Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

F_demon schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:46:
Ik heb vandaag lekker kunnen spelen met m'n nieuwe 5800.
Hij bevalt me erg goed, vooral internet vind ik erg lekker werken.
3G en zelfs soms 3.5G snelheden dus aardig snel.

Ik ben alleen nog even aan het stoeien om wifi werkende te krijgen op mijn universiteit.
Voor de mensen die Eduroam aan het werk willen krijgen:
Eduroam wifi on N95
Ik kan alleen het proxy server adres en het proxy poort nummer nog niet helemaal vinden.
Als iemand me daar nog mee zou kunnen helpen?
Ik zit trouwens op de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Proxy settings vind je onder opties, advanced settings. Dus als je een wifi netwerk hebt gemaakt, of gevonden dan klik je op opties-> instellingen en dan nog es op opties -> geavanc. instellingen. Dan kom je bij proxy.

Iets vergelijkbaars kun je doen als je handmatig een nieuw toegangspunt maakt.

3.5G is inderdaad best aardig, maar de browser is gewoon erg traag, vooral voor grote pagina's.

De screenprotector vind ik persoonlijk niet uitzien zoals op de foto. Aangezien je ook een foto had waar het toestel vlak op de rand van een tafel staat, dacht ik eerst dat de 2e foto was hoe hij eruit zag toen hij daarvanaf gevallen was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

nee, de tweede foto heb ik nog een keer snel de groene beschermfolie er een beetje overheen geplakt. Het is de opbrengfolie van de screenprotector. :) dat ziet er inderdaad niet uit. Het werkt trouwens ook prima via eduroam guest. Is wel wat handiger als je geen dataabbonnement hebt.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
F_demon schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:41:
nee, de tweede foto heb ik nog een keer snel de groene beschermfolie er een beetje overheen geplakt. Het is de opbrengfolie van de screenprotector. :) dat ziet er inderdaad niet uit. Het werkt trouwens ook prima via eduroam guest. Is wel wat handiger als je geen dataabbonnement hebt.
is de eerste foto met screen protector? dat zie je haast niet dan?

en je kunt nog even goed de touch creen gebruiken als zonder? of moet je toch net even wat harder drukken?

[ Voor 10% gewijzigd door Jor_den op 27-02-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de gsm i.c.m. met een Telfort data abonnement?
Ik ben benieuwd.
Ik twijfel nl. tussen Telfort en T-mobile.
Alvast dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update is gelukt op mijn duitse 5800,
alleen heb ik in het beginscherm staan: Zkopdr
wanneer ik daar op klik krijg ik een systeem fout
Heeft niemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even een kleine heads-up voor iedereen:
De Nokia 5800 XpressMusic heeft last van defecte speakers. Telefoons die voor februari 2009 zijn geproduceerd hebben last van dit euvel en Nokia heeft inmiddels al toegegeven dat er problemen zijn.

De Russische site Mobile Review heeft afgelopen maand 4500 dollar uitgegeven om te testen of de Nokia 5800 last heeft van speaker problemen. De site eigenaar heeft het volledige bedrag uitgegeven aan verschillende batches van het toestel en hij kwam tot de conclusie dat speakers van toestellen die voor februari van dit jaar geproduceerd zijn gegarandeerd kapot zullen gaan. Inmiddels heeft Mobile-Review navraag gedaan bij Nokia en deze heeft het inmiddels bevestigd middels het onderstaande verhaal. Nokia is al begonnen met het verhogen van de voorraden van deze speakers bij haar service centra zodat het probleem snel verholpen kan worden. Batches die voor 23 januari zijn geproduceerd hebben kans op dit euvel en service centra's kunnen nakijken of dat ook bij jouw toestel het het geval is.

De getroffen toestellen zullen rond April allemaal uitverkocht zijn, aldus Nokia. Onbekend is nog hoeveel Nederlandse toestellen getroffen zijn, wel is duidelijk dat er meer dan een miljoen modellen verkocht zijn door Nokia van de 5800 XpressMusic. Onze review over dit toestel kun je hier vinden.
Er is stront aan de knikker dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:44:
Heeft iemand al ervaring met de gsm i.c.m. met een Telfort data abonnement?
Ik ben benieuwd.
Ik twijfel nl. tussen Telfort en T-mobile.
Alvast dank voor je reactie.
Heb er wel eentje bijgenomen, maar activatie ervan duurt geloof ik nog anderhalve week, dus dan weet ik pas meer over snelheid etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

DaannO schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:58:
Even een kleine heads-up voor iedereen:

[...]

Er is stront aan de knikker dus :X
Is er een manier om software matig te kunnen checken op je telefoon wanneer de fabrieksdatum was?
Ik heb mijn 5800 sinds gisteren via de t-mobile shop.
Een nederlandse versie dus..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Vis schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:10:
[...]

Is er een manier om software matig te kunnen checken op je telefoon wanneer de fabrieksdatum was?
Volgens mij kan alleen een service point dat, zal Ginz vast wel weten, ik schop hem wel even hier naar toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
vroeger was dat *#0000#, op mijn huidige e65 nogsteeds

of is dat de datum wanneer de telefoon voor het laatst is geupdate?

[ Voor 39% gewijzigd door Jor_den op 27-02-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Heeft iemand een versie uit de T-mobile shop kunnen updaten naar firmware 20?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jor_den schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:36:
vroeger was dat *#0000#, op mijn huidige e65 nogsteeds

of is dat de datum wanneer de telefoon voor het laatst is geupdate?
Dat is de datum van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik heb mijn toestel (1 jaar contract) niet verzekerd.

Maar mocht mijn 5800 de speakers het begeven na verloop van tijd. Geldt dit toch gewoon onder de garantie? en krijg ik een nieuwe of niet?
Hoop dat iemand dit weet.. (hoop dat dit niet gaat gebeuren maar toch..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zeker stront aan de knikker, iets wat ik eerder al geconcludeerd had. Speaker probleem, LCD probleem, Symbian probleem.

Ik ga de service van Nokia binnenkort testen, want ik heb alleen hard geluid als ik hard met mijn oor tegen het toestel druk. Speaker is dus gewoon kapoet.

Zouden ze moeilijk doen op het service punt, dan geven ze me er maar eentje mee, en doe ik het zelf wel.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Dat speaker probleem is vervelend, maar je hebt via Nokia gewoon 2 jaar garantie op productiefouten.
Dus volgens mij is het gewoon een kwestie van even langswippen bij een servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:13:
Ik heb mijn toestel (1 jaar contract) niet verzekerd.

Maar mocht mijn 5800 de speakers het begeven na verloop van tijd. Geldt dit toch gewoon onder de garantie? en krijg ik een nieuwe of niet?
Hoop dat iemand dit weet.. (hoop dat dit niet gaat gebeuren maar toch..)
Natuurlijk valt dit onder de garantie (zie ook frontpage), het is niet iets wat je mag verwachten bij het kopen van een toestel, dus dat kan gewoon onder garantie worden gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41
Aeonis schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:01:
[...]
Bedankt voor de link, goed om te zien dat meer mensen het probleem hebben.. maar ik ga toch maar even wachten op een firmware update... het beschreven stappenplan op die website gaat me toch iets te ver :S heb de telefoon nu net 1-2 uur in gebruik...

Wel vaag dat ik niet kan updaten naar 20.xxxx ik heb nog 11.0.008 en volgens de telefoon zijn er geen updates beschikbaar.
Heb toch ff backup gemaakt van mn geheugenkaartje.. vervolgens geheugenkaartje dr uit en telefoon via die code teruggezet op fabrieksinstellingen... daarna alle gegevens weer teruggezet van mn geheugenkaartje..

en ja hoor, nu kan ik alle apps installeren zonder dat hij zeurt over verlopen certificaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

REDFISH schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:13:
Zeker stront aan de knikker, iets wat ik eerder al geconcludeerd had. Speaker probleem, LCD probleem, Symbian probleem.

Ik ga de service van Nokia binnenkort testen, want ik heb alleen hard geluid als ik hard met mijn oor tegen het toestel druk. Speaker is dus gewoon kapoet.

Zouden ze moeilijk doen op het service punt, dan geven ze me er maar eentje mee, en doe ik het zelf wel.

Ik houd jullie op de hoogte.
Dat je speaker kapot is.. Was dit al vanaf het begin dat je het toestel had? Of is dat probleem later gekomen?
Ik heb namelijk al gebeld en het speaker volume staat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vis schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Dat je speaker kapot is.. Was dit al vanaf het begin dat je het toestel had? Of is dat probleem later gekomen?
Ik heb namelijk al gebeld en het speaker volume staat goed.
Zie ook: Mobile-Review. Het probleem onstaat binnen enkele weken tot maanden afhankelijk van de mate hoe vaak je met de telefoon aan je oor belt. Als je een telefoon met "slechte speakers" hebt waarmee je nooit aan je oor belt, kan het probleem pas na jaren ontdekt worden. Dus gebruik de aankomende weken niet te veel de handsfree en/of bluetooth (stereo) headsets.

[ Voor 0% gewijzigd door robert-630 op 27-02-2009 14:58 . Reden: Nu in het Engels i.p.v. Russisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik weet niet of dit alleen bij mij zo is, maar bij mijn 5800 zat een tegoedbon voor 25 tracks (€25) voor in de Nokia music store. Echter, na het invullen van de code heb ik €100 gekregen, oftewel 100 nummers, of 10cd's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 15-09 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Jazzle schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:01:
Ik weet niet of dit alleen bij mij zo is, maar bij mijn 5800 zat een tegoedbon voor 25 tracks (€25) voor in de Nokia music store. Echter, na het invullen van de code heb ik €100 gekregen, oftewel 100 nummers, of 10cd's!
Meteen ook even geprobeerd, en hier is het saldo ook €100,00. Kan jij met je telefoon al updaten naar firmware 20? Die van mij van de T-mobile shop niet namelijk.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het updaten van mijn Duitse variant 5800 naar 20.xxxx
Kreeg ik in het hoofdscherm de zoekfunctie erbij. Echter wanneer ik er op klikte,
krijg ik een systeemfout.

Oplossing:
Nadat ik de geheugenkaart eruit haalde, zag ik dat er icoontjes bij waren gekomen in het menu.
o.a. zoekopdracht. Hierna kon ik de geheugenkaart weer terug stoppen en VOILA het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
thealterego1 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:08:
[...]

Meteen ook even geprobeerd, en hier is het saldo ook €100,00. Kan jij met je telefoon al updaten naar firmware 20? Die van mij van de T-mobile shop niet namelijk.
Ik heb mijn productcode verandert naar de gewone benelux code. Met de Vodafone code wilde hij bij mij ook niet updaten. Ik denk dat het wel mee zal vallen met garantie, als ik straks de luidspreker wil laten repareren zullen ze er niet eens naar kijken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
thealterego1 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:08:
[...]

Meteen ook even geprobeerd, en hier is het saldo ook €100,00.
Zal het straks ook even proberen. Zou wel mooi zijn als het hoger is als op het kaartje weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Speaker probleem trad bij mij pas na 10 dagen bellen op. Ik was dus in het begin al blij dat ik 'het' niet had. Helaas pindakaas dus. Toen was het ook ineens helemaal niks meer. Ik moest mijn oor bijna IN de speaker duwen om nog wat te horen, en dat bij maximaal volume.

Gezien het topic van mobile review lijkt het me dat je er vroeger of later mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:09:
Na het updaten van mijn Duitse variant 5800 naar 20.xxxx
Kreeg ik in het hoofdscherm de zoekfunctie erbij. Echter wanneer ik er op klikte,
krijg ik een systeemfout.

Oplossing:
Nadat ik de geheugenkaart eruit haalde, zag ik dat er icoontjes bij waren gekomen in het menu.
o.a. zoekopdracht. Hierna kon ik de geheugenkaart weer terug stoppen en VOILA het werkt.
Dit heb ik ook geprobeerd maar helaas werkt het bij mijn niet :'(
Ik krijg nog steeds de system error als ik de zoekfunctie aanklik. Over welke extra icoontjes heb jij het dan? en wat zou ik nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20
Nokia Nederland heeft het probleem onderkend en beloofd dat Europese garantie van toepassing is op grijze import toestellen. Staat op de frontpage: nieuws: Nokia vervangt speakers van touchscreentoestel -update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Mooi mooi.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met een carepoint, en die hadden de speakertjes voor de 5800 nog niet op voorraad. Het is dus aan te raden om even te bellen voordat je langs gaat, zodat je niet ernaartoe gaat en ze wel concluderen dat het aan de speaker ligt, maar dat ze er niks aan kunnen doen. Speakertjes worden nu besteld en ik krijg telefoontje als ze binnen zijn. De persoon aan de lijn leek inderdaad vrij snel op basis van mijn probleemomschrijving vast te kunnen stellen dat het aan de speaker ligt. Hij vertelde ook dat die niet vast is gesoldeerd (zoals ook op mobilereview te lezen is) en dat hij niet goed tegen de behuizing van het toestel aandrukt waardoor het probleem ontstaat. Wat dat betreft is de informatiestroom naar care points snel genoeg.

Ik houd jullie op de hoogte wanneer ze binnen zijn en of het probleem hiermee verholpen wordt/blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
als je versie update doet, ben je dan je gegevens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:32:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd maar helaas werkt het bij mijn niet :'(
Ik krijg nog steeds de system error als ik de zoekfunctie aanklik. Over welke extra icoontjes heb jij het dan? en wat zou ik nog kunnen proberen?
In het menu krijg ik onder toepassingen 3 icoontjes erbij:
Woordenbk, Zoekopdr. en Toep.update

Probeer eens eerst de geheugenkaart te verwijderen en dan die Zoekopdr. uit te voeren in het menu (niet die in het startscherm)
Wat je ook nog kunt proberen is even online gaan, dan de menuknop inhouden en naar je startscherm gaan. Dan weer even op Zoekopdr. klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Jor_den schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:47:
In principe niet, maar het kan altijd fout gaan :P

Uit het artikel van mobilereview leid ik af dat het aan de luchtvochtigheid ligt. Nou hebben we daar in Nederland genoeg van buiten, nu in de winter binnen niet zoveel last van, eerder te weinig luchtvochtigheid. Zij concludeerden dat als je het toestel 2 weken in een kamer met 65% luchtvochtigheid laat liggen het speakertje de geest geeft. Het lijkt me dus dat mensen met een luchtbevochtiger of mensen die het toestel de afgelopen weken veel buiten gebruikt hebben eerder last zullen hebben van het speakerprobleem, dan mensen die vooral bellen in de A/C auto of op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jor_den schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:47:
Er zijn bij mij geen gegevens verloren gegaan. Wel zou ik voor de zekerheid een back-up maken van je gegevens. Zoals je contactpersonen en berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
goed om te weten:-) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien welke versie je hebt dan ik heb net de mijne gekregen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Gisteren (dag 1 dat hij officieel verkrijgbaar is in België) ben ik hem gaan halen.
Leuk toestel, en heb er meteen Garmin opgezet.

Enig probleem is dat ik geen GPRS abo heb, en deze dus wil uitschakelen.
Enig idee hoe dat zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
-flip- schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:07:
Gisteren (dag 1 dat hij officieel verkrijgbaar is in België) ben ik hem gaan halen.

flip kun jij connectie maken met de gps sattelieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
iemand z'n toestel die bestelt is bij 2call al kunnen updaten naar firmware 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

REDFISH schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:26:
Speaker probleem trad bij mij pas na 10 dagen bellen op. Ik was dus in het begin al blij dat ik 'het' niet had. Helaas pindakaas dus. Toen was het ook ineens helemaal niks meer. Ik moest mijn oor bijna IN de speaker duwen om nog wat te horen, en dat bij maximaal volume.

Gezien het topic van mobile review lijkt het me dat je er vroeger of later mee te maken krijgt.
Ahzo.. Maar vanaf wanneer heb je het toestel al dan?
En een Nederlandse? Of via gsmweb (duitse of engelse?)

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 27-02-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
-flip- schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:07:

Werkt Garmin, of het liefst McGuider, dan al op S60 v5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
justjermaine schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:13:
[...]

flip kun jij connectie maken met de gps sattelieten?
Wel, ik kan in ieder geval navigeren via Garmin. Gelukkig had ik het prepaidkaartje van €5 erin gestoken, want deze heeft hij helemaal leeg geslurpt.

Ik zou dus graag blijven nagiveren, maar dan zonder de A-GPS (enja, ik ben me ervan bewust dat locatie bepalen dan heel wat langer zal duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
footoo schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:24:
[...]

Werkt Garmin, of het liefst McGuider, dan al op S60 v5 ?
Garmin werkt, mits een kleine aanpassing (VirtualKey).
Gij vindt uitgebreidde tut's wanneer je googlet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Via welke manier kan je GPS gebruiken? Want bij mij zegt ie dat ie de heletijd GPS aant zoeken is.. Betaal ik hier extra voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Nou, het enige puntje waar ik mee zat is opgelost.. Tijd om te bestellen :)
Maareh, wel goed om te horen.

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 27-02-2009 16:29 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Vis schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:27:
Via welke manier kan je GPS gebruiken? Want bij mij zegt ie dat ie de heletijd GPS aant zoeken is.. Betaal ik hier extra voor?
GPS aan het zoeken?
Indien je niet over GPRS beschikt (mobiel internet), dan duurt het bepalen van de locatie vrij lang.
Maar voor mij is dit niet echt een probleem... iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vis schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:10:
[...]

Nee, niet echt.

Er was wel een code om de productie datum te bekijken, maar die was niet accuraat.

Die code was:

code:
1
*#war0anty#

Die code werkt volgens mij niet meer bij de nieuwste Nokia's.

Als je echt geinteresseerd ben, kan je mij even een DM sturen met je IMEI nummer, dan kan ik het nakijken voor je.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Done, Thanks Ginz ik hoor het wel per DM van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Laatst online: 14-09 22:51

Stefan©

Toet toet

Ginz schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:34:
[...]

Nee, niet echt.

Er was wel een code om de productie datum te bekijken, maar die was niet accuraat.

Die code was:

code:
1
*#war0nty#

Die code werkt volgens mij niet meer bij de nieuwste Nokia's.

Als je echt geinteresseerd ben, kan je mij even een DM sturen met je IMEI nummer, dan kan ik het nakijken voor je.
De code was *#war0anty#
dit is bij de nieuwste Nokia's vervangen voor *#0000# daar staat echter geen fabricage datum meer bij. Staat het niet op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Stefan© schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:49:
[...]

De code was *#war0anty#
dit is bij de nieuwste Nokia's vervangen voor *#0000# daar staat echter geen fabricage datum meer bij. Staat het niet op de doos?
Productie datum staat ook niet op de doos.

De datum die bij *#0000# staat, is nergens aan gerelateerd.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Hoe kan je via de nokia music store zien wat je tegoed is? Heb wat nummers gedownload, maar zie nergens hoe veel ik er over heb. Als ik heb aangemeld staat er rechtsboven nog steeds aanmelden, dus weet niet hoe ik daar achter kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Walkman schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:17:
Hoe kan je via de nokia music store zien wat je tegoed is? Heb wat nummers gedownload, maar zie nergens hoe veel ik er over heb. Als ik heb aangemeld staat er rechtsboven nog steeds aanmelden, dus weet niet hoe ik daar achter kom.
Bij mij staat dat bovenaan naast mijn naam. (waar bij jou dus aanmelden staat 8)7 )
Ik neem aan dat je het over de pc hebt en niet op de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Jazzle schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:23:
[...]

Bij mij staat dat bovenaan naast mijn naam. (waar bij jou dus aanmelden staat 8)7 )
Ik neem aan dat je het over de pc hebt en niet op de telefoon zelf?
Klopt, via de PC...zal even kijken wat er op de telefoon gebeurt....

Update: Via de telefoon zie ik wel het tegoed staan...beetje vreemd dat het op de PC niet functioneert....

[ Voor 13% gewijzigd door Walkman op 27-02-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:26
Ook ik heb de telefoon vandaag ontvangen.

Als ik naar youtube ga, kan ik wel filmpjes aanklikken, dan wordt het scherm zwart en staat er verbinden, maar dan gebeurd er verder niets meer. Ook op vimeo kan ik niets bekijken, aangezien de flashplayer te oud is. Wie weet hoe ik dit kan updaten, heb al gegoogled en op nokia.nl gekeken, maar kan niet vinden wat ik zoek.

ik heb de telefoon gratis gekregen bij de verlenging (2-jaar) van mijn hi20 abo. Ik heb nu eindeloos online erbij besteld. Wanneer gaat dit in? Ik heb een smsje gekregen met de gegevens van kpn streaming, maar durf dit nog niet te gebruiken, want ik heb geen zin in onverwacht hoge kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door Paul! op 27-02-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Paul! schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:05:
Ook ik heb de telefoon vandaag ontvangen.

Als ik naar youtube ga, kan ik wel filmpjes aanklikken, dan wordt het scherm zwart en staat er verbinden, maar dan gebeurd er verder niets meer. Ook op vimeo kan ik niets bekijken, aangezien de flashplayer te oud is. Wie weet hoe ik dit kan updaten, heb al gegoogled en op nokia.nl gekeken, maar kan niet vinden wat ik zoek.
Vimeo gaat sowieso niet volgens mij maar gebruik je wel de interne browser en daarvan de bookmark Youtube?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:13:
[...]

1. Door de nokia software updater op je PC te installeren en je telefoon via de usb er aan te koppelen
2. Door naast het batterij icoontje te drukken en vervolgens op de 2 pijltjes te drukken. Onder Netwerk kan je netwerkmodus op GSM zetten.

Voor nog meer handige tips:
http://www.allaboutsymbia...Tutorials_Tips__Hints.php
top hartelijk bedankt Walkman :)

edit: alleen het lukt me steeds niet om mobiel met pc te koppelen. Ik klik op pc suite (mobiel) en vindt steeds niets.

edit 2: Yes, eerst software deinstalleert daarna opnieuw geinstalleerd en is nu bezig met downloaden van nieuwe firmware. Thank you.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:49:
[...]

In het menu krijg ik onder toepassingen 3 icoontjes erbij:
Woordenbk, Zoekopdr. en Toep.update

Probeer eens eerst de geheugenkaart te verwijderen en dan die Zoekopdr. uit te voeren in het menu (niet die in het startscherm)
Wat je ook nog kunt proberen is even online gaan, dan de menuknop inhouden en naar je startscherm gaan. Dan weer even op Zoekopdr. klikken.
Ik heb dit geprobeerd maar nog steeds geen succes, ook heb ik al een soft-reset gedaan maar ook dit bracht geen hulp. Heeft er nog iemand een idee? Mijn probleem is als k op zoekopdr klik in het home-venster, krijg ik een een system error en bij mij staan die extra icoontjes ook niet in de menu. Men firmware is wel de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Graham schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:06:
[...]

Vimeo gaat sowieso niet volgens mij maar gebruik je wel de interne browser en daarvan de bookmark Youtube?
Ja, ik gebruik de interne browser en dan de bookmark Youtube.

Als ik een filmpje wil afspelen, zegt ie eerst 'Verbinden', daarna moet ik ongeveer die minuten wachten en komt de mededeling: Kan niet verbinden. Daarna komt: 'RtspTemp; niet opgeslagen. Nu opslaan? Ja/Nee.

Hoe los ik dit op en wat is dat RtspTemp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:18:
[...]

Ik heb dit geprobeerd maar nog steeds geen succes, ook heb ik al een soft-reset gedaan maar ook dit bracht geen hulp. Heeft er nog iemand een idee? Mijn probleem is als k op zoekopdr klik in het home-venster, krijg ik een een system error en bij mij staan die extra icoontjes ook niet in de menu. Men firmware is wel de laatste versie.
heb je de telefoon ook al een keer uit en aan gedaan?
en daarna hetzelfde ritueel nog een keer uitvoeren.
dus geheugenkaart er weer uit. Kijken of de icoontjes er bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn firmware te updaten maar als ik *#0000# in druk dan optie en controleren op update geeft die iets aan met serverprofiel aan en krijg ik iets met servernaam server id :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Productiefout in de speakers van de Nokia 5800 XpressMusic
Vr 27 februari 2009 12:35, Ron Smeets, 2157 views

UPDATE (15u25): In een officiele reactie laat Nokia ons zojuist weten dat alle toestellen die via de officiele kanalen in de Benelux verkocht worden (vana 26 Februari dus) uitgerust zijn met het nieuwe type speakers. De kans dat daar dus iets fout mee gaat is zeer klein.

Iedereen die de afgelopen weken een 5800 XpressMusic aangeschaft heeft via de zogenaamde parallel import kanalen kan, als het probleem zich voordoet, gewoon naar een Nokia Care / Service Centre gaan. Deze toestellen, mits afkomstig van binnen Europa (Spanje, Engeland bijvoorbeeld waar het toestel al een tijd te koop is), vallen gewoon onder de Europese garantie voorwaarden van Nokia en worden kostenloos gerepareerd, aldus Jurgen Thysmans van Nokia Benelux.

Nog geen drie uur nadat ik mijn review van de Nokia 5800 XpressMusic gepubliceerd heb duiken ineens overal berichten op dat het toestel kampt met een fikse productiefout waardoor het onvermijdelijk is dat de speakers binnen afzienbare tijd (enkele weken tot maanden) kapot zullen gaan.

Voor zover bekend heeft Nokia het probleem inmiddels al erkend en worden alle toestellen die vanaf deze maand geproduceerd worden voorzien van andere speakers van een andere fabrikant.

Dit betekent dus ook dat iedereen die een toestel heeft dat vóór Februari geproduceerd is (denk aan alle parallel import modellen die de afgelopen weken en maanden Nederland en België binnengekomen zijn) vroeg of laat met het probleem geconfronteerd gaat worden.

De vraag is nu natuurlijk wat Nokia hier verder aan gaat doen. Volgens Mobile Review, die na een knap staaltje onderzoekwerk, het probleem achterhaald hebben, is Nokia bereid eventuele claims onder garantie te repareren en de diverse Nokia Service Centers zijn inmiddels al bevoorraad met de juiste speakers.

Ik heb Nokia inmiddels natuurlijk ook al om een reactie gevraagd en hoop jullie snel meer te kunnen vertellen!

Voor nu moeten we het even doen met een vertaling van het officiele statement van Nokia's Russische PR bobo, Vitoria Eremena:

The problematic speakers were replaced with speakers from another supplier, both in production and warehouses. I’d like to emphasize that we have replaced not only the speakers but also their supplier, i.e. at the moment we use speakers from the new supplier at our manufacturing plants, as well as in our service centers. It is very easy to confirm this, because the new speakers are visually different (see the picture above.)

Service centers started receiving the new speakers during the last decade of January, so all users who replaced the speakers since then shouldn’t face this problem.

It should be also noted that Nokia 5800 XpressMusic is one of our focus products, so its sales were watched carefully by our R&D department from the beginning; and, as soon as we heard about this matter, an R&D rep was dispatched to Russia to work on the problem on site.

The secondary replacement issues reported by Mobile-Review were related to the first phones and, at that moment, there was no solution to the problem, so the defective speakers were replaced with speakers from the same (at that time) supplier. When the problem was studied more carefully and it became clear that the new speakers (from the same supplier) do not solve the problem, the supplier was changed, the plants started putting new speakers in, and service centers started getting speakers from the new supplier too. I can not name the supplier of the defective speakers, but it is a very respected company with a world-known name, whose quality of products nobody doubted. But, unfortunately, these things happen, most likely, to everyone.

It should be emphasized that, for these kinds of quantities, and for a global company like Nokia, to solve a problem within a month is a very short time. Sure, a record number of devices were sold during December, and fewer buyers would have been faced with this problem if the sales had been lower. But please believe me, we have been seriously working on the speaker quality problem and we think that, for the moment, the problem is solved.

So, the 5800 XpressMusic can now be bought without any fears. And if you had to replace your speakers, from the end of January – everything should be all right; if you bought the phone earlier and you have problems, now they can truly be solved in service centers by replacing the speakers.

lucky me, ik heb NL versie. En hoop dat alle 5800 bezitters problemen verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
arnoudwokke schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:33:
Nokia Nederland heeft het probleem onderkend en beloofd dat Europese garantie van toepassing is op grijze import toestellen. Staat op de frontpage: nieuws: Nokia vervangt speakers van touchscreentoestel -update
Even je taal op Engels zetten.
op nieuw opstarten en daarna weer terug op Nederlands

hiermee moet het probleeem opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-flip- schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:25:
[...]

Garmin werkt, mits een kleine aanpassing (VirtualKey).
Gij vindt uitgebreidde tut's wanneer je googlet ;-)
ja, garmin gevonden ............maar dan.......

virtual key is er alleen te vinden voor s60v3 voor de v5 niet te vinden....
Kan je me daar mee helpen waar te downloaden

bedankt, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htm

hier ook wat leuke progjes bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
hoe kom je erachter of je een nederlands model(zonder speakerproblemen) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Paul! schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:40:
hoe kom je erachter of je een nederlands model(zonder speakerproblemen) hebt?
Kijk op de sticker onder batterij en check de productcode, dat is het makkelijst. Het zou misschien ook via je IMEI kunnen, maar productcode volstaat...

Edit: Check inderdaad enkel native markt, zegt niets over productiedatum. Alhoewel de Native Nederlandse toestellen (dus vanaf 26 feb.) het probleem niet schijnen te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Cadezo op 28-02-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 18:18
Cadezo schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:47:
[...]

Kijk op de sticker onder batterij en check de productcode, dat is het makkelijst. Het zou misschien ook via je IMEI kunnen, maar productcode volstaat...
Hiermee check je alleen of je een NL of ander native model hebt, niet of je een model hebt met het 'speaker probleem'. Dit kan alleen 'Nokia' (en gecertificeerde bedrijven door Nokia) a.d.h.v. je IMEI nummer kunnen ze zien wanneer het toestel geproduceerd is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Fikkie007 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:20:
iemand z'n toestel die bestelt is bij 2call al kunnen updaten naar firmware 20?
Net bijgewerkt. Via FOTA ging het niet ('Geen update beschikbaar'), maar via de software updater wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:35
Mijn 5800 gisteren aangeschaft via een bekende winkelketen heeft een productcode die ik verder nergens kan terug vinden: 0576907. Op de doos staat nog wel in kleine letters CV NL v1 red. En nog made in Hungary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:19:
[...]

ja, garmin gevonden ............maar dan.......

virtual key is er alleen te vinden voor s60v3 voor de v5 niet te vinden....
Kan je me daar mee helpen waar te downloaden

bedankt, _/-\o_
Er is een nieuwe versie: Garmin Mobile XT for Symbian S60 3rd Edition software version 5.00.30
met touch screen support voor nokia 5800!! Heb je geen Virtual key meer nodig.

Werkt perfect op mijn 5800! Google maar eens dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
@zwelbast: Ik vind wel het een en ander maar de installatie wil niet lukken..
Ze hebben het overal over een opdate en niet over een volledige installatie.

Heb je dan een link met een tutorial voor een volledige werkende download/install ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
hoe snel vind hij bij jouw sattelieten
bij mij geeft ie steeds aan aan dat hij nog op zoek is naar gps sattelieten
zwelbast schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Er is een nieuwe versie: Garmin Mobile XT for Symbian S60 3rd Edition software version 5.00.30
met touch screen support voor nokia 5800!! Heb je geen Virtual key meer nodig.

Werkt perfect op mijn 5800! Google maar eens dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
renelma schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:37:
@zwelbast: Ik vind wel het een en ander maar de installatie wil niet lukken..
Ze hebben het overal over een opdate en niet over een volledige installatie.

Heb je dan een link met een tutorial voor een volledige werkende download/install ???
Kijk voor standalone versie eens op het ipmart-forum. heb geen tutorial maar is niet erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
justjermaine schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:42:
hoe snel vind hij bij jouw sattelieten
bij mij geeft ie steeds aan aan dat hij nog op zoek is naar gps sattelieten

[...]
De ingebouwde GPS is sowieso niet heel goed. Met externe bluetooth vind ik binnen meteen satellieten.

Met ingebouwde GPS vind ik ze buiten wel en binnen soms. Je moet wel in de instellingen van je telefoon en van Garmin de interne gps hebben ingeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ben ik het niet mee eens. Binnen duurt soms inderdaad wat langer, maar geeft genoeg signaal om plaatsbepaling tot 20 meter nauwkeurig te doen. Buiten is vrijwel direct een fix en in de auto ook geen problemen gehad. Heb gisteren genavigeerd terwijl de telefoon in de bekerhouden op de bodem lag en ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
REDFISH schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:57:
Ben ik het niet mee eens. Binnen duurt soms inderdaad wat langer, maar geeft genoeg signaal om plaatsbepaling tot 20 meter nauwkeurig te doen. Buiten is vrijwel direct een fix en in de auto ook geen problemen gehad. Heb gisteren genavigeerd terwijl de telefoon in de bekerhouden op de bodem lag en ging prima.
Dan heb je geluk. :) Bij mij binnen nauwelijks. Ook na fix valt vaak signaal vaak weer weg. En ik als ik zeg niet heel goed, bedoel ik hier in vergelijking met mijn externe bluetooth GPS. Met andere interne GPS kan ik niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
hoe kan ik de interne gps inschakelen in de nieuwste garmin
update: nvr mind heb het al gevonden, de juiste sw.unl plaatsen in de root map.
zwelbast schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:03:
[...]

Dan heb je geluk. :) Bij mij binnen nauwelijks. Ook na fix valt vaak signaal vaak weer weg. En ik als ik zeg niet heel goed, bedoel ik hier in vergelijking met mijn externe bluetooth GPS. Met andere interne GPS kan ik niet vergelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door jzoin2 op 28-02-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
justjermaine schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:05:
hoe kan ik de interne gps inschakelen in de nieuwste garmin

[...]
start garmin- Kies tools icoontje- instellen- systeem- druk op externe GPS/interne gps en schakel in en uit met touchknop rechtsonder

update: ja juiste sw.unl plaatsen in de root map.natuurlijk ook!

[ Voor 9% gewijzigd door zwelbast op 28-02-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
ik vind het knap dat jullie binnen goed signaal kunnen krijgen..
even straks buiten proberen

update: bij mij blijft hij soort van hangen bij "bezig met wchten op betere gps-miswijzijng" het wordt ongeveer 90% groen....en daar blijft het bij..

update2 : ik moest gewoon geduld hebben

ik vraag mij af hoe jullie bepaalde straatnamen invoeren. vooral lange straatnamen.
er komen namelijk geen suggesties naar boven als je iets intypt..

[ Voor 57% gewijzigd door jzoin2 op 28-02-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Gister Tube voor het eerst gezien.

Dat ding is echt zwaar dik. Begin nu serieus te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan iemand me eens een link geven naar een _werkende_ manier om niet-gesigneerde programma's te installeren op de 5800? De meeste online tutorials werken niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
welk programma gebruiken jullie op videos af te spelen bijv x264/h264, want het kan namelijk met bepaalde programma's zoals core mobile player. het schijnt ook dat vlc bezig is met een speler voor de 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Marty12345 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:59:
[...]

Kweet het.. hoort hier niet maar wil toch ff reageren,,
Waar heb jij die combinatie vandaan dan? Daar heb ik wel intresse in dan!
Zie het 5800 topic in telecomproviders! Antwoord op je vraag is telfort, gsmweb.
Aubergine schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:24:
Gister Tube voor het eerst gezien.

Dat ding is echt zwaar dik. Begin nu serieus te twijfelen.
Het is niet de dunste telefoon around, maar dat waren telefoons als de N95 en N82 ook niet, en die waren toch ook populair ; )

hij is wel:
- lichter dan vergelijkbare touchscreen smarthphones
- smaller dan zijn concurrenten, dat ligt lekker in de hand en is in veel gevallen ook makkelijk opbergen.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelbast schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:09:
[...]

start garmin- Kies tools icoontje- instellen- systeem- druk op externe GPS/interne gps en schakel in en uit met touchknop rechtsonder

update: ja juiste sw.unl plaatsen in de root map.natuurlijk ook!
En waar vind met juist sw.unl? want heb proberen installeren maar vraagt om produktcode, veronderstel dat het dat bestandje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Wat zijn de voordelen van garmin tov nokia maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
REDFISH schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:48:
Wat zijn de voordelen van garmin tov nokia maps?
- spraak
- betere maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:12:
[...]

En waar vind met juist sw.unl? want heb proberen installeren maar vraagt om produktcode, veronderstel dat het dat bestandje is?
dat kunnen we niet hier bespreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Communicatie gaat via het forum

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 01-03-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:04
Klopt het trouwens dat je productcode onder je batterij te vinden is? Want als dat zo is zou iemand mij kunnen vertellen waar 0577479 vandaan komt... Ik kom die code nergens tegen namelijk, en kan niet updaten. (Gekocht bij T-mobile winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Betere maps? Welke versie gebruiken jullie dan want ik heb namelijk ook een garmin gps los en de citynavigator 9 maps zijn nog altijd redelijk outdated. Een nieuwe weg die hier in de buurt loopt stond op mijn nokia maps wel, terwijl hij op die garmin maps niet staat. (maar het kan zijn dat die voor de mobiele versie beter zijn en recenter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Nessie09 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:26:
Klopt het trouwens dat je productcode onder je batterij te vinden is? Want als dat zo is zou iemand mij kunnen vertellen waar 0577479 vandaan komt... Ik kom die code nergens tegen namelijk, en kan niet updaten. (Gekocht bij T-mobile winkel)
Uit nederland, maar het is een aparte code voor t-mobile locked telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Laatst online: 19-11-2024
zwelbast schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:46[/message]:
[...]
Kijk voor standalone versie eens op het ipmart-forum. heb geen tutorial maar is niet erg lastig.
Gevonden... alleen ik wil dus de volledige versie installeren, die is zo een 50 mb.
Als ik heb uitpakken heb ik een paar mappen en het SIS bestand.
En dan ?
Ik heb ze naar mijn 5800 gekopieerd en toen via mijn telefoon geinstalleerd.
Toen ik Garmin opstartte kreeg ik het splashscreen van Garmin, daarna stopte hij en zat ik direct weer in het Nokia menu...

Vrrrrrrreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Weet er iemand waar je high res movies kunt downloaden voor af te spelen op je 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Is het ook mogelijk om verjaardagen die je aan een contact toevoegt automatisch in je kalender te laten verschijnen? Heb dat nog niet kunnen vinden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
Vis schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:45:
Weet er iemand waar je high res movies kunt downloaden voor af te spelen op je 5800?
hangt er vanaf wat voor soort "movies" ;)

Maar je kan hi res trailers van de apple site halen. Voor de overige "movies" moet je zelf maar even googlen dat valt snel onder warez :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:57
ik zit te twijfelen tussen omnia en deze nokia.. ik heb de specs naast elkaar gelegt, ze hebben allebij een internet browser en allebij gps (dit is wat ik wil, denk ik). alleen de een heeft a gps, maar het is met niet duidelijk wat het is... ook niet als ik wikipedia bekijk, voor routenavigatie is het toch niet nodig om a gps te hebben?

de browser, is het beetje goed browsen op de nokia of valt dit tegen? ik ken niemand die zo'n ding heeft

misschien heeft iemand advies waarom ik beter een omnia of 5800 kan kiezen? (onderbouwt graag, anders krijg je in het nokia topic toch alleen maar kies de nokia :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:50:
ik zit te twijfelen tussen omnia en deze nokia.. ik heb de specs naast elkaar gelegt, ze hebben allebij een internet browser en allebij gps (dit is wat ik wil, denk ik). alleen de een heeft a gps, maar het is met niet duidelijk wat het is... ook niet als ik wikipedia bekijk, voor routenavigatie is het toch niet nodig om a gps te hebben?

de browser, is het beetje goed browsen op de nokia of valt dit tegen? ik ken niemand die zo'n ding heeft

misschien heeft iemand advies waarom ik beter een omnia of 5800 kan kiezen? (onderbouwt graag, anders krijg je in het nokia topic toch alleen maar kies de nokia :+ )
Van horen zeggen heeft de omnia het ergste kut-touchscreen van welke touchscreen phone dan ook. Afblijven dus, of zeker eens in de winkel proberen.

a-gps en gps zijn beide gewoon gps receivers. "echte" gps dus. De a staat voor assisted zodat de gps chip gerichter kan zoeken naar satellieten. Via het telecom-netwerk kan al min of meer bepaald worden waar je ergens 'ongeveer' zit. Dat beperkt het aantal beschikbare en zichtbare satellieten, zodat je veel sneller een fix zou moeten krijgen dan met gewone gps toestellen.

Hoeveel sneller het in de praktijk is, kan ik niet zeggen.

Je hebt dus wel degelijk (a-) gps nodig voor navigatie. De andere manier van positie bepaling is énkel via gsm mast triangulatie, wat dus veel onnauwkeuriger is. Dus als je een gsm kiest, let je daar best op. Maar dit is voor de nokia dus niet van toepassing.

Onderbouwt ken ik trouwens niet. Onderbouwd misschien? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

LeVortex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:50:

Maar dan moet je toch alsnog ergens mee converteren?

Ik heb een proggie (ben de naam ff kwijt), maar die kent niet de mp4 resoluties van dit scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:57:
[...]

Van horen zeggen heeft de omnia het ergste kut-touchscreen van welke touchscreen phone dan ook. Afblijven dus, of zeker eens in de winkel proberen.

a-gps en gps zijn beide gewoon gps receivers. "echte" gps dus. De a staat voor assisted zodat de gps chip gerichter kan zoeken naar satellieten. Via het telecom-netwerk kan al min of meer bepaald worden waar je ergens 'ongeveer' zit. Dat beperkt het aantal beschikbare en zichtbare satellieten, zodat je veel sneller een fix zou moeten krijgen dan met gewone gps toestellen.

Hoeveel sneller het in de praktijk is, kan ik niet zeggen.

Je hebt dus wel degelijk (a-) gps nodig voor navigatie. De andere manier van positie bepaling is énkel via gsm mast triangulatie, wat dus veel onnauwkeuriger is. Dus als je een gsm kiest, let je daar best op. Maar dit is voor de nokia dus niet van toepassing.

Onderbouwt ken ik trouwens niet. Onderbouwd misschien? }:|
sorry voor de typefout, maar a- gps is dus niet nodig... gps uiteraard wel. Ik zal wel even naar de KPN winkel gaan om te vragen of ik beide telefoons mag proberen, Wil wel een goed touchscreen aangezien ik de iPod Touch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:14:
[...]

sorry voor de typefout, maar a- gps is dus niet nodig... gps uiteraard wel. Ik zal wel even naar de KPN winkel gaan om te vragen of ik beide telefoons mag proberen, Wil wel een goed touchscreen aangezien ik de iPod Touch gebruik.
Oei, bereid je dan maar voor op een groooot gevoelsmatig verschil in de interactie. Je neemt daar nu net wel één van de beste touchscreen uit de markt als referentiepunt. (Touch, iPhone) Niet omdat ik dat zeg, maar omdat dit toch wel een algemene consensus is in de phone journalistiek. Ik heb gisteren zelf ook nog eens met een iPhone geprutst, en dat touchscreen is echt een klasse apart. Swipen, de gevoeligheid, het (harde glas-achtige) materiaal, ... Nadeel, je kan op een Touch geen stylus of schriftherkenning gebruiken (enkel vingers). Het is persoonlijk of je dat een nadeel vindt of niet.

Als je je er verder in zou willen verdiepen: de meeste touchscreen phones hebben een drukgevoelig 'resistive touchscreen'. (effectief drukken, omnia, LG, ..) De iPhone (Touch) heeft een capacitief touchscreen wat reageert op de weerstand van je vingers.

Vergis je trouwens niet. a-gps schijnt dus wel degelijk veel sneller te fixen dan gewone gps. Met een gewone gps kan het net zoals de wagen-gps soms minutenlang duren. Als jij in de stad even snel iets wil opzoeken lijkt het me dat je niet eerst een paar minuten loos wil rondwandelen? Sowieso is elke moderne gsm tegenwoordig uitgerust met a-gps, wat dus eigenlijk zowat de de-facto standaard wordt in die dingen.

Ik begrijp dat je de nokia een goede phone vindt, en daar kan ik het op veel punten mee eens zijn. Maar misschien zou je er gewoon iets anders moeten tegenover zetten dan de omnia. Keuze is altijd belangrijk. Ik ken echter niet alle toestellen, maar misschien iets van LG, die toch wel competent bezig schijnt te zijn met dit soort phones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:22:
[...]

Oei, bereid je dan maar voor op een groooot gevoelsmatig verschil in de interactie. Je neemt daar nu net wel één van de beste touchscreen uit de markt als referentiepunt. (Touch, iPhone) Niet omdat ik dat zeg, maar dat is toch wel een algemene consensus in de phone journalistiek. Ik heb gisteren zelf ook nog eens met een iPhone geprutst, en dat touchscreen is echt een klasse apart. Swipen, de gevoeligheid, het materiaal, ... Nadeel, je kan op een Touch geen stylus of schriftherkenning gebruiken (enkel vingers). Het is persoonlijk of je dat een nadeel vindt of niet.

Als je je er verder in zou willen verdiepen: de meeste touchscreen phones hebben een drukgevoelig 'resistive touchscreen'. (effectief drukken, omnia, LG, ..) De iPhone (Touch) heeft een capacitief touchscreen wat reageert op de weerstand van je vingers.

Vergis je trouwens niet. a-gps schijnt dus wel degelijk veel sneller te fixen dan gewone gps. Met een gewone gps kan het net zoals de wagen-gps soms minutenlang duren. Als jij in de stad even snel iets wil opzoeken lijkt het me dat je niet eerst een paar minuten loos wil rondwandelen? Sowieso is elke moderne gsm tegenwoordig uitgerust met a-gps, wat dus eigenlijk zowat de de-facto standaard wordt in die dingen.

Ik begrijp dat je de nokia een goede phone vindt, en daar kan ik het op veel punten mee eens zijn. Maar misschien zou je er gewoon iets anders moeten tegenover zetten dan de omnia. Keuze is altijd belangrijk. Ik ken echter niet alle toestellen, maar misschien iets van LG, die toch wel competent bezig schijnt te zijn met dit soort phones?
ja, ik weet dat de touchscreens van iTouch iPhones heel goed zijn, maar een iPhone is eigenlijk te duur. Materiaal van iTouch weet ik niet, want ik heb er zo'n plastic protection skin omheen.

Ik ga het zo snel mogelijk proberen bij de winkel, en met indrukken bedoel je toch niet zoals bij de blackberry storm dat je echt het scherm indrukt? Bij die telefoon glijdt mijn hand namelijk weg bij het indrukken van het scherm waardoor mijn beweging fout geregistreerd wordt. Ik ben opzich redelijk op de hoogte van touchscreens.

Maar wat ik van jou begrijp is de Omnia beter dan de Nokia? Ik zal nog naar LG's kijken (Renoir en Secret zijn dacht ik de top modellen uit mijn hoofd)

[ Voor 0% gewijzigd door LeVortex op 01-03-2009 17:35 . Reden: te snel op enter gedrukt typvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet het volledige scherm dat indrukt, wel moet je een heel klein beetje op het scherm 'drukken' op de actie te registreren. Dat was zo op een LG die ik even gebruikte.

De Blackberry storm is echt imbeciel imo. Een oplossing voor een probleem dat zich niet eens stelt, en dan nog eens zwak uitgevoerd. Ik snap de redenering achter dat ding wel, maar het slaat nergens op.

Ivm de omnia, ik heb geen ervaring, maar heb in het omnia topic gelezen dat het touchscreen op die phone zowat één van de frustrerendste moet zijn die je zal vinden op een telefoon. Maar dat heb ik dus niet uit eerste hand. Uitproberen is de boodschap. (je wil geen telefoon die je tegenwerkt in zowat alles wat je wil doen)

Ook van de LG KU990 (budget telefoon) was ik niet echt onder de indruk. Dingen aanklikken ging iets of wat moeizaam (soms wel en soms niet goed drukken). Je kan dus enkel zelf proberen wat je bevalt.

Nadeel is dat in de meeste shops enkel dummy's staan die niet aangesloten zijn op stroom. Als je er dan één wil proberen moet je er één van die verkoop-dudes bijhalen, en daar heb ik meestal geen zin in.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic