ucchan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:02:
Nouja, dit is toch eigenlijk een zoveelste keer noemen van "uit je eigen vrije wil voor God kiezen"? Of verwoord ik het nu zo beroerd dat het anders opgevat wordt

?
Het kwam in de post die ik citeerde een beetje over alsof de God volgen en je gezond verstand volgen loodrecht opelkaar staan. Sommige mensen lijken te vinden dat je je verstand gekregen hebt om maar vooral te doen wat je zelf goeddunkt en je niks aan te trekken van wat God vindt. Ik zeg niet dat je niet bij je volle verstand bent als je niet voor God kiest, ik zeg alleen dat je dat verstand gekregen hebt om bewust voor hem te kunnen kiezen in plaats van een willoze zombie te zijn.
Verstand heb je juist
niet gekregen om voor hem te kiezen, als je logisch nadenkt dan bestaat God immers niet? Tenzij jullie al bewijzen hebben, maar dan zou ik het hier niet posten want met zulke bewijzen kun je rijk worden
De mens zit zo in elkaar dat ze alles probeert te begrijpen, en dat dit dan in structuur uitgelegd kan worden. Vroeger wist de mens een stuk minder dan nu, maar toch kwam de ultieme levensvraag in ze op; "Hoe en waarom zijn we hier op de wereld". Niemand kon hier echter antwoord op geven, want 'technologie' of kennis van het universum hadden ze immers niet. Maar de mens is te trots om hier aan toe te geven en verzint iets waarmee ze het hele probleem kunnen 'begrijpen' en jawel God was geboren.
Dit zie je in de moderne 'antwoorden' op de ultieme levensvraag nog steeds goed terug, ik weet niet of iemand hier bekend is met de String theory? Deze beschrijft dat er na atomen -> Quarks -> "String's" zijn. Dit zijn trillende cirkel vormige 'draadjes', die op verschillende frequenties kunnen trillen. Dus met 1 deeltje kan alles worden omschreven, alle elementen, gravitatie, elektromagnetisme, de sterke moleculaire binding en de zwakke (kernenergie). Alhoewel hier een enorme bult aan wiskunde achter zit, is er toch een soort nieuwe 'God' verzonnen en wel de String's. Wij menen hier bewijs voor te hebben, maar dat dachten de slimme koppen van vroeger ook toen ze God hadden bedacht, alleen dan met wat minder complexe wiskunde.
Wat ik dus wil zeggen is dat 'God' alleen is verzonnen om het hele verhaal van de oorsprong tot het eind (Ja er
moet een eind zijn, waar een begin is is een .... ). Dit verhaal moet tevens een grote hoeveelheid angst wegnemen, want ja wie wil er nou dat er niets meer is na de dood waar iedereen voor vreest? Het verhaal van 'God' neemt de angst weg door te zeggen dat onze 'zielen' terug keren in andere mensen, of dat je verder leeft in de prachtige hemel. Het boeddhisme heeft geloof ik het 'kastenstelsel' (pin me er niet aan vast), als je je goed gedraagt is 'je volgende leven' beter. Allah verteld dat als je volgens zijn regels leeft je 7 mooie maagden krijgt aan het eind. Het einde wordt dus steeds weer verheerlijkt.
Ik hoop dat jullie het beginnen in te zien? Over heel de wereld komen we met ideeën om de oorsprong te beschrijven en tevens om het eind minder erg te maken. Dit is universeel, zo zit de mens in elkaar. Maar nu zijn we op een punt (in ieder geval in Nederland en andere ontwikkelde landen) dat we genoeg 'verstand' hebben om al die 'hulpmiddelen' om het te begrijpen weg te gooien. We zijn nu op een punt dat we kunnen inzien dat die verhalen verzonnen zijn, en dus niet gebaseerd zijn op de werkelijkheid maar dat het 'mens eigen' is om 'hulpmiddelen' te verzinnen om het plaatje af te maken.
Het zijn in principe hele goede verhalen, dat heeft zich al bewezen, kijk maar naar de grote hoeveelheid aanhangers! Ze moeten daarom ook absoluut niet vergeten worden, maar om stug door te leven naar de oude ideeën gaat mij iets te ver. We zijn op een punt gekomen dat we zelf kunnen bedenken wat goed en fout is. Dat doen we stiekem ook al, want niemand leeft exact naar de regels van de Bijbel. Iedereen pikt er iets uit wat hem/haar aanstaat (dus uiteindelijk beslis je alsnog zelf), ga dan niet verkondigen dat je christen bent? Want je leeft helemaal niet naar de 'regels van God'!
Dus als afsluiting van mijn betoog, mijn tips voor de TS. Ook al is dit niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik hoop dat dit je nieuwe inzichten geeft. Liefde en Seks zijn onlosmakend met elkaar verbonden, het is iets moois, iets wat erbij hoort. Dus stel jij komt morgen een hele leuke en aardige meid tegen (ik weet niet of je al een vriendin hebt), het klikt super. Jullie gaan een aantal keer uit en zijn helemaal verliefd, je voelt je altijd helemaal goed als je bij haar bent. Dan kun je dit naar mijn mening 'verzegelen' met de ultieme liefde; seks. Jullie zijn een jaar samen, maar het wil niet helemaal lukken en jullie gaan uit elkaar. Dan begint het weer van voor af aan, je hebt immers de tijd van je leven gehad dat jaar. En ik denk dat dat belangrijk is, wij leven ons leven. Met de intentie zo gelukkig mogelijk te zijn, en je mist echt iets als je geen liefde in je leven hebt. En als je na 3 meisjes eindelijk het goede meisje hebt gevonden (jullie voelen je nog steeds helemaal tip top na een jaar liefde en seks) dan kun je er voor kiezen haar voor het leven te nemen. Je trouwt, als een soort officiële verzegeling van jullie liefde. Maar de echte verzegeling is al een tijd terug in bed gebeurt
Wat een lap zware tekst voor een jongetje van 17 zeg
, snel naar mun vriendin nu
Ja dat komt uit de bijbel, of bedoel je iets anders? Als het gaat over stukken uit de bijbel dan moet je mijn betoog nog eens lezen
En die sarcastische opmerking slaat werkelijk nergens op, en maakt mijn punt alleen sterker. Er wordt nu juist
niet zelf beslist of iets door de beugel kan of niet (tenminste nog lang niet iedereen). Of wil je zeggen dat terroristen zichzelf voor de lol opblazen? Nee, dat doen ze omdat ze nog steeds in de onzin geloven van die 7 maagden enzo.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 20-06-2008 16:45
]