Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Het duurt nog blijkbaar tot Q1 2009 voor ding uitkomt, en ik maak geen beslissing alvorens 'em in m'n handen te hebben gehad.

Als ik zoiets koop verwacht ik minstens drie jaar met hetzelfde toestel te kunnen bellen. Als ik door een overhaaste beslissing met iets zit opgescheept wat me elke dag misschien frustreert of toch niet helemaal kon waarmaken wat ik er van verwachtte, dan is dat jammer.

Voorlopig kan niemand echt meer zeggen over deze phone, behalve zij die misschien op tech beurzen zijn geweest en het apparaat echt hebben vastgehad. Verder moet ik het doen met reviews. Ik ben echter onverwacht enthousiast geraakt door deze nokia, niet in het minst door dit topic!, vandaar dat ik er nu misschien overmatig mee in m'n gedachten zit. So be it. Overmorgen ben ik het alweer vergeten tot ik dit ding echt in de winkels zie. Daarnaast kan men van ideeën wisselen aan de hand van wat men ziet op beeldmateriaal, en qua responsiviteit lijkt het in eerste instantie niet te overtuigen.

[ Voor 35% gewijzigd door een moderator op 19-11-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:43:
[...]

Ik heb nog wat opgezocht over de 5800. Daarbij ook gebruik makend van youtube (vergeet ik wel eens). De reviews zijn verdeeld, vooral over het drukgevoelige touchscreen.

[...]

[...]

[...]

Verder viel me in de filmpjes ook op dat de interface, hoewel mooi, toch weer typisch symbian traag was. (typisch volgens mensen die ervaring hebben). Idd zie je dat de opbouw van de photoviewer redelijk laggy is, net als van portrait naar landscape gaan (scherm wordt zelfs gewoon 1-2 seconden zwart... :s )

Ook lees ik dat dubbelklikken vaak nodig is (zoals op een pc) en dat dit niet consequent is doorgevoerd in de software. Kan na een tijdje ook wel vervelend worden. Verder vraag ik mij af hoe alle beschikbare symbian software hierop zal werken (v3) aangezien deze niet geoptimaliseerd zal zijn voor v5. Aangezien v5 ook nog niet eens beschikbaar is, zal het ook wel even duren alvorens de community hiermee aan de slag gaat en goede symbian touchscreen software maakt. Als het marktaandeel van deze telefoon zou tegenvallen zal software acceptatie nog trager zijn.

En dan snap ik ook niet wat deze telefoon te zoeken heeft in het 5 segment. (waar dus ook die brakke music slider phones inzitten). Ik vind dit allesbehalve mid-end, maar misschien heb ik hier dan een verkeerd beeld over? Ik zie echter overal iedereen neerbuigend doen over de specs en nadrukkelijk referen naar 'poeh, het is toch maar een mid end nokia'. Vermoedelijk weten ze zelf niet waarom ze deze phone mid end vinden. Voor 95% van de users kan deze phone net hetzelfde als de N95/96 (muv die tv/fm emmiter crapdingen)

Toch een iPhone dan maar? Voor mij zo goed als flawless en kent bovenstaande nadelen niet (constructie/touchscreen/trage respons van software)
Sommige reviews op youtube zijn van een prototype. Staat soms bij de beschrijving. Verder staat dan meestal rechts boven bij het type nummer N00 (alleen bij de Nseries?). Het is nog geen final versie, dus kan nog aan gewerkt worden. Meestal zijn de reviews op een beurs wel redelijk definitief qua hardware. Software kan van alles nog mee gedaan worden. Je zou toch echt moeten wachten tot het ding uit is voordat je zegt dat dat ding traag is. Wat 100% zeker is dat het niet het traagheidsniveau heeft van de n73! Maar meer de N78 N82 etc .. Gelukkig maar...

Voor de fotoviewer... Standaard worden de foto's van de cam opgeslagen op de SD kaart. Laden en lezen hiervan is wat langzamer. Zoals het nu is bij de huidige Nseries, maar met firmware update sneller te maken( n82 v20 >v30). Vandaar dat je een laad icoontje ziet /beetje laggy is. Als je foto's op intern geheugen zet, zal het een stuk sneller zijn.

Misschien is het juist het strategie van Nokia om marktaandeel van de Iphone te winnen: Dat het een mid-end phone is, en dat men het als een high-end phone ervaart!

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseT schreef op donderdag 06 november 2008 @ 03:36:
[...]

Sommige reviews op youtube zijn van een prototype. Staat soms bij de beschrijving. Verder staat dan meestal rechts boven bij het type nummer N00 (alleen bij de Nseries?). Het is nog geen final versie, dus kan nog aan gewerkt worden. Meestal zijn de reviews op een beurs wel redelijk definitief qua hardware. Software kan van alles nog mee gedaan worden. Je zou toch echt moeten wachten tot het ding uit is voordat je zegt dat dat ding traag is. Wat 100% zeker is dat het niet het traagheidsniveau heeft van de n73! Maar meer de N78 N82 etc .. Gelukkig maar...

Voor de fotoviewer... Standaard worden de foto's van de cam opgeslagen op de SD kaart. Laden en lezen hiervan is wat langzamer. Zoals het nu is bij de huidige Nseries, maar met firmware update sneller te maken( n82 v20 >v30). Vandaar dat je een laad icoontje ziet /beetje laggy is. Als je foto's op intern geheugen zet, zal het een stuk sneller zijn.

Misschien is het juist het strategie van Nokia om marktaandeel van de Iphone te winnen: Dat het een mid-end phone is, en dat men het als een high-end phone ervaart!
Tja, ieder heeft z'n referentiekader natuurlijk, maar voor mij leunt het toch vrij sterk aan tegen high end. (zeker met de gps, voor mij blijft dat iets wat alleen in hoger segment zit. Ik ken één telefoon met een heel beperkte gps mogelijkheid (voor sport) en dat is een SE C<weet niet meer> van <300 euro, verder niets. Misschien de nokia navigators nog, maar die zijn zelfs geen overweging waard voor mij)

N82 valt idd wel beter mee, daarmee zou ik genoegen kunnen nemen qua snelheid (niet het apparaat, verschrikkelijke knopjes :s ).

Verder heb ik weinig ervaring met nokia. Komen er bij nokia regelmatig firmware updates die de functionaliteit verbeteren/interface 'snappier' maken?

Prototypes lijken idd sterk te verschillen van andere filmpjes en demonstraties die wel goed lopen.
Als ze nu gewoon de overgang landscape/portrait 'instant' of naadloos kunnen maken, dan komt het helemaal goed met de 'snelheidsperceptie'. M'n iPod nano wisselt ook instant van oriëntatie, en dat voelt goed.

Verder heb ik bronnen gevonden die zeggen dat het toestel in een zevental landen te koop is, waaronder Spanje, maar ik heb geen Spaanse internetshop kunnen vinden na wat googlen, dus er zit niets anders op dan wachten vermoed ik. Ergens had ik van nokia toch beter verwacht (introductie van een touchscreen model bedoel ik dan)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 06-11-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Wat die prijs betreft, nokia gaat dit ding niet marketen als highend, dat maakt heel veel uit... Dat zie je ook in het verschil tussen de N85 en N96, de specs kunnen het prijsverschil echt niet verklaren. Ook als je naar huidige nokia's kijkt zie je dat. De 6220 classic heeft bv ook alles wat je wil, op wifi na, en kost maar 279 volgens de pricewatch.
De N79 en N82 zitten inderdaad rond de 350 euro, maar dit zijn dan weer N-series en zijn alleen daarom weer wat duurder. 330 euro voor de tube lijkt me dus helemaal niet raar, al ben ik het met je eens dat het me heel goede waar voor mijn geld lijkt, ik wacht dus ook op dit toestel :). Jammer dat deze waarschijnlijk niet voor kerst hier op de markt komt (volgens mobile-review.com).
Overigens lijkt mij dat dubbel klikken om dingen te openen juist fijn, dan zul je namelijk ook minder snel dingen per ongeluk openen, een van mijn grootste iritaties met het gebruik van touchscreen telefoons.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

finraziel schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:23:
Jammer dat deze waarschijnlijk niet voor kerst hier op de markt komt (volgens mobile-review.com).
Jammer idd. Ik zat nog wat rond te kijken naar mogelijke opties, maar er zit niets anders op dan wachten tot de Europese release.

Pff, nokia, een Europees bedrijf met trouwe Europese klanten, en wie krijgt 'em eerst? Rusland en waarschijnlijk ook een paar aziatische landen. Als nu ook de USA voorrang zou krijgen (waar nokia 0,0 verkoopt) ga ik toch ook even niet tevreden zijn :p

Op youtube zie je trouwens filmpjes over 'over the air' firmware/software update. Lijkt me ook wel interessant. Hoe minder je te maken moet hebben met die PC suite software paketten hoe beter lijkt me. Laat het device maar zoveel mogelijk op zichzelf staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:39
De huidige verwachte datum die ik heb gezien is: "Week 4-6 / 2009" (als ik mij niet vergis). Ik verwacht hem dus zo rond begin februari (en niet eind maart). Maar goed het is Nokia, die wil nog wel eens wat schuiven ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 21:52
Ik ben redelijk positief over de tube, maar er blijft 1 groot nadeel hangen in mijn hoofd!

Het touchscreen, wat ik begrepen heb is de techniek achter het touchscreen anders dan de techniek van een iPhone of een HTC Touch. Deze zouden de electrische lading van vingers gebruiken om een touch te registreren.

Een tube daarentegen is een veel traditioneler variant van een touchscreen, waar je echt moet drukken op het scherm.

Ik ben bang dat dit de flow van zo'n toestel drastisch naar beneden haalt. Het iPhone-achtige aaien over je scherm om te scrollen zou dan niet meer mogelijk zijn en dat werkt toch wel heel lekker! (scrollen, volgende, etc.)

Maar een iPhone is naar mijn gevoel veels te afgeschermd en de tube heb ik nog niet in mijn handen gehad! Ik ben benieuwd wanneer ik eens kan gaan spelen met dit qua specs prachtig beestje :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Zelfs MR heeft al aangegeven dat men dit toestel niet met de Iphone moet vergelijken. De iphone kan relatief weinig, maar wat het kan, kan het wel heel erg goed. Ja, ik ben het met de meeste eens dat de specificaties ver onder de maat zijn, maar zoals ik heb gemerkt met Windows Mobile, is het UI minstens zo belangrijk.

Tevens een kleine opmerking bij een post hierboven: 5800 heeft een 640x360[16:9] scherm en geen vga scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joint_me schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:06:
Ik ben redelijk positief over de tube, maar er blijft 1 groot nadeel hangen in mijn hoofd!

Het touchscreen, wat ik begrepen heb is de techniek achter het touchscreen anders dan de techniek van een iPhone of een HTC Touch. Deze zouden de electrische lading van vingers gebruiken om een touch te registreren.

Een tube daarentegen is een veel traditioneler variant van een touchscreen, waar je echt moet drukken op het scherm.

Ik ben bang dat dit de flow van zo'n toestel drastisch naar beneden haalt. Het iPhone-achtige aaien over je scherm om te scrollen zou dan niet meer mogelijk zijn en dat werkt toch wel heel lekker! (scrollen, volgende, etc.)

Maar een iPhone is naar mijn gevoel veels te afgeschermd en de tube heb ik nog niet in mijn handen gehad! Ik ben benieuwd wanneer ik eens kan gaan spelen met dit qua specs prachtig beestje :D
Zoals ik al ergens schreef, het heeft ook z'n voordelen. Zo kan je met een handschoen de telefoon bedienen. (gezien de thuismarkt van nokia, namelijk zweden, een nog niet eens zo vreemde eigenschap) Zonder druk zou het gebruik van een stylus ook niet mogelijk zijn. Ik ben het er mee eens dat je anno 2008 niet meer uitsluitend op een stylus mag rekenen en de telefoon volledig met de vinger moet te bedienen zijn. Maar wie WIL, KAN gebruik maken van de stylus. Gebeurt vaak genoeg dat je wel met één hand de phone en met de andere de stylus (of zoals hier ook een plectrum :p ) kan vastnemen en lettertjes inputten. Gaat ook snel en gemakkelijk en precies. Handschriftherkenning is ook niet mogelijk met iPhone touchscreens.

Het zal idd wel anders aanvoelen. Dat zachte aanraken, slepen, multitouch, de flow is niet hetzelfde. Vergeet ook wel niet dat voor bijna betere specs deze telefoon precies 200 euro minder zal kosten dan de iPhone met evenveel opslag (8 GB). De reden dat het mij interesseert. Voor die 200 euro kan ik heel wat andere leuke dingen doen, of anders gezegd een half jaar abonnement bvb :p

Tja, de betere camera en videofunctionaliteit is niet iets om me over de streep te trekken, maar wel erg leuk als je het hebt. Vooral de video dan. Nogmaals, iPhone - 200 euro.

Ik hoop echt dat ze nadenken over een symbian store. Wie wil kan z'n software nog steeds in het wild zoeken, maar ik ben lui en heb graag één centrale database, genre apple appstore... Misschien komt dat nog wel.

Mja, ik ging daarnet in phonehouse kijken naar andere touchscreen gsm's:
  • omnia i900: 550 euro, slecht touchscreen en windows mobile. Thx but no thx.
  • HTC TD: 499 euro voor 4 GB en klein schermpje en windows mobile, thx but no thx
  • Rest was 600+ euro (right, dan koop ik wel een iPhone). N95/N96 vind ik prut en véél te duur. Dus no go en geen touchscreen (onacceptabel als ik toch een nieuwe phone ga kopen)
Zet hiernaast: Xpressmusic 5800 ad 330 euro, wat een deal, toch? ;)

Februari volgend jaar, dat overleef ik hopelijk nog wel, maar het moet niet veel langer duren. Geeft toch nog maar eens aan dat nokia niet echt op de trends kan meespringen en nogal stroef is. Een beetje op snelheid gepakt als zelfs samsung of LG al meerdere touchscreen phones hebben (wel bagger though voor die prijzen)

Zie het ook positief, laat de russen en indiërs maar de kinderziektes aangeven, dan krijgen wij een bugvrije telefoon. ;)

Als iemand het ding zou geïmporteerd hebben, gelieve hier iets te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Nokia niet mee kunnen lopen met de trend? Nokia is meestal de meest vooruit denkend qua modellen, kijk naar hun concepten. Het zijn allemaal top-notch ontwerpen (overigens met touchscreen).

Als een fabrikant niet direct inspringt op een trend, hoef toch niet te zijn dan hen de trend niet opmerken? Twee honden vechten om een been, en de derde gaat er mee heen? Marketing technisch gezien is nu het beste tijd. Er is maar 1 fabrikant die rond de kerst een noemenswaardige touchscreen uitbrengt.

Nokia heeft al een symbian 'store' heet Mosh: http://mosh.nokia.com/

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:39
En wat voor een Touchscreen toestellen, lang niet alle touchscreen toestellen werken vlekkeloos (ik noem een Viewty?). Dan kun je nog zoveel touchscreen toestellen hebben, als ze voor geen meter werken wacht ik liever nog even. Ik weet natuurlijk nog niet wat de Tube doet, misschien is de Tube ook wel enorm brak, maar laten we Nokia niet gaan afbranden omdat ze laat zijn. Tot noch toe vind ik persoonlijk namelijk niet dat hun telefoons touch screens nódig hebben en kennelijk vond Nokia dat ook niet.

Trends zijn leuk, maar er moet wel meerwaarde zijn. Touchscreen is leuk, maar lang niet in alle gevallen biedt het daadwerkelijk voordelen (vind ik niet in ieder geval). Desalniettemin lijkt dit me wel een leuke telefoon, maar time will tell!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op zondag 09 november 2008 @ 04:10:
[...]

[...]

Kerst? Eind januari, begin februari. Schitterende timing, wanneer iedereen even moet bijkomen van de zware eindejaarsuitgaven. Dat derde been zal wel meevallen... Ze hebben er gewoon erg lang over gedaan en hebben die boot gemist. Dat zullen ze helemaal goedmaken, akkoord. Genoeg trouwe nokia fans die enkel bij nokia zweren en nokia staat synoniem met kwaliteit, dus zij wachten sowieso wel, dat geef ik graag toe.

De andere fabrikanten hoeven geen touchscreen telefoons uit te brengen, want die hebben ze allemaal al.

[...]
Kerst ja. Op alle noemenswaardige afzetmarkten wordt de telefoon tijdens kerst gereleased (ik ga er vanuit dat ze hun beloftes nakomen). Als Nederlander moet je toch weten dat alle grote bedrijven Europa als derderangs afzetmarkt beschouwd: (console) games, dvd/bd/hd films/ tv's/ mobieltjes/ etc.

Ik woon overigens nu in Hong Kong, weet iemand een exactere datum dan 'eind 2008' voor wanneer de telefoon uitkomt? November is al redelijk 'eind 2008'.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Er komen zoveel replies als er nieuws is of als er iets te melden valt.
De telefoon is nog niet uit en het is ook nog niet precies bekend wanneer wel.

Symbian is weer een ander topic en het navigatiegedeelte komen we vanzelf wel achter.

Gadgets FTW!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Een heus bericht op Tweakers.net vertelt dat de telefoon per 1-12-2008 in Spanje te koop zal zijn voor 270 euro!

Gadgets FTW!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:03
Ursamajor schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:11:
Een heus bericht op Tweakers.net vertelt dat de telefoon per 1-12-2008 in Spanje te koop zal zijn voor 270 euro!
Ik zeg dat is een koopje!

als brodit (of wie dan ook) snel komt met een auto lader, dan is deze jongen verkocht! heb net mijn N95 in laten bouwen :)

• majoh
  • Laatst online: 18:16

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Een goede review van de S60 5th edition hier:

http://www.mobile-review....-s60-5th-edition-en.shtml

Als ik dit lees, plus de filmpjes kijk, lijkt het allemaal best relax te werken. Ik word iig steeds enthousiaster.

edit: fixed link

[ Voor 7% gewijzigd door majoh op 13-11-2008 09:32 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sef24 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:20:
What's the matter met dit topic? Zo'n mooie phone met zo'n goede prijs/prestatie verhouding, en zo weinig reacties 8)7

Ontopic: Gaat navigatie software hier op werken, of moeten we op de touchscreen versies wachten? PS: Ik lees ergens dat Symbian binnenkort op source word, is dat zo?
Tis gewoon weer Symbian S60 dus ik verwacht dat pakketten als Route66, Sygic McGuider e.d. gewoon werken.

En Symbian is toch al opensource? dacht ik?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ursamajor schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:11:
Vrij verkeer van goederen is 1 van de voordelen van de EU. Nu nog eens een Spaanse webshop zien te vinden die hem simlockvrij aanbiedt. ;) Want in de december maand ben ik wel bereid een nieuw toestel aan te schaffen. Zeul nu nog met de W800i voor zolang het duurt (lees: tot ie het echt begeeft) dus ik ben ook al aan het polshoogte nemen van de beschikbare opties. En voor mij zijn de C905 en 5800 allebei in de race. C905, oud vertrouwd voor mij als SE gebruiker. 5800, eens "rigoureus" iets nieuws uitproberen na 6 jaar geen Nokia meer gebruikt te hebben (1ste GSM was de 3310 ;))

Ik zou begin januari dat de providers hem hier aanbieden nog niet eens zo gek vinden. Vaak zie je in de december/januari maanden leuke acties/aanbiedingen m.b.t. abbo´s i.c.m. toestellen. Dus NLse release ergens in januari klinkt wel logisch. Maar langer mag het ook niet duren ook :+ Ik wil muziek, foto, sms en telefonie en een beetje klooien met slider (C905)/touch screen(5800) ben ik ook wel voor te porren. En dan is het mooi meegenomen dat er GPS enzo bijzit, mocht ik willen klooien met navigatie.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Heb je trouwens wel gewoon garantie als je hem importeert vanuit Spanje?

• Joosie200
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:29:
Heb je trouwens wel gewoon garantie als je hem importeert vanuit Spanje?
Garantie is niet iets wat vast blijft plakken aan het land van aankoop. Dat plakt vast aan het product dat je koopt. Als ie stuk gaat tijdens de garantieperiode zal ik dan wel contact op moeten nemen met een nog te vinden Spaanse webshop waar ik hem koop ;) Maar daar ga ik niet van uit. Mijn ervaring met toestellen die ik gehad heb is dat geen enkele stuk gaat zolang je er normaal mee omspringt. (Nokia 3310 was afgeragd qua gebruiksporen maar deed het nog steeds, ditto voor de Siemens M55 & SE W800i) Dus tja, voor mij boeit het niet dat ik contact op moet nemen met een webshop in ´t buitenland. Want ik zorg er zelf voor dat ik dat niet hoef te doen. Problem solved. En mocht ie toch stuk gaan, jammer, dan bij Nokia NL aankloppen. (wie niet waagt, wie niet wint)

Enfin, of het nu 270 of 330 zal zijn, hij blijft op mijn watchlist. Zal nog lastig beslissen zijn wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm dat is waar.. Maar is de prijs, 270 euro, nou zonder abonnement en dus simlock vrij?
Want met de iPhone zijn ook veel mensen erin getrapt dat hij maar 199 dollar zou kosten, maar dit was met abbonnement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
barzi schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:18:
Hmm dat is waar.. Maar is de prijs, 270 euro, nou zonder abonnement en dus simlock vrij?
Want met de iPhone zijn ook veel mensen erin getrapt dat hij maar 199 dollar zou kosten, maar dit was met abbonnement..
Nokia heeft in z'n presentatie duidelijk gemaakt dat die prijs de prijs was voor een los toestel, dus zonder abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:14
De internationale richtprijs, simlock vrij en EXCLUSIEF BTW, is 279 euro.
Dit komt neer op pakweg 330 euro incl BTW in BE/NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hij staat ook al in de PW, alleen zijn er nog geen prijzen bekend :)

pricewatch: Nokia 5800 XpressMusic Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:45
Heeft het ding 128MB RAM? Staat in de PW. Alleen dat heb ik nooit gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Een wat minder leuke ontwikkeling?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Laatst online: 20:45
Dit bericht al gelezen?

Quote:

Did any of you look at the site ????
Below the price it clearly says contains a voucher for 100euros for music downloading so the phones price is still 330 euros...
The important question is if the phone will be available without the voucher.

Niet zoveel zorgen om maken dus, webwinkels kunnen hem waarschijnlijk zonder die "voucher" leveren, en, het is de prijs van de fabrikant zelf ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Joseph op 15-11-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Sef24 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:56:
Dit bericht al gelezen?

Quote:

Did any of you look at the site ????
Below the price it clearly says contains a voucher for 100euros for music downloading so the phones price is still 330 euros...
The important question is if the phone will be available without the voucher.

Niet zoveel zorgen om maken dus, webwinkels kunnen hem waarschijnlijk zonder die "voucher" leveren, en, het is de prijs van de fabrikant zelf ;)
Het lijkt me dan niet dat de telefoon dan ook 100 euro goedkoper word. Het kost voor Nokia natuurlijk veel minder om zo'n voucher van 100 euro mee te geven dan 100 euro korting op het losse toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Leuk toestel alleen ik maak me wel zorgen om de CPU, toestellen waar de 5800 mogelijk zou mee moeten concureren hebben CPU's met 600+Mhz. Dit zal de laadtijden en de snelheid van het OS niet ten goede komen. Hoe dodelijk is het te moeten wachten tijdens scrollen tussen foto's/video/albums!?

5800 cpu =369Mhz

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 239951 op 17-11-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Anoniem: 239951 schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:13:
Leuk toestel alleen ik maak me wel zorgen om de CPU, toestellen waar de 5800 mogelijk zou mee moeten concureren hebben CPU's met 600+Mhz. Dit zal de laadtijden en de snelheid van het OS niet ten goede komen. Hoe dodelijk is het te moeten wachten tijdens scrollen tussen foto's/video/albums!?

5800 cpu =369Mhz
De toestellen waar de 5800 mee moet concureren hebben ook een ander OS, als tweaker zou je toch moeten weten dat CPU snelheid weinig zegt over de prestaties van het geheel.. ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je weet dat diezelfde CPU ook in de n95 8gb zit dan kan ik nu wel raden wat het gaat doen op een 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Onzin. De 5800 krijgt Series60 5th Edition. Dat OS staat op nog geen enkele andere telefoon. Daarnaast is de geheugeninterface en geheugensnelheid ook van vitaal belang, gezien dat het punt is waar de meeste mobieltjes op bottlenecken.
Puur up basis van de performance van een andere telefoon met dezelfde CPU kan je geen conclusies trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 17-11-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
McKaamos schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:18:
Onzin. De 5800 krijgt Series60 5th Edition. Dat OS staat op nog geen enkele andere telefoon. Daarnaast is de geheugeninterface en geheugensnelheid ook van vitaal belang, gezien dat het punt is waar de meeste mobieltjes op bottlenecken.
Puur up basis van de performance van een andere telefoon met dezelfde CPU kan je geen conclusies trekken.
Verschillen deze van de N95 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McKaamos schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:18:
Come on, deze CPU gaat met een andere geheugeninterface/geheugensnelheid en een nieuwe versie van symbian echt niet het verschil rechttrekken met de concurrenten!

Als het zo simpel lag dan waren er wel meer symbian smartphones met een goedkope CPU. Nokia is gewoon een beetje slap met marketing, symbian kan wel iets moois worden alleen is het nog niet bij iedereen bekend. Daarom willen andere fabrikanten er ook nog niet aan, lekker Windhoos Mobijl draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Toch wel.

Heb jij de snelheid van de nieuwste Symbian S60 3de editie FP2 al gezien? Toestellen met dezelfde CPU reageren onder S60 3d FP2 vééél sneller dan de oudere OS-en.

Toestellen met dat OS reageren zo snel, dat het wel eens voorkomt (in het begin) dat je denk dat `ie verspringt, omdat je iets fout intype. Maar hij is zo snel dat je er in het begin even aan moet wennen....

Kan dus wel degelijk. En zal waarschijnlijk ook wel zijn.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ginz schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:08:
Toch wel.

Heb jij de snelheid van de nieuwste Symbian S60 3de editie FP2 al gezien? Toestellen met dezelfde CPU reageren onder S60 3d FP2 vééél sneller dan de oudere OS-en.

Toestellen met dat OS reageren zo snel, dat het wel eens voorkomt (in het begin) dat je denk dat `ie verspringt, omdat je iets fout intype. Maar hij is zo snel dat je er in het begin even aan moet wennen....

Kan dus wel degelijk. En zal waarschijnlijk ook wel zijn.
Ik snap niet waarom deze er nog niet is voor de andere toestelen, zoals de N95 8GB. Als Nokia het niet vrijgeeft hoeft het nog geen probleem te zijn voor de "hackers" onder ons. Op XDA zorgen ze er al erg lang voor dat er altijd de nieuwste WM/(nu ook) Android versie wordt gedraaid op zowat alle toestellen. Waarom lukt dit niet met FP2?

PS. De N96 met FP2 reageert nou niet echt snel vind ik zelf..

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-11-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278433

gsm helpdesk nieuws: Nokia 5800: te laat en te duur

edit: Benoemde prijs is pre-order prijs, dus niet officiele prijs van tube.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 278433 op 17-11-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Het zal wel aan mij liggen maar ik kan de 5800 nog niet vinden als pre-order in de Nokia webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

789,00 euro
:P

Maar idd.. pre-order prijs zegt nog niks over de uiteindelijke prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 231122 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:27:
[...]

grappenmaker :P
Nu de link nog :P welke webshop claimt dat de 5800 zo duur is als pre-order?

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 17-11-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122 schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:27:
[...]

Wat betekent het dan? Is dat een prijsstelling om alleen geïnteresseerde pre-orders binnen te krijgen (mensen die niet meteen gaan cancellen), zegt het niets omdat dit een prijs is voor zij die als eerste een Tube in Nederland willen hebben (en dus een premium prijs willen betalen, paar maand exclusitiveit dus)

Of is het een prijs die zeker de uiteindelijke retailprijs moet overschrijven, en krijg je bij levering het teveel betaalde terug? Kwestie van zichzelf niet in de vingers te snijden?

In elk geval, dit belooft weinig goeds, de beloofde retailprice van 330 mogen we zeker gaan vergeten als ik alles zo eens bekijk. (minder dan de helft van de pre-order price) Ik had het stilletjes nog zo gevreesd, maar blijkbaar was het dus idd te mooi om waar te zijn. Die 100 euro voucher is een 'dienst' en kost nokia dus niet echt 100 euro. Zelfs zonder voucher gaat er geen 100 euro af van de retailprijs, en die voucher wil ik niet. Al dat omslachtige muziek koopgedoe op een mobile device, en dan nog naar de pc kopiëren... Als ik online muziek wil kopen doe ik dat wel via iTunes, ik ga geen meerdere online music shop accounts openen.

Tel daarbij op dat nokia nog geen vaste datum heeft bevestigd en ons waarschijnlijk idd tot na januari laat wachten... Ik hoef 'em niet meer. Jammer, gemiste kans.

Desondanks lees ik meer en meer berichten dat het scherm wel goed reageert op drukinput en goed aanvoelt, dus goed nieuws voor zij die alsnog op deze phone wachten.

[ Voor 57% gewijzigd door een moderator op 19-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Over de Pre-order prijs: Het enige wat een pre-order meestal inhoud is een veel te hoge prijs voor mensen die zeker willen weten dat ze de telefoon krijgen zodra hij uit is. Laten we zeggen, het is een afweging. :/
De eerste (paar) maanden is de prijs wat hoger, maar daarna zakt ie naar een normaal niveau.
Dus hij is nu meer dan €450 in Spaanse webshops, lekker interessant, pre-order prijs en hij is net nieuw.
Zij speculeren ook er op dat uit andere landen mensen dat ding willen hebben.
Wacht maar gewoon af.

[ Voor 67% gewijzigd door een moderator op 19-11-2008 21:11 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280980

Richtprijs is rond de 330 euro incl. btw.
En word pas 2009 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het wordt weer schoonmaak tijd. Tot dat een van mijn collega's tijd heeft, gaat deze dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En weer open.

Modbreak:Inhoudelijke discussie moedigen we alleen maar aan, maar houd het nuttig en speel het niet op de man.

Als dit topic weer ontspoort, dan zullen we niet mild zijn.

Daar-waar-nodig krijgen sommige users nog een PM.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
http://www.youtube.com/watch?v=W_kE11yIyKI

Erg goede en uitgebreide review (4 parts). Het kijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barzi schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:03:
http://www.youtube.com/watch?v=W_kE11yIyKI
Erg goede en uitgebreide review (4 parts). Het kijken waard!
Zeker het kijken waard.. het switchen naar landscape/portrait mode gaat best wel snel.. het touchscreen is ook zeker goed als je kijkt hoe hij een smsje schrijft met T9.. En handschriftherkenning is ook zeer goed..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 19-11-2008 23:16 ]

• ReseT
  • Niet online
Gister ben ik langs een Nokia Flagship store geweest in HK. (causeway bay). Daar zeggen ze dat de toestelprijs onbekend is. Voor 300HKD (Koers 1E = 9,7HKD) kan je het toestel pre-orderen. Ze garanderen dan dat je het toestel voor 4dec krijgt.

Daarna ben ik naar een andere flagship store geweest (Mongkok). Het gerucht daar is dat het toestel ongeveer 2980HKD gaat kosten. Levering van toestel is onbekend, maar wel binnen eind nov. tot eind dec.

Verder ben ik bij een normale electronica winkel geweest (Fortress): Levertijd onzeker, waarschijnlijk eind nov tot eind dec. Prijs 3988HKD

Het kan ook zijn dat ik de prijs in Mongkok verkeerd heb verstaan. 8)7

ID4.1M Honey Yellow

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:15:
[...]

Zeker het kijken waard.. het switchen naar landscape/portrait mode gaat best wel snel.. het touchscreen is ook zeker goed als je kijkt hoe hij een smsje schrijft met T9.. En handschriftherkenning is ook zeer goed..
Heb de filmpjes ook gekeken en het lijkt allemaal een stuk sneller te werken ten opzichte van wat weken terug. Als ik het zo zie is de snelheid van het toestel goed, wat me toch wel overtuigd heeft om deze aan te gaan schaffen. Nu alleen nog even wachten of de prijs blijft op wat ze gepresenteerd hadden....

• Jarnoootje
Dit vond ik nog op internet

De boys en girls van Smape hebben de twee toestellen op tien belangrijke punten, zoals design, audio kwaliteit, performance en gebruiksvriendelijkheid, met elkaar vergeleken. Volgens hen komt de Nokia met een score van 76 als winnaar uit de bus. De iPhone blijft namelijk steken op 70 punten.

Afbeeldingslocatie: http://www.belgiancowboys.be/images/upload/Nokia-5800-XpressMusic-vs-iPhone-3G.jpg

In bovenstaande grafiek kun je een overzicht van alle resultaten zien. Het zal niemand verbazen dat de iPhone het vooral moet hebben van haar design en de gebruiksvriendelijkheid en dat de Nokia 5800 XpressMusic vooral goed scoort als het gaat om de uitrusting (specs) en prijs.

Opvallend is wel dat juist de audio kwaliteit, van nature toch een van de paradepaardjes van Apple, volgens de reviewers beter is bij de Nokia en dat de iPhone weer een betere accu schijnt te hebben.

hier de link van de review;
http://www.smape.com/en/news/interesting/28727.html

• pven
  • Niet online
We stellen voor dat iemand een levertijden-topic opent in Telecomproviders zodat daar 'volgens de regels' over levertijden en abonnementen kan worden gesproken.. Graag wel even kijken naar reeds bestaande [ABO]-topics om een idee te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 20-11-2008 11:17 ]

• majoh
  • Laatst online: 18:16

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Jarnoootje schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:05:
Dit vond ik nog op internet

De boys en girls van Smape hebben de twee toestellen op tien belangrijke punten, zoals design, audio kwaliteit, performance en gebruiksvriendelijkheid, met elkaar vergeleken. Volgens hen komt de Nokia met een score van 76 als winnaar uit de bus. De iPhone blijft namelijk steken op 70 punten.

[afbeelding]

In bovenstaande grafiek kun je een overzicht van alle resultaten zien. Het zal niemand verbazen dat de iPhone het vooral moet hebben van haar design en de gebruiksvriendelijkheid en dat de Nokia 5800 XpressMusic vooral goed scoort als het gaat om de uitrusting (specs) en prijs.

Opvallend is wel dat juist de audio kwaliteit, van nature toch een van de paradepaardjes van Apple, volgens de reviewers beter is bij de Nokia en dat de iPhone weer een betere accu schijnt te hebben.

hier de link van de review;
http://www.smape.com/en/news/interesting/28727.html
Wel een rare vergelijking hoor. Bijvoorbeeld dat iPhone hoger punt krijgt bij accu terwijl er dit staat:
Nokia are enjoying the fruit of all their efforts invested into the development of power saving techniques. Accordingly, the Tube lasts much longer than Apple’s brainchild.
En bij design/materials krijgt de iPhone (3g) ook een hoger punt terwijl ook dit opgemerkt wordt:
Nokia 5800 XpressMusic employs a matte back panel with a thin striped texture enabling it to stand better against the physical threats.
Design en materials in 1 punt stoppen is dan ook een beetje vreemd zo...

Ach ja, al met al is hij toch behoorlijk positief, en afgaande op de youtube review iets eerder gepost, moet ik zeggen dat dit me toch een erg leuke telefoon lijkt. Hopelijk kan ik hem snel een keer zelf in mijn handen hebben...

• aicaramba
  • Laatst online: 04-07 08:26
Ook is de officiele prijs nog niet bekend geloof ik. Hoe kunnen ze dan al een punt voor de prijs geven?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

De officiele prijs is allang bekend..
According to his Nokia sources, the base price of Nokia 5800 is still as promised - 279 Euro before taxes and subsidies.
Nokia 5800 will retail in Germany for EUR 299 (incl. VAT) next January.
Maar in het begin komen zitten er allerlei dingen bij zoals Voucher voor muziek(100 euro), Navigatie software, etc. die nog meer kosten.

http://www.engadget.com/2...usic-mercifully-ends-may/

http://www.unwiredview.co...9-price-mystery-resolved/
Ja, de prijs baseren op een manier dat je de gsm toch niet kan kopen :P
Mja..dat is waar.. voor 330 met btw, 430 met voucher, 450 met andere zooi.. Maar nu maar hopen dat je het later wel zonder al die zooi kan kopen.. gewoon voor 350 ofzo,..

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 20-11-2008 16:05 ]

Jarnoootje schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:05:
Niet zo opvallend hoor..De audio kwaliteit van de iPhone is redelijk.. die van de Nokia ook.. Nokia krijgt alleen een hoger cijfer omdat de speakers op de mobiel zelf beter zijn. (En behoorlijk beter..stereo speakers..en nokia zei dat het de luidste speakers ooit op een mobiel waren :+ )

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Ja, de prijs baseren op een manier dat je de gsm toch niet kan kopen :P

De iphone kost ook maar 1 euro, maar het doosje maakt het duur :')
300 voor de nokia is dus ook onzin, want daarvoor komt die niet in de winkel!

Overigens is die rating ook heel subjectief, ik vind bijvoorbeeld gebruiksgemak tig keer belangrijker dan bijvoorbeeld camera. Tuurlijk is dat leuk, maar bij mij is een gsm pas goed als de interface gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dara
  • Laatst online: 20-06-2023
Nokia 5800 XpressMusic just before getting ready to hit shelves on Nokia Stores created lot of chaos everywhere with their declared prices in Spain and Italy. The pre-booking price displayed on these official sites is 429 Euros instead of 279 Euros (without taxes) which was originally promised by Nokia.

The potential buyers were shocked, stunned and disappointed to see their long awaited Nokia 5800 listed at 429 EUR. They found it simply unacceptable and shameful act of Nokia to not keep its promise on the pricing. However, the clouds of confusions looks like clearing off now with some good news that came our way this evening.

According to the official information our friend Eldar Murtazin on LiveJournal got from Nokia, the base price of the phone is still €279, but each country is free to bundle additional goodies with it.

Nokia Spain bundled the 5800 trendy with their 100 Euro voucher for Nokia Music Store and 3 month subscription of Nokia Maps (Voice) Navigation service, and thus the price increased. The other countries which are ready to launch Nokia 5800 XpressMusic this season may follow the suit too.

Another reason for this twist in pricing is probably to stop grey market sales in this Christmas season. The grey market sellers just can’t grab a bunch of Nokia 5800 sets from a neighbor country to sell in their local grey market to make loads of money, just like they did with Iphone. They will probably not go for it if they have to overpay well over 100 EUR for the stuff they can’t use in another country.

But this pricing scheme will hopefully come to an end when Nokia 5800 starts shipping worldwide in early 2009. It will become unbundled again and prices will come down to €279 (plus taxes) as promised earlier. So if you are not so desperate enough to grab the smartphone this holiday season, its better to wait for prices coming down very soon. Cheers!!

Bron: tube5800.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan wacht ik liever 2-3 maandjes :) Maar indd, shame on you Nokia :@

Maar eh ik wou eerst Nokia N85 daarna Iphone 3G daarna HTC Touch HD en nu 5800 :P Ik wacht gewoon tot maart, dan wordt nieuwe telefoons van Nokia bekend. Dan kan ik lekker kiezen welke beste voor mij is.

Maar officiele Nokia 5800 werkt echt beter dan beta versie, maar waarom gebruikt Nokia nog steeds plastic? het ziet er goedkoop uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dara
  • Laatst online: 20-06-2023
Anoniem: 278433 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:49:
dan wacht ik liever 2-3 maandjes :) Maar indd, shame on you Nokia :@

Maar eh ik wou eerst Nokia N85 daarna Iphone 3G daarna HTC Touch HD en nu 5800 :P Ik wacht gewoon tot maart, dan wordt nieuwe telefoons van Nokia bekend. Dan kan ik lekker kiezen welke beste voor mij is.

Maar officiele Nokia 5800 werkt echt beter dan beta versie, maar waarom gebruikt Nokia nog steeds plastic? het ziet er goedkoop uit !
Plastic is immers veel goedkoper en daarbij lichter in gewicht :P
Volgens meerdere reviewers is de bouwkwaliteit erg goed en zijn er geen kraakjes of kieren.

Weet wel dat er zo rond maart behoorlijk wat nieuwe toestelen van Nokia uitkomen,waaronder een touchscreen model met 8.0 mp cam,,,dus ook tegen die tijd wordt het dan weer afwachten ;)

Ik wacht zelf iig tot het toestel in de winkels ligt,dan zie ik wel verder,immers de nederlandse prijs zal dan ook bekend zijn.

Voor mij staat iig wel vast,,,Nooit geen Windowsmobile meer !!!
Heb laatst mijn HTC uit volle fustratie tegen de muur stukgesmeten na de zoveelste vastloper. :(
mijn oude S60 Nokia heeft mij na 3.5 jaar nog nooit in de steek gelaten,dus ik vond de 5800 daarom zeer interesant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Anoniem: 231122 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:46:
(En behoorlijk beter..stereo speakers..en nokia zei dat het de luidste speakers ooit op een mobiel waren :+ )
Dat is wel minder als dat misbruikt wordt zoals dat tegenwoordig vaak voorkomt in het openbaar vervoer ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Graham schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:27:
[...]
Dat is wel minder als dat misbruikt wordt zoals dat tegenwoordig vaak voorkomt in het openbaar vervoer ;)
hehehe idd ... wat ben ik blij dat ik tegenwoordig een auto van de zaak heb ... werd altijd stuiterend gek van die mensen die hun muziek lekker beluisteren zonder koptelefoon .... lang leve de jeugd (zegt een 21-jarig knulletje)

Overgens voor het einde van het jaar wordt toch al bekend gemaakt wat de volgende telefoons van nokia worden? waar onder dus de 8.0mp touchscreenphone? daarna ga ik keuze maken over het de 5800 wordt of de 'luxere' versie ervan.

Kan me nog weinig voorstellen wat de duurdere versie van de 5800 meer zou kunnen hebben maar we wachten af.

Zijn er in nederland al testexemplaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8 megapixel mobiel was volgens mij candybar geen touchphone ? en indd plastic weegt minder dan metal enz maar ik hoop dat bouwkwaliteit goed is.

@Jarnootje:
Als ik deze lijst mag vertrouwen , nieuwe touch heeft:
5.0 Megapixel camera (en tube heeft 3.2)

Maar ik zal tot maart afwachten, en dan zal ik bepalen welke toestel beste vind. (en indd windows mobile vind ik ietsje te veel. Meer operating systeem voor busniss mensen (office enz). Ik hoef alleen te bellen,sms'en en fotos nemen (digitale camera blijft wel beste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .PhoeniX
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 20:55
Anoniem: 278433 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:26:
8 megapixel mobiel was volgens mij candybar geen touchphone ?
touchphone is een term die door nokia wordt gebruikt om aan te geven dat de telefoon bestuurd wordt door touch input. Candybar is de naam van het design (net zoals slide of twist). De 5800 is dus beide (waarschijnlijk net als de 8mp mobiel waar jij het over hebt).

Wat betreft die lijst. Dat zijn geplande ontwikkelingen voor komend jaar. Je kunt natuurlijk verwachten dat nokia allang weer een opvolger van de n96 oid aan het maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Phoenix

bedankt voor het uitleggen phoenix ;) laat ik maar zo zeggen : touch mobielen krijgen 5 megapixel camera i.p.v 8 volgens bovenstaande link lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Graham schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:27:
[...]
Idd, dus dit wordt weer zo'n kindertelefoontje, aangezien niemand boven de zestien behoefte heeft aan "de luidste speakers ooit" ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 04-07 08:26
Geef mij maar goede oordopjes, daar heb je veel meer aan. Maar als de prijs echt 279 euro zonder btw is, zal ik dit toestel toch goed in gaten gaan houden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Laatst online: 07-07 10:00
Ik vind het wel jammer dat die interface niet zoveel iphone trekjes heeft wat beterft scrollen en sliden voor een andere foto
http://www.youtube.com/wa...09JCXiv6U&feature=channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndyMan8 schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:16:
Ik vind het wel jammer dat die interface niet zoveel iphone trekjes heeft wat beterft scrollen en sliden voor een andere foto
http://www.youtube.com/wa...09JCXiv6U&feature=channel
Dat is idd jammer.. op de iphone gaat alles een stuk smoother..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Laatst online: 07-07 10:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280094

eerste wat ik dacht was
5800 > Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 01:27
En dacht je dat met een reden of gewoon zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
AndyMan8 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:09:
[...]

Op 2call.nl staat de 5800 ook voor iets van 600 euro ofzo
dat zijn allemaal pre-order prijzen zoals hier wel vaker vermeld wordt. Dit zegt niets over de uiteindelijke verkoopprijs.

Ga er maar vanuit dat als Nokia zo stellig is over de uiteindelijke prijs dat die prijs ook echt wel gehandhaafd zou worden. Het is natuurlijk voor Nokia niet te verkopen dat de door hun zelf verspreide bericthen niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280094

Vihaio schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:19:
En dacht je dat met een reden of gewoon zomaar?
Nou ik ben zelf een Nokia fanboy haha
Vind alle mobiele telefoons zo'n beetje crap alleen de N - series van Nokia steken daar ver boven uit in mijn ogen.
Toen ik het zag had ik nog niet echt rond gekeken naar wat bijde telefoons konden, maar wat ik wel heel raar vind staan is dat de muziek van de Nokia beter is terwijl apple daar toch wel zijn punten op hoort te halen vind ik.
Daarom ben ik van mening dat de iphone hard faalt, aangezien men van apple meer verwacht dan redelijke muziek. Tenminste, dat lijkt mij de rede dat bijna half nederland met een ipod in de broekzak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280094 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:35:
[...]. Tenminste, dat lijkt mij de rede dat bijna half nederland met een ipod in de broekzak loopt.
Half Nederland kan het verschil in audio-kwaliteit tussen een ipod en een creative zen x-fi niet vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 25-11-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:33:
[...]

Half Nederland kan het verschil in audio-kwaliteit tussen een ipod en een creative zen x-fi niet vinden.
klopt, en het verschil is toch zeker merkbaar!

maar mensen horen wat ze 'willen horen'. Als de marketing campagne goed is, vinden mensen het ook goed want als de reclame het zegt is het zo!

Toch blijf ik erg nieuwschierig naar deze zeer leuke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat nieuws:
http://www.tube5800.com/n...h-some-big-announcements/

En dit heb ik net pas opgemerkt :P
Document Formats:
Excel, PDF, Powerpoint, Word, Zip

http://www.tube5800.com/n...s-in-hong-kong-on-nov-29/

Ik denk dat we dan veel reviews kunnen verwachten. .(in het chinees :P)

• ReseT
  • Niet online
Het voorkomen dat er een grijze markt vormt doet Nokia wel goed. Ik zal nu geen 5800 naar Nederland meenemen :( Het is zeker een goede deal, Shure's SE210 en Batman: The Dark Knight. Veel beter (naar mijn eigen inzien) dan die van Spanje, met hun music download voucher. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door ReseT op 27-11-2008 15:20 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:00
Ik vind het trouwens grote onzin dat het als een provider deal verkocht gaat worden.

Is het trouwens mogelijk om een engelse telefoon te kopen en die in Nederland met nl firmware te laten laden in Nokia Business point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Denk dat ze daar niet aan gaan meewerken, want dat zou het hele nut van de strategie naar de knoppen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat betekend dit precies dan? Dat voip via Wifi uitgeschakeld wordt ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:00
McKaamos schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:03:
Denk dat ze daar niet aan gaan meewerken, want dat zou het hele nut van de strategie naar de knoppen helpen ;)
Ja maar als ik gewoon zeg ik wil een software update voor me telefoon (wat ik nu met de N95 ook aleens gedaan heb) dan mogen ze me dat toch niet weigeren. Daarnaast zal het nokia toch een worst wezen of ik hem nu met of zonder abbo heb gekocht, zij krijgen hun geld toch wel voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Een update van je telefoon kun je gewoon zelf doen. Daar hoef je niet voor langs een nokia service point.

Gewoon je telefoon koppelen aan je computer en updaten via de nokia software.

Dat zal ook gewoon kunnen met een nokia die je zelf importeert.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nokia 5800 reviews (Youtube links)

review 1

review 2

review 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

foutje...

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 01-12-2008 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
ReseT schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:17:
[...]

Het voorkomen dat er een grijze markt vormt doet Nokia wel goed. Ik zal nu geen 5800 naar Nederland meenemen :( Het is zeker een goede deal, Shure's SE210 en Batman: The Dark Knight. Veel beter (naar mijn eigen inzien) dan die van Spanje, met hun music download voucher. O-)
Ik ben gister naar de nokia store geweest. Het blijkt dat de Shure + batman editie pas mid december uitkomt, voor een nog onbekende prijs! De prijs van 3988HKD (ongeveer 400e) is dus voor een kaal toestel!

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153666

ReseT schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:32:
[...]

Ik ben gister naar de nokia store geweest. Het blijkt dat de Shure + batman editie pas mid december uitkomt, voor een nog onbekende prijs! De prijs van 3988HKD (ongeveer 400e) is dus voor een kaal toestel!
Wisten ze je wellicht ook al te vertellen via welke provider hij op de markt gebracht gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Anoniem: 153666 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:30:
[...]

Wisten ze je wellicht ook al te vertellen via welke provider hij op de markt gebracht gaat worden?
Het toestel is simlock vrij.

Wat ik mezelf dan afvraag, kan Nokia in Jan / Feb echt aan de prijsverwachting van 279e (excl BTW / abbo) voldoen? Prijzen zakken sowieso snel, maar een ruime 100euro voor een simlock- / branding-vrij toestel binnen 3 maanden? Als de prijs nu kunstmatig hoog wordt gehouden om grijze import tegen te gaan, loont het gewoon niet om het toestel nu te kopen, waar in de wereld dan ook.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282354

Ik zag in eerdere filmpjes dat je bij menu's 2 keer moest drukken, maar nu zie ik in 1 van die video reviews dat diegene maar 1 keer hoeft te drukken. Is dat in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
deze sla ik over ondanks de mooie prijs en de leuke specs, geef mij maar de N97 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

Succes.. Is gewoon een dikke hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 07:47
uhhh...kijk eens op de frontpage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Laatst online: 23-06 08:49

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Dat bericht is een hoax ;) , de N97 op de FP ziet er toch heel anders uit dan die N95 met teveel toetsen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Laidback Luc op 02-12-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

Oeps, my bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-07 16:56
Als ik die review zo bekijk op youtube, dan is dit een hele nette telefoon, voor een redelijke prijs. Zit al 8gb aan geheugen bij dus dat is ook wel netjes. Ik wilde binnenkort wel een nieuwe telefoon gaan kopen, zal deze maar in de gaten gaan houden. Is er al een datum bekend wanneer die hier uitkomt, of word dat gewoon januari zoals ik in veel posts las?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Berichten over abonnementen en webshops willen we in dit topic niet zien.

Bij deze het verzoek aan iemand die zich geroepen voelt om hiervooor een topic in Telecomproviders te openen (kijk voor een voorbeeld naar een van de andere [ABO]-topics :Y)).

(In geval van vragen: DM me.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-07 16:56
Anoniem: 282354 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:45:
Ik zag in eerdere filmpjes dat je bij menu's 2 keer moest drukken, maar nu zie ik in 1 van die video reviews dat diegene maar 1 keer hoeft te drukken. Is dat in te stellen?
Volgens mij zijn sommige knopjes, zoals de back knop, maar 1 keer en als je in een menu structuur zit is het twee keer klikken: 1 keer op te selecteren en 1 om verder te gaan naar dat menu. Als je dus al die knop geselecteerd hebt hoef je er nog maar 1 keer op te klikken.

Of dit te veranderen is is natuurlijk nog maar de vraag.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic