Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:29

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 157137 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:28:
[...]
Dus je hebt de laatste firmware _/-\o_ Kan je ook wat vertellen over de camera kwaliteit? Die wordt in de reviews nogal afgekraakt?
Hier staan nog wat demo foto's die ik heb gemaakt met de 5800xm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 08:01
foto's zijn zoals Robert ze al laat zien opvallend goed, maar die kwaliteit zakt enorm wanneer je in een situatie bent waar weinig licht aanwezig is en je het van de flits moet hebben, het verschil met de n85 bij daglicht valt bijna niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 06:35
Anoniem: 157137 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Dus je hebt de laatste firmware _/-\o_ Kan je ook wat vertellen over de camera kwaliteit? Die wordt in de reviews nogal afgekraakt?
De kwaliteit van de camera is inderdaad niet echt geweldig. Buiten valt 't mee maar binnen is het erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RoyPeterse schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:26:
foto's zijn zoals Robert ze al laat zien opvallend goed, maar die kwaliteit zakt enorm wanneer je in een situatie bent waar weinig licht aanwezig is en je het van de flits moet hebben, het verschil met de n85 bij daglicht valt bijna niet op
Dat zeg je inderdaad goed. Maar eigenlijk is dat nog wel bij alle mobiele toestellen zo, ze kunnen prachtige foto's maken zolang er maar voldoende licht is. Een power ledje als flister heeft een bereik van nog geen beter en hoewel een xenon flits het iets beter doet, is dat ook nog niet vergelijkbaar met een "losse" camera met flits. Ik heb er zelf nog een N82 naast, speciaal voor de foto's. Naar mijn persoonlijke mening maakt de N82 op dit moment de beste foto's in het algemeen. Op bepaalde punten wint de SE 905 het maar gemiddeld genomen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 20-01-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169763

even een vraag aan de gelukkige eigenaren;

hoe zit het met de knars-gevoeligheid ? kraakt het plastic zoals in sommige early-reviews of is dat reeds opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108462

nou ik heb de telefoon aan een kraaktest onderworpen en ik kan niet zeggen dat hij erg kraakt.
als je flink erin knijpt hoor je wel wat (batterij/achterklep) maar bij normaal gebruik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Ondertussen heb ik zowel een kpn als vodafone sim geprobeerd, beide werken perfect qua internet met de 5800. Alleen de telfort sim krijg ik nog steeds niet aan de praat (firmware 11.00.8)

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Foute forum :X

[ Voor 95% gewijzigd door aqua_man op 20-01-2009 21:27 ]

2 swim or not 2 swim, that's the question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282354

Dus als er in het buitenland de versie met de laatste firmwire wordt aangeboden, dan is er geen probleem? Dan heb je alle voordelen van nu (updates) en heb je 'm vroeg. Maar dan komt de volgende update...

Fijn om te horen dat alle bezitters de 5800 fijn/snel vinden, ik ben weer helemaal om. En wat betreft foto's, daar heb ik mijn SLR voor. Is er trouwens een manier om te kijken hoe 'snel' die gegevensoverdracht gaat? Of gewoon net zoiets als de gemiddelde 2.0 USB-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
Sinds gisteren heb ik mijn Nokia 5800 XpressMusic (red) binnen (vrijdag besteld). Via Call2 besteld voor 145,- (verlenging van 1 jaar). Ik heb geen vage problemen gehad met theme die anders was....die was gewoon rood en updaten heb ik nog niet gedaan aangezien ik de laatste versie heb 11.0.008 volgens de Updater. Maar ik gebruik sowieso Engels qua taal op mijn mobiel, altijd gedaan maar NL werkt ook.

Eerste ervaringen met de touchpad zijn erg goed. Het werkt erg intuïtief eigenlijk. De verschillende invoer methoden zijn ook erg handig al gebruik ik Alphananumeric keypad en Full screen QWERTY het meeste. Mini QWERTY keyboard werkt wel maar je maakt wel sneller een fout. Handwriting heb ik nog weinig ervaring mee, zie niet echt het voordeel hiervan in aangezien je hiervoor de sylus nodig hebt die overgens goed vast zit in de telefoon zodat hij er niet zomaar uit zal vallen. Kom ik meteen aan bij hoe de telefoon voelt. Veel reviews hebben het over het kunststof gevoel. Ik ben het er niet mee oneens in de zin dat het een kunststof telefoon is maar hij voelt gewoon erg solide aan en zeker niet cheap. Het gewicht is ook perfect eigenlijk. Hij voelt beter aan dan mijn SE K850i (oude gsm) bijvoorbeeld.

Qua wifi moest ik even zoeken hoe je automatisch connect als je een bekende Access Point zie (voor de geïnteresseerde...Settings > Connectivity > Destinations > Access point > etc etc). Verder werkt dat eigenlijk prima.

Dat zijn mijn ervaringen tot dus ver zo'n beetje.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109171

Heeft iemand al succesvol zijn productcode kunnen wijzigen mbv Phoenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
Ik heb eerst heel veel problemen gehad om phoenix uberhaupt zover te krijgen dat hij de 5800 ziet.
Ik heb wel 4 of 5 verschillende versies geprobeerd, maar hij bleef hem maar niet zien..
Dit deed ik overigens alleen maar om te kijken welke productcode erin zat, niet om te flashen.
Omdat het maar niet lukte heb ik als laatste de nokia software updater geinstalleerd en wederom vond hij van alles op usb gebied ( zelfs tijdens het updaten van de telefoon bleef hij maar dingen vinden).
Na het updaten heb ik phoenix nogmaals gestart en nu vond hij gelijk de 5800.
De Nemesis krijg ik niet eens aan de praat overigens.
Er staan verschillende howto's op internet over het flashen van de 5800, maar ik had dit niet nodig omdat ik na de software update nog steeds mijn nederlandse taal heb. ( let wel, als je een firmware flasht of je productcode veranderd, vervalt je garantie!!) Wat ik op diverse fora heb gelezen is dit altijd te zien bij een nokia service point dus misschien wel iets om in je achterhoofd te houden voor je gaat flashen.
Bij een nokia service point doen ze de software update gratis trouwens en voor het plaatsen van de nederlandse taal betaal je 20 euro, dat is het toch niet waard om je garantie op te vergooien lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287355

welk gpspakket (waar je geen 3g/wifi nodig hebt) zou bij de 5800 het best passen? + versienr graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

*Lees de Topic-warning!!!

[ Voor 86% gewijzigd door Ginz op 22-01-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sinds enkele jaren gebruik ik Google Calendar icm GooSync als intermediate om mijn gsm agenda te syncen. Dat werkt perfect en zelfs met de Tube, ondanks dat er geen configuratie beschikbaar is voor de 5800. Zie manual configuration. Echter kan ik maar niet vinden hoe ik een Sync profile op de Tube kan schedulen zodat deze bijvoorbeeld 1x per dag uitgevoerd wordt. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

[ Voor 1% gewijzigd door Graham op 22-01-2009 18:49 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241216

Sinds gister ben ik een gelukkige eigenaar van een 5800 :) vind het een perfect toestel, had hiervoor een E51, en dit is zeker geen achteruitgang! Wat mij opviel is dat mijn toestel v10 software had, en dat er via NSU geen updates beschikbaar waren. Echter, toen ik ging checken met de software updater in het toestel zelf, was de firmware v11 er wel! (was alleen even lastig downloaden via gprs) Alles werkt prima eigenlijk, toestel is snel en tot op heden ook nog stabiel. Enige probleem wat ik eigenlijk had was last van plotselinge rotaties van het scherm met firmware v10 en dat mn UMTS eruit lag met v10 (bekende v10 bug). Nu ik hem naar v11 heb geupdate is dat ook allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241216

Owjah! Wat ik me wel af vroeg... Na 1 dag het toestelletje bij me te hebben gehad zit er al stof 'in' het scherm. Ergens ertussen zeg maar.. Hebben meer mensen last van stofjes in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Anoniem: 241216 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:17:
Owjah! Wat ik me wel af vroeg... Na 1 dag het toestelletje bij me te hebben gehad zit er al stof 'in' het scherm. Ergens ertussen zeg maar.. Hebben meer mensen last van stofjes in het scherm?
Nee geen last van.

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat je dus niet even je hele mailbox(2000mailtjes) binnen moet trekken, dat vind die mail toepassing niet leuk. >:)

Tja en telfort internet werkt nog steeds niet, helpdesk van telfort geeft ook geen gehoor op mijn aanvraag tot technische ondersteuning. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283434

Anoniem: 241216 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:31:
Sinds gister ben ik een gelukkige eigenaar van een 5800 :) vind het een perfect toestel, had hiervoor een E51, en dit is zeker geen achteruitgang!
Dit vind ik dus leuk om te lezen. Ik overweeg namelijk zelf ook de overstap van een Nokia E51 naar de 5800.
:)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 283434 op 23-01-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Graham schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:47:
Sinds enkele jaren gebruik ik Google Calendar icm GooSync als intermediate om mijn gsm agenda te syncen. Dat werkt perfect en zelfs met de Tube, ondanks dat er geen configuratie beschikbaar is voor de 5800. Zie manual configuration. Echter kan ik maar niet vinden hoe ik een Sync profile op de Tube kan schedulen zodat deze bijvoorbeeld 1x per dag uitgevoerd wordt. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
'Swim' schijnt dat te doen: http://code.google.com/p/bergamot/wiki/Swim

Geen idee of het werkt op de 5800, in de beschrijving staat: 'Support for FP2 and S60 5th ed (hopefully).'

[ Voor 50% gewijzigd door Koen_R op 23-01-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Koen Rotteveel schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:20:
[...]

'Swim' schijnt dat te doen: http://code.google.com/p/bergamot/wiki/Swim

Geen idee of het werkt op de 5800, in de beschrijving staat: 'Support for FP2 and S60 5th ed (hopefully).'
Ziet er belovend uit maar helaas na installatie krijg ik hem maar niet opgestart. Waarschijnlijk doordat het niet compatible is, althans die warning krijg ik bij installatie.

Wel leuk dat SIS signen trouwens, mooie manier van bescherming.

Toch nog bedankt. En ik zal een ticket inschieten bij de ontwikkelaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 23-01-2009 11:03 . Reden: update ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Deze telefoon verkoopt blijkbaar erg goed: nieuws: Nokia: eerste touchscreentoestel half miljoen keer verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:32
Hoe is het zoeken naar nummers (liedjes)? Met mijn N82/N73 kon dat gewoon met een letter intypen. Maar hoe doe je dat nu je een touchscreen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
barzi schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:56:
Hoe is het zoeken naar nummers (liedjes)? Met mijn N82/N73 kon dat gewoon met een letter intypen. Maar hoe doe je dat nu je een touchscreen hebt?
Weet niet precies wat je bedoelt maar als je bijvoorbeeld in de het overzicht zit All Songs dan Options > Find doet krijg je een zoekveld onderaan...daar druk je op...krijg je invoerveld...voer wat criteria in en drukt op het groene vinkje en tada....daar zijn de songs.

Weet niet of het sneller kan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
PieperM schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:59:
[...]

Mag ik vragen welke zaak in Enschede en voor hoeveel?
In het andere topic had ik deze vraag al beantwoord, inderdaad bij Online-systems dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285667

hoe zet ik die transition effects aan? heb overal gezocht maar vind ze nergens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Bluethooth en de parrot ck3100 gaat soms toch niet helemaal lekker met de 5800.

Als je een nummer kies gebeurd het erg vaak dat binnen de eerste 5 seconden van je gesprek de bluethooth verbinding weg valt. 5 tot 10 seconden later wordt deze weer automatisch opgezet. Maar ondertussen weet je tegenpartij niet wat er aan de hand is en hangt dan meestal op...

bugje.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 20-07 20:12
Anoniem: 285667 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:47:
hoe zet ik die transition effects aan? heb overal gezocht maar vind ze nergens :o
Ik kan het niet voor je controleren, maar op internet lees ik dit:
* Open the Menu
* Go to Tools > Settings
* Then navigate to General (Settings menu) > Personalization > Themes > General (Themes menu)
* Now press the left selection key for Options and turn on the Theme effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

cycloon_ schreef op zondag 25 januari 2009 @ 09:25:
Bluethooth en de parrot ck3100 gaat soms toch niet helemaal lekker met de 5800.

Als je een nummer kies gebeurd het erg vaak dat binnen de eerste 5 seconden van je gesprek de bluethooth verbinding weg valt. 5 tot 10 seconden later wordt deze weer automatisch opgezet. Maar ondertussen weet je tegenpartij niet wat er aan de hand is en hangt dan meestal op...

bugje.. :/
Parrot kennende zal hier ongetwijfeld een update voor uitbrengen. Meestal kwestie van enkele weken. Ik zal eens vragen of ze de bug al kennen en of ze al updates hiervoor gepland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Wekko306 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:49:
[...]

* Open the Menu
* Go to Tools > Settings
* Then navigate to General (Settings menu) > Personalization > Themes > General (Themes menu)
Dit klopt inderdaad, zo zet je de thema effecten uit. De telefoon wordt wel iets sneller, het scheelt ongeveer 4MB vrij geheugen.

Edit: Het kantelen naar landscapemodus gaat trouwens wel een stuk sneller met de thema-effecten uit.

Had trouwens van de week de 5800 succesvol gepaired met mijn autoradio. Werkt prima, de gesprekken zijn duidelijk en vallen niet weg gelukkig. Gisteren liep de telefoon echter voor de eerste keer muurvast nadat ik de muziek, maps en BT wou afsluiten, vond ie niet zo fijn. Moest de accu eruit halen, want hij deed niets meer.

Voor de rest echt een prima telefoon :)

[ Voor 5% gewijzigd door ®Otto op 25-01-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heeft iemand hem al vergeleken met de iPhone (2G of 3G)? Ik zelf heb een iPhone 2G en krijg dinsdag mijn Nkoia 5800 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekko306 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:49:
[...]

* Open the Menu
* Go to Tools > Settings
great thanks

heeft iemand al fring aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
robertwebbe schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:23:
[...]

Parrot kennende zal hier ongetwijfeld een update voor uitbrengen. Meestal kwestie van enkele weken. Ik zal eens vragen of ze de bug al kennen en of ze al updates hiervoor gepland hebben.
Hoop het wel en dan ook gelijk voor de ck3200

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
Iemand al iets gehoord over navigatie op de 5800?
Ik heb al een paar keer een poging gedaan met dat nokia maps, maar dat vind ik toch wel zo'n gruwelijk programma. Ik kan haast niet wachten tot mc guider een update uitbrengt voor de 5800
Ik wel al gelezen dat er een oude versie van carmin gebruikt kan worden i.c.m een virtual keyboard, maar dan moet je weer een hoop truken uithalen om het draaiend te krijgen..
Denk dat ik nog wel even wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-07 21:03
RoyPeterse schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:40:
Iemand al iets gehoord over navigatie op de 5800?
Ik heb al een paar keer een poging gedaan met dat nokia maps, maar dat vind ik toch wel zo'n gruwelijk programma. Ik kan haast niet wachten tot mc guider een update uitbrengt voor de 5800
Ik wel al gelezen dat er een oude versie van carmin gebruikt kan worden i.c.m een virtual keyboard, maar dan moet je weer een hoop truken uithalen om het draaiend te krijgen..
Denk dat ik nog wel even wacht
Heeft nog niemand het geprobeerd om TomTom erop te draaien? Ik heb thuis een versie die werkt voor S60 3rd, misschien werkt het ook wel gewoon op S60 5th... Als ik de mijne komende week ontvang, zal ik eens proberen om 'm erop te installeren. Misschien werkt het wel gewoon, dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Anoniem: 287355 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:44:
heeft iemand al fring aan de praat gekregen?
Voor de 5800 is er nog geen versie. Ze zijn er wel mee bezig. Zie deze blog entry.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252976

Ik neem aan dat de software zich allemaal een stuk sneller zal ontwikkelen zodra de officiele release in Nederland is. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee met oudere types van Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 252976 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:23:
Ik neem aan dat de software zich allemaal een stuk sneller zal ontwikkelen zodra de officiele release in Nederland is. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee met oudere types van Nokia?
Die vat ik niet helemaal... De meeste software is volgens mij toch vooral Engelstalig of anders multilanguals. Een relatief kleine Nederlandse release zal de software niet een enorme boost geven, behalve dan waarschijnlijk voor enkele NL-exclusive-apps (denk NOS Mobiel).

Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is. Als je leest dat Nokia al 1.000.000 toestellen heeft verkocht zullen ontwikkelaars waarschijnlijk spoedig hun apps klaar maken voor symbian 5th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
dat denk ik ook, zeker omdat de 5800 de weg vrij moet maken voor zijn grote broertje de n97, het loopt denk ik wel los, mc guider werkt zeker niet op de 5800, die heb ik al geprobeerd.
Heeft iemand trouwens een oplossing om je mp3 ringtones niet tussen je mp3 muziek te laten verschijnen?
Als ik nieuwe muziek toevoeg en ik laat hem zoeken vindt hij telkens al mijn ringtones

[ Voor 34% gewijzigd door RoyPeterse op 27-01-2009 14:15 . Reden: aanvuling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 20:31
Weet er iemand al een programma om de 5800 te gebruiken als afstandbediening via bluetooth? Dit profiel zit erin, maar ik kan nergens iets concreets vinden. Bij sony ericsson werkte dit feilloos als bediening tijdens films kijken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
RoyPeterse schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:08:
dat denk ik ook, zeker omdat de 5800 de weg vrij moet maken voor zijn grote broertje de n97, het loopt denk ik wel los, mc guider werkt zeker niet op de 5800, die heb ik al geprobeerd.
Heeft iemand trouwens een oplossing om je mp3 ringtones niet tussen je mp3 muziek te laten verschijnen?
Als ik nieuwe muziek toevoeg en ik laat hem zoeken vindt hij telkens al mijn ringtones
Wat ik heb gedaan is een afspeellijst gemaakt met alle mp3 muziek dan heb je geen last van de mp3 ringtones als je naar je muziek luistert.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hoe kan je achter je product code komen van je Nokia 5800? En hoe kan je deze veranderen als dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Anoniem: 283434 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:59:
[...]

Dit vind ik dus leuk om te lezen. Ik overweeg namelijk zelf ook de overstap van een Nokia E51 naar de 5800.
:)
Ik heb zelf ook een Nokia E51... Met een abbo van 1 jaar.
Kan over 2 maanden mijn abbo verlengen. Ik ga zeer waarschijnlijk ook voor de 5800 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Mag ik vragen waarom jullie juist kiezen voor de Nokia 5800, en niet bijvoorbeeld voor de iPhone / HTC touch serie? Ik wil niet een "discussie" starten van deze is beter of die andere, maar gewoon de argumenten die jullie hebben om dit toestel te nemen ipv de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
barzi schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:48:
Mag ik vragen waarom jullie juist kiezen voor de Nokia 5800, en niet bijvoorbeeld voor de iPhone / HTC touch serie? Ik wil niet een "discussie" starten van deze is beter of die andere, maar gewoon de argumenten die jullie hebben om dit toestel te nemen ipv de anderen?
Voor mij het 2 jarig wurgcontract van t-mobile. Met mijn belgedrag betekent het dat ik 1560 euro zou betalen. (uitgesmeerd over 24 maanden). Het idee dat er misselijke winsten worden gemaakt over mijn rug... (maar goed, daarvan kan je zeggen dat dat altijd het geval is in NL met die mobiele telefonie kartel.)

OF het gedoe om een iphone te bemachtigen (nieuw, gesealed en met garantie) voor bijna 500 euro via marktplaats ofzo.

HTC touch werkt (vind ik) veel minder goed dan nokia 5800, nog steeds gepiel met het pennetje. De GUI van de 5800 is echt gemaakt voor de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Nollekeuh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:48:
[...]

Voor mij het 2 jarig wurgcontract van t-mobile. Met mijn belgedrag betekent het dat ik 1560 euro zou betalen. (uitgesmeerd over 24 maanden). Het idee dat er misselijke winsten worden gemaakt over mijn rug... (maar goed, daarvan kan je zeggen dat dat altijd het geval is in NL met die mobiele telefonie kartel.)

OF het gedoe om een iphone te bemachtigen (nieuw, gesealed en met garantie) voor bijna 500 euro via marktplaats ofzo.

HTC touch werkt (vind ik) veel minder goed dan nokia 5800, nog steeds gepiel met het pennetje. De GUI van de 5800 is echt gemaakt voor de vingers.
Ah dat is waar. Maar men kan altijd nog een 2de handse iPhone 2G halen bijvoorbeeld? Of gebruik jij echt het 3G netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
De grootste factor zal zonder twijfel de prijs zijn. Maar voor mij het beter syncen met outlook apps en de vorm ook een enorm voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ah oke :). Trouwens, weet iemand of het ook mogelijk is om:

1. Liedjes te zoeken zoals je ook in je contacten zoekt? Dus per letter, en niet dat je echt een woord kan typen?
2. Het 2x drukken voor 1 item uitzet, en daar 1x drukken van maakt (zoals bijv. de iPhone)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De iPhone koop ik uit principe niet (duur, ik haat Apple en het is mooi maar niet erg praktisch)
De HTC koop ik niet omdat er Windows op zit.

Ben eenmaal begonnen met Nokia en ik vind de agenda e.d. gewoon perfect werken. Vandaar dat ik aan het zoeken was naar een nieuwe en op Nokia.nl zag ik iets van de 5800 en ik was verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verschillende redenen

beste prijs/kwaliteit
vormgeving (past in je broekzak, wat niet lukt met bakstenen als de iphone/g1)
winmobile is voor mij geen keuze, dus geen htc voor mij
geen verplichting om een programma te gebruiken als itunes
toestel met gps/wifi/microsd/vlot os moest ik hebben

nadelen
zal wel de batterij zijn (heb nog niet getest hoe lang het meegaat zonder aan de wifi/gps te zitten :p)
beetje gedoe met (un)signed krijgen van software
niet oplaadbaar via usb
scrollen met de vingers is soms ook wat foefelen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 287355 op 27-01-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07 11:00
Ik koop geen Iphone omdat ze hebben gelogen over ervan voordat hij uitkwam.. Al die praat van 200 dollar enzo. Nou zou je kunnen stellen dat die 200 dollar in combinatie is met een abbonnement, maar het beweren dat hij slechts de helft ging kosten van de Iphone 2g is gewoon keihard gelogen.. Niet echt netjes van apple.
HTC wil ik liever niet omdat ik (uit zeer weinig ervaring) niet zo weg ben van windows mobile.
En zoals al eerder gezegd.. De bang for buck die de 5800 geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 27-01-2009 22:44 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Nollekeuh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:39:
Weet er iemand al een programma om de 5800 te gebruiken als afstandbediening via bluetooth? Dit profiel zit erin, maar ik kan nergens iets concreets vinden. Bij sony ericsson werkte dit feilloos als bediening tijdens films kijken etc...
Het kan toeval zijn (niet verder getest), maar ik heb in de root van de geheugenkaart een map MP3 gemaakt met daarbinnen submappen per album. Daarna de player opnieuw laten zoeken. Ik heb geen ringtones in de lijst en heb geen playlist hoeven te maken. De meegeleverde tracks heb ik trouwens eerst verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286866

Anoniem: 287355 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:42:
[...]

nadelen
zal wel de batterij zijn (heb nog niet getest hoe lang het meegaat zonder aan de wifi/gps te zitten :p)
beetje gedoe met (un)signed krijgen van software
niet oplaadbaar via usb
scrollen met de vingers is soms ook wat foefelen
Batterijduur valt mij reuze mee, zelfs bij intensief gebruik (muziek en internet in de trein) en constant 3G verbinding gaat de 5800 bij mij bijna twee dagen mee.

Ik vind een belangrijk nadeel dat er nog niet zoveel software beschikbaar is, maar dat zal met de tijd wel komen. Oja en de camera stelt niet veel voor, maar dat is voor mij persoonlijk niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hoe lang duurt dat intensieve gebruik van je dan? (iets specifieker graag)
M'n N81 zit nu op 24 uur batterytime met 1,5 uur muziek en 30 mins internet met 3G per dag. Dat is gewoon veel te weinig

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286866

Voor mij is intensief gebruik: per dag gemiddeld half uurtje bellen/gebeld worden, half uurtje internetten op 3G, 1 uurtje muziek luisteren. Heb BT & Wifi uitstaan, maar wel standaard 3G netwerk (dual mode).

Vind de muziek trouwens ook beter klinken dan op de N95, maar dat is ook persoonlijk misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
sinds maandag jl. de 5800 in huis (versie 11.xx)

Tot dusver een aantal zaken die opvalt;

- verbinding met Nokia BT carkit CK-7W gaat goed, echter als je in gesprek bent valt de ander (vast toestel) vaak enkele seconden weg, terwijl de verbinding nog intact is. Heb dan geen andere applicaties op de achtergrond (mag niet zoveel uitmaken) en de gesprekspartner praat niet via luidspreker.

- begrijp niet helemaal wat je van Flash Lite mag verwachten. Als ik op uitzendinggemist.nl de meest recente uitzending van Pauw & Witteman wil zien dan krijg ik uiteindelijk een pop-up van de telefoon met "Real - opgeslagen in Galerij", waar vervolgens niets blijkt opgeslagen te zijn. Uitzendinggemist gebruikt kennelijk Windows media player en Quicktime. Op de Adobe site staat vol trots dat Flash Lite overweg kan met FLV en kan dat wel beamen, want Youtube werkt prima. (Gebruik trouwens de standaard webbrowser van Nokia).

Hoe beperkt is Flash Lite in relatie tot streaming sites?

Edit (hier staat al e.e.a.): http://www.adobe.com/products/flashlite/faq/

[ Voor 3% gewijzigd door A-HARUN op 28-01-2009 16:06 . Reden: flash info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
De uitzendingen van Uitzending gemist zijn in 3gp formaat en ik kan ze gewoon afspelen op mijn 5800.
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:02:
Hoe lang duurt dat intensieve gebruik van je dan? (iets specifieker graag)
M'n N81 zit nu op 24 uur batterytime met 1,5 uur muziek en 30 mins internet met 3G per dag. Dat is gewoon veel te weinig
Ik heb hiervoor ook een N81 gehad en daar haalde ik met gemak 2 dagen met met de accu bij intensief gebruik. Met de 5800 haal ik dat meestal ook en dat valt me reuze mee, want ik speel er nog steeds erg veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je kan met de 5800 filmpjes e.d. kijken op uitzendinggemist.nl, YouTube en Google Video?
Hoe ziet het daarnaast met de snelheid van het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Is er ondertussen al iemand met t-mobile die succesvol kan internetten EN mms-en met dit toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
cycloon_ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:21:
Is er ondertussen al iemand met t-mobile die succesvol kan internetten EN mms-en met dit toestel ?
wel internetten (wnw std), maar mms niet geprobeerd.

eerste keer lukte het niet (ondanks de sms van t-mobile met settings) dus gisteren gebeld met klantenservice (0800-7111). Perfect geholpen en de settings handmatig ingevuld. Nu werkt het wel. De dame van T-mobile haalde overigens de settings vanaf de Nokia site (T-mobile kent 5800 nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
[quote]®Otto schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:08:
De uitzendingen van Uitzending gemist zijn in 3gp formaat en ik kan ze gewoon afspelen op mijn 5800.

[...]

Je kunt ze dus direct bekijken zonder eerst om te zetten? Gebruik je de standaardbrowser en/of 3gp converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205768

FitNiX schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:01:
[...]

Heeft nog niemand het geprobeerd om TomTom erop te draaien? Ik heb thuis een versie die werkt voor S60 3rd, misschien werkt het ook wel gewoon op S60 5th... Als ik de mijne komende week ontvang, zal ik eens proberen om 'm erop te installeren. Misschien werkt het wel gewoon, dat zou mooi zijn :)
Met smart wacht ik op je bevindingen. Ik heb nu op mijn N73 TomTom draaien en wil dat ook graag op de 5800. Ik heb ergens gelezen - weet helaas niet meer waar - dat Nokia ervoor heeft gezorgd, voor bijv. de 5800 en de N96, dat de GPS geen verbinding kan maken met TomTom. Route66 schijnt daarentegen wel weer mogelijk te zijn.

Misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Hakkie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:31:
[...]
Het kan toeval zijn (niet verder getest), maar ik heb in de root van de geheugenkaart een map MP3 gemaakt met daarbinnen submappen per album. Daarna de player opnieuw laten zoeken. Ik heb geen ringtones in de lijst en heb geen playlist hoeven te maken. De meegeleverde tracks heb ik trouwens eerst verwijderd.
:?

Snap je reactie niet op wat ik geschreven heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Nollekeuh op 28-01-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
barzi schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:57:
[...]

Ah dat is waar. Maar men kan altijd nog een 2de handse iPhone 2G halen bijvoorbeeld? Of gebruik jij echt het 3G netwerk?
Ja dat had gekund. Maar dan wordt het wel weer gebruikt spul...

Dat 3g netwerk ga ik gebruiken. Echter realiseer ik me nu dat het de 10 euro p/m niet echt waard zal zijn voor een onbeperkt surf abbo. Internetten is nog steeds niet snel. De verbinding zelf kan heel snel zijn, maar de telefoon is gewoon niet krachtig genoeg om de volledige pagina snel op te bouwen.

Wel is het handig voor het ingebouwde navigatiesysteem of OV-info.

Emailen zal ik wel veel meer gaan doen. Hoop dat dat ook de sms gaat vervangen binnenkort (kan uiteraard alleen als iedereen/vrienden op emailen overgaat), want dit is echt de meest grote en ziekelijke melkkoe van de providers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Anoniem: 282354 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:15:
Dus je kan met de 5800 filmpjes e.d. kijken op uitzendinggemist.nl, YouTube en Google Video?
Hoe ziet het daarnaast met de snelheid van het streamen.
Google video heb ik niet getest, maar You Tube en uitzending gemist gaat prima. De snelheid van het streamen is gaat erg vlot hier icm Vodafone Live.
A-HARUN schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:31:

Je kunt ze dus direct bekijken zonder eerst om te zetten? Gebruik je de standaardbrowser en/of 3gp converter?
Ja, je kunt ze gelijk bekijken met Realplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55
Ik ben ook van plan om deze telefoon te nemen nu weet ik dat er een goede sync is met Microsoft Outlook etc maar ik heb Ubuntu met Evolution etc. Dit vind ik persoonlijk best lekker werken. Iemand al ervaring met Syncen op een Ubuntu pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Nollekeuh schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:37:
[...]

:?

Snap je reactie niet op wat ik geschreven heb.
Oeps... :o Ik ook niet! :+ mijn bedoeling was een reactie te plaatsen op:

NokNok12 in "Nokia 5800 Tube"
Mijn reactie was dus:
Hakkie in "Nokia 5800 Tube"
Bij deze.

Kan nog toevoegen dat een collega mij vanmiddag vroeg de 'pong pong.aac' even via bluetooth over te zenden. Ik kon deze echter niet zo snel vinden met Bestandsbeheer. Misschien zijn ze hidden of zo?

[ Voor 58% gewijzigd door Hakkie op 28-01-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Geen Iphone vanwege o.a. het 2 jarig dure contract..
Ik heb 2 maanden een HTC touch geleend om te proberen, maar ik ben Nokia gewend.
Zelfs na 2 maanden Windows Mobile raakte ik er nog steeds niet aangewend. Ik vind hem omslachtig en onhandig. Doe mij maar Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
@Ottto

[...]

[/quote]

Kennelijk werkt het bij mij niet zo uit de doos. Heb jij enig idee hoe ik het streamen aan de praat krijg?
Zojuist nog geprobeerd via Opera Mini en WiFi, maar als ik op een aflevering van DWDD klik gebeurt er niets.
Daarentegen werkt France 24 (live stream) wel. Za za zebra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

ik ben ook wel beniewd naar een manier om uitzendinggemist te kijken. Nu crasht de standaard browser afentoe op de site en realplayer wil de clip niet openen als ik wel zover kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 21:53
Ik kwam op een symbian-forum dit tegen:
Today I tryed to install TomTom its a Navigation Software (Tomtom Mobile 6.010)

The icon is in programs, by starting first time, the TOMTOM start screen comes up, and than comes the screen to enter the language, and there starts the problem. I cant enter any language, there is no way, so it kees staying on that screen. For me it looks like that the software does not respond to my pen, finger or what ever when I touch it.
Zotezien gaat TomTom dus niet lukken en zullen we moeten wachten op een update voor s60v5.. :(
Iemand de 5800 al geprobeerd met een ander navigatiepakketje? Route 66 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
A-HARUN schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:32:
@Ottto

[...]

[/quote]

Kennelijk werkt het bij mij niet zo uit de doos. Heb jij enig idee hoe ik het streamen aan de praat krijg?
Zojuist nog geprobeerd via Opera Mini en WiFi, maar als ik op een aflevering van DWDD klik gebeurt er niets.
Daarentegen werkt France 24 (live stream) wel. Za za zebra...
Het werkte eigenlijk gelijk al bij mij. Ik heb volgens mij alleen het toegangspunt moeten veranderen (Vodfafone Live), verder gebruik ik de standaardinstellingen van Realplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Bij mij werkt Youtube niet op WiFi. Heb in RealPlayer de proxy uitgezet, ik zie in mijn router dat er poorten worden geopend, maar de status blijft (uit m'n hoofd, ben op 't werk) '0% Laden'. Heb een Hi Eindeloos Online waarin geen streaming zit, dus daarmee ga ik niet testen... Iemand wel succes met WiFi? Zo ja, met welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285667

Hakkie schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:06:
Bij mij werkt Youtube niet op WiFi. Heb in RealPlayer de proxy uitgezet, ik zie in mijn router dat er poorten worden geopend, maar de status blijft (uit m'n hoofd, ben op 't werk) '0% Laden'. Heb een Hi Eindeloos Online waarin geen streaming zit, dus daarmee ga ik niet testen... Iemand wel succes met WiFi? Zo ja, met welke instellingen?
raar, geen instellingen moeten aanpassen, ligt misschien aan je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Lijkt me stug dat dit een router (wifi) instelling is en je hebt het eerst over Youtube dan vervolgens Realplayer. Gebruik gewoon eens de pre-installed browser om naar youtube te browsen en een filmpje te bekijken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
Je hebt in Realplayer wel als toegangspunt jouw thuisnetwerk geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Graham schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:42:
Lijkt me stug dat dit een router (wifi) instelling is en je hebt het eerst over Youtube dan vervolgens Realplayer. Gebruik gewoon eens de pre-installed browser om naar youtube te browsen en een filmpje te bekijken.
Zodra je in Youtube een filmpje wilt afspelen wordt volgens mij de Realplayer gestart. En ik heb alleen maar de standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
A-HARUN schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:13:
Je hebt in Realplayer wel als toegangspunt jouw thuisnetwerk geselecteerd?
Ja, en ik zie ook de poorten open gaan. De verbinding gaat dus wel via m'n router. Ik ben toch bang dat die het probleem veroorzaakt. Eerst maar eens bij iemand anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ

TrJ

debian

hoe krasbestendig vinden jullie het scherm eigenlijk? Ik merk nu na een week gebruik al wat voelbare krasjes, vooral vervelend bij scrollen met een nagel. Heeft iemand al een screenprotector folie oid. in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TrJ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:29:
hoe krasbestendig vinden jullie het scherm eigenlijk? Ik merk nu na een week gebruik al wat voelbare krasjes, vooral vervelend bij scrollen met een nagel. Heeft iemand al een screenprotector folie oid. in gebruik?
Helemaal niets van gemerkt nog. Maar ik heb nooit iets van sleutels/losgeld in dezelfde zak zitten als mijn gsm....gsm heeft zijn eigen plek zeg maar.

Filmpje gemaakt van de video-out in werking...

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 30-01-2009 00:33 . Reden: filmpje ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Nog geen last van krassen, maar 'k heb wel een Clarivue protector besteld. Geen idee wanneer het binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
versus iphone:

- 30 fps VGA videorecording, dat lukt de iPhone niet ook met 3rd party apps, ook de led flash is handig
- bij 1 jarig contract te krijgen
- ook met stylus te bedienen, handig wanneer precisie nodig is of simpelweg bij tekenen oid
- standaard TV out kabel meegeleverd
- radio
- verwisselbaar & uitbreidbaar geheugen
- meer open platform dan iPhone (geen jailbreaks nodig)
- helft van de prijs

vs de htc: deze phone is gewoon overcompleet voor de prijs in vergelijking met de touch pro & touch HD en is duidelijk beter dan de touch diamond, behalve in uiterlijk & formaat

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
RaZZle1 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 02:31:
Ik kwam op een symbian-forum dit tegen:

[...]

Zotezien gaat TomTom dus niet lukken en zullen we moeten wachten op een update voor s60v5.. :(
Iemand de 5800 al geprobeerd met een ander navigatiepakketje? Route 66 wellicht?
Ik draai op dit moment een beetje proef met Garmin xt , welliswaar met een softkey programma omdat je anders in garmin niet alles kan bedienen, maar het werkt super. :P het programma is grotendeels d.m.v touch te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:22
vs de htc: deze phone is gewoon overcompleet voor de prijs in vergelijking met de touch pro & touch HD en is duidelijk beter dan de touch diamond, behalve in uiterlijk & formaat
De HTC Touch 3G komt qua specs redelijk in de buurt (prijs is nog wat hoger, maar is ook nog niet lang verkrijgbaar, zakt waarschijnlijk nog wel wat). Ik heb de eerste versie van de Touch gehad en die beviel wel (tot ie werd gejat).
Pre vind ik dat je er wel al makkelijk software voor kan krijgen zoals onder andere TomTom en dat ie wat compacter is. Voor de Nokia pleit de resolutie van het scherm weer, die is behoorlijk beter.

Ik twijfel nog ....... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus73 op 30-01-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251786

Door het ''in de doos'' meegeleverde hoesje eigenlijk geen last van krassen, ideaal dus dat die er bij zit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb deze telefoon sinds gisteren en heb nog geen krassen , maar aangezien ik de bijgeleverde hoes veel te onhandig vindt heb ik al gezocht naar een screenprotector en heb deze gevonden welke zonder verzendkosten geleverd wordt :

http://www.pdashop.nl/pro...kia-5800-xpressmusic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

WoeiWoei schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:26:
[...]

Ik heb deze telefoon sinds gisteren en heb nog geen krassen , maar aangezien ik de bijgeleverde hoes veel te onhandig vindt heb ik al gezocht naar een screenprotector en heb deze gevonden welke zonder verzendkosten geleverd wordt :

http://www.pdashop.nl/pro...kia-5800-xpressmusic.html
Kan je daar dan nog wel goed met je stylus overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Paulus73 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:21:
[...]

De HTC Touch 3G komt qua specs redelijk in de buurt (prijs is nog wat hoger, maar is ook nog niet lang verkrijgbaar, zakt waarschijnlijk nog wel wat). Ik heb de eerste versie van de Touch gehad en die beviel wel (tot ie werd gejat).
Pre vind ik dat je er wel al makkelijk software voor kan krijgen zoals onder andere TomTom en dat ie wat compacter is. Voor de Nokia pleit de resolutie van het scherm weer, die is behoorlijk beter.

Ik twijfel nog ....... ;)
Ik moet wel zeggen dat de snelheid van die htc touch niet echt je dat is. Ik heb er een tijd een gehad en dat vond ik een van de minpunten. Alsook het feit dat ie er niet echt op gemaakt is om zonder stylus bediend te worden. Dat zijn zaken die de 5800 ook wel mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Anoniem: 231122 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:59:
[...]

Kan je daar dan nog wel goed met je stylus overheen?
weet ik nog niet aangezien ik hem nog niet heb , ik ga deze wel bestellen en zal het dan wel zeggen hoe het gaat. Maar aangezien ik de stylus tot nog toe nog niet heb gebruikt is hij voor mij zowiezo wel goed :)

Moet trouwens zeggen dat het volledig qwerty toetsenbord erg fijn werkt met smsen , en aangezien ik dit veel doe is dit echt een uitkomst. verder vindt ik dit toestel tot nu toe beter op touch reageren dan welke htc die ik heb geprobeert dan ook en ook de iphone vindt ik minder fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 23:40
Als je wilt navigeren en geen abbonement op nokia maps wilt nemen klik dan op de volgende link voor mijn oplossing op IPmart.

Dit is een freeware programma en makkelijk te installeren.

Let op dit programma gebruikt wel data.
Als je thuis wifi hebt kun je al wel de route downloaden.
Allen in de pijl modus valt het data gebruik wel mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.pidownload.it/punto/trovafiles/amazegps.jpg
Voor de download van amazegps moet je de signed Jad versie hebben voor de Nokia N96.
http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=328863

Amaze GPS is volledig met het toucscreen te bedienen.
Soms is het pennetje wel handig.
Ook moet je nog in toepassings beheer (bij de suite instellingen) het virtueel D-pad uitzetten (schermtoetsenbord).
Verder alle opties op altijd toestaan zetten, behalve de optie " automatisch opstarten".
Deze optie moet je op "1e keer vragen zetten".

Alles werkt dan full screen en auto rotate werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ

TrJ

debian

@Jan rademaar:
Heb je hetzelf geprobeerd, ziet er wat spaans uit, ondersteund het ook andere talen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 23:40
TrJ schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:20:
@Jan rademaar:
Heb je hetzelf geprobeerd, ziet er wat spaans uit, ondersteund het ook andere talen?
Dit is alleen maar een screenshot ter illustratie.

Ik snap je vraag trouwens niet goed.
Een echte tweakert gaat het gelijk testen.

Ik ben waarschijnlijk de eerste die dit heeft draaien.
Er zijn meer talen incluisief spaak beschikbaar dan nodig.

Voor de niet gelovigen onder ons.

http://share.ovi.com/media/rademaar.public/Rademaar.10003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb hem nu ook een tijdje (stond in de pre-order). Best fijn toestel :). Maar aangezien ik op dit moment het geld beter kan gebruiken, ga ik opzoek naar een wat goedkoper toestel.

offtopic:
Iemand nog geintresseerd in een Nokia 5800? PM me ff ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
barzi schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:57:
Heb hem nu ook een tijdje (stond in de pre-order). Best fijn toestel :). Maar aangezien ik op dit moment het geld beter kan gebruiken, ga ik opzoek naar een wat goedkoper toestel.

offtopic:
Iemand nog geintresseerd in een Nokia 5800? PM me ff ;).
Je hebt je echt hele poos in de phone verdiept, en nu je hem een paar dagen hebt, verkoop je hem wegens de prijs o_O ?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Soepster schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:19:
[...]

Je hebt je echt hele poos in de phone verdiept, en nu je hem een paar dagen hebt, verkoop je hem wegens de prijs o_O ?
Ja, zo gaat dat. Ik heb het geld nu nodig, dus waarom zou ik hem dan houden, als ik het geld beter kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 14:49
barzi schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:21:
[...]

Ja, zo gaat dat. Ik heb het geld nu nodig, dus waarom zou ik hem dan houden, als ik het geld beter kan gebruiken?
Dan vraag ik me af waarom je hem überhaupt hebt gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
Aeonis schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:17:
[...]

Dan vraag ik me af waarom je hem überhaupt hebt gekocht 8)
he je bent een tweakert of niet.....
gadgets en gizmo's daar leef je toch voor?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 14:49
RoyPeterse schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:28:
[...]

he je bent een tweakert of niet.....
gadgets en gizmo's daar leef je toch voor?
;)
Uiteraard haha ;) maar gadgets kopen, ff gebruiken en dan verkopen.. daar ga je financieel niet echt op vooruit volgens mij :P

Maargoed.. eind februari verwachten ze de telefoon dus in Nederland? Ik wilde eerst voor een n85 gaan, maar die heeft mijn provider (telfort) nog steeds niet :S .. ik ga echter niet meer voor de n85, maar voor de 5800 :) is goedkoper (kan met 1 jaar abbo als het goed is) en dan kan ik daarna mooi weer over op sim-only :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Ik hoop het. Sinds vandaag heeft gsmweb de toestelprijzen verhoogt, maar de abonnementstarieven verlaagt (extra korting). Ik ben benieuwd hoe duur de nokia echt woord eind deze maand.

De mijne krijg ik als het goed is dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb net van iemand de Tube gekocht en wil 'm wel houden, alleen... is het een editie voor Oost-Europa. Daar zit weliswaar Duits en Engels op (en T9 is dankzij de onscreen qwerty toch verleden tijd), maar ik mis wel degelijke ondersteuning voor Frans en Nederlands. Is het überhaupt mogelijk om (desnoods met een firmware installatie uit een ander land), deze talen te krijgen? Zo ja, hoe ga ik hierbij te werk? Waar vind ik die firmware?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic