Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
robertwebbe schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:55:
[...]

Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Je weet niet hoe blij ik met je ben :>
Ik had een probleem met het wireless van mijn telefoon, na deze reset deed alles het ook weer, ook het schokken bij het spelen van filmpjes is nu over :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Welke navigatiesysteem is tot nu het best/lekkerst werkende op de nokia 5800? Is het de Garmin Mobile XT? En zo ja, welke versie moet ik dan hebben?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:11:
Welke navigatiesysteem is tot nu het best/lekkerst werkende op de nokia 5800? Is het de Garmin Mobile XT? En zo ja, welke versie moet ik dan hebben?
Ik gebruik de Garmin Mobile XT (5.00.30s60.9), ik vind dat het aardig goed werkt. De interne GPS presteert boven verwachting. Het programma zelf is duidelijk genoeg en je kan ook de flitspalen uploaden.

Dus als ik mijn Tom Tom niet bij me heb, kan ik nog altijd zeer goed uit de voeten met XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
hapert het beeld ook wanneer jullie een video willen opnemen?

bij het afspelen doet hij dat weer niet.

is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat nou de licentie betekend bij de navigatie functie? Als deze is verlopen, wat doet hij dan niet meer? :? Ik ging laatst naar Belgie, en toen gaf hij een foutmelding en navigeerde geen route meer. Thuis ging hij iets met de licentie doen op internet, en zonder te betalen had ik ineens weer 62 dagen. 2 dagen later naar Duitsland navigeren was geen probleem meer.

Video's die ik laatst bij een concert opgenomen heb met de 5800:
http://www.youtube.com/watch?v=BWRuqSfxRvs
http://www.youtube.com/watch?v=4X9X5Z8-2pc

Erg goed geluid moet ik zeggen. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:54

Vis

Hehe, iemand dit filmpje al gezien? :)

http://www.youtube.com/watch?v=Z0xyzx8qOaQ

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat eten op tafel moet je niet meer opeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:43:
Kan iemand mij vertellen wat nou de licentie betekend bij de navigatie functie? Als deze is verlopen, wat doet hij dan niet meer? :? Ik ging laatst naar Belgie, en toen gaf hij een foutmelding en navigeerde geen route meer. Thuis ging hij iets met de licentie doen op internet, en zonder te betalen had ik ineens weer 62 dagen. 2 dagen later naar Duitsland navigeren was geen probleem meer.
De licentie is alleen voor de gesproken aanwijzing en de automatische herbereking als je verkeerd rijdt.
Zonder licentie (standaard / gratis bij Nokia Maps) zie je alleen een gearceerde lijn die je zelf moet volgen. Voor voetgangersnavigatie is dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
In welke folder moet je eigenlijk muziek zetten? Wanneer je ze van de computer op de telefoon zet, met USB.
Staat nergens vermeld in het boekje en ook op internet werd ik niet veel wijzer.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:38:
In welke folder moet je eigenlijk muziek zetten? Wanneer je ze van de computer op de telefoon zet, met USB.
Staat nergens vermeld in het boekje en ook op internet werd ik niet veel wijzer.
Ik gebruik daar de PC Suite voor, dan kan je je bestanden gewoon naar het hoofdvenster slepen en komt het automatisch in de juiste mappen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik daar de PC Suite voor, dan kan je je bestanden gewoon naar het hoofdvenster slepen en komt het automatisch in de juiste mappen terecht.
Ik heb nu gevonden waar staat hoe het moet, maar ik kom er niet uit.. Wanneer ik muziek naar het telefoon pictogram sleep in ovi suite, komt er te staan current transfers.. Dat loop dat snel op tot 34/34, maar daarna staat er niets op mijn telefoon. Enig idee wat ik fout doe?
Er komt in de onderste balk waar alle over te zetten nummers te staan ook voor elk nummer een oranje bolletje met een kruisje er in te staan.. Wanneer ik de cursor er boven houdt komt er te staan: Er was een probleem met het overbrengen van dit item.

Heeft het hier iets mee te maken?
5. Als de telefoon vraagt welke modus je wilt, kies je "mediaspeler".

Dit kan ik dus helemaal niet kiezen. Ik kan alleen kiezen voor PC suite, Massaopslag, afbeelding overbrengen en media overdracht. Ik had gekozen voor media overdracht.

Ook kan ik hem niet veilig verwijderen, omdat ie niet bij de apparaten komt te staan.. Is dat erg?

[ Voor 75% gewijzigd door aicaramba op 07-03-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je kunt de muziek neerzetten waar je maar wilt. De muziekbibliotheek moet vervolgens worden vernieuwd, en je muziek staat we in.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:29:
je kunt de muziek neerzetten waar je maar wilt. De muziekbibliotheek moet vervolgens worden vernieuwd, en je muziek staat we in.
Ah, dat werkt inderdaad.

[ Voor 24% gewijzigd door aicaramba op 07-03-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:38
[b][message=3160286
Ik gebruik de Garmin Mobile XT (5.00.30s60.9), ik vind dat het aardig goed werkt. De interne GPS presteert boven verwachting. Het programma zelf is duidelijk genoeg en je kan ook de flitspalen uploaden.
Beetje een stomme vraag, maar hoe installeren jullie dat Garmin? Ik kopieer eerst de bestanden naar de memory card en dan open ik het .sis bestand op de telefoon. Krijg dan keurig soort van installatie en daarna staat er een icoontje bij toepassingen. Als dat open krijg ik echter alleen het Garmin logo te zien voor 2 seconden en dan sluit het weer af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
ik vrees dat je dan alleen de update ervan te pakken hebt.

overigens krijg ik em ook niet aan de praat.. ziet interne gsp niet. maar moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Iemand trouwens opgevallen dat ineens de Download app allemaal Jamba meuk erin heeft gekregen!
Staan overigens wel weer nieuwe programma's bij en ook een catogorie widgets dus het lijkt erop dat Nokia toch widgets voor de 5800 gaat uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nouja zeg. Ik wil me inschrijven bij my nokia ofzo, zodat ik op de hoogte word gehouden van update's. Moet ik onder andere mijn serienummer ingeven. Blijkt dat mijn serienummer al is gebruikt door iemand.

Op de site werken alle drop-down menutjes die ik nodig heb niet, dus een mail sturen naar support is me ook nog niet gelukt.

Heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
spoorweg schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:00:
[...]

Beetje een stomme vraag, maar hoe installeren jullie dat Garmin? Ik kopieer eerst de bestanden naar de memory card en dan open ik het .sis bestand op de telefoon. Krijg dan keurig soort van installatie en daarna staat er een icoontje bij toepassingen. Als dat open krijg ik echter alleen het Garmin logo te zien voor 2 seconden en dan sluit het weer af :?
Ik heb hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Jor_den schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:24:
ik vrees dat je dan alleen de update ervan te pakken hebt.

overigens krijg ik em ook niet aan de praat.. ziet interne gsp niet. maar moet ik nog even uitzoeken.
Ah wat stom van me, bedankt!

Heb je in de instellingen aangegeven dat hij een interne GPS moet gebruiken? Anders kan ie hem inderdaad niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door thys op 07-03-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens bepaalde sites zou het toestel voorzien zijn van office ondersteuning.
Heeft iemand deze al op zn toestel kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:55:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je *#0000#?

Betreft je Maps probleem; wellicht even opnieuw de software flashen via Nokia Software Updater en daarna nog even een harde reset.

Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK

Als je al applicaties op je geheugenkaart hebt staan, adviseer ik je deze vooraf te verwijderen of nog beter je geheugenkaart vooraf te formateren.
*#7780# is volgens mij een softe reset en *#7370# een harde reset. Dit werkt helaas niet bij de Nokia 5800.

Vanaf firmware V. 20.0.012, kun je ook een harde reset uitvoeren door de volgende methode. 5800 uitzetten, [Groen] + [Rode] + [Camera] button ingedrukt houden, daarna toestel aanzetten en de drie buttons ingedrukt houden tot het toestel helemaal gestart is en het (pincode) menu verschijnt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 10:20 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
@ spoorweg: jah maar helaas kan ik dat niet wijzigen:).
@Xpresso: als je naar Download! gaat in het menu kun je bij bij toepassingen een applcatie downloaden wat heet "quickoffice" als het goed is is dat voor word, powerpoint enz.. kun je ook acrobat downen.
@edz_: mag ik vragen wat het verschil is tussen een hard reset en soft reset?

ik heb een vodafone aangepaste firmware.. zou ik die verliezen als ik een hardware reset doe ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jor_den schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:32:
@Xpresso: als je naar Download! gaat in het menu kun je bij bij toepassingen een applcatie downloaden wat heet "quickoffice" als het goed is is dat voor word, powerpoint enz.. kun je ook acrobat downen.
@edz_: mag ik vragen wat het verschil is tussen een hard reset en soft reset?

ik heb een vodafone aangepaste firmware.. zou ik die verliezen als ik een hardware reset doe ofzo?
Nee je vodafone firmware verlies je niet bij een harde reset. De harde reset zorgt er voor dat je 5800 weer in dezelfde staat komt zoals hij uit nieuw uit de doos kwam. Bestanden op het interne geheugen worden gewist, maar bestanden die je op de geheugenkaart gezet hebt blijven wel gewoon staan en deze dien je dus handmatig te verwijderen.

De softe reset, zet dacht ik alleen de fabrieksinstellingen terug.

Ik weet alleen niet of de harde reset methode werkt met de huidige vodafone firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
ah oke goed om te weten als het zover is:D, thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
en zijn er haperingen bekend bij het opnemen van een video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emreorhan schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:35:
en zijn er haperingen bekend bij het opnemen van een video?
Dat had ik wel, vorige maand verdwenen na mijn firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Ik had aangegeven dat ie smsjes op moest slaan op het media-geheugen...
maar toen kreeg ik een sms, en zei die dat het niet kon ofzo, en dat ie toen alles naar het telefoongeheugen had gekopieerd... vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Cryothic schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:31:
Ik had aangegeven dat ie smsjes op moest slaan op het media-geheugen...
maar toen kreeg ik een sms, en zei die dat het niet kon ofzo, en dat ie toen alles naar het telefoongeheugen had gekopieerd... vaag :/
Heb ik ook problemen mee. Had het ook staan dat hij het op me geheugenkaartje dumpte maar ineens zei die ook dat hij op het telefoon geheugen verder ging. Als ik daarna die keuze weer wilde wijzigen kreeg ik ene fout (dacht Systeemfout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
XoReP schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:42:
Iemand trouwens opgevallen dat ineens de Download app allemaal Jamba meuk erin heeft gekregen!
Staan overigens wel weer nieuwe programma's bij en ook een catogorie widgets dus het lijkt erop dat Nokia toch widgets voor de 5800 gaat uitbrengen...
De Mail for Exchange versie zou hetzelfde moeten zijn als die van de Nokia site maar op een of andere manier krijg ik bij degene die ik van de site download problemen dat hij niet meer synct na een paar keer en dat ik dan eerst opnieuw op moet starten. Met de versie van Download! lijkt dat verdwenen te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
hmm.. voor de n97 is er een hele competitie voor die widgets.. http://2009.nseries.com/competition/about.aspx

maar voor de 5800 zou dat wel leuk zijn.. maar of je ze ook op het hoofdscherm kan zetten....?
misschien latere versies als de N97 eenmaal uit is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ robertwebbe ik heb alles gedaan wat je zei.
Maar nokia maps staat er nog steeds niet tussen weet jij een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Gisteren mijn nokia 5800 ook opgehaald , hij komt van bij Mobistar ( Belgie ).
Ik wou hem natuurlijk ook onmiddelijk updaten naar de nieuwste firmware ( nu staat er v 11 .... ) op.
spijtig genoeg ging dit nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dan de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb geprobeerd om wat apps te downloaden die in het download menu staan, maar tot nu toe ben ik alleen maar apps tegen gekomen waar je licensie voor moet kopen. Is dat bij alle apps en games etc. het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:39:
wat is dan de nieuwste firmware?
in de meucktracker zag ik dit staan : 20.0.012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-08 15:56
Ik heb nu ook een 5800, mijn eerste smartphone. Het is een mooi toestel, de interface is een beetje wennen, maar het werkt wel fijn na een tijdje.

Net als sommigen anderen had ik problemen met YouTube. (RtspTemp niet opgeslagen)
Ik kwam er achter dat dit komt door een instelling die ik zelf gedaan heb, het videocentrum heeft namelijk verbinding met het internet nodig, maar als er gevraagd moet worden naar een verbinding werkt het niet.

Ga naar Menu > instellingen > Telefoon > Toepassingsinstellingen > Videocentrum > Verbindingsinstellingen > Netwerkverbinding> Internet.
Dit zou moeten helpen.

Er zijn, zoals eerder ook gezegd, niet zoveel applicaties voor de 5800. Ik heb 2 sites gevonden die er een aantal bij elkaar hebben gezet:
http://symbianworld.org/s...loads-for-nokia-5800-n97/
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
oja, nou doet youtube het ook bij mij! haha

goeie vonst.

overigens maarten007: is nokia maps niet gewoon die applicatie "kaarten" in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jor_den dat zou wel is kunnen ik zal is kijken tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik heb inmiddels ook ervaren dat de mobiele versie van youtube niet werkt met de ingebouwde browser, maar de desktopversie wel. Erg vreemd. Bovenstaand eoplossing werkt bij mij helaas niet, bevestiging vragen zou uit moeten staan maar er wordt alsnog geen verbinding gemaakt. Ik zal er nog een tijdje mee spelen...
De video's in de desktopversie van youtube spelen helaas wel lichtelijk schokkerig af. Het is geen show-stopping schokkerigheid, maar duidelijk minder dan een vloeinde 25 fps, zelfs bij rustige beelden. blijkbaar is de bitrate te hoog voor de 5800.

Opera mini is véél sneller dan de ingebouwde browser, die zich constant verslikt in grotere sites. Jammer dat de flash ondersteuning ontbreekt.

De third party software ondersteuning valt me tot nu toe wel tegen, nokia's strategie van compatibiliteit breken met vorige symbian versies levert maar weinig apps op. Dit terwijl de iphone al1000+apps heeft en android ook al honderden apps heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Soepster op 08-03-2009 17:31 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Jor_den schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:32:
Vreemd, ik kan dat gewoon wijzigen namelijk. Ik moet er alleen nog kaarten opzetten denk ik.

Ik lees dat je ook de Vodafone telefoon hebt. Is het bij jou al wel gelukt om te updaten naar de v20 firmware? Bij mij krijg ik nogsteeds de melding dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
@ soepster, ik doe dit wel via, eerst verbinding maken met mijn netwerk thuis.. en dan via mijn netwerk locatie de browser starten. misschien dat het op een andere manier niet zou lukken? maar wellicht kun je ht proberen.

@ spoorweg: nee idd nog geen update voor onze telefoons.. maar ik heb ook geen haast aangezien ik er pas over 2 maanden mee kan bellen, dan pas loopt mijjn huidige abbonement af haha. en ik ga er vanuit dat deze simlocked is. nog niet geprobeerd maar is toch waarschijnlijk wel zo.
jij kan het wel wijzigen? in het menu van garmin zelf?

ik heb ook een brando screenprotector gekocht. k krijg em volgende week wel binnen. zag er goed uit van iemand die het eerder posten met foto. je hebt ze van 6 euro (eigen merk) en 9 euro van brando. wel de moeite

[ Voor 3% gewijzigd door Jor_den op 08-03-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
De Brando is inderdaad erg fijn. Het is gedoe om het er bubbel en stof vrij op te krijgen zoals met andere protectors, maar je kan hem gewoon verwijderen en het opnieuw proberen. Ik heb nu een aantal mensen met mn telefoon laten spelen en geen van hen had door dat er een screenprotector op mn tube zit.

Het is trouwens erg handig dat de nieuwe firmware de front camera weet te benutten, veel telefoontjes slaan de ondersteuning hiervoor over.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Jor_den schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:45:
@ spoorweg: nee idd nog geen update voor onze telefoons.. maar ik heb ook geen haast aangezien ik er pas over 2 maanden mee kan bellen, dan pas loopt mijjn huidige abbonement af haha. en ik ga er vanuit dat deze simlocked is. nog niet geprobeerd maar is toch waarschijnlijk wel zo.
jij kan het wel wijzigen? in het menu van garmin zelf?
In Garmin:
Tools -> Settings -> System -> Remote GPS
En dan interne GPS selecteren.

Mijn vf abbo gaat ook pas over 3 maanden in. Heb maar bepaalde maatregelen genomen zodat ik hem alvast met mijn oude simkaart kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
maar soepster, gebruik je die camera? ik vind het te ver gaan om die product code te veranderen. ik wacht wel even totdat vodafone met de update komt.. die er neem ik aan wel komt. anders kan ik dat altijd nog doen.

en spoorweg, helaas heb ik daar geen keus. staat alleen externe GPS. (heb em wel nederlands)

[ Voor 18% gewijzigd door Jor_den op 08-03-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

zijn hier ook goede symbian trouble shooters? Na een reset en het terugzetten van de back up heb ik een spook opera browser. Ik zie nog een icoon met een sleuteltje erbij maar opera opent niet en in het overzicht van geinstalleerde bestanden is opera weg. Via de pc suite is opera wel te zien, slechts nul k groot en ook dan niet te verwijderen. Ook een herinstall werkt niet. Waarschijnlijk is opera door de reset verwijderd maar door de back up gedeeltelijk gerestored. Omdat er opera resten in mijn back up staan en ook in nieuw te maken backups zit er volgens mij niets anders op dan alleen data te backuppen, te resetten en vervolgens alle programmas weer in te stellen. Tenzij iemand hier nog iets anders weet.overigens is de vpn app ook weg uit download! Was nl ook weg na reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik heb de mijne ook sinds gister. Maar misschien een knullige vraag wat zijn de absolute musthave software progjes die ik moet hebben?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:55:
Ik heb de mijne ook sinds gister. Maar misschien een knullige vraag wat zijn de absolute musthave software progjes die ik moet hebben?
(ik heb hem niet hoor..) -fring, -opera en dat tekenprogje (http://sw.nokia.com/id/6c...Paint_Example_v1_0_en.zip) :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt mijn garmin die ik op mijn n95 had ook op de 5800? ik krijg hem niet aan de praat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
Stay1ed schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:42:
Ik heb nu ook een 5800, mijn eerste smartphone. Het is een mooi toestel, de interface is een beetje wennen, maar het werkt wel fijn na een tijdje.

Net als sommigen anderen had ik problemen met YouTube. (RtspTemp niet opgeslagen)
Ik kwam er achter dat dit komt door een instelling die ik zelf gedaan heb, het videocentrum heeft namelijk verbinding met het internet nodig, maar als er gevraagd moet worden naar een verbinding werkt het niet.

Ga naar Menu > instellingen > Telefoon > Toepassingsinstellingen > Videocentrum > Verbindingsinstellingen > Netwerkverbinding> Internet.
Dit zou moeten helpen.

Er zijn, zoals eerder ook gezegd, niet zoveel applicaties voor de 5800. Ik heb 2 sites gevonden die er een aantal bij elkaar hebben gezet:
Werkt hier nog niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand een freeware WIFI sniffer programmaatje? Ik baal er een beetje van dat het kanaal van het gevonden netwerk niet standaard getoond wordt. Ik wil dit graag wel hebben om een zo ideaal mogelijk kanaal voor mijn wireless netwerk te kiezen. Ik heb geen laptop dus kan daar niet mee gaan rondlopen.

Oh ja: office support kun je downloaden via download, dan quickoffice kiezen. Editen kost geld.

[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 08-03-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb een klein probleempje. Als ik mn headset in mn tel inplug en muziek luister dan gaat het gewoon goed. Ik heb mijn profiel op stil staan. Als ik een sms krijg dan komt het muziekgeluid ineens uit de speakers en daarna gaat het geluid weer over op mn headset. Dus na 1 trilsignaal van de sms komt het geluid weer uit mn oordopjes. Wie weet wat het probleem is en hoe kan ik die oplossen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Weet iemand ook of het mogelijk is om .ape en .flac af te spelen? dit lijkt me toch een functie die op een Music telefoonn niet mag ontbreken , maar aan de praat gekregen heb ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GPS werkt nog steeds niet. A-GPS staat nu aan, maar wanneer ik bij Kaarten > Opties > Mijn positie doe, dan zie ik de kaart en rechts beneden staat er een tekentje dat precies 4 kleine 4 kantjes zijn die aan elkaar verbonden zijn met daarnaast 0.0kB. Daaronder staat een tekentje van een satelliet met daarnaast allemaal grijze streepjes behalve het eerste, die pinkt de hele tijd (geel,grijs,geel,grijs,geel,grijs,...).
En ik krijg m'n positie dus niet te zien.

Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik ben nog wat aan het experimenteren geslagen met youtube. Ik dacht de oplossing te hebben, namelijk dat de poorten die realplayer gebruikt, normaal niet open staan. Ik heb ze nu open gezet (de portrange veranderd naar 6970-6990), maar ik kan nog steeds geen youtube filmpjes via de mobiele versie van youtube afspelen. Hetzelfde voor alle andere online filmpjes die je met een klik op de filmpjes in Realplayer opent.

edit: Yes het werkt, had het ip adres van mijn telefoon verkeerd ingesteld bij het forwarden.

Alleen kun je uiteraard via 3G niks instellen aan de poorten van de server, dus dat blijft gewoon niet werken. Misschien kan ik stiekem poort 80 instellen ervoor. Iets voor later dus.

@petitlowie: loop es naar buiten. Ook al heb ik geen satellieten, toch kan hij bij mij vaak bepalen op welke zendmast ik zit, en geeft hij dat als positie aan.

[ Voor 32% gewijzigd door REDFISH op 08-03-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er mischien iemand nog intressen in mijn nokia music waardebon?
Ik doe hier toch niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:05:
Mijn GPS werkt nog steeds niet. A-GPS staat nu aan, maar wanneer ik bij Kaarten > Opties > Mijn positie doe, dan zie ik de kaart en rechts beneden staat er een tekentje dat precies 4 kleine 4 kantjes zijn die aan elkaar verbonden zijn met daarnaast 0.0kB. Daaronder staat een tekentje van een satelliet met daarnaast allemaal grijze streepjes behalve het eerste, die pinkt de hele tijd (geel,grijs,geel,grijs,geel,grijs,...).
En ik krijg m'n positie dus niet te zien.

Iemand hulp?
Hier precies hetzelfde probleem. Echt van alles geprobeert.
Ik krijg met pijn en moeite in een openveld 4 streepjes bij het opvragen van de sattelietstatus. Met een externe gpslogger werkt hij wel perfect.
Ik had gehoopt dat dit bij de firmware update opgelost zou zijn maar helaas. Waarschijnlijk dan toch een hardware probleem.

grtzz Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook: Nokia Maps schijnt met de GPS en GSM-Masttriangulatie weinig tot niets te kunnen aanvangen. Bij Google Maps echter geen probleem dus ik wijt het aan Nokia Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Laatst online: 15:54
Toevallig ook 5800 gebruikers die een Apple hebben en net als ik hun 5800 als modem willen gebruiken aanwezig?

Met mijn N95 ging dit prima, maar volgens OS X ondersteunt de 5800 geen dial up networking. Ik zou niet weten waarom hij dat niet zou doen...

(Of is een topic in in het appleforum een betere plek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Dropsen schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:17:
Toevallig ook 5800 gebruikers die een Apple hebben en net als ik hun 5800 als modem willen gebruiken aanwezig?

Met mijn N95 ging dit prima, maar volgens OS X ondersteunt de 5800 geen dial up networking. Ik zou niet weten waarom hij dat niet zou doen...

(Of is een topic in in het appleforum een betere plek?)
Ik gebruik zelf Joikuspot, dat maakt een access-point van je telefoon en deelt op die manier je 3G verbinding. Maar dit is zeker niet wat je wilt? Werkt perfect met mijn macbook.
bluppfisk schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:58:
Ik heb dit probleem ook: Nokia Maps schijnt met de GPS en GSM-Masttriangulatie weinig tot niets te kunnen aanvangen. Bij Google Maps echter geen probleem dus ik wijt het aan Nokia Maps.
Ik had zelf eerst ook wat problemen met de GPS ontvangst, maar ik heb nu handmatig een toegangspunt voor de A-GPS ingesteld. Sindsdien lijkt het veel beter te werken en heb ik zelfs binnen een paar seconden mijn locatie, ook in huis.

Toepassingen -> Locatie -> Positiebepaling -> Positiebepalingsserver -> Toeganspunt

Misschien dat je dat eens kunt proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door thys op 09-03-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 07:50
trinity999 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:25:
[...]
Hier precies hetzelfde probleem. Echt van alles geprobeert.
Ik krijg met pijn en moeite in een openveld 4 streepjes bij het opvragen van de sattelietstatus. Met een externe gpslogger werkt hij wel perfect.
Ik had gehoopt dat dit bij de firmware update opgelost zou zijn maar helaas. Waarschijnlijk dan toch een hardware probleem.
ik heb het zelfde probleem. ik zie hier allemaal features staan waar ik dus niet mee kan.. Weet iemand of dit met de firmware update opgelost is?

En ik heb de telefoon via t-mobile en krijg met nokia update elke keer te horen dat er geen firmware update is, terwijl ik versie v 11.0.008 heb draaien. Wat volgens mij niet de laatste is.
Kan ik hem niet ergens downloaden? (sorry als deze vraag al gesteld is, maar zag nog geen duidelijk antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de nokia software updater download en gebruikt kan je je updates binnenhalen.
http://europe.nokia.com/get-support-and-software/download-software/non-fota-update-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

thaisie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:26:
[...]

ik heb het zelfde probleem. ik zie hier allemaal features staan waar ik dus niet mee kan.. Weet iemand of dit met de firmware update opgelost is?

En ik heb de telefoon via t-mobile en krijg met nokia update elke keer te horen dat er geen firmware update is, terwijl ik versie v 11.0.008 heb draaien. Wat volgens mij niet de laatste is.
Kan ik hem niet ergens downloaden? (sorry als deze vraag al gesteld is, maar zag nog geen duidelijk antwoord)
T-mobile heeft de update nog niet vrijgegeven. Op het T-mobile forum heb ik de vraag gesteld wanneer deze beschikbaar komt, maar er is nog geen antwoord gegeven.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
spoorweg schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Ik gebruik zelf Joikuspot, dat maakt een access-point van je telefoon en deelt op die manier je 3G verbinding. Maar dit is zeker niet wat je wilt? Werkt perfect met mijn macbook.
Dat is niet wat ik zocht maar als dat werkt vind ik het ook prima, het effect is hetzelfde... ga het eens proberen, danku!

Edit: Dat werkt prima! Heb nu de gratis versie en even kijken of de betaalde versie iets toe zou voegen voor mij... Één nadeel: volgens mij zuipt dit veel meer energie dan wanneer ik via bluetooth connect...

[ Voor 19% gewijzigd door Dropsen op 09-03-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
thealterego1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:05:
[...]
T-mobile heeft de update nog niet vrijgegeven. Op het T-mobile forum heb ik de vraag gesteld wanneer deze beschikbaar komt, maar er is nog geen antwoord gegeven.
dus het heeft nog geen nut om via nokia software updater een update uit te voeren.. want probeerde het net via de laatste link van coolbone en krijg nu wel de melding dat er een update is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

@dropsen
Ik heb OSX 10.4 op mijn ibook en kan via de bluetooth configutatie assistent gewoon instellen dat ik via 3g het internet opkan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

thaisie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:27:
[...]

dus het heeft nog geen nut om via nokia software updater een update uit te voeren.. want probeerde het net via de laatste link van coolbone en krijg nu wel de melding dat er een update is..
Als je een melding krijgt dat de update beschikbaar is, kan je deze gewoon installeren. Bij mij geeft hij deze melding echter niet, ik kom van firmware v11.0.008 en voor zover ik weet is dit de laatste officiële T-Mobile firmware.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
TrJ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:45:
@dropsen
Ik heb OSX 10.4 op mijn ibook en kan via de bluetooth configutatie assistent gewoon instellen dat ik via 3g het internet opkan
Check, op een of andere manier lukt dat niet... Zal wel een instelling in m'n telefoon zijn, maar weet nog niet waar..
Het eerste screenshot is van de 5800, de tweede van m'n N95 waarmee ik totaal geen problemen heb... Find the difference...
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/midtzc.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25ipw86.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er toevallig achter dat wanneer je je via voice-dial aan je telefoon vraagt "hoelaat is het?" hij je je inderdaad verteld hoelaat het is... Is er ergens een lijstje te vinden met andere (niet voor de hand liggende) spraak opdrachten?

(de zoekfunctie hiero al gebruikt en google wil me ook niet helpen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
Helaas ik had het verkeerd gezien.. Ik heb ook v 11.0.008 en idd uiteindelijk geen update..

Waar zag je dat onderwerp van t-mobile staan over waneer de firmware uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:28:
[...]

Dus als ik mijn Tom Tom niet bij me heb, kan ik nog altijd zeer goed uit de voeten met XT.
Kun je me zeggen waar ik de volledige versie van Garmin Mobile XT voor de Nokia 5800 vandaan tover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:43:
Ik kwam er toevallig achter dat wanneer je je via voice-dial aan je telefoon vraagt "hoelaat is het?" hij je je inderdaad verteld hoelaat het is... Is er ergens een lijstje te vinden met andere (niet voor de hand liggende) spraak opdrachten?

Dat lijstje kun je vinden in je telefoon: settings > phone > voice commands.

Dat met het A-GPS toegangspunt instellen maakt overigens geen verschil bij mij, het was al zo ingesteld...

[ Voor 9% gewijzigd door bluppfisk op 09-03-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:08:
[...]

Kun je me zeggen waar ik de volledige versie van Garmin Mobile XT voor de Nokia 5800 vandaan tover?
hier denk ik:
http://www8.garmin.com/su....jsp?product=010-11034-00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:54

Vis

Maar is die ook voor de 5800?

En is dat de full? of zit er een trial op?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
Vis schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:19:
[...]

Maar is die ook voor de 5800?

En is dat de full? of zit er een trial op?
Garmin XT op nokia 5800 schijnt te werken zie ik hier:
http://www.geckoandfly.com/tag/free-nokia-5800-gps/

Of je neemt Viewranger (niet gratis)
http://www.viewranger.com/newsitem.php?nid=24

Tom tom heeft laten weten niet een versie voor de nokia 5800 te gaan maken..
(weet even mijn source niet meer, kom er op terug)

Of gratis google maps
http://www.geckoandfly.co...ry-wm6-and-nokia-symbian/

Of gratis We-travel
http://we-travel.co.cc/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
Garmin XT werkt prima.
De stemweergave is erg duidelijk. Alleen als je hem op de achtergrond laat draaien sluit hij zichzelf af en toe af.
Het ingeven van adressen vindt ik wel iets omstandiger en is niet zo intuïtief als tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Stom vraagje misschien, maar als je telefoon simlock vrij is etc. kun je dan niet gewoon een andere simkaart in gooien en dan updaten? Het vraagt toch altijd om je simkaart erin te hebben.Of heeft dat er niets mee te maken?

Of wanneer je abonnement afgelopen is kan je dan niet op een legale manier ervoor zorgen dat je een standaard firmware erop krijg?

Vind het nogal irritant om een hele tijd te wachten op goedkeuring van t-mobile m.b.t de updates.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

*weg* Check je PM

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 09-03-2009 19:55 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:35
Handig: Gebruik de ingebouwde flash als zaklampje: PhoneTorch 1.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:43:

WTF, ik dacht dit is een hoax. Ik proberen "Hoe laat is het?" en inderdaad, het werkt, ook: "contacten", "berichten" etc. Zeer nice! :) De eerste keer las je Voicecall activeert geeft deze aan dat je de meeste menu toepassingen kan noemen. Het werkt ook verassend goed. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 09-03-2009 19:34 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbull schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:18:
Handig: Gebruik de ingebouwde flash als zaklampje: PhoneTorch 1.01
Hier is een linky zonder je te registreren: linky

edit: verkeerde link

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Misschien niet 100% hier thuishorend, maar ik ben al in het bezit van Topo en Europa NT kaarten voor garmin GPS apparaten (ik heb een ander garmin gps apparaat). Kan ik deze kaarten direct gebruiken op de 5800 of zijn de kaarten voor de mobiele versie anders? De kaarten voor europa zijn 2.12GB en bestaan grotendeels uit .img bestanden.

edit: schijnbaar wel, want ze worden gewoon herkend via mapinstall. Ben ze nu aan het overzetten. Ik kon alleen de interne gps niet gebruiken, maar ga het nog wel even uitzoeken. Denk niet dat het onoverkomelijk is.

Ik heb die versie van die link hierboven geinstalleerd, maar bij gratis proefperiode krijg ik altijd de fout geen verbinding met server. Ik heb ook al een garmin account.

Oh ja vandaag nog iets leuks uitgevogeld, namelijk dat je in de agenda op items ook de touch kunt inhouden en dan direct een menuutje voor dat item krijgt ipv alles via opties te moeten doen. Ik vind het wel handig. Maar misschien een open deur voor sommigen.

[ Voor 32% gewijzigd door REDFISH op 09-03-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:33:
[...]

WTF, ik dacht dit is een hoax. Ik proberen "Hoe laat is het?" en inderdaad, het werkt, ook: "contacten", "berichten" etc. Zeer nice! :) De eerste keer las je Voicecall activeert geeft deze aan dat je de meeste menu toepassingen kan noemen. Het werkt ook verassend goed. :)
Waar kan je de volledige lijst vinden? Vind het wel heel erg lachen!

edit: Al gevonden...zit onder de opties (zoek even in de help op de telefoon naar spraakopdrachten)

[ Voor 10% gewijzigd door Walkman op 09-03-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideaal! Ik had de "oude" Garmin nog geïnstalleerd en deze kon je alleen maar gebruiken i.c.m. virtual key.
met de nieuwe update van Garmin v. 5.00.30 heb je geen virtual key nodig. Het touchscreen werkt.
Ik heb gewoon kunnen upgraden i.p.v. een standalone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op mijn telefoon krijg ik bij het installeren van alle toepassingen "geldigheid certificaat verstreken"
soms helpt het om de datum op de telefoon een paar maanden terug te zetten maar lang niet altijd.
Nu is hier al eerder een link gegeven naar een andere oplossing hiervoor.

Een van de stappen om het goed te krijgen is: Enter *#7370# code on your screen to restore the phone to Factory Default Settings. This will delete all your personal data.

Gaat de telefoon dan terug naar de stand van de laatste firmwareupdate?
Of hoe hij ooit uit de doos is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk is het juiste formaat om een foto als achtergrond te zetten?
gewoon en horizontaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Dutchzilla schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:55:
een paar goede apps staan hier opgesomd:

andere software sites:

http://www.itsnokia.com/
http://www.themobilefile.com/
http://www.allaboutsymbian.com/software/S60_3/
http://nokia5800.net/forum/forum/nokia-5800-applications

wellicht kunnen deze in de topicstart worden opgenomen?

ik ben zelf nog op zoek naar een gratis adobe/pdf reader en een gratis security programma om bestanden/berichten mee te beveiligen. Wat ik heb gevonden is trial.

[ Voor 12% gewijzigd door Soepster op 09-03-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:13:
[...]

Waar kan je de volledige lijst vinden? Vind het wel heel erg lachen!

edit: Al gevonden...zit onder de opties (zoek even in de help op de telefoon naar spraakopdrachten)
oja, had ik toch scheel gekeken.. sorry ;) nu snel verder zoeken naar meer van die grappige "WTF-dingen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:28:
Ook op mijn telefoon krijg ik bij het installeren van alle toepassingen "geldigheid certificaat verstreken"
soms helpt het om de datum op de telefoon een paar maanden terug te zetten maar lang niet altijd.
Nu is hier al eerder een link gegeven naar een andere oplossing hiervoor.

Een van de stappen om het goed te krijgen is: Enter *#7370# code on your screen to restore the phone to Factory Default Settings. This will delete all your personal data.

Gaat de telefoon dan terug naar de stand van de laatste firmwareupdate?
Of hoe hij ooit uit de doos is gekomen?
Volgens mij gaat de 5800 terug naar de laatste firmware update en tevens wist deze code ook zaken die je op je intern geheugen hebt gezet.

Deze methode heeft alleen zin indien je toestel onterecht zegt dat een certificaat verlopen is. Dit helpt je dus niet de certificaat geldigheid problemen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Laatst online: 09-09 16:47
sinds gister zit ook ik aan de nokia 5800, kon toch niet wachten tot juni (n97) dus nu tijdelijk een 5800 gescoord op marktplaats. Erg leuk apparaatje en als je van een symbian upgrade (n95) dan loop je er zo mee weg. Moet wel nog wennen aan het feit dat ik geen toetsenbord meer heb, full screen qwerty en t9 werken prima maar ik ben toch echt knoppen gewend merk ik.
heb overigens wel meteen de productcode naar benelux rood gewijzigd want met de standaard product code kwam ik niet verder dan fw11, ging allemaal redelijk makkelijk moet ik zeggen.

even to the point:
nog wel een leuk artikel over de 5800 http://www.allaboutsymbia..._the_5800_XpressMusic.php

ps: las laatst dat iemand zijn 25euro music tegoed niet gebruikt, mocht je in een gulle bui zijn mag je die codes altijd naar mij pmen :) (gebruik het als legale muziek in het restaurant van mijn ouders dus altijd welkom O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:41:
welk is het juiste formaat om een foto als achtergrond te zetten?
gewoon en horizontaal ;)
Ik zou zeggen gewoon de resolutie van je scherm?
dus 640x320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Ik heb sinds gisteren ook een 5800 en bevalt me prima. Smsen is nog even wennen, maar de rest gaat zonder problemen.
Wel heb ik een vraagje. Als ik op Kaarten klik krijg ik de vraag: Nu online gaan? Als ik dan op Nee klik ga ik er vanuit dat er dan dus geen GPRS ofzo gebruikt wordt. Maar als ik daarna kijk in Logboek zie ik dat er toch een GPRS verbinding gemaakt is (meestal rond de 8kb totaal ofzo, niet veel dus). Zie ik iets over het hoofd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 19:27

Rmg

Wekko306 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:24:
Ik heb sinds gisteren ook een 5800 en bevalt me prima. Smsen is nog even wennen, maar de rest gaat zonder problemen.
Wel heb ik een vraagje. Als ik op Kaarten klik krijg ik de vraag: Nu online gaan? Als ik dan op Nee klik ga ik er vanuit dat er dan dus geen GPRS ofzo gebruikt wordt. Maar als ik daarna kijk in Logboek zie ik dat er toch een GPRS verbinding gemaakt is (meestal rond de 8kb totaal ofzo, niet veel dus). Zie ik iets over het hoofd ofzo?
A-GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Wekko306 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:24:
Ongetwijfeld de data die gebruikt wordt voor de A-GPS om je positie te bepalen. Dit kun je uitschakelen in Positioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een optie om Gps te gebruiken inplaats van A-gps, dit omdat ik geen eindeloos online bundel heb. En bij A-gps komen er achteraf weer kosten bij dan kan ik net zo goed de tom tom pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:06:
Is er ook een optie om Gps te gebruiken inplaats van A-gps, dit omdat ik geen eindeloos online bundel heb. En bij A-gps komen er achteraf weer kosten bij dan kan ik net zo goed de tom tom pakken.
Je kunt A-GPS uitzetten in de Locatie applicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet video bellen met de 5800 is dit mischien een optie in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:34:
ik kan niet video bellen met de 5800 is dit mischien een optie in de telefoon?
De meeste providers ondersteunen dit niet. Indien wel, gewoon call > videocall ipv voice call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
bluppfisk schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:41:
[...]
De meeste providers ondersteunen dit niet. Indien wel, gewoon call > videocall ipv voice call.
Werkt prima hier met Vodafone naar T-Mobile :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik doe ook ipv call voicecall
maar bij mij werkt het niet van vodafone naar t-mobile en andersom ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:25:
ja ik doe ook ipv call voicecall
maar bij mij werkt het niet van vodafone naar t-mobile en andersom ook niet
Heb je wel 3g aan staan anders werkt het niet

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic