Ik krijg maar geen gps signaal, heb al geprobeerd met a-gps, werkte ook niet. Iemand tips?
Dit lijkt te werken, tenminste voor Bounce en dat racing spel dat erop staat. Veel hogere framerate, tenzij het inbeelding is. Het menu is even snel gebleven en dat is ook prima zo.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:54:
http://dailymobile.se/forum/index.php?topic=1013.0
Iemand dit al uitgeprobeerd ?
Ik kom er niet helemaal uit
@petitlowie, je moet een dataverbinding hebben en toelaten voor het gebruik van AGPS. Hij downloadt van de Nokia-server de ephemeriden (niet elke keer) plus gebruikt gsm-mast-triangulatie (waarvoor ook dataverbinding nodig is) om je positie te bepalen.
Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk vind ik voor de rode 5800 deze Black n Red theme op gallery.mobile9.com een erg mooie.
Enkele iconen zijn nog standaard, maar dat is voor zover ik kon zien in alle themes (nog) zo.
Edit: link naar de bouwer http://www.mahunyal.com waar naast deze ook een blauwe versie staat.
Edit: link naar de bouwer http://www.mahunyal.com waar naast deze ook een blauwe versie staat.
[ Voor 19% gewijzigd door Hakkie op 04-03-2009 10:29 ]
Verwijderd
In juli loopt mij contract af. Dus kan eind Maart mijn contract verlengen.
Maar nu zit ik te twijfelen of ik voor de 5800 of toch nog even wacht op de N97.
Is die N97 veel beter dan de 5800?
Maar nu zit ik te twijfelen of ik voor de 5800 of toch nog even wacht op de N97.
Denk je dat wij dat weten, als de Nokia N97 nog niet uit is? Wat je zelf al kon vinden met de zoekopdracht: "n97 + specs":Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:38:
Zoals het er nu naar uit ziet is waarschijnlijk de 'processor' beter, het geheugen (32 GB intern en extern nog plaats voor MicroSDHC) en de Nokia N97 heeft een vast QWERTY keyboard. De displayresolutie en het display zijn hoogstwaarschijnlijk hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 04-03-2009 10:54 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe jij je software hebt kunnen updaten. Ik heb nl. ook een Duits toestel en tevergeefs het volgende geprobeerd:RaZZle1 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:10:
Inmiddels m'n 'duitse' 5800 naar V 20.0.012 geupdate.
Was ook blij met die laatste versie van Garmin. Werkt perfect!![]()
Voor het speakerprobleempje ben ik vandaag eens langs een Nokia Service Center in de buurt gereden.
Die was nog niet bekend met het probleem, maar na wat uitzoekwerk hebben ze de onderdelen besteld en wordt het gewoon netjes vervangen als ze binnen zijn.
- updaten via het toestel zelf ("geen updates gevonden")
- updaten via OVI
- updaten via PC Suite (Software Updater 1.4.85 en)
Op mijn Vista laptop kreeg ik telkens de melding "essentiele software onderdelen ontbreken". Zelfs wanneer ik mijn E61i wil updaten. Vervolgens op laptop met XP Pro, maar daar krijg ik de melding "unable to find phone", terwijl deze dus wel verbonden is en herkend wordt door PC Suite. Dezelfde melding als de telefoon via datakabel is aangesloten....
Wellicht dat jij het verlossende antwoord hebt
Ik denk dat het ook redelijk van je budget af hangt.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:38:
Ik had mijn 5800 voor 14 euro bij m'n verlenging.
Ik denk dat ik voor een n97 (even afgaande van de prijzen van bijvoorbeeld de n96 enzo) al snel 2 tot 3 honderd euro had moeten betalen.
Waarschijnlijk is de N97 wel beter (heeft natuurlijk zowiezo betere specs, en zit in een hoge segment), maar je betaald er ook wel voor.
Er staat een filmpje op de 5800, waarin de basics worden uitgelegd. De icons waarop je kan klikken op het beginscherm. Daar leggen ze ook uit dat je snel bluetooth aan kan klikken en wifi bereik kan checke.. Ze zeggen dat het net boven de datum is als je erop klikt.. Bij mij komt het niet, enige wat ik kan opvragen op het beginscherm is de datum/tijd, profielen.
Iemand die weet hoe ik dit kan instellen?
Iemand die weet hoe ik dit kan instellen?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Je moet op de lege ruimte naast je batterij status klikken om het connectiviteit menu te zien.
Owja.. Dan krijg je een vakje te zien met de tijd en zo'n verbindingsicoontje.. Thanks!Flipke84 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:36:
Je moet op de lege ruimte naast je batterij status klikken om het connectiviteit menu te zien.
Verwijderd
Oke, Ja 200 tot 300 is weer teveel van het goede. denk dat het dan de 5800 wordt.Cryothic schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:21:
[...]
Ik denk dat het ook redelijk van je budget af hangt.
Ik had mijn 5800 voor 14 euro bij m'n verlenging.
Ik denk dat ik voor een n97 (even afgaande van de prijzen van bijvoorbeeld de n96 enzo) al snel 2 tot 3 honderd euro had moeten betalen.
Waarschijnlijk is de N97 wel beter (heeft natuurlijk zowiezo betere specs, en zit in een hoge segment), maar je betaald er ook wel voor.
Ik zit me weer eens aan Nokia te ergeren (het toestel is overigens fantastisch) dat ze weer een product op de markt brengen, zonder dat ze alle eigen software af hebben. Ik ben dringend toe aan internet radio, maar die is weer eens niet verkrijgbaar voor de 5800. een jaar geleden had ik hetzelfde probleem met m'n N81.
Hier staat tekst
Precies gewoon Streamen. Ik woon in Duitsland maar luister lekker mijn eigen Belgische Radio 1 over Streaming. Wel kan ik je aanraden het over 3G te doen ipv WLan, anders (en zeker in combinatie met je speakers aan) is je batterij over een paar uurtjes leeg.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:12:
Ik zit me weer eens aan Nokia te ergeren (het toestel is overigens fantastisch) dat ze weer een product op de markt brengen, zonder dat ze alle eigen software af hebben. Ik ben dringend toe aan internet radio, maar die is weer eens niet verkrijgbaar voor de 5800. een jaar geleden had ik hetzelfde probleem met m'n N81.
Verwijderd
Ik voel geen verschil maar dat komt vast doordat ik het niet goed heb uitgevoerd ik zit vast met het volgende punt .bluppfisk schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:23:
[...]
Dit lijkt te werken, tenminste voor Bounce en dat racing spel dat erop staat. Veel hogere framerate, tenzij het inbeelding is. Het menu is even snel gebleven en dat is ook prima zo.
@petitlowie, je moet een dataverbinding hebben en toelaten voor het gebruik van AGPS. Hij downloadt van de Nokia-server de ephemeriden (niet elke keer) plus gebruikt gsm-mast-triangulatie (waarvoor ook dataverbinding nodig is) om je positie te bepalen.
Ik maak die 2 taken aan en dan ga ik terug naar mijn agenda dan zie ik die 2 taken op mijn agenda en dan komt het punt met task view dat snap ik dus niet .
Misschien dat je me daarmee kunt helpen want iedereen is er positief over
maar je kant toch ook gewoon lekker fm radio luisteren of heb ik het mis?Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:12:
fm radio komt hier niet lekker binnen (iig niet 3FM). Ik kan lekker streamen met m'n WnW abbo, maar d'r moet wel een geschikte applicatie zijn, en die is er volgens mij nog niet. Nokia Internet Radio voor bijvoorbeeld de N95 ofzo werkt niet op de telefoon. Op dit moment heb ik Mobbler maar geinstalleerd, maar dat is geen radio, maar op zich wel relaxte streaming muziek
Hier staat tekst
Realplayer streamt. En je muziekspeler streamt ook. Van zodra je in je webbrowser een internetlink naar een stream opent (pakweg http://mp3.streampower.be/radio1-high.mp3), start hij de muziekspeler en begint te streamen. Makkelijk zat.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:08:
fm radio komt hier niet lekker binnen (iig niet 3FM). Ik kan lekker streamen met m'n WnW abbo, maar d'r moet wel een geschikte applicatie zijn, en die is er volgens mij nog niet. Nokia Internet Radio voor bijvoorbeeld de N95 ofzo werkt niet op de telefoon. Op dit moment heb ik Mobbler maar geinstalleerd, maar dat is geen radio, maar op zich wel relaxte streaming muziek
Ja, en dan?
Bij mij laad ie die player (windows media?) niet.
@ Vis: Zoek jij ooit weleens iets op voordat je hier met die vragen komt? Zijn niet echt hersenkrakers waar jij mee komt. Staan ook gewoon in de handleiding! 3,5 g staat ook bij bluetooth, zoek anders even.
@ Sjaak: Ben het helemaal met je eens! Veel te weinig software. Vind het verre van "makkelijk zat". Gewoon internet radio. Gebruik ook een bluetooth headset en wil weleens van kanaal veranderen.
@ Sjaak: Ben het helemaal met je eens! Veel te weinig software. Vind het verre van "makkelijk zat". Gewoon internet radio. Gebruik ook een bluetooth headset en wil weleens van kanaal veranderen.
Heb hem nu enkele dagen en ben echt onwijs tevreden erover 
Het onscreen qwerty tobo vind ik zelfs sneller en prettiger werken als die van mijn
E-Ten M800
Nu alleen nog wachten op een mooie geintregeerde threaded sms en widgets op het startscherm
Het onscreen qwerty tobo vind ik zelfs sneller en prettiger werken als die van mijn
E-Ten M800
Nu alleen nog wachten op een mooie geintregeerde threaded sms en widgets op het startscherm
ooh dat vind ik wel jammer... dat is iets wat altijd makkelijk is... als het werkt.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:08:
ik weet niet of iik met vodafone onbeprekt kan streamen.. maja anders gooi ik mijn geheugenkaartje wel vol.^_^
Verwijderd
Ik zit nu op nederland.fm op mij telefoon ik druk bijvoorbeeld op qmusic dan komt er in de midden van de scherm geen media speler maar klik hier om naar qmusic.nl te gaan
Voor mijn werk ben ik nu ook zo'n 5800 aan het testen en hij bevalt goed. Wel valt me op dat Galerij geen mappen met video's en foto's laat zien en dat je bij b.v. het toevoegen van een foto aan een contact ook geen mappen kan kiezen. Alle foto's worden meteen getoond. Dit is vrij irritant aangezien er 500+ foto's op de telefoon staan. Zie ik een optie over het hoofd of is het wachten op een goede fotoviewer?
Ad maiorem black_eye gloriam
een paar pagina's terug is een linkje gepost naar een imageviewer van een third-party. Schijnt ook meteen een stuk sneller te werken. Geen idee of je maps-gewijs images kunt bekijken though.
Hier staat tekst
Verwijderd
Zo heb de gsm vandaag teruggebracht naar een nokia care point. Altijd leuk 1 dag na ontvangst
Hopenlijk krijg ik gewoon een nieuwe
Hopenlijk krijg ik gewoon een nieuwe
Weet iemand wanneer de geimporteerde duitse versie de firmware 2.0 update beschikbaar krijgt? Die productcode wijzigen is een beetje vervelend, aangezien ik vista 64 bit draai... Of heeft iemand daar een oplossing voor?
Dat ging om PhotoFlow, en ook PhotoFlow laat helaas geen mappenstructuur zien.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:57:
een paar pagina's terug is een linkje gepost naar een imageviewer van een third-party. Schijnt ook meteen een stuk sneller te werken. Geen idee of je maps-gewijs images kunt bekijken though.
Ik ben ook wel op zoek naar een oplossing hiervoor, want dit werkt niet lekker.
PriveFoto's, Wallpapers, Contacts, allemaal in 1 scherm.
Ik heb zelf ook een Duitse versie, en heb hem kunnen updaten via USB/ Nokia Software Updater. Dit tewijl de updater op de mobiel(OTA) zelf stug bleef volhouden dat er geen update is.Nollekeuh schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:07:
Weet iemand wanneer de geimporteerde duitse versie de firmware 2.0 update beschikbaar krijgt? Die productcode wijzigen is een beetje vervelend, aangezien ik vista 64 bit draai... Of heeft iemand daar een oplossing voor?
"Non scholae sed vitae discimus"
Ik heb wel een map gemaakt in de gallery scherm en mijn filmpjes daarin versleept. Dus je kan wel mappen maken. Maar echt user friendly ging het niet.Cryothic schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:27:
[...]
Dat ging om PhotoFlow, en ook PhotoFlow laat helaas geen mappenstructuur zien.
Ik ben ook wel op zoek naar een oplossing hiervoor, want dit werkt niet lekker.
PriveFoto's, Wallpapers, Contacts, allemaal in 1 scherm.
Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
Ik heb vandaag de Nokia 5800 gekocht als los toestel bij de Mediamarkt. Nu probeer ik hem te updaten via USB met de Nokia Software Updater, maar elke keer als ik dat probeer valt al snel de telefoon uit. Ik moet dan de batterij en alle kabels verwijderen voordat ik het toestel opnieuw kan opstarten. Daarna kan ik in de updater voor Retry kiezen, maar dan geeft ie al snel aan dat de update mislukt is.
Hebben meer mensen die probleem, en weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik wil namelijk wel graag kunnen updaten. Ik draai Vista 64 bit btw.
Ook updaten OTA heb ik nog niet voor elkaar kunnen krijgen, toestel geeft dan aan dat er geen update beschikbaar is.
Hebben meer mensen die probleem, en weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik wil namelijk wel graag kunnen updaten. Ik draai Vista 64 bit btw.
Ook updaten OTA heb ik nog niet voor elkaar kunnen krijgen, toestel geeft dan aan dat er geen update beschikbaar is.
Klaar voor de steroorlogen?
Probeer eens een andere pc. Of probeer de software opnieuw te installeren
Of naar een Nokia Servicepunt, voordat je straks een dode 5800 hebt die dan alsnog weg moet.
Het toestel gaat sowieso uit tijdens het updaten. Na een paar min gaat het pas weer aan? Staat ook als notice aangegeven als je het toestel update. Of heb je daadwerkelijk gewacht tot de Software Updater een error geeft?Luuk-Online schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:22:
Ik heb vandaag de Nokia 5800 gekocht als los toestel bij de Mediamarkt. Nu probeer ik hem te updaten via USB met de Nokia Software Updater, maar elke keer als ik dat probeer valt al snel de telefoon uit. Ik moet dan de batterij en alle kabels verwijderen voordat ik het toestel opnieuw kan opstarten. Daarna kan ik in de updater voor Retry kiezen, maar dan geeft ie al snel aan dat de update mislukt is.
ID4.1M Honey Yellow
Ik heb de volledige versie van Garmin Mobile XT for Symbian S60 3rd Edition 5.00.30 gevonden.renelma schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:20:
[...]
Ik heb dezelfe versie als jou + update.
Hoe heb je Garmin geinstalleerd?
Moet je eerst een volledige installeren en daarna een update?
Ik heb al zitten zoeken maar kan nergens een juist antwoord vinden
Ik hoefde verder niks te updaten; mapjes kopiëren en .sis bestandje uitvoeren. (En vervolgens nog wat kleine aanpassinkjes
Ik heb het eigenlijk niet eens geprobeerd om via het toestel zelf of via OVI te updaten.A-HARUN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:05:
[...]
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe jij je software hebt kunnen updaten. Ik heb nl. ook een Duits toestel en tevergeefs het volgende geprobeerd:
- updaten via het toestel zelf ("geen updates gevonden")
- updaten via OVI
- updaten via PC Suite (Software Updater 1.4.85 en)
Op mijn Vista laptop kreeg ik telkens de melding "essentiele software onderdelen ontbreken". Zelfs wanneer ik mijn E61i wil updaten. Vervolgens op laptop met XP Pro, maar daar krijg ik de melding "unable to find phone", terwijl deze dus wel verbonden is en herkend wordt door PC Suite. Dezelfde melding als de telefoon via datakabel is aangesloten....
Wellicht dat jij het verlossende antwoord hebt
Nadat ik hier op GoT had gelezen dat voor de duitse versie ook een update beschikbaar was heb ik m'n 5800 aan PC Suite gehangen en via de Software Updater (weet ff niet welke versie ik heb, zit op werk) de beschikbare update gevonden.
Heb je wel de laatste versie van PC Suite en Software Updater van de Nokia site gehaald?
Ik heb echt gewacht tot de Updater een error geeft. Het toestel lijkt dan helemaal doet, maar de updater geeft aanwijzingen om het weer aan de praat te krijgen (kabels en accu eruit, dan in specifieke volgorde weer aansluiten), waarna je de update kunt vervolgen. Maar ook dan krijg ik een nieuwe foutmelding.ReseT schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:01:
[...]
Het toestel gaat sowieso uit tijdens het updaten. Na een paar min gaat het pas weer aan? Staat ook als notice aangegeven als je het toestel update. Of heb je daadwerkelijk gewacht tot de Software Updater een error geeft?
Geen bekend probleem dus? Hoop niet dat het aan het toestel ligt...
Zal het nog eens op een andere PC proberen, maar die heb ik zo niet voorhanden. Jammer dat de Updater niet op Mac werkt.
Heb je ook de laatste versie van de Sofware Updater?Luuk-Online schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 01:08:
[...]
Ik heb echt gewacht tot de Updater een error geeft. Het toestel lijkt dan helemaal doet, maar de updater geeft aanwijzingen om het weer aan de praat te krijgen (kabels en accu eruit, dan in specifieke volgorde weer aansluiten), waarna je de update kunt vervolgen. Maar ook dan krijg ik een nieuwe foutmelding.
Geen bekend probleem dus? Hoop niet dat het aan het toestel ligt...
Zal het nog eens op een andere PC proberen, maar die heb ik zo niet voorhanden. Jammer dat de Updater niet op Mac werkt.
Ik zou niet al teveel meer proberen als het op een andere PC ook niet lukt, maar gewoon ff langs een Nokia Service Center gaan. Better safe than sorry..
Loop je met fring niet tegen de beperkingen van je internet bundel aan (bij de meeste providers dan) als je er mee wilt bellen (tenzij je wifi gebruikt)? Sowieso lijkt met het programma wel handig om te chatten....Furrr schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:56:
Ter infromatie:
http://www.fring.com/blog/?p=872
Eindelijk!!!!
Verwijderd
bij mij ging het ook steeds fout, totdat ik de batterij er een keer uithaalde, en opnieuw aansloot. toen liep het als een treinRaZZle1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 01:20:
[...]
Heb je ook de laatste versie van de Sofware Updater?
Ik zou niet al teveel meer proberen als het op een andere PC ook niet lukt, maar gewoon ff langs een Nokia Service Center gaan. Better safe than sorry..
Hangt af van wat voor bundel je gebruikt, zeker? Ik heb gisteren even geprobeerd met fring over skype te bellen naar een mobieltje in België. Er zat wel heel wat delay op (hoewel ik perfecte 3G ontvangst had, wel geen 3,5G).Walkman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:09:
[...]
Loop je met fring niet tegen de beperkingen van je internet bundel aan (bij de meeste providers dan) als je er mee wilt bellen (tenzij je wifi gebruikt)? Sowieso lijkt met het programma wel handig om te chatten....
voor de mensen die problemen hebben met het bereik van de nokia (icm tmobile)
netwerkinstellingen > op gsm zetten en niet 3g
Bespaart ook nog eens batterijjustjermaine schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:09:
Maar wat zijn dus de echte voordelen van 3,5G?
(veel) sneller internet, mocht je daarvoor een abo hebben.
Hier staat tekst
Ik heb het T-Mobile standaard voor 9.95 extra in de maand.Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:00:
(veel) sneller internet, mocht je daarvoor een abo hebben.
Gewoon onbeperkt toch?
Dat is toch geen optie? je koopt toch niet zo'n toestel om te mailen en internetten met gsm snelheid.justjermaine schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:09:
Zijn dit problemen dat met een 3g verbinding er niet gebeld kan worden en jezelf ook niet bereikbaar bent, ondanks een goed bereik? Hetzelfde geldt ook voor web&walk met internetten.
Verwijderd
Daar klopt niks van ik heb meestal 3.5g als ik dual aan heb batterij gaat misschien wel wat eerder leeg maar je hebt veel sneller internet .justjermaine schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:09:
Trouwens opera mini 4.237 voor de nokia 5800 is echt stukken sneller alleen jammer dat je nog niet youtube op kan kijken maar voor de rest is die echt super .
Voor de mensen die niet weten hoe je dat virtual buttons kunt uitschakelen moet je het volgende doen
application manager, chose opera and then options, there you can turn of the virtual nav buttons
Klopt waarschijnlijk wel. Er zijn veel meer GSM-masten dan UMTS-antennes, dus zul je beter bereik hebben als je enkel op GSM werkt. Positiebepaling adhv. het netwerk werkt ook beter doordat er meer antennes zijn, zo kun je je positie soms tot op een paar tientallen meter precies berekenen zonder GPS. Moet je wel de voordelen van 3G missen.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:16:
[...]
Daar klopt niks van ik heb meestal 3.5g als ik dual aan heb batterij gaat misschien wel wat eerder leeg maar je hebt veel sneller internet .
Verwijderd
dacht juist dat GSM groter bereik had en dat er meer umts antennes nodig zijn voor eenzelfde dekking...bluppfisk schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:57:
[...]
Klopt waarschijnlijk wel. Er zijn veel meer GSM-masten dan UMTS-antennes, dus zul je beter bereik hebben als je enkel op GSM werkt. Positiebepaling adhv. het netwerk werkt ook beter doordat er meer antennes zijn, zo kun je je positie soms tot op een paar tientallen meter precies berekenen zonder GPS. Moet je wel de voordelen van 3G missen.
vinden jullie trouwens de 5800 een echte tweaker telefoon of issie wel best gebruiksvriendelijk? ik heb ook een keer ergens iets gelezen dat symbian het meest ongebruiksvriendelijke telefoon besturingssysteem is... wat vinden jullie?
verder is er nog niet zo heel veel 3rd party software te verkrijgen. ik vraag me zelf af of dat nog wel echt zo 123 komt. enig idee?
[...]
Heb je wel de laatste versie van PC Suite en Software Updater van de Nokia site gehaald?
[/quote]
Yep, de hele f*ikkerse bende opnieuw geinstalleerd, maar ben er nu klaar mee. Ik zal een NSP opzoeken, maar bij de volgende gsm keuze zal deze ervaring (+ ck-7w problemen) zeker meewegen.
[/quote]
Yep, de hele f*ikkerse bende opnieuw geinstalleerd, maar ben er nu klaar mee. Ik zal een NSP opzoeken, maar bij de volgende gsm keuze zal deze ervaring (+ ck-7w problemen) zeker meewegen.
Verwijderd
Voor gps misschien wel maar voor streamen en internetten vind ik 3g stukken sneller ik heb bijna nooit 3g altijd 3.5g .bluppfisk schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:57:
[...]
Klopt waarschijnlijk wel. Er zijn veel meer GSM-masten dan UMTS-antennes, dus zul je beter bereik hebben als je enkel op GSM werkt. Positiebepaling adhv. het netwerk werkt ook beter doordat er meer antennes zijn, zo kun je je positie soms tot op een paar tientallen meter precies berekenen zonder GPS. Moet je wel de voordelen van 3G missen.
Of de nokia 5800 een echte tweaker telefoon is tjah hangt eraf wat je tweaker noemt je kunt hem zo gebruiksvriendelijk als jij wilt laten maar je kunt er ook veel meer dingen mee doen alleen is de s60v5 nogal een nieuwe OS maar er zijn nu al erg veel leuke apli en games thema's etc..
Haha ik word gelijk aangevallen.
De omzetting naar "GSM" heb ik van een sms én e-mail die ik vanmiddag binnenkreeg van T-Mobile.
Het is zeker geen onzin, ik ben iemand die veel op pad is, test het maar voor een weekje uit en check je bereik.
De omzetting naar "GSM" heb ik van een sms én e-mail die ik vanmiddag binnenkreeg van T-Mobile.
Het is zeker geen onzin, ik ben iemand die veel op pad is, test het maar voor een weekje uit en check je bereik.
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:33:
[...]
Voor gps misschien wel maar voor streamen en internetten vind ik 3g stukken sneller ik heb bijna nooit 3g altijd 3.5g .
Of de nokia 5800 een echte tweaker telefoon is tjah hangt eraf wat je tweaker noemt je kunt hem zo gebruiksvriendelijk als jij wilt laten maar je kunt er ook veel meer dingen mee doen alleen is de s60v5 nogal een nieuwe OS maar er zijn nu al erg veel leuke apli en games thema's etc..
[ Voor 8% gewijzigd door jzoin2 op 05-03-2009 16:01 ]
Ik heb laatst een aantal maps toegevoegd aan de Nokia Maps applicatie, maar helaas lijkt alleen zuid-nederland er in te zitten. Nu heb ik m'n telefoon weer aan de Nokia Maps applicatie gehangen, maar hij laat niet de kaarten die ik al geïnstalleerd heb in het lijstje zien (de telefoon ziet hij wel en installatie kan ik doen). Ligt dat nog aan de geselecteerde USB-modus? Heb 'm in PC Suite modus staan. Of laat de Nokia maps loader nooit zien wat je al geïnstalleerd hebt?
Ik ben dus echt énorm tevreden van die gsm. Ik heb er nu een week ervaring mee en voorlopig is dit by far mijn beste gsm. Ik stond er nogal sceptisch tegenover (zeker omdat ik bang was dat sms'en een stuk trager ging zijn), maar dat blijkt allemaal onterecht.
Het enige waar ik momenteel mij zit is de geluidskwaliteit. Ik hoor mijzelf vaak dubbel en de persoon met wie ik praat klinkt enorm dof. Misschien dat ik daarvoor nog eens aan een sp zal passeren.
Het enige waar ik momenteel mij zit is de geluidskwaliteit. Ik hoor mijzelf vaak dubbel en de persoon met wie ik praat klinkt enorm dof. Misschien dat ik daarvoor nog eens aan een sp zal passeren.
Het UMTS netwerk van T-Mobile is nog lang niet zo goed, als die van KPN en Vodafone, vooral buiten de Randstad zijn er nog (te) veel gaten, wanneer je veel onderweg bent, kom je daar snel achter.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:00:
Hoe bedoel je justjermaine?
Het toestel moet dan meer moeite doen, om contact te houden met een UMTS antenne, of switcht regelmatig van UMTS naar GSM en weer terug, dit kost stroom.
Had problemen met mijn lader. Die wilde niet in mijn toestel blijven en bij een kleine aanraking viel het er al uit. Ik ben toen naar de T-mobile zaak gegaan en ze hebben via de klantenservice een nieuwe naar mij toegestuurd. Vandaag heb ik hem binnen het bleek de Nokia reislader AC-5E te zijn. Echt klein en handig!
Goede service van T-mobile!
Had iemand anders problemen met de lader?
Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
Verwijderd
Heb de telefoon ook ontvangen. Tot dusver heel erg te vreden ben nu me muziek op telefoon aan zetten.
Alleen nu wil ik 3g uitzetten gewoon permanent, 3g is toch alleen voor internet? Ik wil deze uitzetten omdat ik toch geen gebruik maak van internet. Dus weet iemand hoe je dit uitzet?
Ook ben ik nog opzoek hoe ik mac adres van deze telefoon kan achterhalen.
Alleen nu wil ik 3g uitzetten gewoon permanent, 3g is toch alleen voor internet? Ik wil deze uitzetten omdat ik toch geen gebruik maak van internet. Dus weet iemand hoe je dit uitzet?
Ik heb dit ook bij mijn toestel geconstateerd. Wel jammer, ik heb ook ooit een Nokia 6310i gehad, die door zo'n kier telkens vol stof zat na een bepaalde tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:39:
Ik heb wat opgezocht en dit blijkt dus een algemeen voorkomend probleem. De naad van de behuizing is rechtsboven net iets teveel open waardoor er licht naar buiten schijnt.
Nog meer mensen die hier last van hebben?
*warez*
[ Voor 92% gewijzigd door pven op 05-03-2009 21:23 ]
Ik heb hier ook last van, ja.Jumpman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:52:
[...]
Ik heb dit ook bij mijn toestel geconstateerd. Wel jammer, ik heb ook ooit een Nokia 6310i gehad, die door zo'n kier telkens vol stof zat na een bepaalde tijd.
Nog meer mensen die hier last van hebben?
Verwijderd
dat heb ik ook gedaan, maar de nieuwe is net zo dof. Denk dus dat het in de soort speakers zit of sw-matig (en hopende dan op een update)Nieker schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:10:
Ik ben dus echt énorm tevreden van die gsm. Ik heb er nu een week ervaring mee en voorlopig is dit by far mijn beste gsm. Ik stond er nogal sceptisch tegenover (zeker omdat ik bang was dat sms'en een stuk trager ging zijn), maar dat blijkt allemaal onterecht.
Klopt ja, een aantal pagina's terug heb ik dit ook vermeld. Ik vind het echt jammer, mocht er nu water (regendruppels) invallen o.i.d. kan dat toch nooit goed zijn?
Misschien dat andere frontjes dit afdekken..
Ik denk dat ik ook een 'nieuwe' Nokia 5800 XM heb (zonder speaker issue), het viel mij ook al op dat deze veel 'doffer' klonk als mijn Nokia N95.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:00:
[...]
dat heb ik ook gedaan, maar de nieuwe is net zo dof. Denk dus dat het in de soort speakers zit of sw-matig (en hopende dan op een update)
Ja die van mij klinkt ook doffer dan andere telefoons inderdaad, op zich niet erg, maar het valt wel op. (overigens is die van mij 100% zeker een 'nieuwe')Jumpman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:32:
[...]
Ik denk dat ik ook een 'nieuwe' Nokia 5800 XM heb (zonder speaker issue), het viel mij ook al op dat deze veel 'doffer' klonk als mijn Nokia N95.
Bij onze WiFi enabled Nokia's en SE's staat het MAC (WLAN) adres op de sticker op de doos en ook nog eens in het toestel zelf, op de sticker onder de batterij.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:51:
Ik neem aan, dat dat bij de 5800XM ook wel het geval zal zijn.
Je kunt ook gewoon even *#MAC0WLAN#(= *#62209526#) intoetsen en je krijgt het Mac-adres van je Nokia. Er staat ook een code op de sticker bij de batterij , achter WLAN:, maar die code is langer dan het Mac-adres, dus het makkelijkste is gewoon die code even intoetsen.MarlyS schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:05:
[...]
Bij onze WiFi enabled Nokia's en SE's staat het MAC (WLAN) adres op de sticker op de doos en ook nog eens in het toestel zelf, op de sticker onder de batterij.
Ik neem aan, dat dat bij de 5800XM ook wel het geval zal zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Cadezo op 06-03-2009 00:13 ]
Verwijderd
Ik heb dus net de wachtwoord van mijn buurman se wifi router gekregen maar dan ben ik ermee verbonden en ga ik naar een adres zegt die geen reactie van gateway moet ik iets instellen of zo ?
Ik dacht dus eerst ook dat de aansluiting van de lader niet goed paste.stormblade32 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:49:
Had problemen met mijn lader. Die wilde niet in mijn toestel blijven en bij een kleine aanraking viel het er al uit. Ik ben toen naar de T-mobile zaak gegaan en ze hebben via de klantenservice een nieuwe naar mij toegestuurd. Vandaag heb ik hem binnen het bleek de Nokia reislader AC-5E te zijn. Echt klein en handig!
Je moet hem even wat harder erin drukken dan klikt hij vast.
Die kleine lader geeft misschien wel minder stroom wat het opladen weer langer laat duren.
De orginele lader is rond de 890 mah en die kleine laders vaak rond de 380 mah.
De kleine lader, die je bedoelt, is waarschijnlijk de AC-3E, die is 350 mA, en zit tegenwoordig bij de meeste Nokia's in de verpakking.
De bovengenoemde AC-5E is zelfs nog kleiner, maar wel 800mA, dit is de standaard meegeleverde lader van bijv. de N95 en N95 8GB.
De bovengenoemde AC-5E is zelfs nog kleiner, maar wel 800mA, dit is de standaard meegeleverde lader van bijv. de N95 en N95 8GB.
Ik geloof dat de standaard lader van de 5800 890mA is, en de AC-5E is 800mA.
Dat verschil is dus niet zo groot.
Ik had hem al gekocht voor ik de 5800 kreeg, en het werkt prima.
Ik heb trouwens ook een beetje problemen met geluid. Inderdaad erg dof klinkend geluid.
Ik hoop dat het software is, en anders ga ik over een maandje of zo wel even langs een servicepunt.
Dat verschil is dus niet zo groot.
Ik had hem al gekocht voor ik de 5800 kreeg, en het werkt prima.
Ik heb trouwens ook een beetje problemen met geluid. Inderdaad erg dof klinkend geluid.
Ik hoop dat het software is, en anders ga ik over een maandje of zo wel even langs een servicepunt.
Z-machine OriginID: JaccoW
Ik heb dat ook wel eens heel af en toe, al mijn wifi thuis uitvalt. Aangezien ik er vanuit ga dat je buurman zijn wifi wel aan heeft staan, zou het misschien kunnen zijn dat de router alleen bekende Mac-adressen toegang verleent. Dat zou je dus even kunnen navragen bij je buurman en dan kan hij eventueel jou Mac-adres toevoegen, als dat inderdaad van toepassing is.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 01:14:
Ik heb dus net de wachtwoord van mijn buurman se wifi router gekregen maar dan ben ik ermee verbonden en ga ik naar een adres zegt die geen reactie van gateway moet ik iets instellen of zo ?
Onder instellingen -> Connectiviteit -> Netwerk -> Netwerkmodus. Daar Dual mode vervangen door GSM. Dat schakelt 3G uit.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:51:
Ik heb mijn 5800 sinds gister, maar het valt mij op dat hij geen respons geeft wanneer ik een sms krijg. Geen tril/toon/envelopje icoon terwijl dat allemaal echt aanstaat in het profiel algemeen en dat is ook ingeschakeld.
Wie oh wie weet wat ik fout doe?
ik heb vandaag mijn telefoon binnen. ik vind hem erg snel, reageert over het algemeen goed.. soms zit ik mijn mijn vinger in een menu keuze in plaats van de scroll bar maar, ik moet dan ook allemaal nog even wennen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 01:14:
Helaas kan ik er nog nog mee bellen omdat mijn nummer geporteerd wordt over een tijdje, maar ik kan wel in het menu en van alles checken. hij geeft alleen iedere keer aan aan registratie sim-kaart mislukt is, maar dat zal wel zijn door dat ie nog niet geactiveert is.
nu heb ik mijn MAC adress aan mijn netwerk toegevoegd, omdat het mac beveiligd is. Ik krijg gewoon een verbinding maar als ik er mee probeer te browsen zegt ie ook bij mij geen reactie van gateway?
ik neem aan dat ik er wel via mijn wlan mee kan internetten zonder dat mijn simkaart geactiveert is om er mee te bellen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jor_den op 06-03-2009 15:14 ]
Dat klopt je kan er gewoon mee internetten via WLAN, dat heeft inderdaad niets te maken met je simkaart, dat zou zelfs nog zonder simkaart kunnen.Jor_den schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:10:
[...]
ik neem aan dat ik er wel via mijn wlan mee kan internetten zonder dat mijn simkaart geactiveert is om er mee te bellen?
Verder alles goed ingesteld wat betreft WLAN?
Verwijderd
Ik vindt hem wel een leuke toestel, moet effe er aan wenne,
maar om filmpjes te kyke op internet wordt er gevraagd naar flash player..
Weet iemand of flash player voor nokia 5800 uit is?
En waar ik hem kan downloade ?
Trouwens met de speakerproblemen, bedoelen ze toch gewone luidspreker, als je aan het prate bent ?
Ik hoor hem heel zacht.. ik denk dat mijn telefoon dat probleem ook heeft..
maar om filmpjes te kyke op internet wordt er gevraagd naar flash player..
Weet iemand of flash player voor nokia 5800 uit is?
En waar ik hem kan downloade ?
Trouwens met de speakerproblemen, bedoelen ze toch gewone luidspreker, als je aan het prate bent ?
Ik hoor hem heel zacht.. ik denk dat mijn telefoon dat probleem ook heeft..
ahha zonder sim? nog niet geprobeert.. normaal gesproken had je altijd wel een sim nodig om in het menu te komen.Cadezo schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:21:
[...]
Dat klopt je kan er gewoon mee internetten via WLAN, dat heeft inderdaad niets te maken met je simkaart, dat zou zelfs nog zonder simkaart kunnen.
Verder alles goed ingesteld wat betreft WLAN?
*
Goeie hint! tx, ahha.. er was blijkbaar een instelling veranderd, kon met mijn andere telefoon ook niet meer connecten.
Opgelost! :-)
[ Voor 38% gewijzigd door Jor_den op 06-03-2009 15:56 ]
Als je hem zonder sim aanzet, gaat hij gewoon over in Offline-mode. Dan heb je verder alle functionaliteit nog, zoals WLAN/muziek/camera, alleen natuurlijk het bellen e.d. niet meer.Jor_den schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:55:
[...]
ahha zonder sim? nog niet geprobeert.. normaal gesproken had je altijd wel een sim nodig om in het menu te komen.
http://www.symbian-freak...._symbian_uiq_platform.htm
opera touch..
kep er veel over gelezen hier.. misschien vinden jullie het wel intressant:-)... ben zelf het een en ander aan applicaties aan het uitzoeken om te installeren
opera touch..
kep er veel over gelezen hier.. misschien vinden jullie het wel intressant:-)... ben zelf het een en ander aan applicaties aan het uitzoeken om te installeren
[ Voor 47% gewijzigd door Jor_den op 06-03-2009 16:52 ]
Was dat geen bugje?aartrost schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:32:
Ik heb mijn 5800 sinds gister, maar het valt mij op dat hij geen respons geeft wanneer ik een sms krijg. Geen tril/toon/envelopje icoon terwijl dat allemaal echt aanstaat in het profiel algemeen en dat is ook ingeschakeld.
Ik krijg trouwens wel een geluidje als ik sms krijg, ik heb gewoon new message 1 of 2 ingesteld.
Oh ja mijn speaker doet het weer, maar kan niet superhard. Dus binnen gaat dat prima, maar als ik buiten ben of in de auto zit, is het een probleem. Nog altijd geen bericht dat de speakertjes binnen zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 06-03-2009 18:01 ]
Vervelende bug dan. Ik heb een klein mp3 bestandje ingesteld maar dat zou geen probleem moeten zijn hoop ik.REDFISH schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:00:
[...]
Was dat geen bugje?
Ik krijg trouwens wel een geluidje als ik sms krijg, ik heb gewoon new message 1 of 2 ingesteld.
Oh ja mijn speaker doet het weer, maar kan niet superhard. Dus binnen gaat dat prima, maar als ik buiten ben of in de auto zit, is het een probleem. Nog altijd geen bericht dat de speakertjes binnen zijn...
het duurde eerst even voordat ik wist hoe de instellingen moesten, maar ik was er achter gekomenaartrost schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:32:
Zet beltoon type op stil
Zet berichtensignaaltoon op iets willekeurigs, maar NIET uit. Je zal deze toon toch niet horen.
Zet trilsignaal aan.
Zorg dat je telefoon niet aan de oplader zit (trilsignalen werken dan niet bij nokia's)
Dan zou alles moeten werken.
Succes verder
Ik heb sinds gister een Nokia 5800 via Telfort. De softwareversie is V 11.0.008 en bij de aangepaste versie staat er 11.0.008.red.01
Ik vroeg met af wat de laatste softwareversie is voor de nederlandse toestellen. En als ik mijn telefoon probeer te updaten met Nokia Software Updater geeft die aan dat hij geen telefoon kan vinden, terwijl er wel rechtsonderin komt te staan dat mijn telefoon is geconnect met de pc. Ook bij de Nokia PC Suite geeft die aan dat er geen telefoon is aangesloten. Ik heb hem op profiel Algemeen staan en op PC suite. Kan iemand me misschien helpen?
PS: Vinden jullie de trilfunctie ook zo zacht? Ik voel hem bijna niet. Kan je dit nog harder instellen?
EDIT: Ik heb de Updater opnieuw geinstalleerd en nu is hij bezig met updaten naar versie 20.0.012. Nu wil ik alleen nog meer weten over de trilfunctie.
Ik vroeg met af wat de laatste softwareversie is voor de nederlandse toestellen. En als ik mijn telefoon probeer te updaten met Nokia Software Updater geeft die aan dat hij geen telefoon kan vinden, terwijl er wel rechtsonderin komt te staan dat mijn telefoon is geconnect met de pc. Ook bij de Nokia PC Suite geeft die aan dat er geen telefoon is aangesloten. Ik heb hem op profiel Algemeen staan en op PC suite. Kan iemand me misschien helpen?
PS: Vinden jullie de trilfunctie ook zo zacht? Ik voel hem bijna niet. Kan je dit nog harder instellen?
EDIT: Ik heb de Updater opnieuw geinstalleerd en nu is hij bezig met updaten naar versie 20.0.012. Nu wil ik alleen nog meer weten over de trilfunctie.
[ Voor 18% gewijzigd door Amiet01 op 06-03-2009 20:15 . Reden: Probleem verholpen ]
Master_A
jah ik heb sinds vandaag mijn telefoon van vodaphone. versie 11.0.008 en nog een aangepaste waarschijnlijk door vodafone zelf.. las ik eerder.
iemand enig idee of er voor provider aangepaste telefoons updates komen?
Update na hierboven: hhm mijne nog niet, maar ik schrijf me in bij my nokia, en wacht wel op bericht:-)
iemand enig idee of er voor provider aangepaste telefoons updates komen?
Update na hierboven: hhm mijne nog niet, maar ik schrijf me in bij my nokia, en wacht wel op bericht:-)
[ Voor 20% gewijzigd door Jor_den op 06-03-2009 20:52 ]
Heb ik ook gehad met mijn thuis netwerk. Bij anderen deed ie het gewoon normaal. Moest alles handmatig instellen. Het ip adres subnetmask gateway dns . Daarna werkte hetVerwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 01:14:
Ik heb nu net mn nieuwe 5800 Tube, nu ben ik op zoek naar een fatsoenlijke marble maze ( zo'n spelletje met de accelerometer ) maar ik kan geen goeie vinden, weet iemand waar ik die kan downloaden?
Is er misschien een NOS appilicatie voor de nokia 5800?
Master_A
Op de één of andere manier openen de video's op bijv Youtube niet. Realplayer blijft verbinden en wanneer annuleren wordt ingedrukt de vraag of 'RtspTemp' moet worden opgeslagen.
Internet etc. via wifi werkt verder perfect.
Iemand enig idee???
Internet etc. via wifi werkt verder perfect.
Iemand enig idee???
maar, dat is voor UIQ, niet voor S60.Jor_den schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:52:
http://www.symbian-freak...._symbian_uiq_platform.htm
opera touch..
@Kingaron,
volgens mij gewoon via Download! op je telefoon zelf.
@Wolfmen,
dat is hier al een aantal keer besproken. Scroll even terug naar pagina's rond de 40-42, daar werd het volgens mij besproken..
Dankje! Dat was ik ook nog aan het uitvogelen!Nessie09 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:36:
[...]
het duurde eerst even voordat ik wist hoe de instellingen moesten, maar ik was er achter gekomen
Zet beltoon type op stil
Zet berichtensignaaltoon op iets willekeurigs, maar NIET uit. Je zal deze toon toch niet horen.
Zet trilsignaal aan.
Zorg dat je telefoon niet aan de oplader zit (trilsignalen werken dan niet bij nokia's)
Dan zou alles moeten werken.
Succes verder
Ook met de normale profielen is het gefixed. Een restart deed de trick.
Verwijderd
ik he hem ook binnen echt een super ding alleen waar kan je de firmware code vinden en ik mis nokia maps
Waarschijnlijk bedoel je *#0000#?Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:47:
ik he hem ook binnen echt een super ding alleen waar kan je de firmware code vinden en ik mis nokia maps
Betreft je Maps probleem; wellicht even opnieuw de software flashen via Nokia Software Updater en daarna nog even een harde reset.
Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Als je al applicaties op je geheugenkaart hebt staan, adviseer ik je deze vooraf te verwijderen of nog beter je geheugenkaart vooraf te formateren.
[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 07-03-2009 09:57 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic