verwijderen. Ja je krijgt het makkelijk open, maar misschien kun je hem beter dicht laten om nieuw stof te voorkomen. Misschien dat iemand nog een goede tip heeft om dit 'probleem' op te lossen.

Nu dus alleen nog een firmware die het strepen LCD probleem oplost en dan ben ik weer helemaal happy met de telefoon.

Ik kreeg gisteren trouwens youtube filmpjes niet afgespeeld. In de browser kwam ik telkens terecht op de mobiele versie van youtube, maar als ik klikte op video kijken dan zei realplayer dat hij het niet kon openen, of hij bleef op 0% steken.

Iemand dit ook gehad en opgelost?

Deze is ook wel leuk:

http://www.youtube.com/wa...Ub0UCzeL8&feature=related

alleen niet zo responsive als de iphone zelf, maar ligt aan de processor denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 22-02-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de telefoon opgemaakt om het speakerprobleem op te lossen. Ik had er niet zoveel last van eigenlijk, maar toch best wel storend soms. Via bovenstaande link, nog bedankt Redfish, de aanwijzingen en foto's gevolgd, ging eigenlijk best makkelijk. Gek genoeg had ik na het invoeren van de pincode ook een wit scherm, maar na weer opnieuw opstarten deed alles het perfect, geluid is nou helemaal goed!

Gelijk maar even alle stof verwijderd met het blaasgalgje wat ik voor mijn camera heb, ging perfect.

Verder heb ik op de telefoon ook het besproken spleetje. Was mij al eerder opgevallen, maar vind het eigenlijk niet zo erg. Heb overigens een Duits toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
REDFISH schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:10:
Dus voor mensen die zich afvragen of je makkelijk alles open krijgt om stof te verwijderen. Ja je krijgt het makkelijk open, maar misschien kun je hem beter dicht laten om nieuw stof te voorkomen. Misschien dat iemand nog een goede tip heeft om dit 'probleem' op te lossen.
Ik had dit zelf ook... Je krijgt meer stof terug dan dat je hebt verwijderd. Uiteindelijk opgelost door handschoenen aan te trekken, daarnaast heb ik zo'n microdoek gebruikt om het stof te verwijderen. Ook heb ik alles direct afgedekt met plastic, als je even met iets ander bezig bent. Uiteindelijk wel gelukt na verschillende keren, maar het is wel een werkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Joost79 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:26:
Zijn de thema's van de startpagina ook aan te passen, nu heb je de keuze uit 3. Standaard (leeg scherm), Contacten (4 contactpersonen) en snelkoppelingen (snelkoppelingen + agenda/taak overzicht).

Is er een mogenlijkheid een mix te maken om contacten met je agenda/taken overzicht te combineren?
Das een goeie... Dat zou ik ook wel willen maar ik weet niet hoe.. Iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Misschien Handy Shell eens proberen? Is wel betalend geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-guru.com/wp-content/uploads/2009/01/handy_shell_is_shell.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Is het niet een idee om hier (of in een nieuw topic) een screenshot te plaatsen van je startscherm ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09

robertwebbe

Robert Webbe

REDFISH schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:26:
Je zult als je mail wilt versturen de smtp van je provider moeten gebruik dus bijv. smtp.vodafone.nl. Hetzelfde effect treedt op als je het thuis vanuit je outlook wilt doen, dan moet je ook niet smtp.live.com invullen maar smtp.jouwprovider.nl. DIe van vodafone vind je bijvoorbeeld op: http://www.vodafone.nl/pr...len/Algemene_instellingen

Edit: ik probeer mijn pophotmail nu in te stellen. Ik heb daartoe mijn oude mail account verwijderd en wil nu een nieuwe maken. Ik kom dan in de wizard terecht en vul mijn email in en wachtwoord en klik op ok. Er staat dan bookmark toegevoegd aan webbrowser. Ik klik dan die bookmark en dan opent hij weer dat windows live scherm, en als ik op mail klik staat er: nu niet beschikbaar. Ok kan gebeuren, maar dat is ook niet het probleem. Ik wil gewoon via de software zelf een lijstje krijgen in de telefoon en niet via een webpagina. Kan iemand hulp bieden hoe ik handmatig een nieuwe account toevoeg? Als ik een niet hotmail account toevoeg gaat het wel gewoon goed, maar met hotmail zelf 'snapt' de telefoon dat dit niet met pop3 kon, maar nu kan het dus wel dus is het niet bruikbaar. Onhandig. Ook mijn orange email box is ingevuld en zou te editen moeten zijn maar onder berichten vind ik deze niet terug.
De truuk is om bij de wizzard niet @hotmail.com, @live.* of @msn.com te gebruiken maar iets anders (bewust fout spellen dus). In deze firmware zit nog een functie dat hij dan een bookmark voor je aanmaakt in plaats van je e-mailinstellingen goed zet. Dit komt nog uit de oudheid dat je hotmail nog niet kon benaderen via POP3. Nadat de wizzard compleet is, ga je handmatig de instellingen weer editten zoals het hoort. In essentie komt het op de volgende instellingen neer (bij Vodafone dan):

Inkomende mailserver
Mailboxtype: POP3
Gebruikersnaam: {vul hier je volledige e-mailadres in, bijv. pietjepuk@hotmail.com}
Wachtwoord: {vul hier je Hotmail wachtwoord in}
Server inkomende mail: pop3.live.com
Toegangspunt in gebruik: Vodafone GPRS
Beveiliging: SSL/TLS
Poort: Standaard
APOP beveiligd inloggen: Uit

Uitgaande mailserver
Mijn e-mailadres: {vul hier je volledige e-mailadres in, bijv. pietjepuk@hotmail.com}
Gebruikersnaam: {vul hier je My Vodafone gebruikersnaam in, bijv. mail0612345678}
Wachtwoord: {vul hier je My Vodafone wachtwoord in}
Server uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
Toegangspunt in gebruik: Vodafone GPRS
Beveiliging: Uit
Poort: Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Nieker schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:30:
Misschien Handy Shell eens proberen? Is wel betalend geloof ik

[afbeelding]
Las wel ergens dat HandyShell je batterij snel leegtrekt omdat het een aantal programma's constant laat draaien zodat je vanaf dat scherm snel ergens heen kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zou iemand mijn probleem met het afspelen van youtube filmpjes even willen controleren?

Realplayer opent maar doet helemaal niks, verbindingsfout(via UMTS) of blijft op 0%(via WIFI) steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
REDFISH schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:52:
Zou iemand mijn probleem met het afspelen van youtube filmpjes even willen controleren?

Realplayer opent maar doet helemaal niks, verbindingsfout(via UMTS) of blijft op 0%(via WIFI) steken.
Al vaker gelezen dat het gewoon niet gaat lukken met realplayer.
Je moet ergens op de youtube pagina een link aan klikken om naar de gewone desktop versie te gaan, die werkt wel (en met betere kwaliteit filmpjes ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:43
Dank, het werkt nu ook bij mij uitstekend. Voor de zekerheid: is het mailen via authsmtp.vodafone.nl gratis?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het is gewoon GPRS of UMTS verkeer, of als je op een WIFI zit via je eigen internet. Dus afhankelijk van je abonnement zul je voor het GPRS/UMTS verkeer moeten betalen. Wifi is natuurlijk 'gratis'.

[mierenneukmodus]
ik vind het wel dom dat er de hele tijd van pop gesproken wordt bij hotmail, want het functioneert als IMAP
[/mierenneukmodus]

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 23-02-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand enig idee wanneer er de firmware update uitkomt voor de duitse versie?
Ik heb de laatste tijd nogal last van bugs enz. Is het eigenlijk zo dat enkel hier in Belgie geen updates zijn of hoe werkt dat nu eigenlijk?
Misschien is het gemakkelijker om de product code te veranderen en alsnog te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 18:50

Rmg

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:44:
Heeft er iemand enig idee wanneer er de firmware update uitkomt voor de duitse versie?
Ik heb de laatste tijd nogal last van bugs enz. Is het eigenlijk zo dat enkel hier in Belgie geen updates zijn of hoe werkt dat nu eigenlijk?
Misschien is het gemakkelijker om de product code te veranderen en alsnog te updaten.
Je kan gewoon de nokia updater downloaden toch? evt van de duitse website..
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic