Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz- schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:49:
[...]

Je kan gewoon de nokia updater downloaden toch? evt van de duitse website..
Ah dat heb ik nog niet geprobeerd.
Maar mijn product code is wel een duitse code, kan het hier mee te maken hebben?
edit: ik heb het net geprobeerd met de duitse soft-ware maar dit werkt ook niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem ook van GSMWEB (duitse versie) en voor mij was er ook geen update beschikbaar. Heb toen heel simpel productcode veranderd met JAF.

Ik zou dan iig hier kijken voor download: http://phoenixslayer.blogspot.com/

En voor tutorial: http://dailymobile.se/forum/index.php?topic=1525.0

De benelux productcode voor de blauwe 5800 is 0570027
En voor de rode is dat 0570026

Ik hoop dat ik hiermee niets illegaals doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:43:
Nou ik heb hem ook van GSMWEB (duitse versie) en voor mij was er ook geen update beschikbaar. Heb toen heel simpel productcode veranderd met JAF.

Ik zou dan iig hier kijken voor download: http://phoenixslayer.blogspot.com/

En voor tutorial: http://dailymobile.se/forum/index.php?topic=1525.0

De benelux productcode voor de blauwe 5800 is 0570027
En voor de rode is dat 0570026

Ik hoop dat ik hiermee niets illegaals doe
valt hiermee de garantie niet weg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:28:
[...]

valt hiermee de garantie niet weg???
Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat dat inderdaad zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze telefoon donderdag ook eindelijk kopen naar half jaar wachten. Volg dit topic nu al van af begin en klinkt als een hele mooie telefoon. Heb alleen nog 2 vragen.

1. Kan je last.fm beluisteren via de browser?
2. Kan je ergens Mac-adres vinden van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:01:
Ik ga deze telefoon donderdag ook eindelijk kopen naar half jaar wachten. Volg dit topic nu al van af begin en klinkt als een hele mooie telefoon. Heb alleen nog 2 vragen.

1. Kan je last.fm beluisteren via de browser?
2. Kan je ergens Mac-adres vinden van de telefoon?
1. http://code.google.com/p/mobbler/ kan last.fm luisteren op de nokia 5800 :)

2. Ik weet niet waar, maar ik weet zeker dat dat ergens te vinden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je Last.fm kan luisteren, kan dan Ministry of Sound Radio ook?
Da's gewoon internetradio die je ook via Winamp ofzo kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben eigenlijk op zoek naar manieren om draadloos TV-programma's en films van mijn computer naar m'n toestel te kopieren, zodat ik niet met USB-kabels of cardreaders hoef te klooien. Kan s60 op een of andere manier een netwerkshare benaderen ofzo? Een andere optie waar ik aan zat te denken, is een lokale webserver opzetten, die enkel een indexpagina weergeeft met de films erin. Gaat dit werken?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:51:
Ik ben eigenlijk op zoek naar manieren om draadloos TV-programma's en films van mijn computer naar m'n toestel te kopieren, zodat ik niet met USB-kabels of cardreaders hoef te klooien. Kan s60 op een of andere manier een netwerkshare benaderen ofzo? Een andere optie waar ik aan zat te denken, is een lokale webserver opzetten, die enkel een indexpagina weergeeft met de films erin. Gaat dit werken?
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar in de Nokia ovi suite zit een 'home media server' oid, volgensmij kan de 5800 de door dat programma aangemaakte share benaderen, maar ik durf je niks te beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb de podcasts een beetje doorgebladerd en nu een MTV podcast toegevoegd met nieuws over celebrities en films enzo. Filmpje van 75 MB Mp4, maar speelt niet af, wel geluid geen beeld, zou het een te hoge bitrate hebben?

Ik zoek daarom nog steeds een goede videoplayer die allerhande formaten afspeelt, bijv zoals Corevideoplayer, maar deze werkt nog niet op de 5800. En nog steeds een streaming pls of mp3 player die geminimaliseerd kan worden (en niet zoals Real player je hele telefoon in beslag neemt). Je kunt streamen via realplayer, ik luister vaak genoeg DI.FM, maar het is irritant dat je dan niks anders met je telefoon kunt doen.

Ik kan die media server niet vinden. Als het kan is het zeker interessant, want dat kabeltje telkens aansluiten is niet handig.

Zoiets als Mobbler geeft toch wel aan dat er legio programma's zijn die werken, maar het grote probleem is, ze vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 24-02-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:51:
Het zou me niet verbazen als het kon. De nokia 5800 is echt een veelzijdige telefoon.

Mochten er hier TU Studenten zitten, ik heb de NOkia 5800 werkend gekregen op het TU draadloze netwerk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:52:
Ik heb de podcasts een beetje doorgebladerd en nu een MTV podcast toegevoegd met nieuws over celebrities en films enzo. Filmpje van 75 MB Mp4, maar speelt niet af, wel geluid geen beeld, zou het een te hoge bitrate hebben?

Ik zoek daarom nog steeds een goede videoplayer die allerhande formaten afspeelt, bijv zoals Corevideoplayer, maar deze werkt nog niet op de 5800. En nog steeds een streaming pls of mp3 player die geminimaliseerd kan worden (en niet zoals Real player je hele telefoon in beslag neemt).

Ik kan die media server niet vinden. Als het kan is het zeker interessant, want dat kabeltje telkens aansluiten is niet handig.

Zoiets als Mobbler geeft toch wel aan dat er legio programma's zijn die werken, maar het grote probleem is, ze vinden.
Het is wachten op Ovi. Dan kunnen we eindelijk vanuit de Nokia 5800 op 1 plaats apps vinden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik moet zeggen dat ik het 9.5 OS nog wat onvolwassen vind. Het werkt, maar persoonlijk vind ik het niet gebruiksvriendelijk genoeg. IMO kan het allemaal veel intuitiever met meer gestures en touch. Nu wordt weinig gebruik gemaakt van het touch gedeelte. Je zit de hele tijd in opties en menus te scrollen om iets gedaan te krijgen. En zoiets als slide zoals in de gallery wordt verder helemaal nergens in de telefoon gebruikt. Dit vind ik jammer. Misschien dat dit nog verandert, maar verwacht het eigenlijk niet. Het komt op mij een beetje over al minimale moeite om het touch geschikt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
http://europe.nokia.com/g...ware/learn-how/home-media
Ik verwacht zeker dat het aanbod groter gaat worden, aangezien de nieuwe omnia e.d.ook op symbian gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds een streaming pls of mp3 player die geminimaliseerd kan worden (en niet zoals Real player je hele telefoon in beslag neemt).
Huh? Betekend dat dat je standaard geen sms kan schrijven/browsen/gamen/etc. en tegelijkertijd muziek luisteren? 8)7
Jazzle schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:35:
[...]

In realplayer niet nee, in de standaard music library wel
Oh ok.. ik dacht al..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even drie vragen

1. Deze heeft Divx ondersteuning, dus je zou dus een film met losse ondertiteling moeten kunnen open. Dus dan zou je ook door deze telefoon op tv aan te sluiten film moeten kunnen kijken? Dan heb je alleen waarschijnlijk niet heel erg geweldig geluid als je ook nog externe boxen gebruikt.

2. Ik las net ergens dat msn niet werkt?

3. Heeft iemand al een navigatie programma aan de praat waar je de mappen van te voren kan inladen. Dus dat je zonder internet verbinding kan navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:15:
[...]

Huh? Betekend dat dat je standaard geen sms kan schrijven/browsen/gamen/etc. en tegelijkertijd muziek luisteren? 8)7
In realplayer niet nee, in de standaard music library wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:24:
Nog even drie vragen

1. Deze heeft Divx ondersteuning, dus je zou dus een film met losse ondertiteling moeten kunnen open. Dus dan zou je ook door deze telefoon op tv aan te sluiten film moeten kunnen kijken? Dan heb je alleen waarschijnlijk niet heel erg geweldig geluid als je ook nog externe boxen gebruikt.

3. Heeft iemand al een navigatie programma aan de praat waar je de mappen van te voren kan inladen. Dus dat je zonder internet verbinding kan navigeren.
Volgens mij heeft deze telefoon geen divx ondersteuning...je zal alles om moeten zetten naar mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
ondersteunt de 5800 ook mobiel tv kijken via een provider die het ondersteunt? nog weinig over kunnen vinden bij de 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Het wachten is begonnen. Contractverlenging opgestuurd, nu alleen nog wachten tot ik de bevestiging krijg. Hopelijk gaan daar geen weken overheen. En dan wordt mijn 5800 ook opgestuurd. En dat voor 14 euro met een goedkoper abo dan ik hiervoor had.

Is het misschien een idee om de openingspost (of desnoods van een nieuwe thread) aan te vullen met handige linkjes?
Ik zag al linkjes voorbij komen voor het "repareren" van de speaker, en links naar handige software ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jor_den schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:48:
ondersteunt de 5800 ook mobiel tv kijken via een provider die het ondersteunt? nog weinig over kunnen vinden bij de 5800
Ik kwam we dit tegen op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nog even drie vragen

1. vraag over divx
Alleen de omniaHD krijgt divx en xvid ondersteuning out of the box. Ik weet ook niet of de processor van de 5800 snel genoeg is hiervoor, en sowieso leveren sommige mp4 bestanden ook problemen op, misschien te hoge bitrate.
Nog even drie vragen

Ik gebruik Slick, die werkt perfect, ook met ICQ etc
Verder is er ook een msn Live voor 9.5 symbian, maar die gaf bij mij telkens login error, dus ik gebruik gewoon slick nu.
Nokia maps kun je van te voren alle mappen + spraak inladen.

Ik ben nu mijn eigen certificaat aan het aanvragen (veel uitzoekwerk) zodat ik mijn eigen apps kan signen. Ben benieuwd, want nu ben ik maar s60.3 apps aan het downloaden en uitproberen en krijg ik echt irritant veel programma's die niet geinstalleerd kunnen worden door licentiegezeik. Ik vind dat maar erg onbegrijpelijk. Je krijgt een foutmelding, van certificaat verlopen (kun je datum terugzetten), of certificaat ongeldig, of systeemfout, bestand al aanwezig of iets dergelijks, maar een oplossing voor die problemen ho maar.

Die sky tv zit bij mij er niet standaard bij, maar mijne is ook simlockvrij en niet van vodafone, ook al heb ik wel vodafone abo, maar dat tv ken ik ook niet, nooit op hun site gezien.

Nog iets anders: heeft iemand SIP al geprobeerd? Lijkt me op zich wel handig om via VoIP te bellen als je toch op een WLAN netwerk zit, of toevallig iemand zo dom is zijn WLAN open te hebben staan, scheelt toch weer een paar belminuutjes per maand.

http://www.voipvoip.com/nokia-n95/ staat bijv een tutorial voor de N95. Als je kijkt op voipvoip.com dan geven zij aan voor 1.9cent per minuut bellen. Dat haal je met het duurste abo nog niet eens, dus lijkt me zeker interessant. Het tofste is nog dat je ook via 3G kunt bellen, daarmee snijden de providers zichzelf echt behoorlijk mee in de vingers(met dank aan die onbeperkt internet pakketten voor vast bedrag) :P
Die settings schijnen verborgen te zijn in de telefoon, maar ook te achterhalen. Ik ga het eens uitzoeken.

edit: hrm bellen naar mobiel in NL kost 18.93c/min, dus niet echt interessant en gezien de bellen naar vast pakketten voor een tientje per maand, loont het zich waarschijnlijk ook niet als je dat veel doet.

Het enige dat ik kan verzinnen waar het zich wel loont, is als je in het buitenland bent en over een WIFI verbinding beschikt, maar helaas betaal je ook weer kosten voor accesspoints zoals in DL de EasyWLAN's, en via 3G hoef je het niet te proberen, want dan betaal je je helemaal blauw voor de roaming kosten.

Dus wat echt overblijft, is als jij veel naar het buitenland belt, dan loont het. Ik heb een paar mensen die ik ken in Zweden, die bel ik wel vaker via Orange, dat kost 5 cent per minuut, via voipvoip kan dat dus voor 2 cent, en hoef ik mijn mobiel maar te pakken. En het lijkt er sowieso op dat er prijsafspraken in NL zijn voor mobiel gebeld worden via een voip dienst, mobiele nummers in zweden kosten slechts 10cent per minuut.

[ Voor 55% gewijzigd door REDFISH op 24-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09

robertwebbe

Robert Webbe

REDFISH schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:18:
[...]
Nog iets anders: heeft iemand SIP al geprobeerd? Lijkt me op zich wel handig om via VoIP te bellen als je toch op een WLAN netwerk zit, of toevallig iemand zo dom is zijn WLAN open te hebben staan, scheelt toch weer een paar belminuutjes per maand.
[...]
Kijk eens in deze post in het N85 topic, ik denk dat je hier wel iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja heb het allemaal uitgezocht, maar schijnbaar is er geen optie om te switchen tussen internet calls en standaard GSM netwerk calls. Ik kan stap 4 van de tut niet uitvoeren omdat ik geen nieuwe internet belpunt kan toevoegen, noch kan switchen. Het menu is gewoon niet beschikbaar. Moet je dus ofwel weer gaan uitproberen met 3rd party software zoals Fring. En uiteraard komt weer een certifcaatfout, dus dat gaat ook al niet door. Lekker lekker, kan ik weer fluiten naar die 10 dollar :D

Wel erg vreemd dat de opties erin zitten, maar niet helemaal gebruikt kunnen worden(schijnbaar dus alleen voor zakelijke toestellen), maar het is volgens mij gewoon een kwestie van nieuwe firmware of het enabled wordt.

Fring komt over paar weekjes met nieuwe versie voor de 5800, even in de gaten houden, er schijnen ook aanbieders te zien die helemaal gratis zijn, maar veel geloof ik daar niet van.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 24-02-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
robertwebbe schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:02:
[...]

Kijk eens in deze post in het N85 topic, ik denk dat je hier wel iets mee kunt.
Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Vul hier onderstaande waarden in.
Die optie Advanced VoIP settings mis ik op mijn 5800.

Ik zie alleen Network mode (GSM, UMTS, etc), Operator selection (Automatic, ...) en Cell info display (On). Geen Advanced VoIP setting in het menu Network (Menu > Settings > Connectivity > Network)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:53:
[...]
Mochten er hier TU Studenten zitten, ik heb de NOkia 5800 werkend gekregen op het TU draadloze netwerk. :D
Welke TU en was dat zo moeilijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Lijkt me niet, want er zijn genoeg instellingen die je kunt tweaken.

Ik ben inmiddels een stapje verder. Het is helaas wat minder gebruiksvriendelijk, dus niet zo simpel als je telefoonboek iemand selecteren en gewoon gaan met die banaan.

Heb nu talkonaut geïnstalleerd(ook touch versie voor 5800 en gratis) en de sip instellingen van voipvoip ingevuld. Daarna een contact met telefoonnummer toegevoegd. Het handige is dat je per contact kunt kijken met verschillende aanbieders hoeveel het kost. Je kunt ook via talkonaut geld overmaken en via die bundel bellen, maar ik bel via voipvoip. Heb het alleen nog niet helemaal aan de praat, hij ging na een tijdje over, maar hing meteen op. Ben nog aan het uitzoeken waarom.

edit1: heb inmiddels de juiste gebruikersnaam ingevuld 8)7 Ging nu vrijwel direct over, maar wederom een andere error, misschien dat hij maar 3 keer laat overgaan voordat hij ophangt, maar lijkt me stug. Ik hoorde wel al meteen dat de geluidskwaliteit voor 2 cent per minuut slechter is dan die van 5 cent per minuut die ik bij de livebox betaal.

Er is ook een redelijk uitgebreid thread over de 5800XM op het talkonaut forum:
http://www.talkonaut.com/forum/topic_show.pl?tid=429

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 24-02-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:53:
[...]

Het zou me niet verbazen als het kon. De nokia 5800 is echt een veelzijdige telefoon.

Ze gebruiken W2Secure toch? Is daar een programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het werkt, moest even de techprefix '+' toevoegen en nu kan ik bellen voor lekker laag tarief. Kwaliteit was best okay alleen hoorde ik halverwege het gesprek niks meer.

Persoon aan de andere kant zei dat ik beter klonk dan normaal.

Ik ben nu die home media server aan het proberen, maar aangezien de 5800XM niet mijn standaard gedownloade videos out of the box speelt, denk ik dat dit bij de gratis versie zonder media transcoding sowieso niet gaat werken. Ik weet niet hoe het precies werkt, misschien wordt de stream omgezet in iets dat compatible is, zou tof zijn, maar als dit alleen in de betaal versie is moet ik het anders zien te fixen.

[ Voor 62% gewijzigd door REDFISH op 24-02-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
K heb ook een vraagje/dingetje gevonden.
Het gaat over de verschillende tabbladen die je in sommige menu`s hebt.

Voorbeeld:
1. Als ik in mijn berichten inbox ga, dan staan er bovenin 2 tabbladen, dan kon je daar op drukken en dan ging die een tab verder. Nu niet meer.
2. Als ik in het home screen zit en ik druk op de groene knop, dan zie je de gekozen nummers, dan kon je daar de gemiste en inkomende oproepen ook selecteren via de tabbladen.

Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden (oa het BT menu).

Ik kan dus niet meer naar een ander tabblad, wat eerst wel kon.
Mijn vermoeden is dat dat na de update is veranderd, maar dat weet ik niet zeker.

Zijn er meer die dat ook hebben?
Mijn huidige versie is: 20.0.012 en ik had 11.0.018.

[ Voor 6% gewijzigd door lars-saxo op 24-02-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ligt aan de theme. Ik heb hetzelfde gehad. Dus weer terug naar je saaie nokia theme. Als je er eentje vindt die mooi is en dit probleem niet heeft, aub posten.

Ik had Home media server aan de praat, maar had per ongeluk een map gekozen met 11000 files dus proces beëindigd en nu start het programma niet meer op. Reinstall loste dat op, maar aangezien de 5800 niet out of the box ondersteund wordt gaat het bij het toevoegen van apparaten mis.

[ Voor 49% gewijzigd door REDFISH op 24-02-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09

robertwebbe

Robert Webbe

REDFISH schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:18:
Ja heb het allemaal uitgezocht, maar schijnbaar is er geen optie om te switchen tussen internet calls en standaard GSM netwerk calls. Ik kan stap 4 van de tut niet uitvoeren omdat ik geen nieuwe internet belpunt kan toevoegen, noch kan switchen. Het menu is gewoon niet beschikbaar. Moet je dus ofwel weer gaan uitproberen met 3rd party software zoals Fring. En uiteraard komt weer een certifcaatfout, dus dat gaat ook al niet door. Lekker lekker, kan ik weer fluiten naar die 10 dollar :D

Wel erg vreemd dat de opties erin zitten, maar niet helemaal gebruikt kunnen worden(schijnbaar dus alleen voor zakelijke toestellen), maar het is volgens mij gewoon een kwestie van nieuwe firmware of het enabled wordt.
Heb je wel eerst de Nokia VoIP Settings 3.0 file gedownload en geïnstalleerd?

Ik heb mijn 5800xm even aan iemand uitgeleend, als ik hem weer terug heb zal ik er zelf even mee aan de slag gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 24-02-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Net geïnstalleerd maar geen internet bellen optie in connectiviteit helaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]lars-saxo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:56:
K heb ook een vraagje/dingetje gevonden.
Het gaat over de verschillende tabbladen die je in sommige menu`s hebt.

Voorbeeld:
1. Als ik in mijn berichten inbox ga, dan staan er bovenin 2 tabbladen, dan kon je daar op drukken en dan ging die een tab verder. Nu niet meer.
2. Als ik in het home screen zit en ik druk op de groene knop, dan zie je de gekozen nummers, dan kon je daar de gemiste en inkomende oproepen ook selecteren via de tabbladen.

Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden (oa het BT menu).

Ik kan dus niet meer naar een ander tabblad, wat eerst wel kon.
Mijn vermoeden is dat dat na de update is veranderd, maar dat weet ik niet zeker.

Zijn er meer die dat ook hebben?

http://www.zedge.net/themes/458292/green-by-avimam-theme/

probeer die eens werk goed voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:08:
[...]

Welke TU en was dat zo moeilijk dan?
TU Delft. Ehm nee niet eens. Nokia 5800 heeft een ingebouwde client hiervoor. Kwesite van de juiste instellingen invoeren. K heb wel dit gedaan op basis van instellingen voor symbian s60v3, maar er zat nauwelijks een verschil in. En ik had ook een andere certificaat gekozen (GTE Cybertrust i.p.v surfnet).

Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic

http://luchthaven.tudelft.nl/peap.htm

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
REDFISH schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:29:
Ligt aan de theme. Ik heb hetzelfde gehad. Dus weer terug naar je saaie nokia theme.
Inderdaad, had t gevonden in t thema.
Dan inderdaad terug naar het Nokia thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet goed uitkijken met wat voor themes je werkt. Sommige zijn niet volledig gericht op S60V5, maar meer aangepaste S60V3 themes en dan gaat het mis.

http://dailymobile.se/forum/index.php?board=57.0

Zoek maar naar een topic met een lijst van volledig compatible themes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb nu al een paar telefoontjes via talkonaut gemaakt en moet zeggen dat ik er best tevreden over ben. Je kunt er ook mee msn-en en icq en yahoo enzo, dus dat is mooi meegenomen, en ik vind de chat eigenlijk net iets beter werken dan Slick. De kwaliteit van de verbinding is acceptabel en de tarieven zijn echt super te noemen via voipvoip. Vooral ook omdat je in dollar betaalt is het nog eens: tarief * 0.8 op dit moment.

Enig nadeel is dat je constant een WLAN verbinding hebt, kun je ook on demand doen, en trekt je accu vrij snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik ben momenteel op het vliegveld in Londen (Heathrow) en daar hebben ze hem liggen in de Nokia Store. Voor... hou je vast... 216 pond!! Dat is dus 244 euro. Dat is 140 euro goedkoper dan in Belgie, waar ik hem anders had gekocht.

Heb hem niet kunnen laten liggen en heb een rode gekocht (ook de enige kleur die ze hadden overigens).

[ Voor 12% gewijzigd door Schmoove op 25-02-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Spaanse import versie van de 5800?
Zijn hier ook problemen mee zoals bvb geen nieuwe firmware beschikbaar.
Zijn er misschien andere problemen met de importversies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit al uitgeprobeerd ?
http://www.youtube.com/watch?v=p6jzhy8QuDI

Trouwens ik krijg morgen of over morgen mijn nokia 5800 binnen en vroeg me nou af wat nou de echte must have software is voor de telefoon nu ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Nee, maar nu wel. Goede tip en werkt zoals aangegeven.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Wederom bevestiging dat Nokia er wel iets meer moeite in had mogen steken.

De gallery zelf boeit me niet zoveel, maar dat zoomen is toch wel zeer essentieel. Nu is het vrijwel instant, eerst was het 3 seconden bij een plaatje van 3MB.

Het beeld is wel ietsje vertekend, want de allereerste keer dat je je gallery opent, duurt het afgaan van alle plaatjes vrij lang. Vooral als je veel plaatjes hebt.

Vooral het miniatuur beeldje waar je op kunt scrollen rechtsboven is handig. Dit werd niet in de demo getoond.

Ik meen me ook te kunnen herinneren dat ik ooit in een schermpje ben geweest waar je de standaard toepassing voor een bepaald formaat kon instellen. Misschien kan ik dan dit programma gebruiken vanuit de gallery van nokia, maar ik kan die instelling niet meer vinden. Heb ik gedroomd of kan iemand helpen?

[ Voor 34% gewijzigd door REDFISH op 25-02-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga 5800 vanavond bestellen, als ik mobiel ontvang moet ik eerst met opladen wachten totdat batterije leeg is of kan ik hem meteen opladen ? En tweede vraag is "hoe lang moet ik hem opladen (1e x ) ? Totdat batterije vol is of 12 uurtjes lang (dat heb ik ergens gelezen) ?

En ik bestel kleur blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:22:
ik ga 5800 vanavond bestellen, als ik mobiel ontvang moet ik eerst met opladen wachten totdat batterije leeg is of kan ik hem meteen opladen ? En tweede vraag is "hoe lang moet ik hem opladen (1e x ) ? Totdat batterije vol is of 12 uurtjes lang (dat heb ik ergens gelezen) ?

En ik bestel kleur blauw :)
gewoon gelijk opladen, telefoon accu's zijn al jaren li-ion, die moet je gewoon lekker vaak opladen, sterker nog ze gaan kapot als ze helemaal leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Zouden de mensen die morgen een nederlandse versie van het toestel krijgen me kunnen vertellen of ze last hebben van het speaker om te bellen? Het veel besproken hard/zacht probleem. bvd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Schmoove schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:57:
Ik ben momenteel op het vliegveld in Londen (Heathrow) en daar hebben ze hem liggen in de Nokia Store. Voor... hou je vast... 216 pond!! Dat is dus 244 euro. Dat is 140 euro goedkoper dan in Belgie, waar ik hem anders had gekocht.

Heb hem niet kunnen laten liggen en heb een rode gekocht (ook de enige kleur die ze hadden overigens).
Het valt me op dat mensen hem los kopen terwijl de prijs van het toestel incl 200 belminuten + internet icm 1 jarig abbo gewoon 324 euro is- dat lijkt voordeliger dan de meeste SIM-only's en losse telefoons, tenzij je nog een lopend abonnement hebt natuurlijk. Anyway, dat hoort in het andere topic.

Weet iemand waarom de Duitse versie van deze telefoon eerder geleverd kan worden dan de nederlandse, maar later is met updates ontvangen? Ik vind het erg raar dat je een NL productcode nodig hebt om nu te kunnen updaten, aangezien de NL versie nog niet leverbaar is...

Screenprotector.nl heeft overigens al protectors voor deze telefoon binnen, ik heb er al een ultra clear voor in huis. Post m'n ervaringen zodra ik er een telefoon onder kan plakken...

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Soepster schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:47:
[...]

Het valt me op dat mensen hem los kopen terwijl de prijs van het toestel incl 200 belminuten + internet icm 1 jarig abbo gewoon 324 euro is- dat lijkt voordeliger dan de meeste SIM-only's en losse telefoons, tenzij je nog een lopend abonnement hebt natuurlijk. Anyway, dat hoort in het andere topic.
Kweet het.. hoort hier niet maar wil toch ff reageren,,
Waar heb jij die combinatie vandaan dan? Daar heb ik wel intresse in dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Laatst online: 19-11-2024
Weet iemand waarom de Duitse versie van deze telefoon eerder geleverd kan worden dan de nederlandse, maar later is met updates ontvangen? Ik vind het erg raar dat je een NL productcode nodig hebt om nu te kunnen updaten, aangezien de NL versie nog niet leverbaar is...
Ik moet dus waarschijnlijk wachten... :X
Ik heb ook de duitse variant.. Het lukt alleen niet om de productcode te veranderen.. JAF werkt niet en je Nemesis ziet de telefoon niet. Ik heb ergens gelezen dat hij nog niet compatible is met de 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
NSS lukte bij mij ook niet, maar met JAF ging het perfect.

Waar ik alleen wel last van heb, is dat mijn media button niet goed werkt, als ik het toestel net heb opgestart werkt het wel, maar na een tijdje niet meer. Ik heb een vaag vermoeden dat het door handy shell komt, iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:39:
[...]

gewoon gelijk opladen, telefoon accu's zijn al jaren li-ion, die moet je gewoon lekker vaak opladen, sterker nog ze gaan kapot als ze helemaal leeg raken.
aha bedankt en hoe lang zal ik hem opladen ? btw ik heb hem besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik volg de tutorial... alleen ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/3348/jaf.jpg

Ik kan op OK klikken tot ik een ons weeg maar hij doet het niet..

[ Voor 5% gewijzigd door ReneMin op 26-02-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:01:
[...]
aha bedankt en hoe lang zal ik hem opladen ?
Tot hij vol is... 8)7

@onder: Waarom zo lang, is toch nergens voor nodig? Na een paar uur zit hij toch echt wel vol...

Ik heb nog even wat uitzoekwerk gedaan en daar wordt wel over gesproken, maar dan gaat het altijd om NiCd-/NiMH-batterijen. Een Li-ion-accu stopt daarnaast automatisch met laden als hij vol is.

[ Voor 47% gewijzigd door Cadezo op 25-02-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat je nieuwe mobiel 1e x 12 uurtjes moest opladen ? if i wrong sorry :P

iemand anders ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:13:
[...]

Ik heb gehoord dat je nieuwe mobiel 1e x 12 uurtjes moest opladen ? if i wrong sorry :P

iemand anders ?
Zodra de telefoon zegt dat de batterij vol is, stopt hij met laden, als hij verder laad kan hij zelfs in de hens gaan. Met oudere nimh batterijen is dat niet zo, die mogen best doorladen, maar dat soort batterijen worden al járen niet meer gebruikt in mobiele telefoons.

Verwijderd

Jazzle schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:26:
[...]

Zodra de telefoon zegt dat de batterij vol is, stopt hij met laden, als hij verder laad kan hij zelfs in de hens gaan. Met oudere nimh batterijen is dat niet zo, die mogen best doorladen, maar dat soort batterijen worden al járen niet meer gebruikt in mobiele telefoons.
oh oke, hartelijk bedankt jazzle en cadezo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 00:42 ]

• Cryothic

Cryothic

why?

Jazzle schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:26:
[...]

Dat is ook wel weer overdreven.
Een Li-on accu vliegt niet per definitie in de fik als je hem aan de lader laat hangen terwijl die al vol is. Tenzij de telefoon misschien zelf zorgt dat ie niet meer laad, en jij bedoeld dat je hem direct aan een voeding zou hangen zonder beveiliging.

Ook dat een Li-on accu kapot gaat als je hem volledig leeg laat lopen is wat overdreven imo. Voor zover ik weet neemt de kwaliteit simpelweg af als je hem elke keer helemaal leeg laat lopen.

De mijne is inmiddels ook besteld... alleen m'n provider moet de verlenging nog goedkeuren (22,50 abo voor 2 jaar en 14 euro voor de telefoon). En dan is het afwachten wanneer die (in het blauw) binnen komt.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Soepster schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:47:
[...]

Screenprotector.nl heeft overigens al protectors voor deze telefoon binnen, ik heb er al een ultra clear voor in huis. Post m'n ervaringen zodra ik er een telefoon onder kan plakken...
Ik heb een abonnement via mijn werk, dus ik heb een sim-vrije telefoon nodig. Sowieso kennen we in Belgie de koppelverkoop van een telefoon met abonnement niet.

• Fox-Racing
  • Laatst online: 16:18
Gistermiddag was het eindelijk zover... ik kreeg een smsje van Smartphoneshop..
de Nederlandse versie is op voooraad :D

maar mijn ervaringen tot nu toe er staat software versie V 11.0.008 op
en de software updater vind nog geen nieuwere versie.. (misschien na vandaag officiële release datum)

en ik krijg nog met geen mogelijkheid m'n vodafone live aan de gang :(
instellingen staan exact als in m'n N95.. ook de algemene instellingen van de vodafone site geprobeerd
maar helaas zonder resultaat.. (hij staat uiteraard ook nog niet in hun lijst ;))

iemand die dit al werkend heeft?

RichardVos.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:19:
Heeft iemand de Spaanse import versie van de 5800?
Zijn hier ook problemen mee zoals bvb geen nieuwe firmware beschikbaar.
Zijn er misschien andere problemen met de importversies?
Ik heb er een van movistar uit spanje nergens geen problemen mee :)

• Jazzle
  • Niet online
Cryothic schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:26:
[...]

Dat is ook wel weer overdreven.
Een Li-on accu vliegt niet per definitie in de fik als je hem aan de lader laat hangen terwijl die al vol is. Tenzij de telefoon misschien zelf zorgt dat ie niet meer laad, en jij bedoeld dat je hem direct aan een voeding zou hangen zonder beveiliging.

Ook dat een Li-on accu kapot gaat als je hem volledig leeg laat lopen is wat overdreven imo. Voor zover ik weet neemt de kwaliteit simpelweg af als je hem elke keer helemaal leeg laat lopen.
Ja ik bedoelde inderdaad dat dat zou gebeuren wanneer de telefoon niet zelf het laden zou stoppen (en dat de telefoon dat dus wel doet, en het dus geen zin heeft om hem langer aan de oplader te laten hangen).

Een li-ion batterij gaat wel degelijk kapot als hij te ver ontlaad, maar ook daar heeft de telefoon een beschermingscircuit voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:35:
[...]
Ik heb er een van movistar uit spanje nergens geen problemen mee :)
Ik kon het niet laten: je hebt dus eigenlijk overal problemen mee ;)

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Hallo,

Ik heb een probleemmet het toetstel, het toestel klaagt dat het SIM geheugen vol is, maar ik zie geen manier om het te wissen. Ik heb de telefoonnummers opgeslagen op de mobiel, waarschijnlijk nog smsjes, maar hoe kan ik die wissen?

Alvast bedankt, ik moet zeggen, het is een leuke telefoon. Reageert snel, ik heb het idee dat hij het gevoel geeft alsof je met knopjes werkt. Elke keer voel je een soort tril, erg fijn. Voor de rest nog niet zoveel mee gespeelt, aangezien ik hem ook net heb. Als er vragen zijn, ik hoor 't wel.

• Graham
Ruurd31 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:28:
Hallo,

Ik heb een probleemmet het toetstel, het toestel klaagt dat het SIM geheugen vol is, maar ik zie geen manier om het te wissen. Ik heb de telefoonnummers opgeslagen op de mobiel, waarschijnlijk nog smsjes, maar hoe kan ik die wissen?

Alvast bedankt, ik moet zeggen, het is een leuke telefoon. Reageert snel, ik heb het idee dat hij het gevoel geeft alsof je met knopjes werkt. Elke keer voel je een soort tril, erg fijn. Voor de rest nog niet zoveel mee gespeelt, aangezien ik hem ook net heb. Als er vragen zijn, ik hoor 't wel.
Gebruik de search eens. Dit is al meerdere keren voorbij gekomen namelijk.

grahamofthewheels.com

Verwijderd

Hij is nu ook in België overal beschikbaar in de bekendste (gsm-)shops. Overal 349 euro. Op zich zeker niet slecht voor een full touchscreen telefoon die eigenlijk de mogelijkheden heeft van een N-serie, op een paar dingen na die toch niemand gebruikt. Erg compleet voor z'n prijs.

Alleen... Dat resistieve touchscreen geeft me weinig vertrouwen. Als dat een capacitief scherm was geweest, dan kan dit een gigantisch goede telefoon worden (echter wel geen stylus herkenning meer)

Misschien eens mee spelen, de volgende keer dat ik langs zo'n telecomwinkel kom...

• Cryothic

Cryothic

why?

Jeej, kreeg zojuist een mailtje dat de mijne vandaag verzonden gaat worden.

@alvi, ik zie even niet in hoe een capacitief scherm zoveel meerwaarde aan de telefoon zou geven dan een resistief scherm? Mijn huidige w950i is ook resistief. En daar heb ik toch weinig over te klagen.

• Walkman
  • Niet online
Heb die van mij net binnen en is me gelukt om alle nummers over te zetten in het geheugen. Nu vroeg ik me echter af of het mogelijk is om bij één contact meerdere nummers te zetten en ook zaken als verjaardagen etc...kon dat niet zo één, twee drie vinden....

• Graham
Walkman schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:08:
Heb die van mij net binnen en is me gelukt om alle nummers over te zetten in het geheugen. Nu vroeg ik me echter af of het mogelijk is om bij één contact meerdere nummers te zetten en ook zaken als verjaardagen etc...kon dat niet zo één, twee drie vinden....
Jup dat kan. Je moet wel het telefoongeheugen daarvoor gebruiken en niet je SIM. Handigste manier om dit te bewerkstelligen is om het via de meegeleverde software suite (via pc) te doen. Nokia Suite heet het geloof ik.

grahamofthewheels.com

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb gisteren Handy Shell (trail versie) op de 5800 gezet, erg leuk programma.

Je kunt dan het "bureaublad" van de telefoon iets meer aanpassen.

Maar ik ben nog aan't zoeken naar goedkopere alternatieven, handyshell kost zo'n 40 dollar (incl. weerinfo). Er zijn toch vast en zeker meer programma's die zoiets mogelijk maken?

Trouwens, weet iemand waar ik de goede versie van nokia sportstracker kan downloaden, staat namelijk niet op de site van nokia sportstracker, maar er schijnt wel een 5800 compatible versie te zijn.

• REDFISH

REDFISH

Ik ben wel benieuwd hoe vaak bij jullie het scherm overgaat in strepen. Bij mij ongeveer 20x per dag(uiteraard afhankelijk van het gebruik). Storen jullie je er gewoon niet aan, of gebeurt het nauwelijks bij jullie? Ik hoor er namelijk erg weinig over in dit topic.

Verwijderd

Zo! Ik heb me ook maar even aangemeld bij dit forum... Ik heb begin deze maand een 5800 aangeschaft icm 1-jarig abo bij gsmweb.nl. Het is wel een duitse versie, ik merk daar vrijwel niets van. Nieuwste firmware staat erop, zo ook:
Opera
Sports Tracker
Nokia Mobile VPN
Fring Beta (MSN, Skype, Last.fm)
Verder heb ik nog geen last gehad van strepen of vastlopers...

Voor mij dus een goedkoop telefoontje die bijzonder veel kan!

Verwijderd

Cryothic schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:03:
Jeej, kreeg zojuist een mailtje dat de mijne vandaag verzonden gaat worden.

@alvi, ik zie even niet in hoe een capacitief scherm zoveel meerwaarde aan de telefoon zou geven dan een resistief scherm? Mijn huidige w950i is ook resistief. En daar heb ik toch weinig over te klagen.
Het aanraken van een capacitief scherm is voor mij echt een stuk aangenamer. Je moet niet echt 'drukken', maar gewoon even aanraken.

Ook het 'swipen' is iets wat je wil kunnen doen op een groot touchscreen, en dat gaat erg gebrekkig op een resistief touchscreen.

Ik heb enige ervaring met een LG <nogwat> (KU990 denk ik) en dat vond ik echt maar niets. Invoer was een stuk minder 'zeker' dan gewoon bvb even het scherm van een iPod Touch aanraken.

Ik begrijp dat stylus invoer en tekstherkenning dan niet meer mogelijk is, maar dat zijn twee dingen die ik dan wel zou kunnen missen voor het genot van een echt 'swipe' schermpje.

Maar goed, zoals gezegd moet ik het eerst nog eens gaan uitproberen om te zien of het aanleunt tegen die LG, of beter is.

• lars-saxo
REDFISH schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:40:
Ik ben wel benieuwd hoe vaak bij jullie het scherm overgaat in strepen. Bij mij ongeveer 20x per dag(uiteraard afhankelijk van het gebruik). Storen jullie je er gewoon niet aan, of gebeurt het nauwelijks bij jullie? Ik hoor er namelijk erg weinig over in dit topic.
Geen van dat alles gehad met de mijne.
Heb je themaovergangen aan staan?

Verwijderd

Sports Tracker en Mobile VPN?
lijken mij interessant!
ik heb mijn 5800 nu 2 weken, vanop Heathrow. Die kwam gewoon clean, zonder iets voorgeïnstalleerd (behalve dan BBC iPlayer)
enig idee of de beschikbare versies van sports tracker compatible zijn met S60 v5? en waar kan ik die Mobile VPN vinden en downloaden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:19:
Sports Tracker en Mobile VPN?
lijken mij interessant!
ik heb mijn 5800 nu 2 weken, vanop Heathrow. Die kwam gewoon clean, zonder iets voorgeïnstalleerd (behalve dan BBC iPlayer)
enig idee of de beschikbare versies van sports tracker compatible zijn met S60 v5? en waar kan ik die Mobile VPN vinden en downloaden?
Mobile VPN gewoon via je telefoon (Download!) en Sports Tracker via google gevonden op één of andere poolse/tsjechische website. Volgens Nokia heeft ST wel bugs (voor de v5), daarom is ie bijna nergens te vinden.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:11
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:37:
Hij is nu ook in België overal beschikbaar in de bekendste (gsm-)shops. Overal 349 euro.
Is bij al die winkels nu dan ook eindelijk de zwart/zilver versie beschikbaar?

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:37:
[...]
Is bij al die winkels nu dan ook eindelijk de zwart/zilver versie beschikbaar?
Ik ga meteen even de stad in denk ik, dus dan bekijk ik het wel even.

Ik dacht trouwens dat het zwart met een rood randje of zwart met een blauw randje was? Vind het sowieso nogal druk ogen op de foto's (de ongelijk lopende rand dan)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:11
Klopt, de zwart/blauw en zwart/rood is tot nu toe overal beschikbaar geweest. Er is echter ook een zwart/zilver versie en die vind ik zelf iets netter ogen.

Zie bv hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.dialtosave.co.uk/mobile/newimages2/Nokia-5800d.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door RonaldMcDonald op 26-02-2009 15:56 ]

Verwijderd

Vandaag eindelijk de nieuwe update!
Enige verschil ik merk is dat het toestel wel sneller reageert dan ervoor.
En ook dat de tweede camera beschikbaar is.

Waar kan men het beste de freeware toepassingen vinden voor dit toestel? Is er geen goede site waar je een overzicht hebt van de beschikbare toepsassingen?

• Walkman
  • Niet online
Vind de Nokia software voor uploaden etc. wel heel ononverzichtelijk. Het is niet altijd duidelijk hoe je zaken van en naar je telefoon krijgt. Moet er maar even voor gaan zitten, want muziek overzetten lukte, maar vervolgens was het nergens te vinden (kwam er pas later achter dat je de bibliotheek moet bijwerken (ben ik niet bij gewend bij m'n vorige telefoon (sony)). Maar tot nu toe positieve ervaringen, werkt allemaal lekker snel.
Laatste software er meteen op gezet...

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Walkman schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:25:
Vind de Nokia software voor uploaden etc. wel heel ononverzichtelijk. Het is niet altijd duidelijk hoe je zaken van en naar je telefoon krijgt. Moet er maar even voor gaan zitten, want muziek overzetten lukte, maar vervolgens was het nergens te vinden (kwam er pas later achter dat je de bibliotheek moet bijwerken (ben ik niet bij gewend bij m'n vorige telefoon (sony)). Maar tot nu toe positieve ervaringen, werkt allemaal lekker snel.
Laatste software er meteen op gezet...
Dat is eigenlijk meer een symbian ding. Ik heb een sony m600 en na het uploaden moet je die inderdaad ook even updaten.

Verwijderd

Mijn tube vandaag ontvangen, wat een top toestel is dat.

Het ziet er goed uit, zeker niet goedkoop stuff. Touch werkt goed, als ik wist hoe ik nieuwe firmware erop zou zetten was ie mischien beter :P Dus hoe kan ik nieuwe firmware downloaden ? Nokia software updater mischien ?

Ik keek net video's dat op Tube stonden en scherm/video kwaliteit is gewoon top. Maar ik mis piano spelletje op mijn tube. Ik heb bounce en race spelletje. Wat ik meest leuk vind is full background dus niet zoals op andere toestellen van Nokia. 4 meest gesproke thumbail (contactpersonen) vind ik zeer goed.

Importeren van muziek en foto's lukt me nog niet maar dat komt wel.

Ik vind het top toestel, en 350 geld waard.

nice day ;)

(a.u.b hoe download ik nieuwste firmware, via welke software) ?

• Walkman
  • Niet online
Heb er net wat muziek op gezet en valt me op dat de plaatjes terwijl je een nummer afspeelt niet zo groot zijn als in de demo's die ik heb gezien. Is dit in te stellen? Kon het niet in de muziekplayer zelf vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:07:
Vandaag eindelijk de nieuwe update!
Enige verschil ik merk is dat het toestel wel sneller reageert dan ervoor.
En ook dat de tweede camera beschikbaar is.

Waar kan men het beste de freeware toepassingen vinden voor dit toestel? Is er geen goede site waar je een overzicht hebt van de beschikbare toepsassingen?
Dit is juist vanaf vandaag is er een firmware update beschikbaar voor de duitse versie van de 5800xm.
Ik ben nu aan het updaten

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik heb hem ook en het sms'en lukt prima. Dat is al goed. Alleen klinkt het nogal dof als ik met iemand aan het praten ben, het geluid komt er ook niet steeds goed door. Is dat het bekende luidspreker probleem?

• REDFISH

REDFISH

Ja helaas wel. Bij mij is het ook weer terug. Ik ga toch es langs een service center. Ben het beu, hopelijk kan ik dan ook de strepen reproduceren, zodat ze dat ook zien.

Ik heb thema effecten uitstaan, dus daar kan het niet aan liggen.

• Aeonis
  • Laatst online: 15:41
Ik heb sinds vandaag een nederlandse versie van de 5800 van hi, bevalt uitstekend! maar ik heb wel 2 vragen..

Als ik hem probeer te updaten zegt ie dat er geen updates zijn, kan het zijn dat de update voor de NL versie pas later komt o.i.d.?
Ik kan geen software installeren via Download! of via internet of zo.. (onder andere Google Maps, Adobe Reader en Scalado Photoflow).. hij geeft bij het installeren continue de melding "geldigheid certificaat verstreken", terwijl ik bij de toepassingsinstellingen Software-Installatie op "alles" heb staan en Online certificaatcontrole op "uit"

iemand anders deze problemen en zo ja, hoe los ik dit op?

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
Aeonis schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:32:
hij geeft bij het installeren continue de melding "geldigheid certificaat verstreken", terwijl ik bij de toepassingsinstellingen Software-Installatie op "alles" heb staan en Online certificaatcontrole op "uit"
Misschien dat je dit eens kunt proberen:

http://www.tube5800.com/h...te-problem-in-nokia-5800/

• Aeonis
  • Laatst online: 15:41
Bedankt voor de link, goed om te zien dat meer mensen het probleem hebben.. maar ik ga toch maar even wachten op een firmware update... het beschreven stappenplan op die website gaat me toch iets te ver :S heb de telefoon nu net 1-2 uur in gebruik...

Wel vaag dat ik niet kan updaten naar 20.xxxx ik heb nog 11.0.008 en volgens de telefoon zijn er geen updates beschikbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:58:
[...]

Ik kon het niet laten: je hebt dus eigenlijk overal problemen mee ;)
Ik kon het ook niet laten maar helaas voor jou nergens last van, of heb jezelf problemen? >:)

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hee, ik heb ook een duitse 5800, firmware, 11.0.008

Echter vandaag kon ik de update draaien, had begin deze week nog gekeken, toen was geen update mogelijk.

5800 draait nu op firmware, 20.0.012

Trouwens nog leuke weer-widget gevonden voor de 5800, Accuweather

Stond op s60blog.com

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb ook nog geen updates, maar na even gekeken te hebben zie ik ook dat ik een hele andere productcode heb dan anderen, waarschijnlijk omdat het vodafone firmware is. Het veranderen van de productcode is denk ik geen goed idee, want de firmware is ook echt anders.

Verwijderd

Joost79 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:46:

Echter vandaag kon ik de update draaien, had begin deze week nog gekeken, toen was geen update mogelijk.

Trouwens nog leuke weer-widget gevonden voor de 5800, Accuweather

Stond op s60blog.com
Het is vreemd. Ik heb ook een duitse, ik kon hem 9 feb al updaten. Via pc lukte niet, maar ota wel.

• REDFISH

REDFISH

Voor de mensen die proberen updaten OTA met welke verbinding doen jullie het? Ik heb het via WLAN gedaan, misschien dat UMTS/GPRS problemen geeft. Timeout ofzo en dan zegt dat hij niks kan updaten.

• JayS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09-2023
REDFISH schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:40:
Ik weet niet of je het over dezelfde strepen hebt als degene die op mijn toestel verschijnen.
Het beeld valt niet weg oid maar als ik het toestel uit de lock-stand haal heb ik vaak geen beeld, maar alleen grijze strepen (en een enkele rode). Dit gebeurt ook als ik gebeld wordt, dat ik knap lastig.
als ik hem weer lock en unlock is het wel goed. Hij doet het alleen als hij een tijdje in de slaapstand heeft gestaan.

Ik heb vanmiddag via Ovi de firmware kunnen updaten naar 20.0.012.C01.01 (taal 02), en dat heeft hier helaas geen effect op gehad.

ik heb mijn toestel sinds 26 januari, waarschijnlijk de duitse versie (code 0578313)

• ReneMin
Joost79 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:46:
Ik heb dezelfde 'duitse' variant.. Ik kon vanmiddag ook updaten via Nokia. Draai nu ook dezelfde firmware.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb vandaag lekker kunnen spelen met m'n nieuwe 5800.
Hij bevalt me erg goed, vooral internet vind ik erg lekker werken.
3G en zelfs soms 3.5G snelheden dus aardig snel.

Ik ben alleen nog even aan het stoeien om wifi werkende te krijgen op mijn universiteit.
Voor de mensen die Eduroam aan het werk willen krijgen:
Eduroam wifi on N95
Ik kan alleen het proxy server adres en het proxy poort nummer nog niet helemaal vinden.
Als iemand me daar nog mee zou kunnen helpen?
Ik zit trouwens op de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Ik had eerst het plectrum er aan zitten. (voor degene die het vroeg, ja je kunt er een polsbandje of iets dergelijks aan hangen. Gaat via een gat aan de zijkant achter een haakje, en dan klep er op) Maar aangezien ik hem telkens in mijn hoes had zitten vond ik dat minder handig. en het pennetje werkt prettiger.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/kb5atd.jpg

Ook heb ik er gelijk een screenprotector van Brando op gedaan.
Er is wel ietsje speling, ongeveer een halve milimeter als ie perfect recht zou zitten.
Hieronder nog even de groene folie er opgelegd om aan te tonen wat er aan speling is.
vooral op de onder/linker kant zie je wat ruimte over, maar ik heb er nog geen last van gehad.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2q9c5rc.jpg

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:46:
Ik had eerst het plectrum er aan zitten. (voor degene die het vroeg, ja je kunt er een polsbandje of iets dergelijks aan hangen. Gaat via een gat aan de zijkant achter een haakje, en dan klep er op) Maar aangezien ik hem telkens in mijn hoes had zitten vond ik dat minder handig. en het pennetje werkt prettiger.
[afbeelding]
thanx,dit wist ik niet.

ik heb paar vraagjes:
1: Waar kan ik firmware downloaden / met welke software? (ik heb geen mobiel internet)
2: Waar kan ik 3G uitschakelen (zoals ik zei , ik heb geen internet mobiel en ik wil dat batterije langer gaat)

alvast bedankt tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:47:
[...]

thanx,dit wist ik niet.

ik heb paar vraagjes:
1: Waar kan ik firmware downloaden / met welke software? (ik heb geen mobiel internet)
2: Waar kan ik 3G uitschakelen (zoals ik zei , ik heb geen internet mobiel en ik wil dat batterije langer gaat)

alvast bedankt tweakers :)
1. Door de nokia software updater op je PC te installeren en je telefoon via de usb er aan te koppelen
2. Door naast het batterij icoontje te drukken en vervolgens op de 2 pijltjes te drukken. Onder Netwerk kan je netwerkmodus op GSM zetten.

Voor nog meer handige tips:
http://www.allaboutsymbia...Tutorials_Tips__Hints.php

[ Voor 8% gewijzigd door Walkman op 27-02-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Hoe zijn jullie ervaringen met Garmin Mobile XT

Bij mij kan hij nog steeds verbinding krijgen met de sattelieten.
Terwijl ik wel Europese maps heb en het systeem heb ingesteld op assisted gps.

Ik zie weleens staan bezig met wachten op betere gps miswijzing.

[ Voor 15% gewijzigd door jzoin2 op 27-02-2009 10:05 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic