Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
wat ik raar vind is dat de telefoon niet oplaad via usb.

terwijl de nokia 6600 fold wel oplaadt, via de zelfde nokia usb kabel....en zelfde ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:45:

Ivm de omnia, ik heb geen ervaring, maar heb in het omnia topic gelezen dat het touchscreen op die phone zowat één van de frustrerendste moet zijn die je zal vinden op een telefoon. Maar dat heb ik dus niet uit eerste hand. Uitproberen is de boodschap. (je wil geen telefoon die je tegenwerkt in zowat alles wat je wil doen)
Dat is inderdaad waar, maar ik denk niet dat het zozeer aan het touchscreen zelf ligt, maar aan de knopjes die een veel te klein 'aangrijp punt' hebben. Bij scroll balkjes bijvoorbeeld, moet je met je nagel of stylus exact het balkje indrukken om er mee te kunnen slepen. De aangrijpingspunten bij de 5800 zijn bij kleine knopjes een stuk groter, dit is goed te merken bij het eerder gegeven voorbeeld, het scrollbalkje.
Maar dat icm windows mobile (wat veel kleine knopjes heeft), zorgt ervoor dat ik het geen fijn touchscreen vind.
Ook duurt het vaak een seconde of meer voordat de telefoon reageert wanneer je ergens op drukt, waardoor ik constant geneigd ben om het knopje nog een keer in te drukken, waardoor ik op helemaal verkeerde plekken van het menu uitkom.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
LeVortex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:50:
ik zit te twijfelen tussen omnia en deze nokia..
Ga dan maar voor de nokia. Mijn vader heeft de omnia en ik heb er zelf al een paar weken mee gewerkt, maar dat ding is niets waard ivm de 5800. Alles gaat traag en ik vind dat je soms echt hard moet drukken... daarnaast komt het feit dat alles enorm klein is en je in feite een stylus MOET gebruiken, maar die stylus zit dan weer niet in het toestel ingebouwd. Enorm onhandig toestel... surfen trekt ook op niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:50
ok, gewoon zoals een normaal touchscreen dus, ik zal wel even kijken of ik het een beetje fijn vindt, Omnia is prima te doen met je vinger/nagel toch? Heb niet zulke grote vingers dus... En van de dummy's dat klopt, maar ik neem aan dat ze het niet zo erg vinden om een echte te pakken (de winkel waar ik kom spreken ze je zowiezo gelijk aan)

Gelukkig heeft me telefoon nog geen haast, me abonnement is al wel verlopen, maar hij voldoet nog prima

Weet jij een LG die wel wat is? De renoir of de secret had namelijk geen GPS, die ander mankeerde ook wat aan en de rest die op de KPN website staan zijn allemaal wel erg budget, dan heb ik liever een omnia of 5800

edit: ga nooit eten en druk daarna op verstuur bericht :+ Ik zal wel kijken of ik het touchscreen van de omnia en van de 5800 wat vindt, zover ik weet zijn de telefoons nagenoeg hetzelfde (op het scherm na), ik zal kijken of het scherm fijn is, en nog even na de software (windows mobile is schijnbaar traag, maar met wat mods redelijk snel + er is veel software voor te verkrijgen, ik zal nog even kijken naar symbian)

bedankt iedereen

[ Voor 25% gewijzigd door LeVortex op 01-03-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Cryothic schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:04:
[...]

Maar dan moet je toch alsnog ergens mee converteren?

Ik heb een proggie (ben de naam ff kwijt), maar die kent niet de mp4 resoluties van dit scherm :(
Vanuit een ander forum heb ik het onderstaande, werkt echt perfect:
http://www.dvdvideosoft.c...deo-to-iPod-Converter.htm
Is een gratis programma.

Vervolgens dit in de mp4.xml uit de profiles folder van het programma toevoegen (bitrate kan lager als je kleinere bestanden wilt (gaat natuurlijk wel ten koste van de kwaliteit). Met deze settings blijft het ongeveer dezelfde grootte als het originele bestand:

<Profile>
<Name>5800xm Quality (MPEG4, 29.97fps, 640x360; AAC - 96KBit)</Name>
<Description></Description>
<Comment></Comment>
<VideoType></VideoType>
<FrameWidth>640</FrameWidth>
<FrameHeight>360</FrameHeight>
<FrameRate>29.97</FrameRate>
<VideoBitrate>1000000</VideoBitrate>
<AudioFormat>96000</AudioFormat>
<AudioChannels>2</AudioChannels>
<AudioFrequency>44000</AudioFrequency>
</Profile>

Heb er al een aantal films mee omgezet en iedereen is onder de indruk van hoe het er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd ook gewoon de nokia nemen.

Van LG is er nu de 'arena' die binnenkort verschijnt. Een erg indrukwekkend toestel met alles er op en er aan. En een capacitief touchscreen, wat door iedere hands-on report als erg goed wordt ervaren. Ik ben het eens met het feit dat de technologie van het touchscreen niet alles bepaalt. Het onderliggende OS moet ook erg vlot en snappy zijn om de input te kunnen volgen. Deze twee dingen samen zorgen voor de ultieme touchscreen experience. En dat lijkt die 'arena' erg goed te hebben gedaan. De UI van het OS ziet er misschien zelfs nog beter uit dan dat van een iPhone en is minstens zo snel. Erg indrukwekkend, die filmpjes.

Dat is ook de reden dat je vaak nog verstokte azijnpissers comments ziet plaatsen over hoe een touchscreen 'nutteloos' is en 'knopjes beter bladieblaa'. Hun enige ervaring is dan vaak een resistief touchscreen van een paar generaties terug, gekoppeld aan een trage windows mobile... Hoe bedoel je, openminded vs bevooroordeeld? :z

Maar je zit in hetzelfde schuitje als ik, zo te zien ;) Ik wil eigenlijk een iPhone, maar wil geen 525 euro (belgië) uitgeven voor een telefoon. Daarom zou ik iets moeten hebben dat het midden houdt tussen 0 en 525 euro, qua prijs. Elk alternatief dat 500 euro te veel benadert (vanaf 400 zeg maar) valt al meteen af, omdat ik dan net zo goed tóch de iPhone kon nemen. Daarom was ik oorspronkelijk ook geïnteresseerd in de 5800. Maar het lijkt me toch nét niet een volledig zorgeloos en piekfijn uitgewerkt apparaatje te zijn, volgens de eerste berichten. Dus ik wacht het nog even af.

edit: klopt toch niet helemaal, ik wil toch echt wel een betere fotocamera op m'n telefoon. Dus dat is wel een beetje dubbel. (video interesseert me niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

@Walkman,
lol, dat is idd dat proggie die ik voor m'n W950i gebruikte :D
Alleen ik wist niet dat je via xml profielen kon toevoegen.

hoe luisteren jullie eigenlijk internet radio met de telefoon?

ik wilde naar snakenet.com, maar die download alleen een .pls waar ik niks mee lijk te kunnen.
Ook nederland.fm bleek het niet te doen. Download een .asp file :S

En realplayer opstarten om een streaming-koppeling aan te maken vroeg om een rtsp:// adres :S

[ Voor 17% gewijzigd door Cryothic op 01-03-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mobile-review....s/2009/5800-brak-en.shtml

Een goed artikel betreffende de defecten aan de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
De arena lijkt me een super toestel, maar ik verwacht dat die ver buiten mijn budget gaat liggen (wil liever niet teveel bij betalen met mijn abonnement). Ik verwacht dat iedere telefoon trouwens wel een verbetering is ten opzichte van een samsung E900

iPhone kan ik wel goedkoper krijgen, 400 euro ongeveer, uit Polen, maar om de een of andere reden heb ik liever een telefoon bij een abonnement dan een telefoon los en een sim only. Ik vindt het iPhone/iTouch OS soms eigenlijk wel redelijk traag, en de opera mobile browser loopt vaak vast, voor de rest is het geweldig. Ik twijfel wel een beetje over een internet abonnement, maar ik denk dat als ik het heb dat ik het wel vaak ga gebruiken, als ik nu kijk hoe vaak ik zit te zoeken naar een hotspot (lees onbeveiligd netwerk ;))

Ik zal me nog laten informeren bij de telecom winkel in de buurt. Grote kans dat het een Omnia of Nokia wordt, wil allebei gewoon even uitproberen. (of als er toevallig een mooie LG ligt probeer ik die ook nog, er is gewoon teveel keus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:35
Ik volg dit topic al een tijdje en heb me dan maar even geregistreerd.
Ik ben van plan om deze telefoon te kopen, alleen zou ik graag de zwarte versie (zonder het rode randje) hebben. Heeft iemand deze al tegengekomen of weet iemand wanneer deze verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22
Kan iemand me vertellen hoe ik mn contacten kan beheren via de pc?

Ik wil een groot aantal contacten toevoegen en typen op de pc gaat natuurlijk vele malen sneller... kan deze optie echter nergens vinden in de Ovi Suite.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Aeonis schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:14:
Kan iemand me vertellen hoe ik mn contacten kan beheren via de pc?

Ik wil een groot aantal contacten toevoegen en typen op de pc gaat natuurlijk vele malen sneller... kan deze optie echter nergens vinden in de Ovi Suite.

Bij voorbaat dank!
Nokia PC Suite installeren en dan in het menu 'Berichten' aanklikken.

De Ovi Suite is een soort PC Suite, maar dan alleen voor de media-items.

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 01-03-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Cadezo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:29:
[...]

Nokia PC Suite installeren en dan in het menu 'Berichten' aanklikken.

De Ovi Suite is een soort PC Suite, maar dan alleen voor de media-items.
Thanks! Net gedownload en inderdaad, kan mn contacten er mee beheren :)

Nog 1 vraagje.. is er een manier om al mn contacten van mijn simkaart naar het telefoongeheugen te kopieren zodat ik ze vervolgens met de PC suite kan aanpassen? Je kan met PC suite namelijk alleen contacten in 't telefoongeheugen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Aeonis schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:53:
[...]
Nog 1 vraagje.. is er een manier om al mn contacten van mijn simkaart naar het telefoongeheugen te kopieren zodat ik ze vervolgens met de PC suite kan aanpassen?
Bij Contacten --> Opties --> Markeren --> Alle markeren en dan Opties --> Kopieren --> Naar geheugenkaart.

[ Voor 16% gewijzigd door Cadezo op 01-03-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
Walkman schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:51:
[...]

Vanuit een ander forum heb ik het onderstaande, werkt echt perfect:
http://www.dvdvideosoft.c...deo-to-iPod-Converter.htm
Is een gratis programma.
Is er misschien ook iemand die al een soortgelijk programma voor Mac heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Cadezo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:58:
[...]

Bij Contacten --> Opties --> Markeren --> Alle markeren en dan Opties --> Kopieren --> Naar geheugenkaart.
Super! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit verhaal geldt volgens mij alleen voor de via-parallelimport ingekomen toestellen en niet voor de toestellen die na 26 feb officieel in de benelux op de markt zijn gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:12:
[...]

En waar vind met juist sw.unl? want heb proberen installeren maar vraagt om produktcode, veronderstel dat het dat bestandje is?
Wanneer ik Garmin uitvoer krijg ik als eerste scherm:
Zoeken naar GPS-systemen.........Geen GPS-systemen gevonden

wanneer ik stop zoeken doe, blijft het toestel hangen en kan ik niet in de verdere opties gaan.

Wat zijn de instellingen voor GPS gebruik, ergens aanzetten ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Het speaker probleem is met retail versies in Benelux al verleden tijd, zitten andere speakers in.
nieuws: Nokia vervangt speakers van touchscreentoestel -update

Met Garmin het aparte probleem als ik geen GPS ontvangst heb dat het lijkt of de applicatie vastloopt...
Dit met de laatste versie van de software. Kan dit komen omdat maps voor heel europa erop staan? Dat het teveel van het goede is voor deze telefoon?

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Iemand heeft me afgelopen weekend een file via Bluetooth gestuurd, probleem is echter dat ik 'm echt nergens kan vinden. Waar worden zaken die via Bluetooth gestuurd worden opgeslagen in deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:24

Vis

Walkman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:05:
Iemand heeft me afgelopen weekend een file via Bluetooth gestuurd, probleem is echter dat ik 'm echt nergens kan vinden. Waar worden zaken die via Bluetooth gestuurd worden opgeslagen in deze telefoon?
Naar je Inbox toch? Waar ook je smsjes komen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Vis schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:41:
[...]

Naar je Inbox toch? Waar ook je smsjes komen.
Dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan, want daar staat het helaas niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

ff een vraagje.

ik ben namelijk de afgelopen 2 jaar erg gewend aan m'n w950i, en dan is een nokia (ondanks dat ik daarvoor altijd nokia's had) toch weer wennen.

Is er een mogelijkheid om het volume van de wekker/alarm aan te passen t.o.v. de ringtone?
Of is dat 1 volume voor alles?

En is het mogelijk om voor het alarm de trilfunctie uit te schakelen?
Hij ligt namelijk op m'n nachtkastje, en het trillen maakt bijna meer geluid dan de ringtone zelf op dat hout :)
Daarbij is het niet de bedoeling dat de kids ook wakker worden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Walkman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:05:
E:\attachments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ik heb een Brando screenprotector op mijn display, maar ik heb m er een paar keer af moeten halen omdat het maar niet lukte.. Nu heb ik een paar bubbeltjes (kleine gelukkig) maar die zie je bijna niet.. Kan dit kwaad op lange termijn voor het display? (denk aan vocht o.i.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Je moet de assisted GPS selecteren.
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:48:
[...]

Wanneer ik Garmin uitvoer krijg ik als eerste scherm:
Zoeken naar GPS-systemen.........Geen GPS-systemen gevonden

wanneer ik stop zoeken doe, blijft het toestel hangen en kan ik niet in de verdere opties gaan.

Wat zijn de instellingen voor GPS gebruik, ergens aanzetten ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

justjermaine schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:41:
Je moet de assisted GPS selecteren.

[...]
En waar staat die?

Gaat dat GPS dus alleen van je databundel af? (dus onbeperkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Multi-Touch op de Nokia 5800

Vis schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:59:
[...]
En waar staat die?

Gaat dat GPS dus alleen van je databundel af? (dus onbeperkt?)
Dat zou onder Technieken of iets dergelijks moeten staan. A-GPS gebruikt inderdaad een klein beetje data om je lokatie sneller te bepalen. Een (onbeperkte) databundel is dus een must.

[ Voor 118% gewijzigd door Cadezo op 02-03-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ik heb web n walk standard (9,95 extra) maar dat is dan toch onbeperkt?
Alleen gaat mijn abo pas in mei in.. Nu heb ik nog Orange (6 euro internet ook onbeperkt) maar weet niet of dit dan nog kan met de 5800.

Technieken? Ik ken die map helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cryothic schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:31:
En is het mogelijk om voor het alarm de trilfunctie uit te schakelen?
Hij ligt namelijk op m'n nachtkastje, en het trillen maakt bijna meer geluid dan de ringtone zelf op dat hout :)
Daarbij is het niet de bedoeling dat de kids ook wakker worden natuurlijk
Je kunt de trilfunctie van de telefoon uitzetten in het profiel Algemeen onder opties. Het werkt dan niet meer als je telefoon gaat en ook niet meer als het alarm af gaat!

Dus: Menu - Instellingen - Persoonlijk - Profielen - Algemeen en dan naar Aanpassen - Trilsignaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:37:
[...]

Je kunt de trilfunctie van de telefoon uitzetten in het profiel Algemeen onder opties. Het werkt dan niet meer als je telefoon gaat en ook niet meer als het alarm af gaat!

Dus: Menu - Instellingen - Persoonlijk - Profielen - Algemeen en dan naar Aanpassen - Trilsignaal uit
Ja, die ken ik.

ik bedoelde echt specifiek voor t alarm alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
Vis schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:16:
Alleen gaat mijn abo pas in mei in.. Nu heb ik nog Orange (6 euro internet ook onbeperkt) maar weet niet of dit dan nog kan met de 5800.

onbeperkt is meestal met een fair use policy... staat wel in de voorwaarden...
ik weet debitel tot 40 mb en vodafone niet 10x meer dan de gemiddelde gebruiker als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ahzo...

Ik ben trouwens echt benieuwd naar de bluetooth koptelefoon. De batterij zal dan wel snel leeggaan denken jullie niet? Vind de accu nu ook al snel leeggaan, maar dat zal wel komen door het touchscreen e.d.

[ Voor 25% gewijzigd door Vis op 02-03-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
onbeperkt bij tmobile is volgens f.u.p.
ongeveer tussen 100 mb...
Vis schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:16:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik Scalado PhotoFlow kan downloaden ?

En werkt er hier iemand met opera web browser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:58:

Kan gewoon via Nokia (op je toestel op Download drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Walkman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Is dat Scalado PhotoFlow gratis te downloaden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Laat maar heb hem al

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:58:

Ja, Opera Mini, bevalt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:28
Ik heb contact gehad met Nokia over de zwart/zilver uitvoering en zij zeggen het volgende;
De Nokia 5800 XpressMusic black edition komt eind maart/begin april in Nederland op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:19:
[...]

Ja, Opera Mini, bevalt mij beter.
Voel je enig verschil met snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitel
  • Laatst online: 12-09 14:35
Koen-D schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:32:
Ik heb contact gehad met Nokia over de zwart/zilver uitvoering en zij zeggen het volgende;

[...]
Ok bedankt om dit te laten weten :)
Dit maakt het alleen maar moeilijker, nog een maand wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
sitel schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Ok bedankt om dit te laten weten :)
Dit maakt het alleen maar moeilijker, nog een maand wachten...
Misschien dat ik tegen die tijd gewoon het frontje van de zwarte los koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:45:
[...]

Voel je enig verschil met snelheid ?
Ik vind Opera sneller, overzichtelijker en ook beter. Maar smaken verschillen, dus probeer m uit zal ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat ik zo jammer vind van opera mini, is dat er voor bijvoorbeeld GoT geen fijne lettergrootte te kiezen is. lettergrootte klein is echt te klein om fatsoenlijk mee te werken, middel is weer veel te groot, wat mij betreft. Voor de rest draait opera een stuk sneller :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
justjermaine schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:07:
onbeperkt bij tmobile is volgens f.u.p.
ongeveer tussen 100 mb...

[...]
Nee het is wel meer, ze kijken of je het gebruikt voor je mobiel.
gebruikt je het voor je laptop met gsm als modem dan gaan ze zeuren.
anders niet. ik heb een keer 1000 mb gehaald zonder problemen.
als je maandelijks 250 tot 500mb verstookt gebeurd je niks :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Waar is die Opera Mini versie voor de 5800 te downloaden? Op de Opera site staat de 5800 nog niet tussen de toestellen....Ik had wel een versie gevonden, maar die had een d-pad in het scherm.
Daarnaast kreeg ik niet de mogelijkheid om via wifi te connecten....is dat nu wel mogelijk?

[ Voor 39% gewijzigd door Walkman op 02-03-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Hoe verkrijgt Opera Mini een verbinding met het internet? Het lukt me niet om Opera Mini te gebruiken met mijn wifi/wlan verbinding... Hij schijnt te willen verbinden met een mobiel netwerk of zo ipv. wlan.

Edit, ik zie dat de persoon boven mij dezelfde vraag heeft :)

[ Voor 13% gewijzigd door Aeonis op 02-03-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarnet opera mini erop en ik vind het 3x niks een erg klein scherm en ik snap niet waarvoor je dat cirkel achtig ding nodig hebt :S

Maar ik had een andere vraag wat ik eigenlijk erg belangrijk vind .
Ik gebruik mijn mobiel erg vaak op school als ik bijvoorbeeld niks te doen heb of de leraar zit wat bullsh*it te vertellen ga ik bijvoorbeeld naar youtube.com
Dan wil ik bijvoorbeeld een liedje luisteren maar hij download em niet maar bufferd hele tijd hier bij mij op de pc download en dan zie je zon rode streep op de tijdbalk hoeveel er al is .
Is het mogelijk om dat ook voor mijn mobiel ik w8 liever 2 min ( dan zet ik bijv op pauze ) En dat ik hem dan fijn een liedje kan luisteren dan hele tijd te bufferen .

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:57:
Ik heb daarnet opera mini erop en ik vind het 3x niks een erg klein scherm en ik snap niet waarvoor je dat cirkel achtig ding nodig hebt :S
Dat d-pad kan je uitzetten :) welke versie van de firmware en welke versie van opera gebruiken jullie? ik krijg die d-pad namelijk standaard helemaal niet (met de nieuwste firmware en opera versie) :)

Ik heb opera gedwonload via de ingebouwde browser (gewoon googlen op opera mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:06:
[...]

Dat d-pad kan je uitzetten :) welke versie van de firmware en welke versie van opera gebruiken jullie? ik krijg die d-pad namelijk standaard helemaal niet (met de nieuwste firmware en opera versie) :)

Ik heb opera gedwonload via de ingebouwde browser (gewoon googlen op opera mini)
Hoe kun je die uitzetten ?

Ik gebruik opera 4.2 kun je bij jou gewoon op youtube met opera ?
En welke versie firmware heb jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Hakkie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:37:
[...]
Net bijgewerkt. Via FOTA ging het niet ('Geen update beschikbaar'), maar via de software updater wel. :?
Same here, is dat toeval of doe ik iets verkeerd dat hij nog niet via FOTA beschikbaar is? Ik heb hier de blauwe Duitse variant. :?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Wat gaat de batterij toch relatief snel leeg :'( Terwijl ik bijna niks doe!
Zaterdagavond opgeladen, en nu alweer in de oplader...
Is dit standaard, of is er wat mis met mn batterij?

En zijn de frontjes trouwens te verwisselen? Ik merk in de rechterbovenhoek dat het voor frontje een heel klein spleetje heeft.. dus daar kan stof of water e.d. tussen komen..

[ Voor 32% gewijzigd door Vis op 03-03-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
Vis schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:50:
voor smartphone begrippen is dit normaal de meeste moeten elke avond aan het stroom :+ als het naar je idee toch echt te kort is check dan even of je bluetooth en g3 enzo uit heb staan zet je helderheid van je scherm omlaag en kijk even of je niet et veel programmas heb draaien op de achtergrond die je niet gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door haakjesluiten op 03-03-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Crazyanz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:20:
[...]

voor smartphone begrippen is dit normaal de meeste moeten elke avond aan het stroom :+ als het naar je idee toch echt te kort is check dan even of je bluetooth en g3 enzo uit heb staan zet je helderheid van je scherm omlaag en kijk even of je niet et veel programmas heb draaien op de achtergrond die je niet gebruikt.
Nee ik heb nooit bluetooth aan, en mn telefoon staat op GSM (dus geen umts of dual mode)
Scherm helderheid staat dan weer wel op zn hoogst, en programma's heb ik niet draaien op de achtergrond..
Achja.. dat krijg je tegenwoordig met de nieuwste snufjes, dat vraagt veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Dutchzilla schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:56:
[...]

Nee het is wel meer, ze kijken of je het gebruikt voor je mobiel.
gebruikt je het voor je laptop met gsm als modem dan gaan ze zeuren.
anders niet. ik heb een keer 1000 mb gehaald zonder problemen.
als je maandelijks 250 tot 500mb verstookt gebeurd je niks :)
Het is zelfs nog mooier. Tmobile is de enige nederlandse provider met echt onbeperkt internet. Je mag het dus wel ook gewoon gebruiken icm met je laptop. Ook mag je net zo veel gigabytes verstoken als je zelf wilt en hoe je zelf wilt (voipen, streamen, maakt allemaal niks uit) ik stream regelmatig live tv vanaf mijn pc thuis en zit vaak onderweg op internet op mijn netbook. Nog nooit extra kosten of een brief van tmobile ontvangen. (dit is ook de hoofd reden dat ik bij tmobile blijf)

Maargoed, weer terug ontopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Vis schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:50:

En zijn de frontjes trouwens te verwisselen? Ik merk in de rechterbovenhoek dat het voor frontje een heel klein spleetje heeft.. dus daar kan stof of water e.d. tussen komen..
Same here,

Zaterdag avond opgeladen, en maandag avond leeg.
1x mee gebeld... maar goed... wel een aantal keer zitten wifi'n :D
en ik heb hem wel op 3G staan.

Nog iets wat ik mis, of althans nog niet gevonden heb, ten opzichte van m'n Sony Ericsson W950i...
Bij de W950i kan ik m'n oproepen beperken. Zodat ik alleen gebeld kan worden door mensen die ik heb aangegeven. Mensen die niet in dat lijstje staan, krijgen dan automatisch de voicemail (alsof de telefoon uitstaat). Is dat ook mogelijk bij Nokia? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een idee wanneer de zwart/grijze versie verkrijgbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Zijn de frontjes nou verwisselbaar of hoe zit dat nu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Vis schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:51:
Volgens mij zit die rode of blauwe streep niet in het frontje maar in het toestel zelf.
Het frontje en de achterkant hebben wel een gekleurde "gloed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Laatst online: 23-01-2022
[b][message=31575985,noline]
Dat zou onder Technieken of iets dergelijks moeten staan. A-GPS gebruikt inderdaad een klein beetje data om je lokatie sneller te bepalen. Een (onbeperkte) databundel is dus een must.
Mijn ervarig is dat hij geen data verbruikt met A-GPS, de teller blijft op 0.0kB staan iig.
Voor het gebruik met Nokia Maps is het wel aan te raden om de kaarten via de PC te laden, dan is een databundel op je mobiel niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Wat ik me nu toch afvraag.

1.) Zit er nu wel, of niet een accelerometer in, wat doet dat ding eigelijk, want ik dacht dat een accelerometer kon detecteren hoe je je gsm vasthoudt enz.
2.) Er zit wel een proximity sensor in.
3.) Wat ben je met die proximity sensor?
4.) Welke sensor zorgt ervoor dat de spelletjes, zoals een balletje in een gaatje krijgen door je gsm wat te kantelen in verschillende richtingen, want dit zit er wel in, dient daar die accelerometer ook niet juist voor?
5.) Was er niet een bepaald type sensor dat de iphone wel had, en de 5800 niet?

Ik heb wikipedia al bekeken voor accelerometer en proximity sensor maar een vb van hoe het gebruikt wordt in mobiele telefoons.

[ Voor 8% gewijzigd door Termike op 03-03-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

footoo schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:30:
[...]

Volgens mij zit die rode of blauwe streep niet in het frontje maar in het toestel zelf.
Het frontje en de achterkant hebben wel een gekleurde "gloed".
Ja klopt.. ik heb de rode, en je ziet idd een rode gloed op het voorfrontje.. Ik vraag me af of die verwisselbaar zijn.. want ik heb in de rechterbovenhoek een spleetje.. waar je dus het licht ziet binnenin. Iemand anders die dit ook heeft? Aan de linkerbovenhoek is het namelijk wel goed afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Termike schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:35:
Wat ik me nu toch afvraag.

1.) Er zit geen accelerometer in, wat doet dat ding eigelijk, want ik dacht dat een accelerometer kon detecteren hoe je je gsm vasthoudt enz.
2.) Er zit wel een proximity sensor in.
3.) Wat ben je met die proximity sensor?
4.) Welke sensor zorgt ervoor dat de spelletjes, zoals een balletje in een gaatje krijgen door je gsm wat te kantelen in verschillende richtingen, want dit zit er wel in, dient daar die accelerometer ook niet juist voor?

Ik heb wikipedia al bekeken voor accelerometer en proximity sensor maar een vb van hoe het gebruikt wordt in mobiele telefoons.
1 er zit wel een accelerometer in. Deze meet idd hoe je het toestel vast houd, en of ie kantelt enzo. Deze zorgt er voor dat je scherm roteerd als je je toestel draait (tegen de klok in. in tegenstelling tot de 5800 die je in de batman trailer ziet die op de telefoon staat ;) ) en zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat je je alarm kan laten snoozen als je je telefoon op z'n kop legt zodra het alarm gaat.

2/3 Die proximitysensor herkent het als je je telefoon tegen je oor houd. Zodoende schakelt ie het display uit zodat je niet de hele tijd met een werkend display tegen je wang zit. Scheelt accu-duur, en je kan niet perongeluk een knopje indrukken met je wang. Al is me dat nog nooit met een touchscreen gelukt, maar goed :P

4 dat doet de accelerometer. Zoals gezegd, die registreerd hoe je toestel zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

In principe wel, maar aangezien het resistieve touchgedeelte vast zit in het frontje gaat dat wat lastiger worden bij het vervangen. Ik denk dat het wel kan, want je kunt het platte kabeltje van het scherm naar het printbord loshalen, maar ik denk dat een nieuw frontje dan wel erg duur wordt aangezien hier dan een nieuw resistief touchgedeelte in moet. Misschien dat je het los kunt pulken, maar dat weet ik niet.
Cryothic schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:43:
[...]

Same here,

Nog iets wat ik mis, of althans nog niet gevonden heb, ten opzichte van m'n Sony Ericsson W950i...
Bij de W950i kan ik m'n oproepen beperken. Zodat ik alleen gebeld kan worden door mensen die ik heb aangegeven. Mensen die niet in dat lijstje staan, krijgen dan automatisch de voicemail (alsof de telefoon uitstaat). Is dat ook mogelijk bij Nokia? :)
Er is software voor zoals Blacklist, maar of die werkt op de touch weet ik niet. Ik heb ook een versie gezien die er wel op werkte, maar ik kan hem effe niet meer vinden 8)7, ik weet de naam van het programmaatje niet meer en volgens mij was het ook niet gratis.
http://www.clickapps.com/....htm?pid=3726&section=S60 die is voor V5 maar niet gratis dus.

Schijnbaar komt het probleem met updaten door een beperking die nokia zelf heeft ingesteld. Afhankelijk van de productcode wordt een firmware vrijgegeven of niet, dit om verkeer naar de updateserver te beperken, die zou anders misschien overbelast raken. Op zich niet heel vreemd als al die 1 miljoen mensen op dezelfde dag gaan updaten.

Ik heb trouwens het idee dat de accu na een paar keer opladen beter presteert. Inmiddels laat ik 3G gewoon aanstaan en gaat het prima. 2 dagen haal ik sowieso.

Bij vodafone is de FUP meen ik dat je niet meer dan 2x meer dan 10x het gemiddelde mag gebruiken. Zelf gebruik ik niet zo heel veel verkeer. Zit meestal op mobiele sites omdat het anders toch lastig wordt met snelheid en wat mailtjes en msn-en kost ook niet heel veel verkeer.

[ Voor 63% gewijzigd door REDFISH op 03-03-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Perfect. Bedankt voor je erg snelle antwoord. Maar las ik precies in het begin, voor het kuisen van dit topic dacht ik, dat er een bepaald iets was, dat de iphone zogezegd wel had, en dat nogal wat mensen het jammer vonden dat de 5800 deze 'sensor' niet had? Weet niet meer goed wat het was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Cryothic schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:43:
[...]

Same here,

ik denk dat wat jij zoekt, voor sms/bellen te kunnen blokkeren reeds bestaat,

2. Easy Reject

Afbeeldingslocatie: http://media.share.ovi.com/m1/original/0660/116038dae2484a9289625db075a6b13c.jpg

Always wanted to keep those unwanted calls and messages at bay? ‘Easy Reject’, the smart auto-reject tool is at your rescue. Reject calls with a busy tone. Get messages filtered silently to view and restore them later.

Following are some situations where ‘Easy Reject’ will prove handy:

Not get disturbed by low priority calls when you don’t want to attend to themt
Avoid calls from unknown numbers
Protect from call & SMS SPAM
Keep your SMS communication private in a separate message box
Easy Reject comes with the following unique features:

Indicator on your phone’s status bar which shows when ER is active
Auto-start mode
Various contact import options - import from phone log, phonebook or manually
http://s60blog.com/wp-con...asyReject_S60BLOG.COM.zip

Bron: http://s60blog.com/2009/0...r-nokia-5800-xpressmusic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
REDFISH schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:07:
[...]

Ik heb trouwens het idee dat de accu na een paar keer opladen beter presteert. Inmiddels laat ik 3G gewoon aanstaan en gaat het prima. 2 dagen haal ik sowieso.
uit mijn ervaring met mijn huidige e65 kan ik dit enigzins beamen. toen ik hem net had dacht ik echt wat een slechte accu. maar na een tijdje leek het wel of dat hij steeds meer kon hebben. ik weet niet of het bewezen is ofzo, maar kep wel het idee dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
Ik heb zonet telefonisch contact gehad met de officiële Nokia Store in Antwerpen(België) en daar wist men me te vertellen dat de zwart/grijze en zwart/blauwe release officieel zal uitkomen, eind deze maand!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren Google maps met Latitude geinstalleerd op m'n 5800. Als je Google Maps nu afsluit, vraagt 'ie of 'ie je locatie moet bijhouden na afsluiten, wat inhoudt dat 'ie periodiek gewoon weer gedeeltelijk zichzelf opstart om je locatie te updaten en naar het internet te sturen.

Ik heb hiermee een probleempje ondervonden: m'n nokia vraagt nu om de 5 minuten of 'ie verbinding met internet mag maken, en dan wel via welke access point. Kan het ook zo dat 'ie gewoon automatisch een access point uit de categorie 'Internet' pakt? Beetje onnodig om mij aldoor te vragen wat de bedoeling is...

In de bijgeleverde browser van de 5800 kun je gewoon in de instellingen aangeven dat 'ie altijd via 'Internet' verbinding moet maken, en dan vraagt 'ie verder nergens meer naar. Hij gaat dan gewoon de lijst van access points onder Internet af, en pakt degene met de hoogste prioriteit die beschikbaar is. Dit moet toch ook bij Google Maps kunnen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Als je er op googled zie je dat ze gewoon los verkocht worden, bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Jazzle schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:19:
[...]

Als je er op googled zie je dat ze gewoon los verkocht worden, bijvoorbeeld hier.
Handig.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:13
Heb het toestel zojuist van hi ontvangen. Direct viel mij op dat het envelopje voor de sms knipperde maar er zijn geen ontvangen sms berichten. Heb het toestel voorzien van de laatste software maar het icoontje blijft knipperen. Iemand enig idee hoe dit kan?

Edit: luie ik: http://www.allaboutsymbia...okia_5800_XpressMusic.php

[ Voor 21% gewijzigd door IceM op 03-03-2009 15:42 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Op de radio wordt er momenteel reclame gemaakt voor dit toestel, als achtergrond tune wordt een soort spacy vreemde muziek gebruikt, Graag zou ik deze al ringtone hebben, kent iemand dit lied, of staat het misschien per ongeluk op de 5800 zelf ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Termike

thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Iemand al een goed werkend threaded-sms programma gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multitouch op de 5800 Link

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vervelend, ik heb mijn Nokia 5800 binnen (wat een geweldig ding!!) maar ik krijg de bijgeleverde Nokia Ovi Suite niet aan de gang. Elke keer als ik 't installeer dan krijg ik foutmelding bij het opstarten, dus het werkt niet.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:04:
Erg vervelend, ik heb mijn Nokia 5800 binnen (wat een geweldig ding!!) maar ik krijg de bijgeleverde Nokia Ovi Suite niet aan de gang. Elke keer als ik 't installeer dan krijg ik foutmelding bij het opstarten, dus het werkt niet.

Meer mensen met dit probleem?
Wat voor foutmelding? Wat heb je al geprobeerd om het wel werkend te krijgen? Dat soort dingen verwachten we dat je vermeld als je hier je vraagt komt posten. Het is hier geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lars-saxo schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:45:
Zijn er hier ook mensen met een spraakspeaker probleem?

Ik heb het wel gehad bij de mijne (binnen 1 week al).
Spraak valt weg, volume wisselt en soms al helemaal geen geluid bij aanvang van een gesprek.
Als je op het frontje wat "masseert" dan werkt hij soms wel weer eventje`s.

Nokia zegt daarop (in een service bullitin): "Exchange earpiece every time when customer complains about poor incoming audio quality."

Er zijn dus 5800`s in de omloop met een foute spraakspeaker.
Die kan een Nokia servicepoint vervangen en je bent weer klaar.

Ik heb er geen problemen meer mee gehad.
Ik heb ook het probleem dat mensen mij niet kunnen horen.
Dat valt dus onder het bekende speakerproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Ik heb ook het probleem dat mensen mij niet kunnen horen.
Dat valt dus onder het bekende speakerproblemen?
wel wanneer zij met een 5800 aan hun oor zitten :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Inmiddels m'n 'duitse' 5800 naar V 20.0.012 geupdate.
Was ook blij met die laatste versie van Garmin. Werkt perfect! d:)b

Voor het speakerprobleempje ben ik vandaag eens langs een Nokia Service Center in de buurt gereden.
Die was nog niet bekend met het probleem, maar na wat uitzoekwerk hebben ze de onderdelen besteld en wordt het gewoon netjes vervangen als ze binnen zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stok is stuk bij mij, dus ik doe het nu altijd met mn vinger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Welke stok? Er zit ook nog een reserver stylus in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Laatst online: 19-11-2024
RaZZle1 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:10:
Inmiddels m'n 'duitse' 5800 naar V 20.0.012 geupdate.
Was ook blij met die laatste versie van Garmin. Werkt perfect! d:)b
Ik heb dezelfe versie als jou + update.
Hoe heb je Garmin geinstalleerd?
Moet je eerst een volledige installeren en daarna een update?
Ik heb al zitten zoeken maar kan nergens een juist antwoord vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Trouwens Nokia stelt trouwens dat wanneer je zelf het speakerprobleem verhelpt de garantie dan vervalt. Even een quote van de fp:
Nokia stopt verkoop Amerikaanse 5800 XpressMusic
[...]
De Finse fabrikant wijst klanten die het speakerprobleem zelf willen verhelpen erop dat de garantie vervalt als ze dat doen. Nokia wil dat Nederlandse klanten die een toestel hebben met de oude speakers, die zitten in toestellen die voor half januari zijn geproduceerd, zich daarmee bij een Nokia Care Centre melden.
Trouwens ook wel opmerkelijk dat ze hem nu dus in de US uit de schappen halen, schijnbaar toch niet zo goed getest dan, aangezien daar echt iedereen er over klaagt. Dat had Nokia toch wel kunnen voorkomen met een beetje test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:47:
[...]
wel wanneer zij met een 5800 aan hun oor zitten :p
hmm wat kan dan de reden zijn dat mensen mij niet horen? Ik kan de andere wel gewoon horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Cadezo schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:23:
Trouwens ook wel opmerkelijk dat ze hem nu dus in de US uit de schappen halen, schijnbaar toch niet zo goed getest dan, aangezien daar echt iedereen er over klaagt. Dat had Nokia toch wel kunnen voorkomen met een beetje test.
Dat ligt voor een groot deel aan AT&T. Verder geen problemen gehoord met andere providers in de wereld.
Eigenlijk net zoals met de iPhone en T-Mobile alleen Apple heeft toen niet het toestel tijdelijk van de markt gehaald om dit te onderzoeken. Zo zou je het ook kunnen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door footoo op 03-03-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
footoo schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:02:
[...]
Dat ligt voor een groot deel aan AT&T. Verder geen problemen gehoord met andere providers in de wereld.
Eigenlijk net zoals met de iPhone en T-Mobile alleen Apple heeft toen niet het toestel tijdelijk van de markt gehaald om dit te onderzoeken. Zo zou je het ook kunnen zien.
Volgens mij heeft het er mee te maken dat AT&T een afwijkende frequentie gebruikt, maar dat had Nokia dan m.i. toch wel moeten testen, ook al zijn zij de enige met die frequentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
een paar vraagjes over de 5800, heeft degene die verkocht wordt in Nederland nou wel of geen wifi
en ik zat vandaag bij de mediamarkt te kijken, maar ik zie alleen googlemaps, ik kon nergens nokia maps iets vinden, dat zit er toch standaard op?

hoeveel data gebruikt a gps, is dat weinig? want ik zit te twijfelen tussen surf en mail totaal en surf en mail instap.. instap is maar 5 MB, het lijkt me dat je er zo aan zit, 1 youtube filmpje en je bent erover, maar als ik alleen GPS gebruik, zit je dan nog heel snel aan de 5MB?

nog even voor degene die me geholpen hebben, dat omnia scherm is echt ruk vergeleken met 5800, de 5800 is responsiever en makkelijker in gebruik, dit wordt mijn nieuwe telefoon, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:31

robertwebbe

Robert Webbe

- heeft degene die verkocht wordt in Nederland nou wel of geen wifi
Wel wifi.
- ik zie alleen googlemaps, ik kon nergens nokia maps iets vinden, dat zit er toch standaard op?
Ja, Nokia Maps zit er standaard op.
- hoeveel data gebruikt a gps, is dat weinig?
Enkele kilobytes per keer dat je een GPS applicatie gebruikt.
- ik zit te twijfelen tussen surf en mail totaal en surf en mail instap.. instap is maar 5 MB, het lijkt me dat je er zo aan zit, 1 youtube filmpje en je bent erover, maar als ik alleen GPS gebruik, zit je dan nog heel snel aan de 5MB?
Ik zou zeker die van een tientje nemen. Als je eenmaal ziet wat je met mobiel internet allemaal kunt dan is 5 MB echt niets. Een 5800 zonder mobiel internet is als een laptop zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:48:
een paar vraagjes over de 5800, heeft degene die verkocht wordt in Nederland nou wel of geen wifi
en ik zat vandaag bij de mediamarkt te kijken, maar ik zie alleen googlemaps, ik kon nergens nokia maps iets vinden, dat zit er toch standaard op?

hoeveel data gebruikt a gps, is dat weinig? want ik zit te twijfelen tussen surf en mail totaal en surf en mail instap.. instap is maar 5 MB, het lijkt me dat je er zo aan zit, 1 youtube filmpje en je bent erover, maar als ik alleen GPS gebruik, zit je dan nog heel snel aan de 5MB?

nog even voor degene die me geholpen hebben, dat omnia scherm is echt ruk vergeleken met 5800, de 5800 is responsiever en makkelijker in gebruik, dit wordt mijn nieuwe telefoon, bedankt
De NL versie heeft gewoon wifi ik heb er 1 van t-mobile en er zit niet eens een t-mobile logo erop laat staan een menu van t-mobile . T-mobile heeft dacht ik als enige een echte onbeperkt internet wat wel erg fijn is
alleen heb ik voor webn and walk standaard heb er nu eigenlijk wel spijt van want ik gebruik dat ding echt veel als ik niks te doen heb bijvoorbeeld op school of in de trein en youtube filmpjes soms niet 100% goed zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Wat ik wil vreemd vind is dat ik lees dat T-mobile een niet branded versie van de telefoon verkoopt, maar toch kan ik mijn telefoon niet updaten. het is nu software version 11.0.008 en ik begrijp dat 20 al verkrijgbaar is.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:12:
[...]

De NL versie heeft gewoon wifi ik heb er 1 van t-mobile en er zit niet eens een t-mobile logo erop laat staan een menu van t-mobile . T-mobile heeft dacht ik als enige een echte onbeperkt internet wat wel erg fijn is
alleen heb ik voor webn and walk standaard heb er nu eigenlijk wel spijt van want ik gebruik dat ding echt veel als ik niks te doen heb bijvoorbeeld op school of in de trein en youtube filmpjes soms niet 100% goed zijn .
ok bedankt, dan weet ik dat ik een surf en mail totaal (van 10 euro moet nemen van kpn).

lees net robertwebbe's post, ok het wordt de 10, ik zal wel wat beter leren kijken in het vervolg, heb natuurlijk niet uren zitten spelen met dat ding dus, waarschijnlijk over het hoofd gezien

[ Voor 13% gewijzigd door LeVortex op 03-03-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 15-09 20:51
Ik was vandaag in een winkel waar je met de 5800xm kon spelen.Wat mij direkt opviel was dat het scherm bij menu veranderen als een gordijn wegschoof naar de zijkanten en met het sluiten van een menu ook weer dichtschoof als een gordijn. Als je op het toetsenbord icoon drukte kwam het vloeiend tevoorschijn en verdween ook weer vloeiend.Ieder menu ging zo op en weer dicht. Nu heb ik op mijn toestel alle instellingen gepluisd maar kan niet vinden hoe je dit kan instellen. Dit zag er erg mooi uit. Wie weet waar deze instelling zit???

Ook krijg ik GPS met geen mogelijkheid aan de praat. Zelfs op een grote open vlakte krijg ik geen GPS fix.
Een gps muis heeft perfecte ontvangst.

Grtzz Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:31

robertwebbe

Robert Webbe

stormblade32 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:32:
Wat ik wil vreemd vind is dat ik lees dat T-mobile een niet branded versie van de telefoon verkoopt, maar toch kan ik mijn telefoon niet updaten. het is nu software version 11.0.008 en ik begrijp dat 20 al verkrijgbaar is.
De term "branded" komt nog uit het verleden, hiermee wordt dan meestal bedoelt dat er een logo op de behuizing staat. Wat er nog wel vaak gebeurd is "customisation", dit betekent dat er een zogenaamde softwarevariant (met eigen productcode) wordt gemaakt waarin bepaalde wijzigingen worden gemaakt. Zo kunnen er onderdelen worden weggelaten (bijvoorbeeld een Messenger client) of juist worden toegevoegd (bijvoorbeeld een andere browser). Ook worden er dan vaak bepaalde instellingen anders gedaan, denk dan bijvoorbeeld met name aan de startpagina of favorieten.

De T-Mobile variant heeft dus een andere productcode en T-Mobile dient de wijzigingen eerst goed te keuren alvorens Nokia deze beschikbaar stelt. In het verleden hebben we bij andere toestellen gezien dat dit een vertraging van weken of zelfs maanden kan betekenen en in sommige gevallen wordt een bepaalde versie helemaal niet gereleased. Je zult dus bij een T-Mobile variant altijd later zijn met updates.

Nu zijn er wel truukjes in omloop om je productcode aan te passen maar ik vermoed dat die niet lang meer zullen werken. Nokia heeft nog niet zo lang geleden een detetctie toegevoegd waaraan ze kunnen zien wat de originele productcode is en naar welke die gewijzigd is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HjBkJwlZOyAqyrdGbyvb1DcK/full.jpg

Het zou kunnen betekenen dat je in de nabije toekomst alleen maar weer updates zult krijgen waarvoor het toestel oorspronkelijk gemaakt is. Nokia heeft de productcodes niet voor niets gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Lees je handleiding eens is. Wij zijn geen helpdesk.

[ Voor 85% gewijzigd door Ginz op 03-03-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

trinity999 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:44:
Ik was vandaag in een winkel waar je met de 5800xm kon spelen.Wat mij direkt opviel was dat het scherm bij menu veranderen als een gordijn wegschoof naar de zijkanten en met het sluiten van een menu ook weer dichtschoof als een gordijn. Als je op het toetsenbord icoon drukte kwam het vloeiend tevoorschijn en verdween ook weer vloeiend.Ieder menu ging zo op en weer dicht. Nu heb ik op mijn toestel alle instellingen gepluisd maar kan niet vinden hoe je dit kan instellen. Dit zag er erg mooi uit. Wie weet waar deze instelling zit???

Ook krijg ik GPS met geen mogelijkheid aan de praat. Zelfs op een grote open vlakte krijg ik geen GPS fix.
Een gps muis heeft perfecte ontvangst.

Grtzz Trinity
Ga naar settings personal themes general selecteer je theme dus waarschijnlijk sound waves en kies voor opties en dan zie je een optie theme effects.
robertwebbe schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:11:
[...]

De term "branded" komt nog uit het verleden, hiermee wordt dan meestal bedoelt dat er een logo op de behuizing staat. Wat er nog wel vaak gebeurd is "customisation", dit betekent dat er een zogenaamde softwarevariant (met eigen productcode) wordt gemaakt waarin bepaalde wijzigingen worden gemaakt. Zo kunnen er onderdelen worden weggelaten (bijvoorbeeld een Messenger client) of juist worden toegevoegd (bijvoorbeeld een andere browser). Ook worden er dan vaak bepaalde instellingen anders gedaan, denk dan bijvoorbeeld met name aan de startpagina of favorieten.

.....
Dat dacht ik al, maar toch word het woord branded ook vaak gebruikt voor de software die er op staat. Het enige wat ik van T mobile kan ontdekken op mijn toestel tot nu toe zijn de bookmarks naar web en walk etc. Ach ja ik wacht wel af.

[ Voor 32% gewijzigd door stormblade32 op 03-03-2009 22:19 ]

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dailymobile.se/forum/index.php?topic=1013.0

Iemand dit al uitgeprobeerd ?

Ik kom er niet helemaal uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ik ga het liever niet proberen.. Trouwens vind ik het menu niet eens zo langzaam... :s

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic