Ja waaaw, dat is een betrouwbare bron zeg....

De FP hier op GoT heeft het over 330, en op plaatsen waar hij écht al verkocht wordt, Rusland met name (toch wel een betere indicatie) gaat het over 450 euro. Wat is het dan?
Ik probeer alles in perspectief te zetten tov de iPhone, en prijs is daarbij belangrijk en die staat zeker nog niet vast, ok?...
phobosdeimos schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:09:
alvi: het is niet enkel de prijs die een stuk lager is dan de iPhone. Er zijn ook mensen die simpelweg niet gezien willen worden met een iPhone, en die graag een toestel willen dat goeie functionaliteit biedt. Of heb je nog niet gelezen dat om te bellen (toch wel het hoofd doel van een telefoon?) de iphone slechter presteert dan een gsm van 40 € van 7 jaar oud? Djeezus je kan zelfs niet copy-pasten met het ding... Plus het feit dat Apple zelfs een gemenere monopolist is dan Microsoft, op de manier hoe ze kiezen voor een totale lockdown van hun platform. Ze kunnen je toestel zelfs bricken vanop afstand als het ze niet aanstaat welke software je erop zet!
Nu moet je mij geen woorden in de mond gaan leggen. Aan dat soort belachelijke en kinderachtige redeneringen doe ik niet mee, dus dat is voor je eigen rekening. Blijkt toch nog maar eens dat gsm-fans nogal triest zijn.
Belachelijk, en zeker niet mijn motivatie. Mensen met een dergelijke attitude kan ik gewoon niet serieus nemen. Kerel, het is geen principestrijd of wat dan ook. Het is allemaal gewoon elektronica, die ik op een volwassen manier benader. Doet het wat ik wil doen? Dan vind ik het een prima apparaat. Of er nu veel gabbers/pubers/dames/weet ik veel mee rondlopen zal me compleet worst wezen, ok? IK koop het apparaat en IK moet er tevreden mee zijn. Djeezes, door dat soort attitude voedt je gewoon dat hele hype en anti-hype verhaal. En waarom 'zou je niet gezien willen worden met een iPhone'. Totaal en compleet belachelijk. Als ik kenissen zou hebben die me daarover lastig vallen dan kom ik daar nooit meer binnen. Gelukkig ken ik alleen normale mensen.
en die graag een toestel willen dat goeie functionaliteit biedt. Of heb je nog niet gelezen dat om te bellen (toch wel het hoofd doel van een telefoon?) de iphone slechter presteert dan een gsm van 40 € van 7 jaar oud?
Sure...

Trollen kan je wel he? Als je grote uitspraken doet als 'goeie functionaliteit bieden' mag je dat ook wat concreter maken. Heel gemakkelijk om dat soort dingen te schreeuwen alsof iedereen er zo over denkt. Voor alle duidelijkheid, mijn perfecte telefoon zou een iPhone zijn! Het ding kan alles wat ik wil doen, en alles wat me het me aanbiedt zou ik gebruiken. Qua functionaliteit komt niets in de buurt en is het apparaat gewoon af. Maar ik sta open voor andere apparaten! Zo trekt Android me bvb ook wel.
En met die zinsnede over een telefoon van 40 euro kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Dat is gewoon rucksichtloss anti iPhone gedrag met oogkleppen op. Elke torpedo is goed om mee te schieten zeker?
Djeezus je kan zelfs niet copy-pasten met het ding... Plus het feit dat Apple zelfs een gemenere monopolist is dan Microsoft, op de manier hoe ze kiezen voor een totale lockdown van hun platform. Ze kunnen je toestel zelfs bricken vanop afstand als het ze niet aanstaat welke software je erop zet!
FUD jongen, wees eens realistisch. Dat verhaal is al vaak genoeg genuanceerd. En goed, als ik alleen maar appstore software erop zet kunnen ze me niets maken toch? Storm in een glas water. Daarbij gaat het niet over bricken maar over de software verwijderen. Maar toch wel fijn om de zaken nog wat hysterischer voor te stellen dan ze zijn zeker? scoreeuuh... Het is zelfs een feature die ik toejuig, geen software die m'n phone in de soep kan laten draaien.
Monopolist? Ach... En dan? Met alles wat in de appstore staat heb ik al duizend keer meer dan wat ik kan gebruiken en nodig heb.
Iedere tweaker zou eens moeten leren niet zo principieel te zijn over elektronica for god sake. Zet alles eens in perspectief? Er zijn wel belangrijker dingen in het leven. Ieder apparaat heeft z'n doelgroep en users die heel tevreden zijn. Laat hen dan toch? Leven en laten leven.
Dat, en nog veel meer leuke feiten waarom de Tube in alle opzicht een beter toestel is dan de iPhone, kan je hier rustig nalezen:
Ik vind de Tube niet beter dan de iPhone, ik vind hem voor mijn type gebruik helemaal hetzelfde,
maar dan goedkoper Dat is het enige punt wat een Tube voor mij boven een iPhone heeft: de prijs.
Ik denk niet in specjes en Mhz'jes en Megapixeltjes, ik denk in algemene features. Beiden kunnen voor mij gebruikt worden als media-apparaat, browser, hebben touchscreen, gps... Ze zijn dus grotendeels gelijk voor het soort user dat ik ben.
Trouwens, dat resolutie gezeur is echt spijkers op laag water zoeken. Ik heb trouwens al aangegeven in een post hierboven dat hogere resolutie me helemaal niets doet. De iPhone/Touch resolutie vind ik al scherp genoeg en hoog genoeg, dus meer is leuk maar helemaal geen dealbreaker. Een toestel is wel iets meer dan de samenvoeging van wat irrelevante specs als resolutie.
De keuze is simpel hoor.
Een iPhone koop je vooral als je iemand bent die blindelings koopt wat de hype je probeert aan te smeren.
En hiermee scoor je voor mij dan een 'epic fail'. Heel triest als dit soort bewoordingen steeds weer moeten terugkomen wanneer een apparaat populair is. Op één of andere manier kan een apparaat dat niet bewerkstelligen door van z'n eigen kwaliteiten uit te gaan, maar zou het één of andere soort van massahysterie zijn. Ik denk niet in termen van hypes, en zal daar zeker nooit
een beslissing van laten afhangen. Als je een apparaat niet koopt enkel om niet tot een bepaalde groep te behoren, dan ben je net zo hard schuldig aan kuddegedrag, maar dan andersom.
Het zijn precies mensen als jij die polariseren en de 'hype' voeden en daar steeds een negatieve connotatie aan moeten geven. Man, wat haat ik dat woordje 'hype'...
Om af te sluiten en alles nog eens duidelijk te maken:
Mijn ideale toestel is een iPhone, duidelijk? Helaas heb ik een probleem met een mobiel toestel van 520 euro. Dat vind ik lichtjes ongemakkelijk, gevoelsmatig dan (toch een hoge drempel in aanschaf, ik kan het geld wel beter spenderen en een telefoon kwijt spelen is niet ondenkbaar...)
De tube biedt mij verassend genoeg bijna hetzelfde (met uitzondering van een iTunes iPhone koppeling waar ik grote fan van ben) Touchscreen, ... enfin, het is al genoeg genoemd. voor 50-65% van de prijs, afhankelijk van de bronnen. Dat is me wel iets waard en daarvoor wil ik al eens wat iPhone voordelen overboord gooien.
Want ik kan je zeggen dat ik de iTunes link heel erg zou missen. Niets is makkelijker en relaxter dan met iTunes muziek syncen, podcasts en video automatisch naar een mobiel platform brengen, software installeren... Alle software uit één appstore.
Hopelijk komen ze daar voor symbian ook aan tegemoet met dat soort software-distributiemodel.
Maar goed, voor iTunes heb ik nog wel een iPod, dus dat overleef ik wel.
Trouwens, geheugenkaartjes zie ik bvb ook als een nadeel. Geheugen hoort gewoon vast ingebouwd te zijn, net als batterij en al de rest. Wat heb ik er mee te maken dat ik achteraf het geheugen nog kan aanpassen? Bouw dat toch gewoon vast in? Met 8 GB heb ik meer dan genoeg, en als dat niet genoeg is kunnen ze nog een een 16 GB model op de markt zetten. Dat is klantgericht voor mij. Dat verwisselbare gedoe is alleen goed voor de tweaker die om één of andere reden overal controle over wil hebben. Meer zelfs, SD kaartjes zorgen weer voor spleetjes of klepjes op de telefoon, waar ik na het zien van een iPhone niet veel sympathie voor heb. De iPhone is rondomrond gewoon dicht. Geen plastieken flapjes, klepjes, speeltjes met alle vuil- en slijtage problemen van dien.
Dan probeer ik een
genuanceerd verhaal op te hangen voor de Tube, druk ik mijn bewondering uit voor dat apparaat en geef ik aan zeer onder de indruk en geïnteresseerd te zijn. Uiteraard moet er dan altijd iemand zijn die de discussie over het paard tilt en daar heel extremistisch en fanboy-achtig moet over gaan doen.

Zeer jammer. En mij kan je niet beschuldigen van fanboy toestanden, integendeel. Ik heb het meeste respect voor een iPhone, maar koop bij release waarschijnlijk een Tube als de prijs meevalt. Ondanks types als jou (maar ik laat m'n beslissing dan ook niet afhangen door hype of anti hype mensen, maar het maakt het er zeker niet gemakkelijker op

) Maar goed, ik ben desondanks
nog steeds erg geïnteresseerd en kijk uit naar alle nieuws die over deze telefoon te vinden is. De tube >>>> windows mobile htc, dat zeker!
Het prachtige is nog wel dat ik sowieso al erg positief was over deze phone, daar had ik jou niet voor nodig, maar door zo overtrokken te reageren 'om mijn argumentatie te steunen' (achum..) , schiet dat in het verkeerde keelgat en heb je er bijna voor gezorgd dat ik net géén Tube meer zou kopen. Missie geslaagd? denk het niet... Let dus op hoe je je verhalen brengt, vooral op fora!
Pff Q1 2009, dat kan dus net zo goed eind maart zijn... Komaan nokia, opschieten...