Hallo Tweakers,
Ik heb sinds ruim een week zo'n Sony Ericsson C905. Prima apparaat, maar ik heb twee 'probleempjes'.
. Zijn jullie beter in zoeken, dan is een link naar een oplossing ook prima.
Alvast heel erg bedankt voor jullie denkwerk/reacties/oplossingen.
Ik heb sinds ruim een week zo'n Sony Ericsson C905. Prima apparaat, maar ik heb twee 'probleempjes'.
- Ik weet niet precies hoe de C905 afbeeldingen beheert, maar kennelijk is het niet simpel inlezen en tonen. Af en toe (tot nu toe al een keer of 10) 'verdwijnen' afbeeldingen. Via Media » Foto's geloof ik dat e.e.a. (meestal) wel prima gaat, maar via bestandsbeheer krijg ik (niet voor alle, maar wel voor veel afbeeldingen) geen thumbnail te zien maar een standaardicoontje, de afbeelding bekijken geeft een leeg scherm. Veel irritanter
is dat op datzelfde moment ook de foto's die ik bij contacten ingevoerd heb vervangen worden door een standaardicoontje.
Ik vermoed dat er zoiets is als een cache, en dat daar het probleem zit.
Vervangen van de afbeelding bij een contactpersoon geeft geen oplossing, de telefoon 'weet ook nog wel' welke afbeelding ik aan een contactpersoon heb gekoppeld.
Uitschakelen en inschakelen lost het probleem wel op, maar het probleem komt wel terug.
Het 'opnieuw inlezen' bij de instellingen van Media helpt ook niet.
Ik heb een update van de firmware gedaan (geeft wel een fraaiere GoogleMaps app), maar geeft niet de oplossing
Ik heb mogelijk veel bestanden op de telefoon en mijn 4Gb M2-kaartje: 506 foto's, 564 muziekbestanden (telling door telefoon). - Minder belangrijk, maar ach, je wilt het toch perfect. Afbeeldingen bij albums/mp3's. Ik heb aardig wat van mijn CD's reript en een aantal daarvan op mijn C905 gezet om als MP3-speler te gebruiken. Via Mp3tag (heerlijk programma) heb ik albumhoezen aan de songs toegewezen. Bij sommige albums/playlists laat de GSM ze ook netjes zien, bij anderen niet.
Geprobeerd:
* Albumart.jpg toegevoegd in zelfde map
* cover-jpg-tje aan bestand toegevoegd via Mp3tag

Alvast heel erg bedankt voor jullie denkwerk/reacties/oplossingen.