Alleen de omniaHD krijgt divx en xvid ondersteuning out of the box. Ik weet ook niet of de processor van de 5800 snel genoeg is hiervoor, en sowieso leveren sommige mp4 bestanden ook problemen op, misschien te hoge bitrate.
Ik gebruik Slick, die werkt perfect, ook met ICQ etc
Verder is er ook een msn Live voor 9.5 symbian, maar die gaf bij mij telkens login error, dus ik gebruik gewoon slick nu.
Nokia maps kun je van te voren alle mappen + spraak inladen.
Ik ben nu mijn eigen certificaat aan het aanvragen (veel uitzoekwerk) zodat ik mijn eigen apps kan signen. Ben benieuwd, want nu ben ik maar s60.3 apps aan het downloaden en uitproberen en krijg ik echt irritant veel programma's die niet geinstalleerd kunnen worden door licentiegezeik. Ik vind dat maar erg onbegrijpelijk. Je krijgt een foutmelding, van certificaat verlopen (kun je datum terugzetten), of certificaat ongeldig, of systeemfout, bestand al aanwezig of iets dergelijks, maar een oplossing voor die problemen ho maar.
Die sky tv zit bij mij er niet standaard bij, maar mijne is ook simlockvrij en niet van vodafone, ook al heb ik wel vodafone abo, maar dat tv ken ik ook niet, nooit op hun site gezien.
Nog iets anders: heeft iemand SIP al geprobeerd? Lijkt me op zich wel handig om via VoIP te bellen als je toch op een WLAN netwerk zit, of toevallig iemand zo dom is zijn WLAN open te hebben staan, scheelt toch weer een paar belminuutjes per maand.
http://www.voipvoip.com/nokia-n95/ staat bijv een tutorial voor de N95. Als je kijkt op voipvoip.com dan geven zij aan voor 1.9cent per minuut bellen. Dat haal je met het duurste abo nog niet eens, dus lijkt me zeker interessant. Het tofste is nog dat je ook via 3G kunt bellen, daarmee snijden de providers zichzelf echt behoorlijk mee in de vingers(met dank aan die onbeperkt internet pakketten voor vast bedrag)

Die settings schijnen verborgen te zijn in de telefoon, maar ook te achterhalen. Ik ga het eens uitzoeken.
edit: hrm bellen naar mobiel in NL kost 18.93c/min, dus niet echt interessant en gezien de bellen naar vast pakketten voor een tientje per maand, loont het zich waarschijnlijk ook niet als je dat veel doet.
Het enige dat ik kan verzinnen waar het zich wel loont, is als je in het buitenland bent en over een WIFI verbinding beschikt, maar helaas betaal je ook weer kosten voor accesspoints zoals in DL de EasyWLAN's, en via 3G hoef je het niet te proberen, want dan betaal je je helemaal blauw voor de roaming kosten.
Dus wat echt overblijft, is als jij veel naar het buitenland belt, dan loont het. Ik heb een paar mensen die ik ken in Zweden, die bel ik wel vaker via Orange, dat kost 5 cent per minuut, via voipvoip kan dat dus voor 2 cent, en hoef ik mijn mobiel maar te pakken. En het lijkt er sowieso op dat er prijsafspraken in NL zijn voor mobiel gebeld worden via een voip dienst, mobiele nummers in zweden kosten slechts 10cent per minuut.
[
Voor 55% gewijzigd door
REDFISH op 24-02-2009 15:49
]