Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@Naes. Hoe doe je je telefoon vinden met een PS3? Ik probeer het via bluetooth maar dan gebeurt er niks.
Ik wil het wel ff proberen namelijk
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Verwijderd
Nu staat DLNA aan en zou je PS3 de telefoon moeten vinden (op je XMB naar foto of muziek gaan en dan voor "Media Server zoeken" kiezen)
Bedankt voor het helpen!
Dus jij bent zo'n wannabe'r met je 8MP camera op je mobielDani86 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:18:
De camera was voor mij 1 van de factoren om de C905 te nemen.
Maar als je een G705 wilt, waarom de moeite nemen om in dit topic te posten/je gelijk te halen.
Voor de rest post ik in dit topic, omdat ik 't een interessante telefoon vind qua specs.
Als er dan wordt gevraagd waarom ik de G705 zie als 't 'kleine broertje' verwoord ik dat netjes PUNT
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Nee hoor Dani, zodra je de functie weer uitschakelt is er niks aan de hand!
Dus je kan het gerust even proberen als je wilt
Alvast bedankt
Met alle respect de G705 is geen Cybershot telefoon en het G type is op een ander marktaandeel gericht als het C type (overigens gaan die vergelijkingen die je maakt op voor meer telefoons van SECLB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:54:
[...]
Dus jij bent zo'n wannabe'r met je 8MP camera op je mobiel![]()
Voor de rest post ik in dit topic, omdat ik 't een interessante telefoon vind qua specs.
Als er dan wordt gevraagd waarom ik de G705 zie als 't 'kleine broertje' verwoord ik dat netjes PUNT
Maar ik begrijp je wel je probeert een beetje aandacht te vragen voor een minder populair type telefoon, ook gedaan met mijn huidige telefoon de Samsung SGH-E780 die bijna niemand heeft
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En nu houd ik erover op en ga ik gewoon dit topicje volgen
Hier kan je je er verder over in lezen wat betreft CCD en MP.
Een Canon EOS300 of 10D (6.3MP) zal betere foto's maken dan een C905 met kleinere CCD.
Dit klopt inderdaad, maar het is niet zo dat de c905 brakke foto's maakt. Aangezien ik niet veel meer hoef dan wat leuke foto's in de discotheek, van locaties of ander amateurwerk maakt het mij niet zo heel veel uit. Maar met 3,2 mp (die je anders hebt), maak je zoiezo niet snel fantastische foto's. Aangezien ik ze nog wel eens op mn pc lcd wil gebruiken als achtergrond (1680x1050) heb ik dan niet zulke mooie foto's als dat met de c905 is. Bovendien heeft deze een fatsoenlijke flitser en een heleboel features en instellingen dat je er toch hele mooie foto's mee kunt maken.DaMarcus schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:52:
En 8MP zal wereldkwaliteit opleveren met zo'n CCD? Het aantal MP heeft te maken met de grootte van de foto, niet zozeer met de kwaliteit.
Hier kan je je er verder over in lezen wat betreft CCD en MP.
Een Canon EOS300 of 10D (6.3MP) zal betere foto's maken dan een C905 met kleinere CCD.
Het is inderdaad geen professioneel toestel of uberhaupt een camera uit een normaal fototoestel, maar voor een telefoon zijn ze geweldig en als je ze zou vergelijken met andere camera's (die verder niet kunnen bellen, smssen, internetten) komt deze toch erg goed uit de vergelijking. Het is ook niet raar dat de reviews toch best goed zijn te noemen op internet.
Tevens blaat je weer over het MP verhaal icm je WSXGA+ resolutie
[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 28-11-2008 14:53 ]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Ehm, ja daar heb ik hem voor gekochtCLB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:27:
[...]
[...]
@ Jeffrey88: Oja 3,2MP is slechter dan 8,1MP en 'n Xenon flitser tsjaa... daar koop je 'n telefoon voor
Ik vind 'm zeker wel vergelijkbaar en door z'n afmetingen en gewicht, vind ik 'm nog beter ook dan die C905
Het gaat hem niet om de mp, deze telefoon heeft gewoon een significante verbetering van de lens gekregen.CLB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:27
@ Jeffrey88: Oja 3,2MP is slechter dan 8,1MP en 'n Xenon flitser tsjaa... daar koop je 'n telefoon voor
Het is gewoon dat er sinds de k800/810 geen goede opvolger is uitgekomen. De k850 leverde nauwelijks betere foto's op, en de c902 leverde veel in door onder andere geen Xenon flits te hebben.
De Xenon flitser is van groot belang. Een led flitsje produceert amper goed foto licht, een Xenon licht produceert de zelfde flits als een digitale camera dus goede belichting in donkere plaatsen.
Pas met de c905 is er weer een SE telefoon opgestaan met een sterk verbeterde lens, Dast het 8mp schiet is een leuke extra maar ik persoonlijk ga het waarschijnlijk toch instellen op 5mp omdat dat al groot genoeg is.
Tuurlijk maakt een echte camera voorlopig nog betere foto's. Maar de kans dat je een redelijk goede camera telefoon bij de hand hebt voor als er iets onverwachts gebeurt wat je zeker op de foto wilt hebben is aanzienlijk groter dan dat je toevallig uit je broekzak je fotocamera tevoorschijn tovert.DaMarcus schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:52:
En 8MP zal wereldkwaliteit opleveren met zo'n CCD? Het aantal MP heeft te maken met de grootte van de foto, niet zozeer met de kwaliteit.
Verwijderd
Na wat uitvoerig testen kan ik zeggen dat het probleem alleen maar voorkomt op mijn eigen netwerk.
Ik weet niet welke instelling er voor zorgt dat de telefoon zo reageert.
Ik heb zelf een Linksys WRT610N i.c.m WPA-Personal kan iemand voor mij kijken of ze dezelfde problemen hebben, en dan aangeven welke router je gebruikt ?
bvd
Verwijderd
Ja ik vind het opzich wel prettig browsen. Je bestuurt een muiscursor met je Dpad. En de webpagina draait automatisch op je scherm, als jeje telefoon draait, en in landscape mode is het scherm wel groot genoeg. Sommige website voor desktops worden alleen niet helemaal goed weergegeven.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:26:
Nu ik min of meer overtuigd ben dat smsen met de C905 op den duur vertrouwd zal raken heb ik nog 1 vraag. Ik ben van plan om een internet abonnement erbij te nemen en ik heb hierbij de volgende vraag. Is het browsen met de C905 prettig? Worden de websites redelijk weergegeven en is het gebruiksvriendelijk?
Het onbeperkte internet is zeker relaxt voor de navigatie. Dan hoef jeje geen zorgen te maken over datakosten. Waar ik achter kwam is dat je bij Hi eindeloos wel streamingskosten betaalt. Maar opzich valt dit wel mee, want ik heb behoorlijk veel youtube filmpjes gekeken, en ik zit nu op 67ct
Ik kan ik je ebuddy wel aanraden. Gewoon chatten met je MSN contacts als je in de trein zit ofzo.
Verwijderd
Ik heb de bestelling voor de C905 inmiddels geplaatst. De medewerker van de klantenservice vertelde mij dat er woensdag weer nieuwe toestellen binnen komen. Eind deze week heb ik hem dus waarschijnlijk in bezit. Ik ben benieuwd!
Verwijderd
vreemd dat je bij hi moet betalen voor streaming, staat toch echt niets van in de voorwaarden op de website.Dani86 schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:44:
[...]
Het onbeperkte internet is zeker relaxt voor de navigatie. Dan hoef jeje geen zorgen te maken over datakosten. Waar ik achter kwam is dat je bij Hi eindeloos wel streamingskosten betaalt. Maar opzich valt dit wel mee, want ik heb behoorlijk veel youtube filmpjes gekeken, en ik zit nu op 67ct
Ik kan ik je ebuddy wel aanraden. Gewoon chatten met je MSN contacts als je in de trein zit ofzo.
Op de site van Hi staat bij internet op je mobiel:Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:30:
[...]
vreemd dat je bij hi moet betalen voor streaming, staat toch echt niets van in de voorwaarden op de website.
Streaming
In een Eindeloos Online bundel zit geen streaming inbegrepen.
Voor streaming betaal je €0,25 per mb. Dit bedrag geldt alleen als je een Eindeloos Online bundel hebt.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ja, gaat prima.freddifish schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:30:
ik heb nog geen C905, maar kun je met de GPS ook je snelheid meten, lijkt me wel geinig in de trein.
Dan hoop ik dat ik straks ook 20 km/h kan wandelenDani86 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:37:
Ja dat kan idd, laatst ging de trein bijna 140 km/h. Wist niet eens dat ze 140 reden in Nederland.
Ja, als het goed is gaat dat automatisch.bram1984 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:14:
Ik heb 't nog niet echt gebruikt, maar als ik GPS inschakel, en vervolgens Google Maps opstart, krijg ik alleen de vrij onnauwkeurige aGPS locatie te zien, die er soms wel 5 km naast zit. Geen satellietje met groene golven dus, die een fix moet maken. Moet ik langer wachten?
Ja maar het duurt idd wel een behoorlijk tijdje. Bij mij wel tot 5 minuten.bram1984 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:14:
Ik heb 't nog niet echt gebruikt, maar als ik GPS inschakel, en vervolgens Google Maps opstart, krijg ik alleen de vrij onnauwkeurige aGPS locatie te zien, die er soms wel 5 km naast zit. Geen satellietje met groene golven dus, die een fix moet maken. Moet ik langer wachten?
In eerste instantie bepaald googlemaps je locatie door middel van mobiele zend palen. Tussentijd is je gps aan het zoeken naar satellieten. De duur hiervan hangt af van je locatie.Rem_co schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:36:
[...]
Ja maar het duurt idd wel een behoorlijk tijdje. Bij mij wel tot 5 minuten.
Ik heb gister weer een nieuwe firmware update gedaan. Kon echter nergens vinden wat de verbeteringen waren. Het enige wat ik zelf heb kunnen vinden is dat het bekijken van foto's sneller gaat.
Maar is dat dan alleen voor vodafone nederland? Als ik op seusers.com kijk bij de firmwares, http://www.seusers.com/forum/local_links.php?catid=1098 , zie ik bij de R1BA038 een main_vodafone firmware en een vfe-live-a voor de regio(oa talen) staan. Deze twee zouden als het goed is voor een vodafone nederland flash moeten zijn, tenminste normaal gesproken wel(een main_vodafone en vfe-live-a firmware). Bij de R1BA042 is er wel een main_vodafone firmware, maar geen vfe-live-a.
Ik heb namelijk de R1BA038 versies gedownload, alleen XS++ 3.1 herkent de telefoon nog niet en kan dus niet flashen.
Verwijderd
Hoe kan je zien of ze er mee geknoeid hebben? Heb je dan een totaal andere firmware naam, voda043 ofzo?
Verwijderd
Ik heb via HI een eindeloos online bundel en probeer nu een email met een bijlage van +/- 1 MB te verzenden via email. Dit duurt ongelooflijk lang en krijg hem niet verzonden. Via Wifi geprobeerd en via 3G. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen, zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Vraag 2:
Verder zag ik dat de C905 HSDPA ondersteund. Echter als ik verbinding ga maken, krijg ik te zien dat ie verbinding maakt met 2G/3G. Waar kan ik de HSDPA instellen, ik zie dit nergens terug?
Als ik via 3G online ga, zie ik af en toe een "H" linksboven in het scherm.
Weinig kritiek die ik er op kan geven zijn, zoals eerder al aangegeven beetje zwaar en groot en de sms toetsen staan een heel klein beetje te dicht op elkaar, maar vind het toch nog handiger als op mijn iphone 3G, vorig toestel.
2 vraagjes
- Mijn batterij is redelijk snel leeg, ik heb geen 3G abonnement dus alles staat uitgeschakeld (wifi, 3G, gps) maar toch heb ik permanent zo'n 'H' staan op mijn scherm. Waarom staat die daar en kan het zijn dat dit te maken heeft met het toch redelijk snel leeg raken vd batterij? Helderheid staat trouwens op het minimum
- Ook vroeg ik mij als er iets gedaan kan worden aan het feit dat net alles via 3G moet gebeuren (?) als je bvb een firmware update wilt doen en ik zit zelfs op mijn wifi netwerk vraagt hij nog om een 3G verbinding te maken. Domme C905! Alsook zijn de gps en vele andere functionaliteiten niet beschikbaar zonder 3G, ook al zit je op wifi!
Voor de geïnteresseerden, heb al heel wat foto's genomen in verschillende omstandigheden, de foto's zijn soms heel goed, soms wat minder. Hangt ook veel af van de fotograaf. Je moet hem de tijd geven om scherp te stellen. De cybershot software is zeer volledig en gebruiksvriendelijk. En de xenon flits doet goed zijn werk (maar kan niet zo goed overweg met rook..) Maar de foto's zijn over het algemeen impressive. Zeker een aan te raden toestel. Beter dan iphone 3G!
[ Voor 3% gewijzigd door lowlow op 09-12-2008 00:22 ]
Gelukkig is die daar totaal niet mee te vergelijkenlowlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:20:
Zeker een aan te raden toestel. Beter dan iphone 3G!

Ik kan alleen zeggen dat ik liever sms of bel met de C905, en dat blijft nog altijd het hoofddoel van zo'n toestel, genaamd gsm.
1:lowlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:20:
*verhaal*
2 vraagjes
1
Mijn batterij is redelijk snel leeg, ik heb geen 3G abonnement dus alles staat uitgeschakeld (wifi, 3G, gps) maar toch heb ik permanent zo'n 'H' staan op mijn scherm. Waarom staat die daar en kan het zijn dat dit te maken heeft met het toch redelijk snel leeg raken vd batterij? Helderheid staat trouwens op het minimum
2
Ook vroeg ik mij als er iets gedaan kan worden aan het feit dat net alles via 3G moet gebeuren (?) als je bvb een firmware update wilt doen en ik zit zelfs op mijn wifi netwerk vraagt hij nog om een 3G verbinding te maken. Domme C905! Alsook zijn de gps en vele andere functionaliteiten niet beschikbaar zonder 3G, ook al zit je op wifi!
Menu>Instellingen>Verbindingen>Mobiele Netwerken>GSM-/3G-Netwerken>
Kies: Alleen GSM.
Dit scheelt alleen marginaal in het energieverbruik, een telefoon belt ook over het 3G netwerk, en je kan hierdoor minder bereik hebben. (correct me if i'm wrong)
2:
Dat klopt, dat is ook bestwel een minpunt.
Beter dan iphone 3G!

Mja, zo kun je alles wel vergelijken. Feit is wel dat beide telefoons op bijzonder veel punten van elkaar verschillen en dat een keuze tussen die twee puur gebaseerd is op persoonlijke voorkeuren. Dat jij dus zegt dat je de C905 beter vindt is dus ook behoorlijk nietszeggend, al zal het voor jou persoonlijk best de waarheid zijn.lowlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:25:
Tja steek er een 8GB geheugenkaart in en waarom zou deze niet te vergelijken zijn? Trouwens een toestel moet niet exact hetzelfde zijn om 'vergelijkbaar' te kunnen zijn...
Ik kan alleen zeggen dat ik liever sms of bel met de C905, en dat blijft nog altijd het hoofddoel van zo'n toestel, genaamd gsm.
Ik zou het niet weten, denk eerder dat ik compleet geen gebruik maak van 3G. Bedankt voor de tip, de 'H' is weg..!Dani86 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:26:
[...]
1:
Menu>Instellingen>Verbindingen>Mobiele Netwerken>GSM-/3G-Netwerken>
Kies: Alleen GSM.
Dit scheelt alleen marginaal in het energieverbruik, een telefoon belt ook over het 3G netwerk, en je kan hierdoor minder bereik hebben. (correct me if i'm wrong)
[ Voor 14% gewijzigd door lowlow op 09-12-2008 00:57 ]
Ik begrijp niet goed wat je hier komt zoeken als met dergelijk anti-C905 gedachtegoed. Mijn ervaring: mensen die over hun moeder beginnen hebben een probleem... en zijn meestal 14 jaarCLB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:28:
M'n moeders Nokia 6300 heeft ook 'n geheugenkaart...![]()
Trouwens bij ons (België) is het CLB algemeen gekend als Centra voor Leerlingenbegeleiding, toeval?!!
link
Je hebt gelijk het is zeker persoonlijk. En dat kan misschien net aan het feit liggen dat ik een jaar een iPhone gehad heb (2G en 3G) ik de 2G op bepaalde vlakken beter vond trouwens en dat ik dat smooth & touchy gedoe een beetje beu was en bijgevolg blij ben om een old school gsm te hebben met toetsen en 'gewone' snelle menu's. En waar je bvb ook 100 functies hebt om de camera in te stellen, in tegenstelling tot één bij de iPhone. Misschien ook door het feit dat ik het leuk vind om foto's te nemen, wat vrij evident, de doorslaggevende factor is waarom je de voorkeur zou kunnen hebben voor een SE C905.RoD schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:28:
[...]
Mja, zo kun je alles wel vergelijken. Feit is wel dat beide telefoons op bijzonder veel punten van elkaar verschillen en dat een keuze tussen die twee puur gebaseerd is op persoonlijke voorkeuren. Dat jij dus zegt dat je de C905 beter vindt is dus ook behoorlijk nietszeggend, al zal het voor jou persoonlijk best de waarheid zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door lowlow op 09-12-2008 01:15 ]
Ik denk eerder dat CLB met zijn reactie bedoelde dat niet elke GSM vergelijkbaar is met de iPhone, zelfs met een geheugenkaart van 8 GB erin. Als jij daar anti-C905 gedachtegoed in ziet dan zou ik toch maar eens gaan kijken voor een (betere)lowlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:39:
[...]
Ik begrijp niet goed wat je hier komt zoeken als met dergelijk anti-C905 gedachtegoed. Mijn ervaring: mensen die over hun moeder beginnen hebben een probleem... en zijn meestal 14 jaar
Trouwens bij ons (België) is het CLB algemeen gekend als Centra voor Leerlingenbegeleiding, toeval?!!
link
Verwijderd
Ik had mijn SMTP instellingen niet helemaal goed staan, werkt nu via Wifi ieg perfect!Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:02:
Vraag 1:
Ik heb via HI een eindeloos online bundel en probeer nu een email met een bijlage van +/- 1 MB te verzenden via email. Dit duurt ongelooflijk lang en krijg hem niet verzonden. Via Wifi geprobeerd en via 3G. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen, zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Back ontopic. Volgende week heb ik genoeg tijd om een nieuwe startpost te maken.
Je zegt alleen niet hoe lang je met de batterij doet!lowlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:20:
Ik heb de C905 nu al 3 weken en ben er zeer tevreden van.
Weinig kritiek die ik er op kan geven zijn, zoals eerder al aangegeven beetje zwaar en groot en de sms toetsen staan een heel klein beetje te dicht op elkaar, maar vind het toch nog handiger als op mijn iphone 3G, vorig toestel.
2 vraagjes
- Mijn batterij is redelijk snel leeg, ik heb geen 3G abonnement dus alles staat uitgeschakeld (wifi, 3G, gps) maar toch heb ik permanent zo'n 'H' staan op mijn scherm. Waarom staat die daar en kan het zijn dat dit te maken heeft met het toch redelijk snel leeg raken vd batterij? Helderheid staat trouwens op het minimum
- Ook vroeg ik mij als er iets gedaan kan worden aan het feit dat net alles via 3G moet gebeuren (?) als je bvb een firmware update wilt doen en ik zit zelfs op mijn wifi netwerk vraagt hij nog om een 3G verbinding te maken. Domme C905! Alsook zijn de gps en vele andere functionaliteiten niet beschikbaar zonder 3G, ook al zit je op wifi!
Voor de geïnteresseerden, heb al heel wat foto's genomen in verschillende omstandigheden, de foto's zijn soms heel goed, soms wat minder. Hangt ook veel af van de fotograaf. Je moet hem de tijd geven om scherp te stellen. De cybershot software is zeer volledig en gebruiksvriendelijk. En de xenon flits doet goed zijn werk (maar kan niet zo goed overweg met rook..) Maar de foto's zijn over het algemeen impressive. Zeker een aan te raden toestel. Beter dan iphone 3G!
Ik doe er ongeveer twee dagen mee, en als ik helemaal niets gebruik (behalve bellen + sms' en) red ik 3/4 dagen wel denk ik. Alleen hang ik 'm sowieso om de twee dagen aan de lader, om te voorkomen dat ie midden op de dag leeg is. Volgens mij is dit bij alle gsm's zo, 2/3 dagen.
Ik ben helemaal niet anti-C905, prachtig device..lowlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:39:
[...]
Ik begrijp niet goed wat je hier komt zoeken als met dergelijk anti-C905 gedachtegoed.
Maar even kort door de bocht stellen: 'C905 is beter dan 'n iPhone 3G'
zonder voor de rest alles te nuanceren gaat me toch wat te ver
'Ja onze auto is beter dan die van de buren'

Dus ik heb 'n probleem? Okee bedanktMijn ervaring: mensen die over hun moeder beginnen hebben een probleem...
Op de man spelen, dat is goed van je, ga maar door...en zijn meestal 14 jaar
Gelukkig geef ik geen reet om Belgie, dus dat scheeltTrouwens bij ons (België) is het CLB algemeen gekend als Centra voor Leerlingenbegeleiding, toeval?!!
link
Dat zijn nou eens antwoorden die ik wil lezen! Enige uitleg waarom C905 beter is, is wel handig namelijk[...]
Je hebt gelijk het is zeker persoonlijk. En dat kan misschien net aan het feit liggen dat ik een jaar een iPhone gehad heb (2G en 3G) ik de 2G op bepaalde vlakken beter vond trouwens en dat ik dat smooth & touchy gedoe een beetje beu was en bijgevolg blij ben om een old school gsm te hebben met toetsen en 'gewone' snelle menu's. En waar je bvb ook 100 functies hebt om de camera in te stellen, in tegenstelling tot één bij de iPhone. Misschien ook door het feit dat ik het leuk vind om foto's te nemen, wat vrij evident, de doorslaggevende factor is waarom je de voorkeur zou kunnen hebben voor een SE C905.

CLB dude... Spreek me gewoon aan met CLB, zoals ik heet?Dani86 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:10:
Dit is niet de eerste keer dat die CLB dude kritiek komt leveren op de C905.
Inderdaad! Want dingen die ik niet kan betalen ga ik bashen hier op GoTHij kon hem kennelijk niet betalen ofzo, want anders houdt hij wel een keertje op, maargoed.

Doe je ding Dani86 dudeBack ontopic. Volgende week heb ik genoeg tijd om een nieuwe startpost te maken.

Gelukkig zijn er al 500 posts gemaakt in jullie prachtige C905-fanboy topic,
en hoeft er nog lang geen nieuwe TS te worden aangemaakt, maar ja fanboy dat je bent...
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 09-12-2008 14:23 ]
Verwijderd
met firmware versie R1BA042, de nieuwste dus.
maar alsnog kan ik niks met mijn GPS, als ik buiten een tijd w8 ziet hij er hoogstens 3 en er gebeurd verder niks.
is het mogelijk om 038 alsnog erop te zetten ?
Ik heb 't toestel sinds 22 november, erg snel dus. Ik wacht het nog even af, maar als het erger wordt, gaat ie mooi terug naar SE.
Ben wel blij met het scherm zelf. Deze glimt nog prachtig, en gelukkig geen stof onder de display.
Zijn er mensen die dit toestel al langer hebben, en nog geen krasjes op het toetsenbord hebben?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Er is een 'i' versie. Als in internationaal. En dan is er nog een C905c als in china.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ik heb de C905 sinds 31 oktober en heb nog geen enkel krasje. Niet op het display en ook niet op mijn toetsenbord.bram1984 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:26:
Tot mijn schrik heb ook ik zojuist lichte krasjes op mijn toetsenbord opgemerkt.
Ik heb 't toestel sinds 22 november, erg snel dus. Ik wacht het nog even af, maar als het erger wordt, gaat ie mooi terug naar SE.
Ben wel blij met het scherm zelf. Deze glimt nog prachtig, en gelukkig geen stof onder de display.
Zijn er mensen die dit toestel al langer hebben, en nog geen krasjes op het toetsenbord hebben?
Mijn zoon heeft ook de C905 en ik merk wel dat die wat stroever schuift en volgens mij ook wat lichte krasje op zijn toetsenbord vertoont.
Ik herinner mij wel zojuist dat mijn vriendin zich vorige week in haar slaap omdraaide, en dat ze met haar hand vrij hard op de telefoon terecht kwam, en dat ie vervolgens open ging. Kán een oorzaak zijn, aangezien ik niet het idee heb dat 't erger wordt.
Vind het alleen zo klote om 'm terug te brengen, ben je 'm gelijk minimaal 4 weken kwijt.
Een leen-C905 zal er wel niet in zitten..

Werk zelf in de elektro retail, en daar staat voor een reparatie zegmaar 4 tot 6 weken.
Ik heb ook bij een elektronicazaak gewerkt, dingen RMA sturen duurde meestal wel lang, maar die werden naar Taiwan gestuurd ( Acer meuk enzo ).
[ Voor 28% gewijzigd door Dani86 op 10-12-2008 23:24 ]
Ik doe er 3 volle dagen mee, normaal gebruik, maar dan ook met alles uitgeschakeld. Of je 3G netwerken in- of uitschakelt, het maakt echt geen bal uit. Heb het maar terug aangezet omdat het evt het bereik ietwat kan verbeteren.bram1984 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:23:
[...]
Je zegt alleen niet hoe lang je met de batterij doet!
Ik doe er ongeveer twee dagen mee, en als ik helemaal niets gebruik (behalve bellen + sms' en) red ik 3/4 dagen wel denk ik. Alleen hang ik 'm sowieso om de twee dagen aan de lader, om te voorkomen dat ie midden op de dag leeg is. Volgens mij is dit bij alle gsm's zo, 2/3 dagen.
Vroeg mij trouwens af als er adapters bestaan naar 3,5mm audio uitgang want heb gisteren gemerkt, toen ik er een paar uur naar moest luisteren dat die standaard oortjes echt te wensen over laten! Ze passen totaal niet in mijn OORSCHELPEN... Ook gaan ze niet echt luid.
PS, @CLB, hypothetische situatie: als jij met een Mercedes CL63 AMG rijdt en je buur rijdt met een Peugeot 306 (die om de 2 maand naar de garage moet voor pannes), kun je toch perfect zeggen "Onze auto is beter dan die van de buren" ?!
Die bestaan wel ja! Zijn via Marktplaats/ eBay gewoon te koop!lowlow schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:00:
Vroeg mij trouwens af als er adapters bestaan naar 3,5mm audio uitgang want heb gisteren gemerkt, toen ik er een paar uur naar moest luisteren dat die standaard oortjes echt te wensen over laten! Ze passen totaal niet in mijn OORSCHELPEN... Ook gaan ze niet echt luid.
Zoek even op SonyEricsson to 3,5mm plug!
Ginz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:23:
Zo, we zijn klaar met het gezeur tegen over elkaar....
Verder over de prachtige/klote* SonyEricsson C905i
*doorhalen wat niet voor u van toepassing is
[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 11-12-2008 16:03 ]
Bij de Mediamarkt hebben ze ze ook gehad. Weet niet of het nog steeds is (zou ff moeten kijken), maar de kans is wel groot. Trouwens niet alleen voor SE, maar ook motorola, samsung en nokia.CLB schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:02:
[...]
Die bestaan wel ja! Zijn via Marktplaats/ eBay gewoon te koop!
Zoek even op SonyEricsson to 3,5mm plug!
[...]
Passen deze ? http://cgi.benl.ebay.be/3...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Er staat bij 'voor 750i 800i en 850i' maar het zien er hetzelfde aansluitingen uit als de C905? Compatibel?
[ Voor 89% gewijzigd door lowlow op 11-12-2008 20:33 ]
Bij mij pasten ze ook niet. Echt geen fijne oordopjes.lowlow schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:00:
[...]
Ik heb voor 13,95 de HPM-70 headset besteld. Die passen heel goed in mijn oren en lijken ook een stuk luider. Tevens zit daar een adapter op 3,5mm jack. 3 vliegen in 1 klap dus
Zo te zien wel, al herken ik de leverancier niet. Maar goed, lijkt wel veel op wat ik nu heb ja.lowlow schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:29:
Thanks;
Passen deze ? http://cgi.benl.ebay.be/3...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Er staat bij 'voor 750i 800i en 850i' maar het zien er hetzelfde aansluitingen uit als de C905? Compatibel?
Ik heb trouwens mijn Sony oordoppen erop aangesloten.

Er goed en vol geluid, met goede bass erin. Gebruik ze al een aantal jaar (wel enkele keren vervangen though ivm kapot getrokken kabels) en ze bevallen prima.
Verwijderd
nu wil ik dus weten of je op deze telefoon msn-functie heb, je (hot)mail kan checken en navigatie er op kan zetten. dus zit er een ingebouwde gps ontvanger in??????? en is er ook mogelijkheid om leuke programma's op de telefoon te zetten.
ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.
Hoewel je het meeste wel in dit topic kunt vinden of via Google, hier toch de antwoorden:Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:41:
hallo ik wil nog wel wat meer over deze telefoon weten als het kan. ik heb nu de samsing omnia gehad paar weken. heb ik weg gedaan en heb nu de samsung pixon maar vind dat ook eigenlijk niet veel. de omnia was op zich wel aardig maar ik vond het toch soms lastig met dat touchscreen, maar kon wel verschillende progamma's er op zetten. zo had ik er navigatie op. bij de pixon kan dat niet en kan ik niet msn en mail checken op pixon jammer genoeg. daarom wil ik er weer van af.
nu wil ik dus weten of je op deze telefoon msn-functie heb, je (hot)mail kan checken en navigatie er op kan zetten. dus zit er een ingebouwde gps ontvanger in??????? en is er ook mogelijkheid om leuke programma's op de telefoon te zetten.
ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.
-Er zit geen MSN functie in, maar met ebuddy mobile lukt het ook prima.
-Hotmail kun je niet standaard checken. Zul je ook een externe app voor moeten gebruiken of internet. Alternatief is gebruik maken van Gmail. Die kun je wel checken met de ingebouwde emailapp.
-GPS zit er inderdaad op, maar navigatie zoals TomTom niet. Googlemaps kun je gebruiken, al vergt dit dus dataverkeer. Daarnaast heb je nog een aantal anderen, waarvan er 1 wordt geinstalleerd. Maar ook hiervoor moet je kaarten downloaden via internet bij gebruik. Lees het topic maar even of zoek op google/GoT op
"sony ericsson navigatie".
-Programma's kun je er inderdaad op zetten. Let wel dat het java programma's zijn (*.jar bestanden). Deze kun je dan installeren en gebruiken. Google maar eventjes op "Sony Ericsson applications" of "c905 applications".
Oftewel veel googlen. Werkt echt!
Verwijderd
en op mij omnia had ik nav4all gedownload die werkte heel goed, dat zou ik dan ook gewoon op deze kunnen zetten dus.
Dan heb je toch niet (ver) genoeg gekeken lijkt mij. Je bent namelijk geïnteresseerd in de C905 maar wist niet eens of die een GPS-ontvanger heeft. Als je interesse vertoont in een GSM ga je toch eerst kijken naar de specs (op de officiële website bijvoorbeeld), niet? Of je had in dit topic kunnen beginnen met het lezen van de TS (topic start, eerste post in dit topic dus) want daar staan ze ook in.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:35:
dank je wel voor de informatie nog, en ik heb heus wel verder zelf ook gekeken hoor. is dit nou op dit moment 1 van de beste telefoon denken jullie. is dat e-buddy in principe zelfde als msn ongeveer....ik kon deze niet.
en op mij omnia had ik nav4all gedownload die werkte heel goed, dat zou ik dan ook gewoon op deze kunnen zetten dus.
Wat eBuddy betreft kan je misschien eens surfen naar de eBuddy website voor meer informatie, of zoeken naar screenshots via Google Afbeeldingen, of zoeken naar demo filmpjes op YouTube. Maar om je een idee te geven: eBuddy ondersteunt meerdere IM netwerken (waaronder MSN). Na het starten van de applicatie kan je op 1 of meer netwerken inloggen en krijg je een overzicht van je on- en offline contacten per netwerk. Met die contacten kan je dan gesprekken voeren waarbij - per gesprek - een tabblad wordt geopend. Verder biedt eBuddy nog een aantal features en opties die ik hier niet ga beginnen opsommen.
Wat nav4all tenslotte betreft: googlen naar 'nav4all c905' levert aardig wat resultaten op. Het 2de resultaat verwijst bovendien naar dit topic dus in dit topic zoeken naar 'nav4all' was ook al meer dan een mooi begin geweest.
EDIT: welke telefoon momenteel de beste is verschilt van persoon tot persoon. In het beste geval krijg je met zo'n vraag dus enkel een opsomming van recente mobieltjes.
[ Voor 4% gewijzigd door fanatic_david op 15-12-2008 15:38 ]

Alleen wel jammer dat ik net een emailtje kreeg dat hij niet op voorraad was en dat ze nog niet wisten wanneer hij weer leverbaar is....

/post
Verwijderd
Wat ik echter wel jammer vind is de statusweergave van de batterij. Het groene balkje komt niet altijd overeen met de %status die je ziet als je zoom knop aan de rechterzijkant van je tel gebruikt. Daarbij klopt dit percentage ook niet altijd. Als je een tijd niets doet en je batterij staat op bijvoorbeeld 50%. Zet je telefoon uit en weer aan en status staat plotseling op 25%.
Zijn er meer mensen die dit hebben....
Ja dat heb ik ook, maar dat was met de K800i al zobatterij verhaal
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Heb ik hier ook al vermeld, een paar pagina's terug.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:16:
Ik heb mijn C905 nu enkele dagen en heb inderdaad wel het idee dat de batterij steeds langer meegaat (nu zon 48 uur met af en toe gebruik van internet, email, wifi).
Wat ik echter wel jammer vind is de statusweergave van de batterij. Het groene balkje komt niet altijd overeen met de %status die je ziet als je zoom knop aan de rechterzijkant van je tel gebruikt. Daarbij klopt dit percentage ook niet altijd. Als je een tijd niets doet en je batterij staat op bijvoorbeeld 50%. Zet je telefoon uit en weer aan en status staat plotseling op 25%.
Zijn er meer mensen die dit hebben....
Stond op 50%, deed 'm 's nachts uit, volgende ochtend aan, nog maar 20%. Had ik overigens soms ook bij mijn N73 hoor. Maar prima, gewoon aan laten staan dus.
Wat ik echt wilde weten als er daar een oplossing voor is: als je de telefoon dichtschuift dat hij dan vanzelf terugkeert naar het startscherm en de toetsenblokkering inschakelt en ook bvb het gesprek beëindigt.
Nu doet ie in feite niets als ik hem dichtschuif. Thx
Dat hij het gesprek afsluit kun je zeker instellen bij instellingen. Terug naar het startscherm dacht ik niet.lowlow schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:01:
Heb ook het probleem dat de batterij enerzijds niets altijd het juiste percentage geeft en aan de andere kant toch uiteindelijk niet zo lang meegaat. Het schommelt altijd rond de 72u (normaal gebruik) terwijl ik bij mij vorige toch makkelijk 4 dagen deed.
Wat ik echt wilde weten als er daar een oplossing voor is: als je de telefoon dichtschuift dat hij dan vanzelf terugkeert naar het startscherm en de toetsenblokkering inschakelt en ook bvb het gesprek beëindigt.
Nu doet ie in feite niets als ik hem dichtschuif. Thx
Verwijderd
Zelf heb ik sinds kort de T-Mobile variant van de C905. De firmware die hier opstaat is de .....034. Nu heb ik vernomen dat er al twee nieuwe firmwares zijn, maar zijn die dan alleen voor de non-branded telefoons? Want volgens SEUS heb ik al de laatste nieuwe software. Betekent dat dan dat T-Mobile nog geen eigen versie heeft van die nieuwe firmware? Of doe ik iets fout?
klopt, thxRem_co schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:03:
[...]
Dat hij het gesprek afsluit kun je zeker instellen bij instellingen. Terug naar het startscherm dacht ik niet.
Verwijderd
Dat unbranden.....verwaarloost dat de garantie niet?Dani86 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:46:
Ik neem aan dat T-mobile nog geen nieuwere firmware heeft uitgebracht. Als je hem wilt unbranden, PM mij.
Nee, je kan dan gewoon de SE fabrieksgarantie aanspreken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:28:
[...]
Dat unbranden.....verwaarloost dat de garantie niet?
Verwijderd
dus is hij goed stevig ik heb nu al paar jaar w800 en die is so ongelofelijk sterk !
Zou ik dus bijvoorbeeld ook met deze telefoon 2 jaar kunne doen zonder dat hij kapot gaat
Thale
Ja hoor, als je er tenminste goed mee omgaat. Het slide mechanisme is wat mij betreft een stuk steviger dan Samsung/sjengwong. Al is er hier in het topic gepost dat iemands' C905 half "kapot" was gevallen.Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:08:
Ik heb een vraag je hoe staat het met de soliditeit( weet niet hoe je het schrijft )
dus is hij goed stevig ik heb nu al paar jaar w800 en die is so ongelofelijk sterk !
Zou ik dus bijvoorbeeld ook met deze telefoon 2 jaar kunne doen zonder dat hij kapot gaat
Thale
De sterkste telefoon die ik ooit heb gehad was de Siemens S75, als iemand zegt dat die van massief staal gemaakt is, geloof ik hem
Ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit/duurzaamheid van de K800i niet meer geëvenaard is door SE met de C905. Maar de C905 is een stuk steviger dan de K850i, daar kwam opeens een barst in de behuizing aan de achterkant (spanning ofzo?). En ik had hem echt niet laten vallen, ik ben er toen mee naar de Tmob shop gegaan. Geen garantie want ik was "onvoorzichtig geweest" met het toestel.
Ik heb trouwens wel een tijdje terug een probleem met de bouw van het toestel gehad. Hij was uit mn handen geslagen door zo'n domme muts die dacht dat ik een foto van haar aan het maken was (mocht ze willen), maar daardoor viel ie dus op de zijkant. Als ie daarop valt (bij mij was het de kant met de camera knoppen) dan kan het zijn dat de knopjes niet meer werken. Ze waren bij mij naast het triggergedeelte gekomen, waardoor ze niet werkten en de behuizing uit elkaar drukten. Mn vader heeft er toen een paar uur aan liggen kloten en toen had ie ze weer goed zitten. Nu werkt ie weer prima, maar ben nog steeds aan het zoeken naar een goede "disensemble guide" voor de c905 (just in case).
Maar goed, achteraf vermoed ik dat ie precies op de knopjes was gevallen en dat ie daardoor dus scheef was gaan zitten. Oftewel, ongelukkig gevallen. Verder heb ik nog geen problemen gehad en dat terwijl ie toch al 2x uit mn broekzak is gevallen op een betonnen vloer met dunne Linoleum laag erover. Oftewel: erg hard. En daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Dus het is wel een stevig toestel, maar je moet hem niet op de zijkant laten vallen (probeer hem een andere richting op te laten vallen als je hem toevallig wel ziet gaan en je hem niet meer op kunt vangen.
Verwijderd
1) Na tegenvallende resultaten van mijn huidige Touch, wil ik af van Windows Mobile. Het was me niet snel genoeg en ik vind het niet gebruiksvriendelijk. Ik heb de C905 al eens gebruikt bij een vriend van me en deze was aardig snel, ook de schermrotatie was redelijk snel. Maar hoe snel blijft ie met een paar applicaties op de achtergrond of nadat een aantal applicaties geinstalleerd zijn?
2) Hoe gaat het navigeren met de C905 in de praktijk? Werkt dit makkelijk met de huidige firmware, snel een GPS fix? Ik heb hier heel verschillende en uiteenlopende berichten gehoord. Ook bij die vriend van me werkte het eerst snel en goed (met Google Maps dus via internet?). Een uur later probeerde ik het weer en toen zat hij er toch een km naast. Laat de C905 op GPS gebied veel na? Ik wil een goede (soortgelijke) TomTom applicatie die me goed de weg kan wijzen. Nu heb ik een aantal vragen hierover. Moet ik per se een internet abo bij de telefoon om goed te kunnen navigeren? Als ik het goed heb, kan ik geen kaarten op de SD kaart krijgen (nou ja, het kan via een omweg met Google Maps), maar is er een applicatie die kaarten via de SD (of M2) kaart leest? Ook heb ik het liefste een gratis navigatie systeem of een goedkope variant. Maar ik wil graag een stem bij de navigatie die me duidelijk de wegwijst, ook als ik verkeerd rij (en dus een andere route nodig heb). Welk programma kan ik voor de SE dan het beste pakken? Gratis is geen vereiste, voor Nokia heb ik gelezen dat NokiaSmart2Go voor 100 euro 3 jaar navigeert. Dit vind ik best schappelijk (als ik geen duur internet abo hoef af te sluiten). Kan dit met de C905?
3) Ik wil een goede camera, maar volgens mij hoor ik hier geen bijzonder slechte reacties over (afgezien van de videokwaliteit). Ook heb ik een beetje getest en dat zag er ook goed uit, zie ik iets over het hoofd? De flitser werkt goed, volgens mij?
4) Het liefst wil ik een 2 jaar 20 euro abo, max. 22,50 of 25 euro incl. internet (als dat al nodig is). Komen er binnenkort nog soortgelijke telefoons als de C905 uit vanuit het kamp van SE? Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik niet voor een Nokia moet gaan, hierop gaat het navigeren veel beter volgens mij. Ik ben dus bang dat het de afweging camera vs. gps gaat worden. Nokia vind ik persoonlijk qua design nalaten en alle SE telefoons die ik heb mogen gebruik waren mooi en extreem praktisch.
Internetten op zich zal ik waarschijnlijk niet zoveel op mn telefoon doen, ik wil gewoon een goed werkend navigatie systeem en een leuke, snelle camera met mooie resultaten. Is de C905 dan iets voor mij? Wat zie ik over het hoofd bij deze aankoop? Zijn er andere telefoons die beter aan mn eisen voldoen? Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen verschaffen
Hoewel je eigenlijk doorgaans maar weinig dingen tegelijk draait (tenminste, die van mij staat meestal gewoon in standby om te wachten om gebeld/smst/emaild te worden. Maar goed, performance is in ieder geval goed. Enigste nadeel van wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat de batterijduur dan wel erg kort is, maar goed. Wat wil je dan precies allemaal tegelijk doen?Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:24:
Ik kan komend najaar (september) een nieuwe telefoon krijgen bij mijn huidige abo (of een ander abo afsluiten), maar ik ben me nu al aan het orienteren welke gsm het gaat worden. Ik kwam uit (o.a.) uit bij de C905. Ik heb echter een aantal eisen voor mn telefoon en aangezien ik nog NOOIT een SE telefoon heb gehad, leek het me verstandig om hier een aantal vragen te stellen. Ik heb de beginpost doorgelezen, maar toch blijf ik met een aantal vragen zitten
1) Na tegenvallende resultaten van mijn huidige Touch, wil ik af van Windows Mobile. Het was me niet snel genoeg en ik vind het niet gebruiksvriendelijk. Ik heb de C905 al eens gebruikt bij een vriend van me en deze was aardig snel, ook de schermrotatie was redelijk snel. Maar hoe snel blijft ie met een paar applicaties op de achtergrond of nadat een aantal applicaties geinstalleerd zijn?
Mijn ervaring is als ik bv bluetooth of gps aan heb staan, muziek luister en met ebuddy op msn zit dat ik dan nog prima kan wisselen. Batterij houd het echter een stuk minder lang uit, maar kan nu wel zien hoe hard de trein gaat en dit in ebuddy melden
C905 is niet als vervanging van een TomTom maar meer als extra hulpmiddel als je het ff niet weet te vinden of in de stad loopt en je ergens heen moet. Google Maps werkt prima, maar dit is zonder een abonnement echter erg nutteloos aangezien het anders in de kosten gaat lopen.2) Hoe gaat het navigeren met de C905 in de praktijk? Werkt dit makkelijk met de huidige firmware, snel een GPS fix? Ik heb hier heel verschillende en uiteenlopende berichten gehoord. Ook bij die vriend van me werkte het eerst snel en goed (met Google Maps dus via internet?). Een uur later probeerde ik het weer en toen zat hij er toch een km naast. Laat de C905 op GPS gebied veel na? Ik wil een goede (soortgelijke) TomTom applicatie die me goed de weg kan wijzen. Nu heb ik een aantal vragen hierover. Moet ik per se een internet abo bij de telefoon om goed te kunnen navigeren? Als ik het goed heb, kan ik geen kaarten op de SD kaart krijgen (nou ja, het kan via een omweg met Google Maps), maar is er een applicatie die kaarten via de SD (of M2) kaart leest? Ook heb ik het liefste een gratis navigatie systeem of een goedkope variant. Maar ik wil graag een stem bij de navigatie die me duidelijk de wegwijst, ook als ik verkeerd rij (en dus een andere route nodig heb). Welk programma kan ik voor de SE dan het beste pakken? Gratis is geen vereiste, voor Nokia heb ik gelezen dat NokiaSmart2Go voor 100 euro 3 jaar navigeert. Dit vind ik best schappelijk (als ik geen duur internet abo hoef af te sluiten). Kan dit met de C905?
Qua navigatietelefoon zijn er veel beteren die met het (door jou gehate) Windows Mobile Tom Tom kunnen draaien. Wil je echter deze telefoon vanwege de camera (kan ik me voorstellen) dan zou ik je aanraden om een Tom Tom erbij te nemen (zo'n goedkope) voor het navigeren aangezien dat waarschijnlijk veel makkelijker werkt. Het kan dus wel, maar is óf duur, óf lastig voor elkaar te krijgen.
Camera is fantastisch. Geen enkel probleem mee gehad. Je moet echter wel weten wanneer je de filtser gebruikt of niet want die werkt soms iets te goed (mensen die verblind worden of objecten die dichtbij staan, die dan teveel belicht zijn). Maar goed, als je zo'n Sony fotocamera hebt, dan is deze bijna hetzelfde.3) Ik wil een goede camera, maar volgens mij hoor ik hier geen bijzonder slechte reacties over (afgezien van de videokwaliteit). Ook heb ik een beetje getest en dat zag er ook goed uit, zie ik iets over het hoofd? De flitser werkt goed, volgens mij?
Qua cameratelefoons ben ik niet echt op de hoogte, maar ik zou zeggen, google eens wat rond. Ik vermoed echter dat het nog wel ff duurt (misschien eind volgend jaar pas) dat er een echte opvolger van deze telefoon is.4) Het liefst wil ik een 2 jaar 20 euro abo, max. 22,50 of 25 euro incl. internet (als dat al nodig is). Komen er binnenkort nog soortgelijke telefoons als de C905 uit vanuit het kamp van SE? Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik niet voor een Nokia moet gaan, hierop gaat het navigeren veel beter volgens mij. Ik ben dus bang dat het de afweging camera vs. gps gaat worden. Nokia vind ik persoonlijk qua design nalaten en alle SE telefoons die ik heb mogen gebruik waren mooi en extreem praktisch.
Qua navigatie is het misschien niet echt de telefoon voor jou. Misschien moet je dan es naar die samsung mobieltjes kijken. Echter zit je dan wel weer met Symbian of Windows Mobile. Deze telefoon is echter meer bedoeld voor mooie foto's dan voor zakelijk gebruik.Internetten op zich zal ik waarschijnlijk niet zoveel op mn telefoon doen, ik wil gewoon een goed werkend navigatie systeem en een leuke, snelle camera met mooie resultaten. Is de C905 dan iets voor mij? Wat zie ik over het hoofd bij deze aankoop? Zijn er andere telefoons die beter aan mn eisen voldoen? Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen verschaffen
Hier bevalt ie in ieder geval prima en zou niet een andere telefoon meer willen.
Verwijderd
Ik heb ergens in dit topic gepost over Nav4all, het is gratis en het brengt je met duidelijke pijlnavi waar je zijn moet.
Op Symbian heb je wel Route66 bijv. Maargoed mijn ervaring leert me dat het SE OS erg stabiel en snel is (m'n 4e SE). En alle Java Apps werken vlekkeloos. Ik heb er vanalles opstaan aan games/apps. En hij is niet trager geworden ofzo. Ik stel de snelheid van de media app erg op prijs. Die was bij de K850i nogal traag namelijk.
De camera is echt super voor een mobiele telefoon. Maar dat had je wel kunnen zien bij de C905 van je maat.
Als navigatie echt heel belangrijk voor je is, dan zou je toch terug moeten naar een Windows Mobile apparaat, want daar zijn al die navi apps voor gemaakt. Of een apart TomTom nav apparaatje aanschaffen
Zoiezo ben ik van mening dat je navigatie beter kunt doen met zo'n losse navigatie kit. Maar goed, das mijn mening.
Als je op zoek bent naar een toestel welke geweldige foto's maakt dan moet je deze nemen. Wil je een telefoon die goed kan navigeren en toevallig ook leuke foto's maakt dan zou ik je deze niet aanraden. Misschien moet je dan eens naar de G900 kijken.
Dit topic gaat over het toestel, niet over de webshops waar dit toestel verkocht zal worden of wanneer ze hem kunnen leveren.
Berichten over abonnementen en/of levertijden kunnen in [ABO] SonyEricsson C905 levertijden en abonnementen topic