Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenwvd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
aicaramba schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:49:
[...]

Daar zit ik ook wat mee in mn maag ja.. Maar als ik de filmpjes in youtube bekijk is hij toch wel behoorlijk snel. Bij 'n frans filmpje openen ze verschillende keren op een iphone 3g en nokia 5800 dezelfde aplicatie en meestal heeft de nokia de aplicatie het snelst geopend.
Wow goede tip
http://www.youtube.com/pr...r=alnilam00m9&view=videos
Die man heeft een gigantische collectie filmpjes van de 5800. Ik denk dat zowat elk aspect belicht wordt. Ik ga weten wat doen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Eindelijk is er, op de naar mijn beste GSM review-site, een review over de 5800:
http://www.gsmarena.com/n...pressmusic-review-308.php

Wat O.A. voor mij erg interessante en belangrijke info uit de review is,
+ is dat het geluid via de koptelefoon erg goed schijnt te zijn (het werd verd*** een keer tijd met Nokia :)). Het geluid testen ze overigens in tegenstelling tot bijna alle andere sites zo objectief mogelijk door uitgebreid te testen met audio analyzers.
- en dat het muziekgeluid en het ringen van de tel via de speakers minder is, en ook niet erg hard vergeleken met de tel die ik nu heb (nokia 6233), of een aantal andere tels op de markt. Daarbij moet ik wel opmerken dat er maar weinig tels zijn die de 6233 wat dat betreft overtreffen (N78 en N79 doen het vergeleken overigens helemáál belabberd).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
En hopla, het is morgen ... komt u maar met uw review :) Ben erg benieuwd! eindelijk een review van iemand die ik al langer 'ken' uit de Nokia bende :)

als ik mijn HTPC verkocht heb, en er een vatsoenlijke autohouder voor deze telefoon is kon ik hem nog wel eens aan gaan schaffen naar wij dachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hij staat online op mn site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Mooie review, positiever dan ik had gedacht. Dat belooft wat voor de N97 ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt onder de indruk was van het OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooie en goeie revieuw
ol lan niet wachten tot hij verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Fijne review, luid en duidelijk ;) deze telefoon lijkt mij toch wel ideaal, als er nu ngo navigatie op komt en een autohouder met laadfunctie dan ben ik verkocht!

De N97 zal kwa meerwaarde voor mij weinig hebben behalve betere camera denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
Jep goede review, en voor zover ik weet ook de enige in de lage landen.

Maar ik heb niet echt iets gelezen over het sms'en met 1 hand (of ik zou er toch over moeten gekeken hebben). Is dat mogelijk? En gaat het veel langzamer dan bij een echt toetsenbord? Ik heb het dan over de klassieke interface die je in de 5800 kan selecteren (dus 3 knoppen op elke rij). Als dit vlot gaat dan ben ik eigenlijk verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Naja, ik heb erin gezet dat het goed met een hand te besturen is. Echter is typen een beetje lastig maar dat hangt af van welk onscreen tobo je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een foutje in je verder goede review; er staat bij de specificaties dat er geen flits aanwezig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Toevallig net al gefixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is echt een goede review, nu ik dit zo lees ben ik weer helemaal weg van de telefoon, ondanks dat er hiervoor nog gesuggereerd werd dat de 5800 langzaam zou zijn. Ik was zeker benieuwd naar de prestaties in Nederland.

Jammer dat het nog een maand wachten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:50:
Ja het is echt een goede review, nu ik dit zo lees ben ik weer helemaal weg van de telefoon, ondanks dat er hiervoor nog gesuggereerd werd dat de 5800 langzaam zou zijn. Ik was zeker benieuwd naar de prestaties in Nederland.

Jammer dat het nog een maand wachten is...
Wachten? Hij ligt al in de winkel hoor... Check de pricewatch

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zie bij nadelen staan dat de speakers slecht zijn.. Dat is heel anders van wat ik overal hoor..
En de oordopjes.. zijn die goed?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:12:
[...]

Wachten? Hij ligt al in de winkel hoor... Check de pricewatch
Ja maar dat zijn toch alleen internetwinkels? Ik wil de telefoon eigenlijk het liefst in een 'gewone' winkel kopen, zodat ik het toestel nog even kan 'vasthouden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
aicaramba schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:19:
Ik zie bij nadelen staan dat de speakers slecht zijn.. Dat is heel anders van wat ik overal hoor..
En de oordopjes.. zijn die goed?
Die zijn goed inderdaad, speakers zijn niet zo. GSm Arena is het daar wel mee ons zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
DaannO schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:28:
[...]

Die zijn goed inderdaad, speakers zijn niet zo. GSm Arena is het daar wel mee ons zo te zien.
In je review staat in de inleiding dat de telefoon 8GB intern geheugen heeft. Ik neem aan dat je bedoeld dat er standaard een 8GB externe geheugenkaart is meegeleverd? En bij de specificaties lees ik dat de telefoon Geo-tagging heeft. Klopt dit? In de review van GSM Arena werd nadrukkelijk geschreven dat de tlefoon dit niet heeft namelijk.
Verder goeie review, dit wordt denk ik m'n nieuwe telefoon :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 15-01-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dat eerste klopt, dat tweede ga ik even verivieren voor de zekerheid want nu twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
Voor zover ik gelezen heb werkt dat niet out of the box, maar bestaat er wel software voor
http://www.nokia.com/betalabs/locationtagger

Je moet blijkbaar wel de software telkens starten voor je een foto trekt, dus echt handig is het niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Nieker op 15-01-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g@rfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 17:46
Daanno, heb je ook een test kunnen doen met een bluetooth carkit ?

De S60 v3 toestellen hebben allemaal het euvel dat carkits geen adresboekgegevens kunnen downloaden omdat het Phone Book Access Profile (PBAP) niet wordt ondersteund (en dat terwijl de meest simpele S40 toestellen het wel ondersteunen).

Het schijnt dat de 5800 wel PBAP heeft, ik zou graag weten of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nee, dat heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar dat de speakers niet zo zijn.. het zijn, dacht ik, de eerste stereo speakers op een mobiel en de luidste zei nokia..

edit: speakers zijn erg goed volgens gsmarena

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Die stereo speakers zitten ook al op de N95-1 en die gaan wel erg hard en klinken goed. Van de 5800 zou het geluid zelfs nog beter en luider zijn, maar kennelijk is dat niet het geval.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Dit is wat ze zeggen op gsmarena over audio qualiteit.

Remarkable audio quality
Speaking of music playback, the 5800 XpressMusic turned out to be the best Nokia example for audio quality to date. That's that and no fancy foreword would've made sense. We've been seeing improvement over recent devices by the Finns and now the 5800 comes to crown the whole thing. In fact, we've never seen a so good numbers on any other mobile phone.

The phone flaunts an amazing frequency response keeping within the +-1db range effortlessly. Furthermore, for most of its range it is right on the perfect track. Noise level and dynamic range readings are also praiseworthy and so is THD. IMD and crosstalk are not as impressive but still quite good. All in all, you will be enjoying some of the industry best quality audio with Nokia 5800 XpressMusic.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg prettig zo'n review _/-\o_ de accu duur verbaast mij dan weer alles, gezien Nokia hier erg op heeft ingeleverd op vorige modellen. Nu wordt het wikken en wegen tussen de X5800 en de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de agenda eigenlijk ook in Landscape mode? (kwam ineens in me op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:00
Wat een droom-toestel :o alhoewel ik normaal nooit meer dan €200 uitgeef voor telefoontoestellen, overweeg ik echt om me dit toestel te kopen. Maar €367 is wel héél veel, zeker als ik vergelijk met de N82. Zit het er in dat die prijs onder de 300 zakt, op het niveau van de N82? Of mag ik verder dromen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
maleadt schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:01:
Wat een droom-toestel :o alhoewel ik normaal nooit meer dan €200 uitgeef voor telefoontoestellen, overweeg ik echt om me dit toestel te kopen. Maar €367 is wel héél veel, zeker als ik vergelijk met de N82. Zit het er in dat die prijs onder de 300 zakt, op het niveau van de N82? Of mag ik verder dromen :+
Het streven van Nokia was €299 al dan niet zonder belasting. Maar de telefoon is nu nog niet goed verkrijgbaar, dus dat wordt alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Wat is je site als ik vragen mag?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
Amiet01 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:12:
[...]

Wat is je site als ik vragen mag?
zijn site is allaboutphones.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
maleadt schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:01:
De prijs van de N82 zit rond de 350 dus het lijkt mij dat de prijs nu al rond hetzelfde niveau zit. 350 voor een touchscreen met die specificaties is best wel een goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:53:
Wel raar dat de speakers niet zo zijn.. het zijn, dacht ik, de eerste stereo speakers op een mobiel en de luidste zei nokia..
Raar. Er zijn (naast de eerder genoemde N95) al best veel (Nokia) toestellen met stereospeakers.
NokNok12 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:19:
Dit is wat ze zeggen op gsmarena over audio qualiteit.

Remarkable audio quality
Speaking of music playback, the 5800 XpressMusic turned out to be the best Nokia.........................................
[..]
Ik weet niet of je inhaakt op de discussie over de speakers, maar dat stukje wat jij post gaat dus over het geluid via de jack-aansluiting (koptelefoons) en niet over het geluid via de speakers.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Lees ik dat nu goed. Laadt deze gsm NIET op via de micro USB connector?
Ik heb nu een 6120, en deze doet dat ook al niet, nu dacht ik toch wel dat ze net zoals bijna alle andere types telefoons dat deze wél zou opladen via USB. Kan je dat bevestigen DaannO?

Edit: heb net gekeken, en bij de telefoon op de nokia staat dat de datakabel CA-101 wordt meegeleverd. En als je de eigenschappen van die kabel opzoekt krijg je het volgende:
Nokia Datakabel CA-101 - Supersnelle gegevensoverdracht

Deze microUSB-kabel staat garant voor High-Speed USB 2.0-gegevensoverdrachtsnelheden. Met de kabel kun je tegelijkertijd je toestel laden via de USB-poort van je laptop of computer.
Dus daar zeggen ze dat het eigenlijk wél moet gaan?

[ Voor 48% gewijzigd door Termike op 15-01-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Termike schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:40:
[...]
Dus daar zeggen ze dat het eigenlijk wél moet gaan?
Dan moet je toestel het nog wel ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Cadezo schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:05:
[...]

Dan moet je toestel het nog wel ondersteunen...
Zou dit aan te passen zijn via een softwareupgrade, of moet dit via een hardwarematige aanpassing. Want als je langdurig op internet wil zitten met je laptop dien je dus die CA-101 voor data te gebruiken én de CA-100 voor power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Dit toestel zou toch al lang uitgekomen moeten zijn :?
Maar goed ik zag dat hij €249 zpou moeten kosten maar de prijzen fluctueren nogal al kun je hem op de engelse nokia site voor 250 pond kopen wat met de lage pond nogal gunstig is.

Maar mooi toestel om in de gaten te houden en eindelijk eentje met een fatsoenlijke accuduur

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een lange accuduur wilt hebben raad ik je de Nokia 1650 aan, ik red 7,5 dag met normaal gebruik ;)

Maar anyway, nog wat vragen: Is er al wat bekend over de prijzen van de volle versie van Nokia Maps en die (Windows) Office reader/editor (Word, Excel)? Er werd ergens gezegd dat die duur uit zouden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

g@rfield schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:18:

De S60 v3 toestellen hebben allemaal het euvel dat carkits geen adresboekgegevens kunnen downloaden omdat het Phone Book Access Profile (PBAP) niet wordt ondersteund (en dat terwijl de meest simpele S40 toestellen het wel ondersteunen).

Ja, de 5800XM heeft inderdaad PBAP. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag daar in [ABO] Het 5800 Tube levertijden en abonnementen topic

[ Voor 82% gewijzigd door DaannO op 16-01-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
Dat mag daar in [ABO] Het 5800 Tube levertijden en abonnementen topic

[ Voor 91% gewijzigd door DaannO op 16-01-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:40:
wie weet er een veilige en betroubare online shop ik wil graag de 5800 maar wil eigenlijk niet wachten tot 26 feb
Het [ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic staat hier vol mee.

2 swim or not 2 swim, that's the question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren nokia 5800 binnen gekregen rood

import model geen nederlands gebruiksaanwijzing

Russische handleiding ook een Engelse handleiding erbij
het menu was in het nederlands

na een nokia update niet meer in het nederland instellen

oud Firmware 10.0.009

nieuwe Firmware 11.0.008

dus pas op met update van je nokia 5800

is daarna niet meer in het nederland instellen

buitenland productcode ik heb 0559276 CIS RED

nokia 5800 productcode dutch

0570026 rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat die Firmwire-update die eerder is besproken door Robert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je ziet het steeds weer; dat mensen een phone (via een shop) importeren vanuit buitenland en dat ze later problemen krijgen met firmwares, proeflicenties, garantievoorwaarden enz. enz. Ik kan het mij wel voorstellen hoor, maar wacht dan toch even een maandje langer zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:43:
ik heb gisteren nokia 5800 binnen gekregen rood

import model geen nederlands gebruiksaanwijzing

Russische handleiding ook een Engelse handleiding erbij
het menu was in het nederlands

na een nokia update niet meer in het nederland instellen

oud Firmware 10.0.009

nieuwe Firmware 11.0.008

dus pas op met update van je nokia 5800

is daarna niet meer in het nederland instellen

nokia 5800 productcode dutch

0570026 rood
Daar kom ik ook net achter helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:43:
ik heb gisteren nokia 5800 binnen gekregen rood, import model geen nederlands gebruiksaanwijzing maar een Russische handleiding ook een Engelse handleiding erbij. Het menu was in het nederlands, na een nokia update niet meer in het nederlands instellen.

oud Firmware 10.0.009, nieuwe Firmware 11.0.008.

dus pas op met update van je nokia 5800, is daarna niet meer in het nederland instellen

nokia 5800 productcode dutch 0570026 rood
Dit is duidelijk een geval van grijze import waarbij men in Nederland de productcode heeft gewijzigd, EURO2 software erin heeft gezet en daarna de productcode weer terug op CIS.

Als je het zelf niet weet op te lossen zou ik als ik jou was contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en laat ze maar met een oplossing komen. Vraag ze dan ook meteen of dit iedere keer weer moet gebeuren als er een update komt. Ga er maar vanuit dat er nog wel de nodige updates zullen uitkomen...

Waar had je hem gekocht trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ervaring met (oa updaten van) de nokia 5800 en Ubuntu? Ik heb hem zelf sinds gister in huis, en zou zelf ook graag Firmware 11.0.008 er op willen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
robertwebbe schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:42:
[...]

Dit is duidelijk een geval van grijze import waarbij men in Nederland de productcode heeft gewijzigd, EURO2 software erin heeft gezet en daarna de productcode weer terug op CIS.

Als je het zelf niet weet op te lossen zou ik als ik jou was contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en laat ze maar met een oplossing komen. Vraag ze dan ook meteen of dit iedere keer weer moet gebeuren als er een update komt. Ga er maar vanuit dat er nog wel de nodige updates zullen uitkomen...

Waar had je hem gekocht trouwens?
2call.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:33:
Als je een lange accuduur wilt hebben raad ik je de Nokia 1650 aan, ik red 7,5 dag met normaal gebruik ;)

Maar anyway, nog wat vragen: Is er al wat bekend over de prijzen van de volle versie van Nokia Maps en die (Windows) Office reader/editor (Word, Excel)? Er werd ergens gezegd dat die duur uit zouden vallen.
Ik zit vooral te twijfelen of ik hem wel wil de functies zijn mooi maar hij is zoveel groter dan mijn huidige w880i en die heeft ook een zeer lange accuduur van bijna een week

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:07:
Heeft er iemand hier ervaring met (oa updaten van) de nokia 5800 en Ubuntu? Ik heb hem zelf sinds gister in huis, en zou zelf ook graag Firmware 11.0.008 er op willen zetten..
Je hebt tegenwoordig helemaal geen PC meer nodig om te updaten, daar heeft Nokia FOTA (Firmwareupdate Over The Air) voor ingebakken. Als je *#0000# in toets en vervolgens Controleren op updates dan wijst de rest voor zich. Als je toestel de melding geeft dat er geen updates zijn, dan ligt dat een het feit dat je een grijs geïmporteerd toestel hebt met een buitenlandse productcode. Per variant is er een productcode en softwareupdates komen per productcodes beschikbaar. Als je helemaal pech hebt dan heb je een operator variant en keurt de betreffende operator de update niet goed, dan kun je dus nooit updaten.

Vandaar mijn advies ook om gewoon een Benelux openmarkt versie te kopen, dan weet je zeker dat alle updates direct vanaf dag één beschikbaar zijn, heb je geen gezeur hebt met eventueel het ontbreken van de Nederlandse taal en heb je nederlandstalige documentatie. Veel prijsstuntende internetshops kopen kun toestellen in Oost Europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
hey,

als deze gsm op de markt ligt in NL ga ik hem kopen:-). zoveel functies en iedereen die hem al heeft is er best tevreden over.. aangezien ik voorlopig nog wel bij nokia klant zal blijven is dit een zeer gunstige opvolger.
er zijn weinig minpuntjes en daar zal ik ook wel mee kunnen leven... dat heeft elke telefoon wel.

ik vroeg me alleen wel af, wat ik nergens besproken zie staan:
-hoe is het synchroniseren met de computer van je agenda e.d.? werkt dat goed met outlook?(mijn huidige e65 heeft nogal moeite met een 2de agenda)
-er kan ook film op worden gekeken, maar welke formats worden er ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
Mijn toestel gaat weer retour zodat ze de firmware weer kunnen flashen naar euro2 toch wel even een paar uur plezier van mijn toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
er komt overigens ook een n97 uit, deze heeft meer geheugen en betere camera(5.0 megapixel) en een qwerty toetsenbordje. verder lijkt ie het zelfde als de nokia 5800.

overigens komt de n97 wel later uit vrees ik en zal wel duurder uitvallen dan de nokia 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
NokNok12 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:10:
Mijn toestel gaat weer retour zodat ze de firmware weer kunnen flashen naar euro2 toch wel even een paar uur plezier van mijn toestel
Dit moet dan na elke firmware upgrade neem ik aan? Of mis ik iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien welke product code mijn 5800 heeft? .. via *#0000# krijg ik alleen de software versie, datum daarvan en wat andere dingen te zien ...

never mind heb hem al gevonden !

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Hakkie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:23:
[...]

Dit moet dan na elke firmware upgrade neem ik aan? Of mis ik iets...
nee dat niet, als de productcode eenmaal op de goede staat dan onthoudt de telefoon dat netjes en kun je het vanaf dan thuis gewoon zelf doen.

Heb hetzelfde bij mijn T-mobile gelockte N95 gedaan en hij update al meer dan een jaar zonder problemen.

Wel gek dat de bij 2call.nl na het veranderen van de productcode en de update gedaan hebben de productcode weer origineel zetten? naar mijn mening heeft dat geen nut en is het alleen maar klantennepperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen ben ik blij dat ik toch nog wacht tot 'ie in de winkels licht. Heb nog wel getwijfeld of ik 'm nu via internet zou halen maar als dat (bijna) allemaal buitenlands is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em gisteren opgehaald bij 2call, geupdated en geen problemen gehad.

Alles is gewoon NLDs en alles werkt perfect.

Ik vind het geluid ook niet tegenvallen zoals eerder te lezen viel. Heb het vergeleken met mn N95 8GB. Maar hoor weinig verschil qua volume.

Verder is het toestel vrij snel, heb nog geen vastloper gehad, maar ben nog even aan het spelen.

GPS-fix binnen 5 seconden in huis.

Accu was gisteren om 17:00 uur vol. Ben de hele dag bezig geweest( GPS, wifi, BT) en is nu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:11:
Ik heb em gisteren opgehaald bij 2call, geupdated en geen problemen gehad.

Alles is gewoon NLDs en alles werkt perfect.

Ik vind het geluid ook niet tegenvallen zoals eerder te lezen viel. Heb het vergeleken met mn N95 8GB. Maar hoor weinig verschil qua volume.

Verder is het toestel vrij snel, heb nog geen vastloper gehad, maar ben nog even aan het spelen.

GPS-fix binnen 5 seconden in huis.

Accu was gisteren om 17:00 uur vol. Ben de hele dag bezig geweest( GPS, wifi, BT) en is nu leeg.
Dan heb je geluk denk ik of ik pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel:
Ik heb op mijn Micro-SD kaart 2 mappen: 1 map 'Ringtones' voor mijn MP3 ringtones en 1 map 'Music' waarin ik een deel van mijn MP3 collectie gooi.

Kan ik de 5800 zo instellen dat hij alleen de bestanden in de map 'Music' indexeert, zodat mijn ringtones niet in de library komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan onder andere via de functie 'Gegevensoverdracht', dan is het als het ware een USB-stick en dan is het gewoon kopiëren en plakken. Dit kan ik ook met mijn Nokia en werkt perfect (ID3 e.d. ook) het gaat nog sneller ook.

Nadeel is echter dat ze niet worden 'gecomprimeerd' dus ze zullen iets meer ruimte innemen. PC-Suite convert ze namelijk naar MP4 (dacht ik) en dan is een liedje maar 1 of 2 MB.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 16:54 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:42:
Dit kan onder andere via de functie 'Gegevensoverdracht', dan is het als het ware een USB-stick en dan is het gewoon kopiëren en plakken. Dit kan ik ook met mijn Nokia en werkt perfect (ID3 e.d. ook) het gat nog sneller ook.

Nadeel is echter dat ze niet worden 'gecomprimeerd' dus ze zullen iets meer ruimte innemen. PC-Suite convert ze namelijk naar MP4 (dacht ik) en dan is een liedje maar 1 of 2 MB.
Als dat als antwoord op mijn vraag bedoeld was, heb je denk ik de vraag niet helemaal begrepen. Ik zal het ff iets anders uitleggen. Wat ik bedoel: Als je de MP3 speler van de telefoon opstart, zie je dan alle MP3's die je op je telefoon+kaart heb staan, of indexeert hij alleen een specifieke map?

Ik heb namelijk vaker bij telefoons gezien dat alle muziekbestanden geindexeerd worden, met als gevolg dat je lekker muziek aan het luisteren bent en je ineens een 15sec. ringtone tussendoor hoort, omdat die ook in je library staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 3250 Staan alle MP3's op mijn geheugenkaart en verder geen ringtones die standaard op de telefoon staan. Wel een aantal die ik er later heb opgezet. Bij het afspelen zie ik alleen de muziek die ik er zelf heb opgezet met de intentie om ze als MP3 te beluisteren.

Waarschijnlijk is dit op de 5800 niet anders, wellicht kan een eigenaar het bevestigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Modbreak:Dit topic gaat over het toestel, niet over levertijden, prijzen etc. Daarvoor is dat andere topic bedoeld. Nu weer back on topic!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert, kan je misschien uitleggen waarom de meeste mensen geen NL taal meer op hun 5800 hebben als ze de firmware update gedaan hebben? Het lijkt mij namelijk dat als je de europese firmware erop zet, dat je NL taal toch moet hebben? .. ik begrijp dat het dus met product codes te maken heeft.. maar hoe steekt dit dan precies in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 19:11
ik heb vandaag mijn 5800 binnengekregen. Heeft iemand al internet via telfort aan de praat gekregen? De telfort site herkent de telefoon niet en ook bij nokia staat telfort niet in het lijstje met providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met het bekijken van video (xvid/ divx)? Ben erg benieuwd hoe de "trage" processor om gaat met relatief hogere resolutie.

Op mijn N80 liepen films namelijk niet echt soepel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 5800 ondersteund geen xvid/divx out of the box..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
RoyPeterse schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:02:
ik heb vandaag mijn 5800 binnengekregen. Heeft iemand al internet via telfort aan de praat gekregen? De telfort site herkent de telefoon niet en ook bij nokia staat telfort niet in het lijstje met providers.
Is volgens mij geen probleem... Gewoon even handmatig instellen via http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/ en dan Nokia Ander kiezen en dan de waardes even juist invullen in de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:33:
de 5800 ondersteund geen xvid/divx out of the box..
Weet iemand ook misschien hoe je xvid/divx er wel op kan afspelen? Iemand ervaring btw met het converteren van videos in Ubuntu naar een afspeelbaar formaat voor de 5800 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

-flip- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:33:
[...]

Aangezien ik zelf van plan ben deze gsm te kopen vind ik dit een zeer intressante vraag.
Weet er trouwens iemand of het mogelijk is flash te kijken bij het browsen?

En als laatste, iemand enige ervaring met gsmtrack?
Gebruiken zij ook Oost-Europese toestellen i.c.m. nederlandse taal (die je kwijt bent na firmwareupdate)?

Bedankt!
Deze Nokia ondersteunt flash.

Voor vragen over leveringen kan je terecht bij [ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic, maar zolang de Nokia in NL nog niet uit is, zal dit wel het geval zijn...

2 swim or not 2 swim, that's the question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En nou is het afgelopen. Iedereen die de volgende boodschap heeft genegeerd:
DaannO schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:59:
Modbreak:Dit topic gaat over het toestel, niet over levertijden, prijzen etc. Daarvoor is dat andere topic bedoeld. Nu weer back on topic!!
Kan een PM verwachten. Tot topic blijft dicht tot dat alle heren op de hoogte zijn gesteld :/

En weer open. Let op!

Modbreak: In dit topic hoort het volgende niet thuis!!!1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

Dat gezut mag allemaal in het volgende topic: [ABO] Het 5800 Tube levertijden en abonnementen topic Mochten we dit weer gaan negeren dat gooien we deze discussie voorlopig dicht!

[ Voor 32% gewijzigd door DaannO op 18-01-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:42:
Robert, kan je misschien uitleggen waarom de meeste mensen geen NL taal meer op hun 5800 hebben als ze de firmware update gedaan hebben? Het lijkt mij namelijk dat als je de europese firmware erop zet, dat je NL taal toch moet hebben? .. ik begrijp dat het dus met product codes te maken heeft.. maar hoe steekt dit dan precies in elkaar?
Zie het antwoord op deze vraag in het abo topic.

[ Voor 44% gewijzigd door robertwebbe op 18-01-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Heeft de Nederlandse versie 3G of niet?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand misschien wat kunnen zeggen over de Landscape-mode?
Ben wel benieuwd of dit bijvoorbeeld werkt bij agenda, telefoonboek en de wekker/klok.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:56:
Heeft de Nederlandse versie 3G of niet?
Een zoeken, dit staat echt letterlijk bijna op iedere site... Ja, de 5800XM heeft 3G, HSDPA, 3.6 Mbps
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:05:
Zou iemand misschien wat kunnen zeggen over de Landscape-mode?
Ben wel benieuwd of dit bijvoorbeeld werkt bij agenda, telefoonboek en de wekker/klok.
Dat is denk ik geen probleem. Met de ander Nokia-toestellen is dat ook geen probleem in deze basisapplicaties...

[ Voor 43% gewijzigd door Cadezo op 18-01-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij duidelijkheid gegeven of het mogelijk is om "internetoproepen" te doen op dit apparaat? Ik zie het niet terug in de handleiding..... Bij de E-series is dit geintegreerd in het menu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jor_den
hey is al een aantal keer gevraagd, maar nog geen antwoord op gegeven:

zijn er ervaringen met het afspelen van videobestanden?
en in welk formaat moeten deze zijn geconverteerd?

op mijn e65 heb ik overigens een divx player.. wellicht ook te installeren op de nokia5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Laatst online: 16-06 20:32
Heeft iemand al internet via 3g op de nokia 5800 aan de praat gekregen ? (Dus niet wlan!)
Ik krijg het namelijk absoluut niet werkend via Telfort, niet via de :( automatische als handmatige instellingen.

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
cycloon_ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:54:
Heeft iemand al internet via 3g op de nokia 5800 aan de praat gekregen ? (Dus niet wlan!)
Ik krijg het namelijk absoluut niet werkend via Telfort, niet via de :( automatische als handmatige instellingen.
Werkt perfect via Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Een paar posts terug staat het antwoord voor je 3G met Telfort...
Cadezo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:57:
[...]

Is volgens mij geen probleem... Gewoon even handmatig instellen via http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/ en dan Nokia Ander kiezen en dan de waardes even juist invullen in de 5800.

[ Voor 73% gewijzigd door Ursamajor op 19-01-2009 13:14 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Ursamajor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:12:
Een paar posts terug staat het antwoord voor je 3G met Telfort...

[...]
Daar staat precies wat ik dus uitgeprobeerd heb en wat dus niet werkt. Het lijkt er op dat telfort de 5800 niet ondersteund mbt internet en mms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
cycloon_ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:22:
[...]

Daar staat precies wat ik dus uitgeprobeerd heb en wat dus niet werkt. Het lijkt er op dat telfort de 5800 niet ondersteund mbt internet en mms.
Zou gewoon even contact met ze opnemen. Neem aan dat het wel aan de praat moet zijn te krijgen (dan zou het voor KPN ook niet werken, is hetzelfde netwerk). Ben wel heel benieuwd, want als ik 'm zou gaan kopen dan wil ik ook via Telfort gaan internetten. Keep us updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Ik heb de volgende melding vanaf een andere site gekopieerd, is wel van november 2008 :

Dit is de reactie van Telfort:

Helaas moeten wij u medelen dat een aantal Nokia toestellen (N78, 6220 classic, 6210 Navigator, N96, 5320 XpressMusic, 6650) kunnen niet ingesteld worden voor mobiel internet. Dit ligt aan het besturingssysteem (Symbian Nokia S60 3rd edtion feature pack 2) dat op deze telefoons is geinstalleerd.

Tja nu heeft de 5800 wel geen 3rd edition maar de 5th...maar het lijkt er inderdaad op dat het niet gaat werken via telfort, zijn er ook mensen met t-mobile die de 5800 aan de praat hebben gekregen ?

[ Voor 6% gewijzigd door cycloon_ op 19-01-2009 13:56 . Reden: verkeerde datum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

cycloon_ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:54:
Ik heb de volgende melding vanaf een andere site gekopieerd, is wel van november 2008 :

Dit is de reactie van Telfort:

Helaas moeten wij u medelen dat een aantal Nokia toestellen (N78, 6220 classic, 6210 Navigator, N96, 5320 XpressMusic, 6650) kunnen niet ingesteld worden voor mobiel internet. Dit ligt aan het besturingssysteem (Symbian Nokia S60 3rd edtion feature pack 2) dat op deze telefoons is geinstalleerd.

Tja nu heeft de 5800 wel geen 3rd edition maar de 5th...maar het lijkt er inderdaad op dat het niet gaat werken via telfort, zijn er ook mensen met t-mobile die de 5800 aan de praat hebben gekregen ?
Het Telfort probleem is inmiddels achterhaald. Voor alle toestellen zijn updates beschikbaar waar een Telfort fix in zit. Bij alle nieuwe modellen zit de fix inmiddels standaard dus ook voor de 5800XM. Ik heb het toestel even niet hier (ligt nu op de tweakers redactie voor een review) maar als hij terug is zal ik het persoonlijk voor je verifiëren. Ik schatt 99% zeker dat het prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
ik heb telfort spot wel aan de praat gekregen op mijn 5800, de instellingen zijn als volgt:
je laat hem zoeken als je internet opent op je 5800.
als het goed is vindt hij een gegevensdrager die hij packetgegevens noemt
dan maak je een nieuw toegangspunt aan via instellingen,connectiviteit,bestemmingen
naam verbinding: telfort spot
gegevensdrager: packet-gegevens
naam toegangspunt: internet
gebruikersnaam: geen
vraag om wachtwoord: nee
wachtwoord: niks invullen
verificatie: beveiligd
homepage: geef een pagina op ik heb www.nu.nl
toegangspunt gebruiken : automatisch
ga dan in hetzelfde scherm naar opties
geavanceerde instellingen
netwerktype: ipv4
ip adres telefoon: automatisch
dns adressen: automatisch
proxyserveradres: 193.113.200.195
proxypoortnummer 8080
vervolgens gas je terug naar het bestemmingen scherm en klik je op de nieuwe toegangspunt telfort spot en kies je bij opties voor standaardverbinding
laat even weten of het is gelukt

[ Voor 0% gewijzigd door RoyPeterse op 19-01-2009 14:54 . Reden: robert was me net voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
robertwebbe schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:50:
[...]

Het Telfort probleem is inmiddels achterhaald. Voor alle toestellen zijn updates beschikbaar waar een Telfort fix in zit. Bij alle nieuwe modellen zit de fix inmiddels standaard dus ook voor de 5800XM. Ik heb het toestel even niet hier (ligt nu op de tweakers redactie voor een review) maar als hij terug is zal ik het persoonlijk voor je verifiëren. Ik schatt 99% zeker dat het prima werkt.
ik heb net nog geprobeerd om alle instellingen naar mijn tleefoon te laten sturen vanaf de telfort site, maar mijn toestel wordt nog steeds niet herkend, werkt dus nog niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
RoyPeterse schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:52:
ik heb telfort spot wel aan de praat gekregen op mijn 5800, de instellingen zijn als volgt:
je laat hem zoeken als je internet opent op je 5800.
als het goed is vindt hij een gegevensdrager die hij packetgegevens noemt
dan maak je een nieuw toegangspunt aan via instellingen,connectiviteit,bestemmingen
naam verbinding: telfort spot
gegevensdrager: packet-gegevens
naam toegangspunt: internet
gebruikersnaam: geen
vraag om wachtwoord: nee
wachtwoord: niks invullen
verificatie: beveiligd
homepage: geef een pagina op ik heb www.nu.nl
toegangspunt gebruiken : automatisch
ga dan in hetzelfde scherm naar opties
geavanceerde instellingen
netwerktype: ipv4
ip adres telefoon: automatisch
dns adressen: automatisch
proxypoortnummer 8080
vervolgens gas je terug naar het bestemmingen scherm en klik je op de nieuwe toegangspunt telfort spot en kies je bij opties voor standaardverbinding
laat even weten of het is gelukt
Heb net letterlijk je stappen gevolgd, maar het werkt helaas niet.
Ik krijg telkens de melding: verbinding niet beschikbaar
Ik heb hier firmware 11.0.008

update: Blijkbaar stond binnen de browser de verkeerde verbinding als default. Nu krijg ik de melding :

packet-ggvns: tijdelijk netwerkprobleem

Nu is natuurlijk de grote hamvraag is dit daadwerkelijk een tijdelijk probleem ? 8)7
(Het lijkt overigens verdacht veel op de melding die de gebruikers hadden met het telfort n96 probleem)

update 16:55: Met mijn kpn sim van de zaak werkt het gewoon zonder problemen. Maw het telfort probleem is blijkbaar terug in nokia land :(

[ Voor 17% gewijzigd door cycloon_ op 19-01-2009 16:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
ik heb zojuist mijn telefoon ge-update. Met versie 11 heb ik ineens ook problemen met telfort.
Nu zag ik bij verbindingen dat er ineens 1 internetpunt, 1 wappunt en een mms punt bij was gekomen.
Die heb ik gelijk eruit gegooid.
Mijn telfort spot zoals hierboven heb ik weer standaard gemaakt en ik had gelijk weer internet op 3.5G
Het vreemde is dat ik geen meldingen van telfort heb gekregen en op de sms die ik verstuurd had naar telfort om instellingen voor mobiel internet binnen te krijgen, kreeg ik een antwoord dat mijn telefoon niet werd herkend.
Ik heb na het updaten ook geen probleem gehad met het verdwijnen van de nederlandse taal terwijl mijn nokia wel van 2call.nl af komt en dus geen NL versie is.
Hier was ik wel heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
RoyPeterse schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:57:
ik heb zojuist mijn telefoon ge-update. Met versie 11 heb ik ineens ook problemen met telfort.
Nu zag ik bij verbindingen dat er ineens 1 internetpunt, 1 wappunt en een mms punt bij was gekomen.
Die heb ik gelijk eruit gegooid.
Mijn telfort spot zoals hierboven heb ik weer standaard gemaakt en ik had gelijk weer internet op 3.5G
Het vreemde is dat ik geen meldingen van telfort heb gekregen en op de sms die ik verstuurd had naar telfort om instellingen voor mobiel internet binnen te krijgen, kreeg ik een antwoord dat mijn telefoon niet werd herkend.
Ik heb na het updaten ook geen probleem gehad met het verdwijnen van de nederlandse taal terwijl mijn nokia wel van 2call.nl af komt en dus geen NL versie is.
Hier was ik wel heel blij mee.
Onbegrijpelijk dat het bij jou wel werkt, ik heb overigens ook geen nl toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

cycloon_ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:10:
[...]
Onbegrijpelijk dat het bij jou wel werkt, ik heb overigens ook geen nl toestel.
Ik vermoed dat je ergens een tikfout hebt gemaakt, 1 teken verkeerd (om een hoofdletter waar die niet hoort) en het werkt al niet meer.

Ik zou trouwens geen WAP proxy server adres invullen:
proxypoortnummer 8080
Of zet hem dan bij de WAP toegangspunten. Als je bij het proxyserveradres niets invult en bij de poort 0, dan heb je directe internetverbinding en kan die rotterige WAP proxy geen roet in het eten meer gooien.

[ Voor 73% gewijzigd door robertwebbe op 19-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
g@rfield schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:18:

Heb hem gepaired met mijn Parrot na lang proberen maar is nog niet ideaal. Zijn er meer mensen die dit al geprobeerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tijd voor een schoonmaak, te minste, als een van de mods tijd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En weer open, de topic-waarschuwing spreekt voor zich.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:33:
En weer open, de topic-waarschuwing spreekt voor zich.
Yep ;)

Maar ik heb op het internet dus gevonden dat het flashen van firmware mogelijk moet zijn met Phoenix?? Want NSS (Nemesis Service Suite) stamt nog van mei vorig jaar en is dus outdated.

Iemand ervaring met het flashen van de nokia 5800 naar de Benelux versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:39
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van deze telefoon en ik ben er erg blij mee, vind het echt een beauty. Via een zaak in Enschede heb ik een Duitse versie in het blauw kunnen krijgen. Er zit gewoon de Nederlandse taal op, softwareversie is: V 11.0.008

Wat me als eerst opviel is dat de telefoon best licht is, zeker tov mijn oude N81. Verder is het scherm supermooi, hij is lekker snel en makkelijk in gebruik. Internet werkt prima (Live!), bij een speedtest haalde ik 1350 Kbit/s. Het browsen moest ik wel even aan wennen, maar dat gaat nu prima eigenlijk. De speakers zijn redelijk, zelfde als de N81, het geluid via de jack-aansluiting is erg goed te noemen. Handschriftherkenning is leuk en werkt best wel goed.

Navigeren heb ik nog niet echt geprobeert, had wel binnen 6 seconden een fix in huis. Hoop stiekem een beetje op een geschikte versie van McGuider, die beviel mij eigenlijk wel. Landscapemode werkt prima met alles, dus ook met agenda, klok enz. Het kantelen had voor mij wel iets sneller gekunt misschien. Divx heb ik nog niet geprobeert, maar ik had begrepen dat deze telefoon daar niet geschikt voor is.

Als ik dan toch wat minpuntjes moet noemen, is dat hij nog steeds niet oplaad via USB, tenminste niet met de kabel die erbij zit. En de bestandsoverdracht via USB is ook nog steeds erg traag, ik had gehoopt dat dat beter zou zijn geworden. En bepaalde programma's zijn nog niet geschikt voor de 5800 (Zoals NOS applicatie, internetradio), maar die zullen er hopelijk snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

®Otto schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:18:
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van deze telefoon en ik ben er erg blij mee, vind het echt een beauty. Via een zaak in Enschede heb ik een Duitse versie in het blauw kunnen krijgen. Er zit gewoon de Nederlandse taal op, softwareversie is: V 11.0.008

Wat me als eerst opviel is dat de telefoon best licht is, zeker tov mijn oude N81. Verder is het scherm supermooi, hij is lekker snel en makkelijk in gebruik. Internet werkt prima (Live!), bij een speedtest haalde ik 1350 Kbit/s. Het browsen moest ik wel even aan wennen, maar dat gaat nu prima eigenlijk. De speakers zijn redelijk, zelfde als de N81, het geluid via de jack-aansluiting is erg goed te noemen. Handschriftherkenning is leuk en werkt best wel goed.

Navigeren heb ik nog niet echt geprobeert, had wel binnen 6 seconden een fix in huis. Hoop stiekem een beetje op een geschikte versie van McGuider, die beviel mij eigenlijk wel. Landscapemode werkt prima met alles, dus ook met agenda, klok enz. Het kantelen had voor mij wel iets sneller gekunt misschien. Divx heb ik nog niet geprobeert, maar ik had begrepen dat deze telefoon daar niet geschikt voor is.

Als ik dan toch wat minpuntjes moet noemen, is dat hij nog steeds niet oplaad via USB, tenminste niet met de kabel die erbij zit. En de bestandsoverdracht via USB is ook nog steeds erg traag, ik had gehoopt dat dat beter zou zijn geworden. En bepaalde programma's zijn nog niet geschikt voor de 5800 (Zoals NOS applicatie, internetradio), maar die zullen er hopelijk snel komen.
Dus je hebt de laatste firmware _/-\o_ Kan je ook wat vertellen over de camera kwaliteit? Die wordt in de reviews nogal afgekraakt?
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic