Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik heb sinds ruim een week zo'n Sony Ericsson C905. Prima apparaat, maar ik heb twee 'probleempjes'.
  • Ik weet niet precies hoe de C905 afbeeldingen beheert, maar kennelijk is het niet simpel inlezen en tonen. Af en toe (tot nu toe al een keer of 10) 'verdwijnen' afbeeldingen. Via Media » Foto's geloof ik dat e.e.a. (meestal) wel prima gaat, maar via bestandsbeheer krijg ik (niet voor alle, maar wel voor veel afbeeldingen) geen thumbnail te zien maar een standaardicoontje, de afbeelding bekijken geeft een leeg scherm. Veel irritanter :( is dat op datzelfde moment ook de foto's die ik bij contacten ingevoerd heb vervangen worden door een standaardicoontje.
    Ik vermoed dat er zoiets is als een cache, en dat daar het probleem zit.

Vervangen van de afbeelding bij een contactpersoon geeft geen oplossing, de telefoon 'weet ook nog wel' welke afbeelding ik aan een contactpersoon heb gekoppeld.
    Uitschakelen en inschakelen lost het probleem wel op, maar het probleem komt wel terug.
    Het 'opnieuw inlezen' bij de instellingen van Media helpt ook niet.
    Ik heb een update van de firmware gedaan (geeft wel een fraaiere GoogleMaps app), maar geeft niet de oplossing
    Ik heb mogelijk veel bestanden op de telefoon en mijn 4Gb M2-kaartje: 506 foto's, 564 muziekbestanden (telling door telefoon).
  • Minder belangrijk, maar ach, je wilt het toch perfect. Afbeeldingen bij albums/mp3's. Ik heb aardig wat van mijn CD's reript en een aantal daarvan op mijn C905 gezet om als MP3-speler te gebruiken. Via Mp3tag (heerlijk programma) heb ik albumhoezen aan de songs toegewezen. Bij sommige albums/playlists laat de GSM ze ook netjes zien, bij anderen niet.

Geprobeerd:
    * Albumart.jpg toegevoegd in zelfde map
    * cover-jpg-tje aan bestand toegevoegd via Mp3tag
Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niks gevonden 8)7 . Zijn jullie beter in zoeken, dan is een link naar een oplossing ook prima.
Alvast heel erg bedankt voor jullie denkwerk/reacties/oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:42:
Hmm dat is nu weer jammer dat je gelijk iemand veroordeeld. Ik heb deze gsm overgekocht van een ondernemer welke deze telefoon bij een abonnement kreeg. Echter zou ik van hem de bon ontvangen maar hij zat in de verhuising. Later nog contact gehad, hij geeft aan dat hij de bon op de post heeft gedaan. Nu is hij niet meer te bereiken. Het is dus niet bij voorbaad een gejatte telefoon en zelf heb ik dus niet bewust een gejatte telefoon willen kopen. Maar als het een gejatte telefoon is dan zijn deze toestelcodes toch bekend bij SE en weten ze dat. Dan staat hij gelijk op de zwarte lijst, zo werkt het wel bij machines en fitnessapparatuur. En het meest aparte is dat de telefoon 2 x voor reparatie is geweest. Ik neem aan dat ze het dan ook gezien moeten hebben.
[...]
Nee hier is niets jammer aan. Het is je eigen fout geweest dat je niet direct die bon gevraagd hebt. Zonder bon geen garantie. Je had gewoon niet met de koop akkoord moeten gaan toen je niet direct de bon kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Dat die foto's nog niet allemaal geladen zijn heeft er vaak ook mee te maken dat nog niet alles geindexeerd is. Als je bv de mediaspeler opent nadat je de memorycard er net weer in hebt gedaan, dan zie je dat ie op een bepaald percentage is met indexeren. Als dat afgelopen is, moet het als het goed is wel werken. Maar dat kan met foto's (omdat hij dan een voorbeeld gaat maken) even duren.
Tenminste, dat is wat ik meestal tegenkom. Daarom wil hij ook niet altijd mp3's afspelen als je net dat ding erin hebt gedaan.

Albumart zou ik niet weten, dat gebruik ik toch niet. Ik zet muziek aan en doe hem dan in mn broekzak ofzo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:21:
[...]

Nee hier is niets jammer aan. Het is je eigen fout geweest dat je niet direct die bon gevraagd hebt. Zonder bon geen garantie. Je had gewoon niet met de koop akkoord moeten gaan toen je niet direct de bon kreeg.
Het is zowieso al jammer dat Sony zo'n slecht toestel op de markt brengt, het moet bij normaal gebruik niet nodig zijn om je toestel minimaal voor 3x reparatie aan te hoeven bieden.

Verwijderd

Ik heb mijn C905 in de pleepot laten vallen een tijd geleden in de kroeg }:O
Na een paar dagen drogen deed hij het weer. Alles behalve de speaker.
Ik hoor hem dus niet meer overgaan. De bel/oor speaker, zeg maar, is wel nog goed. Ik kan
gewoon bellen. Ik heb mijn telefoon niet verzekerd en waterschade valt zowieso niet onder de garantie.
Ik kan hem nog wel op trilstand gebruiken maar dat is ook niet alles.
Nou wil ik de telefoon wel laten maken via t-mobile maar ik heb geen idee waar ik aan moet denken
wat dit grapje gaat kosten. Kan iemand mij dat misschien vertellen voordat ik mijn telefoon wegstuur en
een rekening van een paar honderd eurie krijg (waar ik weinig zin in heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat dat is waar je aan denken moet. Kun je misschien net zo goed een nieuw toestel los kopen. Dit zijn geen goedkope reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:14:
Ik denk wel dat dat is waar je aan denken moet. Kun je misschien net zo goed een nieuw toestel los kopen. Dit zijn geen goedkope reparaties.
..was ik al bang voor :/
thnx, dan maar trilstand of mn oude foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:27:
Ik heb mijn C905 in de pleepot laten vallen een tijd geleden in de kroeg }:O
Na een paar dagen drogen deed hij het weer. Alles behalve de speaker.
Ik hoor hem dus niet meer overgaan. De bel/oor speaker, zeg maar, is wel nog goed. Ik kan
gewoon bellen. Ik heb mijn telefoon niet verzekerd en waterschade valt zowieso niet onder de garantie.
Ik kan hem nog wel op trilstand gebruiken maar dat is ook niet alles.
Nou wil ik de telefoon wel laten maken via t-mobile maar ik heb geen idee waar ik aan moet denken
wat dit grapje gaat kosten. Kan iemand mij dat misschien vertellen voordat ik mijn telefoon wegstuur en
een rekening van een paar honderd eurie krijg (waar ik weinig zin in heb)
Die van mij is ook kapot gegaan. Heb hem voor het weekend terug gebracht naar The Phonehouse. Deze melde mij dat als er iets gerepareerd kan/moet worden als dit niet onder de garantie valt, ze eerst bellen (op een ander toestel :> ) of ze hem moeten repareren. En dan wordt ook gemeld hoe duur het is.

Heb nog niets gehoord en hoop dus dat het onder de garantie valt. Maar bij jou zouden ze dus bellen hoeveel het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 23:07
Jammer dat het slide is, zoals ts zei "mijn huidige k770i" die heb ik ook gehad, pracht telefoon.
maak zelfde specs in zon model en ik ben verkocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergister deed bij mij de oorspeaker het ineens niet meer. Bekend probleem helaas.
En gister viel ineens de middelste (menu) knop eruit! Beetje lijm hielp wel, maar toch vreemd.
Toch maar even wegbrengen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Laatst online: 25-08 23:34
SInds een aantal dagen doet a-gps het niet meer als 3g aanstaat (Tmobile). Als ik ergens geen 3g bereik heb of ik zet het uit werkt het gewoon, anders "locatie wordt bijgewerkt".
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft vandaag een c905 gekocht, maar krijgt de software voor updaten e.d. op haar Sony Vaio met Vista home premium niet aan de gang. Iemand iedeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:04:
Mijn vriendin heeft vandaag een c905 gekocht, maar krijgt de software voor updaten e.d. op haar Sony Vaio met Vista home premium niet aan de gang. Iemand iedeën?
Ok dit is opgelost. Ze moest ff opnieuw opstarten maar dat werd nergens aangegeven.

En ik heb nog een probleem. Ik heb mijn c905 straks geupdate. Het valt me op dat het toestel nou veel sneller is met allerlei handelingen. Dus das goed.

Maar ik had eerder een app van gmail geinstalleerd en als snelkoppeling onder mijn linker nav toets gezet. En dat was heel erg handig. maar als ik nu via gmail.com/app probeer het bestandje binnen te halen, dan krijg ik alleen maar de complete gmail pagina te zien, waardoor ik eerst moet inzoomen en uitzoomen en inzoomen etc etc etc etc. DONDERS IRRITANT!!!!!

En ik kan nu dus nergens meer het bestandje vinden dat je nodig hebt om de java app te installeren waarmee je dus de mobiele versie van gmail krijgt. Iemand een idee of link??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ Beyond_Life: Al eens naar die app gezocht op getjar.com? Op die website vermelden ze bij elke app hoe je die rechtstreeks op je mobieltje kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nog niet gevonden. Hopenlijk gaat www.snaptu.com binnenkort de gmail app toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Alle Google mobile apps staan simpelweg op http://www.google.com/mobile/products.html (bij Google zelf dus, like, duh :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
En ook mijn C905 is sinds eergister weg voor reparatie...
Zelfde probleem als velen hier, de oorspeaker die er van de ene op de andere dag mee gestopt is, alsmede het probleem van het kwalitatief uitermate teleurstellende toetsenbord.

Frappante was dat ik bij de verlenging van mijn toestel om een verzekering had gevraagd, deze wel op de factuur is komen te staan, maar nooit op mijn maandfactuur, en ik dus uiteindelijk niet verzekerd blijk te zijn! Weer steken laten vallen Vodafone... Gaat het dan nooit wat worden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oorspeaker,

Breek me de bek er niet over open haha. Van de 1 op de andere dag stopte deze ermee. Net voor me vakantie, met spoed nog een leentoestel kunnen regelen. Eenmaal bij de T-mobile shop aangekomen en de bon laten zien is de telefoon naar de reparatie service gegaan. Mij werd verteld dat dit 2 weken zou duren, 4.5 week later ontving ik pas me telefoon. Wel netjes: kreeg er paar dingetjes bij en ze hadden de telefoon ge-update.

Poging 2 om me telefoon weer goed te benutten aangezien er een master reset is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heerlijk om dit topic te lezen, C905 bleek hier ook al keihard te falen.
Geniet nu van een simpele en goede Nokia 6300, geen Sony Ericdson meer voor mij, die hebben het aardig vergooid met dit prut toestel.

Wel leuk om te lezen trouwens. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, die van mij is ook kapot.
Ik heb de zoek-functie al gebruikt maar ik kon het niet vinden.. Hier het lijstje:(ja, jammer genoeg is het een lijstje en niet gewoon 1 ding!)

Rechter selectie-toets reageert niet.
0-toets reageert niet
*-toets reageert niet
scrolltoets naar boven reageert niet.

Dode pixelkolom aan rechter kant.
Scherm gaat soms over in een soort van "rontgen-theme".

en dat was het.
Heeft iemand enig idee of dit binnen de garantie valt, heb hem net 1,5 maand. En hoeveel dit anders gaat kosten. Ik heb geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:25:
Zo, die van mij is ook kapot.
Ik heb de zoek-functie al gebruikt maar ik kon het niet vinden.. Hier het lijstje:(ja, jammer genoeg is het een lijstje en niet gewoon 1 ding!)

Rechter selectie-toets reageert niet.
0-toets reageert niet
*-toets reageert niet
scrolltoets naar boven reageert niet.

Dode pixelkolom aan rechter kant.
Scherm gaat soms over in een soort van "rontgen-theme".

en dat was het.
Heeft iemand enig idee of dit binnen de garantie valt, heb hem net 1,5 maand. En hoeveel dit anders gaat kosten. Ik heb geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Alvast bedankt!
1,5 maand? Reparatie is gratis (garantie). Gewoon binnenbrengen naar je verkooppunt en je oude nokia (of..) bovenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Die van mij is ook alweer een tijdje weg. Bijna 2 weken nu en ze zouden nog wel bellen als ze wisten of het geld ging kosten.

Maar mijn lijstje is:
Selectie naar links doet het vaak niet
Selectie naar rechts werkt amper
C toets doet het vaak niet (lastig met typen)
Menutoets doet het vaak niet
Bellen toets doet het vaak niet (erg lastig icm menutoets doet het niet)
Toetsen boven het scherm doen het vaak niet

Maar wat helemaal raar was:
Af en toe strepen op het scherm
1e helft van het scherm soms zwart en de andere ruis
2e helft van het scherm is vaak fucked up. Alsof ze bij de bioscoop de snelheid van de projector te snel hebben gezet.

En aan de hand van de 2e problemen kon ik gewoon niet meer werken met de telefoon.
Erg slechte SE dit. Hoop dat ze ervan geleerd hebben. Maar aangezien ik alweer mag verlengen ga ik denk ik voor de Samsung Omnia Qwerty. Dus niet zo heel lang meer met dit toestel lopen.
Heb nu mn SE W850i weer bij en die werkt nog wel prima. Helaas heeft die een flinke barst in het glas boven het scherm (dus beeld is wel goed) en dat is af en toe wel irritant scherm aflezen.

Maar uiteindelijk vind ik dit nog wel steeds een mooi toestel. Jammer dat ie gemaakt wordt door de jostifabriek

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 07-09-2009 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowlow schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:50:
[...]

1,5 maand? Reparatie is gratis (garantie). Gewoon binnenbrengen naar je verkooppunt en je oude nokia (of..) bovenhalen
Dus het is gewoon helemaal gratis voor mij, of kunnen ze naderhand komen met een rekening? Want dit wil ik absoluut niet. In die tijd ga ik mijn oude W810i weer gebruiken, want die is gewoon perfect. Enig idee hoe lang dit gaat duren? Want wil hem eigenlijk wel zo snel mogelijk weer terug.
En... Ik heb hem vanaf internet besteld, gaat dit nog problemen opleveren bij het inleveren bij een normaal verkooppunt?(Vodafone)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finni, als het jou schuld niet is, en binnen de garantie termijn, heb je niets te klagen. Ik had ook toetsen die het niet deden en binnen een half jaar op gestuurd, zonder kosten en geupdate weer terug gekregen. Alles werkt weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik was van plan een C905 te gaan nemen via Vodafone. Maar door de verhalen in dit topic ben ik best wel aan twijfelen gegaan.

Hoe erg zijn de problemen echt, is er ergens informatie? (zoals bij de xbox 360 rrod)

Of weten jullie een mooi vergelijkbaar alternatief? (zelfde prijsklasse)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:37:
Ik was van plan een C905 te gaan nemen via Vodafone. Maar door de verhalen in dit topic ben ik best wel aan twijfelen gegaan.

Hoe erg zijn de problemen echt, is er ergens informatie? (zoals bij de xbox 360 rrod)

Tja, wat je leest, geloof je of niet. Het zijn veelal kleine, maar zeer vervelende probleempjes. Zeker met de toetsen die niet reageren.
Zelf heb ik destijds etwijfeld tussen deze en de W995, deze heeft mijn broer nu. ze hebben allebei veel dezelfde specificaties. Mar een groot verschil is dat de W995 georienteerd is op een walkman, dus betere muziekkwaliteit en meer opties met het geluid enz.
De C905 is juist georienteerd op een camera. Dus meer gericht op de fotokwaliteit en meerdere opties heeft qua camera-gebruen.. De W995 heeft ook een 8.1mp camera maar is toch duidelijk van mindere kwaliteit.

Wat mij verder opvalt is dat de GPS het op de w995 veel beter doet, ook vind de w ook veel meer satellieten. Zelf ben ik dus voor de c905 gekozen omdat ik nu geen aparte camera hoef te kopen, doet het perfect!, en de walkman nu toch niet zo veel meer extra's had die je ook daadwerkelijk gebruikt. Ook vin ikzelf hem heel lekker in de hand liggen, je hebt echt iets vast. Hij is namelijk vrij dik. Bij mij werkt het schuif-mechanisme ook zeer mee, ik had het er niet zo op want heb wel eens ee samsuns slider gebruitk en viel me erg tegen. Nu ik deze heb gaat het allemaal heel erg soepel en heb ik er totaal geen spijt van dat ik voor deze telefoon ben gegaan. Op een paar kleine puntjes na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne nu 6 maanden en alles werkt nog perfect. Enige minpuntje is dat één van de metalen versieringsstripjes aan de zijkant (die ter hoogte van de lens cover) los begint te komen. Wordt dus lijmen of eraf halen. Bedenk ook dat problemen veel vaker gepost worden dan berichten dat het toestel het nog steeds helemaal doet.
Qua gebruik ben ik minder tevreden over de toetsen (mijn oude w810i had veel fijnere) en met één hand smsen is wat lastiger, omdat ie topzwaar is. Maar dat zijn de twee enige punten van kritiek.
De hardware-problemen die toch redelijk wat mensen hebben, baren mij zorgen, maar voorlopig blijf ik overtuigd SonyEricsson-gebruiker. Zijn naar mijn mening toch de telefoons met het meeste gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Veel kleine problemen die mij en veel anderen echt mateloos irriteren. Ik zou zeggen kijk lekker verder, nokia 6700 bv is erg goed en betrouwbaar, en zo zijn er plenty. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat de mogelijkheid van pushmail er sinds de laatste update er op zit? Ik vind het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Push mail zat er bij mij al vanaf het begin op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik van het begin niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:27:
klopt het dat de mogelijkheid van pushmail er sinds de laatste update er op zit? Ik vind het ideaal.
ideaal als het werkt. ik krijg het niet aan de praat. mag ik vragen wat voor een certificaat je gebruikt van je exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke mail gebruik je dan? Met Gmail heb ik geen enkel probleem, dat werkt ideaal met IMAP (wat je op je telefoon weg doet, verdwijnt ook in je "echte" gmail account) maar als ik m'n hotmail account open krijg ik te horen dat het om een niet gecertificeerde server gaat. Klik ik op ok, dan wordt er gewoon geupdate. Nadeel hier is wel dat wanneer ik op mijn mobiel een aantal mailtjes heb weg gedaan, die niet op mijn "echte" hotmail account verdwijnen. Dus die weg gegooide mailtjes op mijn mobiel, komen dan met de volgende update als nieuwe mail binnen. Das wel vervelend. Niets aan te doen.

Als je een nieuwe account aan maakt onder "Mail" in "Berichten", en je vult je naam, mail en wachtwoord is, gaat je mobiel zelf zoeken naar de instellingen. Stel dan onder "Instellingen" pushmail in op "aan". Ik had "Controle interval" eerder ook op 5 minuten staan, maar dat heb ik uit gezet. Was nergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zit iedereen toch te zeiken hier.
is prima toestel. voor de gene die gaan twijfelen door wat ze hier lezen.
iedereen komt hier alleen maar als ze er problemen mee hebben, die andere 99% laat zich niet horen.

nog een vraagje,
weet iemand misschien hoe je de smtp instelt voor hotmail (provider Hi).
ik kan wel prima m'n mail ontvangen, het verzenden zou alleen ook wel chil zijn.
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsjeblieft. Lang leve google. Kon je natuurlijk zelf ook ;-)
http://www.emailaddressmanager.com/tips/mail-settings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand enig idee, of ik mijn telefoon gewoon in akn leveren bij een Vodafone winkel, of dat ik m echt op moet sturen. Heb m namelijk via internet besteld.

Alvat bedankt!

Verwijderd

als het zo makkelijk was geweest, had ik het hier niet gevraagd slimbo:).
heb je het zelf ook zo ingesteld?
bij mij doet smtp.live.com het namelijk niet.
en als ik ook afga op mijn thuissituatie, moet je voor uitgaande mail, de smtp van je provider gebruiken.

daarom hier de vraag, heeft iemand hotmail op z'n Hi telefoon ingesteld, en zo ja, met welke smtp?

Alvast bedankt

ps. uiteraard kan je met je op internet gekochte telefoon bij de winkel langs, kan je ook wel zelf bedenken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:04:
Heeft er iemand enig idee, of ik mijn telefoon gewoon in akn leveren bij een Vodafone winkel, of dat ik m echt op moet sturen. Heb m namelijk via internet besteld.

Alvat bedankt!
Voor dit soort vragen kun je bij Vodafone terecht. Sowieso mag je best eerst zelf even wat proberen alvorens je hier aanklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:04:
[...]
als het zo makkelijk was geweest, had ik het hier niet gevraagd slimbo:).
heb je het zelf ook zo ingesteld?
bij mij doet smtp.live.com het namelijk niet.
en als ik ook afga op mijn thuissituatie, moet je voor uitgaande mail, de smtp van je provider gebruiken.
daarom hier de vraag, heeft iemand hotmail op z'n Hi telefoon ingesteld, en zo ja, met welke smtp?
Alvast bedankt
Jep, zo heb ik em zelf ook ingesteld.

Verwijderd

Trouwens, sinds de laatste update heb ik wel een aantal subtiele veranderingen gemerkt. Ik weet niet of jullie het opgevallen is, maar het zijn maar kleine dingen. Zo is bijvoorbeeld in het gps scherm het tabbladensysteem verdwenen, met het switchen tussen hoeveel satelietjes en hoe hard je gaat. Je krijgt nu steeds een donders irritante melding met het uit de lader halen van de telefoon dat je de lader ook uit het stopcontact moet halen. Maar daarintegen laad de content van je memorycard wel sneller lijkt mij. Ik heb er bijna 7 gig aan muziek op staan en wanneer ik de kaart weer in de telefoon stop nadat ik em uit de cardreader heb gehaald, kan ik binnen 20 seconden weer muziek luisteren. En dat was eerder veeeeeeel langzamer. Helaas valt het me nu ook op dat er met het verwijderen van elke foto een opmerking "bijwerken" in beeld komt. En tevens word elke foto nog wat verder verkleind als je daarvoor kiest met het verzenden van email.
Verder zijn er een aantal grafische dingetjes wat gelikter geworden, maar echt andere grotere veranderingen heb ik niet kunnen vinden.

Iemand anders?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welke firmware versie is dat?

• TMPJ
En mijn telefoon is weer terug, alles is gelukkig gerepareerd, mijn toetsenbord is weer in orde en mijn oorspeaker ook. Ook is er nog een firmware upgrade verricht door het Vodafone repaircenter.

Bij teruggave kreeg ik nog een kleine attentie van SE mee in de vorm van een sock voor de telefoon. Totaal nutteloos in mijn geval, maar een erg leuk detail! :)

[ Voor 11% gewijzigd door TMPJ op 17-09-2009 13:39 ]

Verwijderd

Waar haal ik die info vandaan?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

instellingen ==> updateservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb nu: R1FA035 090723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, die is inderdaad nieuwer dan de mijne... Jammer dat ze geen changelog leveren... Nu weet je niet of een update de moeite waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, ik vond het wel waard. Ik heb het idee dat het allemaal wat sneller gaat. Maar misschien lijkt dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:36:
Ah, die is inderdaad nieuwer dan de mijne... Jammer dat ze geen changelog leveren... Nu weet je niet of een update de moeite waard is...
* GPS-verbeteringen voor een snellere verbinding en nog meer precisie.
* Algemene stabiliteitsverbeteringen waardoor opnieuw starten wordt voorkomen.
* Verbeteringen voor Wi-Fi, WAP, Audio en Bluetooth™.
* Verbeteringen voor de snelheid van telefoonboek en gesprekkenlijst.
* Verbeteringen voor de snelheid van M2 card-toegang.
* Verbetering van de stabiliteit van het activiteitenmenu.
* Verbetering van de stabiliteit van de synchronisatie op afstand.
* Verbeteringen algemene stabiliteit en stand-by.
* Verbeteringen in netwerkdekking bij het overschakelen van 2G naar 3G.
* Verbeterde geheugenverwerking voor de berichtenfunctionaliteit.
* Audio-prestatieverbeteringen voor de luidspreker-modus.
* Verbeterde Bluetooth-connectiviteit, telefoon naar pc

Laatst beschikbare update is van 20 augustus 2009.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Twee weken verder na mijn vorige reparatie en het volgende defect aan dit kwalitatief uitermate teleurstellende toestel dient zich alweer aan...

Een van de kopse kanten van de cameraschuif begint los te raken (alsof de lijm er onder los raakt), hoop dat ze dit ook maken onder garantie.
De C905 begint nu toch echt een miskoop te worden, ik kan nou niet zeggen dat ik het toestel mishandel, zit gewoon in mijn broekzak. Kwaliteit van het toestel is ronduit slecht te noemen! Dit ben ik niet gewend van SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er toch vanuit dat het garantie is ja. Zoals jij het verteld is het een fabrieksfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TMPJ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:52:
Twee weken verder na mijn vorige reparatie en het volgende defect aan dit kwalitatief uitermate teleurstellende toestel dient zich alweer aan...

Een van de kopse kanten van de cameraschuif begint los te raken (alsof de lijm er onder los raakt), hoop dat ze dit ook maken onder garantie.
De C905 begint nu toch echt een miskoop te worden, ik kan nou niet zeggen dat ik het toestel mishandel, zit gewoon in mijn broekzak. Kwaliteit van het toestel is ronduit slecht te noemen! Dit ben ik niet gewend van SE.
Hopelijk krijg je garantie, bij mee deden ze moeite op het laatst en wimpelden ze het af met gebruiksschade, terwijl er gewoon spanning om het glazen scherm zat wat uiteindelijk gewoon gesprongen is.

Maar balen, ik gebruik nu ook weer gewoon een goed old nokia 6300, die werkt tenminste en kan wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:27

aapelite

Do the kirby!

TMPJ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:52:

Is hier reeds afgebroken geweest. Heb hem maar terug gelijmd met secondelijm :P

Het toestel slijt hier ook veel harder dan het zou moeten, ik moet nog meer dan 1 jaar ermee doen, gaat ook wel lukken, maar zal blij zijn met een opvolger, had ik bij mn k800i stuk minder. Helaas ook geen garantie hier, want heb hem laten unlocken. Besides is afbreken van iets lastig aantoonbaar alszijnde iets waar ik weinig aan kon doen. (hij bleef met een hoekje in mn zak aan de stof hangen, kan ik weinig aan doen vind ik, maja, mijn verhaal tegen een ander denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 17:53
Beste mensen,

Ik was 7 weken aan het reizen in Zuid Amerika en mijn C905 is gecrashed, bleef vasthangen bij het opstarten heb hem in Bolivië moeten laten "flashen" (bij een local internet cafe, heeft me een namiddag genomen) naar factory settings maar nu hebk juist opgemerkt dat ze hem geflashed hebben naar C905a (niet de EU versie dus) en dat ik mijn software op de gsm niet meer kan updaten met SEUS. Dit is vrij to zeer lastig (de gsm loopt niet meer zo vlotjes als erv voor), heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen kan ik hem gewoon zelf terug flashe naar de juiste C905 software adhv een software hier op het internet?

Zou dit ten eerste appreciëren als iemand mij raad zou kunnen geven...

Alvast bedankt,

Seba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als het goed is kan dat gewoon via de sony ericsson software op je pc, telefoon aan de computer koppelen en gaan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
Nee dat is het juist lukt niet... moet mijn originele software terug wijzigen naar de juiste C905 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
Fr0sT_be schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:38:
Nee dat is het juist lukt niet... moet mijn originele software terug wijzigen naar de juiste C905 versie.
Maak een file met de naam 'customize_upgrade.xml'. Zet daar deze tekst in:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<customization>
<info>
<cda-number>1214-7311</cda-number>
</info>
</customization>

Vervolgens kopieer je deze file met A2uploader naar tpa/preset/custom.

Start daarna je gsm op. Kan zijn dat je een foutmelding krijgt. Zet m uit en update daarna met SEUS.

Doordat je het cda-nummer van je gsm geupdate hebt, zal ie nu wel de juiste update vinden!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn toestel gerepareerd teruggekregen, o.a. kapot toetsenbordje en de beruchte speaker uiteraard en de nieuwe update erop. Wat mij opvalt is idd de irritante melding haal stekker uit stopkontakt, maar wat mij ook opvalt is dat mijn gps eigenlijk niet meer werkt bijna nooit een fix, terwijl met de vorige softwareversie hij het redelijk deed. Ik kan nu mijn navigatie nav4all niet meer gebruiken, iemand enig idee?

softwareversie nu r1fa035 090723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Vreemd, de nieuwe versie zou juist een verbetering moeten zijn vwb GPS. Ik gebruik dezelfde versie en ondervind het probleem niet. Misschien hebben ze met repareren je GPS gesloopt?
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:49:
Heb mijn toestel gerepareerd teruggekregen, o.a. kapot toetsenbordje en de beruchte speaker uiteraard en de nieuwe update erop. Wat mij opvalt is idd de irritante melding haal stekker uit stopkontakt, maar wat mij ook opvalt is dat mijn gps eigenlijk niet meer werkt bijna nooit een fix, terwijl met de vorige softwareversie hij het redelijk deed. Ik kan nu mijn navigatie nav4all niet meer gebruiken, iemand enig idee?

softwareversie nu r1fa035 090723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marcoappels

Heb hem vandaag de hele dag zon beetje geprobeerd en is echt gewoon niet meer bruikbaar geeft over 4 uur proberen hooguit 1 of twee keer een fix van 30 seconden, Ik geloof niet dat de gps kapot is, google earth werkt wel namelijk. En kapot is kapot, niet een beetje kapot daar geloof ik niet in. Ik vond de gps functie zowiezo niet echt bruikbaar eigenlijk maar nu is het helemaal triest geworden, kan ik hem een rom-versie terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Heb het toestel gelukkig niet voor de GPS gekocht, want ik heb ... nog nooit een fix gehad 8)7

Verder ben ik benieuwd hoe lang het klepje voor de camera het vol gaat houden, want dat mechanisme komt toch wel wat fragiel over. Maar goed, afgelopen 4 maanden geen probleem in ieder geval.

En als wat positievere noot, aangezien de meesten in dit topic komen om te klagen over iets dat mis is met hun C905: zowel ik als mijn vriendin hebben er een, en we zijn er allebei heel erg tevreden mee. Naast de briljante camera doet hij 1 ding heel erg goed wat belangrijk is voor een slider: je kunt hem in één hand open en dicht doen, en bij gesprek afsluiten met slide geeft hij ook zo'n hele goede, solide *klik* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:57:
@ marcoappels

Heb hem vandaag de hele dag zon beetje geprobeerd en is echt gewoon niet meer bruikbaar geeft over 4 uur proberen hooguit 1 of twee keer een fix van 30 seconden, Ik geloof niet dat de gps kapot is, google earth werkt wel namelijk. En kapot is kapot, niet een beetje kapot daar geloof ik niet in. Ik vond de gps functie zowiezo niet echt bruikbaar eigenlijk maar nu is het helemaal triest geworden, kan ik hem een rom-versie terugzetten?
Een ROM versie terug kan wel, maar is niet bepaald makkelijk en best riskant. Als ik jou was zou ik eerst proberen om de huidige versie (met SEUS) nogmaals te installeren. Wellicht is er met de installatie iets mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb al een paar keer voorbij zien fietsen dat mensen klagen dat er geen folder-structuur meer is voor de muziek en foto's.

Ik heb deze terug gevonden onder:
menu -> agenda -> mijn items

Ik vind het behoorlijk onhandig dat dit niet in het "gewone" main menu te vinden is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de laatste firmware steeds dat mijn telefoon zichzelf gewoon helemaal uitzet. Ook gaat het scherm af en toe niet uit maar blijft hij op de screensaver hangen. Iemand meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik irritant vind na de update dat inkomende sms-jes in een soort van animatie weergegeven word, je moet nog een keer klikken wil je gewoon puur de tekst zien... iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:52:
Wat ik irritant vind na de update dat inkomende sms-jes in een soort van animatie weergegeven word, je moet nog een keer klikken wil je gewoon puur de tekst zien... iemand een oplossing?
Onder 'Berichten' heb je tegenwoordig 2 tabbladen, 'Postvak in' en 'Gesprekken' (2e optie van boven). Waarschijnlijk heb je nu 'Gesprekken' actief, waardoor de sms in deze modus geopend wordt. Als je 'Postvak in' selecteert wordt je sms direct 'normaal' getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, zoals het weergegeven wordt onder 'gesprekken' bedoel ik,

alleen als iemand mij een SMS stuur,
komt deze natuurlijk op mijn telefoon binnen,
als ik dan het sms-je wil lezen krijg ik het sms-je te zien zoals onder gesprekken,
en niet basic zoals onder berichten (wat ik dus wil)
kan ik dit voor elkaar krijgen?

thxs voor je reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:49:
Klopt, zoals het weergegeven wordt onder 'gesprekken' bedoel ik,

alleen als iemand mij een SMS stuur,
komt deze natuurlijk op mijn telefoon binnen,
als ik dan het sms-je wil lezen krijg ik het sms-je te zien zoals onder gesprekken,
en niet basic zoals onder berichten (wat ik dus wil)
kan ik dit voor elkaar krijgen?

thxs voor je reactie!!
Ja, je moet dan in het menu gaan naar 'Berichten'. Vervolgens kies je de 2e optie van boven (heet waarschijnlijk Gesprekken bij jou). Dan kom je in het scherm met de 2 tabs. Hier moet je het linker tab 'Postvak IN' selecteren. Wanneer je nu een sms binnenkrijgt zul je deze als het goed is direct in de 'normale' weergave zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaah! dat is 'm, ik had de vraag ook via Sony Ericsson officieel gevraagd,
maar die hadden als enige het antwoord; "ja dat zat in de update"
geen oplossing
maar het is gelukt!
thxs !!! veel beter zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zo nu en dan niet meer via Wifi verbinding maken met mijn thuisnetwerk. Mijn telefoon vindt geen enkel netwerk meer tot ik de batterij helemaal heb laten leeglopen, als hij is uitgevallen en ik laad hem opnieuw op kan ik pas weer via wifi op internet. Normaal uit en aanzetten werkt niet.
Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Batterij er even uithalen zou dan ook moeten werken ;)

Als je hem uit zet, is hij "niet helemaal" uit maar meer in stand-by. Je alarm gaat dan ook nog gewoon af en zo. Meestal handig, maar niet als je echt een reset nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
marcoappels schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

Maak een file met de naam 'customize_upgrade.xml'. Zet daar deze tekst in:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<customization>
<info>
<cda-number>1214-7311</cda-number>
</info>
</customization>

Vervolgens kopieer je deze file met A2uploader naar tpa/preset/custom.

Start daarna je gsm op. Kan zijn dat je een foutmelding krijgt. Zet m uit en update daarna met SEUS.

Doordat je het cda-nummer van je gsm geupdate hebt, zal ie nu wel de juiste update vinden!

Succes.
Beste Marco,

Ik had problemen met mijn C905 omdat mijn software verkeerd geflashed is geweest na een crash in buitenland (Bolivië) Ik kon hem niet meer updaten naar de nieuwste versie met SEUS.

Mijn vraag is; om deze customize upgrade in te voegen op mijn phone moet ik dit toch doen a.d.h.v. file systemtool met A2uploader hé? Zo zet die mijn firmware versie weer juist en kan ik het updaten met seus juist?

Alvast bedankt voor u hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Fr0sT_be op 18-10-2009 12:28 . Reden: add info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:53:
Batterij er even uithalen zou dan ook moeten werken ;)

Als je hem uit zet, is hij "niet helemaal" uit maar meer in stand-by. Je alarm gaat dan ook nog gewoon af en zo. Meestal handig, maar niet als je echt een reset nodig hebt ;)
Zal ik eens proberen, weet ik alleen nog niet waardoor het komt en hoe ik het kan voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Fr0sT_be schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Beste Marco,

Ik had problemen met mijn C905 omdat mijn software verkeerd geflashed is geweest na een crash in buitenland (Bolivië) Ik kon hem niet meer updaten naar de nieuwste versie met SEUS.

Mijn vraag is; om deze customize upgrade in te voegen op mijn phone moet ik dit toch doen a.d.h.v. file systemtool met A2uploader hé? Zo zet die mijn firmware versie weer juist en kan ik het updaten met seus juist?

Alvast bedankt voor u hulp.
Ja inderdaad. De XML file zet je met de file systemtool van A2uploader in de map tpa/preset/custom. Vervolgens sluit je A2uploader af en start je je gsm. Deze zal dan waarschijnlijk aan het einde een foutmelding geven, maar dat geeft niet. Zet je gsm nu uit en update dan de firmware met SEUS. Als het goed is zal deze nu (omdat je de cda van je gsm geupdate hebt) wel de juiste firmware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, mijn mobiel is in reparatie sinds afgelopen donderdag omdat ik ineens het toetsenbord in handen had. En das wel lastig typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn telefoon gebruiken als afstandsbediening voor mijn pc, met het kijken van films en muziek luisteren met itunes. Nu heb ik de salling clicker-software geprobeerd en het werkt op zich goed maar ik vroeg me af of er ook freeware-software is dat hetzelfde kan (maar dan dus gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde remote control en BT HID profile dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
marcoappels schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:04:
[...]

Ja inderdaad. De XML file zet je met de file systemtool van A2uploader in de map tpa/preset/custom. Vervolgens sluit je A2uploader af en start je je gsm. Deze zal dan waarschijnlijk aan het einde een foutmelding geven, maar dat geeft niet. Zet je gsm nu uit en update dan de firmware met SEUS. Als het goed is zal deze nu (omdat je de cda van je gsm geupdate hebt) wel de juiste firmware installeren.
Beste Marco,

Ik heb alles toegepast, zoals je vermelde hierboven. Het is inderdaad perfect zonder enig probleem gelukt. Hartelijk bedankt voor uw hulp. Ik verschiet van de kennis van sommige mensen over dergelijke dingen, echt ongelooflijk...

Vriendelijke groeten.

Seba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:47:
Waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde remote control en BT HID profile dan?
Wist niet dat die er waren, was me nooit opgevallen tot gister na m'n update... Inmiddels werkt het, niet perfect, maar telefoon als muis gebruiken is ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Fr0sT_be schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:53:
[...]

Beste Marco,

Ik heb alles toegepast, zoals je vermelde hierboven. Het is inderdaad perfect zonder enig probleem gelukt. Hartelijk bedankt voor uw hulp. Ik verschiet van de kennis van sommige mensen over dergelijke dingen, echt ongelooflijk...

Vriendelijke groeten.

Seba
Mooi om te horen. Altijd leuk om iemand te kunnen helpen! En nu maar hopen dat je C905 heel blijft, de mijne is al 3x gerepareerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne heb ik afgelopen vrijdag terug gekregen van Pro Assist. Toestenbord was niet gemaakt. ik kreeg het ding gewoon terug zonder dat ie gerepareerd was. Dus een klacht in gediend, en vanochtend is de telefoon weer op kantoor opgehaald.

Op zich wel ideaal. Bellen met Pro Assist, en binnen vier uur een vervangende mobiel en de telefoon word opgehaald voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthias1986
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Hebben jullie sinds de nieuwe "update" ook de aparte weergave als je gaat inzoomen op een foto?
Bij mij gaat ie eerst uitzoomen en vervolgens krijg ik em goed in beeld

Het lijkt net alsof ze het omgedraaid hebben.

Had ik vroegen geen problemen mee.

Grrt Matthias

[edit] beetje snel, maar het probleem wordt opgelost als je je telefoon opnieuw opstart..

[ Voor 15% gewijzigd door matthias1986 op 27-10-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Laatst online: 22-03 19:47
Is er al een datum bekend voor een eventueele nieuwe update van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de C905 nu negen maanden en zoals anderen ook al hebben mogen merken: het is niet zo handig wanneer de boven-luidspreker ermee ophoudt. Bellen is dus op de (grote) luidspreker of met koptelefoon.
Morgen maar naar de T-Mobile winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat het steeds de T-Mobile toestellen zijn die falen als het gaat om luidsprekers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:01:
Het valt me op dat het steeds de T-Mobile toestellen zijn die falen als het gaat om luidsprekers.....
Nee hoor, ik heb een Vodafone toestel en heb het probleem ook gehad. De mijne is zelfs al 2x terug geweest. 1e keer omdat een aantal toetsen niet meer werkte, 2e keer vanwege kapotte speaker. Eigenlijk zou ie nu weer terug moeten, omdat de 2 lampjes van de sneltoetsen continu branden, en daardoor de batterij binnen 2 dagen helemaal leeg is. Maar ik laat het maar zo, ik heb even geen zin meer om weer terug te moeten. Het is een fijn toestel, maar niet echt degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die van mij is nu voor de derde keer terug. Eerste keer toetsen die het niet deden, tweede keer omdat het toetsenbord er uit kwam, en de derde keer omdat ze het de tweede keer niet goed hadden gedaan. Dus dat zuigt. Maar niets mis met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Laatst online: 15-09-2019
Beste tweakers,

Ik heb de sony ericcson c905.

Als ik op mijn thuisnetwerk zit via wifi, gaat dit goed. Maar zodra ik internet opstart en naar bijv. google.nl wil geeft hij het volgende aan: Communicatiefout. Probeer het opnieuw of neeem contact op met uw operator.

Wat ik al wel heb gedaan is de internetinstellingen ingestelt op vodafone.nl/mijntoestel, maar daar staat niks over je wifi instellingen.

Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt

Kunnen jullie mij hierbij helpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Je weet zeker dat hij goed verbinding maakt? Kijk eens naar de status van WiFi, heeft hij een ip en dns die kloppen met je thuisnetwerk?

En heb je "Internet settings" -> "Allow local connection" aan staan? (Heb die van mij in Engels staan, dus weet niet hoe dat in de Nederlandse interface precies heet, sorry ;))

[ Voor 39% gewijzigd door PowerFlower op 01-11-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
PowerFlower schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:55:
Je weet zeker dat hij goed verbinding maakt? Kijk eens naar de status van WiFi, heeft hij een ip en dns die kloppen met je thuisnetwerk?
Euhh, bij mij staan er dan drie puntjes, maar geen getallen ofzo. Bij me internetinstellingen is dit trouwens precies hetzelfde.
PowerFlower schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:55:
En heb je "Internet settings" -> "Allow local connection" aan staan? (Heb die van mij in Engels staan, dus weet niet hoe dat in de Nederlandse interface precies heet, sorry ;))
In het nederlands: Lokale verbinding toestaan. Die staat bij mij aan.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

nick7 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:28:
Euhh, bij mij staan er dan drie puntjes, maar geen getallen ofzo. Bij me internetinstellingen is dit trouwens precies hetzelfde.
Is dat bij Wi-Fi -> [naam van je netwerk] -> Options -> Information?

Dan ben je namelijk gewoon niet met je WiFi netwerk verbonden; of je telefoon krijgt geen ip via dhcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Nee dat is bij Wi-Fi -> [naam van je netwerk] -> Options -> instellingen bewerken.

Informatie geeft hij het volgende: Verbonden met Santen
Signaalsterkte: Laag (komt omdat ik op zolder zit maar beneden is hij hoog en dan doet hij het ook niet)
Automatisch verbinding maken: Aan
Beveiliging: Open WEP
Type: infrastructuur
IP-Adres: weet niet of ik dit mag geven, maar er staan 12 getallen met om de 3 een puntje er tussen.
Subnetmasker: Hetzelfde als hierboven alleen dan 8 getallen in de volgende volgorde: 000.000.0.0 ( alleen dan met andere getallen natuurlijk)

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

IP en subnet kun je prima posten hoor, dat zijn interne ip's, als je ze post is het wat makkelijker te checken of ze kloppen met standaardwaardes. Subnet zal wel gewoon 255.255.255.0 zijn; maar het is nuttig te weten of je telefoon ip bijvoorbeeld 192.168.iets.iets is (dat is goed), of juist bijv. 169.iets.iets.iets (niet goed, betekent dat hij geen ip kan krijgen.)

Als hij geen adres heeft staan voor DNS, zal hij nooit een domeinnaam kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
PowerFlower schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:03:
IP en subnet kun je prima posten hoor, dat zijn interne ip's, als je ze post is het wat makkelijker te checken of ze kloppen met standaardwaardes. Subnet zal wel gewoon 255.255.255.0 zijn; maar het is nuttig te weten of je telefoon ip bijvoorbeeld 192.168.iets.iets is (dat is goed), of juist bijv. 169.iets.iets.iets (niet goed, betekent dat hij geen ip kan krijgen.)

Als hij geen adres heeft staan voor DNS, zal hij nooit een domeinnaam kunnen vinden.
Ip- adres is dus fout: 169.254.207.135
Subnetmasker: 255.255.0.0

Voor de rest staat er bij informatie niks over DNS.
Bij instelling bewerken, staan er gewoon 3 puntjes net als bij het ip adres, gateway, en subnetmasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Dan krijgt hij dus inderdaad geen verbinding met de DHCP server van je router. Staat die aan? Werkt je PC/laptop/whatever met DHCP of staan daar hard ingeklopte ip adressen in?

Eventueel zou je ook nog handmatig een ip in kunnen voeren (kijk even op je computer in welke range die hoort te zitten, meestal 192.168.1.x of 192.168.0.x maar soms ook wel 10.0.0.x e.d.); en met de hand subnetmask op 255.255.255.0 zetten, en een DNS adres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
PowerFlower schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:43:
Dan krijgt hij dus inderdaad geen verbinding met de DHCP server van je router. Staat die aan? Werkt je PC/laptop/whatever met DHCP of staan daar hard ingeklopte ip adressen in?
Okee, ja ik zou echt niet weten of dat aanstaat, weet ook niet waar ik dat kan bekijken. En of me computer/laptop daar mee werken weet ik ook niet.
PowerFlower schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:43:Eventueel zou je ook nog handmatig een ip in kunnen voeren (kijk even op je computer in welke range die hoort te zitten, meestal 192.168.1.x of 192.168.0.x maar soms ook wel 10.0.0.x e.d.); en met de hand subnetmask op 255.255.255.0 zetten, en een DNS adres opgeven.
Okee, en waar in me computer kan ik dit bekijken?

Subnetmask moet lukken,
en wat voor een dns adres moet ik opgeven dan?

Bdankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Een redelijke standaardinstelling voor je telefoon zou zijn ip adres 192.168.1.55 (55 is willekeurig gekozen, zal niet snel in de weg zitten van een ander apparaat); mask 255.255.255.0; DNS 208.67.220.220 (dat is OpenDNS, dat hoort altijd wel te werken.)

Goede kans dat het dan werkt.

Anders moet je even op je PC kijken hoe het netwerk ingericht is. Ik ga er even vanuit dat je Windows hebt: "Start" -> "Uitvoeren" -> "cmd"; de command prompt opent, dan "ipconfig /all" en dan staan daar alle instellingen van je netwerk. Dan zie je het ip adres, net mask en DNS van je PC; die kun je gewoon overnemen en hard in je foon instellen. (Kies alleen wel even een ander laatste getal voor je telefoon ip anders gaan ze elkaar dwars zitten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
PowerFlower schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:16:
Een redelijke standaardinstelling voor je telefoon zou zijn ip adres 192.168.1.55 (55 is willekeurig gekozen, zal niet snel in de weg zitten van een ander apparaat); mask 255.255.255.0; DNS 208.67.220.220 (dat is OpenDNS, dat hoort altijd wel te werken.)

Goede kans dat het dan werkt.
Okee, ip zit je goed, mask ook. Maar dns is hier bij mij totaal anders dan wat jij hebt opgeschreven waar zal ik voor kiezen?

En moet ik de gateway ook invoeren?

[ Voor 3% gewijzigd door nick7 op 01-11-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
Maar volgens mij sta ik wel gewoon in verbinding met dat kastje, want dat geeft hij ook aan.
Maar op de één of andere manier kan ik dus geen internet krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_16
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
hallo, ik heb mijn Sony Ericsson C905 nu dik een jaar, nooit een probleem mee gehad, behalve nu dan:
mijn toets: 3, die doet het niet meer, en die reageert dus als aan en uit doen.

heeft iemand anders dit ook gehad, zoja, welke oplossing had je ervooren wat kost het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

nick7 schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:09:
Okee, ip zit je goed, mask ook. Maar dns is hier bij mij totaal anders dan wat jij hebt opgeschreven waar zal ik voor kiezen?
Het adres dat ik gaf is een OpenDNS server. (DNS = server die domeinnaam omzet naar IP nummer.) Die moet het in principe altijd doen, dus dat is degene die ik meestal invul ;)
En moet ik de gateway ook invoeren?
Gateway zou dan 192.168.1.1 moeten zijn (maar ik dacht niet dat je dat kon invullen op de C905?)
nick7 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:56:
Maar volgens mij sta ik wel gewoon in verbinding met dat kastje, want dat geeft hij ook aan.
Maar op de één of andere manier kan ik dus geen internet krijgen?
Klopt, op de een of andere manier werkt DHCP niet. "Dat kastje" hoort te reageren op de DHCP request van je telefoon, en dan keurig alle instellingen aan je telefoon door te geven. Dat werkt kennelijk niet goed bij jou. Maar inmiddels voert het wat ver voor dit topic, en het is ook enigszins off-topic; als je zoekt op DHCP hier op GoT denk ik dat je van alles over dit soort problemen terug kunt vinden :)
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over het toestel, niet over de webshops waar dit toestel verkocht zal worden of wanneer ze hem kunnen leveren.

Berichten over abonnementen en/of levertijden kunnen in [ABO] SonyEricsson C905 levertijden en abonnementen topic