[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 147.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209522

Ik heb opzich best een raar probleem met mijn 900. Als ik alleen aan het internetten ben, zet ik de cpu graag op stock met eeectl. Probleem is alleen webpagina's dan vaak niet meer laden. Soms heb ik er geen last van, maar het gebeurt toch best vaak, waardoor ik de cpu nu vaak op medium heb staan.
Zodra ik de cpu op medium heb staan, laden webpagina's weer super snel.

Iemand die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53
Anoniem: 209522 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:47:
Ik heb opzich best een raar probleem met mijn 900. Als ik alleen aan het internetten ben, zet ik de cpu graag op stock met eeectl. Probleem is alleen webpagina's dan vaak niet meer laden. Soms heb ik er geen last van, maar het gebeurt toch best vaak, waardoor ik de cpu nu vaak op medium heb staan.
Zodra ik de cpu op medium heb staan, laden webpagina's weer super snel.

Iemand die dit probleem ook heeft?
Nee, net even getest, werkt hier normaal onder stock. Ik draai WinXP (compleet, geen nlite of zo) en ik kan alle websites die ik testte normaal bezoeken. Youtube-filmpje schokken af en toe, maar dat is dan ook alles. Ik draai Firefox 2.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:38
krijg nu toch echt kriebels om mijn 900 weg tedoen en een 901 te halen.
heb nauwlijks met mijn 900 kunnen spelen omdat hij gelijk niet goed was. en dus rma moest :(

en nu is hij overal in prijs verlaagd in de tussentijd enzo. aah wil mijn 900 terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

sinds maandag staat er naast de EEE's (701 en 900) een Acer Aspire One...maar die vond ik maar niets (had 8GB en 512 mb ram voor 299)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:51

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Silverline schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:31:
sinds maandag staat er naast de EEE's (701 en 900) een Acer Aspire One...maar die vond ik maar niets (had 8GB en 512 mb ram voor 299)
Inderdaad, ik zag gister bij de Mediamarkt Rotterdam de Acer Aspire One liggen. Ik moet zeggen, ik vond em niet echt mooi. Te speelgoedachtig. De 900 vind ik nog steeds een van de mooiere subnotes, gewoon de vorm van een laptop, dat heeft hij!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Gover schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
In deeltje 5 was deze tas als langsgekomen: Samsonite Excursion Bag, ik heb hem afgelopen zaterdag gekocht. Als je gaat zoeken bij de Bijenkorf, kijk in het accessoire rek van Samsonite, daar vind je deze tas. Ik ben voor oranje gegaan, hij is er ook in een redelijk lichte (vale) kleur blauw en in zwart. Je hebt genoeg ruimte voor je accessoires en de EeePc past erin met sleeve voor extra protectie. Het materiaal lijkt een beetje op synthetische canvas, en het hoofdvak heeft een rits, dus voor kras protectie kun je het beste waarschijnlijk de laptop in de sleeve laten, en dan in de tas. Ook grote/lange mensen kunnen met deze tas lopen, de draagband is lang genoeg en verstelbaar. Zie de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goede tip!
ik heb hem ook gehaald (de zwarte).
Past precies, mooie tas, alleen idd wat aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Plotseling word verlemen wakker. wacht ff.
In de 900 loopt een fan en dat ding heeft een ingebouwde microfoon?
wat voor ingenieuze audioroutines loopt daar op de achtergrond om alles nog verstaanbaar te houden?

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

verleemen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:04:
Plotseling word verlemen wakker. wacht ff.
In de 900 loopt een fan en dat ding heeft een ingebouwde microfoon?
wat voor ingenieuze audioroutines loopt daar op de achtergrond om alles nog verstaanbaar te houden?
mic zit naast de webcam.

btw... ik heb xp op een SD kaartje gezet en zojuist geinstalleerd op de 2e partitie (16gb) omdat ik linux wil behouden... maar nu krijg ik na booten een hal.dll foutje...

nu weet ik dat dat daardoor komt, maar hoe backup ik die 1e linux partitie (voor later zegmaar) zodat ik door kan gaan met win xp te installeren...

edit: ok oplossing gevonden: 1e partitie in BIOS disablen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Silverline op 15-07-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 09:36
Voor mensen die het interessant vinden: ;)

Asus Eee PC 901 with Vista Ultimate
How to add more storage to Asus Eee PC 901

Beiden van onze vriend JKK :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:50:
[...]

De 900 vind ik nog steeds een van de mooiere subnotes, gewoon de vorm van een laptop, dat heeft hij!
Ook indien uitgerust met een 6600mAh accu :-) Tevreden met de HK accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wsmaal schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:57:
Ook indien uitgerust met een 6600mAh accu :-) Tevreden met de HK accu?
Foto's volgen nog ;)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:16:
[...]

Er zat trouwens een 6600 mAh accu in. Ik heb hem om 19:00 uur aangezet en ben om 23:30 uur naar bed gegaan. Ondertussen heb ik gewoon met mijn ding gedaan, beetje surfen, downloaden, msn'en mailen en na 4,5 uur zat er nog ruim 30% sap in. Ik denk dat hij de 6 uur met wel moet halen. Helaas heb ik hem zojuist weer terug moeten geven.
Inderdaad 6600mAh (typo). Voor 901/Linux wordt overigens een minder lange accuduur dan voor XP opgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door wsmaal op 15-07-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:52
Hoe zijn jullie hands-on ervaringen met het underclocken (/undervolten?) met de EEE 900 versie?
Ik lees daar heel wisselende berichten over op bijvoorbeeld eeeuser.com

Ik ga er van uit dat de vcore van de celeron m niet is te wijzigen (aangezien die celerons geen speedstep ondersteunen; verbeter me aub als ik onzin spreek);

Lukt het iedereen die dat probeert de kloksnelheid met bijvoorbeeld rmclock/eeectl aanpassen? Ik bedoel dan dus naar waarden anders dan 630 mhz of 900 mhz.

[ Voor 16% gewijzigd door Hilus op 15-07-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Daar is tie dan 8)

Maareuh, één zwaluw maakt nog geen zomer. Ik weet nog goed hoe het met de 701 ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:41
Ik heb al een tijdje niet meer in dit topic gekeken maar was toch wel benieuwd naar een mogelijke replace actie van Asus rond de accu maar dat zit er dus niet aan te komen. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe accu. Nu las ik onder andere Mugen voorbij komen. Is dat een soort accu of een merk accu? Voor de rest ben ik erg geinteresseerd in de 10400 mah batterij omdat ik langere accuduur belangrijker vindt dan 100 gram meer gewicht. Welke kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostMortem
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2023
Jullie wisten natuurlijk dat de 901 en de eee-1000h leverbaar zijn in Engeland ?! (asuslaptop punt co punt uk, en op clove punt co punt uk)

Kosten 901 Win : € 356,86
Kosten 1000h : € 409,81

Collega heeft hem (1000h) reeds geleverd gekregen (next day delivery), eerste indruk is heel positief.
Hij oogt aardig groter dan 900/901 maar groter scherm en keyboard,80GB Hdd zijn verademing, aanrader dus!

Succes. :9

[ Voor 1% gewijzigd door PostMortem op 15-07-2008 22:40 . Reden: forgot to mention the HDD ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05

robertwebbe

Robert Webbe

Martijn schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:
[...]
Wordt het ding flink heet of valt het allemaal wel mee? Fan springt niet aan en maakt geen irritant geluid? ;)

Verder schijnt bij de 900 de gewichtverdeling niet echt ideaal te zijn, dat ie makkelijk achterover valt op schoot, is dit bij de 901 beter?
Hij wordt bijna niet heet. Aan de zijkant komt een klein beetje warme lucht maar dat is zeker niet irritant. Je moet echt bewust voelen wil je het merken.
Fan draai zeer zacht en je hoort hem echt niet (bij het gebruik dat ik er mee deed).

Als je hem los op schoot hebt dan staat die aardig stabiel. Ik heb geen ervaring met de 900 maar ik vond het zeker niet opvallend. Doordat de accu achterin zit en voorin weinig, kan hij wel redelijk makkelijk kantelen, maar ook hier weer, niet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Kan iemand mij advies geven welke SDHC van 16 Gb ik zonder problemen kan gebruiken in de EEE 900?

Ik lees overal problemen met Adata 16 GB (niet de eee versie)

Ik heb nu Adata 16 Gb Turbo Class 6 die gaf na 1 format al i/o errors aan.
Ik heb de nieuwste bios 0802 meen ik.

Adata 8 GB Class 6 SDHC 2.0 dat is met eee logo, die witte. als ik die moet kopen zit er niets anders op dan moet er maar een witte in.

Het probleem is bekend op forums.

Nu wil Zercom weten welke SDHC ik wil hebben zodat ik deze kan omruilen.

Pff ik heb geen idee en vind nergens goede info welke 16 gb kaart nu stabiel werkt op de 900, en dat bedoel ik in windows.

P.s. plaatje van mijn 900 test zal ik even fixen, staat denk ik in een prive webmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/oneuhu/SHz3oUPo7rI/AAAAAAAAAKM/B_uoBkX93PY/IMG_0140.jpg?imgmax=512

ik krijg dit crash met windows als ik hem opstart is dit een probleem met de videokaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 00:38
dat ziet er niet mooit uit :S .. hmm die 900 ziet er wel erg cheap uit. als ik hem uit UK bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fonk schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:09:
Kan iemand mij advies geven welke SDHC van 16 Gb ik zonder problemen kan gebruiken in de EEE 900?

Adata 8 GB Class 6 SDHC 2.0 dat is met eee logo, die witte. als ik die moet kopen zit er niets anders op dan moet er maar een witte in.

Pff ik heb geen idee en vind nergens goede info welke 16 gb kaart nu stabiel werkt op de 900, en dat bedoel ik in windows.

P.s. plaatje van mijn 900 test zal ik even fixen, staat denk ik in een prive webmap.
toon volledige bericht
in mijn 4G 701 heb ik een 16GB-kaartje van het merk Peak (class 6), www.peakhardware.com (meer staat er niet op). Werkt prima en redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PostMortem schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:38:
Jullie wisten natuurlijk dat de 901 en de eee-1000h leverbaar zijn in Engeland ?! (asuslaptop punt co punt uk, en op clove punt co punt uk)

Kosten 901 Win : € 356,86 (£310.20 Inc. Tax*1,26) = 390.852
Kosten 1000h : € 409,81 (£363.15 Inc. Tax*1,26 koers van 15 juli) =457,56 euro

Collega heeft hem (1000h) reeds geleverd gekregen (next day delivery), eerste indruk is heel positief.
Hij oogt aardig groter dan 900/901 maar groter scherm en keyboard,80GB Hdd zijn verademing, aanrader dus!

Succes. :9
Heb je de tax erbij gerekend?
Want als ik ga rekenen kom ik uit op meer dan 450 voor de 1000h.
Thanks voor de tip btw.
Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de MSI wind en de asus EEE pc 1000h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

coramoor schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:42:
[afbeelding]

ik krijg dit crash met windows als ik hem opstart is dit een probleem met de videokaart??
ziet eruit als een verkeerd ingestelde resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-07 12:51
Fonk schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:09:

toon volledige bericht
Ik heb zelf een class 6 Adata witte EEEPC versie van 16 Gb en die heeft tot op heden nog geen enkel probleem gegeven met mijn 701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• persyval
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 09:30
Zojuist in Hong Kong even kunnen spelen met de eee 901 en 1000.
Ik ben zelf in het bezit van een 701 en wat mij opviel was dat ik de 901 qua feeling hetzelfde vond alleen dan wat beter.
Groter scherm, beter touchpad maar verder toch zo goed als hetzelfde formaat.
De 10 inch was voor mijn gevoel echt een 'maatje groter'.
10 inch is natuurlijk nog steeds ontzettend klein maar voor mijn gevoel was het toch echt een stapje groter.
Komt waarschijnlijk door het full size toetsenbord,
of omdat ik al vier maanden op mijn 701 aan het werk ben en daarom niet anders meer gewend ben :)

Hier trouwens een foto van de acer inspire, 901 en 1000 naast elkaar.
Handig voor degene die wat vergelijkingsmateriaal willen.

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/a19f8ba2b9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Een tijdje geleden vroeg ik om programma's voor het gebruik van een mobiele telefoon als wifi accesspoint voor de eee pc. Bedankt voor de reacties daarop. Nu heb ik nog een andere vraag namelijk welke mobiele telefoons zijn geschikt voor:

a. Wifi-access point voor de eee.
b. Als modem (via de USB) voor de eee.

Een collega van mij heeft een Nokia N95 die hij gebruikt als wifi voor zijn laptop, dus daarmee kan het. Ook zag ik op youtube een filmpje van iemand die zijn Sony/Ericcson (model even kwijt) via de usb gebruikte. Maar welke telefoons zijn nog meer geschikt? Weet iemand of daar lijsten van zijn? Op het eee user forum kon ik het in ieder geval niet vinden.

Ook interessant; welke telefoon gebruiken de lezers van dit topic en hoe (wifi of usb)?

Alvast bedankt.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 12:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Alles wat voorzien is van WM5 / WM6 kan dit stukje software gebruiken.

En welke telefoons als modem kunnen dienen? Elke telefoon kan dat mits je telefoon is van een GPRS, UMTS, HSDPA etc. verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
enigmafan schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:12:
Ook interessant; welke telefoon gebruiken de lezers van dit topic en hoe (wifi of usb)?
Ik gebruik een Nokia N80 voor mijn internet-toegang. Ik koppel 'm aan mijn EEE 900 met een micro-USB adaptertje van Sitecom, die kan er gewoon altijd in blijven. Ik gebruik gewoon de Nokia PC Suite. Werkt ontzettend simpel en betrouwbaar. Binnenkort ga ik maar eens even langs bij T-mobile (ik zat bij Orange) om te kijken wat de mogelijkheden zijn om mijn databundel te verruimen, mogelijk zelfs omzetten naar UMTS. Sinds ik mijn EEE heb maak ik flink meer gebruik van mobiel internet.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 16-07-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Hilus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:34:
Hoe zijn jullie hands-on ervaringen met het underclocken (/undervolten?) met de EEE 900 versie?
Ik lees daar heel wisselende berichten over op bijvoorbeeld eeeuser.com

Ik ga er van uit dat de vcore van de celeron m niet is te wijzigen (aangezien die celerons geen speedstep ondersteunen; verbeter me aub als ik onzin spreek);

Lukt het iedereen die dat probeert de kloksnelheid met bijvoorbeeld rmclock/eeectl aanpassen? Ik bedoel dan dus naar waarden anders dan 630 mhz of 900 mhz.
eeecontrol (Linux) dacht ik met name de fanspeed aan te passen en de cpu speed onder alle omstandigheden naar 630Mhz te defaulten, maar op de 900 (default Xandros easy mode) krijg ik een foutmelding "Module p4_clockmod does not exist in /proc/modules" als ik de laatste versie van eeecontrol via de terminal opstart. Helaas reageert de maker (bexbier) van eeecontrol niet in het betreffende forum op mijn vraag (#108). Kennelijk is hij op vakantie, wellicht dat een lezer van dit forum een relevante suggestie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0rgenst0nd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 10:43
persyval schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:43:
Zojuist in Hong Kong even kunnen spelen met de eee 901 en 1000.
Ik ben zelf in het bezit van een 701 en wat mij opviel was dat ik de 901 qua feeling hetzelfde vond alleen dan wat beter.
Groter scherm, beter touchpad maar verder toch zo goed als hetzelfde formaat.
De 10 inch was voor mijn gevoel echt een 'maatje groter'.
10 inch is natuurlijk nog steeds ontzettend klein maar voor mijn gevoel was het toch echt een stapje groter.
Komt waarschijnlijk door het full size toetsenbord,
of omdat ik al vier maanden op mijn 701 aan het werk ben en daarom niet anders meer gewend ben :)

Hier trouwens een foto van de acer inspire, 901 en 1000 naast elkaar.
Handig voor degene die wat vergelijkingsmateriaal willen.

[afbeelding]
Boog het toetsenbord van de eee 1000 nog steeds zo ver door als je erop typt? Hierop werd in een aantal reviews gewezen, maar dat betroffen preproductiemodellen.

Dit vind ik persoonlijk wel belangrijk om te weten. Ik twijfel zelf namelijk nog tussen een MSI Wind en een eee 1000 en bouwkwaliteit staat hoog tussen mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

enigmafan schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:12:

Alvast bedankt.
Ik gebruik een SonyEricsson W880i, via bluetooth.

Is niet leuk als je geen UMTS verbinding kan krijgen... Wel goed te doen indien er wel een UMTS verbinding gemaakt kan worden.

Ik zie net op Vodafone een extra bedrag staan van +/- € 43,--. Sja, beetje internetten in Frankrijk. Je wil toch weten of je de volgende dag op het strand kan liggen of niet. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door NaN op 16-07-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
Wel grappig.. als je de driver nog niet geinstalleerd hebt, kun je in alle programma's met twee vingers scrollen.. na het installeren werkt het in bijna alle programma's, maar niet in IE7 (eee900)

dit is ook wel een beetje jammer:
Afbeeldingslocatie: http://server.clanftd.net/user321/sshot_2008-07-16_10-44-41_crop.png
zou dat op de 901 wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268130

Nee, dat is niet mogelijk, max. 1024 x 600

Meer specs van de EEE PC 901 en EEE PC 1000 kun je hier vinden:

http://www.asus-uk.com/eeepc/about/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 268130 op 16-07-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
ehh.. ja, dat weet ik - het gaat hier om de resolutie op een externe monitor (via de vga-out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

hey kan iemand met een 900 me ff helpen?

ik heb de tekst van boot.ini nodig die op de 4gb schijf op de 7 mb FAT-partitie (BIOS) stond (heb m namelijk overgeschreven, maar ik wil Xandross terug)..Had XP op de 16gb geinstalleerd, maar omdat die 7mb partitie ook een FAT was dacht ik in eerste instantie dat ie die boot.ini gebruikte.. Kan iemand die tekst even copy-pasten hier? Bijvoorbaat dank!!

Of...Wat hoort er op die partitie te staan (misschien dat XP zelf dat boot.ini bestand erop heeft gegooid..)

[ Voor 35% gewijzigd door Silverline op 16-07-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Allen,

Zaterdagochtend ga ik op vakantie en ik neem mijn 701 4G mee, nu wil mijn vrouw graag films onderweg kijken maar nergens is een adapter op voorraad te vinden. Weet iemand nog een internetshop of fysieke winkel waar ik zo'n apparaat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 09:36
Anoniem: 120197 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:46:
Allen,

Zaterdagochtend ga ik op vakantie en ik neem mijn 701 4G mee, nu wil mijn vrouw graag films onderweg kijken maar nergens is een adapter op voorraad te vinden. Weet iemand nog een internetshop of fysieke winkel waar ik zo'n apparaat kan krijgen?
Je hebt er neem ik aan een gewone netstroom adapter bij? In dat geval kun je morgen ook even naar de Lidl gaan en een omvormer kopen voor nog geen 20 euro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Hartstikke mooi! Ik lig morgen bij de Lidl voor de deur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

User321 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:55:
Wel grappig.. als je de driver nog niet geinstalleerd hebt, kun je in alle programma's met twee vingers scrollen.. na het installeren werkt het in bijna alle programma's, maar niet in IE7 (eee900)

dit is ook wel een beetje jammer:
[afbeelding]
zou dat op de 901 wel mogelijk zijn?
op XP met de VGA drivers zijn de volgende (output) res mogelijk:
1024x768
1280x720
1280x1024
1440x900
Native Modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-07 01:26
Anoniem: 120197 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:59:
Hartstikke mooi! Ik lig morgen bij de Lidl voor de deur..
Ik heb op vakantie ook zo'n omvormer (ander merk) gebruikt op een laptop en dat werkt perfect. Bovendien voor andere dingen te mis/ge-bruiken. Aanrader!

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

waarom is het eigenlijk verstandig page file in winXP uit te zetten op een EEE 900?
Ik heb nog een 2gb sodimm kaartje die ik kan inbouwen, zal ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Martijn schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:53:
[...]

Je hebt er neem ik aan een gewone netstroom adapter bij? In dat geval kun je morgen ook even naar de Lidl gaan en een omvormer kopen voor nog geen 20 euro... ;)
150 watt ja, ik dacht een 450 voor iets meer gezien te hebben, weet alleen niet meer waar...

... ja kijkshop ! (niet op de webshop maar in de winkel)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 16-07-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Had niemand dit 10" ding gezien ?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_30/OFF01.SHTML

Kon er weinig over vinden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan kun je beter in het MSI wind topic kijken, het is namelijk een MSI kloon en geen Asus kloon :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik denk dat het zon beetje tijd is voor een nieuw topicje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Y-Foxy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:24:
[...]

Ik heb zelf een class 6 Adata witte EEEPC versie van 16 Gb en die heeft tot op heden nog geen enkel probleem gegeven met mijn 701.
Dank jewel! Ik cdenk dat ik ook beter gewoon de Adata for eee pc kan nemen. Dan meer wit kaartje is niet anders:) Is toch ook alleen maar voor een ghost image en boocd/sd.

Nog steeds vind ik het knap dat mensen windows op de 4 gb zetten. Tuurlijk past het wel, en ook office maar wat nu ales je alle windows updates ook wil?

Ik wil het best nog eens testen, ik heb het over vollidige versie van xp sp3 pro he:) Dus geen Nlite:P

Ik had nog beloofd mijn scherm afbeelding te posten. Dit is eee900 (zonder overclock) met windows vista ultimate 32 bit sp1 op de 16 GB SSD drive.
IK geloof een tweak op xde swap file, verder is er niet veel gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://w4ro3a.bay.livefilestore.com/y1pXWwc71osOyp4Jp2KVI9RhldczQCvsP8RgXS3BTAtfVHtncp8XXe00v8CQOaZydAY3wwQRPesw6GqVYAEs4uU4g/Eee_Extreme_Test.jpg

Startup van vista = 30 seconden.
Startup van xp = 12 seconden

Vista moet je hardware leren kennen lijkt wel, de eerste dag loopt het voor geen meter. laat je pc 1 dag draaien in de nacht en het loopt al beter.

Maar dit plaatje is een chaos ik weet het, wilde alleen laten zien dat de celeron meer aan kan dan men denkt. Pas toen ik de tweede video starte liep ie als een slak. en tot me verrbazing houd ie het langer vol dan me desktop die 3 keer sneller zou ziin.

Even over Aero in Vista: De chipset 915GM express gebruikers hebben best wat ruzie gehad met intel over het Aero gedeelte van xde GMA900. Hij zou het wel ondersteunen, het is wel mogelijk om gma 900 en natuurlijk 950 Aero te laten draaien (volgens sommige en enkele MVP's) Maar omdat intel geen ondersteuning bied in haar drivers voor de 915 chipset voor winsat / Aero werkt het niet.
De reden zal wel te maken hebben met geld, ze willen gewoon dat mensen duurdere chipsets kopen denk ik. De een zegt dat er in de hardware iets ontbreekt van de gnma 900, de ander zegt weer dat dit onzin is en hij dx9 is en pixel shader? 2.0 aan kan en 64 mb genoeg is om Aero te draaien. Wie moet je geloven? ik snap wel dat een hoop mensen boos op intel zijn koppige houding zijn. Wat de eee betreft zou iki geen aero draaien, veeel te zwaar en onzinnig.
Toch zijn der mensen die met trucjes proberen het voor elkaar te krijgen.

Maar wat de 900 betreft ben ik erg gelukkig, jammer dat er wel 1 dode pixel is. maar ja? heb de hele dag dodepixel.jpg gedraait. Dat is een site die zegt dat je 12 uur lang er een plaatje op moet zetten haha is dat onzin of kan dit wel? Nou dat heb ik gedaan ik zie de zwarte pixel nog steeds, moet je denk ik mee leren leven toch? Om hem daar nu al voor te gaan terug brengen, weet niet hoor:)

Groeten,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Vraagje, heb een probleem mijn eee pc 701 geinstalleerd met xp, maar draait constant op 630 mhz. Nu kun je hem met de bios flash 8804 900 mhz laten draaien Ware het niet dat ik een update heb gehad met bios 0910 en kan dus niet meer de bios 8804 draaien. zelfs niet met aparte software van asus updater of door op usb te zetten en te flashen.

WIE KAN ME HELPEN om mijn eee pc op 900 mhz te laten draaien.

fsb is ook een oplossing, blijft vaker hangen en moet je steed opstarten.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

The_kind_man schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:21:
Vraagje, heb een probleem mijn eee pc 701 geinstalleerd met xp, maar draait constant op 630 mhz. Nu kun je hem met de bios flash 8804 900 mhz laten draaien Ware het niet dat ik een update heb gehad met bios 0910 en kan dus niet meer de bios 8804 draaien. zelfs niet met aparte software van asus updater of door op usb te zetten en te flashen.

WIE KAN ME HELPEN om mijn eee pc op 900 mhz te laten draaien.

fsb is ook een oplossing, blijft vaker hangen en moet je steed opstarten.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
--->>>> [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Nieuw topic, daar heb je meer kans:)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Mocht je ba vandaag een eee 900 willen kopen in amsterdam heb ik slecht nieuws voor je
Na zon 7 winkels afgeroomt te hebben heb ik de laaste witte bij computerland uit de vitrine gekocht.Oftwel, ik heb dr een. Jeeeej.(papieren hoedje opzet)
Dr scijnen leveringsproblemen te zijn. De eee 701 is nog wel overal te krijgen.

Meteen 2 probleempjes natuurlijk

1.. Ik heb af en toe vastlopertjes, voornamelijk als ik draadloze
netwerken wil selecteren, maar ook een keer toen ik vanaf een nokia n95 een muziekbestandje aan wilde klikken.
De vastlopertjes worden gestaag minder, misschien is dat omdattie nieuw is, ik heb dat wel vaker
met nieuwe apparatuur. maar toch..
Ik hoor namelijk geen fan, maar echt superheet word ie niet.

2. Bij de webcam software beweert t ding geen drivers voor de camera te hebben.

Het is dus de orginele xandros installatie (zat er al op)

Hier ff een filmpje rechtstreeks van mn samsung E950 telefoon van mn EEE die een XVID filmpje afspeelt... (war games)

http://nl.youtube.com/watch?v=g7kqafc91HU

Die gele vlek is de weerkaatsing van een lamp.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb mijne (witte 900) nu ongeveer een half uurtje in bezit! :D Het typen is nog even wennen, maar dat komt wel goed. Moet alleen nog even kijken of ik er wel of geen XP op zet. Tot nu toe bevalt het me wel, en het geluid is ook nog best behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:25:
[...]
150 watt ja, ik dacht een 450 voor iets meer gezien te hebben, weet alleen niet meer waar...

... ja kijkshop ! (niet op de webshop maar in de winkel)
Ze hebben er zelfs 2: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/2681707461/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
==================================================================

>>>>>> [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 <<<<<<<<<

==================================================================

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
wsmaal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:09:
[...]

De 901 (Atom processor) heeft bovendien een batterij van 6600mAh, hetgeen voor mobiele gebruikers een fors pluspunt is. In NL wordt de 900 geleverd met 4400mAh (i.p.v. 5800mAh). In (o.a.) Engeland heeft Asus de 900 gebruikers met de 4400mAh batterij een 5800mAh geoffreerd tegen geringe bijbetaling.

Gelijke monniken gelijke kappen, maar voor Asus geldt dat kennelijk niet. In NL lijkt de "battery exchange" niet te gaan lukken, ondanks de petitie. Mijn bijdrage op het forum van de Consumenten Bond (CB) heb ik eveneens formeel via e-mail de CB doen toekomen. In tegenstelling tot de onmiddellijke ontvangstbevestiging heb ik na twee weken geen inhoudelijke reactie van de CB ontvangen. Telefonisch is mij vandaag toegezegd dat mijn e-mail alsnog wordt doorgestuurd naar de "beleidsafdeling" van de CB........ Het zal mij verrassen als de CB de voornoemde petitie gaat ondersteunen.
Er is niet gereageerd door de CB op mijn (herhaalde) e-mails waarvan de eerste dateert van 25-06 (meer dan een maand geleden).

Het uitblijven van een reactie valt mij zwaar tegen van een bond die zegt voor de belangen van de consument op te komen. Asus reageert ook niet (meer) op mijn e-mails over onderhavig onderwerp, maar heeft nog wel het fatsoen te laten weten dat mijn calls (weliswaar onbeantwoord) zijn gesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:44:
heb jij je eeepc eigelijk al op een zonnepaneeltje laten draaien?
ik dacht ik vraag de expert.
Ik was deze vraag van een tijdje terug niet vergeten. Ik wilde mijn EEE PCtje niet zomaar direct aan het paneel knopen omdat de spanning nogal variabel is. Ik daarom een auto-adapter besteld en die kwam gisteren binnen. Gelukkig is het vandaag enigszins zonnig, dus ik kon het gelijk proberen. En het werkt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/nieuws/img/20080726PVlaptop4.jpg

Meer foto's en een beschrijving: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Hey :)

Ik wilde graag een EEE pc aanschaffen en dan wel de goedkoopste, heb hem hier en daar gezien voor 199 euro dat is dus de versie met 512MB geheugen. Aantal vraagjes die ik nog daarover heb.

- Als ik hem zo aanschaf kan ik dan zonder modificaties gewoon een divxje kijken?
- En is het evt mogenlijk om mp3 te luisteren als de laptop dicht is?
- En is de WiFi ontvangst goed?

Verder wil ik zelf een beetje extra ram toevoegen en windows xp erop zetten, dit gaat wel een beetje makkelijk?

Vind het een erg leuk laptopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

--->>>> [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Nieuw topic, daar heb je meer kans:)
[/quote]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

oh haha hey dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.