The freedom of saying E=MC3
Ik zie mezelf niet als expert, maar inderdaad draait mijn EEE PC op zonnestroom, maar dat doen alle apparaten in ons huis. Hoezo?verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:44:
heb jij je eeepc eigelijk al op een zonnepaneeltje laten draaien?
ik dacht ik vraag de expert.
-edit-
Of bedoel je te vragen of de EEE PC direct op een los zonnepaneel draait? Dat niet, hoewel ik nog wel een 50Wp-paneeltje in de schuur heb slingeren, misschiet zet ik er nog wel eens een 12V auto-adapter op en kijk of de EEE PC er op wil draaien. Dat moet wel lukken, het ding verbruikt niet meer dan 15-20W.
Yep. Op marktplaats een USB CD-brander op de kop getikt voor € 15. Opgelost. Is ook makkelijk booten van Linux Live CD's, als ik daar zin in zou hebben.Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:59:
Okee, maar hoe heb je dat dan gedaan? want ik vind alleen maar nlite gedoe...
Usb-dvdrom ofzo?
[ Voor 22% gewijzigd door JeroenH op 06-07-2008 22:50 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Dat is gewoon de Linux 900, er is geen andere 900 met 20GB, de Windows versie heeft minder. Paradigit op het koningsplein zeker? Op de Paradigit website staan meer details.verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:41:
nog een vraagje, iemand al een paar emulatoren op de eeepc gedraaid?
en dan met name dosbox..
en dan nog iets ik heb de 900 met 20 gb ssd al in de winkel hier op t koningsplein zien staan, 400 euro maar dr zit alleen een intel inside stikkertje op en verder totaal geen info welke dat dan is.
Verwijderd
Erg kort door de bocht, vind je niet? Bijna alle produkten in de computerwereld worden voortdurend goedkoper, en toch zijn ze vaak nog jaren te koop.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:26:
De 701 serie daalt inmiddels in prijs. Dus die gaat (is er) eruit!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik moet geloof ik een brilletje... ik zie daar 299...Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:26:
De 701 serie daalt inmiddels in prijs. Dus die gaat (is er) eruit! Nu 269 hier Ik wacht nog steeds even af op wat komen gaat.
Verwijderd
Nee dat is niet zo kort door de bocht als het lijkt. De 701 2/4/8G serie wordt all niet eens meer geproduceerd.Men maakt plaats vooor de 900/1 en 1000 serie. Voortschreiding der technieken, hehExirion schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:33:
[...]
Erg kort door de bocht, vind je niet? Bijna alle produkten in de computerwereld worden voortdurend goedkoper, en toch zijn ze vaak nog jaren te koop.
Verwijderd
Ik had wifi aan, maar de verbinding met het netwerkje dat ik te pakken had, viel vaak weg, dus ook bluetooth ingeschakeld om via mijn mobieltje internet op te kunnen.
Groot deel van de tijd op internet gezeten en de resterende tijd wat Hoyle bordspelletjes gedaan.
Continue ermee bezig geweest, dus niet weggezet in standby o.i.d. en het energieschema op 'altijd aan'. Geen enkele moeite gedaan om energie te sparen dus...
Standby wordt niet ingeschakeld aan het eind van de accuduur, dus als de EEE ermee stopt, is de accu echt leeg.
Resultaten:
4400 mAh: 2.23 min.
6600 mAh: 3.45 min.
tja en de 900 voor 369 Euro, terwijl op de site nog vrolijk 399,- staat....Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:04:
[...]
Ik moet geloof ik een brilletje... ik zie daar 299...
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Doe jij beter dan ik.. Ik haal met mijn 6600 zelfs minder dan met mijn normale 5800.. Mss toch echt nog een paar keer leeg laten maken..Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
Ik heb dit weekend in de buitenlucht mijn beide accu's (4400 mAh die bij de EEE geleverd werd en de 6600 mAh van Otakupark) eens flink aan de tand gevoeld.
Ik had wifi aan, maar de verbinding met het netwerkje dat ik te pakken had, viel vaak weg, dus ook bluetooth ingeschakeld om via mijn mobieltje internet op te kunnen.
Groot deel van de tijd op internet gezeten en de resterende tijd wat Hoyle bordspelletjes gedaan.
Continue ermee bezig geweest, dus niet weggezet in standby o.i.d. en het energieschema op 'altijd aan'. Geen enkele moeite gedaan om energie te sparen dus...
Standby wordt niet ingeschakeld aan het eind van de accuduur, dus als de EEE ermee stopt, is de accu echt leeg.
Resultaten:
Ik heb ook niets nieuws \0/

nano muisje met zon mini ontvanger, echt subliem
+ audio splitter, maar das niet voor dit topic
én

4GB voor 24 euro
[ Voor 13% gewijzigd door Tomino op 07-07-2008 20:13 ]
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=Q5UslXt7TFk
http://nl.youtube.com/watch?v=H2GQxwkUHo0
Meh
http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00606034
4 GB voor 9.95
Bijna jammer dat je er maar 1 kaartje in kunt steken.. misschien toch maar eens iets aan doen. Wat dat betreft hebben al mijn collega's met hun 900 het toch maar beter. (die hebben tenminste nog eens 16 GB intern. Het feit dat ik mijn 701 eerder had is nu niet echt een troost)
Please vertel me dat er verschil zit tussen mijn Kingston SDHC 4gb en die, anders voel ik me echt. tsja, vul inwazzup105 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:32:
[...]
http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00606034
4 GB voor 9.95
Bijna jammer dat je er maar 1 kaartje in kunt steken.. misschien toch maar eens iets aan doen. Wat dat betreft hebben al mijn collega's met hun 900 het toch maar beter. (die hebben tenminste nog eens 16 GB intern. Het feit dat ik mijn 701 eerder had is nu niet echt een troost)
Iemand ervaring met laptop stikkers?
http://www.schtickers.com/
[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 07-07-2008 21:58 ]
hier driver kunnen vinden om naar 1024x786 te gaan.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=15318
Maar is er ook zoiets al voor de 900 want veel games die ik wil spelen werken niet op 1024x600
En 1024x786 is nu iritant omdat je moet secrollen.
Verwijderd
Kingston heeft een mooier stickertje. Net zoals Monster HMI kabels van 140 euro, die hebben ook een mooiere verpakking dan HDMI kabels van de Lidl van 5 euro.Tomino schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:34:
[...]
Please vertel me dat er verschil zit tussen mijn Kingston SDHC 4gb en die, anders voel ik me echt. tsja, vul in
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:43:
[...]
Kingston heeft een mooier stickertje. Net zoals Monster HMI kabels van 140 euro, die hebben ook een mooiere verpakking dan HDMI kabels van de Lidl van 5 euro.
Via de bijgeleverde drivers kan je instellen dat de 900 zijn 1024x768 moet croppen zodat je niet moet scrollen.0Burner0 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:52:
Ik weet dat alle versies met een 7'' beeld scherm
hier driver kunnen vinden om naar 1024x786 te gaan.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=15318
Maar is er ook zoiets al voor de 900 want veel games die ik wil spelen werken niet op 1024x600
En 1024x786 is nu iritant omdat je moet secrollen.
Zou best verschil in kunnen zitten hoor... snelheid bijvoorbeeld, maakt bij USB sticks nogal eens een fors verschil, dus ik verwacht eigenlijk bij SD kaartjes ook. Ik weet wel dat mijn 2 GB A-data net een fractie te traag is om een film die ik met mijn humax heb opgenomen af te spelen op mijn EEE... het beeld hapert af en toe (maar wel loei en loei scherp... damn wat mooi)Tomino schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:34:
Please vertel me dat er verschil zit tussen mijn Kingston SDHC 4gb en die, anders voel ik me echt. tsja, vul in
maar krijg met geen mogelijkheid verbinding met internet. Ik heb geporbeerd via wireless thuis, hij maakt dan verbinding, ik krijg normaal een ip enzo maar in firefox verschijnt helemaal niets. Ik heb echt even geen idee meer waar het aan ligt.
Daarnaast probeer ik verbinding te krijgen via een gewone kabel. Thuis draait mijn netwerk via de router alleen op 10mbit, ik heb alleen niet gevonden waar ik de netwerkkaart in kan stellen op 10mbit? Iemand een idee?
Op mijn werk werkt alles gewoon op 100 mbit, maar hij blijft hangen bij DHCP discover, ik ontvang nergens een ip adres? Zit er ergens een beveiliging ingebouwd of zie ik iets over het hoofd? Ik heb alles nagekeken maar het lukt me niet om verbinding met internet te krijgen.
(wel tegek ding verder trouwens, misschien ook maar eens XP opzetten;)
Meh
Verwijderd
Hoewel offtopic, maar de kaartjes zijn met dezelfde prijs ook verkrijgbaar bij Paradigit. En daar hebben ze zelfs een speciale 4gb SDHC voor de EEE.wazzup105 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:15:
[...]
Zou best verschil in kunnen zitten hoor... snelheid bijvoorbeeld, maakt bij USB sticks nogal eens een fors verschil, dus ik verwacht eigenlijk bij SD kaartjes ook. Ik weet wel dat mijn 2 GB A-data net een fractie te traag is om een film die ik met mijn humax heb opgenomen af te spelen op mijn EEE... het beeld hapert af en toe (maar wel loei en loei scherp... damn wat mooi)
Ha ha, tuurlijk bedoel ik dat. voor op mn tentje op de heide. of in de campingbus.CanonG1 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:45:
[...]
Of bedoel je te vragen of de EEE PC direct op een los zonnepaneel draait? Dat niet, hoewel ik nog wel een 50Wp-paneeltje in de schuur heb slingeren, misschiet zet ik er nog wel eens een 12V auto-adapter op en kijk of de EEE PC er op wil draaien. Dat moet wel lukken, het ding verbruikt niet meer dan 15-20W.
.
maar ik ben bang dat bij bewolkt weer je dan toch nog steeds 2 viekante meter zonnepaneel nodig hebt he. of valt dat wel weer mee? En dan bedoel ik rechtstreeks vanaf zonneaneel, dus niet eerst opladen.
Kan me voorstellen dat de atom daar nog wat watjes vanaf snoept.
hoeveel verbruikt de 900 eigelijk, heeft iemand dat al gemeten?
ze zijn ideaal voor gprs of zelfs umts internet. Je kan dr natuurlijk weer een PIT aan hangen, maar ja. dat zijn nou juist van die dingen die dr uit gaan floeppen als je m heel snel mee sleept bij t overstappen in de trein. Misschien een interne kaart al?
als je nog een maandje of 2 wacht staan die dingen voor 100 euro ergens in een witmarkt outlet.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
[...]
Nee dat is niet zo kort door de bocht als het lijkt. De 701 2/4/8G serie wordt all niet eens meer geproduceerd.Men maakt plaats vooor de 900/1 en 1000 serie. Voortschreiding der technieken, heh
of als laaste model bij t kruitvat.
dan word t pas echt leuk.
loop je met je moeder met 2 pakken maandverband en 3 soorten drop door de winkel.
hoef je alleen maar te wijzen, kijk mam. leuk he.
loop je met 2 eee´s de winkel uit.
gewoon wachten tot ze ongesteld is....
[ Voor 18% gewijzigd door verleemen op 08-07-2008 12:34 ]
Valt wel mee. Bij licht bewolkt weer zou het 50Wp-paneel (wat niet zo heel groot is) er nog wel 20W uit moeten kunnen persen. Het is wel handig dat een laptop een ingebouwde UPS heeft (de accu) je zou dan bij wisselend bewolkt weer prima kunnen computeren, de accu wordty dan afwisselend geladen en ontladen. Feitelijk op kleine schaal wat onze woning op grote schaal doet met het net als 'accu'.verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:22:
Ha ha, tuurlijk bedoel ik dat. voor op mn tentje op de heide. of in de campingbus.
maar ik ben bang dat bij bewolkt weer je dan toch nog steeds 2 viekante meter zonnepaneel nodig hebt he. of valt dat wel weer mee? En dan bedoel ik rechtstreeks vanaf zonneaneel, dus niet eerst opladen.
Kan me voorstellen dat de atom daar nog wat watjes vanaf snoept.
Ik heb nog geen langdurige metingen gedaan, maar zonder accu erin verbruikte hij 16W uit het stopkontakt. Ik zal nog eens een langdurige meting doen om te kijken wat het over langere tijd is.hoeveel verbruikt de 900 eigelijk, heeft iemand dat al gemeten?
[ Voor 50% gewijzigd door JeroenH op 08-07-2008 12:37 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Leuk verhaaltje, maar het is echt gelul. Er wordt veel goedkoop flash geheugen op de markt gedumpt en er zijn enorme verschillen in snelheid. De goedkoopste SD/CF modules halen een paar MB per seconde, en de snelle modules van de betere merken halen tussen de 20 en 30MB/s. Zeker als je zo'n ding als een soort harddisk gebruikt in een EEE is dat essentieel.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:43:
Kingston heeft een mooier stickertje. Net zoals Monster HMI kabels van 140 euro, die hebben ook een mooiere verpakking dan HDMI kabels van de Lidl van 5 euro.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Opzich aardigVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
Resultaten:
En logisch. 6600mah is 50% meer vermogen dan 4400mah, en guess what? Je krijgt 50% meer accu tijd
In Ander Nieuws
Van de FP: http://tweakers.net/nieuw...jgt-3g-ondersteuning.html
Ik hoop zo hard dat dit een algemene upgrade gaat worden, iets interns ofzo. Zodat we allemaal kunnen mee genieten van 3G
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Er zijn plenty SD kaarten van een "B" merk die rond de 20-30 mb/s halen. No big deal.Exirion schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:35:
Leuk verhaaltje, maar het is echt gelul. Er wordt veel goedkoop flash geheugen op de markt gedumpt en er zijn enorme verschillen in snelheid. De goedkoopste SD/CF modules halen een paar MB per seconde, en de snelle modules van de betere merken halen tussen de 20 en 30MB/s. Zeker als je zo'n ding als een soort harddisk gebruikt in een EEE is dat essentieel.
Kingston is een producent die eigenlijk wel zijn stickertje op dingen zet. Ze kopen geheugen ergens anders in, ze zijn zelf geen tier-one producers. Je betaalt dus vooral voor de service en de garantie.
Goedkoper zou zijn om direct je SDHC kaart te halen bij de producent in China, Korea of Taiwan, avoid the middle man (Kingston in dit geval).
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Nu ben ik toch benieuwd. Iemand simpel progje om te testen hoe snel mn Sdhc kaartje is?XanderDrake schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:48:
[...]
Er zijn plenty SD kaarten van een "B" merk die rond de 20-30 mb/s halen. No big deal.
Kingston is een producent die eigenlijk wel zijn stickertje op dingen zet. Ze komen geheugen ergens anders in, ze zijn zelf geen tier-one producers. Je betaalt dus vooral voor de service en de garantie.
Goedkoper zou zijn om direct je SDHC kaart te halen bij de producent in China, Korea of Taiwan, avoid the middle man (Kingston in dit geval).
Heb gekeken maar ik kan niks vinden van mijn scherm wordt te ''groot'' voor me beeldscherm en moet dus scrolle.DaRKie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:53:
[...]
Via de bijgeleverde drivers kan je instellen dat de 900 zijn 1024x768 moet croppen zodat je niet moet scrollen.
Kan je ff kort uit leggen hoe ik dit doe?
Ja en daarna wil men een dial-pad en voor je het weet heb je gewoon een grote telefoon in de handen, en dan is zelfs die 7" nog te groot voor aan de oren[b][message=30383766,noline]XanderDrake schreef op dinsdag 08 juli 2008 @
In Ander Nieuws
Van de FP: http://tweakers.net/nieuw...jgt-3g-ondersteuning.html
Ik hoop zo hard dat dit een algemene upgrade gaat worden, iets interns ofzo. Zodat we allemaal kunnen mee genieten van 3G
Hehe, nee, een EEE als uitklap phone zie ik niet zo maar gebeurenZakHooi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:11:
Ja en daarna wil men een dial-pad en voor je het weet heb je gewoon een grote telefoon in de handen, en dan is zelfs die 7" nog te groot voor aan de oren
Verder zie ik niet dat ze ook GSM gaan ondersteunen, dus ik denk niet dat je standaard kan bellen. Met Skype natuurlijk wel, via de 3G lijn.
Ja, je kan bijv. iets van een bepaalt formaat kopieren (zeg een film van 700mb) naar de kaart en kijken hoe lang ie er over doet. Vervolgens deel je de grootte van het bestand door de de kopier tijd in secondes en voila.Tomino schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:08:
Nu ben ik toch benieuwd. Iemand simpel progje om te testen hoe snel mn Sdhc kaartje is?
Je kan ook HDTach en HDtune proberen, werken volgens mij bij alle externe opslag opties.
Wat SDHC's betreft, alle SDHC kaarten hebben een klasse toegekent, Class 2, 4 of 6. Dit correspondeert met de minimale snelheid van de kaart: 2mb/s voor class 2, 4mb/s voor 4, 6mb/s voor 6. Je hebt bij grotere (4+ gb) kaarten meestal een minimum van Class 4 of 6 te pakken.
Verder heb ik het dus over minimale snelheid. Ik heb vaak kaarten gezien die Class 4 of 6 hebben maar eigenlijk class 20 horen te hebben vanwege hun snelheid (20mb/s). Trancend en A-data 16GB SDHC's bijv. Geen A-merken (zoals Sandisk en Kingston) maar wel rete-snel
Maar Nu Weer Ontopic

Ook ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een EeePC 900.
1 woord - Geweldig!
Vergeet mensen die zeggen dat Vista er niet goed op draait, ik gebruik het nu en loopt als een trein.
Er is alleen wat kennis nodig om het correct te installeren en dan heb ik het over Zonder! N/Vlite.
Dus 100 full met sp1 en alle updates.
Ik heb alles aan de gang op de cam na. als ik die werkend krijg ga ik hier een verhaal neer zetten voor mensen die willen weten hoe ik dit heb bereikt zonder gezeur:)
Maar nog even wachten die howto maak ik binnenkort. Ja, ook Aero werkt (maar vind ik irri dus staat nu uit)
Toch heb ik wel even een vraag, nu na het installeren van de wifi drivers ging allemaal oke krijg ik ineens in mijn nieuwe woning default netwerk?
Dus ik heb hier een openbaar netwerk? Ik wil graag weten of dit wel veilig is. Vista zegt dat er geen mappen gedeelt zijn.
Ik wil graag weten wie dit netwerk aan me geeft, dus of ik dit bij de buurman/vrouw moet melden of dat het mogelijk is om gewoon gratis internet te krijgen in de woining? haha ik snap er niets van! Ik heb zelf adsl van kpn maar das verbonden met een utp kabel. wifi is bij mij nog niet geinstalleerd, dus router enzo.
Heb alleen een normale modem voor adsl met 1 utp. maar die deed ik er net even uit om wifi op de 900 vast in te stellen voor de toekomst en wat blijkt? er is een draadloos openbaar netwerk die ook nog es full speed is. er staat bij signaal sterkte erg goed.
ik probeer de een whois te doen op mijn ip.
Enige wat ik er over zeggen kan is dat het eindigt op adsl-surfen.hetnet.nl. en geloof me dat ben ik zelf niet.
Dus kan dit een hotspot zijn waarvan ik blijkbaar gebruik mag maken. (ik woon in een flat van 2 hoog, zit ook niet bij een cafe)
of hebben we het hier over een buurman/vrouw die ze netwerk 24/7 aan heeft staan en wijdopen?
Ik wil geen misbruik maken van zijn netwerk als dat zo is, laat staan dat ik niet wil hij me mappen of data kan zien. Vista heeft niet gedeelt maar moet ik dat dan ook vertouwen?
hehe sorry ben vrij nieuw met dit fenomeen hopelijk kan iemand me duidelijkheid geven.
(p.s. typen is best te doen op de 900, gewoon een weekje oefenen)
Groetjes,
Maarten
zeer waarschijnlijk dat een van je buren zn netwerk niet beveiligd heeft. Komt heel vaak voor nu bijna iedereen draadloos heeft. Sommigge mensen weten gewoon niet dat zoiets moet of zijn er domweg te lui voor.Fonk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:01:
Hallo allemaal,
Ik wil graag weten wie dit netwerk aan me geeft, dus of ik dit bij de buurman/vrouw moet melden of dat het mogelijk is om gewoon gratis internet te krijgen in de woining? haha ik snap er niets van! Ik heb zelf adsl van kpn maar das verbonden met een utp kabel. wifi is bij mij nog niet geinstalleerd, dus router enzo.
Groetjes,
Maarten
ik tap wel es vaker op die manier af als ik met mn pda buiten loop.
gezien t feit dat jij in een flat woont geeft je al een kans van 20 netwerken rondom je, dr hoeft er maar eentje onverstandig te zijn ...
[ Voor 8% gewijzigd door verleemen op 08-07-2008 19:36 ]
ik bel al jaren handsfree, dus op de speaker, die keren dat ik een telefoon aan mn oor hou zijn echt heel zeldzaam. Dus ik zie een eeepc met 3g mogelijkheden wel zitten.ZakHooi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:11:
[...]
Ja en daarna wil men een dial-pad en voor je het weet heb je gewoon een grote telefoon in de handen, en dan is zelfs die 7" nog te groot voor aan de oren
en wat nou dialer. dr zit een micro in, wel es van voicedailing gehoord. nog afgezien dat je gewoon een keyboard hebt met allemaal knopjes met getallen en zo...
Geheel mee eens! Ik heb dan ook deze :-)Exirion schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:35:
[...]
Leuk verhaaltje, maar het is echt gelul. Er wordt veel goedkoop flash geheugen op de markt gedumpt en er zijn enorme verschillen in snelheid. De goedkoopste SD/CF modules halen een paar MB per seconde, en de snelle modules van de betere merken halen tussen de 20 en 30MB/s. Zeker als je zo'n ding als een soort harddisk gebruikt in een EEE is dat essentieel.
Hmm ik dacht al zoiets ja. Maar moet ik me nu zorgen maken? Kan die persoon zien wat ik op internet doe zoals bankieren? mijn mappen zien?verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:34:
[...]
zeer waarschijnlijk dat een van je buren zn netwerk niet beveiligd heeft. Komt heel vaak voor nu bijna iedereen draadloos heeft. Sommigge mensen weten gewoon niet dat zoiets moet of zijn er domweg te lui voor.
ik tap wel es vaker op die manier af als ik met mn pda buiten loop.
gezien t feit dat jij in een flat woont geeft je al een kans van 20 netwerken rondom je, dr hoeft er maar eentje onverstandig te zijn ...
Als dit veilig is blijf ik nu nog even doorwerken tot ik zelf volgende week een draadloos netwerk heb.
Dit lijkt me de ideale computer voor mn moeder, ware t niet dat die bij de krant de hele dag al zit te turen. en ik ben de 40 ook al voorbij ±afklop±
Hmm bankieren zou ik laten, want t netwerk is dus niet beveiligd. maar als er geen mappen open staan is dr verder niks aan de hand. Zijn netwerk is niet meer dan een gateway, dus er word verder niks op zijn computer opgeslagen. Het is zelfs zo dat als jij iets illegaals downloadt, dat hij dr voor op zn donder zal krijgen. Das nou juist de hoofdreden waarom je je netwerk maar beter kan beveiligen.Fonk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:12:
[...]
Hmm ik dacht al zoiets ja. Maar moet ik me nu zorgen maken? Kan die persoon zien wat ik op internet doe zoals bankieren? mijn mappen zien?
Als dit veilig is blijf ik nu nog even doorwerken tot ik zelf volgende week een draadloos netwerk heb.
T is de ideale manier om illegale dingen te doen zonder dat je opgespoort kan worden.
Stom dat ik er dan niet achter kom wie het is dan zou ik hem even kunnen waarschuwen, maar ja.
Thnx iig voor de uitleg:)
Verwijderd
Als je aan een leesbril toe bent, moet je hem ook gebruiken, doe je voor boeken/kranten lezen toch ook ?!verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:14:
Hoe zit dat eigelijk met de ouderen onder ons, die aan een leesbril toe zijn.
Dit lijkt me de ideale computer voor mn moeder, ware t niet dat die bij de krant de hele dag al zit te turen. en ik ben de 40 ook al voorbij ±afklop±
Zelf ben ik 52, sinds 2 jaar aan de leesbril, sinds november 2007 aan de EEE-Pc (701-4g) en is een heel comfortabele combinatie; zeker als er XP op staat met Firefox3 en gebruik makend van de NoSquint add-on.
Ik gebruik het uren per dag, en geen hoofdpijn or what.
Doen dus, ook voor je moeder, al is het wel wat uitleggen hoe al dat zooming en text-zooming werkt. Succes !
Wat is het wezenlijke verschil tussen beide, en is het aan te raden om de 900 terug te brengen en toch op de 901 over te stappen?
Op zich lukt t me wel dat uitleggen hoor. Ze snapt t wel.
Verwijderd
900: geen blauwe tand, kortere accuduur, 4400 mAh accu, intel Celeron processorfabulaus schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:56:
mijn vriendin heeft zaterdag een Asus EEE 900 gekocht.. Ten minste er staat 900 op de onderkant. Nu lees ik dat er ook een 901 uit is.
Wat is het wezenlijke verschil tussen beide, en is het aan te raden om de 900 terug te brengen en toch op de 901 over te stappen?
901: blauwe tand, langere accuduur, 6600 mAh accu, intel Atom processor
Verder moet er natuurlijk rekening gehouden worden met het feit dat de 901 nog niet uit is in Nederland en er ook nog geen release-datum bekend is. Net als de prijs.
De 901 is nog moeilijk te krijgen.fabulaus schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:56:
-901 heeft andere processor (ATOM), maar cpu kracht is niet het sterke punt
-901 heeft bluetooth & wireless n (ipv alleen b/g)
en na de 901 komt de 902 en na de 902 de 903 & 904, zo is er morgen altijd een betere....
Dus nee?
Meer details kun je in de topic start vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 08-07-2008 23:21 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Zover ik weet heeft de 901 geen Wifi-N.leuk_he schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:21:
De 901 is nog moeilijk te krijgen.
-901 heeft andere processor (ATOM), maar cpu kracht is niet het sterke punt
-901 heeft bluetooth & wireless n (ipv alleen b/g)
en na de 901 komt de 902 en na de 902 de 903 & 904, zo is er morgen altijd een betere....
Dus nee?
Meer details kun je in de topic start vinden.
Trouwens zijn de 904's officieel bevestigd.
Even een vraagje: Wie wil hier zo'n EEE 904 met 8.9" scherm en 10.2" body?
Veel te groot en te zwaar...
Ik zit nog steeds in twijfel of ik nou een 900 moet kopen of een 901, om de 2 dagen veranderd m'n mening weer...

[ Voor 31% gewijzigd door berend_ op 09-07-2008 00:43 ]
Postje gemaakt vanaf mijn HongKongse 900, met Trust minimuis voor een paar knaken en een Sitecom CN-516 bluetooth dongle en KPN HI Datagebundel interpret via mijn mobiel (een Nokia 6120 classic) voor 10 euro per maand.
Ervaringen tot nu toe: meegenomen op vakantie in handbagage, 2x film gekeken in een vliegtuig, foto's bekeken en uitgezocht tijdens de vakantie, gespeeld, diverse keren XP nLite installaties geprobeerd maar uiteindelijk toch een volledige XP SP3 installatie erop gezet, enige toevoegingen/wijzigingen tot nu toe: pagefile uit, FF3 geinstalleerd, AVG geinstalleerd, VLC geinstalleerd, Steam geinstalleerd en Half Life getest welke perfect draait op 800x600 en dan nu internet via bluetooth-mobiel-gprs aan de praat.
Dat zijn de pro's. De con's tot nu toe: toetsenbord is wennen vanwege de kleine toetsen, maar dat zal na een tijdje wel beter gaan.
Hmm, ik merk nu dat hij nog updates aan het downloaden is, tijd om de post af te sluiten en weer even Wifi aan te zetten
Voor de geinteresseerden, de verbinding werkt zonder Nokia software, alleen de Toshiba BT stack (6.0.0.5). Het werkt exact als een inbelverbinding. Instellingen gevonden op 1, 2 en 3.
[ Voor 20% gewijzigd door DaCoTa op 09-07-2008 01:31 ]
De 901 heeft wel degelijk Wifi-N: http://eeepc.asus.com/global/901.htm
Dit is een groot voordeel wanneer je thuis graag een wifi n only netwerk wil hebben. De hogere snelheid lijkt me voor een netbook niet noodzakelijk, maar het bereik is ook groter en je hele netwerk blijft sneller als je niet naar wifi g hoeft te switchen.High Speed Connectivity Anywhere with Wi-Fi 802.11n
• Easily functions in any connected environment with fast and complete connectivity (WiFi 802.11n).
Verwijderd
Geen probleem met de space bar? Mijn spatiebalk genereert pasDaCoTa schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:17:
Ok, even geen getwijfel:
Dat zijn de pro's. De con's tot nu toe: toetsenbord is wennen vanwege de kleine toetsen, maar dat zal na een tijdje wel beter gaan.
een spatie als ik deze in het midden activeer...
Bij mij werkt die altijd, eenderwaar ik hem aantik ... was dit geen bekend voorkomend probleem en kon je hem niet opsturen om het te laten maken?Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Geen probleem met de space bar? Mijn spatiebalk genereert pas
verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:59:
Ah, je zoomt dus wel. ik bedoelde dus ook, de kleine lettertjes op t scherm zoals je t normaal ziet.
Op zich lukt t me wel dat uitleggen hoor. Ze snapt t wel.
Je hebt het wel erg vaak over je moeder in je posts en afgelopen 3 pagina's post je geregeld achter elkaar nieuwe posts

Hint: gebruik de edit-knop

Op de engelse site voor de EEE PC staat trouwens nog een mooi overzicht van alle modellen
[ Voor 13% gewijzigd door Robino op 09-07-2008 11:17 . Reden: Link toegevoegd ]
Ik had hetzelfde probleem met de spatiebalk op m'n 900. Terug gegaan naar de winkel, daar is het keyboard vervangen. (5min werk). Nu werkt hij zoals ieder ander laptop keyboard!DaRKie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:38:
[...]
Bij mij werkt die altijd, eenderwaar ik hem aantik ... was dit geen bekend voorkomend probleem en kon je hem niet opsturen om het te laten maken?
Of het een bekend probleem is heb ik niet kunnen opmaken uit de mij bekende bronnen. Ik aarzel om de spatiebalk van de 900 voor reparatie aan te bieden.DaRKie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:38:
[...]
Bij mij werkt die altijd, eenderwaar ik hem aantik ... was dit geen bekend voorkomend probleem en kon je hem niet opsturen om het te laten maken?
opzich opmerkelijk...maarja als de atom's op zijn dan zit er niks anders op he...
(maar wat ik me nog steeds afvraag...die celeron m dingen zijn toch ook eigenlijk allang uitgefaseerd en worden toch niet meer gemaakt ?....ligt er ergens een voorraad die ze nog kwijt moeten of produceert intel ze toch nog gewoon?)
bron
[ Voor 18% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-07-2008 11:11 ]
Then I stand correctedBiggg schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:33:
De 901 heeft wel degelijk Wifi-N: http://eeepc.asus.com/global/901.htm
Ja, en dan te bedenken dat de CeleronM ook al niet meer geproduceerd wordt en schaars isStraightOn.NL schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:09:
op de FP en hier: word gemeld dat de Asus EEE 904 word uitgerust met een celeron m van 900mhz lol
Ik moet zeggen, die 904 vind ik echt een miskleum. Lelijk, veel plastic en grote randen. Zelfde scherm als de 900 in een minder compacte behuizing. Weer terug oude hardware. Zwaarder en logger.
En dat alleen maar voor het toetsenbord

Nee, tenminste niet bewust. Ik zal binnenkort even testen. Wel met de muisknoppen, die werken alleen aan de zijkanten en zijn redelijk stuk. Maar met een echt muisje heb ik daar geen last meer van.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Geen probleem met de space bar? Mijn spatiebalk genereert pas
Verwijderd
[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 15:52 ]
349 bij expert:)Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:46:
Aha prijs gezakt naar 250 van de 701Jammer dat de 900 op 400 blijft...
iemand nog tips voor leuke software/games om toe te voegen?
Meh
Verwijderd
Ik had nog een vraag over installeren van windows xp op je eee via alleen een usb stickje. Kan je ook je 16gb sd kaart gebruiken die je bij de eee 900 krijgt om op deze manier windows xp te installeren op je 4gb ssd? En dat je na de installatie die 16gb kaart weer formateert?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 15:57 ]
Hij staat al op enkele plaatsen goedkoperVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:46:
Aha prijs gezakt naar 250 van de 701Jammer dat de 900 op 400 blijft...
http://www.digicom-it.be/...90OA09B21112N3IE1AQQ.html
Werd tijd! De 900 is nu toch wel echt degene die je moet hebben, de 701 mogen ze er van mijn part uit halen.
Uhm, die 16gb is geen SD kaart, dat is ook een SSD disk in een intern mini PCI-E slot. Dus die kun je (meestal) niet in een andere PC stoppen.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:54:
Ik had nog een vraag over installeren van windows xp op je eee via alleen een usb stickje. Kan je ook je 16gb sd kaart gebruiken die je bij de eee 900 krijgt om op deze manier windows xp te installeren op je 4gb ssd? En dat je na de installatie die 16gb kaart weer formateert?
Wat zou kunnen is met een XP installatie op je EEE een nLite CD maken en op die manier de 2e SSD bootable maken en daar de installatie op zetten.
was al op zoek, maar de website biedt weinig. Zag hem in de expert in Purmerend voor 349 staan maar kan niks op internet terugvinden. Computerland verkoopt de witte voor 369 trouwens (die heb ik gekocht)Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:54:
Oww ok beterKun je dat linkje plaatsen van expert, ik zie hem nergens op hun website.
Meh
Verwijderd
Ja, ik heb ook met expert in mijn woonplaatst gebeld en die gaan hem ook voor 349 leveren vanaf vandaag. Dus weer een nieuwe winkel erbij die eee's verkoopt =)dano_nl schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:16:
[...]
was al op zoek, maar de website biedt weinig. Zag hem in de expert in Purmerend voor 349 staan maar kan niks op internet terugvinden. Computerland verkoopt de witte voor 369 trouwens (die heb ik gekocht)
Verwijderd
Ik zou echter de achtergrond van het hoofdmenu willen wijzigen. en kan dze functie niet vinden. Graag hulp
Onno
En dan nu de Tweakers-manier:Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:13:
Okee, ik heb nu een mooie 900.
Ik zou echter de achtergrond van het hoofdmenu willen wijzigen. en kan dze functie niet vinden. Graag hulp
Onno
Ik wil graag de achtergrond van mijn hoofdmenu wijzigen. Ik heb zelf al van alles geprobeerd, zoals door de help gebladerd, de website van Asus uitgekamd en me uiteraard suf gezocht met Google. Ik kom er echter niet uit. Weet iemand hoe dit moet?
Verwijderd
Okee, sorry?CanonG1 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:22:
[...]
En dan nu de Tweakers-manier:
Ik wil graag de achtergrond van mijn hoofdmenu wijzigen. Ik heb zelf al van alles geprobeerd, zoals door de help gebladerd, de website van Asus uitgekamd en me uiteraard suf gezocht met Google. Ik kom er echter niet uit. Weet iemand hoe dit moet?
Maar dat heb ik wel inderdaad al gedaan...
Verwijderd
236 euro voor een 4G versie, koopje. Ik betaalde destijds 306 voor een 2G SurfRave17 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:21:
Het begint er nu toch echt op te lijken dat Asus de waarheid sprak wat de $199 laptop betreft! Ze worden echt met de dag goedkoper
ik had mijn eeepc900 bij de media markt gehaald voor €400,-
maar ik breng hem weer terug want ik vind het scherm te klein
Verwijderd
Is dit een defect, zodat ik terug naar de winkel kan of is het normaal
Verwijderd
klikVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:24:
Heb vandaag vooor €249 de 701 gekocht. Zeer blij mee, maar de spatiebalk werkt enkel als ik hem in het midden indruk dus zeer vervelend bij het typen.
Is dit een defect, zodat ik terug naar de winkel kan of is het normaal
maar nu heb ik windows erop gezet, xp sp2, en wifi is niet vooruit te branden ( ca. 20KB/s en in linux ruim 900KB/s )
enig idee wat dit kan zijn?
Verwijderd
Windows natuurlijkmvz schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:36:
/me denkt... inkoppertje
Firewall zou ik eens checken, drivers OK van je netwerkkaart ?
maar man o man wat is dit ding toch een leuke gadget
Heb je de de originele drivers van de meegeleverde CD gebruikt? Ik wel en ik haal normale snelheden over WLAN...mvz schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:36:
Ik heb wel andere vage problemen. Een toepassing de eerste keer na booten opstarten duurt een eeuwigheid (Firefox: ± 30 sec, Thunderbird: ± 45 sec, OpenOffice: ± 120 (!) sec), maar na het afsluiten van de betreffende toepassing en daarna nogmaals starten gaat het veel sneller, hooguit enkele seconden. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Ik zit te denken dat het iets te maken zou kunnen hebben met de SSD's. Ik draai alleen maar Portable toepassingen, vanaf de 16Gb SSD.
Het grote prijsverschil doet mij op dit moment nog wel twijfelen dus deze "nieuwe" 900 en de 901.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Hij kan nog goedkoper (zoals ik op de vorige pagina al had gezegd)Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:02:
De 701 is in de aanbieding voor 249 euro, bij MYCOM Aantrekkkelijk maar ik wacht nog ff
Dat is dus gewoon de 900 16GFamoso schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
Ondertussen heeft Asus stilletjes nog een nieuwe versie van de 900 geïntroduceerd. Het gaat om de 16G versie, die een glossy uiterlijk kent. Processor is nog een Celeron, de webcam is gedowngrade naar een 0,3 mp versie, verder beschikt hij over 16 GB aan opslagcapaciteit. Op eBay gaan de linux versies voor $399, oftewel een slordige €250, inclusief verzenden naar Nederland ongeveer €290 dus. Nadeel is dat de batterij nog steeds dezelfde is.
Het grote prijsverschil doet mij op dit moment nog wel twijfelen dus deze "nieuwe" 900 en de 901.
De 901 (Atom processor) heeft bovendien een batterij van 6600mAh, hetgeen voor mobiele gebruikers een fors pluspunt is. In NL wordt de 900 geleverd met 4400mAh (i.p.v. 5800mAh). In (o.a.) Engeland heeft Asus de 900 gebruikers met de 4400mAh batterij een 5800mAh geoffreerd tegen geringe bijbetaling.Famoso schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
Gelijke monniken gelijke kappen, maar voor Asus geldt dat kennelijk niet. In NL lijkt de "battery exchange" niet te gaan lukken, ondanks de petitie. Mijn bijdrage op het forum van de Consumenten Bond (CB) heb ik eveneens formeel via e-mail de CB doen toekomen. In tegenstelling tot de onmiddellijke ontvangstbevestiging heb ik na twee weken geen inhoudelijke reactie van de CB ontvangen. Telefonisch is mij vandaag toegezegd dat mijn e-mail alsnog wordt doorgestuurd naar de "beleidsafdeling" van de CB........ Het zal mij verrassen als de CB de voornoemde petitie gaat ondersteunen.
Verwijderd
Daarbij: in Nederland zijn veel 5200mAh batterijen geleverd die gestickerd zijn als 4400mAh.
En in Engeland is de omruilactie ook bevroren...dus dat gaat daar mogelijk toch niet door zoals beloofd.
Humor trouwens dat de Consumentenbond nu zelf het laat afweten kwa service, terwijl ze juist bestaan om te zeuren over de service van andere bedrijven! Met wie moet je spreken als je de Consumentenbond op het matje wilt roepen? Kassa? Tros Radar?
On-topic
Wat de omwisselactie in de UK betreft, die staat ook compleet stil nu. Dus vooralsnog behandelt Asus NL en de UK hetzelfde
Interessant; bron? Wellicht dat daarom mijn "4400mAh" het gemiddeld langer volhoudt :-)Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:17:
Daarbij: in Nederland zijn veel 5200mAh batterijen geleverd die gestickerd zijn als 4400mAh.
[ Voor 14% gewijzigd door wsmaal op 10-07-2008 14:46 ]
- in de UK krijgen ze 5800 en in hier in NL 4400, wij willen gelijk behandelt worden!
en ipv in NL dan 5800 te geven, laten ze de mensen in de UK stikken, zo is iedereen terug gelijk
Aanvankelijk leek het daarop, maar uit eeeuser maak ik op dat de "battery exchange" in de UK gewoon doorgaat.XanderDrake schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:20:
On-topic
Wat de omwisselactie in de UK betreft, die staat ook compleet stil nu. Dus vooralsnog behandelt Asus NL en de UK hetzelfde
[ Voor 8% gewijzigd door wsmaal op 10-07-2008 16:52 ]
Ik heb de nieuwe lineup van EEE's voor de UK gevonden:

Vrij compleet
Zo te zien zijn Atom EEE's duurder dan Celeron's. Dat is waarschijnlijk door de schaarste van Atom, want officieel zou die veel goedkoper geproduceerd kunnen worden.
Dus de 904 wordt de nieuwe 701 van de volgende serie modellen.
En er komt een 1000 met 40gb SSD en Linux
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 10-07-2008 15:52 ]
Enfin, ik ben hartstikke blij met mijn 900. Maandag met car adapter naar zwitserland toe, lekker avi's kijken in de auto
Vannacht nog de film 21 gekeken in bed. Wel lekker, als je ff anders wilt gaan liggen, géén probleem, kan m overal kwijt in bed!
Vraagje, zijn er mensen die echt verschil hebben gemerkt van 1gb intern naar 2gb?
Soms als ik internet dan hangt het heel eventjes, soort hickup. Ook met aantal dingen op tegelijk. Niet storend maar net fftjes te veel.
Dus, zal dat met 2gb beter werken, en of kunnen mensen zeggen wat sneller ging toen ze het erin hadden gestopt?
Van zowel de 701 als 900 is het stickertje bij mij gewoon leesbaar...B0MBACI schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:47:
Mijn serie nummer sticker aan de onderkant is helemaal gewist meer mensen met dit probleem?
Tip: Plak er een stuk doorzichtig plakband op, hierdoor lossen de lettertjes niet op
[ Voor 60% gewijzigd door Windkracht13 op 10-07-2008 16:02 ]
Same here.B0MBACI schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:47:
Mijn serie nummer sticker aan de onderkant is helemaal gewist meer mensen met dit probleem?
Dit probleem lijkt me iets van de Celeron M, hij heeft het net te druk met alles.Tomino schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:04:
40GB SSD, wauw cool!
Enfin, ik ben hartstikke blij met mijn 900. Maandag met car adapter naar zwitserland toe, lekker avi's kijken in de auto![]()
Vannacht nog de film 21 gekeken in bed. Wel lekker, als je ff anders wilt gaan liggen, géén probleem, kan m overal kwijt in bed!![]()
Dus, zal dat met 2gb beter werken, en of kunnen mensen zeggen wat sneller ging toen ze het erin hadden gestopt?
Ik denk niet dat 2gb ram dat gaat oplossen.
2gb ram heeft wél een aantal andere voordelen. Sowieso is het fijner voor grotere programma's. Ook kan je ruimte op je HDD vrij maken, omdat je de pagefile vrij wel zeker uit kan zetten in WinXP. Daarnaast kan je met ander geheugen beter overclocken, in de huidige 900 zit een reepje A-data DDR2 op 400mhz en lage latency... Dat kan beter!
Ik heb inderdaad 2GB erin gegooid om zonder problemen de pagefile uit te zetten. Voor de dingen die je op de EEE doet heb je waarschijnlijk in normale omstandigheden genoeg aan 1GB. Maar ik heb zelf de 701 met standaard 512MB, dus dan heeft het wel nut om te upgraden en dan ga je natuurlijk meteen naar 2GBXanderDrake schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:00:
[...]
Dit probleem lijkt me iets van de Celeron M, hij heeft het net te druk met alles.
2gb ram heeft wél een aantal andere voordelen. Sowieso is het fijner voor grotere programma's. Ook kan je ruimte op je HDD vrij maken, omdat je de pagefile vrij wel zeker uit kan zetten in WinXP. Daarnaast kan je met ander geheugen beter overclocken, in de huidige 900 zit een reepje A-data DDR2 op 400mhz en lage latency... Dat kan beter!
Maar qua multitasking is de processor absoluut de bottleneck. De lage snelheid van de processor wordt met singletasking gemaskeerd door de snelle SSD, of beter gezegt de lage seektimes. Maar met multitasking kan de SSD de processor niet meer redden.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Daar ben ik nu telaat mee, had de serie nummer wel ergens anders op geschreven voor het geval ik het ooit nodig hebWindkracht13 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:58:
Het enige verschil wat je zal 'merken' is dat je meerdere programma's tegelijk kan draaien, zonder dat de boel vastloop.
[...]
Van zowel de 701 als 900 is het stickertje bij mij gewoon leesbaar...
Tip: Plak er een stuk doorzichtig plakband op, hierdoor lossen de lettertjes niet op
Ik hoop alleen dat asus mij niet gaat weigeren als ik de garantie nodig heb.
Voorbeeldje?XanderDrake schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:00:
[...]
Dit probleem lijkt me iets van de Celeron M, hij heeft het net te druk met alles.
nou dan is zo'n eee900 ideaal, de wat ouder games zijn alemaal toppiejoppie te spelen
dus voortaan geen pc meer mee zeulen
alleen touchpads blijf ik ruk vinden, ondanks de vette pad op de 900. kheb er gelijk zon logitech nano muis bij gekocht.
Verwijderd
Ga naar de map /proc/acpi/battery/bat0 en voer het commando uit 'more info'. Je krijgt dan de gegevens van de batterij te zien. En in veel gevallen staat er dus 5200mAh ondanks de 4400mAh sticker op de batterij.wsmaal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:35:
[...]
Interessant; bron? Wellicht dat daarom mijn "4400mAh" het gemiddeld langer volhoudt :-)
Dit topic is gesloten.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.