Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 16:32
GekkeRipper schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:10:
Er zit dus GPS en ik lees wat over Nokia Maps. Maar wordt dat gratis bijgeleverd inclusief kaarten? En is het een goed alternatief op TomTom? Ik wil de telefoon ook voor navigatie gaan gebruiken en van TomTom ken ik de kwaliteit en makkelijke update mogelijkheden. Is dit bij Nokia ook prima?
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:31:
Wat ik heb begrepen van een vriend van me die de N95 heeft, is dat Nokia Maps standaard gewoon kan aangeven waar je bent enzo, maar dat als je wilt navigeren je een uitbreiding moet kopen.. Navigeren is dus niet gratis helaas..
Van wat ik begrepen heb is Nokia Maps gewoon gratis, maar krijg je een trial om gesproken aanwijzingen te gebruiken. Als je dit wil blijven gebruiken moet je ervoor betalen, maar je kan het gratis gebruiken om te navigeren als je de gesproken aanwijzingen niet hebt.

Interessante telefoon verder :) Ik wilde eerst voor de N82 gaan, maar als deze een groter scherm heeft en goedkoper is ga ik voor deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Nokia maps is inderdaad gratis. Alleen kun je er niet mee navigeren in de zin om van A naar B te gaan.
Je kunt wel zien waar je bent op de kaart en je kunt een route navigatie simuleren, maar die gaat dan op zijn eigen snelheid van A naar B, als een soort filmpje (inclusief gesproken aanwijzingen).
Als je echt wil navigeren ala Tomtom, moet je dus betalen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Je krijgt bij aankoop van deze telefoon gratis een jaarabonnement op Nokia's nieuwe muziekdienst. Dit betekent dat je een jaar lang gratis muziek kan uploaden van de Nokia muziek store naar je 5800. Erg mooi meegenomen =) en een slimme manier om hun nieuwe service op de kaart te zetten.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250500

Ursamajor schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:19:
Nokia maps is inderdaad gratis. Alleen kun je er niet mee navigeren in de zin om van A naar B te gaan.
Je kunt wel zien waar je bent op de kaart en je kunt een route navigatie simuleren, maar die gaat dan op zijn eigen snelheid van A naar B, als een soort filmpje (inclusief gesproken aanwijzingen).
Als je echt wil navigeren ala Tomtom, moet je dus betalen.
Volgens mij is het grote probleem bij de combinatie Nokia-TomTom nog steeds het gebruik van de interne GPS ontvanger. Dit is volgens mij ook nog steeds niet opgelost voor bijv. de N95. N82 etc. Je kunt wel weer gebruik maken van externe GPS-muis via Bluetooth connectie, maar dat vind ik persoonlijk weer een kwestie van het paard achter de wagen spannen. Dan heb je zo'n mooie ingebouwde GPS ontvanger en dan kan je er weer niet gebruik van maken bij je favoriete navigatie software.

In het N95 en N82 forum heb ik wel eens gelezen dat Nokia dat expres doet omdat ze met de overname van Navteq en hun eigen Maps applicatie een concurrent zijn geworden van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Na de hands-on nu ook een review op MR

http://www.mobile-review.com/review/nokia-5800-2-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat is een hele positieve review, goed om te lezen. Ze verwijzen in de review naar filmpjes, maar kon deze niet vinden. Ben heel benieuwd hoe snel het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Vind het een mooi toestel en wordt waarschijnlijk mijn volgende toestel. Opvolger van mijn SE K850i.

Jammer alleen dat Europa tot begin 2009 moet wachten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Filmpjes staan onderaan de pagina gelinkt..

Ze zijn verder inderdaad erg positief, misschien iets te positief? Ik ken de reputatie van die site verder niet hoor, maar zijn ze wel objectief? Als de telefoon echt zo goed is zou ik hem graag als vervanging voor m'n K800i hebben.. Hopelijk is hij voor januari 2009 beschikbaar zodat ik hem zelf ook nog even kan proberen voordat ik hem daadwerkelijk aanschaf.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DuDe, tis een nokia, die zijn altijd goed ;) :P
anyway, if not sure: pak er meer reviews bij en kijk wat de algemene beoordeling is. ALs ze allemaal positief zijn, weet je iig of deze review een beetje correct is ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Het wordt gewoon afwachten tot ie wat meer beschikbaar is, dan komen de reviews/gebruikerservaringen vanzelf wel. Het is voor mij in ieder eentje om in de gaten te blijven houden, m'n huidige telefoon begint toch langzamerhand z'n beste tijd gehad te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:53:
Ze zijn verder inderdaad erg positief, misschien iets te positief? Ik ken de reputatie van die site verder niet hoor, maar zijn ze wel objectief?
Het is wel een van de bekendere review sites voor mij. Ze zijn wel opvallend positief inderdaad maar ik heb ze ook vaak genoeg veel minder positieve reviews zien maken. Ze komen bij dan ook objectief over.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 00:39
WoW! Wat een mobieltje. Deze ga ik zeker halen, alleen al aan prijs-prestatie verhouding. Ik heb nog nooit zo'n goedkoop mobieltje gezien met GPS en WiFi. Nu alleen nog maar hopen tot TomTom Navigator 8 op Symbian uitkomt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Tube en Touch HD zijn allebeide mooie phonetjes voor mij! Het prijsverschil is wel erg groot, hoewel het grotere scherm en de hogere resolutie dat kunnen verklaren. Ik ben benieuwd naar hun snelheid, dat zal veel uitmaken.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:48
Weet iemand of er al een apart topic gemaakt is voor de nieuwe "tube" in de N-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209932

Als die gps navigator en zijn software lekker werkt op de motorfiets dan is dit de ideale 2e telefoon voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

DennisV1984 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:26:
Weet iemand of er al een apart topic gemaakt is voor de nieuwe "tube" in de N-serie?
Nee, heb ik nog niet gezien. D'r is ook nog erg weinig info natuurlijk, zodra 't typenummer er is zal dat beslist volgen.
Ben in ieder geval zeer benieuwd. Als hij niet veel later na de 5800 verschijnt denk ik dat 'de nieuwe' eerder een optie is als opvolger voor mijn N95. De 5800 heeft enige upgrade ten opzichte van de N95 't touchscreen. 't zal mij benieuwen wat de 'indrukwekkendste smartphone ooit' te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:03
Dandelion schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:49:
[...]

Nee, heb ik nog niet gezien. D'r is ook nog erg weinig info natuurlijk, zodra 't typenummer er is zal dat beslist volgen.
Ben in ieder geval zeer benieuwd. Als hij niet veel later na de 5800 verschijnt denk ik dat 'de nieuwe' eerder een optie is als opvolger voor mijn N95. De 5800 heeft enige upgrade ten opzichte van de N95 't touchscreen. 't zal mij benieuwen wat de 'indrukwekkendste smartphone ooit' te bieden heeft.
zou niet weten wat de N versie van de 5800 meer moet hebben kwa functionaliteit dan deze? wat kan er nog meer in een telefoon gestopt worden?

Misschien een wat uitgebreidere agenda functie? betere camera? volledige word en exel mogelijkheid standaard?

wat is er uberhaubt al bekend over de betere versie van deze? dacht dat de 5800 alles al had voor zowel zakelijk als privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Jarnoootje schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:00:
zou niet weten wat de N versie van de 5800 meer moet hebben kwa functionaliteit dan deze? wat kan er nog meer in een telefoon gestopt worden?
Ik ook niet, maar ik denk aan een hogere resolutie, hardwarematig Qwerty toetsenbord, 8/12MP Camera, WiFi A/B/G/N, voor de rest weet ik het ook niet... Ben benieuwd wat ze gaan uithalen 8)7

Edit: Misschien OpenOffice Mobile ;)

Edit2: Ik denk dat deze telefoon sowieso een betere prijs-prestatie verhouding houd

[ Voor 9% gewijzigd door Joseph op 12-10-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
8/12mp camera wil niets zeggen. Er wordt ook gezegt dat 6mp het beste is, aangezien je anders steeds meer kans hebt om wazige foto's te krijgen.
Bovendien, om foto's op normaal (10 x 15) te krijgen, heb je maar een 1 megapixel camera nodig. Zo hadden we een digitale camera van 1MP (toen digitale camera's nieuw waren) en daar kwamen gewoon goede foto's uit.

Met 3.2MP kun je gewoon prachtige foto's maken, maar dan ligt het meer aan de rest dan aan de pixels...

Tja, voor mij zit er alles in, hogere resolutie scherm is dan wel weer mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Wellicht heeft die super N serie een oprolbaar touchscreen, beamer, scanner en printer aan boord?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265519

is het zeker dat hij pas in januari 2009 uit komt of gaat het nog langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dat is nooit met zekerheid te zeggen natuurlijk.. sommige gsm's worden wel een 20 keer uitgesteld (se x1).
Ach, als het goed is wordt hier de gsm alleen maar beter van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265519

Jammer dat er geen zekerheid is, zou deze telefoon graag willen hebben maar ben nu aan vervanging toe. En ik ga geen 4 maand wachten tot dat ie uit is!

als hij nu in december op de markt kwam zou het mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Nieuws (voor zover dit echt nieuws is) over de N serie touchscreen telefoon van nokia

http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/8277

Interessant stukje;

Tijdens een Nokia event in New Dehli liet Devinder zich namelijk ontvallen dat Nokia binnenkort een N-Series Touchscreen toestel zal presenteren dat begin 2009 op de markt gaat komen. Letterlijk zij hij het volgende: “We will have lots of touchscreen phones coming up, including an N-Series device very soon.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:14
Oké de Nokia 5800 heeft dus een GPS ontvanger. Maar op welke manier kan je het nu echt als volwaardig autonavigatie toestel gebruiken?
TomTom navigator zit nog op versie 6 voor Symbian, met oude kaarten en wat dan nog. Plus blijkt dat er grote compatibiliteitsproblemen zijn met de interne GPS ontvanger.
Ik vind de 5800 erg interessant, maar ik heb wel nood aan een echt GPS toestel, niet een Nokia-branded google-maps wannabe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

phobosdeimos schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:37:
Oké de Nokia 5800 heeft dus een GPS ontvanger. Maar op welke manier kan je het nu echt als volwaardig autonavigatie toestel gebruiken?
TomTom navigator zit nog op versie 6 voor Symbian, met oude kaarten en wat dan nog. Plus blijkt dat er grote compatibiliteitsproblemen zijn met de interne GPS ontvanger.
Ik vind de 5800 erg interessant, maar ik heb wel nood aan een echt GPS toestel, niet een Nokia-branded google-maps wannabe.
Dan pak je toch Sygic McGuider? of Route66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
McKaamos schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:51:
[...]

Dan pak je toch Sygic McGuider? of Route66?
Garmin mobile xt werkt ook wel. met goede up-to-date kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

Sygic werkt idd gewoon prima hoor! Heb 'm momenteel draaien op m'n n82.

Zag daarnet op gizmodo.com dat Nokia volgend jaar een touchscreen phone gaat uitbrengen voor de N-series lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ok bedankt voor de tips, goed om weten dat er ook volwaardige navigatiepakketten beschikbaar zijn voor het Symbian OS :)
Google Maps lijkt me ook wel leuk, in combinatie met A-GPS, maar helaas woon ik in België, waar een GSM data abonnement nog een arm en een been kost.

[ Voor 38% gewijzigd door phobosdeimos op 15-10-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Anoniem: 87506 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:33:
Sygic werkt idd gewoon prima hoor! Heb 'm momenteel draaien op m'n n82.

Zag daarnet op gizmodo.com dat Nokia volgend jaar een touchscreen phone gaat uitbrengen voor de N-series lijn.
Kijk je onderaan de vorige bladzijde daar staat al vermeld dat nog dit jaar de aankondiging van de N-serie touchscreen telefoon is en volgendjaar deze leverbaar wordt ;)

Maby handig als je wat leest de directe link hier in het forum te plaatsen dat scheeld een bult zoekwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 10:39

mayhem

Damn, deze wil ik, als ie ergens te koop is Europa, wordt dat bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 10:39

mayhem

-edt-

ging iets mis met bookmarken, sorry...

[ Voor 95% gewijzigd door mayhem op 19-10-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 21:12

verbraakje

🚦

dit word waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon rond april... nog even afwachten wat die n serie voor touchscreens heeft. heb nu een htc 3600 en die vind ik niet lekker werken.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Net die review gelezen van 2 posts terug en dan vraag ik me toch af hoe het touchgebeuren werkt. Gisteren namelijk een iPhone vastgehouden en daar werkt het wel zo fantastisch! Hopelijk op deze telefoon ook, al zijn de filmpjes nog niet echt overtuigend.
Misschien is het daarom ook wel dat de levering pas begin volgend jaar is?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ursamajor,

Op een ander review stond dat touch van 5800 anders dan iphone is. Op 5800 moet je echt opdrukken want het is een ander soort touch (gevoelig op druk).

Ik denk dat ik N85 neem, maar er komt nieuwe N touch van Nokia (ergens in april 09).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Anoniem: 278433 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:36:
@Ursamajor,

Op een ander review stond dat touch van 5800 anders dan iphone is. Op 5800 moet je echt opdrukken want het is een ander soort touch (gevoelig op druk).

Ik denk dat ik N85 neem, maar er komt nieuwe N touch van Nokia (ergens in april 09).
Hoe kom je bij die wijsheid dat er in arpil een N touch komt? bij mijn weten wordt nog voor het eind van dit jaar bekend gemaakt wat de N serie touch telefoon gaat worden, lijkt me niet dat ze dan nog tot april gaan wachten om deze te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Anoniem: 278433 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:36:
@Ursamajor,

Quote uit de laatste handson review:
Het touchscreen dat Nokia voor het toestel gebruikt is een zogenaamd "resistieve touchscreen". Det betekent dat het beeldscherm reageert op druk / aanraking. Flexibel scrollen werkt alleen als een redelijke druk op het scherm wordt uitgeoefend en die druk wordt verplaatst over het scherm.
Een zogenaamd capacitief touchscreen, zoals gebruikt in de iPhone, reageert op de energieverschillen tussen het scherm en een vinger, waardoor het touchscreen goed reageert op vingeraanraking.
Waarom zou Nokia dan zo'n touchscreen gebruiken als het minder handig blijkt.
De iPhone Killer van HTC (diamond) is ook helemaal geen killer, omdat de touch functionaliteit ondermaats is vergeleken bij de iPhone.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jarnootje

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=3297 ( Nog voor het vuurwerk het nieuwe jaar inluidt zal Nokia een touchscreen toestel aankondigen in haar N-Series, tenminste als we Devinder Kishore, marketing director van Nokia in India, mogen geloven. Tijdens een Nokia evenement in New Delhi dit weekend verklaarde Devinder Kishore dit tegenover de pers. Hierbij werd tevens vermeld dat we het betreffende toestel begin 2009 al in de winkels mogen verwachten. )

Het is een gerucht, srry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Iphone werkt geloof ik met infrarood aka warmte gevoelig bij aanraking van scherm. De meeste andere touchschermen werken op druk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Graham schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:12:
Iphone werkt geloof ik met infrarood aka warmte gevoelig bij aanraking van scherm. De meeste andere touchschermen werken op druk.
Daarom kan je een iphone ook niet met een pennetje ofzo bedienen..
Daarom heeft de 5800 wel handschrift herkenning en de iphone niet..

Op zich vind ik handschrift herkenning best wel handig.. een smsje sturen gaat dan iets sneller dan net de cijfertoetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Graham schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:12:
Niet warmte, maar capacitief potentiaalverschil ;) Dat betekent niks meer dan dat je vinger de tweede helft van een condensator vormt t.o.v. het scherm. Waar het scherm dat verschil meet wordt geklikt.
Exact dezelfde technologie als in het touchpad van een laptop.
Anoniem: 231122 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:43:
[...]

Daarom kan je een iphone ook niet met een pennetje ofzo bedienen..
Daarom heeft de 5800 wel handschrift herkenning en de iphone niet..

Op zich vind ik handschrift herkenning best wel handig.. een smsje sturen gaat dan iets sneller dan net de cijfertoetsen..
Handschrift is iets te hoog benoemd, meer spijkerschrift herkenning. Je moet em wss wel even intrainen op jouw stijl en dan is het inderdaad sneller SMSjes maken dan met nummerieke T9 input. De 5800 krijgt ook een full size onscreen toetsenbord zoals de 7710, en mijn persoonlijke ervaring zegt dat dat nog sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zouden jullie GT leden mij advieseren ? Nokia 5800 kopen of wachten op touch mobiel van N serie ? (Nokia N85 + sony ericsson c905 vind ik ook interresant maar wil liever touch mobiel met goede camera 3.2 vind ik al oke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik wil er ook (gratis!) navigatie op hebben. Mijn E51 draait nu lekker tomtom, maar welke mogelijkheden hebben we met deze 5800 (behalve de betaalde nokia maps)?
Verder is het behoorlijk klote dat bij de laatste nieuwe modellen (5800, N85, N79 ... ) de ingebouwde voip client niet meer aanwezig is (en die gebruik ik zeer regelmatig op mijn E51 en werkt veel prettiger dan fring)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2020
phobosdeimos schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:00:
Ok bedankt voor de tips, goed om weten dat er ook volwaardige navigatiepakketten beschikbaar zijn voor het Symbian OS :)
Google Maps lijkt me ook wel leuk, in combinatie met A-GPS, maar helaas woon ik in België, waar een GSM data abonnement nog een arm en een been kost.
Vraag is natuurlijk of je de bestaande apps kunt bedienen zonder een navkey op je toestel zoals bij deze 5800???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Ik heb dit toestel gister op de Nokia Xperience gezien en mee gespeeld. Mooi ding, touchscreen werkt ook erg goed :D
Menu's zijn wel snel, maar het laden van foto's en video's is nog wel erg langzaam... Erg leuke functie is de handschrift-functie tijdens het sms-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:36:
Ik heb dit toestel gister op de Nokia Xperience gezien en mee gespeeld. Mooi ding, touchscreen werkt ook erg goed :D
Menu's zijn wel snel, maar het laden van foto's en video's is nog wel erg langzaam... Erg leuke functie is de handschrift-functie tijdens het sms-en :)
Zou je op basis van je ervaringen ermee het toestel zelf aanschaffen en dagelijks willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Walkman schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:52:
[...]

Zou je op basis van je ervaringen ermee het toestel zelf aanschaffen en dagelijks willen gebruiken?
Misschien, maar wat mij tegenviel is dat het toestel zo plastic aanvoelt, maar ik denk dat je ook niet anders mag verwachten als je kijkt naar de prijs.
Maar verder touchscreen en menu's en de functies zijn dik in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Dat plastice gedoe is typisch Nokia naar mijn idee. Ben niet anders gewend en mn N95 die al veel te duur was, is eigenlijk gewoon lelijk. Al dat plastic...

Reageerde dat touchscreen vloeiend op de bewegingen of had je het idee dat je harder moest drukken dan je intuïtief zou doen?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ursamajor schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:32:
Dat plastice gedoe is typisch Nokia naar mijn idee. Ben niet anders gewend en mn N95 die al veel te duur was, is eigenlijk gewoon lelijk. Al dat plastic...

Reageerde dat touchscreen vloeiend op de bewegingen of had je het idee dat je harder moest drukken dan je intuïtief zou doen?
Als je kijkt naar de E-series toestellen, die voelen al minder plastic. Maar de 5800 voelde wel lekker solide :)
Het touchscreen reageerde goed, ik hoefde niet hard te drukken om een menu of iets te openen. De fibratie die je voelt tijdens het drukken beviel me ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Wat gaat nu de uiteindelijke prijs zijn?
Als de eindprijs echt 299 euro gaat zijn, dan gaat dit echt wel een schot in de roos worden.
Is hij duurder, dan vrees ik er voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verwachte prijs was €330,- d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Dat valt dus mee. Maar het maakt mij niet uit dat hij nog even uitgesteld word, kan ik nog even "sparen" ;)

Ontopic: Kun je de A-GPS zodanig instellen dat hij enkel GPS gebruikt? Dus A-GPS zonder A? De ene site zegt van wel, de andere van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268913

Dat moet kunnen, is bij mijn N82 althans wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Word dit nu een smartphone of gewone mobiel? Volgens mij smartphone aangezien WiFi en GPS. Het is trouwens tamelijk rustig hier, is er niet zoveel belangstelling voor deze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sef24 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:46:
Het is trouwens tamelijk rustig hier, is er niet zoveel belangstelling voor deze phone?
Ik weet toch al dat ik deze mobiel ga kopen :+

Ik check dit topic soms om te kijken of mensen goede reviews hebben gepost waar redenen in staan om de 5800 NIET te kopen..

Trouwens, overal staat dat de 5800 geen iphone killer is.. maar de enige argumenten zijn:

-Het touchscreen is niet zo perfect als de iphone (maar als de iphone er niet zou zijn, dan zou de touchscreen erg goed zijn 8)7 )

-Het voelt plasticachtig aan (duh!! hij is van plastic gemaakt!!)

De 5800 heeft wel de specs van de iphone^2...

edit: en hij wordt waarschijnlijk gratis bij een abbo van ~15 - 20 euro (hoop ik)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 29-10-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Mee eens. Dit is een soort IPhone, maar dan veel goedkoper zonder exclusief simlock gedoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 231122 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:56:
[...]

Ik weet toch al dat ik deze mobiel ga kopen :+

Ik check dit topic soms om te kijken of mensen goede reviews hebben gepost waar redenen in staan om de 5800 NIET te kopen..

Trouwens, overal staat dat de 5800 geen iphone killer is.. maar de enige argumenten zijn:

-Het touchscreen is niet zo perfect als de iphone (maar als de iphone er niet zou zijn, dan zou de touchscreen erg goed zijn 8)7 )

-Het voelt plasticachtig aan (duh!! hij is van plastic gemaakt!!)

De 5800 heeft wel de specs van de iphone^2...
Perfectie wat betreft touchscreen is imho subjectief Ik zou voor geen goud een capacitief touchscreen willen hebben. Op zo'n klein scherm is dat gewoonweg niet fijn als je b.v. ook een onscreen toetsenbord wil hebben. Verder kan je schijnbaar met je vingers wel gewoon er op drukken, en dat lijkt mij dan ook ideaal.
Zo heeft m'n huidige het ook en daar ben ik dik tevreden mee.

In mijn ogen is de Nokia5800 juist de grote iPhone killer. Volledig (onscreen) toetsenbord, schriftherkenning, aan alle kanten meer features en een strakker prijskaartje.
Plus, er draait Symbian op, wat ik een groot pluspunt vind. Dat is in mijn ogen nogsteeds het beste OS voor een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Heb er gister even mee mogen spelen en echt een leuk toestel ..
Toch wel een beetje een wow effect!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Het hoeft niet de exacte specificaties te hebben als een iPhone om deze te verslaan. (Als ze dat zouden willen)
Het is al genoeg als deze sommige mensen het idee van de iPhone kunnen geven, voor een veel betaalbaardere prijs. bijv. 2000 toestellen van €600,- is leuk, maar 5000 van €300 kan commercieel veel interessanter zijn.

Het maakt mij in elk geval niet uit, heb het toch niet zo op de iPhone.
Ik wil gewoon een leuk betaalbaar klein toestelletje, dat veel kan, en voor iedereen wel wat wils heeft.

@Robbinonline: Waar heb je er even mee kunnen spelen? Op een beurs of zo?

[ Voor 7% gewijzigd door JaccoW op 29-10-2008 23:44 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ergens lijkt me zo'n 5800 wel wat. Gewoon eens wat anders, eens een keertje touch screen i.p.v. touch buttons. Nu kom ik van de W800i, dus ben ik helemaal thuis in Sony's kwaliteit m.b.t. muziek. Vraag me af, aangezien de 5800 daar ook voor in de markt gezet is, met de nadruk op het volledig touch screen en muziekafspeelmogelijkheden, hoe de kwaliteit is (geluidtechnisch). Qua prijs staat ie me iig wel aan. Een van de redenen waarom ik N95/N96/HTC modellen/Iphone/Xperia e.d. links laat liggen.

1) ik zal niet het volledige potentieel van zo'n toestel benutten, dus overkill voor mijn gebruik en 2) ze zijn qua prijs xx trappen hoger dan een simpel toestel waarmee je kunt bellen/smsen/mmsen/muziek luisteren/foto's maken. Bovendien ben ik wel te porren om eens iets nieuws te proberen, touch screen i.p.v. non touch screen dus. Maar als ik zo de laatste berichten mag geloven kunnen we hem dus pas ergens in 2009 verwachten omdat Nokia het toestel gaat localiseren i.v.m. taal issues voor Nokia maps / Nokia Brings Music (of hoe Nokia's variant van Apple's Itune ook mag heten) e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De 5800 is in ongeveer elk opzicht beter dan de iPhone. En dat aan DE HELFT VAN DE PRIJS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
F_demon schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:44:

@Robbinonline: Waar heb je er even mee kunnen spelen? Op een beurs of zo?
Ik denk dat hij net als ik aanwezig was op de Nokia Xperience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 19:11
Joosie200 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:30:
Ergens lijkt me zo'n 5800 wel wat. Gewoon eens wat anders, eens een keertje touch screen i.p.v. touch buttons. Nu kom ik van de W800i, dus ben ik helemaal thuis in Sony's kwaliteit m.b.t. muziek. Vraag me af, aangezien de 5800 daar ook voor in de markt gezet is, met de nadruk op het volledig touch screen en muziekafspeelmogelijkheden, hoe de kwaliteit is (geluidtechnisch). Qua prijs staat ie me iig wel aan. Een van de redenen waarom ik N95/N96/HTC modellen/Iphone/Xperia e.d. links laat liggen.
wist je dat geluidtechnisch een SE toestel helemaal niet beter is dan een gemiddeld ander toestel. De marketingmachine van SE werkt blijkbaar wel goed want als mensen "Walkman" zien associeren ze het met goed geluid. Lees maar wat reviews op Mobile-review.com (kan nu op mijn werk niet bij de site dus kan geen voorbeeld reviews voor je opzoeken) dan weet je dat de Walkmantelefoons helemaal niet stukken beter zijn dan andere toestellen (van andere merken) geluidstechnisch gezien. Ik zeg niet dat ze slecht zijn maar beter blijkbaar ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De high-end walkman toestellen leveren wel erg goede in-ear oordopjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 19:11
Anoniem: 231122 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:53:
[...]

De high-end walkman toestellen leveren wel erg goede in-ear oordopjes erbij.
dat is ook relatief, ze zijn inderdaad beter dan de dopjes die je krijgt bij een gemiddelde telefoon/mp3-speler maar daar houdt het ook mee op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
phobosdeimos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:13:
De 5800 is in ongeveer elk opzicht beter dan de iPhone. En dat aan DE HELFT VAN DE PRIJS...
In elk opzicht? Vast :')
Gebruiksgemak? De iPhone wint (surfen met multitouch, beste ooit)
Apps? De iPhone wint (veel software, games etc... en niet enkel prul, gewoon goede software)

Ik moet nog maar merken dat het touchscreen even goed/beter is dan de iphone hoor!!!

Ohja, de iphone is ook dunner :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tonkey op 30-10-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

vandevorst schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

In elk opzicht? Vast :')
Gebruiksgemak? De iPhone wint (surfen met multitouch, beste ooit)
Apps? De iPhone wint (veel software, games etc... en niet enkel prul, gewoon goede software)

Ik moet nog maar merken dat het touchscreen even goed/beter is dan de iphone hoor!!!

Ohja, de iphone is ook dunner :D
Lekker subjectieve onderwerpen ook :P
Wie zegt dat gebruiksgemak van de iPhone het beste is? Dat is toch helemaal aan de gebruiker om te bepalen? Buiten de HTC's is de iPhone de eerste bekende non-Windows touch-interface telefoon. Nokia heeft nog geen hond de touchinterface van geprobeerd (op een paar reviewers na, en het handje vol mensen die een Nokia 7710 hebben).
En ja, het is bekend dat het een resistief touchscreen zal zijn ipv een capacitieve zoals op de iPhone. Wat beter is, is wat de gebruiker fijner vind. Ik geef de voorkeur nog altijd aan resistief omdat dat reageert op kleine drukpuntjes maar ook op de druk van een vinger of nagel.
De iPhone kan je niet bedienen met een pen of een nagelpuntje.
Het voordeel wat de Nokia 5800XM daardoor met zich mee brengt is het gebruik kunnen maken van een fullsize onscreen keyboard en schriftherkenning. Dat is zooooo veel sneller met het invoeren van tekst.

Op het gebied van apps is er aan een Nokia weinig toe te voegen imho. Alles zit er al in. Hooguit dat je er nog apparte navigatiesoftware op zou willen zetten, maar verder bevat Symbian alles wat je nodig hebt.
Is er uberhaupt al navigatiesoftware voor de iPhone?

Oh, en dunner is niet altijd beter ;) Te dun kan ook nog, en daaraan inherent gebrek aan accuruimte, dus kleinere accu en minder werktijd ;)

Het feit dat de Nokia 5800XM slechts de helft van het prijskaartje van een iPhone heeft geeft hem sowieso al een potentieel betere prijs/prestatie verhouding ;)

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 30-10-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Klopt, met nagel gaat niet (of moeilijk) maar vandaar is het menu ook zo gemaakt, dat dat niet nodig is.
Bovendien zijn er wel meer gsm's, kijk eens naar LG bijvoorbeeld (prada, viewty etc..)

keyboard heeft iphone ook, zei het niet via een (gratis) app.

En, ik zeg niet dat de iphone perfect is, maar zeg ook niet dat de 5800 op elk punt beter is (tegen phobos dan)

Zo is trouwens elke spec persoonlijk, niet enkel het scherm. GPS kan een feature zijn die je accu trekt, en waarvoor je betaald, maar wat je nooit gebruikt. Je kan wifi hebben wat je nooit gebruikt, een snellere processor etc.. etc... Vergelijken is altijd persoonlijk.

Het ging er maar even om te laten merken dat gewoon lang niet alles beter is. (of hoeft te zijn) maar dat moet je dan ook niet zeggen ;)

(bovendien, waarom wordt werkelijk álles vergeleken met de iphone. Laat je hiermee niet merken, dat je toch liever een iphone hebt? Anders hoef je die afweging ook niet te maken...)

[ Voor 36% gewijzigd door Tonkey op 30-10-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

vandevorst schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:53:
Klopt, met nagel gaat niet (of moeilijk) maar vandaar is het menu ook zo gemaakt, dat dat niet nodig is.
Bovendien zijn er wel meer gsm's, kijk eens naar LG bijvoorbeeld (prada, viewty etc..)

keyboard heeft iphone ook, zei het niet via een (gratis) app.

En, ik zeg niet dat de iphone perfect is, maar zeg ook niet dat de 5800 op elk punt beter is (tegen phobos dan)

Zo is trouwens elke spec persoonlijk, niet enkel het scherm. GPS kan een feature zijn die je accu trekt, en waarvoor je betaald, maar wat je nooit gebruikt. Je kan wifi hebben wat je nooit gebruikt, een snellere processor etc.. etc... Vergelijken is altijd persoonlijk.

Het ging er maar even om te laten merken dat gewoon lang niet alles beter is. (of hoeft te zijn) maar dat moet je dan ook niet zeggen ;)

(bovendien, waarom wordt werkelijk álles vergeleken met de iphone. Laat je hiermee niet merken, dat je toch liever een iphone hebt? Anders hoef je die afweging ook niet te maken...)
Beter is sowieso een groot woord omdat het vooral subjectief is. Voor Phobos kan de Nokia 5800XM zeer zeker wel op alle punten beter zijn, maar dat is dan zijn mening. Ik deel zijn mening wel, zoals te lezen in m'n vorige post.

En ja, de LG telefoons zijn er ook nog, maar die zijn ook pas relatief laat gekomen. Die zijn nu trouwens wel oppeens keihard touchscreen telefoons op de markt aan het spammen trouwens...

edit:stiekem je post editen he :P

Ik denk dat de reden voor vergelijking is dat ze wat van elkaar weg hebben. Leg ze eens naast elkaar... Verder is de iPhone flink gehyped (ten onrechte of niet, dat laat ik in het midden) en daarmee overal bekend en dus een makkelijk ijkpunt om anderen te kunnen overtuigen. Ze kennen het, weten wat het kan, en je kan dan aan de hand daarvan laten zien wat ander model X kan en waarom die beter zou zijn

Btw, ik vergelijk voor mijzelf niet met de iPhone, ik ijk tegenover de Nokia 7710, gezien dat m'n huidige is en opzich prima voldoet in de zin van features. Hij wordt alleen wat sloompjes.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 30-10-2008 16:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
McKaamos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:07:
[...]

Beter is sowieso een groot woord omdat het vooral subjectief is. Voor Phobos kan de Nokia 5800XM zeer zeker wel op alle punten beter zijn, maar dat is dan zijn mening. Ik deel zijn mening wel, zoals te lezen in m'n vorige post.

En ja, de LG telefoons zijn er ook nog, maar die zijn ook pas relatief laat gekomen. Die zijn nu trouwens wel oppeens keihard touchscreen telefoons op de markt aan het spammen trouwens...
Ik vind "op alle punten beter" wel makkelijk gezegd, zeker als je toch een iphone wil.
Zou hij geen iphone willen, had hij wel gezegd: De beste telefoon. (en dan echt uitspreken als "punt") :P

Zo probeer je wel iets objectief neer te zetten, wat subjectief is. Dus gewoon zeggen, voor mij is het de beste telefoon (op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Op de site van Nokia staat dat hij Flash 9 heeft. Ik hoop dat dat nog 10 word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Waarom hoop je dat? En misschien kannie wel updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Waarom denk je :X Ooit al eens bij andere phones gezien dat je flash kunt updaten? Kijk maar naar de IPhone, daar is het helemaal bagger, omdat ie geen flash heeft ;) Ik denk dus dat er wel een flash 10 phone zal komen, maar dan moet je een andere phone aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:02

robertwebbe

Robert Webbe

Afgelopen week was ik te gast op de Nokia Experience (NX08) in de Escape in Amsterdam. Ik heb daar o.a. even met de 5800 mogen spelen. Wat mij in eerste instantie opviel was de snelheid de bediening in het menu, geen enkele vertraging, hij reageerde snel en direct. Het is natuurlijk wel even wennen om een Nokia via touch te bedienen maar ik denk je na enkele dagen gewend bent.

Ook heb ik nog even een foto kunnen maken (in niet optimale conditie natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Het is rustig hier :/

Edit: Blij om te horen dat het toestel direct reageert

[ Voor 56% gewijzigd door Joseph op 04-11-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Waar vind ik een bron over die verwachte prijs? 330 euro lijkt me namelijk héééél sterk. Want dan zou nokia meteen de meest competitieve smartphone met touchscreen in handen hebben. En dat is niet nokia's gewoonte (competitieve prijzen dan he)

Kijk naar die samsung omnia's. Volgens mij ook allemaal rond de 400 euro, en dan hebben ze één of ander proprietary OS, net als de LG's.

330 is trouwens niet de helft van een iPhone. Een iPhone kost geen 600 euro, mensen. Leer het nou toch eens. iPhone: 520 euro voor 8 GB. Hoeveel geheugen heeft deze nokia trouwens? Want als dat weer met kaartjes moet is de iPhone misschien wel interessanter.

330/520 is ongeveer 65% van de prijs.

Als ze de interface echt subliem strak maken en modern afwerken dan geef ik deze telefoon een goede kans. Voor 330 euro een 'iphone-gevoel' is idd niet slecht. Ook al is het verschil maar 200 euro, je koopt al sneller iets van 330 dan van 520. Instappen is minder pijnlijk...

Goeie specs verder, maar meteen ook de reden dat ik no way geloof dat deze voor 330 euro verkocht zal worden. Ik schat op 450+. Waar vind je een symbian telefoon met gps (geschikt voor navigatie) voor rond de 300 euro? Laat staan dat er nog eens een full frontal touchscreen opzit.

In feite moeten ze concurreren met bvb een HD Touch Diamond bvb, dus die prijs kan echt wel hoger zijn.

Verder vind ik deze telefoon véél te dik (of hij ziet er in elk geval dik en onhandig uit, jammer) maar ik ben bereid dat er maar bij te nemen als deze telefoon echt een goede prijs zal hebben. Verder heeft het allemaal features die wel pluspunten zijn, zoals 3.5mm headphone jack (!!!) standaard usb aansluting (!!!) gps, betere camera dan de iPhone, ...Ongeveer even zwaar als de iPhone. 360*640 res is ook mooi meegenomen (al vind ik de iPhone en Touch al meer dan scherp genoeg, res is overrated). Alles zal ook afhangen van de bruikbaarheid van de browser (maar daar kan Opera mooi dienst doen als meest sublieme mobile browser ooit).

En dat zeg ik als absolute iTunes/iPod/iPhone fan. Maar alles heeft z'n prijs. 200 euro minder, daar kijk je niet zomaar naast, alle persoonlijke apple-appreciatie gevoelens ten spijt.

Edit: en een hele mooie presentatie op de nokia site. Ook niet nokia's sterkste kant om de features heel toegankelijk en overzichtelijk voor te stellen in een mooie presentatie:
link

Dit toestel heeft echt m'n interesse geprikkeld. Ik wil het eerst eens irl zien (bouwkwaliteit vooral dan) maar het heeft een hoop dingen die me aanspreken. Vooral de usb en audio jack vind ik goed! Leve standaard aansluitingen.

Enige wat me nog wat voorbehoud heeft is het scherm. Het touchscreen van een iPhone/Touch is echt letterlijk glashard. Het geeft niet mee en dat is gewoon een erg aangenaam gevoel.

Als dit touchscreen gelijkt op die touchscreens zoals een pda, dan hoef ik het denk ik niet meer. Dat vind ik veel te fragiel en brak aanvoelen. Van die schermpjes die 'flexibel' zijn en waar alles rond de punt van de stylus bij iets te veel druk begint te verkleuren. Vergelijk het met een standaard pc tft scherm. Iemand die hierover een uitspraak kan doen?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 04-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand nog nieuwe reviews gelezen/gezien? Post ze dan a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:34:
[knip]

Enige wat me nog wat voorbehoud heeft is het scherm. Het touchscreen van een iPhone/Touch is echt letterlijk glashard. Het geeft niet mee en dat is gewoon een erg aangenaam gevoel.

Als dit touchscreen gelijkt op die touchscreens zoals een pda, dan hoef ik het denk ik niet meer. Dat vind ik veel te fragiel en brak aanvoelen. Van die schermpjes die 'flexibel' zijn en waar alles rond de punt van de stylus bij iets te veel druk begint te verkleuren. Vergelijk het met een standaard pc tft scherm. Iemand die hierover een uitspraak kan doen?
Ik heb genoeg resistieve touch-screens gezien waarbij dit niet het geval is.. Die voelen dus wel gewoon solide aan.. Het zal niet hetzelfde aanvoelen als het scherm van de iPhone, maar ook niet zo 'flubberig' als wat jij beschrijft.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:04:
[...]

Ik heb genoeg resistieve touch-screens gezien waarbij dit niet het geval is.. Die voelen dus wel gewoon solide aan.. Het zal niet hetzelfde aanvoelen als het scherm van de iPhone, maar ook niet zo 'flubberig' als wat jij beschrijft.. :)
Ik hoop het ... :)

Ik ben nog even langs de frontpage geweest om artikelen te zoeken die te maken hebben met deze telefoon en eerlijk is eerlijk, ik ben zwaaaaaaaar onder de indruk.

Daar wordt ook melding gemaakt van die hier vernoemde prijs van 330 euro (alhoewel ik dat eerst nog wel eens wil zien alvorens ik het geloof B) ) en precies omwile van die prijs ben ik onder de indruk!

Specs zijn 'industry standard' (alhoewel ook bovengemiddeld hoor, er zijn toch nog steeds erg weinig feature phones met wifi bvb) Als je het vergelijkt met m'n huidige gsm (een domme siemens :p ) is het al helemaal geweldig. Ik heb het laatste jaar al eens een gsm willen hebben met moderne features en veel mogelijkheden (maar wel touchscreen) De logische keuze in mijn geval is dan een iPhone, maar de prijs houdt me tegen. 520 euro voor iets mobiel is me gewoon te duur. Voor een playstation, ok, voor een phone, nee dank je wel...

Dus, waar dacht ik aan (dingen die ik in eerste instantie graag in m'n phone zou hebben)
  • wifi (voor thuis, streamen, andere toepassingen)
  • gps (als ik dan toch een phone wil uit een beduidend hoger segment, dan maar meteen met gps)
  • touchscreen
  • goede foto
Dat is het belangrijkste. Specs zijn voor mij trouwens niet boeiend. Ik GEBRUIK een telefoon, van zodra dat vlot gaat en het de functies biedt die wil hebben, zal het me worst wezen wat er in zit. Werkbaarheid staat voor mij centraal.

En laat nu deze 5800 zo goed als perfect aansluiten op m'n wensen. Vooral dan die prijs. Zoals gezegd, industry standard specs, maar die prijs is wél frapant. Vind maar eens een telefoon met wifi voor 330 euro!! Bewijs m'n ongelijk, ik hoor het graag. Misschien kan je nu net een N82 krijgen voor die prijs, maar die vind ik echt uitermate verschrikkelijk (sorry) Samsung omnia schijnt ook maar half goed te zijn (slechte touchscreen, weinig universeel OS, meer een gewone gsm), LG vind ik maar niets.

Verder denk ik ook dat de batterijduur beter wordt dan de huidige generatie touchscreen feature phones (iPhone/HTC/Xperia...) Nokia doet het altijd wel goed op z'n batterij, deze telefoon is ook iets dikker en de standby specs zijn veelbelovend. Ook geen onbelangrijk punt!

Helaas weet ik ook hoe de Belgische shops rederenen (genre phonehouse). De gewone consument kent helemaal de echte prijs niet, en "naast een iPhone met touchscreen van 520 euro kan deze nokia met touchscreen prima 400 euro kosten." Dus ik verwacht echt geen goede prijzen in België (zoals gewoonlijk) Nokia staat bij het grote publiek trouwens bekend als heel duurzaam en degelijk, dus die kopen het sowieso wel...

Voor mij (persoonlijk dan) kan deze telefoon in gebruik alles wat een HTC TD/Touch HD/Xperia kan (browsen, foto's maken, mailen, entertainment). Dat andere phones windows mobile draaien laat me volledig koud (liever niet zelfs) Een toetsenbord zegt me ook niets... Dat echte pro users misschien nog wel meer geavanceerde dingen willen en kunnen met die HTC's kan best, maar ook dat spreekt me niet aan. Wat wil je nu helemaal kunnen doen op een gsm, toch... 8)7

Waarom duurt het nu weer zolang voor deze op de markt is :( Ik denk er namelijk sterk aan om deze telefoon aan te schaffen.

Vreemd eigenlijk, ik heb dit topic vroeger al wel eens gelezen, heb ook de nieuwtjes zien voorbij komen op de FP, maar heb er verder nooit echt bij stilgestaan. En nu ben ik wel razend enthousiast!

Deze wordt goedkoper dan een N95/N95 (vind ik verschrikkelijke telefoons, spreekt me helemaal niet aan) en goedkoper dan een N82 (idem) en kan net hetzelfde

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-11-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwachte prijs (europa) = 330 euro.

Maar op deze site staat er "Opvallend is wel het prijskaartje dat Nokia in Rusland aan het toestel gaat hangen. Gesproken wordt namelijk over een (losse toestel)prijs van zo'n 16.000 roebels. Met de huidige wisselkoersen komt dat neer op ca. 450 Euro. Dat is ruim 100 Euro meer dan de verwachte (West-)Europese prijs" http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/8345

Ik wou volgende week N85 bestellen maar ik wacht toch op Nokia N serie (touch)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Jee Alvi, wat ben je lang van stof!
Als je deze luttele 8 pagina's had doorgenomen of de zoekfunctie had gebruikt, had je een link gevonden met de prijs van de 270 euro.
Zie hier.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
alvi: het is niet enkel de prijs die een stuk lager is dan de iPhone. Er zijn ook mensen die simpelweg niet gezien willen worden met een iPhone, en die graag een toestel willen dat goeie functionaliteit biedt. Of heb je nog niet gelezen dat om te bellen (toch wel het hoofd doel van een telefoon?) de iphone slechter presteert dan een gsm van 40 € van 7 jaar oud? Djeezus je kan zelfs niet copy-pasten met het ding... Plus het feit dat Apple zelfs een gemenere monopolist is dan Microsoft, op de manier hoe ze kiezen voor een totale lockdown van hun platform. Ze kunnen je toestel zelfs bricken vanop afstand als het ze niet aanstaat welke software je erop zet!

Dat, en nog veel meer leuke feiten waarom de Tube in alle opzicht een beter toestel is dan de iPhone, kan je hier rustig nalezen:

http://www.tube5800.com/2...better-than-apple-iphone/

Een kleine greep uit de lijst:

- beter scherm (640x480 tov 480x320)
- sterkere batterij (en zelf te vervangen!)
- lager gewicht
- compactere afmetingen
- uitbreidbaar geheugen met goedkope SD kaartjes (ipv de vaste hoeveelheid waarmee je in een doodlopende straatje zit bij de iphone)
- betere camera
- ontieglijk veel meer functies (fm radio, voice dialing, uitgebreide SMS en MMS functies, betere web browser met flash ondersteuning, betere BT features, voice recording, video recording, video telefonie, een open OS platform, ...)

De keuze is simpel hoor.
Een iPhone koop je vooral als je iemand bent die blindelings koopt wat de hype je probeert aan te smeren.

[ Voor 28% gewijzigd door phobosdeimos op 05-11-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
phobosdeimos schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:09:
alvi: het is niet enkel de prijs die een stuk lager is dan de iPhone. Er zijn ook mensen die simpelweg niet gezien willen worden met een iPhone, en die graag een toestel willen dat goeie functionaliteit biedt. Of heb je nog niet gelezen dat om te bellen (toch wel het hoofd doel van een telefoon?) de iphone slechter presteert dan een gsm van 40 € van 7 jaar oud? Djeezus je kan zelfs niet copy-pasten met het ding... Plus het feit dat Apple zelfs een gemenere monopolist is dan Microsoft, op de manier hoe ze kiezen voor een totale lockdown van hun platform. Ze kunnen je toestel zelfs bricken vanop afstand als het ze niet aanstaat welke software je erop zet!

Dat, en nog veel meer leuke feiten waarom de Tube in alle opzicht een beter toestel is dan de iPhone, kan je hier rustig nalezen:

http://www.tube5800.com/2...better-than-apple-iphone/

Een kleine greep uit de lijst:

- beter scherm (640x480 tov 480x320)
- sterkere batterij (en zelf te vervangen!)
- lager gewicht
- compactere afmetingen
- uitbreidbaar geheugen met goedkope SD kaartjes (ipv de vaste hoeveelheid waarmee je in een doodlopende straatje zit bij de iphone)
- betere camera
- ontieglijk veel meer functies (fm radio, voice dialing, uitgebreide SMS en MMS functies, betere web browser met flash ondersteuning, betere BT features, voice recording, video recording, video telefonie, een open OS platform, ...)

De keuze is simpel hoor.
Een iPhone koop je vooral als je iemand bent die blindelings koopt wat de hype je probeert aan te smeren.
Ik ga geen iPhone halen omdat ik hem niet kan betalen, maar heb je er wel eens eentje geprobeerd? Het gaat niet alleen om specs, maar ook om hoeveel men daar gebruik van maakt. Het scherm van de iPhone is zo goed dat toen ik er één in een Mac-winkel zag liggen ik dacht dat het een dummy was. De iPhone heeft:

- App store: één plek waar je al je software kan vinden. Download! van Nokia zuigt.
- Multitouch
- Een grafisch veel aantrekkelijker OS
- De keuze voor één bedieningsvorm. Kan je bij de 5800 je stylus altijd in zijn houdertje laten zitten?
- De beste mobiele browser
- De meeste accessoires van alle telefoons op de markt.

Ik zeg niet dat de iPhone op alle vlakken beter is dan de 5800, maar er zijn zeker punten waar dat wel zo is. Apple concurreert nooit op specificaties, maar op ervaring. Dit is niet in een puntenlijstje uit te drukken, maar wel de reden dat een heleboel Apple-gebruikers niet meer terug willen naar Windows. Mijn moeder gebruikt al 5 jaar Windows Mobile telefoons, maar wilde gisteren in de MediaMarkt toch wel graag een Windows Mobile apparaat dat net zo flitsend werkt als de iPhone. Het is dat ze afhankelijk is van WinMo vanwege software, anders was ze gisteren overgestapt naar T-Mobile. Die factor zie ik nog niet bij de 5800. Nogmaals, het gaat in het leven niet alleen maar om specificaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De beste mobiele browser? Het ding kan zelfs geen Flash laten zien makker. Dat maakt hem nutteloos bij (helaas) 60% van alle hedendaagse websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbal_Kint schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:05:
[...]
- App store: één plek waar je al je software kan vinden. Download! van Nokia zuigt.
- Multitouch
- De keuze voor één bedieningsvorm. Kan je bij de 5800 je stylus altijd in zijn houdertje laten zitten?
-Bij nokia kan je tenminste applicaties van het internet downloaden en dan op je mobiel zetten (terwijl je bij de iphone de applicaties van app store moet halen.)
-bij de 5800 kan je de stylus altijd in zijn houdertje laten zitten.. (behalve bij handschrift herkenning, maar dat heeft de iphone toch niet..)
- over de browser; zie post boven mij..
- hmm.. accessoires.. ik neem aan dat er standaard oordopjes bij zitten.. en voor de rest gebruik ik geen accessoires.. (alleen de lader, usb kabel dan..)

Het enige waar de iphone dan beter in is, is de bediening, grafisch mooier uiterlijk en multitouch..(terwijl dit allemaal persoonlijke voorkeuren zijn) Op die laatste heeft apple patent op toch? jmmr :P

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 05-11-2008 14:49 . Reden: persoonlijke voorkeuren toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:50:
[...]

-Bij nokia kan je tenminste applicaties van het internet downloaden en dan op je mobiel zetten (terwijl je bij de iphone de applicaties van app store moet halen.)
Dat is dus zowel een voordeel als een nadeel.
-bij de 5800 kan je de stylus altijd in zijn houdertje laten zitten.. (behalve bij handschrift herkenning, maar dat heeft de iphone toch niet..)
Mooi!
- over de browser; zie post boven mij..
En toch is er weinig discussie over de best browsing experience..
- hmm.. accessoires.. ik neem aan dat er standaard oordopjes bij zitten.. en voor de rest gebruik ik geen accessoires.. (alleen de lader, usb kabel dan..)
Dat ben jij, geldt niet voor iedereen.
Het enige waar de iphone dan beter in is, is de bediening, grafisch mooier uiterlijk en multitouch.. Op die laatste heeft apple patent op toch? jmmr :P
En die bediening en uiterlijk kunnen dus een doorslaggevende factor zijn. Anyway, ik wilde even de andere kant van de discussie laten zien. Succes met je keus (ik ga waarschijnlijk voor de N85).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verbal_Kint schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:05:
[...]

Ik ga geen iPhone halen omdat ik hem niet kan betalen, maar heb je er wel eens eentje geprobeerd? Het gaat niet alleen om specs, maar ook om hoeveel men daar gebruik van maakt. Het scherm van de iPhone is zo goed dat toen ik er één in een Mac-winkel zag liggen ik dacht dat het een dummy was. De iPhone heeft:

Subjectief
- Multitouch
Oké, punt!
Subjectief, ik hou niet van dat glossy van Apple
Ja
Kul, geen Flash zegt al genoeg. Op de 5800 kan Opera, als dat al niet standaard geïnstalleerd is.

Ik zeg niet dat Opera beter is dan de browser van de iPhone. Maar, stellen dat de iPhone de beste mobiele browser heeft is ongefundeerd en subjectief

I
k zeg niet dat de iPhone op alle vlakken beter is dan de 5800, maar er zijn zeker punten waar dat wel zo is. Apple concurreert nooit op specificaties, maar op ervaring. Dit is niet in een puntenlijstje uit te drukken, maar wel de reden dat een heleboel Apple-gebruikers niet meer terug willen naar Windows. Mijn moeder gebruikt al 5 jaar Windows Mobile telefoons, maar wilde gisteren in de MediaMarkt toch wel graag een Windows Mobile apparaat dat net zo flitsend werkt als de iPhone. Het is dat ze afhankelijk is van WinMo vanwege software, anders was ze gisteren overgestapt naar T-Mobile. Die factor zie ik nog niet bij de 5800. Nogmaals, het gaat in het leven niet alleen maar om specificaties..
Klopt en mijn ervaring met product X is nou eenmaal beter dan met product Y. Specificatie Z trekt mij erg en specificatie W boeit mij weer helemaal niets. Daarom kies is voor product X.

;)

edit:
Oei, beetje spuit 11 opmerking. Mijn excuus is dat ik het reply scherm ongeveer al een uur open heb staan. :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ursamajor schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:38:
Jee Alvi, wat ben je lang van stof!
Als je deze luttele 8 pagina's had doorgenomen of de zoekfunctie had gebruikt, had je een link gevonden met de prijs van de 270 euro.
Zie hier.
Ja waaaw, dat is een betrouwbare bron zeg.... :O De FP hier op GoT heeft het over 330, en op plaatsen waar hij écht al verkocht wordt, Rusland met name (toch wel een betere indicatie) gaat het over 450 euro. Wat is het dan?

Ik probeer alles in perspectief te zetten tov de iPhone, en prijs is daarbij belangrijk en die staat zeker nog niet vast, ok?...
Nu moet je mij geen woorden in de mond gaan leggen. Aan dat soort belachelijke en kinderachtige redeneringen doe ik niet mee, dus dat is voor je eigen rekening. Blijkt toch nog maar eens dat gsm-fans nogal triest zijn.
alvi: het is niet enkel de prijs die een stuk lager is dan de iPhone. Er zijn ook mensen die simpelweg niet gezien willen worden met een iPhone,
Belachelijk, en zeker niet mijn motivatie. Mensen met een dergelijke attitude kan ik gewoon niet serieus nemen. Kerel, het is geen principestrijd of wat dan ook. Het is allemaal gewoon elektronica, die ik op een volwassen manier benader. Doet het wat ik wil doen? Dan vind ik het een prima apparaat. Of er nu veel gabbers/pubers/dames/weet ik veel mee rondlopen zal me compleet worst wezen, ok? IK koop het apparaat en IK moet er tevreden mee zijn. Djeezes, door dat soort attitude voedt je gewoon dat hele hype en anti-hype verhaal. En waarom 'zou je niet gezien willen worden met een iPhone'. Totaal en compleet belachelijk. Als ik kenissen zou hebben die me daarover lastig vallen dan kom ik daar nooit meer binnen. Gelukkig ken ik alleen normale mensen.
en die graag een toestel willen dat goeie functionaliteit biedt. Of heb je nog niet gelezen dat om te bellen (toch wel het hoofd doel van een telefoon?) de iphone slechter presteert dan een gsm van 40 € van 7 jaar oud?
Sure... :O Trollen kan je wel he? Als je grote uitspraken doet als 'goeie functionaliteit bieden' mag je dat ook wat concreter maken. Heel gemakkelijk om dat soort dingen te schreeuwen alsof iedereen er zo over denkt. Voor alle duidelijkheid, mijn perfecte telefoon zou een iPhone zijn! Het ding kan alles wat ik wil doen, en alles wat me het me aanbiedt zou ik gebruiken. Qua functionaliteit komt niets in de buurt en is het apparaat gewoon af. Maar ik sta open voor andere apparaten! Zo trekt Android me bvb ook wel.

En met die zinsnede over een telefoon van 40 euro kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Dat is gewoon rucksichtloss anti iPhone gedrag met oogkleppen op. Elke torpedo is goed om mee te schieten zeker?
Djeezus je kan zelfs niet copy-pasten met het ding... Plus het feit dat Apple zelfs een gemenere monopolist is dan Microsoft, op de manier hoe ze kiezen voor een totale lockdown van hun platform. Ze kunnen je toestel zelfs bricken vanop afstand als het ze niet aanstaat welke software je erop zet!
FUD jongen, wees eens realistisch. Dat verhaal is al vaak genoeg genuanceerd. En goed, als ik alleen maar appstore software erop zet kunnen ze me niets maken toch? Storm in een glas water. Daarbij gaat het niet over bricken maar over de software verwijderen. Maar toch wel fijn om de zaken nog wat hysterischer voor te stellen dan ze zijn zeker? scoreeuuh... Het is zelfs een feature die ik toejuig, geen software die m'n phone in de soep kan laten draaien.

Monopolist? Ach... En dan? Met alles wat in de appstore staat heb ik al duizend keer meer dan wat ik kan gebruiken en nodig heb.

Iedere tweaker zou eens moeten leren niet zo principieel te zijn over elektronica for god sake. Zet alles eens in perspectief? Er zijn wel belangrijker dingen in het leven. Ieder apparaat heeft z'n doelgroep en users die heel tevreden zijn. Laat hen dan toch? Leven en laten leven.
Ik vind de Tube niet beter dan de iPhone, ik vind hem voor mijn type gebruik helemaal hetzelfde, maar dan goedkoper Dat is het enige punt wat een Tube voor mij boven een iPhone heeft: de prijs.
Ik denk niet in specjes en Mhz'jes en Megapixeltjes, ik denk in algemene features. Beiden kunnen voor mij gebruikt worden als media-apparaat, browser, hebben touchscreen, gps... Ze zijn dus grotendeels gelijk voor het soort user dat ik ben.

Trouwens, dat resolutie gezeur is echt spijkers op laag water zoeken. Ik heb trouwens al aangegeven in een post hierboven dat hogere resolutie me helemaal niets doet. De iPhone/Touch resolutie vind ik al scherp genoeg en hoog genoeg, dus meer is leuk maar helemaal geen dealbreaker. Een toestel is wel iets meer dan de samenvoeging van wat irrelevante specs als resolutie.
De keuze is simpel hoor.
En hiermee scoor je voor mij dan een 'epic fail'. Heel triest als dit soort bewoordingen steeds weer moeten terugkomen wanneer een apparaat populair is. Op één of andere manier kan een apparaat dat niet bewerkstelligen door van z'n eigen kwaliteiten uit te gaan, maar zou het één of andere soort van massahysterie zijn. Ik denk niet in termen van hypes, en zal daar zeker nooit een beslissing van laten afhangen. Als je een apparaat niet koopt enkel om niet tot een bepaalde groep te behoren, dan ben je net zo hard schuldig aan kuddegedrag, maar dan andersom.

Het zijn precies mensen als jij die polariseren en de 'hype' voeden en daar steeds een negatieve connotatie aan moeten geven. Man, wat haat ik dat woordje 'hype'... :r

Om af te sluiten en alles nog eens duidelijk te maken:
Mijn ideale toestel is een iPhone, duidelijk? Helaas heb ik een probleem met een mobiel toestel van 520 euro. Dat vind ik lichtjes ongemakkelijk, gevoelsmatig dan (toch een hoge drempel in aanschaf, ik kan het geld wel beter spenderen en een telefoon kwijt spelen is niet ondenkbaar...)

De tube biedt mij verassend genoeg bijna hetzelfde (met uitzondering van een iTunes iPhone koppeling waar ik grote fan van ben) Touchscreen, ... enfin, het is al genoeg genoemd. voor 50-65% van de prijs, afhankelijk van de bronnen. Dat is me wel iets waard en daarvoor wil ik al eens wat iPhone voordelen overboord gooien.

Want ik kan je zeggen dat ik de iTunes link heel erg zou missen. Niets is makkelijker en relaxter dan met iTunes muziek syncen, podcasts en video automatisch naar een mobiel platform brengen, software installeren... Alle software uit één appstore. Hopelijk komen ze daar voor symbian ook aan tegemoet met dat soort software-distributiemodel.

Maar goed, voor iTunes heb ik nog wel een iPod, dus dat overleef ik wel.

Trouwens, geheugenkaartjes zie ik bvb ook als een nadeel. Geheugen hoort gewoon vast ingebouwd te zijn, net als batterij en al de rest. Wat heb ik er mee te maken dat ik achteraf het geheugen nog kan aanpassen? Bouw dat toch gewoon vast in? Met 8 GB heb ik meer dan genoeg, en als dat niet genoeg is kunnen ze nog een een 16 GB model op de markt zetten. Dat is klantgericht voor mij. Dat verwisselbare gedoe is alleen goed voor de tweaker die om één of andere reden overal controle over wil hebben. Meer zelfs, SD kaartjes zorgen weer voor spleetjes of klepjes op de telefoon, waar ik na het zien van een iPhone niet veel sympathie voor heb. De iPhone is rondomrond gewoon dicht. Geen plastieken flapjes, klepjes, speeltjes met alle vuil- en slijtage problemen van dien.

Dan probeer ik een genuanceerd verhaal op te hangen voor de Tube, druk ik mijn bewondering uit voor dat apparaat en geef ik aan zeer onder de indruk en geïnteresseerd te zijn. Uiteraard moet er dan altijd iemand zijn die de discussie over het paard tilt en daar heel extremistisch en fanboy-achtig moet over gaan doen. :( Zeer jammer. En mij kan je niet beschuldigen van fanboy toestanden, integendeel. Ik heb het meeste respect voor een iPhone, maar koop bij release waarschijnlijk een Tube als de prijs meevalt. Ondanks types als jou (maar ik laat m'n beslissing dan ook niet afhangen door hype of anti hype mensen, maar het maakt het er zeker niet gemakkelijker op ;) ) Maar goed, ik ben desondanks nog steeds erg geïnteresseerd en kijk uit naar alle nieuws die over deze telefoon te vinden is. De tube >>>> windows mobile htc, dat zeker!

Het prachtige is nog wel dat ik sowieso al erg positief was over deze phone, daar had ik jou niet voor nodig, maar door zo overtrokken te reageren 'om mijn argumentatie te steunen' (achum..) , schiet dat in het verkeerde keelgat en heb je er bijna voor gezorgd dat ik net géén Tube meer zou kopen. Missie geslaagd? denk het niet... Let dus op hoe je je verhalen brengt, vooral op fora!

Pff Q1 2009, dat kan dus net zo goed eind maart zijn... Komaan nokia, opschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
^ Goeie Post! ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik meen dat de prijs van 279e voor belasting is. Als het goed is, is dat tijdens een press conference een sheet van. Helaas ben ik de zoektermen vergeten. Als je 279e + 19% btw doet. Krijg je ~330euro.

Heb een link gevonden van Reuters, lijkt me redelijk betrouwbaar ;)

http://www.reuters.com/ar...TRE4926RX20081003?sp=true

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Ik vind dat jij een epic fail verdient. Wat jij eigenlijk doet is komen vertellen dat de IPhone eigenlijk toch wel net iets beter is, zeg dat dan ook. Als je graag wilt claimen hoe goed de IPhone is, doe dat dan in de IPhone post ;) Waarom vergelijkt iedereen de IPhone met deze telefoon? Ik vind dat je in het algemeen moet kijken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phobosdeimos schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:09: Of heb je nog niet gelezen dat om te bellen (toch wel het hoofd doel van een telefoon?) de iphone slechter presteert dan een gsm van 40 € van 7 jaar oud?
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:09:
En met die zinsnede over een telefoon van 40 euro kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Dat is gewoon rucksichtloss anti iPhone gedrag met oogkleppen op. Elke torpedo is goed om mee te schieten zeker?
Volgens mij klopt dit wel... Er was iig een artikel over dat de iphone gebruik maakt van een s.o.s. functie om goed bereikbaar te zijn. Je hebt toch wel eens dat je geen bereik hebt en dan staat er "alleen noodroep" of s.o.s. oid? Dit zou de iphone standaard gebruiken omdat de verbinding anders erg slecht zou zijn... Nu weet ik niet of dit echt is of een gerucht..

@ alvi, de iphone heeft trouwens geen gps.. maar verder wel goeie post hoor..

En nu over de 5800: zijn er nog nieuwe reviews? :+

Ik weet niet of deze al gepost was:
http://www.allaboutsymbia...0_Xpress_Music_Review.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

portablegear review (5800 krijgt cijfer = 8 ) http://www.portablegear.nl/reviews/Nokia_5800.htm + neem benoemde prijs niet sirieuz :D 750 euro (2call) :P

en ik vind Iphone ook leuk toestel, alleen het kost veel en heeft erg slechte camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sef24 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:47:
[...]

Ik vind dat jij een epic fail verdient. Wat jij eigenlijk doet is komen vertellen dat de IPhone eigenlijk toch wel net iets beter is, zeg dat dan ook. Als je graag wilt claimen hoe goed de IPhone is, doe dat dan in de IPhone post ;) Waarom vergelijkt iedereen de IPhone met deze telefoon? Ik vind dat je in het algemeen moet kijken :|
Euhm, lees jij iets anders dan wat ik opschrijf? Ik ben denk ik duidelijk geweest. Ik zeg het dan ook. En waarom zou dat in het iPhone topic moeten gebeuren? Ik zet deze telefoon af tegen een ander alternatief dat ik in gedachten heb, en dat is toevallig een iPhone. Zo koop je namelijk elektronica, afwegen en vergelijken. In mijn geval is dat de iPhone.

Verder vind ik de vergelijking echt niet ver gezocht... Dit is ook een touchscreenphone, gericht op moeiteloos surfen, mail, multimedia...

En hoe algemeen wil je het hebben? Ik gaf al herhaaldelijk aan alleen te kijken naar 'features', geen specs, verder niets. Gewoon, wat kan het doen en hoe kan ik het gebruiken. Volgens de reviews kan het gelijkaardige dingen als een iPhone, op sommige punten meer en beter (video-opname bvb!!!), op andere minder. Lichtjes anders en minder 'gefocussed' maar de meeste functies die ik zou gebruiken zijn mogelijk. En wat bedoel je verder met 'algemeen'? Die LG/Samsung touchscreen dingen mogen nog niet eens in dezelfde zin genoemd worden met deze Tube voor zover ik kan oordelen. Hoeveel alternatieven heb je dan nog?
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:48:

@ alvi, de iphone heeft trouwens geen gps.. maar verder wel goeie post hoor..
Euhm? Of toch wel? gps != navigatiesoftware. Navigatiesoftware is een afgeleid product van positiebepalingshardware. Wel gps dus.
Ik weet niet of deze al gepost was:
http://www.allaboutsymbia...0_Xpress_Music_Review.php
Schitterende review! _/-\o_ thx. M'n besluit staat vast, denk ik. Ik zie hier een symbian die me helemaal niet doet denken aan de 'traditionele' symbian. De interface is grondig geoptimaliseerd voor vingerbediening en ziet er netjes uit.

Vingerbediening kan, maar stylus is mogelijk. Het hoeft niet, maar het kan. En vaak genoeg heb je een situatie waarin je wél de telefoon met één hand kan vasthouden en met de andere en de stylus een mailtje intikken.

Multitouch is er niet, maar goed. De 'android way' om bvb op een pagina in te zoomen (of zoals het in opera mobile gedaan wordt met double tap) werkt volgens mij ook intuitief genoeg.

Enige nadeel blijft dan over: geen gecentraliseerde 'store' waar ik m'n apps kan halen, netjes geordend op populariteit, naam, functionaliteit, prijs, noem maar op...
en geen gemakkelijk en moeiteloos beheer via iTunes, maar dat is een keuze die ik wel kan maken.

Een goede batterijduur is ook wel handig, dus daar verwacht ik meer een 'traditionele gsm werkbaarheid.'

Verder ken ik mezelf. Ik wil zoveel mogelijk afstappen van zelf prutsen en tweaken, uit principe, dus vandaar ook m'n voorkeur voor de iPhone. Echter blijft er nog altijd ietwat tweaker in m'n karakter steken (hoezeer ik dat er ook wil uitstampen) waardoor ik toch soms een paar dingen nét iets anders zal willen doen, of toch iets gebruiken wat bij een iPhone misschien niet kan. Dus het iets meer open platform zal in dat geval iets meer voordelen bieden (alhoewel ik er dus ook geen principieel punt van wil maken). Verder ben ik skilled genoeg om menuutjes en software aan de praat te krijgen en begrijpen wat alles doet.

Goed, verder heb ik er weinig over te zeggen. Als dit ding echt aan 330 euro in de rekken ligt ga ik dezelde dag nog een Tube halen. Geen twijfel mogelijk. Dit is een deal en een telefoon die te goed is om voor die prijs te laten liggen. Dus ik houd dit topic in de gaten om te zien wanneer hij beschikbaar wordt.
Kost het echter toch 400 euro of meer, dan komt hij er toch niet in. Enerzijds omdat ik zoals gezegd die prijs te hoog vindt voor een mobiele gadget, en omdat de sprong naar een iPhone dan gewoon veel kleiner wordt en ik dan liever de iPhone zou halen (uiteraard)

Goed, nu mag het dus ophouden met dat 'iPhone fanboy' gezeur aan mijn adres, voor alle duidelijkheid herhaal ik m'n positie nog even: als iTunes/iPod/iPhone fan ga ik, als de prijs klopt, een nokia 5800 Tube halen. Owkee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Shrimp O Vis: Bedankt voor de review, was erg interessant om te lezen.

@Alvi: Wat anderen ook te zeggen hebben, ik vind je verhalen prima onderbouwd, maar hap alsjeblieft niet zo.
En zorg eens voor iets kortere reacties, anders kun je net zo goed een blog gaan beginnen. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F_demon schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:17:
@Shrimp O Vis: Bedankt voor de review, was erg interessant om te lezen.

@Alvi: Wat anderen ook te zeggen hebben, ik vind je verhalen prima onderbouwd, maar hap alsjeblieft niet zo.
En zorg eens voor iets kortere reacties, anders kun je net zo goed een blog gaan beginnen. ;)
Ik vind het vervelend als mensen mijn woorden verdraaien, of m'n redenering niet kunnen of willen volgen. Vandaar de vaak uitgebreide uiteenzettingen, zodat het toch zeker duidelijk zou moeten zijn. Voor een deel ook om m'n eigen mening al schrijvend vorm te geven. Ik verwacht niet meteen een respons, maar als iemand op een bepaald deel wil inpikken kan dat altijd. Verder word ik nogal lastig van mensen die zomaar om het even wat neerschrijven, van het 'hype-gedoe' en het typische 'anti-alles' gedrag dat je hier overal terugvindt.

Voor zover ik weet hoef je hier ook niet per geposte character te betalen, en ik denk ook dat jouw muis een wieltje heeft. I suggest you use that.

Ik heb nog wat opgezocht over de 5800. Daarbij ook gebruik makend van youtube (vergeet ik wel eens). De reviews zijn verdeeld, vooral over het drukgevoelige touchscreen.

Dat lijkt niet altijd even goed te werken of responsief te zijn. Uiteraard is dit ook 'maar' een phone uit het middensegment (serienummer 5xxx). Ook over de bouwkwaliteit is men niet overal gecharmeerd (maar ook hier weer, de prijs is er ook naar).

Uiteindelijk weet ik ook niet goed wat ik me daarbij dan allemaal moet voorstellen. In elk geval wil ik het apparaat eerst eens in de winkel bediend en gevoeld hebben alvorens het te kopen.

Drukgevoelig heeft echter wel als voordeel dat je ook met handschoenen (winter) of met een stylus (schriftherkenning) kan werken. Capacitief werkt in normale omstandigheden wel gewoon een stuk beter. Maar ik ga niet oordelen alvorens ik een handson heb gehad.

Verder viel me in de filmpjes ook op dat de interface, hoewel mooi, toch weer typisch symbian traag was. (typisch volgens mensen die ervaring hebben). Idd zie je dat de opbouw van de photoviewer redelijk laggy is, net als van portrait naar landscape gaan (scherm wordt zelfs gewoon 1-2 seconden zwart... :s )

Ook lees ik dat dubbelklikken vaak nodig is (zoals op een pc) en dat dit niet consequent is doorgevoerd in de software. Kan na een tijdje ook wel vervelend worden. Verder vraag ik mij af hoe alle beschikbare symbian software hierop zal werken (v3) aangezien deze niet geoptimaliseerd zal zijn voor v5. Aangezien v5 ook nog niet eens beschikbaar is, zal het ook wel even duren alvorens de community hiermee aan de slag gaat en goede symbian touchscreen software maakt. Als het marktaandeel van deze telefoon zou tegenvallen zal software acceptatie nog trager zijn.

En dan snap ik ook niet wat deze telefoon te zoeken heeft in het 5 segment. (waar dus ook die brakke music slider phones inzitten). Ik vind dit allesbehalve mid-end, maar misschien heb ik hier dan een verkeerd beeld over? Ik zie echter overal iedereen neerbuigend doen over de specs en nadrukkelijk referen naar 'poeh, het is toch maar een mid end nokia'. Vermoedelijk weten ze zelf niet waarom ze deze phone mid end vinden. Voor 95% van de users kan deze phone net hetzelfde als de N95/96 (muv die tv/fm emmiter crapdingen)

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 19-11-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Please do! Wat een ellenlange en weinig toevoegende teksten elke keer, mijn god.

http://www.apple.com/nl/iphone/buy/ en klaar.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic