Van branded software kun je er wel vanuit gaan dat er nooit meer een update komt. Mijn advies: unbranden naar CDA 1214-7311! Dan heb je alle nieuwe features, inclusief SMS conversation!Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:55:
Iemand enig idee wat ik moet doen om een update te krijgen, ik heb C905 vfe-live-a Cdf123-6381.. het is dus een Brandedphone.. dus waarsschijnlijk nog geen update voor beschikbaar? De Seus geeft namelijk aan dat ik de nieuwste firmware al bevat.
SMS conversatie hangt af van welke cda je hebt. Voor 1214-7311 is een uograde beschikbaar MET sms conversation, bij andere cda's ontbreekt deze.Novah schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:36:
Statusupdate:
4-3-2009 08:30 uur 100% uit de oplader
4-3-2009 14:15 uur 83% van mn batterij beschikbaar... geen gebruik gemaakt van mn telefoon (alleen standby modus gestaan) telefoon op 'GSM ONLY' gezet bij optie 3G/GSM
5-3-2009 10:00 uur 68% beschikbaar... het gaat erop voorruit om 3G uit te zetten...gister heel even de videocamera gebruikt, voor de rest 3 minuten een adres opgezocht op google maps.
6-3-2009 11:25 uur 50% batterij indicatie
Het ziet er naaruit dat, met de helderheid van het scherm op 50%, het uitzetten van 3G, het updaten van de firmware naar de nieuwste versie de batterij het ongeveer 5 dagen zou kunnen gaan uithouden.
Enige nadeel, je mag geen fuck met je hele telefoon doen, cq kan net zo goed mn oude Nokia 5110 erbij pakken... die belde ook prima.
Echt even serieus, met het uitzetten van de features kan je telefoon een tijdje overleven, dat is prima voor wanneer je dus bijvoorbeeld op reis gaat of wat dan ook, dat is erg fijn om te weten. Zodra de batterij op 33% is hang ik hem weer aan de lader. Minimaal 4 uur denk ik, en dan gewoon weer normaal gebruik, scherm max op 70% ofzo.
Waar ik nog in komende firmwares heel erg op hoop:
* SMS conversatie functie... (niet in mijn huidige firmware in ieder geval)
* Batterij indicatie die wél accuraat is
* Mogelijkheid tot instellen van standaard browser
* Accurater GPS-ontvangst
Batterij indicatie: ik heb het idee dat deze na de upgrade nog steeds onbetrouwbaar is. Mijn ervaring is dat ie het langst meegaat als je m een hele nacht aan de lader hangt.
Standaard browser: kan niet. Ik het Opera mini geinstalleerd en deze onder de favorieten gezet (knopje links onder). Hier heb ik ook het aan/uitzetten van 3G, Wifi en Bluetooth staan, zodat ik deze snel aan kan zetten. Iv, batterijverbruik heb ik dit nl allemaal uitstaan, net als GPS.
GPS ontvangst: binnen 10s heb ik nu ontvangst, lijkt sneller dan eerst.
Mijn vriendin is heel blij met haar C905, maar vroeg me iets waar ik het antwoord niet op weet. Ze heeft een probleem met de Internet-snelkoppeling die er op de 'desktop' staat voor de rechterknop. Wanneer ze terug gaat door de menustructuur gebruikt ze de rechterknop om Terug te gaan. Als ze te snel/vaak drukt, wordt internet opgestart. Omdat ze geen data-abonnement heeft is dit nogal onhandig. Is het mogelijk om hier een andere functie neer te zetten, of om deze uit te zetten?
Nee hoor, ook branded toestellen krijgen een update. Je krijgt alleen misschien niet alle features.marcoappels schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:39:
[...]
Van branded software kun je er wel vanuit gaan dat er nooit meer een update komt. Mijn advies: unbranden naar CDA 1214-7311! Dan heb je alle nieuwe features, inclusief SMS conversation!
Ik heb mijn oude K800i (Orange) ook ge-debrand... daar niet van...
Maar is het debranden van een telefoon niet 'illegaal'?
Maar is het debranden van een telefoon niet 'illegaal'?
Verwijderd
Klopt mijn vorige toestel de N73 was ook branded namelijk en die kon ik ook updaten.. maar goed, volgende keer ben ik wel verstandig en neem ik geen branded meertiguan schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:53:
[...]
Nee hoor, ook branded toestellen krijgen een update. Je krijgt alleen misschien niet alle features.
Ja unbranden is me iets teveel risico.. weet niet precies hoe et moet en tevens verloopt mijn garantie denk ikmarcoappels schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:39:
[...]
Van branded software kun je er wel vanuit gaan dat er nooit meer een update komt. Mijn advies: unbranden naar CDA 1214-7311! Dan heb je alle nieuwe features, inclusief SMS conversation!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 13:17 ]
OK, maar ik waag het te betwijfelen. Ik had een Vodafone branded, en de nieuwste software versie daarvan is R1BA034, terwijl de generic in de tussentijd al 3 nieuwe versies gekregen heeft (BA038, BA042, DA032).tiguan schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:53:
[...]
Nee hoor, ook branded toestellen krijgen een update. Je krijgt alleen misschien niet alle features.
Ik ben bang van niet. Dit is nl een branded functie die aan die toets is gehangen door de betreffende provider (Vodafone?), standaard is deze nl voor Contacten.SkyR schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:48:
Mijn vriendin is heel blij met haar C905, maar vroeg me iets waar ik het antwoord niet op weet. Ze heeft een probleem met de Internet-snelkoppeling die er op de 'desktop' staat voor de rechterknop. Wanneer ze terug gaat door de menustructuur gebruikt ze de rechterknop om Terug te gaan. Als ze te snel/vaak drukt, wordt internet opgestart. Omdat ze geen data-abonnement heeft is dit nogal onhandig. Is het mogelijk om hier een andere functie neer te zetten, of om deze uit te zetten?
Unbranden is supersimpel... je download een standaard firmware (ergens). Vervolgens flash je die erop, net zoals je je firmware flasht (alleen dan niet met suite 4), maar andere applicatie. Tis redelijk eenvoudig allemaal... ik had het in een kwartiertje puzzelen voor elkaar met mijn K800i, werkt met de C905 het zelfde.
Een nieuwe firmware is gewoon een frisse software installatie... welke software je installeert op je mobiel is nogal 'vaag' en niet illegaal. Ze mogen je inderdaad het garantieregeling ontzeggen omdat ze voorwaarden hebben die er op aansluiten.
Een nieuwe firmware is gewoon een frisse software installatie... welke software je installeert op je mobiel is nogal 'vaag' en niet illegaal. Ze mogen je inderdaad het garantieregeling ontzeggen omdat ze voorwaarden hebben die er op aansluiten.
Verwijderd
Hmm ja ik had hier en daar al gekeken, want ik wil het wel graag, ben die lelijke vodafone menus ook zat en eigenlijk alle icoons zijn ook aangepast.Novah schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:17:
Unbranden is supersimpel... je download een standaard firmware (ergens). Vervolgens flash je die erop, net zoals je je firmware flasht (alleen dan niet met suite 4), maar andere applicatie. Tis redelijk eenvoudig allemaal... ik had het in een kwartiertje puzzelen voor elkaar met mijn K800i, werkt met de C905 het zelfde.
Maar als ik vervolgens op internet kijk staat alle uitleg in het Engels, en nou ben ik geen held in deze taal.
Punt 2, op de ene site staat iets aangegeven met a2uploader en op de andere site krijg ik weer dat ik iets zou moeten downloaden van davinciteam. Ik ben echt een noob wat betreft het unbrandwerk

huh firmware downloaden?Novah schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:17:
ik lees m'n telefoon in met a2uploader en ik plaats er een xml bestandje in wat je kan downloaden maar ook met kladblok kan wijzigen en daarin staat "upgrade cda en dan voer een anders cda nummer in als je dat wilt en klaar telefoon aan en uit en dan updaten met SEUS. that's all
Davinciteam moet je voor betalen. Ik dacht 7 euro ofzo. a2uploader is gratis, maar je moet wel je virusscanner uitzetten
[ Voor 6% gewijzigd door matthias1986 op 06-03-2009 19:47 ]
Mijne is niet branded, maar heeft toch ook internet staan vreemd genoeg. Hoop dat het met een update weg is, gebruik die knop voor internet toch niet aangezien ik opera mini gebruik. Contacten kan ik nogsteeds wel snel openen aangezien navigatieknop naar beneden ook contacten opent.marcoappels schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:11:
[...]
Ik ben bang van niet. Dit is nl een branded functie die aan die toets is gehangen door de betreffende provider (Vodafone?), standaard is deze nl voor Contacten.
Verwijderd
Ik heb nu ook firmware versie r1da032. Smile shutter etc. Ook sms-conversatie. Cdf: 1219-9973
Verwijderd
Het debranden is me nog gelukt ook.. heb nu de nieuwste update.. nou is alleen de vraag of het mogelijk is de gebrande software terug te krijgen?
kwestie van de branded software terugzetten, lijkt me?
Verwijderd
Ik heb al een paar maanden mijn C905, maar ik heb sinds gisteren last van mijn beeldscherm, het flikkert. Eerst had ik dit alleen als ik mijn telefoon dicht gebruikte dat ik een zwart scherm er tussen door krijg, nu is het gewoon continue... hebben hier meer mensen last van? en hoe los ik dit op?? ik heb hem al gereset en dat hielp niets
Verwijderd
In dit topic heb ik er nog niemand over gehoord, dus ik denk dat het verstandig is dat je ff contact opneemt met SE.
Verwijderd
Het kan aan de software misschien liggen. Misschien opnieuw updaten?Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:50:
Ik heb al een paar maanden mijn C905, maar ik heb sinds gisteren last van mijn beeldscherm, het flikkert. Eerst had ik dit alleen als ik mijn telefoon dicht gebruikte dat ik een zwart scherm er tussen door krijg, nu is het gewoon continue... hebben hier meer mensen last van? en hoe los ik dit op?? ik heb hem al gereset en dat hielp niets
Als dat niet helpt inderdaad contact opnemen.
Heeft er iemand hier ervaring met de ITC-60 kabel.
Maar dan met name icm de navigatie software. Ik heb namelijk in me auto een LCD scherm "over" en als ik dmv dit kabeltje een 7" lcd kan aansturen is dat mooi mee genomen
Maar dan met name icm de navigatie software. Ik heb namelijk in me auto een LCD scherm "over" en als ik dmv dit kabeltje een 7" lcd kan aansturen is dat mooi mee genomen
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Een workaround voor dit probleem heb ik gemaakt door zelf een internet profiel te maken via GSM die belt naar nummer 0 als er een verbinding gevraagd wordt. Dit heeft geen resultaat en dus ook geen kosten. Zodra je WiFi aanzet kiest je telefoon gewoon voor de verbinding via WiFi.SkyR schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:48:
Verwijderd
Ik zit beetje voor een lastige keuze voor het kopen van een gsm..
De Nokia N95 8Gb of de C905
De C905 heeft geen "gratis" gsm dacht ik? Zou dit nog uitkomen?
De C905 heeft dan wel een betere camera..
Welke raden jullie aan kwa specificaties en prijs, bedankt
De Nokia N95 8Gb of de C905
De C905 heeft geen "gratis" gsm dacht ik? Zou dit nog uitkomen?
De C905 heeft dan wel een betere camera..
Welke raden jullie aan kwa specificaties en prijs, bedankt
Eigenlijk heb ik een algemene vraag maar omdat ik een sony heb post ik hem gewoon hier..
Is het mogelijk om mijn laptop geluid via mijn telefoon -> headset af te spelen via bluetooth?
Is het mogelijk om mijn laptop geluid via mijn telefoon -> headset af te spelen via bluetooth?
Niet via je telefoon, misschien als je een bluetooth dongle hebt met een bluetooth headset.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Verwijderd
De vraag is hoe;) want met alleen de code weer wijzigen naar de originele krijg ik mijn garantie vast niet terug? Of krijg ik dan ook gelijk weer al die lelijke vodafonemenus? lijkt me niet..MikeyMan schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:10:
kwestie van de branded software terugzetten, lijkt me?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 13:05 ]
Mwoh... Mijn debranded k770i is gewoon gerepareerd door t-mobile...
Verwijderd
Hmmm.. nou ik heb wat problemen met die d-pad.. de toets naar beneden gaat belachelijk zwaar..MikeyMan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:44:
Mwoh... Mijn debranded k770i is gewoon gerepareerd door t-mobile...
Had je ook een Tmobile logo op je telefoon dan.. ik wel van vodafone namelijk, dus ben bang dat ze dan wat moeilijker gaan doen..
Nee, zo simpel is het niet. Ik heb het probleem aan de hand gehad, en uiteindelijk is het wel gelukt. Ik heb een 2-tal files van internet gedownloaded (een MAIN en een ??? voor Vodafone, precieze namen zal ik later posten), in combinatie met het wijzigen van de CDA naar de oorspronkelijke van Vodafone. In eerste instantie kreeg ik een error melding, maar nadat ik met SEUS d Vodafone software nogmaals installeerde wekrte ie weer, met alle Vodafone shit terug!Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:34:
[...]
De vraag is hoe;) want met alleen de code weer wijzigen naar de originele krijg ik mijn garantie vast niet terug? Of krijg ik dan ook gelijk weer al die lelijke vodafonemenus? lijkt me niet..
Verwijderd
Ik heb de Cdawijziging doorgevoerd.. nu heb ik denk ik een best probleem.. want krijg nu de melding bij het opstarten Configuratiefout, neem contact op met u netwerkbeheerder.. Is het einde verhaal of valt er nog wat aan te doen?marcoappels schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:13:
[...]
Nee, zo simpel is het niet. Ik heb het probleem aan de hand gehad, en uiteindelijk is het wel gelukt. Ik heb een 2-tal files van internet gedownloaded (een MAIN en een ??? voor Vodafone, precieze namen zal ik later posten), in combinatie met het wijzigen van de CDA naar de oorspronkelijke van Vodafone. In eerste instantie kreeg ik een error melding, maar nadat ik met SEUS d Vodafone software nogmaals installeerde wekrte ie weer, met alle Vodafone shit terug!
Verwijderd
Ik gebruik a2uploader.. en dan moet je deze stap uitvoeren zeg maar:MikeyMan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:05:
Nog een keer flashen?
Step 2:
- Execute A2uploader and press the FileSystemTool button:
- Go to tpa/preset/custom directory and drag the customize_upgrade.xml to there (after copy, check if it is there):
dat heb ik al paar keer weer gedaan met de oude cda maar het werkt niet..
Tsjah, dan ergens een complete firmware vandaan halen na achterlating van enkele euro's...
Verwijderd
Het blijkt nu dat ik op de 1 of andere manier geen Cdanummer heb.. maar goed hoe krijg ik die weer
mwat17, we stellen het op prijs als je eerst zelf even het een en ander probeert in plaats van hier constant kleine vraagjes te stellen. GoT is geen helpdesk, en we verwachten hier eerst dat je zelf inzet toont, en in je posts meldt wat je al gedaan hebt en wat er precies niet goed ging. Doe dat dus eerst.
heb je al geprobeerd om de gsm uit te zetten en met de SonyEricsson Update Service de software te updaten. je krijgt dan waarschijnlijk de melding dat de nieuwste software er al op staat. je kiest dan voor 'Opnieuw installeren' oid. Dan wordt (als je de juiste CDA van Vodafone hebt ingesteld, deze is 1213-6381) de Vodafone software hersteld en start je gsm weer gewoon op!Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:32:
Het blijkt nu dat ik op de 1 of andere manier geen Cdanummer heb.. maar goed hoe krijg ik die weer
Commentaar mag via DM/mail
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 09-03-2009 16:35 ]
Waarom drukt ze niet gewoon op de "gesprek beeindigen" toets? Als je bovendien op de internet knop drukt duurt het een paar seconden voordat ie verbinding maakt, dus ik zie het probleem niet. Gewoon "gesprek beeindigen" weer indrukken._Diederik schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:08:
[...]
Een workaround voor dit probleem heb ik gemaakt door zelf een internet profiel te maken via GSM die belt naar nummer 0 als er een verbinding gevraagd wordt. Dit heeft geen resultaat en dus ook geen kosten. Zodra je WiFi aanzet kiest je telefoon gewoon voor de verbinding via WiFi.
Ik heb trouwens iets vaags: als ik thuis via m'n router online ben, krijg ik een foutmelding als ik via de rechter internet toets internet opstart. Dit is handig als ik bijvoorbeeld mijn hotmail wil checken. Gewoon internetten via de "snelkoppelingstoets -> voer adres in" gaat wel.
Als ik 3G vervolgens aan zet, die dan dus naast wifi aan staat, doet ie 't wel.
Iemand die weet hoe dit komt?
De snelkoppeling verwijst naar een soort intranet bij je provider. Vandaar..bram1984 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:43:
[...]
Waarom drukt ze niet gewoon op de "gesprek beeindigen" toets? Als je bovendien op de internet knop drukt duurt het een paar seconden voordat ie verbinding maakt, dus ik zie het probleem niet. Gewoon "gesprek beeindigen" weer indrukken.
Ik heb trouwens iets vaags: als ik thuis via m'n router online ben, krijg ik een foutmelding als ik via de rechter internet toets internet opstart. Dit is handig als ik bijvoorbeeld mijn hotmail wil checken. Gewoon internetten via de "snelkoppelingstoets -> voer adres in" gaat wel.
Als ik 3G vervolgens aan zet, die dan dus naast wifi aan staat, doet ie 't wel.
Iemand die weet hoe dit komt?
Verwijderd
Niet kicken binnen 24 uur.
Daarnaast is dit een keuze die je zelf moet maken. In dit topic wordt alleen de C905 besproken. Aan aankoopadvies doen we hier niet.
Daarnaast is dit een keuze die je zelf moet maken. In dit topic wordt alleen de C905 besproken. Aan aankoopadvies doen we hier niet.
[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 09-03-2009 20:45 ]
Verwijderd
Lees nog eens wat ik in modbreak neer heb gezet. Het is hier geen afhaalchinees voor aankoopadvies. Dit topic gaat over de C905, en dit is dus geen "welke telefoon moet ik kopen?"-topic. Welke je moet kopen moet je zelf beslissen.
Verder mag commentaar op de moderatie via mail of DM.
Verder mag commentaar op de moderatie via mail of DM.
[ Voor 156% gewijzigd door RoD op 09-03-2009 23:33 ]
Ik krijg standaard de Hi portal als ik daar op druk. Per provider is dat dus verschillend waarschijnlijk.
Ik heb wel een unbranded telefoon. Misschien ligt het daaraan. Maar hier heb ik er dus geen last van. Providers hebben het echter aangepast waardoor sommigen er last van kunnen hebben. Ik heb wel een bookmark van de Hi Portal, maar daar gaat ie niet standaard heen.tiguan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:26:
Ik krijg standaard de Hi portal als ik daar op druk. Per provider is dat dus verschillend waarschijnlijk.
Ja, ik krijg dus ook de Hi portal, maar alleen als ik 3G aan heb staan. Staat deze uit, en mijn wifi aan, dan krijg ik dus een communicatie error.tiguan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:26:
Zo, gisteren toch maar even die lanyard hook eraf gehaald... Wat was dat ding irritant scherp zeg...

Klopt, de Hi portal is alleen bereikbaar via 3G en niet via internet.bram1984 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:07:
[...]
Ja, ik krijg dus ook de Hi portal, maar alleen als ik 3G aan heb staan. Staat deze uit, en mijn wifi aan, dan krijg ik dus een communicatie error.
Verwijderd
Is dat iets wat Hi/KPN expresse heeft ingebouwd? Of is de portal simpelweg alleen met 3g te openen?tiguan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:49:
[...]
Klopt, de Hi portal is alleen bereikbaar via 3G en niet via internet.
Je zit op het interne netwerk van Hi, alleen daar is de portal te benaderen. Hij zit niet in je telefoon zelf als je dat bedoelt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:46:
[...]
Is dat iets wat Hi/KPN expresse heeft ingebouwd? Of is de portal simpelweg alleen met 3g te openen?
Verwijderd
Nee ik bedoel wat anders, zelf heb ik vodafone unbranded en gebruik ik mini opera. Maar is de normale verbinding zonder 3g te langzaam om de portal van Hi te openen? Ben je daarom bij Hi verplicht om 3g te gebruiken?
Nee, het heeft niets met snelheid te maken. Probleem is dat de HI portal (en trouwens ook de Vodafone portal) niet te benaderen is met WiFi, omdat deze portals een soort intranet zijn. Deze portals zijn dus wel te benaderen via de 'normale' internetverbinding van je gsm, los van het feit of het wel/geen 3G verbinding is.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:38:
Nee ik bedoel wat anders, zelf heb ik vodafone unbranded en gebruik ik mini opera. Maar is de normale verbinding zonder 3g te langzaam om de portal van Hi te openen? Ben je daarom bij Hi verplicht om 3g te gebruiken?
WiFi icm een intranet achtige portal werkt dus niet!
Ik vind het een erg leuk toestel. Echter heb ik niet goed opgelet en zie ik dat hij geen WPA2 ondersteund.... Dus ik ga kijken of Vodafone hem wil omruilen(tegen bijbetaling im sure
) voor een Xperia X1.
Goed.. Plotseling een probleem...
M'n telefoon werkt niet meer met de carkit... Aan de carkit ligt het niet, want die doet het nog met een k770i, s500i en k750i...
Slaat nergens op, werkte eerst prima, en nu ineens niet meer...
M'n telefoon werkt niet meer met de carkit... Aan de carkit ligt het niet, want die doet het nog met een k770i, s500i en k750i...
Slaat nergens op, werkte eerst prima, en nu ineens niet meer...
Verwijderd
euhm... mijn wifi gebruikt wpa2 en mijn mobiel doet het gewoon super hoor.sbmuc schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:06:
Ik vind het een erg leuk toestel. Echter heb ik niet goed opgelet en zie ik dat hij geen WPA2 ondersteund.... Dus ik ga kijken of Vodafone hem wil omruilen(tegen bijbetaling im sure) voor een Xperia X1.
Kan iemand bevestigen dat de C905 WPA2 ondersteund? Naar mijn weten niet namelijk.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:54:
[...]
euhm... mijn wifi gebruikt wpa2 en mijn mobiel doet het gewoon super hoor.
Neem aan van wel, aangezien mijn router WPA2 beveiliging aan heeft staan, en ik gewoon verbinding kan maken.
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag bij T-mobile onbeperkt internet op de c905, daar wil ik natuurlijk gelijk goed gebruik van maken!
- e-mail ingesteld (gmail) waarop ik wat e-mailtjes laat forwarden (push om de 10 min)
- RSS feeds van Nu.nl (2 maal) ingesteld. Wordt elk uur in een soort reeks met higlights weergegeven. Positieve ervaring!
Nu wel even de vraag, neemt dit niet bijzonder veel dataverkeer in gebruik? Na 2 GB wordt je abbonement vertraagt, maar ik neem aan dat ik dit toch never nooit ga halen?
Daarnaast ben ik benieuwd welke apps jullie nog gebruiken om er meer uit te halen?
- e-mail ingesteld (gmail) waarop ik wat e-mailtjes laat forwarden (push om de 10 min)
- RSS feeds van Nu.nl (2 maal) ingesteld. Wordt elk uur in een soort reeks met higlights weergegeven. Positieve ervaring!
Nu wel even de vraag, neemt dit niet bijzonder veel dataverkeer in gebruik? Na 2 GB wordt je abbonement vertraagt, maar ik neem aan dat ik dit toch never nooit ga halen?
Daarnaast ben ik benieuwd welke apps jullie nog gebruiken om er meer uit te halen?
Verwijderd
Ik heb Twitter geinstalleerd. Je kunt ook tweeten met smsjes, maar met een progje op internet gaat dat veel beter. Tevens heb ik de mobile app van Telegraaf er op staan. Erg handig en leuk, je kunt de hele krant door lezen. Dan niet te vergeten de apps van picasa en gmail.
Hier ook op verschillende routers met WPA2 gebruikt, prima.
Nog mensen tips voor een leuke donkere theme met een custom flash menu? Zoek me het ongans, maar kan weinig vinden...
Wat is nou de beste manier om je telefoon te debranden, DaVinci?
Ik probeer een beetje logica te krijgen uit de posts, maar ik word er niet veel wijzer op... (zal wel aan mij liggen
)
Iemand die toevallig een how-to kan maken?
Ik heb overigens zelf een Vodafone branded R1BA034 en volgens mij heb ik de onderstaande van DaVinci nodig om een unbranded en updatable toestel te krijgen:
C905 R1BA034 CID52 GENERIC WESTERN-EUROPE WESTERN-EUROPE - EN EU CA NL
Ik probeer een beetje logica te krijgen uit de posts, maar ik word er niet veel wijzer op... (zal wel aan mij liggen
Ik heb overigens zelf een Vodafone branded R1BA034 en volgens mij heb ik de onderstaande van DaVinci nodig om een unbranded en updatable toestel te krijgen:
Verwijderd
http://www.mobile88.com/c...-Ericsson-C905/themes.aspMikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:19:
Nog mensen tips voor een leuke donkere theme met een custom flash menu? Zoek me het ongans, maar kan weinig vinden...
http://www.mobango.com
http://www.google.nl/sear...GGL_nlNL315NL316&ie=UTF-8
Ja, zover was ik, maar tis nogal lastig uitzoeken of die de standaard menustructuur gebruiken of dat ze een flash menu hebben...
Vandaar dat ik me afvroeg of iemand nette themes had gevonden...
Verwijderd
die van mobango gebruikeng geen flash maar er zitten leuke tussen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 07:35 . Reden: spelfoutje ]
Verwijderd
Beste theme site "enkel voor W995 en C905"MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:58:
[...]
Ja, zover was ik, maar tis nogal lastig uitzoeken of die de standaard menustructuur gebruiken of dat ze een flash menu hebben...
Vandaar dat ik me afvroeg of iemand nette themes had gevonden...
PatrickG schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:32:
Ik probeer een beetje logica te krijgen uit de posts, maar ik word er niet veel wijzer op... (zal wel aan mij liggen)
Nee, je hoeft geen gebruik te maken van DaVinci.PatrickG schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:32:
Ik probeer een beetje logica te krijgen uit de posts, maar ik word er niet veel wijzer op... (zal wel aan mij liggen)
Wat je nodig hebt is het volgende:
Programma A2Uploader (ff Google-en, zorg wel dat je laatste versie gebruikt)
Bestand met de naam 'customize_upgrade.xml' met daarin de volgende inhoud:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<customization>
<info>
<cda-number>1214-7311</cda-number>
</info>
</customization>
Je plakt bovenstaande in notepad en geeft het naam 'customize_upgrade.xml'
Start A2Uploader en kies voor 'FileSystem tool'
Zorg ervoor dat je GSM uitstaat en haal de batterij eruit en weer erin. Stop de usb kabel in GSM en PC, terwijl je de 'c' knop van de GSM ingedrukt houdt (kan zijn dat je m ff los moet laten en weer indrukken voordat het goed gaat). Je ziet dan eea gebeuren in het scherm.
Selecteer rechts de map tpa/preset/custom.
Open Windows Verkenner en sleep het bestand 'customize_upgrade.xml' vanuit de Windows Verkenner naar de folder in A2Uploader. Je ziet het bestand daarna onderaan in de lijst staan.
Kies nu 'Shutdown FS manager', 'Stop', 'Quit'. Daarna is A2 Uploader afgesloten.
Haal de batterij uit je GSM en stop m weer terug. Start m daarna op. Hierna wordt de nieuwe CDA code in je GSM geladen. Deze code bepaalt welke firmware je GSM gebruikt.
Nu kun je met je pc met de SonyEricsson Update Service (ookwel SEUS genoemd) de nieuwe software ophalen. Als je daarna je gsm start zal de software geladen worden (let op, dit duurt wel ff). Als dit klaar is heb je de nieuwste (R1DA032) software, zonder alle Vodafone crap!
Succes ermee!
Let wel: je garantie kan wel vervallen, en het is niet zo eenvoudig om weer terug te keren naar de originele Vodafone software. Verder blijft het natuurlijk altijd je eigen risico!
Je bent net te laat 
Ik kreeg via nieuwsgroepen al een tutorial aangeboden. Zijn precies dezelfde stappen als die jij hierboven vermeldt. Thanks anyway.
Ik geniet nu van een R1DA032

Eindelijk die vodafone crap eruit.
Ik kreeg via nieuwsgroepen al een tutorial aangeboden. Zijn precies dezelfde stappen als die jij hierboven vermeldt. Thanks anyway.
Ik geniet nu van een R1DA032
Stom vraagje misschien.
Is google maps gratis? Of zorgt dit ook voor data verkeer wat later weer op je rekening komt, of alleen gratis GPS verkeer?
Wanneer je google maps opstart komen er 2 extra iconen bij te staan, 1 voor GPS maar de andere ... geen idee wat er nou precies staat een wereld bolletje met een G, icoontje voor google maps zelf?
Ik kom er met het boekje niet uit wat de icoontjes betekenen.
Is google maps gratis? Of zorgt dit ook voor data verkeer wat later weer op je rekening komt, of alleen gratis GPS verkeer?
Wanneer je google maps opstart komen er 2 extra iconen bij te staan, 1 voor GPS maar de andere ... geen idee wat er nou precies staat een wereld bolletje met een G, icoontje voor google maps zelf?
Google maps heeft ook internetverbinding nodig, dus als je geen onbeperkt internet abbo hebt is het zeker niet gratis!!!sbmuc schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:45:
Stom vraagje misschien.
OK, mooi zo!PatrickG schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:32:
Je bent net te laat
Ik geniet nu van een R1DA032![]()
Google maps gebruikt data verkeer. Hij download de kaarten instant vanaf het internet.
Dat wereldbolletje met die G betekent dat ie verbinding met internet maakt om die kaarten dus te downloaden.
Dat wereldbolletje met die G betekent dat ie verbinding met internet maakt om die kaarten dus te downloaden.
Cool dat werkt ook nog. Alleen zie ik het niet bij software versie staan dat ik een andere CDA heb.
Jammer van google maps dan, het werkt wel erg goed.
Is er gps software voor de C905 die geen data verbruikt, dus alleen de GPS
?
Is er gps software voor de C905 die geen data verbruikt, dus alleen de GPS
Wat je onder 'Software versie' ziet staan is niet je CDA. Met A2Uploader kun je middels 'Identify' wel je CDA opvragen, je zult zien dat ie wel degelijk veranderd is!tiguan schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:16:
Cool dat werkt ook nog. Alleen zie ik het niet bij software versie staan dat ik een andere CDA heb.
Na het unbranden heb ik 1209-4774, en geen sms conversation style optie...
Zal die nog uitkomen bij een update of heb ik de verkeerde CDA gekozen?
Bug in R1DA032.
Als ik een nieuwe SMS ontvang en hem open via het shortcut menu, opent ie een oude SMS (die daarvoor gekomen is). Wie is dit nog meer opgevallen?
Als ik een nieuwe SMS ontvang en hem open via het shortcut menu, opent ie een oude SMS (die daarvoor gekomen is). Wie is dit nog meer opgevallen?
@Dani86
Heb de update nu ook en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Een andere Bug in R1DA032 die ik tegenkwam is dat ik geen mp3's meer kan downloaden rechtstreeks met de telefoon. Eerder is me dat wel eens gelukt.
Nu als ik de downloadlink probeer te openen slaat hij bijna direct een leeg mp3 bestand op, wat niet af te spelen is. Meer mensen dit probleem en is er een oplossing?
Heb al wel in m'n instellingen zitten graven maar kan daar eigenlijk niets in vinden.
Verder is die update wel super!
Heb de update nu ook en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Een andere Bug in R1DA032 die ik tegenkwam is dat ik geen mp3's meer kan downloaden rechtstreeks met de telefoon. Eerder is me dat wel eens gelukt.
Nu als ik de downloadlink probeer te openen slaat hij bijna direct een leeg mp3 bestand op, wat niet af te spelen is. Meer mensen dit probleem en is er een oplossing?
Heb al wel in m'n instellingen zitten graven maar kan daar eigenlijk niets in vinden.
Verder is die update wel super!
Klopt, 1209-4774 heeft dit niet, 1214-7311 wel!PatrickG schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:36:
Na het unbranden heb ik 1209-4774, en geen sms conversation style optie...
Oke, is dat ook gewoon R1BA032?marcoappels schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:44:
[...]
Klopt, 1209-4774 heeft dit niet, 1214-7311 wel!
Verwacht jij dat 1209-4774 wel een update hiervan krijgt of moet ik dan echt weer andere firmware erop zetten?
En kan het dan kwaad om nu weer de telefoon te flashen en de .xml met de 1214-7311 erop te zetten? Dan ga ik dat gewoon doen
EDIT: Ik heb er nu 1214-7311 opstaan, maar nog geen wayfinder 8
[ Voor 26% gewijzigd door PatrickG op 15-03-2009 16:12 ]
Sinds gisteren hoor ik niets uit de speaker meer als mensen bellen en ik heb de indruk dat ze mij ook niet meer horen. Ik kan echter wel het gesprek volgen als ik mijn luidspreker aanzet (niet zo handig want dan kan iedereen meeluisteren...). Ik heb al een masterreset van de software gedaan. Heeft niets uitgemaakt.
Ik vind het vreemd want er is niets gebeurd met mijn gsm die aanleiding zou kunnen gegeven hebben zoals laten vallen of vochtigheid enz. Ik ga ervan uit dat ik hem binnen zal moeten brengen maar wilde toch nog even vragen als niemand van jullie hier meer ervaring mee heeft?
Ik vind het vreemd want er is niets gebeurd met mijn gsm die aanleiding zou kunnen gegeven hebben zoals laten vallen of vochtigheid enz. Ik ga ervan uit dat ik hem binnen zal moeten brengen maar wilde toch nog even vragen als niemand van jullie hier meer ervaring mee heeft?
Het is wayfinder 7, build 8...PatrickG schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:03:
[...]
EDIT: Ik heb er nu 1214-7311 opstaan, maar nog geen wayfinder 8, wel sms conversation
Het schijnt een hardware bug te zijn die voorkomt bij sommige C905's.lowlow schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:57:
Sinds gisteren hoor ik niets uit de speaker meer als mensen bellen en ik heb de indruk dat ze mij ook niet meer horen. Ik kan echter wel het gesprek volgen als ik mijn luidspreker aanzet (niet zo handig want dan kan iedereen meeluisteren...). Ik heb al een masterreset van de software gedaan. Heeft niets uitgemaakt.
is het trouwens al iemand gelukt om de walkmate software te draaien? bij mij gebeurt er niets als ik die in de achtergrond plaats. De sensor werkt overigens wel is opera/mediascherm.
edit:
nevermind, blijkbaar duurt het even voordat de stappen beginnen te tellen
Dus: applicaties, walkmate: opties kiezen (linker softkey), Als achtergrond. Na een aantal minuutjes begint het oplopen
nevermind, blijkbaar duurt het even voordat de stappen beginnen te tellen
Dus: applicaties, walkmate: opties kiezen (linker softkey), Als achtergrond. Na een aantal minuutjes begint het oplopen
[ Voor 10% gewijzigd door vanThijs op 16-03-2009 22:21 ]
Ik heb dit prachtige toestel nu ook sinds enkele dagen. De keuze voor dit toestel kwam vooral vanwege de camera maar ook mede door het design. Tevens werkt hij zeer prettig en snel. Wat ik wel handig aan dit toestel vind is dat ik niet altijd een goede cam op zak heb maar nu met deze telefoon kan ik toch nog even snel een leuk plaatje schieten. Het mag dan misschien verre van spiegel reflex camera foto's zijn maar je moet toegeven dat het simpele telefoon lensje toch aardige foto's kan nemen. De afgelopen dagen heb ik al heel wat foto's ermee gemaakt.
Alleen de video opnames vind ik vrij matig. De frame rate is fantastisch maar de resolutie van 320x240 is niet bepaald vol details en ook de bitrate is wat aan de lage kant waardoor het beeld een beetje pixelig wordt bij bewegingen. Ik heb al betere telefoon cam video opnames gezien maar opzich is het wel ok. Mijn vorige telefoon gaven veel slechter beeld met een fps van 10 of minder. Dus wat dat betreft ben ik daar ook wel een beetje mee erop vooruit gegaan.
Nu nog maar eens kijken wat voor leuks er allemaal beschikbaar is voor de GPS functie. Ik zal straks dit topic eens goed doorneuzen voor wat handige info. Ik zou wel iets willen waarmee ik zowel in Nederland als in Duitsland kan navigeren. Maar goed, ik zal zo is even wat verder zoeken naar de mogelijkheden.
Pics van mijn C905:

Hier een foto die ik met het toestel zelf heb gemaakt:

klikbaar.
So far so good
Alleen de video opnames vind ik vrij matig. De frame rate is fantastisch maar de resolutie van 320x240 is niet bepaald vol details en ook de bitrate is wat aan de lage kant waardoor het beeld een beetje pixelig wordt bij bewegingen. Ik heb al betere telefoon cam video opnames gezien maar opzich is het wel ok. Mijn vorige telefoon gaven veel slechter beeld met een fps van 10 of minder. Dus wat dat betreft ben ik daar ook wel een beetje mee erop vooruit gegaan.
Nu nog maar eens kijken wat voor leuks er allemaal beschikbaar is voor de GPS functie. Ik zal straks dit topic eens goed doorneuzen voor wat handige info. Ik zou wel iets willen waarmee ik zowel in Nederland als in Duitsland kan navigeren. Maar goed, ik zal zo is even wat verder zoeken naar de mogelijkheden.
Pics van mijn C905:

Hier een foto die ik met het toestel zelf heb gemaakt:

klikbaar.
So far so good
GTA VI - All aboard the hype train!!
Nee hoor, het is Wayfinder 8.1.13. Kijk maar onder 'Opties', 'Over Wayfinder'!
Verwijderd
Heren,
Ik heb geprobeerd om mijn hotmail-account te koppelen met de telefoon maar hij kan de server niet vinden.
Heb de volgende instellingen gebruikt:
POP server: pop3.live.com (Port 995)
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com (Port 25)
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes
Is het bij iemand wel gelukt?
Ik heb geprobeerd om mijn hotmail-account te koppelen met de telefoon maar hij kan de server niet vinden.
POP SSL required? Yes
TLS/SSL required? Yes
Ah, inderdaad... Ik dacht dat ik eerder V7 build 8 had zien staan... Foutje...marcoappels schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:43:
[...]
Nee hoor, het is Wayfinder 8.1.13. Kijk maar onder 'Opties', 'Over Wayfinder'!
Overigens; heeft iedereen er last van dat er gezeurd wordt over het registreren van het programma, en het aanschaffen van kaartmateriaal? Beetje storend voor een programma wat met een -dure- telefoon wordt meegeleverd...
Volgens mij is een een trial programma voor 90 dagen, dus zo onlogisch is het niet. Tip: download Nav4All, gratis en werkt prima!MikeyMan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:18:
[...]
Ah, inderdaad... Ik dacht dat ik eerder V7 build 8 had zien staan... Foutje...
Overigens; heeft iedereen er last van dat er gezeurd wordt over het registreren van het programma, en het aanschaffen van kaartmateriaal? Beetje storend voor een programma wat met een -dure- telefoon wordt meegeleverd...
@ Sir Hendro
Hoofddorp 4meren?
Hoofddorp 4meren?
Mjah, maar geen kaart, dus dat is af en toe in de stad wat onoverzichtelijk...marcoappels schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:27:
[...]
Volgens mij is een een trial programma voor 90 dagen, dus zo onlogisch is het niet. Tip: download Nav4All, gratis en werkt prima!
Dat is helemaal juist
GTA VI - All aboard the hype train!!
Hotmail wordt helemaal niet ondersteund naar mijn weten.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:10:
Heren,
POP SSL required? Yes
TLS/SSL required? Yes
Hotmail werkt prima bij mij.
pop3
Type verbinding : POP3
Serveradres: pop3.live.com
Gebruikersnaam: (je email)
Wachtwoord: (je wachtwoord)
Versleuteling: SSL
Poort: 995
smtp
Serveradres: smtp.live.com
SMTP-Verificatie: Ingeschakeld
Versleuteling: TSL
Poort: 25
pop3
Type verbinding : POP3
Serveradres: pop3.live.com
Versleuteling: SSL
Poort: 995
smtp
Serveradres: smtp.live.com
SMTP-Verificatie: Ingeschakeld
Versleuteling: TSL
Poort: 25
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
float's mobile agent? Moet het mee lukken, lijkt me...
Hallo mensen,
ik heb in dit topic gezocht naar info over navigatie, maar het enige wat ik begreep was dat wayfinder werkt op de C905, maar is daar nu wel of niet internet voor nodig? Bedankt!
ik heb in dit topic gezocht naar info over navigatie, maar het enige wat ik begreep was dat wayfinder werkt op de C905, maar is daar nu wel of niet internet voor nodig? Bedankt!
Dat is pas enkele malen in dit topic voorbij gekomen, dus eigenlijk zou ik zeggen; probeer het nog eens...
Hint: Data
Hint: Data
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2009 15:20 ]
Let op:
Dit topic gaat over het toestel, niet over de webshops waar dit toestel verkocht zal worden of wanneer ze hem kunnen leveren.
Berichten over abonnementen en/of levertijden kunnen in [ABO] SonyEricsson C905 levertijden en abonnementen topic
Dit topic gaat over het toestel, niet over de webshops waar dit toestel verkocht zal worden of wanneer ze hem kunnen leveren.
Berichten over abonnementen en/of levertijden kunnen in [ABO] SonyEricsson C905 levertijden en abonnementen topic