Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:08:
[...]
Met smart wacht ik op je bevindingen. Ik heb nu op mijn N73 TomTom draaien en wil dat ook graag op de 5800. Ik heb ergens gelezen - weet helaas niet meer waar - dat Nokia ervoor heeft gezorgd, voor bijv. de 5800 en de N96, dat de GPS geen verbinding kan maken met TomTom. Route66 schijnt daarentegen wel weer mogelijk te zijn.

Misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?
Helaas, helaas. Ik heb het niet aan de praat gekregen. De installatie etc gaat allemaal goed, en TomTom start zelfs op. Maar als ik dan een taal moet kiezen, dan kan ik die niet kiezen omdat het touchen van de taal gewoon niet geregistreerd wordt. Het lijkt erop alsof TT niet begrijpt dat de phone een touchscreen is :/
Ook als ik de 5800 kantel naar landscape modus, dan crasht volgens mij heel de applicatie aangezien het beeld geheel zwart wordt. Geen succes dus :/

Edit:
Nog vergeten te melden/vragen: Wie heeft WiFi al wel goed aan de praat gekregen in het geval dat je DHCP op je router uit hebt staan? Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, dus het kan zijn dat ik ergens nog wat instellingen vergeten ben... :+
Daarnaast kreeg ik het ook nog niet voor elkaar om de WPA sleutel op te laten slaan... Best fijn dat je dan die 32 karakters iedere keer in mag gaan tikken :(

[ Voor 17% gewijzigd door FitNiX op 31-01-2009 18:23 . Reden: zie tekst... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FitNiX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:19:
[...]
Helaas, helaas. Ik heb het niet aan de praat gekregen. De installatie etc gaat allemaal goed, en TomTom start zelfs op. Maar als ik dan een taal moet kiezen, dan kan ik die niet kiezen omdat het touchen van de taal gewoon niet geregistreerd wordt. Het lijkt erop alsof TT niet begrijpt dat de phone een touchscreen is :/
Ook als ik de 5800 kantel naar landscape modus, dan crasht volgens mij heel de applicatie aangezien het beeld geheel zwart wordt. Geen succes dus :/
Betekent dat dan dat Route 66 hetzelfde zal reageren waarschijnlijk? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:04:
Heeft iemand hem al vergeleken met de iPhone (2G of 3G)? Ik zelf heb een iPhone 2G en krijg dinsdag mijn Nkoia 5800 binnen.
What Nokia 5800 has, iPhone doesn’t

http://infotech.indiatime...iearticleshow/3556877.cms

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of iemand anders het al had getest, maar heb net Sygic MCguider 7.7 geinstalleerd, helaas werkt het (nog) niet op de 5800.
Het installeren lijkt goed te gaan, maar zodra je de toepassing probeert te starten, ( MCguider logo indrukt ) gebeurd er niks. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
Inmiddels is het wireless internetten me thuis ook gelukt. Heb dit vanaf m'n 5800 getypt :) Ik had nog geen internet toegangspunt aangemaakt enzo ;) Kortom, dat werkt allemaal als een trein, nu TomTom nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 19:11
tom tom gaat niet lukken, ze ondersteunen geen v5 versie van de s60, en dit wordt ook niet ontwikkeld voorlopig. op dit moment werkt op de 5800 de gratis navigatie zoals in de pagina hiervoor wordt besproken en de Garmin XT. Sygic wrkt op dit moment wel aan een update om v5 software te ondersteunen, maar we moeten nog even wachten hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
iemand al een (online) shop gevonden die de 5800 in Black/Silver verkoopt i.t.t Black/Red of Black/Blue die je overal ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:04
RonaldMcDonald schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:35:
iemand al een (online) shop gevonden die de 5800 in Black/Silver verkoopt i.t.t Black/Red of Black/Blue die je overal ziet?
Dat vraag ik me ook af jah, zie overal enkel de blauwe of rode versie.. Zelf wil ik toch echt de black/silver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
Hoe ervaren jullie de gesprekskwaliteit? Wat dat betreft ben ik er niet echt op vooruit gegaan vergeleken met m'n e61i. De gesprekspartner valt regelmatig weg en vice versa. Mijn bereik (t-mobile) is op dat moment vol.

softwareversie v11.0.008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
A-HARUN schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:09:
Hoe ervaren jullie de gesprekskwaliteit? Wat dat betreft ben ik er niet echt op vooruit gegaan vergeleken met m'n e61i. De gesprekspartner valt regelmatig weg en vice versa. Mijn bereik (t-mobile) is op dat moment vol.

softwareversie v11.0.008
Heel goed eigenlijk (hiervoor K850i). Weg vallen heb ik niet mee gemaakt nog (Vodafone).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Ok, een vriend van me die in londen op kot zit zou deze voor mij kopen. Nu heb ik nog enkele vragen;
Ziende dat ik pas de 24'ste in londen ben, zou ik best wachten op de 2de batch om eventuele productiefouten te vermijden, of is dit niet nodig?

Dien ik behalve de powercable en productcode nog ergens rekening mee te houden?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sparda schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:51:
Ok, een vriend van me die in londen op kot zit zou deze voor mij kopen. Nu heb ik nog enkele vragen;
Ziende dat ik pas de 24'ste in londen ben, zou ik best wachten op de 2de batch om eventuele productiefouten te vermijden, of is dit niet nodig?

Dien ik behalve de powercable en productcode nog ergens rekening mee te houden?

Thanks!
Denk dat het qua batches niet uitmaakt. Heb weinig gelezen over revisies....zeker zo vroeg in de release van deze telefoon zal dat nog niet spelen gok ik. En tegenwoordig lossen ze veel op met firmware.

Productcode...geen idee. Wordt veel over gesproken...maar dat kan je terug lezen. Ik gebruik gewoon Engels als taal. Verder lijkt me dat gewoon alles.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
RoyPeterse schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:48:
tom tom gaat niet lukken, ze ondersteunen geen v5 versie van de s60, en dit wordt ook niet ontwikkeld voorlopig. op dit moment werkt op de 5800 de gratis navigatie zoals in de pagina hiervoor wordt besproken en de Garmin XT. Sygic wrkt op dit moment wel aan een update om v5 software te ondersteunen, maar we moeten nog even wachten hierop.
Klopt, heb ik inderdaad ook ergens gelezen. Op zich denk ik dat die gratis navigatie ook wel goed werkt. Het ziet er iig wel goed uit. Heb hem alleen nog niet in actie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holy crap die iphone is maar een mager beestje, niet eens mogelijk om naar verschillende contacten te sms'n :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe groot is eigenlijk de kans dat bij nieuwe firmware updates iets veranderd wordt aan de touch interface? Dus double tap voor zoom vervangen door Iphone achtig zoomen en meer gestures toegevoegd in andere menus waar het nu niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
REDFISH schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:47:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat bij nieuwe firmware updates iets veranderd wordt aan de touch interface? Dus double tap voor zoom vervangen door Iphone achtig zoomen en meer gestures toegevoegd in andere menus waar het nu niet beschikbaar is?
Iphone achtig zoomen? Als je bedoelt pinch of ook wel met twee vingers dan is dat gewoon uitgesloten.

Heb trouwens laatst dit besteld. Handig om wat sneller je data over te zetten van je Micro SDHC naar PC en terug.

Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/LargeImages/MobmateMicro_big.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
Graham schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:27:
[...]
Heel goed eigenlijk (hiervoor K850i). Weg vallen heb ik niet mee gemaakt nog (Vodafone).
Ik heb een KPN simkaart in mijn 5800 geplaatst en een gesprek gevoerd zonder 'gehakkel' wat ik dus wel heb met mijn T-mobile sim. Het ligt dus niet aan het toestel, maar ik heb hiervoor (tot december '08) ook via T-mobile gebeld en heb daar geen problemen mee gehad. De sim van dat abonnement heb ik ook nog. Dat zou ik nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:04:
Heeft iemand hem al vergeleken met de iPhone (2G of 3G)? Ik zelf heb een iPhone 2G en krijg dinsdag mijn Nkoia 5800 binnen.
En baal je ondertussen al :( ? Omdat de touch bediening lang niet zo goed werkt als je oude vertrouwde iphone :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Is het eigenlijk ook mogelijk om een Azerty toestenbord op het scherm te verkrijgen? En is dit ook mogelijk bij niet-belgische toestellen? Dit zal me toch de doorslag geven of ik wacht tot ie hier te verkrijgen is of hem nu haal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
A-HARUN schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:09:

softwareversie v11.0.008
Ok, had ik ook. Hardware probleem en zit in vele toestellen, is ook al bekend op internet Je kan hem terugbrengen of zelf fixen. (Heb ik ook gedaan)

De contactpuntjes van het speakertje maken geen goed contact en daardoor is het geluid heel vaak zacht (bij beweging of minder druk tegen je oor). Het is vrij eenvoudig te fixen. Plastic kap voor het scherm is er makkelijk af te halen.

Links:

http://www.nampblog.com/2...showComment=1233314220000

of google:

http://www.google.nl/sear...ia+5800&btnG=Zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
tomtom en route66 werken niet op deze telefoon.
garmin navigatiesoftware werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
Nollekeuh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:47:
[...]

Ok, had ik ook. Hardware probleem en zit in vele toestellen, is ook al bekend op internet Je kan hem terugbrengen of zelf fixen. (Heb ik ook gedaan)

De contactpuntjes van het speakertje maken geen goed contact en daardoor is het geluid heel vaak zacht (bij beweging of minder druk tegen je oor). Het is vrij eenvoudig te fixen. Plastic kap voor het scherm is er makkelijk af te halen.

Links:

http://www.nampblog.com/2...showComment=1233314220000

of google:

http://www.google.nl/sear...ia+5800&btnG=Zoeken&meta=
Kijk! Ik begon al te twijfelen, want ik drukte de telefoon laatst echt stevig tegen mijn oor waardoor ik de ander beter kon verstaan.

Aan de andere kant heb ik hetzelfde probleem als de 5800 in de houder zit en gepaird is met mijn carkit. Dan doet de speaker er niet toe, maar goed.

Thx!

[ Voor 7% gewijzigd door A-HARUN op 03-02-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij bijvoorbeeld agenda-items en het benoemen van bestanden dezelfde invoermogelijkheden gebruiken als bij het opstellen van een SMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
Over invoermogelijkheden gesproken... Ik belde laatst de Rabofoon waarbij je dus nummerreeksen dient in te voeren op moment dat erom wordt verzocht (rekeningnummer, toegangscode) om zo betalingen te kunnen verrichten. Ik kan er overeen gekeken hebben, maar kon niet beschikken over het on-screen nummerbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Tijdens gesprek: Opties -> Dialer openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:41:
Kun je bij bijvoorbeeld agenda-items en het benoemen van bestanden dezelfde invoermogelijkheden gebruiken als bij het opstellen van een SMS?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
Hakkie schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:04:
Wil je nu met een omweg zeggen dat ik er over heen heb gekeken? :-)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:41:
Iets uitgebreider antwoord dan Hakkie. Het is zo dat als je de invoer methode aanpast naar x dat over al onthoudt. Dus hij onthoudt niet per applicatie de invoermethode maar globaal.
Hakkie schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:04:
Opties -> Dailer? Je kan gewoon meteen op Dailer in het scherm drukken (rechtsonderin). ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Kan iemand mij vertellen hoe ik geopende webpagina's sluit? Ik krijg meestal zo'n tab scherm waarbij telkens gevolgde links in een nieuwe tab worden geopend. Ik wil eigenlijk gewoon maar 1 instance actief hebben. En kan enkel wisselen tussen beschikbare tabs. Ik wil ze gewoon individueel kunnen sluiten.

Ik kan inderdaad gewoon afsluiten kiezen maar dan is alles dus weg.

Ik ervaar soms vertraging op bepaalde sites dan wordt er iets gedownload: een .bin bestand. Dit moet eerst gedaan worden voordat ik verder kan. Kan ik dit annuleren of beter voorkomen?

Werkt de chat applicatie van Nokia überhaupt met een IM systeem? En heeft iemand gegevens voor de Live service? Ik heb nu wel een live chat voor 5th edition, werkt prima, maar vroeg me toch af of die ingebouwde software ook werkt?

Ik heb ook nog een probleem met feeds, die pak ik van websites via de optie: abonneren op feeds. Ik heb het pas 1 keer voor elkaar gekregen om de nu.nl feed te openen. Nu geeft hij Kan feed niet openen foutmelding. Andere feeds lukken ook niet. Wat gaat er fout?

Verder leuk telefoontje. Touchscreen is heerlijk. Systeem werkt lekker snel enzo dus ben wel tevreden.

In de broekzak voel je hem toch wel zitten en gesprekskwaliteit vond ik ook niet heel heel super, moet ik nog even kijken hoe dat zit.

Ik heb ook nog iets anders geks
Als de telefoon vanzelf op toetsblok gaat krijg ik soms alleen nog maar verticale strepen op het scherm. Als ik dan de toetseblok toets gebruik lijkt alles weer normaal, maar de tekst was eerder niet te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 03-02-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn kleine annoyances die opvallend beter geregeld waren in de Nokia 5310 XpressMusic (mijn vorige telefoon). Weet iemand waar ik dit het beste kan posten om bij Nokia te lobbyen?

Muziekspeler
==========
* Radio doet geen auto-resume nadat een andere applicatie het geluid heeft gebruikt, muziekspeler gewoonlijk wel
* Shuffle en Repeat zou je moeten kunnen aan- en uitzetten zonder in het menu te gaan (desbetreffende icoontjes aanklikken)
* Skip, pause, play, volume zouden snel beschikbaar moeten zijn; waar je ook bent in het OS. Nu moet je eerst naar de speler gaan.
* De volumebalk zou in de muziekspeler ook via aanraking beschikbaar moeten worden. In de radio kan dat namelijk wel; in de speler moet je eerst de fysieke volumeknop gebruiken
* Optie om het volume van de songs gelijk te maken, à la iTunes. Niets zo vervelend als een metalnummer na een zacht nummer waarvoor je net het volume wat hoger gezet hebt.
* Als je op de headset op 'play' duwt, zou de speler gewoon moeten opstarten (of de radio, naargelang wat laatst is gebruikt) en beginnen spelen, zoals in de Nokia 5310.

Home Screen & Multimedia balk
========================
* Er is geen landscape versie van het homescreen, beetje dom als je 'm zo op je staander zet
* Het homescreen en de multimediabalk zouden eigenlijk een "menu" button moeten hebben, zodat je niet telkens op de witte knop moet duwen.
* Als een programma (bvb de muziekspeler) niet via de multimediabalk werd gestart, is er op de mediabalk ook geen indicatie dat het programma open is (bolletje linksboven het icoon). Dit is wel zo als je de speler wel van de mediabalk start.

Kalender, alarm en klok
=================
* Als je een memo/kalenderitem/... toevoegt dmv handwriting, moet je bij het invoeren van de uurtijden wachten tot elk cijfer op het scherm verschijnt, alvorens het volgende te tekenen. Als je het te rap doet, dus, overschrijft hij gewoon het vorige teken. Duidelijke bug.
* Als ik de kalender open, krijg ik regelmatig de mededeling: "alarms missed due to time change", wat niet klopt

Algemeen
========
* Popup-mededelingen zouden met een aanraking onmiddellijk moeten verdwijnen (heeft me altijd al verveeld bij nokia)
* Copypasten uit de browser kan niet. Overigens zou copypaste ook beschikbaar moeten zijn in alle menu's, zoals bvb. het menu waar je je wireless key moet invoeren.
* Thema-effecten flikkeren. Als je ze aanzet, schuiven de menu's wel mooi naar boven, maar op het moment dat de animatie zijn eindpunt heeft bereikt, verdwijnt het menu heel even om daarna weer te verschijnen. Werkt een beetje raar.
* Right-click (lang op het scherm duwen) zou vaker beschikbaar moeten zijn ipv de soft keys
* Niet alles is draaibaar, zoals bvb de calculator en de dialler.
* Accelerometer is veel te gevoelig, wat tot aanzienlijke vertragingen leidt (omdat het telkens een tijdje duurt). Schijnt wel opgelost te zijn in nieuwe firmware, die bij mij nog niet beschikbaar is.
* Aanraakgevoeligheid zou moeten instelbaar zijn
* Het notification light (de witte knop die oplicht als je een berichtje hebt), werkt niet voor nieuwe e-mail, waardoor je in het donker blijft over nieuwe mails.

Calling, Messaging & Contacts
=======================
* Een verjaardag toevoegen aan een contact crasht de contacts applicatie. Duidelijke bug.
* Recently used moet terug. De nokia 5310 kon recent gebruikte SMS contacten onthouden, alsook één favoriet instellen. Dat was fantastisch en dat zou deze ook kunnen gebruiken.
* Taalinstelling per contact. Het T9 woordenboek zou de taal moeten kunnen veranderen gebaseerd op met wie je spreekt. Als ik mijn vriendin aanvink, zou T9 onmiddellijk Frans moeten kiezen. Geldt voor alle telefoons overigens.
* Contactzoeker is goed bedacht, met die incremental search. Echter, de toetsen verspringen zodanig na elke invoering, dat het toch weer eerder traag gaat. Het kon rapper met de Nokia 5310.
* Een smiley tikken in een mededeling is heel wat werk: eerst naar de speciale tekens voor je :- en dan nog naar de shift-specialetekens voor je ). Zou eenvoudiger moeten kunnen, zoals bij Nokia 5310 met een menu smileys. Met handschrift kun je dit wel oplossen dmv een shortcut.

Connectivity & Web
===============
* Nework prioritisation zou overal beschikbaar moeten zijn. In sommige programma's heb je die mogelijkheid nog niet. Overigens zou je de keuze moeten krijgen om, bij het wegvallen van de WiFi (zoals wanneer je thuis weggaat), op GPRS over te schakelen.
* RSS feeds doen het niet altijd (soms: format error)

[ Voor 5% gewijzigd door bluppfisk op 03-02-2009 20:01 . Reden: nog iets vervelends. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik ben het met een aantal dingen wel eens, maar bijvoorbeeld crashen van contact bij toevoegen van verjaardag is al gefixt met nieuwe firmware. Idem voor de accelerometer.

Met schrijven en datums vond ik ook irritant dat je niet in 1 keer 1956 kunt doen bijvoorbeeld.

Een van de domste dingen vind ik nog de qwertykeypad in de webbrowser. Waarom zit daar in hemelsnaam niet standaard de / op het toetsenbord en wel de , (die niet toegestaan is in webadressen).

Ik vind ook dat je moet kunnen zoomen in full screen mode met de + en - toets. Zo is het omslachtig als je full screen bent. Weliswaar met double tap maar dat is niet exact zover als je wilt in of uitzoomen.

Ik heb de nieuwe Live messenger niet aan de praat, maar misschien moet je een support package gebruiken. Zal het nog even onderzoeken.

Ook werk die Ovi Suite niet 100% perfect op vista, ik krijg geregeld een melding dat er incompatibiliteit is.

Verder een halve dag met het ding gespeeld, voornamelijk geïnternet en zijn 2 streepjes van de accu weg inmiddels.

Ikzelf vind vooral het home screen erg beperkt. Ik had gedacht dat ik daar wel een rss-je in kon laten lopen zodat ik altijd het nieuws en weer bij de hand had, maar helaas. Ik moet eerst naar Browser, dan ga naar, webfeeds. En een snelkoppeling maken ernaar gaat ook niet. Dit vind ik best een gemis.

Bij mijn moeder haar 3110 is ook de snelkoppelingenbalk aan te passen, je kunt er zoveel snelkoppelingen in plaatsen als je wilt en dmv links en rechts eentje selecteren. Hier kun je er maar 4, wat toch erg beperkt voelt, ook al heb je er dan nog 5 standaard via de xpressmusic button.

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 03-02-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of deze telefoon de functionaliteit heeft om eenvoudig te syncen met gmail en google calendar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:51:
Kan iemand me vertellen of deze telefoon de functionaliteit heeft om eenvoudig te syncen met gmail en google calendar?
Je kunt je gmail natuurlijk binnenhalen via IMAP. Je kalender zou je met GooSync kunnen doet, dit is een intermediate. Het syncen van je main calendar in google calendar is gratis.

Nog handige links

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ik heb nou zoiets vreemds op m'n 5800; Rechtsboven blijft er een envelopje knipperen en als ik erop druk dan komt er de melding 'SIM geheugen vol'.
Maar dat is onmogelijk... Ik heb al m'n smsjes inmiddels verwijderd en alle contacten verplaatst van de sim naar het telefoongeheugen. Het envelopje blijft knipperen :S

Heet iemand ditzelfde probleem toevallig en/of een oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Niet lullig bedoeld, maar heb je na het wissen/verplaatsen van de info het toestel al uitgeschakeld en ook de accu even verwijderd? En anders terug naar fabrieksinstellingen? Geen idee of dit helpt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik had hetzelfde met het knipperen van dat envelopje.

Ik ben naar berichten gegaan, inbox, en daar kon je volgens mij ook Sim berichten openen. Die moet je dan verwijderen. Nu zie ik de optie niet meer omdat mijn sim geheugen weer leeg is en nooit meer gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
REDFISH schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:22:
Ik had hetzelfde met het knipperen van dat envelopje.

Ik ben naar berichten gegaan, inbox, en daar kon je volgens mij ook Sim berichten openen. Die moet je dan verwijderen. Nu zie ik de optie niet meer omdat mijn sim geheugen weer leeg is en nooit meer gebruikt gaat worden.
Aah dat was het inderdaad. Thanks! :) Ik begon me al behoorlijk te irriteren aan dat geknipper..

//Edit:
Overigens, misschien handig voor mensen die hetzelfde "probleem" hebben. Om precies te zijn:
Berichten -> Opties -> SIM-berichten

[ Voor 13% gewijzigd door RaZZle1 op 04-02-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
RaZZle1 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:50:
[...]Ik heb al m'n smsjes inmiddels verwijderd en alle contacten verplaatst van de sim naar het telefoongeheugen. Het envelopje blijft knipperen.[...]
Wat gebeurt er dan als je al je SMS-jes verwijdert? :? Blijft er desondanks toch nog iets op de SIM achter? Ondanks dat ik geen SIM berichten heb zie ik de optie nog wel gewoon staan. Als ik het open staat er alleen "(geen berichten)", duhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
@ Nollekeuh

Best raar om een gloednieuwe telefoon te ontmantelen, maar goed...ik heb het gefixt! De contactpuntjes van de speaker verbogen en weer teruggeplaatst. Ik hoef nu het toestel niet meer hard tegen m'n oor te drukken om de ander te verstaan, echter blijf ik met het 2e probleem als ik via de carkit (ck-7w) bel.

Het gesprek valt (voor beide partijen) seconden lang weg en het irritante is dat je het vaak niet eens door hebt, totdat de ander roept van "wat zei je? Je viel weg".

Binnenkort even kijken of ik de KPN simkaart van mijn vrouw mag lenen om zaken uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

En hier de Tweakers review:

http://tweakers.net/revie...en-touchscreen-nokia.html

voor degenen die het over het hoofd hebben gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja klopt van die Sim berichten, blijft als optie beschikbaar, ik wist het even niet meer in het menu. Op je sim kun je ook 20 sms-jes ofzo opslaan. Als dat vol is, is het vol en gooi je ze weg gebeurt er verder niks. Sms-jes worden standaard in je telefoon opgeslagen.

Ik heb trouwens een kleine irritatie. Ik heb via het download menu accuweather geïnstalleerd. Nu heb ik die ook weer geuninstalled, maar ik krijg de link in mijn applicatie lijst niet meer weg. Als ik erop klik staat er bestand is beschadigd. Ik heb de applicatie ook al eens opnieuw geïnstalleerd, toen had ik 2 snelkoppelingen, die beide werkten, maar na uninstall staat er nog altijd eentje in.

Weet iemand hoe ik die weg krijg?

edit: ik heb het inmiddels opgelost. Omdat het programma op mijn geheugenkaart geïnstalleerd was, heb ik die er eens uitgehaald. Toen was hij uit de lijst verdwenen. Na het kaartje terug plaatsen stond hij er ook niet meer in _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 04-02-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(...)en de rechterknop dient om terug te gaan naar het Active Standby-scherm, het beginscherm van de Symbian-software. Opvallend genoeg kan die knop niet gebruikt worden om op te hangen: dat gebeurt via het touchscreen.
Bron: Bovengenoemde Tweakers.net review

Dit is echt dom gedaan! Is het niet vreselijk omslachtig, dat ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:04:
[...]

Bron: Bovengenoemde Tweakers.net review

Dit is echt dom gedaan! Is het niet vreselijk omslachtig, dat ophangen?
Net getest, ik kan gewoon ophangen met de rode knop (rechterknop) en ook met touchscreen. Met touchscreen is trouwens niet onhandig. Is een van de knoppen die zichtbaar is tijdens gesprek in display.

Ik heb echter zelf ook een vraag. Mijn Nokia 5800 crasht om de 2/3 dagen. Nou is het allemaal nieuw en verwacht dat het een filmware ding is. Hebben meer mensen die probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 04-02-2009 19:39 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Sinds 2 februari is er een firmware beschikbaar bij de Nokia Service Points. Ik heb mijn 5800xm even niet bij de hand dus kan niet checken of die ook al beschikbaar is voor de Nokia Service Updater en Firmwareupdate Over The Air.

Changes/improvements made from MCU SW version 11.0.008 to 11.0.009:
- Prioritised calls

Slechts 1 regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een navigatie programma dat werkt waarmee je geen internet verbinding hoeft te gebruiken? Dat de kaarten gewoon op je geheugenkaart staan o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
robertwebbe schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:46:
Sinds 2 januari is er een firmware beschikbaar bij de Nokia Service Points. Ik heb mijn 5800xm even niet bij de hand dus kan niet checken of die ook al beschikbaar is voor de Nokia Service Updater en Firmwareupdate Over The Air.

- Prioritised calls

Slechts 1 regel.
Deze update is nog niet beschikbaar via FOTA (DLD-versie).

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
Hakkie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:48:
[...]
Wat gebeurt er dan als je al je SMS-jes verwijdert? :? Blijft er desondanks toch nog iets op de SIM achter? Ondanks dat ik geen SIM berichten heb zie ik de optie nog wel gewoon staan. Als ik het open staat er alleen "(geen berichten)", duhhh
In mijn beleving had ik alle smsjes verwijderd, maar er stonden op de SIM zelf nog een aantal (overigens hele oude) berichten.
Ik kon ze overigens niet openen, enkel kopieren naar het telefoongeheugen of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe ervaren jullie de handschriftherkenning op dit toestel.

Ben erg aan't twijfelen om de 5800 aan te schaffen en m'n N95 te vervangen.

Ik gebruik m'n N95 vooral voor z'n agenda/outlook functie als vervanging van m'n vorig jaar overleden palm pda. Maar textinvoer is gewoon dramatisch.

De handschriftherkenning van de de 5800 lijkt me erg groot pluspunt bij het snel invoeren van agenda items, notities of sms-jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
Ik heb al regelmatig met de Nokia Maps gespeeld, en het ziet er opzich wel ok uit.
Persoonlijk vind ik TT 100x beter, maar dat terzijde.

Wie heeft het al voor elkaar gekregen om écht te navigeren naar een adres? Of moet je daar dus juist een licentie voor hebben? Ik kreeg namelijk alleen de indruk dat je een licentie nodig hebt, voor de gesproken begeleiding. Hij volgt me nu wel, maar het is mij niet duidelijk hoe ik moet rijden mocht ik ergens naar toe willen. Er staat geen richting aangegeven...
robertwebbe schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:46:...knip...
- Prioritised calls

Slechts 1 regel.
Maar wat houd dat nou precies in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
De handschriftherkenning is heel goed, naar mijn mening. Alleen lijkt het erop dat hij - naast dat wat je hem hebt aangeleerd - ook nog een default characterset op nahoudt waarmee hij gaat vergelijken. Maar na een beetje oefenen krijg je het wel voor mekaar om goeie teksten te schrijven zonder veel correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik vind de handschriftherkenning ook best goed, maar blijf worstelen met de t, f en l soms. Bij het handschriftrainingstooltje snap ik ook niet waarom hij een t als ik hem op ab (dus lettermode heb staan) gaat vergelijken met iets als een pond teken.

De telefoon zit verder goed in elkaar, maar er zijn zoveel kleine puntjes die beter hadden gekund in het OS, en het is maar de vraag of die nog in nieuwe firmwares worden bijgewerkt.

Opera deed het trouwens bij mij niet. Ik kon geen tekst invoeren. Het toetsenbord opende wel, maar tikken op de toetsen had geen effect.

Ik heb vandaag de GPS even aangehad dmv locatie. En dat werkte best aardig. Als ik ergens naar binnen liep viel de verbinding effe kort weg, maar kwam ik weer buiten pikte hij het weer snel op, dus niet heel veel verlies van data.

Ik heb de RSS feeds nog altijd niet aan de praat. Ik vind dit vrij frustrerend. Dan weer kan feed niet openen. Dan weer kan niet verversen. Ook mijn google reader pagina voor mobiel wordt leuk geopend, maar klik ik op een link krijg ik 504 error wat dus server timeout betekent. Misschien heeft dat iets te maken met mijn UMTS verbinding die niet altijd in stand blijft? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
FitNiX schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:09:
Wie heeft het al voor elkaar gekregen om écht te navigeren naar een adres? Of moet je daar dus juist een licentie voor hebben? Ik kreeg namelijk alleen de indruk dat je een licentie nodig hebt, voor de gesproken begeleiding. Hij volgt me nu wel, maar het is mij niet duidelijk hoe ik moet rijden mocht ik ergens naar toe willen. Er staat geen richting aangegeven...
Wat jij doet is geen navigeren.. dat is positie bepalen.. ;-)

Ben benieuwd of TT nog gaat concureren met Nokia, TeleAtlas vs Navteq..

Zou het wel mooi vinden als TT dat nog ging doen en dat er na versie 6 voor de S60 een versie 8 verschijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zover ik gehoord heb, komt er geen nieuwe TomTom versie meer voor S60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Heeft nou echt niemand dit

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii294/RedJoeNL/IMG_01101136x852.jpg

al es meegemaakt?

Ik heb dit eigenlijk best vaak. Het gebeurt eigenlijk alleen als het scherm op zwart is geweest. Ofwel vanzelf ofwel door toetsenblok. Maar gelukkig vaker niet dan wel. Toetsenblok en ontgrendel lost het bijna altijd op. Soms moet ik dat 2 keer doen.

Ik zou een factory reset kunnen proberen, maar heb net alles erop gezet. Dus kan ik weer opnieuw beginnen.

Dit moet trouwens mijn home screen voorstellen. Je ziet nog wat kleuren van de achtergrond (overwegend groen), en het touch gedeelte werkt ook gewoon. Stel dat ik wist waar ik moest drukken dan kon ik menus openen en de telefoon doet dat ook gewoon, maar ik zie natuurlijk geen steek.

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 05-02-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Interessante nieuwe telefoon voor mij.

De resolutie (nHD 640 x 360 pixels, het 320 x 240 pixels tijdperk hebben we nu wel gehad, jammer dat de Google G1 Android en andere nieuwe telefoons hier nog mee aan komen) en GPS (navigatie) zijn voor mij erg belangrijk.

Wat ik mij nog wel afvraag:

Volgens de Nederlandse Nokia website moet het toestel ook in het zwart beschikbaar zijn (deze kan ik nergens vinden bij NL (web)shops?

Zou de processor Sygic McGuider (ik weet dat deze nu nog niet werkt) en XVID/DIVX wel over de volledige resolutie aan kunnen?

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 05-02-2009 18:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
De zwarte komt pas over een maand. Niet dat het zoveel uit maakt, uiteindelijk is het kleur zeer gering aanwezig. Ik heb de rode en dat rood uit zich hoogstens in:

* de rand die een soort diepdonkerrood is (eerder zwart als je 'm niet in het licht houdt)
* een felrood lijntje dat een beetje dieper zit en waar ook de speakers gesitueerd zijn (wat je dus niet direct ziet)
* het rubber aan de achterkant dat een beetje grijsrood is
* het theme dat eropstaat (wat je uiteraard kunt veranderen)
* het productnummer (hoe dwaas ook :))

Laat je niet misleiden door de reclame waarin alles heel erg rood is (wat vooral veroorzaakt wordt doordat de achtergronden van de reclame rood zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nee die kleur boeit inderdaad niet veel. Bij normaal gebruik zie je het niet eens. Ik heb de blauwe en merk het eigenlijk alleen aan het menu, daar zijn de balken blauw. Rood bij de rode versie. Ja en soms als je de telefoon draait zie je wat blauw, maar het is meer een doorzichtig blauw waardoor de zwarte achterkant schijnt, dus vrij donker meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
REDFISH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:54:

[afbeelding]

al es meegemaakt?

Ik heb dit eigenlijk best vaak. Het gebeurt eigenlijk alleen als het scherm op zwart is geweest. Ofwel vanzelf ofwel door toetsenblok. Maar gelukkig vaker niet dan wel. Toetsenblok en ontgrendel lost het bijna altijd op. Soms moet ik dat 2 keer doen.

Ik zou een factory reset kunnen proberen, maar heb net alles erop gezet. Dus kan ik weer opnieuw beginnen.

Dit moet trouwens mijn home screen voorstellen. Je ziet nog wat kleuren van de achtergrond (overwegend groen), en het touch gedeelte werkt ook gewoon. Stel dat ik wist waar ik moest drukken dan kon ik menus openen en de telefoon doet dat ook gewoon, maar ik zie natuurlijk geen steek.
Ik heb het ook al enkele keren gehad. Je kan wel een factory reset doen maar maak dan eerst een backup met het backup programma dat bij de Nokia PC Suite zit. Ik neem aan dat je hiermee alles kunt archiveren.

Post wel even het resultaat? (heb je pic gejat voor op nokia support forum voor dit issue btw ;))

Trouwens niemand crashes, zoals ik poste hierboven?

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 05-02-2009 19:13 . Reden: foto gejat... ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Mag je jatten hoor, misschien vinden ze een oplossing. Ik heb rss via wlan prima werken dus dat wil nu wel. Ik zoek nu silverlight voor s60. Een jaar terug werd geschreve dat dit samen met nokia telefoons werd gebundeld maar de video's op rtlz werken niet en ik ben het woord in de hele telefoon nog niet tegengekomen en vind geen installer. Dit is trouwens op de 5800 getypt. Gaat prima. Nog even een vraag: als ik reset doe moet de firmware dan ook weer updaten? Dit is namelijk een toestel uit DL maar zat versie 11.0.0.8 al op.

Ik vind de stylus trouwens niet heel comfortabel voor langer gebruik. Vanwege al die randjes gaat dat na een half uurtje toch redelijk snijden in je vingers.

[ Voor 28% gewijzigd door REDFISH op 05-02-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
REDFISH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:54:

[afbeelding]

al es meegemaakt?

Toevalig vandaag megemaakt, battery erin en eruit en het is weg............alleen echt lekker is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Heb inmiddels alles gebackupped, maar aangezien meer mensen dit 'probleem' hebben, lijkt het me niet dat dit het gaat oplossen.

Je kunt beter even toetsenblok erop gooien en weer eraf. Dat is wat makkelijker dan accu eruit :)

WLAN trekt de accu toch wel vrij snel leeg. 2 uurtjes internetten met WLAN aan en ik ging van 5 naar 1 streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Dat scherm heb ik gelukkig nog niet gezien. Gebruik je de standaard theme? Kan me voorstellen dat iets grafisch in een theme de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Weet niet of het hier al is gezegd maar je kan de N95-8gb thema's installeren en gebruiken aangezien er nog niet zoveel thema's zijn voor de 5800

[ Voor 23% gewijzigd door NokNok12 op 06-02-2009 10:53 ]

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Helaas ligt het niet aan de theme, want had er net een andere op, werd ik gebeld. Hing op en toen kreeg ik weer alleen strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Aan iedereen die het toestel nu al even heeft kunnen testen.

1.) Ik vermoed dat je toch, zoals bij men huidige Nokia 6120 agenda items, EN to-do notes op je active stand-by kunt zetten?
Want ik las ergens dat dat precies niet kon?

2.) Plus wat ik erg jammer vind nu, is dat wanneer ik een memo (zo van ik mag dit niet vergeten) geen alarm kan zetten.

3.) En dan als laatste vraag: in men huidige s60v3 symbian versie kan je aan een verjaardag GEEN geboortedatum veld invoeren. Men vorige gsm 6020 kon je een verjaardag invoeren, met geboortedatum en alarm. En dan wanneer de verjaardag uiteindelijk was, gaf hij je de info, MET hoe oud deze persoon werd op die dag.
Kan dat nu terug wel, of nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben de 5800 zelf ook aan het overwegen en wat ik me afvraag voor de huidige gebruikers die zijn geswitcht van niet-touh naar touch:

hoe bevalt het aanmaken van bijvoorbeeld een agenda-item en het instellen van een alarm? duurt het lang? moet je steeds wisselen naar landscape met het naar voren komen van het toetsenbord? veel taps nodig of valt dat wel mee? ik ben namelijk bang dat een ouderwets apparaat met zonder touchscreen efficienter werkt...

dank jullie wel voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik ben van niet touch naar touch gegaan. Was beetje huiverig, maar het bevalt me prima. Door menu's e.d ga je sneller dan zonder touch, want nu kun je direct op de snelkoppeling drukken, ipv met de d pad of stick er eerst naartoe te gaan. Hetzelfde in de muzieklijst. Je tikt gewoon op het album dat je wilt spelen. Wat dat betreft gaat dat sneller.

Het aanmaken van iets kan hierdoor ook iets sneller geactiveerd worden. Als je je zorgen maakt dat het overschakelen naar het toetsenbord lang duurt (wat van mij ook iets sneller had gemogen, vooral switch van landscape naar verticaal en vice versa) dan kun je altijd nog de alfanumerieke input gebruiken. Deze is echt heel heel snel. Grote toetsen, en heel uitgebreide t9 opties (je krijgt op een geven moment een lijst van opties, en dan klik je daar direct op). Maar als je echt veel moet typen is het 2 handig toetsenbord toch het handigst vind ik persoonlijk.

HELAAS helaas, kun je geen notes op het home screen weergeven. Dit is een heel groot gemis. Ik vind het home screen echt waardeloos. Het is helemaal niet te configureren of uit te breiden. Je hebt de keus uit 3 opties: 1: niks (= voegt niks toe) 2: 4 snelkoppelingen, zoeken en agenda of 3: 4 contacten met twitter links ofzo. Je kunt hier eventueel ook tweakers en nu.nl rss feeds inzetten, maar dan is een groot deel van de functionaliteit zoals bellen en sms-en onzinnig voor die 'contact'.

Ik begin me langzaam wat te ergeren aan die strepen op het scherm. Het gebeurt onderhand te vaak vind ik. Soms ook 3 keer na elkaar.

Wat ik wel niet handig vind met het touch gedeelte is als je gebeld wordt in een andere applicatie. Helemaal als dan het scherm die strepen gaat tonen, dan moet je de groene knop gebruiken. Gelukkig kan dat nog wel. Maar als je over wilt op speaker kan dat weer niet omdat je die knop alleen met touch kunt activeren. En die knop zie je dan niet. Ook verschijnt er binnen de applicatie bovenin een ballon dat er een gesprek is. Deze knop vind ik persoonlijk iets te klein. Ik heb hierdoor al wat gesprekken gemist omdat men al had opgehangen omdat ik niet snel genoeg opnam.

als ik mijn webcam onder vista aan de praat krijg zal ik es een filmpje maken.

Denken jullie trouwens dat browsen sneller zal gaan als ik er een 6x kaartje in duw ipv het 2x kaartje van nokia?

[ Voor 3% gewijzigd door REDFISH op 06-02-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:28:
Ik ben van niet touch naar touch gegaan. Was beetje huiverig, maar het bevalt me prima. Door menu's e.d ga je sneller dan zonder touch, want nu kun je direct op de snelkoppeling drukken, ipv met de d pad of stick er eerst naartoe te gaan. Hetzelfde in de muzieklijst. Je tikt gewoon op het album dat je wilt spelen. Wat dat betreft gaat dat sneller.
[...]
Denken jullie trouwens dat browsen sneller zal gaan als ik er een 6x kaartje in duw ipv het 2x kaartje van nokia?
dank je voor je mooie snelle antwoord. :)

over het rare beeldscherm, hebben jullie die klachten op andere fora nog gezien? ik niet namelijk, zou best kunnen dat het toevallig aan die van jullie ligt of aan een bepaalde batch (waar heb je m gekocht?) ik hoop t niet in elk geval, want het lijk mij ook heel irritant.

oh en die 2x / 6x versie, ik heb nu nog een samsung e900 en die doet het altijd langzaam, zowel op de microsd als op het interne geheugen van iets van 80mb. dus het kan best gewoon aan de telefoon liggen. m.a.w. heeft iemand het al geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus nu komt de zwarte ineens wel naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:20:
Dus nu komt de zwarte ineens wel naar Nederland?
mag hopen van wel...

sowieso zijn de telefoons die nu in NL verkrijgbaar zijn nog allemaal grijze import oid want volgens mij is de officiele release nog niet geweest.

lijkt me dat als die geweest is dat de zwarte dan ook verkrijgbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Termike schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:52:
Aan iedereen die het toestel nu al even heeft kunnen testen.

1.) Ik vermoed dat je toch, zoals bij men huidige Nokia 6120 agenda items, EN to-do notes op je active stand-by kunt zetten?
Want ik las ergens dat dat precies niet kon?

2.) Plus wat ik erg jammer vind nu, is dat wanneer ik een memo (zo van ik mag dit niet vergeten) geen alarm kan zetten.

3.) En dan als laatste vraag: in men huidige s60v3 symbian versie kan je aan een verjaardag GEEN geboortedatum veld invoeren. Men vorige gsm 6020 kon je een verjaardag invoeren, met geboortedatum en alarm. En dan wanneer de verjaardag uiteindelijk was, gaf hij je de info, MET hoe oud deze persoon werd op die dag.
Kan dat nu terug wel, of nog steeds niet?
1. Jawel dat gaat, todo's en alle andere kalenderitems worden altijd getoond. Positief hierbij is dat zelfs de afspraken van de volgende dag worden getoond, een groot voordeel imo! Dan weet je hoe laat je in bed moet :)

2) Kan dus wel, memo's hebben by default een alarm

3) Het zou moeten werken zoals op de 5310 en de 6020, zelfs ietsje beter. Alleen is er in de huidige firmware nog een bug die de contact applicatie crasht als je een verjaardag toevoegt. Dit zou vanaf 11.* gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb vandaag ook eindelijk met 'n 5800 kunnen spelen (heel even dan, maar toch). Ik heb vooral gelet op het touchscreen, dat reageerd behoorlijk goed, je moet het wat harder aanraken dan een Iphone scherm.
Maar als je het scherm vergelijkt met het scherm van de samsung omnia (heb ik toevallig ook 'n paar keer mee kunne spelen) dan is het scherm van de 5800 wel veel fijner. Misschien dat dit niet zozeer aan het scherm zelf ligt, maar aan de grootte van de knopjes. Het scrollbalkje aan het zijkant van het scherm bijvoorbeeld. Bij de omnia moet je een stylus of je nagel gebruiken om dit balkje te 'pakken', waarbij je het bij de 5800 makkelijk met je duim kunt bedienen.
Verder leek het toestel snel van menu naar menu te switchen, korte wachttijden dus.. De wachttijden lijken minder lang als bij de Iphone en zijn behoorlijk minder lang als bij de samsung omnia.
Misschien niets nieuws wat ik hier vertel, maar het kan voor sommige een leuke bevestiging zijn.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja mij valt ook op dat het menu lekker snel reageert. Ik heb van mijn nieuwe theme wel de overgangseffecten uitgezet, want die zorgden toch best voor aardige vertraging. Op zich 'hangt' de telefoon ook weinig. Je hoeft niet vaak te wachten. Hooguit als je een paar programma's tegelijk hebt draaien, en dan met name de browser.

Todo's = taken staan inderdaad wel op je home screen.

Ik heb het probleem van de LCD trouwens ook op het nokia forum al gezien, dus het lijkt me een productiefout, maar ik hoop dat het een firmwarefout is, of iets te maken heeft met de nabijheidssensor, of een soort van energiespaarmode die het scherm effe helemaal uitzet.

De bug dat je niets ziet als iemand belt is ook irritant. Je hebt dan een zwart scherm soms. Dit komt waarschijnlijk ook door de nabijheidssensor, dus als je telefoon in de broekzak zit en iemand belt ben je het zakje :)

Ik vind het een leuk telefoontje, maar zou de mensen die overwegen hem te kopen, toch nog even verzoeken te wachten, tot alle grote quirks eruit zijn. Die LCD is bij mij echt elke keer fucked up als ik hem langer dan 1 minuut via handmatig lock heb gezet. Zwaar irri.

Ik heb mijn trouwens van Typhone (oh jee krijg ik nu een boze admin op mijn dak? ;))

Oh ja het scherm zal trouwens nooit de pinch van de iphone ondersteunen. Het is namelijk niet multitouch :>

Ik heb ook nog wat spelletjes geprobeerd die gebruik maken van het touchscreen, maar om de een of andere reden is er dan een delay van een seconde, waardoor het hinderlijk is en niet meer functioneert. Waardoor dit komt weet ik niet.

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 06-02-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Als het scherm zwart wordt terwijl je wordt gebeld, moet je even je vinger van de nabijheidssensor halen (tussen de oorluidspreker en de kleine cameralens op de voorkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
REDFISH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:38:

Oh ja het scherm zal trouwens nooit de pinch van de iphone ondersteunen. Het is namelijk niet multitouch :>
Nee, dat weet ik, maar aangezien de Iphone toch het fijnste touchscreen heeft vind ik het wel de moeite waard om er even mee te vergelijken.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Iphone en de Nokia 5800 gebruiken een verschillend 'soort' touchscreen.
Nokia gebruikt resistieve touchscreen, Iphone een zogenaamd capacitief touchscreen.

Resistieve touchscreen betekend dat het scherm reageert op druk c.q. aanraking, en capacitief touchscreen reageerd op energieverschillen tussen het scherm en je vinger.
Dus met de nokia moet je echt drukken, en met iphone hoef je het scherm alleen aan te raken.
Vandaar dat de iphone lekkerder lijkt te werken. Tis maar wat je lekker vindt of wat je gewent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .PhoeniX
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 20:55
Voordeel van een resistive touchscreen is dat je hem ook kunt gebruiken met handschoenen aan. Dat is vrij handig als het heel koud is buiten en je niet je handschoenen uit wilt doen om de telefoon op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik vraag me alleen af hoe lang zo'n touchscreen goed blijft werken. Heeft toch iets meer te lijden dan een fysieke knop. Dus het is maar de vraag of deze telefoon het 3 jaar uithoudt. Als je door de galerij bladert heb je al gauw de neiging om over hetzelfde deel van het scherm de slide beweging te maken. Ik weet niet in hoeverre dat op de hele lange termijn schadelijk is.

Maar als tweakert wil je toch elk jaar een nieuw :P

Telefoon moet bij mij toch elke dag aan de lader, maar ik begin ook de hele tijd met het ding te spelen zodra ik thuis ben :)

WLAN battery life is echt slecht. Na 3 uur is het op.

[ Voor 46% gewijzigd door REDFISH op 06-02-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
REDFISH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:55:
Ik vraag me alleen af hoe lang zo'n touchscreen goed blijft werken. Heeft toch iets meer te lijden dan een fysieke knop. Dus het is maar de vraag of deze telefoon het 3 jaar uithoudt. Als je door de galerij bladert heb je al gauw de neiging om over hetzelfde deel van het scherm de slide beweging te maken. Ik weet niet in hoeverre dat op de hele lange termijn schadelijk is.

Telefoon moet bij mij toch elke dag aan de lader, maar ik begin ook de hele tijd met het ding te spelen zodra ik thuis ben :)

Ik denk eigenlijk dat de batterij het eerder begeeft dan het touchscreen. Met zoveel laadcycli denk ik niet dat de batterij de drie jaar zonder kleerscheuren volbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens onzin dat er weinig themes zijn. Ik heb ergens pas een 100-pack themes gedownload.
Themes voor 5800 zijn er in overvloed.

Wat betreft mijn bestelling: vertraging van levering door verkeerde simkaart. Wordt er langzamerhand schijtziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
REDFISH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:55:

Ik heb volgensmij al meer dan vijf jaar een SonyEricsson p800 touchscreen telefoon waar al oneindig vaak een pennetje en vingers overheen zijn gegaan (ik teken/schrijf er vaak op) en het touchscreen is nog 100% in orde. Er zitten zelfs geen merkbare krassen op, ondanks dat ik hem zonder keyboard gebruik (telefoon is 1 groot scherm zoals de 5800) en hem los in m'n zakken bewaar. Zelfs de batterij is nog acceptabel, terwijl hij toch echt vaak in de lader moet.
Ik heb de 5800 inmiddels in handen gehad en hij voelt solide aan, je hoeft je hier helemaal niet druk over te maken.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voegde die laatste nieuwe software update nou eigenlijk toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:25:
Het is trouwens onzin dat er weinig themes zijn. Ik heb ergens pas een 100-pack themes gedownload.
Themes voor 5800 zijn er in overvloed.

Wat betreft mijn bestelling: vertraging van levering door verkeerde simkaart. Wordt er langzamerhand schijtziek van.
Heb je dat ook dat bij de meeste themes een ondoorzichtige achtergrond wordt getoond als je een menu opendoet? Achter het menu komt dan een groot, schermvullend blauw vlak, waardoor je de rest van de applicatie niet meer kunt zien. Ik heb dit niet met de standard theme, maar wel met de meeste andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

@Soepster en RoD

Ja die accu gaat het natuurlijk eerder begeven, maar itt de iPhone is die makkelijk en relatief goedkoop te vervangen. Dat scherm gaat het natuurlijk lang genoeg doen om buiten de garantie kapot te gaan, en dan is het niet meer zo goedkoop. Ik hoop dat jouw verhaal ook op het nokia touchscreen van toepassing is Soepster.

Die theme's waren die ook legaal? Zo ja, graag even delen.

Ik merk wel dat veel theme's wel werken, maar dat voor sommige icoontjes dan geen vervanging is, en dan steken die 2 stijlen toch wel redelijk tegen elkaar af wat ikzelf niet heel mooi vind. Dus ik heb er nog niet zo heel veel kunnen vinden die alles goed deden.

Ik vind de theme's van Alfa wel mooi, maar om de een of andere reden kan ik daar geen directe download links van vinden, je moet dan weer registreren op een forum.

De theme die ik heb heeft gewoon een achtergrond en als ik een menu of applicatie inga dan wordt die achtergrond wazig. Geen probleem met onbruikbare gedeelten.

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 07-02-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Welke theme gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Eclipse by Alfa

Ik vind het trilalarm trouwens vrij zacht. Kan dit te maken hebben met mijn trilstand 1 voor haptic feedback? Lijkt me eigenlijk niet.

Op een forum had ik gelezen dat men niet zo'n harde trilstand had genomen om het scherm niet te beschadigen, maar of dat kul is weet ik niet.

Ook niet debiele (dus kijk mijn hippe ringtone) oproepsignalen vind ik eigenlijk te zacht.

[ Voor 74% gewijzigd door REDFISH op 07-02-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Wanneer komt de Tube nou eens in de winkels te liggen? Hij staat al weken in de webshops, maar nog geen enkel teken bij de winkels. Wil hem eens in mijn handen hebben voordat ik hem koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Aubergine schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:21:
Wanneer komt de Tube nou eens in de winkels te liggen? Hij staat al weken in de webshops, maar nog geen enkel teken bij de winkels. Wil hem eens in mijn handen hebben voordat ik hem koop.
Maandag 22 februari is de officiële kickoff datum voor de 5800 XpressMusic in Nederland. Drie dagen later mag de verkoop beginnen. Vanaf die datum zul je ze dus in grote getalen in de winkels kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
robertwebbe schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:25:
[...]

Maandag 22 februari is de officiële kickoff datum voor de 5800 XpressMusic in Nederland. Drie dagen later mag de verkoop beginnen. Vanaf die datum zul je ze dus in grote getalen in de winkels kunnen vinden.
Kickoff ala party van Nokia die alvast in mijn agenda kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Voor degenen die toch stiekem jaloers zijn dat anderen een iPhone hebben of gewoon van de icoontjes houden, kwam ik dit tegen:
http://www.immmooo.com/product_service.php?txt_id=24
Het is helaas niet gratis...

Ben blij om te horen dat de problemen bij Telfort en internet op dit toestel opgelost zijn. Was nog het enige waarop ik aan het wachten was voordat ik 'm aan zou schaffen. Dus na officiele release koop ik er eentje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Walkman schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:44:
..
Ben blij om te horen dat de problemen bij Telfort en internet op dit toestel opgelost zijn. Was nog het enige waarop ik aan het wachten was voordat ik 'm aan zou schaffen. Dus na officiele release koop ik er eentje....
Nou die zijn hier anders echt niet opgelost hoor, met de technische dienst van telfort kwam ik er ook niet uit. Heb ondertussen telfort opgezegd en heb nu een werkend abbo bij t-mobile.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:44:
Voor degenen die toch stiekem jaloers zijn dat anderen een iPhone hebben of gewoon van de icoontjes houden, kwam ik dit tegen:
http://www.immmooo.com/product_service.php?txt_id=24
Het is helaas niet gratis...

Eerlijk is eerlijk. Het is ongeloofelijk Sjonnie en goedkoop om zoiets op je nokia 5800 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zo goedkoop vind ik dat anders niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die ontgrendel functie ook bij de 5800 werken? (dat je een blokje moet schuiven naar rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:11:
[...]

Zou die ontgrendel functie ook bij de 5800 werken? (dat je een blokje moet schuiven naar rechts)
Die werkt inderdaad ook op dat systeem. Alleen je moet wel weten dat je elke keer de app moet starten om het dus aan het werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:25:
[...]

Je bedoelt toch dan maandag 23 februari? Eerder mag ook ;) En weet je ook de officiele release datum voor België? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Volgens mij hoort die discussie in een ander topic thuis.

Ben toch niet heel erg te spreken over de batterijduur.

Gistermiddag rond 5 uur telefoon helemaal opgeladen, toen treinreis. Ongeveer 3 uur via UMTS op msn gezeten, ongeveer 20 minuten geïnternet. 10 Sms gestuurd, Geen WLAN gebruikt, alleen even netwerk ergens gescand maar niet verbonden, en 5 minuten gebeld, even GPS aangehad 10 minuten totaal hooguit en daarna nog een beetje gespeeld. Zit nu 18 uur later op 1 streepje. Stom genoeg dacht ik dat hij het wel zou uithouden dus lader niet meegenomen. Balen dus.

Ik denk dat je met een beetje normaal gebruik van iemand die voor zaken op reis is en de telefoon ook voor andere dingen dan alleen bellen en sms toch moet rekenen op 1 keer per dag aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
REDFISH schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:54:
Volgens mij hoort die discussie in een ander topic thuis.

Ben toch niet heel erg te spreken over de batterijduur.

Gistermiddag rond 5 uur telefoon helemaal opgeladen, toen treinreis. Ongeveer 3 uur via UMTS op msn gezeten, ongeveer 20 minuten geïnternet. 10 Sms gestuurd, Geen WLAN gebruikt, alleen even netwerk ergens gescand maar niet verbonden, en 5 minuten gebeld, even GPS aangehad 10 minuten totaal hooguit en daarna nog een beetje gespeeld. Zit nu 18 uur later op 1 streepje. Stom genoeg dacht ik dat hij het wel zou uithouden dus lader niet meegenomen. Balen dus.

Ik denk dat je met een beetje normaal gebruik van iemand die voor zaken op reis is en de telefoon ook voor andere dingen dan alleen bellen en sms toch moet rekenen op 1 keer per dag aan de lader.
Mjah 3G (UMTS) is waarschijnlijk het meest intensieve wat je kunt gebruiken op je telefoon. En dat is niet alleen bij deze telefoon. Ik zet het dan ook vrijwel nooit aan. Gok dat als je dat niet gebruikt had wel een stuk langer met je telefoon had kunnen doen.

Zakelijke telefoon is het sowieso niet he en is ook niet als zodanig gepositioneerd zover ik weet.

Zelf vind ik de batterij tot dus ver goed.

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic