[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 147.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267559

In de advanced desktop modus heb ik audio problemen. Meestal werkt de audio eenmaal en met een ander programma vervolgens niet meer. Soms werkt het direct al niet. In de simple mode geen probleem. Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Sick Nick

Drop the top!

Zo, vandaag is m'n 10400 mAh accu binnen gekomen, net 1e keer opgeladen en de EEE aan gegooid. via wlan verbonden en een shoutcast zender laten afspelen in winamp met het scherm aan. Hij staat nu al 3 uur te spelen en de accu springt nu net op 30%. De standaard accu was na 2.5 uur echt helemaal leeg (0%, eee viel uit). Dus het is nu al een flink verbetering en kan alleen maar meer worden na een paar keer laden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Zou je mischien een foto kunnen plaatsen om eens te laten zien hoeveel die 10400 accu uitsteekt? Ik wordt het wachten op een 901 een beetje zat, en nu de 900 leuker geprijsd wordt denk ik aan een 900 en dan een nieuwe accu erbij (later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hij steekt niet naar achteren uit wat sommige 6600 mAh accu's wel doen, het scherm kan met deze 10400 mAh dan ook net zo ver achterover kantelen als met de standaard accu. Wel zo prettig :)

Gewone werkstand op het bureau
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/wss2vm.jpg

Scherm helemaal naar achteren geklapt
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2vun1hs.jpg

De originele accu even erop gezet, zelfde hoogte als ie in gebruik zou zitten. Kan je zien hoeveel dikker de grote accu is.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/1672udd.jpg

Hij komt met deze accu wel hoger te staan, beter voor de koeling en het typt prettiger vind ik zelf. Je kan hem nog steeds net zo makkelijk oppakken en meenemen.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2nh2cmu.jpg

En natuurlijk het gewicht, de originele 4400 mAh weegt 210 gram en deze 10400 mAh 390 gram. Dus wel zwaarder (logisch, ding is groter) maar je krijgt er flinke accutijd voor terug. 180 gram extra is wel veel op net geen kilo maar hiermee is ie ongeveer net zo zwaar als een 901 maar gaat wel langer mee op de accu.

ps, hij speelt nog steeds en de accu staat op 20% sinds 10 minuten. Da's al bijna 4 uur tot nu toe. Nice :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Sick Nick op 10-07-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nee, ik ga verder door het leven op stock denk ik :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Anoniem: 263150 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:20:
[...]

Ga naar de map /proc/acpi/battery/bat0 en voer het commando uit 'more info'. Je krijgt dan de gegevens van de batterij te zien. En in veel gevallen staat er dus 5200mAh ondanks de 4400mAh sticker op de batterij.
/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/info
desgin capacity: 5200mAh
last full capacity:100mAh

Na een poosje met de 900 op de accu (label 4400mAh) gewerkt te hebben:
/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/state
remaining capacity: 70mAh

Mij valt op dat de remaining capacity uitgedrukt in mAh overeen komt met het percentage resterend batterij vermogen (70%). Dat zie je als je met de muis op de batterij icon gaat staan. Concluderend: /proc/acpi/battery/BATO/state geeft niet de juiste informatie over de remaining capacity. Je weet dus nog niets over de werkelijke capaciteit van de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

Leuk dat je die fotos upload
Maar ik vind het eerlijk waar geen gezicht met die extended batterij,
Vind je het niet reuze irritant typen zo omhoog gehezen? en daarnaast, kan hij nog wel goed op je schoot liggen omdat een hij nu minder breed is* het deel wat op je schoot ligt/nu de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:24
Sick Nick schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:39:
Zo, vandaag is m'n 10400 mAh accu binnen gekomen, net 1e keer opgeladen en de EEE aan gegooid. via wlan verbonden en een shoutcast zender laten afspelen in winamp met het scherm aan. Hij staat nu al 3 uur te spelen en de accu springt nu net op 30%. De standaard accu was na 2.5 uur echt helemaal leeg (0%, eee viel uit). Dus het is nu al een flink verbetering en kan alleen maar meer worden na een paar keer laden :D
Mag ik vragen welke en waar je hem besteld heb en ook of deze een jumpstart nodig heeft. Het enige wat me tegenhoud om een grote accu te halen is eigenlijk het jumpstart probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De designprijs wint ie niet nee, maar het ging mij puur om de maximale accutijd tegen een normale prijs. Als je ook een stukje design wilt zou je naar zo'n mugen 7800 mAh accu kunnen kijken, gaan ook erg lang mee en zijn een stuk kleiner (wel groter dan de standaard accu). Je betaalt er alleen flink meer voor, dan zit je rond de 90 euro inclusief verzenden. Deze heb ik voor nog geen 45 euro inclusief verzenden uit hongkong :D Qua typen is het op een bureau alleen maar prettiger. Op schoot gaat net zo makkelijk, het stuk wat naar onderen uitsteekt valt precies tussen je benen in (tenzij je strak met je benen en knieën tegen elkaar gaat zitten maar wie doet dat nou?).

Geen jumpstart nodig overigens, heb m meteen in de EEE gestopt zonder lader eraan om te kijken hoeveel procent lading er nog in zat bij levering (niet zoveel, 20%). Maar hij starte wel meteen, geen lader erbij nodig.

Ik heb m via ebay bij deze seller/shop gekocht: http://stores.ebay.co.uk/lee262onlineuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263150

wsmaal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:52:
[...]

/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/info
desgin capacity: 5200mAh
last full capacity:100mAh

Na een poosje met de 900 op de accu (label 4400mAh) gewerkt te hebben:
/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/state
remaining capacity: 70mAh

Mij valt op dat de remaining capacity uitgedrukt in mAh overeen komt met het percentage resterend batterij vermogen (70%). Dat zie je als je met de muis op de batterij icon gaat staan. Concluderend: /proc/acpi/battery/BATO/state geeft niet de juiste informatie over de remaining capacity. Je weet dus nog niets over de werkelijke capaciteit van de batterij...
Het was ons in het vorige topic en in het begin van dit topic ook opgevallen. Maar een logische verklaring, is zoals jij het ook zegt: de mAh bij last full en remaining, moet % zijn.
Waarom zou je een batterij die 5200mAh aankan, maar laten gebruiken met 4400mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87552

De 900 wordt snel goedkoper, Nu ook bij Paradigit 349 euro en bij Bol 339 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 87552 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:35:
De 900 wordt snel goedkoper, Nu ook bij Paradigit 349 euro en bij Bol 339 :)
Wow.
Zal wel te maken hebben met de introductie van de 901 binnen afzienbare tijd!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Anoniem: 263150 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:00:
[...]
Het was ons in het vorige topic en in het begin van dit topic ook opgevallen. Maar een logische verklaring, is zoals jij het ook zegt: de mAh bij last full en remaining, moet % zijn.
Waarom zou je een batterij die 5200mAh aankan, maar laten gebruiken met 4400mAh?
Je gaat er vanuit dat de eee900 /proc/acpi/battery/BATO/info betrouwbare informatie is. Ik twijfel daaraan fors, mede ook omdat een gebruiker heeft gemeld dat met een 5800mAh batterij /proc/acpi/battery/BATO/info ook 5200mAh design capacity oplevert....

Wellicht dat 900/linux gebruikers met een batterij capaciteit groter dan 4400mAh kunnen nagaan wat /proc/acpi/battery/BATO/info oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

wat alleen wel superirritant is, is dat als je bijvoorbeeld een videosite bezoekt zoals youtube of break.com, en er aan de zijkant nog een flashbanner bezig is, dat je video dan schokkend loopt.

hij is dus eigenlijk *net* niet powerfull enough, om flashoverladen websites goed vloeiend te laten zien.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:22
blowbeat schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:11:
Ik ben voor de vakantie voor de kids op zoek naar een externe DVD-speler die ik aan de EEE hang.
Hoeft eigenlijk alleen maar te lezen (schrijven is niet nodig) en graag zo klein mogelijk zonder extra voeding.

Heeft iemand nog goede tips qua merk/type waar ik naar kan kijken. :+
Gewoon de dvd omzetten naar divx en vanaf de hardeschijf draaien! Kun je er meerdere opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:32
Mijn Eeepc loopt prima atm en ben daarom opzoek naar een goede image tool die een volledige back up maakt van mn Eee. Gratis progseltje dat iemand graag gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:22
Tomino schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:25:
Mijn Eeepc loopt prima atm en ben daarom opzoek naar een goede image tool die een volledige back up maakt van mn Eee. Gratis progseltje dat iemand graag gebruikt?
google: gratis image tool, eerste link onderaan in de site een aantal tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
mvz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:46:
wat alleen wel superirritant is, is dat als je bijvoorbeeld een videosite bezoekt zoals youtube of break.com, en er aan de zijkant nog een flashbanner bezig is, dat je video dan schokkend loopt.

hij is dus eigenlijk *net* niet powerfull enough, om flashoverladen websites goed vloeiend te laten zien.
Installeer een flashblocker plugin aan zodat je alleen de videoplugin start.
blowbeat schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:11:
Ik ben voor de vakantie voor de kids op zoek naar een externe DVD-speler die ik aan de EEE hang.
Hoeft eigenlijk alleen maar te lezen (schrijven is niet nodig) en graag zo klein mogelijk zonder extra voeding.

Heeft iemand nog goede tips qua merk/type waar ik naar kan kijken. :+
eBay heeft er een boel, voor 15 euro ofzo. Iets groter dan een cd doosje.

[ Voor 33% gewijzigd door DaCoTa op 11-07-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:35
Hoe zit het nu precies met de 'herrie' die de 900 maakt? Ik heb daar wat mensen over gehoord, maar is echt heel irritant? Ik wil namelijk wel dat ie vrij stil is... Anders toch maar wachten op de 901, hoewel ik niet weet of die dan wel stil is... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
toen ik hem een paar dagen had, heb ik hem niet gehoord..
ook niet tijdens installatie van XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Martijn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:14:
Hoe zit het nu precies met de 'herrie' die de 900 maakt? Ik heb daar wat mensen over gehoord, maar is echt heel irritant? Ik wil namelijk wel dat ie vrij stil is... Anders toch maar wachten op de 901, hoewel ik niet weet of die dan wel stil is... :S
Je moet het zo zien: de eerste 15 minuten na boot werkt ie zonder fan, dus dan hoor je niets. Ook geen harde schijf geratel, want hij heeft een SSD :)

Na een kwartier gaat de fan toch zachtjes draaien. Als je de onderkant goed vrij houdt zodat er genoeg lucht naar binnen komt, is het geluid geen probleem.

Verder kan je met EEEctl en EEEcontrole makkelijk de fanspeed bepalen, desnoods kan je em geheel uitzetten :) Dan heb je een 100% stil systeem, ook vanwege de SSD! Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestel geen 900 bij Bol als je verwacht dat het geleverd wordt conform de ''belofte'' ''vóór 21.00 uur besteld, morgen in huis''. Na bestellen en betalen een bevestigingsmail met levertijd 5-7 dagen. Weer gekeken in de advertentie, staat er nog steeds: ''vóór 21.00 uur besteld, enz''. Email verzonden naar klantenservice hoe het zit. antwoord: graag nog even geduld, wij verwachten ze de 22ste binnen te krijgen en de leveringsterwijn van 5-7 dagen is nog niet verstreken!

Order geannuleerd en nu 3 weken wachten tot mijn geld teruggestort is, lekkere winkel! Ik dacht dat bol inmiddels een aardige reputatie opgebouwd had en ik had er dus voor gekozen om niet onder rembours te laten verzenden..... |:(

Wat een naiviteit weer van mij 8)7. Bol is trouwens een van de weinige webwinkels die deze ''claim'' van levering de volgende dag geven. ze kunnen zich deze blunders waarschijnlijk permiteren

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 87552 op 12-07-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik ook EeeCtl op mijn 701 en ingesteld dat ie pas bij hoog in de 50 (58 graden geloof ik) de fan aan moet zetten. Werkt prima, want zonder fan blijft ie bij normale belasting op zo'n 55 graden hangen en dus helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
XanderDrake schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:30:
[...]
Verder kan je met EEEctl en EEEcontrole makkelijk de fanspeed bepalen, desnoods kan je em geheel uitzetten :) Dan heb je een 100% stil systeem, ook vanwege de SSD! Heerlijk :)
Is dit dan niet schadelijk, ik bedoel, dat ding gaat niet voor niks lopen waaien ;). Als ik met dat ding op de bank zit moeten me benen er ook niet afbranden ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Iemand dit al gezien? Je accu buiten de EEE PC opladen:

http://jkkmobile.blogspot...sus-eee-pc-batteries.html

Ik heb het niet nodig, maar als je een tweede accu hebt (en een tweede voeding denk ik) zou het handig kunnen zijn.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

CanonG1 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:45:
Iemand dit al gezien? Je accu buiten de EEE PC opladen:

http://jkkmobile.blogspot...sus-eee-pc-batteries.html

Ik heb het niet nodig, maar als je een tweede accu hebt (en een tweede voeding denk ik) zou het handig kunnen zijn.
Daar had ik wel interesse in maar om 43 dollar aan uitgeven vind ik teveel van het goeie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elgervdwel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb een aantal updates geinstalleerd, waaronder de BIOS-update. Ben nu het homescreen kwijt met alle tabs, het is enkel zwart als ik op het huisje klik. Daarnaast hoef ik niet in te loggen als ik opstart en als ik op de uitknop druk schakelt hij direct uit, terwijl dit eerst niet zo was. Iemand enig idee wat er is gebeurd en belangrijker: hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ofwel gaat je eerst inlezen op www.eeeuser.com , voordat je dingen gaat doen die je niet begrijp.

Wat heb je allemaal geupdate dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 17:14

Trebbors

Failure is no option!

Heb nu XP op de EEE 900 staan..

nu een manier vinden om de 16GB SD kaart die bij de EEE zit te mounten onder XP. Krijg nu de plaats medium melding..

[ Voor 24% gewijzigd door Trebbors op 11-07-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

bedoel je de ssd of heb je dr een losse 16 gieg sd kaart bij gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

mvz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:26:
bedoel je de ssd of heb je dr een losse 16 gieg sd kaart bij gekregen ?
De ssd, wel de removable van 16G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elgervdwel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09-2022
Windkracht13 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:46:
Ofwel gaat je eerst inlezen op www.eeeuser.com , voordat je dingen gaat doen die je niet begrijp.

Wat heb je allemaal geupdate dan?
Ik heb gewoon de BIOS update gedaan via de update tool en ik heb twee nieuwe programma's geinstalleerd via die tool. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Ik kan ook nergens op inet vinden of de standaard 16GB SSD wel of niet werkt met XP.
Onder Linux was het geen probleem.

De XP installatie heb ik op de 4 GB interne OB SSD geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ik heb gewoon de linux versie met 4+16, kheb die van 4 geformat en windows opgezet, zonder strippen.
en toen in windows met diskmanager de ssd van 16 gieg active gemaakt en geformat (standard zie je die dan dus nog niet in windows, alleen in diskmanager)

wel zie je de removable drive al ( cardreader ) en ja als je die format dan vraagt ie je een medium te plaatsen.

dan nog ff drivercdtje van asus gebruiken en klaar.

[ Voor 28% gewijzigd door mvz op 11-07-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

diskmanager.. hoe kon ik het vergeten :S

[ Voor 31% gewijzigd door Trebbors op 11-07-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

hmm ik heb de 4G net gekocht bij de mediamarkt en na 5 en een half uur klooien krijg ik de WiFi niet echt aan het werk... hij heeft het 1x gedaan, maar daarna niet meer...wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Martijn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:06:
Is dit dan niet schadelijk, ik bedoel, dat ding gaat niet voor niks lopen waaien ;). Als ik met dat ding op de bank zit moeten me benen er ook niet afbranden ;)...
Ja als je echt passief wilt draaien, kan ik ook underclocken aanraden.
Maar wat het fannetje betreft, eigenlijk blaast hij tegen de onderkant van het moederbord van de EEE. De CPU en chipset worden gekoelt door de alu plaat die onder het toetsenbord zit, dus daar heeft de fan niet echt effect op. Daarom kan de fan niet echt het systeem afkoelen, tenzij hij zit te blazen op 100%...
Het moet gezegd worden dat het Thermal Design van een EEE 701 of 900 niet echt geweldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, of je de fan nou uitschakelt of hem op stock speed laat staan, de eeepc wordt na een tijdje gewoon heel heet. En zolang hij niet vastloopt wordt ie imo niet té warm. Dus ik blijf gewoon eeectl gebruiken om de fan tot een bepaalde grens uit te schakelen.
Sowieso zal slijtage door warmte ws. allen tot resultaat hebben dat ie ipv. 15 jaar bijv 10 jaar meegaat ;) Dan is het ding toch al afgeschreven. Heb ook nog nooit meegemaakt bij andere pc's dat hardware kapot is gegaan door te hoge temperaturen (misschien alleen een harddisk, maar die heeft de eeepc niet), dus denk dat het allemaal wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

Anoniem: 87552 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:42:
Wat een naiviteit weer van mij 8)7. Bol is trouwens een van de weinige webwinkels die deze ''claim'' van levering de volgende dag geven. ze kunnen zich deze blunders waarschijnlijk permiteren
Dat is niet waar. laptopshop zegt diezelfde dienstverlening te leveren, en als je daar reviews leest geeft dat aan dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Hij is helaas wel uitverkocht daar.

Ik wacht zowiezo nog even met het bestellen van zo'n ding tot er een grotere accu in zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 12-07-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Anoniem: 171689 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
[...]

Dat is niet waar. laptopshop zegt diezelfde dienstverlening te leveren, en als je daar reviews leest geeft dat aan dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Hij is helaas wel uitverkocht daar.

Ik wacht zowiezo nog even met het bestellen van zo'n ding tot er een grotere accu in zit.
Kan je waarschijnlijk lang wachten of in het buitenland gaan kijken of kijken voor een 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Silverline schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:51:
hmm ik heb de 4G net gekocht bij de mediamarkt en na 5 en een half uur klooien krijg ik de WiFi niet echt aan het werk... hij heeft het 1x gedaan, maar daarna niet meer...wat doe ik verkeerd??
gebruik je wep of wpa? of is hij onbeveiligd, kijk even op: http://forum.eeeuser.com/index.php het is een veel voorkomend probleem en er worden daar een aantal oplossingen aangereikt (alleen nog niet echt 1 hele goede, maar wie weet werkt het voor jou)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Mooi, ik heb een bepaalt pakketje uit Hong Kong binnen gekregen 8) .

6600mAh, geen jumpstarten, past goed en ziet eruit alsof het zo hoort :)
Kleur matched 100%

Hij's opgeladen en wordt nu getest!
Resultaten en foto's volgen iets later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

XanderDrake schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:49:
Mooi, ik heb een bepaalt pakketje uit Hong Kong binnen gekregen 8) .

6600mAh, geen jumpstarten, past goed en ziet eruit alsof het zo hoort :)
Kleur matched 100%

Hij's opgeladen en wordt nu getest!
Resultaten en foto's volgen iets later!
Cool ! ik heb hem ook bij otakupar besteld een witte nog helaas niks binnen, wacht op de fotos ;)
Silverline schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:51:
Heb je alleen de drivers geinstalleerd of ook de programma ? Zoja ff alles uninstallen en alleen de driver installeren (als je windows gebruikt, voor linux heb ik geen idee ;))

[ Voor 34% gewijzigd door B0MBACI op 12-07-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

foutje..

[ Voor 97% gewijzigd door B0MBACI op 12-07-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Rave17 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:03:
[...]

Hij kan nog goedkoper (zoals ik op de vorige pagina al had gezegd) ;)
Incl. porto is de prijs hetzelfde als bij MYCOM(op loopafstand)
Ik w8 nog ff af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

waar halen jullie je geheugenkaart vandaan? er is edcht zoveel keuze en de meeste webshops rekenen no0g behoorlijke verzendkosten. Ik zit te zoeken naar een 8 of 16 gb kaartje, iemand tips/ervaringen welke goed werken met de eee? (900)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Trebbors schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:18:
Ik kan ook nergens op inet vinden of de standaard 16GB SSD wel of niet werkt met XP.
Onder Linux was het geen probleem.

De XP installatie heb ik op de 4 GB interne OB SSD geplaatst.
Ik heb wat testen gedaan. Geloof me je kan XP en zeker Vista (dat moet zelfs) op de SSD zetten. Dus de 16 GB SSD. De OB SSD is 4 GB (voor mij te klein en ik wil geen vlite gebruiken)

Er zijn mensen die wachten op de 901, mag ik daar mijn mening over geven ?
1. waarom meer betalen voor een lagere snelheid (atom) dan de 900
2. waarom meer betalen voor een lelijk (persoonlijk) groot en log ding denk aan de 1000H
3. waarom meer betalen voor een 901 als de 900 beter is! en een extra grote batterij aan kan zoals men hierboven schreef.

mijn bevindingen:

De Celeron van de 900 is als een Core Duo voor de desktop. M.a.w. mensen die nog steeds denken dat onze 900 cellie niet snel is moeten maar es wat googelen.

Hij is snel!
Hij is zelfs tot 1100 Mhz! te overclocken

Voorbeeld:

Windows xp pro sp3 plus alle updates.
startup tijd (geloof het of niet) = 15 seconden!!!! soms zelfs 10.

ik heb Adata 667 2 GB ddr2 ram.

Dus hoe ik ooit over celeron dacht is volledig uit mijn gedachte wereld! en ik erger me er dan ook aan als mensen zeggen 'De celeron heeft moeite met HD'

Onzin :P de HD content word door Intel GMA gedecodeert. Leuk, de chipset heeft nl hardwarematige mpeg2 decoding. net als pureevideo voor nvidia.

Dus again, Celeron is snel genoeg en in mijn ogen de beste keuze voor deze laptop.
ik wil altijd het nieuwste maar dit is de eerse keer dat ik never een 901 90x 1000 (al helemaal niet) zou kopen.

er is maar 1 reden en dat is SSD. Tenminste als die 40 gb ssd 1 chip / schijf is.

4 gb ssd (ob) op de 900 is idd wat sneller in schrijven dan de SDD (16 gb)
Maar wat is belangrijker moet je jezelf dan effe afvragen:

1. wil je nu echt 3 % meer snelheid op de ssd maar inruil daarvoor maar 3.8 gb ??

Juist :)

Tuurlijk kan nlite, tuurlijk. maar wat ik wilde weten als tweaker is of de 900 Vista full aan kan en xp pro. of het snel werkt. en geloof me het draait super.

er is nog een reden waarom ik alles in C:\ wil behalve natuurlijk mjn documenten / weblinks / afbeeldingen etc. en dat is het volgende (zet mensen hier vast aan het denken):

als je systeem op C:\ staat en office, cubase, alle programmas die je wil en passen binnen 16 gb dan heb je een groot voordeel als je een image maakt en die op een sd card zet of op 4 gb ssd ob drive ( dat word dan d:\ en schijf 0 )

nu maak je in dos met ghost een image van SSD C:\ en zet die image op D:\ (ssd OB 4 gb) naast je Mijn documenten etc.
Past het niet ? goed, dan zet je hem op een externe drive of sd kaart.

dan wacht je tot ie klaar is, kan even duren ssd Ob (waar ie dus naar gaat imagen / copieren) is ongeveer 400 MB per minuut in dos.

Klaar. Mooi, start pc op zonder de bootcd met ghost en tata je kan doen met je systeem wat je wil op c:\. stel nu dat bijv office 2007 op SD hebt dan zou deze manier van ghosten niet werken en moet je er nog een maken.

Nu als er een virus op c\ komt. pc rebooten met opstart cd van symantec ghost en je zet je image terug op je c:\ drive, gaat wat eten en als je terug komt start je de pc op en bent weer terug in de tijd.

mijn laatste bevindingen is dat ik me dagelijks verbaas over hoe goed dit ding is, hoe snel en hoe weing (schaam) ik me gewone pc nog gebruik haha!!

Lang leve celleron M 2 GB DDR2 667 en asus eee 900 :D

Natuurlijk is er wel een probleem want het kan natuurlijk nooit allemaal goed gaan. mijn adata sdhc kaart heeft na een format i/0 errors zowel onder vista als xp.
ik heb de Adata SDHC 16 gb turbo ( 6 ) gekocht bij zercom. vandaag een RMA aanvraag gedaan.
Ik wil niet de adata 16 gb for eee, dies wit en ik wil een zwarte :p
maar goed je zou denken dat het moet werken toch? Adata is licentie houder van asus. Ik bedoel asus heeft adata gecertificeerd voor EEE (spel ik dat goed : O )

maar goed ik wacht even de rma af. men schreeft op een forum dat het zou kunnen zijn als je eee te warm word hij fouten geeft op de sdhc maar ja ik kan me dit haast niet voorstellen.

maar goed, ik ben erg gelukkig en hopelijk heb iemand wat aan mijn post m.b.t. o.a. ghosten. natuurlijk er is ook ander image software en dan zou je wel de programma directory van een andere schijf dan C:\ mee kunnen imagen in 1 bestand maar dat weet ik dus niet.

Als ik Adata 16 GB SDHC class 6 werkend krijg zonder I/O fouten ben ik helemaal gelukig. nu nog een m-audio usb kaart zoeken hehe

Fijn weekend all:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik snap niet waarom jij schrijft dat de Atom langzamer is? Als ik op Wiki kijk zie ik dat de snelheden lopen van 800mhz tot 1866mhz.

Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors

Btw ik zie dat je bij Zercom hebt besteld misschien even kijken in Shopping Forum of Pricewatch.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-07-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:06:
Ik snap niet waarom jij schrijft dat de Atom langzamer is? Als ik op Wiki kijk zie ik dat de snelheden lopen van 800mhz tot 1866mhz.

Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors
Je hebt Mhz en je hebt Mhz :P Om zo de Celeron en de Atom te vergelijken, dan vergelijk je kiwi's met boxhandschoenen.

Atom is niet snel met zn 1.6ghz. Maar ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat Atom altijd langzamer is dan de Celeron. Ik zie van beide kampen veel argumenten, cijfers en tabellen, maar volgens mij zit het zo:
Celeron M 900mzh == Atom 1.6ghz.
Gewoon min of meer even snel in het totaalbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gaat niet alleen om het aantal MegaHertzen he.. Het gaat erom hoeveel data die kan verwerken per klokslag. En een Atom schijnt op dat gebied iets langzamer te zijn dan de huidige Celeron-M. Al zullen de benchmarks dat wel uitwijzen. Denk eigenlijk dat ze uiteindlelijk weinig van elkaar verschillen, want Asus gaat natuurlijk niet een nieuwe laptop op de markt zetten die merkbaar langzamer is dan het vorige model.

[edit] ik typ nogal traag, XD was me voor... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 12-07-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
[quote]Fonk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:56:
[...]

I
Fonk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:56:
[...]

< cut >

Natuurlijk is er wel een probleem want het kan natuurlijk nooit allemaal goed gaan. mijn adata sdhc kaart heeft na een format i/0 errors zowel onder vista als xp.
Als ik Adata 16 GB SDHC class 6 werkend krijg zonder I/O fouten ben ik helemaal gelukig. nu nog een m-audio usb kaart zoeken hehe

Fijn weekend all:)
Nieuwste BIOS (versie 0802) al gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
:P @Palomar

Moet ik zeggen dat er veel positieve reviews zijn mbt Atom. Alleen, dat zijn meestal synthetische testen, dus zo veel real life ervaringen worden er niet gepost. En als je dan naar fora kijkt, zie je dat het meestal om en om is. Geen duidelijke winnaar, zelfs niet qua accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

dano_nl schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:33:
[...]

gebruik je wep of wpa? of is hij onbeveiligd, kijk even op: http://forum.eeeuser.com/index.php het is een veel voorkomend probleem en er worden daar een aantal oplossingen aangereikt (alleen nog niet echt 1 hele goede, maar wie weet werkt het voor jou)
bedankt voor de zorgen, maar ik ga de 701 terugbrengen naar de mediamarkt en haal instead de EEE 900 wel bij modern.nl (voor 339 EUR bezorging incluis!!).. geen zin om te wachten op de 901 - vakantie is nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ja nieuwste bios had ik idd, maar het i/o probleem was er net voor :P Komt wel goed, kijk ik morgen nog wel een keer na.

Graag wil ik bewijzen :P wat jullie 900 kan.

Men neemt windows vista ultimate sp1 met alles (en ik bedoel alles! open)
Sidebar, Media Center, Media Player, Foto, Dvd creator, Nero, Pain, Notepad.

Dan open ik 20 keer Internet explorer met:
Hotmail, spaces, fotos, chat, flash site.

Stap verder?

Ik open 1 audio live stream, ik open 1 video live stream, of nee wacht ... nog beter 2 keer een video stream. Oh, dus gewoon lekkere nog een keer media player ( is nu 2 keer open ) start audio start visdeo 1 en video 2.

Utorrent, en zo veel mogelijk spam op me pc, defender active. leuk he die zooi :P Tis dat ik ghost heb hoor anders deed ik dit niet. Ik doe dit om iets leuks te laten zien terwijl me PC niet bek af te krijgen is. Pas na nog 1 keer in media center iets aan zetten gaat de CPU op 100% whehe.

Geloof me, mijn desktop van 2 jaar terug had al minimaal vast gelopen en die is op papier 3 keer sneller dan de 900.

Hier een plaatje met alle rommel :P

The Power Of Celleron ULV. Asus DE moederbord maker, geen wonder :p
P.s doe dit niet op batterij modus :P

Afbeeldingslocatie: https://ssrc9w.bay.livefilestore.com/y1p1QtnzgWRu9hoHFAodqebg6_THu6UHfjth6bWCzgUsxf8dzfcQknb5CtmIOBtP7MCXmVPApo-l1Sh8S__nlzWIQ/Eee_Extreme_Test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

@ hierboven... miss dat ik te snel ben maar t plaatje werkt niet.. ben erg benieuwd namelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:14
Fonk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:56:
[...]
...
Hij is snel!
Hij is zelfs tot 1100 Mhz! te overclocken
Met welke tool heb je dat gedaan?
Voorbeeld:

Windows xp pro sp3 plus alle updates.
startup tijd (geloof het of niet) = 15 seconden!!!! soms zelfs 10.
Ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt? Mijn SP2 heeft vanaf ik de knop aanzet tot ik Windows kan gebruiken 45seconden nodig (het duurt al 10seconden voor het Asus bootlogo verdwenen is en windows begint te laden ...) Dus alle tips zijn welkom om dit te versnellen.
ik heb Adata 667 2 GB ddr2 ram.

Dus hoe ik ooit over celeron dacht is volledig uit mijn gedachte wereld! en ik erger me er dan ook aan als mensen zeggen 'De celeron heeft moeite met HD'

Onzin :P de HD content word door Intel GMA gedecodeert. Leuk, de chipset heeft nl hardwarematige mpeg2 decoding. net als pureevideo voor nvidia.
Die hardwarematige mpeg2 decoder zal voornamelijk voor DVD's bedoelt zijn. Ik betwijfel of hij 720/1080 mpeg2 hd/avc/x264/h264 zal kunnen decoden (voor zover ik in de gma 900 white paper kan zien, kan hij het niet)? dus heb je effectief een 720/1080P hd filmpje afgespeeld? Bij mij liep het niet echt vlot moet ik zeggen
4 gb ssd (ob) op de 900 is idd wat sneller in schrijven dan de SDD (16 gb)
Maar wat is belangrijker moet je jezelf dan effe afvragen:

1. wil je nu echt 3 % meer snelheid op de ssd maar inruil daarvoor maar 3.8 gb ??
Juist :)

...
er is nog een reden waarom ik alles in C:\ wil behalve natuurlijk mjn documenten / weblinks / afbeeldingen etc. en dat is het volgende (zet mensen hier vast aan het denken):

als je systeem op C:\ staat en office, cubase, alle programmas die je wil en passen binnen 16 gb dan heb je een groot voordeel als je een image maakt en die op een sd card zet of op 4 gb ssd ob drive ( dat word dan d:\ en schijf 0 )

nu maak je in dos met ghost een image van SSD C:\ en zet die image op D:\ (ssd OB 4 gb) naast je Mijn documenten etc.
Past het niet ? goed, dan zet je hem op een externe drive of sd kaart.

dan wacht je tot ie klaar is, kan even duren ssd Ob (waar ie dus naar gaat imagen / copieren) is ongeveer 400 MB per minuut in dos.

Klaar. Mooi, start pc op zonder de bootcd met ghost en tata je kan doen met je systeem wat je wil op c:\. stel nu dat bijv office 2007 op SD hebt dan zou deze manier van ghosten niet werken en moet je er nog een maken.

Nu als er een virus op c\ komt. pc rebooten met opstart cd van symantec ghost en je zet je image terug op je c:\ drive, gaat wat eten en als je terug komt start je de pc op en bent weer terug in de tijd.
4Gb is ruim zat voor windows xp(geen lite), office en nog wat extra proggies. Ik heb nu zelfs nog 1.2gb over incl een page file van 256mb

En mijn ghost images zijn groot genoeg om op een 2gb SD te zetten en ondertussen hou ik 16gb vrij omdat ik de 2de ssd niet nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
DaRKie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:21:
Die hardwarematige mpeg2 decoder zal voornamelijk voor DVD's bedoelt zijn. Ik betwijfel of hij 720/1080 mpeg2 hd/avc/x264/h264 zal kunnen decoden (voor zover ik in de gma 900 white paper kan zien, kan hij het niet)? dus heb je effectief een 720/1080P hd filmpje afgespeeld? Bij mij liep het niet echt vlot moet ik zeggen
WMV loopt op de 900/linux hinderlijk schokkerig. Avi en mpg fimpjes daarentegen verlopen soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Geloof me, mijn desktop van 2 jaar terug had al minimaal vast gelopen en die is op papier 3 keer sneller dan de 900.

Hier een plaatje met alle rommel :P
Even je plaatje fixxen, hij wil dat ik inlog met een "Live" account, brrrrr, laten we dat maar even niet doen.
En neem dit keer een openbaar iets. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:10:
:P @Palomar

Moet ik zeggen dat er veel positieve reviews zijn mbt Atom. Alleen, dat zijn meestal synthetische testen, dus zo veel real life ervaringen worden er niet gepost. En als je dan naar fora kijkt, zie je dat het meestal om en om is. Geen duidelijke winnaar, zelfs niet qua accutijd.
De op papier genoemde accu tijd van de 901 is voor mij de enige overweging om mijn 900 (mis labelled 4400mAh ;-) door te schuiven en een 901 (linux) te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wsmaal schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:06:
De op papier genoemde accu tijd van de 901 is voor mij de enige overweging om mijn 900 (mis labelled 4400mAh ;-) door te schuiven en een 901 (linux) te kopen...
Ja, ik bedoel het platform dus. Oftewel, als je zowel de 901 als de 900 een 6600mAh accu geeft, en dan gaat vergelijken, dan is het ineens een ander verhaal. Volgens mij heeft de 901 dan een maximale voorsprong van max 1 uur, normaal denk ik minder.

Wat je dus kan doen is: een goedkope 900 kopen (rond de 330€) daar een Mugen 7800mAh of OEM 10400mAh accu in stoppen. Je hebt ongeveer de zelfde prijs als de 901 (die rond de 399 moet gaan kosten), maar nog langere accu tijd, én een reserve accu van 4400mAh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand trouwens ook een Nederlandse (web)winkel waar je een grotere accu kunt kopen voor de 900? Ik weet dat ze op ebay staan, maar daar blijf ik liever weg in verband met slechte ervaringen uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

XanderDrake schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Ja, ik bedoel het platform dus. Oftewel, als je zowel de 901 als de 900 een 6600mAh accu geeft, en dan gaat vergelijken, dan is het ineens een ander verhaal. Volgens mij heeft de 901 dan een maximale voorsprong van max 1 uur, normaal denk ik minder.

Wat je dus kan doen is: een goedkope 900 kopen (rond de 330€) daar een Mugen 7800mAh of OEM 10400mAh accu in stoppen. Je hebt ongeveer de zelfde prijs als de 901 (die rond de 399 moet gaan kosten), maar nog langere accu tijd, én een reserve accu van 4400mAh :)
Ik zie op de ASUS site dat de accutijd van de EEE 901 kan oplopen tot 6 uur en bij XP zelfs 8 uur, zijn dit dan alleen fictieve cijfers? Dit zou een van de belangrijkste redenen voor mij zijn om te wachten op de 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:04:
Ik zie op de ASUS site dat de accutijd van de EEE 901 kan oplopen tot 6 uur en bij XP zelfs 8 uur, zijn dit dan alleen fictieve cijfers? Dit zou een van de belangrijkste redenen voor mij zijn om te wachten op de 901.
Wat fabrikanten zetten op hun website over accu tijden moet je altijd in twijfel trekken...
Het maakt niet eens uit welk product!

Ik zou zeggen, ga naar EEEuser.com forums en kijk daar even rond wat je kan verwachten mbt de 901 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Pffffffew. Eindelijk heb ik de OP eens goed up to date gemaakt :)

Nu hebben alle modellen hun eigen specs tabel, fotos en reviews! Verder heb ik de pricewatch links toegevoegd en geupdate. Ook heb ik de 904 als gerucht toegevoegd.

Als iemand nog geruchten heeft, post het maar hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na teleurstellende ervaring bij Bol.com heb ik gisteren de 900(zwart) opgehaald bij Paradigit. Na een avond en nacht stoeien moet ik constateren dat dit een perfect reismaatje gaat worden. Zo goed als alles wat ik nodig heb op reis zit er op. _/-\o_

Aanvankelijk was ik wat teleurgesteld over het kant en klare softwarepakket en OS, wel makkelijk en gebruikvriendelijk maar voor de rest is het even wennen als je windows gewend bent. Hij herkent bv. mijn usb webcam en digitale camera niet. Het is geloof ik ook niet de bedoeling van ASUS/linux om extra/andere software te installeren/verwijderen, dit wordt altans nergens aangegeven. Je dient te wachten op de speciale? bios- of firefox updates van ASUS/LINUX. Ok, je kunt via eeeuser.com en wiki toch aardig wat veranderen(ik ga misschien naar advance mode), maar gezien de hoeveelheid werk die hierin gaat zitten wacht ik daar nu even mee.

De reden dat ik voor deze 900 ben gegaan is het merk, het design en de afmetingen(en een beetje impulsiviteit, anders blijf ik wachten op een volgend model met meer mogelijkheden) . De enige andere die ik ''live'' gezien heb is de ACER One(pianolak blauw) en die vond ik er persoonlijk niet uitzien. De anderen laten nog steeds op zich wachten en verrassingen zijn dan ook niet uit te sluiten(bv batterijcap.). Ik had wel een oogje op de windkloon in de uk(advent), gezien de goede prijs kwaliteit verhouding, maar helas, geen levering in Nederland.

Zoals eerder gemeld, kan ik op reis alles met deze eee pc doen wat ik van plan was. De inbebouwde webcam en kaartlezer compenseren het nadeel van niet herkennen van hardware. Uitwisselen/aanmaken/herkennen van gangbare documenten gaat zonder problemen. Mijn muis, usb sticks en goedkope mp3 spelers herkent hij zonder probleem. Het geluid is vergelijkbaar met grote laptops, niet echt geweldig maar goed genoeg voor in een hotelkamer :)

Het surfen gaat buitengewoon goed. De sites en webapplicaties die ik gebruik werken goed en snel(ticket ryanair geboekt, andere pc op afstand besturen,logmein, realtime koersen alex beleggen, nrc webabbonnement).

tot slot:

snelheid: goed, een stukje sneller dan mijn celeron 360(2.5jaar oud), het flitst niet maar het wachten is niet storend. Een uitzondering: pdf bestanden openen. De pc voelt solide aan, eigenlijk hetzelfde aan als mijn oude toshiba en Asus laptop, alleen het touchpad werkt nog niet echt lekker, schuiven en tikken is niet geheel nauwkeurig. Batterijduur: de eerste keer met wifi aan ruim 2.5 uur, viel me mee. Keurige hoes erbij en een hele kleine adapter. _/-\o_

Conclusie: zeer tevreden
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3233/2663513159_65bb44c8b7.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
XanderDrake schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Een Mugen 7800 voor mijn 900 is een optie die ik ook openhoud en is afhankelijk van de "real life ervaringen" met de 901. Mijn dochter krijgt van mij sowieso een Eee 90* ondanks het geklooi van Asus met de batterijen voor de Eee900 in de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:42
[b][message=30413547,noline]heel verhaal
een andere os op je EEE zetten is geen probleem hoor en asus heeft er zelf ook geen problemen mee. bij mij stond zelfs een winxp install handleiding in de handleiding zelf :) dus :)

die nadelen van gevoelig touchpad enzo dat is echt die linux versie. bij windows heb ik nergens last van net zoals mijn desktop erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
Mijn nieuwe 900 en zijn oudere broertje :)
Afbeeldingslocatie: http://server.clanftd.net/user321/tweakers/101_0390_small.jpg

heb nu alleen een beetje spijt dat ik 'm bij de mycom gehaald heb .. van het verschil in prijs tussen mycom en modern.nl had ik nog een extra accu kunnen kopen..
maarja, ik zag donderdagavond dat zij 'm hadden en 2 minuten later stond ik ermee buiten :9

snel testje: http://www.youtube.com/watch?v=41mJCq3Dgz8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:56
Ik ben nu ook eindelijk eigenaar van een 900. Helaas heeft het nieuwe konijn van een vriendin van mij meteen haar tanden in mijn adapterkabel gezet. Gevolg: een driedelige adapterkabel en een lege accu nu. Beetje zuur, ben nu aan het wachten op een vervangende adapter die in bestelling is bij de mediamarkt.

Ondertussen alle voorbereidingen aan het treffen om hem optimaal in gebruik te gaan nemen. WiFi router bestellen, externe optische drive regelen en een nLite XP al klaar op CD.

Nog 2 dingen waar ik jullie advies wel bij kan gebruiken.
1: Hoe hebben jullie die Intel sticker er af gehaald? Nog speciale trucs? Of is hij gewoon zonder lijmresten achter te laten te verwijderen?
2: Ik wil de EEE900 vooral als PDA gaan gebruiken. Heeft iemand nog tips voor goede Outlook achtige programma's? Ik heb zelf al verschillende gevonden (Mozilla Thunderbird/Sunbird/Spicebird, Google Calendar, Zimbra) maar ben benieuwd naar de persoonlijke ervaringen of nog andere alternatieven.
Tjoekie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:42:
Weet iemand trouwens ook een Nederlandse (web)winkel waar je een grotere accu kunt kopen voor de 900? Ik weet dat ze op ebay staan, maar daar blijf ik liever weg in verband met slechte ervaringen uit het verleden.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat Tjoekie vraagt, hoewel ik moet toegeven nog niet gezocht te hebben. Ik lees het net. Ik zal morgen zelf eens zoeken, maar houd mij aanbevolen voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij zijn er nog geen NL webwinkels die accu's verkopen. Misschien wel mede omdat Asus (volgens mij) nog helemaal geen officiele losse accu's heeft uitgebracht ;)
Overigens zie ik niet in wat er met ebay fout kan gaan tov. een gewone NL webshop. Alleen versturen uit China duurt wat langer, maar omdat verkopers kicken op een goede feedbackscore laten ze je echt niet aan je lot over als er iets niet goed is.

Overigens had je ook een oplader kunnen kopen via ebay of http://shop.brando.com.hk...t_id=003&shop_by=category . Gaat misschien nog wel sneller dan als Mediamarkt zo'n ding voor je gaat bestellen :z Sowieso wel handig om een extra charger te hebben. Ik heb eentje altijd bij mn bureau ingeplugd (alleen stekkertje even aansluiten) en een andere voor als ik mn eeepc ergens naartoe neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
syntesia schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:13:
[...]

een andere os op je EEE zetten is geen probleem hoor en asus heeft er zelf ook geen problemen mee. bij mij stond zelfs een winxp install handleiding in de handleiding zelf :) dus :)

die nadelen van gevoelig touchpad enzo dat is echt die linux versie. bij windows heb ik nergens last van net zoals mijn desktop erg nice.
Ik had ook eerst last van een overgevoelige touchpad en bij mij lag het aan de asus drivers. Toen ik XP herinstalleerde(op mijn linux 20gb ssd) en de asus touchpad drivers nog niet geinstalleerd had, ging het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Palomar schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:41:
idd, of je de fan nou uitschakelt of hem op stock speed laat staan, de eeepc wordt na een tijdje gewoon heel heet. En zolang hij niet vastloopt wordt ie imo niet té warm. Dus ik blijf gewoon eeectl gebruiken om de fan tot een bepaalde grens uit te schakelen.
Sowieso zal slijtage door warmte ws. allen tot resultaat hebben dat ie ipv. 15 jaar bijv 10 jaar meegaat ;) Dan is het ding toch al afgeschreven. Heb ook nog nooit meegemaakt bij andere pc's dat hardware kapot is gegaan door te hoge temperaturen (misschien alleen een harddisk, maar die heeft de eeepc niet), dus denk dat het allemaal wel meevalt.
Wat bedoel je met heel heet? Issie nog wel een beetje normaal op je schoot te houden... Beetje jammer dat dat zo slecht in elkaar zit, zou dit met de 901 anders zijn? Ik wil hem echt als ideaal bankhang laptoppie namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je kunt hem makkelijk op je schoot houden. Ook voor langere tijd. Zo heet wordt ie ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Van warmte ga je niet meteen last hebben ... maar waar ik persoonlijk wel last van heb, is dat de gewichtsverdeling niet optimaal is. Hij valt namelijk heel snel naar achteren omdat de voorkant niet genoeg tegengewicht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DaRKie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Van warmte ga je niet meteen last hebben ... maar waar ik persoonlijk wel last van heb, is dat de gewichtsverdeling niet optimaal is. Hij valt namelijk heel snel naar achteren omdat de voorkant niet genoeg tegengewicht heeft.
Hmm, het toevoegen van een Touch panel gaat dan ook niet echt in z'n voordeel werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
De gewichtsverdeling is idd niet optimaal. Vooral als je hem op schoot hebt. Maar er zijn mensen die zo'n replacement accu hebben gekocht die aan de onderkant uitsteekt. Wordt de gewichtsverdeling daar niet beter door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Nou ik heb inmiddels mijn 900 weer weg kunnen doen, tegen zeer mooie prijs, en ga toch echt over naar de 901. Misschien dat de snelheid van de Atom niet over die van de celly heen gaat, dat maakt me niet uit. Hij was in snelheid zeer goed.

Waarom je wel zou kunnen stappen naar de 901 (of later de 1000):

- 910gml t.o.v. 945gms chipset. In principe zijn het papieren verbeteringen, maar zeker het geheugen(snelheid) support zou veel effectiever moeten zijn.
Overzichtje:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_chipsets

- GMA900 tegenover de GMA950. Volgens mij in performance niet zo veel verschillend, maar de 950 draait standaard 128mb t.o.v. van 64mb van de GMA900. Dat was voor mij prioriteit, dit zou overigens wel in te stellen moeten zijn via de bios, maar dit heb ik niet kunnen vinden in de eee900. Uitontwikkelde en ondersteunde Aero support via drivers maakt het in dx9c een betere onboard videochip, ook al gebruik ik Vista hier niet op, maar alleen al het feit dat er hiervoor ontwikkeld is, is een plus.
Overzichtje:
http://en.wikipedia.org/wiki/GMA950

- Atom en thermal design. Dit heb ik nog niet ervaren, maar de thermal design zoals iets eerder hierboven aangehaald, zou in de 901 veel effectiever moeten zijn. 'real life' bevestiging moet ik nog vinden dat dan weer wel. De Atom CPU zou wel minder warm worden dan de celly, alle fan perikelen hiermee als het goed dus verholpen.

- Batterij 6-cell 6800mAh is standaard, Bluetooth ingebouwd (is voor mij persoonlijk een meer dan waardevolle toevoeging aangezien 3G implementatie vooralsnog niet doorgevoerd wordt.), WiFi N (is ook persoonlijk mooi om mijn wireless omhoog te tillen van G naar N)

Het prijsverschil is te overbruggen (alhoewel de 900 ook blijft zakken natuurlijk), ik heb 1,5 maand 400 en een beetje betaald voor de 900, nu wederom 400 voor de 901. Het uiterlijk vind ik wel minder, voor dat pianolak achtige, maar goed dat neem ik in deze voor lief. Ik zag in ieder geval genoeg redenen om over te stappen (mits niet achteruit op prijs, dat wel). Voor de 70x gebruikers zou ik het absoluut aanraden, voor de huidige 900 gebruikers ligt het er net aan wat je als extra wilt zien in de 901.

Extra performance verwacht ik niet van de 901, die volstond prima met de 900, alle toevoegingen waren voor mij de reden voor de 900 <-> 901 switch. Als de 901 binnen is zal ik een vergelijking trekken met de 900.

[ Voor 4% gewijzigd door martincm op 14-07-2008 13:06 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Goede morgen zeg, ik heb EEEBuntu (www.eeebuntu.org) erop gezet. Wat een fantastisch OS is dat zeg. Bevalt echt helemaal super, de performance is beter dan met XP. Om over de eyecandy nog maar niet te spreken. Bovendien werkte alles out of the box met mijn EEE900.

Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
martincm schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:37:
Waarom je wel zou kunnen stappen naar de 901 (of later de 1000):
Een goed overwogen vergelijking :)

Ik moet wel nadruk leggen op de GMA 900 <> GMA 950 vergelijking. De verschillen tussen die twee zijn bijna verwaarloosbaar, voornamelijk papieren verbeteringen. Daar moet je het niet voor doen.
De andere redenen allicht wel :)

De vraag is vooral, hoe duur gaat de 901 in NL worden en wanneer komt ie inshemelsnaam uit 8)7

Tot die tijd is de 900, voor 330€, een hele goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

XanderDrake schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:40:
[...]

Een goed overwogen vergelijking :)

Ik moet wel nadruk leggen op de GMA 900 <> GMA 950 vergelijking. De verschillen tussen die twee zijn bijna verwaarloosbaar, voornamelijk papieren verbeteringen. Daar moet je het niet voor doen.
De andere redenen allicht wel :)

De vraag is vooral, hoe duur gaat de 901 in NL worden en wanneer komt ie inshemelsnaam uit 8)7

Tot die tijd is de 900, voor 330€, een hele goede deal :)
Dat dacht ik ook, en performance technisch is dat ook niet het geval, maar ik las op verschillende fora, dat games met een bepaalde eis (ondersteunende functies) voor de vga die 950 wel slikken, daar waar ze de 900 weigeren. Maar zoals gezegd dit is wel aan te passen in bios, alleen is dit niet actief in de officiele bios van asus. Voorbeelden hiervan zouden zijn Outrun Coast 2 Coast en Elements of Destruction. Maar ook hier weer, ik heb dit zelf nog niet getest. Zodra die 901 binnen is zal ik dit gelijk even checken.

Daarbij was de Aero ondersteuning ontwikkeld vanaf de 950 voor wat betreft intels onboard devices, al schijnt die 900 nu ook ermee overweg te kunnen. Ik blijf bij mijn (voor)veronderstelling dat dit beter op dx9 end dan die in de eee900 zit. Maar goed pin me er vooral nog niet op vast daar ik dit zelf nog niet heb gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door martincm op 14-07-2008 14:56 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag even mogen spelen met een 901:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3082/2667028697_cae3915310.jpg?v=0

Ik vond het wel wat, zal hem vanavond ook eens mee naar huis nemen om wat langer te spelen.
Is er misschien nog iemand die graag iets getest wil hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 14-07-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:38:
[afbeelding]

Ik vond het wel wat, zal hem vanavond ook eens mee naar huis nemen om wat langer te spelen.
Helaas is jouw speeltje geen Linux :-) Wellicht toch interessant is na te gaan hoe lang de Li-Ion accu van de 901 (ik neem aan 6800mAh) mee gaat bij "normaal" gebruik (WiFi aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

robertwebbe schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:38:
[afbeelding]

Is dat een Acer Aspire One rechts ernaast of lijkt het ding er alleen maar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 16:32
Anoniem: 193080 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:04:
Goede morgen zeg, ik heb EEEBuntu (www.eeebuntu.org) erop gezet. Wat een fantastisch OS is dat zeg. Bevalt echt helemaal super, de performance is beter dan met XP. Om over de eyecandy nog maar niet te spreken. Bovendien werkte alles out of the box met mijn EEE900.

Echt een aanrader!
Nice!

Ook de FN toetsen, en is er een dual boot mee te draaien wellicht? :)
om te testen enzo of ik het wel echt fijn vind en mn xp weggooi :D

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 14-07-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

wsmaal schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:55:
[...]
Helaas is jouw speeltje geen Linux :-) Wellicht toch interessant is na te gaan hoe lang de Li-Ion accu van de 901 (ik neem aan 6800mAh) mee gaat bij "normaal" gebruik (WiFi aan).
Ik zal vanavond eens zien hoelang hij het volhoudt.
martincm schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Is dat een Acer Aspire One rechts ernaast of lijkt het ding er alleen maar op?
Dit is het ding er naast, maar dat vind ik niets...
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3210/2667029465_549952677a.jpg?v=0

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 14-07-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tomino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Nice!

die heb ik ook geprobeerd via een usb stick (live-versie), maar de belangrijke functietoetsen werkten mooi niet. Ook maken ze geloof ik gebruik van Madwifi drivers, die niet meer werken als er een nieuwe kernel-update via de Ubuntu-update komt (en die komt regelmatig). Die madwifi-driver moet je dan handmatig weer installeren.

Graag hoor ik het als ik op 1 van deze punten verkeerd zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Nice!

Ja FN toetsen werken ook netjes, inclusief on screen gebeuren. Ik heb mijn XP in elk geval eraf gehaald Maar dat zijn uiteraard persoonlijke voorkeuren.

Nog niks tegengekomen dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Laatst online: 14-06 13:57

Gover

Seti@home Classic: Wiep

In deeltje 5 was deze tas als langsgekomen: Samsonite Excursion Bag, ik heb hem afgelopen zaterdag gekocht. Als je gaat zoeken bij de Bijenkorf, kijk in het accessoire rek van Samsonite, daar vind je deze tas. Ik ben voor oranje gegaan, hij is er ook in een redelijk lichte (vale) kleur blauw en in zwart. Je hebt genoeg ruimte voor je accessoires en de EeePc past erin met sleeve voor extra protectie. Het materiaal lijkt een beetje op synthetische canvas, en het hoofdvak heeft een rits, dus voor kras protectie kun je het beste waarschijnlijk de laptop in de sleeve laten, en dan in de tas. Ook grote/lange mensen kunnen met deze tas lopen, de draagband is lang genoeg en verstelbaar. Zie de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.creathea.net/samsonite1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creathea.net/samsonite2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creathea.net/samsonite3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Gover op 14-07-2008 18:31 ]

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Gover schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
In deeltje 5 was deze tas als langsgekomen: Samsonite Excursion Bag, ik heb hem afgelopen zaterdag gekocht. Als je gaat zoeken bij de Bijenkorf, kijk in het accessoire rek van Samsonite, daar vind je deze tas. Ik ben voor oranje gegaan, hij is er ook in een redelijk lichte (vale) kleur blauw en in zwart. Je hebt genoeg ruimte voor je accessoires en de EeePc past erin met sleeve voor extra protectie. Het materiaal lijkt een beetje op synthetische canvas, en het hoofdvak heeft een rits, dus voor kras protectie kun je het beste waarschijnlijk de laptop in de sleeve laten, en dan in de tas. Ook grote/lange mensen kunnen met deze tas lopen, de draagband is lang genoeg en verstelbaar. Zie de foto's:
@Gover: welke EEE staat er op de foto's bij die tas? Ik krijg morgen mijn Wind, en vraag me af of die er in zou passen. Ziet er strak uit dat tasje. Wat moet die kosten?
:?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:40:
[...]

Laptopsdirect (UK) levert binnen maximaal een week de Eee 901 voor 400e (black/white Linux & XP) en Eee 1000 (black/white XP) voor 438e en (black/white Linux) voor 475e (vreemd..). Het lijkt er op dat UK/Asus de zaakjes beter voor elkaar heeft dan NL/Asus, want de UK Eee 900 bezitters kunnen hun 4400mAh accu, tegen geringe vergoeding, vervangen voor een 5800mAh Li-Ion batterij (Battery Exchange), zoals eerder in deze thread bericht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Laatst online: 14-06 13:57

Gover

Seti@home Classic: Wiep

wvexeltweakers schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:40:
[...]
@Gover: welke EEE staat er op de foto's bij die tas? Ik krijg morgen mijn Wind, en vraag me af of die er in zou passen. Ziet er strak uit dat tasje. Wat moet die kosten?
:?
Ik heb een EeePc 900, met het grotere scherm. De tas is best prijzig: € 38,-- Maar zit zeker zo in elkaar als je van een Samsonite mag verwachten, degelijk en funtioneel. Met de 7" zul je 0,5 cm meer ruimte hebben. In dikte heb je zeker ruimte over, ik weet niet precies hoe groot die MSI is, maar je heb nog speling met deze tas, maar ik heb ook gewoon mijn laptop meegenomen naar de Bijenkorf en gepast of het allemaal ging.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb net mijn Asus EEE 4G Surf binnen...hij is veel kleiner dan ik had verwacht; fantastisch! Heerlijk licht, en hartstikke snel. Echt relaxt.. ik ga nu dit topic even doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Anoniem: 193080 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:28:
[...]

Ja FN toetsen werken ook netjes, inclusief on screen gebeuren. Ik heb mijn XP in elk geval eraf gehaald Maar dat zijn uiteraard persoonlijke voorkeuren.

Nog niks tegengekomen dat niet werkt.
dus volumeregeling werkt ook met fn+f7 t/m f9 ? En wifi on/off met fn + f2? (blauwe lampje uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:04:
[...]

dus volumeregeling werkt ook met fn+f7 t/m f9 ? En wifi on/off met fn + f2? (blauwe lampje uit).
Ja, dat zijn de FN toetsen. Anders werken de FN toetsen niet heh ;) :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Anoniem: 193080 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:23:
[...]

Ja, dat zijn de FN toetsen. Anders werken de FN toetsen niet heh ;) :)..
hehe ok, ja sorry voor mijn achterdocht ;), maar ik had al een paar speciale eee-distro's geprobeerd en bij geen 1 deden alle Fn-knoppen het goed. Ga deze dan ook een keer proberen :) (was bij mn vorige reply trouwens in de war met ubuntueee, die had ik wel geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

wsmaal schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:55:
[...]
Er zat trouwens een 6600 mAh accu in. Ik heb hem om 19:00 uur aangezet en ben om 23:30 uur naar bed gegaan. Ondertussen heb ik gewoon met mijn ding gedaan, beetje surfen, downloaden, msn'en mailen en na 4,5 uur zat er nog ruim 30% sap in. Ik denk dat hij de 6 uur met wel moet halen. Helaas heb ik hem zojuist weer terug moeten geven.

Belangrijkste ontdekking voor mij als nieuweling was dat hij zo klein en stil is. Als je hem niet uitzet maar gewoon dichtklap en in slaap laat vallen, is die binnen no time weer beschikbaar. Als je dan even snel iets wilt opzoeken dan is dat handig. Mijn gewone pc opstarten duurt gewoon een minuut of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
robertwebbe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:16:
[...]

Er zat trouwens een 6600 mAh accu in. Ik heb hem om 19:00 uur aangezet en ben om 23:30 uur naar bed gegaan. Ondertussen heb ik gewoon met mijn ding gedaan, beetje surfen, downloaden, msn'en mailen en na 4,5 uur zat er nog ruim 30% sap in. Ik denk dat hij de 6 uur met wel moet halen. Helaas heb ik hem zojuist weer terug moeten geven.

Belangrijkste ontdekking voor mij als nieuweling was dat hij zo klein en stil is. Als je hem niet uitzet maar gewoon dichtklap en in slaap laat vallen, is die binnen no time weer beschikbaar. Als je dan even snel iets wilt opzoeken dan is dat handig. Mijn gewone pc opstarten duurt gewoon een minuut of 3.
Wordt het ding flink heet of valt het allemaal wel mee? Fan springt niet aan en maakt geen irritant geluid? ;)

Verder schijnt bij de 900 de gewichtverdeling niet echt ideaal te zijn, dat ie makkelijk achterover valt op schoot, is dit bij de 901 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

verleemen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 03:03:
<..keuze enzo....>

Wat mij betreft is intern 3G essentieel voor een netbook. Geen uitstekende prutzooi. Het is een netbook, en geen tower. 3G is voor mij een pre, omdat ik waar ik meestal werk geen toegang heb tot
Wifi hotspots, kabel of adsl verbindingen. Bovendien denk ik dat dingen als 3g toch de toekomst zullen worden. Een 3G netbook zet je aan. Met wifi moet je nog asltijd een netwerk selecteren, Doe dat maar eens als je in een auto of in de trein zit.

<... 701 etc....>
Zo! Beter had ik het niet uit kunnen drukken..... Dacht sowieso wel dat de implementatie van tenminste 3G al reeds een standaard zou zijn. Nou niet dus. De toekomst wordt overigens WiMax, dat mogen ze wel direct meenemen, eigenlijk zou ik de implementatielijn van de smartphone producenten aanhouden, maar goed ik neem ik die beslissingen natuurlijk niet......
verleemen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 03:03:Mocht ik voor de 701 gaan vraag ik me af of t ook mogelijk zou zijn om dr 98 of ME op te zetten.
Nou bij voorkeur zou ik hier toch echt een win 2000 pro sp4 installatie van maken, daar deze ook absoluut onder de 1GB valt en toch vele malen meer superieur aan ME :'( zou moeten zijn is..... , schijfjes of niet, ik vind dat je de eee ME niet aan kan mag doen!
Martijn schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:
[...]

Wordt het ding flink heet of valt het allemaal wel mee? Fan springt niet aan en maakt geen irritant geluid? ;)
Zou ik ook heel erg graag willen weten......... in ieder geval qua warmte (zowel boven- als onderzijde)

[ Voor 29% gewijzigd door martincm op 15-07-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Misschien komt de EEE 901 toch binnenkort in Nederland?? Half juni vond ik dit op ZDnet.nl: "De 901 verschijnt in augustus, de 1000 volgt iets later, aldus Asus-woordvoerder Milan Rado." En gisteren stond er een paginagroot artikel in de Mediamarkt-krant. Wie weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
martincm schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:43:
Zo! Beter had ik het niet uit kunnen drukken..... Dacht sowieso wel dat de implementatie van tenminste 3G al reeds een standaard zou zijn. Nou niet dus. De toekomst wordt overigens WiMax, dat mogen ze wel direct meenemen, eigenlijk zou ik de implementatielijn van de smartphone producenten aanhouden, maar goed ik neem ik die beslissingen natuurlijk niet......
Er zijn inderdaad niet veel mogelijkheden voor 3G, naast dure abbo's en dure USB modems kan je eigenlijk alleen maar goedkope tweedehands UMTS telefoon's en lage snelheids verbindingen gebruiken. Dus dat laatste heb ik maar gedaan :) 10x goedkoper!

Verder zou WiMax helemaal de bomb moeten worden! Groot voordeel: WiMax is ook geimplementeerd in een Mini-PCI en Mini-PCI-E oplossing, als upgrade voor iets oudere laptops. Dus dat gaat ook werken in een EEE :) Intern dus, je hoeft alleen maar je Wifi-kaartje om te wisselen voor een WirelessN+Wimax kaart.

Edit:
Zoals deze :9
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/05/5-16-08-wimax.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 15-07-2008 10:35 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.